Leuk! Daar staat Rewimo als het goed is ook..quote:Op zondag 2 juni 2024 19:38 schreef Fogel het volgende:
Ik kom jullie (die de vrijdag halen) aanmoedigen bij de ponton aan de Limburgse kant
Oh, dat is een mooie afstand. Je bent er zo te zien al klaar voor..quote:Op maandag 3 juni 2024 08:10 schreef pigzwart het volgende:
Hoi, het weer valt de laatste tijd inderdaad wat tegen. Dit weekend wel rondje Ameland van 50 km gelopen. Een mooie wandeling en test voor de 4Daagse!
Drop! Is ook lekker om even lang op te kunnen kauwen, zo tijdens het wandelen. Maar tijdens de Vierdaagse hoef je die niet mee te nemen; die worden overal wel uitgedeeld (of je moet niet in die bakken willen graaien, waar iedereen in loopt te graaien).quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:14 schreef Pinuts het volgende:
Iemand nog een goede tip voor lekkere en makkelijke zoute snacks wat geen noten zijn (ivm allergie)? Ik slaap op Heumersoord (militair) dus heb niet de beschikking over een koelkast.
Vandaag weer 35 km gelopen. Dat wandelwol is wel echt een uitvinding als je net als ik steeds op dezelfde plekken blaren loopt.
Oh dit is wel slecht nieuws voor mijquote:Op woensdag 5 juni 2024 08:11 schreef Bzzzzp het volgende:
Uit het AD
Nijmeegse Vierdaagse past starttijden aan door populairdere route van 50 kilometer
De Nijmeegse Vierdaagse verandert de startprocedure voor wandelaars die de routes van 40 en 30 kilometer lopen. Iedereen die de ‘40’ loopt, moet tussen 05.00 en 06.50 uur starten, alle ‘30-lopers’ tussen 07.00 en 08.00 uur. Eerdere jaren was er bij zowel de 40 als 30 kilometerlopers nog sprake van twee starttijden.
Zo kon het gebeuren dat de ene deelnemer aan de 40 kilometer om 04.45 uur moest starten, en de ander pas een uur later.
Dat is deze editie niet meer het geval. Dat komt omdat de afstand van 50 kilometer, die altijd al om 04.00 uur start, flink toeneemt in populariteit. Daardoor zijn er minder lopers aan de 30 en 40 kilometer en is het volgens de stichting 4Daagse dus niet meer nodig om bij deze afstanden met verschillende starttijden te werken. Wandelaars die zich samen voor dezelfde afstand inschrijven, kunnen zo altijd tegelijk starten.
‘Uitvoerig onderzoek’
Dit jaar lopen zo’n 10.500 wandelaars, uitgezonderd militairen, de afstand van 50 kilometer mee. Dat waren er jaren geleden nog zo’n 7000. Met zo’n 18.000 burgerdeelnemers aan de 40 en zo’n 11.500 aan de 30 kilometer blijven die afstanden nog wel populairder. Wél nemen hier de deelnemersaantallen wat af vergeleken met jaren geleden, volgens de stichting 4Daagse.
,De aantallen, waarbij we een toenemende populariteit voor de 50 kilometer constateren, waren aanleiding voor een heroverweging van de starttijden”, zegt bestuursvoorzitter Henny Sackers. ,,Een deskundige werkgroep heeft uitvoerig onderzoek verricht naar mogelijke opties en vervolgens advies uitgebracht, waar wij als bestuur mee akkoord zijn gegaan.”
Geen startbewijzen ruilen
Voordeel voor lopers is, zo zegt de stichting 4Daagse, dat deelnemers ‘altijd tegelijk met hun wandelmaatje kunnen starten’. Onderling startbewijzen ruilen, wat eerdere jaren vaak gebeurde, is zo overbodig. Een woordvoerder verwacht niet dat de veranderingen voor meer drukte op het parcours en bij de start zorgen.
,,Alles is qua uitvoering heel goed berekend en gemonitord. Het aantal deelnemers dat op het parcours wordt toegelaten, kan gedoseerd worden als dat nodig is’’, zegt deze woordvoerder.
‘Kom niet massaal om 05.00 uur’
Wel adviseert zij 40 kilometerlopers om niet massaal om exact 05.00 uur bij de start te staan. ,,Dat voorkomt dat je mogelijk heel lang in de rij moet wachten om te kunnen starten. Een uurtje later kan het bijvoorbeeld veel minder druk zijn. Ook kan het helpen om bij de startpoorten op het Vierdaagseplein, aan de andere kant van de Wedren, te starten. Die poortjes zijn vaak minder druk bezet.”
Volgens Sackers toont onderzoek aan dat aan alle veiligheidseisen wordt voldaan. ,,Uiteraard zal dit in het najaar door ons geëvalueerd worden, waarbij we hopen dat we terug kunnen kijken op een geslaagde start, maar ook een goed verlopen editie.”
Thanks. Het wordt mijn eerste keer dus ik ben heel benieuwd. Ben wel blij als het zover is want ben een beetje klaar met de mentaal saaie 35 km door weilanden lopen. Hahaquote:Op donderdag 6 juni 2024 09:30 schreef Anne het volgende:
[..]
Drop! Is ook lekker om even lang op te kunnen kauwen, zo tijdens het wandelen. Maar tijdens de Vierdaagse hoef je die niet mee te nemen; die worden overal wel uitgedeeld (of je moet niet in die bakken willen graaien, waar iedereen in loopt te graaien).
Mag ik je daarnaast alvast sterkte, maar ook heel veel plezier wensen op juist de laatste dag! Ik weet hoe vervelend het kan zijn om na de finish in Nijmegen zelf als militair toch nog door te moeten lopen naar Heumensoord, wat eigenlijk gewoon nog een takke-eind is.
Laten we het hopen. Net terug van 18 km wandelen waarvan een deel door de regen.quote:Op zondag 16 juni 2024 08:39 schreef Bzzzzp het volgende:
Het zal in juli toch wel een keer klaar zijn met regenen……
Netjesquote:Op zondag 16 juni 2024 12:10 schreef qltel het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Net terug van 18 km wandelen waarvan een deel door de regen.
Nee helaasquote:Op zondag 16 juni 2024 08:39 schreef Bzzzzp het volgende:
Het zal in juli toch wel een keer klaar zijn met regenen……
Het stroomde hier gelukkig niet vanmorgen..quote:Op zondag 16 juni 2024 12:42 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Netjeswij zijn gisteren na vijf kilometer in de stromende regen omgekeerd!
Succes..quote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:20 schreef Pinuts het volgende:
Deze week de laatste zware training. Morgen en donderdag 2x 45 km lopen. Ben heel benieuwd hoe dit me af gaat met deze hitte. Heb er in ieder geval niet heel veel zin in
Ik loop er ook 4x40 (defensie). Daarom was ik ook best verbaasd dat ze toch gaan 'overloaden' door nu 2x 45 km te lopen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:59 schreef qltel het volgende:
[..]
Succes..
Ik had ook allerlei wandelingen in gedachten, maar door onverwachte drukte loop ik wat achter. Nouja, ik hoef maar 4x40 en de langste tot nu toe was 35. Ik denk dat ik komende week nog 2 lange maak. 30 en 40 bijvoorbeeld.
Is helemaal niet zo gek. Het is een goede oefening. En vergeet niet dat je nu 1 of 2 dagen wandelt, dan wandel je er 4. Met veel meer drukte en gedoe om je heen. Je moet vaak afremmen en weer sneller gaan.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 22:01 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik loop er ook 4x40 (defensie). Daarom was ik ook best verbaasd dat ze toch gaan 'overloaden' door nu 2x 45 km te lopen.
Ik moet morgen werken..quote:
Geen idee? Omdat ze dan makkelijker kunnen bewegen misschien?quote:Waarom lopen heel veel wandelaars eigenlijk ook als het best koud is met een korte broek aan?
Jij ook 37km? Wat toevallig!quote:Op zaterdag 29 juni 2024 17:00 schreef pigzwart het volgende:
Heerlijk weer, dus tijd om eens echt te wandelen met mijn net ingelopen schoenen. De 37 km gingen prima, is weer een mooie wandeldag ter voorbereiding 😎
En nog kunnen lopen? Het was weer goed weer voor!quote:Op vrijdag 28 juni 2024 18:57 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik moet morgen werken..IK hoop dat het zondag ook goed wandelweer is. Want dan heb ik de hele dag tijd.
[..]
Geen idee? Omdat ze dan makkelijker kunnen bewegen misschien?
Nee, helaas niet..quote:Op zondag 30 juni 2024 20:05 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
En nog kunnen lopen? Het was weer goed weer voor!
Ik kan het me voorstellen, hoor.quote:Op zondag 30 juni 2024 20:28 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik loop een beetje achter, een beetje veel
Het verste wat ik nu gelopen heb is 30
Afgelopen 4 weekenden pas echt begonnen 11, 23, 30, 30
Ze gaan me goed af dat is het niet
De motivatie ontbreektvoor het trainen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 1 juli 2024 10:42 schreef Bzzzzp het volgende:
Tuurlijk gaat het lukken! De afleiding onderweg helpt enorm en positief denken ook!
Zijn jullie te vinden in de 4daagse app?Oh ja, opgeven is geen optie.. dus dat gaan we gewoon halen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sta in de app.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bid echt mee! Warmer ook liever niet trouwens. Tussen de 20 en 25 zou echt perfect zijn.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:29 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als dit toch waar kon worden …
Ik liep niet alleen. Rewimo was bij me.. Met haar nieuwe scootmobiel. Handig, met mandje..quote:
quote:Op maandag 8 juli 2024 07:39 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik liep niet alleen. Rewimo was bij me.. Met haar nieuwe scootmobiel. Handig, met mandje..
Maar ja, lopen naast een scootmobiel is ook weer heel apart. Ik ben gewend om me aan te passen aan haar, en dat moet ik niet doen als ze scoot. Want dan haalt ze me toch zo weer in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |