abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214091196
Heerlijk weer, dus tijd om eens echt te wandelen met mijn net ingelopen schoenen. De 37 km gingen prima, is weer een mooie wandeldag ter voorbereiding 😎
pi_214093644
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 17:00 schreef pigzwart het volgende:
Heerlijk weer, dus tijd om eens echt te wandelen met mijn net ingelopen schoenen. De 37 km gingen prima, is weer een mooie wandeldag ter voorbereiding 😎
Jij ook 37km? Wat toevallig! :+ O+
pi_214108218
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 18:57 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik moet morgen werken.. :) IK hoop dat het zondag ook goed wandelweer is. Want dan heb ik de hele dag tijd.
[..]
Geen idee? Omdat ze dan makkelijker kunnen bewegen misschien?
En nog kunnen lopen? Het was weer goed weer voor!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 30 juni 2024 @ 20:27:06 #179
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214108686
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 20:05 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
En nog kunnen lopen? Het was weer goed weer voor!
Nee, helaas niet.. :(
pi_214108705
Ik loop een beetje achter, een beetje veel :@

Het verste wat ik nu gelopen heb is 30
Afgelopen 4 weekenden pas echt begonnen 11, 23, 30, 30
Ze gaan me goed af dat is het niet

De motivatie ontbreekt -O- voor het trainen

Opzich weet ik wat 4x50 is, en dat is wat mij nu nekt, ik had vandaag 40 in gedachte maar tijdens de eerste pauze dacht ik al: meh, duurt me allemaal te lang en ik heb geen zin in trainen (met dat duiveltje op de schouder: trainen is niet nodig, je kan het wel)

Volgende week nog maar een keer 30 en dat moet hem dan maar zijn, we kijken wel wat het gaat worden
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 30 juni 2024 @ 21:59:09 #181
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214110964
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 20:28 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik loop een beetje achter, een beetje veel :@

Het verste wat ik nu gelopen heb is 30
Afgelopen 4 weekenden pas echt begonnen 11, 23, 30, 30
Ze gaan me goed af dat is het niet

De motivatie ontbreekt -O- voor het trainen
Ik kan het me voorstellen, hoor.

Gelukkig is dit niet mijn probleem. Ik vind trainen niet erg. Maar, er zijn wat omstandigheden geweest de afgelopen weken die tijd van me vroegen. En dan nog werken.. Ik ben moe. En afgelopen week had ik plannen om te gaan lopen, maar dat was niet verstandig, omdat ik af en toe ook rust nodig heb. En dus heb ik die rust ook genomen.

De langste die ik tot nu toe heb gedaan is 35 en ik moet 4x 40. Ik sta er dus niet slecht voor. Ik kan die afstand ook wel, alleen zorgt trainen er wel voor dat ik er makkelijker doorheen kom. We zien het wel, zolang het in onze hoofden goed zit, komen we er doorheen.. :)
pi_214114497
Tuurlijk gaat het lukken! De afleiding onderweg helpt enorm en positief denken ook!
Zijn jullie te vinden in de 4daagse app?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 1 juli 2024 @ 10:50:27 #183
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214114552
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 10:42 schreef Bzzzzp het volgende:
Tuurlijk gaat het lukken! De afleiding onderweg helpt enorm en positief denken ook!
Zijn jullie te vinden in de 4daagse app?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja, opgeven is geen optie.. dus dat gaan we gewoon halen.

Ik sta in de app.
SPOILER
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 1 juli 2024 @ 22:16:05 #184
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214122814
De maandverwachting van weeronline ziet er niet slecht uit. Voor ons..

Voor de eerste helft van juli tonen de weermodellen een grote kans op wisselvallig weer, waarbij er iets meer neerslag valt dan normaal. Wordt het daarmee ronduit slecht weer? Nee, dat zeker niet. In een gemiddelde julimaand regent het slechts 5% van de tijd en nu is dat misschien net iets vaker, maar nog altijd zullen de droge perioden overheersen. Tussen de buien en regenzones door zal de zon ook geregeld schijnen.

Begin juli waait de wind uit westelijke richtingen en daardoor is het met maxima van 18-22 graden vrij koel voor begin juli. Normaal is het in de eerste tien dagen van juli 20-24 graden. Het is daarmee nu te fris om lekker aan het strand te liggen, maar het weer is heel geschikt om buiten lekker actief te zijn.

Richting het midden van juli draait de wind naar het zuidwesten en daarmee wordt wat warmere lucht aangevoerd. De temperatuur loopt dan op naar normale waarden van 21 graden in het noordwesten tot 24 in het zuidoosten. Daarmee wordt het weer heel lekker om in je korte broek te lopen.

In de tweede helft van juli, wanneer alle scholen zomervakantie hebben, neemt de kans op zomerse dagen toe. De temperatuur komt uit rond of iets boven de normaal van 22-25 graden. Daarmee hoeft de wind maar even uit het zuiden te waaien en het wordt zomers warm met maxima van 25 graden en meer. Daarmee wordt het vast een paar keer lekker weer voor een bezoek aan het strand of een buitenzwembad.

Mogelijk komt het in de tweede helft van juli ook een keer tot een tropische uitschieter met maxima van 30 graden of meer. Signalen voor extreme hitte met maxima boven de 35 graden zijn er vooralsnog niet.

Het weerbeeld bestaat daarbij uit een gebruikelijke mix van wolken, zon en een paar buien. De regenradar zul je dus regelmatig nodig hebben, maar het grootste deel van de tijd zal het droog en zonnig zijn. De verwachte neerslaghoeveelheden liggen op een normaal niveau, daarmee lijkt de tweede helft van juli droger te verlopen dan de eerste helft.
pi_214125424
20-25 graden is perfect! En dan ook nog zonder regen graag :)
Over twee weken zijn we nu al gestart! *O*
pi_214146506
Vandaag als afsluitende training 30 km gepakt. Het weer lijkt er ook goed uit te zien. Ik heb er zin in!

Voor de meer ervaren (eventuele militaire) wandelaars, weet iemand of er op maandag en vrijdag ook pendelbussen gaan tussen Heumensoord en station Nijmegen?
pi_214179297

Als dit toch waar kon worden … _O_
pi_214180778
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 12:29 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ link | afbeelding ]

Als dit toch waar kon worden … _O_
Ik bid echt mee! Warmer ook liever niet trouwens. Tussen de 20 en 25 zou echt perfect zijn.
pi_214181440
Zou perfect zijn!!

Net 27km gelopen (Romeins limespad), morgen nog 37km en dan klaar tot volgende week dinsdag!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 6 juli 2024 @ 15:56:45 #190
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214181531
Mooie verwachting. Maar hopen dat het inderdaad klopt.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 7 juli 2024 @ 20:22:28 #191
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214203644
Pffff, 38 km gelopen.

Best zwaar als er niemand langs de route staat om aan te moedigen of lekkers uit te delen.. :X
pi_214206740
Zeker als je alleen loopt!

Ik heb gisteren 40 gelopen, was het op het einde ook wel zat…. (Ik liep met @pigzwart en nog een vriend dat geeft wel afleiding)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 8 juli 2024 @ 07:39:27 #193
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214206752
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 07:36 schreef Bzzzzp het volgende:
Zeker als je alleen loopt!
Ik liep niet alleen. Rewimo was bij me.. Met haar nieuwe scootmobiel. Handig, met mandje.. :)

Maar ja, lopen naast een scootmobiel is ook weer heel apart. Ik ben gewend om me aan te passen aan haar, en dat moet ik niet doen als ze scoot. Want dan haalt ze me toch zo weer in.
pi_214206880
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 07:39 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik liep niet alleen. Rewimo was bij me.. Met haar nieuwe scootmobiel. Handig, met mandje.. :)

Maar ja, lopen naast een scootmobiel is ook weer heel apart. Ik ben gewend om me aan te passen aan haar, en dat moet ik niet doen als ze scoot. Want dan haalt ze me toch zo weer in.
:s) Wel gezellig!!
pi_214252136
Mijn spullen zijn ingepakt. Mega veel zooi maar we zijn er klaar voor *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 juli 2024 @ 15:56:36 #196
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214252195
Klaar voor... Dat ben ik al maanden. Maar of ik genoeg getraind heb, we gaan het zien.
pi_214253237
Ik ga vanavond mijn spullen bij elkaar rapen, we rijden zaterdagochtend naar de camping! *O*

Ik denk dat ik er klaar voor ben en voldoende heb getraind.

Ik wil dit jaar de vlaggenparade een keer zien, en misschien het vuurwerk vanaf de snelbinder. En nog wat musea en kasteeltjes in de omgeving.
pi_214257826
NIJMEGEN - Op één ding hebben de wandelaars van de Nijmeegse 4Daagse geen invloed: het weer. Volgende week is die 4Daagse pas, maar het weer houdt velen nu al bezig. Moet de regenponcho mee? Of moet er juist een extra flesje zonnebrand in de rugzak?
Het zijn van die beslissingen waar de wandelaars elke dag voor komen te staan. Weerman Wouter van Bernebeek van Weerplaza licht alvast een tipje van de sluier op. Uiteraard houdt hij een kleine slag om de arm. De 4Daagse start immers pas volgende week dinsdag, en dat is nog best ver weg voor een exacte voorspelling.
Weerwaarschuwing voor maandag
Van Bernebeek begint zijn vooruitblik op de wandelweek maar gewoon bij maandag. Dan lopen de wandelaars weliswaar nog niet, maar kunnen ze wel hun startbewijs ophalen. De Vierdaagsefeesten zijn dan trouwens ook al een twee dagen bezig. Juist voor die maandag geeft Van Bernebeek een kleine waarschuwing: "Het wordt dan een broeierige dag. De temperatuur loopt op tot zo'n 27 graden. Daarbij is een hoge luchtvochtigheid." Die maandag zal een beetje doen denken aan het drukkende weer van afgelopen dinsdag.
Geen extreem weer
In de geschiedenis van de Nijmeegse 4Daagse zijn alle soorten weer al langsgekomen. Op sneeuw na, allicht. Menigeen herinnert zich nog de editie van twee jaar terug. Toen was het zo warm dat de organisatie besloot om van de vier wandeldagen er drie te maken en een dag later te starten. Toen begon die 4Daagse pas op woensdag. Extreme warmte zorgde er in 2006 zelfs voor dat de tocht helemaal werd afgelast nadat op de eerste dag door de hitte veel wandelaars onwel werden, en zelfs twee mensen overleden.
Weerman Van Bernebeek durft nu al wel te zeggen dat het volgende week geen week van extremen gaat worden: "Over het algemeen ziet het er goed uit."
Pechbuitje mogelijk
Op dinsdagochtend gaan de eerste wandelaars van de 50 kilometer in alle vroegte op pad. Volgens Van Bernebeek wijst de thermometer dan zo'n 13 of 14 graden aan. Gedurende de dag zal de temperatuur oplopen tot zo'n 22 of 23 graden. "En er is kans op een enkele bui."
De dagen daarna lopen de temperaturen volgens Van Bernebeek op tot zo'n 23 of 24 graden. Met niet al te veel wind. Het zal waarschijnlijk overwegend droog zijn, verwacht hij. Hooguit kan er per ongeluk ergens op de dag een 'pechbuitje' vallen. Wellicht dus toch handig om een regenponcho en een extra paar sokken mee te nemen. Voor de zekerheid.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 09:54:31 #199
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_214258722
Het is hier nu iig nat en grijs.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 juli 2024 @ 17:10:38 #200
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_214263765
@yvonne , mocht je a.s. dinsdag iemand met een FOK! shirt op omroep Gelderland zien, dan zal ik dat wel zijn.. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')