Experiment geslaagd?quote:Op woensdag 13 december 2023 23:29 schreef winterstorm666 het volgende:
zelfgemaakte erwtensoep met experiment aardappel ricotta koekjes
ja! Ik had nog nooit Ricotta gebruikt. Maar het zat in het Too Good Too go pakket. Samen met zout, ei, peper, knoflook en gerookte paprika een lekker koekje.quote:
Beschuit met pindakaas 😱quote:Op donderdag 14 december 2023 12:13 schreef junkiesietze het volgende:
Vanmiddag/avond kerstfeest op werk. geen idee wat we te eten krijgen. Maar zo goed gaat het niet met het bedrijf dus zal wel karig worden
quote:Op donderdag 14 december 2023 16:58 schreef Blues het volgende:
Ik maak zometeen voor ons appelmoes met stukjes (gekocht) gebakken krieltjes en gebakken kipfilet in een cornflakes jasje
Nu een bouillonnetje.
Hier krijg ik nu ook zin in.quote:Op woensdag 13 december 2023 21:27 schreef foodlover het volgende:
Brede bami bijna zoals bij de NL Chinees (wel prei en ei, geen ham), kipsate pannetje, kroepoek en sambal.
quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:04 schreef Blues het volgende:
Vanavond maak ik beef teringjakkiemet rijst voor ons.
Bot met merg erin?quote:
Oh heerlijk is dat ja!quote:
Bohhhhhhquote:Op vrijdag 15 december 2023 19:22 schreef Sarabi het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]
Sowieso heerlijk gegeten bij De Bierkantine in Utrecht.
Leuk! Ik vond het eten echt goed. En natuurlijk de bierkaart maar dat wisten we welquote:Op vrijdag 15 december 2023 19:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Bohhhhhh
Volgens mij ben ik daar ook volgende week ofzo! Geinig
quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:32 schreef Kanaroe het volgende:
Gestoomde spruitjes, knolselderijpuree met knoflook en tijm, gekonfijte eendenboutjes uit de oven.
Was een heerlijke combi
Goed gekookt weer Bluesquote:
Jaaa dat is zo lekker vettigquote:
Eens, prima spul en dat moet lekker blijvenquote:Op vrijdag 15 december 2023 22:27 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
[..]
Goed gekookt weer Blues
[..]
Jaaa dat is zo lekker vettig![]()
Ik ben bij m'n ouders en heb al gekregen; thee, stukje banket en bonbon en straks m'n 2e glaasje advocaat met slagroom.
Ik hoop niet dat oud-Hollandse lekkernijen zullen verdwijnen.
Vind dat allemaal lekker. (Boerenjongens, advocaat, griesmeel, biest, rijstepap, roggebrood, ontbijtkoek...)
Die scheur wijn doet 't m hequote:Op vrijdag 15 december 2023 22:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Pasta met kip en champignons in een roomsaus.
Ik ga alleen de foto van het maken van de foto delen want het ziet eruit alsof de kat het geproduceerd heeft, maar wel super lekker.
[ link | afbeelding ]
(kip gemarineerd in witte wijn met geraspte knoflook, geraspte sjalot, citroenrasp, beetje zwarte peper, zout, en vast de laurier er bij gedaan.
Champignons gebakken in boter, met citroenrasp, laurier en heel fijn gesneden sjalot. Wat zout er over. Zodra mooi heet flink glas witte wijn er bij.
Tegen de tijd dat de champignon klaarish is, kip (dij) er bij, half glas wijn, beetje roeren.
Zodra droog doorbakken tot kip mooie kleur heeft, dan extra boter, roeren, alles bedekken met bloem, roeren, meer bloem. Even bakken.
Scheur wijn (deglazing aangebakken bloem), lauw warme inductie, Half slagroom half melk er op, evt aanvullen met room als het te dik wordt. Klontje boter er door, roeren, klaar.
Volgende keer met iets anders dan pasta, bladerdeegcups of zo.
We hebben hier in dit dorp bijna geen winkels met 'normale' prijzen. Alles is juwelierduurrrrrrrrrrrrrrrrrquote:Op zaterdag 16 december 2023 14:21 schreef Molo het volgende:
Vind visjuwelier echt een smerig woord![]()
Soep ziet er goed uit!
For some reason zie ik een soort van Sjef van Oekel die een ketting van straat opraapt maar wat dan een slijmslurrie blijkt te zijn. Bahquote:Op zaterdag 16 december 2023 14:41 schreef Blues het volgende:
[..]
We hebben hier in dit dorp bijna geen winkels met 'normale' prijzen. Alles is juwelierduurrrrrrrrrrrrrrrrr
Niet met een paar haringen om je nek hangend door de stad lopenquote:Op zaterdag 16 december 2023 14:21 schreef Molo het volgende:
Vind visjuwelier echt een smerig woord![]()
Soep ziet er goed uit!
Hier lunch met chipolata, broodje en wat komkommer
Lekker man, vind dat altijd heel prima spulquote:
Daarbij maakte ik komkommer/tomaat/ei salade, beefburgers en patat gefrituurd van 't friethoesquote:Op zaterdag 16 december 2023 17:10 schreef golfer het volgende:
Ik heb weer ouderwets een tijdje in de keuken gestaan en een bol knoflook in de oven gepoft en daarvan voor vanavond bij het vlees een gepofte knoflookjus gemaakt.
Los van dat het sowieso friet is, komt het van een tent vandaan die blijkbaar 't Friethoes heet, dus daarom friet.quote:
Nee neequote:Op zaterdag 16 december 2023 18:30 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Los van dat het sowieso friet is, komt het van een tent vandaan die blijkbaar 't Friethoes heet, dus daarom friet.
Anders had het' t Patathoes geheten
Ik begon niet met baggeren, dat was dat patatquote:Op zaterdag 16 december 2023 19:11 schreef mascara-klodder het volgende:
@:Gajes_Octavianus dit is niet NWS-FB waar je ongegeneerd kunt baggeren
Ben benieuwd. Is dat betere kwaliteit dan Tafeltje Dekje (verschrikkelijk, arme oude mensen)?quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:34 schreef gargamelnl het volgende:
Uitgekookt maaltijd. Ketjapballetjes met boontjes, perzik en rijst.![]()
Lekker! Zijn wat Molo zegt echt goed te doen die dingen.quote:
Waar is die jus dan? In dat zwarte kopje?quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Daarbij maakte ik komkommer/tomaat/ei salade, beefburgers en patat gefrituurd van 't friethoes![]()
[ afbeelding ]
Yep. Het is dusdanig goed, dat ik voor de komende 3 weken besteld heb.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Is dat betere kwaliteit dan Tafeltje Dekje (verschrikkelijk, arme oude mensen)?
[..]
Toen ik het vorig jaar probeerde vond ik het absoluut niet lekkerquote:Op zaterdag 16 december 2023 19:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Is dat betere kwaliteit dan Tafeltje Dekje (verschrikkelijk, arme oude mensen)?
[..]
Lekker! Zijn wat Molo zegt echt goed te doen die dingen.
Vanmiddag bij de Mc een grote cappuccino gedronken en een 3 chocoladekoek gedeeld.
Vanavond van de patat(friet)chinees een patat babi pangang gegeten
Morgen uit eten
Ja dat las ik ook mbt reviews van een jaar oud, maar het schijnt behoorlijk verbeterd te zijn. Alhoewel ik daar natuurlijk niet over kan oordelen, want toen kende ik het nog niet.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Toen ik het vorig jaar probeerde vond ik het absoluut niet lekker
Ok, dat zou mooi zijn.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:07 schreef gargamelnl het volgende:
[..]
Ja dat las ik ook mbt reviews van een jaar oud, maar het schijnt behoorlijk verbeterd te zijn. Alhoewel ik daar natuurlijk niet over kan oordelen, want toen kende ik het nog niet.
Klinkt zeker niet als Tafeltje Dekje! Fijn dat dat bestaat voor mensen die niet (meer) kunnen of willen koken.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:34 schreef gargamelnl het volgende:
[..]
Yep. Het is dusdanig goed, dat ik voor de komende 3 weken besteld heb.![]()
De doos werd afgelopen donderdag gezorgd door de eigen bezorgdienst van uitgekookt.
De eerste maaltijd die ik had gegeten was runderlapjes, gekookte aardappelen en stoofpeertjes.
Dit was echt de eerste keer dat ik bij een kant en klaar maaltijd letterlijk mijn bord heb schoongelikt.
Opwarmen is iets van 5 minuten magnetron of half uur in de voorverwarmde oven op 125 graden.
Ik kies altijd voor het laatste. Heb toch altijd het idee dat de magnetron de groenten sloopt.
Maandag wordt het volgende bezorgd door uitgekookt:![]()
![]()
![]()
- Gebakken varkenshaas met een romige champignonsaus, worteltjes aangemaakt met honing en roseval aardappels.
- Oma's bakschotel van gebakken krieltjes, bruine bonen, champignons, courgette, gebakken spek en ui en piccalilly.
- Tagliatelle met verse groenten zoals paprika, courgette en champignons en gamba’s gebakken in een smaakvolle pesto.
- Jus pakket van 10 cupjes (te veel jus bestaat niet)
Lekker!quote:Op zondag 17 december 2023 10:27 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Kniepertjes met slagroom. Espresso erbij
quote:Op zondag 17 december 2023 14:23 schreef golfer het volgende:
Voor vanavond besteld bij een Indiaas restaurant: onion bhaji en butter chicken met pilavrijst.
Allerhande Indiase meuk wordt hier als het goed is zo bezorgdquote:
Lamb boti kebab met Imlisausquote:
Zo dan, lekker aan de kook geweest ja, toffe dingen gemaakt!quote:Op zondag 17 december 2023 18:48 schreef foodlover het volgende:
Productief dagje. Van 500 gram blanke eigen amandelen amandelspijs gemaakt. In de vriezer gedaan voor amandelstaaf, kerststol en misschien nog gevulde speculaas.
Soepvlees opgezet, deel apart voor kroketten, deel voor later rundvleessalade en deel achter gehouden voor de soep zelf. Rundvlees groentesoep balletjes, prei, bloemkool, selderij en wat gepofte rode paprika want geen wortel in huis.
Ragout gemaakt voor kroketten a la Holtkamp, morgen kroketten vormen en paneren.
Lasagne verde met gehakt broccolisaus gemaakt.
Meneer had de soep, ik de lasagne. Stokbrood kruidenboter erbij, rode Jumilla tempranillo.
quote:Op zondag 17 december 2023 20:07 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Tomatenroomsoep, victoriabaars met zachtgegaarde prei, wittewijnbotersaus, vadouvan en Voatsiperiferypeper. En als toetje een lemoncurd die zichzelf als crčme brulee identificeert. Daarbij een Pinot meunier van Mikael Bouges en een zoete chenin blanc.
En de botersaus viel bij iedereen in de smaak.
[ afbeelding ]
Wat een dag! Zeker productiefquote:Op zondag 17 december 2023 18:48 schreef foodlover het volgende:
Productief dagje. Van 500 gram blanke eigen amandelen amandelspijs gemaakt. In de vriezer gedaan voor amandelstaaf, kerststol en misschien nog gevulde speculaas.
Soepvlees opgezet, deel apart voor kroketten, deel voor later rundvleessalade en deel achter gehouden voor de soep zelf. Rundvlees groentesoep balletjes, prei, bloemkool, selderij en wat gepofte rode paprika want geen wortel in huis.
Ragout gemaakt voor kroketten a la Holtkamp, morgen kroketten vormen en paneren.
Lasagne verde met gehakt broccolisaus gemaakt.
Meneer had de soep, ik de lasagne. Stokbrood kruidenboter erbij, rode Jumilla tempranillo.
Feestmaalquote:Op dinsdag 19 december 2023 17:44 schreef golfer het volgende:
Omdat ik er al dagen lang visioenen van had:
straks een verse door de viswinkel uit de watertank gehaalde en gekookte en schoongemaakte kreeft met daarbij wat gebakken grote gamba's, tagliatelle met funghi-truffelroomsaus en gegrilde baby romainesla.
Zo lekkerquote:Op dinsdag 19 december 2023 17:44 schreef golfer het volgende:
Omdat ik er al dagen lang visioenen van had:
straks een verse door de viswinkel uit de watertank gehaalde en gekookte en schoongemaakte kreeft met daarbij wat gebakken grote gamba's, tagliatelle met funghi-truffelroomsaus en gegrilde baby romainesla.
Gezelligquote:Op dinsdag 19 december 2023 20:23 schreef Karzai het volgende:
Mijn moeder had 4 kilo mosselen gehaald met 4 personen maar met ook nog brood sla een aardappelen kregen wij dit niet op
[ afbeelding ]
Mjamquote:Op dinsdag 19 december 2023 20:23 schreef Karzai het volgende:
Mijn moeder had 4 kilo mosselen gehaald met 4 personen maar met ook nog brood sla een aardappelen kregen wij dit niet op
[ afbeelding ]
Verwennerij van moedersquote:Op dinsdag 19 december 2023 20:23 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 december 2023 17:35 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een door onze visjuwelierwinkel gemaakte vis-ovenschoteltje met daarbij gestoofde mais met boter en zout.
Dat ziet er echt lekker uit!quote:
Is dat beter dan Domino's?quote:
Domino's vinden wij echt niet te eten. Maar NYP is meestal erg oké.quote:Op woensdag 20 december 2023 19:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat ziet er echt lekker uit!
[..]
Is dat beter dan Domino's?
Sterktequote:Op donderdag 21 december 2023 11:30 schreef mascara-klodder het volgende:
Om 7.45 uur toast met roerei en garnalen.
Tot 12.00 uur alleen thee.
Om 14.00 uur melden voor operatie
Blijf daarna bij mijn ouders, vrouw van mijn vader kan heerlijk koken dus ik verwacht een prima avondmaaltje
Veel sterktequote:Op donderdag 21 december 2023 11:30 schreef mascara-klodder het volgende:
Blijf daarna bij mijn ouders, vrouw van mijn vader kan heerlijk koken dus ik verwacht een prima avondmaaltje
Sterkte voor als je weer wakker bent. Fijn dat je naar je ouders gaat daarnaquote:Op donderdag 21 december 2023 11:30 schreef mascara-klodder het volgende:
Mango met zoutquote:Op donderdag 21 december 2023 12:35 schreef Blues het volgende:
Karnemelk met karvan cevitam
Thee
Koffie
2 VK boterhammen met pure grote hagelslag😋
Mango met wat zout
Vanaaf zuurkoolstamppot met worst
Als ik het niet lekker zou vinden zou ik het niet eten tochquote:Op donderdag 21 december 2023 14:23 schreef kuolema het volgende:
Mango met zoutNooit van gehoord, lijkt me ook niet lekker
Is zeker lekker! Zout met watermeloen ookquote:Op donderdag 21 december 2023 16:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Als ik het niet lekker zou vinden zou ik het niet eten toch
Ooit in een restaurant gegeten. Haalt de hele smaak omhoog![]()
quote:
Pindasoep? Nog nooit van gehoord; is dat pindakaas/saus-achtig?quote:Op donderdag 21 december 2023 16:52 schreef Morgane89 het volgende:
Zelfgemaakte pindasoep met nietzelfgemaakte maaltijdloempia's
quote:Op donderdag 21 december 2023 16:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Pindasoep? Nog nooit van gehoord; is dat pindakaas/saus-achtig?
Dank u!quote:Op donderdag 21 december 2023 17:00 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Uit mijn Pindakaaskookboek.
Ik laat de kip en garnalen weg i.v.m. de loempia's erbij.
Sterkte met je operatie, goed herstel gewenstquote:Op donderdag 21 december 2023 11:30 schreef mascara-klodder het volgende:
en die drie eet je alleen op?quote:Op donderdag 21 december 2023 17:39 schreef Kanaroe het volgende:
Moe. Dus diepvriespizza's. Van die lekkere crosta & mollica, 1 margherita, 1 pittige salami en 1 garden gourmet met groenten. Nog extra afgetopt met rode ui, kappertjes en zwarte olijven.
Voor de grote trekquote:
1 Vetrol extra geeft/is niksquote:Op donderdag 21 december 2023 16:09 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]Het komt niet goed. Banketstaaf, kersttaart en chocolade uit het kerstpakket. In januari ben ik vast een vetrol rijker.
Die pizza's zien er verdraaid lekker uit! Krijg er spontaan trek in.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:04 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik werd spontaan verrast met een pizza bij mijn favo Italiaan in het dorp.
4 Formaggi
[ link | afbeelding ]
Alla Panna
[ link | afbeelding ]
En toe een McFlurry Celebrations want ¤1,50![]()
Die kreeg ik ook
Oh nee dat is echt heel erg sneuquote:Op vrijdag 22 december 2023 16:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zou dit eten:
Menu Kerstdiner 2023
Amuse:
Bitterbal van wild vadouvan crčme gekarameliseerde port uitjes
1e gang:
Mabré gerookte zalm en gestoomde kabeljauw met wilde spinazie belegd
2e gang:
Wildstoof uit het keteltje
3e gang:
Hazenrugfilet
Hazenpeper, bietenpuree, cinnamon ricecrispies, knolcremé, geglaceerde winterpeen
Dessert:
Trio van chocolade
Melkchocolade mousse, donkere brownie, witte chocoladeijs met bramen compote
Maar vriend testte vanmiddag positief op covid. Dus nu wordt het spinaziepuree met een kipsatéschnitzel. Toch niet helemaal hetzelfde![]()
Dank je!quote:Op vrijdag 22 december 2023 16:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh nee dat is echt heel erg sneuknuffem
Aaaaah, das echt kut zegquote:Op vrijdag 22 december 2023 16:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zou dit eten:
Menu Kerstdiner 2023
Amuse:
Bitterbal van wild vadouvan crčme gekarameliseerde port uitjes
1e gang:
Mabré gerookte zalm en gestoomde kabeljauw met wilde spinazie belegd
2e gang:
Wildstoof uit het keteltje
3e gang:
Hazenrugfilet
Hazenpeper, bietenpuree, cinnamon ricecrispies, knolcremé, geglaceerde winterpeen
Dessert:
Trio van chocolade
Melkchocolade mousse, donkere brownie, witte chocoladeijs met bramen compote
Maar vriend testte vanmiddag positief op covid. Dus nu wordt het spinaziepuree met een kipsatéschnitzel. Toch niet helemaal hetzelfde![]()
Had ik niet samengesteld hoorquote:Op vrijdag 22 december 2023 17:13 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Aaaaah, das echt kut zeg
Mooi menu had je samengesteld
Veel beterschap gewenst!
(Heb net zelf ook nog even een test gedaan, maar die viel gelukkig negatief uit)
Nou, eigenlijk ben ik dan toch blij voor je...dat je niet alle boodschappen enzo in huis had gehaald en familie en/of vrienden moest afbellen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 17:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Had ik niet samengesteld hoorDat deed het restaurant dat de werkgever van mijn vriend geboekt had voor het feest 😉 Maar dat kon jij natuurlijk niet weten. We hadden dus eigenlijk een kerstdiner met feest én overnachting op de planning staan voor vandaag.
Gelukkig zijn de plannen in zoverre gewijzigd dat we geen spinaziepuree meer etenÉn geen kerstdiner, feest en overnachting én thuis "normaal" eten vonden we toch wat té gortig. Dus we verschuiven het feestelijke eten dat we voor morgen gepland hadden lekker naar vandaag
Alles lekker behalve de zeekraal, te harde stokken.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:39 schreef golfer het volgende:
Straks als tussendoortje: een portje kibbeling van kabeljauw.
Vanavond: kreeftensoep van onze visjuwelierwinkel met een scheutje cognac. En coquilles met aardappelcreme, kiemgroentes, vispareltjes en zeekraal.
Bij de Jumbo en AH heb je van die bakjes met 3 verschillende kiemgroentes.quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Alles lekker behalve de zeekraal, te harde stokken.
Kiemgroentes vind ik wel erg lekker![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zonde, te oud geoogst, jonge verse zeekraal is boterzacht en heerlijk ziltig. Heb het graag wat in een stoofschotel.quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Lekkere bordjes etenquote:Op vrijdag 22 december 2023 18:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Kiemgroentes vind ik wel erg lekker![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Poeh was even bang toen ik je bericht daarvoor las dat je alle boodschappen al binnen had.quote:Op vrijdag 22 december 2023 17:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Had ik niet samengesteld hoorDat deed het restaurant dat de werkgever van mijn vriend geboekt had voor het feest 😉 Maar dat kon jij natuurlijk niet weten. We hadden dus eigenlijk een kerstdiner met feest én overnachting op de planning staan voor vandaag.
Gelukkig zijn de plannen in zoverre gewijzigd dat we geen spinaziepuree meer etenÉn geen kerstdiner, feest en overnachting én thuis "normaal" eten vonden we toch wat té gortig. Dus we verschuiven het feestelijke eten dat we voor morgen gepland hadden lekker naar vandaag
Ik ben al eerder naar kerstfeesten en andere evenementen van de werkgever van mijn vriend geweest. Ik vind dat altijd heel leuk. Had me ook enorm verheugd op dit diner/feest met overnachting. Het is echt een dikke domper voor me dat het niet door kan gaan.quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Poeh was even bang toen ik je bericht daarvoor las dat je alle boodschappen al binnen had.
Jammer dat je dat kerstdiner/feest mist (maar misschien ook fijn, collega's (van partners) zien vind niet altijd iedereen even leuk). Wat had je dan gepland wat je vandaag uiteindelijk eet?
Inkopen gedaan mét covid? Gaat dat wel dan?quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben al eerder naar kerstfeesten en andere evenementen van de werkgever van mijn vriend geweest. Ik vind dat altijd heel leuk. Had me ook enorm verheugd op dit diner/feest met overnachting. Het is echt een dikke domper voor me dat het niet door kan gaan.
Wat we vanavond eten kom ik zo achter. Mijn vriend heeft die inkopen gedaan en is nu onderweg hierheen.
Oe lekkerquote:Op vrijdag 22 december 2023 21:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Sateh gemaakt, pindasaus, friet gesneden, komkommersla
Nee, woensdag en gisteren al.quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Inkopen gedaan mét covid? Gaat dat wel dan?
Ik had idd zo'n bakje vd ahquote:Op vrijdag 22 december 2023 18:21 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Bij de Jumbo en AH heb je van die bakjes met 3 verschillende kiemgroentes.
Zo lekker met de Hela mosterd/dille-dressing op een boterham/toast/maiswafel/cracotte met goede kaas, rosbief, ham of salami
Aah! Nou ja, tis nog geen Kerst.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, woensdag en gisteren al.
Vandaag pas niet lekker en getest![]()
Maar we hebben uiteindelijk toch spinaziepuree met satéschnitzel gegeten. Was een stuk sneller klaar en we hadden trek🤣
Die riem van de kerstmanquote:Op zaterdag 23 december 2023 15:27 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Aah! Nou ja, tis nog geen Kerst.
Ik heb nog een badge fudge gemaakt zodat 2 families ervan kunnen eten.
Voor vanavond bruine bonensoep met ballen en als toetje 2 gebakjes van de banketbakker delen. Champagne framboos en mokka karamel
[ link | afbeelding ]
Ben heel benieuwd. Vind het nogal een bombastische naam voor varkensgehakt met wat spek erover en wat champignonsaus in het midden.quote:Op zaterdag 23 december 2023 16:45 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een AH spektakelstuk uit de oven, daarbij stoofpeertjes en kruimige gekookte aardappels.
quote:Op zaterdag 23 december 2023 16:45 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een AH spektakelstuk uit de oven, daarbij stoofpeertjes en kruimige gekookte aardappels.
Jammerquote:Op zaterdag 23 december 2023 18:21 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stoofpeertjes en aardappels met jus heerlijk.
Spektakel krijgt een 6je.
Te zoutig en als je t zelf maakt zijn de smaken beter
Dat is wel een teleurstellingquote:Op zaterdag 23 december 2023 18:21 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik weet dat dit een stukje is maar op het plaatje ziet het er hoger uit. Dit lijkt meer een gevulde gehaktbal. Jammer van AH!quote:Op zaterdag 23 december 2023 18:21 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is het ook gewoon.quote:Op zaterdag 23 december 2023 19:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Dit lijkt meer een gevulde gehaktbal. Jammer van AH!
Krijg er slavink ideeėn bij, mehquote:
Oh my, altijd baas boven baasquote:Op zaterdag 23 december 2023 20:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Inktvis bolognese
[ afbeelding ]
Gerookte poon, bieten, appel en schuim van mierikswortel
Daarbij een Loire van wijlen Olivier Lemasson
[ afbeelding ]
Met sherry geglaceerde varkensbuik van bosvarkens van landgoed Zuylestein in Leersum. Daarbij een Grosses Gewächs Blaufränkisch die wat minder groots was dan verwacht.
[ afbeelding ]
Als toetje Yorkshire parkin met whisky-caramelsaus en vanilleijs.
Wat een kunstwerkjes weerquote:Op zaterdag 23 december 2023 20:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Inktvis bolognese
[ afbeelding ]
Gerookte poon, bieten, appel en schuim van mierikswortel
Daarbij een Loire van wijlen Olivier Lemasson
[ afbeelding ]
Met sherry geglaceerde varkensbuik van bosvarkens van landgoed Zuylestein in Leersum. Daarbij een Grosses Gewächs Blaufränkisch die wat minder groots was dan verwacht.
[ afbeelding ]
Als toetje Yorkshire parkin met whisky-caramelsaus en vanilleijs.
Geniet ervan @Karzai en je geliefdenquote:
quote:Op zondag 24 december 2023 14:50 schreef golfer het volgende:
Vanavond voor mij: een hele gekookte kreeft van Waasdorp uit IJmuiden die in 2 helften nog even met kruidenboter onder de grill gegratineerd wordt en daarbij tagliatelle met champignon-roomsaus.
Lekker met squidgame op de lap smullenquote:Op zondag 24 december 2023 11:11 schreef Blues het volgende:
Vanavond voor mijkaasfondue
met bloemkool en maisbroodkapjes (hebben een zak vol in de vriezer).
Kreeft.......quote:Op zondag 24 december 2023 18:05 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Overbelicht)
[ afbeelding ]
Goed gekleed naar de BK, mooi!quote:Op zondag 24 december 2023 19:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ging best netjes gekleed vandaag, vriend mocht kiezen wat/waar te eten.
[ link | afbeelding ]
![]()
Goed, het smaakte wel. Meergangen Kerstdiners komende 2 dagen.
Proef je dat een beetje? Goed dat je witte chocola gebruikt.quote:Op zondag 24 december 2023 20:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Warme saffraanomelWitte chocolade in melk gesmolten en saffraan er door.
Ja absoluut.quote:Op zondag 24 december 2023 21:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Proef je dat een beetje? Goed dat je witte chocola gebruikt.
quote:Op zondag 24 december 2023 19:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[ link | afbeelding ]
![]()
Walnotenportquote:Op zondag 24 december 2023 18:51 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Spruitjes, ribeye, gebakken champignons in roomsaus
[ afbeelding ]
Toe: warme custardpudding met warme stoofperen in huisgemaakte walnotenport, met toefje mascarpone
en op de achtergrond de custardpuddinkjes voor morgen
Briljantquote:Op zondag 24 december 2023 19:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[ link | afbeelding ]
![]()
Dat ziet er leuk uit zeg!quote:
Stond in de kersteditie uitgave van de Plus.quote:Op maandag 25 december 2023 11:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat ziet er leuk uit zeg!![]()
Ik ga zo diepvriescroissants bakken, lagen al een dag in de koelkast wegens geen ruimte meer in vriezer dus ben benieuwd of ze nog gaan lukken
SPOILER: En dat zag er zo uit…Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En tussendoor hebben we kleipoppetjes gemaakt…![]()
En kersthotdog?quote:Op maandag 25 december 2023 13:10 schreef mascara-klodder het volgende:
Ontbijt was yoghurt en 2 mandarijnen. Lunch carpaccio.
[ link | afbeelding ]
quote:Op maandag 25 december 2023 14:46 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag, als tussendoortje, kalfsragout in een pasteibakje.
quote:Op maandag 25 december 2023 14:46 schreef golfer het volgende:
Vanavond: geroosterde regenboogwortels met ui, knoflook, karwijzaad, honing en sesamzaad uit de oven en krokant buikspek met zwoerd uit de oven.
Toch een erg leuk idee. De bedoeling is dat de eters een croissantje pakken en eigen beleg kiezen? Leuk idee.quote:Op maandag 25 december 2023 11:11 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Stond in de kersteditie uitgave van de Plus.
Het was zelf je croissantje pimpen idd. Dit was maar een onderdeel van het ontbijt.quote:Op maandag 25 december 2023 19:51 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Toch een erg leuk idee. De bedoeling is dat de eters een croissantje pakken en eigen beleg kiezen? Leuk idee.
Vroeger bewaarde ik de AH Allerhandes waarin goede ideeėn stonden. Dat liep uit de hand. Dus heb ik er tijd in gestoken om de interessante pagina's eruit te scheuren en in een map te doen. Scheelt een boel ruimte. Helemaal als je weet dat alle Allerhandes gewoon digitaal op internet staan.
Ik zal die van de Plus ook eens opzoeken.
quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:18 schreef golfer het volgende:
Straks, als tussendoortje: escargots met kruidenboter (en een maisbrood om te soppen) uit de oven.![]()
quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:18 schreef golfer het volgende:
Vanavond: pilavrijst, met gewokte prei en knoflook en een filetrollade met stoofpeer van de AH.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |