Hier is de top 10 haast hetzelfde als de algehele top 10. Alleen een paar wisselingen en Pink Floyd op 10 ipv. Queen.quote:Op maandag 18 december 2023 09:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
In mijn gemeente was het het een-na-meest gestemde nummer
Of Hozier, of Chris Stapleton, of ...quote:Op maandag 18 december 2023 09:46 schreef Tussle266 het volgende:
Wel even gekeken of Rory Graham er ook nog in stond. Blijkt zo te zijn. Is wel een beetje dezelfde hoek als Ted met de badmuts.
Daar zit wel wat in. Al had ik achteraf toch wel graag Francesca in de lijst gehad dit jaar.quote:Op maandag 18 december 2023 09:49 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Of Hozier, of Chris Stapleton, of ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Welk stukje wansmaak keurde je hier af?quote:Op maandag 18 december 2023 10:43 schreef PippenScottie het volgende:
![]()
Principiële man is principieel
Namens een groot deel van Fok! gaf ik mijn mening over Coldplayquote:Op maandag 18 december 2023 10:46 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Welk stukje wansmaak keurde je hier af?
Wat me dan wel weer opvalt - haten op Coldplay is best populair.quote:Op maandag 18 december 2023 10:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Namens een groot deel van Fok! gaf ik mijn mening over Coldplay
In mijn gemeente ookquote:Op maandag 18 december 2023 09:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
In mijn gemeente was het het een-na-meest gestemde nummer
Dan mag deze nog wel een keer:quote:Op maandag 18 december 2023 10:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat me dan wel weer opvalt - haten op Coldplay is best populair.
Haters gonna hate.quote:Op maandag 18 december 2023 10:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat me dan wel weer opvalt - haten op Coldplay is best populair.
Ik ben geen fan en ze hebben echt te veel Top 2000 noteringen, maar ze hebben ook meer dan een handvol prima luisterliedjes. Maar ze teren wat te veel op herhaling en hebben in de jaren 10 wel echt regelmatig een draak als single uitgebracht om actueel te blijven.quote:Op maandag 18 december 2023 10:58 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Haters gonna hate.
Coldplay
(Hoewel ze ook een aantal saaie nummers/albums hebben, maar wie niet)
Het ging inderdaad om Fix You.quote:Op maandag 18 december 2023 10:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben geen fan en ze hebben echt te veel Top 2000 noteringen, maar ze hebben ook meer dan een handvol prima luisterliedjes. Maar ze teren wat te veel op herhaling en hebben in de jaren 10 wel echt regelmatig een draak als single uitgebracht om actueel te blijven.
Maar ik vermoed dat het om Fix You ging en dat vind ik een prima nummer.
Als ik kijk naar hun Top 2000-noteringen zit daar voor mij eigenlijk geen enkel slecht nummer bij. De enige die ik echt overbodig vind is die Rhythms Del Mundo-versie van Clocks, maar dat is meer omdat ik sowieso een tegenstander ben van tweemaal (min of meer) hetzelfde nummer in de lijst (net als de 2 versies van One van U2 of van Somebody To Love van Queen, al dan niet met een extra artiest).quote:Op maandag 18 december 2023 10:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben geen fan en ze hebben echt te veel Top 2000 noteringen, maar ze hebben ook meer dan een handvol prima luisterliedjes. Maar ze teren wat te veel op herhaling en hebben in de jaren 10 wel echt regelmatig een draak als single uitgebracht om actueel te blijven.
Ik vind Something Just Like This en Hymn For The Weekend echt draken, en ook Adventure of a Lifetime en Paradise hebben iets heel irritants. Wat betreft 'overbodig' denk ik meer aan die X&Y-nummers die iets te veel als Clocks 2.0 klinken en een paar nieuwere nummers die wat ene oor in ene oor uit zijn, maar volgens mij staat alleen Everglow (de mindere versie van Homesick) er daarvan nog inquote:Op maandag 18 december 2023 11:12 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Als ik kijk naar hun Top 2000-noteringen zit daar voor mij eigenlijk geen enkel slecht nummer bij. De enige die ik echt overbodig vind is die Rhythms Del Mundo-versie van Clocks, maar dat is meer omdat ik sowieso een tegenstander ben van tweemaal (min of meer) hetzelfde nummer in de lijst (net als de 2 versies van One van U2 of van Somebody To Love van Queen, al dan niet met een extra artiest).
Zelfs de nummers die ik nooit veel aan vond, zoals Something Just Like This en het nieuwere werk zoals Higher Power, hebben sinds afgelopen zomer wel een positieve bijklank gekregen vanwege het briljante optreden in de Arena. Dat is Muse met hun minste nummers (Feeling Good, Undisclosed Desires) nooit gelukt bij mij, grappig genoeg. Dus ik denk dat je wel kan stellen dat ik meer Coldplay-fan ben dan ooit
Hymn For The Weekend en Adventure Of A Lifetime zijn echt heel poppy, dat hele album wel trouwens. Dus als je meer op zoek bent naar die wat oudere 'limestone rock'-sound van ze snap ik dat je die irritant vindt. Paradise valt inderdaad ook wel een beetje in dat straatje. Er is wel een duidelijk verschil met hun oudere werk sowieso, zeker Adventure Of A Lifetime moest ik wel leren waarderen.quote:Op maandag 18 december 2023 11:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind Something Just Like This en Hymn For The Weekend echt draken, en ook Adventure of a Lifetime en Paradise hebben iets heel irritants. Wat betreft 'overbodig' denk ik meer aan die X&Y-nummers die iets te veel als Clocks 2.0 klinken en een paar nieuwere nummers die wat ene oor in ene oor uit zijn, maar volgens mij staat alleen Everglow (de mindere versie van Homesick) er daarvan nog in
Ja, dat is wel redelijk de strekking. Coldplay heeft een beetje de Bruce-factor (en laatste jaren de Queen-factor). Ik vind dat heel vergelijkbaar met U2 - de individuele nummers zijn bijna allemaal wel luisterbaar maar ik vind driekwart van het materiaal forgettable, een paar zijn echt te doorgedraaid en dan vind ik er 1 of 2 heel slecht. Die laatste paar nummers zijn dan wel weer echt helemaal prima.quote:Op maandag 18 december 2023 11:16 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Uiteindelijk komt mijn hekel aan Coldplay tijdens de T2000 ook vooral voort uit de irritatie die ik met wel meer artiesten heb, gewoon het feit dat er te veel van in staat.
Buiten dan dat ik Fix You niet kan hebben en die nieuwere nummers ook soms echt verschrikkelijk irritant zijn.
Voor de rest op zich geen problemen met zebuiten dat ik ze wat saai vind
Precies tussen ons in gaat het helemaal mis. Zoek Koggenland is opquote:
quote:Op maandag 18 december 2023 11:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Precies tussen ons in gaat het helemaal mis. Zoek Koggenland is op
Toepasselijk welquote:Op maandag 18 december 2023 11:19 schreef Tussle266 het volgende:
Ook wel bekend als het Schermer-effect.
Het Schemer-effect is toch meer dat je te weinig nummers op de keuzelijst hebt waardoor je een keuzelijstbingo pakt, terwijl er makkelijk meer op de keuzelijst hadden gekund? Iets waar naast Aminam zelf vooral Meat Loaf en AC/DC last van hebben volgens mijquote:Op maandag 18 december 2023 11:19 schreef Tussle266 het volgende:
Ook wel bekend als het Schemer-effect.
Ja in algemene zin mogen er soms wel wat minder nummers van dezelfde artiest in de lijst, maar dat is natuurlijk al heel vaak besprokenquote:Op maandag 18 december 2023 11:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dat is wel redelijk de strekking. Coldplay heeft een beetje de Bruce-factor (en laatste jaren de Queen-factor). Ik vind dat heel vergelijkbaar met U2 - de individuele nummers zijn bijna allemaal wel luisterbaar maar ik vind driekwart van het materiaal forgettable, een paar zijn echt te doorgedraaid en dan vind ik er 1 of 2 heel slecht. Die laatste paar nummers zijn dan wel weer echt helemaal prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |