Hoezo moet Timmermans een bizarre coalitie optrommelen?quote:Op woensdag 22 november 2023 15:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt me ook, bij de vorige verkiezingen was een linkse premier uitgesloten. (Nu lijkt Timmermans me ook kansloos wat voor bizarre coalitie zou hij dan moeten optrommelen.) Maar als het Kaag werd had je dat nog als troost I guess ze is lang niet zo rechts als Yesilguz.
meer asielzoekers en minder kerncentralesquote:Op woensdag 22 november 2023 15:14 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat de grootste 2 issues tussen Timmermans/Yesilgoz voor een coalitie zijn asielzoekers en kerncentrales en dat ze die tegen elkaar uitruilen. De vraag is alleen in positieve of negatieve zin.
Interessant wel maar ik mis in deze het stemgeheim. Stel dat de print met de selectie anders aangeeft dan keuze stemmer? Diegene moet dat kenbaar (willen/kunnen) maken.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Het verkiezingsproces veilig digitaliseren is helemaal niet complex en vergt slechts marginale aanvullingen bovenop een stemmachine.
1. De kiezer maakt zijn / haar keuze en voert deze uit.
2. Naast de digitale output komt er ook een print met de selectie
3. De kiezer ziet dat beide hetzelfde zijn en drukt op bevestigen
4. De print wordt in het stembureau in een bus gestopt
5. Er vindt een willekeurige selectie van stembureaus plaats
6. Op de geselecteerde stembureaus wordt digitaal met papier vergeleken
3 garandeert dat de kiezer controle kan uitvoeren
4 garandeert het stemgeheim en voorkomt verkoop van stemmen
5/6 garanderen dat de techniek werkt zeker bij een grote selectie
Kijk, constructief denkenquote:Op woensdag 22 november 2023 15:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Het verkiezingsproces veilig digitaliseren is helemaal niet complex en vergt slechts marginale aanvullingen bovenop een stemmachine.
1. De kiezer maakt zijn / haar keuze en voert deze uit.
2. Naast de digitale output komt er ook een print met de selectie
3. De kiezer ziet dat beide hetzelfde zijn en drukt op bevestigen
4. De print wordt in het stembureau in een bus gestopt
5. Er vindt een willekeurige selectie van stembureaus plaats
6. Op de geselecteerde stembureaus wordt digitaal met papier vergeleken
3 garandeert dat de kiezer controle kan uitvoeren
4 garandeert het stemgeheim en voorkomt verkoop van stemmen
5/6 garanderen dat de techniek werkt zeker bij een grote selectie
Duidelijk in scene gezet.quote:
Stel hij wordt de grootste. (Voorwaarde 1 om premier te worden.) Dan moet hij nog tot 76 komen qua coalitie. Ik weet niet waar hi die + 50 vandaan moet halen zonder dat het een bizarre coalitie wordt. Bijvoorbeeld D66, NSC, SP, Denk, Volt, CDA? Lijkt me best onwerkbaar zijn misschien niet eens genoeg zetels. PVV en PvdA lijkt me uitgesloten dan klapt die partij meteen uit elkaar. In wat voor normale coalitie zie jij TImmermans premier worden dan?quote:Op woensdag 22 november 2023 15:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo moet Timmermans een bizarre coalitie optrommelen?
Of VVD stopt met moeilijk doen over asielzoekers en de PvdA/GL slikt kerncentralesquote:Op woensdag 22 november 2023 15:15 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
meer asielzoekers en minder kerncentrales
Denk dat PvdA/GL beter financiële consessies kan bedingen om de armoede te bestrijden e.d. Kerncentrales… tsja.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Of VVD stopt met moeilijk doen over asielzoekers en de PvdA/GL slikt kerncentrales
Of VVD krijgt zijn kerncentrales niet en mag wel asielzoekers pesten
PvdA/GL-VVD-NSC, de meest normale coalitie doe er te vormen is, de coalitie waar we sinds de intrede van Omtzigt al op af gaan en waar Timmermans, Yeşilgöz en Omtzigt al weken op voorsorteren.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Stel hij wordt de grootste. (Voorwaarde 1 om premier te worden.) Dan moet hij nog tot 76 komen qua coalitie. Ik weet niet waar hi die + 50 vandaan moet halen zonder dat het een bizarre coalitie wordt. Bijvoorbeeld D66, NSC, SP, Denk, Volt, CDA? Lijkt me best onwerkbaar zijn misschien niet eens genoeg zetels. PVV en PvdA lijkt me uitgesloten dan klapt die partij meteen uit elkaar. In wat voor normale coalitie zie jij TImmermans premier worden dan?
Je vergeet de VVD. Die is zelf net zo goed veroordeeld tot PvdA/GLquote:Op woensdag 22 november 2023 15:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Stel hij wordt de grootste. (Voorwaarde 1 om premier te worden.) Dan moet hij nog tot 76 komen qua coalitie. Ik weet niet waar hi die + 50 vandaan moet halen zonder dat het een bizarre coalitie wordt. Bijvoorbeeld D66, NSC, SP, Denk, Volt, CDA? Lijkt me best onwerkbaar zijn misschien niet eens genoeg zetels. PVV en PvdA lijkt me uitgesloten dan klapt die partij meteen uit elkaar. In wat voor normale coalitie zie jij TImmermans premier worden dan?
Qua CO2 uitstoot had het zo ontzettend veel gescheeld als vorige eeuw niet zo'n bizarre hetze tegen kerncentrales was gevoerd...quote:Op woensdag 22 november 2023 15:14 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat de grootste 2 issues tussen Timmermans/Yesilgoz voor een coalitie zijn asielzoekers en kerncentrales en dat ze die tegen elkaar uitruilen. De vraag is alleen in positieve of negatieve zin.
Dit is wat de achterban van elk van die partijen gewoonweg niet wilt. In deze geef ik @Lord-Ronddraai gelijk wat betreft het vormen van een coalitie als Fransje de grootste wordt. Totaal niet realistisch voor de kiezer en daarmee zakt het vertrouwen nog verder weg.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:44 schreef Hanca het volgende:
PvdA/GL-VVD-NSC, de meest normale coalitie doe er te vormen is,
Zal wel BBB bij moeten voor een meerderheid in beide kamers denk ik?quote:Op woensdag 22 november 2023 15:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
PvdA/GL-VVD-NSC, de meest normale coalitie doe er te vormen is, de coalitie waar we sinds de intrede van Omtzigt al op af gaan en waar Timmermans, Yeşilgöz en Omtzigt al weken op voorsorteren.
Dat vraag ik me af. En daarnaast is dat nog nooit een beletsel geweest.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dit is wat de achterban van elk van die partijen gewoonweg niet wilt.
Meerderheid eerste kamer is niet nodig, daarnaast zijn PvdA/GL, NSC en VVD alle 3 voor een stikstofaanpak die BBB nooit zal steunen.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:56 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Zal wel BBB bij moeten voor een meerderheid in beide kamers denk ik?
Vandaar dat het vertrouwen zo verschrikkelijk hoog is natuurlijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. En daarnaast is dat nog nooit een beletsel geweest.
quote:Binnenlandse Zaken: kleur geen twee bolletjes in bij GL-PvdA
Op sociale media worden berichten geplaatst dat mensen die op GL-PvdA willen stemmen twee bolletjes moeten inkleuren. "Niet juist", waarschuwt het ministerie van Binnenlandse Zaken woensdag in een verklaring. "Voor een geldige stem moet je één bolletje rood kleuren."
Op WhatsApp, X en andere sociale media gaan berichten in meerdere varianten rond. Zo schrijft iemand: "Wil je #GroenLinks-PvdA stemmen vandaag? Let dan goed op dat je twee bolletjes rood moet kleuren. Dit i.v.m. de gecombineerde lijst." Bij deze Tweede Kamerverkiezingen vormen GroenLinks en de PvdA één lijst. Het is de eerste keer dat de partijen dat doen tijdens een Tweede Kamerverkiezing.
Okay, lijkt me bizarre politiek van PvdA/GL, niks geleerd van de laatste keer dat ze groot waren en een coalitie met VVD deden. Zijn ze meteen alle strategische stemmers kwijt, groot deel achterban ook waarschijnlijk. Je wordt de grootste als linkse partij en gaat met VVD?quote:Op woensdag 22 november 2023 15:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je vergeet de VVD. Die is zelf net zo goed veroordeeld tot PvdA/GL
Hetzelfde als bepaalde partijen niet in een achterhaalde "windenergie kost alleen maar keiveel geld" groef waren blijven hangenquote:Op woensdag 22 november 2023 15:54 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Qua CO2 uitstoot had het zo ontzettend veel gescheeld als vorige eeuw niet zo'n bizarre hetze tegen kerncentrales was gevoerd...
Met de hedendaagse versplintering is megawinst niet meer mogelijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
dat garandeert megawinst de volgende verkiezing.
Deze redenatie gaat alleen op bij mensen die geen barst om het land geven, maar puur partijpolitiek als een spelletje zien.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Kunnen ze veel beter NSC en VVD met de PVV laten gaan, dat garandeert megawinst de volgende verkiezing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |