abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 20:12:26 #226
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_211338601
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:10 schreef HiZ het volgende:

[..]
Het kan ook een overreactie zijn op zijn eigen geschiedenis: Ghanezen waren erg actief in het tot slaaf maken en verkopen van Afrikanen. Misschien is hij een stukje familiegeschiedenis aan het verwerken.
Dus hij probeert de aandacht af te leiden van zijn eigen geschiedenis.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211338610
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Meh, tradities zijn eigenlijk altijd aan veranderingen onderhevig, zo ook hier. Het lijkt me goed dat men nu eindelijk is overgestapt op een wat inclusievere manier van vieren. Persoonlijk had ik alleen wel wat moeite met de modus operandi van zo’n groep als KOZP om dat te bewerkstelligen.
Niet mee eens, decennia was het geen probleem en nu ineens wel? Kappen met alle flauwekul.
Lach met een schone bips
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:13:56 #228
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211338616
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Zijn er in de VS ook al een paar van ontmaskerd, constant roepen dat er reparations moeten komen, tot er door onderzoek uitkwam dat ze zelf nakomelingen van slavenhandelaren zijn.

Priceless :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:13:57 #229
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211338617
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:13 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Niet mee eens, decennia was het geen probleem en nu ineens wel? Kappen met alle flauwekul.
Voortschrijdend inzicht.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211338632
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is een feest met racistische elementen diep er in verwerkt. Je kunt wel herhaaldelijk "kinder"feest blijven roepen in een poging het kleiner te maken dan het is, maar volwassenen doen op volle stoom mee om dat racisme in stand te houden.

Kinderen boeit het niet of Piet zijn natuurlijke huidskleur gaat krijgen ipv zwarte schminck.
Ik ben geboren op de grens tussen boomer en GenX. Ik heb toen ik geloofde in sinterklaas nooit de verbinding gelegd tussen zwarte Piet en zwarte mensen. Zwarte Piet kon iedereen worden door je gezicht zwart te maken en zwarte mensen waren zwart.

Wat ik nu over trauma's hoor komt me een beetje gefabriceerd over. Zelfs als ik de ongelukkige keuze voor dat beeld erin betrek.
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:15:06 #231
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211338635
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:13 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Bijzonder matig argument.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211338641
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Woke wordt idd een tikje misbruikt tegenwoordig.

Maar jij als lid van het "er staat negro op krijtjes in Spanje, de Nazi's!!!" overal racisme in ziende kamp zou ik er niet te hard over vallen :').
Hint u nu heimelijk naar de vele overvallen die onze gekleurde jeugd pleegt in onze huidige maatschappij?
Wat een verschil met zwarte piet he, die niemand kwaad doet maar juist uitdeelt in plaats van neemt en dat ook nog eens geweldloos doet!

Nee, zo'n vriendelijke zwarte Piet is een gore racist met zn lieflijke gedrag om kindjes blij te maken :(
pi_211338643
quote:
84s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Voortschrijdend inzicht.
Nou als de terroristen dat ook krijgen, dan komen we misschien nog eens ergens. ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_211338649
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Meh, tradities zijn eigenlijk altijd aan veranderingen onderhevig, zo ook hier. Het lijkt me goed dat men nu eindelijk is overgestapt op een wat inclusievere manier van vieren. Persoonlijk had ik alleen wel wat moeite met de modus operandi van zo’n groep als KOZP om dat te bewerkstelligen.
Met dat laatste stuk ligt bij mij het probleem, overleg en regel zoiets op een normale manier maar niet op de manier zoals KOZP dat gedaan heeft en nog doet
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:16:16 #235
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211338651
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:07 schreef Inbox het volgende:

[..]
[..]
Als ik als blanke in het AZC zou rondlopen, denk je dat mijn kindjes dan een handje snoep krijgen? Denk jij dat ze met de lokale donkere asielzoeker op de foto willen? Lijken die asielzoekers uberhaupt op Zwarte Piet met zn bonte kleurrijke kleding en vrolijke gedrag?
Waarom maak je de vergelijking tussen zwarte piet en mensen in het AZC? Wat is het punt dat je wil maken?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211338659
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:15 schreef Caland het volgende:

[..]
Bijzonder matig argument.
Klopt, had mijn argumenten hierboven al wel gegeven lijkt me :) Dus wilde er niet weer op in gaan.

Maar als je wil, dan wil ik het nog wel een keer doen hoor.
Lach met een schone bips
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:17:00 #237
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_211338664
quote:
84s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
"Al ben ik zwart als roet, ik meen het wel goed"

Maar het heeft niets met racisme te maken hoor :')
Dit liedje is van omstreeks 1900, een tijd waarin weinig kinderen in Nederland aanraking kwamen met zwarte mensen. Hoe is het racistisch om tegen die kinderen te zeggen dat je mensen niet moet beoordelen op hun uiterlijk?
pi_211338670
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Wie weet. Misschien leuk voor een aflevering 'wie denk je dat je bent' Jurgen Rayman is volgens mij ook een afstammeling van een van de grootste verantwoordelijken voor de Surinaamse slavenhandel.

Even gecheckt: ja dus. De status van de vrouw die een kind kreeg met hem is onbekend. Haar dochter is nooit slaaf geweest. Dat wekt het vermoeden dat haar moeder voor de geboorte is geëmancipeerd.

[ Bericht 12% gewijzigd door HiZ op 18-11-2023 20:22:42 ]
pi_211338671
quote:
84s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Eng he, veranderingen.
Vreseliijk inderdaad. IK zie liever al deze jankerts verdwijnen naar een ver, donker land zonder die verschrikkelijke blanke mensen. Bedoel, ik gun hen alle geluk van de wereld en daar past een land met blanken en een kinderfeestje met geschminkte mensen die lekkernij en kadootjes uitdelen nu eenmaal niet bij. Dat doen ze in de rimboe ook niet!
pi_211338684
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Uh, is dat polariseren niet precies wat KOZP wil doen? Negroide mensen neerzetten als kleinzerend, tweederangsburger? Want oh, wat zijn ze zielig met het slavenverleden dat -enkel bij hun- in dr DNA doorgegeven wordt.
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:19:33 #241
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_211338689
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:15 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik ben geboren op de grens tussen boomer en GenX. Ik heb toen ik geloofde in sinterklaas nooit de verbinding gelegd tussen zwarte Piet en zwarte mensen. Zwarte Piet kon iedereen worden door je gezicht zwart te maken en zwarte mensen waren zwart.

Wat ik nu over trauma's hoor komt me een beetje gefabriceerd over. Zelfs als ik de ongelukkige keuze voor dat beeld erin betrek.
Ja, ik heb hetzelfde, maar de halve wereld gaat er doodleuk in mee en ik geloof het verder allemaal wel.
pi_211338693
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:17 schreef Inbox het volgende:

[..]
Vreseliijk inderdaad. IK zie liever al deze jankerts verdwijnen naar een ver, donker land zonder die verschrikkelijke blanke mensen. Bedoel, ik gun hen alle geluk van de wereld en daar past een land met blanken en een kinderfeestje met geschminkte mensen die lekkernij en kadootjes uitdelen nu eenmaal niet bij. Dat doen ze in de rimboe ook niet!
Wokeland.
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:20:21 #243
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211338702
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:17 schreef Inbox het volgende:

[..]
:')
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:21:06 #245
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211338712
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:16 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Met dat laatste stuk ligt bij mij het probleem, overleg en regel zoiets op een normale manier maar niet op de manier zoals KOZP dat gedaan heeft en nog doet
Aan de andere kant bestond de discussie ook al vanaf de jaren 80 of 90 ofzo. Dus echt steil op sprong was het ook niet

Vond meer de manier van handelen heel drammerig, maar wel succesvol uiteindelijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:21:17 #246
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211338716
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:18 schreef Inbox het volgende:

[..]
Uh, is dat polariseren niet precies wat KOZP wil doen? Negroide mensen neerzetten als kleinzerend, tweederangsburger? Want oh, wat zijn ze zielig met het slavenverleden dat -enkel bij hun- in dr DNA doorgegeven wordt.
Dat hoeven ze zelf niet te doen. Dat doen anderen al. Racisme komt helaas nog vaak voor in Nederland.
pi_211338730
quote:
84s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat hoeven ze zelf niet te doen. Dat doen anderen al. Racisme komt helaas nog vaak voor in Nederland.
En KOZP zorgt alleen maar ervoor dat dit groter wordt
pi_211338735
quote:

[..]
In de rest van de wereld ook, kijk maar naar de Joden, heel actueel.

Maar daar gaat niemand demonstreren.
pi_211338742
quote:

[..]
Racisme is compleet fout, daar ben ik het volkomen met je eens. Maar tradities voor kinderen proberen te veranderen helpt daar niets aan.
Lach met een schone bips
pi_211338743
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:19 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ja, ik heb hetzelfde, maar de halve wereld gaat er doodleuk in mee en ik geloof het verder allemaal wel.
Ditto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')