Experiment geslaagd?quote:Op woensdag 13 december 2023 23:29 schreef winterstorm666 het volgende:
zelfgemaakte erwtensoep met experiment aardappel ricotta koekjes
ja! Ik had nog nooit Ricotta gebruikt. Maar het zat in het Too Good Too go pakket. Samen met zout, ei, peper, knoflook en gerookte paprika een lekker koekje.quote:
Beschuit met pindakaas 😱quote:Op donderdag 14 december 2023 12:13 schreef junkiesietze het volgende:
Vanmiddag/avond kerstfeest op werk. geen idee wat we te eten krijgen. Maar zo goed gaat het niet met het bedrijf dus zal wel karig worden
quote:Op donderdag 14 december 2023 16:58 schreef Blues het volgende:
Ik maak zometeen voor ons appelmoes met stukjes (gekocht) gebakken krieltjes en gebakken kipfilet in een cornflakes jasje
Nu een bouillonnetje.
Hier krijg ik nu ook zin in.quote:Op woensdag 13 december 2023 21:27 schreef foodlover het volgende:
Brede bami bijna zoals bij de NL Chinees (wel prei en ei, geen ham), kipsate pannetje, kroepoek en sambal.
quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:04 schreef Blues het volgende:
Vanavond maak ik beef teringjakkiemet rijst voor ons.
Bot met merg erin?quote:
Oh heerlijk is dat ja!quote:
Bohhhhhhquote:Op vrijdag 15 december 2023 19:22 schreef Sarabi het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]
Sowieso heerlijk gegeten bij De Bierkantine in Utrecht.
Leuk! Ik vond het eten echt goed. En natuurlijk de bierkaart maar dat wisten we welquote:Op vrijdag 15 december 2023 19:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Bohhhhhh
Volgens mij ben ik daar ook volgende week ofzo! Geinig
quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:32 schreef Kanaroe het volgende:
Gestoomde spruitjes, knolselderijpuree met knoflook en tijm, gekonfijte eendenboutjes uit de oven.
Was een heerlijke combi
Goed gekookt weer Bluesquote:
Jaaa dat is zo lekker vettigquote:
Eens, prima spul en dat moet lekker blijvenquote:Op vrijdag 15 december 2023 22:27 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
[..]
Goed gekookt weer Blues
[..]
Jaaa dat is zo lekker vettig![]()
Ik ben bij m'n ouders en heb al gekregen; thee, stukje banket en bonbon en straks m'n 2e glaasje advocaat met slagroom.
Ik hoop niet dat oud-Hollandse lekkernijen zullen verdwijnen.
Vind dat allemaal lekker. (Boerenjongens, advocaat, griesmeel, biest, rijstepap, roggebrood, ontbijtkoek...)
Die scheur wijn doet 't m hequote:Op vrijdag 15 december 2023 22:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Pasta met kip en champignons in een roomsaus.
Ik ga alleen de foto van het maken van de foto delen want het ziet eruit alsof de kat het geproduceerd heeft, maar wel super lekker.
[ link | afbeelding ]
(kip gemarineerd in witte wijn met geraspte knoflook, geraspte sjalot, citroenrasp, beetje zwarte peper, zout, en vast de laurier er bij gedaan.
Champignons gebakken in boter, met citroenrasp, laurier en heel fijn gesneden sjalot. Wat zout er over. Zodra mooi heet flink glas witte wijn er bij.
Tegen de tijd dat de champignon klaarish is, kip (dij) er bij, half glas wijn, beetje roeren.
Zodra droog doorbakken tot kip mooie kleur heeft, dan extra boter, roeren, alles bedekken met bloem, roeren, meer bloem. Even bakken.
Scheur wijn (deglazing aangebakken bloem), lauw warme inductie, Half slagroom half melk er op, evt aanvullen met room als het te dik wordt. Klontje boter er door, roeren, klaar.
Volgende keer met iets anders dan pasta, bladerdeegcups of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |