Ach, dan babbelen ze even en laten ze de besprekingen klappen. Zeg maar hoe dat ging toen met gesprekken met GL bij Rutte 3.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:13 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Men kan van alles willen. Iedereen weet dat alle principes tijdens de formatie het raam uit gaan. Het enige wat je met zekerheid kan zeggen is dat PVV + GL/PVDA niet gaat gebeuren. Voor de rest ligt alles nu open. VVD en NSC plegen politieke zelfmoord als ze Wilders niet eens aanhoren.
Ja maar dat is dan ook echt het enige en geen van beiden zeggen nul asielzoekers, Wilders wel.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Migranten pesten. Dat doet het altijd goed op rechts.
Sluit ik ook niet uit. Eventueel in een gedoogconstructie.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zou dan moeten ja. Kijkend naar deze uitslag gaat het een rondje zwaar formeren worden en dan weet je nooit wat er uiteindelijk uit komt rollen.
Ben benieuwd of Omtzigt echt zo stellig de PVV uit blijft sluiten. Hij heeft duidelijk een rechtse voorkeur en kijkend naar de uitslag zou het ook vreemd zijn om geen rechts kabinet te vormen.
Dit blijkt echt helemaal niet uit de exitpollquote:Op woensdag 22 november 2023 21:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of zijn mensen klaar met een rechtse meerderheid die steeds met links gaat? Want dat hoor ik veel.
ah ja, hunnie zijn domquote:En missen vervolgens het intellect om te snappen dat elke stem op de pvv er een op links is.
Voormalig VVD lid toch?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Migranten pesten. Dat doet het altijd goed op rechts.
Nee, Dilan zei nee tegen Wilders als premier, niet tegen PVV als partner.quote:
En ondertussen zei de kiezer ja. De achterban van de VVD heeft ook echt geen probleem met de PVV, en een groot deel van de NSC-achterban ook niet volgens mij. Geert gaat iig hemel en aarde bewegen om NSC en VVD erbij te krijgen.quote:
eerst de koning deze keer toch?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:16 schreef capricia het volgende:
Wij wensen de verkenners veel succes.
De koning is blij dat hij zich er niet mee hoeft te bemoeien.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:16 schreef capricia het volgende:
Wij wensen de verkenners veel succes.
Alleen ik heb mijn verstand niet achtergelaten bij een of ander PR-bureau.quote:
Dan moet Geert vrijwel zijn hele verkiezingsprogramma opgeven. Pikt zijn achterban dat wel? Wel handig dat hij geen leden heeft, natuurlijk, maar ik zie een dergelijke combinatie niet lang overleven en dan moet hij weer de straat op.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En ondertussen zei de kiezer ja. De achterban van de VVD heeft ook echt geen probleem met de PVV, en een groot deel van de NSC-achterban ook niet volgens mij. Geert gaat iig hemel en aarde bewegen om NSC en VVD erbij te krijgen.
De kiezer zei geen ja. Wilders heeft namelijk geen absolute meerderheid.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En ondertussen zei de kiezer ja. De achterban van de VVD heeft ook echt geen probleem met de PVV, en een groot deel van de NSC-achterban ook niet volgens mij. Geert gaat iig hemel en aarde bewegen om NSC en VVD erbij te krijgen.
De pro Hamas demonstraties zullen hem wel geholpen hebben.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:11 schreef Elan het volgende:
Mensen zijn kennelijk echt gewoon volledig klaar met migranten.
Dat denk ik niet. Deze stijging is van de laatste week.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:19 schreef nixxx het volgende:
[..]
De pro Hamas demonstraties zullen hem wel geholpen hebben.
Rutte god, zelfs als die niet meedoet wint hij nogquote:Op woensdag 22 november 2023 21:20 schreef kipknots het volgende:
De Nederlandse stemmer heeft toch ontdekt hoe ze het premierschap van Rutte nog langer kunnen rekken.
zonder gedoogconstructie of wat?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:21 schreef trein2000 het volgende:
Overigens moeten we een minderheidskabinet PvdAGL-NSC ook niet uitsluiten. Kom je op 46 zetels wat voor een minderheidskabinet prima is. Maar zit je wel heel ver van een meerderheid in de senaat.
Ik zeg doen. Dan kan er sowieso niet geroepen worden dat het de schuld van links is.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:19 schreef Evenstar het volgende:
PVV, VVD, NSC is eigenlijk enige optie. Als ze daar niet uitkomen hebben ze een probleem en gaat het lang duren en/of vroeg klappen. Ben benieuwd hoe achterban van NSC zal reageren als hij toch met PVV in zee gaat.
Het gaat de achterban van Geert vooral om 1 ding natuurlijk: migratie. En daar kan hij prima mee door een deur met Pieter en Dilan als ze even babbelen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan moet Geert vrijwel zijn hele verkiezingsprogramma opgeven. Pikt zijn achterban dat wel? Wel handig dat hij geen leden heeft, natuurlijk, maar ik zie een dergelijke combinatie niet lang overleven en dan moet hij weer de straat op.
Dat gaat toch nooit werken?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:21 schreef trein2000 het volgende:
Overigens moeten we een minderheidskabinet PvdAGL-NSC ook niet uitsluiten. Kom je op 46 zetels wat voor een minderheidskabinet prima is. Maar zit je wel heel ver van een meerderheid in de senaat.
Je zult een bepaalde vorm van steun nodig hebben, anders overleef je het debat over de regeringsverklaring niet. Maar ik zie wisselende meerderheden ook wel gebeuren.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:22 schreef aTypisch het volgende:
[..]
zonder gedoogconstructie of wat?
They will find a wayquote:Op woensdag 22 november 2023 21:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zeg doen. Dan kan er sowieso niet geroepen worden dat het de schuld van links is.
Nee, dat kan hij niet want hij beloofde dat de grenzen dicht gaan. Dat kan dus gewoon niet en zeker niet op korte termijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het gaat de achterban van Geert vooral om 1 ding natuurlijk: migratie. En daar kan hij prima mee door een deur met Pieter en Dilan als ze even babbelen.
Maar NSC weet dat er een stevige rechtse meerderheid is. Dat geeft enig comfort.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat gaat toch nooit werken?
NSC wil al niet al te graag met PvdA/GL en dan moet je ook nog voor iedere scheet gaan lobbyen.
PVDAGL-VVD-NSC-D66 komt op precies evenveel zetels uitquote:Op woensdag 22 november 2023 21:19 schreef Evenstar het volgende:
PVV, VVD, NSC is eigenlijk enige optie. Als ze daar niet uitkomen hebben ze een probleem en gaat het lang duren en/of vroeg klappen. Ben benieuwd hoe achterban van NSC zal reageren als hij toch met PVV in zee gaat.
Ik heb niks met PvdAGL, maar minderheid mogen ze hebben van mij. Laat alles maar langs de 2e kamer gaan, zoals de democratie bedoeld is. In plaats van alles in een achterkamertje dichttimmeren. Feitelijk maakt het bij een minderheidskabinet niet uit wie er regeert.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:21 schreef trein2000 het volgende:
Probleem van de laatste jaren, nieuwe snel opkomende en ook weer snel wegzinkende partijen.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:19 schreef Evenstar het volgende:
Kan zo hoor. Met 16 zetels in de senaat zal een rechts kabinet ze nodig hebben.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:23 schreef Evenstar het volgende:
BBB denkt dat ze in coalitie gaan komen, wut
waarom zou dit vreemde en ongebruikelijke idee de voorkeur krijgen in de formaties?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je zult een bepaalde vorm van steun nodig hebben, anders overleef je het debat over de regeringsverklaring niet. Maar ik zie wisselende meerderheden ook wel gebeuren.
Als je wil dat PVV volgende keer 50 zetels haaltquote:Op woensdag 22 november 2023 21:23 schreef J.B. het volgende:
[..]
PVDAGL-VVD-NSC-D66 komt op precies evenveel zetels uit
Kan, minderheidscoalitie PVV-VVD-BBB, met BBB vooral voor de eerste kamer.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:23 schreef Evenstar het volgende:
BBB denkt dat ze in coalitie gaan komen, wut
Denk dat die het best oké vinden. Veel mensen twijfelden tussen NSC en PVV de laatste weken.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:19 schreef Evenstar het volgende:
Omdat niemand met Geert wil, Dilan het zeer lastig zal kunnen verkopen om Timmermans aan het premierschap te helpen zonder dat hij de grootste is. Dan moet je creatief zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:24 schreef aTypisch het volgende:
[..]
waarom zou dit vreemde en ongebruikelijke idee de voorkeur krijgen in de formaties?
Ja maar een rechtse meerderheid alleen met de PVV en daar gaat het mis.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar NSC weet dat er een stevige rechtse meerderheid is. Dat geeft enig comfort.
Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat als Dilan nog ambitie heeft ze Timmermans geen premier kan maken als hij niet de grootste is.
Duh, al die boeren ontvangen torenhoge subsidies vanuit Brussel.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:26 schreef Jaeger85 het volgende:
BBB gaat in ieder geval voor een Nexit liggen. Mooi.
Dat is wel zo ja ...quote:Op woensdag 22 november 2023 21:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan zo hoor. Met 16 zetels in de senaat zal een rechts kabinet ze nodig hebben.
Ja, duh. Die gaan ook voor migratie liggen, asielzoekers willen ze nog boos over doen maar zonder arbeidsmigranten ligt de agri sector op zijn reet.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:26 schreef Jaeger85 het volgende:
BBB gaat in ieder geval voor een Nexit liggen. Mooi.
Toch waren veel Britse boeren zo dom om voor Brexit te stemmenquote:Op woensdag 22 november 2023 21:26 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Duh, al die boeren ontvangen torenhoge subsidies vanuit Brussel.
Je denkt dat er niet serieuze druk op de EU uitgeoefend kan worden naarmate er in steeds meer landen in de EU een rechtse regering opstaat?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja maar een rechtse meerderheid alleen met de PVV en daar gaat het mis.
Migratie is leuk speelgoed voor de buhne maar de grenzen kunnen gewoon niet dicht en dat weten ze allemaal donders goed en daarbij is er nog de rest van het PVV programma wat vol staat met zaken die VVD en NSC nooit kunnen verkopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |