abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211527887

De Vierdaagse Nijmegen, officieel de Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen, is een vierdaags wandelevenement dat sinds 1909 ieder jaar wordt gehouden en start op de derde dinsdag van juli. Het is de grootste meerdaagse wandelprestatietocht ter wereld en staat inmiddels ook bekend als The Walk of the World. Elk jaar doen er deelnemers uit circa tachtig landen mee, onder wie een groot aantal militairen.

De Vierdaagse kent drie verplichte afstanden: 30, 40 en 50 kilometer. In de week dat de Vierdaagse Nijmegen wordt gehouden worden in de binnenstad van Nijmegen ook de Vierdaagsefeesten (voorheen Nijmeegse Zomerfeesten) gehouden. In de diverse doorkomstgemeenten van de Vierdaagse Nijmegen worden ook festiviteiten georganiseerd. Vele honderdduizenden supporters van de Vierdaagse zijn de hele Vierdaagseweek in de regio aanwezig.

Gebouw en terreinen van De Vereeniging aan het Keizer Karelplein in Nijmegen zijn langjarig start- en finishplaats en onderkomen van de organisatie geweest. Inmiddels is dat verplaatst naar de nabijgelegen Wedren, waar met tijdelijke voorzieningen veel meer ruimte is gecreëerd ook in het aangrenzende Julianapark en op het Vierdaagseplein. Gestart wordt in afstandsblokken 's ochtends vanaf 4.00 uur; de uiterlijke finishtijd is de eerste drie dagen 17.00 en op vrijdag 18.00 uur. Militaire deelnemers starten en melden af op het militaire kamp Heumensoord.

Het evenement werd sinds 1928 traditioneel geopend met een vlaggenparade; sinds 1951 werd deze kleurrijke deelnemersontvangst in Stadion De Goffert in Nijmegen gehouden. In 2011 werd de vlaggenparade voor de laatste keer gehouden vanwege de teruglopende belangstelling. In 2016 keerde de vlaggenparade terug ter gelegenheid van de 100ste Vierdaagse - niet in het Goffertstadion, maar door de straten van Nijmegen.

De Vierdaagse kent iedere dag een andere route door het Gelderse, Brabantse of het Limburgse land, in de wijde omgeving van de stad Nijmegen. Elke wandeldag staat een andere plaats in de omgeving van Nijmegen centraal.

De Vierdaagse kent verschillende soorten beloningen:

Vierdaagsekruis (Kruis voor betoonde marsvaardigheid) en cijfers
Groepsmedaille
Certificaat van deelname
Verzorgersmedailles en batons
Stempels van ILL / IMV /KWBN

Wandelaars die tien keer of vaker reglementair de Vierdaagse hebben uitgelopen, kunnen lid worden van de in 1951 opgerichte vereniging Gouden Kruisdragers Vierdaagse.

Het Vierdaagsekruis behoort tot de officiële Nederlandse onderscheidingen, en mag daarom door Nederlandse militairen in binnen- en buitenland op het uniform gedragen worden.
Bron: Wikipedia
pi_211528451
#zinin

Hotel is al geboekt, laat die 3de keer 4x50km maar komen

POLL
pi_211528596
De titel kan ook wel naar 2024 veranderd worden! :)

Ik heb de camping net geboekt, heb er ook zin in! :Y
pi_211531428
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:21 schreef SnodeSnuiter het volgende:
#zinin

Hotel is al geboekt, laat die 3de keer 4x50km maar komen

[poll=6416]
Slaap je in Nijmegen?
pi_211532147
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 07:57 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Slaap je in Nijmegen?
Nee een kwartiertje autorijden vanaf de centrale parkeerplaats in Lent dus op ongeveer 40 minuten voor het start punt, in het zelfde hotel verblijven ook veel vrijwilligers van de 4daagse, er stonden afgelopen jaar meerdere busjes van de organisatie

Bij iemand in huis heb ik geen zin in
Op een camping trek ik niet
Hotel wel wat duurder maar airco, goed bed en een bad _O_
Ontbijt en koffie haal ik op de snelweg

Beter dan bij van de valk in lent waar ze 1500 euro durven vragen voor een weekje
pi_211536908
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 09:46 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Nee een kwartiertje autorijden vanaf de centrale parkeerplaats in Lent dus op ongeveer 40 minuten voor het start punt, in het zelfde hotel verblijven ook veel vrijwilligers van de 4daagse, er stonden afgelopen jaar meerdere busjes van de organisatie

Bij iemand in huis heb ik geen zin in
Op een camping trek ik niet
Hotel wel wat duurder maar airco, goed bed en een bad _O_
Ontbijt en koffie haal ik op de snelweg

Beter dan bij van de valk in lent waar ze 1500 euro durven vragen voor een weekje
Lekker! Een hotel lijkt me ook wel fijn maar ik vind het zo duur. Het nadeel van kamperen is inderdaad het luchtbed. Het voordeel is dat het wel gezellig is, dat je er kan eten en het is op fietsafstand. (We staan op de camping in Lent, overigens ook niet goedkoop)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bzzzzp op 06-12-2023 18:59:42 ]
pi_211537485
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 18:28 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Lekker! Een hotel lijkt me ook wel fijn maar ik vind het zo duur. Het nadeel van kamperen is inderdaad het luchtbed. Het voordeel is dat het wel gezellig is, dat je er kan eten en het is op fietsafstand. (We staan op de camping in Lent, overigens ook niet goedkoop trouwens)
Nee dat luchtbed lijkt mij verschrikkelijk om na een dag afzien op neer te moeten puffen en dan de volgende nacht om 3 uur er weer uit te moeten kruipen :@

Mag ik vragen wat het kost :@ op de camping?

Mijn hotel voor juli 2024 is 531 incl gemeentetoeslag en 10 euro flexibel annuleren zodat ik tot 1 dag vooraf flexibel kan annuleren en ik dan 500 euro terug krijg (dit jaar was het 521 voor 4 nachten, en het jaar daarvoor 2022 490euro

Geen massages, ontbijt of andere voorzieningen. ik moet dan nog wel een parkeerkaart kopen van ik dacht 30 euro afgelopen jaar
pi_211537553
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 19:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Nee dat luchtbed lijkt mij verschrikkelijk om na een dag afzien op neer te moeten puffen en dan de volgende nacht om 3 uur er weer uit te moeten kruipen :@

Mag ik vragen wat het kost :@ op de camping?

Mijn hotel voor juli 2024 is 531 incl gemeentetoeslag en 10 euro flexibel annuleren zodat ik tot 1 dag vooraf flexibel kan annuleren en ik dan 500 euro terug krijg (vorig jaar was het 521 voor 4 nachten)

Geen massages, ontbijt of andere voorzieningen. ik moet dan nog wel een parkeerkaart kopen van ik dacht 30 euro afgelopen jaar
Ik heb 470,- betaald voor een grote kampeerplek met stroom en parkeerplaats voor 2 personen.
Ik vind je hotel wel meevallen!
pi_211537696
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 19:15 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Ik heb 470,- betaald voor een grote kampeerplek met stroom en parkeerplaats voor 2 personen.
Ik vind je hotel wel meevallen!
Heilige poep dat is echt veel meer dan ik verwacht had
pi_211537945
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 19:29 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Heilige poep dat is echt veel meer dan ik verwacht had
Ja… ¤235,- per persoon klinkt alweer wat beter…Het is wel van zaterdag tot zaterdag. (Maar als je korter zou blijven betaal je hetzelfde)
pi_211546763
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 19:44 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Ja… ¤235,- per persoon klinkt alweer wat beter…Het is wel van zaterdag tot zaterdag. (Maar als je korter zou blijven betaal je hetzelfde)
Hotelkamer met 2 personen zou natuurlijk ook de helft zijn en je krijgt er wel gezelligheid vooraf voor terug

Veel plezier in ieder geval
pi_211553570
En we hoeven niet met de auto, ik vind een biertje op de wedren altijd wel een mooi vooruitzicht! B:)B (ja…echte lopers stappen soms toch :@ …….)
pi_211554536
Afgelopen weekend besloten om weer een poging te doen om mee te lopen. Vorig jaar helaas geen startbewijs kunnen krijgen.

Ik wil hem als veteraan lopen, dus starten vanaf Heumensoord voor de 4x40 met bepakking.
pi_211556140
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:03 schreef Bouke-p het volgende:
Afgelopen weekend besloten om weer een poging te doen om mee te lopen. Vorig jaar helaas geen startbewijs kunnen krijgen.

Ik wil hem als veteraan lopen, dus starten vanaf Heumensoord voor de 4x40 met bepakking.
Leuk! Zijn er voor veteranen andere regels om in te schrijven of gaat dat gewoon gelijk met de rest en vol is vol?
pi_211557946
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:09 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Leuk! Zijn er voor veteranen andere regels om in te schrijven of gaat dat gewoon gelijk met de rest en vol is vol?
Gelijk met de normale militaire deelnemers. En ja vol is vol, daarom deed ik vorig jaar niet mee.

In 2015 heb ik m voor het eerst gelopen, toen ook als militair vanaf Heumensoord.
1 gigantische blaar, veel pijn en gezworen om nooit meer mee te doen. Maar het kriebelt toch weer....
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 december 2023 @ 20:14:57 #16
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211558000
Je loopt dan niet in een groep, maar alleen, neem ik aan?

Leuk dat je mee gaat doen, ondanks dat je het nooit meer wilde doen!
pi_211558742
Dit jaar afgehaakt vanwege een blessure en nu gooit mijn gezondheid ook voor 2024 roet in het eten!

Ik verlang terug naar al die jaren dat ik van mijn maximale eigen risico niks merkte :')

Ga dit topic wel volgen om een beetje mee te leven :)
pi_211597109
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:03 schreef Bouke-p het volgende:

Ik wil hem dit jaar ook (voor het eerst) gaan lopen als militair. Dus na de feestdagen maar eens bij bureau sport informeren wanneer ik me op moet geven of hoe het precies zit.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 december 2023 @ 19:24:44 #19
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211597502
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:59 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik wil hem dit jaar ook (voor het eerst) gaan lopen als militair. Dus na de feestdagen maar eens bij bureau sport informeren wanneer ik me op moet geven of hoe het precies zit.
Wat leuk! In een groep of alleen?
pi_211597683
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:24 schreef qltel het volgende:

[..]
Wat leuk! In een groep of alleen?
Een groep. Tenminste dat is de bedoeling
pi_211597758
Alleen lopen lijkt me lastig….. (ik loop de 50 om samen met mijn vriend te kunnen lopen, denk dat ik dat ik de 40 alleen moeilijker zou vinden)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 december 2023 @ 19:57:10 #22
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211598103
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:38 schreef Bzzzzp het volgende:
Alleen lopen lijkt me lastig….. (ik loop de 50 om samen met mijn vriend te kunnen lopen, denk dat ik dat ik de 40 alleen moeilijker zou vinden)
Ik heb ze altijd alleen gelopen. Ik denk dat er voor beiden wat te zeggen is. Ik vind het juist wel fijn dat ik mijn eigen tempo kan lopen en dat ik makkelijk in contact kom met andere lopers.
pi_211659558
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:59 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Als je eenheid een detachement regelt en je daar in mee wil lopen, dan regelt de detco erg veel voor je.
Wil je hem individueel lopen, dan moet je of sergeant of hoger zijn OF ouders zijn dan (ik meen 25) als jonge soldaat word je blijkbaar niet in staat geacht zelfstandig te kunnen voortbewegen.
Aanmelden op de site van de 4daagse moet je altijd zelf doen.

Zeker als je individueel wil lopen, dan moet je echt optijd zijn. Vorig jaar had ik gewoon keihard pech, ondanks dat ik vanaf moment van openen in de wachtrij stond waren ze op voordat ik aan de beurt was.

Ik hoop ook dat er dit jaar meer dan 1800 kaarten voor militairen zijn. Het is verdorie een militaire tocht en zonder defensie kan hij niet eens georganiseerd worden.
pi_211659577
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:14 schreef qltel het volgende:
Je loopt dan niet in een groep, maar alleen, neem ik aan?

Leuk dat je mee gaat doen, ondanks dat je het nooit meer wilde doen!
De vorige keer liep ik samen met 3 collega's, maar niet in een detachement.
Ik loop graag mijn eigen tempo en beslis ook liever zelf wanneer ik pauze neem. Als je in een DET loopt dan word dat voor je bepaald.
Ondanks de eis voor bepakking, is het lopen als militair/veteraan wel erg relaxed. Je start vanaf Heumensoord, daar kun je slapen/eten/bier drinken en onderweg kun je terecht bij de GNK posten en militaire rustpunten.
Allemaal dingen waar je dus zelf niks meer voor hoeft te fixen.
pi_211677426
Dat klinkt wel relaxed! Vooral geen reistijd hebben en dat het eten geregeld is! Koken en boodschappen doen schiet er bij ons wel eens bij in!
Met zware bepakking lopen lijkt me dan wel weer minder maar daar ben je waarschijnlijk wel gewend….

De inschrijving komt langzaam dichterbij! (Januari toch?)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 20 december 2023 @ 08:42:49 #26
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211677465
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 08:33 schreef Bzzzzp het volgende:
De inschrijving komt langzaam dichterbij! (Januari toch?)
Wellicht.

De info over de inschrijving wordt vrijgegeven in januari 2024.
pi_211677678
damn....ik lees nog steeds mee (uiteraard) en het begint toch een beetje te kriebelen
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 20 december 2023 @ 10:17:15 #28
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211678155
quote:
11s.gif Op woensdag 20 december 2023 09:14 schreef Prisha het volgende:
damn....ik lees nog steeds mee (uiteraard) en het begint toch een beetje te kriebelen
Leuk hé.. Maandje nog, dan kun je je vast weer inschrijven, en kun je terugkomen op die "Eens, maar nooit meer".. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door qltel op 20-12-2023 17:58:13 ]
pi_211682664
quote:
11s.gif Op woensdag 20 december 2023 09:14 schreef Prisha het volgende:
Dat wordt mee doen!
:Y
Ik heb ook een paar dagen gedacht dat de missie er op zat maar ga nu toch maar voor de tien, al is het maar om te kunnen zeggen een “gouden kruis” te hebben *)

(En omdat ik er nu al weer zin in heb, het kriebelt al! :@ )
pi_211936461
quote:
Vanaf 15 januari 2024 vind je alle benodigde informatie voor de inschrijving van 2024 op deze website.
pi_211988347
Slaaptip voor de mensen die goedkoop een goed hotel willen nemen (en een auto hebben):

Fletcher in Wageningen.
https://www.hoteldewageningscheberg.nl/nl/

Doe er je voordeel mee.
Nijmeegse hotel zijn peperduur.
  woensdag 10 januari 2024 @ 21:59:28 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211988584
Ja, want met de auto naar de start gaan is namelijk echt heel handig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211988792
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
Als je vroeg vertrekt kun je daar wellicht nog goed door rijden naar de P.
Is nl maar een half uurtje.

De campings zijn ook wel ideaal en betaalbaar.
Of betaalbaarder dan hotels in Nijmegen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ponsai op 10-01-2024 22:52:27 ]
pi_211989014
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
Negeer hem maar, hij zit mijn pohi te lezen en reageert in een paar topics met info die ik zelf gepost, hij denkt dat ik daar mee zit, verre van is het antwoord, hij doet maar

Maar inhoudelijk: vanuit een slaapplek in de buurt met de auto naar de betaalde parkeerplaats en dan met de bus verder (15 minuten vanaf P lent) is een prima optie, behalve dan dat het een drassige bende word bij regen
pi_212033910
Met ingang van dit jaar slaat Stichting DE 4DAAGSE de handen ineen met Atleta, een ervaren partner in ticketverkoop voor sportevenementen. Atleta verzorgt onder andere een nieuwe en zeer gebruiksvriendelijke inschrijfmodule voor de 4Daagse. Deze manier van inschrijven zal herkenbaar zijn voor deelnemers aan evenementen zoals de Amsterdam Marathon, de Zevenheuvelenloop of de Dam tot Dam wandeltocht.

Bert Cocu, CEO Atleta BV: “De 4Daagse is alles wat een sportevenement zo mooi maakt. Afzien, blijdschap, deelnemers die tot het uiterste gaan, de sfeer en feestjes op de route. De enorme voldoening bij het bereiken van de finish. We zijn blij en trots dat we een bijdrage mogen leveren aan dit bijzondere evenement.”
Ook marsleider Henny Sackers is verheugd over deze samenwerking: “Atleta werkt op het gebied van ticketing en CRM systemen al enige jaren samen met andere partijen in de sportbranche en we hebben zeer veel vertrouwen in Atleta, in onze samenwerking en de nieuwe en zeer gebruiksvriendelijke manier van inschrijven.”
Mijn 4Daagse verdwijnt

Heb je je al eens eerder ingeschreven voor de 4Daagse? Dan behoud je je registratienummer. Daarmee kun je je opnieuw inschrijven voor de 106de editie aankomende zomer. De omgeving in Mijn 4Daagse komt te vervallen, maar na een voltooide inschrijving kun je inloggen op een eigen dashboard waar je al je gegevens kunt inzien en je ticket kunt downloaden.
pi_212036278
*O* 12 februari start de inschrijving!! *O*
pi_212037164
Van 16 tot en met 19 juli 2024 zal een groot aantal wandelaars door Nijmegen en de omliggende gebieden trekken, met als doel het felbegeerde 4Daagsekruis te behalen. De inschrijvingen voor de 106de editie van de 4Daagse gaan van start op maandag 12 februari om 10.00 uur.

Twee inschrijfperiodes

Evenals in 2023 vindt het inschrijvingsproces plaats in twee periodes. Periode 1 begint op maandag 12 februari om 10:00 uur en staat open voor deelnemers die eerder succesvol hebben deelgenomen, en voor jeugdigen geboren in de jaren 2006-2012. Deze eerste termijn eindigt op vrijdag 1 maart om 17:00 uur.
Periode 2 is bedoeld voor alle geïnteresseerden die zich willen inschrijven voor de 4Daagse van 2024. Inschrijvingen hiervoor starten op maandag 4 maart om 10:00 uur en zullen doorgaan totdat het maximum aantal inschrijvingen van 47.000 bereikt is, met als uiterste datum 14 juni 2024. Er zal dus ook dit jaar geen loting plaatsvinden.

Het volledige Inschrijfreglement is beschikbaar op de website van de 4Daagse. Voor militaire deelnemers geldt een apart inschrijvingsreglement.

Het startbewijs wordt overdraagbaar

Dit jaar introduceert Stichting DE 4DAAGSE voor het eerst de mogelijkheid om een startbewijs over te dragen. Deze optie wordt beschikbaar nadat het maximum van 47.000 deelnemers is bereikt. Mocht een deelnemer onverhoopt niet mee kunnen doen, dan is er tot en met 31 mei 17.00 uur de gelegenheid om het ticket, uitsluitend via het 4Daagse-platform, over te dragen (exclusief administratiekosten). De mogelijkheid waarbij men tot twee weken na aanschaf kon annuleren, komt hiermee te vervallen.
Voorzitter Henny Sackers licht toe: ‘Het overdragen van een startbewijs was een langgekoesterde wens van zowel onze organisatie als van ons wandellegioen. Tot nu toe was het niet mogelijk om een overdracht te faciliteren, maar een nieuw systeem stelt ons in staat om nog beter te kunnen voldoen aan de behoeften van de wandelaars. Dit biedt een prachtige kans om zoveel mogelijk geïnteresseerden deel te laten nemen aan de 4Daagse.’

Meer vernieuwingen

Met ingang van 2024 gaat Stichting DE 4DAAGSE een samenwerking aan met Atleta, een ervaren partner op het gebied van ticketverkoop voor sportevenementen. Dit resulteert in een nieuwe inschrijfmodule die voor deelnemers aan evenementen zoals de Amsterdam Marathon, de Zevenheuvelenloop of de Dam tot Dam wandeltocht herkenbaar zal zijn. Bert Cocu, CEO Atleta BV: “De 4Daagse is alles wat een sportevenement zo mooi maakt. Afzien, blijdschap, deelnemers die tot het uiterste gaan, de sfeer en feestjes op de route. De enorme voldoening bij het bereiken van de finish. We zijn blij en trots dat we een bijdrage mogen leveren aan dit bijzondere evenement.”

Een andere verandering bij het inschrijfproces is dat tijdens periode 1 de mogelijkheid wordt geboden om twee tickets tegelijk aan te schaffen, op voorwaarde dat de tweede persoon gerechtigd is om zich ook in deze periode in te schrijven.
Bij de inschrijving voor de 4Daagse hebben deelnemers vanaf dit jaar de mogelijkheid om te kiezen voor Via Vierdaagse Lite. Dit online voorbereidingsprogramma van KWbN is niet alleen bedoeld voor debutanten, maar ook voor wandelaars die extra ondersteuning wensen bij hun voorbereiding.

Na afronding van de inschrijving en de betaling ontvangt de deelnemer direct een ticket. Dit ticket geeft nog geen specifieke startgroep aan. Eventuele startgroepen zullen op 3 juni 2024 worden toegewezen, als er voldoende inzicht is in het aantal deelnemers per afstand. Hans Teunissen, hoofd Mobiliteit: “Ten behoeve van de veiligheid en bevordering van het wandelcomfort zullen we zo veel mogelijk spreiding van wandelaars op het parcours realiseren. Dit kunnen we doen door onder andere een betere dosering aan de start te bewerkstelligen.” De starttijden zullen nagenoeg gelijk zijn aan voorgaande jaren. Het wisselen van een toegewezen startgroep is dit jaar niet mogelijk, maar natuurlijk blijft de keuze om eventueel te starten tijdens een tweede starttijd altijd beschikbaar.

En met ingang van 2024 verloopt de inschrijving voor Nederlandse militairen via een speciale website van defensie. Dit geldt voor zowel detachementen als individuele deelname. Voor de 4Daagse van 2024 zijn 1950 plaatsen beschikbaar voor Nederlandse militairen die gebruik maken van de legering op Heumensoord. Daarnaast zijn er 350 plaatsen gereserveerd voor militairen die niet op Heumensoord willen verblijven. Deze 350 militairen starten en finishen op de Wedren. De inschrijving van de Nederlandse detachementen start op 29 januari. Individuele Nederlandse militairen kunnen zich vanaf 12 februari inschrijven. Het adres van de website is www.aanmelden-mil.nl.

Inschrijfgeld

Het inschrijfgeld voor deelname aan de 106de 4Daagse is vastgesteld op ¤115,-. Leden van Koninklijke Wandelbond Nederland die in het bezit zijn van een Wandelvoordeelpas 2024 krijgen ¤ 5,- korting.

Sackers: ‘We hebben het inschrijfgeld voor 2024 met ¤ 6,- verhoogd, wat een bescheiden stijging van ongeveer 5% ten opzichte van 2023 betekent. Ondanks aanzienlijke toename in kosten voor organisatie en toenemende regelgeving blijven we ons maximaal inzetten om de prijs van ons evenement zo gunstig mogelijk te houden, zodat we onze deelnemers in 2024 én de komende jaren een waardevol wandelevenement kunnen bieden’.

NB: inwoners van de gemeente Nijmegen met een laag inkomen kunnen een beroep doen op de Meedoenregeling. Er zijn meer gemeenten met een dergelijke regeling. Informeer hiervoor bij uw gemeente.
pi_212039071
https://www.gld.nl/nieuws(...)langgekoesterde-wens

En nog wat leesvoer van omroep Gelderland, start bewijs wordt overdraagbaar
pi_212041473
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 16:15 schreef Bzzzzp het volgende:
https://www.gld.nl/nieuws(...)langgekoesterde-wens

En nog wat leesvoer van omroep Gelderland, start bewijs wordt overdraagbaar
Dat is opzich goed nieuws maar dit stukje raakt in mijn ogen kant nog wal

quote:
Nieuw is dat wandelmaatjes niet meer hoeven te vrezen dat de ene een startbewijs heeft en de ander niet, want tijdens periode 1 wordt het mogelijk twee tickets tegelijk aan te schaffen. Voorwaarde is wel dat de tweede persoon ook gerechtigd is zich in deze periode in te schrijven.
Dus als ik mij mag inschrijven kan ik ook een 2de ticket aanschaffen voor iemand die op dat moment zelf ook een kaart kan kopen, maar niet voor iemand die in periode 2 pas aan de beurt is

Opzich logisch maar de kaarten in periode 1 zijn nooit 100% uitverkocht dus het heeft geen meerwaarde? Misschien alleen als je dan ook gegarandeerd samen kan lopen ?
  maandag 15 januari 2024 @ 20:05:56 #40
346939 Janneke141
pi_212041667
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 19:58 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Dat is opzich goed nieuws maar dit stukje raakt in mijn ogen kant nog wal
[..]
Dus als ik mij mag inschrijven kan ik ook een 2de ticket aanschaffen voor iemand die op dat moment zelf ook een kaart kan kopen, maar niet voor iemand die in periode 2 pas aan de beurt is

Opzich logisch maar de kaarten in periode 1 zijn nooit 100% uitverkocht dus het heeft geen meerwaarde? Misschien alleen als je dan ook gegarandeerd samen kan lopen ?
Nogal een nutteloze feature, ja. Al staat in de mail van de 4daagse zelf niet dat het is om te voorkomen dat je alleen moet lopen in plaats van met je wandelmaatje, dus dat zal Omroep Gelderland zelf wel bedacht hebben.
pi_212042184
Scheelt een keer inloggen, ik bestel normaal ook die van mijn vriend. Ik denk dat het wel een hoop ruil acties tussen wandelschoenen en gladiolen voorkomt.

Ik had die mail nog helemaal niet gezien, was bij de ongewenste mail terecht gekomen!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 januari 2024 @ 22:09:46 #42
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212044260
Ik moet voor mijn moeder en een vriendin van haar ook inschrijven, dus scheelt me in elk geval 1x inloggen.. :)

quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 20:32 schreef Bzzzzp het volgende:
Scheelt een keer inloggen, ik bestel normaal ook die van mijn vriend. Ik denk dat het wel een hoop ruil acties tussen wandelschoenen en gladiolen voorkomt.
Ik denk dat er dit jaar weinig geruild zal worden..
quote:
Na afronding van de inschrijving en de betaling ontvangt de deelnemer direct een ticket. Dit ticket geeft nog geen specifieke startgroep aan. Eventuele startgroepen zullen op 3 juni 2024 worden toegewezen, als er voldoende inzicht is in het aantal deelnemers per afstand.

[...]

De starttijden zullen nagenoeg gelijk zijn aan voorgaande jaren. Het wisselen van een toegewezen startgroep is dit jaar niet mogelijk, maar natuurlijk blijft de keuze om eventueel te starten tijdens een tweede starttijd altijd beschikbaar.
van: https://www.4daagse.nl/ov(...)2-februari-van-start
pi_212048643
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 22:09 schreef qltel het volgende:
Ik denk dat er dit jaar weinig geruild zal worden..
Ik snap dat ruilen niet zo goed , met name waarom je geen voorkeur kan opgeven om samen te lopen met je vrienden
Hoeveel mensen zouden echt bij zweren bij de dinsdag/donderdag vroege start of woensdag/vrijdag?

Als ik naar de afstanden kijk:
30km: 33,2 - 33,6 - 30,5 - 30,0
40km: 39,7 - 39,5 - 39,3 - 42,5

dan maakt het bij de 30km qua tijd niet uit want dan heb je op zowel dinsdag als woensdag meer KMs, dus altijd 1 van de 2 dagen een vroege start. en bij 40 heb je op vrijdag toch al een uur extra dus dat boeit niet

tijdens het inschrijven de optie bieden om als voorkeur
- maakt niet uit
- maakt niet uit, groep A (waarbij de organisatie bepaald welke dagen die groep vroeg start, maar dat iedereen die die groep gekozen heeft op dezelfde vroege tijd kan starten)
- maakt niet uit, groep B (waarbij de organisatie bepaald welke dagen die groep vroeg start, maar dat iedereen die die groep gekozen heeft op dezelfde vroege tijd kan starten)

en eventueel als ideale toevoeging:
- altijd de late start (ik ken namelijk iemand die de 30km loopt maar niet meer tegen de drukte kan, dus na de scan op een bankje een bak koffie gaat drinken tot iedereen weg is en dan eens rustig vertrek, vorig jaar voor de 19de keer gelopen)

en eventueel voor mensen die echt een voorkeur hebben (wat ik niet echt snap)
- di/do vroege start
- wo/vr vroege start

zo moeilijk is dat toch niet te programeren?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2024 11:04:08 ]
pi_212336076
Ik heb me ingeschreven *O*
Vanaf maart beginnen we met trainen (via defensie) maar wil deze maand wel alvast gebruiken om wat te wennen aan de rugzak en kisten. Dus zondag wil ik alvast een rondje van 10 km inclusief rugzak gaan doen.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 7 februari 2024 @ 20:14:58 #45
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212337229
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:12 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb me ingeschreven *O*
Vanaf maart beginnen we met trainen (via defensie) maar wil deze maand wel alvast gebruiken om wat te wennen aan de rugzak en kisten. Dus zondag wil ik alvast een rondje van 10 km inclusief rugzak gaan doen.
Gaaf, dan kun je nu niet meer terug..

Wij burgers kunnen pas de 12e inschrijven.
pi_212390057
Morgenochtend start de inschrijving! *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 11 februari 2024 @ 18:56:37 #47
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212390729
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 18:15 schreef Bzzzzp het volgende:
Morgenochtend start de inschrijving! *O*
Ik moet morgenochtend werken, dus ik schrijf morgenmiddag wel in, als het weer rustig is..

Het blijft toch vreemd dat iedereen in de eerste minuut wil inschrijven.
pi_212390946
Je hebt helemaal gelijk, het kan volgende week ook maar mezelf kennende ga ik het ook morgen meteen doen…. Zal wel iets met enthousiasme zijn! :s)
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 11 februari 2024 @ 19:11:06 #49
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212390974
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 19:09 schreef Bzzzzp het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, het kan volgende week ook maar mezelf kennende ga ik het ook morgen meteen doen…. Zal wel iets met enthousiasme zijn! :s)
Oh ja, dat ben ik helemaal met je eens, hoor. Ik ga denk ik ook morgen inschrijven. Waarom niet, dan is het alvast maar gebeurt.
pi_212397741
En ingeschreven! :)
  maandag 12 februari 2024 @ 10:55:50 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212398098
Ik ook!

Vorig jaar was ik te laat. Nu voor de 13.
The End Times are wild
pi_212398410
13, wow! Ik ga voor de derde keer.
Voor twee personen tegelijk inschrijven was handig, het ging sowieso soepel!

Qltel al ingeschreven?
pi_212398703
Hoppa

Maar het inschrijven vond ik zelf wat ongemakkelijk in dat kleine venster, de RET heb ik zojuist ook bestelt en betaald

Dit jaar, als ik het weer haal, wel de schrale beloning van alleen het nummer 3 :') ipv een nieuwe medaille zoals de afgelopen 2 keer :')

[ Bericht 33% gewijzigd door SnodeSnuiter op 12-02-2024 12:07:19 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 12 februari 2024 @ 13:11:17 #54
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212399526
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:23 schreef Bzzzzp het volgende:
Qltel al ingeschreven?
Jazeker. Net. Ik moest vanmorgen werken.

quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:56 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Dit jaar, als ik het weer haal, wel de schrale beloning van alleen het nummer 3 :') ipv een nieuwe medaille zoals de afgelopen 2 keer :')
Ik heb nummertje 3 en 4 net achter de rug. En mag nu voor medaille nummer 5.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 13 februari 2024 @ 12:14:56 #55
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212410095
Hoogste aantal inschrijvingen op eerste dag

Op maandag 12 februari om 10.00 uur ging de verkoop van start voor de 4Daagse van 2024, met een vernieuwd inschrijfsysteem in samenwerking met ticketingpartner Atleta. De lancering verliep vlekkeloos en de resultaten en reacties zijn zeer positief. Op de eerste dag werden maar liefst 15.643 enthousiaste wandelaars succesvol ingeschreven.

Historisch hoogtepunt
Dit aantal inschrijvingen op de eerste dag betekent een historisch hoogtepunt voor het evenement. Eerder werd het hoogste aantal inschrijvingen behaald in 2019 met 13.495 deelnemers. Dat zijn er dus nu ruim 2000 meer. Henny Sackers is verheugd over dit resultaat: “Dit record onderstreept de blijvende populariteit van de 4Daagse en het succes van het nieuwe inschrijfproces, in samenwerking met Atleta.”
Atleta was gisteren live aanwezig op het kantoor van Stichting DE 4DAAGSE om de eerste inschrijvingen te monitoren. Bert Cocu, CEO Atleta BV: “De afgelopen maanden hebben we ons, samen met het team van de 4Daagse, enorm ingespannen om de grote aantallen deelnemers een zo gebruiksvriendelijk mogelijk inschrijfproces aan te bieden. We zijn heel blij dat zowel jonge als oudere deelnemers hun weg wisten te vinden naar een startbewijs voor dit fantastische evenement.”

Debutanten
Op dit moment kan iedereen die al eens eerder succesvol de 4Daagse op een reglementaire afstand heeft voltooid zich inschrijven. Ook kunnen jeugdigen geboren in de jaren 2006-2012 een ticket bemachtigen. Vanaf maandag 4 maart 10.00 uur kunnen ook overige geïnteresseerden zich registreren voor de wandelprestatietocht.
De organisatie heeft er vertrouwen in dat er tickets voor debutanten zullen overblijven. Henny Sackers: “In het verleden hebben we kunnen constateren dat er na de eerste periode nog een aanzienlijk aantal tickets beschikbaar is voor nieuwe deelnemers. Om onze wandelaars nog meer flexibiliteit te bieden, introduceren we dit jaar ook de mogelijkheid om je ticket over te dragen. Op deze manier willen we ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen kunnen deelnemen aan de 4Daagse van 2024 en de unieke ervaring van het wandelevenement kunnen delen.” Het overdragen van een ticket wordt gerealiseerd zodra de 4Daagse is uitverkocht en is mogelijk tot en met 31 mei 17.00 uur.
pi_212480740
Teller staat nu op 26.798

Vorig jaar liepen 17.338 mensen hem voor de eerste keer, het lijkt er op dat 17k nieuwe mensen dit jaar ook weer mogelijk zijn
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 18 februari 2024 @ 12:14:41 #57
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212480769
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 12:12 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Teller staat nu op 26.798
Ja, het gaat vlot. Sneller dan de afgelopen keren.
pi_212516668
29016 per 19/2, gaat zeker hard!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 20 februari 2024 @ 21:54:55 #59
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212517515
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:56 schreef Bzzzzp het volgende:
29016 per 19/2, gaat zeker hard!
Even schaamteloos gejat van een andere plek..

pi_212526504
Leuk die grafiek! Nu weer duizend erbij!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 21 februari 2024 @ 22:09:27 #61
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212530412
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 17:34 schreef Bzzzzp het volgende:
Leuk die grafiek! Nu weer duizend erbij!
Ik heb maar even nagevraagd of de maker van die grafiek er geen problemen mee heeft, en hij vind het prima als ik ze hier post. Ik ga dat niet dagelijks doen, maar wel een paar keer per week als jullie dat willen.
pi_212531011
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:09 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik heb maar even nagevraagd of de maker van die grafiek er geen problemen mee heeft, en hij vind het prima als ik ze hier post. Ik ga dat niet dagelijks doen, maar wel een paar keer per week als jullie dat willen.
leuk

ik ben eigenlijk vooral benieuwd als het open gaat voor de 'nog niet gelopen mensen' dan zitten we op de piek, maar dan vooral daarna hoeveel kaarten worden er 'verkocht'

en eigenlijk dus ook, hoeveel mensen doen er daadwerkelijk mee

vroeger was de limiet iets van 45000, dat werd opgerekt en toen werden er 48000 (ofzoiets) kaarten verkocht met de wetenschap dat er uiteindelijk toch een beste berg mensen minder meer doen en ze weer op het maximum van 45000 zaten
pi_212532336
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 22:09 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik vind dat wel leuk!
pi_212532416
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 23:01 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
leuk

ik ben eigenlijk vooral benieuwd als het open gaat voor de 'nog niet gelopen mensen' dan zitten we op de piek, maar dan vooral daarna hoeveel kaarten worden er 'verkocht'

en eigenlijk dus ook, hoeveel mensen doen er daadwerkelijk mee

vroeger was de limiet iets van 45000, dat werd opgerekt en toen werden er 48000 (ofzoiets) kaarten verkocht met de wetenschap dat er uiteindelijk toch een beste berg mensen minder meer doen en ze weer op het maximum van 45000 zaten
Op de Vierdaagse site kan je dat van vorige jaren terug zien, vorig jaar waren er 3.662 mensen die zich wel hadden ingeschreven maar niet zijn gestart. Best veel!
pi_212532675
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:16 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Op de Vierdaagse site kan je dat van vorige jaren terug zien, vorig jaar waren er 3.662 mensen die zich wel hadden ingeschreven maar niet zijn gestart. Best veel!
https://www.4daagse.nl/cd(...)ken-105de-editie.pdf

wat ik daar jammer van vind is dat je niet ziet hoeveel mensen na dag 1 zeggen, ik heb het gehaald, maar flikker maar op, dus dat ze 'niet gestart/uitgevallen' uitspiltsen
pi_212535502
Bijna 31.000 inschrijvingen al.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 februari 2024 @ 12:20:40 #67
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212535563
Lijkt niet slecht te gaan. Nog ruim een week. En zo te zien zaten we vorig jaar na de 1e periode op 32.606. Dat zou nu wel eens meer kunnen worden.
pi_212539156
Wandelen is populair tegenwoordig!
pi_212539360
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 12:20 schreef qltel het volgende:
Lijkt niet slecht te gaan. Nog ruim een week. En zo te zien zaten we vorig jaar na de 1e periode op 32.606. Dat zou nu wel eens meer kunnen worden.
Blijkbaar hebben ze op dit moment bijna 5000 meer inschrijvingen op deze dag dan vorig jaar

Dit zou wel kwalijk zijn voor debutanten:

pi_212539403
Heb me ook maar snel ingeschreven bij de RET :o
pi_212539768
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 17:33 schreef Bzzzzp het volgende:
Heb me ook maar snel ingeschreven bij de RET :o
Hier ook een RET loper, het is niet echt value for money, stel je er niet te veel bij voor,
aan de andere kant krijg je wel een stoel en een plek soms met wat schaduw en daar gaan ook kosten naar toe
maar ze zitten vooral op extreem handige punten zodat het lopen best gemakkelijk gaat.

Ik pas mijn loopschema en pauzes aan op die posten:

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2024 18:01:15 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 februari 2024 @ 20:06:13 #72
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212542211
Ik moet me er ook nog inschrijven, maar ik vind het zeker wel value for money.. Het zal er een beetje aan liggen wat je wilt, denk ik.
pi_212543042
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:00 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Hier ook een RET loper, het is niet echt value for money, stel je er niet te veel bij voor,
aan de andere kant krijg je wel een stoel en een plek soms met wat schaduw en daar gaan ook kosten naar toe
maar ze zitten vooral op extreem handige punten zodat het lopen best gemakkelijk gaat.

Ik pas mijn loopschema en pauzes aan op die posten:
[ link | afbeelding ]
Zijn dat allemaal pauzes? :o
pi_212543059
quote:
7s.gif Op donderdag 22 februari 2024 20:39 schreef Serinde het volgende:

[..]
Zijn dat allemaal pauzes? :o
:Y maar ik pauzeer nooit lang, soms 2, 5 of 10 minuten

Looptijden voor

dag1 52,1km 11:40
dag2 48,5km 10:50 (2022: 11:10 )
dag3 50,2km 12:00 (2022: 10:30 )
dag4 50,2km 11:50 (2022: 10:45 )

dus grofweg 12 uur over 50km inclusief pauze, met een vertrek om 4 uur heb ik een uur marge

Als het allemaal goed gaat hoef je jezelf niet te haasten :)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2024 20:52:34 ]
pi_212543439
Ik heb ook niet perse haast maar zit je net lekker in je loopritme, stop je weer. Bij trainingen tot zo’n 20 km pauzeerde ik ook nooit. Ieder z’n ding, maar dit leek me wel erg vaak.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 februari 2024 @ 21:38:59 #76
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212544568
Iedereen is verschillend. Ik vind 10 km per pauze prima.

En uiteraard hoef je niet bij allemaal te stoppen, je mag ook doorlopen.. :-)
pi_212544796
We waren vorig jaar ook bij RET, we hebben het er inderdaad financieel niet uit gehaald maar ik vind het vooral prettig om een punt te hebben om naar toe te lopen. Dan loop je niet 1X 50 maar 5X10km.
De eerste dag loop ik zonder rust maar per dag neemt de behoefte aan een stoel onderweg toe :o
pi_212544928
Ook weer ingeschreven ondanks dat ik zei dit nooit meer :')
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 februari 2024 @ 21:56:54 #79
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212544946
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 21:55 schreef gers het volgende:
Ook weer ingeschreven ondanks dat ik zei dit nooit meer :')
_O- _O- _O- ^O^ ^O^ ^O^

Leuk! 2e keer?
pi_212544984
Volgens mij is Fok goed vertegenwoordigd dit jaar! 😃
  donderdag 22 februari 2024 @ 22:01:57 #81
346939 Janneke141
pi_212545023
Die georganiseerde rustposten onderweg kan ik echt heel slecht aan. Die staan echt nooit op het punt dat ik pauze wil houden. En bovendien, er is alternatief genoeg.

Ik loop dit jaar niet mee trouwens, maar iedereen die zich heeft aangemeld (of dat nog gaat doen) uiteraard veel succes.
pi_212545109
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 21:56 schreef qltel het volgende:

[..]
_O- _O- _O- ^O^ ^O^ ^O^

Leuk! 2e keer?
2de, dit weekend begin ik weer met een korte tocht.
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 februari 2024 @ 22:08:21 #83
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212545123
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 21:59 schreef Bzzzzp het volgende:
Volgens mij is Fok goed vertegenwoordigd dit jaar! 😃
Ik zal de eerste dag mijn FOK!-shirt wel weer aantrekken.. _O-
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 februari 2024 @ 22:09:24 #84
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212545136
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 22:07 schreef gers het volgende:

[..]
2de, dit weekend begin ik weer met een korte tocht.
Hm, misschien maak ik zondag wel een wandelingetje.

Zaterdag moet ik werken, dan loop ik al genoeg.. _O-
pi_212545431
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 22:08 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik zal de eerste dag mijn FOK!-shirt wel weer aantrekken.. _O-
Goed idee, dan kan die de derde dag weer aan! ^O^
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 februari 2024 @ 14:05:22 #86
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212552326

pi_212552689
quote:
2022

14 feb open

23 feb 24.005 dag 10
2 mrt 28.772
6 mrt 31.571
10 mrt 33.001
14 mrt 34.616
25 mrt 41.609
8 apr 42.685
24 apr 43.671

deze info heb ik ook nog

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2024 14:35:26 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 februari 2024 @ 14:40:54 #88
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212552742
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 14:35 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
2022

14 feb open

23 feb 24.005 dag 10
2 mrt 28.772
6 mrt 31.571
10 mrt 33.001
14 mrt 34.616
25 mrt 41.609
8 apr 42.685
24 apr 43.671

deze info heb ik ook nog
Bedankt, ik geef het door aan de persoon die deze tabellen maakt.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 15:13:52 #89
78498 classpc
I don't like change
pi_212553081
Mag ik vragen hoe jullie je voorbereiden?

Ik zou over een jaar of 2-5 weleens de vierdaagse willen lopen.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 februari 2024 @ 17:51:32 #90
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212554889
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:13 schreef classpc het volgende:

Ik wandel veel in de lente en bouw dan weer op in afstand. Dus ik begin met 15 a 20 km en ga zo door tot ik op 45 of 50 zit. Dat is overigens niet de manier als je ongetraind bent. Daar zijn mooie schema's voor.. :)
pi_212555716
Ik heb niet echt een plan of schema, ik loop gewoon het hele jaar door af en toe 30 of 40 km en in de lente ook 50 en als de tijd het toelaat wat meer dagen achter elkaar. Meestal kies ik een LAW of andere meerdaagse route die ik dan loop.
En dan zeg ik na de vierdaagse dat ik wel klaar ben met lopen en dat duurt dan tot begin augustus en dan ga ik toch weer wandelen :)
pi_212555864
quote:

Hoeveel km moet je lopen?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 februari 2024 @ 19:20:09 #93
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212555882
quote:
Waarom wachten trouwens? Ik ben in 2001 vrijwilliger geweest, bij "iets" bij de 4daagse en riep toen, dit wil ik ook wel eens doen. Mijn eerste keer was in 2018 en nu vind ik het best jammer dat ik in 2002 niet begonnen was.. :)
pi_212556208
Ik heb me twee jaar geleden voor het eerst aangemeld toen ik op de radio hoorde dat het de laatste dag was van de inschrijving en dat het niet uitverkocht was, beetje impulsief maar pakte goed uit!
Maar inderdaad, waarom wachten?
Volgens mij is het te doen om nu te starten met trainen en het deze zomer succesvol uit te lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bzzzzp op 23-02-2024 20:14:20 ]
  vrijdag 23 februari 2024 @ 21:12:47 #95
78498 classpc
I don't like change
pi_212557628
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 19:18 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Hoeveel km moet je lopen?
Ik moet niks. Maar ik denk eerst maar eens met het laagste beginnen. Dan kan ik altijd meer doen als ik een volgende keer meedoe.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 19:20 schreef qltel het volgende:

[..]
Waarom wachten trouwens? Ik ben in 2001 vrijwilliger geweest, bij "iets" bij de 4daagse en riep toen, dit wil ik ook wel eens doen. Mijn eerste keer was in 2018 en nu vind ik het best jammer dat ik in 2002 niet begonnen was.. :)
Ik wil mezelf tijd geven om een beetje in mijn eigen tempo de lengte van de wandelingen op te bouwen. Ik heb fibromyalgie en als ik meteen als een gek ga wandelen dan lig ik er daarna meteen een poos uit.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 februari 2024 @ 22:12:24 #96
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212558523
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 21:12 schreef classpc het volgende:

[..]
Ik moet niks. Maar ik denk eerst maar eens met het laagste beginnen. Dan kan ik altijd meer doen als ik een volgende keer meedoe.
Het ligt meer aan je leeftijd. Ben je onder de 50 en man, dan moet je 50.
Ben je onder de 60 en vrouw of tussen de 50 en 60 en man, dan moet je 40.
Ben je 60+ dan mag je 30.

(dit is het globaal.. )

Zie de tabel hieronder voor exact hoe dat werkt. De R staat voor reglementair, dus de minimale afstand.

quote:
[..]
Ik wil mezelf tijd geven om een beetje in mijn eigen tempo de lengte van de wandelingen op te bouwen. Ik heb fibromyalgie en als ik meteen als een gek ga wandelen dan lig ik er daarna meteen een poos uit.
Oh ja, heel verstandig dan. Mijn vrouw heeft fybro, dus ik weet hoe het werkt. Rustig opbouwen is dan een goed idee.. En het is dan lastig om te zien hoe snel je op kunt bouwen.

vrijdag 23 februari 2024 @ 22:16:28 #97
78498 classpc
I don't like change
pi_212558580
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:12 schreef qltel het volgende:

[..]
Het ligt meer aan je leeftijd. Ben je onder de 50 en man, dan moet je 50.
Ben je onder de 60 en vrouw of tussen de 50 en 60 en man, dan moet je 40.
Ben je 60+ dan mag je 30.

(dit is het globaal.. )

Zie de tabel hieronder voor exact hoe dat werkt. De R staat voor reglementair, dus de minimale afstand.
[..]
Oh ja, heel verstandig dan. Mijn vrouw heeft fybro, dus ik weet hoe het werkt. Rustig opbouwen is dan een goed idee.. En het is dan lastig om te zien hoe snel je op kunt bouwen.

[ afbeelding ]
Ah, goed om te weten. Dan kom ik op 40km.

Als ik het goed begrijp heb je dan wel de optie om meer te doen?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 februari 2024 @ 22:23:49 #98
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212558695
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:16 schreef classpc het volgende:

[..]
Ah, goed om te weten. Dan kom ik op 40km.

Als ik het goed begrijp heb je dan wel de optie om meer te doen?
Ja, meer mag altijd, en kun je tot een paar dagen van tevoren nog wijzigen. Je kunt je dus inschrijven voor 50 en teruggaan naar 40 bijvoorbeeld. Dat heb ik een keer gedaan.

Als je eenmaal begonnen bent is wijzigen uiteraard niet meer mogelijk.
pi_212561438
Van de gelderlander:

Het wordt spannend: run op startbewijzen, minder plek voor debutanten bij Nijmeegse Vierdaagse?
De Vierdaagse van Nijmegen lijkt populairder dan ooit. Met nog anderhalve week inschrijftijd te gaan is de teller van het aantal vergeven startbewijzen al voorbij de 31.000: er lijken veel meer oud-deelnemers dan anders weer mee te willen doen aan een nieuwe tocht richting Via Gladiola. Dat blijft mogelijk niet zonder gevolgen voor debutanten.

In totaal zijn er 47.000 plaatsen te vergeven: meer mag de organisatie er volgens de vergunningen niet op het parcours toelaten, omdat het dan te druk wordt. Anderhalve week geleden ging de eerste inschrijvingsronde van start: tot en met volgende week vrijdag (17.00 uur) mogen mensen zich inschrijven die al eerder succesvol aan de vierdaagse wandelmars meededen. Ook jongeren geboren in kalenderjaren 2006-2012 kunnen zich al inschrijven.

Nog maar 1000
Dit jaar lijkt het erop dat het aantal van 32.000 ver overschreden wordt: al op de eerste dag schreven zich ruim 2.000 lopers meer in dan in recordjaar 2019. Inmiddels zijn er nog maar 1000 inschrijvingen minder dan vorig jaar in de eerste inschrijfperiode, terwijl er nog anderhalve week te gaan is.

Per dag schrijven zich vaak nog vele honderden mensen in. ,,Het sijpelt nu rustig door”, stelt een woordvoerder. ,,Op sommige dagen ook iets minder dan vorig jaar.”

Twijfelaars sneller over de streep
Volgens de woordvoerder zijn er vorige week veel inschrijvingen geweest omdat het dit jaar door een nieuw inschrijfsysteem makkelijker is geworden. ,,Daarnaast vermoeden we dat door de mogelijkheid van het overdragen de twijfelaars nu sneller over de streep zijn en dat er straks nog wel een redelijk aantal mensen gebruik gaat maken van deze regeling.”

Dit jaar is het voor het eerst mogelijk een gekocht startbewijs via de Vierdaagse-organisatie door te verkopen als er voldoende mensen zijn die nog een startbewijs willen. De Vierdaagse zegt niet bang te zijn dat er op 4 maart, als de verkoop voor debutanten start, er geen tickets meer zijn.

Meteen proberen
Vorig jaar was de run op de laatste startbewijzen zo groot dat de website van de Vierdaagse op de eerste dag van de tweede inschrijfronde bezweek. Dit jaar moet het nieuwe inschrijfsysteem waarmee gewerkt wordt dat voorkomen. Wie dit jaar voor het eerst mee wil doen, doet er verstandig aan het maandag 4 maart om 10.00 uur meteen te proberen: vorig jaar waren er op het einde van die dag nog maar 2.000 plaatsbewijzen over.

Wat debutanten al eerder konden doen, is aanmelden via Via Vierdaagse: dat kost geen 115 maar 180 euro, maar daarbij krijg je ook een trainingsprogramma. Maar de 1860 startbewijzen die daar te vergeven waren, zijn allemaal al weg.

De Vierdaagse is dit jaar van dinsdag 16 tot en met vrijdag 19 juli.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 24 februari 2024 @ 10:30:02 #100
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212562404
En zou me niet verbazen als het de 29e weer wat drukker wordt. Ik hoorde verschillende mensen die zich dan in willen schrijven.
pi_212562639
Waarom wachten tot de 29e?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 24 februari 2024 @ 13:49:11 #102
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212564641
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 10:50 schreef Bzzzzp het volgende:
Waarom wachten tot de 29e?
Speciale datum.

Die wandelaars zijn speciale mensen.
pi_212622085
Per 27/2 staat de teller op 36.589, ben benieuwd wat er nog bij komt!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 28 februari 2024 @ 18:20:14 #104
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212622388
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 18:01 schreef Bzzzzp het volgende:
Per 27/2 staat de teller op 36.589, ben benieuwd wat er nog bij komt!
Ik ook. er zijn nu nog ruim 10.000 plekken voor debutanten vrij. We zitten al ruim boven de eindstand van periode 1 vorig jaar (32.606).
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 29 februari 2024 @ 20:01:57 #105
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212638053
Het gaat nog steeds lekker..

Minder dan 10.000 plekken voor debutanten.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 maart 2024 @ 16:05:17 #106
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212648847
De cijfers van gisteren staan er nu ook in..

Nog minder plaatsen voor debutanten.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 maart 2024 @ 19:20:01 #107
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212651626
De eindstand is kennelijk 39.292
pi_212651663
:o alleen voor debutanten met snel internet! Die zijn binnen een half uur uitverkocht!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 maart 2024 @ 19:29:04 #109
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212651730
7708 plekken nog..
pi_212655970
Mijn neef (19jr) wil zich aanmelden als debutant, hopelijk komt hij ertussen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 maart 2024 @ 08:47:44 #111
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212656028
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 08:31 schreef fietsmiep het volgende:
Mijn neef (19jr) wil zich aanmelden als debutant, hopelijk komt hij ertussen.
Dan moet hij a.s. maandag om 10 uur klaar gaan zitten. Dan zal het wel lukken. :-)

En laat hem alvast een registratienummer aanmaken, dat scheelt tijd.
pi_212656273
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 08:47 schreef qltel het volgende:

[..]
Dan moet hij a.s. maandag om 10 uur klaar gaan zitten. Dan zal het wel lukken. :-)

Kan dat nu al, het registratienummer aanmaken?
Mogelijk heeft ie dat ook al gedaan, hij heeft zich goed ingelezen begreep ik.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 maart 2024 @ 10:05:14 #113
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212656584
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 09:31 schreef fietsmiep het volgende:

[..]
Kan dat nu al, het registratienummer aanmaken?
Mogelijk heeft ie dat ook al gedaan, hij heeft zich goed ingelezen begreep ik.
Jazeker kan dat: https://forms.4daagse.nl/registratienummer-aanmaken
pi_212657001
quote:
Dank je voor de tip.
pi_212686960
Binnen het uur uitverkocht!
Nog 133 dagen tot de start!
pi_212690979
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:35 schreef Bzzzzp het volgende:
Binnen het uur uitverkocht!
Nog 133 dagen tot de start!
Nijmeegse 4Daagse in recordtijd uitverkocht https://gld.nl/nieuws/810(...)cordtijd-uitverkocht

quote:
NIJMEGEN - De 4Daagse van Nijmegen is officieel uitverkocht. Nog nooit waren de startbewijzen zo snel vergeven. Maandagochtend waren de laatste startbewijzen binnen drie kwartier weg, zo laat marsleider Henny Sackers weten.

Vorig jaar waren alle 47.000 startbewijzen na 30 uur weg. Dat was al een record. Maar dat is dit jaar dus ruimschoots gebroken. Op het hoogtepunt stonden er 21.000 potentiële deelnemers in de wachtrij, laat de organisatie weten.

'Heel trots'
Marsleider Sackers: "We zijn heel trots op een trouwe schare fans, die zich vol enthousiasme heeft aangemeld om in 2024 de 4Daagse te lopen. Het succes van 2023 heeft ongetwijfeld bijgedragen aan de groeiende populariteit van ons wandelevenement. Met het uitverkopen van alle beschikbare tickets dit jaar hopen we op wederom een onvergetelijke ervaring voor alle deelnemers en toeschouwers.”

De inschrijving gaat in twee periodes. Periode 1 is voor alle deelnemers die minimaal één keer de 4Daagse hebben uitgelopen. Die inschrijving was op 12 februari en toen waren er al ruim 39.000 inschrijvingen, ruim 6000 meer dan vorig jaar.
Er waren dus aanmerkelijk minder startbewijzen over voor periode 2, die bedoeld is voor alle geïnteresseerden die zich willen inschrijven.

Startbewijs doorverkopen
Voor het eerst kunnen wandelaars hun startbewijs doorverkopen, bijvoorbeeld omdat ze meedoen toch niet zien zitten. Deelname kost dit jaar 115 euro. Een startbewijs doorverkopen kan tot en met 31 mei, 17.00 uur
.
De mogelijkheid van het verkopen van een startbewijs moet een einde maken aan klachten over de wandelaars die op de eerste dag van de 4Daagse niet aan de start verschijnen, terwijl anderen geen startkaart konden krijgen. Vorig jaar haalden bijna 2500 wandelaars hun startkaart voor de eerste dag niet op.
Slimme move van de organisatie

Er was altijd plek voor 45000 wandelaars maar 47000 mochten zich inschrijven omdat statisch was gebleken dat er toch een paar duizend niet komen opdagen

Met het doorverkopen word het misschien wel een stukje drukker op het parcours en bij het rode kruis

Ik zat te denken, vorig jaar wachttijden van meerdere uren, een paar km voor het einde heb je ‘blaren voor Afrika’ daar was het eigenlijk nooit echt druk, zal vast wel iets kosten, iemand daar ervaring mee?
pi_212691723
Het zal inderdaad wel drukker zijn…. Maar je kan tot 31 mei doorverkopen, daarna zullen nog steeds wel mensen besluiten niet te lopen….

Ik heb gelukkig geen ervaring met 4daagse blaren en rode kruis posten :+
pi_212770081
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 08:47 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik had niks meer van neef gehoord, dus dacht dat het niet gelukt was. Maar nu hoorde ik dat het wel gelukt is. Hij had beide ouders ingeschakeld, de jongen zelf zat op school om 10 uur 's morgens. Ouders werken in eigen bedrijf dus konden wel tijd vrij maken.

Nu mag hij gaan trainen!!!

Hij woont in de regio, dus onderdak is geregeld, gewoon thuis.
pi_212777724
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 13:51 schreef fietsmiep het volgende:

[..]
Ik had niks meer van neef gehoord, dus dacht dat het niet gelukt was. Maar nu hoorde ik dat het wel gelukt is. Hij had beide ouders ingeschakeld, de jongen zelf zat op school om 10 uur 's morgens. Ouders werken in eigen bedrijf dus konden wel tijd vrij maken.

Nu mag hij gaan trainen!!!

Hij woont in de regio, dus onderdak is geregeld, gewoon thuis.
Wat goed!
Hier net 42l km met windkracht 5 op Terschelling gelopen, nu in bad :o
pi_212796261
Inmiddels is het mogelijk om tickets door te verkopen, dat kan sinds gister
op dit moment zijn er al 48 tickets van eigenaar veranders

quote:
0 tickets beschikbaar • 48 tickets verkocht
https://atleta.cc/e/zRLhVgiDSdOK/resale
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 maart 2024 @ 17:08:40 #121
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212800139
Grappig dat er nu al mensen zijn die hun kaart (met 5% verlies) willen verkopen.
pi_212801907
Misschien hebben sommigen ook vrienden ingeschakeld om een kaart voor ze te kopen om de kans te vergroten ofzo…
pi_212959872
Hallo! Dit wordt mijn eerste 4Daagse dit jaar! Meer mensen die hun trainingen via Strava bijhouden? Ik heb een 4Daagse 2024 Club aangemaakt:

https://strava.app.link/8cwdEtIkgIb
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 maart 2024 @ 07:03:40 #124
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212961810
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 21:33 schreef Drums het volgende:
Hallo! Dit wordt mijn eerste 4Daagse dit jaar! Meer mensen die hun trainingen via Strava bijhouden? Ik heb een 4Daagse 2024 Club aangemaakt:

https://strava.app.link/8cwdEtIkgIb
Wat leuk! Eerste keer, spannend hoor. Je moet 50 km?
pi_212963576
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 07:03 schreef qltel het volgende:

[..]
Wat leuk! Eerste keer, spannend hoor. Je moet 50 km?
Klopt, we gaan met een groepje van 4 de 50km lopen. Twee dames gaan ook voor de 50.
pi_212968085
:o toen ik op Strava keek naar de deelnemers mezelf per ongeluk aangemeld…
Wel spannend zo’n eerste keer!
pi_212976017
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 10:37 schreef Drums het volgende:

[..]
Klopt, we gaan met een groepje van 4 de 50km lopen. Twee dames gaan ook voor de 50.
Netjes, zet hem op, ga ook vooral veel samen trainen!
pi_213147219
Zijn we al in training? Ik heb er pas 2 gedaan, 16 en 20km
Op naar de 50
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 april 2024 @ 15:12:03 #129
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_213147642
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:17 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Op naar de 50
IK heb er ook 2 gemaakt. De ene wat minder dan 15 en de 2e 17 of 18 meen ik.
pi_213148197
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:17 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Op naar de 50
afgelopen week voor het eerst weer 40 gelopen, ging eigenlijk prima.
pi_213155280
Ik ben niet gestopt met lopen, afgelopen weekend 2x25 gelopen (meer geglibberd in de modder; Dutch mountain trail), en volgend weekend 40km. (Utrechts streekpad)

50 loop ik niet zo vaak, hooguit om een LAW af te maken of omdat er eerder geen slaapplek is ofzo. En bij rondje Ameland.

Lopen jullie wel eens georganiseerde tochten? Het heeft wel wat maar ook veel mensen die voor je voeten lopen 😬 (zeker als er korte afstanden bij de lange samenkomen )
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 10 april 2024 @ 10:37:01 #132
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_213156580
Ik heb ze voor mijn eerste 4daagse veel gelopen. Maar het nadeel vind ik dat ze eigenlijk elk jaar dezelfde route hebben.

En inderdaad, langzame mensen.. dan heb je er al 35 km op zitten, lekker tempo en dan komen er de laatste kilometers mensen met bolderkarren en wandelwagens in de weg lopen.. ik krijg flashbacks van de Airborne tocht..
pi_213157529
Als er iemand nog kaarten voor de 4Daagse nodig heeft, ik zit de hele dag te refreshen op de verkoop pagina en heb niets anders te doen, dus stuur maar een DM.
pi_213157821
quote:
99s.gif Op woensdag 10 april 2024 11:54 schreef Wandelaar101 het volgende:
Als er iemand nog kaarten voor de 4Daagse nodig heeft, ik zit de hele dag te refreshen op de verkoop pagina en heb niets anders te doen, dus stuur maar een DM.
DM kan niet bij een nieuw account, wat kost het?
pi_213162390
Hier ook inmiddels aan het trainen (defensie). Vandaag weer 20 gelopen. Volgende week gaan we 25 doen. Toch wel even wennen. Marsen in een groep op kisten en rugzak is toch anders dan wanneer je lekker in je eentje op je wandelschoenen in je eigen tempo loopt. Komende tijd ook vooral een beetje met voeding uitproberen waar ik goed op ga.
pi_213187856
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:37 schreef qltel het volgende:
Ik heb ze voor mijn eerste 4daagse veel gelopen. Maar het nadeel vind ik dat ze eigenlijk elk jaar dezelfde route hebben.

En inderdaad, langzame mensen.. dan heb je er al 35 km op zitten, lekker tempo en dan komen er de laatste kilometers mensen met bolderkarren en wandelwagens in de weg lopen.. ik krijg flashbacks van de Airborne tocht..
De airborne tocht en eentje in Soest leken me juist wel leuk :o
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 13 april 2024 @ 10:40:01 #137
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_213188890
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 09:05 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
De airborne tocht en eentje in Soest leken me juist wel leuk :o
De Airborne tocht is ook leuk. Allen de laatste kilometers is afzien.

Het reizen heen en terug trouwens ook. Maar het is een leuke tocht.
  zaterdag 13 april 2024 @ 11:11:41 #138
346939 Janneke141
pi_213189187
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 07:33 schreef Bzzzzp het volgende:
Lopen jullie wel eens georganiseerde tochten? Het heeft wel wat maar ook veel mensen die voor je voeten lopen 😬 (zeker als er korte afstanden bij de lange samenkomen )
Ik doe dat ieder trainingsseizoen een keer of drie, want hier in de omgeving (Nijmegen) zijn er genoeg en ik weet inmiddels ook wel welke er wel en niet geschikt zijn als training. Maar zelfs de drukste wandeltochten komen niet eens een beetje in de buurt van de drukte van de Vierdaagse, dus als je het daarom doet heb je er niks aan.

Ik doe het vooral uit gemak. De route wordt voor je bedacht, je kunt gewoon achter de rest aan lopen en onderweg staat twee keer een busje van de Wios met koffie en broodjes worst :9
pi_213329807
Gisteren de 1e aflevering van de podcast geluisterd die in de Vierdaagse mail stond, vond het best leuk, vandaag op weg naar het werk maar de 2e luisteren
pi_213357256
Uit het AD:

Stormloop op Vierdaagse: elke minuut proberen vierhonderd wandelaars nog een ticket te veroveren
Elke minuut van de dag zijn er gemiddeld vierhonderd wandelaars op de website van de Vierdaagse om nog een ticket te bemachtigen. Het maximumaantal van 47.000 deelnemers is al weken geleden bereikt, maar mensen met een inschrijfbewijs kunnen dat nog inleveren.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 28 april 2024 @ 21:54:19 #141
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_213357490
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 21:27 schreef Bzzzzp het volgende:
Uit het AD:

Stormloop op Vierdaagse: elke minuut proberen vierhonderd wandelaars nog een ticket te veroveren
Elke minuut van de dag zijn er gemiddeld vierhonderd wandelaars op de website van de Vierdaagse om nog een ticket te bemachtigen. Het maximumaantal van 47.000 deelnemers is al weken geleden bereikt, maar mensen met een inschrijfbewijs kunnen dat nog inleveren.
Jeetje, en dan te bedenken dat er in 2022 maar 42.000 inschrijvingen waren.
pi_213627990
Als de laatste dag wederom via Cuijk over de aangelegde brug terug naar Nijmegen via Mook en Malden gaat dan overweeg ik mee te lopen maar dan al vanaf Grave ipv Cuijk (±25km). 🙏
pi_213641229
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 14:58 schreef Nober het volgende:
Als de laatste dag wederom via Cuijk over de aangelegde brug terug naar Nijmegen via Mook en Malden gaat dan overweeg ik mee te lopen maar dan al vanaf Grave ipv Cuijk (±25km). 🙏
??? Dat is een leuk en feestelijk stuk maar waarom zou je meelopen als je niet aan de vierdaagse mee doet? Is het dan niet leuker om je gewoon in te schrijven? (En het is al druk genoeg op het parcours met alleen al deelnemers)
pi_213642410
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:38 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
??? Dat is een leuk en feestelijk stuk maar waarom zou je meelopen als je niet aan de vierdaagse mee doet? Is het dan niet leuker om je gewoon in te schrijven? (En het is al druk genoeg op het parcours met alleen al deelnemers)
Gaan we deze discussie weer voeren met deze flapdrol? Vorig jaar exact hetzelfde
pi_213652095
Even een blaren vraag, ik heb een vrij pijnlijke blaar onder de hak van mijn voet. Echter zit deze onder mijn eelt en dus krijg ik hem eigenlijk niet echt doorgeprikt. Eigenlijk is ie te pijnlijk om niks aan te doen. Iemand tips? Toch het eelt wegvijlen?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 22 mei 2024 @ 22:32:42 #146
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_213653016
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:24 schreef Pinuts het volgende:
Even een blaren vraag, ik heb een vrij pijnlijke blaar onder de hak van mijn voet. Echter zit deze onder mijn eelt en dus krijg ik hem eigenlijk niet echt doorgeprikt. Eigenlijk is ie te pijnlijk om niks aan te doen. Iemand tips? Toch het eelt wegvijlen?
IK heb er geen ervaring mee, dus kan eigenlijk alleen gevoelsmatig zeggen wat me het beste lijkt.

Als het echt pijnlijk is zou ik toch proberen om erbij te komen. Gedeeltelijk wegvijlen en dan doorprikken ofzo.

IK heb trouwens een puimsteen voor het schuren van mijn eelt. Ideaal en ze zijn nog niet duur ook.

pi_213662213
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:24 schreef Pinuts het volgende:
Zit het eelt er echt helemaal omheen?
Of kun je de blaar toch doorprikken aan de zij-, boven- of onderkant van het eelt met een langere naald?
pi_213662269
quote:
3s.gif Op donderdag 23 mei 2024 22:46 schreef Anne het volgende:

[..]
Zit het eelt er echt helemaal omheen?
Of kun je de blaar toch doorprikken aan de zij-, boven- of onderkant van het eelt met een langere naald?
Nee. De blaar zit echt onder het eelt.
Vandaag daarom na een voetenbadje wat eelt verwijderd en de blaar doorgeprikt.
Nu goed verzorgen want dinsdag en woensdag moet ik beide dagen 35 km lopen (loop via defensie)
pi_213767853
Ik moet nog even aan de bak :')

Door omstandigheden nog geen enkele training van betekenis gedaan :X

1x 10 en 1x 20 gelopen en dat was het tot nu toe
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 2 juni 2024 @ 19:29:10 #150
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_213768443
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2024 18:50 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik moet nog even aan de bak :')

Door omstandigheden nog geen enkele training van betekenis gedaan :X

1x 10 en 1x 20 gelopen en dat was het tot nu toe
Ja, ik ook. Het weer van de afgelopen maanden hielp niet echt mee.

Ik heb vandaag 30 gewandeld.. En dat was de eerste echte training.
  Moderator zondag 2 juni 2024 @ 19:38:06 #151
45833 crew  Fogel
pi_213768616
Ik kom jullie (die de vrijdag halen) aanmoedigen bij de ponton aan de Limburgse kant *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 2 juni 2024 @ 19:47:33 #152
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_213768811
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 19:38 schreef Fogel het volgende:
Ik kom jullie (die de vrijdag halen) aanmoedigen bij de ponton aan de Limburgse kant *G*
Leuk! Daar staat Rewimo als het goed is ook..
pi_213772660
Hoi, het weer valt de laatste tijd inderdaad wat tegen. Dit weekend wel rondje Ameland van 50 km gelopen. Een mooie wandeling en test voor de 4Daagse!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 3 juni 2024 @ 13:00:20 #154
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_213775645
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 08:10 schreef pigzwart het volgende:
Hoi, het weer valt de laatste tijd inderdaad wat tegen. Dit weekend wel rondje Ameland van 50 km gelopen. Een mooie wandeling en test voor de 4Daagse!
Oh, dat is een mooie afstand. Je bent er zo te zien al klaar voor.. _O_
pi_213793391
Uit het AD

Nijmeegse Vierdaagse past starttijden aan door populairdere route van 50 kilometer
De Nijmeegse Vierdaagse verandert de startprocedure voor wandelaars die de routes van 40 en 30 kilometer lopen. Iedereen die de ‘40’ loopt, moet tussen 05.00 en 06.50 uur starten, alle ‘30-lopers’ tussen 07.00 en 08.00 uur. Eerdere jaren was er bij zowel de 40 als 30 kilometerlopers nog sprake van twee starttijden.

Zo kon het gebeuren dat de ene deelnemer aan de 40 kilometer om 04.45 uur moest starten, en de ander pas een uur later.

Dat is deze editie niet meer het geval. Dat komt omdat de afstand van 50 kilometer, die altijd al om 04.00 uur start, flink toeneemt in populariteit. Daardoor zijn er minder lopers aan de 30 en 40 kilometer en is het volgens de stichting 4Daagse dus niet meer nodig om bij deze afstanden met verschillende starttijden te werken. Wandelaars die zich samen voor dezelfde afstand inschrijven, kunnen zo altijd tegelijk starten.

‘Uitvoerig onderzoek’
Dit jaar lopen zo’n 10.500 wandelaars, uitgezonderd militairen, de afstand van 50 kilometer mee. Dat waren er jaren geleden nog zo’n 7000. Met zo’n 18.000 burgerdeelnemers aan de 40 en zo’n 11.500 aan de 30 kilometer blijven die afstanden nog wel populairder. Wél nemen hier de deelnemersaantallen wat af vergeleken met jaren geleden, volgens de stichting 4Daagse.

,De aantallen, waarbij we een toenemende populariteit voor de 50 kilometer constateren, waren aanleiding voor een heroverweging van de starttijden”, zegt bestuursvoorzitter Henny Sackers. ,,Een deskundige werkgroep heeft uitvoerig onderzoek verricht naar mogelijke opties en vervolgens advies uitgebracht, waar wij als bestuur mee akkoord zijn gegaan.”

Geen startbewijzen ruilen
Voordeel voor lopers is, zo zegt de stichting 4Daagse, dat deelnemers ‘altijd tegelijk met hun wandelmaatje kunnen starten’. Onderling startbewijzen ruilen, wat eerdere jaren vaak gebeurde, is zo overbodig. Een woordvoerder verwacht niet dat de veranderingen voor meer drukte op het parcours en bij de start zorgen.

,,Alles is qua uitvoering heel goed berekend en gemonitord. Het aantal deelnemers dat op het parcours wordt toegelaten, kan gedoseerd worden als dat nodig is’’, zegt deze woordvoerder.

‘Kom niet massaal om 05.00 uur’
Wel adviseert zij 40 kilometerlopers om niet massaal om exact 05.00 uur bij de start te staan. ,,Dat voorkomt dat je mogelijk heel lang in de rij moet wachten om te kunnen starten. Een uurtje later kan het bijvoorbeeld veel minder druk zijn. Ook kan het helpen om bij de startpoorten op het Vierdaagseplein, aan de andere kant van de Wedren, te starten. Die poortjes zijn vaak minder druk bezet.”

Volgens Sackers toont onderzoek aan dat aan alle veiligheidseisen wordt voldaan. ,,Uiteraard zal dit in het najaar door ons geëvalueerd worden, waarbij we hopen dat we terug kunnen kijken op een geslaagde start, maar ook een goed verlopen editie.”
pi_213798864
Iemand nog een goede tip voor lekkere en makkelijke zoute snacks wat geen noten zijn (ivm allergie)? Ik slaap op Heumersoord (militair) dus heb niet de beschikking over een koelkast.
Vandaag weer 35 km gelopen. Dat wandelwol is wel echt een uitvinding als je net als ik steeds op dezelfde plekken blaren loopt.
pi_213807252
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 17:14 schreef Pinuts het volgende:
Iemand nog een goede tip voor lekkere en makkelijke zoute snacks wat geen noten zijn (ivm allergie)? Ik slaap op Heumersoord (militair) dus heb niet de beschikking over een koelkast.
Vandaag weer 35 km gelopen. Dat wandelwol is wel echt een uitvinding als je net als ik steeds op dezelfde plekken blaren loopt.
Drop! Is ook lekker om even lang op te kunnen kauwen, zo tijdens het wandelen. Maar tijdens de Vierdaagse hoef je die niet mee te nemen; die worden overal wel uitgedeeld (of je moet niet in die bakken willen graaien, waar iedereen in loopt te graaien).

Mag ik je daarnaast alvast sterkte, maar ook heel veel plezier wensen op juist de laatste dag! Ik weet hoe vervelend het kan zijn om na de finish in Nijmegen zelf als militair toch nog door te moeten lopen naar Heumensoord, wat eigenlijk gewoon nog een takke-eind is.
pi_213811443
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 08:11 schreef Bzzzzp het volgende:
Uit het AD

Nijmeegse Vierdaagse past starttijden aan door populairdere route van 50 kilometer
De Nijmeegse Vierdaagse verandert de startprocedure voor wandelaars die de routes van 40 en 30 kilometer lopen. Iedereen die de ‘40’ loopt, moet tussen 05.00 en 06.50 uur starten, alle ‘30-lopers’ tussen 07.00 en 08.00 uur. Eerdere jaren was er bij zowel de 40 als 30 kilometerlopers nog sprake van twee starttijden.

Zo kon het gebeuren dat de ene deelnemer aan de 40 kilometer om 04.45 uur moest starten, en de ander pas een uur later.

Dat is deze editie niet meer het geval. Dat komt omdat de afstand van 50 kilometer, die altijd al om 04.00 uur start, flink toeneemt in populariteit. Daardoor zijn er minder lopers aan de 30 en 40 kilometer en is het volgens de stichting 4Daagse dus niet meer nodig om bij deze afstanden met verschillende starttijden te werken. Wandelaars die zich samen voor dezelfde afstand inschrijven, kunnen zo altijd tegelijk starten.

‘Uitvoerig onderzoek’
Dit jaar lopen zo’n 10.500 wandelaars, uitgezonderd militairen, de afstand van 50 kilometer mee. Dat waren er jaren geleden nog zo’n 7000. Met zo’n 18.000 burgerdeelnemers aan de 40 en zo’n 11.500 aan de 30 kilometer blijven die afstanden nog wel populairder. Wél nemen hier de deelnemersaantallen wat af vergeleken met jaren geleden, volgens de stichting 4Daagse.

,De aantallen, waarbij we een toenemende populariteit voor de 50 kilometer constateren, waren aanleiding voor een heroverweging van de starttijden”, zegt bestuursvoorzitter Henny Sackers. ,,Een deskundige werkgroep heeft uitvoerig onderzoek verricht naar mogelijke opties en vervolgens advies uitgebracht, waar wij als bestuur mee akkoord zijn gegaan.”

Geen startbewijzen ruilen
Voordeel voor lopers is, zo zegt de stichting 4Daagse, dat deelnemers ‘altijd tegelijk met hun wandelmaatje kunnen starten’. Onderling startbewijzen ruilen, wat eerdere jaren vaak gebeurde, is zo overbodig. Een woordvoerder verwacht niet dat de veranderingen voor meer drukte op het parcours en bij de start zorgen.

,,Alles is qua uitvoering heel goed berekend en gemonitord. Het aantal deelnemers dat op het parcours wordt toegelaten, kan gedoseerd worden als dat nodig is’’, zegt deze woordvoerder.

‘Kom niet massaal om 05.00 uur’
Wel adviseert zij 40 kilometerlopers om niet massaal om exact 05.00 uur bij de start te staan. ,,Dat voorkomt dat je mogelijk heel lang in de rij moet wachten om te kunnen starten. Een uurtje later kan het bijvoorbeeld veel minder druk zijn. Ook kan het helpen om bij de startpoorten op het Vierdaagseplein, aan de andere kant van de Wedren, te starten. Die poortjes zijn vaak minder druk bezet.”

Volgens Sackers toont onderzoek aan dat aan alle veiligheidseisen wordt voldaan. ,,Uiteraard zal dit in het najaar door ons geëvalueerd worden, waarbij we hopen dat we terug kunnen kijken op een geslaagde start, maar ook een goed verlopen editie.”
Oh dit is wel slecht nieuws voor mij

Het is al zo schijt druk als alle kilometers weer bij elkaar komen en dan is het slenteren tot de finish, als er heel veel mensen vroeger gaan starten vrees ik nog meer vertraging op het laatste stuk
pi_213811502
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 09:30 schreef Anne het volgende:

[..]
Drop! Is ook lekker om even lang op te kunnen kauwen, zo tijdens het wandelen. Maar tijdens de Vierdaagse hoef je die niet mee te nemen; die worden overal wel uitgedeeld (of je moet niet in die bakken willen graaien, waar iedereen in loopt te graaien).

Mag ik je daarnaast alvast sterkte, maar ook heel veel plezier wensen op juist de laatste dag! Ik weet hoe vervelend het kan zijn om na de finish in Nijmegen zelf als militair toch nog door te moeten lopen naar Heumensoord, wat eigenlijk gewoon nog een takke-eind is.
Thanks. Het wordt mijn eerste keer dus ik ben heel benieuwd. Ben wel blij als het zover is want ben een beetje klaar met de mentaal saaie 35 km door weilanden lopen. Haha
pi_213928486
Het zal in juli toch wel een keer klaar zijn met regenen…… :o
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 16 juni 2024 @ 12:10:49 #161
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_213930479
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 08:39 schreef Bzzzzp het volgende:
Laten we het hopen. Net terug van 18 km wandelen waarvan een deel door de regen.
pi_213930727
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:10 schreef qltel het volgende:

[..]
Laten we het hopen. Net terug van 18 km wandelen waarvan een deel door de regen.
Netjes
:o wij zijn gisteren na vijf kilometer in de stromende regen omgekeerd!
pi_213930759
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 08:39 schreef Bzzzzp het volgende:
Nee helaas :7

Gr gr God & Zn O~)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213930862
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Nee helaas :7

Gr gr God & Zn O~)
_O-
pi_213930866
Al bid ik wel gewoon voor deze 20 graden. Het liefst nu tot de 4e daagse gewoon 30, maar tijdens de 4 daagse deze temperatuur :P
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 16 juni 2024 @ 14:19:05 #166
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_213932206
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:42 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Netjes
:o wij zijn gisteren na vijf kilometer in de stromende regen omgekeerd!
Het stroomde hier gelukkig niet vanmorgen.. :)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 25 juni 2024 @ 16:41:51 #167
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214044425
Totaal aantal inschrijvingen: 47.000

Aantal burgerinschrijvingen: 40.574

Aantal militairen
Het aantal militairen dat is ingeschreven in 2024 is 6.426
Daarvan komen er 2446 uit Nederland, 3530 uit de delegatielanden en 450 uit de small contingents.

Nationaliteiten
Het aantal verschillende nationaliteiten van alle deelnemers aan de 106de 4Daagse is: 87.
We verwelkomen voor het eerst deelnemers met de volgende nationaliteit: Burkina Faso, Noord-Korea en Noord-Macedonië.

Land
1 Afghanistan 45 Moldavië
2 Amerikaanse Maagdeneilanden 46 Mongolië
3 Argentinië 47 Namibië
4 Aruba 48 Nederland
5 Australië 49 Nepal
6 België 50 Nicaragua
7 Brazilië 51 Nieuw-Zeeland
8 Bulgarije 52 Nigeria
9 Burkina Faso 53 Noord-Korea
10 Canada 54 Noord-Macedonië
11 China 55 Noorwegen
12 Colombia 56 Oekraïne
13 Congo 57 Oman
14 Costa Rica 58 Oostenrijk
15 Denemarken 59 Oost-Timor
16 Dominicaanse Republiek 60 Palestina
17 Duitsland 61 Peru
18 Ecuador 62 Polen
19 Eritrea 63 Portugal
20 Estland 64 Roemenië
21 Ethiopië 65 Rusland
22 Finland 66 Rwanda
23 Frankrijk 67 Saint Vincent en de Grenadines
24 Ghana 68 Servië
25 Griekenland 69 Singapore
26 Guinee 70 Slovenië
27 Hongarije 71 Slowakije
28 Ierland 72 Spanje
29 India 73 Suriname
30 Indonesië 74 Syrië
31 Irak 75 Thailand
32 Israël 76 Tsjechië
33 Italië 77 Turkije
34 Jamaica 78 Venezuela
35 Japan 79 Verenigd Koninkrijk
36 Kenia 80 Verenigde Arabische Emiraten
37 Kroatië 81 Verenigde Staten
38 Letland 82 Vietnam
39 Liberia 83 Wit-Rusland
40 Litouwen 84 Zuid-Afrika
41 Luxemburg 85 Zuid-Korea
42 Maleisië 86 Zweden
43 Marokko 87 Zwitserland
44 Mexico

Het aantal verschillende nationaliteiten van de militaire deelnemers is: 34.

Land
1 Aruba 18 Marokko
2 Australië 19 Nederland
3 België 20 Nepal
4 Bulgarije 21 Noorwegen
5 Canada 22 Oostenrijk
6 Denemarken 23 Polen
7 Duitsland 24 Portugal
8 Finland 25 Roemenië
9 Frankrijk 26 Saint Vincent en de Grenadines
10 Ghana 27 Singapore
11 Hongarije 28 Slovenië
12 Ierland 29 Spanje
13 Indonesië 30 Tsjechië
14 Italië 31 Verenigd Koninkrijk
15 Jamaica 32 Verenigde Staten
16 Litouwen 33 Zweden
17 Luxemburg 34 Zwitserland

Aantal deelnemers met een andere nationaliteit dan de Nederlandse
In totaal heeft 14,8 % (= 6956) van de personen die staan ingeschreven als deelnemer een andere nationaliteit dan de Nederlandse.

Aantal deelnemers dat opgaat voor beloning X

Beloning Mannen Vrouwen Totaal
1 9144 8109 17.253
2 3747 3065 6.812
5 1141 854 1.995
10 697 451 1.148
25 128 55 183
40 36 4 40
50 9 2 11
51 7 1 8
52 11 1 12
53 5 1 6
54 5 2 7
55 4 0 4
56 5 0 5
57 4 4
58 1 1 2
59 1 1
60 1 1
61 1 1 2
64 1 1

Aantal debutanten
Het aantal deelnemers dat staat ingeschreven voor beloning 1 is 17.253. Dat is 36,7 % van het totaal aantal deelnemers. In 2019 was dit 30,06%, in 2022 36,5% en in 2023 36,9%.

Leeftijdsverdeling deelnemers

Leeftijdscategorie (geboortejaren) Totaal Procentueel 2023
11 t/m 15 jaar (2009 - 2012) 1332 2,83% 2,13%
16 t/m 20 jaar (2004 - 2008) 1397 2,97% 2,46%
21 t/m 30 jaar (1994 - 2003) 8524 18,14% 18,42%
31 t/m 40 jaar (1984 - 1993) 5883 12,52% 13,07%
41 t/m 50 jaar (1974 - 1983) 4398 9,36% 9,89%
51 t/m 60 jaar (1964 - 1973) 9085 19,33% 21,09%
61 t/m 70 jaar (1954 - 1963) 10946 23,29% 23,26%
71 t/m 80 jaar (1944 - 1953) 5077 10,80% 8,92%
81 t/m 90 jaar (1934 - 1943) 354 0,75% 0,76%
91+ (1933) 5 0,01% 0%

De gemiddelde leeftijd in 2024 is 47,9 jaar. In 2019 was dit 53; in 2022 49,5 en in 2023 48,8 jaar.
Aantal personen dat in 2012 geboren is
Voor de 106de 4Daagse staan 358 personen ingeschreven die geboren zijn in 2012, waarvan 187 mannen en 171 vrouwen (58% man en 42% vrouw).
Uit geboortejaar 2011 en 2010 zijn respectievelijk 337 en 345 deelnemers ingeschreven.

Aantal deelnemers in rolstoel dat staat ingeschreven
Het aantal deelnemers dat in 2024 meedoet in een rolstoel is 14.
Aantallen per afstand
30km (polsband blauw) = 11.812 (25% van de inschrijvingen)
40km (polsband geel) = 18.358 (39% van de inschrijvingen)
50km (polsband rood) = 10.833 (23% van de inschrijvingen)
40km (polsband groen) = 5.997 (13% van de inschrijvingen)

Verdeling man/vrouw per afstand
Van de 47.000 deelnemers die staan ingeschreven, zijn er 25.991 (55,3%) man en 21.009 44,7%) vrouw. Dit was in 2023 respectievelijk 58,6% en 41,4%.
Per afstand is de verdeling als volgt:
30km: 57,3% man en 42,7% vrouw (2023: 56,8 % en 43,2%)
40km: 36,8% man en 63,2% vrouw (2023: 37,4% en 62,6%)
50km: 82,3% man en 17,7% vrouw (2023: 83,9% en 16,1%)

Verdeling per provincie NL

Provincie Aantal deelnemers
Gelderland 14.025
Noord-Brabant 7.479
Zuid-Holland 5.275
Noord-Holland 3.391
Utrecht 3.017
Overijssel 2.158
Limburg 2.018
Drenthe 748
Groningen 677
Friesland 667
Flevoland 559
Zeeland 446

Er zijn in totaal 4.540 deelnemers woonachtig in de gemeente Nijmegen.

(helaas is de formattering een beetje weg.. :) )
pi_214051971
Deze week de laatste zware training. Morgen en donderdag 2x 45 km lopen. Ben heel benieuwd hoe dit me af gaat met deze hitte. Heb er in ieder geval niet heel veel zin in :P
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 25 juni 2024 @ 21:59:17 #169
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214052627
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 21:20 schreef Pinuts het volgende:
Deze week de laatste zware training. Morgen en donderdag 2x 45 km lopen. Ben heel benieuwd hoe dit me af gaat met deze hitte. Heb er in ieder geval niet heel veel zin in :P
Succes..

Ik had ook allerlei wandelingen in gedachten, maar door onverwachte drukte loop ik wat achter. Nouja, ik hoef maar 4x40 en de langste tot nu toe was 35. Ik denk dat ik komende week nog 2 lange maak. 30 en 40 bijvoorbeeld.
pi_214052648
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 21:59 schreef qltel het volgende:

[..]
Succes..

Ik had ook allerlei wandelingen in gedachten, maar door onverwachte drukte loop ik wat achter. Nouja, ik hoef maar 4x40 en de langste tot nu toe was 35. Ik denk dat ik komende week nog 2 lange maak. 30 en 40 bijvoorbeeld.
Ik loop er ook 4x40 (defensie). Daarom was ik ook best verbaasd dat ze toch gaan 'overloaden' door nu 2x 45 km te lopen.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 25 juni 2024 @ 22:06:52 #171
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214052708
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 22:01 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik loop er ook 4x40 (defensie). Daarom was ik ook best verbaasd dat ze toch gaan 'overloaden' door nu 2x 45 km te lopen.
Is helemaal niet zo gek. Het is een goede oefening. En vergeet niet dat je nu 1 of 2 dagen wandelt, dan wandel je er 4. Met veel meer drukte en gedoe om je heen. Je moet vaak afremmen en weer sneller gaan.

Mijn eerste 4daagse heb ik 2 oefenwandelingen van 50 km gemaakt. Dat was ook de enige keer dat ik dat heb gedaan.. :P
pi_214055178
Ik heb begin van de maand 50 gelopen, afgelopen week zo nu en dan in de avonden een rondje en komende zaterdag 30 of 40km en dan geloof ik het wel…..

Heb er zin in!
pi_214082553
Morgen mooi wandelweer!

Waarom lopen heel veel wandelaars eigenlijk ook als het best koud is met een korte broek aan? :?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 28 juni 2024 @ 18:57:17 #174
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214082629
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 18:42 schreef Bzzzzp het volgende:
Morgen mooi wandelweer!
Ik moet morgen werken.. :) IK hoop dat het zondag ook goed wandelweer is. Want dan heb ik de hele dag tijd.

quote:
Waarom lopen heel veel wandelaars eigenlijk ook als het best koud is met een korte broek aan? :?
Geen idee? Omdat ze dan makkelijker kunnen bewegen misschien?
pi_214091142
Net 37km gelopen, stuk Romeins limespad, ging lekker!
Nadeel van korte broek: brandnetels en andere planten met stekels 😬
pi_214091196
Heerlijk weer, dus tijd om eens echt te wandelen met mijn net ingelopen schoenen. De 37 km gingen prima, is weer een mooie wandeldag ter voorbereiding 😎
pi_214093644
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 17:00 schreef pigzwart het volgende:
Heerlijk weer, dus tijd om eens echt te wandelen met mijn net ingelopen schoenen. De 37 km gingen prima, is weer een mooie wandeldag ter voorbereiding 😎
Jij ook 37km? Wat toevallig! :+ O+
pi_214108218
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 18:57 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik moet morgen werken.. :) IK hoop dat het zondag ook goed wandelweer is. Want dan heb ik de hele dag tijd.
[..]
Geen idee? Omdat ze dan makkelijker kunnen bewegen misschien?
En nog kunnen lopen? Het was weer goed weer voor!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 30 juni 2024 @ 20:27:06 #179
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214108686
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 20:05 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
En nog kunnen lopen? Het was weer goed weer voor!
Nee, helaas niet.. :(
pi_214108705
Ik loop een beetje achter, een beetje veel :@

Het verste wat ik nu gelopen heb is 30
Afgelopen 4 weekenden pas echt begonnen 11, 23, 30, 30
Ze gaan me goed af dat is het niet

De motivatie ontbreekt -O- voor het trainen

Opzich weet ik wat 4x50 is, en dat is wat mij nu nekt, ik had vandaag 40 in gedachte maar tijdens de eerste pauze dacht ik al: meh, duurt me allemaal te lang en ik heb geen zin in trainen (met dat duiveltje op de schouder: trainen is niet nodig, je kan het wel)

Volgende week nog maar een keer 30 en dat moet hem dan maar zijn, we kijken wel wat het gaat worden
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 30 juni 2024 @ 21:59:09 #181
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214110964
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 20:28 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik loop een beetje achter, een beetje veel :@

Het verste wat ik nu gelopen heb is 30
Afgelopen 4 weekenden pas echt begonnen 11, 23, 30, 30
Ze gaan me goed af dat is het niet

De motivatie ontbreekt -O- voor het trainen
Ik kan het me voorstellen, hoor.

Gelukkig is dit niet mijn probleem. Ik vind trainen niet erg. Maar, er zijn wat omstandigheden geweest de afgelopen weken die tijd van me vroegen. En dan nog werken.. Ik ben moe. En afgelopen week had ik plannen om te gaan lopen, maar dat was niet verstandig, omdat ik af en toe ook rust nodig heb. En dus heb ik die rust ook genomen.

De langste die ik tot nu toe heb gedaan is 35 en ik moet 4x 40. Ik sta er dus niet slecht voor. Ik kan die afstand ook wel, alleen zorgt trainen er wel voor dat ik er makkelijker doorheen kom. We zien het wel, zolang het in onze hoofden goed zit, komen we er doorheen.. :)
pi_214114497
Tuurlijk gaat het lukken! De afleiding onderweg helpt enorm en positief denken ook!
Zijn jullie te vinden in de 4daagse app?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 1 juli 2024 @ 10:50:27 #183
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214114552
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 10:42 schreef Bzzzzp het volgende:
Tuurlijk gaat het lukken! De afleiding onderweg helpt enorm en positief denken ook!
Zijn jullie te vinden in de 4daagse app?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja, opgeven is geen optie.. dus dat gaan we gewoon halen.

Ik sta in de app.
SPOILER
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 1 juli 2024 @ 22:16:05 #184
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214122814
De maandverwachting van weeronline ziet er niet slecht uit. Voor ons..

Voor de eerste helft van juli tonen de weermodellen een grote kans op wisselvallig weer, waarbij er iets meer neerslag valt dan normaal. Wordt het daarmee ronduit slecht weer? Nee, dat zeker niet. In een gemiddelde julimaand regent het slechts 5% van de tijd en nu is dat misschien net iets vaker, maar nog altijd zullen de droge perioden overheersen. Tussen de buien en regenzones door zal de zon ook geregeld schijnen.

Begin juli waait de wind uit westelijke richtingen en daardoor is het met maxima van 18-22 graden vrij koel voor begin juli. Normaal is het in de eerste tien dagen van juli 20-24 graden. Het is daarmee nu te fris om lekker aan het strand te liggen, maar het weer is heel geschikt om buiten lekker actief te zijn.

Richting het midden van juli draait de wind naar het zuidwesten en daarmee wordt wat warmere lucht aangevoerd. De temperatuur loopt dan op naar normale waarden van 21 graden in het noordwesten tot 24 in het zuidoosten. Daarmee wordt het weer heel lekker om in je korte broek te lopen.

In de tweede helft van juli, wanneer alle scholen zomervakantie hebben, neemt de kans op zomerse dagen toe. De temperatuur komt uit rond of iets boven de normaal van 22-25 graden. Daarmee hoeft de wind maar even uit het zuiden te waaien en het wordt zomers warm met maxima van 25 graden en meer. Daarmee wordt het vast een paar keer lekker weer voor een bezoek aan het strand of een buitenzwembad.

Mogelijk komt het in de tweede helft van juli ook een keer tot een tropische uitschieter met maxima van 30 graden of meer. Signalen voor extreme hitte met maxima boven de 35 graden zijn er vooralsnog niet.

Het weerbeeld bestaat daarbij uit een gebruikelijke mix van wolken, zon en een paar buien. De regenradar zul je dus regelmatig nodig hebben, maar het grootste deel van de tijd zal het droog en zonnig zijn. De verwachte neerslaghoeveelheden liggen op een normaal niveau, daarmee lijkt de tweede helft van juli droger te verlopen dan de eerste helft.
pi_214125424
20-25 graden is perfect! En dan ook nog zonder regen graag :)
Over twee weken zijn we nu al gestart! *O*
pi_214146506
Vandaag als afsluitende training 30 km gepakt. Het weer lijkt er ook goed uit te zien. Ik heb er zin in!

Voor de meer ervaren (eventuele militaire) wandelaars, weet iemand of er op maandag en vrijdag ook pendelbussen gaan tussen Heumensoord en station Nijmegen?
pi_214179297

Als dit toch waar kon worden … _O_
pi_214180778
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 12:29 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ link | afbeelding ]

Als dit toch waar kon worden … _O_
Ik bid echt mee! Warmer ook liever niet trouwens. Tussen de 20 en 25 zou echt perfect zijn.
pi_214181440
Zou perfect zijn!!

Net 27km gelopen (Romeins limespad), morgen nog 37km en dan klaar tot volgende week dinsdag!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 6 juli 2024 @ 15:56:45 #190
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214181531
Mooie verwachting. Maar hopen dat het inderdaad klopt.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 7 juli 2024 @ 20:22:28 #191
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214203644
Pffff, 38 km gelopen.

Best zwaar als er niemand langs de route staat om aan te moedigen of lekkers uit te delen.. :X
pi_214206740
Zeker als je alleen loopt!

Ik heb gisteren 40 gelopen, was het op het einde ook wel zat…. (Ik liep met @pigzwart en nog een vriend dat geeft wel afleiding)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 8 juli 2024 @ 07:39:27 #193
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214206752
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 07:36 schreef Bzzzzp het volgende:
Zeker als je alleen loopt!
Ik liep niet alleen. Rewimo was bij me.. Met haar nieuwe scootmobiel. Handig, met mandje.. :)

Maar ja, lopen naast een scootmobiel is ook weer heel apart. Ik ben gewend om me aan te passen aan haar, en dat moet ik niet doen als ze scoot. Want dan haalt ze me toch zo weer in.
pi_214206880
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 07:39 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik liep niet alleen. Rewimo was bij me.. Met haar nieuwe scootmobiel. Handig, met mandje.. :)

Maar ja, lopen naast een scootmobiel is ook weer heel apart. Ik ben gewend om me aan te passen aan haar, en dat moet ik niet doen als ze scoot. Want dan haalt ze me toch zo weer in.
:s) Wel gezellig!!
pi_214252136
Mijn spullen zijn ingepakt. Mega veel zooi maar we zijn er klaar voor *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 juli 2024 @ 15:56:36 #196
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214252195
Klaar voor... Dat ben ik al maanden. Maar of ik genoeg getraind heb, we gaan het zien.
pi_214253237
Ik ga vanavond mijn spullen bij elkaar rapen, we rijden zaterdagochtend naar de camping! *O*

Ik denk dat ik er klaar voor ben en voldoende heb getraind.

Ik wil dit jaar de vlaggenparade een keer zien, en misschien het vuurwerk vanaf de snelbinder. En nog wat musea en kasteeltjes in de omgeving.
pi_214257826
NIJMEGEN - Op één ding hebben de wandelaars van de Nijmeegse 4Daagse geen invloed: het weer. Volgende week is die 4Daagse pas, maar het weer houdt velen nu al bezig. Moet de regenponcho mee? Of moet er juist een extra flesje zonnebrand in de rugzak?
Het zijn van die beslissingen waar de wandelaars elke dag voor komen te staan. Weerman Wouter van Bernebeek van Weerplaza licht alvast een tipje van de sluier op. Uiteraard houdt hij een kleine slag om de arm. De 4Daagse start immers pas volgende week dinsdag, en dat is nog best ver weg voor een exacte voorspelling.
Weerwaarschuwing voor maandag
Van Bernebeek begint zijn vooruitblik op de wandelweek maar gewoon bij maandag. Dan lopen de wandelaars weliswaar nog niet, maar kunnen ze wel hun startbewijs ophalen. De Vierdaagsefeesten zijn dan trouwens ook al een twee dagen bezig. Juist voor die maandag geeft Van Bernebeek een kleine waarschuwing: "Het wordt dan een broeierige dag. De temperatuur loopt op tot zo'n 27 graden. Daarbij is een hoge luchtvochtigheid." Die maandag zal een beetje doen denken aan het drukkende weer van afgelopen dinsdag.
Geen extreem weer
In de geschiedenis van de Nijmeegse 4Daagse zijn alle soorten weer al langsgekomen. Op sneeuw na, allicht. Menigeen herinnert zich nog de editie van twee jaar terug. Toen was het zo warm dat de organisatie besloot om van de vier wandeldagen er drie te maken en een dag later te starten. Toen begon die 4Daagse pas op woensdag. Extreme warmte zorgde er in 2006 zelfs voor dat de tocht helemaal werd afgelast nadat op de eerste dag door de hitte veel wandelaars onwel werden, en zelfs twee mensen overleden.
Weerman Van Bernebeek durft nu al wel te zeggen dat het volgende week geen week van extremen gaat worden: "Over het algemeen ziet het er goed uit."
Pechbuitje mogelijk
Op dinsdagochtend gaan de eerste wandelaars van de 50 kilometer in alle vroegte op pad. Volgens Van Bernebeek wijst de thermometer dan zo'n 13 of 14 graden aan. Gedurende de dag zal de temperatuur oplopen tot zo'n 22 of 23 graden. "En er is kans op een enkele bui."
De dagen daarna lopen de temperaturen volgens Van Bernebeek op tot zo'n 23 of 24 graden. Met niet al te veel wind. Het zal waarschijnlijk overwegend droog zijn, verwacht hij. Hooguit kan er per ongeluk ergens op de dag een 'pechbuitje' vallen. Wellicht dus toch handig om een regenponcho en een extra paar sokken mee te nemen. Voor de zekerheid.
pi_214258722
Het is hier nu iig nat en grijs.
A murky, forgotten land.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 juli 2024 @ 17:10:38 #200
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214263765
@yvonne , mocht je a.s. dinsdag iemand met een FOK! shirt op omroep Gelderland zien, dan zal ik dat wel zijn.. :+
pi_214266709
:o de Vierdaagse camping staat onder water…

[ Bericht 4% gewijzigd door Bzzzzp op 12-07-2024 22:06:03 ]
pi_214266726
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:10 schreef qltel het volgende:
@:yvonne , mocht je a.s. dinsdag iemand met een FOK! shirt op omroep Gelderland zien, dan zal ik dat wel zijn.. :+
Volgens mij herkende ik je vorig jaar aan je keycord van Fok, heb je die weer om?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 juli 2024 @ 21:58:01 #203
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214266775
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 21:51 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Volgens mij herkende ik je vorig jaar aan je keycord van Fok, heb je die weer om?
Nee, ik draag meestal geen keycord. Was het niet het "FOK! Fotograaf" shirt? Of misschien mijn FOK! Perskaart, die hing met een keycord aan mijn heuptas.

Anyway, als iemand me ziet, ik vind het leuk als je me aanspreekt..
pi_214266823
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 21:58 schreef qltel het volgende:

[..]
Nee, ik draag meestal geen keycord. Was het niet het "FOK! Fotograaf" shirt? Of misschien mijn FOK! Perskaart, die hing met een keycord aan mijn heuptas.

Anyway, als iemand me ziet, ik vind het leuk als je me aanspreekt..
Als ik iets fokkigs zie meld ik me!!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 juli 2024 @ 22:09:30 #205
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214266874
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 21:50 schreef Bzzzzp het volgende:
:P de Vierdaagse camping staat onder water….
En daar kampeer je nu?
pi_214267211
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 22:09 schreef qltel het volgende:

[..]
En daar kampeer je nu?
Nee we zouden er morgenochtend om 10.00 heen gaan maar ze gaan nu later open , je kan er wel morgen middag terecht maar ze vragen om zondag of maandag pas te komen… wel jammer
pi_214267376
Het is weer een bende in huis, want alles ligt klaar. Nu nog een droge camping en we gaan ervoor!
pi_214267463
quote:
Heerlijk! Zo wil ik ook oud worden 😍
pi_214271097

O+

Vooralsnog is de voorspelling dinsdag tot een uurtje of 4 regen en dus een droge start _O_
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 13 juli 2024 @ 12:25:25 #211
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214271553
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 23:10 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Heerlijk! Zo wil ik ook oud worden 😍
Ik ook...

SPOILER
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 13 juli 2024 @ 12:26:10 #212
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214271560
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:46 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ link | afbeelding ]

O+

Vooralsnog is de voorspelling dinsdag tot een uurtje of 4 regen en dus een droge start _O_
Speciaal 4daagseweer.. :)
pi_214283199
ETA 12:09 station nimwegen

Hopelijk valt de rij mee

[ Bericht 3% gewijzigd door SnodeSnuiter op 14-07-2024 11:59:35 ]
pi_214283759
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:25 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik ook...

SPOILER
Serieus :D

Nog erg kwiek idd _O_
A murky, forgotten land.
pi_214283785
Ik moest gisteren eigenlijk nog iets hebben, toen ik me bedacht dat gisteren de Zomerfeesten (als oud-Nijmegenaar blijf ik het stug de Zomerfeesten noemen) waren begonnen.

Toen toch maar naar Arnhem uitgeweken :D
En via de Oversteek totaal heen last gehad van de verkeersdrukte richting het centrum.
A murky, forgotten land.
pi_214284596
Aangemeld
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 14 juli 2024 @ 13:52:57 #217
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214284689
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 12:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Serieus :D

Nog erg kwiek idd _O_
Ja hoor.

SPOILER
pi_214284704
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 13:52 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja hoor.

SPOILER
_O_
A murky, forgotten land.
pi_214284774
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:25 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik ook...

SPOILER
Netjes hoor !
pi_214284809

html picture

Inhoud van de goodiebag, het standaard papierwerk met ‘kortings’bonnen van hello fresh, fletcher etc en het 4d tijdschrift en diverse snacks en drinken

Dat flesje ontsmetter kreeg ik vlak na de poort uitgedeeld, die gele kuitenspuit zooi stonden ze ook gratis uit te delen, maar dat gebruik ik echt nooit.
pi_214284815
Topic/reeks niet gelezen maar wel een vraag: kan men ook op een christelijke tijd van tussen 9.00u en 10.00u starten? Wat uitslapen erbij. Waarom zo (extreem) vroeg op pad?
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 14 juli 2024 @ 14:12:04 #222
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214284881
Hm, Deet kan wel handig zijn..
pi_214284947
quote:
3s.gif Op zondag 14 juli 2024 14:07 schreef Socios het volgende:
Topic/reeks niet gelezen maar wel een vraag: kan men ook op een christelijke tijd van tussen 9.00u en 10.00u starten? Wat uitslapen erbij. Waarom zo (extreem) vroeg op pad?
Dat kan maar niet zo laat, je moet starten voor 8 uur, dan sluiten ze de toegang en stoppen de start scanners met werken

Het kan ook zijn dat de controle posten al weg zijn als je wel om 8 uur start

Bv als ze controleren na 10km voor 50km lopers, dan is de verwachting dat als jij op het laatst verwachte start om 5 uur dat je daar max half 8/8 uur bent, als je dan nog moet starten mis je de controle (de gedachtegang daar achter is: als je er dan niet bent haal je het nooit meer)

En ze moeten de wegen natuurlijk ook weer vrijgeven, het kan niet zo zijn dat een weg de hele dag is afgesloten voor 1 late wandelaar, zo’n kruispunt is vaak maar een paar uur afgesloten ipv de hele dag

Los van het feit: hoe ga je in godsnaam die 50km lopen als je maar 9 uur hebt ipv 13 voor het parcours? Je moet namelijk om 17:00 binnen zijn
pi_214286210
Aangemeld, dus het feest kan beginnen!
pi_214288264
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 15:41 schreef pigzwart het volgende:
Aangemeld, dus het feest kan beginnen!
Zat er nog wat anders in je goodiebag?
pi_214288569
Oh en kijk eens naar de houdbaarheidsdatum _O- geeft niets het is nog goed maar je moet sommige dingen wel redelijk snel op eten als je het binnen de tht wil houden (er over is vaak ook niet erg)

Die fles desinfectie verloopt bv deze maand en is dus niet meer verkoopbaar maar nog prima tot ver over die datum
pi_214291017
Nee, niets boeiends in de goodie bag!
De stad is wel echt een feestje 😍
  zondag 14 juli 2024 @ 21:00:14 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214291233
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 14:06 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ link | afbeelding ]
html picture

Inhoud van de goodiebag, het standaard papierwerk met ‘kortings’bonnen van hello fresh, fletcher etc en het 4d tijdschrift en diverse snacks en drinken

Dat flesje ontsmetter kreeg ik vlak na de poort uitgedeeld, die gele kuitenspuit zooi stonden ze ook gratis uit te delen, maar dat gebruik ik echt nooit.
Ziet er beter uit dan vorige jaren, toen was het vooral reclame
The End Times are wild
pi_214292250
twitter

Pas maar op! De lieverdjes van Hamas gaan op jodenjacht tijdens de vierdaagse.
Zonder wrijving geen glans
  Admin zondag 14 juli 2024 @ 23:09:42 #230
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_214294562
Iedereen heel veel loopplezier! Sterkte.
Ik vind jullie keistoer. En een dikke shout out naar mamma @qltel ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Spellchecker maandag 15 juli 2024 @ 07:38:54 #231
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214296533
Succes allemaal in de mooiste stad van Nederland
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 juli 2024 @ 12:56:30 #233
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_214298301
Heel veel wandelplezier allemaal! *O*

Morgen zit ik in Lent langs de route, vrijdag voorbij de pontonbrug in Cuijk. Zwaai maar als je mijn witte scootmobiel ziet :W
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_214299444
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 09:30 schreef Cupfighter het volgende:
Wat deze persoon zegt!
  maandag 15 juli 2024 @ 17:08:00 #235
442280 Prisha
Moonshine!
pi_214300340
Heel veel succes en vooral heel plezier ^O^ ^O^
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_214300368
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 09:30 schreef Cupfighter het volgende:
En de oudste stad van Nederland *O*
A murky, forgotten land.
pi_214304821
3.5 uur geslapen… zucht … het moet dan maar, succes alle lopers
pi_214305019
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2024 12:56 schreef Rewimo het volgende:
Heel veel wandelplezier allemaal! *O*

Morgen zit ik in Lent langs de route, vrijdag voorbij de pontonbrug in Cuijk. Zwaai maar als je mijn witte scootmobiel ziet :W
Ik zal kijken of ik je dit jaar weer zie!

Succes vandaag allemaal! *O*

Het is lekker vroeg :Z
pi_214306874
De eerste uitvaller.

twitter
pi_214307056
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 10:54 schreef Nober het volgende:
De eerste uitvaller.

[ x ]
Karin is gewoon te laat vertrokken
pi_214307120
quote:
De eerste uitvaller.

[ x ]
‘Door files’. Tuurlijk. Iedereen is het schuld behalve mevrouw zelf.
U MAD?
  dinsdag 16 juli 2024 @ 12:05:17 #242
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_214307331
quote:
De eerste uitvaller.

[ x ]
Aan de ene kant vind ik het oprecht zielig en aan de andere kant is het filmpje op zich heel grappig :@

“Ik begrijp je verdriet” _O-
Living on a prayer heel tragisch als achtergrondmuziek _O-
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 16 juli 2024 @ 12:08:48 #243
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_214307352
En verder: heel veel plezier en succes voor alle lopers!
w/ w/ w/
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_214308493
quote:
De eerste uitvaller.

[ x ]
quote:
“Mij krijgen ze niet klein. Ik ben vanmorgen gewoon gestart.”

Bang dat ze door de organisatie eruit wordt gehaald, is ze niet. “Ik loop gewoon over de openbare weg en ik heb betaald. Ik ben wel een beetje klaar met die organisatie. Dus dan loop ik maar gewoon mee zonder vrijdag een medaille te krijgen.”
https://www.omroepbrabant(...)gewoon-de-vierdaagse

Zo is dat. Laat ze de moord stikken.
pi_214308876
Wij zitten al even aan het bier, binnen na 10 uur en 1 minuut en 2 seconde 😎 (50km)
De rest ook binnen??
pi_214308998
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 15:31 schreef Bzzzzp het volgende:
Wij zitten al even aan het bier, binnen na 10 uur en 1 minuut en 2 seconde 😎 (50km)
De rest ook binnen??
Ja ging prima, weinig last.
pi_214310064
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 15:31 schreef Bzzzzp het volgende:
De rest ook binnen??
Ik heb heerlijk rustig aan gedaan en genoten van het lekkere wandelweer 11:35.22
pi_214310562
Onderweg naar huis kom ik langs een scouting terrein wat ook altijd dienst doet als Vierdaagse camping.
Is ook een bushalte vlakbij.

Zag er een paar uitstappen die bijna niet meer konden lopen :D
A murky, forgotten land.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 18:41:16 #250
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214310606
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 14:35 schreef Nober het volgende:

[..]
[..]
https://www.omroepbrabant(...)gewoon-de-vierdaagse

Zo is dat. Laat ze de moord stikken.
Ja joh, waarom niet. Who gives a shit man. Het is maar een wandeltocht. Fucking gezeik ook elke x. Regelementen :')

stop die regelementen gewoon in je hol en laat mensen lopen en ga niet moeilijk lopen doen.
Geldt voor de mensen overigens net zo

Huh dacht dat ik in NWS zat wtf
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_214310992
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:36 schreef StateOfMind het volgende:
Onderweg naar huis kom ik langs een scouting terrein wat ook altijd dienst doet als Vierdaagse camping.
Is ook een bushalte vlakbij.

Zag er een paar uitstappen die bijna niet meer konden lopen :D
Ik ga ze een beetje verdedigen; als je de hele dag hebt gelopen en dan gaat zitten is opstaan soms niet grappig, zo’n eendenwaggel, vooral de eerste meters daarna is de stijfheid wel weer weg…
Maar ik loop natuurlijk altijd stoer rechtop weg alsof dat geen pijn doet :o
En anderen hebben natuurlijk ook gewoon overal pijn en blaren
pi_214311554
Eerste dag ook gehaald in 08:38:16 (50km). Het was toen nog vrij rustig bij het afstempelen. Weet niet of ik op dit tempo de overige drie dagen ook ga lopen.
KLB en DRT is een topcombinatie
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 16 juli 2024 @ 20:28:50 #253
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214311806
Ik heb het einde ook gehaald.. Tijd? Geen idee. Ik zorg altijd dat ik voor 5 uur binnen ben en hoe laat vind ik niet belangrijk. Ik rust graag onderweg en nu zat mijn vrouw ook nog langs de route.
pi_214314428
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:28 schreef qltel het volgende:
Ik heb het einde ook gehaald.. Tijd? Geen idee. Ik zorg altijd dat ik voor 5 uur binnen ben en hoe laat vind ik niet belangrijk. Ik rust graag onderweg en nu zat mijn vrouw ook nog langs de route.
Heerlijk. Ik loop met een detachement en dan is het max 20 minuten pauze per keer. Dus is wel doorwerken met Wc, eten, voeten verzorgen.
pi_214317368
Tering Jantje wat is het debiel druk op plekken waar het nooit zo druk is

Gister bij lent letterlijk schuifelen
Vandaag in Wijchen was het extreem druk en stilstaan in het centrum, dat is altijd zo maar niet zo extreem
Daarna op dat pad waar je eitjes krijgt /knwb zit en de boomzager staat een dikke ophoping

De 30 lopers zijn de gelukkige winnaars in deze constructie
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 17 juli 2024 @ 15:10:25 #256
485843 crew  Jippie
pi_214318346
De 4daagse van qltel - dag 1 - de dag van Elst

Weetjes en leuke verhalen zijn welkom om de foto's van qltel aan te vullen O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 juli 2024 @ 19:56:18 #257
13151 crew  Rewimo
pi_214321317
Mijn boodschap aan qltel werd vandaag uitgezonden op Radio GLD *O*

En ik heb hem ook nog gezien op de camera in Wychen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_214321781
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:16 schreef SnodeSnuiter het volgende:

Vandaag in Wijchen was het extreem druk en stilstaan in het centrum, dat is altijd zo maar niet zo extreem
Daarna op dat pad waar je eitjes krijgt /knwb zit en de boomzager staat een dikke ophoping

Bizar druk! Meerdere keren lang stil gestaan in Wijchen en de start duurde ook lang! Helaas ook een reanimatie in Weurt….
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 juli 2024 @ 21:21:16 #259
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214322452
Wijchen schoot inderdaad slecht op. Maar wel Megaleuk!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 juli 2024 @ 21:27:06 #260
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214322508
quote:

[...]
In Lent kon ik aardig doorlopen gisteren. Het was vooral in Bemmel enorm druk, bij die eerste rotonde. En bij de Boomzager/KWBN kon ik ook prima doorlopen. Maar vlak daarvoor zat een vriendin van me, dus daar heb ik lang gerust. Bij de boomzager was ik rond kwart over 1.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 juli 2024 @ 21:29:53 #261
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214322532
Dit was trouwens de Zevenheuvelenweg een uurtje geleden.... :D

Filerijden.
  woensdag 17 juli 2024 @ 21:53:07 #262
346939 Janneke141
pi_214322821
quote:

De snelle vijftiglopers ook, lijkt me?

En Jan de Boomzager, tja. Toch een beetje een antiheld :s)
pi_214324027
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 21:27 schreef qltel het volgende:

[..]
In Lent kon ik aardig doorlopen gisteren. Het was vooral in Bemmel enorm druk, bij die eerste rotonde. En bij de Boomzager/KWBN kon ik ook prima doorlopen. Maar vlak daarvoor zat een vriendin van me, dus daar heb ik lang gerust. Bij de boomzager was ik rond kwart over 1.
De boomzager gister om 12:25

We stonden allemaal stil
pi_214327478
De afstanden voor morgen worden met 10km ingekort vanwege de hitte.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 juli 2024 @ 13:56:45 #265
13151 crew  Rewimo
pi_214327702
Yay, qltel op TV gespot in Groesbeek! 56e8d8c66f44bce4d5ed75a75cf557d2069455d0.jpg?1721303787
pi_214327962
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:
De afstanden voor morgen worden met 10km ingekort vanwege de hitte.
Komen ze dan niet door Nederasselt, Grave en Gassel?

En krijgen alle deelnemers wat van hun inschrijfgeld terug?
pi_214328046
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:27 schreef Nober het volgende:

[..]

Eigenlijk wordt er geen durp overgeslagen, want alleen de 50km wordt morgen niet gelopen:

https://www.4daagse.nl/cd(...)aart-2024c-dag04.pdf

En natuurlijk krijgen ze hun inschrijfgeld niet terug, omdat er 10km minder wordt gelopen.
pi_214328054
Mag ik zeggen dat het weer een geweldig feestje is als toeschouwer.
Wat is iedereen ook lief voor mijn net-geen-baby-meer 🧡💚.

Tot morgen, wandelaars! Het wordt een hete dag, maar jullie zijn er bijna!
pi_214328079
Via de socials natuurlijk weer bakken kritiek over dat inkorten.. zijn mensen nou echt 2006 vergeten? :{
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 juli 2024 @ 14:53:25 #270
13151 crew  Rewimo
pi_214328154
Er zijn ook deze editie al 2 mensen gereanimeerd volgens Omroep Gelderland. Dus is het logisch dat de organisatie geen risico neemt.

Mensen die alsnog de verkeerde (dus 10 km te lange) route lopen morgen, worden gediskwalificeerd.
pi_214328155
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Via de socials natuurlijk weer bakken kritiek over dat inkorten.. zijn mensen nou echt 2006 vergeten? :{
Inderdaad. De mensen die vanachter hun toetsenbord dingen zoals "watjes-gedrag" roepen.

Tjongejonge :N. Die snappen het echt niet.
pi_214328166
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:27 schreef Nober het volgende:

[..]

quote:
Vianen is het grootste 'slachtoffer' van het inkorten van de Vierdaagse. Het dorpje bij Cuijk verdwijnt door die maatregel totaal uit het parcours en dus zal het daar vrijdag onverwachts stil zijn.

Ook voor Grave en Gassel heeft de ingreep grote gevolgen. Beide plaatsen moeten het morgen óók stellen zonder massa's 50 kilometerlopers, maar de inwoners hebben wel dit geluk: het parcours van de 'militaire' 40 kilometer loopt door hun dorpen en die route wordt niet ingekort. Inwoners kunnen zich opmaken voor een 'ouderwetse' militaire marsdag.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 18 juli 2024 @ 14:56:58 #273
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214328178
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:53 schreef Rewimo het volgende:
Er zijn ook deze editie al 2 mensen gereanimeerd volgens Omroep Gelderland. Dus is het logisch dat de organisatie geen risico neemt.

Mensen die alsnog de verkeerde (dus 10 km te lange) route lopen morgen, worden gediskwalificeerd.
En terecht. Prima keuzes, als je per se zelf het risico wilt nemen ga je maar lekker na de finish buiten het hele circus om nog 10km voor jezelf wandelen ofzo :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_214328199
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:39 schreef Anne het volgende:

[..]
Eigenlijk wordt er geen durp overgeslagen, want alleen de 50km wordt morgen niet gelopen:

https://www.4daagse.nl/cd(...)aart-2024c-dag04.pdf

En natuurlijk krijgen ze hun inschrijfgeld niet terug, omdat er 10km minder wordt gelopen.
Zo te zien lopen ze dit jaar dus niet via de uiterwaarden tussen Overasselt en Nederasselt.

Kan ik daar morgen iig rustig met de hond lopen *O*
Normaliter laat ik de hond op de laatste dag van de Vierdaagse elders uit om de wandelaars niet in de weg te lopen.
A murky, forgotten land.
pi_214328311
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Als je als organisatie je deelnemers niet in de hitte wil laten lopen dan moet je het evenement verplaatsen naar november maar dat doen ze dan weer niet.
pi_214328341
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:10 schreef Nober het volgende:

[..]
Als je als organisatie je deelnemers niet in de hitte wil laten lopen dan moet je het evenement verplaatsen naar november maar dat doen ze dan weer niet.
Onzin, het gaat ook om de zomerfeesten. Het is het grootste evenement van Nederland.
pi_214328431
Overigens was het in 2006 echt bloedheet met 34-35 graden.

Terwijl het morgen 30-31 graden wordt.

Ik heb mijn hele leven in en vlakbij Nijmegen gewoond en temperaturen van 30 graden zijn in al die jaren eerder regel dan uitzondering geweest tijdens de Vierdaagse, en in al die decennia is het maar een handjevol keren ingekort.
A murky, forgotten land.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 18 juli 2024 @ 15:33:28 #278
485843 crew  Jippie
pi_214330024
Ik als militair vind het dan weer heel sip dat wij doordat de 50 is ingekort een heel groot deel 'alleen' lopen. Toch echt zonde van de sfeer en waarschijnlijk ook veel minder publiek. Zou dan liever de burger 40 route aanhouden.
pi_214331720
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 18:20 schreef Pinuts het volgende:
Ik als militair vind het dan weer heel sip dat wij doordat de 50 is ingekort een heel groot deel 'alleen' lopen. Toch echt zonde van de sfeer en waarschijnlijk ook veel minder publiek. Zou dan liever de burger 40 route aanhouden.
Jullie mogen zonder bepakking toch? Alleen lopen is inderdaad jammer… voor de 30 lopers is het jammer Cuijk te missen…
Ik hoorde onderweg eigenlijk alleen maar opgeluchte reacties op het inkorten…
Ik was bang eerder te moeten vertrekken, vind het al vroeg zat en heb er wel vrede mee! (Heb in de drie jaar dat ik mee doe met de 50 3 verschillende afstanden gelopen)
  donderdag 18 juli 2024 @ 22:24:30 #281
346939 Janneke141
pi_214333052
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 20:56 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Jullie mogen zonder bepakking toch? Alleen lopen is inderdaad jammer… voor de 30 lopers is het jammer Cuijk te missen…
Ik hoorde onderweg eigenlijk alleen maar opgeluchte reacties op het inkorten…
Ik was bang eerder te moeten vertrekken, vind het al vroeg zat en heb er wel vrede mee! (Heb in de drie jaar dat ik mee doe met de 50 3 verschillende afstanden gelopen)
De 30-lopers missen Cuijk altijd, maar de 40 komt er nu dus ook niet. Wordt echt rustig in Cuijk zo, met alleen de 50 en de militairen.

Onnodige actie, wat mij betreft. Ik ben het er echt niet mee eens, als je je vierdaagsekruis wil verdienen moet je dat in iedere omstandigheid kunnen. En het ziet er niet naar uit dat het de komende jaren koeler wordt, dus door nu in 3 edities 2x de vierdaagse aan te passen kun je de komende jaren dus ook niet meer anders als het weer een dag dertig graden wordt. Disclaimer: ik weet dat ik niet loop dit jaar, maar had ik wel gelopen dan had ik hetzelfde gevonden.
  donderdag 18 juli 2024 @ 22:27:01 #282
346939 Janneke141
pi_214333112
Veel plezier en succes voor alle (FOK!)lopers morgen trouwens!
pi_214334640
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 22:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De 30-lopers missen Cuijk altijd, maar de 40 komt er nu dus ook niet. Wordt echt rustig in Cuijk zo, met alleen de 50 en de militairen.

Onnodige actie, wat mij betreft. Ik ben het er echt niet mee eens, als je je vierdaagsekruis wil verdienen moet je dat in iedere omstandigheid kunnen. En het ziet er niet naar uit dat het de komende jaren koeler wordt, dus door nu in 3 edities 2x de vierdaagse aan te passen kun je de komende jaren dus ook niet meer anders als het weer een dag dertig graden wordt. Disclaimer: ik weet dat ik niet loop dit jaar, maar had ik wel gelopen dan had ik hetzelfde gevonden.
Het gaat er niet om of je het wel of niet kan, de organisatie heeft de hulp nodig van de ggd, ambulances etc die kunnen niet meer garanderen dat ze hulp kunnen bieden bij een evenement van deze omvang met de risico’s en ervaringen uit het verleden. Misschien als er dubbel zo veel zorg personeel is en dito ambulances dat het door kan gaan. Buiten dat het niet te betalen is breng je ‘normale’ mensen in gevaar als er nog meer staff en ambulances aanwezig moeten zijn. Dat maakt het onverantwoord en dan moeten er maatregelen genomen worden . Meer is het niet
pi_214335898
Nou zo warm is het niet geworden. :')
pi_214335956
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 10:20 schreef Nober het volgende:
Nou zo warm is het niet geworden. :')
Want 10u is ook het heetst van de dag? :')
pi_214336006
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 10:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Want 10u is ook het heetst van de dag? :')
Nee dat niet maar als je om 4 uur start dan ben je om 12:00 binnen bij 6,3km per uur.
pi_214336192
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 10:30 schreef Nober het volgende:

[..]
Nee dat niet maar als je om 4 uur start dan ben je om 12:00 binnen bij 6,3km per uur.
Dat lopen de meeste mensen niet en daarbij hoeven ze maar 40 max vandaag.
pi_214336657
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:10 schreef Nober het volgende:

[..]
Het komt soms voordat het te warm is, het is een zomer evenement , in november heb je de kans dat er te harde wind staat, ze kunnen geen risico’s meer nemen nadat er mensen zijn overleden tijdens de wandeltocht
  Moderator vrijdag 19 juli 2024 @ 13:18:13 #289
45833 crew  Fogel
pi_214337848
Stuk rustiger hier dan normaal ja.

TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_214338845
Inmiddels gefinishd, nu met de voetjes omhoog. Ik vond het verstandig dat ze hadden ingekort, je brandde weg op de Via Gladiola.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 14:57:26 #291
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214338927
tot wanneer is dat zomerfeesten
pi_214339013
Pigzwart en ik waren om 14.00 binnen, nu bier op de wedren met lee towers, you never walk alone
  Admin vrijdag 19 juli 2024 @ 15:10:41 #293
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_214339019
Iedereen gefeliciteerd!! Ik heb er helaas niets van gezien :'(
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator vrijdag 19 juli 2024 @ 15:11:57 #294
45833 crew  Fogel
pi_214339038
Feli aan de lopers *G*
pi_214339061
Gefeliciteerd aan alle lopers. Wat een feest!
  Spellchecker vrijdag 19 juli 2024 @ 16:23:40 #296
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 juli 2024 @ 16:44:43 #297
485843 crew  Jippie
pi_214340319
1df9502852a690a21776726387e5baa762ace90f.jpg?1721400220

*O* Alle wandelaars, van harte gefeliciteerd! *O*
pi_214340853
Hier nummer 3 ook binnen, heb nog een uur bier zitten drinken op de laatste post en was toen om 14:30 binnen

Nijmegen was aanzienlijk warmer dan bv malden
pi_214340857
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 10:30 schreef Nober het volgende:

[..]
We hebben hem gevonden hoor 1 van de beste stuurlui die aan wal staan ^O^
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 juli 2024 @ 17:42:23 #300
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214340864
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:57 schreef Origami94 het volgende:
tot wanneer is dat zomerfeesten
1 uur vannacht, mits je de 4daagse feesten bedoeld.

Ik heb het overigens gehaald. M'n voeten zijn wel een beetje stuk, maar dat geneest wel.
pi_214341227
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 13:18 schreef Fogel het volgende:
Stuk rustiger hier dan normaal ja.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

10:35

Iets drukker, wel veel rustiger dan normaal
Ook met het publiek
Niet minder gezellig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo