Slaap je in Nijmegen?quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:21 schreef SnodeSnuiter het volgende:
#zinin
Hotel is al geboekt, laat die 3de keer 4x50km maar komen
[poll=6416]
Nee een kwartiertje autorijden vanaf de centrale parkeerplaats in Lent dus op ongeveer 40 minuten voor het start punt, in het zelfde hotel verblijven ook veel vrijwilligers van de 4daagse, er stonden afgelopen jaar meerdere busjes van de organisatiequote:
Lekker! Een hotel lijkt me ook wel fijn maar ik vind het zo duur. Het nadeel van kamperen is inderdaad het luchtbed. Het voordeel is dat het wel gezellig is, dat je er kan eten en het is op fietsafstand. (We staan op de camping in Lent, overigens ook niet goedkoop)quote:Op woensdag 6 december 2023 09:46 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Nee een kwartiertje autorijden vanaf de centrale parkeerplaats in Lent dus op ongeveer 40 minuten voor het start punt, in het zelfde hotel verblijven ook veel vrijwilligers van de 4daagse, er stonden afgelopen jaar meerdere busjes van de organisatie
Bij iemand in huis heb ik geen zin in
Op een camping trek ik niet
Hotel wel wat duurder maar airco, goed bed en een bad
Ontbijt en koffie haal ik op de snelweg
Beter dan bij van de valk in lent waar ze 1500 euro durven vragen voor een weekje
Nee dat luchtbed lijkt mij verschrikkelijk om na een dag afzien op neer te moeten puffen en dan de volgende nacht om 3 uur er weer uit te moeten kruipenquote:Op woensdag 6 december 2023 18:28 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Lekker! Een hotel lijkt me ook wel fijn maar ik vind het zo duur. Het nadeel van kamperen is inderdaad het luchtbed. Het voordeel is dat het wel gezellig is, dat je er kan eten en het is op fietsafstand. (We staan op de camping in Lent, overigens ook niet goedkoop trouwens)
Ik heb 470,- betaald voor een grote kampeerplek met stroom en parkeerplaats voor 2 personen.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Nee dat luchtbed lijkt mij verschrikkelijk om na een dag afzien op neer te moeten puffen en dan de volgende nacht om 3 uur er weer uit te moeten kruipen
Mag ik vragen wat het kostop de camping?
Mijn hotel voor juli 2024 is 531 incl gemeentetoeslag en 10 euro flexibel annuleren zodat ik tot 1 dag vooraf flexibel kan annuleren en ik dan 500 euro terug krijg (vorig jaar was het 521 voor 4 nachten)
Geen massages, ontbijt of andere voorzieningen. ik moet dan nog wel een parkeerkaart kopen van ik dacht 30 euro afgelopen jaar
Heilige poep dat is echt veel meer dan ik verwacht hadquote:Op woensdag 6 december 2023 19:15 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Ik heb 470,- betaald voor een grote kampeerplek met stroom en parkeerplaats voor 2 personen.
Ik vind je hotel wel meevallen!
Ja… ¤235,- per persoon klinkt alweer wat beter…Het is wel van zaterdag tot zaterdag. (Maar als je korter zou blijven betaal je hetzelfde)quote:Op woensdag 6 december 2023 19:29 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Heilige poep dat is echt veel meer dan ik verwacht had
Hotelkamer met 2 personen zou natuurlijk ook de helft zijn en je krijgt er wel gezelligheid vooraf voor terugquote:Op woensdag 6 december 2023 19:44 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Ja… ¤235,- per persoon klinkt alweer wat beter…Het is wel van zaterdag tot zaterdag. (Maar als je korter zou blijven betaal je hetzelfde)
Leuk! Zijn er voor veteranen andere regels om in te schrijven of gaat dat gewoon gelijk met de rest en vol is vol?quote:Op vrijdag 8 december 2023 14:03 schreef Bouke-p het volgende:
Afgelopen weekend besloten om weer een poging te doen om mee te lopen. Vorig jaar helaas geen startbewijs kunnen krijgen.
Ik wil hem als veteraan lopen, dus starten vanaf Heumensoord voor de 4x40 met bepakking.
Gelijk met de normale militaire deelnemers. En ja vol is vol, daarom deed ik vorig jaar niet mee.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:09 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Leuk! Zijn er voor veteranen andere regels om in te schrijven of gaat dat gewoon gelijk met de rest en vol is vol?
Ik wil hem dit jaar ook (voor het eerst) gaan lopen als militair. Dus na de feestdagen maar eens bij bureau sport informeren wanneer ik me op moet geven of hoe het precies zit.quote:Op vrijdag 8 december 2023 14:03 schreef Bouke-p het volgende:
Afgelopen weekend besloten om weer een poging te doen om mee te lopen. Vorig jaar helaas geen startbewijs kunnen krijgen.
Ik wil hem als veteraan lopen, dus starten vanaf Heumensoord voor de 4x40 met bepakking.
Wat leuk! In een groep of alleen?quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:59 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik wil hem dit jaar ook (voor het eerst) gaan lopen als militair. Dus na de feestdagen maar eens bij bureau sport informeren wanneer ik me op moet geven of hoe het precies zit.
Ik heb ze altijd alleen gelopen. Ik denk dat er voor beiden wat te zeggen is. Ik vind het juist wel fijn dat ik mijn eigen tempo kan lopen en dat ik makkelijk in contact kom met andere lopers.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:38 schreef Bzzzzp het volgende:
Alleen lopen lijkt me lastig….. (ik loop de 50 om samen met mijn vriend te kunnen lopen, denk dat ik dat ik de 40 alleen moeilijker zou vinden)
Als je eenheid een detachement regelt en je daar in mee wil lopen, dan regelt de detco erg veel voor je.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:59 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik wil hem dit jaar ook (voor het eerst) gaan lopen als militair. Dus na de feestdagen maar eens bij bureau sport informeren wanneer ik me op moet geven of hoe het precies zit.
De vorige keer liep ik samen met 3 collega's, maar niet in een detachement.quote:Op vrijdag 8 december 2023 20:14 schreef qltel het volgende:
Je loopt dan niet in een groep, maar alleen, neem ik aan?
Leuk dat je mee gaat doen, ondanks dat je het nooit meer wilde doen!
Wellicht.quote:Op woensdag 20 december 2023 08:33 schreef Bzzzzp het volgende:
De inschrijving komt langzaam dichterbij! (Januari toch?)
Leuk hé.. Maandje nog, dan kun je je vast weer inschrijven, en kun je terugkomen op die "Eens, maar nooit meer"..quote:Op woensdag 20 december 2023 09:14 schreef Prisha het volgende:
damn....ik lees nog steeds mee (uiteraard) en het begint toch een beetje te kriebelen
Dat wordt mee doen!quote:Op woensdag 20 december 2023 09:14 schreef Prisha het volgende:
damn....ik lees nog steeds mee (uiteraard) en het begint toch een beetje te kriebelen
quote:Vanaf 15 januari 2024 vind je alle benodigde informatie voor de inschrijving van 2024 op deze website.
Als je vroeg vertrekt kun je daar wellicht nog goed door rijden naar de P.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, want met de auto naar de start gaan is namelijk echt heel handig.
Negeer hem maar, hij zit mijn pohi te lezen en reageert in een paar topics met info die ik zelf gepost, hij denkt dat ik daar mee zit, verre van is het antwoord, hij doet maarquote:Op woensdag 10 januari 2024 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, want met de auto naar de start gaan is namelijk echt heel handig.
Dat is opzich goed nieuws maar dit stukje raakt in mijn ogen kant nog walquote:Op maandag 15 januari 2024 16:15 schreef Bzzzzp het volgende:
https://www.gld.nl/nieuws(...)langgekoesterde-wens
En nog wat leesvoer van omroep Gelderland, start bewijs wordt overdraagbaar
Dus als ik mij mag inschrijven kan ik ook een 2de ticket aanschaffen voor iemand die op dat moment zelf ook een kaart kan kopen, maar niet voor iemand die in periode 2 pas aan de beurt isquote:Nieuw is dat wandelmaatjes niet meer hoeven te vrezen dat de ene een startbewijs heeft en de ander niet, want tijdens periode 1 wordt het mogelijk twee tickets tegelijk aan te schaffen. Voorwaarde is wel dat de tweede persoon ook gerechtigd is zich in deze periode in te schrijven.
Nogal een nutteloze feature, ja. Al staat in de mail van de 4daagse zelf niet dat het is om te voorkomen dat je alleen moet lopen in plaats van met je wandelmaatje, dus dat zal Omroep Gelderland zelf wel bedacht hebben.quote:Op maandag 15 januari 2024 19:58 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dat is opzich goed nieuws maar dit stukje raakt in mijn ogen kant nog wal
[..]
Dus als ik mij mag inschrijven kan ik ook een 2de ticket aanschaffen voor iemand die op dat moment zelf ook een kaart kan kopen, maar niet voor iemand die in periode 2 pas aan de beurt is
Opzich logisch maar de kaarten in periode 1 zijn nooit 100% uitverkocht dus het heeft geen meerwaarde? Misschien alleen als je dan ook gegarandeerd samen kan lopen ?
Ik denk dat er dit jaar weinig geruild zal worden..quote:Op maandag 15 januari 2024 20:32 schreef Bzzzzp het volgende:
Scheelt een keer inloggen, ik bestel normaal ook die van mijn vriend. Ik denk dat het wel een hoop ruil acties tussen wandelschoenen en gladiolen voorkomt.
van: https://www.4daagse.nl/ov(...)2-februari-van-startquote:Na afronding van de inschrijving en de betaling ontvangt de deelnemer direct een ticket. Dit ticket geeft nog geen specifieke startgroep aan. Eventuele startgroepen zullen op 3 juni 2024 worden toegewezen, als er voldoende inzicht is in het aantal deelnemers per afstand.
[...]
De starttijden zullen nagenoeg gelijk zijn aan voorgaande jaren. Het wisselen van een toegewezen startgroep is dit jaar niet mogelijk, maar natuurlijk blijft de keuze om eventueel te starten tijdens een tweede starttijd altijd beschikbaar.
Ik snap dat ruilen niet zo goed , met name waarom je geen voorkeur kan opgeven om samen te lopen met je vriendenquote:Op maandag 15 januari 2024 22:09 schreef qltel het volgende:
Ik denk dat er dit jaar weinig geruild zal worden..
Gaaf, dan kun je nu niet meer terug..quote:Op woensdag 7 februari 2024 19:12 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb me ingeschreven![]()
Vanaf maart beginnen we met trainen (via defensie) maar wil deze maand wel alvast gebruiken om wat te wennen aan de rugzak en kisten. Dus zondag wil ik alvast een rondje van 10 km inclusief rugzak gaan doen.
Ik moet morgenochtend werken, dus ik schrijf morgenmiddag wel in, als het weer rustig is..quote:
Oh ja, dat ben ik helemaal met je eens, hoor. Ik ga denk ik ook morgen inschrijven. Waarom niet, dan is het alvast maar gebeurt.quote:Op zondag 11 februari 2024 19:09 schreef Bzzzzp het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, het kan volgende week ook maar mezelf kennende ga ik het ook morgen meteen doen…. Zal wel iets met enthousiasme zijn!
Jazeker. Net. Ik moest vanmorgen werken.quote:
Ik heb nummertje 3 en 4 net achter de rug. En mag nu voor medaille nummer 5.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:56 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Dit jaar, als ik het weer haal, wel de schrale beloning van alleen het nummer 3ipv een nieuwe medaille zoals de afgelopen 2 keer
Ik heb maar even nagevraagd of de maker van die grafiek er geen problemen mee heeft, en hij vind het prima als ik ze hier post. Ik ga dat niet dagelijks doen, maar wel een paar keer per week als jullie dat willen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 17:34 schreef Bzzzzp het volgende:
Leuk die grafiek! Nu weer duizend erbij!
leukquote:Op woensdag 21 februari 2024 22:09 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik heb maar even nagevraagd of de maker van die grafiek er geen problemen mee heeft, en hij vind het prima als ik ze hier post. Ik ga dat niet dagelijks doen, maar wel een paar keer per week als jullie dat willen.
Ik vind dat wel leuk!quote:Op woensdag 21 februari 2024 22:09 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik heb maar even nagevraagd of de maker van die grafiek er geen problemen mee heeft, en hij vind het prima als ik ze hier post. Ik ga dat niet dagelijks doen, maar wel een paar keer per week als jullie dat willen.
Op de Vierdaagse site kan je dat van vorige jaren terug zien, vorig jaar waren er 3.662 mensen die zich wel hadden ingeschreven maar niet zijn gestart. Best veel!quote:Op woensdag 21 februari 2024 23:01 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
leuk
ik ben eigenlijk vooral benieuwd als het open gaat voor de 'nog niet gelopen mensen' dan zitten we op de piek, maar dan vooral daarna hoeveel kaarten worden er 'verkocht'
en eigenlijk dus ook, hoeveel mensen doen er daadwerkelijk mee
vroeger was de limiet iets van 45000, dat werd opgerekt en toen werden er 48000 (ofzoiets) kaarten verkocht met de wetenschap dat er uiteindelijk toch een beste berg mensen minder meer doen en ze weer op het maximum van 45000 zaten
https://www.4daagse.nl/cd(...)ken-105de-editie.pdfquote:Op donderdag 22 februari 2024 08:16 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Op de Vierdaagse site kan je dat van vorige jaren terug zien, vorig jaar waren er 3.662 mensen die zich wel hadden ingeschreven maar niet zijn gestart. Best veel!
Blijkbaar hebben ze op dit moment bijna 5000 meer inschrijvingen op deze dag dan vorig jaarquote:Op donderdag 22 februari 2024 12:20 schreef qltel het volgende:
Lijkt niet slecht te gaan. Nog ruim een week. En zo te zien zaten we vorig jaar na de 1e periode op 32.606. Dat zou nu wel eens meer kunnen worden.
Hier ook een RET loper, het is niet echt value for money, stel je er niet te veel bij voor,quote:Op donderdag 22 februari 2024 17:33 schreef Bzzzzp het volgende:
Heb me ook maar snel ingeschreven bij de RET
Zijn dat allemaal pauzes?quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:00 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
Hier ook een RET loper, het is niet echt value for money, stel je er niet te veel bij voor,
aan de andere kant krijg je wel een stoel en een plek soms met wat schaduw en daar gaan ook kosten naar toe
maar ze zitten vooral op extreem handige punten zodat het lopen best gemakkelijk gaat.
Ik pas mijn loopschema en pauzes aan op die posten:
[ link | afbeelding ]
quote:
quote:Op donderdag 22 februari 2024 21:55 schreef gers het volgende:
Ook weer ingeschreven ondanks dat ik zei dit nooit meer
2de, dit weekend begin ik weer met een korte tocht.quote:
Ik zal de eerste dag mijn FOK!-shirt wel weer aantrekken..quote:Op donderdag 22 februari 2024 21:59 schreef Bzzzzp het volgende:
Volgens mij is Fok goed vertegenwoordigd dit jaar! 😃
Hm, misschien maak ik zondag wel een wandelingetje.quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:07 schreef gers het volgende:
[..]
2de, dit weekend begin ik weer met een korte tocht.
Goed idee, dan kan die de derde dag weer aan!quote:Op donderdag 22 februari 2024 22:08 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik zal de eerste dag mijn FOK!-shirt wel weer aantrekken..
2022quote:
Bedankt, ik geef het door aan de persoon die deze tabellen maakt.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:35 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
2022
14 feb open
23 feb 24.005 dag 10
2 mrt 28.772
6 mrt 31.571
10 mrt 33.001
14 mrt 34.616
25 mrt 41.609
8 apr 42.685
24 apr 43.671
deze info heb ik ook nog
Ik wandel veel in de lente en bouw dan weer op in afstand. Dus ik begin met 15 a 20 km en ga zo door tot ik op 45 of 50 zit. Dat is overigens niet de manier als je ongetraind bent. Daar zijn mooie schema's voor..quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:13 schreef classpc het volgende:
Mag ik vragen hoe jullie je voorbereiden?
Ik zou over een jaar of 2-5 weleens de vierdaagse willen lopen.
Hoeveel km moet je lopen?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:13 schreef classpc het volgende:
Mag ik vragen hoe jullie je voorbereiden?
Waarom wachten trouwens? Ik ben in 2001 vrijwilliger geweest, bij "iets" bij de 4daagse en riep toen, dit wil ik ook wel eens doen. Mijn eerste keer was in 2018 en nu vind ik het best jammer dat ik in 2002 niet begonnen was..quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:13 schreef classpc het volgende:
Ik moet niks. Maar ik denk eerst maar eens met het laagste beginnen. Dan kan ik altijd meer doen als ik een volgende keer meedoe.quote:
Ik wil mezelf tijd geven om een beetje in mijn eigen tempo de lengte van de wandelingen op te bouwen. Ik heb fibromyalgie en als ik meteen als een gek ga wandelen dan lig ik er daarna meteen een poos uit.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Waarom wachten trouwens? Ik ben in 2001 vrijwilliger geweest, bij "iets" bij de 4daagse en riep toen, dit wil ik ook wel eens doen. Mijn eerste keer was in 2018 en nu vind ik het best jammer dat ik in 2002 niet begonnen was..
Het ligt meer aan je leeftijd. Ben je onder de 50 en man, dan moet je 50.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:12 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik moet niks. Maar ik denk eerst maar eens met het laagste beginnen. Dan kan ik altijd meer doen als ik een volgende keer meedoe.
Oh ja, heel verstandig dan. Mijn vrouw heeft fybro, dus ik weet hoe het werkt. Rustig opbouwen is dan een goed idee.. En het is dan lastig om te zien hoe snel je op kunt bouwen.quote:[..]
Ik wil mezelf tijd geven om een beetje in mijn eigen tempo de lengte van de wandelingen op te bouwen. Ik heb fibromyalgie en als ik meteen als een gek ga wandelen dan lig ik er daarna meteen een poos uit.
Ah, goed om te weten. Dan kom ik op 40km.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:12 schreef qltel het volgende:
[..]
Het ligt meer aan je leeftijd. Ben je onder de 50 en man, dan moet je 50.
Ben je onder de 60 en vrouw of tussen de 50 en 60 en man, dan moet je 40.
Ben je 60+ dan mag je 30.
(dit is het globaal.. )
Zie de tabel hieronder voor exact hoe dat werkt. De R staat voor reglementair, dus de minimale afstand.
[..]
Oh ja, heel verstandig dan. Mijn vrouw heeft fybro, dus ik weet hoe het werkt. Rustig opbouwen is dan een goed idee.. En het is dan lastig om te zien hoe snel je op kunt bouwen.
[ afbeelding ]
Ja, meer mag altijd, en kun je tot een paar dagen van tevoren nog wijzigen. Je kunt je dus inschrijven voor 50 en teruggaan naar 40 bijvoorbeeld. Dat heb ik een keer gedaan.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 22:16 schreef classpc het volgende:
[..]
Ah, goed om te weten. Dan kom ik op 40km.
Als ik het goed begrijp heb je dan wel de optie om meer te doen?
Ik ook. er zijn nu nog ruim 10.000 plekken voor debutanten vrij. We zitten al ruim boven de eindstand van periode 1 vorig jaar (32.606).quote:Op woensdag 28 februari 2024 18:01 schreef Bzzzzp het volgende:
Per 27/2 staat de teller op 36.589, ben benieuwd wat er nog bij komt!
Dan moet hij a.s. maandag om 10 uur klaar gaan zitten. Dan zal het wel lukken. :-)quote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:31 schreef fietsmiep het volgende:
Mijn neef (19jr) wil zich aanmelden als debutant, hopelijk komt hij ertussen.
Kan dat nu al, het registratienummer aanmaken?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:47 schreef qltel het volgende:
[..]
Dan moet hij a.s. maandag om 10 uur klaar gaan zitten. Dan zal het wel lukken. :-)
En laat hem alvast een registratienummer aanmaken, dat scheelt tijd.
Jazeker kan dat: https://forms.4daagse.nl/registratienummer-aanmakenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:31 schreef fietsmiep het volgende:
[..]
Kan dat nu al, het registratienummer aanmaken?
Mogelijk heeft ie dat ook al gedaan, hij heeft zich goed ingelezen begreep ik.
Dank je voor de tip.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:05 schreef qltel het volgende:
[..]
Jazeker kan dat: https://forms.4daagse.nl/registratienummer-aanmaken
Nijmeegse 4Daagse in recordtijd uitverkocht https://gld.nl/nieuws/810(...)cordtijd-uitverkochtquote:Op maandag 4 maart 2024 11:35 schreef Bzzzzp het volgende:
Binnen het uur uitverkocht!
Nog 133 dagen tot de start!
Slimme move van de organisatiequote:NIJMEGEN - De 4Daagse van Nijmegen is officieel uitverkocht. Nog nooit waren de startbewijzen zo snel vergeven. Maandagochtend waren de laatste startbewijzen binnen drie kwartier weg, zo laat marsleider Henny Sackers weten.
Vorig jaar waren alle 47.000 startbewijzen na 30 uur weg. Dat was al een record. Maar dat is dit jaar dus ruimschoots gebroken. Op het hoogtepunt stonden er 21.000 potentiële deelnemers in de wachtrij, laat de organisatie weten.
'Heel trots'
Marsleider Sackers: "We zijn heel trots op een trouwe schare fans, die zich vol enthousiasme heeft aangemeld om in 2024 de 4Daagse te lopen. Het succes van 2023 heeft ongetwijfeld bijgedragen aan de groeiende populariteit van ons wandelevenement. Met het uitverkopen van alle beschikbare tickets dit jaar hopen we op wederom een onvergetelijke ervaring voor alle deelnemers en toeschouwers.”
De inschrijving gaat in twee periodes. Periode 1 is voor alle deelnemers die minimaal één keer de 4Daagse hebben uitgelopen. Die inschrijving was op 12 februari en toen waren er al ruim 39.000 inschrijvingen, ruim 6000 meer dan vorig jaar.
Er waren dus aanmerkelijk minder startbewijzen over voor periode 2, die bedoeld is voor alle geïnteresseerden die zich willen inschrijven.
Startbewijs doorverkopen
Voor het eerst kunnen wandelaars hun startbewijs doorverkopen, bijvoorbeeld omdat ze meedoen toch niet zien zitten. Deelname kost dit jaar 115 euro. Een startbewijs doorverkopen kan tot en met 31 mei, 17.00 uur
.
De mogelijkheid van het verkopen van een startbewijs moet een einde maken aan klachten over de wandelaars die op de eerste dag van de 4Daagse niet aan de start verschijnen, terwijl anderen geen startkaart konden krijgen. Vorig jaar haalden bijna 2500 wandelaars hun startkaart voor de eerste dag niet op.
Ik had niks meer van neef gehoord, dus dacht dat het niet gelukt was. Maar nu hoorde ik dat het wel gelukt is. Hij had beide ouders ingeschakeld, de jongen zelf zat op school om 10 uur 's morgens. Ouders werken in eigen bedrijf dus konden wel tijd vrij maken.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:47 schreef qltel het volgende:
[..]
Dan moet hij a.s. maandag om 10 uur klaar gaan zitten. Dan zal het wel lukken. :-)
En laat hem alvast een registratienummer aanmaken, dat scheelt tijd.
Wat goed!quote:Op zondag 10 maart 2024 13:51 schreef fietsmiep het volgende:
[..]
Ik had niks meer van neef gehoord, dus dacht dat het niet gelukt was. Maar nu hoorde ik dat het wel gelukt is. Hij had beide ouders ingeschakeld, de jongen zelf zat op school om 10 uur 's morgens. Ouders werken in eigen bedrijf dus konden wel tijd vrij maken.
Nu mag hij gaan trainen!!!
Hij woont in de regio, dus onderdak is geregeld, gewoon thuis.
https://atleta.cc/e/zRLhVgiDSdOK/resalequote:0 tickets beschikbaar • 48 tickets verkocht
Wat leuk! Eerste keer, spannend hoor. Je moet 50 km?quote:Op maandag 25 maart 2024 21:33 schreef Drums het volgende:
Hallo! Dit wordt mijn eerste 4Daagse dit jaar! Meer mensen die hun trainingen via Strava bijhouden? Ik heb een 4Daagse 2024 Club aangemaakt:
https://strava.app.link/8cwdEtIkgIb
Klopt, we gaan met een groepje van 4 de 50km lopen. Twee dames gaan ook voor de 50.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 07:03 schreef qltel het volgende:
[..]
Wat leuk! Eerste keer, spannend hoor. Je moet 50 km?
Netjes, zet hem op, ga ook vooral veel samen trainen!quote:Op dinsdag 26 maart 2024 10:37 schreef Drums het volgende:
[..]
Klopt, we gaan met een groepje van 4 de 50km lopen. Twee dames gaan ook voor de 50.
IK heb er ook 2 gemaakt. De ene wat minder dan 15 en de 2e 17 of 18 meen ik.quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:17 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Zijn we al in training? Ik heb er pas 2 gedaan, 16 en 20km
Op naar de 50
afgelopen week voor het eerst weer 40 gelopen, ging eigenlijk prima.quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:17 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Zijn we al in training? Ik heb er pas 2 gedaan, 16 en 20km
Op naar de 50
DM kan niet bij een nieuw account, wat kost het?quote:Op woensdag 10 april 2024 11:54 schreef Wandelaar101 het volgende:
Als er iemand nog kaarten voor de 4Daagse nodig heeft, ik zit de hele dag te refreshen op de verkoop pagina en heb niets anders te doen, dus stuur maar een DM.
De airborne tocht en eentje in Soest leken me juist wel leukquote:Op woensdag 10 april 2024 10:37 schreef qltel het volgende:
Ik heb ze voor mijn eerste 4daagse veel gelopen. Maar het nadeel vind ik dat ze eigenlijk elk jaar dezelfde route hebben.
En inderdaad, langzame mensen.. dan heb je er al 35 km op zitten, lekker tempo en dan komen er de laatste kilometers mensen met bolderkarren en wandelwagens in de weg lopen.. ik krijg flashbacks van de Airborne tocht..
De Airborne tocht is ook leuk. Allen de laatste kilometers is afzien.quote:Op zaterdag 13 april 2024 09:05 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
De airborne tocht en eentje in Soest leken me juist wel leuk
Ik doe dat ieder trainingsseizoen een keer of drie, want hier in de omgeving (Nijmegen) zijn er genoeg en ik weet inmiddels ook wel welke er wel en niet geschikt zijn als training. Maar zelfs de drukste wandeltochten komen niet eens een beetje in de buurt van de drukte van de Vierdaagse, dus als je het daarom doet heb je er niks aan.quote:Op woensdag 10 april 2024 07:33 schreef Bzzzzp het volgende:
Lopen jullie wel eens georganiseerde tochten? Het heeft wel wat maar ook veel mensen die voor je voeten lopen 😬 (zeker als er korte afstanden bij de lange samenkomen )
Jeetje, en dan te bedenken dat er in 2022 maar 42.000 inschrijvingen waren.quote:Op zondag 28 april 2024 21:27 schreef Bzzzzp het volgende:
Uit het AD:
Stormloop op Vierdaagse: elke minuut proberen vierhonderd wandelaars nog een ticket te veroveren
Elke minuut van de dag zijn er gemiddeld vierhonderd wandelaars op de website van de Vierdaagse om nog een ticket te bemachtigen. Het maximumaantal van 47.000 deelnemers is al weken geleden bereikt, maar mensen met een inschrijfbewijs kunnen dat nog inleveren.
??? Dat is een leuk en feestelijk stuk maar waarom zou je meelopen als je niet aan de vierdaagse mee doet? Is het dan niet leuker om je gewoon in te schrijven? (En het is al druk genoeg op het parcours met alleen al deelnemers)quote:Op maandag 20 mei 2024 14:58 schreef Nober het volgende:
Als de laatste dag wederom via Cuijk over de aangelegde brug terug naar Nijmegen via Mook en Malden gaat dan overweeg ik mee te lopen maar dan al vanaf Grave ipv Cuijk (±25km). 🙏
Gaan we deze discussie weer voeren met deze flapdrol? Vorig jaar exact hetzelfdequote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:38 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
??? Dat is een leuk en feestelijk stuk maar waarom zou je meelopen als je niet aan de vierdaagse mee doet? Is het dan niet leuker om je gewoon in te schrijven? (En het is al druk genoeg op het parcours met alleen al deelnemers)
IK heb er geen ervaring mee, dus kan eigenlijk alleen gevoelsmatig zeggen wat me het beste lijkt.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:24 schreef Pinuts het volgende:
Even een blaren vraag, ik heb een vrij pijnlijke blaar onder de hak van mijn voet. Echter zit deze onder mijn eelt en dus krijg ik hem eigenlijk niet echt doorgeprikt. Eigenlijk is ie te pijnlijk om niks aan te doen. Iemand tips? Toch het eelt wegvijlen?
Zit het eelt er echt helemaal omheen?quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:24 schreef Pinuts het volgende:
Even een blaren vraag, ik heb een vrij pijnlijke blaar onder de hak van mijn voet. Echter zit deze onder mijn eelt en dus krijg ik hem eigenlijk niet echt doorgeprikt. Eigenlijk is ie te pijnlijk om niks aan te doen. Iemand tips? Toch het eelt wegvijlen?
Nee. De blaar zit echt onder het eelt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 22:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Zit het eelt er echt helemaal omheen?
Of kun je de blaar toch doorprikken aan de zij-, boven- of onderkant van het eelt met een langere naald?
Ja, ik ook. Het weer van de afgelopen maanden hielp niet echt mee.quote:Op zondag 2 juni 2024 18:50 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik moet nog even aan de bak
Door omstandigheden nog geen enkele training van betekenis gedaan![]()
1x 10 en 1x 20 gelopen en dat was het tot nu toe
Leuk! Daar staat Rewimo als het goed is ook..quote:Op zondag 2 juni 2024 19:38 schreef Fogel het volgende:
Ik kom jullie (die de vrijdag halen) aanmoedigen bij de ponton aan de Limburgse kant
Oh, dat is een mooie afstand. Je bent er zo te zien al klaar voor..quote:Op maandag 3 juni 2024 08:10 schreef pigzwart het volgende:
Hoi, het weer valt de laatste tijd inderdaad wat tegen. Dit weekend wel rondje Ameland van 50 km gelopen. Een mooie wandeling en test voor de 4Daagse!
Drop! Is ook lekker om even lang op te kunnen kauwen, zo tijdens het wandelen. Maar tijdens de Vierdaagse hoef je die niet mee te nemen; die worden overal wel uitgedeeld (of je moet niet in die bakken willen graaien, waar iedereen in loopt te graaien).quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:14 schreef Pinuts het volgende:
Iemand nog een goede tip voor lekkere en makkelijke zoute snacks wat geen noten zijn (ivm allergie)? Ik slaap op Heumersoord (militair) dus heb niet de beschikking over een koelkast.
Vandaag weer 35 km gelopen. Dat wandelwol is wel echt een uitvinding als je net als ik steeds op dezelfde plekken blaren loopt.
Oh dit is wel slecht nieuws voor mijquote:Op woensdag 5 juni 2024 08:11 schreef Bzzzzp het volgende:
Uit het AD
Nijmeegse Vierdaagse past starttijden aan door populairdere route van 50 kilometer
De Nijmeegse Vierdaagse verandert de startprocedure voor wandelaars die de routes van 40 en 30 kilometer lopen. Iedereen die de ‘40’ loopt, moet tussen 05.00 en 06.50 uur starten, alle ‘30-lopers’ tussen 07.00 en 08.00 uur. Eerdere jaren was er bij zowel de 40 als 30 kilometerlopers nog sprake van twee starttijden.
Zo kon het gebeuren dat de ene deelnemer aan de 40 kilometer om 04.45 uur moest starten, en de ander pas een uur later.
Dat is deze editie niet meer het geval. Dat komt omdat de afstand van 50 kilometer, die altijd al om 04.00 uur start, flink toeneemt in populariteit. Daardoor zijn er minder lopers aan de 30 en 40 kilometer en is het volgens de stichting 4Daagse dus niet meer nodig om bij deze afstanden met verschillende starttijden te werken. Wandelaars die zich samen voor dezelfde afstand inschrijven, kunnen zo altijd tegelijk starten.
‘Uitvoerig onderzoek’
Dit jaar lopen zo’n 10.500 wandelaars, uitgezonderd militairen, de afstand van 50 kilometer mee. Dat waren er jaren geleden nog zo’n 7000. Met zo’n 18.000 burgerdeelnemers aan de 40 en zo’n 11.500 aan de 30 kilometer blijven die afstanden nog wel populairder. Wél nemen hier de deelnemersaantallen wat af vergeleken met jaren geleden, volgens de stichting 4Daagse.
,De aantallen, waarbij we een toenemende populariteit voor de 50 kilometer constateren, waren aanleiding voor een heroverweging van de starttijden”, zegt bestuursvoorzitter Henny Sackers. ,,Een deskundige werkgroep heeft uitvoerig onderzoek verricht naar mogelijke opties en vervolgens advies uitgebracht, waar wij als bestuur mee akkoord zijn gegaan.”
Geen startbewijzen ruilen
Voordeel voor lopers is, zo zegt de stichting 4Daagse, dat deelnemers ‘altijd tegelijk met hun wandelmaatje kunnen starten’. Onderling startbewijzen ruilen, wat eerdere jaren vaak gebeurde, is zo overbodig. Een woordvoerder verwacht niet dat de veranderingen voor meer drukte op het parcours en bij de start zorgen.
,,Alles is qua uitvoering heel goed berekend en gemonitord. Het aantal deelnemers dat op het parcours wordt toegelaten, kan gedoseerd worden als dat nodig is’’, zegt deze woordvoerder.
‘Kom niet massaal om 05.00 uur’
Wel adviseert zij 40 kilometerlopers om niet massaal om exact 05.00 uur bij de start te staan. ,,Dat voorkomt dat je mogelijk heel lang in de rij moet wachten om te kunnen starten. Een uurtje later kan het bijvoorbeeld veel minder druk zijn. Ook kan het helpen om bij de startpoorten op het Vierdaagseplein, aan de andere kant van de Wedren, te starten. Die poortjes zijn vaak minder druk bezet.”
Volgens Sackers toont onderzoek aan dat aan alle veiligheidseisen wordt voldaan. ,,Uiteraard zal dit in het najaar door ons geëvalueerd worden, waarbij we hopen dat we terug kunnen kijken op een geslaagde start, maar ook een goed verlopen editie.”
Thanks. Het wordt mijn eerste keer dus ik ben heel benieuwd. Ben wel blij als het zover is want ben een beetje klaar met de mentaal saaie 35 km door weilanden lopen. Hahaquote:Op donderdag 6 juni 2024 09:30 schreef Anne het volgende:
[..]
Drop! Is ook lekker om even lang op te kunnen kauwen, zo tijdens het wandelen. Maar tijdens de Vierdaagse hoef je die niet mee te nemen; die worden overal wel uitgedeeld (of je moet niet in die bakken willen graaien, waar iedereen in loopt te graaien).
Mag ik je daarnaast alvast sterkte, maar ook heel veel plezier wensen op juist de laatste dag! Ik weet hoe vervelend het kan zijn om na de finish in Nijmegen zelf als militair toch nog door te moeten lopen naar Heumensoord, wat eigenlijk gewoon nog een takke-eind is.
Laten we het hopen. Net terug van 18 km wandelen waarvan een deel door de regen.quote:Op zondag 16 juni 2024 08:39 schreef Bzzzzp het volgende:
Het zal in juli toch wel een keer klaar zijn met regenen……
Netjesquote:Op zondag 16 juni 2024 12:10 schreef qltel het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Net terug van 18 km wandelen waarvan een deel door de regen.
Nee helaasquote:Op zondag 16 juni 2024 08:39 schreef Bzzzzp het volgende:
Het zal in juli toch wel een keer klaar zijn met regenen……
Het stroomde hier gelukkig niet vanmorgen..quote:Op zondag 16 juni 2024 12:42 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Netjeswij zijn gisteren na vijf kilometer in de stromende regen omgekeerd!
Succes..quote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:20 schreef Pinuts het volgende:
Deze week de laatste zware training. Morgen en donderdag 2x 45 km lopen. Ben heel benieuwd hoe dit me af gaat met deze hitte. Heb er in ieder geval niet heel veel zin in
Ik loop er ook 4x40 (defensie). Daarom was ik ook best verbaasd dat ze toch gaan 'overloaden' door nu 2x 45 km te lopen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:59 schreef qltel het volgende:
[..]
Succes..
Ik had ook allerlei wandelingen in gedachten, maar door onverwachte drukte loop ik wat achter. Nouja, ik hoef maar 4x40 en de langste tot nu toe was 35. Ik denk dat ik komende week nog 2 lange maak. 30 en 40 bijvoorbeeld.
Is helemaal niet zo gek. Het is een goede oefening. En vergeet niet dat je nu 1 of 2 dagen wandelt, dan wandel je er 4. Met veel meer drukte en gedoe om je heen. Je moet vaak afremmen en weer sneller gaan.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 22:01 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik loop er ook 4x40 (defensie). Daarom was ik ook best verbaasd dat ze toch gaan 'overloaden' door nu 2x 45 km te lopen.
Ik moet morgen werken..quote:
Geen idee? Omdat ze dan makkelijker kunnen bewegen misschien?quote:Waarom lopen heel veel wandelaars eigenlijk ook als het best koud is met een korte broek aan?
Jij ook 37km? Wat toevallig!quote:Op zaterdag 29 juni 2024 17:00 schreef pigzwart het volgende:
Heerlijk weer, dus tijd om eens echt te wandelen met mijn net ingelopen schoenen. De 37 km gingen prima, is weer een mooie wandeldag ter voorbereiding 😎
En nog kunnen lopen? Het was weer goed weer voor!quote:Op vrijdag 28 juni 2024 18:57 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik moet morgen werken..IK hoop dat het zondag ook goed wandelweer is. Want dan heb ik de hele dag tijd.
[..]
Geen idee? Omdat ze dan makkelijker kunnen bewegen misschien?
Nee, helaas niet..quote:Op zondag 30 juni 2024 20:05 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
En nog kunnen lopen? Het was weer goed weer voor!
Ik kan het me voorstellen, hoor.quote:Op zondag 30 juni 2024 20:28 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik loop een beetje achter, een beetje veel
Het verste wat ik nu gelopen heb is 30
Afgelopen 4 weekenden pas echt begonnen 11, 23, 30, 30
Ze gaan me goed af dat is het niet
De motivatie ontbreektvoor het trainen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 1 juli 2024 10:42 schreef Bzzzzp het volgende:
Tuurlijk gaat het lukken! De afleiding onderweg helpt enorm en positief denken ook!
Zijn jullie te vinden in de 4daagse app?Oh ja, opgeven is geen optie.. dus dat gaan we gewoon halen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sta in de app.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bid echt mee! Warmer ook liever niet trouwens. Tussen de 20 en 25 zou echt perfect zijn.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:29 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als dit toch waar kon worden …
Ik liep niet alleen. Rewimo was bij me.. Met haar nieuwe scootmobiel. Handig, met mandje..quote:
quote:Op maandag 8 juli 2024 07:39 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik liep niet alleen. Rewimo was bij me.. Met haar nieuwe scootmobiel. Handig, met mandje..
Maar ja, lopen naast een scootmobiel is ook weer heel apart. Ik ben gewend om me aan te passen aan haar, en dat moet ik niet doen als ze scoot. Want dan haalt ze me toch zo weer in.
Volgens mij herkende ik je vorig jaar aan je keycord van Fok, heb je die weer om?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:10 schreef qltel het volgende:
@:yvonne , mocht je a.s. dinsdag iemand met een FOK! shirt op omroep Gelderland zien, dan zal ik dat wel zijn..
Nee, ik draag meestal geen keycord. Was het niet het "FOK! Fotograaf" shirt? Of misschien mijn FOK! Perskaart, die hing met een keycord aan mijn heuptas.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 21:51 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Volgens mij herkende ik je vorig jaar aan je keycord van Fok, heb je die weer om?
Als ik iets fokkigs zie meld ik me!!quote:Op vrijdag 12 juli 2024 21:58 schreef qltel het volgende:
[..]
Nee, ik draag meestal geen keycord. Was het niet het "FOK! Fotograaf" shirt? Of misschien mijn FOK! Perskaart, die hing met een keycord aan mijn heuptas.
Anyway, als iemand me ziet, ik vind het leuk als je me aanspreekt..
En daar kampeer je nu?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 21:50 schreef Bzzzzp het volgende:
de Vierdaagse camping staat onder water….
Nee we zouden er morgenochtend om 10.00 heen gaan maar ze gaan nu later open , je kan er wel morgen middag terecht maar ze vragen om zondag of maandag pas te komen… wel jammerquote:
Heerlijk! Zo wil ik ook oud worden 😍quote:Op vrijdag 12 juli 2024 22:49 schreef fietsmiep het volgende:
Filmpje op Omroep Brabant
https://www.omroepbrabant(...)k-word-volop-herkend
Ik ook...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Speciaal 4daagseweer..quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:46 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vooralsnog is de voorspelling dinsdag tot een uurtje of 4 regen en dus een droge start
quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:25 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik ook...SerieusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog erg kwiek idd
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Ja hoor.quote:
quote:Op zondag 14 juli 2024 13:52 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:25 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik ook...Netjes hoor !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kan maar niet zo laat, je moet starten voor 8 uur, dan sluiten ze de toegang en stoppen de start scanners met werkenquote:Op zondag 14 juli 2024 14:07 schreef Socios het volgende:
Topic/reeks niet gelezen maar wel een vraag: kan men ook op een christelijke tijd van tussen 9.00u en 10.00u starten? Wat uitslapen erbij. Waarom zo (extreem) vroeg op pad?
Ziet er beter uit dan vorige jaren, toen was het vooral reclamequote:Op zondag 14 juli 2024 14:06 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ link | afbeelding ]
html picture
Inhoud van de goodiebag, het standaard papierwerk met ‘kortings’bonnen van hello fresh, fletcher etc en het 4d tijdschrift en diverse snacks en drinken
Dat flesje ontsmetter kreeg ik vlak na de poort uitgedeeld, die gele kuitenspuit zooi stonden ze ook gratis uit te delen, maar dat gebruik ik echt nooit.
Wat deze persoon zegt!quote:Op maandag 15 juli 2024 09:30 schreef Cupfighter het volgende:
Succes allemaal in de mooiste stad van Nederland
En de oudste stad van Nederlandquote:Op maandag 15 juli 2024 09:30 schreef Cupfighter het volgende:
Succes allemaal in de mooiste stad van Nederland
Ik zal kijken of ik je dit jaar weer zie!quote:Op maandag 15 juli 2024 12:56 schreef Rewimo het volgende:
Heel veel wandelplezier allemaal!
Morgen zit ik in Lent langs de route, vrijdag voorbij de pontonbrug in Cuijk. Zwaai maar als je mijn witte scootmobiel ziet
Aan de ene kant vind ik het oprecht zielig en aan de andere kant is het filmpje op zich heel grappigquote:
quote:
https://www.omroepbrabant(...)gewoon-de-vierdaagsequote:“Mij krijgen ze niet klein. Ik ben vanmorgen gewoon gestart.”
Bang dat ze door de organisatie eruit wordt gehaald, is ze niet. “Ik loop gewoon over de openbare weg en ik heb betaald. Ik ben wel een beetje klaar met die organisatie. Dus dan loop ik maar gewoon mee zonder vrijdag een medaille te krijgen.”
Ja ging prima, weinig last.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:31 schreef Bzzzzp het volgende:
Wij zitten al even aan het bier, binnen na 10 uur en 1 minuut en 2 seconde 😎 (50km)
De rest ook binnen??
Ik heb heerlijk rustig aan gedaan en genoten van het lekkere wandelweer 11:35.22quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:31 schreef Bzzzzp het volgende:
Wij zitten al even aan het bier, binnen na 10 uur en 1 minuut en 2 seconde 😎 (50km)
De rest ook binnen??
Ja joh, waarom niet. Who gives a shit man. Het is maar een wandeltocht. Fucking gezeik ook elke x. Regelementenquote:Op dinsdag 16 juli 2024 14:35 schreef Nober het volgende:
[..]
[..]
https://www.omroepbrabant(...)gewoon-de-vierdaagse
Zo is dat. Laat ze de moord stikken.
Ik ga ze een beetje verdedigen; als je de hele dag hebt gelopen en dan gaat zitten is opstaan soms niet grappig, zo’n eendenwaggel, vooral de eerste meters daarna is de stijfheid wel weer weg…quote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:36 schreef StateOfMind het volgende:
Onderweg naar huis kom ik langs een scouting terrein wat ook altijd dienst doet als Vierdaagse camping.
Is ook een bushalte vlakbij.
Zag er een paar uitstappen die bijna niet meer konden lopen
Heerlijk. Ik loop met een detachement en dan is het max 20 minuten pauze per keer. Dus is wel doorwerken met Wc, eten, voeten verzorgen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:28 schreef qltel het volgende:
Ik heb het einde ook gehaald.. Tijd? Geen idee. Ik zorg altijd dat ik voor 5 uur binnen ben en hoe laat vind ik niet belangrijk. Ik rust graag onderweg en nu zat mijn vrouw ook nog langs de route.
Bizar druk! Meerdere keren lang stil gestaan in Wijchen en de start duurde ook lang! Helaas ook een reanimatie in Weurt….quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:16 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Tering Jantje wat is het debiel druk op plekken waar het nooit zo druk is
Gister bij lent letterlijk schuifelen
Vandaag in Wijchen was het extreem druk en stilstaan in het centrum, dat is altijd zo maar niet zo extreem
Daarna op dat pad waar je eitjes krijgt /knwb zit en de boomzager staat een dikke ophoping
De 30 lopers zijn de gelukkige winnaars in deze constructie
In Lent kon ik aardig doorlopen gisteren. Het was vooral in Bemmel enorm druk, bij die eerste rotonde. En bij de Boomzager/KWBN kon ik ook prima doorlopen. Maar vlak daarvoor zat een vriendin van me, dus daar heb ik lang gerust. Bij de boomzager was ik rond kwart over 1.quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:16 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[...]
Daarna op dat pad waar je eitjes krijgt /knwb zit en de boomzager staat een dikke ophoping
De snelle vijftiglopers ook, lijkt me?quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:16 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Tering Jantje wat is het debiel druk op plekken waar het nooit zo druk is
Vandaag in Wijchen was het extreem druk en stilstaan in het centrum, dat is altijd zo maar niet zo extreem
De 30 lopers zijn de gelukkige winnaars in deze constructie
De boomzager gister om 12:25quote:Op woensdag 17 juli 2024 21:27 schreef qltel het volgende:
[..]
In Lent kon ik aardig doorlopen gisteren. Het was vooral in Bemmel enorm druk, bij die eerste rotonde. En bij de Boomzager/KWBN kon ik ook prima doorlopen. Maar vlak daarvoor zat een vriendin van me, dus daar heb ik lang gerust. Bij de boomzager was ik rond kwart over 1.
Komen ze dan niet door Nederasselt, Grave en Gassel?quote:Op donderdag 18 juli 2024 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:
De afstanden voor morgen worden met 10km ingekort vanwege de hitte.
Eigenlijk wordt er geen durp overgeslagen, want alleen de 50km wordt morgen niet gelopen:quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Komen ze dan niet door Nederasselt, Grave en Gassel?
En krijgen alle deelnemers wat van hun inschrijfgeld terug?
Inderdaad. De mensen die vanachter hun toetsenbord dingen zoals "watjes-gedrag" roepen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Via de socials natuurlijk weer bakken kritiek over dat inkorten.. zijn mensen nou echt 2006 vergeten?
quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Komen ze dan niet door Nederasselt, Grave en Gassel?
En krijgen alle deelnemers wat van hun inschrijfgeld terug?
quote:Vianen is het grootste 'slachtoffer' van het inkorten van de Vierdaagse. Het dorpje bij Cuijk verdwijnt door die maatregel totaal uit het parcours en dus zal het daar vrijdag onverwachts stil zijn.
Ook voor Grave en Gassel heeft de ingreep grote gevolgen. Beide plaatsen moeten het morgen óók stellen zonder massa's 50 kilometerlopers, maar de inwoners hebben wel dit geluk: het parcours van de 'militaire' 40 kilometer loopt door hun dorpen en die route wordt niet ingekort. Inwoners kunnen zich opmaken voor een 'ouderwetse' militaire marsdag.
En terecht. Prima keuzes, als je per se zelf het risico wilt nemen ga je maar lekker na de finish buiten het hele circus om nog 10km voor jezelf wandelen ofzoquote:Op donderdag 18 juli 2024 14:53 schreef Rewimo het volgende:
Er zijn ook deze editie al 2 mensen gereanimeerd volgens Omroep Gelderland. Dus is het logisch dat de organisatie geen risico neemt.
Mensen die alsnog de verkeerde (dus 10 km te lange) route lopen morgen, worden gediskwalificeerd.
Zo te zien lopen ze dit jaar dus niet via de uiterwaarden tussen Overasselt en Nederasselt.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:39 schreef Anne het volgende:
[..]
Eigenlijk wordt er geen durp overgeslagen, want alleen de 50km wordt morgen niet gelopen:
https://www.4daagse.nl/cd(...)aart-2024c-dag04.pdf
En natuurlijk krijgen ze hun inschrijfgeld niet terug, omdat er 10km minder wordt gelopen.
Als je als organisatie je deelnemers niet in de hitte wil laten lopen dan moet je het evenement verplaatsen naar november maar dat doen ze dan weer niet.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Via de socials natuurlijk weer bakken kritiek over dat inkorten.. zijn mensen nou echt 2006 vergeten?
Onzin, het gaat ook om de zomerfeesten. Het is het grootste evenement van Nederland.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Als je als organisatie je deelnemers niet in de hitte wil laten lopen dan moet je het evenement verplaatsen naar november maar dat doen ze dan weer niet.
Jullie mogen zonder bepakking toch? Alleen lopen is inderdaad jammer… voor de 30 lopers is het jammer Cuijk te missen…quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:20 schreef Pinuts het volgende:
Ik als militair vind het dan weer heel sip dat wij doordat de 50 is ingekort een heel groot deel 'alleen' lopen. Toch echt zonde van de sfeer en waarschijnlijk ook veel minder publiek. Zou dan liever de burger 40 route aanhouden.
De 30-lopers missen Cuijk altijd, maar de 40 komt er nu dus ook niet. Wordt echt rustig in Cuijk zo, met alleen de 50 en de militairen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:56 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Jullie mogen zonder bepakking toch? Alleen lopen is inderdaad jammer… voor de 30 lopers is het jammer Cuijk te missen…
Ik hoorde onderweg eigenlijk alleen maar opgeluchte reacties op het inkorten…
Ik was bang eerder te moeten vertrekken, vind het al vroeg zat en heb er wel vrede mee! (Heb in de drie jaar dat ik mee doe met de 50 3 verschillende afstanden gelopen)
Het gaat er niet om of je het wel of niet kan, de organisatie heeft de hulp nodig van de ggd, ambulances etc die kunnen niet meer garanderen dat ze hulp kunnen bieden bij een evenement van deze omvang met de risico’s en ervaringen uit het verleden. Misschien als er dubbel zo veel zorg personeel is en dito ambulances dat het door kan gaan. Buiten dat het niet te betalen is breng je ‘normale’ mensen in gevaar als er nog meer staff en ambulances aanwezig moeten zijn. Dat maakt het onverantwoord en dan moeten er maatregelen genomen worden . Meer is het nietquote:Op donderdag 18 juli 2024 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De 30-lopers missen Cuijk altijd, maar de 40 komt er nu dus ook niet. Wordt echt rustig in Cuijk zo, met alleen de 50 en de militairen.
Onnodige actie, wat mij betreft. Ik ben het er echt niet mee eens, als je je vierdaagsekruis wil verdienen moet je dat in iedere omstandigheid kunnen. En het ziet er niet naar uit dat het de komende jaren koeler wordt, dus door nu in 3 edities 2x de vierdaagse aan te passen kun je de komende jaren dus ook niet meer anders als het weer een dag dertig graden wordt. Disclaimer: ik weet dat ik niet loop dit jaar, maar had ik wel gelopen dan had ik hetzelfde gevonden.
Want 10u is ook het heetst van de dag?quote:
Nee dat niet maar als je om 4 uur start dan ben je om 12:00 binnen bij 6,3km per uur.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want 10u is ook het heetst van de dag?
Dat lopen de meeste mensen niet en daarbij hoeven ze maar 40 max vandaag.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:30 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee dat niet maar als je om 4 uur start dan ben je om 12:00 binnen bij 6,3km per uur.
Het komt soms voordat het te warm is, het is een zomer evenement , in november heb je de kans dat er te harde wind staat, ze kunnen geen risico’s meer nemen nadat er mensen zijn overleden tijdens de wandeltochtquote:Op donderdag 18 juli 2024 15:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Als je als organisatie je deelnemers niet in de hitte wil laten lopen dan moet je het evenement verplaatsen naar november maar dat doen ze dan weer niet.
We hebben hem gevonden hoor 1 van de beste stuurlui die aan wal staanquote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:30 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee dat niet maar als je om 4 uur start dan ben je om 12:00 binnen bij 6,3km per uur.
1 uur vannacht, mits je de 4daagse feesten bedoeld.quote:
quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:18 schreef Fogel het volgende:
Stuk rustiger hier dan normaal ja.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |