abonnement Unibet Coolblue
pi_211527887

De Vierdaagse Nijmegen, officieel de Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen, is een vierdaags wandelevenement dat sinds 1909 ieder jaar wordt gehouden en start op de derde dinsdag van juli. Het is de grootste meerdaagse wandelprestatietocht ter wereld en staat inmiddels ook bekend als The Walk of the World. Elk jaar doen er deelnemers uit circa tachtig landen mee, onder wie een groot aantal militairen.

De Vierdaagse kent drie verplichte afstanden: 30, 40 en 50 kilometer. In de week dat de Vierdaagse Nijmegen wordt gehouden worden in de binnenstad van Nijmegen ook de Vierdaagsefeesten (voorheen Nijmeegse Zomerfeesten) gehouden. In de diverse doorkomstgemeenten van de Vierdaagse Nijmegen worden ook festiviteiten georganiseerd. Vele honderdduizenden supporters van de Vierdaagse zijn de hele Vierdaagseweek in de regio aanwezig.

Gebouw en terreinen van De Vereeniging aan het Keizer Karelplein in Nijmegen zijn langjarig start- en finishplaats en onderkomen van de organisatie geweest. Inmiddels is dat verplaatst naar de nabijgelegen Wedren, waar met tijdelijke voorzieningen veel meer ruimte is gecreëerd ook in het aangrenzende Julianapark en op het Vierdaagseplein. Gestart wordt in afstandsblokken 's ochtends vanaf 4.00 uur; de uiterlijke finishtijd is de eerste drie dagen 17.00 en op vrijdag 18.00 uur. Militaire deelnemers starten en melden af op het militaire kamp Heumensoord.

Het evenement werd sinds 1928 traditioneel geopend met een vlaggenparade; sinds 1951 werd deze kleurrijke deelnemersontvangst in Stadion De Goffert in Nijmegen gehouden. In 2011 werd de vlaggenparade voor de laatste keer gehouden vanwege de teruglopende belangstelling. In 2016 keerde de vlaggenparade terug ter gelegenheid van de 100ste Vierdaagse - niet in het Goffertstadion, maar door de straten van Nijmegen.

De Vierdaagse kent iedere dag een andere route door het Gelderse, Brabantse of het Limburgse land, in de wijde omgeving van de stad Nijmegen. Elke wandeldag staat een andere plaats in de omgeving van Nijmegen centraal.

De Vierdaagse kent verschillende soorten beloningen:

Vierdaagsekruis (Kruis voor betoonde marsvaardigheid) en cijfers
Groepsmedaille
Certificaat van deelname
Verzorgersmedailles en batons
Stempels van ILL / IMV /KWBN

Wandelaars die tien keer of vaker reglementair de Vierdaagse hebben uitgelopen, kunnen lid worden van de in 1951 opgerichte vereniging Gouden Kruisdragers Vierdaagse.

Het Vierdaagsekruis behoort tot de officiële Nederlandse onderscheidingen, en mag daarom door Nederlandse militairen in binnen- en buitenland op het uniform gedragen worden.
Bron: Wikipedia
pi_211528451
#zinin

Hotel is al geboekt, laat die 3de keer 4x50km maar komen

POLL
pi_211528596
De titel kan ook wel naar 2024 veranderd worden! :)

Ik heb de camping net geboekt, heb er ook zin in! :Y
pi_211531428
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:21 schreef SnodeSnuiter het volgende:
#zinin

Hotel is al geboekt, laat die 3de keer 4x50km maar komen

[poll=6416]
Slaap je in Nijmegen?
pi_211532147
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 07:57 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Slaap je in Nijmegen?
Nee een kwartiertje autorijden vanaf de centrale parkeerplaats in Lent dus op ongeveer 40 minuten voor het start punt, in het zelfde hotel verblijven ook veel vrijwilligers van de 4daagse, er stonden afgelopen jaar meerdere busjes van de organisatie

Bij iemand in huis heb ik geen zin in
Op een camping trek ik niet
Hotel wel wat duurder maar airco, goed bed en een bad _O_
Ontbijt en koffie haal ik op de snelweg

Beter dan bij van de valk in lent waar ze 1500 euro durven vragen voor een weekje
pi_211536908
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 09:46 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Nee een kwartiertje autorijden vanaf de centrale parkeerplaats in Lent dus op ongeveer 40 minuten voor het start punt, in het zelfde hotel verblijven ook veel vrijwilligers van de 4daagse, er stonden afgelopen jaar meerdere busjes van de organisatie

Bij iemand in huis heb ik geen zin in
Op een camping trek ik niet
Hotel wel wat duurder maar airco, goed bed en een bad _O_
Ontbijt en koffie haal ik op de snelweg

Beter dan bij van de valk in lent waar ze 1500 euro durven vragen voor een weekje
Lekker! Een hotel lijkt me ook wel fijn maar ik vind het zo duur. Het nadeel van kamperen is inderdaad het luchtbed. Het voordeel is dat het wel gezellig is, dat je er kan eten en het is op fietsafstand. (We staan op de camping in Lent, overigens ook niet goedkoop)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bzzzzp op 06-12-2023 18:59:42 ]
pi_211537485
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 18:28 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Lekker! Een hotel lijkt me ook wel fijn maar ik vind het zo duur. Het nadeel van kamperen is inderdaad het luchtbed. Het voordeel is dat het wel gezellig is, dat je er kan eten en het is op fietsafstand. (We staan op de camping in Lent, overigens ook niet goedkoop trouwens)
Nee dat luchtbed lijkt mij verschrikkelijk om na een dag afzien op neer te moeten puffen en dan de volgende nacht om 3 uur er weer uit te moeten kruipen :@

Mag ik vragen wat het kost :@ op de camping?

Mijn hotel voor juli 2024 is 531 incl gemeentetoeslag en 10 euro flexibel annuleren zodat ik tot 1 dag vooraf flexibel kan annuleren en ik dan 500 euro terug krijg (dit jaar was het 521 voor 4 nachten, en het jaar daarvoor 2022 490euro

Geen massages, ontbijt of andere voorzieningen. ik moet dan nog wel een parkeerkaart kopen van ik dacht 30 euro afgelopen jaar
pi_211537553
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 19:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Nee dat luchtbed lijkt mij verschrikkelijk om na een dag afzien op neer te moeten puffen en dan de volgende nacht om 3 uur er weer uit te moeten kruipen :@

Mag ik vragen wat het kost :@ op de camping?

Mijn hotel voor juli 2024 is 531 incl gemeentetoeslag en 10 euro flexibel annuleren zodat ik tot 1 dag vooraf flexibel kan annuleren en ik dan 500 euro terug krijg (vorig jaar was het 521 voor 4 nachten)

Geen massages, ontbijt of andere voorzieningen. ik moet dan nog wel een parkeerkaart kopen van ik dacht 30 euro afgelopen jaar
Ik heb 470,- betaald voor een grote kampeerplek met stroom en parkeerplaats voor 2 personen.
Ik vind je hotel wel meevallen!
pi_211537696
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 19:15 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Ik heb 470,- betaald voor een grote kampeerplek met stroom en parkeerplaats voor 2 personen.
Ik vind je hotel wel meevallen!
Heilige poep dat is echt veel meer dan ik verwacht had
pi_211537945
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 19:29 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Heilige poep dat is echt veel meer dan ik verwacht had
Ja… ¤235,- per persoon klinkt alweer wat beter…Het is wel van zaterdag tot zaterdag. (Maar als je korter zou blijven betaal je hetzelfde)
pi_211546763
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 19:44 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Ja… ¤235,- per persoon klinkt alweer wat beter…Het is wel van zaterdag tot zaterdag. (Maar als je korter zou blijven betaal je hetzelfde)
Hotelkamer met 2 personen zou natuurlijk ook de helft zijn en je krijgt er wel gezelligheid vooraf voor terug

Veel plezier in ieder geval
pi_211553570
En we hoeven niet met de auto, ik vind een biertje op de wedren altijd wel een mooi vooruitzicht! B:)B (ja…echte lopers stappen soms toch :@ …….)
pi_211554536
Afgelopen weekend besloten om weer een poging te doen om mee te lopen. Vorig jaar helaas geen startbewijs kunnen krijgen.

Ik wil hem als veteraan lopen, dus starten vanaf Heumensoord voor de 4x40 met bepakking.
pi_211556140
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:03 schreef Bouke-p het volgende:
Afgelopen weekend besloten om weer een poging te doen om mee te lopen. Vorig jaar helaas geen startbewijs kunnen krijgen.

Ik wil hem als veteraan lopen, dus starten vanaf Heumensoord voor de 4x40 met bepakking.
Leuk! Zijn er voor veteranen andere regels om in te schrijven of gaat dat gewoon gelijk met de rest en vol is vol?
pi_211557946
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:09 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Leuk! Zijn er voor veteranen andere regels om in te schrijven of gaat dat gewoon gelijk met de rest en vol is vol?
Gelijk met de normale militaire deelnemers. En ja vol is vol, daarom deed ik vorig jaar niet mee.

In 2015 heb ik m voor het eerst gelopen, toen ook als militair vanaf Heumensoord.
1 gigantische blaar, veel pijn en gezworen om nooit meer mee te doen. Maar het kriebelt toch weer....
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 december 2023 @ 20:14:57 #16
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211558000
Je loopt dan niet in een groep, maar alleen, neem ik aan?

Leuk dat je mee gaat doen, ondanks dat je het nooit meer wilde doen!
pi_211558742
Dit jaar afgehaakt vanwege een blessure en nu gooit mijn gezondheid ook voor 2024 roet in het eten!

Ik verlang terug naar al die jaren dat ik van mijn maximale eigen risico niks merkte :')

Ga dit topic wel volgen om een beetje mee te leven :)
pi_211597109
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:03 schreef Bouke-p het volgende:
Afgelopen weekend besloten om weer een poging te doen om mee te lopen. Vorig jaar helaas geen startbewijs kunnen krijgen.

Ik wil hem als veteraan lopen, dus starten vanaf Heumensoord voor de 4x40 met bepakking.
Ik wil hem dit jaar ook (voor het eerst) gaan lopen als militair. Dus na de feestdagen maar eens bij bureau sport informeren wanneer ik me op moet geven of hoe het precies zit.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 december 2023 @ 19:24:44 #19
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211597502
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:59 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik wil hem dit jaar ook (voor het eerst) gaan lopen als militair. Dus na de feestdagen maar eens bij bureau sport informeren wanneer ik me op moet geven of hoe het precies zit.
Wat leuk! In een groep of alleen?
pi_211597683
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:24 schreef qltel het volgende:

[..]
Wat leuk! In een groep of alleen?
Een groep. Tenminste dat is de bedoeling
pi_211597758
Alleen lopen lijkt me lastig….. (ik loop de 50 om samen met mijn vriend te kunnen lopen, denk dat ik dat ik de 40 alleen moeilijker zou vinden)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 december 2023 @ 19:57:10 #22
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211598103
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:38 schreef Bzzzzp het volgende:
Alleen lopen lijkt me lastig….. (ik loop de 50 om samen met mijn vriend te kunnen lopen, denk dat ik dat ik de 40 alleen moeilijker zou vinden)
Ik heb ze altijd alleen gelopen. Ik denk dat er voor beiden wat te zeggen is. Ik vind het juist wel fijn dat ik mijn eigen tempo kan lopen en dat ik makkelijk in contact kom met andere lopers.
pi_211659558
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:59 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik wil hem dit jaar ook (voor het eerst) gaan lopen als militair. Dus na de feestdagen maar eens bij bureau sport informeren wanneer ik me op moet geven of hoe het precies zit.
Als je eenheid een detachement regelt en je daar in mee wil lopen, dan regelt de detco erg veel voor je.
Wil je hem individueel lopen, dan moet je of sergeant of hoger zijn OF ouders zijn dan (ik meen 25) als jonge soldaat word je blijkbaar niet in staat geacht zelfstandig te kunnen voortbewegen.
Aanmelden op de site van de 4daagse moet je altijd zelf doen.

Zeker als je individueel wil lopen, dan moet je echt optijd zijn. Vorig jaar had ik gewoon keihard pech, ondanks dat ik vanaf moment van openen in de wachtrij stond waren ze op voordat ik aan de beurt was.

Ik hoop ook dat er dit jaar meer dan 1800 kaarten voor militairen zijn. Het is verdorie een militaire tocht en zonder defensie kan hij niet eens georganiseerd worden.
pi_211659577
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:14 schreef qltel het volgende:
Je loopt dan niet in een groep, maar alleen, neem ik aan?

Leuk dat je mee gaat doen, ondanks dat je het nooit meer wilde doen!
De vorige keer liep ik samen met 3 collega's, maar niet in een detachement.
Ik loop graag mijn eigen tempo en beslis ook liever zelf wanneer ik pauze neem. Als je in een DET loopt dan word dat voor je bepaald.
Ondanks de eis voor bepakking, is het lopen als militair/veteraan wel erg relaxed. Je start vanaf Heumensoord, daar kun je slapen/eten/bier drinken en onderweg kun je terecht bij de GNK posten en militaire rustpunten.
Allemaal dingen waar je dus zelf niks meer voor hoeft te fixen.
pi_211677426
Dat klinkt wel relaxed! Vooral geen reistijd hebben en dat het eten geregeld is! Koken en boodschappen doen schiet er bij ons wel eens bij in!
Met zware bepakking lopen lijkt me dan wel weer minder maar daar ben je waarschijnlijk wel gewend….

De inschrijving komt langzaam dichterbij! (Januari toch?)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 20 december 2023 @ 08:42:49 #26
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211677465
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 08:33 schreef Bzzzzp het volgende:
De inschrijving komt langzaam dichterbij! (Januari toch?)
Wellicht.

De info over de inschrijving wordt vrijgegeven in januari 2024.
pi_211677678
damn....ik lees nog steeds mee (uiteraard) en het begint toch een beetje te kriebelen
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 20 december 2023 @ 10:17:15 #28
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211678155
quote:
11s.gif Op woensdag 20 december 2023 09:14 schreef Prisha het volgende:
damn....ik lees nog steeds mee (uiteraard) en het begint toch een beetje te kriebelen
Leuk hé.. Maandje nog, dan kun je je vast weer inschrijven, en kun je terugkomen op die "Eens, maar nooit meer".. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door qltel op 20-12-2023 17:58:13 ]
pi_211682664
quote:
11s.gif Op woensdag 20 december 2023 09:14 schreef Prisha het volgende:
damn....ik lees nog steeds mee (uiteraard) en het begint toch een beetje te kriebelen
Dat wordt mee doen!
:Y
Ik heb ook een paar dagen gedacht dat de missie er op zat maar ga nu toch maar voor de tien, al is het maar om te kunnen zeggen een “gouden kruis” te hebben *)

(En omdat ik er nu al weer zin in heb, het kriebelt al! :@ )
pi_211936461
quote:
Vanaf 15 januari 2024 vind je alle benodigde informatie voor de inschrijving van 2024 op deze website.
pi_211988347
Slaaptip voor de mensen die goedkoop een goed hotel willen nemen (en een auto hebben):

Fletcher in Wageningen.
https://www.hoteldewageningscheberg.nl/nl/

Doe er je voordeel mee.
Nijmeegse hotel zijn peperduur.
  woensdag 10 januari 2024 @ 21:59:28 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211988584
Ja, want met de auto naar de start gaan is namelijk echt heel handig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211988792
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, want met de auto naar de start gaan is namelijk echt heel handig.
Als je vroeg vertrekt kun je daar wellicht nog goed door rijden naar de P.
Is nl maar een half uurtje.

De campings zijn ook wel ideaal en betaalbaar.
Of betaalbaarder dan hotels in Nijmegen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ponsai op 10-01-2024 22:52:27 ]
pi_211989014
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, want met de auto naar de start gaan is namelijk echt heel handig.
Negeer hem maar, hij zit mijn pohi te lezen en reageert in een paar topics met info die ik zelf gepost, hij denkt dat ik daar mee zit, verre van is het antwoord, hij doet maar

Maar inhoudelijk: vanuit een slaapplek in de buurt met de auto naar de betaalde parkeerplaats en dan met de bus verder (15 minuten vanaf P lent) is een prima optie, behalve dan dat het een drassige bende word bij regen
pi_212033910
Met ingang van dit jaar slaat Stichting DE 4DAAGSE de handen ineen met Atleta, een ervaren partner in ticketverkoop voor sportevenementen. Atleta verzorgt onder andere een nieuwe en zeer gebruiksvriendelijke inschrijfmodule voor de 4Daagse. Deze manier van inschrijven zal herkenbaar zijn voor deelnemers aan evenementen zoals de Amsterdam Marathon, de Zevenheuvelenloop of de Dam tot Dam wandeltocht.

Bert Cocu, CEO Atleta BV: “De 4Daagse is alles wat een sportevenement zo mooi maakt. Afzien, blijdschap, deelnemers die tot het uiterste gaan, de sfeer en feestjes op de route. De enorme voldoening bij het bereiken van de finish. We zijn blij en trots dat we een bijdrage mogen leveren aan dit bijzondere evenement.”
Ook marsleider Henny Sackers is verheugd over deze samenwerking: “Atleta werkt op het gebied van ticketing en CRM systemen al enige jaren samen met andere partijen in de sportbranche en we hebben zeer veel vertrouwen in Atleta, in onze samenwerking en de nieuwe en zeer gebruiksvriendelijke manier van inschrijven.”
Mijn 4Daagse verdwijnt

Heb je je al eens eerder ingeschreven voor de 4Daagse? Dan behoud je je registratienummer. Daarmee kun je je opnieuw inschrijven voor de 106de editie aankomende zomer. De omgeving in Mijn 4Daagse komt te vervallen, maar na een voltooide inschrijving kun je inloggen op een eigen dashboard waar je al je gegevens kunt inzien en je ticket kunt downloaden.
pi_212036278
*O* 12 februari start de inschrijving!! *O*
pi_212037164
Van 16 tot en met 19 juli 2024 zal een groot aantal wandelaars door Nijmegen en de omliggende gebieden trekken, met als doel het felbegeerde 4Daagsekruis te behalen. De inschrijvingen voor de 106de editie van de 4Daagse gaan van start op maandag 12 februari om 10.00 uur.

Twee inschrijfperiodes

Evenals in 2023 vindt het inschrijvingsproces plaats in twee periodes. Periode 1 begint op maandag 12 februari om 10:00 uur en staat open voor deelnemers die eerder succesvol hebben deelgenomen, en voor jeugdigen geboren in de jaren 2006-2012. Deze eerste termijn eindigt op vrijdag 1 maart om 17:00 uur.
Periode 2 is bedoeld voor alle geïnteresseerden die zich willen inschrijven voor de 4Daagse van 2024. Inschrijvingen hiervoor starten op maandag 4 maart om 10:00 uur en zullen doorgaan totdat het maximum aantal inschrijvingen van 47.000 bereikt is, met als uiterste datum 14 juni 2024. Er zal dus ook dit jaar geen loting plaatsvinden.

Het volledige Inschrijfreglement is beschikbaar op de website van de 4Daagse. Voor militaire deelnemers geldt een apart inschrijvingsreglement.

Het startbewijs wordt overdraagbaar

Dit jaar introduceert Stichting DE 4DAAGSE voor het eerst de mogelijkheid om een startbewijs over te dragen. Deze optie wordt beschikbaar nadat het maximum van 47.000 deelnemers is bereikt. Mocht een deelnemer onverhoopt niet mee kunnen doen, dan is er tot en met 31 mei 17.00 uur de gelegenheid om het ticket, uitsluitend via het 4Daagse-platform, over te dragen (exclusief administratiekosten). De mogelijkheid waarbij men tot twee weken na aanschaf kon annuleren, komt hiermee te vervallen.
Voorzitter Henny Sackers licht toe: ‘Het overdragen van een startbewijs was een langgekoesterde wens van zowel onze organisatie als van ons wandellegioen. Tot nu toe was het niet mogelijk om een overdracht te faciliteren, maar een nieuw systeem stelt ons in staat om nog beter te kunnen voldoen aan de behoeften van de wandelaars. Dit biedt een prachtige kans om zoveel mogelijk geïnteresseerden deel te laten nemen aan de 4Daagse.’

Meer vernieuwingen

Met ingang van 2024 gaat Stichting DE 4DAAGSE een samenwerking aan met Atleta, een ervaren partner op het gebied van ticketverkoop voor sportevenementen. Dit resulteert in een nieuwe inschrijfmodule die voor deelnemers aan evenementen zoals de Amsterdam Marathon, de Zevenheuvelenloop of de Dam tot Dam wandeltocht herkenbaar zal zijn. Bert Cocu, CEO Atleta BV: “De 4Daagse is alles wat een sportevenement zo mooi maakt. Afzien, blijdschap, deelnemers die tot het uiterste gaan, de sfeer en feestjes op de route. De enorme voldoening bij het bereiken van de finish. We zijn blij en trots dat we een bijdrage mogen leveren aan dit bijzondere evenement.”

Een andere verandering bij het inschrijfproces is dat tijdens periode 1 de mogelijkheid wordt geboden om twee tickets tegelijk aan te schaffen, op voorwaarde dat de tweede persoon gerechtigd is om zich ook in deze periode in te schrijven.
Bij de inschrijving voor de 4Daagse hebben deelnemers vanaf dit jaar de mogelijkheid om te kiezen voor Via Vierdaagse Lite. Dit online voorbereidingsprogramma van KWbN is niet alleen bedoeld voor debutanten, maar ook voor wandelaars die extra ondersteuning wensen bij hun voorbereiding.

Na afronding van de inschrijving en de betaling ontvangt de deelnemer direct een ticket. Dit ticket geeft nog geen specifieke startgroep aan. Eventuele startgroepen zullen op 3 juni 2024 worden toegewezen, als er voldoende inzicht is in het aantal deelnemers per afstand. Hans Teunissen, hoofd Mobiliteit: “Ten behoeve van de veiligheid en bevordering van het wandelcomfort zullen we zo veel mogelijk spreiding van wandelaars op het parcours realiseren. Dit kunnen we doen door onder andere een betere dosering aan de start te bewerkstelligen.” De starttijden zullen nagenoeg gelijk zijn aan voorgaande jaren. Het wisselen van een toegewezen startgroep is dit jaar niet mogelijk, maar natuurlijk blijft de keuze om eventueel te starten tijdens een tweede starttijd altijd beschikbaar.

En met ingang van 2024 verloopt de inschrijving voor Nederlandse militairen via een speciale website van defensie. Dit geldt voor zowel detachementen als individuele deelname. Voor de 4Daagse van 2024 zijn 1950 plaatsen beschikbaar voor Nederlandse militairen die gebruik maken van de legering op Heumensoord. Daarnaast zijn er 350 plaatsen gereserveerd voor militairen die niet op Heumensoord willen verblijven. Deze 350 militairen starten en finishen op de Wedren. De inschrijving van de Nederlandse detachementen start op 29 januari. Individuele Nederlandse militairen kunnen zich vanaf 12 februari inschrijven. Het adres van de website is www.aanmelden-mil.nl.

Inschrijfgeld

Het inschrijfgeld voor deelname aan de 106de 4Daagse is vastgesteld op ¤115,-. Leden van Koninklijke Wandelbond Nederland die in het bezit zijn van een Wandelvoordeelpas 2024 krijgen ¤ 5,- korting.

Sackers: ‘We hebben het inschrijfgeld voor 2024 met ¤ 6,- verhoogd, wat een bescheiden stijging van ongeveer 5% ten opzichte van 2023 betekent. Ondanks aanzienlijke toename in kosten voor organisatie en toenemende regelgeving blijven we ons maximaal inzetten om de prijs van ons evenement zo gunstig mogelijk te houden, zodat we onze deelnemers in 2024 én de komende jaren een waardevol wandelevenement kunnen bieden’.

NB: inwoners van de gemeente Nijmegen met een laag inkomen kunnen een beroep doen op de Meedoenregeling. Er zijn meer gemeenten met een dergelijke regeling. Informeer hiervoor bij uw gemeente.
pi_212039071
https://www.gld.nl/nieuws(...)langgekoesterde-wens

En nog wat leesvoer van omroep Gelderland, start bewijs wordt overdraagbaar
pi_212041473
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 16:15 schreef Bzzzzp het volgende:
https://www.gld.nl/nieuws(...)langgekoesterde-wens

En nog wat leesvoer van omroep Gelderland, start bewijs wordt overdraagbaar
Dat is opzich goed nieuws maar dit stukje raakt in mijn ogen kant nog wal

quote:
Nieuw is dat wandelmaatjes niet meer hoeven te vrezen dat de ene een startbewijs heeft en de ander niet, want tijdens periode 1 wordt het mogelijk twee tickets tegelijk aan te schaffen. Voorwaarde is wel dat de tweede persoon ook gerechtigd is zich in deze periode in te schrijven.
Dus als ik mij mag inschrijven kan ik ook een 2de ticket aanschaffen voor iemand die op dat moment zelf ook een kaart kan kopen, maar niet voor iemand die in periode 2 pas aan de beurt is

Opzich logisch maar de kaarten in periode 1 zijn nooit 100% uitverkocht dus het heeft geen meerwaarde? Misschien alleen als je dan ook gegarandeerd samen kan lopen ?
  maandag 15 januari 2024 @ 20:05:56 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212041667
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 19:58 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Dat is opzich goed nieuws maar dit stukje raakt in mijn ogen kant nog wal
[..]
Dus als ik mij mag inschrijven kan ik ook een 2de ticket aanschaffen voor iemand die op dat moment zelf ook een kaart kan kopen, maar niet voor iemand die in periode 2 pas aan de beurt is

Opzich logisch maar de kaarten in periode 1 zijn nooit 100% uitverkocht dus het heeft geen meerwaarde? Misschien alleen als je dan ook gegarandeerd samen kan lopen ?
Nogal een nutteloze feature, ja. Al staat in de mail van de 4daagse zelf niet dat het is om te voorkomen dat je alleen moet lopen in plaats van met je wandelmaatje, dus dat zal Omroep Gelderland zelf wel bedacht hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212042184
Scheelt een keer inloggen, ik bestel normaal ook die van mijn vriend. Ik denk dat het wel een hoop ruil acties tussen wandelschoenen en gladiolen voorkomt.

Ik had die mail nog helemaal niet gezien, was bij de ongewenste mail terecht gekomen!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 januari 2024 @ 22:09:46 #42
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212044260
Ik moet voor mijn moeder en een vriendin van haar ook inschrijven, dus scheelt me in elk geval 1x inloggen.. :)

quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 20:32 schreef Bzzzzp het volgende:
Scheelt een keer inloggen, ik bestel normaal ook die van mijn vriend. Ik denk dat het wel een hoop ruil acties tussen wandelschoenen en gladiolen voorkomt.
Ik denk dat er dit jaar weinig geruild zal worden..
quote:
Na afronding van de inschrijving en de betaling ontvangt de deelnemer direct een ticket. Dit ticket geeft nog geen specifieke startgroep aan. Eventuele startgroepen zullen op 3 juni 2024 worden toegewezen, als er voldoende inzicht is in het aantal deelnemers per afstand.

[...]

De starttijden zullen nagenoeg gelijk zijn aan voorgaande jaren. Het wisselen van een toegewezen startgroep is dit jaar niet mogelijk, maar natuurlijk blijft de keuze om eventueel te starten tijdens een tweede starttijd altijd beschikbaar.
van: https://www.4daagse.nl/ov(...)2-februari-van-start
pi_212048643
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 22:09 schreef qltel het volgende:
Ik denk dat er dit jaar weinig geruild zal worden..
Ik snap dat ruilen niet zo goed , met name waarom je geen voorkeur kan opgeven om samen te lopen met je vrienden
Hoeveel mensen zouden echt bij zweren bij de dinsdag/donderdag vroege start of woensdag/vrijdag?

Als ik naar de afstanden kijk:
30km: 33,2 - 33,6 - 30,5 - 30,0
40km: 39,7 - 39,5 - 39,3 - 42,5

dan maakt het bij de 30km qua tijd niet uit want dan heb je op zowel dinsdag als woensdag meer KMs, dus altijd 1 van de 2 dagen een vroege start. en bij 40 heb je op vrijdag toch al een uur extra dus dat boeit niet

tijdens het inschrijven de optie bieden om als voorkeur
- maakt niet uit
- maakt niet uit, groep A (waarbij de organisatie bepaald welke dagen die groep vroeg start, maar dat iedereen die die groep gekozen heeft op dezelfde vroege tijd kan starten)
- maakt niet uit, groep B (waarbij de organisatie bepaald welke dagen die groep vroeg start, maar dat iedereen die die groep gekozen heeft op dezelfde vroege tijd kan starten)

en eventueel als ideale toevoeging:
- altijd de late start (ik ken namelijk iemand die de 30km loopt maar niet meer tegen de drukte kan, dus na de scan op een bankje een bak koffie gaat drinken tot iedereen weg is en dan eens rustig vertrek, vorig jaar voor de 19de keer gelopen)

en eventueel voor mensen die echt een voorkeur hebben (wat ik niet echt snap)
- di/do vroege start
- wo/vr vroege start

zo moeilijk is dat toch niet te programeren?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2024 11:04:08 ]
pi_212336076
Ik heb me ingeschreven *O*
Vanaf maart beginnen we met trainen (via defensie) maar wil deze maand wel alvast gebruiken om wat te wennen aan de rugzak en kisten. Dus zondag wil ik alvast een rondje van 10 km inclusief rugzak gaan doen.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 7 februari 2024 @ 20:14:58 #45
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212337229
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:12 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb me ingeschreven *O*
Vanaf maart beginnen we met trainen (via defensie) maar wil deze maand wel alvast gebruiken om wat te wennen aan de rugzak en kisten. Dus zondag wil ik alvast een rondje van 10 km inclusief rugzak gaan doen.
Gaaf, dan kun je nu niet meer terug..

Wij burgers kunnen pas de 12e inschrijven.
pi_212390057
Morgenochtend start de inschrijving! *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 11 februari 2024 @ 18:56:37 #47
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212390729
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 18:15 schreef Bzzzzp het volgende:
Morgenochtend start de inschrijving! *O*
Ik moet morgenochtend werken, dus ik schrijf morgenmiddag wel in, als het weer rustig is..

Het blijft toch vreemd dat iedereen in de eerste minuut wil inschrijven.
pi_212390946
Je hebt helemaal gelijk, het kan volgende week ook maar mezelf kennende ga ik het ook morgen meteen doen…. Zal wel iets met enthousiasme zijn! :s)
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 11 februari 2024 @ 19:11:06 #49
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_212390974
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 19:09 schreef Bzzzzp het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, het kan volgende week ook maar mezelf kennende ga ik het ook morgen meteen doen…. Zal wel iets met enthousiasme zijn! :s)
Oh ja, dat ben ik helemaal met je eens, hoor. Ik ga denk ik ook morgen inschrijven. Waarom niet, dan is het alvast maar gebeurt.
pi_212397741
En ingeschreven! :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')