abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 november 2023 @ 13:46:42 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211380934
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 22 november 2023 @ 13:47:34 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211380945
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:42 schreef Hexagon het volgende:
Met PVV de grootste zou ook nog wel eens een partijloze premier een mogelijke deal kunnen zijn tussen Dilan en Geert.
Stefan de Walle lijkt me geschikt. <O)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 22 november 2023 @ 13:48:21 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211380949
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:43 schreef alpeko het volgende:

[..]
Die luistert naar de naam Mark Rutte zeker? :P
Is niet partijloos en heeft persoonlijke wrok naar Geert uit 2012.
pi_211380954
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:42 schreef Hexagon het volgende:
Met PVV de grootste zou ook nog wel eens een partijloze premier een mogelijke deal kunnen zijn tussen Dilan en Geert.
Dat komt mij totaal niet waarschijnlijk voor.
pi_211380964
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:45 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
De grootste partij buitenspel zetten? Dan zijn de rapen wel gaar lijkt me
Tja, je kan hier in NL de andere partijen niet dwingen om samen te werken met een bepaalde partij. Zou er zelf ook wel wat van vinden, maar denk ook niet dat het heel veel problemen zal geven; vrij geaccepteerd in onze samenleving dat de PVV gewoon uitgesloten wordt.
  woensdag 22 november 2023 @ 13:52:24 #6
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211380987
quote:

[..]
Verre van ongebruikelijk.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 22 november 2023 @ 13:54:20 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211380998
quote:

[..]
In 1977 en in 1982 waren de rapen ook niet gaar.
pi_211381000
quote:

[..]
Dat is niet de eerste keer of erg uitzonderlijk.

De laatste dagen is er heel duidelijk opgeroepen om geen PVV te stemmen of om partij X te stemmen om de PVV uit de regering te houden dus het is niet alsof de andere partijen dit niet al hebben aangegeven.

Met alle publieke welwillendheid van Wilders heb ik hem nog op geen enkele punt horen zeggen dat hij iets van zijn programma laat vallen, hij zegt alleen maar dat hij bereid is om te praten.
pi_211381005
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Stefan de Walle lijkt me geschikt. <O)
Ipv "Hoi, hoi" krijgen we dan "Dag, dag" :o
pi_211381029
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:54 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ipv "Hoi, hoi" krijgen we dan "Dag, dag" :o
"Ik vind het nu al leuk"

Maar die man heeft nu al zijn personeel niet in de hand, alle pieten zijn aan het staken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211381056
Een ongeboden persoon heeft geen enkele meerwaarde voor Wilders en ook de VVD wordt daar op geen enkele manier beter van, ik zie totaal niet waarom deze partijen hier mee akkoord zouden gaan.

Dat NSC met zo'n idee komt kan ik mij dan wel weer voorstellen.
pi_211381074
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hoe zie jij thuis stemmen met digid voor je eigenlijk?
Dat is ook niet wat ik zeg. Het gaat om de imo irreële en hypocriete angst die "digitaal" met zich meebrengt op dit vlak.
De enige echte.
pi_211381120
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:03 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dat is ook niet wat ik zeg. Het gaat om de imo irreële en hypocriete angst die "digitaal" met zich meebrengt op dit vlak.
Ligt eraan hoe je digitaal definiteert. Als dat stemmen via internet is dan is wantrouwen grotendeels terecht omdat je daarbij vaak een afhankelijkheid hebt van de apparatuur die de stemmer thuis heeft staan.
  woensdag 22 november 2023 @ 14:11:55 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211381139
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ligt eraan hoe je digitaal definiteert. Als dat stemmen via internet is dan is wantrouwen grotendeels terecht omdat je daarbij vaak een afhankelijkheid hebt van de apparatuur die de stemmer thuis heeft staan.
Niet alleen dat. Je kunt bijvoorbeeld ook veel gemakkelijker stemmen ronselen (wat niet toegestaan is) en (dus) voor iemand anders stemmen.
  woensdag 22 november 2023 @ 14:15:17 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211381166
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet alleen dat. Je kunt bijvoorbeeld ook veel gemakkelijker stemmen ronselen (wat niet toegestaan is) en (dus) voor iemand anders stemmen.
En je kunt het stemgeheim niet waarborgen, en je weet in principe nog steeds niet of de stemgerechtigde wel zelf degene is die de stem uitbrengt. Het levert een reeks aan, wat mij betreft onoverkomelijke, problemen op.

Geen probleem met stemcomputers in stemlokalen trouwens, zo lang er maar een paper trail is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 22 november 2023 @ 14:16:37 #16
38496 Perrin
pi_211381183
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Stemmen in een stemlokaal lijkt me wel de voorkeur hebben ja. Zeker omdat lang niet alle stemgerechtigden ook een internetverbinding hebben en geschikte digitale middelen.

Paper trail is echt een offer aan de digibeten, verder nergens nuttig voor. Auditing kan ook prima digitaal. En nog veiliger en handiger dan een paper trail ook.
  woensdag 22 november 2023 @ 14:18:04 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211381199
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En je kunt het stemgeheim niet waarborgen, en je weet in principe nog steeds niet of de stemgerechtigde wel zelf degene is die de stem uitbrengt. Het levert een reeks aan, wat mij betreft onoverkomelijke, problemen op.

Geen probleem met stemcomputers in stemlokalen trouwens, zo lang er maar een paper trail is.
Precies.
  woensdag 22 november 2023 @ 14:21:22 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211381237
quote:

[..]

Klopt. Altijd zorgen dat je iets fysieks houdt.
Ook enen en nullen kunnen gemanipuleerd zijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211381268
quote:

[..]

Inderdaad, die paper trail (ook voor rechtszaken e.d.) is echt essentieel. En dat zegt juist iedere ICTer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211381277
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Paper trail is echt een offer aan de digibeten, verder nergens nuttig voor. Auditing kan ook prima digitaal. En nog veiliger en handiger dan een paper trail ook.
Volgens mij ben ik zeker geen digibeet maar die moet je me uitleggen. Als er gesjoemeld is met de software of een fout is met de software hoe kan je zonder analoge data er nog achterkomen wat gestemd is? Hoe kan ik nagaan of het apparaat mijn stem ook op de partij die ik kies uitbrengt. Met papier kan ik helpen tellen of een hertelling aanvragen. Digitaal heb ik geen idee hoe ik zou kunnen nagaan of het totaal stemmen van bijvoorbeeld mijn stad accuraat is.

Dat het veiliger zou zijn is in elk geval onzin, het is makkelijker digitaal te frauderen mocht er een hack zijn dan bijvoorbeeld 1000den analoge valse stemmen uitbrengen.
pi_211381326
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Volgens mij ben ik zeker geen digibeet maar die moet je me uitleggen. Als er gesjoemeld is met de software of een fout is met de software hoe kan je zonder analoge data er nog achterkomen wat gestemd is? Hoe kan ik nagaan of het apparaat mijn stem ook op de partij die ik kies uitbrengt. Met papier kan ik helpen tellen of een hertelling aanvragen. Digitaal heb ik geen idee hoe ik zou kunnen nagaan of het totaal stemmen van bijvoorbeeld mijn stad accuraat is.

Dat het veiliger zou zijn is in elk geval onzin, het is makkelijker digitaal te frauderen mocht er een hack zijn dan bijvoorbeeld 1000den analoge valse stemmen uitbrengen.
En daarom: dan een afdruk gelijk met de stemmer meegeven, dan kan die zelf de stem op dat papier nog controleren.
pi_211381376
Voor degenen die interesse hebben een artikel in de NRC over oa. de tevredenheid van kiezers, ik hoef niemand te vertellen welke partij het hoogste percentage ontevreden heeft maar het plaatje is best interessant en de rest van het artikel ook, bijvoorbeeld de vraag of mensen mogen stemmen als ze gevoelig zijn voor desinformatie. 25% van de PVV'ers zegt daarop ja (!)
D66 stemmers zijn de grootste groep die nee zegt en dat ongeinformeerde stemmers wel mogen stemmen.

Kan het helaas hier niet weergeven, je zal het moeten doen met een link:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-democratie-a4181686

Top 3 tevreden kiezers: D66, CU en VVD.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2023 14:36:56 ]
  woensdag 22 november 2023 @ 14:35:57 #23
38496 Perrin
pi_211381400
quote:

[..]

Ten eerste: als er gesjoemeld is met je stem met in huidige systeem dan kun je dat ook niet controleren. Helpen tellen of een hertelling aanvragen garandeert ook helemaal niet dat jouw stem er ongewijzigd tussenzit en dat er niet op illegale wijze ingebrachte stembiljetten worden meegeteld of legaal ingebrachte stembiljetten zijn verwijderd.

Ten tweede: je kunt digitaal uitgebrachte stemmen - in tegenstelling tot papieren stemmen - wél (veilig) inzichtelijk maken als je het systeem zo ontwerpt en bouwt. Daarnaast is hertellen zinloos want een digitaal systeem maakt geen telfouten, maar als je dat graag wil kun je een hertel-functie maken.

Het belangrijkste onderdeel is het veilig en auditbaar vastleggen van de uitgebrachte stem waarbij het natuurlijk het mooist is als degene die de stem uitbracht ook veilig zijn stem kan inzien naderhand.

Er is echt niks wat een digitaal systeem niet beter, sneller en veiliger kan dan een papieren systeem.
pi_211381407
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
En daarom: dan een afdruk gelijk met de stemmer meegeven, dan kan die zelf de stem op dat papier nog controleren.
Nouja als op een papiertje staat dat ik PvdA gestemd hebt weet ik toch nog niet of de computer hem niet telt als stem op een andere partij? Moet toch mogelijk te zijn om software te schrijven die zon PvdA briefje geeft maar tegelijk de stem telt voor BVNL ofzo.
pi_211381434
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nouja als op een papiertje staat dat ik PvdA gestemd hebt weet ik toch nog niet of de computer hem niet telt als stem op een andere partij? Moet toch mogelijk te zijn om software te schrijven die zon PvdA briefje geeft maar tegelijk de stem telt voor BVNL ofzo.
Daarom blijft op papier stemmen ook gewoon het veiligst, dat bewijzen ook de voorbeelden waar nu al digitaal wordt gestemd.
pi_211381438
quote:

[..]
Natuurlijk is dat mogelijk. Het is ook mogelijk dat een fysieke persoon die telt jouw stem ongeldig maakt met een rood potlood.

In beide gevallen is hier controle op mogelijk, in het eerste geval is die gewoon altijd aanwezig.
  woensdag 22 november 2023 @ 14:40:23 #27
38496 Perrin
pi_211381452
quote:

[..]
Precies, zo'n papiertje zegt echt helemaal niks. Is slechts voor een gevoel van zekerheid voor mensen die digitaal categorisch niet vertrouwen.
pi_211381453
quote:

[..]

Je lijkt mijn oma wel. Ik hoor haar nog steeds in de verdediging gaan wat betreft haar afschriftjes van de bank.
De enige echte.
pi_211381456
quote:

[..]
Je zou ook iets kunnen meegeven (een hash of QR) waarmee je zou kunnen controleren of je stem is meegeteld. Dat is wel degelijk een plus tov de papieren stem. Aandachtspunt blijft dan wel dat dat verder niet te koppelen valt aan de kiezer.
  woensdag 22 november 2023 @ 14:43:41 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211381485
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:16 schreef Perrin het volgende:
Paper trail is echt een offer aan de digibeten, verder nergens nuttig voor.
Niet mee eens. Het maakt het mogelijk om achteraf alsnog handmatig te tellen als er twijfel over de machineuitslag bestaat.

Alhoewel dit:
quote:

[..]
natuurlijk wel weer waar is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211381502
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat mogelijk. Het is ook mogelijk dat een fysieke persoon die telt jouw stem ongeldig maakt met een rood potlood.

In beide gevallen is hier controle op mogelijk, in het eerste geval is die gewoon altijd aanwezig.
Daarom is er nooit iemand alleen bij de stembiljetten.
  woensdag 22 november 2023 @ 14:45:20 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211381505
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:43 schreef Janneke141 het volgenddse:

[..]
Niet mee eens. Het maakt het mogelijk om achteraf alsnog handmatig te tellen als er twijfel over de machineuitslag bestaat.

Alhoewel dit:
[..]
Dus zou je dan altijd beide moeten tellen. En alsnog geen tijdswinst hebben.
  woensdag 22 november 2023 @ 14:45:46 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211381507
Ik werk al 17 jaar in de IT en ben daarom tegen digitaal stemmen. :D
pi_211381511
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Doen ze dat in België niet zo? Stom apparaat dat enkel een bonnetje afdruk nav je stem en vervolgens een 2e die je stem scant en meteen bijhoudt waarop is gestemd terwijl je dat bonnetje in een afgesloten container deponeert. Heb je én direct de stemresultaten en het is net zo te manipuleren / controleren als nu want je kunt daarna nog steeds handmatig tellen.
pi_211381515
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:45 schreef Hexagon het volgende:
Er zijn teveel fouten gemaakt in het verleden hierover dus ouderwets met potlood is het beste en waarom moet het perse alles digitaal denk ik dan?
pi_211381516
quote:
:D
  woensdag 22 november 2023 @ 14:48:25 #37
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211381532
quote:

[..]

Alhoewel dit:
[..]
Ja, maar als dat in grote getalen gebeurt dan weet je ook dat het rigged is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211381533
Wel apart eigenlijk dat rechts de eerste vrouwelijke premier met migratie achtergrond kan leveren en dat links voor een oude witte man gaat. Hoe anders was dat met Kaag.

Blijkbaar telt identiteitspolitiek alleen als het ze niet in de weg zit.
  woensdag 22 november 2023 @ 14:49:09 #39
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211381540
quote:
15s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:48 schreef Tlaloc het volgende:
Wel apart eigenlijk dat rechts de eerste vrouwelijke premier met migratie achtergrond kan leveren en dat links voor een oude witte man gaat. Hoe anders was dat met Kaag.

PvdA levert weer eens oude kalende mannetjes met een buikje :')
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211381541
quote:

Weet je wat pas echt gek is? Dat je linkse media daar dus totaal niet over hoort, terwijl het bij Kaag dag na dag nergens anders over ging. Eerste vrouwelijke premier dit dat, powerhouse, begin van een revolutie, werkelijk alles werd uit de kast getrokken om Kaag dat torentje in te krijgen.

En nu? Totale stilte.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2023 14:50:01 ]
  woensdag 22 november 2023 @ 14:50:17 #41
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211381554
quote:

Zou wel redelijk stom zijn om op iemand te stemmen enkel vanwege geslacht of migratie achtergrond.
pi_211381555
quote:

Blijkbaar is identiteitspolitiek lang niet zo prevalent of belangrijk als rechts denkt.
pi_211381558
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:46 schreef alpeko het volgende:

[..]
Doen ze dat in België niet zo? Stom apparaat dat enkel een bonnetje afdruk nav je stem en vervolgens een 2e die je stem scant en meteen bijhoudt waarop is gestemd terwijl je dat bonnetje in een afgesloten container deponeert. Heb je én direct de stemresultaten en het is net zo te manipuleren / controleren als nu want je kunt daarna nog steeds handmatig tellen.
Ja, daar zou ik geen bezwaar tegen hebben. Dan heb je wel een fysieke stem.
  woensdag 22 november 2023 @ 14:52:07 #44
38496 Perrin
pi_211381576
quote:

[..]

Alhoewel dit:
[..]
Twijfel over machineuitslag heb je altijd omdat er altijd een grote groep mensen is die alles wat digitaal is, wantrouwt.

Je moet het systeem zo bouwen dat mensen hun eigen stem kunnen inzien en dat het auditbaar is door bevoegde mensen. Dan is een papieren afschriftje echt he-le-maal nergens voor nodig. Als je het graag hebt om digibeten een veilig gevoel te geven, prima hoor. Maar er is geen systeemtechnische reden voor te bedenken om dat structureel te doen.

In geval van een locale stroomstoring zul je nog wel iets moeten hebben als backupsysteem maar voor elke uitgebrachte stem automatisch een bonnetje printen is nergens voor nodig.
pi_211381578
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Weet je wat pas echt gek is? Dat je linkse media daar dus totaal niet over hoort, terwijl het bij Kaag dag na dag nergens anders over ging. Eerste vrouwelijke premier dit dat, powerhouse, begin van een revolutie, werkelijk alles werd uit de kast getrokken om Kaag dat torentje in te krijgen.

En nu? Totale stilte.
https://www.volkskrant.nl(...)-nederland~b23e541e/

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2023 14:54:34 ]
  woensdag 22 november 2023 @ 14:52:48 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211381585
Je zou toch denken dat rechtse kiezertjes dolblij moeten zijn dat centrumlinks geen probleem heeft ouwe witte mannen tot lijsttrekker te maken en dus verder niks doet met Bij1-geneuzel.
  woensdag 22 november 2023 @ 14:53:03 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211381588
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je dan ook een bonnetje meekrijgt naar huis met ID code, en er komt ooit enorm gezeik. Kun je aan de hand van de ID code weer zien wat je gestemd hebt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211381590
quote:

[..]
Jij bent ook snel om?
  woensdag 22 november 2023 @ 14:53:20 #49
38496 Perrin
pi_211381594
quote:
Gelukkig ben ik jouw werkgever dan niet :P

Ik werk er al 24 jaar en weet hoe je ook oneindig veel complexere digitale systemen auditbaar kunt maken.
pi_211381606
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:52 schreef Hexagon het volgende:
Je zou toch denken dat rechtse kiezertjes dolblij moeten zijn dat centrumlinks geen probleem heeft ouwe witte mannen tot lijsttrekker te maken en dus verder niks doet met Bij1-geneuzel.
Misschien interesseert rechtse kiezers die identiteits shit niet zo.
  woensdag 22 november 2023 @ 14:54:36 #51
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211381611
quote:

Het is weer eerder typisch dat rechts er over gaat zeiken.
Je hoort van hun niets anders dan woke dit en woke daar.

Bliksemafleider om het kapitaal te beschermen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 22 november 2023 @ 14:54:55 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211381617
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:54 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Nou ze beginnen erover te klagen dus blijkbaar toch wel.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 november 2023 @ 14:54:57 #53
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211381618
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:54 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Ze maken zich er anders ernstig vaak druk om.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 22 november 2023 @ 14:55:00 #54
38496 Perrin
pi_211381619
quote:

[..]
Waarom die obsessie met een fysieke stem? Je kunt ook je digitale stem inzichtelijk maken en elk moment van de dag kijken wat je ook alweer hebt gestemd. Desnoods print je dat vervolgens uit als je het bewijs graag vasthoudt.
pi_211381629
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En nu? Totale stilte.
Eerder apart dat rechts wat altijd (zogenaamd) zo tegen identiteitspolitiek waren nu opeens PvdA de maat wil meten want een man is lijsttrekker. Heel goed toch dat ze voor kwaliteit gaan in plaats van identiteit? Zou de VVD duidelijk iets van kunnen leren.
pi_211381635
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:55 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarom die obsessie met een fysieke stem? Je kunt ook je digitale stem inzichtelijk maken en elk moment van de dag kijken wat je ook alweer hebt gestemd. Desnoods print je dat vervolgens uit als je het bewijs graag vasthoudt.
Hoe wil je dat inzichtelijk maken zonder iets mee te geven?
pi_211381639
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:53 schreef alpeko het volgende:

[..]
Jij bent ook snel om?
Nee, het belangrijkste is dat het telbaar is. Gewoon een fysieke stem die je kunt tellen.
pi_211381647
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Eerder apart dat rechts wat altijd (zogenaamd) zo tegen identiteitspolitiek waren nu opeens PvdA de maat wil meten want een man is lijsttrekker. Heel goed toch dat ze voor kwaliteit gaan in plaats van identiteit? Zou de VVD duidelijk iets van kunnen leren.
Nou, kom, dat valt wel mee, de VVD is van iemand zonder actieve herinnering aan het verleden naar iemand die niet over het verleden wil praten gegaan. Dat is toch wel vooruitgang? ;)
pi_211381650
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:55 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarom die hekel aan iets wat door alle mensen te controleren is, ipv een computer? Heb je hackplannen?
pi_211381663
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, het belangrijkste is dat het telbaar is. Gewoon een fysieke stem die je kunt tellen.
Voor jou. Ik vind het eigenlijk belangrijker dat ik kan verifiëren dat mijn stem op (bij wijze van) Hugo de Jonge ook echt is meegeteld. Dat kan ik met het huidige systeem niet.
pi_211381667
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarom die hekel aan iets wat door alle mensen te controleren is, ipv een computer? Heb je hackplannen?
Ik wel, ik ben al jaren bezig om mijn plan voor werelddominatie uit te werken.
pi_211381670
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:57 schreef alpeko het volgende:

[..]
Voor jou. Ik vind het eigenlijk belangrijker dat ik kan verifiëren dat mijn stem op (bij wijze van) Hugo de Jonge ook echt is meegeteld. Dat kan ik met het huidige systeem niet.
Dat kun je wel, door bij het stembureau aanwezig te zijn.
pi_211381676
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kun je wel, door bij het stembureau aanwezig te zijn.
Nee dat kun je niet. Daar zie ik toch niet dat mijn stem fysiek op de juiste stapel wordt gelegd. Ik heb geen idee welk biljet van mij was.
pi_211381688
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:59 schreef alpeko het volgende:

[..]
Nee dat kun je niet. Daar zie ik toch niet dat mijn stem fysiek op de juiste stapel wordt gelegd. Ik heb geen idee welk biljet van mij was.
Je kunt daar zelfs zien dat elk biljet op de goede stapel wordt gelegd. Allemaal, dus ook die van jou.
pi_211381690
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Och, maat nemen... Ik constateer alleen maar dat het wel opvallend is dat het nu blijkbaar niet relevant is voor links en de media om een vrouwelijke premier te hebben. Terwijl het met Kaag toch echt wel een ding was.

Heb overigens liever Femke Merel als premier als het toch een vrouw moet zijn, hebben we ook wat leuks om naar te kijken.
pi_211381697
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt daar zelfs zien dat elk biljet op de goede stapel wordt gelegd. Allemaal, dus ook die van jou.
Nee dat kan niet tenzij ik er een tekening op maak ziet mijn formulier er exact hetzelfde uit als van anderen.
pi_211381713
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:59 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik heb mijn eigen stem best een aantal keer teruggevonden anders, niet zo moeilijk als je de enige bent die piratenpartij heeft gestemd op dat bureau.
  woensdag 22 november 2023 @ 15:03:22 #68
38496 Perrin
pi_211381725
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:56 schreef alpeko het volgende:

[..]
Hoe wil je dat inzichtelijk maken zonder iets mee te geven?
Wat dacht je via internet icm je digid.
pi_211381729
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik heb mijn eigen stem best een aantal keer teruggevonden anders, niet zo moeilijk als je de enige bent die piratenpartij heeft gestemd op dat bureau.
Ja of op iemand laag op de lijst. Dat is nu ook een beetje mijn methodiek. Niet dat ik wantrouw of zo maar ik zal niet de enige zijn die een stem op een lijsstrekker uitbrengt. Vermoedelijk wel de enige van het stembureau die op deze persoon gestemd heeft.
pi_211381734
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:03 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat dacht je via internet icm je digid.
Mwah... niet anoniem. Geen voorstander van.
  woensdag 22 november 2023 @ 15:04:28 #71
38496 Perrin
pi_211381738
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Echt dat wanttrouwen :N Het huidige systeem is traag en helemaal niet zo veilig als je denkt. Digitaal kan sneller en veiliger. Een goed ontworpen systeem is veel en veel veiliger dan het huidige analoge systeem.
  woensdag 22 november 2023 @ 15:04:44 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211381742
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:00 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Och, maat nemen... Ik constateer alleen maar dat het wel opvallend is dat het nu blijkbaar niet relevant is voor links en de media om een vrouwelijke premier te hebben. Terwijl het met Kaag toch echt wel een ding was.

Heb overigens liever Femke Merel als premier als het toch een vrouw moet zijn, hebben we ook wat leuks om naar te kijken.
Tja wellicht roept de VVD/Dilan voor diegenen toch teveel weerstand op om puur voor een vrouwelijke premier daarop te gaan stemmen.

Er was ook geen links persoon in de VS die op Sarah Palin als eerste vrouwelijke VP zat te wachten.
pi_211381755
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Echt dat wanttrouwen :N Het huidige systeem is traag en helemaal niet zo veilig als je denkt. Digitaal kan sneller en veiliger. Een goed ontworpen systeem is veel en veel veiliger dan het huidige analoge systeem.
Dat vertrouwen in computers terwijl dagelijks wordt bewezen dat ze totaal onbetrouwbaar zijn, zoals ook iedere ICTer zal beamen, snap ik echt niet.
pi_211381770
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat vertrouwen in computers terwijl dagelijks wordt bewezen dat ze totaal onbetrouwbaar zijn, zoals ook iedere ICTer zal beamen, snap ik echt niet.
Het zijn niet de computers die niet betrouwbaar zijn, het zijn de mensen.
pi_211381773
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja wellicht roept de VVD voor diegenen toch teveel weerstand op om puur voor een vrouwelijke premier daarop te gaan stemmen.

Er was ook geen links persoon in de VS die op Sarah Palin als eerste vrouwelijke VP zat te wachten.
Lijkt me ook, bij de vorige verkiezingen was een linkse premier uitgesloten. (Nu lijkt Timmermans me ook kansloos wat voor bizarre coalitie zou hij dan moeten optrommelen.) Maar als het Kaag werd had je dat nog als troost I guess ze is lang niet zo rechts als Yesilguz.
pi_211381795
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Lijkt me ook, bij de vorige verkiezingen was een linkse premier uitgesloten. (Nu lijkt Timmermans me ook kansloos wat voor bizarre coalitie zou hij dan moeten optrommelen.) Maar als het Kaag werd had je dat nog als troost I guess ze is lang niet zo rechts als Yesilguz.
Hoezo moet Timmermans een bizarre coalitie optrommelen?
  woensdag 22 november 2023 @ 15:14:17 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211381803
Overigens denk ik dat de grootste 2 issues tussen Timmermans/Yesilgoz voor een coalitie zijn asielzoekers en kerncentrales en dat ze die tegen elkaar uitruilen. De vraag is alleen in positieve of negatieve zin.
pi_211381813
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:14 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat de grootste 2 issues tussen Timmermans/Yesilgoz voor een coalitie zijn asielzoekers en kerncentrales en dat ze die tegen elkaar uitruilen. De vraag is alleen in positieve of negatieve zin.
meer asielzoekers en minder kerncentrales :?
  woensdag 22 november 2023 @ 15:21:00 #79
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_211381851
Het verkiezingsproces veilig digitaliseren is helemaal niet complex en vergt slechts marginale aanvullingen bovenop een stemmachine.

1. De kiezer maakt zijn / haar keuze en voert deze uit.
2. Naast de digitale output komt er ook een print met de selectie
3. De kiezer ziet dat beide hetzelfde zijn en drukt op bevestigen
4. De print wordt in het stembureau in een bus gestopt
5. Er vindt een willekeurige selectie van stembureaus plaats
6. Op de geselecteerde stembureaus wordt digitaal met papier vergeleken

3 garandeert dat de kiezer controle kan uitvoeren
4 garandeert het stemgeheim en voorkomt verkoop van stemmen
5/6 garanderen dat de techniek werkt zeker bij een grote selectie
pi_211381878
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Het verkiezingsproces veilig digitaliseren is helemaal niet complex en vergt slechts marginale aanvullingen bovenop een stemmachine.

Interessant wel maar ik mis in deze het stemgeheim. Stel dat de print met de selectie anders aangeeft dan keuze stemmer? Diegene moet dat kenbaar (willen/kunnen) maken.
pi_211381890
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:21 schreef mcmlxiv het volgende:

Kijk, constructief denken ^O^
De enige echte.
pi_211381964

Wat een foto.

[ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2023 15:34:15 ]
  woensdag 22 november 2023 @ 15:38:29 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211382002
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:33 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een foto.
Duidelijk in scene gezet.
pi_211382005
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoezo moet Timmermans een bizarre coalitie optrommelen?
Stel hij wordt de grootste. (Voorwaarde 1 om premier te worden.) Dan moet hij nog tot 76 komen qua coalitie. Ik weet niet waar hi die + 50 vandaan moet halen zonder dat het een bizarre coalitie wordt. Bijvoorbeeld D66, NSC, SP, Denk, Volt, CDA? Lijkt me best onwerkbaar zijn misschien niet eens genoeg zetels. PVV en PvdA lijkt me uitgesloten dan klapt die partij meteen uit elkaar. In wat voor normale coalitie zie jij TImmermans premier worden dan?
  woensdag 22 november 2023 @ 15:38:47 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211382006
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:15 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
meer asielzoekers en minder kerncentrales :?
Of VVD stopt met moeilijk doen over asielzoekers en de PvdA/GL slikt kerncentrales

Of VVD krijgt zijn kerncentrales niet en mag wel asielzoekers pesten
pi_211382045
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Of VVD stopt met moeilijk doen over asielzoekers en de PvdA/GL slikt kerncentrales

Of VVD krijgt zijn kerncentrales niet en mag wel asielzoekers pesten
Denk dat PvdA/GL beter financiële consessies kan bedingen om de armoede te bestrijden e.d. Kerncentrales… tsja.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211382055
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Stel hij wordt de grootste. (Voorwaarde 1 om premier te worden.) Dan moet hij nog tot 76 komen qua coalitie. Ik weet niet waar hi die + 50 vandaan moet halen zonder dat het een bizarre coalitie wordt. Bijvoorbeeld D66, NSC, SP, Denk, Volt, CDA? Lijkt me best onwerkbaar zijn misschien niet eens genoeg zetels. PVV en PvdA lijkt me uitgesloten dan klapt die partij meteen uit elkaar. In wat voor normale coalitie zie jij TImmermans premier worden dan?
PvdA/GL-VVD-NSC, de meest normale coalitie doe er te vormen is, de coalitie waar we sinds de intrede van Omtzigt al op af gaan en waar Timmermans, Yeşilgöz en Omtzigt al weken op voorsorteren.
pi_211382067
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je vergeet de VVD. Die is zelf net zo goed veroordeeld tot PvdA/GL
pi_211382131
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:14 schreef Hexagon het volgende:
Qua CO2 uitstoot had het zo ontzettend veel gescheeld als vorige eeuw niet zo'n bizarre hetze tegen kerncentrales was gevoerd...
pi_211382148
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:44 schreef Hanca het volgende:
PvdA/GL-VVD-NSC, de meest normale coalitie doe er te vormen is,
Dit is wat de achterban van elk van die partijen gewoonweg niet wilt. In deze geef ik @Lord-Ronddraai gelijk wat betreft het vormen van een coalitie als Fransje de grootste wordt. Totaal niet realistisch voor de kiezer en daarmee zakt het vertrouwen nog verder weg.
De enige echte.
pi_211382151
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
PvdA/GL-VVD-NSC, de meest normale coalitie doe er te vormen is, de coalitie waar we sinds de intrede van Omtzigt al op af gaan en waar Timmermans, Yeşilgöz en Omtzigt al weken op voorsorteren.
Zal wel BBB bij moeten voor een meerderheid in beide kamers denk ik?
pi_211382160
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:56 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dit is wat de achterban van elk van die partijen gewoonweg niet wilt.
Dat vraag ik me af. En daarnaast is dat nog nooit een beletsel geweest.
pi_211382170
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:56 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Zal wel BBB bij moeten voor een meerderheid in beide kamers denk ik?
Meerderheid eerste kamer is niet nodig, daarnaast zijn PvdA/GL, NSC en VVD alle 3 voor een stikstofaanpak die BBB nooit zal steunen.
pi_211382174
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat vraag ik me af. En daarnaast is dat nog nooit een beletsel geweest.
Vandaar dat het vertrouwen zo verschrikkelijk hoog is natuurlijk. ;)
De enige echte.
pi_211382190
quote:
Binnenlandse Zaken: kleur geen twee bolletjes in bij GL-PvdA
Op sociale media worden berichten geplaatst dat mensen die op GL-PvdA willen stemmen twee bolletjes moeten inkleuren. "Niet juist", waarschuwt het ministerie van Binnenlandse Zaken woensdag in een verklaring. "Voor een geldige stem moet je één bolletje rood kleuren."

Op WhatsApp, X en andere sociale media gaan berichten in meerdere varianten rond. Zo schrijft iemand: "Wil je #GroenLinks-PvdA stemmen vandaag? Let dan goed op dat je twee bolletjes rood moet kleuren. Dit i.v.m. de gecombineerde lijst." Bij deze Tweede Kamerverkiezingen vormen GroenLinks en de PvdA één lijst. Het is de eerste keer dat de partijen dat doen tijdens een Tweede Kamerverkiezing.
_O-
De enige echte.
pi_211382195
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:46 schreef alpeko het volgende:

[..]
Okay, lijkt me bizarre politiek van PvdA/GL, niks geleerd van de laatste keer dat ze groot waren en een coalitie met VVD deden. Zijn ze meteen alle strategische stemmers kwijt, groot deel achterban ook waarschijnlijk. Je wordt de grootste als linkse partij en gaat met VVD?
Kunnen ze veel beter NSC en VVD met de PVV laten gaan, dat garandeert megawinst de volgende verkiezing.
  woensdag 22 november 2023 @ 16:02:01 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211382202
quote:
9s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:54 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Qua CO2 uitstoot had het zo ontzettend veel gescheeld als vorige eeuw niet zo'n bizarre hetze tegen kerncentrales was gevoerd...
Hetzelfde als bepaalde partijen niet in een achterhaalde "windenergie kost alleen maar keiveel geld" groef waren blijven hangen
pi_211382218
Toch mooi dat heel Nederland het in ieder geval eens is dat het beter had gekund qua politiek.
pi_211382260
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
dat garandeert megawinst de volgende verkiezing.
Met de hedendaagse versplintering is megawinst niet meer mogelijk.
De enige echte.
pi_211382273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Kunnen ze veel beter NSC en VVD met de PVV laten gaan, dat garandeert megawinst de volgende verkiezing.
Deze redenatie gaat alleen op bij mensen die geen barst om het land geven, maar puur partijpolitiek als een spelletje zien.
pi_211382339
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:00 schreef Rnie het volgende:

[..]
_O-
Zielig grapje en ook kansloos, want in het stemlokaal wordt uitgelegd hoe je moet stemmen en benadrukt dat twee bolletjes een ongeldige stem is.
  woensdag 22 november 2023 @ 16:14:30 #102
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211382351
quote:

[..]
_O-
Zegt wel iets over de naïviteit van de gemiddelde PvdA/GL-stemmer.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 22 november 2023 @ 16:17:56 #103
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211382380
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:14 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Want jij denkt dat de gemiddelde PvdA/GL-stemmer daadwerkelijk twee bolletjes inkleurt? Ironisch genoeg zegt dat vooral iets over jouw naïviteit.
Huilen dan.
  woensdag 22 november 2023 @ 16:18:12 #104
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211382382
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:14 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Wie zegt dat iemand er ingetrapt is dan?
pi_211382393
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wie zegt dat iemand er ingetrapt is dan?
Als we nou digitaal waren gegaan, dan hadden we het snel kunnen uitzoeken. Duh.
De enige echte.
pi_211382394
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Deze redenatie gaat alleen op bij mensen die geen barst om het land geven, maar puur partijpolitiek als een spelletje zien.
Absoluut niet soms moet je door de zure appel heenbijten. De coalitie die jij voorstelt PvdA,VVD,NSC die vrijwel niemand tevreden stelt gaat de kiezer niet kalmeren hoor. Op die manier voelen nogmaals bijna alle rechtse en linkse kiezers zich ongehoord en gaat er een rits naar de flanken. Het midden blijft misschien redelijk tevree maar die zijn dat toch met ongeveer elke mogelijkheid.
  woensdag 22 november 2023 @ 16:20:24 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211382402
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:19 schreef Rnie het volgende:

[..]
Als we nou digitaal waren gegaan, dan hadden we het snel kunnen uitzoeken. Duh.
Owh ja, vertel eens?
pi_211382421
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Absoluut niet soms moet je door de zure appel heenbijten. De coalitie die jij voorstelt PvdA,VVD,NSC die vrijwel niemand tevreden stelt gaat de kiezer niet kalmeren hoor. Op die manier voelen nogmaals bijna alle rechtse en linkse kiezers zich ongehoord en gaat er een rits naar de flanken. Het midden blijft misschien redelijk tevree maar die zijn dat toch met ongeveer elke mogelijkheid.
Als PvdA stemmer zou ik me enorm bekocht voelen als Timmermans een coalitie met PVV had kunnen voorkomen, maar de VVD in de handen van Wilders had gedreven.
  woensdag 22 november 2023 @ 16:23:07 #109
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211382426
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:46 schreef alpeko het volgende:

[..]
Lijkt me niet, Timmermans heeft toch meermaals aangegeven dat de VVD maar even aan de zijlijn moet staan als het aan hem ligt.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_211382441
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Want jij denkt dat de gemiddelde PvdA/GL-stemmer daadwerkelijk twee bolletjes inkleurt? Ironisch genoeg zegt dat vooral iets over jouw naïviteit.
Ik zie roomblanke Liselore van 18 met haar rebelse neuspiercing er wel voor aan om eerlijk te zeggen.
De enige echte.
pi_211382449
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Owh ja, vertel eens?
Ja doei.
De enige echte.
pi_211382456
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:23 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Lijkt me niet, Timmermans heeft toch meermaals aangegeven dat de VVD maar even aan de zijlijn moet staan als het aan hem ligt.
Timmermans heeft juist ook steeds benadrukt dat samenwerken belangrijk is, ook bij Yeşilgöz.
  woensdag 22 november 2023 @ 16:27:12 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211382458
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:26 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ja doei.
Lukt niet he? :D
  woensdag 22 november 2023 @ 16:27:46 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211382463
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:25 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ik zie roomblanke Liselore van 18 met haar rebelse neuspiercing er wel voor aan om eerlijk te zeggen.
Dat zegt vooral iets over jou.
pi_211382473
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Lukt niet he? :D
Veels te veel conservatievelingen binnen dit topic, geen zin om de progressieve jongen uit te hangen.
De enige echte.
  woensdag 22 november 2023 @ 16:32:28 #116
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211382501
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:27 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Jaja, de 'it was merely an act'-reflex wanneer je iets doms hebt gezegd.
Huilen dan.
  woensdag 22 november 2023 @ 16:33:38 #117
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211382522
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat zegt vooral iets over jou.
Het stonk ook in het stemlokaal. Stond iemand met lang grijs haar, bleek gezicht, in een hokje te stemmen. Ik zag dat die het bolletje van GL/PvdA inkleurde.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211382591
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als PvdA stemmer zou ik me enorm bekocht voelen als Timmermans een coalitie met PVV had kunnen voorkomen, maar de VVD in de handen van Wilders had gedreven.
Stem je geen CU meer? Als daadwerkelijke PvdA stemmer voel ik me bekocht als ze met VVD en NSC gaan, ik stem toch geen linkse partij zodat we alsnog rechts beleid krijgen om volgende verkiezingen weer gedecimeerd te worden op links. Laat de PVV het maar doen dan kunnen we volgend jaar weer stemmen. Met veel van de waardelooste partijen in chaos.
  woensdag 22 november 2023 @ 16:41:49 #119
3542 Gia
User under construction
pi_211382596
quote:

[..]
_O-
Zijn ook al briefjes gezien met: Vanwege drukte moeten mensen die pvda/gl willen stemmen, morgen stemmen.

Tja, als ze zo dom zijn daar in te trappen!
pi_211382616
Ja ik zag ook al heel veel briefjes als je buitenlanders weg wil blijf dan thuis.
pi_211382683
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Stem je geen CU meer? Als daadwerkelijke PvdA stemmer voel ik me bekocht als ze met VVD en NSC gaan, ik stem toch geen linkse partij zodat we alsnog rechts beleid krijgen om volgende verkiezingen weer gedecimeerd te worden op links. Laat de PVV het maar doen dan kunnen we volgend jaar weer stemmen. Met veel van de waardelooste partijen in chaos.
Geen garantie dat je volgend jaar weer mag stemmen, wel garantie dat het land de komende jaren achteruit gaat door een zeer rechtse coalitie. Goed idee...

En bij nieuwe verkiezingen gaan de zetels dan naar BVNL, JA21, BBB of een nieuwe messias, echt niet naar de PvdA. Als PvdA de VVD gaat uitsluiten, regeren ze nooit meer.

En ik stem inderdaad CU en ik ben er trots op dat die wel verantwoordelijkheid nemen als het nodig is om erger te voorkomen.
  woensdag 22 november 2023 @ 16:53:47 #122
3542 Gia
User under construction
pi_211382714
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:13 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zielig grapje en ook kansloos, want in het stemlokaal wordt uitgelegd hoe je moet stemmen en benadrukt dat twee bolletjes een ongeldige stem is.
Er is mij niks uitgelegd, hoor. Er wordt stilzwijgend je ID bekeken en vergeleken met de gegevens op de stempas, en je krijgt een formulier overhandigd. Allemaal in alle rust en stilte.
pi_211382732
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:53 schreef Gia het volgende:

[..]
Er is mij niks uitgelegd, hoor. Er wordt stilzwijgend je ID bekeken en vergeleken met de gegevens op de stempas, en je krijgt een formulier overhandigd. Allemaal in alle rust en stilte.
Dan nog staat het in het stemhok vermeld.
pi_211382799
Moest vanmiddag nog even denken aan de vorige verkiezingen. Was met covid toen en moest naar een andere locatie en dat was vreemd genoeg ook de enige keer dat ik 40 min in de rij stond met een hele mensenmassa ipv dat ik gewoon met 2 minuten weer buiten stond zoals vandaag.
pi_211382825
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:23 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat is aan de kiezer. Net aan hem. Natuurlijk wil hij liefst niet met VVD maar welk alternatief zonder is er? Dan wordt het oppositie. Ga je partijbelang dan boven landsbelang stellen?
pi_211382835
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:05 schreef Sjemmert het volgende:
Moest vanmiddag nog even denken aan de vorige verkiezingen. Was met covid toen en moest naar een andere locatie en dat was vreemd genoeg ook de enige keer dat ik 40 min in de rij stond met een hele mensenmassa ipv dat ik gewoon binnen 2 minuten binnen en buiten stond zoals vandaag.
Maar je kreeg wel een potlood als aandenken mee.
pi_211382901
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:08 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat is aan de kiezer. Net aan hem. Natuurlijk wil hij liefst niet met VVD maar welk alternatief zonder is er? Dan wordt het oppositie. Ga je partijbelang dan boven landsbelang stellen?
Er gaat in Nederland nooit een links-progressieve meerderheid komen, als de PvdA daar op wacht zijn ze voor eeuwig oppositiepartij.
pi_211382943
quote:

[..]
Heb je hem nog?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211382956
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:18 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Heb je hem nog?
Ik wel, er is van de week nog een sinterklaas mee ingekleurd :D
  woensdag 22 november 2023 @ 17:21:23 #130
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211382988
Iemand enig idee hoe laat we eerste uitslagen kunnen verwachten?
pi_211383003
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:21 schreef KoningWouter het volgende:
Iemand een idee hoe laat we eerste uitslagen kunnen verwachten?
21u eerste exitpoll, meestal om 21.30 definitieve exitpoll en dan komen de eerste uitslagen binnen. Ik denk dat het morgen pas definitief is, maar vannacht zal er wel al veel duidelijk worden.
  woensdag 22 november 2023 @ 17:23:20 #132
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211383010
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
21u eerste exitpoll, meestal om 21.30 definitieve exitpoll en dan komen de eerste uitslagen binnen. Ik denk dat het morgen pas definitief is, maar vannacht zal er wel al veel duidelijk worden.
Thanks ^O^
pi_211383026
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen garantie dat je volgend jaar weer mag stemmen, wel garantie dat het land de komende jaren achteruit gaat door een zeer rechtse coalitie. Goed idee...
Nee hoor garantie dat ze niks gedaan krijgen, daarbij meewerken het land achteruit te laten gaan is nog erger.

quote:
En bij nieuwe verkiezingen gaan de zetels dan naar BVNL, JA21, BBB of een nieuwe messias, echt niet naar de PvdA. Als PvdA de VVD gaat uitsluiten, regeren ze nooit meer.
Ja tuurlijk de enige regeerpartner ooit voor PvdA is VVD, kunnen ze net zo goed fuseren.

quote:
En ik stem inderdaad CU en ik ben er trots op dat die wel verantwoordelijkheid nemen als het nodig is om erger te voorkomen.
Nogal onlogisch om trots te zijn op het dragen van verantwoordelijkheid voor een klimaat waar PVV de grootste kan worden. Tenminste als je zegt een hekel aan ze te hebben. Zolang ze niet mogen regeren blijven die formatie vrijwel onmogelijk maken. Je hoeft niet altijd de macht te hebben he soms kan uitzitten ook een goede keuze zijn. Wat jij goed voor het land vindt is het juist niet. Telkens maar doormodderen op precies dezelfde manier die duidelijk niemand smaakt.
pi_211383028
quote:

[..]
Duurt meestal toch wel wat langer ivm restzetels e.d.?
  Forum Admin woensdag 22 november 2023 @ 17:26:31 #135
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211383043
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Duurt meestal toch wel wat langer ivm restzetels e.d.?
Ik kan me van de vorige keer herinneren dat die ene restzetel pas vrij laat "vergeven" was.

Nu is het wel een stuk spannender
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211383044
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:21 schreef KoningWouter het volgende:
Iemand enig idee hoe laat we eerste uitslagen kunnen verwachten?
https://nos.nl/collectie/(...)slag-in-vier-stappen
pi_211383053
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik kan me van de vorige keer herinneren dat die ene restzetel pas vrij laat "vergeven" was.

Nu is het wel een stuk spannender
Dat stond mij ook bij, ja.
  woensdag 22 november 2023 @ 17:28:24 #138
403588 mcmlxiv
pi_211383060
Tja niet begrijpen dat coalities met consessies onontkoombaar zijn is het probleem van de “boze, onbegrepen, al dan niet xenofobe, al dan niet autonome, al dan niet anti-woke Nederlander”.

ER IS GEEN MEERDERHEID! Voor niets, voor geen enkel idee, voor geen enkele richting, voor geen enkele ideologie, voor geen enkele politicus. Vroeger niet, nu niet, nooit niet!

Jij een kerncentrale, ik een euro extra bij het minimumloon, jij 2% defensie, ik minder stikstofuitstoot. Dat is de politiek in elke democratie.
pi_211383067
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er gaat in Nederland nooit een links-progressieve meerderheid komen, als de PvdA daar op wacht zijn ze voor eeuwig oppositiepartij.
Hoeft ook niet maar je hoeft je als linkse partij ook niet een regering in te forceren als 100 zetels rechts zijn waarvan 30 extreem.
pi_211383090
wat is live de leukste uitzending om de uitslagen een beetje in de gaten te houden (op den tv of joetoep)?
  woensdag 22 november 2023 @ 17:50:53 #141
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211383251
quote:

[..]
Is het wel eens voorgekomen dat een eerste exitpoll er megaveel naast zat?
pi_211383312
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Volgens dit artikel niet:

https://decorrespondent.n(...)75-334b-82a72f3a943b
  woensdag 22 november 2023 @ 18:00:36 #143
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_211383336
quote:

[..]
Die heb ik nu ook weer meegenomen :?
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  woensdag 22 november 2023 @ 18:03:57 #144
38496 Perrin
pi_211383361
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
In Nederland niet zo vaak volgens mij.
  woensdag 22 november 2023 @ 18:04:42 #145
38496 Perrin
pi_211383366
quote:
6s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:32 schreef aTypisch het volgende:
wat is live de leukste uitzending om de uitslagen een beetje in de gaten te houden (op den tv of joetoep)?
Gewoon lekker de staatsomroep op 1.
pi_211383481
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gewoon lekker de staatsomroep op 1.
Proportionele representatie maakt dat het meestal wel meevalt. In FPTP-systemen met een hele rits aan races die dicht bij elkaar liggen kan een kleine bias een groot effect hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211383494
Nachtje doorhalen, heuh heuh heuh! *O*
Nieuw is niet altijd beter.
pi_211383504
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:16 schreef Monolith het volgende:

[..]
Proportionele representatie maakt dat het meestal wel meevalt. In FPTP-systemen met een hele rits aan races die dicht bij elkaar liggen kan een kleine bias een groot effect hebben.
Ik hoop dat ook dat we voor altijd dit prachtig mooie systeem houden. Waarbij iedere stem evenveel telt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211383529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee hoor garantie dat ze niks gedaan krijgen, daarbij meewerken het land achteruit te laten gaan is nog erger.
[..]
Ja tuurlijk de enige regeerpartner ooit voor PvdA is VVD, kunnen ze net zo goed fuseren.
[..]
Nogal onlogisch om trots te zijn op het dragen van verantwoordelijkheid voor een klimaat waar PVV de grootste kan worden. Tenminste als je zegt een hekel aan ze te hebben. Zolang ze niet mogen regeren blijven die formatie vrijwel onmogelijk maken. Je hoeft niet altijd de macht te hebben he soms kan uitzitten ook een goede keuze zijn. Wat jij goed voor het land vindt is het juist niet. Telkens maar doormodderen op precies dezelfde manier die duidelijk niemand smaakt.
Je hebt geen garantie dat VVD-NSC-PVV niks voor elkaar krijgen. Je hebt wel garantie dat het dan de verkeerde kant op gaat.

En ja, ik ben er trots op dat de CU het beleid, met haar kleine zetelaantal, flink heeft proberen bij te sturen. Daar heb je meer aan dan uit puur opportunistisch partijbelang te gaan schreeuwen aan de zijlijn. Ook qua terugwinnen van vertrouwen in de politiek.
pi_211383532
quote:
6s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:32 schreef aTypisch het volgende:
de Belg. De NPO wordt opgeheven
  woensdag 22 november 2023 @ 18:24:23 #152
38496 Perrin
pi_211383536
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik hoop dat ook dat we voor altijd dit prachtig mooie systeem houden. Waarbij iedere stem evenveel telt.
Binnenkort misschien een welwillende dictatuur van kunstmatige intelligentie eens proberen.
  woensdag 22 november 2023 @ 18:25:33 #153
38496 Perrin
pi_211383548
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:16 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja echt spannend wordt het vaak niet, nu hooguit welke van de 4 grote partijen de grootste wordt en mag gaan formeren.
  woensdag 22 november 2023 @ 18:27:08 #154
403588 mcmlxiv
pi_211383561
Wel eeuwig zonde dat de allerbeste reden om PvdA/GL te stemmen zo laat bekend gemaakt wordt!

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ofte-om-te-emigreren
  woensdag 22 november 2023 @ 18:30:36 #155
38496 Perrin
pi_211383600
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:27 schreef mcmlxiv het volgende:
Wel eeuwig zonde dat de allerbeste reden om PvdA/GL te stemmen zo laat bekend gemaakt wordt!

Dat gaat Frans heel wat stemmen opleveren.
pi_211383638
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja echt spannend wordt het vaak niet, nu hooguit welke van de 4 grote partijen de grootste wordt en mag gaan formeren.
Het Nederlandse systeem heeft sowieso wel redelijke buffers tegen al te radicale koerswijzigingen.
Mensen lijken soms te denken dat wanneer bijvoorbeeld de PVV de grootste zou worden hun partijprogramma integraal uitgevoerd gaat worden, maar dat gaat in de verste verte niet gebeuren natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211383649
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je hebt geen garantie dat VVD-NSC-PVV niks voor elkaar krijgen. Je hebt wel garantie dat het dan de verkeerde kant op gaat.

En ja, ik ben er trots op dat de CU het beleid, met haar kleine zetelaantal, flink heeft proberen bij te sturen. Daar heb je meer aan dan uit puur opportunistisch partijbelang te gaan schreeuwen aan de zijlijn. Ook qua terugwinnen van vertrouwen in de politiek.
Uit landsbelang hadden jullie moeten passen voor die regering uit partijbelang deden jullie mee. Nu tekende je bij het kruisje voor de laatste stuiptrekking van Rutte, geen zak gedaan gekregen vervroegde verkiezingen. Maar chapeau dat jullie kiezers richting de PVV hebben weten te duwen voor je partijbelang, doet het land natuurlijk geen goed maarja. Of wil je met een flinke groei voor PVV oprecht beweren dat vertrouwen in de politiek is gegroeid dankzij jullie coalitie.

Bij een regering met PVV/VVD/NSC heeft de rechtse kiezer die er genoeg zijn in Nederland eindelijk een keer zijn zin bijna zonder compromis. Dat mag best een keer. Met PVV is er weldegelijk garantie dat het klapt, Rutte had dat wel door na 1 keer maar laat ze hun kop maar nog een keer aan dezelfde steen stoten.

Vertrouwen terugwinnen doe je echt niet door constant te proberen de zin van jouw partij door te drijven ook. Jij denkt blijkbaar alleen maar op extreem korte termijn. Krampachtig nooit zonder macht kunnen werkt gewoon averechts heb je zo weinig vertrouwen in democratie? Ik ben meer van de spreuk regeren is vooruitzien.

Dus je zit als PvdA uit landsbelang een keertje uit en dáárna krijg je een keer een echte bezem om te vegen. In plaats van zoals jij voorstelt altijd maar met een handvegertje tewerk te moeten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 22-11-2023 18:47:48 ]
pi_211383674
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Uit landsbelang hadden jullie moeten passen voor die regering uit partijbelang deden jullie mee. Nu tekende je bij het kruisje voor de laatste stuiptrekking van Rutte, geen zak gedaan gekregen vervroegde verkiezingen. Maar chapeau dat jullie kiezers richting de PVV hebben weten te duwen voor je partijbelang, doet het land natuurlijk geen goed maarja.

Bij een regering met PVV/VVD/NSC heeft de rechtse kiezer die er genoeg zijn in Nederland eindelijk een keer zijn zin bijna zonder compromis. Dat mag best een keer. Met PVV is er weldegelijk garantie dat het klapt, Rutte had dat wel door na 1 keer maar laat ze hun kop maar nog een keer aan dezelfde steen stoten.

Vertrouwen terugwinnen doe je echt niet door constant te proberen de zin van jouw partij door te drijven ook. Jij denkt blijkbaar alleen maar op extreem korte termijn. Ik ben meer van de spreuk regeren is vooruitzien.

Dus je zit als PvdA uit landsbelang een keertje uit en dáárna krijg je een keer een echte bezem om te vegen. In plaats van zoals jij voorstelt altijd maar met een handvegertje tewerk te moeten.
Echt, totaal met je oneens. Die eerste zin alleen al, hoe krijg je het uit je toetsenbord. De CU wilde de tweede keer niet eens regeren, maar waren ook de enige partij (ja, ook PvdA was tegen) die een minderheidskabinet voor zich zag. Dus die optie verviel en toen moest de CU wel.

En gelukkig staat Timmermans er niet zo in als jij, dit is een duidelijke handreiking: https://www.trouw.nl/poli(...)graven-uit~bb57317b/

En ik zie geen enkele reden om te denken dat PvdA in de oppositie groter wordt. Integendeel zelfs, ik denk dat ze dan bij de volgende verkiezingen weer onder de 20 duiken. Kun je als veel kleiner PvdA met de VVD gaan praten, dat helpt niet.
pi_211384114
Er is voor allebei de opties wat te zeggen, ik vond het met Rutte 2 helemaal geen probleem dat de PvdA instapte met name na Rutte 1 (weten we het nog, de PVV gedoogregering?) en ik denk ook dat PvdA er toen, in de nasleep van de 2008 crisis goed aan deed om er in te stappen.

Het is wel heel erg jammer dat de PvdA daar alleen op afgerekend is en dat is tegelijkertijd het grote risico van zo'n keuze. Langs de zijlijn blijven roepen is veilig maar je bereikt er ook niets mee.
pi_211384231
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:18 schreef Tijger_m het volgende:
Er is voor allebei de opties wat te zeggen, ik vond het met Rutte 2 helemaal geen probleem dat de PvdA instapte met name na Rutte 1 (weten we het nog, de PVV gedoogregering?) en ik denk ook dat PvdA er toen, in de nasleep van de 2008 crisis goed aan deed om er in te stappen.

Het is wel heel erg jammer dat de PvdA daar alleen op afgerekend is en dat is tegelijkertijd het grote risico van zo'n keuze. Langs de zijlijn blijven roepen is veilig maar je bereikt er ook niets mee.
Rutte II heeft wel echt een aantal schandalige beslissingen genomen hoor.

Het sluiten van 60% van de bejaardentehuizen bijvoorbeeld.

Of het sluiten van de Sociale werkvoorziening (voor nieuwe toegang althans).

Of de WIA en Wajongers overhevelen (dumpen) in de Bijstand als ze niet 80% of meer arbeidsongeschikt waren.

Of het over de schutting gooien van zorgtaken naar gemeenten met een bezuiniging van 30%.

Dus imo volledig terecht dat de PvdA daarop werd afgerekend.

Dat bovenstaande VVD-ers niets boeit is geen geheim.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211384258
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Rutte II heeft wel echt een aantal schandalige beslissingen genomen hoor.

Het sluiten van 60% van de bejaardentehuizen bijvoorbeeld.

Of het sluiten van de Sociale werkvoorziening (voor nieuwe toegang althans).

Of de WIA en Wajongers overhevelen (dumpen) in de Bijstand als ze niet 80% of meer arbeidsongeschikt waren.

Of het over de schutting gooien van zorgtaken naar gemeenten met een bezuiniging van 30%.
Ben je het er mee eens dat Rutte 2, vooral dankzij het beleid van de vorige kabinetten harde keuzes moest maken en had je liever gezien dat die keuzes door VVD-CDA-PVV gemaakt waren geweest? Want ik ben er redelijk van overtuigd dat het dan een stuk erger was geweest. Zie het VK met Austerity ter illustratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2023 19:28:51 ]
pi_211384292
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ben je het er mee eens dat Rutte 2, vooral dankzij het beleid van de vorige kabinetten harde keuzes moest maken en had je liever gezien dat die keuzes door VVD-CDA-PVV gemaakt waren geweest? Want ik ben er redelijk van overtuigd dat het dan een stuk erger was geweest. Zie het VK met Austerity ter illustratie.
Dat is ook nog een punt. Het kabinet hoefde helemaal niet dergelijke draconische maatregelen te nemen.

Ondermeer econoom Bas Jacobs heeft laten zien dat dat bewuste kabinet meer bezuinigd heeft dan nodig en daarmee de crisis heeft verlengd en verdiept.

Zie: https://www.eur.nl/nieuws(...)et-uit-het-dal-klimt
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211384383
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dat is ook nog een punt. Het kabinet hoefde helemaal niet dergelijke draconische maatregelen te nemen.

Ondermeer econoom Bas Jacobs heeft laten zien dat dat bewuste kabinet meer bezuinigd heeft dan nodig en daarmee de crisis heeft verlengd en verdiept.

Dat is wel vooral wijsheid achteraf, bijna alle economen zeiden vooraf dat bezuinigen wel nodig was.
pi_211384425
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:27 schreef mcmlxiv het volgende:

Als hij Gordon meeneemt stem ik de volgende keer PvdA/GL.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211384434
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja, en bekijk dan eens hoe EU wijd hoe de vlag er voor stond want Nederland was bepaald niet alleen in dat verhaal en sinds die tijd is de economie wel flink gegroeid, dat begint in 2014, grappig genoeg, een jaar nadat Jacobs dit riep. En zijn eis dat de banken meer eigen vermogen moesten hebben is ingewilligd.

Alleen 2020 laat overigens een dip zien en dat was corona. Ik zeg niet dat de bezuinigingen altijd nodig waren of goed waren, ik zeg wel dat dit de algemene trend en het economische advies was.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2023 19:40:22 ]
pi_211384603
Ben geen PvdA’er maar vind ook dat de PvdA veel te hard is afgerekend destijds. Ik zou het ook wel mooi vinden om Diederik Samsom straks terug te zien als minister
pi_211384711
Uurtje nog. :D Spanning.
pi_211384781
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:37 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Als hij Gordon meeneemt stem ik de volgende keer PvdA/GL.
_O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211384810
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:48 schreef Raw85 het volgende:
Ben geen PvdA’er maar vind ook dat de PvdA veel te hard is afgerekend destijds. Ik zou het ook wel mooi vinden om Diederik Samsom straks terug te zien als minister
Ja, of gewoon als opvolger van Hoekstra, hij zit prima in Europa.
pi_211384848
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar hij heeft ook aangegeven dat hij het gaat doen als hij wordt gevraagd ;)
  woensdag 22 november 2023 @ 20:05:06 #171
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211384922
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:48 schreef Raw85 het volgende:
De Pvda is meegegaan in het voorstel van de VVD om de huren extra te verhogen met 1% bovenop de jaarlijkse inflatie aanpassing , om de woningprijzen te stimuleren, die extra huurverhoging is pas onlangs ongedaan gemaakt, dat voelde voor de achterban van de pvda als verrraad
Veleen zijn toen PVV gaan stemmen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211385007
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is nog een mogelijkheid, de kans dat een volgend kabinet Hoekstra weer naar voren schuift lijkt mij aardig rond de nul te zitten.
pi_211386087
Rustig hier :{
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 20:52:57 #174
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_211386178
Stilte voor de storm.
pi_211386209
Spanning, top 3 wat ik vermoed:

1. PvdA/GL
2. PVV
3. VVD

Linkse partijen zullen opgegeten zijn door PvdA/GL, al een paar dagen peilingen met de PVV aan kop dat kan nog wel eens heel tactische stemmen opleveren.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 20:55:20 #176
416575 crew  Evenstar
pi_211386270
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 20:53 schreef Tekaschi het volgende:
Spanning, top 3 wat ik vermoed:

1. PvdA/GL
2. PVV
3. VVD
Ik denk toch dat VVD grootste blijft.

1. VVD
2. PvdA / GL
3. PVV

Ook al heeft Wilders het goed gedaan met debatten. Als je kijkt dat opkomst laag is kan dat wel eens negatief uitpakken voor vooral PVV.
  woensdag 22 november 2023 @ 20:56:59 #177
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_211386340
Vond het wel irritant dat Dilan elke keer aan mijn kant stond toen ik wilde stemmen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_211386410
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 20:50 schreef Dazalbest1 het volgende:
Rustig hier :{
Klopt aardig met de opkomst bij het stemmen, lijkt het :D
pi_211386433
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 20:55 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik denk toch dat VVD grootste blijft.

1. VVD
2. PvdA / GL
3. PVV

Ook al heeft Wilders het goed gedaan met debatten. Als je kijkt dat opkomst laag is kan dat wel eens negatief uitpakken voor vooral PVV.
Laatste vermoed ik ook.
  woensdag 22 november 2023 @ 20:59:44 #180
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_211386470
Bijna
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:00:43 #181
416575 crew  Evenstar
pi_211386535
Zow PVV grootste :D
pi_211386616
WTF
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:01:46 #183
416575 crew  Evenstar
pi_211386639
Wilders premier :D
  woensdag 22 november 2023 @ 21:01:53 #184
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_211386648
Zo
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:02:28 #185
416575 crew  Evenstar
pi_211386698
D66 en CDA terecht grootste verliezers.
pi_211386741
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:01 schreef Evenstar het volgende:
Moet hij eerst een meerderheidscoalitie zien te vinden.
pi_211386762
Fvd nog maar 3 zetels zou goed nieuws zijn
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:03:31 #188
416575 crew  Evenstar
pi_211386769
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dit gaat echt niks worden ... Niemand gaat er uit komen met PVV.
pi_211386777
Wtf, Wilders gewoon MP :D

We gaan het meemaken _O-
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:03:59 #190
416575 crew  Evenstar
pi_211386796
Bij1 foetsie _O_
  woensdag 22 november 2023 @ 21:04:26 #191
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211386820
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:03 schreef FireFox1 het volgende:

We gaan het meemaken _O-
Wilders gaat nooit een coalitie kunnen vormen, lol.
pi_211386821
Zo koekoek. Ik vind het wel verrassend. Wel heel fijn dat VVD niet meer de grootste is.
pi_211386832
Is toch wel achterlijk als je zo'n overwinning hebt en je kunt niet in de regering komen door een aantal dwarsliggers. De stem van het volk mag toch wel een keer gehoord worden onderhand zou je denken.
pi_211386837
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:01 schreef Evenstar het volgende:
Dat betwijfel ik. Maar het is wel redelijk dramatisch.
pi_211386845
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ja, lijkt wel alsof mensen denken dat je dan automatisch premier wordt ofzo.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211386886
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:03 schreef FireFox1 het volgende:

We gaan het meemaken _O-
Dat wordt nogmaals stemmen. Of een soort van regenboogcoalitie onderhand. Over rechts zal niet lukken zonder NSC.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:05:30 #197
416575 crew  Evenstar
pi_211386892
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:04 schreef alpeko het volgende:
Zo koekoek. Ik vind het wel verrassend. Wel heel fijn dat VVD niet meer de grootste is.
Nou weet niet of PVV als grootste nou zoveel beter is dan VVD grootste _O-
pi_211386893
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Is toch wel achterlijk als je zo'n overwinning hebt en je kunt niet in de regering komen door een aantal dwarsliggers. De stem van het volg mag toch wel een keer gehoord worden onderhand zou je denken.
35 zetels is geen meerderheid, he? Je bent neit Het Volk omdat je op een bepaalde partij stemt.

Ik kots van de PVV en ik ben zo Nederlands en deel van het volk als jij dat bent.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2023 21:06:15 ]
pi_211386929
quote:
Is toch wel achterlijk als je zo'n overwinning hebt en je kunt niet in de regering komen door een aantal dwarsliggers. De stem van het volk mag toch wel een keer gehoord worden onderhand zou je denken.
Dat ligt toch ook wel een beetje aan welke punten PVV bereid is te laten varen.
pi_211386936
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
35 zetels is geen meerderheid, he? Je bent neit Het Volk omdat je op een bepaalde partij stemt.
pvv + vvd + nsc
pi_211386944
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, maar dan kunnen de andere partijen daar wel bij aansluiten. Arrogantie ten top als ze dat niet doen.
pi_211386951
Einde Dilan?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:06:28 #203
416575 crew  Evenstar
pi_211386955
quote:
75% stemt nog steeds niet op PVV, dus tsja ....
pi_211386957
Bijzonder, PVV de grootste. Premier Wilders. Dat we het nog mochten meemaken. Gaat een interessante 4 jaar worden.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_211386973
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:06 schreef aTypisch het volgende:

[..]
pvv + vvd + nsc
Omtzigt zegt dat dit niet gaat gebeuren.
pi_211386995
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:05 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nou weet niet of PVV als grootste nou zoveel beter is dan VVD grootste _O-
Slechter kan bijna niet
  woensdag 22 november 2023 @ 21:07:17 #207
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211387002
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nee, maar dan kunnen de andere partijen daar wel bij aansluiten. Arrogantie ten top als ze dat niet doen.
En waarom zouden ze dat doen?
pi_211387010
quote:

[..]
Nee, arrogantie is jezelf tot "het volk" verklaren terwijl je gewoon een kleine minderheid bent.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:07:39 #209
416575 crew  Evenstar
pi_211387024
Omtzigt wil niet met PVV, dus over rechts is al niet mogelijk.

Over links wordt ook geen feest.

... dus geen idee hoe ze hier ooit uit gaan komen.
pi_211387027
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:07 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
En waarom zouden ze dat doen?
Omdat het volk gestemd hep natuurlijk!
  woensdag 22 november 2023 @ 21:07:59 #212
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211387042
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:07 schreef Evenstar het volgende:

GL/PVDA + VVD + NSC + D66 is 79.
pi_211387046
Wie wil regeren met PVV?

Als je Wilders nu weer wegstopt in de oppositie raak je wel een hoop vertrouwen kwijt
blablablabla
pi_211387055
Woei, dit wordt een bijzonder interessante formatie :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:08:44 #215
416575 crew  Evenstar
pi_211387077
quote:

[..]
Arrogantie is denken dat 75% zich moeten schikken aan 25%.
pi_211387078
quote:

pi_211387090
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Woei, dit wordt een bijzonder interessante formatie :D
Fijne wedstrijd Dilan Yezilgoz.
zie email 27 oktober
pi_211387111
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:08 schreef Elan het volgende:
Wie wil regeren met PVV?

Als je Wilders nu weer wegstopt in de oppositie raak je wel een hoop vertrouwen kwijt
Dilan moet kleur bekennen nu. Dat is de kingmaker.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:09:45 #219
416575 crew  Evenstar
pi_211387126
quote:

[..]
... maar Omtzigt wilde ook al niet met GL/PVDA toch of is die daar op teruggekomen. Niet alles gevolgd om eerlijk te zijn.
pi_211387134
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Bijzonder, PVV de grootste. Premier Wilders. Dat we het nog mochten meemaken. Gaat een interessante 4 jaar worden.
Nogmaals, het is verre van zeker dat Wilders de premier wordt.
pi_211387151
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Heeft iemand haar al herinnerd aan wat Wilders over haar zei na de vorige verkiezingen?
pi_211387168
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:09 schreef Evenstar het volgende:

[..]
... maar Omtzigt wilde ook al niet met GL/PVDA toch of is die daar op teruggekomen. Niet alles gevolgd om eerlijk te zijn.
Nou ja, als hij vooraf niet met PVV wil en niet met GL/PvdA zegt hij in feite niet te willen regeren.
pi_211387173
quote:

[..]
Ja, maar dat is vrees ik pas een optie na een jaar formeren oid. Dan hebben we voorlopig Rutte nog.
pi_211387196
quote:

VVD-NSC-PvdA/GL+gast
pi_211387204
VVD niet de grootste, goed bezig Nederland
Nieuw is niet altijd beter.
pi_211387205
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:09 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Heel klein kiertje. Maar met deze uitslag zou je kunnen denken aan Vvd-pvv met gedoogsteun van nsc, dat is een mogelijkheid.
zie email 27 oktober
pi_211387210
Wat je verder van Wilders ook vindt, altijd nog 100 keer beter dan die vieze ratten van FvD.
٩๏̯͡๏)۶
pi_211387212
Mensen zijn kennelijk echt gewoon volledig klaar met migranten.
blablablabla
pi_211387213
Ik weet ook niet of je het kan maken dat je 1 of de 4/5 stemmers uitsluit.
pi_211387215
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ze kan nog premier worden. Minderheidskabinet met gedoogsteun PVV.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:11:28 #231
416575 crew  Evenstar
pi_211387216
Stel dat Dilan wel met PVV wil, dan zit je nog maar op 58 zetels.

NSC wil niet met PVV
NSC wil niet met PVDA/GL
PVDA/GL wil niet met PVV

.... dus tsja.
pi_211387243
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
VVD-NSC-PvdA/GL+gast
Maar wie dan? Dan moet dat eigenlijk D66 zijn. Maar die hebben fors verloren en ik weet niet of die staan te springen.
zie email 27 oktober
pi_211387246
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nou ja, als hij vooraf niet met PVV wil en niet met GL/PvdA zegt hij in feite niet te willen regeren.
Uit alles blijkt dat dat sowieso zijn prioriteit niet heeft. Maar ja. NSC is hard nodig in welke coalitie dan ook eigenlijk.
pi_211387273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar dat is vrees ik pas een optie na een jaar formeren oid. Dan hebben we voorlopig Rutte nog.
Je zou bijna zeggen "Godzijdank" _O-
pi_211387274
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
PVV is veel groter? Gaan die het premierschap dan aan Dilan laten?
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:12:38 #236
416575 crew  Evenstar
pi_211387277
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Heel klein kiertje. Maar met deze uitslag zou je kunnen denken aan Vvd-pvv met gedoogsteun van nsc, dat is een mogelijkheid.
Minderheidskabinet met PVV als één van de regeringspartijen is echt vragen om problemen.
pi_211387293
denk dat omtzigt en wilders elkaar wel kunnen vinden op migratie, net als vvd

zit hem vooral in het linkse gedeelte dat lastig wordt bij pvv denk ik
pi_211387303
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:11 schreef Elan het volgende:
Of zijn mensen klaar met een rechtse meerderheid die steeds met links gaat? Want dat hoor ik veel.

En missen vervolgens het intellect om te snappen dat elke stem op de pvv er een op links is.
zie email 27 oktober
pi_211387307
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Heeft de VVD ook hele goede ervaringen mee. Dit gaat nooit gebeuren.
pi_211387316
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:11 schreef Evenstar het volgende:
Stel dat Dilan wel met PVV wil, dan zit je nog maar op 58 zetels.

NSC wil niet met PVV
NSC wil niet met PVDA/GL
PVDA/GL wil niet met PVV

.... dus tsja.
Men kan van alles willen. Iedereen weet dat alle principes tijdens de formatie het raam uit gaan. Het enige wat je met zekerheid kan zeggen is dat PVV + GL/PVDA niet gaat gebeuren. Voor de rest ligt alles nu open. VVD en NSC plegen politieke zelfmoord als ze Wilders niet eens aanhoren.
pi_211387318
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zou an sich niet eens zo'n heel slecht idee zijn vanuit het perspectief van de PVV? Laat Dilan als premier maar lekker de bliksemafleider zijn voor alles wat fout loopt.
pi_211387330
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar wat kan VVD met het programma van PVV dan? Dat staat barstensvol met dingen die de VVD totaal niet wil.
pi_211387335
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:13 schreef aTypisch het volgende:
denk dat omtzigt en wilders elkaar wel kunnen vinden op migratie, net als vvd

zit hem vooral in het linkse gedeelte dat lastig wordt bij pvv denk ik
De rechtsstaat is de kern van NSC. Daar zit het hem.
zie email 27 oktober
pi_211387348
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:12 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Minderheidskabinet met PVV als één van de regeringspartijen is echt vragen om problemen.
Vast, maar je gaat als Wilders die veruit de grootste is, je toch niet laten piepelen door gedoogpartner te zijn dan?
pi_211387355
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar wat kan VVD met het programma van PVV dan? Dat staat barstensvol met dingen die de VVD totaal niet wil.
Migranten pesten. Dat doet het altijd goed op rechts.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:15:07 #246
416575 crew  Evenstar
pi_211387371
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:13 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Men kan van alles willen. Iedereen weet dat alle principes tijdens de formatie het raam uit gaan. Het enige wat je met zekerheid kan zeggen is dat PVV + GL/PVDA niet gaat gebeuren. Voor de rest ligt alles nu open. VVD en NSC plegen politieke zelfmoord als ze Wilders niet eens aanhoren.
Dilan heeft deur altijd open gehouden voor PVV. NSC heeft nu wel een probleem, omdat Omtzigt wel constant duidelijk nee zei.
pi_211387380
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat zou dan moeten ja. Kijkend naar deze uitslag gaat het een rondje zwaar formeren worden en dan weet je nooit wat er uiteindelijk uit komt rollen.

Ben benieuwd of Omtzigt echt zo stellig de PVV uit blijft sluiten. Hij heeft duidelijk een rechtse voorkeur en kijkend naar de uitslag zou het ook vreemd zijn om geen rechts kabinet te vormen.
  woensdag 22 november 2023 @ 21:15:45 #248
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211387393
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:15 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dilan heeft deur altijd open gehouden voor PVV. NSC heeft nu wel een probleem, omdat Omtzigt wel constant duidelijk nee zei.
Dilan zei ook nee.
pi_211387400
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De rechtsstaat is de kern van NSC. Daar zit het hem.
Nexit zit ook niet in de pen bij VVD of NSC. Net als het gratis bier van de PVV er niet in zit bij die twee.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:16:12 #250
416575 crew  Evenstar
pi_211387412
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:14 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Vast, maar je gaat als Wilders die veruit de grootste is, je toch niet laten piepelen door gedoogpartner te zijn dan?
Nee, dat bedoelde ik ook niet, maar PVV + VVD + gedoogpartijen is gewoon link en gaat 100% zeker niet goed aflopen. Je kan PVV ook niet echt buitenspel laten. In ieder geval niet op korte termijn.
pi_211387416
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:13 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Ach, dan babbelen ze even en laten ze de besprekingen klappen. Zeg maar hoe dat ging toen met gesprekken met GL bij Rutte 3.
pi_211387423
quote:

[..]
Ja maar dat is dan ook echt het enige en geen van beiden zeggen nul asielzoekers, Wilders wel.
pi_211387432
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dat zou dan moeten ja. Kijkend naar deze uitslag gaat het een rondje zwaar formeren worden en dan weet je nooit wat er uiteindelijk uit komt rollen.

Ben benieuwd of Omtzigt echt zo stellig de PVV uit blijft sluiten. Hij heeft duidelijk een rechtse voorkeur en kijkend naar de uitslag zou het ook vreemd zijn om geen rechts kabinet te vormen.
Sluit ik ook niet uit. Eventueel in een gedoogconstructie.

Ik denk dat Dilan het ook niet kan verkopen om Timmermans premier te maken. Dat gaat haar stemmen kosten.
zie email 27 oktober
pi_211387433
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Of zijn mensen klaar met een rechtse meerderheid die steeds met links gaat? Want dat hoor ik veel.
Dit blijkt echt helemaal niet uit de exitpoll

quote:
En missen vervolgens het intellect om te snappen dat elke stem op de pvv er een op links is.
ah ja, hunnie zijn dom
pi_211387443
quote:

[..]
Voormalig VVD lid toch? ;)
pi_211387451
Wij wensen de verkenners veel succes. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211387455
De VVD kan nu de Minister van Financiën leveren.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:17:04 #258
416575 crew  Evenstar
pi_211387458
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:15 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dilan zei ook nee.
Nee, Dilan zei nee tegen Wilders als premier, niet tegen PVV als partner.
pi_211387468
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:15 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dilan zei ook nee.
En ondertussen zei de kiezer ja. De achterban van de VVD heeft ook echt geen probleem met de PVV, en een groot deel van de NSC-achterban ook niet volgens mij. Geert gaat iig hemel en aarde bewegen om NSC en VVD erbij te krijgen.
pi_211387484
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:16 schreef capricia het volgende:
eerst de koning deze keer toch? _O-
pi_211387496
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:16 schreef capricia het volgende:
De koning is blij dat hij zich er niet mee hoeft te bemoeien.
pi_211387497
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:16 schreef alpeko het volgende:

[..]
Voormalig VVD lid toch? ;)
Alleen ik heb mijn verstand niet achtergelaten bij een of ander PR-bureau.
zie email 27 oktober
  woensdag 22 november 2023 @ 21:18:09 #263
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211387508
Ik had verwacht dat ze zouden winnen maar zo fors ook weer niet.
Ik ben nu heel erg benieuwd naar de formatie.
pi_211387530
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
En ondertussen zei de kiezer ja. De achterban van de VVD heeft ook echt geen probleem met de PVV, en een groot deel van de NSC-achterban ook niet volgens mij. Geert gaat iig hemel en aarde bewegen om NSC en VVD erbij te krijgen.
Dan moet Geert vrijwel zijn hele verkiezingsprogramma opgeven. Pikt zijn achterban dat wel? Wel handig dat hij geen leden heeft, natuurlijk, maar ik zie een dergelijke combinatie niet lang overleven en dan moet hij weer de straat op.
  woensdag 22 november 2023 @ 21:19:04 #265
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211387547
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
De kiezer zei geen ja. Wilders heeft namelijk geen absolute meerderheid.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:19:15 #266
416575 crew  Evenstar
pi_211387554
PVV, VVD, NSC is eigenlijk enige optie. Als ze daar niet uitkomen hebben ze een probleem en gaat het lang duren en/of vroeg klappen. Ben benieuwd hoe achterban van NSC zal reageren als hij toch met PVV in zee gaat.
  woensdag 22 november 2023 @ 21:19:46 #267
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211387571
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:11 schreef Elan het volgende:
De pro Hamas demonstraties zullen hem wel geholpen hebben.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211387592
De Nederlandse stemmer heeft toch ontdekt hoe ze het premierschap van Rutte nog langer kunnen rekken.
pi_211387610
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:19 schreef nixxx het volgende:

[..]
De pro Hamas demonstraties zullen hem wel geholpen hebben.
Dat denk ik niet. Deze stijging is van de laatste week.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:20:53 #270
416575 crew  Evenstar
pi_211387619
quote:
9s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:20 schreef kipknots het volgende:
De Nederlandse stemmer heeft toch ontdekt hoe ze het premierschap van Rutte nog langer kunnen rekken.
Rutte god, zelfs als die niet meedoet wint hij nog _O_
pi_211387637
Overigens moeten we een minderheidskabinet PvdAGL-NSC ook niet uitsluiten. Kom je op 46 zetels wat voor een minderheidskabinet prima is. Maar zit je wel heel ver van een meerderheid in de senaat.
zie email 27 oktober
pi_211387671
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:21 schreef trein2000 het volgende:
Overigens moeten we een minderheidskabinet PvdAGL-NSC ook niet uitsluiten. Kom je op 46 zetels wat voor een minderheidskabinet prima is. Maar zit je wel heel ver van een meerderheid in de senaat.
zonder gedoogconstructie of wat?
pi_211387672
Kamervoorzitter-elect Martin Bosma :D
zie email 27 oktober
pi_211387681
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:19 schreef Evenstar het volgende:
PVV, VVD, NSC is eigenlijk enige optie. Als ze daar niet uitkomen hebben ze een probleem en gaat het lang duren en/of vroeg klappen. Ben benieuwd hoe achterban van NSC zal reageren als hij toch met PVV in zee gaat.
Ik zeg doen. Dan kan er sowieso niet geroepen worden dat het de schuld van links is.
pi_211387692
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan moet Geert vrijwel zijn hele verkiezingsprogramma opgeven. Pikt zijn achterban dat wel? Wel handig dat hij geen leden heeft, natuurlijk, maar ik zie een dergelijke combinatie niet lang overleven en dan moet hij weer de straat op.
Het gaat de achterban van Geert vooral om 1 ding natuurlijk: migratie. En daar kan hij prima mee door een deur met Pieter en Dilan als ze even babbelen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:22:38 #276
416575 crew  Evenstar
pi_211387693
quote:
Dat gaat toch nooit werken?

NSC wil al niet al te graag met PvdA/GL en dan moet je ook nog voor iedere scheet gaan lobbyen.
pi_211387695
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:22 schreef aTypisch het volgende:

[..]
zonder gedoogconstructie of wat?
Je zult een bepaalde vorm van steun nodig hebben, anders overleef je het debat over de regeringsverklaring niet. Maar ik zie wisselende meerderheden ook wel gebeuren.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:23:05 #278
416575 crew  Evenstar
pi_211387713
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zeg doen. Dan kan er sowieso niet geroepen worden dat het de schuld van links is.
They will find a way :D
pi_211387723
JAAAAA WILDERS 4 PRESIDENT
pi_211387733
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Het gaat de achterban van Geert vooral om 1 ding natuurlijk: migratie. En daar kan hij prima mee door een deur met Pieter en Dilan als ze even babbelen.
Nee, dat kan hij niet want hij beloofde dat de grenzen dicht gaan. Dat kan dus gewoon niet en zeker niet op korte termijn.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:23:43 #281
416575 crew  Evenstar
pi_211387743
BBB denkt dat ze in coalitie gaan komen, wut :D
pi_211387747
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:22 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat gaat toch nooit werken?

NSC wil al niet al te graag met PvdA/GL en dan moet je ook nog voor iedere scheet gaan lobbyen.
Maar NSC weet dat er een stevige rechtse meerderheid is. Dat geeft enig comfort.
Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat als Dilan nog ambitie heeft ze Timmermans geen premier kan maken als hij niet de grootste is.
zie email 27 oktober
pi_211387753
quote:
PVDAGL-VVD-NSC-D66 komt op precies evenveel zetels uit :P
pi_211387756
quote:
Ik heb niks met PvdAGL, maar minderheid mogen ze hebben van mij. Laat alles maar langs de 2e kamer gaan, zoals de democratie bedoeld is. In plaats van alles in een achterkamertje dichttimmeren. Feitelijk maakt het bij een minderheidskabinet niet uit wie er regeert.
  woensdag 22 november 2023 @ 21:23:57 #285
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_211387757
quote:
Probleem van de laatste jaren, nieuwe snel opkomende en ook weer snel wegzinkende partijen.
NSC is er zo 1.
BBB een goed voorbeeld.
pi_211387767
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:23 schreef Evenstar het volgende:
Kan zo hoor. Met 16 zetels in de senaat zal een rechts kabinet ze nodig hebben.
zie email 27 oktober
pi_211387779
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je zult een bepaalde vorm van steun nodig hebben, anders overleef je het debat over de regeringsverklaring niet. Maar ik zie wisselende meerderheden ook wel gebeuren.
waarom zou dit vreemde en ongebruikelijke idee de voorkeur krijgen in de formaties?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:24:44 #288
416575 crew  Evenstar
pi_211387787
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:23 schreef J.B. het volgende:

[..]
PVDAGL-VVD-NSC-D66 komt op precies evenveel zetels uit :P
Als je wil dat PVV volgende keer 50 zetels haalt :D
pi_211387788
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:23 schreef Evenstar het volgende:
Kan, minderheidscoalitie PVV-VVD-BBB, met BBB vooral voor de eerste kamer.
pi_211387813
quote:
Denk dat die het best oké vinden. Veel mensen twijfelden tussen NSC en PVV de laatste weken.
pi_211387834
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:24 schreef aTypisch het volgende:

[..]
waarom zou dit vreemde en ongebruikelijke idee de voorkeur krijgen in de formaties?
Omdat niemand met Geert wil, Dilan het zeer lastig zal kunnen verkopen om Timmermans aan het premierschap te helpen zonder dat hij de grootste is. Dan moet je creatief zijn.
zie email 27 oktober
pi_211387835
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar NSC weet dat er een stevige rechtse meerderheid is. Dat geeft enig comfort.
Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat als Dilan nog ambitie heeft ze Timmermans geen premier kan maken als hij niet de grootste is.
Ja maar een rechtse meerderheid alleen met de PVV en daar gaat het mis.

Migratie is leuk speelgoed voor de buhne maar de grenzen kunnen gewoon niet dicht en dat weten ze allemaal donders goed en daarbij is er nog de rest van het PVV programma wat vol staat met zaken die VVD en NSC nooit kunnen verkopen.
pi_211387845
BBB gaat in ieder geval voor een Nexit liggen. Mooi.
pi_211387861
Ik neem aan dat Geert eerst de VVD gaat bedanken, in zijn speech.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 22 november 2023 @ 21:26:40 #295
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211387880
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:26 schreef Jaeger85 het volgende:
Duh, al die boeren ontvangen torenhoge subsidies vanuit Brussel.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:26:49 #296
416575 crew  Evenstar
pi_211387887
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kan zo hoor. Met 16 zetels in de senaat zal een rechts kabinet ze nodig hebben.
Dat is wel zo ja ...

VVD + PVV + BBB = 66

Mis je nog 10 zetels. Wil D66 nog?

Ik zie Dilan nog premier worden ook _O-
pi_211387897
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:26 schreef Jaeger85 het volgende:
Ja, duh. Die gaan ook voor migratie liggen, asielzoekers willen ze nog boos over doen maar zonder arbeidsmigranten ligt de agri sector op zijn reet.
pi_211387901
PVV _O-

Ben wel benieuwd. Behalve zijn terechte afkeer van alles Islam ben ik verder ook geen groot fan van de man maar ik ben best bereid om hem een kansje te geven. De grootste excessen zullen toch wel ingetoomd worden door zijn eventuele partners in crime.

In het ergste geval blijkt hij inderdaad compleet incompetent en machteloos te zijn en dan is het een kwestie van tijd voordat we nog een keertje mogen stemmen. Ik vind het allemaal zo erg niet.

Voornaamste verliezer vind ik klimaat. Dat was een puntje waar ik toch wel enige waarde aan hechtte. Maar ach, ook dat overleven we wel. Voorlopig.
Conscience do cost.
pi_211387903
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:26 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Duh, al die boeren ontvangen torenhoge subsidies vanuit Brussel.
Toch waren veel Britse boeren zo dom om voor Brexit te stemmen :')
pi_211387930
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja maar een rechtse meerderheid alleen met de PVV en daar gaat het mis.

Migratie is leuk speelgoed voor de buhne maar de grenzen kunnen gewoon niet dicht en dat weten ze allemaal donders goed en daarbij is er nog de rest van het PVV programma wat vol staat met zaken die VVD en NSC nooit kunnen verkopen.
Je denkt dat er niet serieuze druk op de EU uitgeoefend kan worden naarmate er in steeds meer landen in de EU een rechtse regering opstaat?

Ik blijf dit verbijsterend vinden. Iedereen roep 'extreem rechts! Oh nee!' Maar niemand die zich afvraagt waarom rechts over de hele wereld aan een opmars bezig is.
pi_211387937
vond rob jetten echt fantastisch
met name zijn cv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')