abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211650209
Klustopic O+

Laatste post;

quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2023 18:30 schreef Puala het volgende:
Maar de binnendeuren hangen dr in! O+ En het behang op de overloop heb ik afgemaakt :) De plinten staan nog los, die moet ik nog ff vast plakken. Kwam er tekort voor de logeerkamer, washok, toilet en badkamer. Die heb ik van de week ff bijgehaald, dus nog een rondje zagen en dan plakken maar.

Ennnnn de kozijnen, hoop zo dat dit waanzinnig in de warmte vasthouden gaat schelen. Ben ook nog bezig met gesprekken voor spouwmuurisolatie, maar daar heb ik de knoop nog niet doorgehakt wat t moet gaan worden. En dat kan pas gebeuren als de laatste kozijnen er ook in staan, daar is nog geen datum voor gepland.

[ afbeelding ]

En dan het washok, daar zit t behang dr op. De lichte rand bovenin is lichtinval trouwens ;)

Ik kwam echt een klein stukje tekort rechts bovenin om het patroon door te laten lopen dus daar zit een mini stukje op. Alleen doordat t koud is boven droogt de lijm super slecht en nu is het een week later vast droog, maar heb ik nog geen zin gehad om met mn mesje er heen te klimmen om t af te snijden, dus dat moeten jullie zelf nog maar even wegdenken O-)

En de elektra moet ik nog plaatsen. Gister de logeerkamer gedaan, maar aan t eind kwam ik tijd tekort voor het washok.
Wat moet er nog gebeuren?

- t nodige afwerken rondom de kozijnen van de deuren (boven en beneden)
- plinten 1e verdieping
- wat verfwerk voor muren her en der
- behangen logeerkamer en latten plaatsen voor een extra stuk lambrisering
- gordijnen op maat maken en domotica afmaken
- t nodige schilderwerk qua kozijnen, deuren, trap etc
- trap bekleding dr af en wat anders dr van maken (nog beslissen wat)
- tuin achter leeg trekken en opnieuw aanleggen (vlonder plaatsen, schutting links/rechts oa)
- tuin voor leeg trekken (haag voorkant weg, verder nog niet bedacht wat er terug komt)
- dak isoleren
- spouwmuur isoleren (= leeg dus hard nodig)
- hybride warmtepomp plaatsen
- kast bouwen woonkamer (misschien wel 2)
- vloer 2e etage vervangen

En vast nog meer. Ofwel, jullie zijn nog niet van me af :P

[ Bericht 49% gewijzigd door Puala op 17-12-2023 19:30:16 ]
  maandag 18 december 2023 @ 18:21:38 #2
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_211660381
Je gaat onvermoeibaar door! Wat een leuk huis is het ook *O*

Zijn de kozijnen hout of kunststof? Ziet er goed uit iig. Wij hebben tot nu toe tweemaal de kozijnen vervangen, maakt echt een wereld aan verschil voor het vasthouden van warmte. Ook met spouwmuurisolatie erbij. Waar twijfel je tussen/over?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_211665557
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 18:21 schreef monsterd. het volgende:
Je gaat onvermoeibaar door! Wat een leuk huis is het ook *O*

Zijn de kozijnen hout of kunststof? Ziet er goed uit iig. Wij hebben tot nu toe tweemaal de kozijnen vervangen, maakt echt een wereld aan verschil voor het vasthouden van warmte. Ook met spouwmuurisolatie erbij. Waar twijfel je tussen/over?
Kozijnen zijn van hout. Ik hou niet zo van kunststof kozijnen bij jaren 70 huizen :@
De spouw is leeg, 6 cm diep en dan kun je blijkbaar niet heel veel meer als parels. Maar er zijn verschillende types/merken, dus ik moet me daar nog in verdiepen.
pi_211666112
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 07:41 schreef Puala het volgende:

[..]
Kozijnen zijn van hout. Ik hou niet zo van kunststof kozijnen bij jaren 70 huizen :@
Kan je al verschil merken? Niet heel koud afgelopen dagen, maar wel veel wind.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211666177
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2023 09:20 schreef sigme het volgende:

[..]
Kan je al verschil merken? Niet heel koud afgelopen dagen, maar wel veel wind.
Weinig thuis geweest helaas ;(
pi_211679583
Iemand die er verstand van heeft qua spouwmuur isolatie? Opties die er op tafel liggen zijn neopixels of centrapearl. Voor mij is t verschil niet heel duidelijk tot op heden :@
pi_211682859
Toen ik destijds keek naar bodemisolatie leek het allemaal meer van hetzelfde maar met andere naam. Uiteindelijk is isolatiewaarde meestal hetzelfde. Dan kan je nog kijken naar claims over productie, soms is dat “groen” omdat ze het uit recycled materialen maken.
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
  woensdag 20 december 2023 @ 22:03:45 #8
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_211686211
Wij hebben eerder dit jaar in onze spouw foamconnect laten spuiten. Onze spouw is ook 6 cm. Ik heb geen ervaring met de parels, maar met foamconnect hadden we meteen merkbaar verschil. We konden merken dat het in de zomer wat koeler bleef in huis en dat het huis nu in de winter weliswaar afkoelt (we verwarmen nu niet ivm verbouwing), maar het gaat niet zo hard als zonder isolatie.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_211791814

Stuk beter zo met de kast en lambrisering er omheen O+
pi_211792021
Wat kan jij toch onvermoeibaar doorgaan :Y Heel gaaf om te zien.

Gelukkig zijn we nog niet van je af zoals je stelt in de OP. Wel benieuwd, hoop je wel eens dat het af komt (hehe, klaar) of heb je stiekem altijd wel dat je zelf hoopt dat er nog een klusje te doen valt, zodat je bezig kan blijven met wat je leuk vind om te doen? :@
pi_211792454
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 12:28 schreef Puala het volgende:
Iemand die er verstand van heeft qua spouwmuur isolatie? Opties die er op tafel liggen zijn neopixels of centrapearl. Voor mij is t verschil niet heel duidelijk tot op heden :@
In hoofdlijnen zijn er maar drie soorten:

- Parels, worden met lijm ingespoten en vormen een plaat. Vullen zeer goed. Nadeel is dat je er weleens een paar blijft vinden.

- Minerale wol. Vormt ook een plaat maar uit ervaring vind ik die minder vullen. Vorige woning parels, nu wol ivm werkzaamheden aan het dak en het brandgevaar bij parels. Vind het duidelijk minder goed vullen. Heb hier en daar de spouw nog open gehad en vond het matig vullen. Bedrijf komt nog navullen.

- Schuim. Ik zou hier niet aan beginnen. Ongezonde troep en moeilijk of niet meer te verwijderen. PUR werkt goed, maar iedereen kent de verhalen. De andere schuimen zijn UF schuim en dat krimpt en scheurt. Wel mogelijk iets verbeterd maar zou het niet kiezen boven parels.

De verschillen tussen de materialen onderling zijn minimaal. Vooral marketing. Ik zou bij een lege spouw niet te lang twijfelen en parels laten inspuiten. De grijze eps parels. Je gaat een wereld van verschil merken.

Tussen de twee opties die je noemt is geen noemenswaardig verschil. Kies de goedkoopste of degene met het beste verhaal. Uitvoering is ook heel belangrijk. Eventueel de aanbieder met een certificering bij een brancheorganisatie.
pi_211793971
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 10:49 schreef xFriendx het volgende:
Wat kan jij toch onvermoeibaar doorgaan :Y Heel gaaf om te zien.

Gelukkig zijn we nog niet van je af zoals je stelt in de OP. Wel benieuwd, hoop je wel eens dat het af komt (hehe, klaar) of heb je stiekem altijd wel dat je zelf hoopt dat er nog een klusje te doen valt, zodat je bezig kan blijven met wat je leuk vind om te doen? :@
Oh als t af is bedenk ik vast wel weer om een nieuw behangetje te plakken, een meubel aan te passen of whatever. Of ik ga op vakantie en chillen met de billen :7
pi_211793980
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2023 11:17 schreef tux87 het volgende:

[..]
In hoofdlijnen zijn er maar drie soorten:

- Parels, worden met lijm ingespoten en vormen een plaat. Vullen zeer goed. Nadeel is dat je er weleens een paar blijft vinden.

- Minerale wol. Vormt ook een plaat maar uit ervaring vind ik die minder vullen. Vorige woning parels, nu wol ivm werkzaamheden aan het dak en het brandgevaar bij parels. Vind het duidelijk minder goed vullen. Heb hier en daar de spouw nog open gehad en vond het matig vullen. Bedrijf komt nog navullen.

- Schuim. Ik zou hier niet aan beginnen. Ongezonde troep en moeilijk of niet meer te verwijderen. PUR werkt goed, maar iedereen kent de verhalen. De andere schuimen zijn UF schuim en dat krimpt en scheurt. Wel mogelijk iets verbeterd maar zou het niet kiezen boven parels.

De verschillen tussen de materialen onderling zijn minimaal. Vooral marketing. Ik zou bij een lege spouw niet te lang twijfelen en parels laten inspuiten. De grijze eps parels. Je gaat een wereld van verschil merken.

Tussen de twee opties die je noemt is geen noemenswaardig verschil. Kies de goedkoopste of degene met het beste verhaal. Uitvoering is ook heel belangrijk. Eventueel de aanbieder met een certificering bij een brancheorganisatie.
T worden hoe dan ook parels :Y En er zit tussen de 2 partijen idd verschil waardoor de keuze niet heel lastig gaat worden. Maar als er in het product veel verschil had gezeten had ik dat wel mee willen laten wegen.
pi_211894484
Blij nerdje hier O+
pi_211894536
Cool!
Ga je de hele avond ze open en dicht doen en dan van genieten? :7
pi_211894570
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:55 schreef NedKelly het volgende:
Cool!
Ga je de hele avond ze open en dicht doen en dan van genieten? :7
Vooral genieten van t feit dat ik niet meer elke ochtend alles open hoef te doen en elke avond dicht. Gaat automatisch met zonsopkomst/ondergang O+
pi_211894579
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:57 schreef Puala het volgende:

[..]
Vooral genieten van t feit dat ik niet meer elke ochtend alles open hoef te doen en elke avond dicht. Gaat automatisch met zonsopkomst/ondergang O+
Helemaal luxe zeg! ^O^
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:34:51 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211894964
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:48 schreef Puala het volgende:
Blij nerdje hier O+
_O_

Welk systeem heb je? Dit staat al jaaaaaaren op mijn verlanglijstje.
Resistance is futile.
pi_211894984
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:34 schreef Seven. het volgende:

[..]
_O_

Welk systeem heb je? Dit staat al jaaaaaaren op mijn verlanglijstje.
Homey en Aqara :)
  dinsdag 2 januari 2024 @ 19:51:12 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_211895816
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:37 schreef Puala het volgende:

[..]
Homey en Aqara :)
Ik ga daar eens naar kijken. Ik heb eerder al eens iets geprobeerd, maar die kon mijn gordijnen niet aan helaas :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211895957
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:51 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik ga daar eens naar kijken. Ik heb eerder al eens iets geprobeerd, maar die kon mijn gordijnen niet aan helaas :(
Aqara kan ook zonder homey trouwens, maar ik wil 1 platform met meerdere mogelijkheden ipv allerlei aparte apps.
De achtergevel is op t zuiden en straks kan ik instellen met een sensor dat als het boven de x graden komt de boel automatisch dicht gaat in de zomer.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 20:03:48 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_211896038
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:59 schreef Puala het volgende:

[..]
Aqara kan ook zonder homey trouwens, maar ik wil 1 platform met meerdere mogelijkheden ipv allerlei aparte apps.
De achtergevel is op t zuiden en straks kan ik instellen met een sensor dat als het boven de x graden komt de boel automatisch dicht gaat in de zomer.
Ja, zoiets zoek ik dus ook. Ook voor de winter om ze op tijd dicht te doen.

Ik zal mijn gordijnen eens wegen. Zijn vast te zwaar. Misschien moet ik ze dan in vier doen in plaats van in twee :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211896051
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 20:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, zoiets zoek ik dus ook. Ook voor de winter om ze op tijd dicht te doen.

Ik zal mijn gordijnen eens wegen. Zijn vast te zwaar. Misschien moet ik ze dan in vier doen in plaats van in twee :)
Hij red hier voor 2 gordijnen van 140 aan elkaar en 260 hoog.
pi_211905200
In de spaarzame droge dagen heb ik ook nog even in de tuin gespeeld. Hier wat groen weggehaald

En op dit stukje langs de bestrating

Wat groen toegevoegd O+

En een nieuwe villa gebouwd voor de ladies

Terwijl er ondertussen buiten gepuzzeld werd ivm een te groot kozijn. Of een te klein gat. Net hoe je t bekijkt.

Maar aan het eind van het liedje zijn er weer 2 nieuwe kozijnen geplaatst

Jeeej!

En heb ik zelf ook nog even gepuzzeld

Oh en boven met de kwast en roller gespeeld

Prima einde van '23 en begin van '24 :Y
pi_211906552
Goed bezig zeg _O_
Het wordt mooi , die wandkast ook _O_
Juin uit Eigen Tuin!
pi_211906877
*O* _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_211956361
Alle verhuisfittingen zijn weg _O_
En op op de laatste kamer doet de lamp/schakelaar t nu ook *O*
pi_211958324
Heb je het hout van de lambrisering meegeverfd met de muurverf? Ik had in een vorig huis wat houten afdekstrips meegeverfd en dat begon al snel te bladderen. In huidig huis wil ik ook een lambrisering maken met sierlijsten, alleen ben ik bang dat ik dan heel snel weer met hetzelfde euvel zit. En de sierlijsten in dezelfde kleur aflakken vind ik qua glansgraad ook niet ideaal. Dus ben benieuwd hoe jij het hebt aangepakt :)
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_211958797
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 23:56 schreef Puala het volgende:
Alle verhuisfittingen zijn weg _O_
En op op de laatste kamer doet de lamp/schakelaar t nu ook *O*
Hier hangen na een jaar nog steeds alleen maar verhuisfittingen (en op een paar plekken helemaal niks).
Je gaat echt als een speer
pi_211958905
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:35 schreef mjan het volgende:
Heb je het hout van de lambrisering meegeverfd met de muurverf? Ik had in een vorig huis wat houten afdekstrips meegeverfd en dat begon al snel te bladderen. In huidig huis wil ik ook een lambrisering maken met sierlijsten, alleen ben ik bang dat ik dan heel snel weer met hetzelfde euvel zit. En de sierlijsten in dezelfde kleur aflakken vind ik qua glansgraad ook niet ideaal. Dus ben benieuwd hoe jij het hebt aangepakt :)
Ja gewoon meegeverfd :Y Maar hier is het een logeerkamer die weinig gebruikt wordt.
Maar de insta hype van sierlijstjes verven ze allemaal met muurverf

quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:13 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Hier hangen na een jaar nog steeds alleen maar verhuisfittingen (en op een paar plekken helemaal niks).
Je gaat echt als een speer
Omdat jullie geen idee hebben wat je wilt? Of omdat t lastig is om op te hangen?

[ Bericht 21% gewijzigd door Puala op 08-01-2024 11:54:06 ]
pi_211961514
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:24 schreef Puala het volgende:

[..]
Ja gewoon meegeverfd :Y Maar hier is het een logeerkamer die weinig gebruikt wordt.
Tnx! Zie zelf inderdaad ook niets anders dan muurverf gebruikt worden, maar veel van die sierlijsten zijn ook niet van hout. Complimenten ook van mijn kant trouwens voor de snelheid van de hele verbouwing _O_
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_211961570
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:24 schreef Puala het volgende:

[..]
[..]
Omdat jullie geen idee hebben wat je wilt? Of omdat t lastig is om op te hangen?
Dat laatste, we hebben alle lampen al ruim een jaar in huis. Ik denk dat we iemand moeten gaan inhuren, want er valt echt niet te boren in deze plafonds. En even de boel afplakken voordat je de plafonds spuit stond kennelijk ook niet in de werkomschrijving van de onderaannemer, dat wordt echt wegbikken.
De buren, die toch echt heel handig zijn, zijn pas bijna een dag bezig geweest met hun lamp in de keuken, ik dacht echt dat ze aan het verbouwen waren geslagen toen ik al die geluiden hoorde.
pi_211962126
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 15:05 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Dat laatste, we hebben alle lampen al ruim een jaar in huis. Ik denk dat we iemand moeten gaan inhuren, want er valt echt niet te boren in deze plafonds. En even de boel afplakken voordat je de plafonds spuit stond kennelijk ook niet in de werkomschrijving van de onderaannemer, dat wordt echt wegbikken.
De buren, die toch echt heel handig zijn, zijn pas bijna een dag bezig geweest met hun lamp in de keuken, ik dacht echt dat ze aan het verbouwen waren geslagen toen ik al die geluiden hoorde.
Als het goed is zitten er bovenop centraaldozen afdichtkapjes die vast zitten met 2 schroeven. Die 2 schroeven zou ik schoon bikken zodat je ze los kan draaien en dan de kap er af kan halen. Die vervangen voor een nieuwe/schone afdekkapjes, langere schroeven (m4 schroefjes) er in en je kan de meeste plaatjes van lampen al vast schroeven.

Daarvoor hoef je eigenlijk niet eens te boren in het plafond. Tenzij je hele spannende lampen gaat hangen, dan kan t anders zijn. Heb je voorbeelden van wat je al hebt liggen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Puala op 08-01-2024 15:53:05 ]
pi_211962242
Je spoilers _O-
pi_211962753
_O-
Spoilers!
pi_211963663
:D

Fijn hè van die verbouwings-running-gags. Wij hebben het nog altijd over een Haagse slijper door ooit een spraakverwarring.
  Moderator maandag 8 januari 2024 @ 22:24:26 #37
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  dinsdag 9 januari 2024 @ 08:05:46 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211969647
  dinsdag 9 januari 2024 @ 08:33:03 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_211969767

En wat ontzettend sneu dat je moeder zo is afgetakeld, lijkt me heel naar om te zien :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 13:59:07 #40
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211972963
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 15:44 schreef Puala het volgende:

[..]
Als het goed is zitten er bovenop centraaldozen afdichtkapjes die vast zitten met 2 schroeven. Die 2 schroeven zou ik schoon bikken zodat je ze los kan draaien en dan de kap er af kan halen. Die vervangen voor een nieuwe/schone afdekkapjes, langere schroeven (m4 schroefjes) er in en je kan de meeste plaatjes van lampen al vast schroeven.

Daarvoor hoef je eigenlijk niet eens te boren in het plafond. Tenzij je hele spannende lampen gaat hangen, dan kan t anders zijn. Heb je voorbeelden van wat je al hebt liggen?

SPOILER
SPOILER
SPOILER
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211973302
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:48 schreef Puala het volgende:
Blij nerdje hier O+
Tof speelgoed O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_211973331
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  dinsdag 9 januari 2024 @ 21:56:30 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211978186
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 14:40 schreef Puala het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212028012
Ik had op de badkamer de fancy automatische plisse gordijnen van de ikea hangen, maar helaas kon het raam niet meer open. Dus die kunnen terug -O- sinds begin dit jaar hebben ze gelukkig bij ikea andere plisse's in t assortiment _O_ speciaal voor draaikiep _O_

Dus gister die opgehangen.. maar dan krijg je t. Is het niet doorschijnend in t donker als het licht is? Dus buiten ff checken of het wel goed is *O*

Maar hoe doe je dat dan als single als je niemand hebt die zo gek is om boven ff voor t raam te gaan staan zwaaien?

SPOILER
Je moet iets he :D :+
  zondag 14 januari 2024 @ 15:59:47 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_212028282
Whahahaha

Maar goedgekeurd dus :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212029566
quote:
Maar hoe doe je dat dan als single als je niemand hebt die zo gek is om boven ff voor t raam te gaan staan zwaaien?

SPOILER
Je moet iets he :D :+
Haha zo herkenbaar dit soort dingen _O-
  zondag 14 januari 2024 @ 22:14:23 #47
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_212032567
Thx voor het testen, nu kan ik ze ook halen _O-
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_212154088
Vorige week heb ik wat afwerk latjes gehaald voor de kozijnen, dat knapt dr aardig van op moet ik zeggen :D Doel is om voor het mooie weer er weer is alles gezaagd in t huis te hebben. En klaar om te gaan verven. Dat ga ik niet meer doen voor het mooie weer, dat klusje mag blijven liggen tot de herfst/winter heb ik besloten.

Langzaam begint hier net als bij @Seven het tuinvirus weer rond te gaan, dus het was tijd voor een plannetje. Allereerst de achtertuin, daar zie ik dit wel voor me;

De bestrating onderaan de tekening ligt er al, dat heb ik afgelopen zomer gelegd. Wat moet er dan nog gebeuren om dit te realiseren zou je zeggen?

- Schuttingen links/rechts, dat wordt zweeds rabat in het zwart
- Verharding plaatsen in het midden, ik denk dat dat vlonder gaat worden.
- De rondingen uitzetten voor de beplanting
- Pergola plaatsen boven het bestaande terras

Bedoeling is dat het vanuit huis een groene oase gaat worden het hele jaar door. Achterin zit al klimop, dus die basis is al gelegd. Aan de zijkanten zwart en dan groene planten er tegenaan. Ik heb laatst al 4 hele hoge bamboe's op de kop getikt, dat vind ik een mooi contrast met een strakke zwarte schutting.

Achterin blijft er een stukje schutting houtkleurig, dat is hetzelfde type plank als tegen de woning aan. Zodra het mooi weer wordt zal ik die ook nog even behandelen met lazuur zodat hij niet gaat vergrijzen. En er moeten aan de rechterkant nog 2 leibomen/struiken bij ivm inkijk. En mogelijk links/rechts ook nog wel iets van dat, maar dat moet nog even blijken als het weer wat meer uit gaat lopen.

Wat inspiratieplaatjes;

pi_212155610
Mooi sfeertje hoor die plaatjes!
  woensdag 24 januari 2024 @ 19:24:55 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212156210
Mooie plaatjes. Kunnen we hieruit opmaken dat je een definitief besluit genomen hebt over je zwembad?
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')