Als ze het kunnen op Through the Barricades dan kan het zeker op zo'n hoempapaplaat als Engelbewaarder.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Of ze werden geënthousiasmeerd door het feestelijke beeldmateriaal van ene L. van Gaal![]()
(ja deze clip ging viral, goede timing ook)
[ twitter ]
Wat denken jullie, komt er net zo'n polonaise in het Top 2000-café?
Ja, dit onderschrijf ik volledig. Als je nu alle vrije stemmen op de verschillende (vrije keuze) nummers zou mogen optellen was het ruimschoots voldoende. Met 1 nummer op de keuzelijst is die spreiding grotendeels verdwenen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Geen idee wat ik moest verwachten, maar ik vind het wel teleurstellend dat er blijkbaar geen enkele plaat van Eefje ook maar in de buurt van de 2000 zit. Ze heeft natuurlijk geen enkele echte hit, alleen een album wat bij een wat breder publiek is doorgebroken. Maar weet zeker dat het gelijk raak is als Radio 2 besluit om één nummer van Bitterzoet uit te kiezen voor de keuzelijst.
quote:De key is t nr iig 1x gedraaid krijgen op radio 2. Alles wat in de keuzelijst ia toegevoegd, staat daar omdat t minstens 1x gedraaid is. Alleen de blokhuisuitzendingen doen niet mee. Maar verder: aanvragen aanvragen aanvragen. Zo komen nrs op de keuzelijst
Break My Stride was dat jaar een tiktok-hype a la Twee Motten.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Erg jammer.
Vind het wel grappig dat Break My Stride meteen de lijst binnenkwam toen ie in de keuzelijst werd gezet (volgens mij) en er in 3 jaar met vrij grote sprongen weer uit gezakt is.
Origineel vanquote:Op vrijdag 15 december 2023 16:33 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Break My Stride was dat jaar een tiktok-hype a la Twee Motten.
Voor mij is deze cover juist compleet nieuwquote:Op vrijdag 15 december 2023 16:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Origineel van![]()
(Ja ik ben zo'n luisteraar die in z'n jeugd eerst met de hitlijsten is begonnen. En pas veel later in 2019 de versie van Wilder ontdekte. Ik wist voor 15 jaar helemaal niet dat het een cover was
Kwam in NL niet verder dan 8 weken tipparade.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Voor mij is deze cover juist compleet nieuw
Omdat Year Of Summer en Blah Blah Blah (die al jaren hoog bij Q staan) nu binnenkomen zijn de hoogsten in de Q Top 1000 die niet in de Top 2000 staan dit jaar:quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:19 schreef ReibRekkel het volgende:
[..]
Nagenoeg geen house of trance, zoals een plastic dreams, age of love of first rebirth om wat te noemen. Verder had ik een plaat als Summerjam 2003 wel verwacht. Allemaal plaatjes die het in andere lijstjes wel goed doen.
Grote verrassing was dat Rainbow zo dicht op de top staat
Grappig hoe dat zo gaat, haha. Ik kende bijvoorbeeld One Way or Another via One Direction, Skinny Love via Birdy en Dancing on my Own (sorryquote:Op vrijdag 15 december 2023 16:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Origineel van![]()
(Ja ik ben zo'n luisteraar die in z'n jeugd eerst met de hitlijsten is begonnen. En pas veel later in 2019 de versie van Wilder ontdekte. Ik wist voor 15 jaar helemaal niet dat het een cover was
Ik heb m een aantal keer op de Zweedse radio gehoord op vakantiequote:Op vrijdag 15 december 2023 16:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kwam in NL niet verder dan 8 weken tipparade.
Ik weet niet meer precies hoe ik nummer tegenkwam, wellicht via de Duitse of Europese charts. Was in veel andere landen wel een hit.
Is Q wel meer serieus te nemen dan de Mol4000? Ik ken Q eigenlijk helemaal niet, buiten dat ik ooit eens gestemd heb en toen ontdekte dat je er geen 10 van 1 artiest kan pakken (topdeal!)quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:45 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Omdat Year Of Summer en Blah Blah Blah (die al jaren hoog bij Q staan) nu binnenkomen zijn de hoogsten in de Q Top 1000 die niet in de Top 2000 staan dit jaar:
147 Grease Megamix (2496, bij 2 zitten de indviduele nummers de megamix in de weg, alle versies zitten in de extra)
165 Come Take My Hand - 2 Brothers (2491 in de Extra)
172 Hardcore Feelings (- , wel op keuzelijst)
181 As Long As You Love Me - BSB (-, wel op de keuzelijst)
189 What Makes You Beautiful - One Direction (-, niet op keuzelijst. One Direction is een 100%-er bij 2, maar de eennabeste van 6 noteringen volgens Q)
Als grootste zender van het land geloof ik het wel. Zeker omdat ze ook wat van hun stemweek maken en daar acties in voeren itt andere zenders. Bij 538 waren er dit jaar bijv toplijsten die er opeens waren en nauwelijks benoemd of gedeeld waren (en ook duidelijk complete bullshit waren).quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:57 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Is Q wel meer serieus te nemen dan de Mol4000? Ik ken Q eigenlijk helemaal niet, buiten dat ik ooit eens gestemd heb en toen ontdekte dat je er geen 10 van 1 artiest kan pakken (topdeal!)
Dan zal ik ook maar gewoon toegeven dat ik de albums van Bon Iver pas een kans ben gaan geven nadat ik de vertolking van Birdy hoorde. Ik was toen een beetje huiverig of indie folk met een kopstem wel iets voor mij zou zijn. Gelukkig geen spijt van gehad. En de muziek Birdy is geen straf. Heb altijd wel een zwak gehad voor pianocovers (favoriete instrument).quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:48 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Grappig hoe dat zo gaat, haha. Ik kende bijvoorbeeld One Way or Another via One Direction, Skinny Love via Birdy en Dancing on my Own (sorry) via Calum Scott.
Ik twijfel tussen polonaise en doods op hun telefoon lopen kijken...quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:24 schreef DarkSonic2 het volgende:
Hopelijk is Iron Maiden man er tijdens Arriving.. en ik ben ook wel benieuwd hoe het café daarop gaat reageren.
Ja klopt, ik ben juist eind jaren 90 geborenquote:Op vrijdag 15 december 2023 17:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dan zal ik ook maar gewoon toegeven dat ik de albums van Bon Iver pas een kans ben gaan geven nadat ik de vertolking van Birdy hoorde. Ik was toen een beetje huiverig of indie folk met een kopstem wel iets voor mij zou zijn. Gelukkig geen spijt van gehad. En de muziek Birdy is geen straf. Heb altijd wel een zwak gehad voor pianocovers (favoriete instrument).
We zullen flink wat jaren schelen vermoed ik. Om bij Blondie te blijven, ik ben meer van de generatie die The Tide Is High via Atomic Kitten leerde kennen. Net als Eternal Flame. Wist ik veel dat dat ook al grote hits in de jaren 80 waren geweest![]()
(en het heeft trouwens ook jaren geduurd voordat ik voor het eerst een ABBA-nummer in een originele versie hoorde. Met die singles van A*Teens werd je eind jaren 90 doodgegooid).
Ja, dan schelen we 1 decenniumquote:Op vrijdag 15 december 2023 17:19 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ja klopt, ik ben juist eind jaren 90 geborendus ik kwam pas echt met popmuziek in contact rond 2010 ongeveer haha
Same. Al heb ik de meeste nummers van het debuut en FWN vrijwel even hoog zitten.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als fan heb ik inderdaad heel weinig met 4 out of 5. Snap ook weinig van die keuzelijst opname, ik zou wel meer klassiekers of nummers van AM verwachten. Heb zelf voor Fluorescent Adolescent gekozen.
Tbh vond ik hun optreden op Rock Werchter best wel tegenvallen (weet niet hoe het in de ZIggo Dome was). Het was de combinatie van de band die alle nummers nu trager speelt met een (jonger) publiek dat veel minder zin heeft in een paar stevige moshpits. Was daar ook overval in het voorvak, nauwelijks ruimte om te bewegen. Hele show lang geen moshpit gezien, terwijl ze daarvoor toch wel aardig patent op hadden. Ik miste datquote:Mooie bonus voor de Arctic Monkeys wel de afgelopen jaren, dat dat voornamelijk door TikTok komt maakt me weinig uit. Denk dat de concerten dit jaar ook geholpen hebben. Ben benieuwd hoe die band het zelf ervaart dat ze een enorm nieuw (gillend) publiek hebben aangeboord 20 jaar na dato
Och man als die eens toegevoegd zou worden aan de keuzelijst inderdaad. Maar ben al blij als die weer een re-entry beleeft in de Snob.quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:54 schreef Tussle266 het volgende:
Wel echt blij dat Frank op een beetje gunstig tijdstip voorbij dobbert. Komend jaar maar iemand onder schot houden om Pyramids een keer te draaien.
Ja ik vind het ook jammer, nog steeds een goed optreden maar de pit (GIF PASSIE GRINTA voor de VBL users) is er wel uit. Heb zelf BKS13 helaas net gemist en moest het met hun optreden op PP14 doen, ook heel tof maar volgens vrienden die bij beiden waren kon het niet tippen aan een jaar eerderquote:Op vrijdag 15 december 2023 17:27 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Same. Al heb ik de meeste nummers van het debuut en FWN vrijwel even hoog zitten.
[..]
Tbh vond ik hun optreden op Rock Werchter best wel tegenvallen (weet niet hoe het in de ZIggo Dome was). Het was de combinatie van de band die alle nummers nu trager speelt met een (jonger) publiek dat veel minder zin heeft in een paar stevige moshpits. Was daar ook overval in het voorvak, nauwelijks ruimte om te bewegen. Hele show lang geen moshpit gezien, terwijl ze daarvoor toch wel aardig patent op hadden. Ik miste dat![]()
BKS13 blijft legendarisch, zo goed gaat het voor mij nooit meer worden (ook m'n eerste AM optreden).
Volgens mij noemde jij hem zelf al, maar de HHB zo dichtbij nummer 2000quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat vonden jullie eigenlijk de meest negatieve verrassing in de Extra 500?
Die staat voor mij op 2. Op 1 staat het feit dat Monday, Monday er finaal doorheen is gezakt in 2 jaarquote:Op vrijdag 15 december 2023 18:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij noemde jij hem zelf al, maar de HHB zo dichtbij nummer 2000
En dat zeg ik als Feyenoord fan.
Dat Nick Drake er niet in voor komtquote:Op vrijdag 15 december 2023 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat er NIET in stond. Blur bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 15 december 2023 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |