Zowel The National als Eefje zijn absoluut niet mijn dingen en @Gretzl en ik hebben echt 9 van de 10 keer een totaal andere smaak/mening, maar dat is toch ook prima, zoals jij eigenlijk ook al aangeeft?quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:57 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Hee, sorry daarvoor. Ieders muzieksmaak is anders, en dat is mooi. Ik ben blij dat jij gelukkig wordt van de muziek van The National.
Maar ik persoonlijk wél irritant vind, is de jaarlijks terugkerende Nationalspam (of Eefje, mag ook) met Last.fm-statistiekjes enzo. Want wat boeit het anderen nou dat iemands persoonlijke lievelingsband wel of niet in de Top 2000 staat? Of dat artiest X drie keer op Radio 2 is gedraaid in de afgelopen 5 jaar en artiest Y vier keer?
Ik snap dat je van The National houdt en dat enthousiasme graag met anderen wil delen, maar ik zou het persoonlijk prettiger vinden als je het op een kleinere schaal zou doen zegmaar.
Benieuwd naar de nummers die jullie echt wel in deze week verwacht hadden, maar er compleet niet bijzatenquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:01 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit is er ook wel eentje voor de lijst die we vanmorgen opstelden inderdaad.
Eens!quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zowel The National als Eefje zijn absoluut niet mijn dingen en @:Gretzl en ik hebben echt 9 van de 10 keer een totaal andere smaak/mening, maar dat is toch ook prima, zoals jij eigenlijk ook al aangeeft?
Ja, @:Gretzl kan soms best spammen, maar laat hem lekker enthousiast zijn over de bands/artiesten waar hij wat mee heeft. Als hij weer eens een tirade begint over Eefje dan sla ik de posts ook gewoon over of ik lees ze en reageer er een keer op, maar om nou meteen zo "passive agressive" te doen. Dat mag van mij dan wel weer achterwege blijven.
Ik post bijvoorbeeld ook weer vaker over Nightwish of zeur ook wel eens dat er geen Ghost, Tool, Mötley Crüe, Garbage etc. in staat, maar dat hoort ook een beetje in de Top 2000 topic. @:Gretzl zeurt over Eefje en The National, ik zeur over meer metal, we doen shotjes bij van Inkel, vinden dat Nederland geen smaak heeft, dat het vroeger allemaal beter was en uiteindelijk zitten wij hier weer een week lang lol te maken tot in de vroege uurtjes.
Sorry als je dat zo ervaart als spam.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:57 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Hee, sorry daarvoor. Ieders muzieksmaak is anders, en dat is mooi. Ik ben blij dat jij gelukkig wordt van de muziek van The National.
Maar ik persoonlijk wél irritant vind, is de jaarlijks terugkerende Nationalspam (of Eefje, mag ook) met Last.fm-statistiekjes enzo. Want wat boeit het anderen nou dat iemands persoonlijke lievelingsband wel of niet in de Top 2000 staat? Of dat artiest X drie keer op Radio 2 is gedraaid in de afgelopen 5 jaar en artiest Y vier keer?
Ik snap dat je van The National houdt en dat enthousiasme graag met anderen wil delen, maar ik zou het persoonlijk prettiger vinden als je het op een kleinere schaal zou doen zegmaar.
Buiten die we al genoemd hadden? Of het complete lijstje?quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:03 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Benieuwd naar de nummers die jullie echt wel in deze week verwacht hadden, maar er compleet niet bijzaten
Compleetquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:06 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Buiten die we al genoemd hadden? Of het complete lijstje?
Ja, maar dat was in Stenders-era, toen relatief meer liefhebbers stemden.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Eens, maar vergeet niet dat Arcade Fire er in 2017 3 had en in 2016 2.
Everything Now is nu 2 jaar in een dalende trend. Misschien heeft het wel een link met het gegeven dat Win Butler door een deel van zijn fans is gecanceld?
Ja, omdat het nummer op zijn uitvaart te horen was en vrijwel alle radiostations het nummer die dag draaiden. Zie:quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:02 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Blijft mild whack dat Peter R. de Vries dat postuum wel is gelukt.
Parklife, Rattlesnakes, The Outfield oaquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:03 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Benieuwd naar de nummers die jullie echt wel in deze week verwacht hadden, maar er compleet niet bijzaten
Het zijn niet mijn favoriete nummers van The National, maar dit is wel een schitterende ontwikkeling.quote:
Ik begreep dat het laatste concert van Arcade Fire in Nederland (Ziggo Dome) niet uitverkocht was. Dat is ook wel een teken aan de wand.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, maar dat was in Stenders-era, toen relatief meer liefhebbers stemden.
Kan altijd erg genieten van dit soort feitjes, heldquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:03 schreef Pino112 het volgende:
Zo, alles staat voor zover ik kan zien nu goed. Bij foutjes / vragen mij even taggen of DM'en.
Heb de 500 extra's weer zoveel mogelijk verborgen, zal daar nog een aparte pagina voor maken.
Wat feitjes (geen idee of ze al genoemd zijn)
- Er zijn 20 re-entrys (dit worden er elk jaar minder)
- Er zijn 75 nieuwe toevoegingen
- Dan kom je automatisch op 95 nummers die dit jaar verdwenen zijn
- Het Uitgavejaar blijft maar stijgen. Staat nu bijna op 1992, dit was in 2018 nog op 1988 bijvoorbeeld.
- Vanaf 2000 bekeken is 2021 het populairste uitgavejaar, met maar liefst 44 noteringen.
- De gehele top 11 is hetzelfde als vorig jaar, dat is dus zoals bekend nog nooit gebeurd.
- Dertien nummers hebben elk jaar in de Top 2000 gestaan, maar helaas dit jaar niet meer.
- Er zijn nu 559 nummers over die er elk jaar in gestaan hebben.
- Het grootste verschil tussen twee noteringen van dezelfde artiest is dit jaar in handen van Van Dik Hout: 1791 plaatsen verschil tussen Meer Dan Een Ander (op 1929) en Stil in Mij (138).
Vooral dat je, zo willekeurig wat er wel of niet in de keuzelijst komt en het heeft zoveel invloed zoals wij nu wel duidelijk kunnen zien.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het zijn niet mijn favoriete nummers van The National, maar dit is wel een schitterende ontwikkeling.
Al kan ik me tegelijkertijd wel weer verbazen over de willekeur. Iemand binnen Radio 2 vond het blijkbaar tijd worden om wat nummers van The National op te nemen in de keuzelijst en voila, ze halen voor het eerst de lijst.
Arctic Monkeys haalde vorig jaar voor het eerst de lijst met 505, en dit jaar staan ze alweer op 381. Er is duidelijk een markt voor alternative, alleen wordt het niet aangeboord.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het zijn niet mijn favoriete nummers van The National, maar dit is wel een schitterende ontwikkeling.
Al kan ik me tegelijkertijd wel weer verbazen over de willekeur. Iemand binnen Radio 2 vond het blijkbaar tijd worden om wat nummers van The National op te nemen in de keuzelijst en voila, ze halen voor het eerst de lijst.
Het gevoel dat ik soms ervan krijg is 'ja, nu weten we het wel'.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Sorry als je dat zo ervaart als spam.
Ik heb niet de intentie om lukraak Radio 2 luistercijfers van (favoriete) artiesten te posten. Daar moet wel een goede aanleiding voor zijn. Vaak een andere user die al over die artiest is begonnen.
Als het gaat om berichten over The National denk ik me dit jaar redelijk heb ingehouden (maar jij hebt eerdere jaren misschien nog in je geheugen). Het verschil tussen 2023 en alles ervoor is natuurlijk wel dat deze band nu wel op de keuzelijst stond (en uiteindelijk debuteert) en dat een aanzienlijk aantal andere users er ook aandacht aan besteed. Als ik daar dan op reageer kun je mij niet verwijten dat ik aan het 'spammen' ben. Het is anders als users voortdurend monologen gaan houden die weinig meer van doen hebben met het daadwerkelijke onderwerp van deze reeks.
Ik heb hier overigens het grootste deel van de stemweek nauwelijks gepost. En ben bij de bubbling under-week overdag ook vrijwel niet actief.
Geef me maar geen munitie meer om nog over The National te praten, dat is ook een optie
Ik blijf er elk jaar op stemmen, maar het feit dat ie niet eens de extra 500 heeft gehaald doet het ergste vrezenquote:Op vrijdag 15 december 2023 14:51 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Rebellion (Lies) had ik in de lijst verwacht in het jaar dat die ook voorbij kwam in Zomergasten als favoriete nummer van Eberhard van der Laan. Maar Eberhard zelf kon het vrij snel daarna ook al niet meer navertellen
Ze gaan allebei over niet weten waar je bentquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jeetje, zelfs Porcupine Tree staat ineens in de lijst.
En Frank Ocean?! Ik heb wat gemist.
Dat duo kreeg er twee opties bij op de keuzelijst en die plaat had het al lastig. Dat loopt niet gunstig af inderdaad.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:12 schreef Evenstar het volgende:
Ik ga volgend jaar een actie opzetten om Summertime van Ella en Louis in de lijst te houden. Die mag er echt niet uit hoor, maar ben er bang voor.
Leo en/of Annemieke. Die komen er openlijk voor uit dat ze fan zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |