SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)
INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:
• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:
Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'
• Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.
• Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.quote:Infographic verbanden en sponsoringquote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.
http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/
Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!
Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...
Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.Het boekje van Schenkman is online in te zien: https://www.slideshare.net/FeenyNL/sint-nikolaas-en-zijn-knechtquote:Een mysterieuze oorsprong
Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.
Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.
Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.Alternatieve Sinterklaas journaals:quote:Het is toch wel een hele mooie dag aan het worden. KOZP word echt op alle fronten vernederd.
Eerst schrappen ze de meeste demonstraties omdat ze te weinig deelnemers hebben, vervolgens word hun door de gemeentes een hoop beperkende maatregelen opgelegd. De bussen naar Den Helder werden 2x tot stoppen gedwongen door de politie. Vervolgens worden ze overal weggejaagd en aangevallen. In Rotterdam zelfs door zowel voetbalfans als de politie zelf.
En de enige arrestaties zijn er onder KOZP'ersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ZWARTE PIET![]()
![]()
![]()
Verbied Kick Out Zwarte Piet
64.085 ondertekeningen
zo. zondag kwamen er weer 2293 handtekeningen bij.
https://verbiedkozp.petities.nl/quote:Wij
Nederlanders met gezond verstand,
constateren
dat Kick Out Zwarte Piet (KOZP) zich schuldig maakt aan:
• VALSE beschuldigingen van racisme jegens bijna alle Nederlanders
• intimidatie
• verpesten Kinderfeest
• voor onveilige of zelfs gewelddadige situaties zorgen
• dreigen met geweld
• opruïen en haat zaaien
• het verstoren van de openbare orde
• binnendringen overheidsgebouwenSteun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Deze dus:Afriyie is woedend dat zijn recht is geschonden.quote:De gemeente en de politie hebben het demonstratierecht van Kick Out Zwarte Piet niet kunnen beschermen en daarom had de sinterklaasintocht in het Zuid-Hollandse De Lier afgeblazen moeten worden. Dat zegt voorman Jerry Afriyie in gesprek met het AD. ,,Demonstratierecht gaat boven het hebben van plezier. Het staat niet in de grondwet dat Sinterklaas gevierd moet worden."
Aanhangers van KOZP voelden zich erg onveilig, zegt Afriyie. ,,We kregen van alles naar ons hoofd geslingerd: eieren, appels, volle blikken. Overal was vuurwerk. Velen van ons liepen daar met een capuchon rond. Het had veel erger af kunnen lopen met al die pijlen en vuurwerkbommen. De politie heeft er alles aan gedaan om ons te beschermen, en dat is gelukkig goed gelukt." Eén van de activisten raakte volgens Afriyie wel gewond. ,,Hij had een snee in het gezicht, ik weet niet hoe het nu met hem gaat."
Afriyie houdt een vervelend gevoel over aan de demonstratie. ,,We hebben de hele intocht niet gezien omdat we door de politie werden afgeschermd. We hebben daardoor onze stem niet goed kunnen laten horen. Dat vinden wij heel jammer." De gemeente had de intocht beter helemaal af kunnen blazen, zegt Afriyie. ,,Als zij niet in staat zijn om ons demonstratierecht te kunnen beschermen, in wat voor een samenleving leven we dan? Wij willen alleen dat het sinterklaasfeest voor iedereen inclusief en veilig is. Dat is nu niet het geval. Het is voor ons pas klaar als heel Nederland snapt dat heel veel zwarte Nederlanders zich jaarlijks onveilig en gediscrimineerd voelen door het in stand houden van zwarte piet."
https://www.ad.nl/binnenl(...)nterklaas~a6745a2d5/
[ Bericht 50% gewijzigd door voetbalmanager2 op 18-11-2023 17:44:30 ]Steun het Kiva Fok! team!
De Lierquote:DE LIER - De politie in De Lier heeft zaterdag een groep mensen verdreven die onder meer vuurwerk gooiden naar demonstranten van Kick Out Zwarte Piet. Agenten met schilden en wapenstokken probeerden de twee groepen eerder al uit elkaar te houden, meldt een ANP-verslaggever ter plekke.
KOZP protesteert bij de intocht van Sinterklaas tegen het uiterlijk van pieten. Een deel van de pieten is volledig zwart geschminkt, een ander deel ziet er met roetvegen alsnog te donker uit, vindt KOZP. De actiegroep arriveerde kort voor 13.30 uur per bus in De Lier, met veel politie in de buurt. Op straat liepen wat mensen met zwarte schmink op hun gezicht, auto’s toeterden en er klonk onder meer: „Oprotten uit De Lier.”
Na hun aankomst werden de demonstranten van KOZP met vuurwerk, eieren, blikjes en pepernoten bekogeld. Ook werd een zwarte rookbom gegooid.
In de aanloop naar de sinterklaasintocht in De Lier werden politiecamera's bespoten met purschuim. De politie hield vier personen aan. De camera's zijn daar opgehangen om de veiligheid rond de intocht. De gemeente heeft extra veiligheidsmaatregelen genomen om de aangekondigde demonstratie van Kick Out Zwarte Piet (KOZP). De groep is teleurgesteld dat burgemeester Bouke Arends niet het voortouw neemt om juist in het huidige Herdenkingsjaar Slavernijverleden de oude "racistische karikatuur Zwarte Piet" te laten verdwijnen.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
quote:In de aanloop naar de sinterklaasintocht in De Lier werden politiecamera's bespoten met purschuim.![]()
Dan ben je dus in je hoofd een kinderfeest aan het beschermen en denk je bij zo’n actie geen enkele keer van goh, waar ben ik nou eigenlijk mee bezig.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Alle kinderen die er nu in geloven zijn opgegroeid met roetveegpieten, maar nee er zijn nog steeds 40 plussers die de pieten persé zwarter dan zwart willen hebben.
Kijken kids op TV: roetveegpieten.
Komt Sint aan in het boerenhol waar ze wonen: zwarter dan zwart en lippen alsof ze twee uur achter elkaar een blowjob hebben gegeven.
Man man man wat een treurnis. Ik was vroeger echt bang voor zwarte piet zoals ze er toen uit zagen. Dit is toch ook een stuk vriendelijker zoals het er nu uit ziet. Al die kanker boomers en twee generaties later met hun ziekelijk gedram
U MAD?![]()
dat is dat rasisten doenquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:53 schreef Caland het volgende:
[..]![]()
Dan ben je dus in je hoofd een kinderfeest aan het beschermen en denk je bij zo’n actie geen enkele keer van goh, waar ben ik nou eigenlijk mee bezig.
en met bom gooieviese terorist die dat doen
![]()
Als ik de treurige mens in zijn meest treurige toestand wil betreuren, dan keer ik me naar alle ophef omtrent het veranderen van zwarte piet.Ik schrijf boeken over wetenschap en filosofie!
https://www.epsilon-uitga(...)e-tijd-materie/10996
https://www.spectrumboeke(...)k-niet-9789000386765
https://www.spectrumboeke(...)tronen-9789000395071![]()
Nee, de treurnis zit in de houding van de Nederlander.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:56 schreef de_boswachter het volgende:
Alle kinderen die er nu in geloven zijn opgegroeid met roetveegpieten, maar nee er zijn nog steeds 40 plussers die de pieten persé zwarter dan zwart willen hebben.
Komt Sint aan in het boerenhol waar ze wonen: zwarter dan zwart en lippen alsof ze twee uur achter elkaar een blowjob hebben gegeven.
Man man man wat een treurnis.
Laat jij JOUW feestje aanpassen doordat JOUW buurman (die pas onlangs naast jou is komen wonen) zegt HOE je JOUW feestje moet aanpassen naar ZIJN mening?
Nee, dan ga je in gesprek en pas je jouw feestje (mogelijk) aan als er valide redenen ten berde worden gebracht.
Ten eerste, in zake Zwarte Piet is er geen gesprek, alleen maar eisen.
Ten tweede, er is totaal geen sprake van racisme, in wat voor zin dan ook.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Het gaat om mensen die over de rug van kleine kinderen hun geld lopen te verdienen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:00 schreef Haushofer het volgende:
Als ik de treurige mens in zijn meest treurige toestand wil betreuren, dan keer ik me naar alle ophef omtrent het veranderen van zwarte piet.
Wat dat betreft zijn het toch eigenlijk klassieke slavendrijvers die KOZP-ers.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Zonder die racistenclub van de KOZP hadden we gewoon nog normale intochten gehad zonder mobiele eenheid![]()
Waren er maar wat minder demonstraties en protesten. Dan hadden we nog het normale Sinterklaasfeest, geen demonstraties op de A12, kon Schiphol blijven groeien en was er niet bijna elke dag wel ergens een pro-Palestina demonstratie. De grenzen van vrijheid komen nu wel in zicht.Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte![]()
Volgens mij verloopt de intocht al jaren zonder problemen, op wat onbeduidende dorpen na.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:13 schreef Cupfighter het volgende:
Zonder die racistenclub van de KOZP hadden we gewoon nog normale intochten gehad zonder mobiele eenheidVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)hem-stoomboot-veilig
Sinterklaas veilig aangekomen in Nederland, uiteindelijk ook in Gorinchem
Sinterklaas is veilig in Nederland aangekomen. De goedheiligman en zijn pieten arriveerden even na het middaguur in Gorinchem. Sinterklaas begroette alle kinderen hartelijk en zei dat hij blij was iedereen te zien.
Ondanks de kou en regen stond het rijendik langs de kade in Gorinchem. De kinderen renden gillend naar voren om pepernoten in ontvangst te nemen van de pieten.
Snel nadat Sinterklaas voet aan wal had gezet, besteeg hij zijn paard om de route door het centrum van de stad te volgen. De mensenmassa begon zich daarop met hem mee te verplaatsen. Wel was te horen hoe een moeder haar kind probeerde over te halen om 'even thuis op te warmen', met de belofte dat hij daarna weer naar Sinterklaas mocht zwaaien. "Nee, ik wil pepernoten!", riep het jongetje hierop.
Of de sint wel in Gorinchem aan zou komen was nog even spannend. Gisteren zei Sinterklaas in het Sinterklaasjournaal dat hij 'helemaal niet naar Gorinchem' zou varen. De stoomboot legde er in eerste instantie ook niet aan, maar bij Slot Loevestein, even verderop.
Yes!!!!! Overleefd weer!!!!![]()
![]()
(alle omstanders zijn helaas overleden)
Dat is een grapje.
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
De eerste paar seconden van dat filmpje zegt genoeg: "KANKER ZWARTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!"quote:
Wat een niveautje weer van die pro zwarte pieten![]()
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Sowieso schelden met kankerquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De eerste paar seconden van dat filmpje zegt genoeg: "KANKER ZWARTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Wat een niveautje weer van die pro zwarte pieten![]()
![]()
![]()
Ah Westlanders, zit daar nu ook tussen op het werk. Simpeler kan het niet. En dat soort volk zoekt KOZP bewust ook op, want rellen. Kan oom agent ook weer ff meppen met z'n stok, iedereen zijn dagje uit gehad, behalve dan de kinderen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history![]()
Ja.....quote:Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Je kunt van alles zeggen over KOZP, maar het zijn uitgenaste, slimme gasten.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:22 schreef nostra het volgende:
Ah Westlanders, zit daar nu ook tussen op het werk. Simpeler kan het niet. En dat soort volk zoekt KOZP bewust ook op, want rellen. Kan oom agent ook weer ff meppen met z'n stok, iedereen zijn dagje uit gehad, behalve dan de kinderen.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Tuurlijk, daar zullen ze wel een met subsidie betaalde adviseur voor hebbenquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je kunt van alles zeggen over KOZP, maar het zijn uitgenaste, slimme gasten..
Maar in de kern blijft het natuurlijk de zaak omdraaien, KOZP dreigt met geweld overal, mensen reageren op die dreiging (niet al te clever soms, toegegeven) en KOZP is dan zogenaamd slachtoffer.
En men trapt er in om maar geen rassiest genoemd te worden.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ja ze weten wel waar ze gaan provocerenquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je kunt van alles zeggen over KOZP, maar het zijn uitgenaste, slimme gasten.![]()
Dan kunnen ze daarna zeggen "zie je wel allemaal racisten."
....en als je heel eerlijk bent, werkt het ook nog.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Als je dat filmpje bekijkt in de eerste post, dan hebben ze daar nog gelijk in ook.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:34 schreef tesssssssss het volgende:
Dan kunnen ze daarna zeggen "zie je wel allemaal racisten."Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Kijk nou eens hoe de media achter hen staan. Die hebben ze helemaal om hun vinger gewikkeld.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, daar zullen ze wel een met subsidie betaalde adviseur voor hebben.
Maar in de kern blijft het natuurlijk de zaak omdraaien, KOZP dreigt met geweld overal, mensen reageren op die dreiging (niet al te clever soms, toegegeven) en KOZP is dan zogenaamd slachtoffer.
En men trapt er in om maar geen rassiest genoemd te worden.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Ja, maar denk je dat als Zwarte Piet weg is dat dat het racisme weg is uit de wereld?quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je dat filmpje bekijkt in de eerste post, dan hebben ze daar nog gelijk in ook.
Kijk maar eens naar Israel - Gaza nu.
Wordt alleen maar erger.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Helaas wel ja.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je kunt van alles zeggen over KOZP, maar het zijn uitgenaste, slimme gasten.
Maar ja in een democratie mag alles....zelfs zwarte piet verbieden.![]()
Ja, en daarom moet Zwarte Piet afgeschaft worden, net als al die voetbalclubs met dat soort verderfelijk 'hooligans'.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De eerste paar seconden van dat filmpje zegt genoeg: "KANKER ZWARTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Wat een niveautje weer van die pro zwarte pieten
“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
KOZP dreigt met geweld? Ik heb ze nooit zien dreigen en ik heb ze nergens geweld zien gebruiken.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, daar zullen ze wel een met subsidie betaalde adviseur voor hebben.
En men trapt er in om maar geen rassiest genoemd te worden.
De mensen die reageren op KOZP, die dreigen wel, die gebruiken geweld en roepen racistische dingen.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Het heeft gewerkt, werkt nu nog een beetje.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja ze weten wel waar ze gaan provoceren![]()
Dan kunnen ze daarna zeggen "zie je wel allemaal racisten."
....en als je heel eerlijk bent, werkt het ook nog.
Maar er is een reden waarom PVV nu samen met VVD de grootste partij van Nederland is in de peilingen.
Sinds de ellende in Israel zien veel mensen in dat die hele multiculti mislukt is en dat racist genoemd worden lang niet zo erg is als in elkaar geramd te worden door een kansenparel die voor Hamas staat te juichen.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ja sinds woke stem ik zelf ook rechts.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het heeft gewerkt, werkt nu nog een beetje.
Maar er is een reden waarom PVV nu samen met VVD de grootste partij van Nederland is in de peilingen.
Sinds de ellende in Israel zien veel mensen in dat die hele multiculti mislukt is en dat racist genoemd worden lang niet zo erg is als in elkaar geramd te worden door een kansenparel die voor Hamas staat te juichen.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Kap eens met die actquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:56 schreef KasBircok het volgende:
[..]
dat is dat rasisten doen
en met bom gooieviese terorist die dat doen
![]()
Van je held:quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
KOZP dreigt met geweld? Ik heb ze nooit zien dreigen en ik heb ze nergens geweld zien gebruiken.
De mensen die reageren op KOZP, die dreigen wel, die gebruiken geweld en roepen racistische dingen.quote:"Op het moment dat ik een Zwarte Piet tegenkom in november, trap ik hem hoogstpersoonlijk op zijn gezicht", zei Akwasi vorige week op de Dam.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Zeker, ze maken optimaal gebruik van de Nederlandse apathie en afwezigheid van ruggengraat.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je kunt van alles zeggen over KOZP, maar het zijn uitgenaste, slimme gasten.
Geld binnenharken van degenen die menen dat 'deugen' het grootste goed op aarde is.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Huh? Dat er met geweld gedreigd is kan toch geen nieuws zijn? Zie https://www.at5.nl/artike(...)gt-hetzelfde-te-doenquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
KOZP dreigt met geweld? Ik heb ze nooit zien dreigen en ik heb ze nergens geweld zien gebruiken.![]()
Dan heb je de afgelopen 10 jaar onder een steen geleefd. Maar dat zijn we wel gewend van (met name) linkse mensen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
KOZP dreigt met geweld? Ik heb ze nooit zien dreigen en ik heb ze nergens geweld zien gebruiken.
De mensen die reageren op KOZP, die dreigen wel, die gebruiken geweld en roepen racistische dingen.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Ja. Dit voorbeeld had ik wel verwacht. Je weet dat hij zijn woorden heeft teruggenomen?quote:
Dit is ook het enige voorbeeld wat je kan noemen.Nou, dan heb je vast wel meer voorbeeldenquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar in de kern blijft het natuurlijk de zaak omdraaien, KOZP dreigt met geweld overal
Afriyie is woedend dat zijn recht is geschonden.quote:De gemeente en de politie hebben het demonstratierecht van Kick Out Zwarte Piet niet kunnen beschermen en daarom had de sinterklaasintocht in het Zuid-Hollandse De Lier afgeblazen moeten worden. Dat zegt voorman Jerry Afriyie in gesprek met het AD. ,,Demonstratierecht gaat boven het hebben van plezier. Het staat niet in de grondwet dat Sinterklaas gevierd moet worden."
Aanhangers van KOZP voelden zich erg onveilig, zegt Afriyie. ,,We kregen van alles naar ons hoofd geslingerd: eieren, appels, volle blikken. Overal was vuurwerk. Velen van ons liepen daar met een capuchon rond. Het had veel erger af kunnen lopen met al die pijlen en vuurwerkbommen. De politie heeft er alles aan gedaan om ons te beschermen, en dat is gelukkig goed gelukt." Eén van de activisten raakte volgens Afriyie wel gewond. ,,Hij had een snee in het gezicht, ik weet niet hoe het nu met hem gaat."
Afriyie houdt een vervelend gevoel over aan de demonstratie. ,,We hebben de hele intocht niet gezien omdat we door de politie werden afgeschermd. We hebben daardoor onze stem niet goed kunnen laten horen. Dat vinden wij heel jammer." De gemeente had de intocht beter helemaal af kunnen blazen, zegt Afriyie. ,,Als zij niet in staat zijn om ons demonstratierecht te kunnen beschermen, in wat voor een samenleving leven we dan? Wij willen alleen dat het sinterklaasfeest voor iedereen inclusief en veilig is. Dat is nu niet het geval. Het is voor ons pas klaar als heel Nederland snapt dat heel veel zwarte Nederlanders zich jaarlijks onveilig en gediscrimineerd voelen door het in stand houden van zwarte piet."
https://www.ad.nl/binnenl(...)nterklaas~a6745a2d5/
Steun het Kiva Fok! team!
Eerst was het er niet, toen was het er wel maar "da;s anders"quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Dit voorbeeld had ik wel verwacht. Je weet dat hij zijn woorden heeft teruggenomen?
Dit is ook het enige voorbeeld wat je kan noemen.
[..]
Nou, dan heb je vast wel meer voorbeelden
Meer voorbeelden, zie de posts van anderen.
Wederom, kansloos liegen en betrapt worden, doe je weer eenpost zo?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Maar KOZP is gewelddadig hoorquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
,,We kregen van alles naar ons hoofd geslingerd: eieren, appels, volle blikken. Overal was vuurwerk.
Mensen worden er wel door geconditioneerd om een beschuldiging van racisme niet meer zo serieus te nemen. Immers: kinderhelden zijn blijkbaar ook "racisme". Dan is het dus blijkbaar geen ernstig iets.quote:![]()
Ik zie ze niet. Ik zie alleen voorbeelden van tokkies die gewelddadig zijn richting KOZP.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:43 schreef HeatWave het volgende:
Meer voorbeelden, zie de posts van anderen .Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Zij is zo links zelf als schiet Kick Out Zwarte Piet alle blanken neer op 1 meter afstand dan is het nog toeval.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eerst was het er niet, toen was het er wel maar "da;s anders"
Meer voorbeelden, zie de posts van anderen.
Wederom, kansloos liegen en betrapt worden, doe je weer eenpost zo?
NEE, dat heeft hij niet.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Dit voorbeeld had ik wel verwacht. Je weet dat hij zijn woorden heeft teruggenomen?
Ik daag je uit om mij zijn excuses voor dat soort woorden te laten zien.
Sorry of excuses komen niet in zijn vocabulaire voor.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Provoceren is ook een vorm van geweldquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar KOZP is gewelddadig hoor![]()
Wat een achterlijke gek! Hij wil 'veilig' een feest kunnen verstoren. Mafkees.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Afriyie is woedend dat zijn recht is geschonden.![]()
Dat heeft hij wel. Woorden terugnemen is overigens wat anders dan excuses aanbiedenquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:45 schreef Montagui het volgende:
[..]
NEE, dat heeft hij niet.
Ik daag je uit om mij zijn excuses voor dat soort woorden te laten zien.
Sorry of excuses komen niet in zijn vocabulaire voor.![]()
Akwasi neemt uitspraken die hij op de Dam deed terug, zaak geseponeerdOp maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Ze hoeven daar niet te zijn!quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar KOZP is gewelddadig hoor![]()
In 99% van de gemeenten is het geen issue meer. En belangrijker, kinderen vinden zwarte pieten nu maar raar want die zijn heel anders dan op het sinterklaasjournaal.
Wees gewoon blij dat er een nieuwe jaarlijkse traditie is geboren: racistische tokkies in trainingsbroek die met beroepsdemonstranten op de vuist willen gaan in dorpen waar je nog nooit van hebt gehoord.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Kom dan met voorbeelden. Als ze overal dreigen met geweld, dan moeten er genoeg voorbeelden zijn.quote:
Als je niet met voorbeelden komt, dan praat je poep.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Ah ja, terugkrabbelen om geen straf te krijgen, dat is oprechtheid in optima formaquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat heeft hij wel. Woorden terugnemen is overigens wat anders dan excuses aanbieden![]()
Akwasi neemt uitspraken die hij op de Dam deed terug, zaak geseponeerd.
Glibberiger worden mensen niet.
Get woke, go broke!![]()
Jep.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Provoceren is ook een vorm van geweld
Alleen al door daar te staan....demonstreren tegen een kinderfeestje![]()
![]()
Maar als je denkt dat dit met Zwarte Piet over gaat zijn ben je wel een beetje naief. Als ze ook al met Extincion Rebelion samenwerken. Dit gaat nog heel lang door.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:48 schreef Caland het volgende:
In 99% van de gemeenten is het geen issue meer. En belangrijker, kinderen vinden zwarte pieten nu maar raar want die zijn heel anders dan op het sinterklaasjournaal.
Wees gewoon blij dat er een nieuwe jaarlijkse traditie is geboren: racistische tokkies in trainingsbroek die met beroepsdemonstranten op de vuist willen gaan in dorpen waar je nog nooit van hebt gehoord.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Verwacht niks anders van iemand die ooit een Bij1 ui hadquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat heeft hij wel. Woorden terugnemen is overigens wat anders dan excuses aanbieden![]()
Akwasi neemt uitspraken die hij op de Dam deed terug, zaak geseponeerd![]()
Ze provoceren niet. Ze demonstreren.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Provoceren is ook een vorm van geweldOp maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Dat ik met bewijs kom dat hij zijn woorden heeft teruggenomen?quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Verwacht niks anders van iemand die ooit een Bij1 ui hadOp maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Wel meerdere dingen die je in dit topic schrijftquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat ik met bewijs kom dat hij zijn woorden heeft teruggenomen?![]()
Prima toch. Ook om beelden van lijmplakkend langharig tuig kan ik altijd wel lachenquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar als je denkt dat dit met Zwarte Piet over gaat zijn ben je wel een beetje naief. Als ze ook al met Extincion Rebelion samenwerken. Dit gaat nog heel lang door.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
De gemeente en de politie hebben het demonstratierecht van Kick Out Zwarte Piet niet kunnen beschermen en daarom had de sinterklaasintocht in het Zuid-Hollandse De Lier afgeblazen moeten worden. Dat zegt voorman Jerry Afriyie in gesprek met deze site. ,,Demonstratierecht gaat boven het hebben van plezier. Het staat niet in de grondwet dat Sinterklaas gevierd moet worden."
++
Ik hoor het al. Volgende doel van ze is Sinterklaas optocht af weten te gelasten.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Dat het gaat om een vrolijk inclusief Sinterklaasfeestje is niet aan deze narcist besteed. Als hij maar zijn zin krijgt, anders gaat hij stampvoeten.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Afriyie is woedend dat zijn recht is geschonden.
Mensen die in zijn retoriek trappen zijn dan ook geestelijk minder bedeeld, of durven vanuit hun deugheid er niets tegenin te brengen.
Allemaal tekenen, en ik zeg het al een aantal jaren, dat de mensheid degenereert.
Het is tijd voor een kentering.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
En bij een minimale verandering staan gillen dat je identiteit wordt afgepakt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:49 schreef aloa het volgende:
[..]
Jep.
Alleen al door daar te staan....demonstreren tegen een kinderfeestje![]()
![]()
![]()
Dat is in dit geval provoceren bijna heel het land is gezwicht voor hun terreur maar juist in dat plaatsje waar dat niet zo is gaan demonstreren, oprotten met dat tuigquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze provoceren niet. Ze demonstreren.![]()
Ik ben ook geen voorstander van de klassiek Zwarte Piet overal maar je moet ook respecteren dat het in dorpen ook dient als vermomming, terwijl het ook nog iets magisch heeft omdat het geen gewoon mens is. KOZP is gewoon ziekelijk op zoek naar aandacht, en ronduit lasterlijk door een heel klein van het slavernijverleden erbij te halen. Het zijn van die figuren met een MLK-complex die een probleem zoeken bij hun strijdlust.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:56 schreef de_boswachter het volgende:
Man man man wat een treurnis. Ik was vroeger echt bang voor zwarte piet zoals ze er toen uit zagen. Dit is toch ook een stuk vriendelijker zoals het er nu uit ziet. Al die kanker boomers en twee generaties later met hun ziekelijk gedram
De oorspronkelijk bedenker, Schenkman, was een abolitionist die de zwarte man een positief imago wilde geven. Dat is uistekend gelukt, landen met Zwarte Piet zijn veel minder racistisch dan landen zonder Zwarte Piet, op Belgie na. Zwarte Piet is nog geen 5 jaar uit het straatbeeld verdwenen, en vandaad werd er al iemand uitgemaakt voor 'kankerzwarte'. Zo zie je maar.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Dit!quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:52 schreef Montagui het volgende:
Mensen die in zijn retoriek trappen zijn dan ook geestelijk minder bedeeld![]()
Ze "demonstreren" a la Westboro Baptist Church ja:quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze provoceren niet. Ze demonstreren.
![]()
https://www.bd.nl/den-bos(...)-door-ruit~aa64924a/quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kom dan met voorbeelden. Als ze overal dreigen met geweld, dan moeten er genoeg voorbeelden zijn.
Als je niet met voorbeelden komt, dan praat je poep.
https://www.ad.nl/dordrec(...)winkeliers~ad57a306/
https://tpo.nl/2020/11/06(...)en-foute-winkeliers/
https://reactnieuws.net/2(...)verwijderen-spullen/Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^![]()
Vraag me af wat het volgende doel is: 3-koningen vieringen verstoren als kinderen zich zwart geschminkt hebben als Balthasar?
Mag er een zwarte koning meespelen bij het kerstverhaal in de kerk, als dat een geschminkt kindje is?
[ Bericht 2% gewijzigd door Gia op 18-11-2023 18:15:04 ]![]()
Nee, hoe graag je het ook wil, schminken als blackface kan echt niet meer.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:59 schreef Gia het volgende:
Vraag me af wat het volgende doel is: 3-koningen vieringen verstoren als kinderen zich zwart geschminkt hebben als Melchior?
Mag er een zwarte koning meespelen bij het kerstverhaal in de kerk, als dat een geschminkt kindje is?And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
ZP zelf zal me worst zijn en als KOZP gewoon in gesprek was gegaan, helder en met daadwerkelijk uitleg had verteld waarom sommige mensen het wellicht niet zo leuk vinden was het zeer waarschijnlijk ook aangepast.
Maar dat ging ze niet radicaal genoeg, niet snel genoeg, niet op hun manier en daarom gingen ze over op intimidatie en dreigen met geweld.
En daarom kunnen ze echt allemaal de vinkentering krijgen. Het had prima onderling opgelost kunnen worden, maar zij kiezen voor oorlog, die kunnen ze dan krijgen.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Dit is een land van polderen. Ikzelf ben flexibel. Als een partij op aggressieve wijze alles wil, dan kunnen ze wat mij betreft chronische broekhoest krijgen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:01 schreef HeatWave het volgende:
ZP zelf zal me worst zijn en als KOZP gewoon in gesprek was gegaan, helder en met daadwerkelijk uitleg had verteld waarom sommige mensen het wellicht niet zo leuk vinden was het zeer waarschijnlijk ook aangepast.
Maar dat ging ze niet radicaal genoeg, niet snel genoeg, niet op hun manier en daarom gingen ze over op intimidatie en dreigen met geweld.
En daarom kunnen ze echt allemaal de vinkentering krijgen. Het had prima onderling opgelost kunnen worden, maar zij kiezen voor oorlog, die kunnen ze dan krijgen.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Dus, Balthasar is uit het kerstverhaal geschreven? Is dat niet discriminatie? Geen zwarte koning?quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, hoe graag je het ook wil, schminken als blackface kan echt niet meer.
Roetveeg Balthasar.
[ Bericht 2% gewijzigd door Gia op 18-11-2023 18:14:19 ]![]()
Exact. En moet je zijn ' woorden terugnemen' (wat geen sorry of excuses is) ook zien in de context van dit interviewquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Akwasi neemt uitspraken die hij op de Dam deed terug, zaak geseponeerdDat was exact in dezelfde periode als die van zijn 'woorden terugnemen'.quote:De vader van Akwasi heeft zijn zoon gevraagd om publiekelijk zijn excuses te maken voor zijn omstreden Dam-toespraak. „Als ik een zwarte piet tegenkom in november, trap ik die in het gezicht”, riep de rapper toen.
Zijn vader vroeg hem excuses te maken voor die uitingen, vertelde Akwasi aan Het Parool. „Waarom vader? Ik weet wat ik zeg. Het is te allen tijde belangrijk ergens voor te staan”, antwoordde de artiest.
Woorden terugnemen is daarmee dus totaal ongeloofwaardig.
[ Bericht 0% gewijzigd door Montagui op 18-11-2023 18:44:35 ]“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Precies, het gaat nu nog om ZP, maar standbeelden waren al eerder het doelwit, straatnamen, instanties met "foute" namen. Wat moeten we nog meer aanpassen om alsjeblieft geen geweld om ons oren te krijgen?quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit is een land van polderen. Ikzelf ben flexibel. Als een partij op aggressieve wijze alles wil, dan kunnen ze wat mij betreft chronische broekhoest krijgen.
Dekolonisatie, dat is het doel.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Airfryer moet gewoon z’n mond houden.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:51 schreef RipCity het volgende:
De gemeente en de politie hebben het demonstratierecht van Kick Out Zwarte Piet niet kunnen beschermen en daarom had de sinterklaasintocht in het Zuid-Hollandse De Lier afgeblazen moeten worden. Dat zegt voorman Jerry Afriyie in gesprek met deze site. ,,Demonstratierecht gaat boven het hebben van plezier. Het staat niet in de grondwet dat Sinterklaas gevierd moet worden."
Lekker het ene feestje per jaar voor kinderen verzieken. Misselijk figuur.quote:Demonstratierecht gaat boven het hebben van plezier.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Dit lijkt meer en meer op een soort Sharia, eigen wetgeving invoeren en die dan zelf handhaven.quote:
Moet kunnen hoor, je wil toch geen rassiest zijn?A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Dat is dan ook het punt. Er wordt niet zwart geschminkt om 'blackface' uit te beelden. In dit geval schminkt men zich om een 'zwart' persoon (1 van de drie koningen) uit te beelden. Die heeft nou eenmaal een donkere complexie.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, hoe graag je het ook wil, schminken als blackface kan echt niet meer.
Weet jij wel wat 'blackface' inhoudt?“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Ik dacht dat we de discussie over "blackface" inmiddels wel gehad hadden. Blackface is een Amerikaans fenomeen en heeft niets met Zwarte Piet te maken.![]()
Waarom wil je de hele tijd zo graag de nadruk op huidskleur leggen?quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat is dan ook het punt. Er wordt niet zwart geschminkt om 'blackface' uit te beelden. In dit geval schminkt men zich om een 'zwart' persoon (1 van de drie koningen) uit te beelden. Die heeft nou eenmaal een donkere complexie.
Weet jij wel wat 'blackface' inhoudt?And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
KOZP doet me aan Hamas denken, provoceren en treiteren, zieken en griepen om een tegenactie te provoceren om daarna huilie huilie te doen. Kijk eens hoe zielig wij zijn.![]()
Dat blijft niet alleen bij het klimaat. Daar is Extincion Rebelion zelf ook over verdeeld. Greta gaat zich ook al met Israel/Gaza bemoeien.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Prima toch. Ook om beelden van lijmplakkend langharig tuig kan ik altijd wel lachenHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Sowieso hebben wij in Nederland nooit een blackfacetraditie gehad. Dat is namelijk iets wat bijna uitsluitend in de VS
voorkwam. Daar werd het inderdaad gedaan om de donkere medemens te kleineren. Alleen in het VK kwam diezelfde blackfacetraditie in veel beperktere vorm voor. Maar nooit in NL dus.Steun het Kiva Fok! team!
Hij begon met terugslaan juf!quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
KOZP doet me aan Hamas denken, provoceren en treiteren, zieken en griepen om een tegenactie te provoceren om daarna huilie huilie te doen. Kijk eens hoe zielig wij zijn.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
In Canada is het heel normaal, zelfs de deugkeizer Trutdeau doet hetquote:Op zaterdag 18 november 2023 18:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Sowieso hebben wij in Nederland nooit een blackfacetraditie gehad. Dat is namelijk iets wat bijna uitsluitend in de VS
voorkwam. Daar werd het inderdaad gedaan om de donkere medemens te kleineren. Alleen in het VK kwam diezelfde blackfacetraditie in veel beperktere vorm voor. Maar nooit in NL dus..
Get woke, go broke!![]()
Maar geen minstrels en hoe die andere vorm van blackface heet, toch?quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In Canada is het heel normaal, zelfs de deugkeizer Trutdeau doet het.
Wat Trudeau deed was eerder iets wat op een carnavaluitdossing leek ofzo. En hij zal daar inmiddels behoorlijk spijt van hebben.Steun het Kiva Fok! team!
Dat had ik ook ja.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
KOZP doet me aan Hamas denken, provoceren en treiteren, zieken en griepen om een tegenactie te provoceren om daarna huilie huilie te doen. Kijk eens hoe zielig wij zijn.
De vergelijking is zeker van toepassing.![]()
Zucht..
Gewoon stoppen met Piet.
Sinterklaas is ook een leuk kinderfeest zonder Piet.
Sinterklaas is een feest voor ieder kind en elk kind heeft recht op mooie herinneringen aan Sinterklaas
Het Sinterklaasfeest is verpest door pro zwarte piet bewegingen en KOZP.
Kinderen worden angstig van al dat geweld bij de intochten.
Kinderen beleven Sinterklaas al als een spannend feest.
Nog steeds worden kinderen bang gemaakt door zwarte piet die je in de zak stopt en plassen kleuters weer in hun broek, hebben nachtmerries terwijl Sinterklaas een leuk en fijn kinderfeest moet zijn.
Piet is iets negatiefs en dat moet weg. Ik ben dan ook blij dat veel instellingen en scholen het feest kleiner houden met alleen Sinterklaas zonder pieten.
Er zijn genoeg leukere alternatieven te vinden. Sinterklaas met de brandweer, Sinterklaas met het circus, Sinterklaas die geholpen wordt door de scouting of meesters en juffen van school.
Een Sint feest zonder racisme en angst is een feest zonder zwarte piet of een demoon zoals krampus.![]()
Gaat me niet om KOZP, dat zijn gewoon mongooltjes. Gaat me om al die volwassenen die schuimbekken omdat iets zoals hun het vroeger vierden ineens een beetje anders is. Nou wat erg. Kinderen weten niet beter. Zwarte Piet is in de afgelopen decennia geëvalueerd. Vraag aan je opa of je pa. Die werden bang gemaakt door Zwarte Piet. Met een roe, ketting, zak. Je ging mee naar Spanje, kreeg geen kado’s etc. Maar dat hoor je al die blanke mongooltjes die roeptoeteren over TRADITIE niet over.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben ook geen voorstander van de klassiek Zwarte Piet overal maar je moet ook respecteren dat het in dorpen ook dient als vermomming, terwijl het ook nog iets magisch heeft omdat het geen gewoon mens is. KOZP is gewoon ziekelijk op zoek naar aandacht, en ronduit lasterlijk door een heel klein van het slavernijverleden erbij te halen. Het zijn van die figuren met een MLK-complex die een probleem zoeken bij hun strijdlust.
De oorspronkelijk bedenker, Schenkman, was een abolitionist die de zwarte man een positief imago wilde geven. Dat is uistekend gelukt, landen met Zwarte Piet zijn veel minder racistisch dan landen zonder Zwarte Piet, op Belgie na. Zwarte Piet is nog geen 5 jaar uit het straatbeeld verdwenen, en vandaad werd er al iemand uitgemaakt voor 'kankerzwarte'. Zo zie je maar.U MAD?![]()
Je hebt iets met mongooltjes?quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Gaat me niet om KOZP, dat zijn gewoon mongooltjes. Gaat me om al die volwassenen die schuimbekken omdat iets zoals hun het vroeger vierden ineens een beetje anders is. Nou wat erg. Kinderen weten niet beter. Zwarte Piet is in de afgelopen decennia geëvalueerd. Vraag aan je opa of je pa. Die werden bang gemaakt door Zwarte Piet. Met een roe, ketting, zak. Je ging mee naar Spanje, kreeg geen kado’s etc. Maar dat hoor je al die blanke mongooltjes die roeptoeteren over TRADITIE niet over.
Alsof je kinderen niet bang mag maken.....![]()
quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom wil je de hele tijd zo graag de nadruk op huidskleur leggen?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik niet. Ik begin niet over blackface.
Verder benoem ik alleen maar een feit.
Maar goed, jij hebt geen benul wat blackface eigenlijk inhoudt he?“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Is KOZP tegenwoordig een tot opsporen bevoegde instantie ofzo? Met hun "controle"...quote:KOZP controleert bij 50 Sinterklaasintochten op Zwarte Pieten
Kick Out Zwarte Piet (KOZP) zal zaterdag en de komende dagen bij vijftig verschillende sintintochten in het land kijken of er sprake is van zwarte pieten, of van roetveegpieten die niet zijn te onderscheiden van Zwarte Piet. Het gaat om een willekeurige steekproef, zegt KOZP. Vrijwilligers die als zodanig onherkenbaar zijn, gaan de intochten monitoren.
Er wordt ook gekeken bij gemeenten die al hadden gezegd over te stappen op roetveegpieten en Zwarte Piet in de ban te doen. Op basis van die bevindingen kijkt KOZP of er nog ergens actie tegen Zwarte Piet nodig is.
KOZP stelt dat de afgelopen jaren Zwarte Piet op steeds meer plekken is verdwenen. "We zien echter ook dat een groot deel van het land, met name buiten de grote steden, vasthoudt aan de racistische karikatuur", aldus de organisatie. "We hebben de afgelopen jaren gezien dat sommige gemeenten en intochtcomités zeggen Zwarte Piet in de ban te doen, waarbij Zwarte Piet vervangen wordt door een variant die nog steeds een variant is op de racistische karikatuur die Zwarte Piet is - in de hoop zo min mogelijk afstand te hoeven doen van Zwarte Piet."![]()
![]()
Er zitten al donkere mensen in Nederland sinds de jaren ‘60 dus wat lul je. Jouw sentiment is gebaseerd op die bootjes met tuig op zee die Lampedusa overspoelen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, de treurnis zit in de houding van de Nederlander.
Laat jij JOUW feestje aanpassen doordat JOUW buurman (die pas onlangs naast jou is komen wonen) zegt HOE je JOUW feestje moet aanpassen naar ZIJN mening?
Nee, dan ga je in gesprek en pas je jouw feestje (mogelijk) aan als er valide redenen ten berde worden gebracht.
Ten eerste, in zake Zwarte Piet is er geen gesprek, alleen maar eisen.
Ten tweede, er is totaal geen sprake van racisme, in wat voor zin dan ook.U MAD?![]()
Niet alleen de media, inmiddels ook de ruime meerderheid van Nederland.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:35 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Kijk nou eens hoe de media achter hen staan. Die hebben ze helemaal om hun vinger gewikkeld.![]()
Die rol hebben zij zichzelf toegeëigend en de officiële instanties (gemeentes en organisaties) werken er helaas aan mee ipv tegengas te geven.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is KOZP tegenwoordig een tot opsporen bevoegde instantie ofzo? Met hun "controle"...Steun het Kiva Fok! team!
Voornamelijk in de randstad.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:33 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Niet alleen de media, inmiddels ook de ruime meerderheid van Nederland.![]()
Sint Nicolaas is geen feest, het is een traditie. En tradities hebben nou eenmaal essentiële onderdelen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:28 schreef quirina het volgende:
Zucht..
Gewoon stoppen met Piet.
Sinterklaas is een feest voor ieder kind en elk kind heeft recht op mooie herinneringen aan Sinterklaas
Nog steeds worden kinderen bang gemaakt door zwarte piet die je in de zak stopt en plassen kleuters weer in hun broek, hebben nachtmerries terwijl Sinterklaas een leuk en fijn kinderfeest moet zijn.
Piet is iets negatiefs en dat moet weg. Ik ben dan ook blij dat veel instellingen en scholen het feest kleiner houden met alleen Sinterklaas zonder pieten.
Er zijn genoeg leukere alternatieven te vinden. Sinterklaas met de brandweer, Sinterklaas met het circus, Sinterklaas die geholpen wordt door de scouting of meesters en juffen van school.
Een Sint feest zonder racisme en angst is een feest zonder zwarte piet of een demoon zoals krampus.
Maar als je het als 'feestje' wil zien? Be my guest, maar laat dan degenen die de traditie in ere willen houden met rust!“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Nou nee hoor. Buiten de gemeentes en bedrijven draagt men zwarte piet nog steeds een warm hart toe.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:33 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Niet alleen de media, inmiddels ook de ruime meerderheid van Nederland.
Alleen gebeurd dat vrijwel altijd buiten de publiciteit in besloten sfeer, dus merk je daar niet veel van.
We gaan naar een situatie toe dat zwarte piet uit de publiciteit verwijderd is, maar in besloten kring nog steeds een belangrijke rol speelt.Steun het Kiva Fok! team!
Mij wel, en ik neem aan dat ik op Fok! toch wel bekend sta als iemand die het opneemt voor de traditie.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Gaat me niet om KOZP, dat zijn gewoon mongooltjes. Gaat me om al die volwassenen die schuimbekken omdat iets zoals hun het vroeger vierden ineens een beetje anders is. Nou wat erg. Kinderen weten niet beter. Zwarte Piet is in de afgelopen decennia geëvalueerd. Vraag aan je opa of je pa. Die werden bang gemaakt door Zwarte Piet. Met een roe, ketting, zak. Je ging mee naar Spanje, kreeg geen kado’s etc. Maar dat hoor je al die blanke mongooltjes die roeptoeteren over TRADITIE niet over.
Ik heb dan ook regelmatig aangegeven dat ik ook niet blij ben met het wegbezuinigen van de door jouw genoemde onderdelen, die in de traditie een diepere betekenis hebben (dan het oppervlakkige uiterlijk van de roe of de zak).“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Klopt niet. Kinderen vinden nu een zwarte piet eerder vreemd aangezien ze deze niet op het sinterklaasjournaal zienquote:Op zaterdag 18 november 2023 18:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Buiten de gemeentes en bedrijven draagt men zwarte piet nog steeds een warm hart toe.
Alleen gebeurd dat vrijwel altijd buiten de publiciteit in besloten sfeer, dus merk je daar niet veel van.
We gaan naar een situatie toe dat zwarte piet uit de publiciteit verwijderd is, maar in besloten kring nog steeds een belangrijke rol speelt.
Her en der zal er vast nog een markt zijn voor echte zwarte pieten bij de usual suspects, maar de ‘traditie’ is allang veranderd
Alleen daarom al kansloos dat die beroepsdemonstranten zich er nog zo nadrukkelijk mee bezig houden, let it goVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee, dat is een foute aanname.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Er zitten al donkere mensen in Nederland sinds de jaren ‘60 dus wat lul je. Jouw sentiment is gebaseerd op die bootjes met tuig op zee die Lampedusa overspoelen.
Maar goed, dat zou je wel weten als je alle 300+ delen van dit topic meegekregen hebt, dus ik vergeef je.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Hier gewoon zwarte pieten met de intocht vandaag. Kozp is al meermaals uitgenodigd maar ze komen niet. Bang voor de vrienden van Klaas Otto genot.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt niet. Kinderen vinden nu een zwarte piet eerder vreemd aangezien ze deze niet op het sinterklaasjournaal zien
Her en der zal er vast nog een markt zijn voor echte zwarte pieten bij de usual suspects, maar de ‘traditie’ is allang veranderd
Alleen daarom al kansloos dat die beroepsdemonstranten zich er nog zo nadrukkelijk mee bezig houden, let it go![]()
Ik ga toch niet 300+ topics uitpluizen op zoek naar nog achterlijkere reacties van jou dan die in dit topicquote:Op zaterdag 18 november 2023 18:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, dat is een foute aanname.
Maar goed, dat zou je wel weten als je alle 300+ delen van dit topic meegekregen hebt, dus ik vergeef je.
U MAD?![]()
Nog wel, ik bespeur hier en daar toch wel een kentering.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Buiten de gemeentes en bedrijven draagt men zwarte piet nog steeds een warm hart toe.
We gaan naar een situatie toe dat zwarte piet uit de publiciteit verwijderd is, maar in besloten kring nog steeds een belangrijke rol speelt.
Daarbij, niets mis met het eren van deze traditie in besloten kring.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Gewoon optochten met en zonder zwarte pieten. Laat je toch niet piepelen door een paar beroepsdemonstranten zoals airfryerquote:Op zaterdag 18 november 2023 18:43 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nog wel, ik bespeur hier en daar toch wel een kentering.
Daarbij, niets mis met het eren van deze traditie in besloten kring.![]()
Maar mis je nu niet juist de essentie nl dat een kind leert omgaan met angsten en bedreigende situaties?quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:28 schreef quirina het volgende:
Zucht..
Gewoon stoppen met Piet.
Een Sint feest zonder racisme en angst is een feest zonder zwarte piet of een demoon zoals krampus.![]()
100+ draadjes.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:15 schreef beantherio het volgende:
Ik dacht dat we de discussie over "blackface" inmiddels wel gehad hadden. Blackface is een Amerikaans fenomeen en heeft niets met Zwarte Piet te maken.
Waarom zoveel? Omdat sommige mensen Oost-Indisch doof zijn. Álles is al tig keer weerlegd.
Er ís geen discussie.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Typisch KOZP-gedrag.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik ga toch niet 300+ topics uitpluizen op zoek naar nog achterlijkere reacties van jou dan die in dit topic
Hopelijk voel je je nu moreel verheven boven mij.![]()
In ieder geval zijn wij klaar. Prettige avond.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Verandering is niet erg, opgedrongen gemanipuleerde verandering wel, daar ligt voor mij het punt vooral, mensen wegzetten als racisten, oké dan krijg je racistenquote:Op zaterdag 18 november 2023 18:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Gaat me niet om KOZP, dat zijn gewoon mongooltjes. Gaat me om al die volwassenen die schuimbekken omdat iets zoals hun het vroeger vierden ineens een beetje anders is. Nou wat erg. Kinderen weten niet beter. Zwarte Piet is in de afgelopen decennia geëvalueerd. Vraag aan je opa of je pa. Die werden bang gemaakt door Zwarte Piet. Met een roe, ketting, zak. Je ging mee naar Spanje, kreeg geen kado’s etc. Maar dat hoor je al die blanke mongooltjes die roeptoeteren over TRADITIE niet over.![]()
Precies dat dus, agressie wekt agressie op. Actie, reactie.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Verandering is niet erg, opgedrongen gemanipuleerde verandering wel, daar ligt voor mij het punt vooral, mensen wegzetten als racisten, oké dan krijg je racisten
Het had allemaal prima zonder dit soort praktijken gekund, maar nu krijg je maar lekker een blik tomaten op je kutkop.
Get woke, go broke!![]()
Haha, dat denk je echt? ‘Belangrijke’ rol? Je hecht teveel waarde aan je eigen beeld van de situatie. Misschien ergens aan de keukentafel in de Lier nog over 20 jaar, maar alle cijfers geveb keihard ander beeld. De grootste groep maalt niet om kleur, maar om het feest zelf. En dat feest is de laatste 50 jaar volledig eigendom van de media en de bedrijven, de mensen volgen gewoon (en terecht, om een kleurtje vechteb, haha, doe de moeite niet)quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
We gaan naar een situatie toe dat zwarte piet uit de publiciteit verwijderd is, maar in besloten kring nog steeds een belangrijke rol speelt.![]()
Maar dan ben je een beetje bij de verkeerde. Het gaat erom dat hun traditie wordt aangevallen door het voor de kinderen te verpesten. Sommigen willen daar tegenin gaan en het deugt ook gewoon niet. Je moet die mensen niet verwijten dat het niet gewoon een gesprek is over hoe de traditie aangepast kan worden.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Gaat me niet om KOZP, dat zijn gewoon mongooltjes. Gaat me om al die volwassenen die schuimbekken omdat iets zoals hun het vroeger vierden ineens een beetje anders is. Nou wat erg. Kinderen weten niet beter. Zwarte Piet is in de afgelopen decennia geëvalueerd. Vraag aan je opa of je pa. Die werden bang gemaakt door Zwarte Piet. Met een roe, ketting, zak. Je ging mee naar Spanje, kreeg geen kado’s etc. Maar dat hoor je al die blanke mongooltjes die roeptoeteren over TRADITIE niet over.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Ik zie hier geen aanleiding hoor. Me wordt niet uitgedaagd hier want mensen lopen weg en staan met de rug naar de me toe.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon hoe de ME altijd wel te werk gaat als ze uitgedaagd worden. Niets menselijks is hen vreemd
Plus 'kanker'. Dat hoeft echt niet. Gewoon. Echt. Niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Vent met paraplu blijft wat uitdagend staan nadat er waarschijnlijk al 20 keer is gevorderd te vertrekken, dan krijg je tikken. Altijd. Hij is later ook opgepakt blijkbaar.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zie hier geen aanleiding hoor. Me wordt niet uitgedaagd hier want mensen lopen weg en staan met de rug naar de me toe.
Plus 'kanker'. Dat hoeft echt niet. Gewoon. Echt. Niet.
Verder eens dat dat schelden niet zo hoeftVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ach gossssieeeee. Ze moeten weer wat te zeuren hebben. Airfryer z'n rechtquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Deze dus:
[ twitter ]
[..]
Afriyie is woedend dat zijn recht is geschonden.
Die koters hebben ook rechten. Waaronder recht op veilige omgeving. Die is er niet als kozp komt schreeuwen en calimeroën. Dus oprotten, stuk tuig.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Volgens zijn eigen "recht" mag je hem gewoon tegen zijn gezicht trappen als je hem tegenkomt. Want je bent het met hem oneens.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ach gossssieeeee. Ze moeten weer wat te zeuren hebben. Airfryer z'n recht
Die koters hebben ook rechten. Waaronder recht op veilige omgeving. Die is er niet als kozp komt schreeuwen en calimeroën. Dus oprotten, stuk tuig.
Of werkt het andersom niet zo?.
Get woke, go broke!![]()
Als hij niet was komen provoceren was er ook niets gebeurd.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Deze dus:
[ twitter ]
[..]
Afriyie is woedend dat zijn recht is geschonden."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"![]()
Zwakzinnige voetbalmongolen zijn ook weer bezig zo te zien.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
Pardon? Zijn zij een autoriteit?quote:
Ow ik snap het al. Het is relevant willen zijn... voor subsidie.
Kaffers.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Idd, ze hadden gewoon niet moeten komen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:25 schreef Harvest89 het volgende:
Zwakzinnige voetbalmongolen zijn ook weer bezig zo te zien."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
KOZP?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:25 schreef Harvest89 het volgende:
Zwakzinnige voetbalmongolen zijn ook weer bezig zo te zien.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Daar mag je gewoon demonstreren.quote:
Hopelijk hebben de demonstranten zich niet tegen laten houden door die inwoners van dat dorp.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Ik begrijp gewoon niet dat volwassenen tijdens de inkomst van Sinterklaas een standpunt proberen te maken van beide kanten voor iets wat een feest voor kinderen hoort te zijn. Kan er met de kop niet bij #KEMDKNBLach met een schone bips![]()
Pegida van het Sinterklaasfeest heeft haal doel weer bereikt. Ongekend zielig zooitje, zowel KOZP als de tegenstanders met een lichte voorsprong voor de KOZP treurwilgen.![]()
Jij bent duidelijk nooit naar een voetbalwedstrijd geweest.quote:Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Bij racistische feesten hoor je niet weg te kijken.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:28 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik begrijp gewoon niet dat volwassenen tijdens de inkomst van Sinterklaas een standpunt proberen te maken van beide kanten voor iets wat een feest voor kinderen hoort te zijn. Kan er met de kop niet bij #KEMDKNBDeceit for a lifetime has taken it's toll.
#KEMDKNBquote:Op zaterdag 18 november 2023 19:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bij racistische feesten hoor je niet weg te kijken.Lach met een schone bips![]()
Mooi.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:40 schreef Caland het volgende:
Klopt niet. Kinderen vinden nu een zwarte piet eerder vreemd aangezien ze deze niet op het sinterklaasjournaal zien
Als het waar is.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Dit soort uitspraken maken alleen maar meer duidelijk dat je niet eens weet wat racisme is.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bij racistische feesten hoor je niet weg te kijken.![]()
Jawel. Er lopen blijkbaar nog steeds zwarte pieten rond daar.quote:Deceit for a lifetime has taken it's toll.
En wat is daar mis mee? Het is een kinderfeest, de zwarte pieten strooien snoep. Kindjes blij. Het grote punt?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jawel. Er lopen blijkbaar nog steeds zwarte pieten rond daar.Lach met een schone bips![]()
Oh, in dat geval kunnen we ook gewoon elke allochtoon dood trappen die we tegen komen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar denk je dat als Zwarte Piet weg is dat dat het racisme weg is uit de wereld?
Kijk maar eens naar Israel - Gaza nu.
Wordt alleen maar erger.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Gekke vergelijking wel.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh, in dat geval kunnen we ook gewoon elke allochtoon dood trappen die we tegen komen.
Lach met een schone bips![]()
Dus?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jawel. Er lopen blijkbaar nog steeds zwarte pieten rond daar.
Is er een wet tegen ZP?
Nee. Kozp staat daar om orde te verstoren door te hinderen en uit te dagen.
Oprotten.
Ga er lekker tussen staan dan. Met je bek.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Zou je ook anders kunnen verwoorden.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus?
Is er een wet tegen ZP?
Nee. Kozp staat daar om orde te verstoren door te hinderen en uit te dagen.
Oprotten.
Ga er lekker tussen staan dan. Met je bek.Lach met een schone bips![]()
Hoezo?quote:
Als we dat niet doen is het racisme toch niet weg uit de wereld.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Wat is er racisme aan zwarte piet, kun je me dat uitleggen?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoezo?
Als we dat niet doen is het racisme toch niet weg uit de wereld.Lach met een schone bips![]()
In het kader van de intersectionaliteit ben ik nu voor zwarte Piet. Tegen Hamas zijn is waardeloos als ik niet ook voor zwarte Piet en milieuvervuiling ben.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bij racistische feesten hoor je niet weg te kijken.![]()
Al gooien ze met geld.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:35 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Het is een kinderfeest, de zwarte pieten strooien snoep. Kindjes blij. Het grote punt?
Het is een karikatuur van een negerslaaf. Niet zo fris, vooral in combinatie met onze geschiedenis.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Ga je gezicht bleken, kleuter!quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bij racistische feesten hoor je niet weg te kijken.
Verder heb je volkomen gelijk. Het is dan ook geen racistisch feest.![]()
Voor jou is het een karikatuur van een negerslaaf. Maar onder jouw racistische onderbuikgevoelens hoeven anderen niet te lijden.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Al gooien ze met geld.
Het is een karikatuur van een negerslaaf. Niet zo fris, vooral in combinatie met onze geschiedenis.![]()
Ahhh oke, dus 1 witte bebaarde oude man heeft een hele harem van negerslaven zoals jij het noemt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Al gooien ze met geld.
Het is een karikatuur van een negerslaaf. Niet zo fris, vooral in combinatie met onze geschiedenis.
Hou op met mij, ga niet alles op het verleden betrekken en zelfs een kinderfeest verneuken met al die BS. Kinderen zien dat niet eens op de manier waar jij het op gooit.Lach met een schone bips![]()
Genoeg die dat vroeger ook zagen hoor.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:41 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ahhh oke, dus 1 witte bebaarde oude man heeft een hele harem van negerslaven zoals jij het noemt.
Hou op met mij, ga niet alles op het verleden betrekken en zelfs een kinderfeest verneuken met al die BS. Kinderen zien dat niet eens op de manier waar jij het op gooit.
Als dat nu niet het geval is zal er wat meer aan geschiedenisles gedaan moeten worden.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Oh je wil er een woke discussie van maken? Ben je bij mij aan verkeerde adres.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Genoeg die dat vroeger ook zagen hoor.
Als dat nu niet het geval is zal er wat meer aan geschiedenisles gedaan moeten worden.Lach met een schone bips![]()
"Al ben ik zwart als roet, ik meen het wel goed"quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:41 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ahhh oke, dus 1 witte bebaarde oude man heeft een hele harem van negerslaven zoals jij het noemt.
Hou op met mij, ga niet alles op het verleden betrekken en zelfs een kinderfeest verneuken met al die BS. Kinderen zien dat niet eens op de manier waar jij het op gooit.
Maar het heeft niets met racisme te maken hoor
Ik benoem alleen feiten en geef over die demonstratie mijn mening, als jij daar niet tegen kunt is dat niet mijn probleem.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Oh je wil er een woke discussie van maken? Ben je bij mij aan verkeerde adres.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Komt tog door de schooorsteeeen! Derp.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
"Al ben ik zwart als roet, ik meen het wel goed"
Maar het heeft niets met racisme te maken hoorDeceit for a lifetime has taken it's toll.
Piet zijn knecht zo zwart als roet
Met een ketting aan zijn voet
https://www.liederenbank.nl/text.php?recordid=80387&lan=nl
Maar het is geen slaaf hoor
quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar het heeft niets met racisme te maken hoorquote:Op zaterdag 18 november 2023 19:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik benoem alleen feiten en geef over die demonstratie mijn mening, als jij daar niet tegen kunt is dat niet mijn probleem.En het probleem is?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Komt tog door de schooorsteeeen! Derp.
Kinderen zien het niet zoLach met een schone bips![]()
Als iets je niet aanstaat is het een woke discussie?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Oh je wil er een woke discussie van maken? Ben je bij mij aan verkeerde adres.
Kinderen hebben geen problemen met de nieuwe pieten. Wat is het probleem?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:46 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
[..]
[..]
En het probleem is?
Kinderen zien het niet zoOp maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Tijd voor meer geschiedenisles als ze het allemaal echt niet zouden zien (wat ik betwijfel).quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:46 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
[..]
[..]
En het probleem is?
Kinderen zien het niet zoDeceit for a lifetime has taken it's toll.
Moet je eens in een lokaal AZC gaan kijken. Ik durf te wedden dat zelfs jij dan blij wordt van Zwarte Pieten.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jawel. Er lopen blijkbaar nog steeds zwarte pieten rond daar.
Zwarte piet deelt namelijk kadootjes en lekkernij uit en gedraagt zich. Is lief voor elk kind, man en vrouw. Valt ook nooit iemand lastig. Kan gewoon in de bus stappen, zonder de buschauffeur te moeten bespugen, zal je nooit beroven of naar je sissen als je vrouw bent.
Maar ben dus wel benieuwd. Al die Antillianen die jarenlang op de Antillen het Sinterklaasfeest met Zwarte piet vierden. Zijn dat nou ook allemaal racisten?![]()
quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kinderen hebben geen problemen met de nieuwe pieten. Wat is het probleem?Waarom een traditie veranderen terwijl er geen kwaad in die traditie zit?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tijd voor meer geschiedenisles als ze het allemaal echt niet zouden zien (wat ik betwijfel).Lach met een schone bips![]()
Hij wil niet dat de kindjes zich later realiseren dat zwarte mensen helemaal niet zo lief zijn..quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:35 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Het is een kinderfeest, de zwarte pieten strooien snoep. Kindjes blij. Het grote punt?![]()
Nooit geweten dat die slaven zulke mooie pakjes droegen. Altijd gedacht dat die moesten zwoegen met vodden aan hun lijf.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Al gooien ze met geld.
Het is een karikatuur van een negerslaaf. Niet zo fris, vooral in combinatie met onze geschiedenis.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Zie hier het bewijs dat zwarte piet een karikatuur is van mensen met een donkere huidskleur. Anders zou je deze vergelijking nooit maken.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:48 schreef Inbox het volgende:
[..]
Moet je eens in een lokaal AZC gaan kijken. Ik durf te wedden dat zelfs jij dan blij wordt van Zwarte Pieten.
Zwarte piet deelt namelijk kadootjes en lekkernij uit en gedraagt zich. Is lief voor elk kind, man en vrouw. Valt ook nooit iemand lastig. Kan gewoon in de bus stappen, zonder de buschauffeur te moeten bespugen, zal je nooit beroven of naar je sissen als je vrouw bent.
Maar ben dus wel benieuwd. Al die Antillianen die jarenlang op de Antillen het Sinterklaasfeest met Zwarte piet vierden. Zijn dat nou ook allemaal racisten?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Dus?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jawel. Er lopen blijkbaar nog steeds zwarte pieten rond daar."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Woke wordt idd een tikje misbruikt tegenwoordig.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als iets je niet aanstaat is het een woke discussie?
Maar jij als lid van het "er staat negro op krijtjes in Spanje, de Nazi's!!!" overal racisme in ziende kamp zou ik er niet te hard over vallen.
Get woke, go broke!![]()
Nou, ik denk dat die ME en die demonstranten ook niet echt sfeerverhogend zijnquote:Op zaterdag 18 november 2023 19:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kinderen hebben geen problemen met de nieuwe pieten. Wat is het probleem?
Eng he, veranderingen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:49 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
[..]
Waarom een traditie veranderen terwijl er geen kwaad in die traditie zit?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:48 schreef Inbox het volgende:
Moet je eens in een lokaal AZC gaan kijken. Ik durf te wedden dat zelfs jij dan blij wordt van Zwarte Pieten.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Jij denkt werkelijk dat je racisme uit de wereld kunt krijgen als je bij het minste geringste ergens een racismelabel aan gaat hangen?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoezo?
Als we dat niet doen is het racisme toch niet weg uit de wereld.
Er is maar een manier om racisme aan te pakken: zij die overal dat label aanhangen en racisme juist aanwakkeren het land uitzetten. Ik snap dan ook niet dat al die gekleurde mensen die Nederland zo racisisch vinden, niet verkassen naar het donkere land van herkomst en daar niet in een hutje in de rimboe gaan wonen, ver weg van de blanke medemens.![]()
Het was ooit wel een vredig gebeuren die intocht... What went wrong?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat die ME en die demonstranten ook niet echt sfeerverhogend zijnLach met een schone bips![]()
Opgedrongen veranderingen wel,. maar jij als aanhanger van zwaar naar communisme neigende partijen houdt wel van anderen dingen opdringen, ook in dit topic blijkt het weer eensquote:.
Get woke, go broke!![]()
Zit er wel in.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:49 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
[..]
Waarom een traditie veranderen terwijl er geen kwaad in die traditie zit?
Wat snap je niet aan een racistisch stereotype?
Het is nogmaals, een karikatuur van een negerslaaf.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
KOZP happened.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:52 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Het was ooit wel een vredig gebeuren die intocht... What went wrong?"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Nee, dat is niet echt waar. Zwarte Piet is echt gebaseerd op afbeeldingen van zwarte mensen die als ze op die manier werden afgebeeld meestal huisslaven waren.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:41 schreef beantherio het volgende:
[..]
Voor jou is het een karikatuur van een negerslaaf. Maar onder jouw racistische onderbuikgevoelens hoeven anderen niet te lijden.
Ik vindt de obsessie met zwarte Piet een beetje overdreven, maar waar is waar. In de 19e eeuw hadden ze niet echt oog voor deze discussie 150 jaar later.![]()
Het is jammer dat dat nodig is.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat die ME en die demonstranten ook niet echt sfeerverhogend zijn
De kinderen hadden een fijn feest kunnen hebben als volwassenen niet zo kinderachtig zouden doen en die zwarte schminck en afropruiken in de prullenbak zouden gooien.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Ben jij ook een negerslaaf?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Al gooien ze met geld.
Het is een karikatuur van een negerslaaf. Niet zo fris, vooral in combinatie met onze geschiedenis.
En, wat is het probleem van dat karikatuur als kinderen het een leuk figuur vinden?
Geen kind ziet zwarte piet als slaaf. Enkel een groepje andersgepigmenteerde pigmentdenkers met een drang naar het verleden en zelfmedelijden zien zwarte piet als slaaf.![]()
Ja, ooit was mijn oom Zwarte Piet, en pikzwart omdat niemand hem dan zou herkennen. Ik ook niet.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:52 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Het was ooit wel een vredig gebeuren die intocht... What went wrong?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is jammer dat dat nodig is.
De kinderen hadden een fijn feest kunnen hebben als volwassen niet zo kinderachtig zouden doen en die zwarte schminck en afropruiken in de prullenbak zouden gooien.
Dat dus. Ik begrijp sommige van de echte klagers best wel, ik zou het ook raar vinden als ik donker was.quote:
Maar door de manier van actievoeren is het begrip verdwenen, nu is het gewoon een principekwestie, dingen afdwingen met geweld zou nooit succesvol moeten zijn.
Dus ja, ik ben opzich eigenlijk anti-piet maar door de haat naar KOZP weer voor.
Get woke, go broke!![]()
Zie mijn reactie eerder in dit topic, met deze zienswijze zou je ook je gehate asiezoekers dood kunnen trappen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:52 schreef Inbox het volgende:
Jij denkt werkelijk dat je racisme uit de wereld kunt krijgen als je bij het minste geringste ergens een racismelabel aan gaat hangen?Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Wat is er mis mee als kinderen de aangepaste variant ook een leuk figuur vinden?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:55 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ben jij ook een negerslaaf?
En, wat is het probleem van dat karikatuur als kinderen het een leuk figuur vinden?
Geen kind ziet zwarte piet als slaaf. Enkel een groepje andersgepigmenteerde pigmentdenkers met een drang naar het verleden en zelfmedelijden zien zwarte piet als slaaf.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Ik ga hem gewoon maken, mag ik dat? Ja dat mag ik. De pot verwijt de ketel..........Lach met een schone bips![]()
Dat iedereen nu uit pure frustratie op de PVV stemt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat is er mis mee als kinderen de aangepaste variant ook een leuk figuur vinden?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Het is geen karikatuur van een negerslaaf. Het is een kopie van hoe een huisslaaf eruit zag.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zit er wel in.
Wat snap je niet aan een racistisch stereotype?
Het is nogmaals, een karikatuur van een negerslaaf.![]()
Kan nog steeds onherkenbaar. Doe dan gewoon een leuk masker op of zo.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ooit was mijn oom Zwarte Piet, en pikzwart omdat niemand hem dan zou herkennen. Ik ook niet.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Heb jij ooit weleens zwarte piet met ketting aan zn voet gezien in een sinterklaasoptocht of als Sint met Zwarte piet langskwam op school of buurthuis?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:46 schreef Starhopper het volgende:
Piet zijn knecht zo zwart als roet
Met een ketting aan zijn voet
https://www.liederenbank.nl/text.php?recordid=80387&lan=nl
Maar het is geen slaaf hoor![]()
KOZP gebruikt geen geweld tijdens demonstraties. De manier van actievoeren door KOZP is prima. Het zijn de tegenstanders van KOZP die de boel uit de hand laten lopen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat dus. Ik begrijp sommige van de echte klagers best wel, ik zou het ook raar vinden als ik donker was.
Maar door de manier van actievoeren is het begrip verdwenen, nu is het gewoon een principekwestie, dingen afdwingen met geweld zou nooit succesvol moeten zijn.
Dus ja, ik ben opzich eigenlijk anti-piet maar door de haat naar KOZP weer voor.
Dat is idd een direct gevolg, al komt het meer door het pro-Hamastuig dat overal in het westen de sharia staat aan te prijzenquote:Op zaterdag 18 november 2023 19:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat iedereen nu uit pure frustratie op de PVV stemt..
Get woke, go broke!![]()
quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:55 schreef Inbox het volgende:
Dat had niet gehoeven dat ging met schmink al heel lang goed.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kan nog steeds onherkenbaar. Doe dan gewoon een leuk masker op of zo.
Maar goed Nederland- Ierland.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Maar dat mag toch gewoon, als je het maar oprecht met iemand oneens, bent, of was jij het niet die de klappen die Baudet kreeg toe aan het juichen was?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
KOZP gebruikt geen geweld tijdens demonstraties. De manier van actievoeren door KOZP is prima. Het zijn de tegenstanders van KOZP die de boel uit de hand laten lopen..
Get woke, go broke!![]()
Op PVV stemmen want zwarte piet. Als dit de reden is om op de PVV te stemmen, dan ben je echt heel simpel en zielig.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat iedereen nu uit pure frustratie op de PVV stemt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Nee, KOZP bedreigt winkeliers onder het mom van 'haal Zwarte Piet weg of anders...', dat is netjes wil je zeggen?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
KOZP gebruikt geen geweld tijdens demonstraties. De manier van actievoeren door KOZP is prima. Het zijn de tegenstanders van KOZP die de boel uit de hand laten lopen."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Ik was niet aan het juichen?quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar dat mag toch gewoon, als je het maar oprecht met iemand oneens, bent, of was jij het niet die de klappen die Baudet kreeg toe aan het juichen was?.
Waarom niet? Als kinderen dat leuk vinden.....quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:58 schreef Inbox het volgende:
[..]
Heb jij ooit weleens zwarte piet met ketting aan zn voet gezien in een sinterklaasoptocht of als Sint met Zwarte piet langskwam op school of buurthuis?
Maar waarom zouden ze dat niet doen denk je?Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Ik snap werkelijk het gezeik niet, Sinterklaas is een kinderfeest, met zwarte pieten.
Wat boeit mij het nou of iemand een kleur heeft, helemaal geen fuck. Maar het blijft een traditie.Lach met een schone bips![]()
Het probleem is die Airfryer met zn jankclubje en de manier waarop ie tekeer gaat.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kinderen hebben geen problemen met de nieuwe pieten. Wat is het probleem?
Die knakker moet gewoon lekker teruggaan naar Ghana, waar ie oorspronkelijk vandaan komt. Laat 'm daar de blanke medemens zwart maken? Wat moet die knakker nou in dat racistische Nederland? Waarom verblijft ie hier nog als wij zo racistisch zijn. Het antwoord: meneer heeft de subsidiepot ontdekt en is een beroepszeur geworden.![]()
Daar gaat het niet om, je ziet de PVV toch heel erg stijgen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Op PVV stemmen want zwarte piet. Als dit de reden is om op de PVV te stemmen, dan ben je echt heel simpel en zielig.
Wat doet het ertoe wat je van die mensen vindt?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Het gaat om het verpesten van de sfeer bij de intocht. Het is toch echt niet KOZP die de boel uit de klauwen laat lopen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, KOZP bedreigt winkeliers onder het mom van 'haal Zwarte Piet weg of anders...', dat is netjes wil je zeggen?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Op het journaal as we speak, de PVV doet mee om bij de eerste drie te komen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het gaat om het verpesten van de sfeer bij de intocht. Het is toch echt niet KOZP die de boel uit de klauwen laat lopen.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
En nu even een serieuse vraag:quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tijd voor meer geschiedenisles als ze het allemaal echt niet zouden zien (wat ik betwijfel).
Wat is je land van herkomst, hoe vierde jij vroeger sinterklaas en heb je weleens psychologisch hulp overwogen om dat trauma te verwerken?![]()
Leuk voor Wilders.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:03 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Op het journaal as we speak, de PVV doet mee om bij de eerste drie te komen.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Kan het maar moeilijk geloven dat ze in de laatste peiling voor de verkiezing als grootste partij naar voren zijn gekomen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat iedereen nu uit pure frustratie op de PVV stemt.Steun het Kiva Fok! team!
Al best een tijdje niet meer echt eigenlijk. Niet meer op tv, niet meer bij 95% van de intochten.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:01 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik snap werkelijk het gezeik niet, Sinterklaas is een kinderfeest, met zwarte pieten.
Snap de discussie dan ook niet zo, lach gewoon om die kneuzen aan beide kanten zoals ook vandaag weer. Beetje schuimbekkend kankerzwarte roepen of het hele land doorreizen in een bus om bij een onbeduidend schijtdorpje aan te komen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Tuurlijk niet, want zwarte Piet is pas bedacht nadat de slavernij was afgeschaft en is ook nooit slaaf geweest. Maar, hij ziet er wel uit als een huisslaaf. En sommige zwarte Pieten vertonen wel een beetje raar karikaturaal negergedrag. Meer zoals ze denken dat een Afrikaan is dan wel weer.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:58 schreef Inbox het volgende:
[..]
Heb jij ooit weleens zwarte piet met ketting aan zn voet gezien in een sinterklaasoptocht of als Sint met Zwarte piet langskwam op school of buurthuis?
Overigens waren die Afrikanen eersteklas slavenjagers en handelaren. 15 miljoen van hun buren verkocht aan de Turken/Arabieren en 13 miljoen aan blanke kolonisten in de nieuwe wereld.![]()
Lijkt me wel een wake up call.....quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Kan het maar moeilijk geloven dat ze in de laatste peiling voor de verkiezing als grootste partij naar voren zijn gekomen.Lach met een schone bips![]()
Het is een feest met racistische elementen diep er in verwerkt. Je kunt wel herhaaldelijk "kinder"feest blijven roepen in een poging het kleiner te maken dan het is, maar volwassenen doen op volle stoom mee om dat racisme in stand te houden.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:01 schreef loveyoulongtime het volgende:
Kinderen boeit het niet of Piet zijn natuurlijke huidskleur gaat krijgen ipv zwarte schminck.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Denk je dat die mensen niet op hem stemmen door dat eeuwige gekut over Zwarte Piet? 10 jaar al, he?quote:Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Vroeger werd mij altijd geleerd dat zwarte piet zwart was door al dat roet van de schoorsteen. Lager legde ik pas de link tussen de pikzwarte schmink, de gouden oorring en de zulu lippen en het fancy page-pakje dat het negers waren.
Dus ergens vraag ik me af waarom zwarte piet niet gewoon iemand is met flink zwarte roetvegen overal en moet het perse een neger blijven. Valt me mee dat de gouden ring en de zulu-lippen inmiddels wat uit de mode zijn en dat de pieten van domme hulpjes naar slimme hulpjes zijn veranderd, de roe in de ban is gedaan en de sint zelf van wijze oude man ipv een verstrooide oude man is geevolueerd. Maar goed, dat laatste stapje is blijkbaar te veel gevraagd van onze traditiebeschermers.
Blijkbaar omdat anderen die laatste wijziging graag willen en het dan geforceerd aanvoelt ofzo.beter een knipoog dan een blauw oog![]()
Dit zijn geen serieuze vragen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:03 schreef Inbox het volgende:
[..]
En nu even een serieuse vraag:
Wat is je land van herkomst, hoe vierde jij vroeger sinterklaas en heb je weleens psychologisch hulp overwogen om dat trauma te verwerken?Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Tja, daar is de politiek wat laat mee. Driekwart van de partijen wil nu immigratie gaan beperken. Dat is net zoveel als dat er kiezers zijn die dat willen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:05 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Lijkt me wel een wake up call.....
Er gaat hoe dan ook veel politiek veranderen straks.Steun het Kiva Fok! team!
Het is triest dat het "nodig" lijkt voor heel veel mensen. maar dat krijg je als je decennia te horen krijgt dat je een vuige racist bent als je ook maar een klein beetjee kritiek had op onbegrensde invoer van allerlei mensen die hier niets te zoeken hebben en alleen maar voor ellende zorgen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Kan het maar moeilijk geloven dat ze in de laatste peiling voor de verkiezing als grootste partij naar voren zijn gekomen.
Het houdt een keer op en het conflict in Gaza heeft veel mensen doen inzien dat ome Achmed eigenlijk helemaal niet zo vredelievend en progressief is als de NOS ons heeft doen geloven.
So be it. ik had ook liever een "normale" partij die niet 1 issue heeft als programma, maar er is geen andere keuze voor velen.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zie hier het bewijs dat zwarte piet een karikatuur is van mensen met een donkere huidskleur. Anders zou je deze vergelijking nooit maken.Als ik als blanke in het AZC zou rondlopen, denk je dat mijn kindjes dan een handje snoep krijgen? Denk jij dat ze met de lokale donkere asielzoeker op de foto willen? Lijken die asielzoekers uberhaupt op Zwarte Piet met zn bonte kleurrijke kleding en vrolijke gedrag?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zie hier het bewijs dat zwarte piet een karikatuur is van mensen met een donkere huidskleur. Anders zou je deze vergelijking nooit maken.![]()
Tja, discriminatie en de termen die jij benoemt zijn net zo slecht... Hey we moeten het toch samen doen. Alleen samen krijgen we discriminatie onder controle. Dus mondkapje op en tradities vergeten..quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Al best een tijdje niet meer echt eigenlijk. Niet meer op tv, niet meer bij 95% van de intochten.
Snap de discussie dan ook niet zo, lach gewoon om die kneuzen aan beide kanten zoals ook vandaag weer. Beetje schuimbekkend kankerzwarte roepen of het hele land doorreizen in een bus om bij een onbeduidend schijtdorpje aan te komen.Lach met een schone bips![]()
Ik heb wel een idee waarom mensen op de PVV stemmen. Maar dat ga ik niet roepen want ik heb geen zin in allemaal schuimbekkende users.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Denk je dat die mensen niet op hem stemmen door dat eeuwige gekut over Zwarte Piet? 10 jaar al, he?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Er is gewoon een aanzienlijke groep in Nederland zwakbegaafd en labiel. Niet zo heel lang geleden stemde men massaal op een vadsig wijf die enkel de belangen van multimiljonairs bediende.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Denk je dat die mensen niet op hem stemmen door dat eeuwige gekut over Zwarte Piet? 10 jaar al, he?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
De Islam, zo moeilijk is het nietquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb wel een idee waarom mensen op de PVV stemmen. Maar dat ga ik niet roepen want ik heb geen zin in allemaal schuimbekkende users..
Get woke, go broke!![]()
Het kan ook een overreactie zijn op zijn eigen geschiedenis: Ghanezen waren erg actief in het tot slaaf maken en verkopen van Afrikanen. Misschien is hij een stukje familiegeschiedenis aan het verwerken.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:02 schreef Inbox het volgende:
[..]
Het probleem is die Airfryer met zn jankclubje en de manier waarop ie tekeer gaat.
Die knakker moet gewoon lekker teruggaan naar Ghana, waar ie oorspronkelijk vandaan komt. Laat 'm daar de blanke medemens zwart maken? Wat moet die knakker nou in dat racistische Nederland? Waarom verblijft ie hier nog als wij zo racistisch zijn. Het antwoord: meneer heeft de subsidiepot ontdekt en is een beroepszeur geworden.![]()
Potjandikkie, gij snapt 'tquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Er is gewoon een aanzienlijke groep in Nederland zwakbegaafd en labiel. Niet zo heel lang geleden stemde men massaal op een vadsig wijf die enkel de belangen van multimiljonairs bediende.Lach met een schone bips![]()
Dat is toch heel anders Wilders zit er al heel lang. Mensen kennen hem al heel lang.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Er is gewoon een aanzienlijke groep in Nederland zwakbegaafd en labiel. Niet zo heel lang geleden stemde men massaal op een vadsig wijf die enkel de belangen van multimiljonairs bediende.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Hoho, de buurstamleden verkopen aan witman is gewoon een eeuwenoude afrikaanse traditie. Alleen het kopen van aangeboden waar is strafbaar en verwerpelijkquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het kan ook een overreactie zijn op zijn eigen geschiedenis: Ghanezen waren erg actief in het tot slaaf maken en verkopen van Afrikanen. Misschien is hij een stukje familiegeschiedenis aan het verwerken.
Get woke, go broke!![]()
De grote blonde verlosser bedient net zo goed de belangen van multimiljonairs.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Er is gewoon een aanzienlijke groep in Nederland zwakbegaafd en labiel. Niet zo heel lang geleden stemde men massaal op een vadsig wijf die enkel de belangen van multimiljonairs bediende.
Geert Wilders lacht om al dat armoedig volk dat op hem gaat stemmen.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Meh, tradities zijn eigenlijk altijd aan veranderingen onderhevig, zo ook hier. Het lijkt me goed dat men nu eindelijk is overgestapt op een wat inclusievere manier van vieren. Persoonlijk had ik alleen wel wat moeite met de modus operandi van zo’n groep als KOZP om dat te bewerkstelligen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:08 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Tja, discriminatie en de termen die jij benoemt zijn net zo slecht... Hey we moeten het toch samen doen. Alleen samen krijgen we discriminatie onder controle. Dus mondkapje op en tradities vergeten..VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dus hij probeert de aandacht af te leiden van zijn eigen geschiedenis.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het kan ook een overreactie zijn op zijn eigen geschiedenis: Ghanezen waren erg actief in het tot slaaf maken en verkopen van Afrikanen. Misschien is hij een stukje familiegeschiedenis aan het verwerken."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Niet mee eens, decennia was het geen probleem en nu ineens wel? Kappen met alle flauwekul.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Meh, tradities zijn eigenlijk altijd aan veranderingen onderhevig, zo ook hier. Het lijkt me goed dat men nu eindelijk is overgestapt op een wat inclusievere manier van vieren. Persoonlijk had ik alleen wel wat moeite met de modus operandi van zo’n groep als KOZP om dat te bewerkstelligen.Lach met een schone bips![]()
Zijn er in de VS ook al een paar van ontmaskerd, constant roepen dat er reparations moeten komen, tot er door onderzoek uitkwam dat ze zelf nakomelingen van slavenhandelaren zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dus hij probeert de aandacht af te leiden van zijn eigen geschiedenis.
Priceless.
Get woke, go broke!![]()
Voortschrijdend inzicht.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:13 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Niet mee eens, decennia was het geen probleem en nu ineens wel? Kappen met alle flauwekul.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Ik ben geboren op de grens tussen boomer en GenX. Ik heb toen ik geloofde in sinterklaas nooit de verbinding gelegd tussen zwarte Piet en zwarte mensen. Zwarte Piet kon iedereen worden door je gezicht zwart te maken en zwarte mensen waren zwart.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is een feest met racistische elementen diep er in verwerkt. Je kunt wel herhaaldelijk "kinder"feest blijven roepen in een poging het kleiner te maken dan het is, maar volwassenen doen op volle stoom mee om dat racisme in stand te houden.
Kinderen boeit het niet of Piet zijn natuurlijke huidskleur gaat krijgen ipv zwarte schminck.
Wat ik nu over trauma's hoor komt me een beetje gefabriceerd over. Zelfs als ik de ongelukkige keuze voor dat beeld erin betrek.![]()
Bijzonder matig argument.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:13 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Niet mee eens, decennia was het geen probleem en nu ineens wel? Kappen met alle flauwekul.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Hint u nu heimelijk naar de vele overvallen die onze gekleurde jeugd pleegt in onze huidige maatschappij?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Woke wordt idd een tikje misbruikt tegenwoordig.
Maar jij als lid van het "er staat negro op krijtjes in Spanje, de Nazi's!!!" overal racisme in ziende kamp zou ik er niet te hard over vallen.
Wat een verschil met zwarte piet he, die niemand kwaad doet maar juist uitdeelt in plaats van neemt en dat ook nog eens geweldloos doet!
Nee, zo'n vriendelijke zwarte Piet is een gore racist met zn lieflijke gedrag om kindjes blij te maken![]()
![]()
Nou als de terroristen dat ook krijgen, dan komen we misschien nog eens ergens.quote:
Met dat laatste stuk ligt bij mij het probleem, overleg en regel zoiets op een normale manier maar niet op de manier zoals KOZP dat gedaan heeft en nog doetquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Meh, tradities zijn eigenlijk altijd aan veranderingen onderhevig, zo ook hier. Het lijkt me goed dat men nu eindelijk is overgestapt op een wat inclusievere manier van vieren. Persoonlijk had ik alleen wel wat moeite met de modus operandi van zo’n groep als KOZP om dat te bewerkstelligen.![]()
Waarom maak je de vergelijking tussen zwarte piet en mensen in het AZC? Wat is het punt dat je wil maken?quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:07 schreef Inbox het volgende:
[..]
[..]
Als ik als blanke in het AZC zou rondlopen, denk je dat mijn kindjes dan een handje snoep krijgen? Denk jij dat ze met de lokale donkere asielzoeker op de foto willen? Lijken die asielzoekers uberhaupt op Zwarte Piet met zn bonte kleurrijke kleding en vrolijke gedrag?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Klopt, had mijn argumenten hierboven al wel gegeven lijkt mequote:Dus wilde er niet weer op in gaan.
Maar als je wil, dan wil ik het nog wel een keer doen hoor.Lach met een schone bips![]()
Dit liedje is van omstreeks 1900, een tijd waarin weinig kinderen in Nederland aanraking kwamen met zwarte mensen. Hoe is het racistisch om tegen die kinderen te zeggen dat je mensen niet moet beoordelen op hun uiterlijk?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar het heeft niets met racisme te maken hoor![]()
Wie weet. Misschien leuk voor een aflevering 'wie denk je dat je bent' Jurgen Rayman is volgens mij ook een afstammeling van een van de grootste verantwoordelijken voor de Surinaamse slavenhandel.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dus hij probeert de aandacht af te leiden van zijn eigen geschiedenis.
Even gecheckt: ja dus. De status van de vrouw die een kind kreeg met hem is onbekend. Haar dochter is nooit slaaf geweest. Dat wekt het vermoeden dat haar moeder voor de geboorte is geëmancipeerd.
[ Bericht 12% gewijzigd door HiZ op 18-11-2023 20:22:42 ]![]()
Vreseliijk inderdaad. IK zie liever al deze jankerts verdwijnen naar een ver, donker land zonder die verschrikkelijke blanke mensen. Bedoel, ik gun hen alle geluk van de wereld en daar past een land met blanken en een kinderfeestje met geschminkte mensen die lekkernij en kadootjes uitdelen nu eenmaal niet bij. Dat doen ze in de rimboe ook niet!quote:![]()
Uh, is dat polariseren niet precies wat KOZP wil doen? Negroide mensen neerzetten als kleinzerend, tweederangsburger? Want oh, wat zijn ze zielig met het slavenverleden dat -enkel bij hun- in dr DNA doorgegeven wordt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.![]()
Ja, ik heb hetzelfde, maar de halve wereld gaat er doodleuk in mee en ik geloof het verder allemaal wel.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben geboren op de grens tussen boomer en GenX. Ik heb toen ik geloofde in sinterklaas nooit de verbinding gelegd tussen zwarte Piet en zwarte mensen. Zwarte Piet kon iedereen worden door je gezicht zwart te maken en zwarte mensen waren zwart.
Wat ik nu over trauma's hoor komt me een beetje gefabriceerd over. Zelfs als ik de ongelukkige keuze voor dat beeld erin betrek.![]()
Wokeland.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:17 schreef Inbox het volgende:
[..]
Vreseliijk inderdaad. IK zie liever al deze jankerts verdwijnen naar een ver, donker land zonder die verschrikkelijke blanke mensen. Bedoel, ik gun hen alle geluk van de wereld en daar past een land met blanken en een kinderfeestje met geschminkte mensen die lekkernij en kadootjes uitdelen nu eenmaal niet bij. Dat doen ze in de rimboe ook niet!Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:17 schreef Inbox het volgende:
[..]
Vreseliijk inderdaad. IK zie liever al deze jankerts verdwijnen naar een ver, donker land zonder die verschrikkelijke blanke mensen. Bedoel, ik gun hen alle geluk van de wereld en daar past een land met blanken en een kinderfeestje met geschminkte mensen die lekkernij en kadootjes uitdelen nu eenmaal niet bij. Dat doen ze in de rimboe ook niet!
Aan de andere kant bestond de discussie ook al vanaf de jaren 80 of 90 ofzo. Dus echt steil op sprong was het ook nietquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Met dat laatste stuk ligt bij mij het probleem, overleg en regel zoiets op een normale manier maar niet op de manier zoals KOZP dat gedaan heeft en nog doet
Vond meer de manier van handelen heel drammerig, maar wel succesvol uiteindelijk.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat hoeven ze zelf niet te doen. Dat doen anderen al. Racisme komt helaas nog vaak voor in Nederland.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:18 schreef Inbox het volgende:
[..]
Uh, is dat polariseren niet precies wat KOZP wil doen? Negroide mensen neerzetten als kleinzerend, tweederangsburger? Want oh, wat zijn ze zielig met het slavenverleden dat -enkel bij hun- in dr DNA doorgegeven wordt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
En KOZP zorgt alleen maar ervoor dat dit groter wordtquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat hoeven ze zelf niet te doen. Dat doen anderen al. Racisme komt helaas nog vaak voor in Nederland.![]()
In de rest van de wereld ook, kijk maar naar de Joden, heel actueel.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat hoeven ze zelf niet te doen. Dat doen anderen al. Racisme komt helaas nog vaak voor in Nederland.
Maar daar gaat niemand demonstreren.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Racisme is compleet fout, daar ben ik het volkomen met je eens. Maar tradities voor kinderen proberen te veranderen helpt daar niets aan.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat hoeven ze zelf niet te doen. Dat doen anderen al. Racisme komt helaas nog vaak voor in Nederland.Lach met een schone bips![]()
Ditto.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:19 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, ik heb hetzelfde, maar de halve wereld gaat er doodleuk in mee en ik geloof het verder allemaal wel.![]()
In de VS is dat al een business waarin heel goed geld verdiend word.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat ik nu over trauma's hoor komt me een beetje gefabriceerd over. Zelfs als ik de ongelukkige keuze voor dat beeld erin betrek.
Eigenlijk wel dus he? In Europa was het kopen en verkopen van mensen al lang strict verboden. Maar het kan geen kwaad om af en toe de verkopers in het licht te zetten.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoho, de buurstamleden verkopen aan witman is gewoon een eeuwenoude afrikaanse traditie. Alleen het kopen van aangeboden waar is strafbaar en verwerpelijk![]()
Ik heb geen hekel aan asielzoekers. Wel aan het asielbeleid, dat faalt en Nederland veranderd en doet verloederen door iedereen toe te laten. Je ziet het nu aan deze hele discussie. Nieuwkomers die polariseren, eisen gaan stellen en dol zijn op subsidiepotjes. En dus ook aan die oproerkraaier van een Jerry Airfryer en zn clubje racisme!-roepers.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zie mijn reactie eerder in dit topic, met deze zienswijze zou je ook je gehate asiezoekers dood kunnen trappen.![]()
Ik denk 2010 ofzo, mijn zusje was hoogzwanger van haar 2e en haar toenmalige man reed op de vrachtwagen. Dus ze vroeg mij of ik haar oudste mee kon nemen naar de intocht van sinterklaas.
Prima, zo gezegd zo gedaan. Die kleine en alle kinderen om haar heen riepen "Zwarte Piet" blanke kindjes, donkere kindjes.. Allemaal riepen ze hetzelfde terwijl ze bij elkaar stonden.. Geen enkel kind keek anders naar elkaar. Het waren kinderen. Het is een kinderfeest.
Deze hele wanvertoning hebben wij als volwassenen gemaakt.Lach met een schone bips![]()
Groot succes. Volgend jaar dus een nieuwe rondequote:De organisatoren van de sinterklaasintocht in De Lier kijken tevreden terug op het evenement in het Zuid-Hollandse dorp. Ondanks het slechte weer en een demonstratie van actiegroep Kick Out Zwarte Piet die ruw werd verstoord, is het gelukt 'om een mooie middag voor kinderen te organiseren', zegt Sjaak Scheffers van het sinterklaascomité. Ook burgemeester Bouke Arends van Westland, waar De Lier onder valt, is niet ontevreden.
Ook burgemeester Arends vindt dat de intocht 'zonder ernstige wanordelijkheden' is verlopen, ondanks dat de politie in actie moest komen. Dankzij de inzet van gemeente, politie en organisatoren is het volgens hem gelukt de intocht 'veilig' te laten verlopen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-vuurwerk~a6745a2d5/
Nee hoor. Zij kaarten het alleen maar aan. Met schuimbekkende hooligans als gevolg.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:18 schreef Inbox het volgende:
[..]
Uh, is dat polariseren niet precies wat KOZP wil doen? Negroide mensen neerzetten als kleinzerend, tweederangsburger? Want oh, wat zijn ze zielig met het slavenverleden dat -enkel bij hun- in dr DNA doorgegeven wordt.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Kijk eens naar de beelden van de intocht in Gorinchem. Nu zie je kindjes blij zijn als ze een pepernoot krijgen van een roetveegpiet.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:33 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik denk 2010 ofzo, mijn zusje was hoogzwanger van haar 2e en haar toenmalige man reed op de vrachtwagen. Dus ze vroeg mij of ik haar oudste mee kon nemen naar de intocht van sinterklaas.
Prima, zo gezegd zo gedaan. Die kleine en alle kinderen om haar heen riepen "Zwarte Piet" blanke kindjes, donkere kindjes.. Allemaal riepen ze hetzelfde terwijl ze bij elkaar stonden.. Geen enkel kind keek anders naar elkaar. Het waren kinderen. Het is een kinderfeest.
Deze hele wanvertoning hebben wij als volwassenen gemaakt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Die organisatoren en burgemeester moeten zich diep schamen. Hopelijk zien ze volgend jaar ook in dat dit feest in deze vorm niet langer kan.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Groot succes. Volgend jaar dus een nieuwe rondeDeceit for a lifetime has taken it's toll.
“Hoi we zijn zielig want we zijn slaven geweest vroeger”quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee hoor. Zij kaarten het alleen maar aan. Met schuimbekkende hooligans als gevolg.
“Er zijn meer blanken tot slaaf gemaakt dan zwarte mensen”
“VUILE RACIST!!”
Ja inderdaad schuimbekkende hooligans, met een kleurtje.![]()
Leuke fantasie. Ga daarmee naar ONZ.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“Hoi we zijn zielig want we zijn slaven geweest vroeger”
“Er zijn meer blanken tot slaaf gemaakt dan zwarte mensen”
“VUILE RACIST!!”
Ja inderdaad schuimbekkende hooligans, met een kleurtje.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Het maakt geen fuck uit wie of wat het doet, dat snap ik ook wel. Maar het blijft een traditie, en je moet niet alle tradities kapot willen maken. Wij hebben nog steeds als land een identiteit. En daar horen tradities bij. Die mogen niet gesloopt worden.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kijk eens naar de beelden van de intocht in Gorinchem. Nu zie je kindjes blij zijn als ze een pepernoot krijgen van een roetveegpiet.Lach met een schone bips![]()
Jerry komt volgend jaar in de problemen als zijn subsidiekraan dicht gedraaid wordt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:31 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan asielzoekers. Wel aan het asielbeleid, dat faalt en Nederland veranderd en doet verloederen door iedereen toe te laten. Je ziet het nu aan deze hele discussie. Nieuwkomers die polariseren, eisen gaan stellen en dol zijn op subsidiepotjes. En dus ook aan die oproerkraaier van een Jerry Airfryer en zn clubje racisme!-roepers.![]()
Wel eens met jou dit keerquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Leuke fantasie. Ga daarmee naar ONZ.
Behalve als het om racistische tradities gaat natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:38 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Het maakt geen fuck uit wie of wat het doet, dat snap ik ook wel. Maar het blijft een traditie, en je moet niet alle tradities kapot willen maken. Wij hebben nog steeds als land een identiteit. En daar horen tradities bij. Die mogen niet gesloopt worden.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Zodra je tegen Airfryer zegt dat hij een afstammeling is van slavendrijvers wordt hij anders behoorlijk woedendquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Leuke fantasie. Ga daarmee naar ONZ.of ga je dat nu ontkennen? Aangezien je heel veel poep praat in dit topic zou het me niet eens verbazen.
![]()
Wat is er racistisch aan mijn opvattingen over zwarte piet en een kinderfeest? Daar ben ik wel benieuwd naar als je me dit in de schoenen probeert te schuivenquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Behalve als het om racistische tradities gaat natuurlijk.Ik geloof dat ik mijn punten al wel kenbaar heb gemaakt. Dus de racisme kaart?
Dat maakt geen bal uit of die Piet nu groen is of zilver of whatever. Het punt is dat je nu iedereen op de kast hebt gejaagd. Dat snappen heel veel mensen niet.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kijk eens naar de beelden van de intocht in Gorinchem. Nu zie je kindjes blij zijn als ze een pepernoot krijgen van een roetveegpiet.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Precies, Koti festival mag per direct afgeschaft worden dus. Ook zo’n racistisch festival.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Behalve als het om racistische tradities gaat natuurlijk.![]()
Ik heb niets te maken met Afriyie.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zodra je tegen Airfryer zegt dat hij een afstammeling is van slavendrijvers wordt hij anders behoorlijk woedendof ga je dat nu ontkennen? Aangezien je heel veel poep praat in dit topic zou het me niet eens verbazen.
Ik zie een racististisch kinderfeest en vind dat het aangepast moet worden.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Harvestje doet een schuimbekkende hooligan na.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Wat is er racistisch aan mijn opvattingen over zwarte piet en een kinderfeest? Daar ben ik wel benieuwd naar als je me dit in de schoenen probeert te schuivenIk geloof dat ik mijn punten al wel kenbaar heb gemaakt. Dus de racisme kaart?
![]()
Heb ik in dit topic herhaaldelijk uitgelegd.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Wat is er racistisch aan mijn opvattingen over zwarte piet en een kinderfeest? Daar ben ik wel benieuwd naar als je me dit in de schoenen probeert te schuivenIk geloof dat ik mijn punten al wel kenbaar heb gemaakt. Dus de racisme kaart?
Ik noem jou nergens racist, maar dat de traditie, het feest racistische elementen bevat. ZP is een karikatuur op een negerslaaf.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
En zoals ik al aangaf, geen kind geeft er een donder om. Het zijn volwassenen die er een punt van maken. Het blijft een kinderfeest.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heb ik in dit topic herhaaldelijk uitgelegd.
Ik noem jou nergens racist, maar dat de traditie, het feest racistische elementen bevat. ZP is een karikatuur op een negerslaaf.Lach met een schone bips![]()
Ik zie een traditie waarbij een witte useful idiot zonder kinderen maar met een behoorlijke dosis zelfhaat op Fok heel stoer loopt te posten dat hij er alles aan wil doen om een kinderfeest te verneuken zodat hij kan deugen bij een stel slavernij-huilers wiens agenda het is om herstelbetalingen af te dwingen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb niets te maken met Afriyie.
Ik zie een racististisch kinderfeest en vind dat het aangepast moet worden.![]()
Nee, jij niet maar het is wel de techniek van woke om mensen bij voorbaat als racist neer te zetten en dat maakt mensen juist zo boos.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik noem jou nergens racist, maar dat de traditie, het feest racistische elementen bevat. ZP is een karikatuur op een negerslaaf.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Of het een feest voor kinderen, volwassenen, of marsmannetjes is maakt geen reet uit. Het is een racistisch feest.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:47 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En zoals ik al aangaf, geen kind geeft er een donder om. Het zijn volwassenen die er een punt van maken. Het blijft een kinderfeest.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
KZOP noemde ons wel racisten, op een onschuldig kinderfeest, dat sinds hun tussenkomst geen reet meer aan is door de randverschijnselen die ze zelf veroorzaakt hebbenquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik noem jou nergens racist, maar dat de traditie, het feest racistische elementen bevat. ZP is een karikatuur op een negerslaaf.![]()
Compleet fout, en af.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Of het een feest voor kinderen, volwassenen, of marsmannetjes is maakt geen reet uit. Het is een racistisch feest.Lach met een schone bips![]()
“Je bent het niet met mij eens, ik vind ZP racistisch, dus ben jij het ook”quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, jij niet maar het is wel de techniek van woke om mensen bij voorbaat als racist neer te zetten en dat maakt mensen juist zo boos.
Sterker nog, Airfryer heeft meerdere malen gezegd dat ouders die ZP nog “vieren” allemaal racisten zijn.![]()
Jij ziet wel meer dingen die niet kloppen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie een traditie waarbij een witte useful idiot zonder kinderen maar met een behoorlijke dosis zelfhaat op Fok heel stoer loopt te posten dat hij er alles aan wil doen om een kinderfeest te verneuken zodat hij kan deugen bij een stel slavernij-huilers wiens agenda het is om herstelbetalingen af te dwingen.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Geloof dat het feest niet aan populariteit heeft ingeboet onder de doelgroep.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
KZOP noemde ons wel racisten, op een onschuldig kinderfeest, dat sinds hun tussenkomst geen reet meer aan is door de randverschijnselen die ze zelf veroorzaakt hebbenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Er is racisme in de hele wereld, maar omdat je weet dat je in Nederland veilig kan demonstreren, doen ze dat alleen voor Zwarte Piet.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Of het een feest voor kinderen, volwassenen, of marsmannetjes is maakt geen reet uit. Het is een racistisch feest.
Probeer het eens in Gaza.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Gaza ligt een beetje uit de buurt he.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er is racisme in de hele wereld, maar omdat je weet dat je in Nederland veilig kan demonstreren, doen ze dat alleen voor Zwarte Piet.
Probeer het eens in Gaza.
Nou hier wel in ieder geval, Sinterklaas kan ook leuk zijn voor volwassenen al is dat inderdaad niet de doelgroepquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Geloof dat het feest niet aan populariteit heeft ingeboet onder de doelgroep.![]()
Is ook een tikje gevaarlijker, he? Dan bij die blanke tokkies.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gaza ligt een beetje uit de buurt he.
Dat zeg ik, nul inhoudelijke argumenten aan jouw kant. Alleen maar keihard roepen dat ZP racistisch is en dat het daarom maar aangepakt moet worden. Daarbij schuw je de valse dilemma’s, emotiekaart en halfbakken waarheden niet. En negeer je ook nog eens andere overduidelijk racistische feestjes zoals Keti Koti of argumenten dat de grootste racistische slavendrijvers de zwarten zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij ziet wel meer dingen die niet kloppen.
Misschien dat je act werkt bij de wat minder slim opgeleiden in je echo kamer, hier werkt het overduidelijk minder.![]()
Loop daar eens als zwarte piet binnen...quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Is ook een tikje gevaarlijker, he?Lach met een schone bips![]()
Het is precies datgene waartegen die clubjes pietenhaters nog meer demonstreren. Israël dan he, uiteraard niet de Palestijnen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gaza ligt een beetje uit de buurt he.Steun het Kiva Fok! team!
Oude tijden herleven. Vroeger ging het ieder jaar zo hard. We zitten niet voor niets al bijna aan 200 delen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:53 schreef loveyoulongtime het volgende:
Allememachies, ging best hard hier laatste uurSteun het Kiva Fok! team!
Waarom maak jij de vergelijking met zwartgeschminkte mensen en slaven? Wat is het punt dat je wilt maken, dat alle gekleurde mensen in Nederland slaaf zijn en zich racistisch bejegend moeten voelen om een kinderfeestje met zwarte pieten?quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom maak je de vergelijking tussen zwarte piet en mensen in het AZC? Wat is het punt dat je wil maken?![]()
Klopt deze discussie is lang heel hot geweest en maakt zijn come backquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oude tijden herleven. Vroeger ging het ieder jaar zo hard. We zitten niet voor niets al bijna aan 200 delen.![]()
Vroegah ging het over kruidnoten of pepernoten. Nu over een complete BS show getriggered door een paar boze mensen over een kinderfeest.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oude tijden herleven. Vroeger ging het ieder jaar zo hard. We zitten niet voor niets al bijna aan 200 delen.Lach met een schone bips![]()
Alsof ik serieus op je persoonlijke aanval zou moeten reageren. Een post vol met aannames.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zeg ik, nul inhoudelijke argumenten aan jouw kant. Alleen maar keihard roepen dat ZP racistisch is en dat het daarom maar aangepakt moet worden. Daarbij schuw je de valse dilemma’s, emotiekaart en halfbakken waarheden niet. En negeer je ook nog eens andere overduidelijk racistische feestjes zoals Keti Koti of argumenten dat de grootste racistische slavendrijvers de zwarten zijn.
Misschien dat je act werkt bij de wat minder slim opgeleiden in je echo kamer, hier werkt het overduidelijk minder.
Probeer het op een normale manier, anders ga lekker in VBL mensen vervelen.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Airfryer wil op het platteland gaan demonstreren tegen ZP. Ik zweer het je, daar gaan doden bij vallen. Die lui sporen niet en hebben het niet zo op Randstedelingen die even de dienst willen komen uitmaken.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:56 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt deze discussie is lang heel hot geweest en maakt zijn come back
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2023 20:58:49 ]![]()
Ben er zelfs voor uit mijn kelder gekomenquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:56 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt deze discussie is lang heel hot geweest en maakt zijn come back
Deze discussie speelt langer dan een paar jaar.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:57 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Vroegah ging het over kruidnoten of pepernoten. Nu over een complete BS show getriggered door een paar boze mensen over een kinderfeest.
Het figuur ZP is zelfs door de decennia heen herhaaldelijk aangepast.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Ja, ik weet nog wel dat er schande van werd gesproken als een Hema of AH zijn zwarte pietjes van een verpakking haalde en er iets neutraals voor terug plaatste. Dat waren zeker andere tijden. Nu slaan we elkaar de hersens in vanwege een ongewenste pietenkleurquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:57 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Vroegah ging het over kruidnoten of pepernoten. Nu over een complete BS show getriggered door een paar boze mensen over een kinderfeest.
Niet in mijn belevingquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Deze discussie speelt langer dan een paar jaar.
Het figuur ZP is zelfs door de decennia heen herhaaldelijk aangepast.
Je post al 10 jaar hier zonder ooit een serieuze bijdrage te hebben geleverd, dus ik zie je inderdaad vandaag niet opeens beginnen, dat zou een regelrecht wonder zijn. Het valt me alles mee dat je nog niet aan het janken bent in FB, normaliter hang je daar gelijk aan het been van de mods te roepen om interventie.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Alsof ik serieus op je persoonlijke aanval zou moeten reageren. Een post vol met aannames.
Probeer het op een normale manier, anders ga lekker in VBL mensen vervelen.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2023 21:00:35 ]![]()
Hier worden even alle plattelandslui over 1 kam geschorenquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Airfryer wil op het platteland gaan demonstreren tegen ZP. Ik zweer het je, daar gaan doden bij vallen. Die lui sporen niet en hebben het niet zo op Randstedelingen die even de dienst willen komen uitmaken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: