Zonde, te oud geoogst, jonge verse zeekraal is boterzacht en heerlijk ziltig. Heb het graag wat in een stoofschotel.quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Alles lekker behalve de zeekraal, te harde stokken.
Lekkere bordjes etenquote:Op vrijdag 22 december 2023 18:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Alles lekker behalve de zeekraal, te harde stokken.
Kiemgroentes vind ik wel erg lekker![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Poeh was even bang toen ik je bericht daarvoor las dat je alle boodschappen al binnen had.quote:Op vrijdag 22 december 2023 17:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Had ik niet samengesteld hoorDat deed het restaurant dat de werkgever van mijn vriend geboekt had voor het feest 😉 Maar dat kon jij natuurlijk niet weten. We hadden dus eigenlijk een kerstdiner met feest én overnachting op de planning staan voor vandaag.
Gelukkig zijn de plannen in zoverre gewijzigd dat we geen spinaziepuree meer etenÉn geen kerstdiner, feest en overnachting én thuis "normaal" eten vonden we toch wat té gortig. Dus we verschuiven het feestelijke eten dat we voor morgen gepland hadden lekker naar vandaag
Ik ben al eerder naar kerstfeesten en andere evenementen van de werkgever van mijn vriend geweest. Ik vind dat altijd heel leuk. Had me ook enorm verheugd op dit diner/feest met overnachting. Het is echt een dikke domper voor me dat het niet door kan gaan.quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Poeh was even bang toen ik je bericht daarvoor las dat je alle boodschappen al binnen had.
Jammer dat je dat kerstdiner/feest mist (maar misschien ook fijn, collega's (van partners) zien vind niet altijd iedereen even leuk). Wat had je dan gepland wat je vandaag uiteindelijk eet?
Inkopen gedaan mét covid? Gaat dat wel dan?quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben al eerder naar kerstfeesten en andere evenementen van de werkgever van mijn vriend geweest. Ik vind dat altijd heel leuk. Had me ook enorm verheugd op dit diner/feest met overnachting. Het is echt een dikke domper voor me dat het niet door kan gaan.
Wat we vanavond eten kom ik zo achter. Mijn vriend heeft die inkopen gedaan en is nu onderweg hierheen.
Oe lekkerquote:Op vrijdag 22 december 2023 21:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Sateh gemaakt, pindasaus, friet gesneden, komkommersla
Nee, woensdag en gisteren al.quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Inkopen gedaan mét covid? Gaat dat wel dan?
Ik had idd zo'n bakje vd ahquote:Op vrijdag 22 december 2023 18:21 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Bij de Jumbo en AH heb je van die bakjes met 3 verschillende kiemgroentes.
Zo lekker met de Hela mosterd/dille-dressing op een boterham/toast/maiswafel/cracotte met goede kaas, rosbief, ham of salami
Aah! Nou ja, tis nog geen Kerst.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, woensdag en gisteren al.
Vandaag pas niet lekker en getest![]()
Maar we hebben uiteindelijk toch spinaziepuree met satéschnitzel gegeten. Was een stuk sneller klaar en we hadden trek🤣
Die riem van de kerstmanquote:Op zaterdag 23 december 2023 15:27 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Aah! Nou ja, tis nog geen Kerst.
Ik heb nog een badge fudge gemaakt zodat 2 families ervan kunnen eten.
Voor vanavond bruine bonensoep met ballen en als toetje 2 gebakjes van de banketbakker delen. Champagne framboos en mokka karamel
[ link | afbeelding ]
Ben heel benieuwd. Vind het nogal een bombastische naam voor varkensgehakt met wat spek erover en wat champignonsaus in het midden.quote:Op zaterdag 23 december 2023 16:45 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een AH spektakelstuk uit de oven, daarbij stoofpeertjes en kruimige gekookte aardappels.
quote:Op zaterdag 23 december 2023 16:45 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een AH spektakelstuk uit de oven, daarbij stoofpeertjes en kruimige gekookte aardappels.
Jammerquote:Op zaterdag 23 december 2023 18:21 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stoofpeertjes en aardappels met jus heerlijk.
Spektakel krijgt een 6je.
Te zoutig en als je t zelf maakt zijn de smaken beter
Dat is wel een teleurstellingquote:Op zaterdag 23 december 2023 18:21 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik weet dat dit een stukje is maar op het plaatje ziet het er hoger uit. Dit lijkt meer een gevulde gehaktbal. Jammer van AH!quote:Op zaterdag 23 december 2023 18:21 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is het ook gewoon.quote:Op zaterdag 23 december 2023 19:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Dit lijkt meer een gevulde gehaktbal. Jammer van AH!
Krijg er slavink ideeën bij, mehquote:
Oh my, altijd baas boven baasquote:Op zaterdag 23 december 2023 20:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Inktvis bolognese
[ afbeelding ]
Gerookte poon, bieten, appel en schuim van mierikswortel
Daarbij een Loire van wijlen Olivier Lemasson
[ afbeelding ]
Met sherry geglaceerde varkensbuik van bosvarkens van landgoed Zuylestein in Leersum. Daarbij een Grosses Gewächs Blaufränkisch die wat minder groots was dan verwacht.
[ afbeelding ]
Als toetje Yorkshire parkin met whisky-caramelsaus en vanilleijs.
Wat een kunstwerkjes weerquote:Op zaterdag 23 december 2023 20:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Inktvis bolognese
[ afbeelding ]
Gerookte poon, bieten, appel en schuim van mierikswortel
Daarbij een Loire van wijlen Olivier Lemasson
[ afbeelding ]
Met sherry geglaceerde varkensbuik van bosvarkens van landgoed Zuylestein in Leersum. Daarbij een Grosses Gewächs Blaufränkisch die wat minder groots was dan verwacht.
[ afbeelding ]
Als toetje Yorkshire parkin met whisky-caramelsaus en vanilleijs.
Geniet ervan @Karzai en je geliefdenquote:
quote:Op zondag 24 december 2023 14:50 schreef golfer het volgende:
Vanavond voor mij: een hele gekookte kreeft van Waasdorp uit IJmuiden die in 2 helften nog even met kruidenboter onder de grill gegratineerd wordt en daarbij tagliatelle met champignon-roomsaus.
Lekker met squidgame op de lap smullenquote:Op zondag 24 december 2023 11:11 schreef Blues het volgende:
Vanavond voor mijkaasfondue
met bloemkool en maisbroodkapjes (hebben een zak vol in de vriezer).
Kreeft.......quote:Op zondag 24 december 2023 18:05 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Overbelicht)
[ afbeelding ]
Goed gekleed naar de BK, mooi!quote:Op zondag 24 december 2023 19:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ging best netjes gekleed vandaag, vriend mocht kiezen wat/waar te eten.
[ link | afbeelding ]
![]()
Goed, het smaakte wel. Meergangen Kerstdiners komende 2 dagen.
Proef je dat een beetje? Goed dat je witte chocola gebruikt.quote:Op zondag 24 december 2023 20:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Warme saffraanomelWitte chocolade in melk gesmolten en saffraan er door.
Ja absoluut.quote:Op zondag 24 december 2023 21:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Proef je dat een beetje? Goed dat je witte chocola gebruikt.
quote:Op zondag 24 december 2023 19:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[ link | afbeelding ]
![]()
Walnotenportquote:Op zondag 24 december 2023 18:51 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Spruitjes, ribeye, gebakken champignons in roomsaus
[ afbeelding ]
Toe: warme custardpudding met warme stoofperen in huisgemaakte walnotenport, met toefje mascarpone
en op de achtergrond de custardpuddinkjes voor morgen
Briljantquote:Op zondag 24 december 2023 19:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[ link | afbeelding ]
![]()
Dat ziet er leuk uit zeg!quote:
Stond in de kersteditie uitgave van de Plus.quote:Op maandag 25 december 2023 11:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat ziet er leuk uit zeg!![]()
Ik ga zo diepvriescroissants bakken, lagen al een dag in de koelkast wegens geen ruimte meer in vriezer dus ben benieuwd of ze nog gaan lukken
SPOILER: En dat zag er zo uit…Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En tussendoor hebben we kleipoppetjes gemaakt…![]()
En kersthotdog?quote:Op maandag 25 december 2023 13:10 schreef mascara-klodder het volgende:
Ontbijt was yoghurt en 2 mandarijnen. Lunch carpaccio.
[ link | afbeelding ]
quote:Op maandag 25 december 2023 14:46 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag, als tussendoortje, kalfsragout in een pasteibakje.
quote:Op maandag 25 december 2023 14:46 schreef golfer het volgende:
Vanavond: geroosterde regenboogwortels met ui, knoflook, karwijzaad, honing en sesamzaad uit de oven en krokant buikspek met zwoerd uit de oven.
Toch een erg leuk idee. De bedoeling is dat de eters een croissantje pakken en eigen beleg kiezen? Leuk idee.quote:Op maandag 25 december 2023 11:11 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Stond in de kersteditie uitgave van de Plus.
Het was zelf je croissantje pimpen idd. Dit was maar een onderdeel van het ontbijt.quote:Op maandag 25 december 2023 19:51 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Toch een erg leuk idee. De bedoeling is dat de eters een croissantje pakken en eigen beleg kiezen? Leuk idee.
Vroeger bewaarde ik de AH Allerhandes waarin goede ideeën stonden. Dat liep uit de hand. Dus heb ik er tijd in gestoken om de interessante pagina's eruit te scheuren en in een map te doen. Scheelt een boel ruimte. Helemaal als je weet dat alle Allerhandes gewoon digitaal op internet staan.
Ik zal die van de Plus ook eens opzoeken.
quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:18 schreef golfer het volgende:
Straks, als tussendoortje: escargots met kruidenboter (en een maisbrood om te soppen) uit de oven.![]()
quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:18 schreef golfer het volgende:
Vanavond: pilavrijst, met gewokte prei en knoflook en een filetrollade met stoofpeer van de AH.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |