abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211906877
*O* _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_211956361
Alle verhuisfittingen zijn weg _O_
En op op de laatste kamer doet de lamp/schakelaar t nu ook *O*
pi_211958324
Heb je het hout van de lambrisering meegeverfd met de muurverf? Ik had in een vorig huis wat houten afdekstrips meegeverfd en dat begon al snel te bladderen. In huidig huis wil ik ook een lambrisering maken met sierlijsten, alleen ben ik bang dat ik dan heel snel weer met hetzelfde euvel zit. En de sierlijsten in dezelfde kleur aflakken vind ik qua glansgraad ook niet ideaal. Dus ben benieuwd hoe jij het hebt aangepakt :)
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_211958797
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 23:56 schreef Puala het volgende:
Alle verhuisfittingen zijn weg _O_
En op op de laatste kamer doet de lamp/schakelaar t nu ook *O*
Hier hangen na een jaar nog steeds alleen maar verhuisfittingen (en op een paar plekken helemaal niks).
Je gaat echt als een speer
pi_211958905
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:35 schreef mjan het volgende:
Heb je het hout van de lambrisering meegeverfd met de muurverf? Ik had in een vorig huis wat houten afdekstrips meegeverfd en dat begon al snel te bladderen. In huidig huis wil ik ook een lambrisering maken met sierlijsten, alleen ben ik bang dat ik dan heel snel weer met hetzelfde euvel zit. En de sierlijsten in dezelfde kleur aflakken vind ik qua glansgraad ook niet ideaal. Dus ben benieuwd hoe jij het hebt aangepakt :)
Ja gewoon meegeverfd :Y Maar hier is het een logeerkamer die weinig gebruikt wordt.
Maar de insta hype van sierlijstjes verven ze allemaal met muurverf

quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:13 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Hier hangen na een jaar nog steeds alleen maar verhuisfittingen (en op een paar plekken helemaal niks).
Je gaat echt als een speer
Omdat jullie geen idee hebben wat je wilt? Of omdat t lastig is om op te hangen?

[ Bericht 21% gewijzigd door Puala op 08-01-2024 11:54:06 ]
pi_211961514
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:24 schreef Puala het volgende:

[..]
Ja gewoon meegeverfd :Y Maar hier is het een logeerkamer die weinig gebruikt wordt.
Tnx! Zie zelf inderdaad ook niets anders dan muurverf gebruikt worden, maar veel van die sierlijsten zijn ook niet van hout. Complimenten ook van mijn kant trouwens voor de snelheid van de hele verbouwing _O_
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_211961570
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:24 schreef Puala het volgende:

[..]
[..]
Omdat jullie geen idee hebben wat je wilt? Of omdat t lastig is om op te hangen?
Dat laatste, we hebben alle lampen al ruim een jaar in huis. Ik denk dat we iemand moeten gaan inhuren, want er valt echt niet te boren in deze plafonds. En even de boel afplakken voordat je de plafonds spuit stond kennelijk ook niet in de werkomschrijving van de onderaannemer, dat wordt echt wegbikken.
De buren, die toch echt heel handig zijn, zijn pas bijna een dag bezig geweest met hun lamp in de keuken, ik dacht echt dat ze aan het verbouwen waren geslagen toen ik al die geluiden hoorde.
pi_211962126
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 15:05 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Dat laatste, we hebben alle lampen al ruim een jaar in huis. Ik denk dat we iemand moeten gaan inhuren, want er valt echt niet te boren in deze plafonds. En even de boel afplakken voordat je de plafonds spuit stond kennelijk ook niet in de werkomschrijving van de onderaannemer, dat wordt echt wegbikken.
De buren, die toch echt heel handig zijn, zijn pas bijna een dag bezig geweest met hun lamp in de keuken, ik dacht echt dat ze aan het verbouwen waren geslagen toen ik al die geluiden hoorde.
Als het goed is zitten er bovenop centraaldozen afdichtkapjes die vast zitten met 2 schroeven. Die 2 schroeven zou ik schoon bikken zodat je ze los kan draaien en dan de kap er af kan halen. Die vervangen voor een nieuwe/schone afdekkapjes, langere schroeven (m4 schroefjes) er in en je kan de meeste plaatjes van lampen al vast schroeven.

Daarvoor hoef je eigenlijk niet eens te boren in het plafond. Tenzij je hele spannende lampen gaat hangen, dan kan t anders zijn. Heb je voorbeelden van wat je al hebt liggen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Puala op 08-01-2024 15:53:05 ]
pi_211962242
Je spoilers _O-
pi_211962753
_O-
Spoilers!
pi_211963663
:D

Fijn hč van die verbouwings-running-gags. Wij hebben het nog altijd over een Haagse slijper door ooit een spraakverwarring.
  Moderator maandag 8 januari 2024 @ 22:24:26 #37
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  dinsdag 9 januari 2024 @ 08:05:46 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211969647
  dinsdag 9 januari 2024 @ 08:33:03 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_211969767

En wat ontzettend sneu dat je moeder zo is afgetakeld, lijkt me heel naar om te zien :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2024 @ 13:59:07 #40
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211972963
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 15:44 schreef Puala het volgende:

[..]
Als het goed is zitten er bovenop centraaldozen afdichtkapjes die vast zitten met 2 schroeven. Die 2 schroeven zou ik schoon bikken zodat je ze los kan draaien en dan de kap er af kan halen. Die vervangen voor een nieuwe/schone afdekkapjes, langere schroeven (m4 schroefjes) er in en je kan de meeste plaatjes van lampen al vast schroeven.

Daarvoor hoef je eigenlijk niet eens te boren in het plafond. Tenzij je hele spannende lampen gaat hangen, dan kan t anders zijn. Heb je voorbeelden van wat je al hebt liggen?

SPOILER
SPOILER
SPOILER
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211973302
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:48 schreef Puala het volgende:
Blij nerdje hier O+
Tof speelgoed O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_211973331
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  dinsdag 9 januari 2024 @ 21:56:30 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211978186
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 14:40 schreef Puala het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212028012
Ik had op de badkamer de fancy automatische plisse gordijnen van de ikea hangen, maar helaas kon het raam niet meer open. Dus die kunnen terug -O- sinds begin dit jaar hebben ze gelukkig bij ikea andere plisse's in t assortiment _O_ speciaal voor draaikiep _O_

Dus gister die opgehangen.. maar dan krijg je t. Is het niet doorschijnend in t donker als het licht is? Dus buiten ff checken of het wel goed is *O*

Maar hoe doe je dat dan als single als je niemand hebt die zo gek is om boven ff voor t raam te gaan staan zwaaien?

SPOILER
Je moet iets he :D :+
  zondag 14 januari 2024 @ 15:59:47 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_212028282
Whahahaha

Maar goedgekeurd dus :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212029566
quote:
Maar hoe doe je dat dan als single als je niemand hebt die zo gek is om boven ff voor t raam te gaan staan zwaaien?

SPOILER
Je moet iets he :D :+
Haha zo herkenbaar dit soort dingen _O-
  zondag 14 januari 2024 @ 22:14:23 #47
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_212032567
Thx voor het testen, nu kan ik ze ook halen _O-
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_212154088
Vorige week heb ik wat afwerk latjes gehaald voor de kozijnen, dat knapt dr aardig van op moet ik zeggen :D Doel is om voor het mooie weer er weer is alles gezaagd in t huis te hebben. En klaar om te gaan verven. Dat ga ik niet meer doen voor het mooie weer, dat klusje mag blijven liggen tot de herfst/winter heb ik besloten.

Langzaam begint hier net als bij @Seven het tuinvirus weer rond te gaan, dus het was tijd voor een plannetje. Allereerst de achtertuin, daar zie ik dit wel voor me;

De bestrating onderaan de tekening ligt er al, dat heb ik afgelopen zomer gelegd. Wat moet er dan nog gebeuren om dit te realiseren zou je zeggen?

- Schuttingen links/rechts, dat wordt zweeds rabat in het zwart
- Verharding plaatsen in het midden, ik denk dat dat vlonder gaat worden.
- De rondingen uitzetten voor de beplanting
- Pergola plaatsen boven het bestaande terras

Bedoeling is dat het vanuit huis een groene oase gaat worden het hele jaar door. Achterin zit al klimop, dus die basis is al gelegd. Aan de zijkanten zwart en dan groene planten er tegenaan. Ik heb laatst al 4 hele hoge bamboe's op de kop getikt, dat vind ik een mooi contrast met een strakke zwarte schutting.

Achterin blijft er een stukje schutting houtkleurig, dat is hetzelfde type plank als tegen de woning aan. Zodra het mooi weer wordt zal ik die ook nog even behandelen met lazuur zodat hij niet gaat vergrijzen. En er moeten aan de rechterkant nog 2 leibomen/struiken bij ivm inkijk. En mogelijk links/rechts ook nog wel iets van dat, maar dat moet nog even blijken als het weer wat meer uit gaat lopen.

Wat inspiratieplaatjes;

pi_212155610
Mooi sfeertje hoor die plaatjes!
  woensdag 24 januari 2024 @ 19:24:55 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212156210
Mooie plaatjes. Kunnen we hieruit opmaken dat je een definitief besluit genomen hebt over je zwembad?
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')