SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)
INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:
• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:
Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'
• Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.
• Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.quote:Infographic verbanden en sponsoringquote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.
http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/
Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!
Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...
Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.Het boekje van Schenkman is online in te zien: https://www.slideshare.net/FeenyNL/sint-nikolaas-en-zijn-knechtquote:Een mysterieuze oorsprong
Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.
Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.
Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.Alternatieve Sinterklaas journaals:quote:Het is toch wel een hele mooie dag aan het worden. KOZP word echt op alle fronten vernederd.
Eerst schrappen ze de meeste demonstraties omdat ze te weinig deelnemers hebben, vervolgens word hun door de gemeentes een hoop beperkende maatregelen opgelegd. De bussen naar Den Helder werden 2x tot stoppen gedwongen door de politie. Vervolgens worden ze overal weggejaagd en aangevallen. In Rotterdam zelfs door zowel voetbalfans als de politie zelf.
En de enige arrestaties zijn er onder KOZP'ersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ZWARTE PIET![]()
![]()
![]()
Verbied Kick Out Zwarte Piet
64.085 ondertekeningen
zo. zondag kwamen er weer 2293 handtekeningen bij.
https://verbiedkozp.petities.nl/quote:Wij
Nederlanders met gezond verstand,
constateren
dat Kick Out Zwarte Piet (KOZP) zich schuldig maakt aan:
• VALSE beschuldigingen van racisme jegens bijna alle Nederlanders
• intimidatie
• verpesten Kinderfeest
• voor onveilige of zelfs gewelddadige situaties zorgen
• dreigen met geweld
• opruïen en haat zaaien
• het verstoren van de openbare orde
• binnendringen overheidsgebouwenSteun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Deze dus:Afriyie is woedend dat zijn recht is geschonden.quote:De gemeente en de politie hebben het demonstratierecht van Kick Out Zwarte Piet niet kunnen beschermen en daarom had de sinterklaasintocht in het Zuid-Hollandse De Lier afgeblazen moeten worden. Dat zegt voorman Jerry Afriyie in gesprek met het AD. ,,Demonstratierecht gaat boven het hebben van plezier. Het staat niet in de grondwet dat Sinterklaas gevierd moet worden."
Aanhangers van KOZP voelden zich erg onveilig, zegt Afriyie. ,,We kregen van alles naar ons hoofd geslingerd: eieren, appels, volle blikken. Overal was vuurwerk. Velen van ons liepen daar met een capuchon rond. Het had veel erger af kunnen lopen met al die pijlen en vuurwerkbommen. De politie heeft er alles aan gedaan om ons te beschermen, en dat is gelukkig goed gelukt." Eén van de activisten raakte volgens Afriyie wel gewond. ,,Hij had een snee in het gezicht, ik weet niet hoe het nu met hem gaat."
Afriyie houdt een vervelend gevoel over aan de demonstratie. ,,We hebben de hele intocht niet gezien omdat we door de politie werden afgeschermd. We hebben daardoor onze stem niet goed kunnen laten horen. Dat vinden wij heel jammer." De gemeente had de intocht beter helemaal af kunnen blazen, zegt Afriyie. ,,Als zij niet in staat zijn om ons demonstratierecht te kunnen beschermen, in wat voor een samenleving leven we dan? Wij willen alleen dat het sinterklaasfeest voor iedereen inclusief en veilig is. Dat is nu niet het geval. Het is voor ons pas klaar als heel Nederland snapt dat heel veel zwarte Nederlanders zich jaarlijks onveilig en gediscrimineerd voelen door het in stand houden van zwarte piet."
https://www.ad.nl/binnenl(...)nterklaas~a6745a2d5/
[ Bericht 50% gewijzigd door voetbalmanager2 op 18-11-2023 17:44:30 ]Steun het Kiva Fok! team!
De Lierquote:DE LIER - De politie in De Lier heeft zaterdag een groep mensen verdreven die onder meer vuurwerk gooiden naar demonstranten van Kick Out Zwarte Piet. Agenten met schilden en wapenstokken probeerden de twee groepen eerder al uit elkaar te houden, meldt een ANP-verslaggever ter plekke.
KOZP protesteert bij de intocht van Sinterklaas tegen het uiterlijk van pieten. Een deel van de pieten is volledig zwart geschminkt, een ander deel ziet er met roetvegen alsnog te donker uit, vindt KOZP. De actiegroep arriveerde kort voor 13.30 uur per bus in De Lier, met veel politie in de buurt. Op straat liepen wat mensen met zwarte schmink op hun gezicht, auto’s toeterden en er klonk onder meer: „Oprotten uit De Lier.”
Na hun aankomst werden de demonstranten van KOZP met vuurwerk, eieren, blikjes en pepernoten bekogeld. Ook werd een zwarte rookbom gegooid.
In de aanloop naar de sinterklaasintocht in De Lier werden politiecamera's bespoten met purschuim. De politie hield vier personen aan. De camera's zijn daar opgehangen om de veiligheid rond de intocht. De gemeente heeft extra veiligheidsmaatregelen genomen om de aangekondigde demonstratie van Kick Out Zwarte Piet (KOZP). De groep is teleurgesteld dat burgemeester Bouke Arends niet het voortouw neemt om juist in het huidige Herdenkingsjaar Slavernijverleden de oude "racistische karikatuur Zwarte Piet" te laten verdwijnen.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
quote:In de aanloop naar de sinterklaasintocht in De Lier werden politiecamera's bespoten met purschuim.![]()
Dan ben je dus in je hoofd een kinderfeest aan het beschermen en denk je bij zo’n actie geen enkele keer van goh, waar ben ik nou eigenlijk mee bezig.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Alle kinderen die er nu in geloven zijn opgegroeid met roetveegpieten, maar nee er zijn nog steeds 40 plussers die de pieten persé zwarter dan zwart willen hebben.
Kijken kids op TV: roetveegpieten.
Komt Sint aan in het boerenhol waar ze wonen: zwarter dan zwart en lippen alsof ze twee uur achter elkaar een blowjob hebben gegeven.
Man man man wat een treurnis. Ik was vroeger echt bang voor zwarte piet zoals ze er toen uit zagen. Dit is toch ook een stuk vriendelijker zoals het er nu uit ziet. Al die kanker boomers en twee generaties later met hun ziekelijk gedram
U MAD?![]()
dat is dat rasisten doenquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:53 schreef Caland het volgende:
[..]![]()
Dan ben je dus in je hoofd een kinderfeest aan het beschermen en denk je bij zo’n actie geen enkele keer van goh, waar ben ik nou eigenlijk mee bezig.
en met bom gooieviese terorist die dat doen
![]()
Als ik de treurige mens in zijn meest treurige toestand wil betreuren, dan keer ik me naar alle ophef omtrent het veranderen van zwarte piet.Ik schrijf boeken over wetenschap en filosofie!
https://www.epsilon-uitga(...)e-tijd-materie/10996
https://www.spectrumboeke(...)k-niet-9789000386765
https://www.spectrumboeke(...)tronen-9789000395071![]()
Nee, de treurnis zit in de houding van de Nederlander.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:56 schreef de_boswachter het volgende:
Alle kinderen die er nu in geloven zijn opgegroeid met roetveegpieten, maar nee er zijn nog steeds 40 plussers die de pieten persé zwarter dan zwart willen hebben.
Kijken kids op TV: roetveegpieten.
Komt Sint aan in het boerenhol waar ze wonen: zwarter dan zwart en lippen alsof ze twee uur achter elkaar een blowjob hebben gegeven.
Man man man wat een treurnis.
Laat jij JOUW feestje aanpassen doordat JOUW buurman (die pas onlangs naast jou is komen wonen) zegt HOE je JOUW feestje moet aanpassen naar ZIJN mening?
Nee, dan ga je in gesprek en pas je jouw feestje (mogelijk) aan als er valide redenen ten berde worden gebracht.
Ten eerste, in zake Zwarte Piet is er geen gesprek, alleen maar eisen.
Ten tweede, er is totaal geen sprake van racisme, in wat voor zin dan ook.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Het gaat om mensen die over de rug van kleine kinderen hun geld lopen te verdienen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:00 schreef Haushofer het volgende:
Als ik de treurige mens in zijn meest treurige toestand wil betreuren, dan keer ik me naar alle ophef omtrent het veranderen van zwarte piet.
Wat dat betreft zijn het toch eigenlijk klassieke slavendrijvers die KOZP-ers.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Zonder die racistenclub van de KOZP hadden we gewoon nog normale intochten gehad zonder mobiele eenheid![]()
Waren er maar wat minder demonstraties en protesten. Dan hadden we nog het normale Sinterklaasfeest, geen demonstraties op de A12, kon Schiphol blijven groeien en was er niet bijna elke dag wel ergens een pro-Palestina demonstratie. De grenzen van vrijheid komen nu wel in zicht.Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte![]()
Volgens mij verloopt de intocht al jaren zonder problemen, op wat onbeduidende dorpen na.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:13 schreef Cupfighter het volgende:
Zonder die racistenclub van de KOZP hadden we gewoon nog normale intochten gehad zonder mobiele eenheidVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)hem-stoomboot-veilig
Sinterklaas veilig aangekomen in Nederland, uiteindelijk ook in Gorinchem
Sinterklaas is veilig in Nederland aangekomen. De goedheiligman en zijn pieten arriveerden even na het middaguur in Gorinchem. Sinterklaas begroette alle kinderen hartelijk en zei dat hij blij was iedereen te zien.
Ondanks de kou en regen stond het rijendik langs de kade in Gorinchem. De kinderen renden gillend naar voren om pepernoten in ontvangst te nemen van de pieten.
Snel nadat Sinterklaas voet aan wal had gezet, besteeg hij zijn paard om de route door het centrum van de stad te volgen. De mensenmassa begon zich daarop met hem mee te verplaatsen. Wel was te horen hoe een moeder haar kind probeerde over te halen om 'even thuis op te warmen', met de belofte dat hij daarna weer naar Sinterklaas mocht zwaaien. "Nee, ik wil pepernoten!", riep het jongetje hierop.
Of de sint wel in Gorinchem aan zou komen was nog even spannend. Gisteren zei Sinterklaas in het Sinterklaasjournaal dat hij 'helemaal niet naar Gorinchem' zou varen. De stoomboot legde er in eerste instantie ook niet aan, maar bij Slot Loevestein, even verderop.
Yes!!!!! Overleefd weer!!!!![]()
![]()
(alle omstanders zijn helaas overleden)
Dat is een grapje.
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
De eerste paar seconden van dat filmpje zegt genoeg: "KANKER ZWARTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!"quote:
Wat een niveautje weer van die pro zwarte pieten![]()
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Sowieso schelden met kankerquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De eerste paar seconden van dat filmpje zegt genoeg: "KANKER ZWARTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Wat een niveautje weer van die pro zwarte pieten![]()
![]()
![]()
Ah Westlanders, zit daar nu ook tussen op het werk. Simpeler kan het niet. En dat soort volk zoekt KOZP bewust ook op, want rellen. Kan oom agent ook weer ff meppen met z'n stok, iedereen zijn dagje uit gehad, behalve dan de kinderen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Ja.....quote:Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Je kunt van alles zeggen over KOZP, maar het zijn uitgenaste, slimme gasten.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:22 schreef nostra het volgende:
Ah Westlanders, zit daar nu ook tussen op het werk. Simpeler kan het niet. En dat soort volk zoekt KOZP bewust ook op, want rellen. Kan oom agent ook weer ff meppen met z'n stok, iedereen zijn dagje uit gehad, behalve dan de kinderen.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Tuurlijk, daar zullen ze wel een met subsidie betaalde adviseur voor hebbenquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je kunt van alles zeggen over KOZP, maar het zijn uitgenaste, slimme gasten..
Maar in de kern blijft het natuurlijk de zaak omdraaien, KOZP dreigt met geweld overal, mensen reageren op die dreiging (niet al te clever soms, toegegeven) en KOZP is dan zogenaamd slachtoffer.
En men trapt er in om maar geen rassiest genoemd te worden.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ja ze weten wel waar ze gaan provocerenquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je kunt van alles zeggen over KOZP, maar het zijn uitgenaste, slimme gasten.![]()
Dan kunnen ze daarna zeggen "zie je wel allemaal racisten."
....en als je heel eerlijk bent, werkt het ook nog.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Als je dat filmpje bekijkt in de eerste post, dan hebben ze daar nog gelijk in ook.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:34 schreef tesssssssss het volgende:
Dan kunnen ze daarna zeggen "zie je wel allemaal racisten."Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Kijk nou eens hoe de media achter hen staan. Die hebben ze helemaal om hun vinger gewikkeld.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, daar zullen ze wel een met subsidie betaalde adviseur voor hebben.
Maar in de kern blijft het natuurlijk de zaak omdraaien, KOZP dreigt met geweld overal, mensen reageren op die dreiging (niet al te clever soms, toegegeven) en KOZP is dan zogenaamd slachtoffer.
En men trapt er in om maar geen rassiest genoemd te worden.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Ja, maar denk je dat als Zwarte Piet weg is dat dat het racisme weg is uit de wereld?quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je dat filmpje bekijkt in de eerste post, dan hebben ze daar nog gelijk in ook.
Kijk maar eens naar Israel - Gaza nu.
Wordt alleen maar erger.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Helaas wel ja.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je kunt van alles zeggen over KOZP, maar het zijn uitgenaste, slimme gasten.
Maar ja in een democratie mag alles....zelfs zwarte piet verbieden.![]()
Ja, en daarom moet Zwarte Piet afgeschaft worden, net als al die voetbalclubs met dat soort verderfelijk 'hooligans'.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De eerste paar seconden van dat filmpje zegt genoeg: "KANKER ZWARTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Wat een niveautje weer van die pro zwarte pieten
“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
KOZP dreigt met geweld? Ik heb ze nooit zien dreigen en ik heb ze nergens geweld zien gebruiken.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, daar zullen ze wel een met subsidie betaalde adviseur voor hebben.
En men trapt er in om maar geen rassiest genoemd te worden.
De mensen die reageren op KOZP, die dreigen wel, die gebruiken geweld en roepen racistische dingen.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Het heeft gewerkt, werkt nu nog een beetje.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja ze weten wel waar ze gaan provoceren![]()
Dan kunnen ze daarna zeggen "zie je wel allemaal racisten."
....en als je heel eerlijk bent, werkt het ook nog.
Maar er is een reden waarom PVV nu samen met VVD de grootste partij van Nederland is in de peilingen.
Sinds de ellende in Israel zien veel mensen in dat die hele multiculti mislukt is en dat racist genoemd worden lang niet zo erg is als in elkaar geramd te worden door een kansenparel die voor Hamas staat te juichen.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ja sinds woke stem ik zelf ook rechts.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het heeft gewerkt, werkt nu nog een beetje.
Maar er is een reden waarom PVV nu samen met VVD de grootste partij van Nederland is in de peilingen.
Sinds de ellende in Israel zien veel mensen in dat die hele multiculti mislukt is en dat racist genoemd worden lang niet zo erg is als in elkaar geramd te worden door een kansenparel die voor Hamas staat te juichen.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Kap eens met die actquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:56 schreef KasBircok het volgende:
[..]
dat is dat rasisten doen
en met bom gooieviese terorist die dat doen
![]()
Van je held:quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
KOZP dreigt met geweld? Ik heb ze nooit zien dreigen en ik heb ze nergens geweld zien gebruiken.
De mensen die reageren op KOZP, die dreigen wel, die gebruiken geweld en roepen racistische dingen.quote:"Op het moment dat ik een Zwarte Piet tegenkom in november, trap ik hem hoogstpersoonlijk op zijn gezicht", zei Akwasi vorige week op de Dam.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Zeker, ze maken optimaal gebruik van de Nederlandse apathie en afwezigheid van ruggengraat.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je kunt van alles zeggen over KOZP, maar het zijn uitgenaste, slimme gasten.
Geld binnenharken van degenen die menen dat 'deugen' het grootste goed op aarde is.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Huh? Dat er met geweld gedreigd is kan toch geen nieuws zijn? Zie https://www.at5.nl/artike(...)gt-hetzelfde-te-doenquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
KOZP dreigt met geweld? Ik heb ze nooit zien dreigen en ik heb ze nergens geweld zien gebruiken.![]()
Dan heb je de afgelopen 10 jaar onder een steen geleefd. Maar dat zijn we wel gewend van (met name) linkse mensen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
KOZP dreigt met geweld? Ik heb ze nooit zien dreigen en ik heb ze nergens geweld zien gebruiken.
De mensen die reageren op KOZP, die dreigen wel, die gebruiken geweld en roepen racistische dingen.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Ja. Dit voorbeeld had ik wel verwacht. Je weet dat hij zijn woorden heeft teruggenomen?quote:
Dit is ook het enige voorbeeld wat je kan noemen.Nou, dan heb je vast wel meer voorbeeldenquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar in de kern blijft het natuurlijk de zaak omdraaien, KOZP dreigt met geweld overal
Afriyie is woedend dat zijn recht is geschonden.quote:De gemeente en de politie hebben het demonstratierecht van Kick Out Zwarte Piet niet kunnen beschermen en daarom had de sinterklaasintocht in het Zuid-Hollandse De Lier afgeblazen moeten worden. Dat zegt voorman Jerry Afriyie in gesprek met het AD. ,,Demonstratierecht gaat boven het hebben van plezier. Het staat niet in de grondwet dat Sinterklaas gevierd moet worden."
Aanhangers van KOZP voelden zich erg onveilig, zegt Afriyie. ,,We kregen van alles naar ons hoofd geslingerd: eieren, appels, volle blikken. Overal was vuurwerk. Velen van ons liepen daar met een capuchon rond. Het had veel erger af kunnen lopen met al die pijlen en vuurwerkbommen. De politie heeft er alles aan gedaan om ons te beschermen, en dat is gelukkig goed gelukt." Eén van de activisten raakte volgens Afriyie wel gewond. ,,Hij had een snee in het gezicht, ik weet niet hoe het nu met hem gaat."
Afriyie houdt een vervelend gevoel over aan de demonstratie. ,,We hebben de hele intocht niet gezien omdat we door de politie werden afgeschermd. We hebben daardoor onze stem niet goed kunnen laten horen. Dat vinden wij heel jammer." De gemeente had de intocht beter helemaal af kunnen blazen, zegt Afriyie. ,,Als zij niet in staat zijn om ons demonstratierecht te kunnen beschermen, in wat voor een samenleving leven we dan? Wij willen alleen dat het sinterklaasfeest voor iedereen inclusief en veilig is. Dat is nu niet het geval. Het is voor ons pas klaar als heel Nederland snapt dat heel veel zwarte Nederlanders zich jaarlijks onveilig en gediscrimineerd voelen door het in stand houden van zwarte piet."
https://www.ad.nl/binnenl(...)nterklaas~a6745a2d5/
Steun het Kiva Fok! team!
Eerst was het er niet, toen was het er wel maar "da;s anders"quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Dit voorbeeld had ik wel verwacht. Je weet dat hij zijn woorden heeft teruggenomen?
Dit is ook het enige voorbeeld wat je kan noemen.
[..]
Nou, dan heb je vast wel meer voorbeelden
Meer voorbeelden, zie de posts van anderen.
Wederom, kansloos liegen en betrapt worden, doe je weer eenpost zo?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Maar KOZP is gewelddadig hoorquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
,,We kregen van alles naar ons hoofd geslingerd: eieren, appels, volle blikken. Overal was vuurwerk.
Mensen worden er wel door geconditioneerd om een beschuldiging van racisme niet meer zo serieus te nemen. Immers: kinderhelden zijn blijkbaar ook "racisme". Dan is het dus blijkbaar geen ernstig iets.quote:![]()
Ik zie ze niet. Ik zie alleen voorbeelden van tokkies die gewelddadig zijn richting KOZP.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:43 schreef HeatWave het volgende:
Meer voorbeelden, zie de posts van anderen .Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Zij is zo links zelf als schiet Kick Out Zwarte Piet alle blanken neer op 1 meter afstand dan is het nog toeval.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eerst was het er niet, toen was het er wel maar "da;s anders"
Meer voorbeelden, zie de posts van anderen.
Wederom, kansloos liegen en betrapt worden, doe je weer eenpost zo?
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
NEE, dat heeft hij niet.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Dit voorbeeld had ik wel verwacht. Je weet dat hij zijn woorden heeft teruggenomen?
Ik daag je uit om mij zijn excuses voor dat soort woorden te laten zien.
Sorry of excuses komen niet in zijn vocabulaire voor.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Provoceren is ook een vorm van geweldquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar KOZP is gewelddadig hoor![]()
Wat een achterlijke gek! Hij wil 'veilig' een feest kunnen verstoren. Mafkees.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Afriyie is woedend dat zijn recht is geschonden.![]()
Dat heeft hij wel. Woorden terugnemen is overigens wat anders dan excuses aanbiedenquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:45 schreef Montagui het volgende:
[..]
NEE, dat heeft hij niet.
Ik daag je uit om mij zijn excuses voor dat soort woorden te laten zien.
Sorry of excuses komen niet in zijn vocabulaire voor.![]()
Akwasi neemt uitspraken die hij op de Dam deed terug, zaak geseponeerdOp maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Forum Opties Forumhop: Hop naar: