Zielig grapje en ook kansloos, want in het stemlokaal wordt uitgelegd hoe je moet stemmen en benadrukt dat twee bolletjes een ongeldige stem is.quote:
Zegt wel iets over de naïviteit van de gemiddelde PvdA/GL-stemmer.quote:
Want jij denkt dat de gemiddelde PvdA/GL-stemmer daadwerkelijk twee bolletjes inkleurt? Ironisch genoeg zegt dat vooral iets over jouw naïviteit.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:14 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zegt wel iets over de naïviteit van de gemiddelde PvdA/GL-stemmer.
Wie zegt dat iemand er ingetrapt is dan?quote:Op woensdag 22 november 2023 16:14 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zegt wel iets over de naïviteit van de gemiddelde PvdA/GL-stemmer.
Als we nou digitaal waren gegaan, dan hadden we het snel kunnen uitzoeken. Duh.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie zegt dat iemand er ingetrapt is dan?
Absoluut niet soms moet je door de zure appel heenbijten. De coalitie die jij voorstelt PvdA,VVD,NSC die vrijwel niemand tevreden stelt gaat de kiezer niet kalmeren hoor. Op die manier voelen nogmaals bijna alle rechtse en linkse kiezers zich ongehoord en gaat er een rits naar de flanken. Het midden blijft misschien redelijk tevree maar die zijn dat toch met ongeveer elke mogelijkheid.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Deze redenatie gaat alleen op bij mensen die geen barst om het land geven, maar puur partijpolitiek als een spelletje zien.
Owh ja, vertel eens?quote:Op woensdag 22 november 2023 16:19 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als we nou digitaal waren gegaan, dan hadden we het snel kunnen uitzoeken. Duh.
Als PvdA stemmer zou ik me enorm bekocht voelen als Timmermans een coalitie met PVV had kunnen voorkomen, maar de VVD in de handen van Wilders had gedreven.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Absoluut niet soms moet je door de zure appel heenbijten. De coalitie die jij voorstelt PvdA,VVD,NSC die vrijwel niemand tevreden stelt gaat de kiezer niet kalmeren hoor. Op die manier voelen nogmaals bijna alle rechtse en linkse kiezers zich ongehoord en gaat er een rits naar de flanken. Het midden blijft misschien redelijk tevree maar die zijn dat toch met ongeveer elke mogelijkheid.
Lijkt me niet, Timmermans heeft toch meermaals aangegeven dat de VVD maar even aan de zijlijn moet staan als het aan hem ligt.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je vergeet de VVD. Die is zelf net zo goed veroordeeld tot PvdA/GL
Ik zie roomblanke Liselore van 18 met haar rebelse neuspiercing er wel voor aan om eerlijk te zeggen.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Want jij denkt dat de gemiddelde PvdA/GL-stemmer daadwerkelijk twee bolletjes inkleurt? Ironisch genoeg zegt dat vooral iets over jouw naïviteit.
Timmermans heeft juist ook steeds benadrukt dat samenwerken belangrijk is, ook bij Yeşilgöz.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:23 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lijkt me niet, Timmermans heeft toch meermaals aangegeven dat de VVD maar even aan de zijlijn moet staan als het aan hem ligt.
Dat zegt vooral iets over jou.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:25 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik zie roomblanke Liselore van 18 met haar rebelse neuspiercing er wel voor aan om eerlijk te zeggen.
Veels te veel conservatievelingen binnen dit topic, geen zin om de progressieve jongen uit te hangen.quote:
Het stonk ook in het stemlokaal. Stond iemand met lang grijs haar, bleek gezicht, in een hokje te stemmen. Ik zag dat die het bolletje van GL/PvdA inkleurde.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zegt vooral iets over jou.
Stem je geen CU meer? Als daadwerkelijke PvdA stemmer voel ik me bekocht als ze met VVD en NSC gaan, ik stem toch geen linkse partij zodat we alsnog rechts beleid krijgen om volgende verkiezingen weer gedecimeerd te worden op links. Laat de PVV het maar doen dan kunnen we volgend jaar weer stemmen. Met veel van de waardelooste partijen in chaos.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als PvdA stemmer zou ik me enorm bekocht voelen als Timmermans een coalitie met PVV had kunnen voorkomen, maar de VVD in de handen van Wilders had gedreven.
Zijn ook al briefjes gezien met: Vanwege drukte moeten mensen die pvda/gl willen stemmen, morgen stemmen.quote:
Geen garantie dat je volgend jaar weer mag stemmen, wel garantie dat het land de komende jaren achteruit gaat door een zeer rechtse coalitie. Goed idee...quote:Op woensdag 22 november 2023 16:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Stem je geen CU meer? Als daadwerkelijke PvdA stemmer voel ik me bekocht als ze met VVD en NSC gaan, ik stem toch geen linkse partij zodat we alsnog rechts beleid krijgen om volgende verkiezingen weer gedecimeerd te worden op links. Laat de PVV het maar doen dan kunnen we volgend jaar weer stemmen. Met veel van de waardelooste partijen in chaos.
Er is mij niks uitgelegd, hoor. Er wordt stilzwijgend je ID bekeken en vergeleken met de gegevens op de stempas, en je krijgt een formulier overhandigd. Allemaal in alle rust en stilte.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zielig grapje en ook kansloos, want in het stemlokaal wordt uitgelegd hoe je moet stemmen en benadrukt dat twee bolletjes een ongeldige stem is.
Dan nog staat het in het stemhok vermeld.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is mij niks uitgelegd, hoor. Er wordt stilzwijgend je ID bekeken en vergeleken met de gegevens op de stempas, en je krijgt een formulier overhandigd. Allemaal in alle rust en stilte.
Dat is aan de kiezer. Net aan hem. Natuurlijk wil hij liefst niet met VVD maar welk alternatief zonder is er? Dan wordt het oppositie. Ga je partijbelang dan boven landsbelang stellen?quote:Op woensdag 22 november 2023 16:23 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lijkt me niet, Timmermans heeft toch meermaals aangegeven dat de VVD maar even aan de zijlijn moet staan als het aan hem ligt.
Maar je kreeg wel een potlood als aandenken mee.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:05 schreef Sjemmert het volgende:
Moest vanmiddag nog even denken aan de vorige verkiezingen. Was met covid toen en moest naar een andere locatie en dat was vreemd genoeg ook de enige keer dat ik 40 min in de rij stond met een hele mensenmassa ipv dat ik gewoon binnen 2 minuten binnen en buiten stond zoals vandaag.
Er gaat in Nederland nooit een links-progressieve meerderheid komen, als de PvdA daar op wacht zijn ze voor eeuwig oppositiepartij.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:08 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is aan de kiezer. Net aan hem. Natuurlijk wil hij liefst niet met VVD maar welk alternatief zonder is er? Dan wordt het oppositie. Ga je partijbelang dan boven landsbelang stellen?
Heb je hem nog?quote:Op woensdag 22 november 2023 17:08 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar je kreeg wel een potlood als aandenken mee.
Ik wel, er is van de week nog een sinterklaas mee ingekleurdquote:
21u eerste exitpoll, meestal om 21.30 definitieve exitpoll en dan komen de eerste uitslagen binnen. Ik denk dat het morgen pas definitief is, maar vannacht zal er wel al veel duidelijk worden.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:21 schreef KoningWouter het volgende:
Iemand een idee hoe laat we eerste uitslagen kunnen verwachten?
Thanksquote:Op woensdag 22 november 2023 17:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
21u eerste exitpoll, meestal om 21.30 definitieve exitpoll en dan komen de eerste uitslagen binnen. Ik denk dat het morgen pas definitief is, maar vannacht zal er wel al veel duidelijk worden.
Nee hoor garantie dat ze niks gedaan krijgen, daarbij meewerken het land achteruit te laten gaan is nog erger.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen garantie dat je volgend jaar weer mag stemmen, wel garantie dat het land de komende jaren achteruit gaat door een zeer rechtse coalitie. Goed idee...
Ja tuurlijk de enige regeerpartner ooit voor PvdA is VVD, kunnen ze net zo goed fuseren.quote:En bij nieuwe verkiezingen gaan de zetels dan naar BVNL, JA21, BBB of een nieuwe messias, echt niet naar de PvdA. Als PvdA de VVD gaat uitsluiten, regeren ze nooit meer.
Nogal onlogisch om trots te zijn op het dragen van verantwoordelijkheid voor een klimaat waar PVV de grootste kan worden. Tenminste als je zegt een hekel aan ze te hebben. Zolang ze niet mogen regeren blijven die formatie vrijwel onmogelijk maken. Je hoeft niet altijd de macht te hebben he soms kan uitzitten ook een goede keuze zijn. Wat jij goed voor het land vindt is het juist niet. Telkens maar doormodderen op precies dezelfde manier die duidelijk niemand smaakt.quote:En ik stem inderdaad CU en ik ben er trots op dat die wel verantwoordelijkheid nemen als het nodig is om erger te voorkomen.
Duurt meestal toch wel wat langer ivm restzetels e.d.?quote:Op woensdag 22 november 2023 17:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
21u eerste exitpoll, meestal om 21.30 definitieve exitpoll en dan komen de eerste uitslagen binnen. Ik denk dat het morgen pas definitief is, maar vannacht zal er wel al veel duidelijk worden.
Ik kan me van de vorige keer herinneren dat die ene restzetel pas vrij laat "vergeven" was.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Duurt meestal toch wel wat langer ivm restzetels e.d.?
https://nos.nl/collectie/(...)slag-in-vier-stappenquote:Op woensdag 22 november 2023 17:21 schreef KoningWouter het volgende:
Iemand enig idee hoe laat we eerste uitslagen kunnen verwachten?
Dat stond mij ook bij, ja.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan me van de vorige keer herinneren dat die ene restzetel pas vrij laat "vergeven" was.
Nu is het wel een stuk spannender
Hoeft ook niet maar je hoeft je als linkse partij ook niet een regering in te forceren als 100 zetels rechts zijn waarvan 30 extreem.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er gaat in Nederland nooit een links-progressieve meerderheid komen, als de PvdA daar op wacht zijn ze voor eeuwig oppositiepartij.
Is het wel eens voorgekomen dat een eerste exitpoll er megaveel naast zat?quote:Op woensdag 22 november 2023 17:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens dit artikel niet:quote:Op woensdag 22 november 2023 17:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is het wel eens voorgekomen dat een eerste exitpoll er megaveel naast zat?
Die heb ik nu ook weer meegenomenquote:Op woensdag 22 november 2023 17:08 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar je kreeg wel een potlood als aandenken mee.
In Nederland niet zo vaak volgens mij.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is het wel eens voorgekomen dat een eerste exitpoll er megaveel naast zat?
Gewoon lekker de staatsomroep op 1.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:32 schreef aTypisch het volgende:
wat is live de leukste uitzending om de uitslagen een beetje in de gaten te houden (op den tv of joetoep)?
Proportionele representatie maakt dat het meestal wel meevalt. In FPTP-systemen met een hele rits aan races die dicht bij elkaar liggen kan een kleine bias een groot effect hebben.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gewoon lekker de staatsomroep op 1.
Ik hoop dat ook dat we voor altijd dit prachtig mooie systeem houden. Waarbij iedere stem evenveel telt.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Proportionele representatie maakt dat het meestal wel meevalt. In FPTP-systemen met een hele rits aan races die dicht bij elkaar liggen kan een kleine bias een groot effect hebben.
Je hebt geen garantie dat VVD-NSC-PVV niks voor elkaar krijgen. Je hebt wel garantie dat het dan de verkeerde kant op gaat.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hoor garantie dat ze niks gedaan krijgen, daarbij meewerken het land achteruit te laten gaan is nog erger.
[..]
Ja tuurlijk de enige regeerpartner ooit voor PvdA is VVD, kunnen ze net zo goed fuseren.
[..]
Nogal onlogisch om trots te zijn op het dragen van verantwoordelijkheid voor een klimaat waar PVV de grootste kan worden. Tenminste als je zegt een hekel aan ze te hebben. Zolang ze niet mogen regeren blijven die formatie vrijwel onmogelijk maken. Je hoeft niet altijd de macht te hebben he soms kan uitzitten ook een goede keuze zijn. Wat jij goed voor het land vindt is het juist niet. Telkens maar doormodderen op precies dezelfde manier die duidelijk niemand smaakt.
de Belg. De NPO wordt opgehevenquote:Op woensdag 22 november 2023 17:32 schreef aTypisch het volgende:
wat is live de leukste uitzending om de uitslagen een beetje in de gaten te houden (op den tv of joetoep)?
Binnenkort misschien een welwillende dictatuur van kunstmatige intelligentie eens proberen.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop dat ook dat we voor altijd dit prachtig mooie systeem houden. Waarbij iedere stem evenveel telt.
Ja echt spannend wordt het vaak niet, nu hooguit welke van de 4 grote partijen de grootste wordt en mag gaan formeren.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Proportionele representatie maakt dat het meestal wel meevalt. In FPTP-systemen met een hele rits aan races die dicht bij elkaar liggen kan een kleine bias een groot effect hebben.
Dat gaat Frans heel wat stemmen opleveren.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:27 schreef mcmlxiv het volgende:
Wel eeuwig zonde dat de allerbeste reden om PvdA/GL te stemmen zo laat bekend gemaakt wordt!
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ofte-om-te-emigreren
Het Nederlandse systeem heeft sowieso wel redelijke buffers tegen al te radicale koerswijzigingen.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja echt spannend wordt het vaak niet, nu hooguit welke van de 4 grote partijen de grootste wordt en mag gaan formeren.
Uit landsbelang hadden jullie moeten passen voor die regering uit partijbelang deden jullie mee. Nu tekende je bij het kruisje voor de laatste stuiptrekking van Rutte, geen zak gedaan gekregen vervroegde verkiezingen. Maar chapeau dat jullie kiezers richting de PVV hebben weten te duwen voor je partijbelang, doet het land natuurlijk geen goed maarja. Of wil je met een flinke groei voor PVV oprecht beweren dat vertrouwen in de politiek is gegroeid dankzij jullie coalitie.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt geen garantie dat VVD-NSC-PVV niks voor elkaar krijgen. Je hebt wel garantie dat het dan de verkeerde kant op gaat.
En ja, ik ben er trots op dat de CU het beleid, met haar kleine zetelaantal, flink heeft proberen bij te sturen. Daar heb je meer aan dan uit puur opportunistisch partijbelang te gaan schreeuwen aan de zijlijn. Ook qua terugwinnen van vertrouwen in de politiek.
Echt, totaal met je oneens. Die eerste zin alleen al, hoe krijg je het uit je toetsenbord. De CU wilde de tweede keer niet eens regeren, maar waren ook de enige partij (ja, ook PvdA was tegen) die een minderheidskabinet voor zich zag. Dus die optie verviel en toen moest de CU wel.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Uit landsbelang hadden jullie moeten passen voor die regering uit partijbelang deden jullie mee. Nu tekende je bij het kruisje voor de laatste stuiptrekking van Rutte, geen zak gedaan gekregen vervroegde verkiezingen. Maar chapeau dat jullie kiezers richting de PVV hebben weten te duwen voor je partijbelang, doet het land natuurlijk geen goed maarja.
Bij een regering met PVV/VVD/NSC heeft de rechtse kiezer die er genoeg zijn in Nederland eindelijk een keer zijn zin bijna zonder compromis. Dat mag best een keer. Met PVV is er weldegelijk garantie dat het klapt, Rutte had dat wel door na 1 keer maar laat ze hun kop maar nog een keer aan dezelfde steen stoten.
Vertrouwen terugwinnen doe je echt niet door constant te proberen de zin van jouw partij door te drijven ook. Jij denkt blijkbaar alleen maar op extreem korte termijn. Ik ben meer van de spreuk regeren is vooruitzien.
Dus je zit als PvdA uit landsbelang een keertje uit en dáárna krijg je een keer een echte bezem om te vegen. In plaats van zoals jij voorstelt altijd maar met een handvegertje tewerk te moeten.
Rutte II heeft wel echt een aantal schandalige beslissingen genomen hoor.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:18 schreef Tijger_m het volgende:
Er is voor allebei de opties wat te zeggen, ik vond het met Rutte 2 helemaal geen probleem dat de PvdA instapte met name na Rutte 1 (weten we het nog, de PVV gedoogregering?) en ik denk ook dat PvdA er toen, in de nasleep van de 2008 crisis goed aan deed om er in te stappen.
Het is wel heel erg jammer dat de PvdA daar alleen op afgerekend is en dat is tegelijkertijd het grote risico van zo'n keuze. Langs de zijlijn blijven roepen is veilig maar je bereikt er ook niets mee.
Ben je het er mee eens dat Rutte 2, vooral dankzij het beleid van de vorige kabinetten harde keuzes moest maken en had je liever gezien dat die keuzes door VVD-CDA-PVV gemaakt waren geweest? Want ik ben er redelijk van overtuigd dat het dan een stuk erger was geweest. Zie het VK met Austerity ter illustratie.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Rutte II heeft wel echt een aantal schandalige beslissingen genomen hoor.
Het sluiten van 60% van de bejaardentehuizen bijvoorbeeld.
Of het sluiten van de Sociale werkvoorziening (voor nieuwe toegang althans).
Of de WIA en Wajongers overhevelen (dumpen) in de Bijstand als ze niet 80% of meer arbeidsongeschikt waren.
Of het over de schutting gooien van zorgtaken naar gemeenten met een bezuiniging van 30%.
Dat is ook nog een punt. Het kabinet hoefde helemaal niet dergelijke draconische maatregelen te nemen.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ben je het er mee eens dat Rutte 2, vooral dankzij het beleid van de vorige kabinetten harde keuzes moest maken en had je liever gezien dat die keuzes door VVD-CDA-PVV gemaakt waren geweest? Want ik ben er redelijk van overtuigd dat het dan een stuk erger was geweest. Zie het VK met Austerity ter illustratie.
Dat is wel vooral wijsheid achteraf, bijna alle economen zeiden vooraf dat bezuinigen wel nodig was.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is ook nog een punt. Het kabinet hoefde helemaal niet dergelijke draconische maatregelen te nemen.
Ondermeer econoom Bas Jacobs heeft laten zien dat dat bewuste kabinet meer bezuinigd heeft dan nodig en daarmee de crisis heeft verlengd en verdiept.
Zie: https://www.eur.nl/nieuws(...)et-uit-het-dal-klimt
Als hij Gordon meeneemt stem ik de volgende keer PvdA/GL.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:27 schreef mcmlxiv het volgende:
Wel eeuwig zonde dat de allerbeste reden om PvdA/GL te stemmen zo laat bekend gemaakt wordt!
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ofte-om-te-emigreren
Ja, en bekijk dan eens hoe EU wijd hoe de vlag er voor stond want Nederland was bepaald niet alleen in dat verhaal en sinds die tijd is de economie wel flink gegroeid, dat begint in 2014, grappig genoeg, een jaar nadat Jacobs dit riep. En zijn eis dat de banken meer eigen vermogen moesten hebben is ingewilligd.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is ook nog een punt. Het kabinet hoefde helemaal niet dergelijke draconische maatregelen te nemen.
Ondermeer econoom Bas Jacobs heeft laten zien dat dat bewuste kabinet meer bezuinigd heeft dan nodig en daarmee de crisis heeft verlengd en verdiept.
Zie: https://www.eur.nl/nieuws(...)et-uit-het-dal-klimt
quote:Op woensdag 22 november 2023 19:37 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Als hij Gordon meeneemt stem ik de volgende keer PvdA/GL.
Ja, of gewoon als opvolger van Hoekstra, hij zit prima in Europa.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:48 schreef Raw85 het volgende:
Ben geen PvdA’er maar vind ook dat de PvdA veel te hard is afgerekend destijds. Ik zou het ook wel mooi vinden om Diederik Samsom straks terug te zien als minister
Maar hij heeft ook aangegeven dat hij het gaat doen als hij wordt gevraagdquote:Op woensdag 22 november 2023 19:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, of gewoon als opvolger van Hoekstra, hij zit prima in Europa.
De Pvda is meegegaan in het voorstel van de VVD om de huren extra te verhogen met 1% bovenop de jaarlijkse inflatie aanpassing , om de woningprijzen te stimuleren, die extra huurverhoging is pas onlangs ongedaan gemaakt, dat voelde voor de achterban van de pvda als verrraadquote:Op woensdag 22 november 2023 19:48 schreef Raw85 het volgende:
Ben geen PvdA’er maar vind ook dat de PvdA veel te hard is afgerekend destijds. Ik zou het ook wel mooi vinden om Diederik Samsom straks terug te zien als minister
Dat is nog een mogelijkheid, de kans dat een volgend kabinet Hoekstra weer naar voren schuift lijkt mij aardig rond de nul te zitten.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, of gewoon als opvolger van Hoekstra, hij zit prima in Europa.
Ik denk toch dat VVD grootste blijft.quote:Op woensdag 22 november 2023 20:53 schreef Tekaschi het volgende:
Spanning, top 3 wat ik vermoed:
1. PvdA/GL
2. PVV
3. VVD
Laatste vermoed ik ook.quote:Op woensdag 22 november 2023 20:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik denk toch dat VVD grootste blijft.
1. VVD
2. PvdA / GL
3. PVV
Ook al heeft Wilders het goed gedaan met debatten. Als je kijkt dat opkomst laag is kan dat wel eens negatief uitpakken voor vooral PVV.
Dit gaat echt niks worden ... Niemand gaat er uit komen met PVV.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Moet hij eerst een meerderheidscoalitie zien te vinden.
Wilders gaat nooit een coalitie kunnen vormen, lol.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:03 schreef FireFox1 het volgende:
Wtf, Wilders gewoon MP![]()
We gaan het meemaken
Ja, lijkt wel alsof mensen denken dat je dan automatisch premier wordt ofzo.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Moet hij eerst een meerderheidscoalitie zien te vinden.
Dat wordt nogmaals stemmen. Of een soort van regenboogcoalitie onderhand. Over rechts zal niet lukken zonder NSC.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:03 schreef FireFox1 het volgende:
Wtf, Wilders gewoon MP![]()
We gaan het meemaken
Nou weet niet of PVV als grootste nou zoveel beter is dan VVD grootstequote:Op woensdag 22 november 2023 21:04 schreef alpeko het volgende:
Zo koekoek. Ik vind het wel verrassend. Wel heel fijn dat VVD niet meer de grootste is.
35 zetels is geen meerderheid, he? Je bent neit Het Volk omdat je op een bepaalde partij stemt.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Is toch wel achterlijk als je zo'n overwinning hebt en je kunt niet in de regering komen door een aantal dwarsliggers. De stem van het volg mag toch wel een keer gehoord worden onderhand zou je denken.
Dat ligt toch ook wel een beetje aan welke punten PVV bereid is te laten varen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Is toch wel achterlijk als je zo'n overwinning hebt en je kunt niet in de regering komen door een aantal dwarsliggers. De stem van het volk mag toch wel een keer gehoord worden onderhand zou je denken.
pvv + vvd + nscquote:Op woensdag 22 november 2023 21:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
35 zetels is geen meerderheid, he? Je bent neit Het Volk omdat je op een bepaalde partij stemt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |