SPOILER: StemtipsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer?
Maandag 25 december 0:00 beginnen we, zondag 31 december 23:59 lallen we mee met Bohemian Rhapsody. Tenminste, dat kan toch haast niet fout?
Vanaf wanneer stemmen?
Vanaf vrijdag 1 december.
Staat ie in de top 2000?
11 december is gifjesdag ofzo. Heerlijk.
Overzichtenlijstjes:
Op https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php staat de lijst van 2022, inclusief statistieken
De FOK! 2000:
Wie weet is er weer een vrijwilliger die onze lijstjes gaat optellen
Presentatie:
00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel
02.00 – 04.00 uur Frank van ‘t Hof
04.00 – 06.00 uur Desiree van der Heiden
06.00 – 08.00 uur Paul Rabbering
08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Gijs Staverman
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Wouter van der Goes
20.00 – 22.00 uur Emmely de Wilt
22.00 – 00.00 uur Morad El Ouakili
Social media Radio 2:
NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook
Meeluisteren:
Kabelfrequenties in de verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
De Top 2000 in beeld
Cultura 24 NPO 1 Extra:
Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk.
Nederland 3 NPO 3:
Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000
Etalagekanalen
Bij je provider is vast een kanalengids. Je moet NPO 1 extra of de zender van de maand hebben vermoedelijk.
Voor uitgebreide statistieken:
https://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Spotify:
Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen (!), kun je vast wel ergens vinden.
De Top 2000 op FOK! door de jaren heen
Topicreeks: Top 2000 Editie 2001
Topicreeks: Top 2000 Editie 2002
Topicreeks: Top 2000 Editie 2003
Topicreeks: Top 2000 Editie 2004
Topicreeks: Top 2000 Editie 2005
Topicreeks: Top 2000 Editie 2006
Topicreeks: Top 2000 Editie 2007
Topicreeks: Top 2000 Editie 2008
Topicreeks: Top 2000 Editie 2009
Topicreeks: Top 2000 Editie 2010
Topicreeks: Top 2000 Editie 2011
Topicreeks: Top 2000 Editie 2012
Topicreeks: Top 2000 Editie 2013
Topicreeks: Top 2000 Editie 2014
Topicreeks: Top 2000 Editie 2015
Topicreeks: Top 2000 Editie 2016
Topicreeks: Top 2000 Editie 2017
Topicreeks: Top 2000 Editie 2018
Topicreeks: Top 2000 Editie 2019
Topicreeks: Top 2000 Editie 2020
Topicreeks: Top 2000 Editie 2021
Topicreeks: Top 2000 Editie 2022
De lijst door de jaren heen:
@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst
@Cassa95 onderzocht: Analyse nieuwe binnenkomers 2023
@peaceman stelde samen: FOK!2000 2022
Nog wat classics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:SPOILER: NSFW!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeldSPOILER: PippenScottieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DagoduckOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ArnieAlbertsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Dit komt dus 1 stem tekort verdomme[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Onthoud dit voor 25 december 0.01.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit komt dus 1 stem tekort verdommeAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Oh, Boudewijn. Nee, hier ben ik niet rouwig om."Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Ziek geweest, dus ik heb een excuus.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:24 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En dan zitten we qua snelheid nog niet eens op het echte T2000 niveau.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Op de valreep nog even n van mijn favoriete Nederlandstalige nummers ooit. Beter dan zo'n beetje al die Nederlandse bagger die wl in de Top 2000 staat...![]()
Ligt eraan welke op 2000 staatquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit komt dus 1 stem tekort verdommeSolidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
0:15 ws ivm Bart zijn leuke mixquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:26 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Onthoud dit voor 25 december 0.01.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Ben benieuwd wat ze doen als de nummer 2000 en 2001 precies hetzelfde aantal stemmen hebben. Tossen? Kijken welke het beste in het radioformat past?quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit komt dus 1 stem tekort verdomme![]()
Zometeen wordt dus de lijst bekend gemaakt.
Reminder: ik had voorspeld dat Twarres - Wer Bisto de nummer 2000 is op basis van die eerdere vergissing van Radio 2. Benieuwd of ik gelijk heb.![]()
Gelijkspel zal wel vaker voorkomen in de lijst neem ik aan.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:26 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat ze doen als de nummer 2000 en 2001 precies hetzelfde aantal stemmen hebben. Tossen? Kijken welke het beste in het radioformat past?![]()
Ik ben nog steeds ziek en daar 'verloor' je dan vanquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ziek geweest, dus ik heb een excuus.![]()
![]()
Misschien heeft iemand bij Radio2 veto-recht?quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:26 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat ze doen als de nummer 2000 en 2001 precies hetzelfde aantal stemmen hebben. Tossen? Kijken welke het beste in het radioformat past?You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
oh ja, straks hier maar even niet meer op kijken als ik mijn plan om de lijst niet te zien wil doorzetten."Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Zouden ze Twarres een streepje voor hebben gegeven ten nadele van Boudewijn de Groot?quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:26 schreef DecoAoreste het volgende:
Zometeen wordt dus de lijst bekend gemaakt.
Reminder: ik had voorspeld dat Twarres - Wer Bisto de nummer 2000 is op basis van die eerdere vergissing van Radio 2. Benieuwd of ik gelijk heb.![]()
Ook deze Boudewijn verlaat waarschijnlijk voorgoed de lijst. Nederland is een...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Wrijf het maar in.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:27 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds ziek en daar 'verloor' je dan van
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Zou niet onterecht zijn, voor Twarres is het de enige notering en voor Boudewijn bepaald niet.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:27 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Zouden ze Twarres een streepje voor hebben gegeven ten nadele van Boudewijn de Groot?![]()
Moeten zij weten.quote:
Tot volgende week, ik hoef geen spoilers meer[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Op zich niet heel veel anders. Er is natuurlijk wel een verschil. Hier op fok krijg je misschien 40 mensen zo ver. Via Reddit en FB heb je een groter bereik.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:27 schreef DarkSonic2 het volgende:
Maar wat ik me dus afvraag is: hoe zijn al die stemacties anders dan wat we hier wel eens hebben gedaan?I love music |Ajax forever
Mijn idee was om nu nog een uurtje te werken, maar dan gaat radio 2 de lijst bekend makenMy friends all drive horses![]()
Boudewijn gaat nog 1 hupsje krijgen en daarna is t langzaam richting de uitgang voor de meeste van z'n nrs vrees ikHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ja lijst is geupdate naar 2023 nu.quote:
1592+1802 Voor National
Fucking Engelenbewaarder 243 ...![]()
Pfff vreselijk nummer ditI love music |Ajax forever
Evenstar
![]()
Jezus hoogste binnenkomer is Maan en Goldband op fucking 180 .... get lost lol![]()
😮staat die zo laag? OMGquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:31 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik had ongelijk! Geen Twarres op 2000. Die eer is voor New York Minute van Don Henley.I love music |Ajax forever
quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:32 schreef Evenstar het volgende:
Jezus hoogste binnenkomer is Maan en Goldband op fucking 180 .... get lost lol
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Allemaal mensen die er stiekem op gestemd hebben?quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:32 schreef DJ11 het volgende:
Maan + Goldband hoogste nieuwe op 180 met Stiekem?Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
BOEEEEEEEEEquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:32 schreef BillDauterive het volgende:
Het verschil tussen de twee The Sound of Silence's loopt op. Disturbed is gestegen.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:32 schreef BillDauterive het volgende:
Het verschil tussen de twee The Sound of Silence's loopt op. Disturbed is gestegen.
I love music |Ajax forever
quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Allemaal mensen die er stiekem op gestemd hebben?ja.
![]()
Stemplaatquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:32 schreef Evenstar het volgende:
Jezus hoogste binnenkomer is Maan en Goldband op fucking 180 .... get lost lol![]()
Misschien had ik dit niet moeten doen want dit is inderdaad wel erg hoog. Ik twijfelde nog.![]()
Ik zit hier op mijn werk en ik kan niks omdat het systeem niet goed werkt dus de komende tijd ben ik de lijst aan het doorspitten.![]()
5/6 van Neil Young gedaald. En flink ook. CSNY dan weer 2/3 gestegen.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
En 205.quote:
Album top 100 2024![]()
Sinead 98 voor de Prince-cover en 102 voor de High School MusicalSolidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
Wolfmother op 1995. Goed dat ik erop heb gestemd dan
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Alle Borsato nummers gestegen.
Album top 100 2024![]()
Deze had zeker in de lijst moeten staan, de mix van Bart A. moet er zelfs mee beginnen...
Tot het moment dat iedereen weer een beetje op adem is en alle clichs weer uit de kast zijn gehaald...![]()
![]()
Bah, ze staan verkeerd om.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:34 schreef MielMonteur het volgende:
Sinead 98 voor de Prince-cover en 102 voor de High School Musical
Bescheiden dodenbonusje voor Proud Mary trouwens. +52 naar plek 142.![]()
Curtis Mayfield bijna 500 plaatsen gestegen
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Om te janken, echt. Als iets de wansmaak in dit land perfect samenvat, is dit het wel.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:32 schreef BillDauterive het volgende:
Het verschil tussen de twee The Sound of Silence's loopt op. Disturbed is gestegen.![]()
Curtis Mayfield - Move on up ruim gestegen.
Al besproken zie ikYou don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Evenstar
![]()
Jezus, die zijn wij volgend jaar ook kwijt dus, ook nog op gestemd.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:34 schreef Dagoduck het volgende:
Wolfmother op 1995. Goed dat ik erop heb gestemd dan
In de zomer eindelijk live gezien.![]()
Dat zal @MadMaster deugd doen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:33 schreef asco het volgende:
I Feel Love stormt de top 500 binnen. ❤️![]()
Nee.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:36 schreef MielMonteur het volgende:
Drivers License +877 trouwens. Grootste stijger?quote:![]()
505 van de Arctic Monkeys is +1611. Denk dat dat m isquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:36 schreef MielMonteur het volgende:
Drivers License +877 trouwens. Grootste stijger?![]()
J.J. Cale op 1954, 1955 en 1982.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Wel fijn, op oudjaarsdag hoef ik niet vroeg eruit. Tussen 8 en 9 draaien ze 2x Bankzitters n Pokemon, dus sowieso na 9 uur opstaan.![]()
Eigenlijk moet High On My Own Supply erin staan maar ja, Nederlandquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Jezus, die zijn wij volgend jaar ook kwijt dus, ook nog op gestemd.
In de zomer eindelijk live gezien.Solidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
Dat walgelijke Engelbewaarder op 243![]()
![]()
![]()
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!![]()
Is daar een verklaring voor?quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:31 schreef BillDauterive het volgende:
+1611 voor 505.
OEF.
De rest van de AM liedjes dalen allemaal, maar 505 maakt het meer dan goed.![]()
Wordt gelukkig in de nacht gedraaid wanneer bijna niemand luistert.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:32 schreef Evenstar het volgende:
Keane is gesandwicht tussen de Bankzitters... Arme Keane.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:36 schreef DecoAoreste het volgende:
Wel fijn, op oudjaarsdag hoef ik niet vroeg eruit. Tussen 8 en 9 draaien ze 2x Bankzitters n Pokemon, dus sowieso na 9 uur opstaan.![]()
Kijk, er is toch nog goed nieuwsquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:35 schreef Dagoduck het volgende:
Curtis Mayfield bijna 500 plaatsen gestegen![]()
![]()
Olivia Rodrigo op 1123, 877 plaatsen gestegen met Drivers license en nieuw op 1454 met Good 4 you. Mijn dochter zal zielsgelukkig zijn
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Vorig jaar nieuw in de top 2000 gekomen. Dit jaar stond 505 voor het eerst in de keuzelijst, dus stemmen er meer mensen op.quote:![]()
Alle BBB-stemmers hebben op Neil Diamond gestemd? Sweet Caroline stijgt 98 plaatsen naar 71...That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Evenstar
![]()
Ghost Love Score wel echt prime time op 30ste
Angel of Death tussen 23-00.![]()
Faithless ook maar een magere DABI love music |Ajax forever
Goede stijging voor White Rabbit
There Is A Light That Never Goes Out 154 plekken gestegen
Zit nu wel in de voorlaatste nacht, maar goed.![]()
Misschien, De Boer dat is de Keerl staat nu op 916.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:38 schreef 4-elements het volgende:
Alle BBB-stemmers hebben op Neil Diamond gestemd? Sweet Caroline stijgt 98 plaatsen naar 71...![]()
505god.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Zelfs dat nummer voor Eurovisie hoog in de lijstquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:41 schreef Hamlapjes het volgende:
Bankzitters, dat kan toch cht niet, jong0ns![]()
Evenstar
![]()
Disturbed versie van Sound of Silence boven Child in Time. ..... lol Nederland ....lol![]()
Waarvan het gros wel in neergaande lijnquote:Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?![]()
Over een paar jaar is dat 36x S&F...quote:That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
243 voor Engelbewaarder.
Album top 100 2024![]()
quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:42 schreef Evenstar het volgende:
Disturbed versie van Sound of Silence boven Child in Time. ..... lol Nederland ....lol![]()
![]()
Murray Walker![]()
Al besproken.quote:You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Reclamebonusquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:38 schreef GlennQuagmire het volgende:
If I Can dram van Elvis +717 naar 414, bijzondere stijgerNo Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Jullie gaan zo hard, dat kan ik niet allemaal lezen hoorquote:Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?![]()
Voil hoogst genoteerde esf nummer, stijgt 106 plaatsen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Zelfs dat nummer voor Eurovisie hoog in de lijst![]()
![]()
Vind ik wel. Stemplaatquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:43 schreef NailQueen het volgende:
Waarom staat Viva la vida van Coldplay altijd zo hoog? Zo bijzonder is dat nummer toch niet?
Kan wat mij betreft niet hoog genoeg staan. Omdraaien met Fix You zou ik ook niet erg vinden.![]()
De pure horror: op zaterdagochtend 30 december tussen 05:00 en 08:00 uur: drie nummers van Suzan & Freek voor je kiezen. Zet uw radio uit, probeer uw medeburgers met lichtsignalen te waarschuwen.
Liefs 9 keer (!) in de lijst, deze bagger.![]()
![]()
Ik vind Klokkies dan weer de leukste van hun. Waar is de tijd gebleven dat dat de hoogste Coldplay wasquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:43 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Vind ik wel. Stemplaat
Kan wat mij betreft niet hoog genoeg staan. Omdraaien met Fix You zou ik ook niet erg vinden.![]()
![]()
De hoogste gelukkig maar op 429. Could certainly be worse.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:44 schreef DJ11 het volgende:
De pure horror: op zaterdagochtend 30 december tussen 05:00 en 08:00 uur: drie nummers van Suzan & Freek voor je kiezen. Zet uw radio uit, probeer uw medeburgers met lichtsignalen te waarschuwen.
Liefs 9 keer (!) in de lijst, deze bagger.![]()
Housing of the rising sun stond jarenlang in de top 10. Nu slechts 152.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Evenstar
![]()
Denk dat volgend jaar een behoorlijk deel van mijn stemplaten eruit liggen![]()
28 van de mijn 35 stemplaten hebben het gehaald.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
ik heb mijn zegje gedaan maar helaas kennelijkquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:46 schreef 4-elements het volgende:
Housing of the rising sun stond jarenlang in de top 10. Nu slechts 152.![]()
En haar opvolgster komt er aanquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:43 schreef Cee het volgende:
[..]
Voil hoogst genoteerde esf nummer, stijgt 106 plaatsen.
My friends all drive horses![]()
Vergeten op te stemmen dit jaar...quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:46 schreef 4-elements het volgende:
Housing of the rising sun stond jarenlang in de top 10. Nu slechts 152.![]()
Er staan 'slechts' 800 uitvoerenden in de lijst:quote:10cc
2Pac
2Pac ft. Dr. Dre
3 Doors Down
4 Non Blondes
ABBA
Abel
AC/DC
Acda & De Munnik
Adele
Aerosmith
A-Ha
Air
Al Stewart
Alain Clark
Alan Walker
Alanis Morissette
Alannah Myles
Alderliefste & Paul de Leeuw
Alderliefste & Ramses Shaffy
Alice Cooper
Alice In Chains
Alphaville
Amanda Marshall
America
Amy MacDonald
Amy Winehouse
Andr Hazes
Andr Hazes & Paul de Leeuw
Andr Hazes Jr.
Andr van Duin
Andrea Bocelli
Andrea Bocelli & Giorgia
Andrea Bocelli & Sarah Brightman
Animals
Anita Meyer
Anouk
Anouk & Douwe Bob
Arcade Fire
Arctic Monkeys
Aretha Franklin
Armand
Armin van Buuren
Armin van Buuren ft. Kensington
Armin van Buuren ft. Trevor Guthrie
Art Garfunkel
Avicii
Avicii ft. Aloe Blacc
B.B. King
Backstreet Boys
Band Aid
Bankzitters
BAP
Barbara Pravi
Barbra Streisand
Barbra Streisand & Barry Gibb
Barry Ryan
Barry White
Bastille
Beastie Boys
Bee Gees
Ben E. King
Ben Howard
Beth Hart
Beth Hart & Joe Bonamassa
Bette Midler
Beyonc
Beyonc & Jay-Z
Bill Medley & Jennifer Warnes
Bill Withers
Bill Withers & Grover Washington, Jr.
Billie Eilish
Billy Idol
Billy Joel
Billy Ocean
Birdy
Black
Black Pumas
Black Sabbath
Blaudzun
Blink-182
BLF
BLF & Counting Crows
BLF ft. Geike
Blondie
Blue yster Cult
Blues Brothers
Blur
Bob Dylan
Bob Marley & The Wailers
Bkkers
Bon Jovi
Boney M.
Bonnie Raitt
Bonnie Tyler
Boston
Boudewijn de Groot
Brainbox
Brian May
Bronski Beat
Bruce Hornsby & The Range
Bruce Springsteen
Bruno Mars
Bryan Adams
Buena Vista Social Club
Bush
Carly Simon
Caro Emerald
Carole King
Carpenters
Cat Stevens
Cline Dion
Cline Dion & Barbra Streisand
Charles Aznavour
Charly Lownoise & Mental Theo
Chef'Special
Chi Coltrane
Chic
Chicago
Chris de Burgh
Chris Isaak
Chris Rea
Chris Stapleton
Christina Aguilera
Chuck Berry
Clannad
Clannad & Bono
Claude
Claudia de Breij
Claw Boys Claw
Clouseau
Cock Robin
Cockney Rebel
Coldplay
Coldplay & Avicii
Coldplay & Buena Vista Social Club
Coldplay x BTS
Communards & Sarah Jane Morris
Conan Gray
Coolio
Counting Crows
Cranberries
Crash Test Dummies
Cream
Creed
Creedence Clearwater Revival
Crosby, Stills, Nash & Young
Crowded House
Cuby & the Blizzards
Curtis Mayfield
Cutting Crew
Cyndi Lauper
Daft Punk
Daft Punk ft. Pharrell Williams
Damien Rice
Dan Hartman
Danil Lohues
Danny Vera
Danny Vera & Krezip
Darude
Dave Brubeck Quartet
David Bowie
David Bowie & Mick Jagger
David Bowie & Pat Metheny Group
David Guetta & Sia
Davina Michelle
De Dijk
De Jeugd Van Tegenwoordig
De Kast
De Poema's
De Staat
Dean Lewis
Deep Purple
Delerium ft. Sarah McLachlan
Depeche Mode
Derek & The Dominos
Dexy's Midnight Runners
Dido
Diesel
Diggy Dex
Diggy Dex & Vali
Diggy Dex ft. JW Roy
Dire Straits
DI-RECT
Disturbed
DJ Paul Elstak
Doe Maar
Dolly Dots
Dolly Parton
Don Henley
Don McLean
Donna Summer
Doobie Brothers
Dorus
Dotan
Douwe Bob & Jacqueline Govaert
Dr. Dre ft. Snoop Dogg
Drs. P
Drukwerk
Duncan Laurence
Duran Duran
Dusty Springfield
Eagles
Earth & Fire
Earth, Wind & Fire
Earth, Wind & Fire & The Emotions
Ed Sheeran
Ed Sheeran & Elton John
Eddie Vedder
Ede Staal
dith Piaf
Editors
Elbow
Electric Light Orchestra
Ella Fitzgerald & Louis Armstrong
Ellen Foley
Elton John
Elton John & Dua Lipa
Elton John & Kiki Dee
Elvis Costello
Elvis Presley
Elvis Presley vs. Junkie XL
Emerson, Lake & Palmer
Eminem
Eminem & Dido
Eminem & Rihanna
Ennio Morricone
Enya
Eric Clapton
Eros Ramazzotti
Eros Ramazzotti & Tina Turner
Etta James
Europe
Eurythmics
Eva Cassidy
Evanescence
Extreme
Faith No More
Faithless
Falco
Fats Domino
First Aid Kit
Fischer-Z
Fish
Fleetwood Mac
Flemming
Floor Jansen
Floor Jansen & Henk Poort
Florence + The Machine
Focus
Foo Fighters
Fools Garden
Foreigner
Foster The People
Frank Boeijen Groep
Frank Ocean
Frank Sinatra
Frankie Goes To Hollywood
Frans Halsema
Franz Ferdinand
Freddie Mercury & Montserrat Caball
Froukje
Fugees
Gary Moore
Gary Moore & Phil Lynott
G Reinders
Genesis
George Baker Selection
George Ezra
George Harrison
George Michael
George Michael & Aretha Franklin
George Michael & Elton John
George Michael & Mary J. Blige
George Michael & Queen
Gerry & The Pacemakers
Gerry Rafferty
Gigi D'Agostino
Gilbert Bcaud
Gilbert O'Sullivan
Gladys Knight & The Pips
Gloria Gaynor
Goldband
Golden Earring
Golden Earrings
Goo Goo Dolls
Gorillaz
Gorki
Gossip
Gotye ft. Kimbra
Grace Jones
Green Day
Guano Apes
Guns N' Roses
Guus Meeuwis
Guus Meeuwis & Vagant
Hans de Booij
Harry Styles
Heart
Helene Fischer
Henk Westbroek
Henk Wijngaard
Herbert Grnemeyer
Herman Berkien
Herman Brood
Herman Brood & Henny Vrienten
Herman Brood & His Wild Romance
Herman van Veen
Hero
Het Goede Doel
House Of Pain
Hozier
Iggy Pop
Iggy Pop & Kate Pierson
Ike & Tina Turner
Ilse DeLange
Imagine Dragons
INXS
Iron Butterfly
Iron Maiden
Is Ook Schitterend
J.J. Cale
Jaap Reesema
Jackson Browne
Jacques Brel
James Blunt
James Taylor
Jamiroquai
Janis Ian
Janis Joplin
Japan
Jason Paige
Jay-Z & Alicia Keys
Jean Michel Jarre
Jeff Buckley
Jeff Wayne & Justin Hayward
Jefferson Airplane
Jenny Arean & Frans Halsema
Jethro Tull
Jim Croce
Jimi Hendrix
Joe Cocker
Joe Cocker & Jennifer Warnes
Joe Jackson
Johan
John Denver
John Denver & Placido Domingo
John Farnham
John Hiatt
John Legend
John Lennon
John Mayer
John Miles
Johnny Cash
Jonathan Jeremiah
Joni Mitchell
Journey
Joy Division
Julio Iglesias
Justin Timberlake
Kaleo
Kane
Kansas
Kanye West & Chris Martin
Kanye West & Jay-Z
Karin Bloemen
Kate Bush
Katie Melua
Kayak
Keane
Kendrick Lamar
Kenny Rogers
Kenny Rogers & Dolly Parton
Kensington
Khruangbin & Leon Bridges
Killing Joke
Kim Wilde
Kings Of Leon
KISS
Klein Orkest
Kodaline
Korn
Kraftwerk
Krezip
K's Choice
Kyteman
Labi Siffre
Lady Gaga
Lady Gaga & Bradley Cooper
Lana Del Rey
Laura Pausini
Lauren Daigle
Led Zeppelin
Lee Towers
Lenny Kravitz
Leonard Cohen
Les Poppys
Level 42
Lewis Capaldi
Lex Uiting
Liesbeth List & Ramses Shaffy
Limp Bizkit
Linkin Park
Linkin Park & Jay-Z
Lionel Richie
Liquido
Lisa Lois
Little River Band
Live
London Grammar
Lorde
Loreen
Lou Reed
Louis Armstrong
LP
Lucifer
Ludovico Einaudi
Lukas Graham
Lynyrd Skynyrd
Maaike Ouboter
Maan
Maan x Goldband
Maarten van Roozendaal
Macklemore & Ryan Lewis ft. Ray Dalton
Madness
Madonna
Mneskin
Manic Street Preachers
Manu Chao
Marc Cohn
Marco Borsato
Marco Borsato, Armin van Buuren, Davina Michelle
Marco Schuitmaker
Mariah Carey
Marianne Rosenberg
Marillion
Mark & Clark Band
Mark Knopfler
Mark Knopfler & James Taylor
Mark Ronson ft. Amy Winehouse
Mark Ronson ft. Bruno Mars
Maroon 5
Martin Garrix
Marvin Gaye
Marvin Gaye & Tammi Terrell
Mary J. Blige & U2
Massive Attack
Matthias Reim
Meat Loaf
Meau
Meau ft. Racoon
Mecano
Melanie
Melissa Etheridge
Men At Work
Metallica
Metejoor & Hannah Mae
MGMT
Michael Andrews ft. Gary Jules
Michael Bubl
Michael Jackson
Michael Kiwanuka
Michel Fugain
Michel Sardou
Midnight Oil
Mika
Mike & The Mechanics
Mike Oldfield
Mike Oldfield & Maggie Reilly
Miley Cyrus
Miss Montreal
Moby
Motrhead
Mr. Mister
Mr. Probz
Mud
Muddy Waters
Mumford & Sons
Muse
My Chemical Romance
Natasha Bedingfield
Nazareth
Neet Ot Lottum
Neil Diamond
Neil Young
Nena
Nena & Kim Wilde
New Order
Niall Horan
Nick & Simon
Nick Cave & Kylie Minogue
Nick Cave & The Bad Seeds
Nickelback
Nielson
Nightwish
Nina Hagen
Nina Simone
Nirvana
Nits
No Doubt
Norah Jones
Normaal
Nothing But Thieves
Notorious B.I.G.
Novastar
Oasis
Of Monsters And Men
Offspring
Olivia Rodrigo
One Direction
OneRepublic
Os Jos
Orchestral Manoeuvres In The Dark
Otis Redding
Outfield
OutKast
Owl City
Ozzy Osbourne
P!nk
P!nk ft. Nate Ruess
P!nk ft. Willow Sage Heart
Paolo Conte
Paolo Nutini
Passenger
Pat Benatar
Patrick Bruel
Patrick Hernandez
Patti Smith Group
Paul de Leeuw
Paul de Leeuw & Simone Kleinsma
Paul Kalkbrenner
Paul McCartney & Frog Chorus
Paul McCartney & Wings
Paul Simon
Paul Weller
Pearl Jam
Pet Shop Boys
Peter Fox
Peter Frampton
Peter Gabriel
Peter Gabriel & Kate Bush
Peter Maffay
Peter Schilling
Ph.D.
Pharrell Williams
Phil Collins
Phil Collins & Philip Bailey
Pink Floyd
Pixies
Placebo
Plain White T's
Pommelien Thijs & Jaap Reesema
Porcupine Tree
Portishead
Post Malone
Prince
Prince & The Revolution
Proclaimers
Procol Harum
Pulp
Q65
Queen
Queen & David Bowie
Queens Of The Stone Age
Queensr che
R.E.M.
Racoon
Radiohead
Rage Against The Machine
Rag'n'Bone Man
Ralph McTell
Ram Jam
Rammstein
Ramones
Ramses Shaffy
Red Hot Chili Peppers
Reinhard Mey
REO Speedwagon
Rick Astley
Righteous Brothers
Rihanna
Rob de Nijs
Robbie Williams
Robert Cray Band
Robert Long
Robert Miles
Robert Plant
Roberta Flack
Robin S
Rod Stewart
Roger Glover & Guests
Rolling Stones ft. Lady Gaga & Stevie Wonder
Ronan Keating
Rond
Rowwen Hze
Roxette
Roxy Music
Roy Orbison
Rufus Wainwright
Run DMC & Aerosmith
Rush
S10
S10 & BLF
Sade
Sam Cooke
Sam Fender
Santana
Scorpions
Scott McKenzie
Seal
Sex Pistols
Shadows
Shania Twain
Shirley Bassey
Shocking Blue
Sia
Silk Sonic (Bruno Mars & Anderson .Paak)
Simon & Garfunkel
Simple Minds
Simply Red
Sinad O'Connor
Skik
Skunk Anansie
Slayer
Smash Mouth
Smashing Pumpkins
Snelle
Snelle & Maan
Sniff 'n The Tears
Snollebollekes
Snow Patrol
Snowy White
Soft Cell
Solomon Burke & De Dijk
Son Mieux
Soundgarden
Spandau Ballet
Spice Girls
Spider Murphy Gang
Spinvis
Split Enz
Status Quo
Stealers Wheel
Steely Dan
Stef Bos
Steppenwolf
Stereophonics
Steve Harley & Cockney Rebel
Steve Miller Band
Stevie Nicks
Stevie Ray Vaughan
Stevie Wonder
Sting
Sting & Cheb Mami
Stone Temple Pilots
Stranglers
Stromae
Sugarhill Gang
Supertramp
Survivor
Suzan & Freek
Suzan & Freek & Snelle
Suzanne Vega
Swedish House Mafia ft. John Martin
Swedish House Mafia ft. The Weeknd
System Of A Down
Talk Talk
Talking Heads
Tame Impala
Tanita Tikaram
Tavares
Taylor Swift
Tears For Fears
Tears For Fears & Oleta Adams
Teddy Swims
Temple Of The Dog
Temptations
Ten Sharp
Ten Years After
Tenacious D
The Alan Parsons Project
The Amazing Stroopwafels
The B-52's
The Babys
The Band
The Bangles
The Beach Boys
The Beatles
The Black Crowes
The Black Eyed Peas
The Black Keys
The Blue Nile
The Boxer Rebellion
The Buoys
The Cats
The Chainsmokers & Coldplay
The Clash
The Common Linnets
The Cult
The Cure
The Doors
The Dubliners
The Fray
The Gathering
The Hollies
The Human League
The Killers
The Kinks
The Mamas & The Papas
The Monkees
The Moody Blues
The National
The Opposites
The Pogues
The Pogues & Kirsty MacColl
The Pointer Sisters
The Police
The Prodigy
The Rembrandts
The Rolling Stones
The Scene
The Script
The Script ft. Will.I.Am
The Smiths
The Temper Trap
The Teskey Brothers
The The
The Verve
The War On Drugs
The Weeknd
The Weeknd ft. Daft Punk
The Who
Therapy?
Thin Lizzy
Thomas Acda, Kraantje Pappie & Rolf Sanchez
Thomas Acda, Paul de Munnik, Maan & Typhoon
Tisto
Tina Turner
Tina Turner & David Bowie
Tom Jones
Tom Odell
Tom Petty
Tom Petty & The Heartbreakers
Tom Waits
Toontje Lager
Tori Amos
Toto
Tracy Chapman
Train
Trammps
Traveling Wilburys
Triggerfinger
Trckener Kecks
Twarres
Twenty One Pilots
Typhoon
U2
U2 & BB King
U2 & Green Day
UB40
UB40 & Chrissie Hynde
Ultravox
Underworld
Uriah Heep
Valensia
Van Dik Hout
Van Halen
Van Morrison
Vance Joy
Vandenberg
Vangelis
Veldhuis & Kemper
Venice
Vitesse
Volbeat
Walk The Moon
Waterboys
Weather Girls
Wham!
Wheatus
White Lies
White Stripes
Whitesnake
Whitney Houston
Wildstylez ft. Niels Geusebroek
Willie Nelson
Wim Sonneveld
Within Temptation
Wolfmother
Womack & Womack
Xavier Rudd
Yann Tiersen
Yes
Youp van 't Hek
Youssou N'Dour & Neneh Cherry
Zucchero
ZZ Top![]()
Op de n of andere manier stoort me dat een stuk minder dan 10 keer Acda & De Munnik, waaronder dit gedrocht op 1979:quote:
Missen Zou
![]()
![]()
Gruwelijk. Ook als je kijkt wat er allemaal niet in staatquote:
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Wat is wel een Tina nummer dan?quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:44 schreef Evenstar het volgende:
Hoogste nummer van Tina niet eens een Tina nummer![]()
Evenstar
![]()
213 ...quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En dat Tonight van Son Mieux? Dat moest vanaf week 1 toch ook al met alle geweld de Top 2000 in?![]()
Allereerste uur heeft wel wat prachtige nummers(ze staan te laag!)
Dat staat echt op het randje, en ligt er volgend jaar waarschijnlijk weer uit.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:51 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Op de n of andere manier stoort me dat een stuk minder dan 10 keer Acda & De Munnik, waaronder dit gedrocht op 1979:
Missen Zou
![]()
Wake me up before you gogo zodanig gestegen dat er niet meer dronken op gedanst kan worden door het cafe![]()
![]()
Tja. Wanneer gaan ze nou eens invoeren dat je maar maximaal 2 of 3 platen van 1 artiest in je stemlijstje mag stoppen?That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Eerste entree krijgt vaak een bonus het jaar ernaquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:52 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dat staat echt op het randje, en ligt er volgend jaar waarschijnlijk weer uit.Solidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
Wie? Dat meisje van bij Andr Rieu? Fulenn?quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:49 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
En haar opvolgster komt er aan![]()
Je kan het VEEEEEL slechter hebben dan ditquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:52 schreef Evenstar het volgende:
Wat een algoritme meuk is dit weer zeg.Solidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
Evenstar
![]()
Dat klopt, maar dat maakt dit nog niet goedquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:53 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Je kan het VEEEEEL slechter hebben dan dit![]()
![]()
Dan is ie in 2025 weer weg.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:53 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Eerste entree krijgt vaak een bonus het jaar erna![]()
Stiekem vind ik dit wel een lekker catchy nummer.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Evenstar
![]()
Porcupine Tree wel heel fijn tussen 17:00 en 18:00 trouwens. Hopelijk flink stijgen volgend jaar.
Edit: Ik zie wel 10 nummer in dat uurtje ..... dat gaat afkapaids worden![]()
Vroeger de gouden zonequote:Op vrijdag 15 december 2023 11:54 schreef Evenstar het volgende:
Zo tussen 100 en 300 wordt wel steeds meer bagger.Solidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
As is tradition. De een-na-laatste dag is traditioneel immers de dag voor recente hitjes en gevallen voormalige oudjaarsdagpareltjes.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:54 schreef Evenstar het volgende:
Zo tussen 100 en 300 wordt wel steeds meer bagger.![]()
Grootste dalers:
Imagine Dragons - Enemy 797 gedaald 2023: nr. 1576 2022: nr. 779
Snollebollekes - Links Rechts 736 gedaald 2023: nr. 1812 2022: nr. 1076
Fleetwood Mac - You Make Lovin' Fun 691 gedaald 2023: nr. 1448 2022: nr. 757
Nielson - IJskoud 623 gedaald 2023: nr. 1613 2022: nr. 990
S10 - Adem Je In 622 gedaald 2023: nr. 1548 2022: nr. 926
Ed Sheeran - Overpass Graffiti 585 gedaald 2023: nr. 1672 2022: nr. 1087
Flemming - Amsterdam 575 gedaald 2023: nr. 1309 2022: nr. 734
Snelle - In M'n Bloed 559 gedaald 2023: nr. 1794 2022: nr. 1235
Ronde - Hard To Say Goodbye 506 gedaald 2023: nr. 1387 2022: nr. 881
Ed sheeran - Bad habits 505 gedaald 2023: nr. 1215 2022: nr. 710![]()
Hebben de Swifties een actie opgezet?? Wat een ellende.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Zal me nu weer even richten op mijn scriptie.
De jeugd van tegenwoordig.. Vroeger, in mijn tijd, had de jeugd smaak.quote:
Murray Walker![]()
Er was daar een tiener verongelukt in het verkeer. De nabestaanden hadden een actie opgezet om haar lievelingsnummer (Astronomy) in de Top te krijgen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:59 schreef Momo het volgende:
Wat is de connectie Conan Gray - Hilversum?
[ afbeelding ]![]()
In Urk staat Taylor Swift op 9quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:01 schreef GlennQuagmire het volgende:
In de categorie 91+ staat Smells like teen spirit op 4
Solidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
Evenstar
![]()
Zo, ik switch weer naar Musikhjlpen en dan vanaf maandag Serieus Request![]()
![]()
Laat ze eerst eens beginnen om verschillende uitvoeringen van hetzelfde nummer door dezelfde artiest te schrappen, zoals Clocks van Coldplay met Buena Vista Social Club.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:52 schreef 4-elements het volgende:
Tja. Wanneer gaan ze nou eens invoeren dat je maar maximaal 2 of 3 platen van 1 artiest in je stemlijstje mag stoppen?![]()
De 71 tot 80 jarigen hebben de beste top 10'squote:Op vrijdag 15 december 2023 11:56 schreef GlennQuagmire het volgende:
Sowieso leuke site die statistiekenpagina: https://www.nporadio2.nl/(...)jgers-en-dalers/2023![]()
![]()
![]()
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.![]()
In Staphorst Metallica op 8quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:02 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
In Urk staat Taylor Swift op 9![]()
![]()
Op nummer 8 Slayer - Angel of Death in Urk, veel mensen hebben lopen trollenquote:Op vrijdag 15 december 2023 12:02 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
In Urk staat Taylor Swift op 9![]()
Ik heb drie stemnummers achter elkaar op 1e kerstdag
Vijftien nummers van m'n stemlijst hebben gehaald:
33 John Lennon - Imagine
60 The Beach Boys - God Only Knows
81 Electric Light Orchestra - Mr Blue Sky
150 Elton John - Your Song
191 John Miles - Music
310 ABBA - The Day Before You Came
640 Billy Joel - Leningrad
666 Louis Armstrong - What A Wonderful World
689 Al Stewart - Year Of The Cat
717 The Beatles - The Long And Winding Road
999 Crowded House - Four Seasons In One Day
1028 The Beatles - The Fool On The Hill
1392 The Human League - Don't You Want Me
1410 Pet Shop Boys - It's A Sin
1653 Pet Shop Boys - West End Girls
Daarnaast nog vijf stuks in de Extra 500:
2107 Procol Harum - Homburg
2315 Pet Shop Boys - Go West
2418 Phil Lynott - Old Town
2420 Pet Shop Boys - Always On My Mind
2478 New Order - True Faith
En ook vijftien nummers die er niet in staan:
- Adamski & Seal - Killer
- A-ha - The Sun Always Shines On TV
- The Everly Brothers - Crying In The Rain
- Freiheit - Keeping The Dream Alive
- Hurts - Wonderful Life
- The KLF - Last Train To Trancentral
- Paul McCartney - Once Upon A Long Ago
- The Motors - Airport
- Gilbert O'Sullivan - Alone Again (Naturally)
- Pet Shop Boys - Suburbia
- Procol Harum - A Salty Dog
- Sparks - This Town Ain't Big Enough For Both Of Us
- Dusty Springfield - You Don't Have To Say You Love Me
- Wax - Bridge To Your Heart
- Steve Winwood - While You See A Chance![]()
Twee keer Eminem vind ik wel apart bij die leeftijdscategorie.quote:Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Populaire titels/versies (meer dan 1 keer aanwezig in de lijst):quote:Feeling Good - 3
Memories - 3
Sorry - 3
Always On My Mind - 2
Amsterdam - 2
Bad - 2
Bright Eyes - 2
Changes - 2
Cocaine - 2
Diamonds - 2
Dreams - 2
Fields Of Gold - 2
Fire - 2
Geef Mij Je Angst - 2
Gold - 2
Hallelujah - 2
Hello - 2
Hold Me - 2
Home Again - 2
Human - 2
Hurt - 2
I Heard It Through The Grapevine - 2
I Will Always Love You - 2
Is This Love - 2
It's My Life - 2
Knockin' On Heaven's Door - 2
Live And Let Die - 2
Lost - 2
Mad World - 2
My Way - 2
No Surrender - 2
One - 2
Our House - 2
Overcome - 2
Proud Mary - 2
She - 2
Smoorverliefd - 2
Somebody To Love - 2
Songbird - 2
Summertime - 2
Suzanne - 2
The Sound Of Silence - 2
The Weight - 2
Vienna - 2
You'll Never Walk Alone - 2
You've Got A Friend - 2![]()
In mijn gemeente staat Ede Staal- Het het nog nooit zo donker west op nummer 1
Bij deze wil ik mijn excuses aanbieden voor mijn smaakloze gemeente![]()
![]()
Groninger gespotquote:Op vrijdag 15 december 2023 12:06 schreef NailQueen het volgende:
Bij deze wil ik mijn excuses aanbieden voor mijn smaakloze gemeenteJij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Grootste stijgers:
Arctic Monkeys - 505 - 1611 gestegen - 2023: nr. 381 - 2022: nr. 1992
Rammstein - Zeit - 1327 gestegen - 2023: nr. 361 - 2022: nr. 1688
Mneskin - THE LONELIEST - 1284 gestegen - 2023: nr. 432 - 2022: nr. 1716
Taylor Swift - Love Story (Taylors Version) - 1079 gestegen - 2023: nr. 450 - 2022: nr. 1529
Kirsty Maccoll & Pogues - Fairytale Of New York - 998 gestegen - 2023: nr. 252 - 2022: nr. 1250
Sam Fender - Seventeen Going Under - 966 gestegen - 2023: nr. 767 - 2022: nr. 1733
Olivia Rodrigo - Drivers License - 877 gestegen - 2023: nr. 1123 - 2022: nr. 2000
Taylor Swift - Willow - 807 gestegen - 2023: nr. 592 - 2022: nr. 1399
Taylor Swift - Blank Space - 732 gestegen - 2023: nr. 757 - 2022: nr. 1489
Tina Turner - We Don't Need Another Hero - 730 gestegen - 2023: nr. 1253 - 2022: nr. 1983![]()
In mijn stad Danny Vera op 1. Wat wel te verwachten is, aangezien hij hier woont/is geboren.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Taylor Swiftquote:Op vrijdag 15 december 2023 12:08 schreef GlennQuagmire het volgende:
Grootste stijgers:
Taylor Swift - Love Story (Taylors Version) - 1079 gestegen - 2023: nr. 450 - 2022: nr. 1529
Kirsty Maccoll & Pogues - Fairytale Of New York - 998 gestegen - 2023: nr. 252 - 2022: nr. 1250
Sam Fender - Seventeen Going Under - 966 gestegen - 2023: nr. 767 - 2022: nr. 1733
Olivia Rodrigo - Drivers License - 877 gestegen - 2023: nr. 1123 - 2022: nr. 2000
Tina Turner - We Don't Need Another Hero - 730 gestegen - 2023: nr. 1253 - 2022: nr. 1983
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Dat vind ik anders oprecht wel gewoon een goed nummer.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:06 schreef NailQueen het volgende:
Bij deze wil ik mijn excuses aanbieden voor mijn smaakloze gemeenteAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Toch enig dat ABBA daar tussen staatquote:
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
COLOURS ON THE STREET|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
RED WHITE AND BLUEEEEE|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
![]()
https://www.pino112.nl/top2000
Beetje bij beetje wordt alles bijgewerkt
Meeste staat er overigens in, alleen bepaalde nieuw/uit die niet goed gekoppeld zijn.![]()
Bijzondere prestatie welquote:Op vrijdag 15 december 2023 12:05 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb drie stemnummers achter elkaar op 1e kerstdagMy friends all drive horses![]()
Ik vertrouw altijd meer op jou en Cassa dan op die Pipo’s zelf.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:15 schreef Pino112 het volgende:
Meeste staat er overigens in, alleen bepaalde nieuw/uit die niet goed gekoppeld zijn.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik denk wel dat het de live-versie wordt van Arriving Somewhere But Not Here want die krijg ik te horen als ik op preview klik. En Ruud draait dan dus dan zal het wel afgekapt worden.![]()
Dat ongeluk op de A1. Volgens mij kwam de familie daarvandaan.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:59 schreef Momo het volgende:
Wat is de connectie Conan Gray - Hilversum?
[ afbeelding ]Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615![]()
Oh jeetje. Riemen vast dus.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:22 schreef DarkSonic2 het volgende:
Ik denk wel dat het de live-versie wordt van Arriving Somewhere But Not Here want die krijg ik te horen als ik op preview klik. En Ruud draait dan dus dan zal het wel afgekapt worden.![]()
![]()
Bloodbuzz Ohio tussen Weg van Jou en Charlie Brown in. Dat is een fijn cadeautje van Radio 2
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well![]()
Heldquote:Op vrijdag 15 december 2023 12:15 schreef Pino112 het volgende:
Meeste staat er overigens in, alleen bepaalde nieuw/uit die niet goed gekoppeld zijn.![]()
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Taylor Swiftquote:Op vrijdag 15 december 2023 12:08 schreef GlennQuagmire het volgende:
Grootste stijgers:
Tina Turner - We Don't Need Another Hero - 730 gestegen - 2023: nr. 1253 - 2022: nr. 1983![]()
![]()
![]()
Zij gaat met aantal noteringen over enkele jaren al in de buurt komen van de absolute grootgrutters. Talentvolste singer-songwriter van een hele generatie
MEAUmeer dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., hoe dan ??![]()
Dat Heb Jij Gedaan had gewoon nu al een gooi moeten doen naar hoogste Nederlandstalige nummer imoBloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:28 schreef Evenstar het volgende:
Iets hoger dan die andere debuterende alternatieve rockband (maar dat verbaast me niet gezien de fanatieke fanactie).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zowel Arriving.... als Bloodbuzz Ohio zullen de komende jaren nog wel een stukje doorschuiven
Hier Skik - Op Fietse op nummer 2.En Daniel Lohues - Hier Kom Ik Weg op nummer 3. Dan weet iedereen welke gemeente het is haha.
Your beauty never ever scared me.![]()
Mijn gemeente:
1. BoRhap
2. Roller Coaster
3. Piano
4. Brabant
5-10 boring....Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Beter een van die overbodige Feeling Good covers inruilen voor Nina Simone's allerbeste werk Sinnerman. Staat ook meteen het beste soulnummer aller tijden in de lijst.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:06 schreef MadMaster het volgende:
Populaire titels/versies (meer dan 1 keer aanwezig in de lijst):
[..]Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ergens in Drenthe.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:32 schreef Ama het volgende:
Hier Skik - Op Fietse op nummer 2.En Daniel Lohues - Hier Kom Ik Weg op nummer 3. Dan weet iedereen welke gemeente het is haha.
Album top 100 2024![]()
quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:31 schreef Gretzl het volgende:
MEAUmeer dan
Inderdaad, dit gedrocht opknopen aan de hoogste boom...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., hoe dan ??![]()
[ afbeelding ]
Dat Heb Jij Gedaan had gewoon nu al een gooi moeten doen naar hoogste Nederlandstalige nummer imo![]()
Daar maar even een screenshot van posten in Radio 2 Top 2000 Stemlijsten (Facebook), want de boomers aldaar gaan al dagenlang helemaal los op hoe overrated Taylor wel niet isquote:Op vrijdag 15 december 2023 12:02 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
In Urk staat Taylor Swift op 9
Je weet dat Urk sowieso het meest willekeurig stemt van heel Nederland? Daar stond vorig jaar Kate Bush bovenaan, en het jaar daarvoor Vieze Media van Roddelpraat.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:38 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Daar maar even een screenshot van posten in Radio 2 Top 2000 Stemlijsten (Facebook), want de boomers aldaar gaan al dagenlang helemaal los op hoe overrated Taylor wel niet is![]()
![]()
Is dat niet de vereniging van @bakkiestro?quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:38 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Daar maar even een screenshot van posten in Radio 2 Top 2000 Stemlijsten (Facebook), want de boomers aldaar gaan al dagenlang helemaal los op hoe overrated Taylor wel niet isAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Was er ook bang voor dat White Flag (#57 in 2004) hetzelfde lot zou treffen. Die is gelukkig 4 plekken gestegen en staat nog iets veiliger,quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:35 schreef DarkSonic2 het volgende:
A Night Like This stond in 2010 nog op 22, nu op 1999. Die heeft het dus echt net gehaald.
Blijf wel van mening dat het nergens op slaat dat Dido nauwelijks meer op de radio te horen is.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Vind je het gek, ze heeft in 20 jaar geen grote hit meer gehad.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:40 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Was er ook bang voor dat White Flag (#57 in 2004) hetzelfde lot zou treffen. Die is gelukkig 4 plekken gestegen en staat nog iets veiliger,
Blijf wel van mening dat het nergens op slaat dat Dido nauwelijks meer op de radio te horen is.![]()
Ik zou verhuizen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:43 schreef Berkery het volgende:
Gadver, Disturbed op 10 in mijn woonplaats
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:31 schreef Gretzl het volgende:
MEAUmeer dan
Zo goed is dat nummer dan ook weer niet hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., hoe dan ??![]()
[ afbeelding ]
Dat Heb Jij Gedaan had gewoon nu al een gooi moeten doen naar hoogste Nederlandstalige nummer imo
Ze heeft er tenminste een Bubbling Under en een samenwerking met 🦝 erbij, dus dan snap ik wel dat ie daalt hoor.![]()
En is iedereen al Crystal Mad?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Jazekerquote:Op vrijdag 15 december 2023 12:40 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Is dat niet de vereniging van @:Bakkiestro?
Ik kom daar alleen om wat tegenwicht te bieden![]()
![]()
De sfeer is hier op FOK! uiteraard het best, omdat de users meer van leven en laten leven zijn en geen megazure insteek hebben (eerder het omgekeerde, super veel positieve blije mensen)
Natuurlijk zijn er hier ook enkele artiesten die elk jaar door de mangel gaan. Maar de tendens is op FOK! gelukkig niet dat vrijwel alle moderne muziek kut zou zijn.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Helaas. Stomvervelende plaat.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:35 schreef DarkSonic2 het volgende:
A Night Like This stond in 2010 nog op 22, nu op 1999. Die heeft het dus echt net gehaald.![]()
Dat kan er maar eentje zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:32 schreef Ama het volgende:
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Ja, dat is begrijpelijk.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:41 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Vind je het gek, ze heeft in 20 jaar geen grote hit meer gehad.
Maar ik dacht dat White Flag wel enige evergreen status zou hebben. Of Thank You.
Beetje jammer wel imo dat haar samenwerking met Eminem nu verreweg het hoogst staat.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ik durf jullie niet meer onder ogen te komen:
Top 10 Dijk en Waard, Noord-Holland, NL
1. Queen - Bohemian Rhapsody
15%
2. Os Jos - Bloemkle
Vrouw Man
11%
3. Danny Vera - Roller Coaster
Vrouw Man
10%
4. Eagles - Hotel California
Vrouw Man
9%
5. Billy Joel - Piano Man
Vrouw Man
8%
6. Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Vrouw Man
7%
7. Pearl Jam - Black
Vrouw Man
7%
8. Coldplay - Fix You
Vrouw Man
7%
9. Metallica - Nothing Else Matters
Vrouw Man
6%
10. Queen - Love Of My Life
Vrouw Man
6%My friends all drive horses![]()
Jepquote:Op vrijdag 15 december 2023 12:46 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Dat kan er maar eentje zijn.
Stond vorig jaar nog op #1 in De Nederlandstalige 1999 (ook van Radio 2)quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:44 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Zo goed is dat nummer dan ook weer niet hoor.
Ze heeft er tenminste een Bubbling Under en een samenwerking met 🦝 erbij, dus dan snap ik wel dat ie daalt hoor.
De fan in mij kan het gewoon niet zo goed hebben dat zowel Miss M, Claudia, Guus als Blf er nog bovenstaande.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Meende dat Volbeat vooral heel groot was in de Achterhoek. Blijkbaar dus ook in Drenthe.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:48 schreef Berkery het volgende:
In de gemeente De Wolden (Drenthe) staat Lola Montez op 10
[ afbeelding ]![]()
Hier wil ik nog even Hermes House Band aan toevoegen. Als dat erin komt...quote:Op donderdag 14 december 2023 22:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De enige vreesplaat is Feesttent, de enige echt leuke plaat die de streep net niet gehaald heeft Empire of the Sun van de nummers die je niet zou verwachten. Ik zie platen onder de 2150 eigenlijk niet meer als kanshebber zonder een echte boost, dan moet je al bijna 100 stemmen meer hebben dan het vaste stempubliek, dat is best veel[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat was een apart lijstje van Giel Beelen. In de Koninklijke 500 (iets representatiever lijstje lijkt me) van dit jaar stond ie op 174. 174.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:48 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Stond vorig jaar nog op #1 in De Nederlandstalige 1999 (ook van Radio 2)
De fan in mij kan het gewoon niet zo goed hebben dat zowel Miss M, Claudia, Guus als Blf er nog bovenstaande.![]()
Dido heeft gewoon geluk dat haar nummers binnen de Radio 2-smaak anno 2003 pasten, net zoals bijv. Katie Melua. Daarom staan ze er geloof ik nog altijd in.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, dat is begrijpelijk.
Maar ik dacht dat White Flag wel enige evergreen status zou hebben. Of Thank You.
Beetje jammer wel imo dat haar samenwerking met Eminem nu verreweg het hoogst staat.![]()
Toch een ruime WK rugby bonus voor Zombie(die staat nog eens hoger dan ooit).
Sinad ook met een zeer terecht megadikke DAB+ voor haar beste nummer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Dan denk je ook dat White Flag anno 2023 niet meer zo'n grote hit zou worden? Als je kijkt naar de streaming cijfers op Spotify is het nummer verre van vergeten.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:52 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dido heeft gewoon geluk dat haar nummers binnen de Radio 2-smaak anno 2003 pasten, net zoals bijv. Katie Melua. Daarom staan ze er geloof ik nog altijd in.
Goed het mogelijke duidelijk zijn dat ik Dido ondergewaardeerd vind. Zeker als je het vergelijkt met hoe populair medebritten Adele en Amy W in deze lijst zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Gemeentelijke top 10 hier in Almelooooo
1. Queen - Bohemian Rhapsody
2. Eagles - Hotel California
3. Danny Vera - Roller Coaster
4. Led Zeppelin - Stairway To Heaven
5. Billy Joel - Piano Man
6. Coldplay - Fix You
7. Metallica - Nothing Else Matters
8. Queen - Love Of My Life
9. Guns N' Roses - November Rain
10. Deep Purple - Child In Time
Heul niet verkeerd, Child in Time gewoon bij de eerste 10![]()
![]()
quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dan denk je ook dat White Flag anno 2023 niet meer zo'n grote hit zou worden? Als je kijkt naar de streaming cijfers op Spotify is het nummer verre van vergeten.
Goed het mogelijke duidelijk zijn dat ik Dido ondergewaardeerd vind. Zeker als je het vergelijkt met hoe populair medebritten Adele en Amy W in deze lijst zijn.Dat die artiesten toevallig allemaal Brits zijn heeft er niets mee te maken. Adele en Amy waren en zijn nu eenmaal succesvoller dan Dido.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik wil even melden dat ik teleurgesteld ben in mijn generatie.Fuck Disturbed. Sow. Linkin Park doet me wel goed om te zien op 4.
Vorig jaar met een Even Tot Hier-bonus relatief hoog binnengekomen, maar die lijkt alweer keihard uitgewerkt.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:56 schreef GlennQuagmire het volgende:
Grootste dalers:
Ronde - Hard To Say Goodbye 506 gedaald 2023: nr. 1387 2022: nr. 881
Ik vind de Nederlandstalige cover eigenlijk beter dan het origineel. Sterke tekst
Adem Je In voor mij het enige goede nummer dat helaas hard gedaald is. Rest niet zo rouwig om.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:56 schreef GlennQuagmire het volgende:
Grootste dalers:
Imagine Dragons - Enemy 797 gedaald 2023: nr. 1576 2022: nr. 779
Snollebollekes - Links Rechts 736 gedaald 2023: nr. 1812 2022: nr. 1076
Fleetwood Mac - You Make Lovin' Fun 691 gedaald 2023: nr. 1448 2022: nr. 757
Nielson - IJskoud 623 gedaald 2023: nr. 1613 2022: nr. 990
S10 - Adem Je In 622 gedaald 2023: nr. 1548 2022: nr. 926
Ed Sheeran - Overpass Graffiti 585 gedaald 2023: nr. 1672 2022: nr. 1087
Flemming - Amsterdam 575 gedaald 2023: nr. 1309 2022: nr. 734
Snelle - In M'n Bloed 559 gedaald 2023: nr. 1794 2022: nr. 1235
Ed sheeran - Bad habits 505 gedaald 2023: nr. 1215 2022: nr. 710Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ik ben eigenlijk wel blij dat mijn gemeente niet op te vragen is. Vorig jaar stond de hnekop hier op 1![]()
![]()
Ja ik geef dus mijn meningquote:Op vrijdag 15 december 2023 13:00 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dat die artiesten toevallig allemaal Brits zijn heeft er niets mee te maken. Adele en Amy waren en zijn nu eenmaal succesvoller dan Dido.Ik weet ook wel dat die andere twee buiten de Top 2000 vandaag de dag ook succesvoller zijn.
Mag ik alsnog vinden dat het teleurstellend is dat Dido met slechts 1,5 nummer in de lijst staat. Helpt niet mee dat Radio 2 haar nog maar gemiddeld 15x per jaar draait.
Ook erg jammer dat Jewel uit de lijst is gevallen trouwens
Dido en Jewel zijn dus artiesten die we (mogen) vergeten. Goldband en de Bankzitters niet.quote:Op vrijdag 15 december 2023 13:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja ik geef dus mijn meningIk weet ook wel dat die andere twee buiten de Top 2000 vandaag de dag ook succesvoller zijn.
Mag ik alsnog vinden dat het teleurstellend is dat Dido met slechts 1,5 nummer in de lijst staat. Helpt niet mee dat Radio 2 haar nog maar gemiddeld 15x per jaar draait.
Ook erg jammer dat Jewel uit de lijst is gevallen trouwens![]()
Hoe vaak een nummer op R2 gedraaid wordt speelt niet meer zo'n grote rol als enkele jaren geleden. Buiten die nieuwe keuzelijstkennis die we hebben opgedaan. Grappig is vooral dat ze bij R2 idioot veel moeite voor Blackbird doen, die dus nog minimaal 500 wachtenden voor u blijkt te hebben. Daar kan ik dan wel erg om lachen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 13:07 schreef Gretzl het volgende:
Helpt niet mee dat Radio 2 haar nog maar gemiddeld 15x per jaar draait.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Toxic wil ik als de wiedeweerga terug in de lijst. Briljant nummerquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel in 2021 en 2022. En Baby One More Time heeft er in verleden in gestaan.![]()
En Everytime zou stiekem ook wel mogen, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren
00s popzangeressen en de Top 2000 blijkt toch vaak een lastige combi. Ze hebben grote hits gehad die iedereen kent, maar niet zo snel in een lijstje van 35 belanden bij de meeste mensen.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Hmmm ik ben dan wel weer zo'n luisteraar die de nummers van Goldband ook beter vindt dan het gros van de rest van de Nederlandstalige noteringen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 13:10 schreef Buendia het volgende:
[..]
Dido en Jewel zijn dus artiesten die we (mogen) vergeten. Goldband en de Bankzitters niet.
Maar goed, als de lijst niet dynamisch zou zijn was er geen bal aan. Hoort er nu eenmaal bij dat favorieten hun plek verliezen en mogelijk nooit meer terugkeren.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Welke?quote:Op vrijdag 15 december 2023 13:15 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
2 van de 4 waren in de afgelopen week.Your beauty never ever scared me.![]()
Samequote:Op vrijdag 15 december 2023 13:12 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Grappig is vooral dat ze bij R2 idioot veel moeite voor Blackbird doen, die dus nog minimaal 500 wachtenden voor u blijkt te hebben. Daar kan ik dan wel erg om lachen.![]()
Ik ga overigens wel een potje janken (van binnen) als Blackbird in 2024 eerder dan Eefje de Visser in de Top 2000 komt. Dat jullie het even weten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. trouwens voor All Too Well (Ten Minute Version)![]()
![]()
![]()
Kan bijna niet anders dat die zich binnen 1-2 jaar ook in de top 100 nestelt. Met de EU concertreeks in aantocht heeft Taylor volgend jaar ook allemaal stijgers. En ATW is gewoon veel te geniaal om niet tussen de grootste klassiekers te belanden
(de emotie van het moment toen![]()
)
In de * Gretzl Top 2000 staan er nog wel een paar nummers hoger dan ATW.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Dit is inclusief DAB. Al speelde John Gosling niet mee op Waterloo Sunsetquote:Op vrijdag 15 december 2023 13:15 schreef MielMonteur het volgende:
Waterloo Sunset 1959.
Dat wordt de laatste keer tot de DAB![]()
Oh daar komt de verwarring dan vandaan dat mijn 3 favoriete liedjes van Eddie zijn album het allemaal hadden gehaald.quote:Want de site zei eerder al dat hij het niet had gehaald.
Krijg net de mail binnen met welke platen er in de lijst staan, deze vond ik toch wel zeer teleurstellendquote:Helaas hebben deze favorieten van jou het dit jaar niet gered:
Kraftwerk
The ModelOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Eefje ook al genamecheckt, de Gretzl-bingokaart is bijna volquote:Op vrijdag 15 december 2023 13:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Same![]()
Ik ga overigens wel een potje janken (van binnen) als Blackbird in 2024 eerder dan Eefje de Visser in de Top 2000 komt. Dat jullie het even weten![]()
![]()
Gisteren geweest.quote:Op vrijdag 15 december 2023 13:20 schreef LTVDK het volgende:
Krijg net de mail binnen met welke platen er in de lijst staan, deze vond ik toch wel zeer teleurstellend
[..]
Edit: eergisteren 2178.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Die 500 extra tellen nietquote:Op vrijdag 15 december 2023 13:22 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Gisteren geweest.
Edit: eergisteren 2178.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Eigenlijk staat Long Nights er dus wel in maar eigenlijk ook weer niet.Your beauty never ever scared me.![]()
Helaas hebben deze favorieten van jou het dit jaar niet gered:
Sly & The Family Stone-Dance To The Music
Al Green-Here I Am (Come And Take Me)
Funkadelic-One Nation Under A Groove
James Brown-Sex Machine
Stevie Wonder-Higher Ground
Otis Redding-I've Been Loving You Too Long
Toni Braxton-Unbreak My Heart
Sam & Dave-Soul Man
Jacksons-Shake Your Body![]()
![]()
Schrdingers Top 2000-notering.quote:Op vrijdag 15 december 2023 13:24 schreef Ama het volgende:
Eigenlijk staat Long Nights er dus wel in maar eigenlijk ook weer niet.![]()
Ik denk dat als het tussen een nummer op de keuzelijst gaat en eentje die met vrije stemmen zo ver is gekomen dat ze dan gewoon voor de eerste kiezen, lekker makkelijk.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:26 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat ze doen als de nummer 2000 en 2001 precies hetzelfde aantal stemmen hebben. Tossen? Kijken welke het beste in het radioformat past?
En anders misschien nog een tiebreaker dat het nummer dat al in de lijst stond vor gaat t.o.v. het nummer dat nieuw zou binnenkomen. Helemaal random loten zal wel niet.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
The Doors - Touch Me
Procol Harum - Homburg
A-Ha - The Sun Always Shines On Tv
U96 - Das Boot
Dolly Parton - You Are
The Byrds - Turn! Turn! Turn!
Mike Oldfield & Maggie Reilly - To France
Carly Simon - Coming Around Again
The Monkees - Daydream Believer
Jon And Vangelis - I'll Find My Way Home
Roxy Music - Jealous GuyAllemaal niet gehaald.
Helaas hebben deze favorieten van jou het dit jaar niet gered:
The Doors - Touch Me
The Jam - Going Underground
Blur - Parklife
Jamiroquai - Deeper Underground
Beastie Boys - Intergalactic
Run DMC - It's Tricky
Aerosmith - Amazing
Supergrass - Sun Hits The Sky
Four Seasons - December 1963 (Oh What A Night)PWBF![]()
Geen Fiesta van The Pogues
Nederland, smakeloos.Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Wel hoorquote:Op vrijdag 15 december 2023 13:36 schreef Zorro het volgende:
Geen Fiesta van The Pogues
Nederland, smakeloos.
En Fairytale of NY bijna 1000 plaatsen gestegen naar 252.PWBF![]()
Volbeat is overal in de provincie kneiterpopulairquote:Op vrijdag 15 december 2023 12:50 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Meende dat Volbeat vooral heel groot was in de Achterhoek. Blijkbaar dus ook in Drenthe.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat stukje ellende van gisteren staat er volgend jaar ook gewoon bij.quote:Op vrijdag 15 december 2023 13:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volbeat is overal in de provincie kneiterpopulairAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik vrees ervoor jaquote:Op vrijdag 15 december 2023 13:39 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat stukje ellende van gisteren staat er volgend jaar ook gewoon bij.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Eagles - Hotel California 3 (0)
Led Zeppelin - Stairway To Heaven 6 (0)
Pink Floyd - Comfortably Numb 14 (-1)
Dire Straits - Sultans Of Swing 20 (0)
Linkin Park - In The End 44 (-1)
Queen - Innuendo 48 (-9)
Paolo Nutini - Iron Sky 64 (-5)
Supertramp - Fool's Overture 70 (-5)
The Doors - Riders On The Storm 103 (-1)
Foo Fighters - The Pretender 129 (-13)
Billy Joel - Goodnight Saigon 157 (-24)
Golden Earring - Twilight Zone 228 (-42)
Lynyrd Skynyrd - Free Bird (Albumversie) 237 (+46)
Kansas - Dust In The Wind 290 (-45)
Meat Loaf - Bat Out Of Hell (Album Version) 306 (-28)
Toto - Hold The Line 329 (-28)
Guns N' Roses - Welcome To The Jungle 349 (-76)
The Police - Message In A Bottle 482 (+72)
America - A Horse With No Name 535 (-7)
War On Drugs - Thinking Of A Place 590 (+4)
Peter Schilling - Major Tom (Vllig Losgelst) 705 (+94)
The Prodigy - Smack My Bitch Up 746 (+113)
Genesis - Land Of Confusion 838 (-24)
Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderfull Days 883 (-65)
Nina Simone - Feeling Good 1244 (-76)
Niet gehaald:
Billy Idol - White Wedding -
The Cranberries - Animal Instinct -
Corey Hart - Sunglasses At Night -
De Jeugd Van Tegenwoordig - Hollereer -
Dion - Runaround Sue -
Freddie Mercury - Living On My Own -
Kavinsky - Nightcall -
Kraftwerk - The Model -
Skeeter Davis - The End Of The World -
Tom Petty - Love Is a Long Road -
_
Redelijk teleurstellend wel, bijna alles in de min
_____
Het is wel de ultieme heehaw redneck provincierock. Ondanks dat de producent van deze heehaw redneck provincierock uit Denemarken komt.quote:Op vrijdag 15 december 2023 13:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volbeat is overal in de provincie kneiterpopulair![]()
![]()
Waarom zegt NPO dan in het lijstje "Deze hebben het niet gered" tegen mij "The Pogues - Fiesta"quote:Op vrijdag 15 december 2023 13:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wel hoor
En Fairytale of NY bijna 1000 plaatsen gestegen naar 252.
Stelletje prutsers daar .Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie![]()
@Pino112: nog een klein foutje in je overzicht.
Damien Rice - The Blower's Daughter staat er nog niet in op de juiste positie.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Bijna jammer dat we die lijst van '23 er nog doorheen moeten jagen. Ik ben eigenlijk al wel hyped voor de volgende.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Even een rondje gedaan langs m'n nominaties. Wel tevreden met het resultaatJewel is de enige stem die uit de daadwerkelijke Top 2000 is gevallen.
Spoilertags voor @Mexicanobakker, @Scorpion_17 en anderen die de posities nog niet willen weten.
Ex aequo:
Danny Vera - Roller Coaster (2019)Gestegen:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw/re-entry in de lijst:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Damien Rice - The Blower's Daughter (2001)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
Gezakt:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bubbling:
2006. Jewel - Foolish Games (1995)
2196. Haddaway - What Is Love (1993)
2381. Bon Iver - Skinny Love (2007)
Niet in de lijst:
![]()
a balladeer - Swim with Sam (2006)
Aafke Romeijn - Karakter (2013)
Abel - Zonder een Woord (2000)
Acda En De Munnik - Schoolplein (1999)
Arcade Fire - Rebellion (Lies) (2004)
Beach House - Myth (2012)
boygenius - not strong enough (2023)
Bright Eyes - First Day of My Life (2005)
Buurman - Mooi Weer En Fruitsla (2008)
Carla Morrison - Disfruto (2012)
Carly Rae Jepsen - Run Away with Me (2015)
Cur de Pirate - Place de la Rpublique (2011)
dEUS - Instant Street (1999)
Eefje de Visser - Scheef (2015)
Glen Hansard - Bird of Sorrow (2012)
Guus Meeuwis - Niemand (2005)
Harrie Jekkers - De Man in de Wolken (1991)
Het Zesde Metaal - Ploegsteert (2012)
Iris Penning - Dood Voor een Dag (2016)
Jens Lekman - I Want a Pair of Cowboy Boots (2012)
Junip - Line of Fire (2013)
LCD Soundsystem - All My Friends (2007)
Linde Schne - Ergens in Mijn Hoofd (2020)
Louane - Si T'tais La (2017)
Lykke Li - I Follow Rivers (2011)
M83 - Wait (2011)
Matt Berninger - One More Second (2019)
Nelly Furtado - Try (2003)
Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea (1998)
Nick Drake - Day Is Done (1969)
Nils Frahm - Says (2013)
Phoebe Bridgers - Funeral (20167)
Phosphorescent - Song for Zula (2013)
Radiohead - Let Down (1997)
Robyn - Dancing on My Own (2010)
Roosbeef - Menselijke Mensen (2020)
Sophie Straat - Mooier Als Je Lacht (2023)
Sufjan Stevens - Fourth of July (2015)
The 1975 - Robbers (2013)
The Killers - Mr. Brightside (2004)
The Gaslight Anthem - Great Expectations (2008)
The Postal Service - Such Great Heights (2003)
The Shins - New Slang (2001)
The Tallest Man on Earth - Love Is All (2010)
Thirteen Senses - Into the FIre (2014)
Todd Terje - Inspector Norse (2012)
Tourist LeMc - Koning Liefde (2015)
Typhoon - Liefste (2014)
Veldhuis & Kemper - Half Zo Echt (2003)
Wies - Barman (2021)
Wim De Craene - Rozane (1975)
Wir Sind Helden - Nur Ein Wort (2005)
Wolf Alice - Don't Delete the Kisses (2017)
Yann Tiersen - Comptine D'un Autre t, L'aprs-Midi (2001)
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen (1970)
[ Bericht 2% gewijzigd door Gretzl op 15-12-2023 14:03:38 ]Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ik vind het bijna jammer dat ik tijdens de top2000 op vakantie benquote:Op vrijdag 15 december 2023 13:57 schreef Tussle266 het volgende:
Bijna jammer dat we die lijst van '23 er nog doorheen moeten jagen. Ik ben eigenlijk al wel hyped voor de volgende.![]()
![]()
Dan is de volgende editie voor jou wel dichterbij dan voor mij.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:01 schreef Buendia het volgende:
[..]
Ik vind het bijna jammer dat ik tijdens de top2000 op vakantie benAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Nou daar is ie dan eindelijk, de bekendmaking van de lijst der lijsten. Na er even door heen te hebben gescrold kon ik al wel opmaken dat het anno 2023 nog steeds een belegen bedoening is. Natuurlijk wel even kijken hoe mijn eigen ingestuurde nummers het gedaan hebben, maar 8 uit 35 is ook wel enigszins teleurstellend.
Viel me verder zo snel nog wat op? Dat twee flinke stijgers uit de top 50 Killing In The Name Of en Imagine na elkaar worden gedraaid is wel grappig. Verder verbaas ik me er toch weer over dat er zoveel Nederlandstalige meuk zo hoog staat; ik noem een Maan, Bankzitters of Marco SchuitmakerOf zo'n #280 die met meer dan driehonderd plekken is gestegen. Wie de fuck is Jaap Reesema nou weer
Geen idee hoe dat nummer van Arctic Monkeys zo populair is geworden trouwens maar ik zal wel onder een steen geleefd hebben. Ik juich het wel toe, mooi nummer.
Staan verder natuurlijk ook best mooie nummers in, maar in zijn totaliteit vind ik het maar een kutlijstje. Dat gezegd hebben ga ik verder - in al mijn muzikale verhevenheid - Gucci Mane luisteren![]()
![]()
Er is geen georganiseerde stemactie geweest voor The National voor zover ik weet (en ik zit in alle fangroepen).quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:18 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op The National.
Nog even aan gedacht om op Reddit wat te copy-pasten omdat ik deze post van 2 jaar geleden vrij hilarisch vond.
https://www.reddit.com/r/(...)/mcr_in_the_top2000/
Maar ik had belangrijke dingen aan m'n hoofd en het was ook leuker als mijn favoriete band het gewoon zonder extra actie zou halen. Ik vond het al mooi genoeg dat ze eindelijk erkenning kregen van Radio 2 middels twee plekken op de keuzelijst.Op twitter / X heb ik een paar enthousiaste tweets de wereld ingeslingerd over het heugelijke feit dat ze op de keuzelijst stonden. Dat was stap 1. Uiteraard niet te vroeg gejuicht. Ik heb niemand opgeroepen om op Bloodbuzz Ohio of I Need My Girl te stemmen. Mijn tweet over de keuzelijst kreeg 14 likes en 2 retweets, dus valt ook wel mee hoeveel buzz het gecreerd heeftquote:Op vrijdag 15 december 2023 11:21 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ik las dat Gretzl ook op Twitter bezig was geweest, maar ik heb geen Twitter meer dus ik weet er het mijne van![]()
De juichtweet had wel iets meer bereik, maar toen was de stembus uiteraard al geslotenBloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Er is in het verleden meerdere jaren op Facebook een stemactie geweest voor Arcade Fire - Rebellion (Lies). De initiatiefneemster zit/zat volgens mij ook op FOK.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:07 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Het verschil met die genoemde artiesten is dat die allemaal 'hitjes' hebben gehad die k op Radio 2 werden gedraaid. Porcupine en National kwamen pas op de keuzelijst dankzij fan-gepush. Als Arcade Fire-fans dat deden dan hadden we allang Rebellion Lies in de lijst gehad.
Helaas heeft dat nooit succes gehad, waarschijnlijk omdat de factor keuzelijst toen ook te groot was.
En nee, ik weet nog steeds niet waarom Radio 2 The National naderhand op de keuzelijst plaatste. Misschien dat het toch een telefoontje van Rob Stenders was naar zijn oude collega's (die had immers nog een belofte openstaan)
Ik verneem het graag als je nog wel bewijzen tegenkomt van extra stemacties voor The National. Ik kan ze niet vindenquote:Op vrijdag 15 december 2023 10:52 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Hot take: Porcupine Tree en The National zijn net zo erg stemactieplaten als de Hunekop en consorten, maar omdat het binnen y'alls muziekstraatje past vinden we het schijnbaar ok.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Tropic Morning News was de eerste National-track die toch een beetje mainstream was op Radio2?quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:13 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Er is in het verleden meerdere jaren op Facebook een stemactie geweest voor Arcade Fire - Rebellion (Lies). De initiatiefneemster zit/zat volgens mij ook op FOK.
Helaas heeft dat nooit succes gehad, waarschijnlijk omdat de factor keuzelijst toen ook te groot was.
En nee, ik weet nog steeds niet waarom Radio 2 The National naderhand op de keuzelijst plaatste. Misschien dat het toch een telefoontje van Rob Stenders was naar zijn oude collega's (die had immers nog een belofte openstaan)
[ twitter ]
[..]
Ik verneem het graag als je nog wel bewijzen tegenkomt van extra stemacties voor The National. Ik kan ze niet vinden![]()
Die stemactie hadden ze eerdere jaren ook al in Top 2000 Stemlijsten (Facebook), alleen toen ontbrak de hulp van de keuzelijst en ging het feest niet door.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:50 schreef peaceman het volgende:
Porcupine tree erin is natuurlijk ook een ordinaire stemactie.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Gelijkwaardig met Weird Goodbyes en Somebody Desperate. Die kwamen iets eerder uit. Een beetje mainstream zou je het kunnen noemen, maar het is niet te vergelijken met de airplay die de hoge rotatienummers krijgen (8-10x zoveel).quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:17 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Tropic Morning News was de eerste National-track die toch een beetje mainstream was op Radio2?
Zelf weinig naar Radio 2 geluisterd afgelopen jaar. Ik vermoed dat Blokhuis wel het hardst heeft gepusht van alle dj's.
OT: ik kwam er vandaag pas achter dat je me al even op last.fm volgde. Volg je dan nu ook terug haha![]()
Toffe smaak zo te zien (dat dacht ik al wel af te leiden uit je stemlijst en playlists)
Nou ja, als The National echt zo pretentieus en alternatief zou zijn was Radio 2 het vast niet door het jaar heen ook gaan draaien (zie bovenstaande post).quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:53 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Amen. Een handjevol mensen in Nederland kent Porcupine Tree of The National. Iedereen zit met eennaar de radio te luisteren als die voorbijkomen. Pretentieuze alternatieve meuk.
PT zie ik gewoon als het zoveelste succesvolle Snob 2000-nummer dat de overstap maakt. Nummers als Jungeland, Exit Music, Bigmouth Strikes Again, No One Knows vinden we toch niet te alternatief voor de Top 2000?Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Naja, de enige hardnekkige National-stan die ik echt ken ben jij. Andere mensen die een uitgesproken favoriet nummer of bepaald nummer in de Top wilden stemmen (kuch DJ11 en de Pet Shop Boys of die ene Twitteraar met Moby - Gokuch) hadden inmiddels de hoop dat hun fave erin komt allang opgegeven.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:13 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Er is in het verleden meerdere jaren op Facebook een stemactie geweest voor Arcade Fire - Rebellion (Lies). De initiatiefneemster zit/zat volgens mij ook op FOK.
[ twitter ]
[..]
Ik verneem het graag als je nog wel bewijzen tegenkomt van extra stemacties voor The National. Ik kan ze niet vinden
Misschien waren de Radio 2-keuzelijstmakers het jaarlijkse 'waar national ze zijn maar liefst 5x gedraaid volgens last.fm 🥺🥺🥺'-riedeltje op Fok en Twitter ook spuug- en spuugzat en zijn ze toch gebogen.![]()
quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:00 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nou, mijn moeder vindt The National leuk en het is nou niet alsof zij zo'n muziekkenner is
Die band werd best wel gedraaid op de radio in het verleden.![]()
Ja, en onlangs nog aangekondigd als headliner voor Down the Rabbit Hole 2024.
En in september voor het eerst de Ziggo Dome (17k) uitverkocht. Dat zal ook wel mee hebben geholpen.
Kan ook best dat ze afgelopen jaren al dichtbij een plekje waren in de Top 2000. En dat het nu nt wel lukt vanwege de keuzelijst.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ja ok, ze zijn ook een Leo Blokhuis-troetelbandje. Maar laten we eerlijk zijn: er hangt wel zo'n zweem van pretentieusheid rondom The National. Anders zou je niet iedere keer benoemen dat het je lievelingsband is, "kijk mij eens een muzieksnob zijn met mn National, het Suzan en Freek-luisterend klootjesvolk snapt dit niet".quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nou ja, als The National echt zo pretentieus en alternatief zou zijn was Radio 2 het vast niet door het jaar heen ook gaan draaien (zie bovenstaande post).
PT zie ik gewoon als het zoveelste succesvolle Snob 2000-nummer dat de overstap maakt. Nummers als Jungeland, Exit Music, Bigmouth Strikes Again, No One Knows vinden we toch niet te alternatief voor de Top 2000?
Tweede punt: Rebellion Lies en Mercy Street hebben het ook nooit gehaald, ondanks dat die heel vaak op vrije keuzelijstjes voorkomen.![]()
Ik zag iemand op X die het er niet mee eens is dat PT en The National binnenkomen, ik hoop niet dat diegene hier ook post?![]()
In mijn gemeente staat verrassend genoeg Brabant op nummer 2, maar goed, het kan nog erger, de gemeente waar ik werk staat 2x Rowwen Heze en Disturbed in de top 10
Alleen daarom al zou ik bijna ergens anders gaan werken
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht![]()
Ik vind the national wel jammer, want nu moeten we volgend jaar 7000 posts missen over dat the national erin moet. De 400 topics jaren zijn voorgoed verleden tijd.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:32 schreef DarkSonic2 het volgende:
Ik zag iemand op X die het er niet mee eens is dat PT en The National binnenkomen, ik hoop niet dat diegene hier ook post?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik denk niet dat iemand in mijn familie berhaupt gehoord heeft van The National (buiten ikzelf).You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
DTRH is een festival voor alternatieve muziek, de overlap tussen DTRH-gangers en Top 2000-stemmers zal vrij klein zijn. En de Ziggo uitverkopen doen wel meer artiesten die niet viable zijn in de Top 2000-meta (hoi, Sabaton).quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:28 schreef Gretzl het volgende:
[..]![]()
Ja, en onlangs nog aangekondigd als headliner voor Down the Rabbit Hole 2024.
En in september voor het eerst de Ziggo Dome (17k) uitverkocht. Dat zal ook wel mee hebben geholpen.
Kan ook best dat ze afgelopen jaren al dichtbij een plekje waren in de Top 2000. En dat het nu nt wel lukt vanwege de keuzelijst.
Plus, dankzij de Extra 500 weten we nu dat veel 'alternatieve' terugkerende vrije keuzes zelden tot niet in de buurt van de lijst komen. Als The National niet in de keuzelijst had gestaan, waren ze ook waarschijnlijk niet in de Extra 500 beland.![]()
Ik denk nog steeds dat de meest logische verklaring voor de toevoegingen aan de keuzelijst is dat mensen van Radio 2 meelezen op social media en dit forum. Dat wordt vaker geroepen. Net zoals artiesten via socials berichten van fans meekrijgen zullen radiodj's ook wel benieuwd zijn naar hoe het leeft. Het voelt logischer dan dat ze Bloodbuzz Ohio en Arriving Somewhere But Not Here promoveerden naar de keuzelijst omdat er die eerste vrijdag al meteen veel stemmen waren binnengekomen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:26 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Naja, de enige hardnekkige National-stan die ik echt ken ben jij. Andere mensen die een uitgesproken favoriet nummer of bepaald nummer in de Top wilden stemmen (kuch DJ11 en de Pet Shop Boys of die ene Twitteraar met Moby - Gokuch) hadden inmiddels de hoop dat hun fave erin komt allang opgegeven.
Misschien waren de Radio 2-keuzelijstmakers het jaarlijkse 'waar national ze zijn maar liefst 5x gedraaid volgens last.fm 🥺🥺🥺'-riedeltje op Fok en Twitter ook spuug- en spuugzat en zijn ze toch gebogen.
Ik zou het persoonlijk vrij onwaarschijnlijk (maar wel tof) vinden als mijn oude campagnetweet is opgepikt. Die heb ik vrijdag 1 december 1x geretweet. Maar geloof me, ik heb dit jaar dus helemaal niet actief campagne gevoerd.
Hoezo hoor ik nu al Breakfast in America
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Forum Opties Forumhop: Hop naar: