abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211383532
quote:
6s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:32 schreef aTypisch het volgende:
wat is live de leukste uitzending om de uitslagen een beetje in de gaten te houden (op den tv of joetoep)?
de Belg. De NPO wordt opgeheven
  woensdag 22 november 2023 @ 18:24:23 #152
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211383536
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik hoop dat ook dat we voor altijd dit prachtig mooie systeem houden. Waarbij iedere stem evenveel telt.
Binnenkort misschien een welwillende dictatuur van kunstmatige intelligentie eens proberen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 22 november 2023 @ 18:25:33 #153
38496 Perrin
pi_211383548
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:16 schreef Monolith het volgende:

[..]
Proportionele representatie maakt dat het meestal wel meevalt. In FPTP-systemen met een hele rits aan races die dicht bij elkaar liggen kan een kleine bias een groot effect hebben.
Ja echt spannend wordt het vaak niet, nu hooguit welke van de 4 grote partijen de grootste wordt en mag gaan formeren.
  woensdag 22 november 2023 @ 18:27:08 #154
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_211383561
Wel eeuwig zonde dat de allerbeste reden om PvdA/GL te stemmen zo laat bekend gemaakt wordt!

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ofte-om-te-emigreren
  woensdag 22 november 2023 @ 18:30:36 #155
38496 Perrin
pi_211383600
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:27 schreef mcmlxiv het volgende:
Wel eeuwig zonde dat de allerbeste reden om PvdA/GL te stemmen zo laat bekend gemaakt wordt!

Dat gaat Frans heel wat stemmen opleveren.
pi_211383638
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja echt spannend wordt het vaak niet, nu hooguit welke van de 4 grote partijen de grootste wordt en mag gaan formeren.
Het Nederlandse systeem heeft sowieso wel redelijke buffers tegen al te radicale koerswijzigingen.
Mensen lijken soms te denken dat wanneer bijvoorbeeld de PVV de grootste zou worden hun partijprogramma integraal uitgevoerd gaat worden, maar dat gaat in de verste verte niet gebeuren natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211383649
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je hebt geen garantie dat VVD-NSC-PVV niks voor elkaar krijgen. Je hebt wel garantie dat het dan de verkeerde kant op gaat.

En ja, ik ben er trots op dat de CU het beleid, met haar kleine zetelaantal, flink heeft proberen bij te sturen. Daar heb je meer aan dan uit puur opportunistisch partijbelang te gaan schreeuwen aan de zijlijn. Ook qua terugwinnen van vertrouwen in de politiek.
Uit landsbelang hadden jullie moeten passen voor die regering uit partijbelang deden jullie mee. Nu tekende je bij het kruisje voor de laatste stuiptrekking van Rutte, geen zak gedaan gekregen vervroegde verkiezingen. Maar chapeau dat jullie kiezers richting de PVV hebben weten te duwen voor je partijbelang, doet het land natuurlijk geen goed maarja. Of wil je met een flinke groei voor PVV oprecht beweren dat vertrouwen in de politiek is gegroeid dankzij jullie coalitie.

Bij een regering met PVV/VVD/NSC heeft de rechtse kiezer die er genoeg zijn in Nederland eindelijk een keer zijn zin bijna zonder compromis. Dat mag best een keer. Met PVV is er weldegelijk garantie dat het klapt, Rutte had dat wel door na 1 keer maar laat ze hun kop maar nog een keer aan dezelfde steen stoten.

Vertrouwen terugwinnen doe je echt niet door constant te proberen de zin van jouw partij door te drijven ook. Jij denkt blijkbaar alleen maar op extreem korte termijn. Krampachtig nooit zonder macht kunnen werkt gewoon averechts heb je zo weinig vertrouwen in democratie? Ik ben meer van de spreuk regeren is vooruitzien.

Dus je zit als PvdA uit landsbelang een keertje uit en dáárna krijg je een keer een echte bezem om te vegen. In plaats van zoals jij voorstelt altijd maar met een handvegertje tewerk te moeten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 22-11-2023 18:47:48 ]
pi_211383674
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Uit landsbelang hadden jullie moeten passen voor die regering uit partijbelang deden jullie mee. Nu tekende je bij het kruisje voor de laatste stuiptrekking van Rutte, geen zak gedaan gekregen vervroegde verkiezingen. Maar chapeau dat jullie kiezers richting de PVV hebben weten te duwen voor je partijbelang, doet het land natuurlijk geen goed maarja.

Bij een regering met PVV/VVD/NSC heeft de rechtse kiezer die er genoeg zijn in Nederland eindelijk een keer zijn zin bijna zonder compromis. Dat mag best een keer. Met PVV is er weldegelijk garantie dat het klapt, Rutte had dat wel door na 1 keer maar laat ze hun kop maar nog een keer aan dezelfde steen stoten.

Vertrouwen terugwinnen doe je echt niet door constant te proberen de zin van jouw partij door te drijven ook. Jij denkt blijkbaar alleen maar op extreem korte termijn. Ik ben meer van de spreuk regeren is vooruitzien.

Dus je zit als PvdA uit landsbelang een keertje uit en dáárna krijg je een keer een echte bezem om te vegen. In plaats van zoals jij voorstelt altijd maar met een handvegertje tewerk te moeten.
Echt, totaal met je oneens. Die eerste zin alleen al, hoe krijg je het uit je toetsenbord. De CU wilde de tweede keer niet eens regeren, maar waren ook de enige partij (ja, ook PvdA was tegen) die een minderheidskabinet voor zich zag. Dus die optie verviel en toen moest de CU wel.

En gelukkig staat Timmermans er niet zo in als jij, dit is een duidelijke handreiking: https://www.trouw.nl/poli(...)graven-uit~bb57317b/

En ik zie geen enkele reden om te denken dat PvdA in de oppositie groter wordt. Integendeel zelfs, ik denk dat ze dan bij de volgende verkiezingen weer onder de 20 duiken. Kun je als veel kleiner PvdA met de VVD gaan praten, dat helpt niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211384114
Er is voor allebei de opties wat te zeggen, ik vond het met Rutte 2 helemaal geen probleem dat de PvdA instapte met name na Rutte 1 (weten we het nog, de PVV gedoogregering?) en ik denk ook dat PvdA er toen, in de nasleep van de 2008 crisis goed aan deed om er in te stappen.

Het is wel heel erg jammer dat de PvdA daar alleen op afgerekend is en dat is tegelijkertijd het grote risico van zo'n keuze. Langs de zijlijn blijven roepen is veilig maar je bereikt er ook niets mee.
pi_211384231
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:18 schreef Tijger_m het volgende:
Er is voor allebei de opties wat te zeggen, ik vond het met Rutte 2 helemaal geen probleem dat de PvdA instapte met name na Rutte 1 (weten we het nog, de PVV gedoogregering?) en ik denk ook dat PvdA er toen, in de nasleep van de 2008 crisis goed aan deed om er in te stappen.

Het is wel heel erg jammer dat de PvdA daar alleen op afgerekend is en dat is tegelijkertijd het grote risico van zo'n keuze. Langs de zijlijn blijven roepen is veilig maar je bereikt er ook niets mee.
Rutte II heeft wel echt een aantal schandalige beslissingen genomen hoor.

Het sluiten van 60% van de bejaardentehuizen bijvoorbeeld.

Of het sluiten van de Sociale werkvoorziening (voor nieuwe toegang althans).

Of de WIA en Wajongers overhevelen (dumpen) in de Bijstand als ze niet 80% of meer arbeidsongeschikt waren.

Of het over de schutting gooien van zorgtaken naar gemeenten met een bezuiniging van 30%.

Dus imo volledig terecht dat de PvdA daarop werd afgerekend.

Dat bovenstaande VVD-ers niets boeit is geen geheim.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211384258
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Rutte II heeft wel echt een aantal schandalige beslissingen genomen hoor.

Het sluiten van 60% van de bejaardentehuizen bijvoorbeeld.

Of het sluiten van de Sociale werkvoorziening (voor nieuwe toegang althans).

Of de WIA en Wajongers overhevelen (dumpen) in de Bijstand als ze niet 80% of meer arbeidsongeschikt waren.

Of het over de schutting gooien van zorgtaken naar gemeenten met een bezuiniging van 30%.
Ben je het er mee eens dat Rutte 2, vooral dankzij het beleid van de vorige kabinetten harde keuzes moest maken en had je liever gezien dat die keuzes door VVD-CDA-PVV gemaakt waren geweest? Want ik ben er redelijk van overtuigd dat het dan een stuk erger was geweest. Zie het VK met Austerity ter illustratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2023 19:28:51 ]
pi_211384292
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ben je het er mee eens dat Rutte 2, vooral dankzij het beleid van de vorige kabinetten harde keuzes moest maken en had je liever gezien dat die keuzes door VVD-CDA-PVV gemaakt waren geweest? Want ik ben er redelijk van overtuigd dat het dan een stuk erger was geweest. Zie het VK met Austerity ter illustratie.
Dat is ook nog een punt. Het kabinet hoefde helemaal niet dergelijke draconische maatregelen te nemen.

Ondermeer econoom Bas Jacobs heeft laten zien dat dat bewuste kabinet meer bezuinigd heeft dan nodig en daarmee de crisis heeft verlengd en verdiept.

Zie: https://www.eur.nl/nieuws(...)et-uit-het-dal-klimt
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211384383
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dat is ook nog een punt. Het kabinet hoefde helemaal niet dergelijke draconische maatregelen te nemen.

Ondermeer econoom Bas Jacobs heeft laten zien dat dat bewuste kabinet meer bezuinigd heeft dan nodig en daarmee de crisis heeft verlengd en verdiept.

Dat is wel vooral wijsheid achteraf, bijna alle economen zeiden vooraf dat bezuinigen wel nodig was.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211384425
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:27 schreef mcmlxiv het volgende:

Als hij Gordon meeneemt stem ik de volgende keer PvdA/GL.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211384434
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja, en bekijk dan eens hoe EU wijd hoe de vlag er voor stond want Nederland was bepaald niet alleen in dat verhaal en sinds die tijd is de economie wel flink gegroeid, dat begint in 2014, grappig genoeg, een jaar nadat Jacobs dit riep. En zijn eis dat de banken meer eigen vermogen moesten hebben is ingewilligd.

Alleen 2020 laat overigens een dip zien en dat was corona. Ik zeg niet dat de bezuinigingen altijd nodig waren of goed waren, ik zeg wel dat dit de algemene trend en het economische advies was.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2023 19:40:22 ]
pi_211384603
Ben geen PvdA’er maar vind ook dat de PvdA veel te hard is afgerekend destijds. Ik zou het ook wel mooi vinden om Diederik Samsom straks terug te zien als minister
pi_211384711
Uurtje nog. :D Spanning.
pi_211384781
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:37 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Als hij Gordon meeneemt stem ik de volgende keer PvdA/GL.
_O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211384810
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:48 schreef Raw85 het volgende:
Ben geen PvdA’er maar vind ook dat de PvdA veel te hard is afgerekend destijds. Ik zou het ook wel mooi vinden om Diederik Samsom straks terug te zien als minister
Ja, of gewoon als opvolger van Hoekstra, hij zit prima in Europa.
pi_211384848
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar hij heeft ook aangegeven dat hij het gaat doen als hij wordt gevraagd ;)
  woensdag 22 november 2023 @ 20:05:06 #171
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211384922
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:48 schreef Raw85 het volgende:
De Pvda is meegegaan in het voorstel van de VVD om de huren extra te verhogen met 1% bovenop de jaarlijkse inflatie aanpassing , om de woningprijzen te stimuleren, die extra huurverhoging is pas onlangs ongedaan gemaakt, dat voelde voor de achterban van de pvda als verrraad
Veleen zijn toen PVV gaan stemmen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211385007
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is nog een mogelijkheid, de kans dat een volgend kabinet Hoekstra weer naar voren schuift lijkt mij aardig rond de nul te zitten.
pi_211386087
Rustig hier :{
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 20:52:57 #174
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_211386178
Stilte voor de storm.
pi_211386209
Spanning, top 3 wat ik vermoed:

1. PvdA/GL
2. PVV
3. VVD

Linkse partijen zullen opgegeten zijn door PvdA/GL, al een paar dagen peilingen met de PVV aan kop dat kan nog wel eens heel tactische stemmen opleveren.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 20:55:20 #176
416575 crew  Evenstar
pi_211386270
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 20:53 schreef Tekaschi het volgende:
Spanning, top 3 wat ik vermoed:

1. PvdA/GL
2. PVV
3. VVD
Ik denk toch dat VVD grootste blijft.

1. VVD
2. PvdA / GL
3. PVV

Ook al heeft Wilders het goed gedaan met debatten. Als je kijkt dat opkomst laag is kan dat wel eens negatief uitpakken voor vooral PVV.
  woensdag 22 november 2023 @ 20:56:59 #177
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_211386340
Vond het wel irritant dat Dilan elke keer aan mijn kant stond toen ik wilde stemmen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_211386410
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 20:50 schreef Dazalbest1 het volgende:
Rustig hier :{
Klopt aardig met de opkomst bij het stemmen, lijkt het :D
pi_211386433
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 20:55 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik denk toch dat VVD grootste blijft.

1. VVD
2. PvdA / GL
3. PVV

Ook al heeft Wilders het goed gedaan met debatten. Als je kijkt dat opkomst laag is kan dat wel eens negatief uitpakken voor vooral PVV.
Laatste vermoed ik ook.
  woensdag 22 november 2023 @ 20:59:44 #180
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_211386470
Bijna
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:00:43 #181
416575 crew  Evenstar
pi_211386535
Zow PVV grootste :D
pi_211386616
WTF
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:01:46 #183
416575 crew  Evenstar
pi_211386639
Wilders premier :D
  woensdag 22 november 2023 @ 21:01:53 #184
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_211386648
Zo
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:02:28 #185
416575 crew  Evenstar
pi_211386698
D66 en CDA terecht grootste verliezers.
pi_211386741
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:01 schreef Evenstar het volgende:
Moet hij eerst een meerderheidscoalitie zien te vinden.
pi_211386762
Fvd nog maar 3 zetels zou goed nieuws zijn
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:03:31 #188
416575 crew  Evenstar
pi_211386769
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dit gaat echt niks worden ... Niemand gaat er uit komen met PVV.
pi_211386777
Wtf, Wilders gewoon MP :D

We gaan het meemaken _O-
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:03:59 #190
416575 crew  Evenstar
pi_211386796
Bij1 foetsie _O_
  woensdag 22 november 2023 @ 21:04:26 #191
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211386820
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:03 schreef FireFox1 het volgende:

We gaan het meemaken _O-
Wilders gaat nooit een coalitie kunnen vormen, lol.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_211386821
Zo koekoek. Ik vind het wel verrassend. Wel heel fijn dat VVD niet meer de grootste is.
pi_211386832
Is toch wel achterlijk als je zo'n overwinning hebt en je kunt niet in de regering komen door een aantal dwarsliggers. De stem van het volk mag toch wel een keer gehoord worden onderhand zou je denken.
pi_211386837
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:01 schreef Evenstar het volgende:
Dat betwijfel ik. Maar het is wel redelijk dramatisch.
pi_211386845
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ja, lijkt wel alsof mensen denken dat je dan automatisch premier wordt ofzo.
pi_211386886
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:03 schreef FireFox1 het volgende:

We gaan het meemaken _O-
Dat wordt nogmaals stemmen. Of een soort van regenboogcoalitie onderhand. Over rechts zal niet lukken zonder NSC.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 21:05:30 #197
416575 crew  Evenstar
pi_211386892
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:04 schreef alpeko het volgende:
Zo koekoek. Ik vind het wel verrassend. Wel heel fijn dat VVD niet meer de grootste is.
Nou weet niet of PVV als grootste nou zoveel beter is dan VVD grootste _O-
pi_211386893
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Is toch wel achterlijk als je zo'n overwinning hebt en je kunt niet in de regering komen door een aantal dwarsliggers. De stem van het volg mag toch wel een keer gehoord worden onderhand zou je denken.
35 zetels is geen meerderheid, he? Je bent neit Het Volk omdat je op een bepaalde partij stemt.

Ik kots van de PVV en ik ben zo Nederlands en deel van het volk als jij dat bent.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2023 21:06:15 ]
pi_211386929
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Is toch wel achterlijk als je zo'n overwinning hebt en je kunt niet in de regering komen door een aantal dwarsliggers. De stem van het volk mag toch wel een keer gehoord worden onderhand zou je denken.
Dat ligt toch ook wel een beetje aan welke punten PVV bereid is te laten varen.
pi_211386936
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
35 zetels is geen meerderheid, he? Je bent neit Het Volk omdat je op een bepaalde partij stemt.
pvv + vvd + nsc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')