SPOILER: StemtipsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer?
Maandag 25 december 0:00 beginnen we, zondag 31 december 23:59 lallen we mee met Bohemian Rhapsody. Tenminste, dat kan toch haast niet fout?
Vanaf wanneer stemmen?
Vanaf vrijdag 1 december.
Staat ie in de top 2000?
11 december is gifjesdag ofzo. Heerlijk.
Overzichtenlijstjes:
Op https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php staat de lijst van 2022, inclusief statistieken
De FOK! 2000:
Wie weet is er weer een vrijwilliger die onze lijstjes gaat optellen
Presentatie:
00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel
02.00 – 04.00 uur Frank van ‘t Hof
04.00 – 06.00 uur Desiree van der Heiden
06.00 – 08.00 uur Paul Rabbering
08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Gijs Staverman
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Wouter van der Goes
20.00 – 22.00 uur Emmely de Wilt
22.00 – 00.00 uur Morad El Ouakili
Social media Radio 2:
NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook
Meeluisteren:
Kabelfrequenties in de verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
De Top 2000 in beeld
Cultura 24 NPO 1 Extra:
Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk.
Nederland 3 NPO 3:
Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000
Etalagekanalen
Bij je provider is vast een kanalengids. Je moet NPO 1 extra of de zender van de maand hebben vermoedelijk.
Voor uitgebreide statistieken:
https://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Spotify:
Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen (!), kun je vast wel ergens vinden.
De Top 2000 op FOK! door de jaren heen
Topicreeks: Top 2000 Editie 2001
Topicreeks: Top 2000 Editie 2002
Topicreeks: Top 2000 Editie 2003
Topicreeks: Top 2000 Editie 2004
Topicreeks: Top 2000 Editie 2005
Topicreeks: Top 2000 Editie 2006
Topicreeks: Top 2000 Editie 2007
Topicreeks: Top 2000 Editie 2008
Topicreeks: Top 2000 Editie 2009
Topicreeks: Top 2000 Editie 2010
Topicreeks: Top 2000 Editie 2011
Topicreeks: Top 2000 Editie 2012
Topicreeks: Top 2000 Editie 2013
Topicreeks: Top 2000 Editie 2014
Topicreeks: Top 2000 Editie 2015
Topicreeks: Top 2000 Editie 2016
Topicreeks: Top 2000 Editie 2017
Topicreeks: Top 2000 Editie 2018
Topicreeks: Top 2000 Editie 2019
Topicreeks: Top 2000 Editie 2020
Topicreeks: Top 2000 Editie 2021
Topicreeks: Top 2000 Editie 2022
De lijst door de jaren heen:
@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst
@Cassa95 onderzocht: Analyse nieuwe binnenkomers 2023
@peaceman stelde samen: FOK!2000 2022
Nog wat classics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:SPOILER: NSFW!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeldSPOILER: PippenScottieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DagoduckOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ArnieAlbertsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Geen idee hoe je zo stellig kunt zijn over lage overlap. Ik denk dat overlap tussen frequente festivalbezoekers en Top 2000-stemmers juist onderschat wordt eerder. Mensen die vaker naar festivals gaan zijn grote muziekliefhebbers met een brede smaak. Die vinden het juist wel leuk (en de tijd/moeite waard) om een lijstje op te sturen. Op het andere muziekforum waar ik zit wordt ook fanatieke gestemd op de Top 2000.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:36 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
DTRH is een festival voor alternatieve muziek, de overlap tussen DTRH-gangers en Top 2000-stemmers zal vrij klein zijn. En de Ziggo uitverkopen doen wel meer artiesten die niet viable zijn in de Top 2000-meta (hoi, Sabaton).
Plus, dankzij de Extra 500 weten we nu dat veel 'alternatieve' terugkerende vrije keuzes zelden tot niet in de buurt van de lijst komen. Als The National niet in de keuzelijst had gestaan, waren ze ook waarschijnlijk niet in de Extra 500 beland.
Maar goed, het huidige succes van The National zal de combinatie van meerdere factoren zijn. Het is moeilijk aan te geven wat het aandeel per factor is.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well![]()
Dat The National meer noteringen heeft dan Arcade Fire is toch opvallend?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Precies, bovendien komen er 45.000 mensen naar DTRH. Dat zijn toch ook best veel mensen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:42 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Geen idee hoe je zo stellig kunt zijn over lage overlap. Ik denk dat overlap tussen frequente festivalbezoekers en Top 2000-stemmers juist onderschat wordt eerder. Mensen die vaker naar festivals gaan zijn grote muziekliefhebbers met een brede smaak. Die vinden het juist wel leuk (en de tijd/moeite waard) om een lijstje op te sturen. Op het andere muziekforum waar ik zit wordt ook fanatieke gestemd op de Top 2000.
Maar goed, het huidige succes van The National zal de combinatie van meerdere factoren zijn. Het is moeilijk aan te geven wat het aandeel per factor is.
Volgens mij is The National ook wel wat populairder geworden door de samenwerkingen met o.a. Taylor Swift, dat heeft in elk geval een nieuwe doelgroep aangeboord.![]()
Ik denk dat de positie in de scene van Aaron (tov Ed/Taylor) wel helpt om het wat salonfahiger te maken, maar je ziet in geen enkele lijst andere nummers dan Bloodbuzz eruit springen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:46 schreef BasBasBas2 het volgende:
[..]
Precies, bovendien komen er 45.000 mensen naar DTRH. Dat zijn toch ook best veel mensen.
Volgens mij is The National ook wel wat populairder geworden door de samenwerkingen met o.a. Taylor Swift, dat heeft in elk geval een nieuwe doelgroep aangeboord.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Meh, er is wel een kleine Blokhuis-factor he. vorig jaar in A Gogo, dit jaar in NvdP. Er spelen zoveel krachten behalve de kwaliteit van je oren mee tegenwoordig.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat The National meer noteringen heeft dan Arcade Fire is toch opvallend?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Er zijn veel muziekliefhebbers en mensen die naar festivals gaan enzo die stemmen, maar ook genoeg mensen die er weinig mee hebben en dan maar 35x op Bløf, Suus en Freekie, Broes en Kwien stemmen. Dus dat balanceert elkaar uit.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:42 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Geen idee hoe je zo stellig kunt zijn over lage overlap. Ik denk dat overlap tussen frequente festivalbezoekers en Top 2000-stemmers juist onderschat wordt eerder. Mensen die vaker naar festivals gaan zijn grote muziekliefhebbers met een brede smaak. Die vinden het juist wel leuk (en de tijd/moeite waard) om een lijstje op te sturen. Op het andere muziekforum waar ik zit wordt ook fanatieke gestemd op de Top 2000.
Maar goed, het huidige succes van The National zal de combinatie van meerdere factoren zijn. Het is moeilijk aan te geven wat het aandeel per factor is.
Hot take: The National zou niet zo succesvol zijn in de Top als ze niet naar de keuzelijst waren gespamd. Misschien kijken ze inderdaad mee op Fok, wie weet (maar als dat zo was hadden ook andere Fok!-darlings het makkelijk gehaald.)![]()
Jammer dat je nu zo zuur en aanvallend reageert @Pindakaasfanaticusquote:Op vrijdag 15 december 2023 14:31 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ja oké, ze zijn ook een Leo Blokhuis-troetelbandje. Maar laten we eerlijk zijn: er hangt wel zo'n zweem van pretentieusheid rondom The National. Anders zou je niet iedere keer benoemen dat het je lievelingsband is, "kijk mij eens een muzieksnob zijn met mn National, het Suzan en Freek-luisterend klootjesvolk snapt dit niet".
Tweede punt: Rebellion Lies en Mercy Street hebben het ook nooit gehaald, ondanks dat die heel vaak op vrije keuzelijstjes voorkomen.![]()
![]()
Je komt nu met stomme vooroordelen over mij die je niet hard kunt maken. Ook niet zo chique om nu om de man te gaan spelen.
Ik post hier voor mijn plezier, omdat ik net als de meeste hier enorm geniet van muziek en ook van het jaarlijkse eindejaarstraditie met de Top 2000.
The National is helemaal geen pretentieuze band. En de tientallen fans die ik persoonlijk ken zijn dat ook allemaal niet.
Tenslotte kan ik de muziek van Suzan & Freek een stuk beter pruimen dan de meeste users hier (ik kan me niet herinneren dat er iemand anders enigszins enthousiast van werd). Ik zet er mijn radio niet voor uit. Ze hebben ook twee hitjes die ik in een gulle bui nog wel onder guily pleasures schaar. Ik heb ze zelfs live gezien, omdat MEAU in het voorprogramma stond en ik in het coronajaar van 2021 vooral graag weer concerten wilde bezoeken.
En nogmaals, jij mag The National volkomen kut vinden. We gaan niet over elkaars smaak. Maar laat mij en andere users wel in hun waarde graag.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ze zijn niet naar de keuzelijst gespamd, ze ontbraken jarenlang onterecht op de keuzelijst, en dat is dit jaar eindelijk hersteld.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:48 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Er zijn veel muziekliefhebbers en mensen die naar festivals gaan enzo die stemmen, maar ook genoeg mensen die er weinig mee hebben en dan maar 35x op Bløf, Suus en Freekie, Broes en Kwien stemmen. Dus dat balanceert elkaar uit.
Hot take: The National zou niet zo succesvol zijn in de Top als ze niet naar de keuzelijst waren gespamd. Misschien kijken ze inderdaad mee op Fok, wie weet (maar als dat zo was hadden ook andere Fok!-darlings het makkelijk gehaald.)![]()
Eens, maar vergeet niet dat Arcade Fire er in 2017 3 had en in 2016 2.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat The National meer noteringen heeft dan Arcade Fire is toch opvallend?
Everything Now is nu 2 jaar in een dalende trend. Misschien heeft het wel een link met het gegeven dat Win Butler door een deel van zijn fans is gecanceld?Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Rebellion (Lies) had ik in de lijst verwacht in het jaar dat die ook voorbij kwam in Zomergasten als favoriete nummer van Eberhard van der Laan. Maar Eberhard zelf kon het vrij snel daarna ook al niet meer navertellen
Remember the jester that showed you tears
The script for tears![]()
Dat laatste punt is ook goed om te benoemen. Vanaf het moment dat Aaron Dessner (een deel van) de muziek/productie voor Taylor is gaan verzorgen heeft The National er vast en zeker nieuwe fans bijgekregen. Ook uit een hoek die je eerder niet zo snel zou verwachten (de Swifties). Omgekeerd is dat ook het geval geweest, ik ken verschillende National-fans die Taylor hebben ontdekt bij Folklore.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:46 schreef BasBasBas2 het volgende:
[..]
Precies, bovendien komen er 45.000 mensen naar DTRH. Dat zijn toch ook best veel mensen.
Volgens mij is The National ook wel wat populairder geworden door de samenwerkingen met o.a. Taylor Swift, dat heeft in elk geval een nieuwe doelgroep aangeboord.Oh, dit jaar ook nog eens. Dat fragment heb ik nog niet gezien. Dan wordt het wel een optelsom inderdaadquote:Op vrijdag 15 december 2023 14:47 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Meh, er is wel een kleine Blokhuis-factor he. vorig jaar in A Gogo, dit jaar in NvdP. Er spelen zoveel krachten behalve de kwaliteit van je oren mee tegenwoordig.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
I Need My Girl had nu het voordeel dat er maar 1 ander National-nummer op de keuzelijst stond. Wel de populairste single (obv streaming). In De Tijdloze staat ie ook maar net achter Bloodbuzz Ohio.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat de positie in de scene van Aaron (tov Ed/Taylor) wel helpt om het wat salonfahiger te maken, maar je ziet in geen enkele lijst andere nummers dan Bloodbuzz eruit springen.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Daar staan ze 13 keer in maar das ook als 3FM a: De top 2000 organiseerde; b: nog steeds populair wasquote:Op vrijdag 15 december 2023 14:55 schreef Gretzl het volgende:
[..]
I Need My Girl had nu het voordeel dat er maar 1 ander National-nummer op de keuzelijst stond. Wel de populairste single (obv streaming). In De Tijdloze staat ie ook maar net achter Bloodbuzz Ohio.Solidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
Arcade Fire is best toffe muziek maar ik vind de bandleden niet sympathiek nee. Hun concert op Werchter is nog steeds het enige optreden waar ik ooit geweest ben waar de bandleden hun eigen publiek gingen afzeiken.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Eens, maar vergeet niet dat Arcade Fire er in 2017 3 had en in 2016 2.
Everything Now is nu 2 jaar in een dalende trend. Misschien heeft het wel een link met het gegeven dat Win Butler door een deel van zijn fans is gecanceld?![]()
Hee, sorry daarvoor. Ieders muzieksmaak is anders, en dat is mooi. Ik ben blij dat jij gelukkig wordt van de muziek van The National.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:48 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Jammer dat je nu zo zuur en aanvallend reageert @:Pindakaasfanaticus![]()
![]()
Je komt nu met stomme vooroordelen over mij die je niet hard kunt maken. Ook niet zo chique om nu om de man te gaan spelen.
Ik post hier voor mijn plezier, omdat ik net als de meeste hier enorm geniet van muziek en ook van het jaarlijkse eindejaarstraditie met de Top 2000.
The National is helemaal geen pretentieuze band. En de tientallen fans die ik persoonlijk ken zijn dat ook allemaal niet.
Tenslotte kan ik de muziek van Suzan & Freek een stuk beter pruimen dan de meeste users hier (ik kan me niet herinneren dat er iemand anders enigszins enthousiast van werd). Ik zet er mijn radio niet voor uit. Ze hebben ook twee hitjes die ik in een gulle bui nog wel onder guily pleasures schaar. Ik heb ze zelfs live gezien, omdat MEAU in het voorprogramma stond en ik in het coronajaar van 2021 vooral graag weer concerten wilde bezoeken.
En nogmaals, jij mag The National volkomen kut vinden. We gaan niet over elkaars smaak. Maar laat mij en andere users wel in hun waarde graag.
Maar ik persoonlijk wél irritant vind, is de jaarlijks terugkerende Nationalspam (of Eefje, mag ook) met Last.fm-statistiekjes enzo. Want wat boeit het anderen nou dat iemands persoonlijke lievelingsband wel of niet in de Top 2000 staat? Of dat artiest X drie keer op Radio 2 is gedraaid in de afgelopen 5 jaar en artiest Y vier keer? Of dat je iedere keer moet vermelden dat het je lievelingsband is? Dat weten mensen nu wel.
Ik snap dat je van The National houdt en dat enthousiasme graag met anderen wil delen, maar ik zou het persoonlijk prettiger vinden als je het op een kleinere schaal zou doen zegmaar.
[ Bericht 1% gewijzigd door Pindakaasfanaticus op 15-12-2023 15:03:34 ]![]()
Eens. In 2017 ben ik daar op twitter ook nog even over begonnen (dat het een mooi eerbetoon zou zijn). Maar dat was op 1e kerstdag, toen was de Top 2000 al van start gegaan. Ik heb ook niet meer dan een paar honderd volgers, dus dat haalt natuurlijk vrijwel niets uit.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:51 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Rebellion (Lies) had ik in de lijst verwacht in het jaar dat die ook voorbij kwam in Zomergasten als favoriete nummer van Eberhard van der Laan. Maar Eberhard zelf kon het vrij snel daarna ook al niet meer navertellenBloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Dat gezegd hebbend, wel vreemd en jammer dat Reflektor nergens meer terug te vinden was, zelfs niet in de KKD.![]()
Rellende_Rotscholier
![]()
Robbertje matten met de wouten![]()
Wacht, The National staat in de Top 2000?
Nederland is een smaakvol land.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Tweemaal!quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wacht, The National staat in de Top 2000?
Nederland is een smaakvol land.![]()
Dit is er ook wel eentje voor de lijst die we vanmorgen opstelden inderdaad.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:58 schreef DecoAoreste het volgende:
Dat gezegd hebbend, wel vreemd en jammer dat Reflektor nergens meer terug te vinden was, zelfs niet in de KKD.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Hm, dat komt waarschijnlijk eerder omdat het een mainstreamhitje was (dus die kennen de achtergrond van de band niet echt), en dat het alweer een tijdje terug was dat het een hitje was.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Everything Now is nu 2 jaar in een dalende trend. Misschien heeft het wel een link met het gegeven dat Win Butler door een deel van zijn fans is gecanceld?![]()
Blijft mild whack dat Peter R. de Vries dat postuum wel is gelukt.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:58 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Eens. In 2017 ben ik daar op twitter ook nog even over begonnen (dat het een mooi eerbetoon zou zijn). Maar dat was op 1e kerstdag, toen was de Top 2000 al van start gegaan. Ik heb ook niet meer dan een paar honderd volgers, dus dat haalt natuurlijk vrijwel niets uit.
[ twitter ]![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Zowel The National als Eefje zijn absoluut niet mijn dingen en @Gretzl en ik hebben echt 9 van de 10 keer een totaal andere smaak/mening, maar dat is toch ook prima, zoals jij eigenlijk ook al aangeeft?quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:57 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Hee, sorry daarvoor. Ieders muzieksmaak is anders, en dat is mooi. Ik ben blij dat jij gelukkig wordt van de muziek van The National.
Maar ik persoonlijk wél irritant vind, is de jaarlijks terugkerende Nationalspam (of Eefje, mag ook) met Last.fm-statistiekjes enzo. Want wat boeit het anderen nou dat iemands persoonlijke lievelingsband wel of niet in de Top 2000 staat? Of dat artiest X drie keer op Radio 2 is gedraaid in de afgelopen 5 jaar en artiest Y vier keer?
Ik snap dat je van The National houdt en dat enthousiasme graag met anderen wil delen, maar ik zou het persoonlijk prettiger vinden als je het op een kleinere schaal zou doen zegmaar.
Ja, @Gretzl kan soms best spammen, maar laat hem lekker enthousiast zijn over de bands/artiesten waar hij wat mee heeft. Als hij weer eens een tirade begint over Eefje dan sla ik de posts ook gewoon over of ik lees ze en reageer er een keer op, maar om nou meteen zo "passive agressive" te doen. Dat mag van mij dan wel weer achterwege blijven.
Ik post bijvoorbeeld ook weer vaker over Nightwish of zeur ook wel eens dat er geen Ghost, Tool, Mötley Crüe, Garbage etc. in staat, maar dat hoort ook een beetje in de Top 2000 topic. @Gretzl zeurt over Eefje en The National, ik zeur over meer metal, we doen shotjes bij van Inkel, vinden dat Nederland geen smaak heeft, dat het vroeger allemaal beter was en uiteindelijk zitten wij hier weer een week lang lol te maken tot in de vroege uurtjes.![]()
Benieuwd naar de nummers die jullie echt wel in deze week verwacht hadden, maar er compleet niet bijzatenquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:01 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit is er ook wel eentje voor de lijst die we vanmorgen opstelden inderdaad.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615![]()
Zo, alles staat voor zover ik kan zien nu goed. Bij foutjes / vragen mij even taggen of DM'en.
Heb de 500 extra's weer zoveel mogelijk verborgen, zal daar nog een aparte pagina voor maken.
Wat feitjes (geen idee of ze al genoemd zijn)
- Er zijn 20 re-entrys (dit worden er elk jaar minder)
- Er zijn 75 nieuwe toevoegingen
- Dan kom je automatisch op 95 nummers die dit jaar verdwenen zijn
- Het Uitgavejaar blijft maar stijgen. Staat nu bijna op 1992, dit was in 2018 nog op 1988 bijvoorbeeld.
- Vanaf 2000 bekeken is 2021 het populairste uitgavejaar, met maar liefst 44 noteringen.
- De gehele top 11 is hetzelfde als vorig jaar, dat is dus zoals bekend nog nooit gebeurd.
- Dertien nummers hebben elk jaar in de Top 2000 gestaan, maar helaas dit jaar niet meer.
- Er zijn nu 559 nummers over die er elk jaar in gestaan hebben.
- Het grootste verschil tussen twee noteringen van dezelfde artiest is dit jaar in handen van Van Dik Hout: 1791 plaatsen verschil tussen Meer Dan Een Ander (op 1929) en Stil in Mij (138).![]()
![]()
Eens!quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zowel The National als Eefje zijn absoluut niet mijn dingen en @:Gretzl en ik hebben echt 9 van de 10 keer een totaal andere smaak/mening, maar dat is toch ook prima, zoals jij eigenlijk ook al aangeeft?
Ja, @:Gretzl kan soms best spammen, maar laat hem lekker enthousiast zijn over de bands/artiesten waar hij wat mee heeft. Als hij weer eens een tirade begint over Eefje dan sla ik de posts ook gewoon over of ik lees ze en reageer er een keer op, maar om nou meteen zo "passive agressive" te doen. Dat mag van mij dan wel weer achterwege blijven.
Ik post bijvoorbeeld ook weer vaker over Nightwish of zeur ook wel eens dat er geen Ghost, Tool, Mötley Crüe, Garbage etc. in staat, maar dat hoort ook een beetje in de Top 2000 topic. @:Gretzl zeurt over Eefje en The National, ik zeur over meer metal, we doen shotjes bij van Inkel, vinden dat Nederland geen smaak heeft, dat het vroeger allemaal beter was en uiteindelijk zitten wij hier weer een week lang lol te maken tot in de vroege uurtjes.
Geen haat voor mensen die enthousiast zijn over muziek
(Maar Meau blijft wel vreselijk, sorry man)
![]()
Sorry als je dat zo ervaart als spam.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:57 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Hee, sorry daarvoor. Ieders muzieksmaak is anders, en dat is mooi. Ik ben blij dat jij gelukkig wordt van de muziek van The National.
Maar ik persoonlijk wél irritant vind, is de jaarlijks terugkerende Nationalspam (of Eefje, mag ook) met Last.fm-statistiekjes enzo. Want wat boeit het anderen nou dat iemands persoonlijke lievelingsband wel of niet in de Top 2000 staat? Of dat artiest X drie keer op Radio 2 is gedraaid in de afgelopen 5 jaar en artiest Y vier keer?
Ik heb niet de intentie om lukraak Radio 2 luistercijfers van (favoriete) artiesten te posten. Daar moet wel een goede aanleiding voor zijn. Vaak een andere user die al over die artiest is begonnen.
Als het gaat om berichten over The National denk ik me dit jaar redelijk heb ingehouden (maar jij hebt eerdere jaren misschien nog in je geheugen). Het verschil tussen 2023 en alles ervoor is natuurlijk wel dat deze band nu wel op de keuzelijst stond (en uiteindelijk debuteert) en dat een aanzienlijk aantal andere users er ook aandacht aan besteed. Als ik daar dan op reageer kun je mij niet verwijten dat ik aan het 'spammen' ben. Het is anders als users voortdurend monologen gaan houden die weinig meer van doen hebben met het daadwerkelijke onderwerp van deze reeks.
Ik heb hier overigens het grootste deel van de stemweek nauwelijks gepost. En ben bij de bubbling under-week overdag ook vrijwel niet actief.
Geef me maar geen munitie meer om nog over The National te praten, dat is ook een optie
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Buiten die we al genoemd hadden? Of het complete lijstje?quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:03 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Benieuwd naar de nummers die jullie echt wel in deze week verwacht hadden, maar er compleet niet bijzatenAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Compleetquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:06 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Buiten die we al genoemd hadden? Of het complete lijstje?Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Ja, maar dat was in Stenders-era, toen relatief meer liefhebbers stemden.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Everything Now is nu 2 jaar in een dalende trend. Misschien heeft het wel een link met het gegeven dat Win Butler door een deel van zijn fans is gecanceld?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, omdat het nummer op zijn uitvaart te horen was en vrijwel alle radiostations het nummer die dag draaiden. Zie:quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:02 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Blijft mild whack dat Peter R. de Vries dat postuum wel is gelukt.
https://www.nu.nl/muziek/(...)-lievelingslied.html
Na het overlijden van Eberhard van der Lijn is het eigenlijk niet meer over zijn liefde voor muziek (en specifiek Arcade Fire) gegaan in de media. Zijn optreden bij Zomergasten was al een paar maanden voor zijn dood. Fragment van Zomergasten zullen nog wel eens herhaald zijn vast, maar dat is lang niet genoeg voor zo'n postuum notering.
Blijf het zelf ook wel fascinerend vinden dat Opus - Life Is Life een indirecte DAB+ kreeg door het overlijden van Maradona. En niet omdat Diego het zelf nu zo'n briljant nummer vond
Parklife, Rattlesnakes, The Outfield oaquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:03 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Benieuwd naar de nummers die jullie echt wel in deze week verwacht hadden, maar er compleet niet bijzaten[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Rellende_Rotscholier
![]()
Het zijn niet mijn favoriete nummers van The National, maar dit is wel een schitterende ontwikkeling.quote:
Al kan ik me tegelijkertijd wel weer verbazen over de willekeur. Iemand binnen Radio 2 vond het blijkbaar tijd worden om wat nummers van The National op te nemen in de keuzelijst en voila, ze halen voor het eerst de lijst.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Rory Gallagher - Irish Tour 1974 weer eens opgezet sinds lange tijd. Wat een genot. Stop dat hele album maar integraal in de Top 2000.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ik begreep dat het laatste concert van Arcade Fire in Nederland (Ziggo Dome) niet uitverkocht was. Dat is ook wel een teken aan de wand.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, maar dat was in Stenders-era, toen relatief meer liefhebbers stemden.
En ja, ik had Reflektor zelf ook nipt bij de bubbling under verwacht. Met de keuzelijst zou dat nog steeds moeten lukken zou je zeggen.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Kan altijd erg genieten van dit soort feitjes, heldquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:03 schreef Pino112 het volgende:
Zo, alles staat voor zover ik kan zien nu goed. Bij foutjes / vragen mij even taggen of DM'en.
Heb de 500 extra's weer zoveel mogelijk verborgen, zal daar nog een aparte pagina voor maken.
- Het Uitgavejaar blijft maar stijgen. Staat nu bijna op 1992, dit was in 2018 nog op 1988 bijvoorbeeld.
- Vanaf 2000 bekeken is 2021 het populairste uitgavejaar, met maar liefst 44 noteringen.
- De gehele top 11 is hetzelfde als vorig jaar, dat is dus zoals bekend nog nooit gebeurd.
- Dertien nummers hebben elk jaar in de Top 2000 gestaan, maar helaas dit jaar niet meer.
- Het grootste verschil tussen twee noteringen van dezelfde artiest is dit jaar in handen van Van Dik Hout: 1791 plaatsen verschil tussen Meer Dan Een Ander (op 1929) en Stil in Mij (138).
.![]()
Evenstar
![]()
Vooral dat je, zo willekeurig wat er wel of niet in de keuzelijst komt en het heeft zoveel invloed zoals wij nu wel duidelijk kunnen zien.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het zijn niet mijn favoriete nummers van The National, maar dit is wel een schitterende ontwikkeling.
Al kan ik me tegelijkertijd wel weer verbazen over de willekeur. Iemand binnen Radio 2 vond het blijkbaar tijd worden om wat nummers van The National op te nemen in de keuzelijst en voila, ze halen voor het eerst de lijst.![]()
Arctic Monkeys haalde vorig jaar voor het eerst de lijst met 505, en dit jaar staan ze alweer op 381. Er is duidelijk een markt voor alternative, alleen wordt het niet aangeboord.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het zijn niet mijn favoriete nummers van The National, maar dit is wel een schitterende ontwikkeling.
Al kan ik me tegelijkertijd wel weer verbazen over de willekeur. Iemand binnen Radio 2 vond het blijkbaar tijd worden om wat nummers van The National op te nemen in de keuzelijst en voila, ze halen voor het eerst de lijst.![]()
Het gevoel dat ik soms ervan krijg is 'ja, nu weten we het wel'.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Sorry als je dat zo ervaart als spam.
Ik heb niet de intentie om lukraak Radio 2 luistercijfers van (favoriete) artiesten te posten. Daar moet wel een goede aanleiding voor zijn. Vaak een andere user die al over die artiest is begonnen.
Als het gaat om berichten over The National denk ik me dit jaar redelijk heb ingehouden (maar jij hebt eerdere jaren misschien nog in je geheugen). Het verschil tussen 2023 en alles ervoor is natuurlijk wel dat deze band nu wel op de keuzelijst stond (en uiteindelijk debuteert) en dat een aanzienlijk aantal andere users er ook aandacht aan besteed. Als ik daar dan op reageer kun je mij niet verwijten dat ik aan het 'spammen' ben. Het is anders als users voortdurend monologen gaan houden die weinig meer van doen hebben met het daadwerkelijke onderwerp van deze reeks.
Ik heb hier overigens het grootste deel van de stemweek nauwelijks gepost. En ben bij de bubbling under-week overdag ook vrijwel niet actief.
Geef me maar geen munitie meer om nog over The National te praten, dat is ook een optie
Maar laten we het daar niet meer over hebben, zand erover. Wat is je favoriete jazzplaat?![]()
Rellende_Rotscholier
![]()
Jeetje, zelfs Porcupine Tree staat ineens in de lijst.
En Frank Ocean?! Ik heb wat gemist.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Evenstar
![]()
Ik ga volgend jaar een actie opzetten om Summertime van Ella en Louis in de lijst te houden. Die mag er echt niet uit hoor, maar ben er bang voor.![]()
Ik blijf er elk jaar op stemmen, maar het feit dat ie niet eens de extra 500 heeft gehaald doet het ergste vrezenquote:Op vrijdag 15 december 2023 14:51 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Rebellion (Lies) had ik in de lijst verwacht in het jaar dat die ook voorbij kwam in Zomergasten als favoriete nummer van Eberhard van der Laan. Maar Eberhard zelf kon het vrij snel daarna ook al niet meer navertellenOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ze gaan allebei over niet weten waar je bentquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
En Frank Ocean?! Ik heb wat gemist.My friends all drive horses![]()
Dat duo kreeg er twee opties bij op de keuzelijst en die plaat had het al lastig. Dat loopt niet gunstig af inderdaad.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:12 schreef Evenstar het volgende:
Ik ga volgend jaar een actie opzetten om Summertime van Ella en Louis in de lijst te houden. Die mag er echt niet uit hoor, maar ben er bang voor.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Leo en/of Annemieke. Die komen er openlijk voor uit dat ze fan zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Al kan ik me tegelijkertijd wel weer verbazen over de willekeur. Iemand binnen Radio 2 vond het blijkbaar tijd worden om wat nummers van The National op te nemen in de keuzelijst en voila, ze halen voor het eerst de lijst.
Ik verbaas me ook enigszins over de willekeur. En de timing om ze later in de dag toe te voegen. Maar wij hadden het zeker niet raar gevonden als Radio 2 er 5 jaar eerder mee was begonnen. Toen hadden ze ook al 2 dagen na elkaar in de AFAS Live gestaan en op een uitverkocht BKS gespeeld als headliner. Het is niet echt interessant. dat The National in 2023 veel groter/bekender/mainstreamer is dan in 2018.
Maar goed, we gaan het toch nooit weten hoe ze precies te werk gaan bij Radio 2.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Rellende_Rotscholier
![]()
Tim Hardin uit de lijst.
Nee, Nederland blijft een smakeloos land.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Ik denk dat we binnen drie jaar een Summertimeloze Top 2000 krijgen[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
The Alcott van The National en Taylor Swift is wel een prachtig liedje trouwens
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ja, en wat betreft 505 werd ook al jaren door de fans geroepen dat het nummer eenvoudig de lijst zou moeten kunnen halen (mits keuzelijst). Want 505 was toen ook al veel meer een fan favorite dan verschillende nummers van het AM (2013) album.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:11 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Arctic Monkeys haalde vorig jaar voor het eerst de lijst met 505, en dit jaar staan ze alweer op 381. Er is duidelijk een markt voor alternative, alleen wordt het niet aangeboord.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Daar hoef ik niet lang over na te denken. Dit Zweedse meesterwerkje van bijna 50 jaar oud. Misschien kent @Evenstar het ook welquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:11 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Het gevoel dat ik soms ervan krijg is 'ja, nu weten we het wel'.
Maar laten we het daar niet meer over hebben, zand erover. Wat is je favoriete jazzplaat?
Jan Johansson - Jazz på Svenska (1964)Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Rellende_Rotscholier
![]()
Annemieke heeft inderdaad behoorlijk veel The National gedraaid, enige positieve dat ik over haar kan melden.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Leo en/of Annemieke. Die komen er openlijk voor uit dat ze fan zijn.
Ik verbaas me ook enigszins over de willekeur. En de timing om ze later in de dag toe te voegen. Maar wij hadden het zeker niet raar gevonden als Radio 2 er 5 jaar eerder mee was begonnen. Toen hadden ze ook al 2 dagen na elkaar in de AFAS Live gestaan en op een uitverkocht BKS gespeeld als headliner. Het is niet echt interessant. dat The National in 2023 veel groter/bekender/mainstreamer is dan in 2018.
Maar goed, we gaan het toch nooit weten hoe ze precies te werk gaan bij Radio 2.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Arctic Monkeys is wel in idiote mate populair op de datamachine van Xi Jinping. Dat is wel wat anders dan de meeste andere bands (buiten schemer en het hitje van het moment).quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:11 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Arctic Monkeys haalde vorig jaar voor het eerst de lijst met 505, en dit jaar staan ze alweer op 381. Er is duidelijk een markt voor alternative, alleen wordt het niet aangeboord.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Niks ervan!quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat we binnen drie jaar een Summertimeloze Top 2000 krijgen
Someone somewhere in summertime blijft anders ga ik vloeken!Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Ook allebei het 'laatste zetje' gekregen dankzij de keuzelijst.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
En Frank Ocean?! Ik heb wat gemist.
Wellicht dat Lost vorig jaar ook al keuzelijst had, zo goed is m'n geheugen niet.
Frank Ocean lijkt me voor de gemiddelde luisteraar nog wat onbekender/wtf dan Kendrick Lamar in 2020.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Is dat een broer van Billy?quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ook allebei het 'laatste zetje' gekregen dankzij de keuzelijst.
Wellicht dat Lost vorig jaar ook al keuzelijst had, zo goed is m'n geheugen niet.
Frank Ocean lijkt me voor de gemiddelde luisteraar nog wat onbekender/wtf dan Kendrick Lamar in 2020.Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Dit vind ik wel een hot take. Als je bijvoorbeeld voor de grap naar de Snob2000 kijkt, zal het je verbazen welke classics tien jaar geleden nog in de alternatieve KKD stonden.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:18 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Arctic Monkeys is wel in idiote mate populair op de datamachine van Xi Jinping. Dat is wel wat anders dan de meeste andere bands (buiten schemer en het hitje van het moment).![]()
Luisterde alleen in de eerste 2 coronajaren regelmatig naar haar programma. Ze heeft best een toffe smaak, maar draait ook genoeg muziek die ik niet heel bijzonder vindt (het blijft formatradio). Tijden de Top 2000 is ze wel altijd een van m'n favoriete dj's, lekker enthousiastquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Annemieke heeft inderdaad behoorlijk veel The National gedraaid, enige positieve dat ik over haar kan melden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Wow!quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:03 schreef Pino112 het volgende:
- Het grootste verschil tussen twee noteringen van dezelfde artiest is dit jaar in handen van Van Dik Hout: 1791 plaatsen verschil tussen Meer Dan Een Ander (op 1929) en Stil in Mij (138).![]()
![]()
Dank je voor de tip!quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Daar hoef ik niet lang over na te denken. Dit Zweedse meesterwerkje van bijna 50 jaar oud. Misschien kent @:Evenstar het ook wel
Jan Johansson - Jazz på Svenska (1964)Ik heb wel eens een college over Zweedse jazz gehad, vond het erg interessant
![]()
![]()
Tussen mij en de Snob zal het wel nooit echt heel warm worden, maar ik wil je wel direct geloven. Dat neemt niet weg dat de kinders dus graag 505 onder hun filmpjes plakken. Dat maakt het publiek dus wel wat breder.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:21 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een hot take. Als je bijvoorbeeld voor de grap naar de Snob2000 kijkt, zal het je verbazen welke classics tien jaar geleden nog in de alternatieve KKD stonden.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ja die lege tweede ring was een klein beetje pijnlijk om te zien. Maar ach @PippenScottie en ik waren erbij. Dat is ook wat waard.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik begreep dat het laatste concert van Arcade Fire in Nederland (Ziggo Dome) niet uitverkocht was. Dat is ook wel een teken aan de wand.
En ja, ik had Reflektor zelf ook nipt bij de bubbling under verwacht. Met de keuzelijst zou dat nog steeds moeten lukken zou je zeggen.Remember the jester that showed you tears
Arctic Monkeys heeft wel als voordeel dat ze ook populair zijn onder tieners en twintigers. Dat zal ook wel doorslaggevend zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:21 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een hot take. Als je bijvoorbeeld voor de grap naar de Snob2000 kijkt, zal het je verbazen welke classics tien jaar geleden nog in de alternatieve KKD stonden.![]()
Ja, de Snob 2000 had vorig jaar zo'n 4000-5000 stemmen. En in 2019 slechts 2300. Dan kan het verloop logischerwijs vrij groot zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:21 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een hot take. Als je bijvoorbeeld voor de grap naar de Snob2000 kijkt, zal het je verbazen welke classics tien jaar geleden nog in de alternatieve KKD stonden.
Ik heb in de Snob ook meerdere keren totaal onbekende nummers in de top 100 gezien die daar puur en alleen stonden door fanacties. Dat zal daar niet heel moeilijk zijn.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Het is allebei niet echt mijn muziek, maar the National is toch wel iets toegankelijker voor de niet muzieksnob dan Arcade Fire?![]()
Zelfs Mr. Brightside stond in 2012 niet in de Top (lol).quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:26 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, de Snob 2000 had vorig jaar zo'n 4000-5000 stemmen. En in 2019 slechts 2300. Dan kan het verloop logischerwijs vrij groot zijn.
Ik heb in de Snob ook meerdere keren totaal onbekende nummers in de top 100 gezien die daar puur en alleen stonden door fanacties. Dat zal daar niet heel moeilijk zijn.
https://ondergewaardeerde(...)ier-is-de-snob-2000/![]()
En wat is jouw favoriete jazzplaat? Als het een van de grote drie is (Davis, Coltrane, Mingus) ken ik hem wellicht. Anders wordt het lastig.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:24 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dank je voor de tip!Ik heb wel eens een college over Zweedse jazz gehad, vond het erg interessant
Ik moet bekennen dat ik even geen zin had om Arcade Fire live te zien omdat het concert zo kort was op de onthullingen. En was ook niet helemaal kapot van WE. Dus heb de Ziggo Dome overgelagen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:25 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Ja die lege tweede ring was een klein beetje pijnlijk om te zien. Maar ach @:PippenScottie en ik waren erbij. Dat is ook wat waard.
Over het algemeen vind ik voor mezelf wel dat mijn liefde voor de muziek (of een andere kunstvorm) los moet kunnen staan van de artiest die erachter zit. Die kan in de loop van de tijd persona non grata worden door allerlei reden. Maar dat doet niets af aan de schoonheid van een nummer of album.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Lastige vraag imo waar niet direct een eenduidig antwoord op te geven is. Denk dat het bij beide artiesten nogal verschilt naar welke albums of specifieke nummers je kijkt.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:27 schreef Buendia het volgende:
Het is allebei niet echt mijn muziek, maar the National is toch wel iets toegankelijker voor de niet muzieksnob dan Arcade Fire?
Everything Now lijkt radiovriendelijker te zijn dan de meeste singles van The National. Maar het debuutalbum van Arcade Fire is dan weer een stuk alternatiever dan het latere werk van TN.
Wellicht dat @Mexicanobakker dit beter kan uitleggen.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ja ik zie dat ook los van elkaar. Het boeit mij eigenlijk ook vrij weinig eigenlijk wat Win Butler met meerderjarige vrouwen heeft uitgespookt (zolang het geen verkrachting is wat hier niet het geval was). Luister ook net zo lief nog naar Kanye ondanks z'n uitlatingen de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:31 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik even geen zin had om Arcade Fire live te zien omdat het concert zo kort was op de onthullingen. En was ook niet helemaal kapot van WE. Dus heb de Ziggo Dome overgelagen.
Over het algemeen vind ik voor mezelf wel dat mijn liefde voor de muziek (of een andere kunstvorm) los moet kunnen staan van de artiest die erachter zit. Die kan in de loop van de tijd persona non grata worden door allerlei reden. Maar dat doet niets af aan de schoonheid van een nummer of album.Remember the jester that showed you tears
Mijn mening is gebaseerd op de bekendste nummersquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Lastige vraag imo waar niet direct een eenduidig antwoord op te geven is. Denk dat het bij beide artiesten nogal verschilt naar welke albums of specifieke nummers je kijkt.
Everything Now lijkt radiovriendelijker te zijn dan de meeste singles van The National. Maar het debuutalbum van Arcade Fire is dan weer een stuk alternatiever dan het latere werk van TN.
Wellicht dat @:mexicanobakker dit beter kan uitleggen.![]()
Ja, begin 10s waren nog de magere alternatieve jaren van de Top 2000. Killers-fans mochten blij zijn dat Human een vaste waarde werd. Geen denken aan dat Mr. Brightside toen even op de keuzelijst gezet kon worden.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Zelfs Mr. Brightside stond in 2012 niet in de Top (lol).
https://ondergewaardeerde(...)ier-is-de-snob-2000/
2012 was ook het eerste jaar dat The Smiths debuteerden in de Top. En dat kwam voor 99% zeker vanwege een last-minute stemactie van NRC voor 5 artiesten/liedjes (op de laatste dag), waardoor There's a Light That Never Goes Out aan voldoende vrijekeuzestemmen kwam.
Het jaar dat die rare cover van Triggerfinger de hoogste nieuwe binnenkomer was. Dat werd toen ook als een alternatief nummer gezien![]()
Wat zouden jullie er nu van vinden als een landelijk dagblad wederom oproept om op bepaalde nummers te stemmen? Not done of gewoon leuk zoveel aandacht?
[ Bericht 3% gewijzigd door Gretzl op 15-12-2023 16:10:35 ]Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ik ben zelf heel erg fan van de Japanse jazzfusionband Casiopea. Deze is een van mn faves, maar het hele livealbum (!) Mint Jams is aan te raden:quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:28 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En wat is jouw favoriete jazzplaat? Als het een van de grote drie is (Davis, Coltrane, Mingus) ken ik hem wellicht. Anders wordt het lastig.
![]()
Genoteerdquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:41 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ik ben zelf heel erg fan van de Japanse jazzfusionband Casiopea. Deze is een van mn faves, maar het hele livealbum (!) Mint Jams is aan te raden:Vraag me in januari nog eens of ik al tijd heb gevonden om te luisteren
En ze touren nog steeds, bijzonder voor zo'n oude bandBloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
@Cassa95 even nagedacht, veel twijfelgevallen, maar deze had ik 100% verwacht:
Blur -Parklife
Public Enemy - Fight The Power
Arctic Monkeys - Snap out of It
Daddy Yankee - Gasolina
Robyn - ‘Anthem’
De rest was meer een vraagteken of het zo was.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ja, als ze nu weer op een groot festival spelen ga ik gewoon weer hard genieten van de muziek. Blijft een legendarisch goede live-band. Hun optreden op Best Kept Secret 2017 behoort tot m'n all time favoriete concertenquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:36 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Ja ik zie dat ook los van elkaar. Het boeit mij eigenlijk ook vrij weinig eigenlijk wat Win Butler met meerderjarige vrouwen heeft uitgespookt (zolang het geen verkrachting is wat hier niet het geval was). Luister ook net zo lief nog naar Kanye ondanks z'n uitlatingen de afgelopen jaren.
Daar was ik ook bij ja. Al die lampjes bij Neon Bible op het eindquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, als ze nu weer op een groot festival spelen ga ik gewoon weer hard genieten van de muziek. Blijft een legendarisch goede live-band. Hun optreden op Best Kept Secret 2017 behoort tot m'n all time favoriete concerten
Remember the jester that showed you tears
Die derde staat in de echte lijst sinds vorig jaar en de rest is nooit genoteerd geweest.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:43 schreef Tussle266 het volgende:
@:cassa95 even nagedacht, veel twijfelgevallen, maar deze had ik 100% verwacht:
Blur -Parklife
Public Enemy - Fight The Power
Arctic Monkeys - Snap out of It
Daddy Yankee - Gasolina
Robyn - ‘Anthem’
De rest was meer een vraagteken of het zo was.
Misschien nog nummers die één of twee jaar terug de lijst hadden verlaten en je hier nog wel verwacht zou hebben.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Voor deze op 2e Kerstdag maar even vroeg inschakelen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:43 schreef Tussle266 het volgende:
@:cassa95 even nagedacht, veel twijfelgevallen, maar deze had ik 100% verwacht:
Arctic Monkeys - Snap out of ItRemember the jester that showed you tears
Kan ze meer dan aanradenquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:42 schreef Gretzl het volgende:
[..]
GenoteerdVraag me in januari nog eens of ik al tijd heb gevonden om te luisteren
En ze touren nog steeds, bijzonder voor zo'n oude bandben zelf echt een groot liefhebber van Japanse jazz(fusion) en city pop enzo
![]()
![]()
De timing was een beetje ongelukkig tijdens ruzie met zijn broer en de metoo nasleep.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:25 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Ja die lege tweede ring was een klein beetje pijnlijk om te zien. Maar ach @:PippenScottie en ik waren erbij. Dat is ook wat waard.
Ik ben trouwens met best wat fokkers naar concerten geweest dit jaar. Sloerie van dit topic ben ik.My friends all drive horses![]()
Is deze in de lijst gekomen ja?quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:48 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Voor deze op 2e Kerstdag maar even vroeg inschakelen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Rellende_Rotscholier
![]()
quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:22 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Luisterde alleen in de eerste 2 coronajaren regelmatig naar haar programma. Ze heeft best een toffe smaak, maar draait ook genoeg muziek die ik niet heel bijzonder vindt (het blijft formatradio). Tijden de Top 2000 is ze wel altijd een van m'n favoriete dj's, lekker enthousiast
Ik vind vooral de rubrieken van haar programma heel irritant. Ik sterf iedere keer weer een beetje van binnen als ze als een paard begint te hinniken na het voorlezen van weer een paar totaal niet grappige woordgrappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Klassieker jaquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:41 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ik ben zelf heel erg fan van de Japanse jazzfusionband Casiopea. Deze is een van mn faves, maar het hele livealbum (!) Mint Jams is aan te raden:
Maar heb wel altijd het idee als ik hun albums afga dat de helft van de liedjes al op een ander album stond, maar dan net iets anders uitgevoerd
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht![]()
Oh wacht, dat moet 80% zijn. 4 out of 5. Het ging me trouwens ook om de nooit genoteerde in dit kader hè. De voormalige noteringen is weer een heel ander verhaal.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Oké, ik doe nog een pogingquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:37 schreef Buendia het volgende:
[..]
Mijn mening is gebaseerd op de bekendste nummers
Bloodbuzz Ohio is indierock, maar toch nog redelijk toegankelijk voor z'n soort. Het heeft twee jaar in De Tijdloze 100 van Studio Brussel gestaan, dus dat zeg ook wel iets. Vanaf High Violet (het album uit 2010 waar dit nummer op staat) is 3fm / 3voor12 The National wel regelmatig gaan draaien.
I Need My Girl is een rustige ballad. Een luisterliedje. Is voor een programma van Leo natuurlijk perfect, maar weet niet of zo'n single was aangeslagen als Radio 2 er destijds Topsong van had gemaakt. I Need My Girl was bij onze zuiderburen op Studio Brussel wel een grote hit (top-3 notering).
Arcade Fire werd ook radiofähig vanaf 2010 (The Suburbs). Op elk van de 4 laatste albums staan wel een paar nummers die geschikt zijn voor 3FM / Radio 2. Maar hun muziek is niet zo toegankelijk dat de commerciële stations het ook willen draaien.
[ Bericht 3% gewijzigd door Gretzl op 15-12-2023 15:58:18 ]Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Oh ja, enige keuzelijster niet bij de bovenste 2500 en de rest minstens 1650. Dan moeten fans dat nummer wel heel erg haten.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:52 schreef Tussle266 het volgende:
Oh wach, dat moet 80% zijn. 4 out of 5.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Prachtigquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:47 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Daar was ik ook bij ja. Al die lampjes bij Neon Bible op het eind![]()
Ja, en Wil die bij Rebellion (Les) al trommelend in zo'n mast klom, om daarna zijn trommel naar beneden te gooienEn daarna nog Intervention als toetje
(de niet geplande toegift)
Hier het hele ZG-fragment met Eberhard van der Laan, blijft prachtig om weer eens terug te zien. Die pure emotie![]()
https://www.dailymotion.com/video/x5veus7Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Kan ik inkomen ja haha, maar het blijft fijne muziekquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:51 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Klassieker ja
Maar heb wel altijd het idee als ik hun albums afga dat de helft van de liedjes al op een ander album stond, maar dan net iets anders uitgevoerd(al is dit een livealbum met liedjes die ze al eerder hadden opgenomen
)
![]()
Ja, woordgrappen zijn inderdaad heel irritant!quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik vind vooral de rubrieken van haar programma heel irritant. Ik sterf iedere keer weer een beetje van binnen als ze als een paard begint te hinniken na het voorlezen van weer een paar totaal niet grappige woordgrappen.![]()
![]()
Neem aan dat je trouwens ook bekend bent met T-Square? Die vallen ook een beetje in die hoekquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:59 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Kan ik inkomen ja haha, maar het blijft fijne muziek(al is dit een livealbum met liedjes die ze al eerder hadden opgenomen
)
Meen dat ze zelfs voor een racing game de soundtrack hebben gemaakt
Dan mag ze die tijdens de Top 2000 achterwege laten.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:59 schreef Buendia het volgende:
[..]
Ja, woordgrappen zijn inderdaad heel irritant!
Zie liever dat ze de schaarse tijd gebruiken om motivaties van luisteraars voor te lezen (en dan niet door de intro's heen)
Ja, vind jij het echt interessant om te horen dat Joke gestemd heeft op Bück dich van Rammstein omdat Kees haar bij dat liedje ten huwelijk heeft gevraagd?quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:01 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dan mag ze die tijdens de Top 2000 achterwege laten.
Zie liever dat ze de schaarse tijd gebruiken om motivaties van luisteraars voor te lezen (en dan niet door de intro's heen)![]()
Jazeker, die zijn ook fijnquote:Op vrijdag 15 december 2023 16:00 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Neem aan dat je trouwens ook bekend bent met T-Square? Die vallen ook een beetje in die hoek
Meen dat ze zelfs voor een racing game de soundtrack hebben gemaakt
Plus, hun nummer Sister Marian heeft de Mario-theme geïnspireerd.![]()
![]()
Het hoort er wel een beetje bij, al die cheesy herinneringen. Natuurlijk is het soms een beetje tenenkrommend, maar het hoort al 25 jaar bij de Top.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:04 schreef Buendia het volgende:
[..]
Ja, vind jij het echt interessant om te horen dat Joke gestemd heeft op Bück dich van Rammstein omdat Kees haar bij dat liedje ten huwelijk heeft gevraagd?![]()
![]()
Porcupine Tree stond niet in de keuzelijst toch? Ik heb er nog op gezocht nl en uiteindelijk maar zelf toegevoegdquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ook allebei het 'laatste zetje' gekregen dankzij de keuzelijst.
Frank Ocean lijkt me voor de gemiddelde luisteraar nog wat onbekender/wtf dan Kendrick Lamar in 2020.![]()
Ja, dat ook eigenlijk wel zo.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:05 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Het hoort er wel een beetje bij, al die cheesy herinneringen. Natuurlijk is het soms een beetje tenenkrommend, maar het hoort al 25 jaar bij de Top.![]()
![]()
Als fan heb ik inderdaad heel weinig met 4 out of 5. Snap ook weinig van die keuzelijst opname, ik zou wel meer klassiekers of nummers van AM verwachten. Heb zelf voor Fluorescent Adolescent gekozen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:54 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Oh ja, enige keuzelijster niet bij de bovenste 2500 en de rest minstens 1650. Dan moeten fans dat nummer wel heel erg haten.
Mooie bonus voor de Arctic Monkeys wel de afgelopen jaren, dat dat voornamelijk door TikTok komt maakt me weinig uit. Denk dat de concerten dit jaar ook geholpen hebben. Ben benieuwd hoe die band het zelf ervaart dat ze een enorm nieuw (gillend) publiek hebben aangeboord 20 jaar na dato![]()
![]()
De keuzelijst is totaal willekeurig, lijkt het. Laat de stagiair maar wat nummers bij elkaar zoeken.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als fan heb ik inderdaad heel weinig met 4 out of 5. Snap ook weinig van die keuzelijst opname, ik zou wel meer klassiekers of nummers van AM verwachten. Heb zelf voor Fluorescent Adolescent gekozen.
Mooie bonus voor de Arctic Monkeys wel de afgelopen jaren, dat dat voornamelijk door TikTok komt maakt me weinig uit. Denk dat de concerten dit jaar ook geholpen hebben. Ben benieuwd hoe die band het zelf ervaart dat ze een enorm nieuw (gillend) publiek hebben aangeboord 20 jaar na dato![]()
In het begin stond die er niet in maar later hebben ze die toegevoegd. Ik stemde pas de laatste dag en toen stonden ze er wel in.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:06 schreef ReibRekkel het volgende:
[..]
Porcupine Tree stond niet in de keuzelijst toch? Ik heb er nog op gezocht nl en uiteindelijk maar zelf toegevoegd![]()
Geen idee wat ik moest verwachten, maar ik vind het wel teleurstellend dat er blijkbaar geen enkele plaat van Eefje ook maar in de buurt van de 2000 zit. Ze heeft natuurlijk geen enkele echte hit, alleen een album wat bij een wat breder publiek is doorgebroken. Maar weet zeker dat het gelijk raak is als Radio 2 besluit om één nummer van Bitterzoet uit te kiezen voor de keuzelijst.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:03 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Benieuwd naar de nummers die jullie echt wel in deze week verwacht hadden, maar er compleet niet bijzaten![]()
Ik vind het oudere werk van The National eigenlijk minder toegankelijk, maar de sound vanaf Boxer is wat 'vriendelijker' dan van The Suburbs denk ik. Aaron heeft iets meer Editors-vibe en die zijn natuurlijk populair, ondanks dat het muzikaal veerder niet aansluit.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Lastige vraag imo waar niet direct een eenduidig antwoord op te geven is. Denk dat het bij beide artiesten nogal verschilt naar welke albums of specifieke nummers je kijkt.
Wellicht dat @:mexicanobakker dit beter kan uitleggen.
The National is ook meer 'rock' dan Arcade Fire, die toch een zweem van elektronica en disco over hun nummers hebben hangen.
Maar al met al ontlopen ze elkaar mi weinig[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nee, natuurlijk niet elke motivatie. Maar er zitten genoeg leuke, ontroerende verhalen bij. Ik vind het zelf uitstekend behang rondom de muziek zelf (precies wat PF zegt, het hoort er ook gewoon bij). Liever dan dat een dj zichzelf heel interessant gaat vinden (hallo Van Inkelquote:Op vrijdag 15 december 2023 16:04 schreef Buendia het volgende:
[..]
Ja, vind jij het echt interessant om te horen dat Joke gestemd heeft op Bück dich van Rammstein omdat Kees haar bij dat liedje ten huwelijk heeft gevraagd?)
Ik stuur zelf ook stukjes in, altijd leuk als er eentje van wordt voorgelezen
Ik word heel moe van haar sidekick vooralquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik vind vooral de rubrieken van haar programma heel irritant. Ik sterf iedere keer weer een beetje van binnen als ze als een paard begint te hinniken na het voorlezen van weer een paar totaal niet grappige woordgrappen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Extra toegevoegd op de eerste stemdag, net als Dorus - Twee Motten, 2x The National, 2x The Pogues en nog 2 andere nummers (niet meer onthouden welke)quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:12 schreef DarkSonic2 het volgende:
[..]
In het begin stond die er niet in maar later hebben ze die toegevoegd. Ik stemde pas de laatste dag en toen stonden ze er wel in.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Waar ik Aaron zei bedoel ik Matt, stop de tijd[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Einaudi en Blackbird.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Extra toegevoegd op de eerste stemdag, net als Dorus - Twee Motten, 2x The National, 2x The Pogues en nog 2 andere nummers (niet meer onthouden welke)All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Oh, iemand begon daarover op X. Dat de feitenkennis van dj's beroerd was en ze bandleden door elkaar haalden. Blijkt anders in elkaar te zittenquote:Op vrijdag 15 december 2023 16:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waar ik Aaron zei bedoel ik Matt, stop de tijd![]()
Voor de leuke humor luister ik wel naar Orinoco Radio. Hun nieuwsblokjes tijdens de V500 zijn ongeëvenaard
Alter Bridge? Of Merol?quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Erg jammer.quote:Helaas hebben deze favorieten van jou het dit jaar niet gered:
The Beach Boys - Wouldn't It Be Nice
Falco - Der Kommissar
Hall & Oates - Maneater
INXS - Original Sin (Albumversie)
Klein Orkest - Laat Mij Maar Alleen
Matthew Wilder - Break My Stride
Nancy Sinatra - Bang Bang (My Baby Shot Me Down)
Paul Simon - The Boy In The Bubble
Romantics - Talking In Your Sleep
Patrick Cowley & Sylvester - Do You Wanna Funk?
Vind het wel grappig dat Break My Stride meteen de lijst binnenkwam toen ie in de keuzelijst werd gezet (volgens mij) en er in 3 jaar met vrij grote sprongen weer uit gezakt is.
Van mijn lijstje met nieuwere nummers heeft maar 16 van de 35 nummers het gehaald![]()
![]()
Ja, Einaudi via de openlijke liefdesverklaring van Rabbering. Misschien dat andere dj's dan ook een favoriet mochten kiezen, maar dat ze dat niet als nieuws via de website wilde communiceren.quote:Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ik verwarde net Aaron met Matt, denk je dat ik helder genoeg ben om deze hints te interpreteren?quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:17 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
XTC, in de polder bij jou achter.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nagenoeg geen house of trance, zoals een plastic dreams, age of love of first rebirth om wat te noemen. Verder had ik een plaat als Summerjam 2003 wel verwacht. Allemaal plaatjes die het in andere lijstjes wel goed doen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:03 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Benieuwd naar de nummers die jullie echt wel in deze week verwacht hadden, maar er compleet niet bijzaten
Grote verrassing was dat Rainbow zo dicht op de top staat![]()
Dat denk ik ook. Helaas had één van hen f*cking Engelbewaarder als hun favequote:Op vrijdag 15 december 2023 16:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, Einaudi via de openlijke liefdesverklaring van Rabbering. Misschien dat andere dj's dan ook een favoriet mochten kiezen, maar dat ze dat niet als nieuws via de website wilde communiceren.![]()
_________
![]()
quote:![]()
![]()
Die eerste band staat ook hoog in de Snob en V500. Ik zou het vroeger schier onmogelijk achtten dat die naar de Top 2000 kunnen, maar na dit jaar ben ik daar niet zo zeker meer van.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Is al wel weer duidelijk ruim 6 jaar geleden. In mijn herinnering zat Neon Bible later in de set.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Prachtig![]()
Ja, en Wil die bij Rebellion (Les) al trommelend in zo'n mast klom, om daarna zijn trommel naar beneden te gooienEn daarna nog Intervention als toetje
(de niet geplande toegift)
[ afbeelding ]
Hier het hele ZG-fragment met Eberhard van der Laan, blijft prachtig om weer eens terug te zien. Die pure emotie![]()
https://www.dailymotion.com/video/x5veus7Remember the jester that showed you tears
Of ze werden geënthousiasmeerd door het feestelijke beeldmateriaal van ene L. van Gaalquote:Op vrijdag 15 december 2023 16:19 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Helaas had één van hen f*cking Engelbewaarder als hun fave![]()
_________
![]()
(ja deze clip ging viral, goede timing ook)
Wat denken jullie, komt er net zo'n polonaise in het Top 2000-café?Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Natuurlijk. Als er 1 de cryptische code altijd kraakt... de rest is allang afgehaakt.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik verwarde net Aaron met Matt, denk je dat ik helder genoeg ben om deze hints te interpreteren?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Als ze het kunnen op Through the Barricades dan kan het zeker op zo'n hoempapaplaat als Engelbewaarder.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Of ze werden geënthousiasmeerd door het feestelijke beeldmateriaal van ene L. van Gaal![]()
(ja deze clip ging viral, goede timing ook)
[ twitter ]
Wat denken jullie, komt er net zo'n polonaise in het Top 2000-café?![]()
Ja, dit onderschrijf ik volledig. Als je nu alle vrije stemmen op de verschillende (vrije keuze) nummers zou mogen optellen was het ruimschoots voldoende. Met 1 nummer op de keuzelijst is die spreiding grotendeels verdwenen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Geen idee wat ik moest verwachten, maar ik vind het wel teleurstellend dat er blijkbaar geen enkele plaat van Eefje ook maar in de buurt van de 2000 zit. Ze heeft natuurlijk geen enkele echte hit, alleen een album wat bij een wat breder publiek is doorgebroken. Maar weet zeker dat het gelijk raak is als Radio 2 besluit om één nummer van Bitterzoet uit te kiezen voor de keuzelijst.
Eefje is anno 2023 qua bekendheid en populariteit goed te vergelijken met Spinvis. Die ontlopen elkaar weinig (in aantallen streams, grootte concertzalen, festivals etc.). Dus denk dat ze ook evenveel fans hebben. Spinvis zegt de doorsnee Radio 2-luisteraar misschien iets meer omdat ie al zo lang met een paar nummers in de Top 2000 staat. Maar hij moest ooit ook ergens beginnen.
Wat wel essentieel is dat fans haar nummers (bijvoorbeeld Scheef) regelmatig aan blijven vragen. Wat @Scorpion_17 hier zegt:quote:De key is t nr iig 1x gedraaid krijgen op radio 2. Alles wat in de keuzelijst ia toegevoegd, staat daar omdat t minstens 1x gedraaid is. Alleen de blokhuisuitzendingen doen niet mee. Maar verder: aanvragen aanvragen aanvragen. Zo komen nrs op de keuzelijstBloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Break My Stride was dat jaar een tiktok-hype a la Twee Motten.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Erg jammer.
Vind het wel grappig dat Break My Stride meteen de lijst binnenkwam toen ie in de keuzelijst werd gezet (volgens mij) en er in 3 jaar met vrij grote sprongen weer uit gezakt is.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Origineel vanquote:Op vrijdag 15 december 2023 16:33 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Break My Stride was dat jaar een tiktok-hype a la Twee Motten.![]()
(Ja ik ben zo'n luisteraar die in z'n jeugd eerst met de hitlijsten is begonnen. En pas veel later in 2019 de versie van Wilder ontdekte. Ik wist voor 15 jaar helemaal niet dat het een cover was
Voor mij is deze cover juist compleet nieuwquote:Op vrijdag 15 december 2023 16:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Origineel van![]()
(Ja ik ben zo'n luisteraar die in z'n jeugd eerst met de hitlijsten is begonnen. En pas veel later in 2019 de versie van Wilder ontdekte. Ik wist voor 15 jaar helemaal niet dat het een cover was![]()
![]()
Kwam in NL niet verder dan 8 weken tipparade.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Voor mij is deze cover juist compleet nieuw
Ik weet niet meer precies hoe ik nummer tegenkwam, wellicht via de Duitse of Europese charts. Was in veel andere landen wel een hit.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Omdat Year Of Summer en Blah Blah Blah (die al jaren hoog bij Q staan) nu binnenkomen zijn de hoogsten in de Q Top 1000 die niet in de Top 2000 staan dit jaar:quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:19 schreef ReibRekkel het volgende:
[..]
Nagenoeg geen house of trance, zoals een plastic dreams, age of love of first rebirth om wat te noemen. Verder had ik een plaat als Summerjam 2003 wel verwacht. Allemaal plaatjes die het in andere lijstjes wel goed doen.
Grote verrassing was dat Rainbow zo dicht op de top staat
147 Grease Megamix (2496, bij 2 zitten de indviduele nummers de megamix in de weg, alle versies zitten in de extra)
165 Come Take My Hand - 2 Brothers (2491 in de Extra)
172 Hardcore Feelings (- , wel op keuzelijst)
181 As Long As You Love Me - BSB (-, wel op de keuzelijst)
189 What Makes You Beautiful - One Direction (-, niet op keuzelijst. One Direction is een 100%-er bij 2, maar de eennabeste van 6 noteringen volgens Q)Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Grappig hoe dat zo gaat, haha. Ik kende bijvoorbeeld One Way or Another via One Direction, Skinny Love via Birdy en Dancing on my Own (sorryquote:Op vrijdag 15 december 2023 16:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Origineel van![]()
(Ja ik ben zo'n luisteraar die in z'n jeugd eerst met de hitlijsten is begonnen. En pas veel later in 2019 de versie van Wilder ontdekte. Ik wist voor 15 jaar helemaal niet dat het een cover was) via Calum Scott.
![]()
Ik heb m een aantal keer op de Zweedse radio gehoord op vakantiequote:Op vrijdag 15 december 2023 16:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kwam in NL niet verder dan 8 weken tipparade.
Ik weet niet meer precies hoe ik nummer tegenkwam, wellicht via de Duitse of Europese charts. Was in veel andere landen wel een hit.![]()
![]()
Is Q wel meer serieus te nemen dan de Mol4000? Ik ken Q eigenlijk helemaal niet, buiten dat ik ooit eens gestemd heb en toen ontdekte dat je er geen 10 van 1 artiest kan pakken (topdeal!)quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:45 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Omdat Year Of Summer en Blah Blah Blah (die al jaren hoog bij Q staan) nu binnenkomen zijn de hoogsten in de Q Top 1000 die niet in de Top 2000 staan dit jaar:
147 Grease Megamix (2496, bij 2 zitten de indviduele nummers de megamix in de weg, alle versies zitten in de extra)
165 Come Take My Hand - 2 Brothers (2491 in de Extra)
172 Hardcore Feelings (- , wel op keuzelijst)
181 As Long As You Love Me - BSB (-, wel op de keuzelijst)
189 What Makes You Beautiful - One Direction (-, niet op keuzelijst. One Direction is een 100%-er bij 2, maar de eennabeste van 6 noteringen volgens Q)All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Als grootste zender van het land geloof ik het wel. Zeker omdat ze ook wat van hun stemweek maken en daar acties in voeren itt andere zenders. Bij 538 waren er dit jaar bijv toplijsten die er opeens waren en nauwelijks benoemd of gedeeld waren (en ook duidelijk complete bullshit waren).quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:57 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Is Q wel meer serieus te nemen dan de Mol4000? Ik ken Q eigenlijk helemaal niet, buiten dat ik ooit eens gestemd heb en toen ontdekte dat je er geen 10 van 1 artiest kan pakken (topdeal!)
Ik zie ook niet veel vreemds (behalve dat er veel meer fout wordt gestemd natuurlijk). Rammstein staat ook gewoon bij de bovenste 200 daar. De keuzelijst is daarnaast ook niet al te ruim, vrije keuzes zijn onmogelijk en het aanbod per artiest is redelijk beperkt. Dat helpt vooral in het zorgen voor een credible lijst.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Dan zal ik ook maar gewoon toegeven dat ik de albums van Bon Iver pas een kans ben gaan geven nadat ik de vertolking van Birdy hoorde. Ik was toen een beetje huiverig of indie folk met een kopstem wel iets voor mij zou zijn. Gelukkig geen spijt van gehad. En de muziek Birdy is geen straf. Heb altijd wel een zwak gehad voor pianocovers (favoriete instrument).quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:48 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Grappig hoe dat zo gaat, haha. Ik kende bijvoorbeeld One Way or Another via One Direction, Skinny Love via Birdy en Dancing on my Own (sorry) via Calum Scott.
We zullen flink wat jaren schelen vermoed ik. Om bij Blondie te blijven, ik ben meer van de generatie die The Tide Is High via Atomic Kitten leerde kennen. Net als Eternal Flame. En Moonlight Shadow en Poison kende ik dan weer eerst via Groove Coverage (Duitse Eurodance). Wist ik veel dat die nummers ook al grote hits in de jaren 80 waren geweest![]()
(en het heeft trouwens ook jaren geduurd voordat ik voor het eerst een ABBA-nummer in een originele versie hoorde. Met die singles van A*Teens werd je eind jaren 90 doodgegooid).Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ik twijfel tussen polonaise en doods op hun telefoon lopen kijken...quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:24 schreef DarkSonic2 het volgende:
Hopelijk is Iron Maiden man er tijdens Arriving.. en ik ben ook wel benieuwd hoe het café daarop gaat reageren.![]()
Ja klopt, ik ben juist eind jaren 90 geborenquote:Op vrijdag 15 december 2023 17:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dan zal ik ook maar gewoon toegeven dat ik de albums van Bon Iver pas een kans ben gaan geven nadat ik de vertolking van Birdy hoorde. Ik was toen een beetje huiverig of indie folk met een kopstem wel iets voor mij zou zijn. Gelukkig geen spijt van gehad. En de muziek Birdy is geen straf. Heb altijd wel een zwak gehad voor pianocovers (favoriete instrument).
We zullen flink wat jaren schelen vermoed ik. Om bij Blondie te blijven, ik ben meer van de generatie die The Tide Is High via Atomic Kitten leerde kennen. Net als Eternal Flame. Wist ik veel dat dat ook al grote hits in de jaren 80 waren geweest![]()
(en het heeft trouwens ook jaren geduurd voordat ik voor het eerst een ABBA-nummer in een originele versie hoorde. Met die singles van A*Teens werd je eind jaren 90 doodgegooid).dus ik kwam pas echt met popmuziek in contact rond 2010 ongeveer haha
![]()
Ja, dan schelen we 1 decenniumquote:Op vrijdag 15 december 2023 17:19 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ja klopt, ik ben juist eind jaren 90 geborendus ik kwam pas echt met popmuziek in contact rond 2010 ongeveer haha
![]()
Ik ging vanaf ca. 1998/99 bewust(er) luisteren naar wat er op de radio of cd-speler voorbijkwam. Maar het duurde nog wel een paar jaar voordat ik daadwerkelijk zelf muziek ging verzamelen. En werd pas echt fanatiek nadat ik mijn eerste mp3-speler kocht.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Same. Al heb ik de meeste nummers van het debuut en FWN vrijwel even hoog zitten.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als fan heb ik inderdaad heel weinig met 4 out of 5. Snap ook weinig van die keuzelijst opname, ik zou wel meer klassiekers of nummers van AM verwachten. Heb zelf voor Fluorescent Adolescent gekozen.Tbh vond ik hun optreden op Rock Werchter best wel tegenvallen (weet niet hoe het in de ZIggo Dome was). Het was de combinatie van de band die alle nummers nu trager speelt met een (jonger) publiek dat veel minder zin heeft in een paar stevige moshpits. Was daar ook overval in het voorvak, nauwelijks ruimte om te bewegen. Hele show lang geen moshpit gezien, terwijl ze daarvoor toch wel aardig patent op hadden. Ik miste datquote:Mooie bonus voor de Arctic Monkeys wel de afgelopen jaren, dat dat voornamelijk door TikTok komt maakt me weinig uit. Denk dat de concerten dit jaar ook geholpen hebben. Ben benieuwd hoe die band het zelf ervaart dat ze een enorm nieuw (gillend) publiek hebben aangeboord 20 jaar na dato![]()
BKS13 blijft legendarisch, zo goed gaat het voor mij nooit meer worden (ook m'n eerste AM optreden).Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Wel echt blij dat Frank op een beetje gunstig tijdstip voorbij dobbert. Komend jaar maar iemand onder schot houden om Pyramids een keer te draaien.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Och man als die eens toegevoegd zou worden aan de keuzelijst inderdaad. Maar ben al blij als die weer een re-entry beleeft in de Snob.quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:54 schreef Tussle266 het volgende:
Wel echt blij dat Frank op een beetje gunstig tijdstip voorbij dobbert. Komend jaar maar iemand onder schot houden om Pyramids een keer te draaien.Remember the jester that showed you tears
Wat vonden jullie eigenlijk de meest negatieve verrassing in de Extra 500?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja ik vind het ook jammer, nog steeds een goed optreden maar de pit (GIF PASSIE GRINTA voor de VBL users) is er wel uit. Heb zelf BKS13 helaas net gemist en moest het met hun optreden op PP14 doen, ook heel tof maar volgens vrienden die bij beiden waren kon het niet tippen aan een jaar eerderquote:Op vrijdag 15 december 2023 17:27 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Same. Al heb ik de meeste nummers van het debuut en FWN vrijwel even hoog zitten.
[..]
Tbh vond ik hun optreden op Rock Werchter best wel tegenvallen (weet niet hoe het in de ZIggo Dome was). Het was de combinatie van de band die alle nummers nu trager speelt met een (jonger) publiek dat veel minder zin heeft in een paar stevige moshpits. Was daar ook overval in het voorvak, nauwelijks ruimte om te bewegen. Hele show lang geen moshpit gezien, terwijl ze daarvoor toch wel aardig patent op hadden. Ik miste dat![]()
BKS13 blijft legendarisch, zo goed gaat het voor mij nooit meer worden (ook m'n eerste AM optreden).![]()
![]()
Volgens mij noemde jij hem zelf al, maar de HHB zo dichtbij nummer 2000quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat vonden jullie eigenlijk de meest negatieve verrassing in de Extra 500?
En dat zeg ik als Feyenoord fan.![]()
Die staat voor mij op 2. Op 1 staat het feit dat Monday, Monday er finaal doorheen is gezakt in 2 jaarquote:Op vrijdag 15 december 2023 18:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij noemde jij hem zelf al, maar de HHB zo dichtbij nummer 2000
En dat zeg ik als Feyenoord fan.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nou, ja, er stonden natuurlijk een aantal platen in de extra 500 die mimimaal 1000 plekken hoger moesten staan.![]()
Dat Nick Drake er niet in voor komtquote:Op vrijdag 15 december 2023 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat vonden jullie eigenlijk de meest negatieve verrassing in de Extra 500?Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Wat er NIET in stond. Blur bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 15 december 2023 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat vonden jullie eigenlijk de meest negatieve verrassing in de Extra 500?My friends all drive horses![]()
Ik zie dat hij al is ingekopt, maar al die platen waar we jaren over gespeculeerd hebben.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat vonden jullie eigenlijk de meest negatieve verrassing in de Extra 500?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Dat uurtje gisterochtend met Hunekop, De Boer Is Troef etc was wel een integrale berg oortering. Hoopte dat die nummers sneller verder weg zouden zakken.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
En ik had wel verwacht dat Silenced By The Night van Keane in de Extra 500 zou staan, tegenvallend dat die helemaal weg is gevallen laatste jaren.![]()
Het is eigenlijk meer van hetzelfde he? Wat meer van dezelfde artiesten, zo hier en daar een wat toegankelijker snob nummertje, zo hier en daar wat dialect of een feestnummer, veel 80s. Wel wat meer vrouwen vooral, Riri, Tina en Davina scoren hier goed. Ik ben wel teleurgesteld dat mensen Skyward minder graag horen dan andere meuk van Davinaquote:Op vrijdag 15 december 2023 18:23 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik zie dat hij al is ingekopt, maar al die platen waar we jaren over gespeculeerd hebben.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik von dat nummer van Drukwerk, een van de zeldzame die ik niet kende, ook wel heel erg zeg. En dan vind ik Midnight Special al niet veel. (Ik vind CCR sowieso wat overgewaardeerd, dat is de enige versie die ik ken)quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:24 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat uurtje gisterochtend met Hunekop, De Boer Is Troef etc was wel een integrale berg oortering. Hoopte dat die nummers sneller verder weg zouden zakken.
En ik had wel verwacht dat Silenced By The Night van Keane in de Extra 500 zou staan, tegenvallend dat die helemaal weg is gevallen laatste jaren.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het was wel ongeveer wat ik ervan verwacht had. Maar tegelijkertijd was de invulling totaal anders. Op Station to Station na, volgens mij, waren alle nooit-genoteerd-platen toch wel een verrassing.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Mandinka vond ik ook geen verrassing, nouja, eerder dat die de Top 2000 niet had gehaald. En ook wel een aantal anderen lagen wel in het verlengde van mijn verwachting, oa Pink, Maneskin, CCR, Blink, FGTH, Novastar etcquote:Op vrijdag 15 december 2023 18:29 schreef Tussle266 het volgende:
Het was wel ongeveer wat ik ervan verwacht had. Maar tegelijkertijd was de invulling totaal anders. Op Station to Station na, volgens mij, waren alle nooit-genoteerd-platen toch wel een verrassing.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Mijn lijstje even tegen het licht gehouden. Het valt me niet tegen, ik had erger verwacht.
16x gestegen (inclusief 1 nieuwe binnenkomer)
17x gedaald (inclusief 3 lijstverlaters die wel in de Extra 500 stonden)
2x lijst niet gehaald (waarvan 1 nog nooit in lijst en 1 ooit in lijst)
In totaal zijn de 29 liedjes die zowel in de lijst van vorig jaar als dit jaar staan 486 plaatsen gezakt, gemiddeld 17 plaatsen per liedje.
Tot zover mijn reddingsstemlijstje van dit jaar.SPOILER: Stemlijst DagoduckOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Hoeveel platen waren er nu nieuw-nieuw in de bubbling under?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Erg jammer.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat Nick Drake er niet in voor komt|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ik vond het nog meevallen dat de Hûnekop geen blijvertje was.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:24 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat uurtje gisterochtend met Hunekop, De Boer Is Troef etc was wel een integrale berg oortering. Hoopte dat die nummers sneller verder weg zouden zakken.
Normaal heeft altijd wel een redelijk grote fanschare gehad, en niet geheel toevallig zitten daar ook veel boeren tussen, dus het zo zo maar kunnen dat dat nummer al jaren net buiten de lijst valt. Op dat ene boeren-aktie-jaar na dan![]()
De Boer is Troef is pas recent op de keuzelijst meen ik[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het meest sneue vind ik toch wel dat A whiter shade of pale weer aardig stijgt.
Boost door Peter R., Gary Brooker gaat hemelen en hij keldert en het jaar erna stijgt ie weer.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Over XTC gesproken, jammer dat die er niet(nooit?) in staan, Drums and Wires is een fantastische plaatquote:Op vrijdag 15 december 2023 16:17 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
XTC, in de polder bij jou achter.
119 volgens mij. 287 "re-entry's" en 94 uitvallers van afgelopen jaar.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoeveel platen waren er nu nieuw-nieuw in de bubbling under?
@Pino112 heb je die statistieken over die Extra500 nog ergens opgeslagen?![]()
Dit is wel waar, natuurlijk. Als ik kijk naar What’s my age again, Je Veux, Childhoods End, Dang, Life is a Highway, Out of Touch en Walking om a Dream binnen schootsafstand, dan had ik er geeneen van genoemd. Om over de Pippen anthem nog maar te zwijgen. Maar Tom & Paul, Diefjes, De Kraan, P?nk, allemaal juist best logisch.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mandinka vond ik ook geen verrassing, nouja, eerder dat die de Top 2000 niet had gehaald. En ook wel een aantal anderen lagen wel in het verlengde van mijn verwachting, oa Pink, Maneskin, CCR, Blink, FGTH, Novastar etcAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Komende 48 uur ben ik wat minder aanwezig hier omdat het nu ook Witte Trui-finaleweekend is @Mexicanobakker, @Scorpion_17 en @laxus11 weten dan wel wat ik bedoelEen toplijst met enkel jonkies, lees platen die maximaal 10 jaar oud zijn.
Alvast zin in de daadwerkelijke start van de Top 2000. Ik had echt meer willen luisteren van de bubbling under, maar dan had ik meer vakantie-uren moeten opsparen.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Bijzonder content met de eerste notering van Zaz. Ze heeft nog een paar sterkere nummers imo, maar dit is een leuk begin. Wat meer anderstalig in de lijst (naast de grote meerderheid Engels + Nederlands) juich ik zeker toe.quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:24 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit is wel waar, natuurlijk. Als ik kijk naar What’s my age again, Je Veux, Childhoods End, Dang, Life is a Highway, Out of Touch en Walking om a Dream binnen schootsafstand, dan had ik er geeneen van genoemd. Om over de Pippen anthem nog maar te zwijgen. Maar Tom & Paul, Diefjes, De Kraan, P?nk, allemaal juist best logisch.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Blink was voor mij geen zekerheid, maar geen verrassing. En ik vind het vreemd dat Out of Touch nu hier staat maar I Can't Go For That helemaal weg is, pure willekeur.quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:24 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit is wel waar, natuurlijk. Als ik kijk naar What’s my age again, Je Veux, Childhoods End, Dang, Life is a Highway, Out of Touch en Walking om a Dream binnen schootsafstand, dan had ik er geeneen van genoemd. Om over de Pippen anthem nog maar te zwijgen. Maar Tom & Paul, Diefjes, De Kraan, P?nk, allemaal juist best logisch.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
- Jewel - Foolish Games (ging er echt vanuit dat het oproepje in de OP hier genoeg zou moeten zijn).quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
- Beide Rihanna's (dat zouden vaste waardes moeten zijn)
- Be the One
- Riverside
Eigenlijk teveel plaatjes die ik erg graag weer terug zie keren. Onvermijdelijk.
Edit: volgens mij las ik je vraag verkeerd, in de zin van negatief dat ik hoopte dat deze nummers het beter zouden doen.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Tsja De Hûnekop feat. Oele Plop.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alles wat irritant is aan dialectpop komt hier samen.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
De lijst zelf wel: https://www.pino112.nl/top2000/extra500.phpquote:Op vrijdag 15 december 2023 19:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
119 volgens mij. 287 "re-entry's" en 94 uitvallers van afgelopen jaar.
@:Pino112 heb je die statistieken over die Extra500 nog ergens opgeslagen?
De rest nog niet, twijfel nog even of ik alles op één pagina doe of meerderen.
Bij de één wordt het een heel lange pagina, bij de ander wordt het menu zo groot![]()
![]()
Misschien dat ik die wel even aanzet komende week.quote:|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ik ontmoet jullie allen zondag bij het SERIOUS REQUEST topic.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Prima dat je wat afstand neemt van de lijst, maar vergeet niet een nieuwe vraag te stellen in you know wherequote:Op vrijdag 15 december 2023 20:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ontmoet jullie allen zondag bij het SERIOUS REQUEST topic.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Oh sorry, dacht dat ik al een vraag had gesteldquote:Op vrijdag 15 december 2023 20:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Prima dat je wat afstand neemt van de lijst, maar vergeet niet een nieuwe vraag te stellen in you know where
Deze telling heb ik eens eerder verricht in 2017. Het viel toen op dat er redelijk veel grote (solo)zangeressen en girlgroepen (bijna) niet aanwezig zijn in de Top 2000. Eens kijken hoe het er nu voor staat. Op basis van het aantal hits en huidige populariteit (streams etc.) zou je wellicht meer mogen verwachten. Het is geen diepgravend onderzoek naar het hoe en waarom. Ik ben ook niet gaan vergelijken met de Q-Top 1000 of de Belgische Top 2000. Het is een uitgebreide lijst geworden (bepaal zelf wie je relevant vindt). Het zal ongetwijfeld voor een aantal namen zo zijn dat het hoogtepunt van hun populariteit al even voorbij is. Of dat ze groter zijn in het live circuit en/of het internet dan op de (publieke) radio. Ik weet niet wat de precieze verklaringen zijn. Het valt wel op dat er een paar zangeressen zijn die vrij veel noteringen hebben in de Top 2000 en dat de rest achterblijft. In recente jaren doen de Nederlanders het wel relatief goed (Maan +4, Davina +4, S10 +3, Froukje +3, MEAU +2)
Meeste prominente in deze editie is uiteraard Taylor Swift. Zij had in 2017 maar 1 notering. Intussen zijn het er 12. Daarmee is ze o.a. Amy Winehouse (6x), Kate Bush (6x), Lady Gaga (6x), P!nk (7x), Tina Turner (9x), Anouk (11x) en voorbij komt ze al redelijk in de buurt van Adele (15x). ABBA (25x) staat niet in dit overzicht omdat de groep maar voor de helft bestaat uit vrouwen.
Update:
0x Aaliyah
0x Agnes Obel (1 Bubbling)
0x All Saints (hadden er ooit 1)
0x Anastacia (1 Bubbling)
0x Annie Lennox (1 Bubble)
0x Ariana Grande
0x Avril Lavigne (2 Bubbling)
0x Björk (had er ooit 1)
0x Britney Spears (1 Bubbling)
0x boygenius
0x Camila Cabello (had er ooit 1)
0x Cardi B
0x Carly Rae Jepsen (had er ooit 1)
0x Charli XCX
0x Cher (1 Bubbling)
0x Courtney Barnett
0x Demi Lovato
0x Destiny's Child
0x Doja CatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.0x Ellie Goulding (had er ooit 1)
0x Emmylou Harris (had er ooit 1)
0x Erykah Badu
0x Gwen Stefani
0x Haim
0x Halsey
0x Irene Cara (had er ooit 1)
0x Janelle Monáe
0x Janet Jackson (nog nooit in de lijst gestaan )
0x Jennifer Lopez
0x Jessie Ware
0x Jewel (1 Bubbling)
0x Kacey Musgraves
0x Katy Perry (1 Bubbling)
0x Kelly Clarkson
0x Lykke Li
0x Missy Elliott
0x Mitski
0x Nelly Furtado (had er ooit 2)
0x Nicki Minaj
0x PJ Harvey
0x Petula Clark (had er ooit 2)
0x Phoebe Bridgers
0x Randy Crawford (1 Bubble)
0x Regina Spektor
0x Robyn
0x Rosalía
0x SOPHIE
0x SZA
0x Santigold
0x Selena Gomez
0x Shakira (had er ooit 3)
0x Shania Twain (1 Bubbling) [had er ooit 4]
0x Sugababes
0x Tate McRae
0x The Shangri-Las (hadden er ooit 1)
0x The Supremes/Diana Ross (1 Bubbling) [hadden er ooit 5]
0x ZAZ (1 Bubbling)
1x Barbara Pravi
1x Carole King (had er ooit 2)
1x Alicia Keys (2 Bubbling)
1x Amy Macdonald (1 Bubbling)
1x Anita Meyer (had er ooit 3)
1x Caro Emerald (had er ooit 5)
1x Christina Aguilera (1 Bubbling)
1x Claudia de Breij (1 Bubbling)
1x Dolly Dots
1x Dua Lipa (met Elton John) [4 Bubbling]
1x Dusty Springfield (had er ooit 7)
1x First Aid Kit
1x Geike (met Bløf)
1x Gladys Knight & The Pips
1x Gloria Gaynor
1x Grace Jones (had er ooit 2)
1x Joni Mitchell
1x Karin Bloemen
1x Katie Melua (had er ooit 5)
1x Kirsty MacColl (met The Pogues)
1x Kylie Minogue (met Nick Cave and the Bad Seeds)
1x LP
1x Lauren Daigle
1x Lorde
1x Loreen (1 Bubble)
1x Mariah Carey (had er ooit 3)
1x Melanie (had er ooit 3)
1x Melissa Etheridge
1x Miss Montreal
1x Norah Jones (2 Bubbling)
1x Robin S
1x Spice Girls
1x Stevie Nicks
1x Suzanne Vega
1x The Bangles (hadden er ooit 2)
1x The Pointer Sisters
1x The Ronettes
1x Tori Amos (1 Bubbling)
2x Cyndi Lauper (1 Bubbling)
2x Dido
2x Enya
2x Florence and the Machine (1 Bubbling)
2x Floor Jansen
2x Kim Wilde (1 Bubble)
2x Lana Del Rey
2x Liesbeth List
2x MEAU (1 Bubbling)
2x Mary J. Blige (samenwerkingen)
2x Olivia Rodrigo
2x Rihanna (met Eminem) [5 Bubbling ?]
2x Sia
2x Sinéad O'Connor (1 Bubbling)
3x Céline Dion (2 bubbling)
3x Donna Summer (1 Bubbling)
3x Froukje
3x Nena
3x Nina Simone (1 Bubbling)
3x S10
3x Miley Cyrus
3x Tracy Chapman
4x Alanis Morissette
4x Davina Michelle
4x Dolly Parton (1 Bubbling)
4x Janis Joplin
4x Maan
5x Barbra Streisand (1 Bubble) [had er ooit 10]
5x Aretha Franklin
5x Beyoncé (5 Bubbling)
5x Billie Eilish
5x Ilse DeLange (had er ooit 13)
5x Madonna (had er ooit 10) [7 Bubbling]
5x Whitney Houston
6x Amy Winehouse
6x Kate Bush (1 Bubbling)
6x Lady Gaga (1 Bubbling)
7x P!nk (2 Bubbling)
9x Tina Turner (3 Bubbling)
11x Anouk (2 Bubbling)
12x Taylor Swift
15x Adele
Totaal = 194 vrouwelijke soloartiesten + 11 groepen met alleen vrouwen (+ 223 groepen met mannen en vrouwen, niet meegerekend).
Laat me weten als ik nog iemand over het hoofd heb gezien die er zeker bij hoort te staan.
[ Bericht 1% gewijzigd door Gretzl op 16-12-2023 09:54:50 ]Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Avril zat wel tweemaal in de bubbling hè. Diana Ross ook trouwens, maar dat is toch wel een hele extreme, dat die volledig weggevaagd is.quote:Op vrijdag 15 december 2023 21:00 schreef Gretzl het volgende:
Deze telling eens eerder gedaan in 2017. Het viel toen op dat er redelijk veel grote (solo)zangeressen en girlgroepen (bijna) niet aanwezig zijn in de Top 2000. Eens kijken hoe het er nu voor staat. Op basis van het aantal hits en huidige populariteit (streams etc.) zou je wellicht meer mogen verwachten. Het is geen diepgravend onderzoek naar het hoe en waarom. Ik ben ook niet gaan vergelijken met de Q-Top 1000 of de Belgische Top 2000. Het is een uitgebreide lijst geworden (bepaal zelf wie je relevant vindt). Het zal ongetwijfeld voor een aantal namen zo zijn dat het hoogtepunt van hun populariteit al even voorbij is. Of dat ze groter zijn in het live circuit en/of het internet dan op de (publieke) radio. Ik weet niet wat de precieze verklaringen zijn. Het valt wel op dat er een paar zangeressen zijn die vrij veel noteringen hebben in de Top 2000 en dat de rest achterblijft. In recente jaren doen de Nederlanders het wel relatief goed (S10 +3, Froukje +3, MEAU +2)
Meeste prominente in deze editie is uiteraard Taylor Swift. Zij had in 2017 maar 1 notering. Intussen zijn het er 12. Daarmee is ze o.a. Amy Winehouse (6x), Kate Bush (6x), Tina Turner (9x), Anouk (11x) en voorbij komt ze al redelijk in de buurt van Adele (15x). ABBA (25x) staat niet in dit overzicht omdat de groep maar voor de helft bestaat uit vrouwen.
0x Aaliyah
0x Ariana Grande
0x Avril Lavigne
0x Björk (had er ooit 1)
0x Camila Cabello
0x Cardi B
0x Charli XCX
0x Demi Lovato
0x Destiny's Child
0x Doja Cat
0x Eefje de Visser (it's the keuzelijst, stupid)
0x Ellie Goulding (had er ooit 1)
0x Erykah Badu
0x Gwen Stefani
0x Halsey
0x Janelle Monáe
0x Jennifer Lopez
0x Jewel (1 Bubbling)
0x Kelly Clarkson
0x Lykke Li
0x Missy Elliott
0x Nicki Minaj
0x PJ Harvey
0x Regina Spektor
0x Robyn
0x Santigold
0x Selena Gomez
0x Shania Twain (1 Bubbling)
0x Sugababes
0x The Supremes/Diana Ross (hadden er ooit 5)
1x Claudia de Breij
1x Dolly Dots
1x First Aid Kit
1x Gloria Gaynor
1x Joni Mitchell
1x LP
1x Lorde
1x Melissa Etheridge
1x Miss Montreal
1x Robin S
1x Spice Girls
1x Suzanne Vega
1x The Pointer Sisters
1x The Ronettes
2x Dido
2x Enya
2x Lana Del Rey
2x MEAU (1 Bubbling)
2x Olivia Rodrigo
2x Rihanna (met Eminem) [5 Bubbling ?]
2x Sia
3x Froukje
3x S10
3x Miley Cyrus
5x Aretha Franklin
5x Beyoncé (5 Bubbling)
5x Billie Eilish
5x Whitney Houston
6x Amy Winehouse
7x Lady Gaga
7x P!nk (2 Bubbling)
11x Anouk (2 Bubbling)
12x Taylor Swift
15x Adele
Totaal = 163 nummers.
Laat me weten als ik nog iemand over het hoofd heb gezien die er zeker bij hoort te staan.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
17 miljoen mensen blijft ook vreemd. Die verloor vorig jaar meer dan 1000 plekken en dit jaar blijkbaar bijna niets.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
edit -dubbel-Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Heb wat lijstjes toegevoegd aan deze pagina. @hhh38quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:42 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De lijst zelf wel: https://www.pino112.nl/top2000/extra500.php
De rest nog niet, twijfel nog even of ik alles op één pagina doe of meerderen.
Bij de één wordt het een heel lange pagina, bij de ander wordt het menu zo groot
De Re-entrys, compleet nieuwen en de 'Uit' van 2022 staan er bij.![]()
Ga ik nog even updaten. Ik probeer de cijfers efficiënt te verzamelen, kan soms zijn dat er een foutje in sluipt.quote:Op vrijdag 15 december 2023 21:06 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Avril zat wel tweemaal in de bubbling hè. Diana Ross ook trouwens, maar dat is toch wel een hele extreme, dat die volledig weggevaagd is.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Zie ook dit nieuwsbericht:quote:Op vrijdag 15 december 2023 21:00 schreef Gretzl het volgende:
Deze telling eens eerder gedaan in 2017. Het viel toen op dat er redelijk veel grote (solo)zangeressen en girlgroepen (bijna) niet aanwezig zijn in de Top 2000.Een blik op de nieuwe Top 2000: de cijfers achter de muziek - nos.nlquote:Mannelijke artiesten zijn verreweg in de meerderheid. De hele Top 2000 telt maar liefst 1007 nummers van mannelijke groepen of samenwerkingen tussen mannen. Om er een paar te noemen: Eagles, Metallica, Pink Floyd, Golden Earring, Pearl Jam, Queen, Dire Straits, Nirvana, Guns N' Roses en Deep Purple.
Nummers van vrouwelijke groepen of samenwerkingen van vrouwen zijn er een stuk minder: 11. Dit zijn bijvoorbeeld songs van de Dolly Dots, The Pointer Sisters en First Aid Kit. Ook zijn er meer mannen dan vrouwen die solo met een plaat in de lijst staan: 565 tegenover 194.
[ Bericht 4% gewijzigd door Gretzl op 15-12-2023 23:10:53 ]Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
quote:Op vrijdag 15 december 2023 21:00 schreef Gretzl het volgende:
Deze telling eens eerder gedaan in 2017. Het viel toen op dat er redelijk veel grote (solo)zangeressen en girlgroepen (bijna) niet aanwezig zijn in de Top 2000. Eens kijken hoe het er nu voor staat. Op basis van het aantal hits en huidige populariteit (streams etc.) zou je wellicht meer mogen verwachten. Het is geen diepgravend onderzoek naar het hoe en waarom. Ik ben ook niet gaan vergelijken met de Q-Top 1000 of de Belgische Top 2000. Het is een uitgebreide lijst geworden (bepaal zelf wie je relevant vindt). Het zal ongetwijfeld voor een aantal namen zo zijn dat het hoogtepunt van hun populariteit al even voorbij is. Of dat ze groter zijn in het live circuit en/of het internet dan op de (publieke) radio. Ik weet niet wat de precieze verklaringen zijn. Het valt wel op dat er een paar zangeressen zijn die vrij veel noteringen hebben in de Top 2000 en dat de rest achterblijft. In recente jaren doen de Nederlanders het wel relatief goed (S10 +3, Froukje +3, MEAU +2)
Meeste prominente in deze editie is uiteraard Taylor Swift. Zij had in 2017 maar 1 notering. Intussen zijn het er 12. Daarmee is ze o.a. Amy Winehouse (6x), Kate Bush (6x), Lady Gaga (6x), P!nk (7x), Tina Turner (9x), Anouk (11x) en voorbij komt ze al redelijk in de buurt van Adele (15x). ABBA (25x) staat niet in dit overzicht omdat de groep maar voor de helft bestaat uit vrouwen.
0x Aaliyah
0x Ariana Grande
0x Avril Lavigne (2 Bubbling)
0x Björk (had er ooit 1)
0x Camila Cabello
0x Cardi B
0x Charli XCX
0x Demi Lovato
0x Destiny's Child
0x Doja CatIk weet niet waar je je 0x op gebaseerd hebt, maar ik mis Cher (had er ooit 3,nu 1x bubbling)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.0x Ellie Goulding (had er ooit 1)
0x Erykah Badu
0x Gwen Stefani
0x Halsey
0x Janelle Monáe
0x Jennifer Lopez
0x Jewel (1 Bubbling)
0x Kelly Clarkson
0x Lykke Li
0x Missy Elliott
0x Nicki Minaj
0x PJ Harvey
0x Regina Spektor
0x Robyn
0x Santigold
0x Selena Gomez
0x Shania Twain (1 Bubbling)
0x Sugababes
0x The Supremes/Diana Ross (1 Bubbling) [hadden er ooit 5]
1x Claudia de Breij
1x Dolly Dots
1x First Aid Kit
1x Gloria Gaynor
1x Joni Mitchell
1x LP
1x Lorde
1x Melissa Etheridge
1x Miss Montreal
1x Robin S
1x Spice Girls
1x Suzanne Vega
1x The Pointer Sisters
1x The Ronettes
2x Dido
2x Enya
2x Lana Del Rey
2x MEAU (1 Bubbling)
2x Olivia Rodrigo
2x Rihanna (met Eminem) [5 Bubbling 😱]
2x Sia
3x Froukje
3x S10
3x Miley Cyrus
5x Aretha Franklin
5x Beyoncé (5 Bubbling)
5x Billie Eilish
5x Ilse DeLange (had er ooit 13)
5x Whitney Houston
6x Amy Winehouse
6x Lady Gaga (1 Bubbling)
7x P!nk (2 Bubbling)
11x Anouk (2 Bubbling)
12x Taylor Swift
15x Adele
Avril zat wel tweemaal in de bubbling hè. Diana Ross ook trouwens, maar dat is toch wel een hele extreme, dat die volledig weggevaagd is.
Totaal = 168 nummers.
Laat me weten als ik nog iemand over het hoofd heb gezien die er zeker bij hoort te staan.![]()
Ja de lijst is nog niet compleet, ik ben hem aan het aanvullen (net weer een update). Cher hoort er ook bij.quote:Op vrijdag 15 december 2023 21:22 schreef Buendia het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je je 0x op gebaseerd hebt, maar ik mis Cher (had er ooit 3,nu 1x bubbling)
Dat Believe lager staat dan 2000 had ik niet verwacht.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Carole King mis je ook nogquote:Op vrijdag 15 december 2023 21:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja de lijst is nog niet compleet, ik ben hem aan het aanvullen (net weer een update). Cher hoort er ook bij.
Dat Believe lager staat dan 2000 had ik niet verwacht.![]()
In dit kader is dit Joop-opiniestuk van Aafke Romeijn van vorig jaar ook wel interessant om te lezenquote:Op vrijdag 15 december 2023 21:00 schreef Gretzl het volgende:
Deze telling eens eerder gedaan in 2017.quote:Vrouwen (weer niet) in de Top2000
Het aantal stemmende jongeren neemt toe, het aantal vrouwen in de lijst neemt af. Van de jeugd hoeven we het als vrouw niet te hebben, kortom.
Je kunt dit een zeiktopic vinden (scroll gerust verder), maar sinds ik een schoolgaande dochter heb ben ik er meer en meer van overtuigd dat elke lijst met enige autoriteit in meer of mindere mate een afspiegeling zou moeten zijn van de maatschappij. Wij proberen onze dochter op te voeden tot een bewust en zelfstandig mens die niet in hokjes denkt, maar sinds ze naar school gaat en zich in de wereld begeeft merk ik dat genderstereotypes tot in de haarvaten van ons dagelijks leven aanwezig zijn. Je kunt nog zo je best doen, een kind van 6 zal een keer thuiskomen met een verhaal over dat roze voor meisjes is, en de bouwhoek voor jongens. Dat mag jij er als ouder dan weer uit slopen. Ik zie het als mijn taak om me steeds weer uit te spreken tegen alle mensen/zaken die mijn dochter wijsmaken dat haar gender bepaalt wat ze kan bereiken in haar leven. Daar ben ik moeder voor.
Dus ja, ja, ja, ik begin er WEER over, over die Top2000. Het vijfde jaar op rij. Er staan namelijk weer verschrikkelijk weinig vrouwelijke artiesten in de Top2000, en dat terwijl het stempubliek (volgens Radio 2) steeds jonger wordt. Sterker nog: Radio 2 heeft een hele extra site opgetuigd om ons in allerlei fancy grafiekjes te laten zien waar jongeren zoal op gestemd hebben. En wat opvalt: jongeren tot 15 jaar stemmen net zo vrouwonvriendelijk als de gemiddelde boomer. Van de 10 meest gestemde songs heeft slechts 1 ook een vrouw op het podium staan: ABBA. Daar moeten we het mee doen.
Als je kijkt naar de hele Top2000 zijn de statistieken wat vrouwelijke artiesten betreft nog altijd even bedroevend als 5 jaar geleden, toen ik hier voor het eerst over postte. Een paar tranentrekkende feitjes:
De eerste act met een vrouw in de Top2000 staat op nummer 25 (Fleetwood Mac).
De eerste geheel vrouwelijke act staat op nummer 38 (Miss Montreal).
In de top 100 van de Top2000 staan slechts 7 acts die gedeeltelijk of geheel uit vrouwen bestaan.
Lange tijd heb ik gedacht: wacht maar, die Top2000 is een boomervehikel, zodra jongeren gaan stemmen komt er vanzelf meer diversiteit in de lijst. Nou, not so much dus. Het aantal stemmende jongeren neemt toe, het aantal vrouwen in de lijst neemt af. Van de jeugd hoeven we het als vrouw niet te hebben, kortom.
Elk medium dat de bedoeling heeft om ons dagelijks leven (en onze culturele geschiedenis) te boekstaven, te markeren en te rangschikken, draagt bij aan het verankeren van genderstereotypes. De Top2000 is daar geen uitzondering op. En aangezien de Top2000 wordt vormgegeven door het publiek, spreek ik direct tot iedereen die er ook dit jaar weer op gestemd heeft. Wij dragen allemaal door het stemmen op louter mannen bij aan een wereld waarin mannen succesvol zijn en vrouwen het nakijken hebben. Dat is namelijk wat deze lijst, en dus ONZE keuze, uitstraalt.
Ik ga dit jaar eens niet in op alle argumenten die ik krijg van mensen die vinden dat ze het goed recht hebben om op alleen maar mannen te stemmen. Dat heb ik voorgaande jaren al gedaan, en hoewel het soms anders lijkt: ik hou er niet van mezelf te herhalen. Ik kan de “ja maar ik stem gewoon op de mooiste nummers bemoei je niet”-s niet meer aanhoren, en natuurlijk mag je stemmen op wie je wil: ik hou je niet tegen.
Maar weet wel: het is onze gezamenlijke verantwoordelijkheid de wereld te verbeteren, en hoewel zo’n lijstje futiel lijkt in het licht der dingen: het is wel weer een ranglijst, een document, het prijkt weer op menig wc-deur, er wordt uren naar gestaard en het krijgt een hele week aan zendtijd op een van onze grootste radiozenders. Ik zou iedereen willen oproepen om elke kans die je hebt aan te grijpen om te laten zien dat de wereld vrouwvriendelijker wordt. Stemmen (op de Top2000) is zo’n kans. Volgend jaar beter?Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ik weet hoe je de 0x selectie maakt, maar bijv HAIM en Joy Crookes staan wel in de keuzelijst, maar hebben de lijst nog nooit gehaald.quote:Op vrijdag 15 december 2023 21:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja de lijst is nog niet compleet, ik ben hem aan het aanvullen (net weer een update). Cher hoort er ook bij.
Dat Believe lager staat dan 2000 had ik niet verwacht.![]()
De 0x selectie was op basis van de namen die ik al had verzameld in 2017 en alle artiesten die ik er uit m'n hoofd (of met suggesties) aan heb toegevoegd. Ik wilde niet per se elke vrouwelijke act op de keuzelijst toevoegen, dan wordt het wel een heel lange lijst.quote:Op vrijdag 15 december 2023 21:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik weet hoe je de 0x selectie maakt, maar bijv HAIM en Joy Crookes staan wel in de keuzelijst, maar hebben de lijst nog nooit gehaald.
Edit: Haim mag er wel bij, die krijgen enige airplay.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Shackles was een leugen? Opeens staat Breathe (In The Air) van Pink Floyd op 1248 ipv Mary Mary
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Wtfquote:Op vrijdag 15 december 2023 21:40 schreef Cassa95 het volgende:
Shackles was een leugen? Opeens staat Breathe (In The Air) van Pink Floyd op 1248 ipv Mary Mary![]()
Hoe kunnen ze zo'n blunder maken vraag je je afBloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Huhquote:Op vrijdag 15 december 2023 21:40 schreef Cassa95 het volgende:
Shackles was een leugen? Opeens staat Breathe (In The Air) van Pink Floyd op 1248 ipv Mary Mary![]()
Gerommel.![]()
Dat nummer van Pink Floyd was ook nieuw op de keuzelijst, dus dat is op zich geen verrassingMuziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Maar het is wel raar dat de gifjes-site Mary Mary gaf en de lijst tot een half uur geleden ook nog. Ik krijg hier een Pretty Hurts gevoel bij, maar niemand nam me serieusquote:Op vrijdag 15 december 2023 21:44 schreef Cassa95 het volgende:
Dat nummer van Pink Floyd was ook nieuw op de keuzelijst, dus dat is op zich geen verrassing
All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Als je dan op het geschiedenis-icoontje klikt gaat ie naar nog weer een ander nummer:quote:Op vrijdag 15 december 2023 21:47 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Maar het is wel raar dat de gifjes-site Mary Mary gaf en de lijst tot een half uur geleden ook nog. Ik krijg hier een Pretty Hurts gevoel bij, maar niemand nam me serieus
https://www.nporadio2.nl/(...)d/breathe-in-the-air![]()
En die staat er ook weer op eigen kracht in.quote:Op vrijdag 15 december 2023 21:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Als je dan op het geschiedenis-icoontje klikt gaat ie naar nog weer een ander nummer:
https://www.nporadio2.nl/(...)d/breathe-in-the-airAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Waarom?quote:Op vrijdag 15 december 2023 21:24 schreef StephanL het volgende:
Bankzitters in de top2000 is wel genot
.![]()
quote:Op vrijdag 15 december 2023 21:24 schreef StephanL het volgende:
Bankzitters in de top2000 is wel genot![]()
![]()
![]()
Nog een laatste infopost over dit stokpaardje
https://nos.nl/artikel/25(...)ers-achter-de-muziek
Die verhoudingen zijn nog steeds enorm scheef. In 1999 nog 419 vrouwen in de lijst, nu slechts ongeveer de helft.https://web.archive.org/w(...)in-top-2000-a3059646quote:Steeds minder vrouwen in Top 2000
Rik WassensLeestijd 3 minuten
Diana Ross ontbrak vorig jaar in de Top 2000.
Diana Ross ontbrak vorig jaar in de Top 2000. Foto EPA
Het is even scrollen naar de eerste vrouw in de Top 2000. Wie de muzieklijst van Radio 2 van vorig jaar erop naslaat, vindt de eerste vrouwelijke solo-artiest pas terug op nummer 14: Claudia de Breij, met Mag ik dan bij jou. Veertig plekken verderop staat de tweede vrouw, Amy Winehouse, genoteerd met Back to black. Etta James, Diana Ross en Billie Holiday ontbraken.
En daar moet verandering in komen, vinden de vier vrouwen achter het initiatief Top 2000 VrouwenStemmen, die een stemactie startten om meer vrouwen in de Top 2000 van 2018 te krijgen. Ongelijkheid zit diep geworteld in de muziekindustrie, stelt Nienke Raap, een van de initiatiefneemsters. Raap en haar medestanders becijferden dat het aandeel vrouwen in de Top 2000 van vorig jaar zo'n 16 procent is. Het bereik van de 'lijst der lijsten', waarop tot en met vrijdag gestemd kan worden, is groot: volgens de NPO kwam 76 procent van de Nederlanders op enige manier in aanraking met de editie van afgelopen jaar.
De ongelijke vertegenwoordiging is structureel, blijkt uit een analyse van NRC: iets meer dan 15 procent van alle artiesten die ooit de hitlijst haalden is vrouw. Daarbij werd het aantal mannelijke en vrouwelijke solo-artiesten geturfd, en het aandeel mannen en vrouwen binnen bands. De initiatiefnemers van de Top 2000 VrouwenStemmen maakten een vergelijkbare analyse, maar wogen daarbij mee of de band een frontman of -vrouw had.
Een aantal dingen valt op.
Door de jaren heen neemt het aandeel vrouwelijke artiesten in de top 2000 af. In de eerste editie van de lijst (1999) was het aandeel vrouwelijke muzikanten 14 procent. Het aandeel vrouwen staat dit jaar op iets minder dan 10 procent.
De daling wordt deels verklaard doordat sinds 1999 minder bands in de Top 2000 staan: driekwart van de artiesten staat meer dan eens in de lijst van 2017. Van deze daling van het aantal bands hebben mannelijke muzikanten minder last dan vrouwelijke. In de gehele geschiedenis van de Top 2000 daalde het aantal mannelijke artiesten met bijna 600. Dat is een daling van bijna een kwart over de hele periode. Het aantal vrouwen daarentegen halveerde bijna, van 419 in 1999 naar 220 in 2017.
Ongelijke kansen
En hoewel de Top 2000 moderniseert - het verschijningsjaar van een gemiddeld nummer in de Top 2000 steeg sinds 1999 met ongeveer 13 jaar - hebben de nieuwste toevoegingen weinig invloed op de man/vrouw-verdeling. Twintig nummers uit 2017 kwamen vorig jaar de lijst binnen: die zijn gemaakt door ruim veertig mannen en slechts vier vrouwen.
Dat vrouwen in de Top 2000 zijn achtergesteld komt doordat mannen en vrouwen in de muziekwereld ongelijke kansen hebben, zegt Raap. Dat zie je volgens haar terug in de Top 2000. Een greep uit de lijst genderverschillen, die de actiesite als verklaring geeft voor de achtergestelde positie van vrouwen in de lijst: voor mannelijke en vrouwelijke artiesten gelden qua uiterlijk andere eisen, er is in de media minder aandacht voor vrouwelijke artiesten en er worden minder vrouwen gedraaid op de radio.
Bekijk ook: Dit is zeventien jaar Top 2000 in zes graphics
Uit onderzoeken blijkt dat het aandeel van vrouwen in de muziekindustrie toeneemt, maar dat de media-aandacht voor hen achterblijft bij die voor mannen. Onderzoeker Pauwke Berkers, socioloog verbonden aan de Erasmus Universiteit, ziet deze genderbias ook. Hij bekeek de aandacht voor kunst en cultuur in kwaliteitskranten over een periode van vijftig jaar, van 1955 tot 2005. De aandacht voor vrouwelijke artiesten bleek nauwelijks toe te nemen. Berichtgeving die er wel is, blijft vaak steken op uiterlijke kenmerken van vrouwelijke artiesten: hoe ze dansen of hoe ze zich kleden.
Raap zegt dat er op die manier veel verborgen mechanismen in de muziekindustrie doorwerken. Volgens haar is het ,,echt niet zo dat mannen in de muzieksector expres hun best doen om vrouwen niet te laten doorbreken", maar zit de ongelijkheid wel diepgeworteld.
Minder vrouwen op de radio
Die ongelijkheid komt ook tot uiting op de radio. Uit een data-analyse van De Correspondent van vorig jaar bleek dat maximaal 30 procent van de artiesten die op de grote Nederlandse radiozenders worden gedraaid vrouw zijn. Het aanbod van FunX bleef zelfs achter met 17 procent vrouwelijke artiesten.Wat je volgens Raap nu vooral op de radio hoort: 'de canon' van mannelijke artiesten. Daar put ook de Top 2000 uit. Raap: ,,Tot dit jaar konden stemmers maar een beperkt aantal nummers 'vrij' invullen. De overige stemmen mochten alleen worden uitgebracht op artiesten en nummers die al in de database van de Top 2000 stonden. Daardoor wordt hun canon in stand gehouden en het daarbij behorende beeld dat vooral mannen kwaliteitsmuziek maken."
Volgens Raap is de luisteraar zich er lang niet altijd van bewust dat de Top 2000 zo in elkaar zit. ,,Veel stemmers zullen bovendien vinden dat ze voor kwaliteit gaan, en niet naar gender kijken." De initiatiefnemer van de stemacties wijst op een e-mail van iemand die zei dat hij geen discriminerend bot in zijn lichaam had, maar puur op basis van gevoel op artiesten stemde. ,,Maar dit is geen aanval op smaak, de actie gaat over bewustwording." Radio 2 laat weten dat de lijst wordt samengesteld door de luisteraars en zo de smaken van het publiek weerspiegelt.
De Top 2000 hoeft wat de initiatiefnemers betreft ,,echt geen fifty-fifty-verdeling" te worden. Wat ze wel willen? ,,Dat mensen door krijgen dat de lijst wellicht bevooroordeeld is ten gunste van de mannen. Misschien denk je nu nog aan een man als je aan een rockster denkt. Maar uiteindelijk willen we toch ook dat onze dochters rockster kunnen worden."
Met medewerking van Miriam VieveenBloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Naar rato niet zo'n gekke verhoudingen. Er zijn ook veel minder vrouwen met Top 40 noteringen of headlinerspots op festivals.quote:Op vrijdag 15 december 2023 21:57 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
https://nos.nl/artikel/25(...)ers-achter-de-muziek
Die verhoudingen zijn nog steeds enorm scheef.
Al zouden het er wel 100 meer mogen zijn voor een redelijke afspiegeling ja[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Omdat ik de reacties al voor mij zie hier als ze voorbij komenquote:.
Niks persoonlijks tegen ze. Kijk hun filmpjes, maar zingen kunnen ze niet. Voor de doelgroep is het leuk![]()
1 liedje op plaats 700 vooruit, 4 is wel erg veelquote:Op vrijdag 15 december 2023 21:59 schreef StephanL het volgende:
[..]
Omdat ik de reacties al voor mij zie hier als ze voorbij komen.
Niks persoonlijks tegen ze. Kijk hun filmpjes, maar zingen kunnen ze niet. Voor de doelgroep is het leuk[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, helemaal gelijk gaat het natuurlijk nooit worden. Maar als het gaat om hitlijstnoteringen, streamingcijfers en boekingen voor festivals heeft er al wel een kleine revolutie plaatsgevonden. Toen ik me voor muziek begon te interesseren was het echt wel minder goed gesteld qua gelijke kansen voor vrouwelijke artiesten.quote:Op vrijdag 15 december 2023 21:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Naar rato niet zo'n gekke verhoudingen. Er zijn ook veel minder vrouwen met Top 40 noteringen of headlinerspots op festivals.
Al zouden het er wel 100 meer mogen zijn voor een redelijke afspiegeling jaBloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ja eens, je ziet ook wel dat de vrouwelijke artiesten grotendeels uit de jaren 0 en 10 komen met een paar 80s en souliconen er tussenquote:Op vrijdag 15 december 2023 22:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, helemaal gelijk gaat het natuurlijk nooit worden. Maar als het gaat om hitlijstnoteringen, streamingcijfers en boekingen voor festivals heeft er al wel een kleine revolutie plaatsgevonden. Toen ik me voor muziek begon te interesseren was het echt wel minder goed gesteld qua gelijke kansen voor vrouwelijke artiesten.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat de derde helft van Tim & Tim trouwens nergens bij die 500 te bekennen was, zegt eigenlijk ook wel het nodige. Dat is ook al iets wat ik niet verwacht had. Als we het dan toch over vrouwenstemmen hebben.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Al die cryptische omschrijvingen word ik niet wijzer van. Ik ken die plaatselijke XTC-dealer ook nog steeds niet.quote:Op vrijdag 15 december 2023 22:04 schreef Tussle266 het volgende:
Dat de derde helft van Tim & Tim trouwens nergens bij die 500 te bekennen was, zegt eigenlijk ook wel het nodige. Dat is ook al iets wat ik niet verwacht had. Als we het dan toch over vrouwenstemmen hebben.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Oh wacht dit gaat over die van Ride With Me en Hot in Herre, zeker?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zie je wel.quote:Op vrijdag 15 december 2023 22:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh wacht dit gaat over die van Ride With Me en Hot in Herre, zeker?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Maar die XTC dealer ken ik nog steeds niet en gaat ook niet meer komenquote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zit hem net even terug te lezen, ik snap hem zelf eigenlijk ook niet meer.quote:Op vrijdag 15 december 2023 22:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar die XTC dealer ken ik nog steeds niet en gaat ook niet meer komenAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Wel lekker dat De Kraan op de PDF van de lijst als Dhr. K. Pappie staat. Zo zou ik het zelf ook doen. Het is nog steeds niks, maar het is wel iets beter zo.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Op die PDF staat trouwens ook Floyd, P. op de plek van Mary, M. Wel vreemd allemaal. @Cassa95All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Watskeburt?! ook flink gestegen, een-na-hoogste notering ooit voor dat nummer.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Dat geplug van De Bankzitters wordt toch wel elk jaar pijnlijker, 4 liedjes waarvan 3 kneiterhoog en 1 liedje dat koud 2 weken uit is in de Top 1000
Ook erg opvallend dat Borsato blijkbaar weer in de armen is gesloten door de fans, terwijl de beschuldigingen niet bepaald minder zijn geworden met een geëffectueerde rechtzaak.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het wordt wel steeds vervelender ja. Je vraagt je af wanneer het zo erg wordt dat Radio 2 toch weer gaat ingrijpen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 23:36 schreef TheVulture het volgende:
Dat geplug van De Bankzitters wordt toch wel elk jaar pijnlijker, 4 liedjes waarvan 3 kneiterhoog en 1 liedje dat koud 2 weken uit is in de Top 1000
Het pluspunt is wel dat die ene die vorig jaar ook al zo achterlijk hoog stond niet veel verder is gestegen. Dus het is een vast groepje fans dat niet echt verder lijkt aan te groeien. Er lijkt dan ook geen risico dat we dit diep op oudejaarsavond voorgeschoteld gaan krijgen... maar 10 stuks in de laatste nacht zou niet ondenkbaar zijn als ze nog meer van die meuk uitbrengen, vrees ik.![]()
Zo te zien wel echt vooral de groep onder de 16 jaar die erop stemmen. Wel leuk dat die groep ook betrokken is bij de Top 2000. Misschien dat ze over een tijdje er wel overeen groeien, als ze zelf ook meer hun muzieksmaak ontwikkelen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 23:48 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Het wordt wel steeds vervelender ja. Je vraagt je af wanneer het zo erg wordt dat Radio 2 toch weer gaat ingrijpen.
Het pluspunt is wel dat die ene die vorig jaar ook al zo achterlijk hoog stond niet veel verder is gestegen. Dus het is een vast groepje fans dat niet echt verder lijkt aan te groeien. Er lijkt dan ook geen risico dat we dit diep op oudejaarsavond voorgeschoteld gaan krijgen... maar 10 stuks in de laatste nacht zou niet ondenkbaar zijn als ze nog meer van die meuk uitbrengen, vrees ik.![]()
De terugkeer van Dorus vind ik dan wel weer cool, met dank aan Tiktok
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Nacht van de Popmuziek inmiddels teruggekekenquote:Op vrijdag 15 december 2023 14:47 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Meh, er is wel een kleine Blokhuis-factor he. vorig jaar in A Gogo, dit jaar in NvdP. Er spelen zoveel krachten behalve de kwaliteit van je oren mee tegenwoordig.![]()
Het is me nu wel duidelijk dat dit hét voorteken was dat ze dit jaar een betere kans dan ooit maakten op een plek in de Top 2000. Een uitgebreid en zeer positief item. Ik neem aan Blokhuis' idee, dus ik weet wel wie ik persoonlijk mag bedankenEen enthousiast verhaal en een prachtige live-opname scoren ook bij de kijkers/muziekliefhebbers die de band nog niet zo goed kennen. Voor Radio 2 is het dan ook een stuk makkelijker om ze op de keuzelijst te zetten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Hernieuwde belangstelling voor dit prachtige lieve liedje van Skeeter Davis zou mooi zijn. Heb het nummer vorig jaar pas ontdekt, maar werd meteen een van mijn favoriete 60s nummers.quote:Op vrijdag 15 december 2023 13:40 schreef LTVDK het volgende:
Niet gehaald:
Skeeter Davis - The End Of The World -
Vrees alleen dat het steeds lastiger gaat worden voor zulke oude nummers om nog eens voldoende stemmen te houden.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ik heb dat nummer ook leren kennen door een game (Fallout), hoewel het eigenlijk best een deprimerend nummer is word ik er altijd vrolijk vanquote:Op zaterdag 16 december 2023 02:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hernieuwde belangstelling voor dit prachtige lieve liedje van Skeeter Davis zou mooi zijn. Heb het nummer vorig jaar pas ontdekt, maar werd meteen een van mijn favoriete 60s nummers.
Vrees alleen dat het steeds lastiger gaat worden voor zulke oude nummers om nog eens voldoende stemmen te houden.. Maar denk dat eigenlijk alleen mensen die dergelijke games spelen op zulke platen zullen stemmen want zelfs op de meest oubollige radiozenders zullen ze het niet draaien.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Maar daarna komt er weer een volgende lichting 12-16 jarigen, die weer als kuddedieren op een ander populair Youtube-gezelschap gaan stemmen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 23:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo te zien wel echt vooral de groep onder de 16 jaar die erop stemmen. Wel leuk dat die groep ook betrokken is bij de Top 2000. Misschien dat ze over een tijdje er wel overeen groeien, als ze zelf ook meer hun muzieksmaak ontwikkelen.
Het is een fenomeen op zich en ik vrees dat het in ieder geval niet minder gaat worden?Ja ja![]()
+2quote:Op donderdag 14 december 2023 16:03 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ik hou echt van jouw statistiekjes, het mag eens gezegd worden![]()
@MaJoquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:12 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Bron van fan-gepush?
Er zijn echt heel veel jaren waarin juist Rebellion Lies stemacties waren, was hier ook iemand die daar altijd aan meedeed (ik stemde er ook altijd op maar vanwege mijn favo nummer). Uit betrouwbare bron wel eens vernomen dat Rebellion Lies daardoor altijd geweerd is. Sinds AF er in staat is Rebellion Lies een beetje opgegeven helaas.
Zou wel bizar zijn als Rebellion in die jaren op de blacklist terecht is gekomen, terwijl nu zo'n beetje elke sympathieke stemactie wordt toegejuicht c.q. gestimuleerd.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Mja. Ik troost me maar met de gedachte dat er in de alleroudste lijsten ook genoeg onzin stond. Busje Komt Zo en dat soort spul.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:48 schreef Piebe het volgende:
[..]
Maar daarna komt er weer een volgende lichting 12-16 jarigen, die weer als kuddedieren op een ander populair Youtube-gezelschap gaan stemmen.
Het is een fenomeen op zich en ik vrees dat het in ieder geval niet minder gaat worden?![]()
Als de afgelopen 25 lijsten iets hebben duidelijk hebben gemaakt, dan is het wel dat in kudde stemmen niet alleen aan de kinderen is voorbehouden.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:48 schreef Piebe het volgende:
Maar daarna komt er weer een volgende lichting 12-16 jarigen, die weer als kuddedieren op een ander populair Youtube-gezelschap gaan stemmen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Het beste nieuws van gisteren was toch wel dat Nine Million Bicycles voor het 19e jaar op rij lager staat dan het jaar ervoor. Dat blijft toch wel één van mijn favoriete lijststatistiekjes. Aangezien Caroline van der Leeuw aan haar tiende en laatste jaar van daling bezig is, heeft Katie voorlopig ook geen concurrentie meer.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
De leukste fun factsquote:Op zaterdag 16 december 2023 12:16 schreef Tussle266 het volgende:
Het beste nieuws van gisteren was toch wel dat Nine Million Bicycles voor het 19e jaar op rij lager staat dan het jaar ervoor. Dat blijft toch wel één van mijn favoriete lijststatistiekjes. Aangezien Caroline van der Leeuw aan haar tiende en laatste jaar van daling bezig is, heeft Katie voorlopig ook geen concurrentie meer.![]()
Echt een bizarre reeks ditBloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Het is zeker een fenomeen, en tuurlijk mijn ongezouten mening is dat als we de lijst puur als graadmeter van de beste muziek ooit gebruiken dat het geen plek heeft in de lijst.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:48 schreef Piebe het volgende:
[..]
Maar daarna komt er weer een volgende lichting 12-16 jarigen, die weer als kuddedieren op een ander populair Youtube-gezelschap gaan stemmen.
Het is een fenomeen op zich en ik vrees dat het in ieder geval niet minder gaat worden?
Gelukkig is het dat niet, en in ieder geval zijn degenen uit die leeftijdsgroep die erop stemmen enigszins bezig met muziek.
Ik denk dat een deel sowieso omdat ze zo betrokken zijn de lijst (deels) aandachtiger zullen beluisteren, en dus wellicht dingen ontdekken die buiten hun belevingswereld vallen, en daarmee meer geinterreseerd raken over muziek.
Dat laatste kunnen we het beste gewoon aanmoedigen in plaats van een get-off-my-lawn houding aan te houden.
Dit is overigens niks persoonlijk met betrekking tot jou of iemand specifiek, maar meer een algemeen ding.
Laten we vooral ervoor zorgen dat een generatie die steeds minder met muziek bezig is toch enigszins enthousiast erover raakt
Zo, dat was mijn serieuze bijdrage voor het jaar, nu terug naar het shitposten
#NowPlaying
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Taylor Swift - Cardigan
Sowieso dat mensen met een metallijstje het leuk vinden om te doen alsof ze uit Urk komen. Wat Taylor daar dan tussen doet weet ik ook niet[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik zal eens kijken of het me morgen lukt om de fok lijst af te ronden.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:48 schreef Piebe het volgende:
[..]
Het is een fenomeen op zich en ik vrees dat het in ieder geval niet minder gaat worden?
Ik denk het ook. Wel een spoiler. De posities van bankziiters, Taylor Swift, Stiekem en BR staan erbij.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Hoewel de kwaliteit van de nieuwe Bankwarmers en dat bloemkoollied ongetwijfeld armzalig zal zijn, is die Sweet Caroline actie toch wel de meest troosteloze van allemaal hoor. Die actie was letterlijk 'dan anchorman van BBB heet Caroline'. En dat was het. Oh ja, die anchorman kwam er nog zelf mee ook. Nu snap ik wel dat jezelf promoten een beetje het beroep van die lui is, maar het is toch wel vrij schaamteloos. Zelfs José Mourinho zou nog zeggen dat het allemaal wel iets minder mag.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Mijn vriendin zit nu te klagen dat Big Mountain er niet in staan. Het wordt weer tijd om naar bed te gaan. 🤣![]()
Is het iemand opgevallen dat de nummer 1248 opeens is veranderd? Eerst stond daar nog Mary Mary - Shackles (Praise You), maar ik heb net nogmaals gekeken en nu staat daar ineens Pink Floyd - Breathe. Hoe is dat dan gebeurd?![]()
Dadelijk weer de top 2000 quiz.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Ik ben alle nieuwkomers in de Top 2000 eens aan het luisteren. Leuk zondagavondprojectje.
Denk dat ik van de week nog even een lijstje post met de favoriete en minst favoriete toevoegingen aan de lijst der lijsten!
Hierna trouwens toe aan de bloemkool. Wish me luck.![]()
Die nieuwe nummers van Harry Styles vind ik alvast vlees noch vis. Toen Sign Of The Times net uitkwam vond ik hem als solo-artiest nog wel veelbelovend, nu vind ik hem eerder een discountversie van Ed Sheeran. Probeert heel veel stijlen na te doen maar het klinkt allemaal vreselijk nep.![]()
Har > lang niets > Ed. Waar ik het wel mee eens ben is dat het wat veel is en er inmiddels het nodige in staat wat eigenlijk alleen maar in de weg staat. Maar het mag bekend zijn dat dat vrijwel van elke band/artiest die voorbij de 5 noteringen gaat vind.quote:Op zondag 17 december 2023 21:01 schreef DecoAoreste het volgende:
Die nieuwe nummers van Harry Styles vind ik alvast vlees noch vis. Toen Sign Of The Times net uitkwam vond ik hem als solo-artiest nog wel veelbelovend, nu vind ik hem eerder een discountversie van Ed Sheeran. Probeert heel veel stijlen na te doen maar het klinkt allemaal vreselijk nep.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Deed niet echt zijn best nee.quote:Op zondag 17 december 2023 21:06 schreef Martinello het volgende:
Brusselmans heeft er echt zin in #top2000quizYou don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Is die quiz een beetje leuk trouwens? Is het de moeite waard om mijn luistersessie te onderbreken?quote:Op zondag 17 december 2023 21:06 schreef Martinello het volgende:
Brusselmans heeft er echt zin in #top2000quiz
Heb het vroeger wel gekeken maar laatste jaren niet meer.![]()
Quiz vind ik altijd wel een leuke voorbereiding op de top 2000 ja.quote:Op zondag 17 december 2023 21:10 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Is die quiz een beetje leuk trouwens? Is het de moeite waard om mijn luistersessie te onderbreken?
Heb het vroeger wel gekeken maar laatste jaren niet meer.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Ach het is best wel onderhoudend. Dit jaar met Thomas van Luyn als presentator, doet het leuk wat mij betreft. Tijdens de Top 2000 heb je dan nog de Top 2000 a gogo, die wordt gepresenteerd door Diederik Ebbinge.quote:Op zondag 17 december 2023 21:10 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Is die quiz een beetje leuk trouwens? Is het de moeite waard om mijn luistersessie te onderbreken?
Heb het vroeger wel gekeken maar laatste jaren niet meer.Just remember, it’s not a lie if you believe it.![]()
quote:Op zondag 17 december 2023 21:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Quiz vind ik altijd wel een leuke voorbereiding op de top 2000 ja.Ah ja. Nou ja, anders kijk ik hem van de week wel even terug, net zo makkelijk.quote:Op zondag 17 december 2023 21:12 schreef Martinello het volgende:
[..]
Ach het is best wel onderhoudend. Dit jaar met Thomas van Luyn als presentator, doet het leuk wat mij betreft. Tijdens de Top 2000 heb je dan nog de Top 2000 a gogo, die wordt gepresenteerd door Diederik Ebbinge.
Momenteel bij I Knew You Were Trouble, volgens mij heb ik die nog niet vaak gehoord zonder geit erdoor. Heel gek als die dan ineens mist![]()
![]()
Dat hele tijd te vroeg drukken is wel dom.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Doen ze iedere week, levert meestal weinig op.quote:Op zondag 17 december 2023 21:16 schreef Felagund het volgende:
Dat hele tijd te vroeg drukken is wel dom.Just remember, it’s not a lie if you believe it.![]()
Dat nummer van Olivia Rodrigo is toch gewoon gegapt van Paramore?
Hierna in ieder geval Porcupine Tree![]()
![]()
Nog even geduld mensen. Tis toch altijd wat meer werk dan ik denkquote:Op zaterdag 16 december 2023 20:36 schreef peaceman het volgende:
Ik zal eens kijken of het me morgen lukt om de fok lijst af te ronden.
I love music |Ajax forever
Het is nog geen kerstquote:Op zondag 17 december 2023 21:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nog even geduld mensen. Tis toch altijd wat meer werk dan ik denk
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Paracetamollen verrast me wel. Ik verwachtte een of ander flauwgrappig kutliedje over teveel gezopen hebben maar er zit serieus wel wat achter.![]()
Ik vroeg me al af waarom jullie het soms over bloemkool hebben.
Oôs Joôs - Bloemkôle
Ook nog best wel hoog.Positie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Voor de kerst is het zeker af. Ben nog bezig met statistieken en de positie van vorig jaar moet er nog bij (in elk geval bij de top 10). Ff kijken of dat van de week in de avond lukt.quote:I love music |Ajax forever
Over de helft van de 72 nieuwe nummers nu met Bloodbuzz Ohio. Denk niet dat ik alles vandaag afgeluisterd krijg (word soms ook afgeleid tussendoor), maar de Top 2000 is ook nog niet morgen begonnen gelukkig.
![]()
Ik denk niet dat we ergens heen gaan de komende 2 weken, dus alle tijd.quote:Op zondag 17 december 2023 21:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nog even geduld mensen. Tis toch altijd wat meer werk dan ik denkAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Als we dan toch met onze pre-lijst-werkzaamheden aan het pronken zijn. Ik heb even dankbaar gebruikgemaakt van het werk van anderen en daardoor de Extra 500 en de Top 2000 van 2023 samengevoegd in 1 playlist van 2500 naar 1. Voor als je hem net als ik in januari Ruud-, Gijs- en Inkelloos terug wilt luisteren, of voor een later moment.
NPO Radio 2 Top 2000 2023 omgekeerd met Extra 500 · Playlist · 2496 songsAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik heb ze laatst ook allemaal geluisterd. Deze vond ik ook een aangename verrassingquote:Op zondag 17 december 2023 22:27 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik had nog nooit van Teddy Swims gehoord maar dat klinkt helemaal niet gek.My friends all drive horses![]()
Vaker 3FM luisteren allenquote:Op zondag 17 december 2023 22:27 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik had nog nooit van Teddy Swims gehoord maar dat klinkt helemaal niet gek.![]()
Oké ik vind dit serieus een tof liedjequote:Op zondag 17 december 2023 21:50 schreef DecoAoreste het volgende:
Paracetamollen verrast me wel. Ik verwachtte een of ander flauwgrappig kutliedje over teveel gezopen hebben maar er zit serieus wel wat achter.Heb hem inmiddels op de repeat, dus de laatste 30-ish nummers worden tot nader order uitgesteld.
![]()
Waar zwemt ie heen dan?quote:Op zondag 17 december 2023 22:27 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik had nog nooit van Teddy Swims gehoord maar dat klinkt helemaal niet gek.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Heb dat nummer net geluisterd, maar net toen ie los kwam was het nummer afgelopen.quote:Op zondag 17 december 2023 23:04 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Geen idee, maar je zou hem toe kunnen voegen aan dat Roger Waters Robert Plant...-plaatje
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
quote:Op zondag 17 december 2023 21:52 schreef jcdragon het volgende:
Ik vroeg me al af waarom jullie het soms over bloemkool hebben.
Oôs Joôs - Bloemkôle
Ook nog best wel hoog.Positie
Ik ben een kwart West-Fries dus ik ben het helemaal eens met dit nummer en de positie in de lijst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Radio 2 had zelf ook een periode dat het iedere derde plaat was, net na de zomer.quote:All Day I Dream About Stemlijsten![]()
In mijn gemeente was het het een-na-meest gestemde nummerquote:Op zondag 17 december 2023 23:09 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ben een kwart West-Fries dus ik ben het helemaal eens met dit nummer en de positie in de lijst.
My friends all drive horses![]()
En de volgende Teddy Swims single is deze week alarmschijf bij Q en komt al veel voorbij op 2, 538 en de andere relevante zenders (The Door). Fijne artiestMuziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Hier is de top 10 haast hetzelfde als de algehele top 10. Alleen een paar wisselingen en Pink Floyd op 10 ipv. Queen.quote:Op maandag 18 december 2023 09:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
In mijn gemeente was het het een-na-meest gestemde nummer
Wel even gekeken of Rory Graham er ook nog in stond. Blijkt zo te zijn. Is wel een beetje dezelfde hoek als Ted met de badmuts.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Of Hozier, of Chris Stapleton, of ...quote:Op maandag 18 december 2023 09:46 schreef Tussle266 het volgende:
Wel even gekeken of Rory Graham er ook nog in stond. Blijkt zo te zijn. Is wel een beetje dezelfde hoek als Ted met de badmuts.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Daar zit wel wat in. Al had ik achteraf toch wel graag Francesca in de lijst gehad dit jaar.quote:Op maandag 18 december 2023 09:49 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Of Hozier, of Chris Stapleton, of ...All Day I Dream About Stemlijsten![]()
@PippenScottieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Welk stukje wansmaak keurde je hier af?quote:Op maandag 18 december 2023 10:43 schreef PippenScottie het volgende:
![]()
Principiële man is principieelAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Namens een groot deel van Fok! gaf ik mijn mening over Coldplayquote:Op maandag 18 december 2023 10:46 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Welk stukje wansmaak keurde je hier af?My friends all drive horses![]()
Wat me dan wel weer opvalt - haten op Coldplay is best populair.quote:Op maandag 18 december 2023 10:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Namens een groot deel van Fok! gaf ik mijn mening over Coldplay[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
In mijn gemeente ookquote:Op maandag 18 december 2023 09:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
In mijn gemeente was het het een-na-meest gestemde nummer
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani![]()
Dan mag deze nog wel een keer:quote:Op maandag 18 december 2023 10:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat me dan wel weer opvalt - haten op Coldplay is best populair.
No Dukes of Hazzard in the classroom![]()
Haters gonna hate.quote:Op maandag 18 december 2023 10:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat me dan wel weer opvalt - haten op Coldplay is best populair.
Coldplay
(Hoewel ze ook een aantal saaie nummers/albums hebben, maar wie niet)![]()
Ik ben geen fan en ze hebben echt te veel Top 2000 noteringen, maar ze hebben ook meer dan een handvol prima luisterliedjes. Maar ze teren wat te veel op herhaling en hebben in de jaren 10 wel echt regelmatig een draak als single uitgebracht om actueel te blijven.quote:Op maandag 18 december 2023 10:58 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Haters gonna hate.
Coldplay
(Hoewel ze ook een aantal saaie nummers/albums hebben, maar wie niet)
Maar ik vermoed dat het om Fix You ging en dat vind ik een prima nummer.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het ging inderdaad om Fix You.quote:Op maandag 18 december 2023 10:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben geen fan en ze hebben echt te veel Top 2000 noteringen, maar ze hebben ook meer dan een handvol prima luisterliedjes. Maar ze teren wat te veel op herhaling en hebben in de jaren 10 wel echt regelmatig een draak als single uitgebracht om actueel te blijven.
Maar ik vermoed dat het om Fix You ging en dat vind ik een prima nummer.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Als ik kijk naar hun Top 2000-noteringen zit daar voor mij eigenlijk geen enkel slecht nummer bij. De enige die ik echt overbodig vind is die Rhythms Del Mundo-versie van Clocks, maar dat is meer omdat ik sowieso een tegenstander ben van tweemaal (min of meer) hetzelfde nummer in de lijst (net als de 2 versies van One van U2 of van Somebody To Love van Queen, al dan niet met een extra artiest).quote:Op maandag 18 december 2023 10:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben geen fan en ze hebben echt te veel Top 2000 noteringen, maar ze hebben ook meer dan een handvol prima luisterliedjes. Maar ze teren wat te veel op herhaling en hebben in de jaren 10 wel echt regelmatig een draak als single uitgebracht om actueel te blijven.
Zelfs de nummers die ik nooit veel aan vond, zoals Something Just Like This en het nieuwere werk zoals Higher Power, hebben sinds afgelopen zomer wel een positieve bijklank gekregen vanwege het briljante optreden in de Arena. Dat is Muse met hun minste nummers (Feeling Good, Undisclosed Desires) nooit gelukt bij mij, grappig genoeg. Dus ik denk dat je wel kan stellen dat ik meer Coldplay-fan ben dan ooit![]()
![]()
Ik vind Something Just Like This en Hymn For The Weekend echt draken, en ook Adventure of a Lifetime en Paradise hebben iets heel irritants. Wat betreft 'overbodig' denk ik meer aan die X&Y-nummers die iets te veel als Clocks 2.0 klinken en een paar nieuwere nummers die wat ene oor in ene oor uit zijn, maar volgens mij staat alleen Everglow (de mindere versie van Homesick) er daarvan nog inquote:Op maandag 18 december 2023 11:12 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Als ik kijk naar hun Top 2000-noteringen zit daar voor mij eigenlijk geen enkel slecht nummer bij. De enige die ik echt overbodig vind is die Rhythms Del Mundo-versie van Clocks, maar dat is meer omdat ik sowieso een tegenstander ben van tweemaal (min of meer) hetzelfde nummer in de lijst (net als de 2 versies van One van U2 of van Somebody To Love van Queen, al dan niet met een extra artiest).
Zelfs de nummers die ik nooit veel aan vond, zoals Something Just Like This en het nieuwere werk zoals Higher Power, hebben sinds afgelopen zomer wel een positieve bijklank gekregen vanwege het briljante optreden in de Arena. Dat is Muse met hun minste nummers (Feeling Good, Undisclosed Desires) nooit gelukt bij mij, grappig genoeg. Dus ik denk dat je wel kan stellen dat ik meer Coldplay-fan ben dan ooit[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Uiteindelijk komt mijn hekel aan Coldplay tijdens de T2000 ook vooral voort uit de irritatie die ik met wel meer artiesten heb, gewoon het feit dat er te veel van in staat.
Buiten dan dat ik Fix You niet kan hebben en die nieuwere nummers ook soms echt verschrikkelijk irritant zijn.
Voor de rest op zich geen problemen met zebuiten dat ik ze wat saai vind
Hymn For The Weekend en Adventure Of A Lifetime zijn echt heel poppy, dat hele album wel trouwens. Dus als je meer op zoek bent naar die wat oudere 'limestone rock'-sound van ze snap ik dat je die irritant vindt. Paradise valt inderdaad ook wel een beetje in dat straatje. Er is wel een duidelijk verschil met hun oudere werk sowieso, zeker Adventure Of A Lifetime moest ik wel leren waarderen.quote:Op maandag 18 december 2023 11:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind Something Just Like This en Hymn For The Weekend echt draken, en ook Adventure of a Lifetime en Paradise hebben iets heel irritants. Wat betreft 'overbodig' denk ik meer aan die X&Y-nummers die iets te veel als Clocks 2.0 klinken en een paar nieuwere nummers die wat ene oor in ene oor uit zijn, maar volgens mij staat alleen Everglow (de mindere versie van Homesick) er daarvan nog in
Everglow is inderdaad saai, die mag er op zich wel uit ja.![]()
Ja, dat is wel redelijk de strekking. Coldplay heeft een beetje de Bruce-factor (en laatste jaren de Queen-factor). Ik vind dat heel vergelijkbaar met U2 - de individuele nummers zijn bijna allemaal wel luisterbaar maar ik vind driekwart van het materiaal forgettable, een paar zijn echt te doorgedraaid en dan vind ik er 1 of 2 heel slecht. Die laatste paar nummers zijn dan wel weer echt helemaal prima.quote:Op maandag 18 december 2023 11:16 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Uiteindelijk komt mijn hekel aan Coldplay tijdens de T2000 ook vooral voort uit de irritatie die ik met wel meer artiesten heb, gewoon het feit dat er te veel van in staat.
Buiten dan dat ik Fix You niet kan hebben en die nieuwere nummers ook soms echt verschrikkelijk irritant zijn.
Voor de rest op zich geen problemen met zebuiten dat ik ze wat saai vind
Precies tussen ons in gaat het helemaal mis. Zoek Koggenland is opquote:
My friends all drive horses![]()
quote:Op maandag 18 december 2023 11:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Precies tussen ons in gaat het helemaal mis. Zoek Koggenland is op
Toepasselijk welquote:Op maandag 18 december 2023 11:19 schreef Tussle266 het volgende:
Ook wel bekend als het Schermer-effect."Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani![]()
Het Schemer-effect is toch meer dat je te weinig nummers op de keuzelijst hebt waardoor je een keuzelijstbingo pakt, terwijl er makkelijk meer op de keuzelijst hadden gekund? Iets waar naast Aminam zelf vooral Meat Loaf en AC/DC last van hebben volgens mijquote:Op maandag 18 december 2023 11:19 schreef Tussle266 het volgende:
Ook wel bekend als het Schemer-effect.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja in algemene zin mogen er soms wel wat minder nummers van dezelfde artiest in de lijst, maar dat is natuurlijk al heel vaak besprokenquote:Op maandag 18 december 2023 11:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dat is wel redelijk de strekking. Coldplay heeft een beetje de Bruce-factor (en laatste jaren de Queen-factor). Ik vind dat heel vergelijkbaar met U2 - de individuele nummers zijn bijna allemaal wel luisterbaar maar ik vind driekwart van het materiaal forgettable, een paar zijn echt te doorgedraaid en dan vind ik er 1 of 2 heel slecht. Die laatste paar nummers zijn dan wel weer echt helemaal prima.
En als ik mijn eigen lijst bekijk ben ik zelf ook geen haar beter trouwens, met 27x Within Temptation in mijn top 1000.![]()
![]()
Wat dat betreft ben ik ook al jaren gewoon voor dat ze gewoon een limiet zetten op nummers per artiest, krijg je tenminste wat variatie in de onderste regionen.quote:Op maandag 18 december 2023 11:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dat is wel redelijk de strekking. Coldplay heeft een beetje de Bruce-factor (en laatste jaren de Queen-factor). Ik vind dat heel vergelijkbaar met U2 - de individuele nummers zijn bijna allemaal wel luisterbaar maar ik vind driekwart van het materiaal forgettable, een paar zijn echt te doorgedraaid en dan vind ik er 1 of 2 heel slecht. Die laatste paar nummers zijn dan wel weer echt helemaal prima.
Helpt daarnaast hopelijk ook bij het in leven houden van klassiekers, en je filtert daarmee ook een beetje de onnodige nummers eruit.
Maar goed, dat gaat nooit gebeuren
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
Forum Opties Forumhop: Hop naar: