abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211337296
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:32 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is KOZP tegenwoordig een tot opsporen bevoegde instantie ofzo? Met hun "controle"... :')
Die rol hebben zij zichzelf toegeëigend en de officiële instanties (gemeentes en organisaties) werken er helaas aan mee ipv tegengas te geven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211337298
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:33 schreef Grumpey het volgende:

[..]
Niet alleen de media, inmiddels ook de ruime meerderheid van Nederland.
Voornamelijk in de randstad.
pi_211337304
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:28 schreef quirina het volgende:
Zucht..
Gewoon stoppen met Piet.
Sinterklaas is ook een leuk kinderfeest zonder Piet.
Sinterklaas is een feest voor ieder kind en elk kind heeft recht op mooie herinneringen aan Sinterklaas
Het Sinterklaasfeest is verpest door pro zwarte piet bewegingen en KOZP.
Kinderen worden angstig van al dat geweld bij de intochten.
Kinderen beleven Sinterklaas al als een spannend feest.
Nog steeds worden kinderen bang gemaakt door zwarte piet die je in de zak stopt en plassen kleuters weer in hun broek, hebben nachtmerries terwijl Sinterklaas een leuk en fijn kinderfeest moet zijn.
Piet is iets negatiefs en dat moet weg. Ik ben dan ook blij dat veel instellingen en scholen het feest kleiner houden met alleen Sinterklaas zonder pieten.
Er zijn genoeg leukere alternatieven te vinden. Sinterklaas met de brandweer, Sinterklaas met het circus, Sinterklaas die geholpen wordt door de scouting of meesters en juffen van school.
Een Sint feest zonder racisme en angst is een feest zonder zwarte piet of een demoon zoals krampus.
Sint Nicolaas is geen feest, het is een traditie. En tradities hebben nou eenmaal essentiële onderdelen.

Maar als je het als 'feestje' wil zien? Be my guest, maar laat dan degenen die de traditie in ere willen houden met rust!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211337330
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:33 schreef Grumpey het volgende:

[..]
Niet alleen de media, inmiddels ook de ruime meerderheid van Nederland.
Nou nee hoor. Buiten de gemeentes en bedrijven draagt men zwarte piet nog steeds een warm hart toe.
Alleen gebeurd dat vrijwel altijd buiten de publiciteit in besloten sfeer, dus merk je daar niet veel van.

We gaan naar een situatie toe dat zwarte piet uit de publiciteit verwijderd is, maar in besloten kring nog steeds een belangrijke rol speelt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211337338
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:29 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Gaat me niet om KOZP, dat zijn gewoon mongooltjes. Gaat me om al die volwassenen die schuimbekken omdat iets zoals hun het vroeger vierden ineens een beetje anders is. Nou wat erg. Kinderen weten niet beter. Zwarte Piet is in de afgelopen decennia geëvalueerd. Vraag aan je opa of je pa. Die werden bang gemaakt door Zwarte Piet. Met een roe, ketting, zak. Je ging mee naar Spanje, kreeg geen kado’s etc. Maar dat hoor je al die blanke mongooltjes die roeptoeteren over TRADITIE niet over.

Mij wel, en ik neem aan dat ik op Fok! toch wel bekend sta als iemand die het opneemt voor de traditie.

Ik heb dan ook regelmatig aangegeven dat ik ook niet blij ben met het wegbezuinigen van de door jouw genoemde onderdelen, die in de traditie een diepere betekenis hebben (dan het oppervlakkige uiterlijk van de roe of de zak).
  zaterdag 18 november 2023 @ 18:40:05 #106
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211337350
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nou nee hoor. Buiten de gemeentes en bedrijven draagt men zwarte piet nog steeds een warm hart toe.
Alleen gebeurd dat vrijwel altijd buiten de publiciteit in besloten sfeer, dus merk je daar niet veel van.

We gaan naar een situatie toe dat zwarte piet uit de publiciteit verwijderd is, maar in besloten kring nog steeds een belangrijke rol speelt.
Klopt niet. Kinderen vinden nu een zwarte piet eerder vreemd aangezien ze deze niet op het sinterklaasjournaal zien

Her en der zal er vast nog een markt zijn voor echte zwarte pieten bij de usual suspects, maar de ‘traditie’ is allang veranderd

Alleen daarom al kansloos dat die beroepsdemonstranten zich er nog zo nadrukkelijk mee bezig houden, let it go
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211337361
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:32 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Er zitten al donkere mensen in Nederland sinds de jaren ‘60 dus wat lul je. Jouw sentiment is gebaseerd op die bootjes met tuig op zee die Lampedusa overspoelen.
Nee, dat is een foute aanname.

Maar goed, dat zou je wel weten als je alle 300+ delen van dit topic meegekregen hebt, dus ik vergeef je.
pi_211337367
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Klopt niet. Kinderen vinden nu een zwarte piet eerder vreemd aangezien ze deze niet op het sinterklaasjournaal zien

Her en der zal er vast nog een markt zijn voor echte zwarte pieten bij de usual suspects, maar de ‘traditie’ is allang veranderd

Alleen daarom al kansloos dat die beroepsdemonstranten zich er nog zo nadrukkelijk mee bezig houden, let it go
Hier gewoon zwarte pieten met de intocht vandaag. Kozp is al meermaals uitgenodigd maar ze komen niet. Bang voor de vrienden van Klaas Otto genot.
pi_211337369
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:42 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nee, dat is een foute aanname.

Maar goed, dat zou je wel weten als je alle 300+ delen van dit topic meegekregen hebt, dus ik vergeef je.
Ik ga toch niet 300+ topics uitpluizen op zoek naar nog achterlijkere reacties van jou dan die in dit topic :')
U MAD?
pi_211337373
quote:

[..]

Nog wel, ik bespeur hier en daar toch wel een kentering.

Daarbij, niets mis met het eren van deze traditie in besloten kring.
pi_211337384
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:43 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nog wel, ik bespeur hier en daar toch wel een kentering.

Daarbij, niets mis met het eren van deze traditie in besloten kring.
Gewoon optochten met en zonder zwarte pieten. Laat je toch niet piepelen door een paar beroepsdemonstranten zoals airfryer
  zaterdag 18 november 2023 @ 18:46:54 #112
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211337406
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:28 schreef quirina het volgende:
Zucht..
Gewoon stoppen met Piet.
Sinterklaas is ook een leuk kinderfeest zonder Piet.
Sinterklaas is een feest voor ieder kind en elk kind heeft recht op mooie herinneringen aan Sinterklaas
Het Sinterklaasfeest is verpest door pro zwarte piet bewegingen en KOZP.
Kinderen worden angstig van al dat geweld bij de intochten.
Kinderen beleven Sinterklaas al als een spannend feest.
Nog steeds worden kinderen bang gemaakt door zwarte piet die je in de zak stopt en plassen kleuters weer in hun broek, hebben nachtmerries terwijl Sinterklaas een leuk en fijn kinderfeest moet zijn.
Piet is iets negatiefs en dat moet weg. Ik ben dan ook blij dat veel instellingen en scholen het feest kleiner houden met alleen Sinterklaas zonder pieten.
Er zijn genoeg leukere alternatieven te vinden. Sinterklaas met de brandweer, Sinterklaas met het circus, Sinterklaas die geholpen wordt door de scouting of meesters en juffen van school.
Een Sint feest zonder racisme en angst is een feest zonder zwarte piet of een demoon zoals krampus.
Maar mis je nu niet juist de essentie nl dat een kind leert omgaan met angsten en bedreigende situaties?
  zaterdag 18 november 2023 @ 18:47:22 #113
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211337409
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:15 schreef beantherio het volgende:
Ik dacht dat we de discussie over "blackface" inmiddels wel gehad hadden. Blackface is een Amerikaans fenomeen en heeft niets met Zwarte Piet te maken.
100+ draadjes.

Waarom zoveel? Omdat sommige mensen Oost-Indisch doof zijn. Álles is al tig keer weerlegd.

Er ís geen discussie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211337424
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:43 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ik ga toch niet 300+ topics uitpluizen op zoek naar nog achterlijkere reacties van jou dan die in dit topic :')
Typisch KOZP-gedrag.

Hopelijk voel je je nu moreel verheven boven mij. :')

In ieder geval zijn wij klaar. Prettige avond.
pi_211337455
quote:

[..]
Gaat me niet om KOZP, dat zijn gewoon mongooltjes. Gaat me om al die volwassenen die schuimbekken omdat iets zoals hun het vroeger vierden ineens een beetje anders is. Nou wat erg. Kinderen weten niet beter. Zwarte Piet is in de afgelopen decennia geëvalueerd. Vraag aan je opa of je pa. Die werden bang gemaakt door Zwarte Piet. Met een roe, ketting, zak. Je ging mee naar Spanje, kreeg geen kado’s etc. Maar dat hoor je al die blanke mongooltjes die roeptoeteren over TRADITIE niet over.

Verandering is niet erg, opgedrongen gemanipuleerde verandering wel, daar ligt voor mij het punt vooral, mensen wegzetten als racisten, oké dan krijg je racisten
  zaterdag 18 november 2023 @ 18:59:56 #116
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211337537
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:52 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Verandering is niet erg, opgedrongen gemanipuleerde verandering wel, daar ligt voor mij het punt vooral, mensen wegzetten als racisten, oké dan krijg je racisten
Precies dat dus, agressie wekt agressie op. Actie, reactie.

Het had allemaal prima zonder dit soort praktijken gekund, maar nu krijg je maar lekker een blik tomaten op je kutkop :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 18 november 2023 @ 19:09:23 #117
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_211337655
quote:

[..]

Haha, dat denk je echt? ‘Belangrijke’ rol? Je hecht teveel waarde aan je eigen beeld van de situatie. Misschien ergens aan de keukentafel in de Lier nog over 20 jaar, maar alle cijfers geveb keihard ander beeld. De grootste groep maalt niet om kleur, maar om het feest zelf. En dat feest is de laatste 50 jaar volledig eigendom van de media en de bedrijven, de mensen volgen gewoon (en terecht, om een kleurtje vechteb, haha, doe de moeite niet)
pi_211337683
quote:

[..]

Maar dan ben je een beetje bij de verkeerde. Het gaat erom dat hun traditie wordt aangevallen door het voor de kinderen te verpesten. Sommigen willen daar tegenin gaan en het deugt ook gewoon niet. Je moet die mensen niet verwijten dat het niet gewoon een gesprek is over hoe de traditie aangepast kan worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211337759
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2023 16:27 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat is toch gewoon hoe de ME altijd wel te werk gaat als ze uitgedaagd worden. Niets menselijks is hen vreemd
Ik zie hier geen aanleiding hoor. Me wordt niet uitgedaagd hier want mensen lopen weg en staan met de rug naar de me toe.

Plus 'kanker'. Dat hoeft echt niet. Gewoon. Echt. Niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 18 november 2023 @ 19:19:58 #120
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211337774
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik zie hier geen aanleiding hoor. Me wordt niet uitgedaagd hier want mensen lopen weg en staan met de rug naar de me toe.

Plus 'kanker'. Dat hoeft echt niet. Gewoon. Echt. Niet.
Vent met paraplu blijft wat uitdagend staan nadat er waarschijnlijk al 20 keer is gevorderd te vertrekken, dan krijg je tikken. Altijd. Hij is later ook opgepakt blijkbaar.

Verder eens dat dat schelden niet zo hoeft
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211337787
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 16:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Deze dus:

[ twitter ]
[..]
Afriyie is woedend dat zijn recht is geschonden. :(
Ach gossssieeeee. Ze moeten weer wat te zeuren hebben. Airfryer z'n recht :')

Die koters hebben ook rechten. Waaronder recht op veilige omgeving. Die is er niet als kozp komt schreeuwen en calimeroën. Dus oprotten, stuk tuig.
1947-2016
  zaterdag 18 november 2023 @ 19:24:02 #122
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211337807
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ach gossssieeeee. Ze moeten weer wat te zeuren hebben. Airfryer z'n recht :')

Die koters hebben ook rechten. Waaronder recht op veilige omgeving. Die is er niet als kozp komt schreeuwen en calimeroën. Dus oprotten, stuk tuig.
Volgens zijn eigen "recht" mag je hem gewoon tegen zijn gezicht trappen als je hem tegenkomt. Want je bent het met hem oneens.

Of werkt het andersom niet zo? O-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 19:24:32 #123
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_211337811
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 16:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Deze dus:

[ twitter ]
[..]
Afriyie is woedend dat zijn recht is geschonden. :(
Als hij niet was komen provoceren was er ook niets gebeurd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zaterdag 18 november 2023 @ 19:25:22 #124
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211337820
Zwakzinnige voetbalmongolen zijn ook weer bezig zo te zien.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211337828
quote:
4s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:06 schreef aloa het volgende:
Het wordt steeds gekker :')

[ afbeelding ]
Pardon? Zijn zij een autoriteit?
Ow ik snap het al. Het is relevant willen zijn... voor subsidie.

Kaffers.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')