Stefan de Walle lijkt me geschikt.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:42 schreef Hexagon het volgende:
Met PVV de grootste zou ook nog wel eens een partijloze premier een mogelijke deal kunnen zijn tussen Dilan en Geert.
Is niet partijloos en heeft persoonlijke wrok naar Geert uit 2012.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die luistert naar de naam Mark Rutte zeker?
Dat komt mij totaal niet waarschijnlijk voor.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:42 schreef Hexagon het volgende:
Met PVV de grootste zou ook nog wel eens een partijloze premier een mogelijke deal kunnen zijn tussen Dilan en Geert.
Tja, je kan hier in NL de andere partijen niet dwingen om samen te werken met een bepaalde partij. Zou er zelf ook wel wat van vinden, maar denk ook niet dat het heel veel problemen zal geven; vrij geaccepteerd in onze samenleving dat de PVV gewoon uitgesloten wordt.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De grootste partij buitenspel zetten? Dan zijn de rapen wel gaar lijkt me
Verre van ongebruikelijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
In 1977 en in 1982 waren de rapen ook niet gaar.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is niet de eerste keer of erg uitzonderlijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ipv "Hoi, hoi" krijgen we dan "Dag, dag"quote:Op woensdag 22 november 2023 13:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Stefan de Walle lijkt me geschikt.![]()
"Ik vind het nu al leuk"quote:Op woensdag 22 november 2023 13:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ipv "Hoi, hoi" krijgen we dan "Dag, dag"
Dat is ook niet wat ik zeg. Het gaat om de imo irreële en hypocriete angst die "digitaal" met zich meebrengt op dit vlak.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe zie jij thuis stemmen met digid voor je eigenlijk?
Ligt eraan hoe je digitaal definiteert. Als dat stemmen via internet is dan is wantrouwen grotendeels terecht omdat je daarbij vaak een afhankelijkheid hebt van de apparatuur die de stemmer thuis heeft staan.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:03 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat is ook niet wat ik zeg. Het gaat om de imo irreële en hypocriete angst die "digitaal" met zich meebrengt op dit vlak.
Niet alleen dat. Je kunt bijvoorbeeld ook veel gemakkelijker stemmen ronselen (wat niet toegestaan is) en (dus) voor iemand anders stemmen.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je digitaal definiteert. Als dat stemmen via internet is dan is wantrouwen grotendeels terecht omdat je daarbij vaak een afhankelijkheid hebt van de apparatuur die de stemmer thuis heeft staan.
En je kunt het stemgeheim niet waarborgen, en je weet in principe nog steeds niet of de stemgerechtigde wel zelf degene is die de stem uitbrengt. Het levert een reeks aan, wat mij betreft onoverkomelijke, problemen op.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet alleen dat. Je kunt bijvoorbeeld ook veel gemakkelijker stemmen ronselen (wat niet toegestaan is) en (dus) voor iemand anders stemmen.
Stemmen in een stemlokaal lijkt me wel de voorkeur hebben ja. Zeker omdat lang niet alle stemgerechtigden ook een internetverbinding hebben en geschikte digitale middelen.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je digitaal definiteert. Als dat stemmen via internet is dan is wantrouwen grotendeels terecht omdat je daarbij vaak een afhankelijkheid hebt van de apparatuur die de stemmer thuis heeft staan.
Precies.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En je kunt het stemgeheim niet waarborgen, en je weet in principe nog steeds niet of de stemgerechtigde wel zelf degene is die de stem uitbrengt. Het levert een reeks aan, wat mij betreft onoverkomelijke, problemen op.
Geen probleem met stemcomputers in stemlokalen trouwens, zo lang er maar een paper trail is.
Klopt. Altijd zorgen dat je iets fysieks houdt.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen probleem met stemcomputers in stemlokalen trouwens, zo lang er maar een paper trail is.
Inderdaad, die paper trail (ook voor rechtszaken e.d.) is echt essentieel. En dat zegt juist iedere ICTer.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En je kunt het stemgeheim niet waarborgen, en je weet in principe nog steeds niet of de stemgerechtigde wel zelf degene is die de stem uitbrengt. Het levert een reeks aan, wat mij betreft onoverkomelijke, problemen op.
Volgens mij ben ik zeker geen digibeet maar die moet je me uitleggen. Als er gesjoemeld is met de software of een fout is met de software hoe kan je zonder analoge data er nog achterkomen wat gestemd is? Hoe kan ik nagaan of het apparaat mijn stem ook op de partij die ik kies uitbrengt. Met papier kan ik helpen tellen of een hertelling aanvragen. Digitaal heb ik geen idee hoe ik zou kunnen nagaan of het totaal stemmen van bijvoorbeeld mijn stad accuraat is.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Paper trail is echt een offer aan de digibeten, verder nergens nuttig voor. Auditing kan ook prima digitaal. En nog veiliger en handiger dan een paper trail ook.
En daarom: dan een afdruk gelijk met de stemmer meegeven, dan kan die zelf de stem op dat papier nog controleren.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik zeker geen digibeet maar die moet je me uitleggen. Als er gesjoemeld is met de software of een fout is met de software hoe kan je zonder analoge data er nog achterkomen wat gestemd is? Hoe kan ik nagaan of het apparaat mijn stem ook op de partij die ik kies uitbrengt. Met papier kan ik helpen tellen of een hertelling aanvragen. Digitaal heb ik geen idee hoe ik zou kunnen nagaan of het totaal stemmen van bijvoorbeeld mijn stad accuraat is.
Dat het veiliger zou zijn is in elk geval onzin, het is makkelijker digitaal te frauderen mocht er een hack zijn dan bijvoorbeeld 1000den analoge valse stemmen uitbrengen.
Ten eerste: als er gesjoemeld is met je stem met in huidige systeem dan kun je dat ook niet controleren. Helpen tellen of een hertelling aanvragen garandeert ook helemaal niet dat jouw stem er ongewijzigd tussenzit en dat er niet op illegale wijze ingebrachte stembiljetten worden meegeteld of legaal ingebrachte stembiljetten zijn verwijderd.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik zeker geen digibeet maar die moet je me uitleggen. Als er gesjoemeld is met de software of een fout is met de software hoe kan je zonder analoge data er nog achterkomen wat gestemd is? Hoe kan ik nagaan of het apparaat mijn stem ook op de partij die ik kies uitbrengt. Met papier kan ik helpen tellen of een hertelling aanvragen. Digitaal heb ik geen idee hoe ik zou kunnen nagaan of het totaal stemmen van bijvoorbeeld mijn stad accuraat is.
Dat het veiliger zou zijn is in elk geval onzin, het is makkelijker digitaal te frauderen mocht er een hack zijn dan bijvoorbeeld 1000den analoge valse stemmen uitbrengen.
Nouja als op een papiertje staat dat ik PvdA gestemd hebt weet ik toch nog niet of de computer hem niet telt als stem op een andere partij? Moet toch mogelijk te zijn om software te schrijven die zon PvdA briefje geeft maar tegelijk de stem telt voor BVNL ofzo.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
En daarom: dan een afdruk gelijk met de stemmer meegeven, dan kan die zelf de stem op dat papier nog controleren.
Daarom blijft op papier stemmen ook gewoon het veiligst, dat bewijzen ook de voorbeelden waar nu al digitaal wordt gestemd.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja als op een papiertje staat dat ik PvdA gestemd hebt weet ik toch nog niet of de computer hem niet telt als stem op een andere partij? Moet toch mogelijk te zijn om software te schrijven die zon PvdA briefje geeft maar tegelijk de stem telt voor BVNL ofzo.
Natuurlijk is dat mogelijk. Het is ook mogelijk dat een fysieke persoon die telt jouw stem ongeldig maakt met een rood potlood.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja als op een papiertje staat dat ik PvdA gestemd hebt weet ik toch nog niet of de computer hem niet telt als stem op een andere partij? Moet toch mogelijk te zijn om software te schrijven die zon PvdA briefje geeft maar tegelijk de stem telt voor BVNL ofzo.
Precies, zo'n papiertje zegt echt helemaal niks. Is slechts voor een gevoel van zekerheid voor mensen die digitaal categorisch niet vertrouwen.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je lijkt mijn oma wel. Ik hoor haar nog steeds in de verdediging gaan wat betreft haar afschriftjes van de bank.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je zou ook iets kunnen meegeven (een hash of QR) waarmee je zou kunnen controleren of je stem is meegeteld. Dat is wel degelijk een plus tov de papieren stem. Aandachtspunt blijft dan wel dat dat verder niet te koppelen valt aan de kiezer.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Niet mee eens. Het maakt het mogelijk om achteraf alsnog handmatig te tellen als er twijfel over de machineuitslag bestaat.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:16 schreef Perrin het volgende:
Paper trail is echt een offer aan de digibeten, verder nergens nuttig voor.
natuurlijk wel weer waar is.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Daarom is er nooit iemand alleen bij de stembiljetten.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat mogelijk. Het is ook mogelijk dat een fysieke persoon die telt jouw stem ongeldig maakt met een rood potlood.
In beide gevallen is hier controle op mogelijk, in het eerste geval is die gewoon altijd aanwezig.
Dus zou je dan altijd beide moeten tellen. En alsnog geen tijdswinst hebben.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:43 schreef Janneke141 het volgenddse:
[..]
Niet mee eens. Het maakt het mogelijk om achteraf alsnog handmatig te tellen als er twijfel over de machineuitslag bestaat.
Alhoewel dit:
[..]
natuurlijk wel weer waar is.
Doen ze dat in België niet zo? Stom apparaat dat enkel een bonnetje afdruk nav je stem en vervolgens een 2e die je stem scant en meteen bijhoudt waarop is gestemd terwijl je dat bonnetje in een afgesloten container deponeert. Heb je én direct de stemresultaten en het is net zo te manipuleren / controleren als nu want je kunt daarna nog steeds handmatig tellen.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Het maakt het mogelijk om achteraf alsnog handmatig te tellen als er twijfel over de machineuitslag bestaat.
Er zijn teveel fouten gemaakt in het verleden hierover dus ouderwets met potlood is het beste en waarom moet het perse alles digitaal denk ik dan?quote:Op woensdag 22 november 2023 14:45 schreef Hexagon het volgende:
Ik werk al 17 jaar in de IT en ben daarom tegen digitaal stemmen.
quote:Op woensdag 22 november 2023 14:45 schreef Hexagon het volgende:
Ja, maar als dat in grote getalen gebeurt dan weet je ook dat het rigged is.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alhoewel dit:
[..]
PvdA levert weer eens oude kalende mannetjes met een buikjequote:Op woensdag 22 november 2023 14:48 schreef Tlaloc het volgende:
Wel apart eigenlijk dat rechts de eerste vrouwelijke premier met migratie achtergrond kan leveren en dat links voor een oude witte man gaat. Hoe anders was dat met Kaag.
Blijkbaar telt identiteitspolitiek alleen als het ze niet in de weg zit.
Weet je wat pas echt gek is? Dat je linkse media daar dus totaal niet over hoort, terwijl het bij Kaag dag na dag nergens anders over ging. Eerste vrouwelijke premier dit dat, powerhouse, begin van een revolutie, werkelijk alles werd uit de kast getrokken om Kaag dat torentje in te krijgen.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:48 schreef Tlaloc het volgende:
Wel apart eigenlijk dat rechts de eerste vrouwelijke premier met migratie achtergrond kan leveren en dat links voor een oude witte man gaat. Hoe anders was dat met Kaag.
Zou wel redelijk stom zijn om op iemand te stemmen enkel vanwege geslacht of migratie achtergrond.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:48 schreef Tlaloc het volgende:
Blijkbaar is identiteitspolitiek lang niet zo prevalent of belangrijk als rechts denkt.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:48 schreef Tlaloc het volgende:
Ja, daar zou ik geen bezwaar tegen hebben. Dan heb je wel een fysieke stem.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Doen ze dat in België niet zo? Stom apparaat dat enkel een bonnetje afdruk nav je stem en vervolgens een 2e die je stem scant en meteen bijhoudt waarop is gestemd terwijl je dat bonnetje in een afgesloten container deponeert. Heb je én direct de stemresultaten en het is net zo te manipuleren / controleren als nu want je kunt daarna nog steeds handmatig tellen.
Twijfel over machineuitslag heb je altijd omdat er altijd een grote groep mensen is die alles wat digitaal is, wantrouwt.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alhoewel dit:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)-nederland~b23e541e/quote:Op woensdag 22 november 2023 14:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt gek is? Dat je linkse media daar dus totaal niet over hoort, terwijl het bij Kaag dag na dag nergens anders over ging. Eerste vrouwelijke premier dit dat, powerhouse, begin van een revolutie, werkelijk alles werd uit de kast getrokken om Kaag dat torentje in te krijgen.
En nu? Totale stilte.
Als je dan ook een bonnetje meekrijgt naar huis met ID code, en er komt ooit enorm gezeik. Kun je aan de hand van de ID code weer zien wat je gestemd hebt.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, daar zou ik geen bezwaar tegen hebben. Dan heb je wel een fysieke stem.
Jij bent ook snel om?quote:Op woensdag 22 november 2023 14:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik jouw werkgever dan nietquote:Op woensdag 22 november 2023 14:45 schreef Hexagon het volgende:
Misschien interesseert rechtse kiezers die identiteits shit niet zo.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:52 schreef Hexagon het volgende:
Je zou toch denken dat rechtse kiezertjes dolblij moeten zijn dat centrumlinks geen probleem heeft ouwe witte mannen tot lijsttrekker te maken en dus verder niks doet met Bij1-geneuzel.
Het is weer eerder typisch dat rechts er over gaat zeiken.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:48 schreef Tlaloc het volgende:
Nou ze beginnen erover te klagen dus blijkbaar toch wel.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:54 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Misschien interesseert rechtse kiezers die identiteits shit niet zo.
Ze maken zich er anders ernstig vaak druk om.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:54 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Misschien interesseert rechtse kiezers die identiteits shit niet zo.
Waarom die obsessie met een fysieke stem? Je kunt ook je digitale stem inzichtelijk maken en elk moment van de dag kijken wat je ook alweer hebt gestemd. Desnoods print je dat vervolgens uit als je het bewijs graag vasthoudt.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eerder apart dat rechts wat altijd (zogenaamd) zo tegen identiteitspolitiek waren nu opeens PvdA de maat wil meten want een man is lijsttrekker. Heel goed toch dat ze voor kwaliteit gaan in plaats van identiteit? Zou de VVD duidelijk iets van kunnen leren.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt gek is? Dat je linkse media daar dus totaal niet over hoort, terwijl het bij Kaag dag na dag nergens anders over ging. Eerste vrouwelijke premier dit dat, powerhouse, begin van een revolutie, werkelijk alles werd uit de kast getrokken om Kaag dat torentje in te krijgen.
En nu? Totale stilte.
Hoe wil je dat inzichtelijk maken zonder iets mee te geven?quote:Op woensdag 22 november 2023 14:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom die obsessie met een fysieke stem? Je kunt ook je digitale stem inzichtelijk maken en elk moment van de dag kijken wat je ook alweer hebt gestemd. Desnoods print je dat vervolgens uit als je het bewijs graag vasthoudt.
Nee, het belangrijkste is dat het telbaar is. Gewoon een fysieke stem die je kunt tellen.quote:
Nou, kom, dat valt wel mee, de VVD is van iemand zonder actieve herinnering aan het verleden naar iemand die niet over het verleden wil praten gegaan. Dat is toch wel vooruitgang?quote:Op woensdag 22 november 2023 14:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Eerder apart dat rechts wat altijd (zogenaamd) zo tegen identiteitspolitiek waren nu opeens PvdA de maat wil meten want een man is lijsttrekker. Heel goed toch dat ze voor kwaliteit gaan in plaats van identiteit? Zou de VVD duidelijk iets van kunnen leren.
Waarom die hekel aan iets wat door alle mensen te controleren is, ipv een computer? Heb je hackplannen?quote:Op woensdag 22 november 2023 14:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom die obsessie met een fysieke stem? Je kunt ook je digitale stem inzichtelijk maken en elk moment van de dag kijken wat je ook alweer hebt gestemd. Desnoods print je dat vervolgens uit als je het bewijs graag vasthoudt.
Voor jou. Ik vind het eigenlijk belangrijker dat ik kan verifiëren dat mijn stem op (bij wijze van) Hugo de Jonge ook echt is meegeteld. Dat kan ik met het huidige systeem niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het belangrijkste is dat het telbaar is. Gewoon een fysieke stem die je kunt tellen.
Ik wel, ik ben al jaren bezig om mijn plan voor werelddominatie uit te werken.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom die hekel aan iets wat door alle mensen te controleren is, ipv een computer? Heb je hackplannen?
Dat kun je wel, door bij het stembureau aanwezig te zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Voor jou. Ik vind het eigenlijk belangrijker dat ik kan verifiëren dat mijn stem op (bij wijze van) Hugo de Jonge ook echt is meegeteld. Dat kan ik met het huidige systeem niet.
Nee dat kun je niet. Daar zie ik toch niet dat mijn stem fysiek op de juiste stapel wordt gelegd. Ik heb geen idee welk biljet van mij was.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kun je wel, door bij het stembureau aanwezig te zijn.
Je kunt daar zelfs zien dat elk biljet op de goede stapel wordt gelegd. Allemaal, dus ook die van jou.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee dat kun je niet. Daar zie ik toch niet dat mijn stem fysiek op de juiste stapel wordt gelegd. Ik heb geen idee welk biljet van mij was.
Och, maat nemen... Ik constateer alleen maar dat het wel opvallend is dat het nu blijkbaar niet relevant is voor links en de media om een vrouwelijke premier te hebben. Terwijl het met Kaag toch echt wel een ding was.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Eerder apart dat rechts wat altijd (zogenaamd) zo tegen identiteitspolitiek waren nu opeens PvdA de maat wil meten want een man is lijsttrekker. Heel goed toch dat ze voor kwaliteit gaan in plaats van identiteit? Zou de VVD duidelijk iets van kunnen leren.
Nee dat kan niet tenzij ik er een tekening op maak ziet mijn formulier er exact hetzelfde uit als van anderen.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt daar zelfs zien dat elk biljet op de goede stapel wordt gelegd. Allemaal, dus ook die van jou.
Ik heb mijn eigen stem best een aantal keer teruggevonden anders, niet zo moeilijk als je de enige bent die piratenpartij heeft gestemd op dat bureau.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee dat kun je niet. Daar zie ik toch niet dat mijn stem fysiek op de juiste stapel wordt gelegd. Ik heb geen idee welk biljet van mij was.
Wat dacht je via internet icm je digid.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hoe wil je dat inzichtelijk maken zonder iets mee te geven?
Ja of op iemand laag op de lijst. Dat is nu ook een beetje mijn methodiek. Niet dat ik wantrouw of zo maar ik zal niet de enige zijn die een stem op een lijsstrekker uitbrengt. Vermoedelijk wel de enige van het stembureau die op deze persoon gestemd heeft.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb mijn eigen stem best een aantal keer teruggevonden anders, niet zo moeilijk als je de enige bent die piratenpartij heeft gestemd op dat bureau.
Mwah... niet anoniem. Geen voorstander van.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat dacht je via internet icm je digid.
Echt dat wanttrouwenquote:Op woensdag 22 november 2023 14:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom die hekel aan iets wat door alle mensen te controleren is, ipv een computer? Heb je hackplannen?
Tja wellicht roept de VVD/Dilan voor diegenen toch teveel weerstand op om puur voor een vrouwelijke premier daarop te gaan stemmen.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:00 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Och, maat nemen... Ik constateer alleen maar dat het wel opvallend is dat het nu blijkbaar niet relevant is voor links en de media om een vrouwelijke premier te hebben. Terwijl het met Kaag toch echt wel een ding was.
Heb overigens liever Femke Merel als premier als het toch een vrouw moet zijn, hebben we ook wat leuks om naar te kijken.
Dat vertrouwen in computers terwijl dagelijks wordt bewezen dat ze totaal onbetrouwbaar zijn, zoals ook iedere ICTer zal beamen, snap ik echt niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt dat wanttrouwenHet huidige systeem is traag en helemaal niet zo veilig als je denkt. Digitaal kan sneller en veiliger. Een goed ontworpen systeem is veel en veel veiliger dan het huidige analoge systeem.
Het zijn niet de computers die niet betrouwbaar zijn, het zijn de mensen.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat vertrouwen in computers terwijl dagelijks wordt bewezen dat ze totaal onbetrouwbaar zijn, zoals ook iedere ICTer zal beamen, snap ik echt niet.
Lijkt me ook, bij de vorige verkiezingen was een linkse premier uitgesloten. (Nu lijkt Timmermans me ook kansloos wat voor bizarre coalitie zou hij dan moeten optrommelen.) Maar als het Kaag werd had je dat nog als troost I guess ze is lang niet zo rechts als Yesilguz.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja wellicht roept de VVD voor diegenen toch teveel weerstand op om puur voor een vrouwelijke premier daarop te gaan stemmen.
Er was ook geen links persoon in de VS die op Sarah Palin als eerste vrouwelijke VP zat te wachten.
Hoezo moet Timmermans een bizarre coalitie optrommelen?quote:Op woensdag 22 november 2023 15:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt me ook, bij de vorige verkiezingen was een linkse premier uitgesloten. (Nu lijkt Timmermans me ook kansloos wat voor bizarre coalitie zou hij dan moeten optrommelen.) Maar als het Kaag werd had je dat nog als troost I guess ze is lang niet zo rechts als Yesilguz.
meer asielzoekers en minder kerncentralesquote:Op woensdag 22 november 2023 15:14 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat de grootste 2 issues tussen Timmermans/Yesilgoz voor een coalitie zijn asielzoekers en kerncentrales en dat ze die tegen elkaar uitruilen. De vraag is alleen in positieve of negatieve zin.
Interessant wel maar ik mis in deze het stemgeheim. Stel dat de print met de selectie anders aangeeft dan keuze stemmer? Diegene moet dat kenbaar (willen/kunnen) maken.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Het verkiezingsproces veilig digitaliseren is helemaal niet complex en vergt slechts marginale aanvullingen bovenop een stemmachine.
