Ik zie dat hij al is ingekopt, maar al die platen waar we jaren over gespeculeerd hebben.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat vonden jullie eigenlijk de meest negatieve verrassing in de Extra 500?
Dat uurtje gisterochtend met Hunekop, De Boer Is Troef etc was wel een integrale berg oortering. Hoopte dat die nummers sneller verder weg zouden zakken.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is eigenlijk meer van hetzelfde he? Wat meer van dezelfde artiesten, zo hier en daar een wat toegankelijker snob nummertje, zo hier en daar wat dialect of een feestnummer, veel 80s. Wel wat meer vrouwen vooral, Riri, Tina en Davina scoren hier goed. Ik ben wel teleurgesteld dat mensen Skyward minder graag horen dan andere meuk van Davinaquote:Op vrijdag 15 december 2023 18:23 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik zie dat hij al is ingekopt, maar al die platen waar we jaren over gespeculeerd hebben.
Ik von dat nummer van Drukwerk, een van de zeldzame die ik niet kende, ook wel heel erg zeg. En dan vind ik Midnight Special al niet veel. (Ik vind CCR sowieso wat overgewaardeerd, dat is de enige versie die ik ken)quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:24 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat uurtje gisterochtend met Hunekop, De Boer Is Troef etc was wel een integrale berg oortering. Hoopte dat die nummers sneller verder weg zouden zakken.
En ik had wel verwacht dat Silenced By The Night van Keane in de Extra 500 zou staan, tegenvallend dat die helemaal weg is gevallen laatste jaren.
Mandinka vond ik ook geen verrassing, nouja, eerder dat die de Top 2000 niet had gehaald. En ook wel een aantal anderen lagen wel in het verlengde van mijn verwachting, oa Pink, Maneskin, CCR, Blink, FGTH, Novastar etcquote:Op vrijdag 15 december 2023 18:29 schreef Tussle266 het volgende:
Het was wel ongeveer wat ik ervan verwacht had. Maar tegelijkertijd was de invulling totaal anders. Op Station to Station na, volgens mij, waren alle nooit-genoteerd-platen toch wel een verrassing.
SPOILER: Stemlijst DagoduckOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Erg jammer.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat Nick Drake er niet in voor komt
Ik vond het nog meevallen dat de Hûnekop geen blijvertje was.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:24 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat uurtje gisterochtend met Hunekop, De Boer Is Troef etc was wel een integrale berg oortering. Hoopte dat die nummers sneller verder weg zouden zakken.
Over XTC gesproken, jammer dat die er niet(nooit?) in staan, Drums and Wires is een fantastische plaatquote:Op vrijdag 15 december 2023 16:17 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
XTC, in de polder bij jou achter.
119 volgens mij. 287 "re-entry's" en 94 uitvallers van afgelopen jaar.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoeveel platen waren er nu nieuw-nieuw in de bubbling under?
Dit is wel waar, natuurlijk. Als ik kijk naar What’s my age again, Je Veux, Childhoods End, Dang, Life is a Highway, Out of Touch en Walking om a Dream binnen schootsafstand, dan had ik er geeneen van genoemd. Om over de Pippen anthem nog maar te zwijgen. Maar Tom & Paul, Diefjes, De Kraan, P?nk, allemaal juist best logisch.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mandinka vond ik ook geen verrassing, nouja, eerder dat die de Top 2000 niet had gehaald. En ook wel een aantal anderen lagen wel in het verlengde van mijn verwachting, oa Pink, Maneskin, CCR, Blink, FGTH, Novastar etc
Bijzonder content met de eerste notering van Zaz. Ze heeft nog een paar sterkere nummers imo, maar dit is een leuk begin. Wat meer anderstalig in de lijst (naast de grote meerderheid Engels + Nederlands) juich ik zeker toe.quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:24 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit is wel waar, natuurlijk. Als ik kijk naar What’s my age again, Je Veux, Childhoods End, Dang, Life is a Highway, Out of Touch en Walking om a Dream binnen schootsafstand, dan had ik er geeneen van genoemd. Om over de Pippen anthem nog maar te zwijgen. Maar Tom & Paul, Diefjes, De Kraan, P?nk, allemaal juist best logisch.
Blink was voor mij geen zekerheid, maar geen verrassing. En ik vind het vreemd dat Out of Touch nu hier staat maar I Can't Go For That helemaal weg is, pure willekeur.quote:Op vrijdag 15 december 2023 19:24 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit is wel waar, natuurlijk. Als ik kijk naar What’s my age again, Je Veux, Childhoods End, Dang, Life is a Highway, Out of Touch en Walking om a Dream binnen schootsafstand, dan had ik er geeneen van genoemd. Om over de Pippen anthem nog maar te zwijgen. Maar Tom & Paul, Diefjes, De Kraan, P?nk, allemaal juist best logisch.
- Jewel - Foolish Games (ging er echt vanuit dat het oproepje in de OP hier genoeg zou moeten zijn).quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tsja De Hûnekop feat. Oele Plop.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
De lijst zelf wel: https://www.pino112.nl/top2000/extra500.phpquote:Op vrijdag 15 december 2023 19:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
119 volgens mij. 287 "re-entry's" en 94 uitvallers van afgelopen jaar.
@:Pino112 heb je die statistieken over die Extra500 nog ergens opgeslagen?
Misschien dat ik die wel even aanzet komende week.quote:
Prima dat je wat afstand neemt van de lijst, maar vergeet niet een nieuwe vraag te stellen in you know wherequote:Op vrijdag 15 december 2023 20:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ontmoet jullie allen zondag bij het SERIOUS REQUEST topic.
Oh sorry, dacht dat ik al een vraag had gesteldquote:Op vrijdag 15 december 2023 20:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Prima dat je wat afstand neemt van de lijst, maar vergeet niet een nieuwe vraag te stellen in you know where
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.0x Ellie Goulding (had er ooit 1)
0x Emmylou Harris (had er ooit 1)
0x Erykah Badu
0x Gwen Stefani
0x Haim
0x Halsey
0x Irene Cara (had er ooit 1)
0x Janelle Monáe
0x Janet Jackson (nog nooit in de lijst gestaan )
0x Jennifer Lopez
0x Jessie Ware
0x Jewel (1 Bubbling)
0x Kacey Musgraves
0x Katy Perry (1 Bubbling)
0x Kelly Clarkson
0x Lykke Li
0x Missy Elliott
0x Mitski
0x Nelly Furtado (had er ooit 2)
0x Nicki Minaj
0x PJ Harvey
0x Petula Clark (had er ooit 2)
0x Phoebe Bridgers
0x Randy Crawford (1 Bubble)
0x Regina Spektor
0x Robyn
0x Rosalía
0x SOPHIE
0x SZA
0x Santigold
0x Selena Gomez
0x Shakira (had er ooit 3)
0x Shania Twain (1 Bubbling) [had er ooit 4]
0x Sugababes
0x Tate McRae
0x The Shangri-Las (hadden er ooit 1)
0x The Supremes/Diana Ross (1 Bubbling) [hadden er ooit 5]
0x ZAZ (1 Bubbling)
1x Barbara Pravi
1x Carole King (had er ooit 2)
1x Alicia Keys (2 Bubbling)
1x Amy Macdonald (1 Bubbling)
1x Anita Meyer (had er ooit 3)
1x Caro Emerald (had er ooit 5)
1x Christina Aguilera (1 Bubbling)
1x Claudia de Breij (1 Bubbling)
1x Dolly Dots
1x Dua Lipa (met Elton John) [4 Bubbling]
1x Dusty Springfield (had er ooit 7)
1x First Aid Kit
1x Geike (met Bløf)
1x Gladys Knight & The Pips
1x Gloria Gaynor
1x Grace Jones (had er ooit 2)
1x Joni Mitchell
1x Karin Bloemen
1x Katie Melua (had er ooit 5)
1x Kirsty MacColl (met The Pogues)
1x Kylie Minogue (met Nick Cave and the Bad Seeds)
1x LP
1x Lauren Daigle
1x Lorde
1x Loreen (1 Bubble)
1x Mariah Carey (had er ooit 3)
1x Melanie (had er ooit 3)
1x Melissa Etheridge
1x Miss Montreal
1x Norah Jones (2 Bubbling)
1x Robin S
1x Spice Girls
1x Stevie Nicks
1x Suzanne Vega
1x The Bangles (hadden er ooit 2)
1x The Pointer Sisters
1x The Ronettes
1x Tori Amos (1 Bubbling)
2x Cyndi Lauper (1 Bubbling)
2x Dido
2x Enya
2x Florence and the Machine (1 Bubbling)
2x Floor Jansen
2x Kim Wilde (1 Bubble)
2x Lana Del Rey
2x Liesbeth List
2x MEAU (1 Bubbling)
2x Mary J. Blige (samenwerkingen)
2x Olivia Rodrigo
2x Rihanna (met Eminem) [5 Bubbling ?]
2x Sia
2x Sinéad O'Connor (1 Bubbling)
3x Céline Dion (2 bubbling)
3x Donna Summer (1 Bubbling)
3x Froukje
3x Nena
3x Nina Simone (1 Bubbling)
3x S10
3x Miley Cyrus
3x Tracy Chapman
4x Alanis Morissette
4x Davina Michelle
4x Dolly Parton (1 Bubbling)
4x Janis Joplin
4x Maan
5x Barbra Streisand (1 Bubble) [had er ooit 10]
5x Aretha Franklin
5x Beyoncé (5 Bubbling)
5x Billie Eilish
5x Ilse DeLange (had er ooit 13)
5x Madonna (had er ooit 10) [7 Bubbling]
5x Whitney Houston
6x Amy Winehouse
6x Kate Bush (1 Bubbling)
6x Lady Gaga (1 Bubbling)
7x P!nk (2 Bubbling)
9x Tina Turner (3 Bubbling)
11x Anouk (2 Bubbling)
12x Taylor Swift
15x Adele
Totaal = 194 vrouwelijke soloartiesten + 11 groepen met alleen vrouwen (+ 223 groepen met mannen en vrouwen, niet meegerekend).
Laat me weten als ik nog iemand over het hoofd heb gezien die er zeker bij hoort te staan.
[ Bericht 1% gewijzigd door Gretzl op 16-12-2023 09:54:50 ]Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Avril zat wel tweemaal in de bubbling hè. Diana Ross ook trouwens, maar dat is toch wel een hele extreme, dat die volledig weggevaagd is.quote:Op vrijdag 15 december 2023 21:00 schreef Gretzl het volgende:
Deze telling eens eerder gedaan in 2017. Het viel toen op dat er redelijk veel grote (solo)zangeressen en girlgroepen (bijna) niet aanwezig zijn in de Top 2000. Eens kijken hoe het er nu voor staat. Op basis van het aantal hits en huidige populariteit (streams etc.) zou je wellicht meer mogen verwachten. Het is geen diepgravend onderzoek naar het hoe en waarom. Ik ben ook niet gaan vergelijken met de Q-Top 1000 of de Belgische Top 2000. Het is een uitgebreide lijst geworden (bepaal zelf wie je relevant vindt). Het zal ongetwijfeld voor een aantal namen zo zijn dat het hoogtepunt van hun populariteit al even voorbij is. Of dat ze groter zijn in het live circuit en/of het internet dan op de (publieke) radio. Ik weet niet wat de precieze verklaringen zijn. Het valt wel op dat er een paar zangeressen zijn die vrij veel noteringen hebben in de Top 2000 en dat de rest achterblijft. In recente jaren doen de Nederlanders het wel relatief goed (S10 +3, Froukje +3, MEAU +2)
Meeste prominente in deze editie is uiteraard Taylor Swift. Zij had in 2017 maar 1 notering. Intussen zijn het er 12. Daarmee is ze o.a. Amy Winehouse (6x), Kate Bush (6x), Tina Turner (9x), Anouk (11x) en voorbij komt ze al redelijk in de buurt van Adele (15x). ABBA (25x) staat niet in dit overzicht omdat de groep maar voor de helft bestaat uit vrouwen.
0x Aaliyah
0x Agnes Obel (1 Bubbling)
0x All Saints (hadden er ooit 1)
0x Anastacia (1 Bubbling)
0x Ariana Grande
0x Avril Lavigne
0x Björk (had er ooit 1)
0x Britney Spears (1 Bubbling)
0x Camila Cabello
0x Cardi B
0x Carly Rae Jepsen (had er ooit 1)
0x Charli XCX
0x Demi Lovato
0x Destiny's Child
0x Doja Cat
0x Eefje de Visser (it's the keuzelijst, stupid)
0x Ellie Goulding (had er ooit 1)
0x Erykah Badu
0x Gwen Stefani
0x Halsey
0x Janelle Monáe
0x Janet Jackson (nog nooit in de lijst gestaan )
0x Jennifer Lopez
0x Jewel (1 Bubbling)
0x Katy Perry (1 Bubbling)
0x Kelly Clarkson
0x Lykke Li
0x Missy Elliott
0x Nelly Furtado (had er ooit 2)
0x Nicki Minaj
0x PJ Harvey
0x Regina Spektor
0x Robyn
0x Santigold
0x Selena Gomez
0x Shakira (had er ooit 3)
0x Shania Twain (1 Bubbling)
0x Sugababes
0x The Shangri-Las (hadden er ooit 1)
0x The Supremes/Diana Ross (hadden er ooit 5)
1x Alicia Keys (2 Bubbling)
1x Amy Macdonald (1 Bubbling)
1x Caro Emerald (had er ooit 5)
1x Christina Aguilera (1 Bubbling)
1x Claudia de Breij
1x Dolly Dots
1x Dua Lipa (met Elton John) [4 Bubbling]
1x Dusty Springfield (had er ooit 7)
1x First Aid Kit
1x Gloria Gaynor
1x Joni Mitchell
1x Katie Melua (had er ooit 5)
1x Kirsty MacColl (met The Pogues)
1x Kylie Minogue (met Nick Cave and the Bad Seeds)
1x LP
1x Lorde
1x Mariah Carey (had er ooit 3)
1x Melanie (had er ooit 3)
1x Melissa Etheridge
1x Miss Montreal
1x Norah Jones (2 Bubbling)
1x Robin S
1x Spice Girls
1x Suzanne Vega
1x The Pointer Sisters
1x The Ronettes
1x Tori Amos (1 Bubbling)
2x Dido
2x Enya
2x Florence and the Machine (1 Bubbling)
2x Lana Del Rey
2x MEAU (1 Bubbling)
2x Mary J. Blige (samenwerkingen)
2x Olivia Rodrigo
2x Rihanna (met Eminem) [5 Bubbling ?]
2x Sia
2x Sinéad O'Connor (1 Bubbling)
3x Céline Dion (2 bubbling)
3x Donna Summer (1 Bubbling)
3x Froukje
3x Nina Simone (1 Bubbling)
3x S10
3x Miley Cyrus
5x Aretha Franklin
5x Beyoncé (5 Bubbling)
5x Billie Eilish
5x Madonna (had er ooit 10) [7 Bubbling]
5x Whitney Houston
6x Amy Winehouse
6x Kate Bush (1 Bubbling)
7x Lady Gaga
7x P!nk (2 Bubbling)
9x Tina Turner (3 Bubbling)
11x Anouk (2 Bubbling)
12x Taylor Swift
15x Adele
Totaal = 163 nummers.
Laat me weten als ik nog iemand over het hoofd heb gezien die er zeker bij hoort te staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |