abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211650209
Klustopic O+

Laatste post;

quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2023 18:30 schreef Puala het volgende:
Maar de binnendeuren hangen dr in! O+ En het behang op de overloop heb ik afgemaakt :) De plinten staan nog los, die moet ik nog ff vast plakken. Kwam er tekort voor de logeerkamer, washok, toilet en badkamer. Die heb ik van de week ff bijgehaald, dus nog een rondje zagen en dan plakken maar.

Ennnnn de kozijnen, hoop zo dat dit waanzinnig in de warmte vasthouden gaat schelen. Ben ook nog bezig met gesprekken voor spouwmuurisolatie, maar daar heb ik de knoop nog niet doorgehakt wat t moet gaan worden. En dat kan pas gebeuren als de laatste kozijnen er ook in staan, daar is nog geen datum voor gepland.

[ afbeelding ]

En dan het washok, daar zit t behang dr op. De lichte rand bovenin is lichtinval trouwens ;)

Ik kwam echt een klein stukje tekort rechts bovenin om het patroon door te laten lopen dus daar zit een mini stukje op. Alleen doordat t koud is boven droogt de lijm super slecht en nu is het een week later vast droog, maar heb ik nog geen zin gehad om met mn mesje er heen te klimmen om t af te snijden, dus dat moeten jullie zelf nog maar even wegdenken O-)

En de elektra moet ik nog plaatsen. Gister de logeerkamer gedaan, maar aan t eind kwam ik tijd tekort voor het washok.
Wat moet er nog gebeuren?

- t nodige afwerken rondom de kozijnen van de deuren (boven en beneden)
- plinten 1e verdieping
- wat verfwerk voor muren her en der
- behangen logeerkamer en latten plaatsen voor een extra stuk lambrisering
- gordijnen op maat maken en domotica afmaken
- t nodige schilderwerk qua kozijnen, deuren, trap etc
- trap bekleding dr af en wat anders dr van maken (nog beslissen wat)
- tuin achter leeg trekken en opnieuw aanleggen (vlonder plaatsen, schutting links/rechts oa)
- tuin voor leeg trekken (haag voorkant weg, verder nog niet bedacht wat er terug komt)
- dak isoleren
- spouwmuur isoleren (= leeg dus hard nodig)
- hybride warmtepomp plaatsen
- kast bouwen woonkamer (misschien wel 2)
- vloer 2e etage vervangen

En vast nog meer. Ofwel, jullie zijn nog niet van me af :P

[ Bericht 49% gewijzigd door Puala op 17-12-2023 19:30:16 ]
  maandag 18 december 2023 @ 18:21:38 #2
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_211660381
Je gaat onvermoeibaar door! Wat een leuk huis is het ook *O*

Zijn de kozijnen hout of kunststof? Ziet er goed uit iig. Wij hebben tot nu toe tweemaal de kozijnen vervangen, maakt echt een wereld aan verschil voor het vasthouden van warmte. Ook met spouwmuurisolatie erbij. Waar twijfel je tussen/over?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_211665557
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 18:21 schreef monsterd. het volgende:
Je gaat onvermoeibaar door! Wat een leuk huis is het ook *O*

Zijn de kozijnen hout of kunststof? Ziet er goed uit iig. Wij hebben tot nu toe tweemaal de kozijnen vervangen, maakt echt een wereld aan verschil voor het vasthouden van warmte. Ook met spouwmuurisolatie erbij. Waar twijfel je tussen/over?
Kozijnen zijn van hout. Ik hou niet zo van kunststof kozijnen bij jaren 70 huizen :@
De spouw is leeg, 6 cm diep en dan kun je blijkbaar niet heel veel meer als parels. Maar er zijn verschillende types/merken, dus ik moet me daar nog in verdiepen.
pi_211666112
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 07:41 schreef Puala het volgende:

[..]
Kozijnen zijn van hout. Ik hou niet zo van kunststof kozijnen bij jaren 70 huizen :@
Kan je al verschil merken? Niet heel koud afgelopen dagen, maar wel veel wind.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211666177
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2023 09:20 schreef sigme het volgende:

[..]
Kan je al verschil merken? Niet heel koud afgelopen dagen, maar wel veel wind.
Weinig thuis geweest helaas ;(
pi_211679583
Iemand die er verstand van heeft qua spouwmuur isolatie? Opties die er op tafel liggen zijn neopixels of centrapearl. Voor mij is t verschil niet heel duidelijk tot op heden :@
pi_211682859
Toen ik destijds keek naar bodemisolatie leek het allemaal meer van hetzelfde maar met andere naam. Uiteindelijk is isolatiewaarde meestal hetzelfde. Dan kan je nog kijken naar claims over productie, soms is dat “groen” omdat ze het uit recycled materialen maken.
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
  woensdag 20 december 2023 @ 22:03:45 #8
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_211686211
Wij hebben eerder dit jaar in onze spouw foamconnect laten spuiten. Onze spouw is ook 6 cm. Ik heb geen ervaring met de parels, maar met foamconnect hadden we meteen merkbaar verschil. We konden merken dat het in de zomer wat koeler bleef in huis en dat het huis nu in de winter weliswaar afkoelt (we verwarmen nu niet ivm verbouwing), maar het gaat niet zo hard als zonder isolatie.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_211791814

Stuk beter zo met de kast en lambrisering er omheen O+
pi_211792021
Wat kan jij toch onvermoeibaar doorgaan :Y Heel gaaf om te zien.

Gelukkig zijn we nog niet van je af zoals je stelt in de OP. Wel benieuwd, hoop je wel eens dat het af komt (hehe, klaar) of heb je stiekem altijd wel dat je zelf hoopt dat er nog een klusje te doen valt, zodat je bezig kan blijven met wat je leuk vind om te doen? :@
pi_211792454
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 12:28 schreef Puala het volgende:
Iemand die er verstand van heeft qua spouwmuur isolatie? Opties die er op tafel liggen zijn neopixels of centrapearl. Voor mij is t verschil niet heel duidelijk tot op heden :@
In hoofdlijnen zijn er maar drie soorten:

- Parels, worden met lijm ingespoten en vormen een plaat. Vullen zeer goed. Nadeel is dat je er weleens een paar blijft vinden.

- Minerale wol. Vormt ook een plaat maar uit ervaring vind ik die minder vullen. Vorige woning parels, nu wol ivm werkzaamheden aan het dak en het brandgevaar bij parels. Vind het duidelijk minder goed vullen. Heb hier en daar de spouw nog open gehad en vond het matig vullen. Bedrijf komt nog navullen.

- Schuim. Ik zou hier niet aan beginnen. Ongezonde troep en moeilijk of niet meer te verwijderen. PUR werkt goed, maar iedereen kent de verhalen. De andere schuimen zijn UF schuim en dat krimpt en scheurt. Wel mogelijk iets verbeterd maar zou het niet kiezen boven parels.

De verschillen tussen de materialen onderling zijn minimaal. Vooral marketing. Ik zou bij een lege spouw niet te lang twijfelen en parels laten inspuiten. De grijze eps parels. Je gaat een wereld van verschil merken.

Tussen de twee opties die je noemt is geen noemenswaardig verschil. Kies de goedkoopste of degene met het beste verhaal. Uitvoering is ook heel belangrijk. Eventueel de aanbieder met een certificering bij een brancheorganisatie.
pi_211793971
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 10:49 schreef xFriendx het volgende:
Wat kan jij toch onvermoeibaar doorgaan :Y Heel gaaf om te zien.

Gelukkig zijn we nog niet van je af zoals je stelt in de OP. Wel benieuwd, hoop je wel eens dat het af komt (hehe, klaar) of heb je stiekem altijd wel dat je zelf hoopt dat er nog een klusje te doen valt, zodat je bezig kan blijven met wat je leuk vind om te doen? :@
Oh als t af is bedenk ik vast wel weer om een nieuw behangetje te plakken, een meubel aan te passen of whatever. Of ik ga op vakantie en chillen met de billen :7
pi_211793980
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2023 11:17 schreef tux87 het volgende:

[..]
In hoofdlijnen zijn er maar drie soorten:

- Parels, worden met lijm ingespoten en vormen een plaat. Vullen zeer goed. Nadeel is dat je er weleens een paar blijft vinden.

- Minerale wol. Vormt ook een plaat maar uit ervaring vind ik die minder vullen. Vorige woning parels, nu wol ivm werkzaamheden aan het dak en het brandgevaar bij parels. Vind het duidelijk minder goed vullen. Heb hier en daar de spouw nog open gehad en vond het matig vullen. Bedrijf komt nog navullen.

- Schuim. Ik zou hier niet aan beginnen. Ongezonde troep en moeilijk of niet meer te verwijderen. PUR werkt goed, maar iedereen kent de verhalen. De andere schuimen zijn UF schuim en dat krimpt en scheurt. Wel mogelijk iets verbeterd maar zou het niet kiezen boven parels.

De verschillen tussen de materialen onderling zijn minimaal. Vooral marketing. Ik zou bij een lege spouw niet te lang twijfelen en parels laten inspuiten. De grijze eps parels. Je gaat een wereld van verschil merken.

Tussen de twee opties die je noemt is geen noemenswaardig verschil. Kies de goedkoopste of degene met het beste verhaal. Uitvoering is ook heel belangrijk. Eventueel de aanbieder met een certificering bij een brancheorganisatie.
T worden hoe dan ook parels :Y En er zit tussen de 2 partijen idd verschil waardoor de keuze niet heel lastig gaat worden. Maar als er in het product veel verschil had gezeten had ik dat wel mee willen laten wegen.
pi_211894484
Blij nerdje hier O+
pi_211894536
Cool!
Ga je de hele avond ze open en dicht doen en dan van genieten? :7
pi_211894570
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:55 schreef NedKelly het volgende:
Cool!
Ga je de hele avond ze open en dicht doen en dan van genieten? :7
Vooral genieten van t feit dat ik niet meer elke ochtend alles open hoef te doen en elke avond dicht. Gaat automatisch met zonsopkomst/ondergang O+
pi_211894579
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:57 schreef Puala het volgende:

[..]
Vooral genieten van t feit dat ik niet meer elke ochtend alles open hoef te doen en elke avond dicht. Gaat automatisch met zonsopkomst/ondergang O+
Helemaal luxe zeg! ^O^
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:34:51 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211894964
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:48 schreef Puala het volgende:
Blij nerdje hier O+
_O_

Welk systeem heb je? Dit staat al jaaaaaaren op mijn verlanglijstje.
Resistance is futile.
pi_211894984
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:34 schreef Seven. het volgende:

[..]
_O_

Welk systeem heb je? Dit staat al jaaaaaaren op mijn verlanglijstje.
Homey en Aqara :)
  dinsdag 2 januari 2024 @ 19:51:12 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_211895816
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:37 schreef Puala het volgende:

[..]
Homey en Aqara :)
Ik ga daar eens naar kijken. Ik heb eerder al eens iets geprobeerd, maar die kon mijn gordijnen niet aan helaas :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211895957
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:51 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik ga daar eens naar kijken. Ik heb eerder al eens iets geprobeerd, maar die kon mijn gordijnen niet aan helaas :(
Aqara kan ook zonder homey trouwens, maar ik wil 1 platform met meerdere mogelijkheden ipv allerlei aparte apps.
De achtergevel is op t zuiden en straks kan ik instellen met een sensor dat als het boven de x graden komt de boel automatisch dicht gaat in de zomer.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 20:03:48 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_211896038
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:59 schreef Puala het volgende:

[..]
Aqara kan ook zonder homey trouwens, maar ik wil 1 platform met meerdere mogelijkheden ipv allerlei aparte apps.
De achtergevel is op t zuiden en straks kan ik instellen met een sensor dat als het boven de x graden komt de boel automatisch dicht gaat in de zomer.
Ja, zoiets zoek ik dus ook. Ook voor de winter om ze op tijd dicht te doen.

Ik zal mijn gordijnen eens wegen. Zijn vast te zwaar. Misschien moet ik ze dan in vier doen in plaats van in twee :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211896051
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 20:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, zoiets zoek ik dus ook. Ook voor de winter om ze op tijd dicht te doen.

Ik zal mijn gordijnen eens wegen. Zijn vast te zwaar. Misschien moet ik ze dan in vier doen in plaats van in twee :)
Hij red hier voor 2 gordijnen van 140 aan elkaar en 260 hoog.
pi_211905200
In de spaarzame droge dagen heb ik ook nog even in de tuin gespeeld. Hier wat groen weggehaald

En op dit stukje langs de bestrating

Wat groen toegevoegd O+

En een nieuwe villa gebouwd voor de ladies

Terwijl er ondertussen buiten gepuzzeld werd ivm een te groot kozijn. Of een te klein gat. Net hoe je t bekijkt.

Maar aan het eind van het liedje zijn er weer 2 nieuwe kozijnen geplaatst

Jeeej!

En heb ik zelf ook nog even gepuzzeld

Oh en boven met de kwast en roller gespeeld

Prima einde van '23 en begin van '24 :Y
pi_211906552
Goed bezig zeg _O_
Het wordt mooi , die wandkast ook _O_
Juin uit Eigen Tuin!
pi_211906877
*O* _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_211956361
Alle verhuisfittingen zijn weg _O_
En op op de laatste kamer doet de lamp/schakelaar t nu ook *O*
pi_211958324
Heb je het hout van de lambrisering meegeverfd met de muurverf? Ik had in een vorig huis wat houten afdekstrips meegeverfd en dat begon al snel te bladderen. In huidig huis wil ik ook een lambrisering maken met sierlijsten, alleen ben ik bang dat ik dan heel snel weer met hetzelfde euvel zit. En de sierlijsten in dezelfde kleur aflakken vind ik qua glansgraad ook niet ideaal. Dus ben benieuwd hoe jij het hebt aangepakt :)
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_211958797
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 23:56 schreef Puala het volgende:
Alle verhuisfittingen zijn weg _O_
En op op de laatste kamer doet de lamp/schakelaar t nu ook *O*
Hier hangen na een jaar nog steeds alleen maar verhuisfittingen (en op een paar plekken helemaal niks).
Je gaat echt als een speer
pi_211958905
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:35 schreef mjan het volgende:
Heb je het hout van de lambrisering meegeverfd met de muurverf? Ik had in een vorig huis wat houten afdekstrips meegeverfd en dat begon al snel te bladderen. In huidig huis wil ik ook een lambrisering maken met sierlijsten, alleen ben ik bang dat ik dan heel snel weer met hetzelfde euvel zit. En de sierlijsten in dezelfde kleur aflakken vind ik qua glansgraad ook niet ideaal. Dus ben benieuwd hoe jij het hebt aangepakt :)
Ja gewoon meegeverfd :Y Maar hier is het een logeerkamer die weinig gebruikt wordt.
Maar de insta hype van sierlijstjes verven ze allemaal met muurverf

quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:13 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Hier hangen na een jaar nog steeds alleen maar verhuisfittingen (en op een paar plekken helemaal niks).
Je gaat echt als een speer
Omdat jullie geen idee hebben wat je wilt? Of omdat t lastig is om op te hangen?

[ Bericht 21% gewijzigd door Puala op 08-01-2024 11:54:06 ]
pi_211961514
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:24 schreef Puala het volgende:

[..]
Ja gewoon meegeverfd :Y Maar hier is het een logeerkamer die weinig gebruikt wordt.
Tnx! Zie zelf inderdaad ook niets anders dan muurverf gebruikt worden, maar veel van die sierlijsten zijn ook niet van hout. Complimenten ook van mijn kant trouwens voor de snelheid van de hele verbouwing _O_
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_211961570
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:24 schreef Puala het volgende:

[..]
[..]
Omdat jullie geen idee hebben wat je wilt? Of omdat t lastig is om op te hangen?
Dat laatste, we hebben alle lampen al ruim een jaar in huis. Ik denk dat we iemand moeten gaan inhuren, want er valt echt niet te boren in deze plafonds. En even de boel afplakken voordat je de plafonds spuit stond kennelijk ook niet in de werkomschrijving van de onderaannemer, dat wordt echt wegbikken.
De buren, die toch echt heel handig zijn, zijn pas bijna een dag bezig geweest met hun lamp in de keuken, ik dacht echt dat ze aan het verbouwen waren geslagen toen ik al die geluiden hoorde.
pi_211962126
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 15:05 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Dat laatste, we hebben alle lampen al ruim een jaar in huis. Ik denk dat we iemand moeten gaan inhuren, want er valt echt niet te boren in deze plafonds. En even de boel afplakken voordat je de plafonds spuit stond kennelijk ook niet in de werkomschrijving van de onderaannemer, dat wordt echt wegbikken.
De buren, die toch echt heel handig zijn, zijn pas bijna een dag bezig geweest met hun lamp in de keuken, ik dacht echt dat ze aan het verbouwen waren geslagen toen ik al die geluiden hoorde.
Als het goed is zitten er bovenop centraaldozen afdichtkapjes die vast zitten met 2 schroeven. Die 2 schroeven zou ik schoon bikken zodat je ze los kan draaien en dan de kap er af kan halen. Die vervangen voor een nieuwe/schone afdekkapjes, langere schroeven (m4 schroefjes) er in en je kan de meeste plaatjes van lampen al vast schroeven.

Daarvoor hoef je eigenlijk niet eens te boren in het plafond. Tenzij je hele spannende lampen gaat hangen, dan kan t anders zijn. Heb je voorbeelden van wat je al hebt liggen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Puala op 08-01-2024 15:53:05 ]
pi_211962242
Je spoilers _O-
pi_211962753
_O-
Spoilers!
pi_211963663
:D

Fijn hè van die verbouwings-running-gags. Wij hebben het nog altijd over een Haagse slijper door ooit een spraakverwarring.
  Moderator maandag 8 januari 2024 @ 22:24:26 #37
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  dinsdag 9 januari 2024 @ 08:05:46 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211969647
  dinsdag 9 januari 2024 @ 08:33:03 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_211969767

En wat ontzettend sneu dat je moeder zo is afgetakeld, lijkt me heel naar om te zien :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 13:59:07 #40
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211972963
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 15:44 schreef Puala het volgende:

[..]
Als het goed is zitten er bovenop centraaldozen afdichtkapjes die vast zitten met 2 schroeven. Die 2 schroeven zou ik schoon bikken zodat je ze los kan draaien en dan de kap er af kan halen. Die vervangen voor een nieuwe/schone afdekkapjes, langere schroeven (m4 schroefjes) er in en je kan de meeste plaatjes van lampen al vast schroeven.

Daarvoor hoef je eigenlijk niet eens te boren in het plafond. Tenzij je hele spannende lampen gaat hangen, dan kan t anders zijn. Heb je voorbeelden van wat je al hebt liggen?

SPOILER
SPOILER
SPOILER
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211973302
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:48 schreef Puala het volgende:
Blij nerdje hier O+
Tof speelgoed O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_211973331
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  dinsdag 9 januari 2024 @ 21:56:30 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211978186
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 14:40 schreef Puala het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
1947-2016
pi_212028012
Ik had op de badkamer de fancy automatische plisse gordijnen van de ikea hangen, maar helaas kon het raam niet meer open. Dus die kunnen terug -O- sinds begin dit jaar hebben ze gelukkig bij ikea andere plisse's in t assortiment _O_ speciaal voor draaikiep _O_

Dus gister die opgehangen.. maar dan krijg je t. Is het niet doorschijnend in t donker als het licht is? Dus buiten ff checken of het wel goed is *O*

Maar hoe doe je dat dan als single als je niemand hebt die zo gek is om boven ff voor t raam te gaan staan zwaaien?

SPOILER
Je moet iets he :D :+
  zondag 14 januari 2024 @ 15:59:47 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_212028282
Whahahaha

Maar goedgekeurd dus :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212029566
quote:
Maar hoe doe je dat dan als single als je niemand hebt die zo gek is om boven ff voor t raam te gaan staan zwaaien?

SPOILER
Haha zo herkenbaar dit soort dingen _O-
  zondag 14 januari 2024 @ 22:14:23 #47
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_212032567
Thx voor het testen, nu kan ik ze ook halen _O-
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_212154088
Vorige week heb ik wat afwerk latjes gehaald voor de kozijnen, dat knapt dr aardig van op moet ik zeggen :D Doel is om voor het mooie weer er weer is alles gezaagd in t huis te hebben. En klaar om te gaan verven. Dat ga ik niet meer doen voor het mooie weer, dat klusje mag blijven liggen tot de herfst/winter heb ik besloten.

Langzaam begint hier net als bij @Seven het tuinvirus weer rond te gaan, dus het was tijd voor een plannetje. Allereerst de achtertuin, daar zie ik dit wel voor me;

De bestrating onderaan de tekening ligt er al, dat heb ik afgelopen zomer gelegd. Wat moet er dan nog gebeuren om dit te realiseren zou je zeggen?

- Schuttingen links/rechts, dat wordt zweeds rabat in het zwart
- Verharding plaatsen in het midden, ik denk dat dat vlonder gaat worden.
- De rondingen uitzetten voor de beplanting
- Pergola plaatsen boven het bestaande terras

Bedoeling is dat het vanuit huis een groene oase gaat worden het hele jaar door. Achterin zit al klimop, dus die basis is al gelegd. Aan de zijkanten zwart en dan groene planten er tegenaan. Ik heb laatst al 4 hele hoge bamboe's op de kop getikt, dat vind ik een mooi contrast met een strakke zwarte schutting.

Achterin blijft er een stukje schutting houtkleurig, dat is hetzelfde type plank als tegen de woning aan. Zodra het mooi weer wordt zal ik die ook nog even behandelen met lazuur zodat hij niet gaat vergrijzen. En er moeten aan de rechterkant nog 2 leibomen/struiken bij ivm inkijk. En mogelijk links/rechts ook nog wel iets van dat, maar dat moet nog even blijken als het weer wat meer uit gaat lopen.

Wat inspiratieplaatjes;

pi_212155610
Mooi sfeertje hoor die plaatjes!
  woensdag 24 januari 2024 @ 19:24:55 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212156210
Mooie plaatjes. Kunnen we hieruit opmaken dat je een definitief besluit genomen hebt over je zwembad?
Resistance is futile.
pi_212156502
quote:
6s.gif Op woensdag 24 januari 2024 19:24 schreef Seven. het volgende:
Mooie plaatjes. Kunnen we hieruit opmaken dat je een definitief besluit genomen hebt over je zwembad?
T wordt een opblaasbare :Y misschien ooit nog graven maar voor nu niet.
pi_212369142
Vandaag gaat t laatste kozijn dr uit en het dubbelglas er in *O*

En de spouwmuur is geisoleerd. Blijft alleen het dak nog over en dan denk ik dat alles richting energielabel A moet gaan?

SPOILER
  zaterdag 10 februari 2024 @ 10:58:49 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212369202
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 10:51 schreef Puala het volgende:
Vandaag gaat t laatste kozijn dr uit en het dubbelglas er in *O*

En de spouwmuur is geisoleerd. Blijft alleen het dak nog over en dan denk ik dat alles richting energielabel A moet gaan?

SPOILER
Kun je het merken qua temperatuur?

Wat een gemekker...
Resistance is futile.
pi_212369211
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 10:51 schreef Puala het volgende:

SPOILER
Je zet zijn huis te koop? 😉
pi_212369223
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 10:58 schreef Seven. het volgende:

[..]
Kun je het merken qua temperatuur?

Wat een gemekker...
Ja vooral in t halletje beneden. Dat was zeker in die hele koude weken echt onprettig.
En de temperatuur boven is aangenamer/stabieler.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 10:59 schreef Zedi het volgende:

[..]
Je zet zijn huis te koop? 😉
Nee hoor, ik ga wel. Geen probleem. En zolang je niet klust zijn het prima buren.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 11:02:52 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212369234
Moet je nog veel doen eigenlijk? Ik had wel zo het idee dat het 90-95% af is. En zet je de kozijnen zelf?
Resistance is futile.
pi_212369236
Hopelijk gaat die man nooit naar een appartement verhuizen, dan heeft hij dagelijks wat te klagen
We have far more in common than that which devides us..
pi_212369289
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:02 schreef Seven. het volgende:
Moet je nog veel doen eigenlijk? Ik had wel zo het idee dat het 90-95% af is. En zet je de kozijnen zelf?
Er moet nog veel geschilderd worden, binnen en buiten. En ik wil graag wat aan de tuin doen in verband met het gras, ik vind grasmaaien niet leuk en heb ook eigenlijk geen bergruimte voor een grasmaaier.

En de 2e verdieping is niks aan gedaan. Het dak moet nog geisoleerd van binnenuit en dan gaat ook de vloerbedekking er uit, laminaat er in. En dan nog de elektra daar vervangen.

De trappen zijn nog bekleed en hebben nog genoeg bouwstof er in zitten. Die moeten ook nog gebeuren.

SPOILER
SPOILER
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Hopelijk gaat die man nooit naar een appartement verhuizen, dan heeft hij dagelijks wat te klagen
Ze zitten hier al 20+ jaar en gezien de leeftijd zitten ze hier nog wel een aantal jaren.
pi_212369427
Die mensen zouden nog klagen over burlende herten wanneer ze in een hutje op de hei wonen.
Het is toch logisch wanneer iemand ergens nieuw komt te wonen dat er wat geklust moet worden. En nee, da’s voor een buur niet altijd even leuk, maar er zit altijd wel een eind aan.
pi_212369558
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Die mensen zouden nog klagen over burlende herten wanneer ze in een hutje op de hei wonen.
Het is toch logisch wanneer iemand ergens nieuw komt te wonen dat er wat geklust moet worden. En nee, da’s voor een buur niet altijd even leuk, maar er zit altijd wel een eind aan.
Ik ben vanmorgen best duidelijk geweest naar ze dat de grens bereikt is qua verzoekjes.

SPOILER
pi_212369605
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:36 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik ben vanmorgen best duidelijk geweest naar ze dat de grens bereikt is qua verzoekjes.

SPOILER
Goed zo. Staat volgens mij ook in de gemeentelijke regels
pi_212369615
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Goed zo. Staat volgens mij ook in de gemeentelijke regels
Daarom, ze kunnen ook heel weinig. Maar het vergalt wel gewoon je zaterdag. Ik kan dit niet makkelijk loslaten, gaat echt in mn hoofd zitten

SPOILER
pi_212369636
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:44 schreef Puala het volgende:

[..]
Daarom, ze kunnen ook heel weinig. Maar het vergalt wel gewoon je zaterdag. Ik kan dit niet makkelijk loslaten, gaat echt in mn hoofd zitten

SPOILER
Snap ik, dat blijft maar spelen. Straks durf je niet eens te niezen in je eigen tuin.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 12:22:49 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212369996
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:44 schreef Puala het volgende:

[..]

SPOILER
Dat snap ik zo goed, ik zou hier ook buikpijn van hebben. :{

Dat van die ramen is wel heel bijzonder. Kunnen ze daar geen melkglas oid inzetten?
pi_212370012
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:22 schreef BE het volgende:

[..]
Dat snap ik zo goed, ik zou hier ook buikpijn van hebben. :{

Dat van die ramen is wel heel bijzonder. Kunnen ze daar geen melkglas oid inzetten?
Dan nog heb je licht in je tuin als ze dat aan doen. En dat is ook al heel vervelend heb ik gemerkt :)
  zaterdag 10 februari 2024 @ 12:34:56 #66
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_212370077
quote:

[..]

SPOILER
Lastig om dan rustig en rationeel te blijven. Wat een domper dat het allemaal zo moet. -O-
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_212370508
Ik ben wel goed in frustratie klusjes. De meeste gordijnen zijn eindelijk op maat gemaakt _O_ O+
  zaterdag 10 februari 2024 @ 13:16:57 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_212370560
He jakkes, dat is wel echt naar. EN dan bedoel ik niet die gordijnen natuurlijk :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212371024
Moest net aan je buurman denken, in mijn gebouw komt van een paar etages (merk ik aan geluidssterkte) geboord :D
pi_212371225
quote:

[..]

SPOILER
Wat ie zich nog niet beseft is dat als hij je weg treitert, gewoon de volgende koper die hele hut gaat verbouwen. (ok, nou ja niet de hele hut, maar er gaat geklust worden).

Ik ben 1,5 jaar terug met mijn 45 jaar naar appartementencomplex gegaan waar ca 90% boven de 60 is en meer dan de helft daarvan boven de 70.
Als ik me vooraf verontschuldigde voor geluid van nieuwe vloeren, keuken etc. zeiden ze allemaal: oh meid, verbouwen hoort er bij, maak je geen zorgen hoor. Lekker je huisje naar je eigen zin maken.
Zo kan het gelukkig ook. Echt ontzettend klote dat jij zo'n zure vent treft.

(overigens typ ik dit in een pauze van plankjes ophangen en boren.....)
pi_212371760
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 14:32 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Wat ie zich nog niet beseft is dat als hij je weg treitert, gewoon de volgende koper die hele hut gaat verbouwen. (ok, nou ja niet de hele hut, maar er gaat geklust worden).

Ik ben 1,5 jaar terug met mijn 45 jaar naar appartementencomplex gegaan waar ca 90% boven de 60 is en meer dan de helft daarvan boven de 70.
Als ik me vooraf verontschuldigde voor geluid van nieuwe vloeren, keuken etc. zeiden ze allemaal: oh meid, verbouwen hoort er bij, maak je geen zorgen hoor. Lekker je huisje naar je eigen zin maken.
Zo kan het gelukkig ook. Echt ontzettend klote dat jij zo'n zure vent treft.

(overigens typ ik dit in een pauze van plankjes ophangen en boren.....)
Mijn buren aan de andere kant zijn ouder, maar veel chiller. En die hebben ook echt wel de nodige overlast, niet alleen de buren die echt onder t zelfde dak zitten.

Maar goed, t hoort er idd gewoon bij :Y
pi_212371939
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 15:48 schreef Puala het volgende:
Ik had op de badkamer de fancy automatische plisse gordijnen van de ikea hangen, maar helaas kon het raam niet meer open. Dus die kunnen terug -O- sinds begin dit jaar hebben ze gelukkig bij ikea andere plisse's in t assortiment _O_ speciaal voor draaikiep _O_

Dus gister die opgehangen.. maar dan krijg je t. Is het niet doorschijnend in t donker als het licht is? Dus buiten ff checken of het wel goed is *O*

[ afbeelding ]

SPOILER
Ik volg je klustopic altijd met interesse. Ik zie toevallig dit voorbij komen. Hoe heten deze gordijnen? Dan ga ik ook eens op zoek bij de IKEA.
pi_212372019
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:42 schreef Irri-tante het volgende:

[..]
Ik volg je klustopic altijd met interesse. Ik zie toevallig dit voorbij komen. Hoe heten deze gordijnen? Dan ga ik ook eens op zoek bij de IKEA.
HORNVALLMO :)
pi_212374464
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 13:12 schreef Puala het volgende:
Ik ben wel goed in frustratie klusjes. De meeste gordijnen zijn eindelijk op maat gemaakt _O_ O+
En t kozijn voor geschuurd en alle gaatjes van de openslaande deuren geplamuurd. En de trap aan de kant van de wc en alle beschadigingen die ik onderweg tegen kwam beneden _O_
pi_212617374
Dat kitten van de trap was wel een lekker dankbaar klusje :7

Zoek de verschillen zou ik zeggen :D

Mijn logeerbed is te spannend voor de kleine directeur, dus heeft ie een bed op zijn maat gekregen dit weekend. Ik vind t wel een scheetig bedje O+
  vrijdag 1 maart 2024 @ 12:43:25 #76
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212646351
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 16:12 schreef Puala het volgende:
Vorige week heb ik wat afwerk latjes gehaald voor de kozijnen, dat knapt dr aardig van op moet ik zeggen :D Doel is om voor het mooie weer er weer is alles gezaagd in t huis te hebben. En klaar om te gaan verven. Dat ga ik niet meer doen voor het mooie weer, dat klusje mag blijven liggen tot de herfst/winter heb ik besloten.

Langzaam begint hier net als bij @:seven het tuinvirus weer rond te gaan, dus het was tijd voor een plannetje. Allereerst de achtertuin, daar zie ik dit wel voor me;

[ afbeelding ]

De bestrating onderaan de tekening ligt er al, dat heb ik afgelopen zomer gelegd. Wat moet er dan nog gebeuren om dit te realiseren zou je zeggen?

- Schuttingen links/rechts, dat wordt zweeds rabat in het zwart
- Verharding plaatsen in het midden, ik denk dat dat vlonder gaat worden.
- De rondingen uitzetten voor de beplanting
- Pergola plaatsen boven het bestaande terras

Bedoeling is dat het vanuit huis een groene oase gaat worden het hele jaar door. Achterin zit al klimop, dus die basis is al gelegd. Aan de zijkanten zwart en dan groene planten er tegenaan. Ik heb laatst al 4 hele hoge bamboe's op de kop getikt, dat vind ik een mooi contrast met een strakke zwarte schutting.

Achterin blijft er een stukje schutting houtkleurig, dat is hetzelfde type plank als tegen de woning aan. Zodra het mooi weer wordt zal ik die ook nog even behandelen met lazuur zodat hij niet gaat vergrijzen. En er moeten aan de rechterkant nog 2 leibomen/struiken bij ivm inkijk. En mogelijk links/rechts ook nog wel iets van dat, maar dat moet nog even blijken als het weer wat meer uit gaat lopen.

Wat inspiratieplaatjes;

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Serieus mooi.
Ik bookmark even. Hebben ook nog wat lege plekken in de tuin.
1947-2016
  vrijdag 1 maart 2024 @ 12:44:05 #77
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212646355
quote:
0s.gif [b]Op
Mijn logeerbed is te spannend voor de kleine directeur, dus heeft ie een bed op zijn maat gekregen dit weekend. Ik vind t wel een scheetig bedje O+
[ afbeelding ]
Super cute.
1947-2016
pi_212880018
De herinrichting van de tuin is begonnen. Na wat weken van klein prutswerk, wat niet het vermelden waard was gebeuren er nu wat grotere dingen. Allereerst is de glansmispel verplaatst. Deze stond scheef en groeide schuin de tuin in op zn oude plek. Na het rooien heb ik hem wat gesnoeid zodat zn vorm weer klopte. En hem achterin de tuin terug gepoot. Voordeel is dat ik hem op deze plek zie vanuit mn kantoortje, dat geeft een fijn beeld met vogeltjes O+ en hij geeft wat privacy met de buren er achter.

Daarna was het tijd om schutting te plaatsen. Hier zag ik eigenlijk wel een beetje tegenop, want de palen moeten ver de grond in en dat boren met zo'n grondboor vind ik echt rotwerk. Maar eigenlijk stond deze schutting van 210 hoog en 7,87 meter lang in 4 uur :@ :o !! Bizar snel eigenlijk wel. Reden waarom ik hier een schutting wil is privacy. Zoals je op de 1e foto kan zien kijk je in de winter dwars door deze haag heen en dit is mijn zicht vanaf de bank. Nu staat er een schutting met de bedoeling hier groenblijvende kleinere struiken voor te plaatsen die een fijn palet aan groentinten geven in de winter. En plek bieden voor vogeltjes en andere lieve tuindiertjes O+ De schutting blijft aan de onderkant rechts een stukje open zodat oa egeltjes wel in de tuin kunnen komen. Alle buren aan die kant hebben er rekening mee gehouden dat ze er moeten kunnen komen O+ O+

En het bureau wat ik had was echt top om aan te werken, maar ik keek tegen de zon in. En hoewel ik erg van zon hou O+ hou ik niet van de hele dag met mn ogen knijpen tegen t licht. Dus is het bureau vervangen en een kwartslag gedraaid. Levert een bak aan extra ruimte op. En de kat is blij, want er past nu een 2e stoel naast en die vind ze fantatisch. Als ze op thuiswerkdagen daar ligt en een miauw geeft krijgt ze een aai. Wie wil dat nou niet :7

dinsdag 19 maart 2024 @ 09:43:00 #79
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_212880198
kan er een fotootje van de kat komen?
pi_212880444
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:43 schreef Fietsertje70 het volgende:
kan er een fotootje van de kat komen?
Je bedoelt dit draakje? O+

Dat kan altijd :Y

De andere diva is wat minder foto-fan
pi_212901363
Schutting no2 staat ook.

pi_212907472
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:28 schreef Puala het volgende:
Schutting no2 staat ook.

[ afbeelding ]
Dat stukje raam wat nog precies boven de schutting uitkomt _O-
Al commentaar gehad van de buren?
A mind with a heart of it's own
  donderdag 21 maart 2024 @ 20:12:31 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212907739
Hoppa, flink meters gemaakt. Blijft je pergola staan?
Resistance is futile.
pi_212910746
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:25 schreef Puala het volgende:
En de kat is blij, want er past nu een 2e stoel naast en die vind ze fantatisch. Als ze op thuiswerkdagen daar ligt en een miauw geeft krijgt ze een aai. Wie wil dat nou niet :7

Mijn kat liep op thuiswerkdagen over mijn toetsenbord tijdens video vergaderingen.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 08:24:11 #85
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_212910858
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 10:06 schreef Puala het volgende:

[..]
Je bedoelt dit draakje? O+
[ afbeelding ]

Dat kan altijd :Y
[ afbeelding ]

De andere diva is wat minder foto-fan
Die is fotomodel geweest in een vorig leven. O+

En mooi werk die schuttingen. ^O^
pi_212911239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 19:55 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Dat stukje raam wat nog precies boven de schutting uitkomt _O-
Al commentaar gehad van de buren?
Die hebben heerlijk staan ruzie maken met mij over de schutting heen ter vermaak van de rest van de buurt. En die beraden zich nu op stappen/een oplossing. De bovenste plank zat nog niet eens volledig vastgeschroefd.

quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2024 20:12 schreef Seven. het volgende:
Hoppa, flink meters gemaakt. Blijft je pergola staan?
Yes, blij mee ook O+ En dat weet ik nog niet, niet op deze plek in elk geval. Er komt tegen het huis een aanbouwpergola met schaduwdoek. En dan zijn het wel erg veel paaltjes bij elkaar. Maar ik vind hem leuk genoeg om te verplaatsen naar een andere plek, maar ik weet nog niet waar.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 08:11 schreef Managarm het volgende:

[..]
Mijn kat liep op thuiswerkdagen over mijn toetsenbord tijdens video vergaderingen.
Ik heb een mandje naast mn toetsenbord liggen en die is ook geliefd :Y
  vrijdag 22 maart 2024 @ 09:28:25 #87
410477 Fietsertje70
pi_212911594
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 09:03 schreef Puala het volgende:

[..]
Die hebben heerlijk staan ruzie maken met mij over de schutting heen ter vermaak van de rest van de buurt. En die beraden zich nu op stappen/een oplossing. De bovenste plank zat nog niet eens volledig vastgeschroefd.

Zolang die schutting de erfgrens niet aanraakt en niet te hoog is hoeft er helemaal geen "oplossing" te komen *O*
pi_212911683
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 09:28 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
Zolang die schutting de erfgrens niet aanraakt en niet te hoog is hoeft er helemaal geen "oplossing" te komen *O*
SPOILER
SPOILER
SPOILER
  vrijdag 22 maart 2024 @ 09:38:01 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212911749
Wat een nare communicatie zo met elkaar :{
Hoop dat jullie elkaar nooit nodig gaan hebben bij lekkages of andere ongein

Op grond van wat claimen zij dat je geen schutting zoals deze mag neerzetten?
En ze zijn neem ik aan op de hoogte gesteld dat en hoe deze conform de voor iedereen geldende eisen is neergezet?

SPOILER
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212911788
Jeetje wat vervelend. Zijn dat dezelfde als de over de herrie klagende buren? (Die zelf daglicht tegenhouden op zolder)
pi_212911818
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 09:38 schreef Molo het volgende:
Wat een nare communicatie zo met elkaar :{
Hoop dat jullie elkaar nooit nodig gaan hebben bij lekkages of andere ongein

Op grond van wat claimen zij dat je geen schutting zoals deze mag neerzetten?
En ze zijn neem ik aan op de hoogte gesteld dat en hoe deze conform de voor iedereen geldende eisen is neergezet?

SPOILER
Ik neem hun daglicht weg in hun schuur en ze kunnen nu geen onderhoud plegen aan het kozijn. Wat uberhaubt alleen mogelijk was vanaf mijn grond. En dat is voor hun reden om aan te geven dat dit echt niet kan. T is een achterlijke oplossing.

De schutting is 11 planken hoog, komt neer op een 190, keurig netjes conform de wet. Ik zou nog 9,9 centimeter omhoog mogen zelfs.

En ik heb bedacht waar mijn grens ligt en ook bedacht waar ik wat dingen uit ga stellen/aanpassen om het financieel interessant te houden. Ik wil dit alleen niet online zetten voor het geval ze heel toevallig ook hier meelezen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 09:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje wat vervelend. Zijn dat dezelfde als de over de herrie klagende buren? (Die zelf daglicht tegenhouden op zolder)
Zeker, exact dezelfde. En je mist nog dat ze het zonnescherm uit hebben op de begane grond, want zon is eng :+
Al snap ik dat wel, dat puntje is erg minimaal te zien :P
  vrijdag 22 maart 2024 @ 09:45:23 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212911875
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 09:41 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik neem hun daglicht weg in hun schuur en ze kunnen nu geen onderhoud plegen aan het kozijn. Wat uberhaubt alleen mogelijk was vanaf mijn grond. En dat is voor hun reden om aan te geven dat dit echt niet kan. T is een achterlijke oplossing.

De schutting is 11 planken hoog, komt neer op een 190, keurig netjes conform de wet. Ik zou nog 9,9 centimeter omhoog mogen zelfs.

En ik heb bedacht waar mijn grens ligt en ook bedacht waar ik wat dingen uit ga stellen/aanpassen om het financieel interessant te houden. Ik wil dit alleen niet online zetten voor het geval ze heel toevallig ook hier meelezen.

Laatste is begrijpelijk

Maar begrijp ik nou dat hun bouwsel zo dicht op de erfgrens staat dat ze niet vanaf hun eigen grond meer kunnen onderhouden? Man man man wat een kneuzen :')
Niet mijn expertise maar behalve inkijk naar jouw toko/tuin is dat toch sowieso niet conform wat toegestaan is? Dan lijkt me dat namelijk een vrij simpel uitgemaakte zaak
pi_212911887
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 09:41 schreef Puala het volgende:

[..]

[..]
Zeker, exact dezelfde. En je mist nog dat ze het zonnescherm uit hebben op de begane grond, want zon is eng :+
Al snap ik dat wel, dat puntje is erg minimaal te zien :P
Verdorie, dat je daar nu al over denkt -O- soms zijn buren zo verschrikkelijk
pi_212911911
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 09:45 schreef Molo het volgende:

[..]
Laatste is begrijpelijk

Maar begrijp ik nou dat hun bouwsel zo dicht op de erfgrens staat dat ze niet vanaf hun eigen grond meer kunnen onderhouden? Man man man wat een kneuzen :')
Niet mijn expertise maar behalve inkijk naar jouw toko/tuin is dat toch sowieso niet conform wat toegestaan is? Dan lijkt me dat namelijk een vrij simpel uitgemaakte zaak

Jazeker, dat kunnen ze echt niet vanaf hun grond.

Het is vanuit de bouw zo neergezet, dus ruimschoots verjaard. Daarom kan ik hun ook niet vragen t kozijn weg te halen. Ik mag alleen vanuit mijn tuin doen wat ik wil en het op die manier blokkeren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 09:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Verdorie, dat je daar nu al over denkt -O- soms zijn buren zo verschrikkelijk
T is maar een huis he, ik kan prima ergens anders ook gelukkig worden ;)
  vrijdag 22 maart 2024 @ 09:57:36 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212912000
Wat een gedoe met de buren... Al snap ik ook wel dat ze niet blij zijn met een pikzwarte schutting, maar dan zetten ze er aan hun kant maar iets neer. Heb je vooraf wel met de overlegd of ze het kozijn niet wilden weghalen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212912044
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 09:57 schreef Tink89 het volgende:
Wat een gedoe met de buren... Al snap ik ook wel dat ze niet blij zijn met een pikzwarte schutting, maar dan zetten ze er aan hun kant maar iets neer. Heb je vooraf wel met de overlegd of ze het kozijn niet wilden weghalen?
Ze hebben zelf voor zwart keralit gekozen tegen mijn uitbouw, dus dit past echt prima bij elkaar. Nee er is vooraf geen overleg geweest.

Er staat op de erfgrens nog steeds de bestaande schutting, dus aan hun kant is de situatie grotendeels ongewijzigd.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 10:10:17 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212912163
Ik vind je echt een held dat je het zo aangepakt hebt. Stom zeikstel! _O_
(Zelf zou ik het lef niet gehad hebben! :@ )
pi_212912547
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 10:10 schreef BE het volgende:
Ik vind je echt een held dat je het zo aangepakt hebt. Stom zeikstel! _O_
(Zelf zou ik het lef niet gehad hebben! :@ )
Dat dus, zou weken voor en na buikpijn hebben
pi_212912589
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 10:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat dus, zou weken voor en na buikpijn hebben
Ik loop op t moment in de tuin te klussen met muziek op mn oren om mezelf zo veel mogelijk af te sluiten. Al zouden ze een gesprek beginnen over de schutting, ik heb het niet door op dat moment. Dat scheelt wel heel veel, maar ik vind het ook lastig hoor. Vooral de onzekerheid dat ik niet weet wanneer ik iets hoor, en hoe dat er dan uit ziet (aanbellen, app, brief ofzo) vind ik lastig. Maar ik ben 3 dagen vrij om meters te maken in mijn tuin, als ik nu niet gewoon doorga dan is dat echt zonde van mijn vrije dagen.
pi_212912662
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 10:53 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik loop op t moment in de tuin te klussen met muziek op mn oren om mezelf zo veel mogelijk af te sluiten. Al zouden ze een gesprek beginnen over de schutting, ik heb het niet door op dat moment. Dat scheelt wel heel veel, maar ik vind het ook lastig hoor. Vooral de onzekerheid dat ik niet weet wanneer ik iets hoor, en hoe dat er dan uit ziet (aanbellen, app, brief ofzo) vind ik lastig. Maar ik ben 3 dagen vrij om meters te maken in mijn tuin, als ik nu niet gewoon doorga dan is dat echt zonde van mijn vrije dagen.
Begrijpelijk dat je het zo doet, maar die onzekerheid is killing. Ik zit in het bestuur van een VVE en er is 1 meneer die overal over blijft zeiken en zuigen. Ik heb nog mijn medebestuurders maar jij zit er in je uppie mee
  vrijdag 22 maart 2024 @ 11:08:36 #101
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212912738
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 10:53 schreef Puala het volgende:

[..]
Sterkte. Dit lijkt me ook wel zwaar inderdaad :{

Ik ben benieuwd naar de vorderingen straks.
Spoilers!
pi_212912962
Voortvarend bezig, zoals we je hier kennen! ^O^

Naar dat het zo loopt met de buren :{

Alleen, wel iets om rekening mee te houden: Volgens mij weten (en vereniging eigen huis spreekt er ook over) hebben je buren, wanneer het niet anders kan, wel het recht (ladderrecht) om via jouw erf onderhoud aan hun huis te plegen. Dus ik vraag me af of zo’n al vanaf de bouw bestand kozijn volledig ontoegankelijk maken met een schutting, wettelijk gezien mag.
pi_212913003
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 11:41 schreef Candaasje het volgende:

Alleen, wel iets om rekening mee te houden: Volgens mij weten (en vereniging eigen huis spreekt er ook over) hebben je buren, wanneer het niet anders kan, wel het recht (ladderrecht) om via jouw erf onderhoud aan hun huis te plegen. Dus ik vraag me af of zo’n al vanaf de bouw bestand kozijn volledig ontoegankelijk maken met een schutting, wettelijk gezien mag.
Als ze van tevoren aangeven dat ze noodzakelijk onderhoud moeten plegen aan kozijn/muur dan kunnen ze een datum prikken en dan kan Puala ervoor zorgen dat er dan planken weggehaald zijn zodat ze erbij kunnen? Is wat werk maar kan wel.
pi_212913009
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 11:47 schreef Zedi het volgende:

[..]
Als ze van tevoren aangeven dat ze noodzakelijk onderhoud moeten plegen aan kozijn/muur dan kunnen ze een datum prikken en dan kan Puala ervoor zorgen dat er dan planken weggehaald zijn zodat ze erbij kunnen? Is wat werk maar kan wel.
Vind jij het redelijk om dat te verwachten? Ik kan dan ook geen planten daar neer zetten.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 11:55:40 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212913045
Wat bizar dat dat op die manier opgeleverd is destijds.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_212913068
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 11:48 schreef Puala het volgende:

[..]
Vind jij het redelijk om dat te verwachten? Ik kan dan ook geen planten daar neer zetten.
Nee maar wellicht wel iets waar je rekening mee moet houden. Wat als raam vervangen moet worden (kan niet altijd van binnenuit), kozijn geschilderd of muur moet opnieuw gevoegd of weet ik wat worden. Gezien het er al zo lang staat hebben ze waarschijnlijk rechten en kan allemaal zo uitmonden in een rijdende rechter zaak 😔
Inkijk mag ondanks verjaring mogelijk sowieso niet dus dan zullen ze raam ondoorzichtig moeten maken. Dan heb je nog steeds last van hun licht maar geen idee of dat wordt gezien als onrechtmatige hinder.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 12:04:18 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212913118
Ik betwijfel of het af bouw met dat raam daar is opgeleverd, bij hun achterburen wiens berging eraan gekoppeld is lijkt daar geen raam naar de tuin van de buren (jouw achterburen) te zijn.
Is dat bij de andere woningen waar zo'n berging in de tuin staat wel zo?

Ze hebben nog een raam in die berging zo te zien, dus het is niet zo dat je ze in het donker zet.

Het voelt aan alsof ze zelf dat raam (illegaal) hebben geplaatst qc laten plaatsen destijds en ze nu vooral boos zijn dat ze er niet meer mee weg komen.
Dat het illegale bouwwerk inmiddels verjaard zou zijn doet daar weinig aan af.

Dat wordt de rijdende rechter :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212913329
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 11:41 schreef Candaasje het volgende:

Interessant, die term kende ik nog niet. Anderzijds is een opening in de erfgrens niet toegestaan, dus ben benieuwd hoe dit dan wettelijk stand zal houden. Ladderrecht gebruiken om iets te verzorgen wat er eigenlijk niet mag zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 11:59 schreef Zedi het volgende:

[..]
Nee maar wellicht wel iets waar je rekening mee moet houden. Wat als raam vervangen moet worden (kan niet altijd van binnenuit), kozijn geschilderd of muur moet opnieuw gevoegd of weet ik wat worden. Gezien het er al zo lang staat hebben ze waarschijnlijk rechten en kan allemaal zo uitmonden in een rijdende rechter zaak 😔
Inkijk mag ondanks verjaring mogelijk sowieso niet dus dan zullen ze raam ondoorzichtig moeten maken. Dan heb je nog steeds last van hun licht maar geen idee of dat wordt gezien als onrechtmatige hinder.
Als dat raam vervangen moet worden mag je geen nieuwe terug plaatsen, want het mag er wettelijk gezien niet zijn deze opening. Daar zal ik dus ook niet aan meewerken ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 12:04 schreef Leandra het volgende:
Ik betwijfel of het af bouw met dat raam daar is opgeleverd, bij hun achterburen wiens berging eraan gekoppeld is lijkt daar geen raam naar de tuin van de buren (jouw achterburen) te zijn.
Is dat bij de andere woningen waar zo'n berging in de tuin staat wel zo?

Ze hebben nog een raam in die berging zo te zien, dus het is niet zo dat je ze in het donker zet.

Het voelt aan alsof ze zelf dat raam (illegaal) hebben geplaatst qc laten plaatsen destijds en ze nu vooral boos zijn dat ze er niet meer mee weg komen.
Dat het illegale bouwwerk inmiddels verjaard zou zijn doet daar weinig aan af.

Dat wordt de rijdende rechter :D
Volgens mij wel, maar ik ben niet 100% zeker. Het kozijn is qua opbouw wel identiek aan de woning namelijk. Ik kan bij 2 schuren de situatie zien en dat ziet er zo uit:

SPOILER
  vrijdag 22 maart 2024 @ 12:35:24 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_212913386
Dat ladderrecht is wel handig. Om de buitenkant van je schutting te schilderen, mag je dat via hun erf doen >:)

[ Bericht 0% gewijzigd door Troel op 22-03-2024 12:42:09 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 22 maart 2024 @ 12:54:44 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212913622
Ah, glasblokken voor het licht en je buren hebben daar creabea een gewoon kozijn van gemaakt.

Dan heb je ineens geen privacy meer en moet er onderhoud aan het kozijn gepleegd worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212914272
Dit doet me denken aan een gevalletje hier in de stad. 2 nieuwbouwpercelen naast elkaar. Eigenaar 1 bouwt een huis met een wand van glasblokken om lichtinval in het trappenhuis te hebben, alleen zijn ze zo dom om het tegen de erfgrens te bouwen.
Eigenaar 2 komt vervolgens met een ontwerp wat ze ook tegen de erfgrens bouwen, dus tegen de wand van glasblokken van huis 1 aan.

Eigenaar 1 is er mee naar de rechter gegaan die er korte metten mee maakte, en dus staan de huizen nu dus tegen elkaar aangebouwd en heeft huis 1 geen lichtinval aan die kant :D
pi_212914337
Wie komt er nu in godsnaam op het idee om een raam te maken op de erfgrens met alleen uitzicht op de tuin van de buren. Misschien is het de moeite waard om even te informeren of het inderdaad verjaard is.

Die oplossing met glasblokken is een stuk aanvaardbaarder. Misschien kun je voorleggen dat als ze dat plaatsen dat jij dan ter plekke van die schuur de schutting weghaalt. Hebben hun overdag licht en jij privacy. Moeten ze alleen niet elke avond de hele avond het licht in de schuur aan doen natuurlijk.
pi_212914360
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:19 schreef qajariaq het volgende:
Wie komt er nu in godsnaam op het idee om een raam te maken op de erfgrens met alleen uitzicht op de tuin van de buren. Misschien is het de moeite waard om even te informeren of het inderdaad verjaard is.

Die oplossing met glasblokken is een stuk aanvaardbaarder. Misschien kun je voorleggen dat als ze dat plaatsen dat jij dan ter plekke van die schuur de schutting weghaalt. Hebben hun overdag licht en jij privacy. Moeten ze alleen niet elke avond de hele avond het licht in de schuur aan doen natuurlijk.
Heb ik gedaan, maar daarmee dwing ik ze tot een verbouwing en dat accepteren ze niet :)
pi_212914374
Het stopt hier net met zachtjes regenen en dat is voor mij wel de grens waarbij ik stop met de tuin. Dus dit is de huidige tussenstand :)

Het rek van de laurier was ik mee bezig en is niet af, dus dat hij naar de gekheid hangt klopt :) En de grond is te los om een trap stabiel op te kunnen plaatsen. Dus de bovenste takken moeten op een later moment nog aan de bovenste stokken geknoopt worden. En dan moeten de toppen dr uit, want ik wil ze niet zo hoog als dat ze nu zijn.

Marktplaatskneusjes, dus ze zijn niet helemaal perfect. Maar dat geeft niet, met wat liefde hebben ze zo meer takken :)

edit; de linker staat overigens wat verder naar voren toe. Dat mocht ik nog bij de schutting moeten ivm lopende discussie dat dat kan. Is op de foto niet helemaal duidelijk te zien denk ik.
pi_212914402
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:24 schreef Puala het volgende:

edit; de linker staat overigens wat verder naar voren toe. Dat mocht ik nog bij de schutting moeten ivm lopende discussie dat dat kan. Is op de foto niet helemaal duidelijk te zien denk ik.
Een boom moet minimaal twee meter van de erfgrens. Een heg niet, dus snoei het als heg op hoogte. Dat kan namelijk wel.

Vervelend maar je moet nu dus opletten dat de buren geen wraak kunnen nemen. Met een beetje geluk koelen ze wel af binnenkort.
pi_212914438
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Een boom moet minimaal twee meter van de erfgrens. Een heg niet, dus snoei het als heg op hoogte. Dat kan namelijk wel.

Vervelend maar je moet nu dus opletten dat de buren geen wraak kunnen nemen. Met een beetje geluk koelen ze wel af binnenkort.
T is hoogstam struikgoed :) Officieel geen boom.
pi_212914449
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:30 schreef Puala het volgende:

[..]
T is hoogstam struikgoed :) Officieel geen boom.
Dat dus. ^O^
pi_212914458
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:32 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat dus. ^O^
T is laurier :)
pi_212914502
Wat een gezeik dat je daar rekening mee moet houden, wel struik geen boom.

Voel me nu ook een beetje een zeikerd naar mijn benedenbuurman die op verzoek van mijn een boom heeft omgekapt omdat het mijn halve raam besloeg. Ik vind dat jij groot gelijk hebt, maar misschien had mijn buurman dat ook.
pi_212914576
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:37 schreef Kaatje1 het volgende:

Voel me nu ook een beetje een zeikerd naar mijn benedenbuurman die op verzoek van mijn een boom heeft omgekapt omdat het mijn halve raam besloeg. Ik vind dat jij groot gelijk hebt, maar misschien had mijn buurman dat ook.
Ik weet niet in hoeverre dat zeuren is geweest ;) Maar je hebt wel gewoon regels waar je rekening mee moet houden :)
pi_212914826
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:44 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik weet niet in hoeverre dat zeuren is geweest ;) Maar je hebt wel gewoon regels waar je rekening mee moet houden :)
Het stond oa in ons huishoudelijk reglement (en ik heb maar 2x gevraagd ;) )
pi_212914828
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:37 schreef Kaatje1 het volgende:

Of het zeiken is of gewoon een begrijpelijke vraag hangt ook wel beetje af van waar het zit; in je woonkamer in een flat met uitzicht over de tuin heen is echt wel een heel ander verhaal dan in je schuur op ooghoogte direct uitkijkend in de tuin van de buren hoor :Y

@Puala wat vervelend dat het gedoe er voor zorgt dat je ook na moet denken of je wel alles (nu) gaat doen zoals je dat eerder van plan was. En sowieso een bizarre situatie met dat raam op die plek..
pi_212914838
De schuur zoals op de foto was eigenlijk 1 meter naar links bedacht. Die heb ik bewust al verplaatst, omdat ik rekening hou met gedoe. Ben echt niet zo onredelijk als dat ik misschien over kom, want ik heb zonder overleg die schutting er neer geplempt. Ik begrijp ook wel dat een goede buur daar over in gesprek zou zijn gegaan. Maar dat gesprek is elke keer wat lastig gebleken :P
pi_212914855
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 15:08 schreef Puala het volgende:
De schuur zoals op de foto was eigenlijk 1 meter naar links bedacht. Die heb ik bewust al verplaatst, omdat ik rekening hou met gedoe. Ben echt niet zo onredelijk als dat ik misschien over kom, want ik heb zonder overleg die schutting er neer geplempt. Ik begrijp ook wel dat een goede buur daar over in gesprek zou zijn gegaan. Maar dat gesprek is elke keer wat lastig gebleken :P
Ik vind je totaal niet onredelijk over komen hoor.. allesbehalve. Ik snap wel dat je niet in gesprek blijft gaan als elke potentiële oplossing direct wordt afgeschoten en zij alleen hun eigen oplossing willen (die geen oplossing is, maar gewoon hoe het al was). Een compromis moet wel van beide kanten komen, zeker als het gaat om iets wat gewoon op jouw grond staat, dan ben je al best heel redelijk dat je überhaupt mee wil denken aan oplossingen voor hun probleem.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 10:43:39 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_212925213
Als jij al onredelijk zou zijn, dan is iedereen verschrikkelijk :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212927627
Ik lees hier meerdere keren iets over de rijdende rechter. Als je een aflevering ziet zijn beide partijen akkoord gegaan. Ik zou je aanraden om niet mee te doen aan die onzin mochten je buren daarmee komen ;)
pi_212927722
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 15:44 schreef Randy_S het volgende:
Ik lees hier meerdere keren iets over de rijdende rechter. Als je een aflevering ziet zijn beide partijen akkoord gegaan. Ik zou je aanraden om niet mee te doen aan die onzin mochten je buren daarmee komen ;)
Dankjewel voor de tip ;)
  maandag 1 april 2024 @ 18:00:51 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213050810
Nog geklust dit weekend? En hoe is het nu met de buren?
Resistance is futile.
pi_213069903
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2024 18:00 schreef Seven. het volgende:
Nog geklust dit weekend? En hoe is het nu met de buren?
Wel wat in de tuin gedaan, maar niet echt noemenswaardig. En grappig dat je het vraagt..

Mijn deurbel ging een uurtje geleden.. stond de buurman op de stoep. Onaangekondigd. Of ie ff binnen kon komen om te praten :o Uitstel is ook kak, dus eh ja prima kom verder. Wel aandoenlijk. Man was compleet overdonderd door mn huis, ze hebben dezelfde maar dan nooit verbouwd. En ik heb er een paar dingetjes aan gedaan natuurlijk. Hij heeft echt vol verbazing gekeken en alleen maar dingen gezien die hij nooit had verwacht/bedacht. En al helemaal niet kon rijmen met zn eigen huis _O-

Maar, ze hebben excuses aangeboden voor t gedrag. Ze vonden ook wel dat ik deels dat mocht doen, vond ik niet. Daarna hadden ze toch ook wel bedacht dat ik ergens een punt had (goh) en dat ze er iets mee moesten (joh echt?!). Maar zelf kregen ze t niet opgelost, maar als ik t kozijn er uit wilde en glasblokken er in dan moest dat maar gebeuren. Maar dan wel mn schutting weg daarna op die plek. En dan loopt alles niet meer door, dus dat vind ik echt k-to-the-ut als dat m zou worden.

Optie er in geslingerd dat we t zo laten, maar de bovenste 2 planken demontabel worden voor onderhoud. En dat hij na sept en voor april er bij kan voor onderhoud aan dat kozijn via afspraak. Hij was helemaal gelukkig, en ik denk dat t de beste oplossing is voor de situatie. Dus geregeld :7
  woensdag 3 april 2024 @ 11:32:02 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213069948
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 11:27 schreef Puala het volgende:

[..]
Wel wat in de tuin gedaan, maar niet echt noemenswaardig. En grappig dat je het vraagt..

Mijn deurbel ging een uurtje geleden.. stond de buurman op de stoep. Onaangekondigd. Of ie ff binnen kon komen om te praten :o Uitstel is ook kak, dus eh ja prima kom verder. Wel aandoenlijk. Man was compleet overdonderd door mn huis, ze hebben dezelfde maar dan nooit verbouwd. En ik heb er een paar dingetjes aan gedaan natuurlijk. Hij heeft echt vol verbazing gekeken en alleen maar dingen gezien die hij nooit had verwacht/bedacht. En al helemaal niet kon rijmen met zn eigen huis _O-

Maar, ze hebben excuses aangeboden voor t gedrag. Ze vonden ook wel dat ik deels dat mocht doen, vond ik niet. Daarna hadden ze toch ook wel bedacht dat ik ergens een punt had (goh) en dat ze er iets mee moesten (joh echt?!). Maar zelf kregen ze t niet opgelost, maar als ik t kozijn er uit wilde en glasblokken er in dan moest dat maar gebeuren. Maar dan wel mn schutting weg daarna op die plek. En dan loopt alles niet meer door, dus dat vind ik echt k-to-the-ut als dat m zou worden.

Optie er in geslingerd dat we t zo laten, maar de bovenste 2 planken demontabel worden voor onderhoud. En dat hij na sept en voor april er bij kan voor onderhoud aan dat kozijn via afspraak. Hij was helemaal gelukkig, en ik denk dat t de beste oplossing is voor de situatie. Dus geregeld :7
Top!

Doe jezelf een plezier en leg daar meteen even een stapsteen o.i.d. in de border. Scheelt tzt een hoop vertrampelde plantjes.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213069958
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 11:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Top!

Doe jezelf een plezier en leg daar meteen even een stapsteen o.i.d. in de border. Scheelt tzt een hoop vertrampelde plantjes.
Ondanks dat ie zo over komt is het geen tokkie, dus hij zal met zorg er mee omgaan verwacht ik. Maar ik denk dat het een loopplankje wordt vanaf de bestrating. In die maanden kan dat wel denk ik en heb vaak wel wat liggen :Y
  woensdag 3 april 2024 @ 11:34:00 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213069969
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 11:32 schreef Puala het volgende:

[..]
Ondanks dat ie zo over komt is het geen tokkie, dus hij zal met zorg er mee omgaan verwacht ik. Maar ik denk dat het een loopplankje wordt vanaf de bestrating in die maanden. Heb vaak wel wat liggen :Y
Oh nee, ik bedoelde ook niet met opzet. Maar hier zie je in de winter soms amper waar een plant-in-rust staat en waar niks. Dus zou het onbedoeld misgaan. Daarom hebben wij voor het snoeien van de fruitbomen en het plukken van het fruit een paar ronde stapstenen rondom de bomen gelegd, zodat de plantjes niet geplet worden.
pi_213069981
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 11:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Oh nee, ik bedoelde ook niet met opzet. Maar hier zie je in de winter soms amper waar een plant-in-rust staat en waar niks. Dus zou het onbedoeld misgaan. Daarom hebben wij voor het snoeien van de fruitbomen en het plukken van het fruit een paar ronde stapstenen rondom de bomen gelegd, zodat de plantjes niet geplet worden.
Ik snap m, als ik wat overhou is het wel een idee :Y
pi_213070252
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 11:27 schreef Puala het volgende:

[..]

Keurig compromis lijkt me.
Ook wel fijn dat de kou daarmee enigszins uit de lucht is.
Je hoeft de deur niet plat te lopen bij elkaar, maar elkaar normaal kunnen groeten zonder gedoe is wel fijn een dit zal daar wel bij helpen neem ik aan.
  woensdag 3 april 2024 @ 12:14:12 #135
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_213070418
En misschien is hij wel helemaal geinspireerd van je huis en zijn ze nu aan het bedenken hoe ze hun huis kunnen verbeteren en vragen ze je nog om advies ook en worden jullie vervolgens dikke maatjes *O*
To BG or not to BG!
pi_213070471
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 12:14 schreef oppiedoppie het volgende:
En misschien is hij wel helemaal geinspireerd van je huis en zijn ze nu aan het bedenken hoe ze hun huis kunnen verbeteren en vragen ze je nog om advies ook en worden jullie vervolgens dikke maatjes *O*
Kan ze zelf gaan klagen vanwege de klusoverlast ;)
pi_213071810
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 12:19 schreef DrMarten het volgende:

[..]
oh nou leven en laten leven hoor. En ik snap echt heel goed dat het irritant was voor ze ;)
  woensdag 3 april 2024 @ 19:31:24 #138
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_213074689
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 12:19 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Geen Rijdende Rechter maar Help, mijn man is klusser. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 3 april 2024 @ 20:03:21 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213075352
Goed compromis dat zo zeg! Netjes van de buurman, over zijn trots heen gestapt _O_
  woensdag 3 april 2024 @ 20:33:41 #140
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213075953
Dat klinkt als een fijne oplossing. Fijn dat de lucht geklaard is ook.
Spoilers!
  woensdag 3 april 2024 @ 20:40:58 #141
410477 Fietsertje70
pi_213076138
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 19:31 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Geen Rijdende Rechter maar Help, mijn man is klusser. *O*
Als de buurvrouw dit weekend ook op de koffie komt, en tegen haar man zegt: "schat, dit wil ik ook" heb je over 2 jaar John Williams over de vloer....
pi_213168353
Project tuin vordert, maar is weinig beeldmateriaal van. Gister heb ik de aanbouwpergola neergezet. Hiervoor moest eerst een klein strookje gevelbekleding er nog tegenaan. Dat zat er gelukkig relatief snel tegenaan. Er moeten waarschijnlijk nog 2 25mm slangen naar boven, dus er is een kleine strook open gebleven om die door te voeren.

Maar hij was dicht genoeg om de pergola er neer te zetten. Hierbij een fototje vanuit t raam boven :)
Bedoeling is dat hier in de warmste zomermaanden een schaduwdoek in komt te hangen. Handig voor de schaduw op de openslaande deuren & tuintafel en bbq er onder :Y

pi_213284391
Bij gebrek aan droog weer }:| dit weekend maar een ander klusje bedacht *O*

De trap heeft hier de verbouwing doorstaan en ondanks tig ronde stofzuigen is en blijft het een beetje meh. En dat stond op het "ooit als ik tijd heb" lijstje. Maar goed, je hebt zoiets als tijd en prioriteit. Andere ij, maar t bevat beide tijd. En dat had ik dit weekend wel :+

Voor wie hem zich moeilijk herinnert even een oud fototje

Voor wie trouwens dacht dat zoiets kaal halen leuk is. Kijk hier eens naar :X ALLE traptreden aan de onderkant zagen er zo uit. Ik denk dat ik gewoon geld had kunnen verdienen aan t gewicht van deze nietjes bij de ijzerboer ;(

Maar goed, uiteindelijk heb je dan een kale trap *O*

Daarna de boel eventjes geschuurd en dubbel in de lak gezet. Fris wit het is, de hal is best donker en een andere kleur zou dat alleen maar versterken voor mn gevoel.

En daarna een rondje bouwmarkten. Het blijkt verrassend lastig te zijn om tapijt te vinden wat je direct mee kan nemen, betaalbaar is en trapgeschikt. Om die reden doe ik een YOLO'tje en ligt dr niet trapgeschikt tapijt op. Afweging tussen tempo, portemonee en levertijd.

En dan begin je, valt eigenlijk niet tegen

Tot nu, die draai is stom ;(
  zondag 21 april 2024 @ 17:30:35 #144
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213284419
Strak werk tot zover! Hoe zet je de vloerbedekking vast op de trap, nageltjes?
Resistance is futile.
pi_213284424
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2024 17:30 schreef Seven. het volgende:
Strak werk tot zover! Hoe zet je de vloerbedekking vast op de trap, nageltjes?
Dubbelzijdige tape en op sommige trede een nietje of 4-5 als t echt nodig is. Maar dat is zeker niet op elke trede nodig.
  zondag 21 april 2024 @ 17:32:10 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213284435
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:48 schreef Puala het volgende:
Project tuin vordert, maar is weinig beeldmateriaal van. Gister heb ik de aanbouwpergola neergezet. Hiervoor moest eerst een klein strookje gevelbekleding er nog tegenaan. Dat zat er gelukkig relatief snel tegenaan. Er moeten waarschijnlijk nog 2 25mm slangen naar boven, dus er is een kleine strook open gebleven om die door te voeren.

Maar hij was dicht genoeg om de pergola er neer te zetten. Hierbij een fototje vanuit t raam boven :)
Bedoeling is dat hier in de warmste zomermaanden een schaduwdoek in komt te hangen. Handig voor de schaduw op de openslaande deuren & tuintafel en bbq er onder :Y

[ afbeelding ]
Nice! Heb je al schaduwdoek uitgezocht?
Resistance is futile.
pi_213284457
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2024 17:32 schreef Seven. het volgende:

[..]
Nice! Heb je al schaduwdoek uitgezocht?
Zeker! Ligt al in de garage klaar :)
  zondag 21 april 2024 @ 17:58:47 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213284717
Goed bezig! Wat is het verschil tussen wel en niet trapgeschikt? En waarom heb je niet 'gewoon' de hele trap geschilderd? Comfort?
pi_213284772
Die trap ziet er echt wel netjes uit hoor!
Is er ook iets wat jij niet kan? :D
pi_213285033
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 17:58 schreef Tink89 het volgende:
Goed bezig! Wat is het verschil tussen wel en niet trapgeschikt? En waarom heb je niet 'gewoon' de hele trap geschilderd? Comfort?
De onderkant van het tapijt, de belastbaarheid, scheurgevoeligheid en nog vast wel meer. Ik heb niet bij een vakwinkel gekocht, maar gewoon bij de kwantum. Dus helemaal uitleggen kunnen verkopers t niet ;)

En gewoon schilderen. Ik vind je wel grappig O+ Maar dan had ik alle lijm er af moeten krabben en een week of 3 elke avond staan schuren. En dan nog het nodige plamuurwerk overgehouden. No thanks ;)

Daarnaast ben ik behoorlijk lomp aangelegd en zijn geschilderde traptreden gewoon gladder. En ik heb op dit moment nog steeds last van mijn onderrug/stuitje na een val van de trap op 5 dec (4 treden :X) . Ik mocht na een paar dagen toen zelfs met spoed naar t ziekenhuis voor foto's omdat de arts toch wel twijfelde of er geen ernstigere zaken aan de hand waren. Dus uit voorzorg ook maar iets wat wat minder glad is :Y
pi_213285100
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 18:02 schreef deadly_kiss het volgende:
Die trap ziet er echt wel netjes uit hoor!
Is er ook iets wat jij niet kan? :D
Stil zitten? :D
  zondag 21 april 2024 @ 18:38:43 #152
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_213285403
_O_ _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_213286289
Zo eindstand van t weekend. Niet ontevreden. Kwam tape tekort, anders had er nog wel meer op gezeten.

pi_213286546
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 18:20 schreef Puala het volgende:

[..]
Stil zitten? :D
Dat blijkt _O_ maar echt, ik heb trappen gezien die door de pro's gedaan zijn en er slechter uit zagen ^O^
pi_213286723
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 19:42 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Dat blijkt _O_ maar echt, ik heb trappen gezien die door de pro's gedaan zijn en er slechter uit zagen ^O^
oh ik kan t je precies vertellen waar hier nog aandacht aan geschonken gaat worden. Trede 3 en 5 aan de kant van de trapleuning. En nu ik je dit heb verteld zie jij het ook :+
pi_213287086
Het hele project _O_ en vooral ook het trapproject _O_
  Moderator zondag 21 april 2024 @ 20:11:53 #157
92034 crew  Vonkenboer
  zondag 21 april 2024 @ 20:15:02 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213287225
Check, ik snap m!
pi_213287902
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 19:51 schreef Puala het volgende:

[..]
oh ik kan t je precies vertellen waar hier nog aandacht aan geschonken gaat worden. Trede 3 en 5 aan de kant van de trapleuning. En nu ik je dit heb verteld zie jij het ook :+
Ik zou naar 4 en 6 kijken...
Maar lekker boeiend, kleine imperfecties die je weer inzicht geven voor de treden die nog moeten :P
pi_213287991
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 18:17 schreef Puala het volgende:

[..]
De onderkant van het tapijt, de belastbaarheid, scheurgevoeligheid en nog vast wel meer. Ik heb niet bij een vakwinkel gekocht, maar gewoon bij de kwantum. Dus helemaal uitleggen kunnen verkopers t niet ;)

En gewoon schilderen. Ik vind je wel grappig O+ Maar dan had ik alle lijm er af moeten krabben en een week of 3 elke avond staan schuren. En dan nog het nodige plamuurwerk overgehouden. No thanks ;)

Daarnaast ben ik behoorlijk lomp aangelegd en zijn geschilderde traptreden gewoon gladder. En ik heb op dit moment nog steeds last van mijn onderrug/stuitje na een val van de trap op 5 dec (4 treden :X) . Ik mocht na een paar dagen toen zelfs met spoed naar t ziekenhuis voor foto's omdat de arts toch wel twijfelde of er geen ernstigere zaken aan de hand waren. Dus uit voorzorg ook maar iets wat wat minder glad is :Y
Lang leve halve maantjes ;)
Maar trap schuren en schilderen is een tyfusklus idd. Ben mijn pa echt eeuwig dankbaar voor de uren die hij in oncomfortabele houding op mijn trap heeft doorgebracht om met verfbrander en krabber de lijmresten eraf te halen.
En 3 lagen verf betekent dat je 6 keer aan het schilderen bent als je tijdens het drogen die trap ook gewoon wil kunnen gebruiken :X
pi_213288063
Wat mooi je trap. Ben je in te huren? _O_

Zelf jaren geleden een keer een trap gedaan. Paar dagen schuren, krabben en schilderen. Veel werk, maar prima te doen omdat het resultaat mooi is.

Leuk om te zien dat je dit gewoon (zoals altijd) aanpakt, je inspireert ^O^ , nu ik dit zie durf ik zoiets eigenlijk ook wel (mits ik het geschikte tapijt weet te vinden). :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213290702
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 21:07 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Lang leve halve maantjes ;)
Maar trap schuren en schilderen is een tyfusklus idd. Ben mijn pa echt eeuwig dankbaar voor de uren die hij in oncomfortabele houding op mijn trap heeft doorgebracht om met verfbrander en krabber de lijmresten eraf te halen.
En 3 lagen verf betekent dat je 6 keer aan het schilderen bent als je tijdens het drogen die trap ook gewoon wil kunnen gebruiken :X
Maar halve maantjes zijn echt lelijk ;(
De val was trouwens op een trap met tapijt, maar ik weet heel zeker dat het al vaker mis was gegaan als er gewoon een geschilderde trap in huis had gestaan.

quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 21:13 schreef Pisces29 het volgende:
Wat mooi je trap. Ben je in te huren? _O_

Zelf jaren geleden een keer een trap gedaan. Paar dagen schuren, krabben en schilderen. Veel werk, maar prima te doen omdat het resultaat mooi is.

Leuk om te zien dat je dit gewoon (zoals altijd) aanpakt, je inspireert ^O^ , nu ik dit zie durf ik zoiets eigenlijk ook wel (mits ik het geschikte tapijt weet te vinden). :)
Dat is wel te vinden, zeker als je een levertijd van 2 weken accepteert. Maar ik had weer eens een gevalletje "ik wil het nuuuuhuuuu" te pakken en dat bleek lastiger te zijn :P
pi_213369523
Achter in de tuin ben ik bezig om een gat te graven, maar daar komt wat grond uit die ik kwijt moet. Dus voor in de tuin is er ruimte gemaakt voor plantenbakken zodat ik daar uiteindelijk de grond in kwijt kan. Om de bakken kwijt te kunnen moesten er een paar struiken ruimte maken. Deze jongens;

Dit lijkt trouwens heel erg zonde, maar het zijn struiken die niet bijgehouden zijn en die dusdanig verwilderd zijn dat er weinig meer mee te beginnen is. Ze zijn van binnen helemaal dood en gaan niet meer herstellen. Dus flink snoeien was ook geen oplossing. Er stonden een paar struiken tussen die wel interessant waren en bodembedekkers, daarvan is het meeste gered :Y

Uiteindelijk hou je wel een hele kale bedoening over.

Oma was blij met de Vinca die er stond, dus die heeft ook weer een voller voortuintje :)
pi_213369702
Zo zeg, je hebt nu vast een stuk meer licht in huis
pi_213381522
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 11:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo zeg, je hebt nu vast een stuk meer licht in huis
Dat wel, maar is tijdelijk. Er komen hagen terug, meer zelfs dan er stonden. Maar waarschijnlijk wel minder hoog :)
En het is wel nakend kaal :@
  woensdag 1 mei 2024 @ 13:33:08 #166
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_213381879
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 12:53 schreef Puala het volgende:

[..]
Dat wel, maar is tijdelijk. Er komen hagen terug, meer zelfs dan er stonden. Maar waarschijnlijk wel minder hoog :)
En het is wel nakend kaal :@
Hue hue...

SPOILER
Alles in je eentje gedaan of hulo gehad? Hoe dan ook weer een berg werk verzet. En ben benieuwd hoe het worst als de nieuwe haag er staat.
pi_213382012
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2024 13:33 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Hue hue...

SPOILER
Alles in je eentje gedaan of hulo gehad? Hoe dan ook weer een berg werk verzet. En ben benieuwd hoe het worst als de nieuwe haag er staat.
Op foto 2 zie je een deel van de hulp :Y Maar die heeft alleen gerooid en de boel weer wat vlakker gestreken. Daarna heeft de hulp me weer veel succes gewenst ;)
  woensdag 1 mei 2024 @ 13:59:42 #168
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_213382082
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 13:50 schreef Puala het volgende:

[..]
Op foto 2 zie je een deel van de hulp :Y Maar die heeft alleen gerooid en de boel weer wat vlakker gestreken. Daarna heeft de hulp me weer veel succes gewenst ;)
Niks mis met slim gereedschap gebruiken natuurlijk. ^O^
pi_213634674
Voor begint t weer wat te worden :) De bak staat en is gevuld met grond uit de achtertuin. Daarnaast de nodige haagplanten er in gezet. Achterin staan wat coniferen, daarnaast glansmispel, laurier, liguster en deutzia.

En achter is t gat af, egalisatie is ook gebeurd. Tijd voor t zwembad toch? :7
pi_213635781
Zei er iemand tijd voor zwembad?

pi_213636367
Zomertijd!

Wordt 'ie helemaal ingebouwd of is het zo eentje die je eind van de zomer weer afbreekt?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_213636707
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:20 schreef sigme het volgende:
Zomertijd!

Wordt 'ie helemaal ingebouwd of is het zo eentje die je eind van de zomer weer afbreekt?
Allebei niet;)

Hij gaat voor de helft ingebouwd worden, de grond komt weer gelijk aan de rest en dan ziet ie 60 cm de grond in.
En deze blijft staan t jaar rond. Alleen van de herfst moet t water wat lager en dan de pomp naar binnen ivm overwinteren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Puala op 21-05-2024 14:06:03 ]
  dinsdag 21 mei 2024 @ 15:01:01 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213637207
Lekker hoor! Ooit willen wij nog een half ingegraven hottub.
Resistance is futile.
pi_213640024
Wat voor maar is het? Het lijkt erg klein, maar ik vermoed dat dat niet klopt. 3 meter doorsnee?
pi_213640221
Mooi. Jaloers op dat zwembad.
pi_213641442
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:02 schreef Angelfrouk het volgende:
Wat voor maar is het? Het lijkt erg klein, maar ik vermoed dat dat niet klopt. 3 meter doorsnee?
3 meter doorsnede, 1,2 meter diep.
pi_213643618
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:52 schreef Puala het volgende:

[..]
3 meter doorsnede, 1,2 meter diep.
Ja, dat valt dus erg mee, de foto vertekent.
pi_213820236
Het is alweer bijna een jaar dat ik de sleutel heb van het huis. En ondanks dat het heel dicht bij mijn geboortegrond ligt, is het toch echt wel net een ander stukje van deze regio en dat ben ik aan het ontdekken. En er ligt dus echt een prachtig wandelrondje op 10min van mn huis O+

In de tuin is het trouwens minder comfortabel wandelen geweest :X De pomp en alles aansluiten was wel het betere blij-dat-ik-glij en shit-ik-stap-verkeerd-mn-laars-zit-nu-bijna-vol :D

Maar rustig aan (ahum) verder gegaan en de ombouw voor t bad is een heel eind. Moet nog nadenken hoe ik die rand wegwerk, maar dat kan ook wel later. Belangrijkste is minder zand, minder klei en meer genieten en bloemetjes :Y

En ik ben dus een kunstgras-barbaar geworden in dit huis, maar ik heb echt een gruwelijke hekel aan grasmaaien (jeugdtrauma'tje) en ook helemaal geen ruimte voor een grasmaaier in de berging.

De diva bevalt het overigens perfectos

De vijver is weer ontdaan van alle planten die er tijdelijk in hebben gestaan ivm overleven tijdens de tuinklusserij. Die staan te zingen in de kleigrond zo blij als ze zijn O+ En dat betekend ook dat het eerste hoekje border wat aan t worden is

En ik heb een nieuw huisdier, een prins in wording O+
pi_213820315
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 09:30 schreef Puala het volgende:

En ik ben dus een kunstgras-barbaar geworden in dit huis, maar ik heb echt een gruwelijke hekel aan grasmaaien (jeugdtrauma'tje) en ook helemaal geen ruimte voor een grasmaaier in de berging.
[ afbeelding ]

Zo'n robot neemt toch geen ruimte in? ;(
pi_213820333
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 09:37 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Zo'n robot neemt toch geen ruimte in? ;(
Vind je die uitgave zelf in verhouding staan tot het formaat gras? :P

SPOILER
En geen idee of dit gaat bevallen. Andere optie die in mn hoofd zit is vlonder, maar vond dit qua groen wel prettig.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 10:34:18 #181
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_213820812
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 09:30 schreef Puala het volgende:
Het is alweer bijna een jaar dat ik de sleutel heb van het huis. En ondanks dat het heel dicht bij mijn geboortegrond ligt, is het toch echt wel net een ander stukje van deze regio en dat ben ik aan het ontdekken. En er ligt dus echt een prachtig wandelrondje op 10min van mn huis O+

[ afbeelding ]

In de tuin is het trouwens minder comfortabel wandelen geweest :X De pomp en alles aansluiten was wel het betere blij-dat-ik-glij en shit-ik-stap-verkeerd-mn-laars-zit-nu-bijna-vol :D
[ afbeelding ]

Maar rustig aan (ahum) verder gegaan en de ombouw voor t bad is een heel eind. Moet nog nadenken hoe ik die rand wegwerk, maar dat kan ook wel later. Belangrijkste is minder zand, minder klei en meer genieten en bloemetjes :Y
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De diva bevalt het overigens perfectos
[ afbeelding ]

De vijver is weer ontdaan van alle planten die er tijdelijk in hebben gestaan ivm overleven tijdens de tuinklusserij. Die staan te zingen in de kleigrond zo blij als ze zijn O+ En dat betekend ook dat het eerste hoekje border wat aan t worden is
[ afbeelding ]

En ik heb een nieuw huisdier, een prins in wording O+
[ afbeelding ]
Mooie omgeving. :Y

En tof om te zien hoe al je ideeën en schetsen zo stap voor stap werkelijkheid worden. Wanneer gaat het zomerweer starten volgens jouw planning? :P
pi_213824371
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 10:34 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Mooie omgeving. :Y

En tof om te zien hoe al je ideeën en schetsen zo stap voor stap werkelijkheid worden. Wanneer gaat het zomerweer starten volgens jouw planning? :P
Wat mij betreft zo snel mogelijk, maar het zwembad warmt rustig aan op. Al moet ik zeggen dat het vandaag zeker niet vervelend is om buiten bezig te zijn. Zag dat ik ook al lekker verkleurd ben vandaag :D Ik verwacht volgend weekend te kunnen zwemmen :Y
  vrijdag 7 juni 2024 @ 16:49:03 #183
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_213824515
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 16:34 schreef Puala het volgende:

[..]
Wat mij betreft zo snel mogelijk, maar het zwembad warmt rustig aan op. Al moet ik zeggen dat het vandaag zeker niet vervelend is om buiten bezig te zijn. Zag dat ik ook al lekker verkleurd ben vandaag :D Ik verwacht volgend weekend te kunnen zwemmen :Y
Prima weer om buiten bezig te zijn vandaag. :Y En af en toe te chillen op de divan. 8-)
pi_213826821
Ziet er allemaal weer super tof uit. *O*

Zijn de spanningen met de buren achter de rug?
pi_213827302
Ik ben heel benieuwd hoe het kunstgras bevalt! Ik vind het er prima uit zien.
Is dat een beetje betaalbaar? Waar heb je het gehaald? En wat heb je er onder liggen? Jij hebt ook kleigrond toch?

Ik heb nu een grasveld dat inmiddels vooral uit paardenbloemen bestaat en ben er eigenlijk behoorlijk klaar mee. Het gras eraf scheppen en dan kunstgras leggen en nooit meer gedoe lijkt me heerlijk O+ maar huurhuis dus wil ook weer geen enorm bedrag uitgeven. En liefst ook geen enorme hoeveelheden klei hoeven afscheppen en ophoogzand strooien enzo. Het hoeft ook niet perfect strak te liggen of 10+ jaar te blijven liggen ofzo. Op internet vind ik dan bij kleigrond 10-15cm afscheppen en vervangen door zand, maar bij 7.75x3.30m grasveld ongeveer moet ik dan echt een behoorlijke hoeveelheid grond gaan afvoeren en aanvullen etc en dan lopen de kosten behoorlijk op.

[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 07-06-2024 20:53:59 ]
pi_213827906
Onder mijn kunstgras had de aanlegger worteldoek gedaan.
Qua zand etc kan ik me niet herinneren.

We hebben in onze huidige tuin echt gras, lees: mos en onkruid :( als het aan mij lag werd dat weer kunst, maar ja.
Ik ben wel fan, altijd groen, nooit maaien, alleen af en toe wat blaadjes eraf bezemen oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_213847121
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 19:54 schreef NedKelly het volgende:
Ziet er allemaal weer super tof uit. *O*

Zijn de spanningen met de buren achter de rug?
Zeker, gaat prima op t moment. Komen binnenkort zelfs een bakkie doen :Y
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 20:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe het kunstgras bevalt! Ik vind het er prima uit zien.
Is dat een beetje betaalbaar? Waar heb je het gehaald? En wat heb je er onder liggen? Jij hebt ook kleigrond toch?

Ik heb nu een grasveld dat inmiddels vooral uit paardenbloemen bestaat en ben er eigenlijk behoorlijk klaar mee. Het gras eraf scheppen en dan kunstgras leggen en nooit meer gedoe lijkt me heerlijk O+ maar huurhuis dus wil ook weer geen enorm bedrag uitgeven. En liefst ook geen enorme hoeveelheden klei hoeven afscheppen en ophoogzand strooien enzo. Het hoeft ook niet perfect strak te liggen of 10+ jaar te blijven liggen ofzo. Op internet vind ik dan bij kleigrond 10-15cm afscheppen en vervangen door zand, maar bij 7.75x3.30m grasveld ongeveer moet ik dan echt een behoorlijke hoeveelheid grond gaan afvoeren en aanvullen etc en dan lopen de kosten behoorlijk op.
Ik heb voor een stuk van 2x4m 42,75 betaald. En ik heb er zand onder liggen. De ondergrond was hier niet effen genoeg om het direct op de aarde te kunnen leggen.

Maar ik zou zeker geen 10-15 cm wegscheppen, wel de bovenste laag gras en evt een paar cm los harken en dat ook weghalen. Misschien is die grond nog wel te gebruiken voor een hogere border oid? En dan zand, doek en kunstgras :Y Hier moet er nog wel doek tussen, t zand schuift/zakt te erg als je ergens flink druk zet. Maar voor nu eventjes prima :)
pi_213847667
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 16:53 schreef Puala het volgende:

[..]
[..]
Ik heb voor een stuk van 2x4m 42,75 betaald. En ik heb er zand onder liggen. De ondergrond was hier niet effen genoeg om het direct op de aarde te kunnen leggen.

Maar ik zou zeker geen 10-15 cm wegscheppen, wel de bovenste laag gras en evt een paar cm los harken en dat ook weghalen. Misschien is die grond nog wel te gebruiken voor een hogere border oid? En dan zand, doek en kunstgras :Y Hier moet er nog wel doek tussen, t zand schuift/zakt te erg als je ergens flink druk zet. Maar voor nu eventjes prima :)
Dat is wel heel goedkoop! Ik heb gisteren gehaald in de aanbieding bij karwei/gamma en dat was wel wat duurder. Maargoed, nog steeds minder dan ik had gedacht dat het zou kosten en vergelijkbaar met de kosten voor de vlonder die ik eerder van plan was.
Hergebruiken van grond voor een hogere border ergens is nog wel een goed idee! Thanks, daar had ik zelf helemaal niet aan gedacht.
En dank voor de inspiratie sowieso, want had eigenlijk dit nooit als optie overwogen omdat ik dacht dat het toch veel te duur zou zijn.
  zondag 9 juni 2024 @ 18:44:49 #189
43653 sigme
Veraan
pi_213848326
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 20:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Het gras eraf scheppen
Beetje afhankelijk van hoe groot je grasveld is en hoeveel werk het is om het af te plaggen; het kan de moeite waard zijn om een graszodensnijder te huren. Als ik toch een paar jaar eerder had geweten van het bestaan van zo'n ding had me dat veeeeeeeel werk gescheeld.

Wordt her en der verhuurd; deze heeft wel een goed filmpje op de site staan:
https://www.moerverhuur.nl/producten/graszodensnijder/
pi_213848400
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 16:53 schreef Puala het volgende:

[..]
Nou wat fijn zeg! Zijn het wellicht mensen die gewoon niet tegen verandering kunnen en daar heel veel stress van krijgen?
pi_213850907
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 18:49 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Nou wat fijn zeg! Zijn het wellicht mensen die gewoon niet tegen verandering kunnen en daar heel veel stress van krijgen?
Nee hoor, ze hebben besloten te gaan verhuizen en daarmee is de emotie heel anders geworden.
pi_213852594
Wat een lekker productief weekend _O_

- Alle bestrating ligt er in
- Alle muurtjes die er komen zijn uitgezet, nog niet vastgeplakt
- De vijver is voorzien van grind, plantjes gepoot en mr. Frog heeft een beter plekkie gekregen
- Er is een afvoer gelegd vanaf t hoekje bij het terras tot aan de zwembadpomp zodat ik mn vieze water kan afvoeren. Er zitten 2 bypassen in zodat ik uiteindelijk een douche kan plaatsen. En zodat mn buitenkeuken een spoelbak kan krijgen.
- Er ligt een waterleiding door de tuin voor de douche + buitenkeuken. Deze kan ook gebruikt worden om eventueel sproeiertjes/druppelslang op aan te sluiten.
- Er ligt stroom vanaf de buitenkeuken naar de zwembadpomp. De voeding komt uit de kast, maar moet nog gelegd worden.
- De waterkwaliteit van het zwembad wordt langzaam aan beter, morgen komt er nog stabilisator binnen zodat het nog wat beter wordt. En dan start van de week het 2x per dag stofzuigen zodat t ook echt mooi schoon blijft. Hopelijk kan ik dan komend weekend plonsen :)
- De grond is op veel plekken herverdeeld zodat het een egalere tuin is
- Er zijn tig plantjes de tuin in gegaan O+
- Hoop opgeruimd zodat t ook leger/gezelliger er uit ziet :P

En het is nu te donker voor fotos :P
pi_213945497
Zaterdag ook nog ff aan de knutsel geweest, had niet veel tijd maar op zich begint t wel wat te worden :)

En in de lunchpauze even snel naar de tegelhandel geweest. Denk dat dit straks prima dr uit gaat zien _O_

Linkse kant komt een spoelbakje in, afvoer en water ligt dr al heen. En de kastdeurtjes moeten nog. Maar ik ben door mn palen heen die ik nog over had :P
pi_213951399
Ja, volgens mij wordt dit wel wat :D O+
pi_213951545
Poepiesjiek wordt dat, @Puala
pi_213973061
Even een tussendoor foto van vandaag;

pi_213978787
Zo, bijna klaar :)

woensdag 19 juni 2024 @ 23:10:56 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213979185
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 22:39 schreef Puala het volgende:
Zo, bijna klaar :)

[ afbeelding ]
^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 20 juni 2024 @ 07:12:11 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213980098
Doe normaal! :o :D Doet ze gewoon even! _O_
  donderdag 20 juni 2024 @ 07:14:20 #200
35189 Troel
scherp en bot
pi_213980106
Wauw :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213980528
netjes Paula! ^O^
pi_213982798
De latjes staan zelfs in dezelfde richting (verticaal) als de achtergevel. Moet ze nog een keer schoonmaken en behandelen met lazuur, dan heeft de buitenkeuken dezelfde uitstraling als de achtergevel.

En de palen van de aanbouwpergola moeten nog zwart worden, dan kan daarna het schaduwdoek er in. Die gaat schaduw geven op het terras en zorgen dat de woning minder opwarmt via de openslaande deuren.

Daarnaast ligt er nog een flexfence constructie die bevestigd gaat worden bij het stukje van het kantoor. Die gaat gevuld worden met zwarte planken zodat dit past bij de woning. En gaat schaduw leveren voor de openslaande deuren bij het kantoor. En doordat dat kantelbaar is gaat dat in de winter alsnog zonlicht opleveren bij het kantoor. Al sluit ik niet uit dat ik zorg dat ik het flexfence stuk er uit kan tillen voor de herfst/winter, maar dat is op dat moment nog even kijken of dat gaat lukken.
pi_214007759
Een jaar geleden was de klusserij net begonnen O+

pi_214007846
Je bent een soort wervelwind, @Puala
Wat een tempo, wat een kwaliteit!

Blijft ontzettend leuk om te volgen :Y
pi_214020428
Dit weertje is genieten, maar mn uitzicht ook O+

pi_214020814
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:27 schreef Puala het volgende:

[ afbeelding ]
_O_
  zondag 23 juni 2024 @ 13:15:30 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214020880
O+ O+ O+
  zondag 23 juni 2024 @ 13:40:19 #208
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_214021054
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 12:27 schreef Puala het volgende:

[ afbeelding ]
Lekker O+
pi_214031971
Nog een paar foto's dan van hoe t geworden is :) De week vakantie is wel lekker zo O+

maandag 24 juni 2024 @ 12:20:50 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214031996
Oh mens, wat een weelde! O+ Ik ben gewoon wel een beetje jaloers hoor! _O_ O+
  maandag 24 juni 2024 @ 12:26:02 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_214032030
Ik word altijd jaloers als ik zulke mooie tuinen zie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214032076
quote:
17s.gif Op maandag 24 juni 2024 12:20 schreef BE het volgende:
Oh mens, wat een weelde! O+ Ik ben gewoon wel een beetje jaloers hoor! _O_ O+
Ik ga van het bedenken mogelijk mn werk maken :@
pi_214032129
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 12:30 schreef Puala het volgende:

[..]
Lijkt me een prima idee.
Je schudt ook alles zo gewoon uit je mouw. _O_
  maandag 24 juni 2024 @ 12:35:24 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214032132
quote:

[..]
Goed plan! :Y je hebt er echt oog voor!
pi_214032371
quote:

[..]
Inderdaad goed plan, doen wat je leuk vindt en je bent er goed in. Succes!
pi_214033515
quote:
2s.gif Op maandag 24 juni 2024 12:26 schreef Troel het volgende:
Ik word altijd jaloers als ik zulke mooie tuinen zie.
De kunst is om het ook zo te houden, maar op zich zou dat met dit formaat tuin prima te doen moeten zijn. Het vorige huis was daarin echt pittiger en ik was veel strenger voor mezelf. Nu kies ik wat meer de makkelijke weg qua planten, bodembedekking en onderhoud. Toen vond ik dat nog lastiger :@
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 12:35 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Lijkt me een prima idee.
Je schudt ook alles zo gewoon uit je mouw. _O_
Ja moet ff kijken, die tuin hier was een hele bevalling. Of ik dat zo voor anderen bedacht kan krijgen weet ik niet. Maar ik heb tot eind augustus om mn papiertje te halen. Dan verloopt mn examenmogelijkheid.
pi_214033837
Wat een pareltje
  maandag 24 juni 2024 @ 18:51:06 #218
35189 Troel
scherp en bot
pi_214034981
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 15:58 schreef Puala het volgende:

[..]
De kunst is om het ook zo te houden, maar op zich zou dat met dit formaat tuin prima te doen moeten zijn. Het vorige huis was daarin echt pittiger en ik was veel strenger voor mezelf. Nu kies ik wat meer de makkelijke weg qua planten, bodembedekking en onderhoud. Toen vond ik dat nog lastiger :@
[..]
Ja moet ff kijken, die tuin hier was een hele bevalling. Of ik dat zo voor anderen bedacht kan krijgen weet ik niet. Maar ik heb tot eind augustus om mn papiertje te halen. Dan verloopt mn examenmogelijkheid.
Bij mij thuis is het natuurlijk grotendeels bos, daar kan ik toch al vrij weinig mee, daar hebben we overigens ook gewoon een tuinman voor (iets te veel om zelf te doen). Bij mijn vriend is er jaren niets aan gedaan en is de halve tuin ingenomen door een braam zonder bramen maar met stekels. En stukje bij beetje doen we wel iets, maar er echt iets mee doen gaat op die manier nog jaren duren. En zomaar de boel eruit trekken is niet echt een optie zonder hulp en ik wil niet eens weten wat dat gaat kosten. Zo jammer, want het is een fijne tuin waar je een heleboel mee zou kunnen doen ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 juni 2024 @ 19:30:55 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214035298
quote:

[..]
_O_ ^O^
Resistance is futile.
  Vis een optie? maandag 24 juni 2024 @ 21:09:23 #220
70532 loveli
N
pi_214036416
quote:
2s.gif Op maandag 24 juni 2024 18:51 schreef Troel het volgende:

[..]
Bij mij thuis is het natuurlijk grotendeels bos, daar kan ik toch al vrij weinig mee, daar hebben we overigens ook gewoon een tuinman voor (iets te veel om zelf te doen). Bij mijn vriend is er jaren niets aan gedaan en is de halve tuin ingenomen door een braam zonder bramen maar met stekels. En stukje bij beetje doen we wel iets, maar er echt iets mee doen gaat op die manier nog jaren duren. En zomaar de boel eruit trekken is niet echt een optie zonder hulp en ik wil niet eens weten wat dat gaat kosten. Zo jammer, want het is een fijne tuin waar je een heleboel mee zou kunnen doen ;(
Doornroosje had nog steeds geslapen als ze Doornbraampje had geheten.

Gevecht tegen de bramen ken ik, en lijk het toch te gaan winnen. Eerst had het de tuin overgenomen (het spul klimt echt overal in) maar een paar keer flink wat weggehaald en versnipperd. Daarna in de natte herfst veel wortels aardig diep uitgegraven en wat er nu nog teruggroeit is redelijk makkelijk weg te krijgen.

Maar in het begin was het bar en boos. Even afkloppen dat het binnen de perken blijft.

De tamme, stekelloze braam groeit voor geen meter, laf ding.

Edit:
Als je er niet op tijd achterkomt dat dit niet het tuinierentopic is.

[ Bericht 2% gewijzigd door loveli op 24-06-2024 21:15:27 ]
crap in = crap out
  maandag 24 juni 2024 @ 21:41:39 #221
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_214037057
Mr Froque :? Je mag geen Kermit zeggen :{
Hopelijk blijft Miss Piggy weg _O-
pi_214317115
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 12:18 schreef Puala het volgende:
Nog een paar foto's dan van hoe t geworden is :) De week vakantie is wel lekker zo O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat fantastisch mooi Puala!!! _O_ Ziet er echt heeerlijk uit
Baby darling doll face honey
pi_214317278
Bizar goed gedaan ...alles gewoon! ^O^
pi_214318991
Van t weekend trouwens ook nog ff wat geprutst :)

Puzzelen met plaatjes hout :)

Van de creativiteit is aan de voorkant niks te zien :7

Daarna rondje kwasten :)

Gezorgd dat de achterplaat dr weer strak uit ziet :)

Ingericht en grotendeels klaar. Kom nog wat beits tekort voor de 2e laag van een deurtje. Maar das zo gepiept binnenkort. Maar met t oog op een vierdaagse mijd ik een bepaalde hornbach op dit moment een beetje :P
pi_214319938
Wauw weer @Puala
pi_214320438
Leuk! Is dit bij je kantoor beneden?
  woensdag 17 juli 2024 @ 21:07:31 #227
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214322312
Ziet er weer goed uit! Maar waarom heb je de achterwand en kast niet los van elkaar geverfd? Je hebt daar vast een goede reden voor.
Spoilers!
pi_214322429
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ziet er weer goed uit! Maar waarom heb je de achterwand en kast niet los van elkaar geverfd? Je hebt daar vast een goede reden voor.
Omdat behang lastig verft :P
pi_214322443
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:26 schreef Tegan het volgende:
Leuk! Is dit bij je kantoor beneden?
Recht tegenover de keuken, de wand bij de garage naast de bank :) kantoor is nog een ander stukje
  woensdag 17 juli 2024 @ 21:23:50 #230
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214322477
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 21:19 schreef Puala het volgende:

[..]
Omdat behang lastig verft :P
Oh behang _O-
Spoilers!
pi_215044757
Vorige maand mn slaapkamer opnieuw behangen, maar die foto's volgen nog wel. Daarna waren er al vrij snel andere prioriteiten namelijk. Het huis heeft een pluizige miauwende bewoonster minder, Noortje is helaas in 2 weken tijd heel erg ziek geworden en we hebben afscheid moeten nemen van elkaar.

En daar moet ik nog een beetje mn weg in vinden merk ik. Deze dame was degene die altijd kwam 'helpen' tijdens t klussen en kijken wat ik aan t doen was. Dus klussen is even wat minder leuk dan t altijd is geweest merk ik. Gisteravond de koelkast vervangen was sowieso al een stom klusje maar nu helemaal.

Maar... weten jullie nog die buren die over de schutting heen klommen zo ongeveer toen t mis ging? Die hebben hun huis verkocht en gaan t dorp uit _O- :D

SPOILER
  vrijdag 20 september 2024 @ 18:21:07 #232
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215046419
Wat sneu van Noortje.. maar like voor de leuke foto. Hoeveel katten heb je nu nog? Sterkte.

En die buren, je treft het wel, zeg :+ . Zijn je schuin achterburen ook nieuw?
Resistance is futile.
  vrijdag 20 september 2024 @ 19:44:32 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215047025
;(
Ach, wat verdrietig van Noortje. :*
  vrijdag 20 september 2024 @ 19:56:28 #234
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215047122
Oplossing is

SPOILER
Eerst Bluetooth speaker op de erfgrens zetten dan naar binnen

En als ze gaan kijken …… meezoeken waar het nou vandaan komt

Hier ook gedaan met luide terras gasten en _O_ naar binnen
  vrijdag 20 september 2024 @ 23:13:35 #235
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_215048734
Ach Noortje... Wij hebben ook een Noortje gehad. Zwart poesje, witte "bef" en pootje. Is helaas 2 jaar geleden heen gegaan. Blijft pijn doen, als huisgenootjes gaan...
pi_215053164
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2024 18:21 schreef Seven. het volgende:
Wat sneu van Noortje.. maar like voor de leuke foto. Hoeveel katten heb je nu nog? Sterkte.

En die buren, je treft het wel, zeg :+ . Zijn je schuin achterburen ook nieuw?
Ik heb Dana nog over :Y We waren met zn 3tjes eerst en nu saampies. En dat is echt wel ff wennen voor ons beide. Maar goed, na 2 weken mag dat ook nog ;)

De schuinachterburen zijn niet nieuw. Ik heb vorig jaar zomer de reputatie wel gehoord, maar had gehoopt dat het meeviel. Kan inmiddels vertellen dat t dat niet doet :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 19:44 schreef BE het volgende:
;(
Ach, wat verdrietig van Noortje. :*
Ja dat is t zeker
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 september 2024 19:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
Oplossing is

SPOILER
Eerst Bluetooth speaker op de erfgrens zetten dan naar binnen

En als ze gaan kijken …… meezoeken waar het nou vandaan komt

Hier ook gedaan met luide terras gasten en _O_ naar binnen
Ik leef een beetje met t motto "wat gij niet wilt dat u geschied, toe dat ook een ander niet". Dus geluid met geluid bestrijden voelt wat verkeerd als ik eerlijk ben. Maar goed, hopelijk is t na dit weekend afgelopen. T zal toch een keer te koud worden voor ze O-)

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 23:13 schreef bleiblei het volgende:
Ach Noortje... Wij hebben ook een Noortje gehad. Zwart poesje, witte "bef" en pootje. Is helaas 2 jaar geleden heen gegaan. Blijft pijn doen, als huisgenootjes gaan...
Ik heb dat wel echt onderschat, die pijn ;(
pi_215379502
@Puala :* voor poes ;(

En een vraag: jij hebt een vimle bank toch? Hoe bevalt die? Ook qua inzakken etc na aantal jaar gebruik?
En weet je toevallig of er ook andere pootjes onder te zetten zijn? Ik zou namelijk liefst minstens 10cm onder de bank hebben ivm robotstofzuiger, maar volgens mij is de vimle maar 6cm.
pi_215388497
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:36 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Puala :* voor poes ;(

En een vraag: jij hebt een vimle bank toch? Hoe bevalt die? Ook qua inzakken etc na aantal jaar gebruik?
En weet je toevallig of er ook andere pootjes onder te zetten zijn? Ik zou namelijk liefst minstens 10cm onder de bank hebben ivm robotstofzuiger, maar volgens mij is de vimle maar 6cm.
Ik heb een vimle idd, maar mijn robotstofzuiger past er ook niet onderdoor. Ik overweeg idd andere pootjes, maar nog nooit werk van gemaakt :@

Ik heb een 2zits en 3zits aan elkaar gekoppeld. En de meeste kussens zijn na 4,5 jaar nog top! Maar er zijn 2 kussens die een stuk zachter zitten en dat is wat gek als je op 2 kussens tegelijk zit (hard/zacht naast elkaar) t lijkt dus op pech met 1 bank? Maar ben nog niet terug geweest naar ikea om dat te bespreken.

Maar als ik kijk naar prijs, kwaliteit etc. Vind ik deze bank een prima aankoop :Y
  zondag 27 oktober 2024 @ 12:55:55 #239
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215389618
*edit*

Dit zijn geen "grappige" reacties meer; ik heb deze reactie daarom verwijderd.
Het voegt in ieder geval totaal niets toe en is gewoon smakeloos.

[ Bericht 75% gewijzigd door Vonkenboer op 27-10-2024 14:16:47 ]
pi_215435124
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:55 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik heb een vimle idd, maar mijn robotstofzuiger past er ook niet onderdoor. Ik overweeg idd andere pootjes, maar nog nooit werk van gemaakt :@

Ik heb een 2zits en 3zits aan elkaar gekoppeld. En de meeste kussens zijn na 4,5 jaar nog top! Maar er zijn 2 kussens die een stuk zachter zitten en dat is wat gek als je op 2 kussens tegelijk zit (hard/zacht naast elkaar) t lijkt dus op pech met 1 bank? Maar ben nog niet terug geweest naar ikea om dat te bespreken.

Maar als ik kijk naar prijs, kwaliteit etc. Vind ik deze bank een prima aankoop :Y
Late reactie, maar thanks!!
Welke stof heb jij erop? En hoe is dat met katten? Mijn huidige bank (smedstorp, stof viarp beige) is echt aan gort gekrabd én heeft geen verwisselbare hoezen. Ik twijfel nu tussen de smedstorp kopen in djuparp blauw (fluweel - hadden ze nog niet toen ik hem 2.5j geleden kocht), of de vimle kopen. Die is er ook in djuparp stof, maar als ze ook een andere stof hebben die krab-proof is dan zou dat fijn zijn.
pi_215435134
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Late reactie, maar thanks!!
Welke stof heb jij erop? En hoe is dat met katten? Mijn huidige bank (smedstorp, stof viarp beige) is echt aan gort gekrabd én heeft geen verwisselbare hoezen. Ik twijfel nu tussen de smedstorp kopen in djuparp blauw (fluweel - hadden ze nog niet toen ik hem 2.5j geleden kocht), of de vimle kopen. Die is er ook in djuparp stof, maar als ze ook een andere stof hebben die krab-proof is dan zou dat fijn zijn.
Ik heb de gunnared beige :) En ik was 2x per jaar mn hoezen, dat gaat inmiddels al 4,5 jaar perfect. Geen slijtage te zien, geen problemen bij de ritsen of wat dan ook. En ik heb alleen haaltjes van toen de XXL kater van mn ex hem als krabpaal gebruikte. Mijn eigen katten krabben aan hout/karton, dus niet specifiek aan meubels. En van het gewone normale liggen/opstaan/rennen heb ik geen slijtage kunnen vinden.
pi_215435169
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 09:55 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik heb de gunnared beige :) En ik was 2x per jaar mn hoezen, dat gaat inmiddels al 4,5 jaar perfect. Geen slijtage te zien, geen problemen bij de ritsen of wat dan ook. En ik heb alleen haaltjes van toen de XXL kater van mn ex hem als krabpaal gebruikte. Mijn eigen katten krabben aan hout/karton, dus niet specifiek aan meubels. En van het gewone normale liggen/opstaan/rennen heb ik geen slijtage kunnen vinden.
Ah goed om te weten thanks! Ook van kater van ex. Daar zie je dus niet echt veel van? Veel krabben en dan paar haaltjes? Dat zou wel echt fijn zijn. Ik had eerder een ektorp jonsboda bruin en die hoes was briljant, katten hebben er 1.5 jaar aan gekrabd en er is nauwelijks wat van te zien. De huidige stof was na twee maanden aan gort :D en ze hebben echt genoeg ander krabmateriaal, karton en sisal, horizontaal en verticaal, meerdere opties binnen de kamer ook. Maar voordat ze op de bank springen willen ze even krabben, blijkbaar. Daar karton neerleggen helpt wel wat, maar haalt het niet volledig weg. Dus zou fijn zijn als die hoes dan idd gewoon grotendeels daar goed tegen kan!

Zie op Ikea met name bij de versie met chaise longue veel slechte reviews over inzakken etc, maar bij de 2- en 3-zitsbank veel beter. Toch fijn om dan iemand te "kennen" met ervaring haha, is toch anders dan anoniem op site. Thanks voor je ervaringen!
pi_215481611
Ik was deze reeks even uit het oog verloren maar wauw, wat super vet!

Echt respect ook hoe actief je bezig bent met alles. Ooit aan gedacht om je op te geven voor de Allerkunners? ;)
pi_215483432
Afgelopen weekend weer lekker bezig geweest. Eerst behang dr af getrokken in de hal. Behang was nog prima, maar ik was te lui geweest om vooraf goed te kitten. En ik kan niet kitten langs behang, werkt gewoon niet fijn. Dus jammer van het action behangetje, maar die mocht wieberen :Y

Daarna gekit, alles geschuurd, afgelakt. En daarna nieuw behangetje dr tegenaan. En dan gelijk deuren aan beide kanten (hal/ruimte dr naast). En ook de trap meegepakt toen ik toch de kwast vast had. En wat zie je dan op zondagavond, nou denk best een nette ruimte :)

pi_215483438
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:02 schreef Ronzz het volgende:
Ik was deze reeks even uit het oog verloren maar wauw, wat super vet!

Echt respect ook hoe actief je bezig bent met alles. Ooit aan gedacht om je op te geven voor de Allerkunners? ;)
Ikke niet, geen zin in dat soort programma's. Laat me maar lekker prutsen en pielen thuis :Y
En tnx O+
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:36:18 #246
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215483539
Bokito in the house *)
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 22:01:50 #247
92034 crew  Vonkenboer
pi_216149405
2025 is begonnen en ik ben ook maar begonnen aan een klusje. Toch jammer dat bij t leuke deel, slopen, zo’n bende ontstaat ;(

pi_216149996
Oh my, die bende, op je mooie zelf gestoffeerde trap :X
pi_216150247
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 18:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh my, die bende, op je mooie zelf gestoffeerde trap :X
Nee andere trap :D daarom ook niet afgedekt :)
pi_216150275
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 19:07 schreef Puala het volgende:

[..]
Nee andere trap :D daarom ook niet afgedekt :)
Ik schrok al. Wat ga je met de zolder doen?
  donderdag 2 januari 2025 @ 20:11:34 #252
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216151274
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 18:10 schreef Puala het volgende:
2025 is begonnen en ik ben ook maar begonnen aan een klusje. Toch jammer dat bij t leuke deel, slopen, zo’n bende ontstaat ;(

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Benieuwd waar dit straks weer toe gaat leiden.
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 20:23:01 #253
92034 crew  Vonkenboer
pi_216151457
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 18:10 schreef Puala het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het moet eerst slechter worden voordat het beter word!
Ben benieuwd waar dit tot leid! ^O^
pi_216151548
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 19:10 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Dak isoleren :Y maar t budget is beperkt, dus in eerste instantie vooral met wat ik nog heb liggen qua materiaal.
quote:
6s.gif Op donderdag 2 januari 2025 20:11 schreef Seven. het volgende:

[..]
Benieuwd waar dit straks weer toe gaat leiden.
Als t goed is een geïsoleerd dak, 2 slaapkamers en een 2e badkamer. Maar in etappes.

Of dr komt een ander leuk huis voorbij en dan verbouw ik die ff :P
  donderdag 2 januari 2025 @ 20:34:44 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216151699
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 20:28 schreef Puala het volgende:

[..]
Dak isoleren :Y maar t budget is beperkt, dus in eerste instantie vooral met wat ik nog heb liggen qua materiaal.
[..]
Als t goed is een geïsoleerd dak, 2 slaapkamers en een 2e badkamer. Maar in etappes.

Ja, kriebelt het weer? >:)
Resistance is futile.
pi_216152681
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 20:28 schreef Puala het volgende:

[..]
[..]

Een badkamer op zolder?
pi_216153419
quote:
6s.gif Op donderdag 2 januari 2025 20:34 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja, kriebelt het weer? >:)
Ja, voor kerst al een bezichtiging gehad. Maar doe t niet :) was wel heel tof. Klein cute huisje, mega perceel, tegen t bos aan, groot natuurgebied op loopafstand. Maar elke dag 15 min naar de snelweg, niks qua winkels in de buurt zag ik niet zitten.
pi_216153428
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 21:10 schreef Tegan het volgende:

[..]
Een badkamer op zolder?
Ik heb gewoon een volwaardige etage daar met vaste trap ;)
pi_216153566
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 21:39 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik heb gewoon een volwaardige etage daar met vaste trap ;)
Ah ja, leuk. Ik was slechts even in de war waar de extra badkamer zou komen.
pi_216185841
Slopen gaat best lekker vlot. T waren maar 2 ritjes stort ook :)

zondag 5 januari 2025 @ 20:24:23 #261
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_216186296
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 19:10 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat vraag je op Fok! Vanaf je zolderkamer :? _O-

Paula heeft een waarschuwing gehad van Danny dat ze niet vanaf haar zolderkamer zit te fokken |:)
Logisch deze stap dus
pi_216237763
Isoleren kun je leren O+

De eerste meters zitten dr in. Na dit was ik wel klaar met de pir-sneeuw over me heen en ben ik wat anders gaan doen :P
  vrijdag 10 januari 2025 @ 10:44:12 #263
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_216237812
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:39 schreef Puala het volgende:
Isoleren kun je leren O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De eerste meters zitten dr in. Na dit was ik wel klaar met de pir-sneeuw over me heen en ben ik wat anders gaan doen :P
Goed bezig. 💪🏻
  vrijdag 10 januari 2025 @ 11:30:58 #264
36431 bleiblei
pi_216238537
Ah, zo een fijn klusje O+ .
Dé reden dat ik bij ons huidige huis voor wol ben gegaan. Lagere RD. Maar vooral zoveel minder gezeik om het er netjes in te krijgen :P .
  vrijdag 10 januari 2025 @ 12:17:59 #265
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_216239153
Onvermoeibaar Puala _O_ zaten er niets qua isolatie tussen de pannen trouwens?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_216239218
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:30 schreef bleiblei het volgende:
Ah, zo een fijn klusje O+ .
Dé reden dat ik bij ons huidige huis voor wol ben gegaan. Lagere RD. Maar vooral zoveel minder gezeik om het er netjes in te krijgen :P .
oh nou ik vind pir met een handzaag en een bietje pur echt een prima combi. En die RD waarde is wel nice.
Dit had ik trouwens nog over van de andere verbouwing. Tot op heden staat de uitgave op 3 bussen pur en een zooitje MDF platen voor deze verbouwing. En straks komt daar nog wat behang bij, maar deels heb ik dat al liggen ivm aankoop in de uitverkoop van de horneybach O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:17 schreef monsterd. het volgende:
Onvermoeibaar Puala _O_ zaten er niets qua isolatie tussen de pannen trouwens?
Tenzij je een randje kranten uit 1986 boven de spouw en overgang dak meetelt niet O-)
Oh en iets van een ja, ooit radiatorfolie zijn geweest wat er tegenaan gespijkerd zat.

Maar niets van enige toevoeging eigenlijk. In de slaapkamer er naast zit 4 cm piepschuim op een paar plekken, maar verder ook niks.
pi_216360831
T begint aan 1 kant vd zolder weer wat te worden;

maandag 20 januari 2025 @ 07:38:36 #268
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216362739
Hehe, wij hebben het ook altijd over de Hornybach (bag, niet Bach).

:+
Resistance is futile.
  maandag 20 januari 2025 @ 07:38:55 #269
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216362740
Verder weer lekker bezig!
Resistance is futile.
pi_217367295
Kennen jullie dat verhaal van dat huis wat 80% af is en dat toch ineens best aantrekkelijk is om af te maken ivm andere objecten die te koop komen?
SPOILER
pi_217367350
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 12:59 schreef Puala het volgende:
Kennen jullie dat verhaal van dat huis wat 80% af is en dat toch ineens best aantrekkelijk is om af te maken ivm andere objecten die te koop komen?
SPOILER
Wacht ff..

Bedoel je nou juist dat je gewoon je eigen huis afmaakt om te wonen of dat er een nieuw huis aan komt c_/
pi_217367378
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 13:07 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Wacht ff..

Bedoel je nou juist dat je gewoon je eigen huis afmaakt om te wonen of dat er een nieuw huis aan komt c_/
Eigen huis afmaken voor verkoop O-)
  maandag 14 april 2025 @ 13:15:18 #273
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_217367413
En dan kijken mensen ons raar aan als ik zeg dat we over 5 a 10 jaar waarschijnlijk weer willen verhuizen
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_217367423
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 13:15 schreef SV-tje het volgende:
En dan kijken mensen ons raar aan als ik zeg dat we over 5 a 10 jaar waarschijnlijk weer willen verhuizen
Ik snap niet waarom mensen je daarom raar aankijken :P
pi_217367467
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 13:10 schreef Puala het volgende:

[..]
Nee joh _O-

Ach, waarom verbaast het me ook :')
pi_217367475
quote:
10s.gif Op maandag 14 april 2025 13:21 schreef Piles het volgende:

[..]
Nee joh _O-

Ach, waarom verbaast het me ook :')
Ik ben wezen kijken bij 90m2 vrijstaand met ongeveer 6x zoveel grond als dat ik nu heb. Met buren op 200-300meter afstand. Ik denk dat menigeen dit wel zou snappen toch :@
pi_217367503
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 13:22 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik ben wezen kijken bij 90m2 vrijstaand met ongeveer 6x zoveel grond als dat ik nu heb. Met buren op 200-300meter afstand. Ik denk dat menigeen dit wel zou snappen toch :@
Zeker :Y Heel benieuwd :o
pi_217367519
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 13:25 schreef Piles het volgende:

[..]
Zeker :Y Heel benieuwd :o
T is nog niet gekocht ;) Maar het blijkt wel haalbaar :)
pi_217367548
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 13:26 schreef Puala het volgende:

[..]
T is nog niet gekocht ;) Maar het blijkt wel haalbaar :)
Alleen al benieuwd wat je gaat doen hoor, nog los van kopen en klussen ;)
pi_217367953
:o :D Spannend!
Is dat zo?
pi_217368029
quote:

[..]
Wow. :D
En begrijpelijk. Als je beter kan krijgen zou ik ook gaan. :Y
Ruimte. _O_
pi_217368030
quote:

[..]
Dus geen nieuwe drama's over een raam op de erfgrens? Tegenvaller weer -O-
  maandag 14 april 2025 @ 14:17:00 #283
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_217368093
quote:

[..]
Zou ik ook zo voor tekenen ja. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_217368287
Vrijstand met buren op enorme afstand, ik wil ook
pi_217368868
quote:

[..]
Doen! Buitenkans!!

Zoiets komt maar 1x voorbij in je leven.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217368872
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 14:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Vrijstand met buren op enorme afstand, ik wil ook
Wat let je?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 14 april 2025 @ 16:16:22 #287
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217369066
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 16:00 schreef blomke het volgende:

[..]
Wat let je?
De huizenprijzen _O-
pi_217369900
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 16:16 schreef Tink89 het volgende:

[..]
De huizenprijzen _O-
Yup, en iets dergelijks is qua nieuwbouw al helemaal niet te vinden. Een klushuis is geen optie. Dus ik geniet maar mee van wat Puala nu weer allemaal van plan is
pi_217369962
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 16:00 schreef blomke het volgende:

[..]
Doen! Buitenkans!!

Zoiets komt maar 1x voorbij in je leven.
oh nou zulk spul staat hier wel vaker. Maar de aankopend makelaar heeft al 2 terugbelverzoeken en is wederom niet bereikbaar. Dus ik vrees met grote vrezen dat ik inmiddels al te laat ben en t al weg is.

Maar goed, zoals ik zei komt dr meer van dit soort spul te koop dus is t niet onmogelijk om het een keer op de kop te tikken. Al kan t ook goed zijn dat ik een soort gelijk iets koop en nog 1x goed flip maar dan budgetairder dan afgelopen 2 verbouwingen. En dan pas voor t vrijstaande object ga.
pi_217369967
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 17:44 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Yup, en iets dergelijks is qua nieuwbouw al helemaal niet te vinden. Een klushuis is geen optie. Dus ik geniet maar mee van wat Puala nu weer allemaal van plan is
Ik weet niet welke regio? Hier komt in t dorp vrijstaand te koop met redelijke percelen en volgens mij ook nog wel betaalbaar-ish.
pi_217370020
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 17:51 schreef Puala het volgende:

[..]
oh nou zulk spul staat hier wel vaker. Maar de aankopend makelaar heeft al 2 terugbelverzoeken en is wederom niet bereikbaar. Dus ik vrees met grote vrezen dat ik inmiddels al te laat ben en t al weg is.

Maar goed, zoals ik zei komt dr meer van dit soort spul te koop dus is t niet onmogelijk om het een keer op de kop te tikken. Al kan t ook goed zijn dat ik een soort gelijk iets koop en nog 1x goed flip maar dan budgetairder dan afgelopen 2 verbouwingen. En dan pas voor t vrijstaande object ga.
Dream on...
pi_217370139
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 17:57 schreef blomke het volgende:

[..]
Dream on...
Verklaar je nader?
  maandag 14 april 2025 @ 19:02:29 #293
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_217370500
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 13:16 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom mensen je daarom raar aankijken :P
Wij ook niet 😂
Een keer nieuw bouwen en dan wat kleiner met minder grond staat op de wishlist.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 14 april 2025 @ 20:03:05 #294
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217370892
c_/
Resistance is futile.
pi_217370939
Nu al zin in je volgende project.
Is zo leuk om te zien wat jij allemaal wil en het ook nog eens voor elkaar krijg, (zittend op de bank, tevreden rondkijkend in eigen huis)
  maandag 14 april 2025 @ 22:50:36 #296
36431 bleiblei
pi_217372298
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 13:15 schreef SV-tje het volgende:
Ik moet er zelf niet aan denken. Merk nu al dat ik na een pallet klinkers sjouwen of een dag bekisting vrijgraven, ik de dagen erna mij gesloopt voel. Nee, de garage is mijn laatste grote klus. Daarna wordt het kleinschaliger hobbyen.

Maar dapper @Puala! Ben benieuwd!
pi_217375219
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 13:10 schreef Puala het volgende:

[..]
Maar waarom?
Vind je het saai dat het klus-einde in zicht is of ben je er niet gelukkig?
  dinsdag 15 april 2025 @ 13:37:58 #298
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217375787
Paula kan echt niet stilzitten :o
pi_217376021
Ja 4e ronde topic!!!! *O* Ik zeg doen *)
pi_217377450
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 12:42 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Maar waarom?
Vind je het saai dat het klus-einde in zicht is of ben je er niet gelukkig?
Heel eerlijk. T is nog niet af, dus dat kluseinde in zicht is er niet. Maar mijn schuin achterburen schreeuwen in gesprekken naar elkaar. Elk woord van hun gesprek kan ik woord voor woord verstaan. En dat is tot daar aan toe. Maar ze geven op hoge frequentie feestjes tot diep in de nacht. Zonder rekening te houden met welke buren dan ook. Vrijdag-zaterdagnacht was het 3.50 toen er iemand opstond en naar huis ging. De rest ging toen ook, rond 4.15 was t stil.

En noem me dan een saaie doos of een zeikerd. Maar dit was nr 3 al van dit jaar. En vorig jaar eindigde de teller rond de 26.

Plus. Dit is voor mij altijd al een tussenhuis geweest naar wat anders. Nooit bedoeld voor 6-7+ jaren.
pi_217377452
Slotje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')