1. De kiezer maakt zijn / haar keuze en voert deze uit.
2. Naast de digitale output komt er ook een print met de selectie
3. De kiezer ziet dat beide hetzelfde zijn en drukt op bevestigen
4. De print wordt in het stembureau in een bus gestopt
5. Er vindt een willekeurige selectie van stembureaus plaats
6. Op de geselecteerde stembureaus wordt digitaal met papier vergeleken
3 garandeert dat de kiezer controle kan uitvoeren
4 garandeert het stemgeheim en voorkomt verkoop van stemmen
5/6 garanderen dat de techniek werkt zeker bij een grote selectie
Kijk, constructief denkenquote:Op woensdag 22 november 2023 15:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Het verkiezingsproces veilig digitaliseren is helemaal niet complex en vergt slechts marginale aanvullingen bovenop een stemmachine.
1. De kiezer maakt zijn / haar keuze en voert deze uit.
2. Naast de digitale output komt er ook een print met de selectie
3. De kiezer ziet dat beide hetzelfde zijn en drukt op bevestigen
4. De print wordt in het stembureau in een bus gestopt
5. Er vindt een willekeurige selectie van stembureaus plaats
6. Op de geselecteerde stembureaus wordt digitaal met papier vergeleken
3 garandeert dat de kiezer controle kan uitvoeren
4 garandeert het stemgeheim en voorkomt verkoop van stemmen
5/6 garanderen dat de techniek werkt zeker bij een grote selectie
Duidelijk in scene gezet.quote:
Stel hij wordt de grootste. (Voorwaarde 1 om premier te worden.) Dan moet hij nog tot 76 komen qua coalitie. Ik weet niet waar hi die + 50 vandaan moet halen zonder dat het een bizarre coalitie wordt. Bijvoorbeeld D66, NSC, SP, Denk, Volt, CDA? Lijkt me best onwerkbaar zijn misschien niet eens genoeg zetels. PVV en PvdA lijkt me uitgesloten dan klapt die partij meteen uit elkaar. In wat voor normale coalitie zie jij TImmermans premier worden dan?quote:Op woensdag 22 november 2023 15:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo moet Timmermans een bizarre coalitie optrommelen?
Of VVD stopt met moeilijk doen over asielzoekers en de PvdA/GL slikt kerncentralesquote:Op woensdag 22 november 2023 15:15 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
meer asielzoekers en minder kerncentrales
Denk dat PvdA/GL beter financiële consessies kan bedingen om de armoede te bestrijden e.d. Kerncentrales… tsja.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Of VVD stopt met moeilijk doen over asielzoekers en de PvdA/GL slikt kerncentrales
Of VVD krijgt zijn kerncentrales niet en mag wel asielzoekers pesten
PvdA/GL-VVD-NSC, de meest normale coalitie doe er te vormen is, de coalitie waar we sinds de intrede van Omtzigt al op af gaan en waar Timmermans, Yeşilgöz en Omtzigt al weken op voorsorteren.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Stel hij wordt de grootste. (Voorwaarde 1 om premier te worden.) Dan moet hij nog tot 76 komen qua coalitie. Ik weet niet waar hi die + 50 vandaan moet halen zonder dat het een bizarre coalitie wordt. Bijvoorbeeld D66, NSC, SP, Denk, Volt, CDA? Lijkt me best onwerkbaar zijn misschien niet eens genoeg zetels. PVV en PvdA lijkt me uitgesloten dan klapt die partij meteen uit elkaar. In wat voor normale coalitie zie jij TImmermans premier worden dan?
Je vergeet de VVD. Die is zelf net zo goed veroordeeld tot PvdA/GLquote:Op woensdag 22 november 2023 15:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Stel hij wordt de grootste. (Voorwaarde 1 om premier te worden.) Dan moet hij nog tot 76 komen qua coalitie. Ik weet niet waar hi die + 50 vandaan moet halen zonder dat het een bizarre coalitie wordt. Bijvoorbeeld D66, NSC, SP, Denk, Volt, CDA? Lijkt me best onwerkbaar zijn misschien niet eens genoeg zetels. PVV en PvdA lijkt me uitgesloten dan klapt die partij meteen uit elkaar. In wat voor normale coalitie zie jij TImmermans premier worden dan?
Qua CO2 uitstoot had het zo ontzettend veel gescheeld als vorige eeuw niet zo'n bizarre hetze tegen kerncentrales was gevoerd...quote:Op woensdag 22 november 2023 15:14 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat de grootste 2 issues tussen Timmermans/Yesilgoz voor een coalitie zijn asielzoekers en kerncentrales en dat ze die tegen elkaar uitruilen. De vraag is alleen in positieve of negatieve zin.
Dit is wat de achterban van elk van die partijen gewoonweg niet wilt. In deze geef ik @Lord-Ronddraai gelijk wat betreft het vormen van een coalitie als Fransje de grootste wordt. Totaal niet realistisch voor de kiezer en daarmee zakt het vertrouwen nog verder weg.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:44 schreef Hanca het volgende:
PvdA/GL-VVD-NSC, de meest normale coalitie doe er te vormen is,
Zal wel BBB bij moeten voor een meerderheid in beide kamers denk ik?quote:Op woensdag 22 november 2023 15:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
PvdA/GL-VVD-NSC, de meest normale coalitie doe er te vormen is, de coalitie waar we sinds de intrede van Omtzigt al op af gaan en waar Timmermans, Yeşilgöz en Omtzigt al weken op voorsorteren.
Dat vraag ik me af. En daarnaast is dat nog nooit een beletsel geweest.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dit is wat de achterban van elk van die partijen gewoonweg niet wilt.
Meerderheid eerste kamer is niet nodig, daarnaast zijn PvdA/GL, NSC en VVD alle 3 voor een stikstofaanpak die BBB nooit zal steunen.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:56 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Zal wel BBB bij moeten voor een meerderheid in beide kamers denk ik?
Vandaar dat het vertrouwen zo verschrikkelijk hoog is natuurlijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. En daarnaast is dat nog nooit een beletsel geweest.
quote:Binnenlandse Zaken: kleur geen twee bolletjes in bij GL-PvdA
Op sociale media worden berichten geplaatst dat mensen die op GL-PvdA willen stemmen twee bolletjes moeten inkleuren. "Niet juist", waarschuwt het ministerie van Binnenlandse Zaken woensdag in een verklaring. "Voor een geldige stem moet je één bolletje rood kleuren."
Op WhatsApp, X en andere sociale media gaan berichten in meerdere varianten rond. Zo schrijft iemand: "Wil je #GroenLinks-PvdA stemmen vandaag? Let dan goed op dat je twee bolletjes rood moet kleuren. Dit i.v.m. de gecombineerde lijst." Bij deze Tweede Kamerverkiezingen vormen GroenLinks en de PvdA één lijst. Het is de eerste keer dat de partijen dat doen tijdens een Tweede Kamerverkiezing.
Okay, lijkt me bizarre politiek van PvdA/GL, niks geleerd van de laatste keer dat ze groot waren en een coalitie met VVD deden. Zijn ze meteen alle strategische stemmers kwijt, groot deel achterban ook waarschijnlijk. Je wordt de grootste als linkse partij en gaat met VVD?quote:Op woensdag 22 november 2023 15:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je vergeet de VVD. Die is zelf net zo goed veroordeeld tot PvdA/GL
Hetzelfde als bepaalde partijen niet in een achterhaalde "windenergie kost alleen maar keiveel geld" groef waren blijven hangenquote:Op woensdag 22 november 2023 15:54 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Qua CO2 uitstoot had het zo ontzettend veel gescheeld als vorige eeuw niet zo'n bizarre hetze tegen kerncentrales was gevoerd...
Met de hedendaagse versplintering is megawinst niet meer mogelijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
dat garandeert megawinst de volgende verkiezing.
Deze redenatie gaat alleen op bij mensen die geen barst om het land geven, maar puur partijpolitiek als een spelletje zien.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Kunnen ze veel beter NSC en VVD met de PVV laten gaan, dat garandeert megawinst de volgende verkiezing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |