abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211337032
quote:
84s.gif Op zaterdag 18 november 2023 17:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat heeft hij wel. Woorden terugnemen is overigens wat anders dan excuses aanbieden ;)

Akwasi neemt uitspraken die hij op de Dam deed terug, zaak geseponeerd
Exact. En moet je zijn ' woorden terugnemen' (wat geen sorry of excuses is) ook zien in de context van dit interview

quote:
De vader van Akwasi heeft zijn zoon gevraagd om publiekelijk zijn excuses te maken voor zijn omstreden Dam-toespraak. „Als ik een zwarte piet tegenkom in november, trap ik die in het gezicht”, riep de rapper toen.

Zijn vader vroeg hem excuses te maken voor die uitingen, vertelde Akwasi aan Het Parool. „Waarom vader? Ik weet wat ik zeg. Het is te allen tijde belangrijk ergens voor te staan”, antwoordde de artiest.
Dat was exact in dezelfde periode als die van zijn 'woorden terugnemen'.

Woorden terugnemen is daarmee dus totaal ongeloofwaardig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Montagui op 18-11-2023 18:44:35 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211337044
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit is een land van polderen. Ikzelf ben flexibel. Als een partij op aggressieve wijze alles wil, dan kunnen ze wat mij betreft chronische broekhoest krijgen.
Precies, het gaat nu nog om ZP, maar standbeelden waren al eerder het doelwit, straatnamen, instanties met "foute" namen. Wat moeten we nog meer aanpassen om alsjeblieft geen geweld om ons oren te krijgen?

Dekolonisatie, dat is het doel.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211337060
Het wordt steeds gekker :')

pi_211337065
@monkyyy hoopt dat ze morgen een crompouche in haar schoentje heeft.
pi_211337070
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 17:51 schreef RipCity het volgende:
De gemeente en de politie hebben het demonstratierecht van Kick Out Zwarte Piet niet kunnen beschermen en daarom had de sinterklaasintocht in het Zuid-Hollandse De Lier afgeblazen moeten worden. Dat zegt voorman Jerry Afriyie in gesprek met deze site. ,,Demonstratierecht gaat boven het hebben van plezier. Het staat niet in de grondwet dat Sinterklaas gevierd moet worden."
Airfryer moet gewoon z’n mond houden. :')

quote:
Demonstratierecht gaat boven het hebben van plezier.
Lekker het ene feestje per jaar voor kinderen verzieken. Misselijk figuur. :{
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211337073
quote:
4s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:06 schreef aloa het volgende:

[ afbeelding ]
Ja die werkloze subsidievreters hebben niks beters te doen
pi_211337085
quote:
4s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:06 schreef aloa het volgende:

[ afbeelding ]
Dit lijkt meer en meer op een soort Sharia, eigen wetgeving invoeren en die dan zelf handhaven.

Moet kunnen hoor, je wil toch geen rassiest zijn?
Get woke, go broke!
  zaterdag 18 november 2023 @ 18:12:12 #83
3542 Gia
User under construction
pi_211337104
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee, hoe graag je het ook wil, schminken als blackface kan echt niet meer.
Dat is dan ook het punt. Er wordt niet zwart geschminkt om 'blackface' uit te beelden. In dit geval schminkt men zich om een 'zwart' persoon (1 van de drie koningen) uit te beelden. Die heeft nou eenmaal een donkere complexie.

Weet jij wel wat 'blackface' inhoudt?
  zaterdag 18 november 2023 @ 18:15:15 #85
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_211337123
Ik dacht dat we de discussie over "blackface" inmiddels wel gehad hadden. Blackface is een Amerikaans fenomeen en heeft niets met Zwarte Piet te maken.
  zaterdag 18 november 2023 @ 18:15:19 #86
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211337124
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:12 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dat is dan ook het punt. Er wordt niet zwart geschminkt om 'blackface' uit te beelden. In dit geval schminkt men zich om een 'zwart' persoon (1 van de drie koningen) uit te beelden. Die heeft nou eenmaal een donkere complexie.

Weet jij wel wat 'blackface' inhoudt?
Waarom wil je de hele tijd zo graag de nadruk op huidskleur leggen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 18 november 2023 @ 18:15:46 #87
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211337126
KOZP doet me aan Hamas denken, provoceren en treiteren, zieken en griepen om een tegenactie te provoceren om daarna huilie huilie te doen. Kijk eens hoe zielig wij zijn.
pi_211337128
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 17:51 schreef Caland het volgende:

[..]
Prima toch. Ook om beelden van lijmplakkend langharig tuig kan ik altijd wel lachen
Dat blijft niet alleen bij het klimaat. Daar is Extincion Rebelion zelf ook over verdeeld. Greta gaat zich ook al met Israel/Gaza bemoeien.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_211337132
Sowieso hebben wij in Nederland nooit een blackfacetraditie gehad. Dat is namelijk iets wat bijna uitsluitend in de VS
voorkwam. Daar werd het inderdaad gedaan om de donkere medemens te kleineren. Alleen in het VK kwam diezelfde blackfacetraditie in veel beperktere vorm voor. Maar nooit in NL dus.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211337135
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
KOZP doet me aan Hamas denken, provoceren en treiteren, zieken en griepen om een tegenactie te provoceren om daarna huilie huilie te doen. Kijk eens hoe zielig wij zijn.
Hij begon met terugslaan juf!
Get woke, go broke!
pi_211337141
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Sowieso hebben wij in Nederland nooit een blackfacetraditie gehad. Dat is namelijk iets wat bijna uitsluitend in de VS
voorkwam. Daar werd het inderdaad gedaan om de donkere medemens te kleineren. Alleen in het VK kwam diezelfde blackfacetraditie in veel beperktere vorm voor. Maar nooit in NL dus.
In Canada is het heel normaal, zelfs de deugkeizer Trutdeau doet het B-).
Get woke, go broke!
pi_211337166
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]
In Canada is het heel normaal, zelfs de deugkeizer Trutdeau doet het B-).
Maar geen minstrels en hoe die andere vorm van blackface heet, toch?

Wat Trudeau deed was eerder iets wat op een carnavaluitdossing leek ofzo. En hij zal daar inmiddels behoorlijk spijt van hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211337171
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat had ik ook ja.
De vergelijking is zeker van toepassing.
pi_211337235
Zucht..
Gewoon stoppen met Piet.
Sinterklaas is ook een leuk kinderfeest zonder Piet.
Sinterklaas is een feest voor ieder kind en elk kind heeft recht op mooie herinneringen aan Sinterklaas
Het Sinterklaasfeest is verpest door pro zwarte piet bewegingen en KOZP.
Kinderen worden angstig van al dat geweld bij de intochten.
Kinderen beleven Sinterklaas al als een spannend feest.
Nog steeds worden kinderen bang gemaakt door zwarte piet die je in de zak stopt en plassen kleuters weer in hun broek, hebben nachtmerries terwijl Sinterklaas een leuk en fijn kinderfeest moet zijn.
Piet is iets negatiefs en dat moet weg. Ik ben dan ook blij dat veel instellingen en scholen het feest kleiner houden met alleen Sinterklaas zonder pieten.
Er zijn genoeg leukere alternatieven te vinden. Sinterklaas met de brandweer, Sinterklaas met het circus, Sinterklaas die geholpen wordt door de scouting of meesters en juffen van school.
Een Sint feest zonder racisme en angst is een feest zonder zwarte piet of een demoon zoals krampus.
pi_211337245
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik ben ook geen voorstander van de klassiek Zwarte Piet overal maar je moet ook respecteren dat het in dorpen ook dient als vermomming, terwijl het ook nog iets magisch heeft omdat het geen gewoon mens is. KOZP is gewoon ziekelijk op zoek naar aandacht, en ronduit lasterlijk door een heel klein van het slavernijverleden erbij te halen. Het zijn van die figuren met een MLK-complex die een probleem zoeken bij hun strijdlust.

De oorspronkelijk bedenker, Schenkman, was een abolitionist die de zwarte man een positief imago wilde geven. Dat is uistekend gelukt, landen met Zwarte Piet zijn veel minder racistisch dan landen zonder Zwarte Piet, op Belgie na. Zwarte Piet is nog geen 5 jaar uit het straatbeeld verdwenen, en vandaad werd er al iemand uitgemaakt voor 'kankerzwarte'. Zo zie je maar.
Gaat me niet om KOZP, dat zijn gewoon mongooltjes. Gaat me om al die volwassenen die schuimbekken omdat iets zoals hun het vroeger vierden ineens een beetje anders is. Nou wat erg. Kinderen weten niet beter. Zwarte Piet is in de afgelopen decennia geëvalueerd. Vraag aan je opa of je pa. Die werden bang gemaakt door Zwarte Piet. Met een roe, ketting, zak. Je ging mee naar Spanje, kreeg geen kado’s etc. Maar dat hoor je al die blanke mongooltjes die roeptoeteren over TRADITIE niet over.
U MAD?
pi_211337269
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:29 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Gaat me niet om KOZP, dat zijn gewoon mongooltjes. Gaat me om al die volwassenen die schuimbekken omdat iets zoals hun het vroeger vierden ineens een beetje anders is. Nou wat erg. Kinderen weten niet beter. Zwarte Piet is in de afgelopen decennia geëvalueerd. Vraag aan je opa of je pa. Die werden bang gemaakt door Zwarte Piet. Met een roe, ketting, zak. Je ging mee naar Spanje, kreeg geen kado’s etc. Maar dat hoor je al die blanke mongooltjes die roeptoeteren over TRADITIE niet over.

Je hebt iets met mongooltjes?

Alsof je kinderen niet bang mag maken.....
pi_211337271
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarom wil je de hele tijd zo graag de nadruk op huidskleur leggen?
:') :') :') :') :')

Ik niet. Ik begin niet over blackface.

Verder benoem ik alleen maar een feit.

Maar goed, jij hebt geen benul wat blackface eigenlijk inhoudt he?
pi_211337281
quote:
KOZP controleert bij 50 Sinterklaasintochten op Zwarte Pieten

Kick Out Zwarte Piet (KOZP) zal zaterdag en de komende dagen bij vijftig verschillende sintintochten in het land kijken of er sprake is van zwarte pieten, of van roetveegpieten die niet zijn te onderscheiden van Zwarte Piet. Het gaat om een willekeurige steekproef, zegt KOZP. Vrijwilligers die als zodanig onherkenbaar zijn, gaan de intochten monitoren.

Er wordt ook gekeken bij gemeenten die al hadden gezegd over te stappen op roetveegpieten en Zwarte Piet in de ban te doen. Op basis van die bevindingen kijkt KOZP of er nog ergens actie tegen Zwarte Piet nodig is.

KOZP stelt dat de afgelopen jaren Zwarte Piet op steeds meer plekken is verdwenen. "We zien echter ook dat een groot deel van het land, met name buiten de grote steden, vasthoudt aan de racistische karikatuur", aldus de organisatie. "We hebben de afgelopen jaren gezien dat sommige gemeenten en intochtcomités zeggen Zwarte Piet in de ban te doen, waarbij Zwarte Piet vervangen wordt door een variant die nog steeds een variant is op de racistische karikatuur die Zwarte Piet is - in de hoop zo min mogelijk afstand te hoeven doen van Zwarte Piet."
Is KOZP tegenwoordig een tot opsporen bevoegde instantie ofzo? Met hun "controle"... :')
pi_211337283
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 17:04 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nee, de treurnis zit in de houding van de Nederlander.

Laat jij JOUW feestje aanpassen doordat JOUW buurman (die pas onlangs naast jou is komen wonen) zegt HOE je JOUW feestje moet aanpassen naar ZIJN mening?

Nee, dan ga je in gesprek en pas je jouw feestje (mogelijk) aan als er valide redenen ten berde worden gebracht.

Ten eerste, in zake Zwarte Piet is er geen gesprek, alleen maar eisen.

Ten tweede, er is totaal geen sprake van racisme, in wat voor zin dan ook.
Er zitten al donkere mensen in Nederland sinds de jaren ‘60 dus wat lul je. Jouw sentiment is gebaseerd op die bootjes met tuig op zee die Lampedusa overspoelen.
U MAD?
  zaterdag 18 november 2023 @ 18:33:23 #100
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_211337290
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 17:35 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Kijk nou eens hoe de media achter hen staan. Die hebben ze helemaal om hun vinger gewikkeld.
Niet alleen de media, inmiddels ook de ruime meerderheid van Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')