In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.
Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.
Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
[..] Mwah, 892 draadjes vol al sinds de start van die oorlog.
Gaan we de snelheid van die draadjes eens bestuderen?
Topic 27 was de start van de oorlog op 20 februari 2022 ( dit topic deed er een grote 10 uur over voor die vol was.
Vergelijk het met topic 892: 4 dagen ongeveer.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
Op zondag 29 oktober 2023 20:57 schreef Perrin het volgende: Als de Israli 55 jaar geleden eigenhandig meerdere buurlegers tegelijk aankonden dan kunnen ze dat nu zeker..
Israel heeft zich laten piepelen door een afgesloten terroristengroep, ten koste van duizend eigen burgers. De veiligheid waar Bibi zo lang hoog van heeft opgegeven is een facade.
Laat staan als er echte legers tegenover ze staan.
Op zondag 29 oktober 2023 21:01 schreef Qarrad het volgende: [ twitter ] Toch nog met een sisser afgelopen daar. Dacht echt dat ze daar door zouden gaan totdat ze iemand vonden.
Ik ben wel eens op dat airport geweest. Komt rg dichtbij.
[..] Israel heeft zich laten piepelen door een afgesloten terroristengroep, ten koste van duizend eigen burgers. De veiligheid waar Bibi zo lang hoog van heeft opgegeven is een facade.
Ik snap dat jij daar vrolijke gevoelens van krijgt, maar tegen gewapende soldaten piepen die haatbaardjes wel anders.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
[..] Ik ben wel eens op dat airport geweest. Komt rg dichtbij.
Waar ben jij niet geweest
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
Op zondag 29 oktober 2023 21:01 schreef Qarrad het volgende: [ twitter ] Toch nog met een sisser afgelopen daar. Dacht echt dat ze daar door zouden gaan totdat ze iemand vonden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Hopelijk veel opgepakt, die mogen ze dan naar het front sturen. Ben je daar ook weer vanaf.
[..] Isral gaf al vrij vlug na 7 oktober aan dat ze, nadat ze afgerekend hebben met de Palestijnen, Oekrane volop zullen gaan steunen om met de Russen af te rekenen.
Dat was maar 1 mannetje die dat zei en dat was geen officiele verklaring van de regering
Coke in je airforce, coke in je dashboard, coke op de airport, coke moet gepusht worden (sehh) coke moet gepusht worden (sehh) coke mote gepusht worden. Coke in het sealtje, coke in het plastic. amoniak bij je flix maakt je funda hectic (yeahh) coke moet gepusht worden (yeahh) coke moet gepusht worden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Op zondag 29 oktober 2023 21:05 schreef Qarrad het volgende: [ twitter ] Oh ja ook dat nog. Die mensen mochten wel naar Isral voor medische zorg, maar als er iets uit Tel Aviv komt dan moet het dood.
Oh god. Dat arme jongetje.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
[..] Ik snap dat jij daar vrolijke gevoelens van krijgt, maar tegen gewapende soldaten piepen die haatbaardjes wel anders.
De situatie toen kan je niet vergelijken met nu. De Arabische landen pretendeerden een eenheid te zijn, opkomst van het Arabisch nationalisme, maar er waren ook landen met tegenovergestelde belangen. Het is niet onbekend dat er Arabische landen waren die Isral allerlei intel doorspeelde.
Biden tegen Netanyahu: houd je aan internationaal recht President Biden heeft de Isralische premier Netanyahu gezegd dat de noodhulp aan Gaza "onmiddellijk en aanzienlijk" moet worden vergroot. Dat meldt het Witte Huis in een verklaring. De twee spraken elkaar vanochtend over de telefoon.
Biden riep Netanyahu nogmaals op om de burgers in Gaza in de strijd tegen Hamas zo veel mogelijk te sparen. Isral heeft het recht om zijn eigen burgers te beschermen tegen terrorisme, zegt het Witte Huis in de verklaring. Maar Biden benadrukte de noodzaak om dat "in lijn met het internationale humanitaire recht te doen waarin de bescherming van burgers vooropstaat".
Daarnaast spraken de twee over het opsporen van de gijzelaars die Hamas-strijders op 7 oktober meenamen naar de Gazastrook.
[..] Dat was maar 1 mannetje die dat zei en dat was geen officiele verklaring van de regering
Daar zit je ook nog mee natuurlijk. Mensen die in hun emotie iets roepen en meteen worden aangezien voor een officile spreekbuis van de ene of andere kant.
Op zondag 29 oktober 2023 21:07 schreef bitterbal het volgende: Biden tegen Netanyahu: houd je aan internationaal recht President Biden heeft de Isralische premier Netanyahu gezegd dat de noodhulp aan Gaza "onmiddellijk en aanzienlijk" moet worden vergroot. Dat meldt het Witte Huis in een verklaring. De twee spraken elkaar vanochtend over de telefoon.
Biden riep Netanyahu nogmaals op om de burgers in Gaza in de strijd tegen Hamas zo veel mogelijk te sparen. Isral heeft het recht om zijn eigen burgers te beschermen tegen terrorisme, zegt het Witte Huis in de verklaring. Maar Biden benadrukte de noodzaak om dat "in lijn met het internationale humanitaire recht te doen waarin de bescherming van burgers vooropstaat".
Daarnaast spraken de twee over het opsporen van de gijzelaars die Hamas-strijders op 7 oktober meenamen naar de Gazastrook.
[..] Als Gaza niet afgescheiden was van de wereld waren er niet zo veel Hamas sympathisanten. Zo lust ik er ook nog wel een paar.
Als Gaza niet had gestemd voor Hamas en daarna was gaan bouwen aan een doodscultus, dan was het niet afgescheiden van de wereld. Zo lust ik er ook nog wel een paar.
[..] Als Gaza niet had gestemd voor Hamas en daarna was gaan bouwen aan een doodscultus, dan was het niet afgescheiden van de wereld. Zo lust ik er ook nog wel een paar.
Hamas is een product van dit conflict. Niet andersom natuurlijk.
[..] De situatie toen kan je niet vergelijken met nu. De Arabische landen pretendeerden een eenheid te zijn, opkomst van het Arabisch nationalisme, maar er waren ook landen met tegenovergestelde belangen. Het is niet onbekend dat er Arabische landen waren die Isral allerlei intel doorspeelde.
De hypothese dat Isral zonder steun van het Westen als sneeuw voor de zon zou verdwijnen, lijkt me iig meer wensdenken dan op feiten gebaseerd. Isral is prima in staat haar eigen boontjes te doppen op de meeste gebieden.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
[..] De hypothese dat Isral zonder steun van het Westen als sneeuw voor de zon zou verdwijnen, lijkt me iig meer wensdenken dan op feiten gebaseerd. Isral is prima in staat haar eigen boontjes te doppen op de meeste gebieden.
Geen idee hoe die hypothese er exact uit zou moeten zien. Maar Israel is qua defensie zwaar afhankelijk van Westerse producten en geldstromen. Net als heel veel andere landen in die regio overigens. Doet er verder ook niet toe.
[..] Geen idee hoe die hypothese er exact uit zou moeten zien. Maar Israel is qua defensie zwaar afhankelijk van Westerse producten en geldstromen. Net als heel veel andere landen in die regio overigens. Doet er verder ook niet toe.
Net als wij. Net als ieder land in de Navo behalve de VS.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
Ik stel voor dat ze Gaza aan Egypte geven. En in Ruil krijgt Israel een groot stuk woestijn terug van Egypte
Zo problemen zijn opgelost.
geen dank
Ik moet president worden ofzo
[..] De hypothese dat Isral zonder steun van het Westen als sneeuw voor de zon zou verdwijnen, lijkt me iig meer wensdenken dan op feiten gebaseerd. Isral is prima in staat haar eigen boontjes te doppen op de meeste gebieden.
Isral is zeker in het begin meer tegengewerkt door het Westen dan ondersteund. Dat hele eendimensionale eenrichtingsverhaal dat er zomaar ineens land werd weggegeven uit schuldgevoel en welwillendheid klopt niet. In werkelijkheid was er een heel wankel momentum omlijst met meer ellende dan alleen de Holocaust en waarin ook niet twee partijen betrokken waren maar een warboel aan facties die met elkaar optrokken, dingen verkochten of weer afpakten of als het uitkwam elkaar lieten vallen (of uitmoordden).
Want dit, buitenlandse politiek, EU, Oekrane, Isral, veiligheid, gaat voor mij wel een ding zijn waarop ik ga stemmen. En de stemwijzer is er bijzonder mager over.
[..] Als Gaza niet afgescheiden was van de wereld waren er niet zo veel Hamas sympathisanten. Zo lust ik er ook nog wel een paar.
Hiermee sla je geen deukje in een pakje boter. Gaza werd afgesloten toen Hamas aan de macht kwam, die al duidelijk aangaf dat alle Joden dood moesten. Stukje zelfbescherming dat daar dus een muur omheen kwam.
[..] Ik ga mezelf vanaf nu ook dingen geven! Dat ik daar niet eerder aan gedacht had, briljant!
Ja bedoelde Egypte, muts. Maar mijn ninja edit kwam te laat
Dat is een onzinnige vraag. Het is niet aan ons buitenstaanders om iets te bedenken, wat weten wij er nou helemaal van? Dit is een conflict wat denk ik nooit zal worden opgelost.
[..] De situatie toen kan je niet vergelijken met nu. De Arabische landen pretendeerden een eenheid te zijn, opkomst van het Arabisch nationalisme, maar er waren ook landen met tegenovergestelde belangen. Het is niet onbekend dat er Arabische landen waren die Isral allerlei intel doorspeelde.
[..] Onze nieuwe NAVO baas. Maar serieus ik zie een Omtzigt niet dit soort dingen zo doen.
Veel succes voor de volgende MP!
Want dit, buitenlandse politiek, EU, Oekrane, Isral, veiligheid, gaat voor mij wel een ding zijn waarop ik ga stemmen. En de stemwijzer is er bijzonder mager over.
Dit probleem is onoplosbaar zolang aan beide zijden de extremisten aan het roer zijn.
Zonder het bestaansrecht van Isral te erkennen en zonder de Palestijnen een land te bieden waar ze niet lastiggevallen worden door kolonisten komt er geen vrede.
In de komende TV debatten zullen deze zaken vast onderwerp zijn. Caroline weer met een mond vol tanden.
De vervloekte NRC heeft een interessante reportage over de tunnels onder Gaza. Hopelijk kunnen jullie het lezen.
[url]Ondergrondse oorlogvoering vereist een speciaal type soldaat dat uit de voeten kan in de duisternis https://www.nrc.nl/nieuws/2023/10/29/ondergrondse-oorlogvoering-vereist-een-speciaal-type-soldaat-dat-uit-de-voeten-kan-in-de-duisternis-a4178961 https://www.nrc.nl/nieuws/2023/10/29/ondergrondse-oorlogvoering-vereist-een-speciaal-type-soldaat-dat-uit-de-voeten-kan-in-de-duisternis-a4178961[/url]
Op zondag 29 oktober 2023 21:24 schreef Jemoederniet het volgende: Allemaal heel erg wat er gebeurt in Dagestan, maar zie ook even hoe een lynch mob van radicale joden gisteren tegen arabische studenten tekeer ging. [ twitter ] [ twitter ]
Op zondag 29 oktober 2023 21:24 schreef Jemoederniet het volgende: Allemaal heel erg wat er gebeurt in Dagestan, maar zie ook even hoe een lynch mob van radicale joden gisteren tegen arabische studenten tekeer ging. [ twitter ] [ twitter ]
quote:
[..] Israel heeft zich laten piepelen door een afgesloten terroristengroep, ten koste van duizend eigen burgers. De veiligheid waar Bibi zo lang hoog van heeft opgegeven is een facade.
Arabische legers maken nu nog minder kans dan ze deden in de jaren 40, 60 en 70. En toen waren ze verenigd (min of meer), wat je nu echt niet meer zult zien.
Militair is Isral oppermachtig in het midden oosten en dat is nog niet eens met de steun van de VS meegerekend.
Nog meer haatwensen?
[ Bericht 0% gewijzigd door Cuendillar op 29-10-2023 21:34:29 ]
Goh, elk volk heeft zo zijn idioten. Het verschil is dat de Isralische politie hiertegen optreedt en haar Arabische inwoners beschermt.
Waarom worden de protesten niet actief getoond in de kranten?
Ik vind dit heel vreemd en je zou denken dat we met censuur te maken hebben.
[..] Ik denk dat voor 100 miljard Egypte Gaza nog niet wil hebben.
Egypte dreigde het hele vredesakkoord van 1978 te cancellen als ze Gaza opgedrongen kregen. Dus ze wilden de Sinai opgeven, dat zegt echt heel veel wat een schijthekel ze aan die lui hebben.
[..] Ja. Ik krijg vragen in de stemwijzer over vrij reizen of visa of zo voor Surinamers. En of 50% van de veehouderijen perse weg moeten.
Ik vind dat echt absurde vragen. Met deze wereld om mij heen.
En 0,0 over veiligheid, Europa en de wereld. Ongelooflijk. Zo kinderlijk.
Wij Nederlanders willen niet leren en willen alweer niet inzien dat er een storm aankomt. In de jaren dertig waren we ook vl te laat met in actie komen. Heeft met onze insteek te maken; we denken dat de hele wereld net zo redelijk is als wij.
Ik ga stoppen met dit topic.. geen zin meer om te worden geconfronteerd met al die eenzijdige islamitische troep en antisemitisme. Iedere boerenlul of huisvrouw heeft opeens een mening over dit conflict, wat moet je ermee.
[..] We hebben ook echt een stel visieloze kinderen daar zitten.
Het is alleen maar vragen over het kleine hier en nu. Niets over geopolitiek. Over Nederland in de wereld. Alsof we voor een dorpsraad aan het stemmen zijn. 'wil je een zwembad of een bibliotheek in het dorp'. Dat.
[..] Het is alleen maar vragen over het kleine hier en nu. Niets over geopolitiek. Over Nederland in de wereld. Alsof we voor een dorpsraad aan het stemmen zijn. 'wil je een zwembad of een bibliotheek in het dorp'. Dat.
Zo is het al jaren, het verdomde populisme en gekanker op de uitgaven van de EU heeft van Nederland, of het electoraat, een kleinburgelijk en naar binnen gekeerd landje gemaakt.
Op zondag 29 oktober 2023 21:35 schreef Pleun2011 het volgende: Ik ga stoppen met dit topic.. geen zin meer om te worden geconfronteerd met al die eenzijdige islamitische troep en antisemitisme. Iedere boerenlul of huisvrouw heeft opeens een mening over dit conflict, wat moet je ermee.
Op zondag 29 oktober 2023 21:35 schreef Pleun2011 het volgende: Ik ga stoppen met dit topic.. geen zin meer om te worden geconfronteerd met al die eenzijdige islamitische troep en antisemitisme. Iedere boerenlul of huisvrouw heeft opeens een mening over dit conflict, wat moet je ermee.
Haha ik zie het juist andersom. Maar wat later kwam er juist wat tegen geluid. Dacht al dat ik gek was.
[..] Zo is het al jaren, het verdomde populisme en gekanker op de uitgaven van de EU heeft van Nederland, of het electoraat, een kleinburgelijk en naar binnen gekeerd landje gemaakt.
Voorbij is die gouden eeuw toen we verder keken dan de eigen landsgrens.
En in tegenstelling tot daar grijpt de politie hier wel in om die studenten in veiligheid te brengen.
Zal ik als vrouw trouwens eens gaan klagen over de opmerkingen die ik hier tegenkom omdat ik een vrouw ben met een mening? Het is 2023 maar sommige mensen zijn nog in 1950 blijven hangen ofzo.
Op zondag 29 oktober 2023 21:40 schreef MissButterflyy het volgende: Zal ik als vrouw trouwens eens gaan klagen over de opmerkingen die ik hier tegenkom omdat ik een vrouw ben met een mening? Het is 2023 maar sommige mensen zijn nog in 1950 blijven hangen ofzo.
Weer een opruiende post, weer een polariserende post, weer een post waarvan je claimt ze nooit te maken. Kap nou eens met die onzin, niemand doet dat.
[..] Omdat het voetbalfans in Argentini zijn misschien.
Dat kan inderdaad vals zijn.
Ja dat kan uit de hand lopen. Macron moet gewoon even met Sisi van Egypte bellen. Hij weet hoe je met moslims om moet gaan: toen er dreigde dat de moslimbroeders Egypte over te nemen heeft hij gelijk 500 leiders opgehangen
Exaudi orationem meam Requiem aeternam dona eis, Domine. Et lux perpetua luceat eis.
Op zondag 29 oktober 2023 21:40 schreef MissButterflyy het volgende: Zal ik als vrouw trouwens eens gaan klagen over de opmerkingen die ik hier tegenkom omdat ik een vrouw ben met een mening? Het is 2023 maar sommige mensen zijn nog in 1950 blijven hangen ofzo.
Serieus?
Ik ben ook een vrouw met een mening. Wat ervaar jij dan zoal?
[..] Weer een opruiende post, weer een polariserende post, weer een post waarvan je claimt ze nooit te maken. Kap nou eens met die onzin, niemand doet dat.
‘Meisje toch, wat ben je dom’ ‘Ga toch koken’ ‘De huisvrouwtjes hebben ook een mening’
Ze zijn allemaal al voorbij gekomen aan m’n adres, alleen vandaag.
Op zondag 29 oktober 2023 21:43 schreef Bezsen het volgende: Heel bijzonder hoe mensen na 15+ jaar twitter nog steeds in elk clickbait fakenews trappen.
Vergeef me ik gebruik heel zelden Twitter/X
Voortaan bekijk ik even de reacties
Op zondag 29 oktober 2023 21:43 schreef Bezsen het volgende: Heel bijzonder hoe mensen na 15+ jaar twitter nog steeds in elk clickbait fakenews trappen.
Klopt, zijn vaak wel dezelfde lieden die helemaal all out gaan op de andere kant. Zoeken om een stok om mee te slaan zegmaar.
Na de TWO. '48 of zo? Maar Hamas is gelieerd aan de Moslimbroederschap. En Egypte is daar nu net van afgekeerd. Die gaat deze lui echt niet binnenhalen.
Niemand wil Gaza. Of de Gazanen.
Maar in theorie zou het wel kunnen. Zo'n grote protest in Parijs.
Berichten die je graag wil geloven of waar je bang voor bent sluipen vaak als een inbreker voorbij je mentale verdedigingslinies.
Islam, Christendom en Jodendom zijn onzinnige religies.
Het universum bestaat langer dan 6000 jaar.
We kunnen verder dan 6000 lichtjaar in de ruimte kijken. We kunnen objecten op meer dan 10 miljard lichtjaar afstand zien. Dat licht heeft er meer dan 10 miljard jaar over gedaan om ons te bereiken. Open jullie ogen.
Het is onzin om voor je religie te vechten. Joden en Arabieren zijn beiden semieten. Ze voeren oorlog omdat ze net iets anders geloven.
Oproep om noorden Gazastrook te verlaten nu 'urgent' Het Isralische leger zegt dat de oproep aan Palestijnen om het noorden van de Gazastrook te verlaten nu "urgent" is.
Hoofdwoordvoerder Daniel Hagari van de Isralische strijdkrachten herinnerde eraan dat het leger de bewoners van het noorden van de Gazastrook opriep tijdelijk naar het zuiden te vertrekken voor hun persoonlijke veiligheid. "We benadrukken nu dat dit een urgente oproep is", zei hij op televisie.
Hij voegde eraan toe dat er 239 mensen door Hamas gegijzeld worden gehouden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
We kunnen verder dan 6000 lichtjaar in de ruimte kijken. We kunnen objecten op meer dan 10 miljard lichtjaar afstand zien. Dat licht heeft er meer dan 10 miljard jaar over gedaan om ons te bereiken. Open jullie ogen.
Het is onzin om voor je religie te vechten. Joden en Arabieren zijn beiden semieten. Ze voeren oorlog omdat ze net iets anders geloven.
Denk dat het eerder om dat kleine stukje land gaat waar zoveel mensen wonen. Territorium dus.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Eerder regel dan uitzondering, zo vaak een puinzooi daar.
Dat is exact waarom het zo makkelijk reposten is.
Imo heeft Musk 1 goed ding gedaan: die community notes.
Wat ik heel heel graag zou zien is dat hij ook een automatisch systeem inzet zoals Tin-Eye, waarmee je kan zien wanneer een afbeelding (of video in dit geval) voor het eerst gepost werd.
Het zou zo ontzettend veel fake news schelen als afbeeldingen automatisch geflagged worden met 'first seen in 2017' bijvoorbeeld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Oproep om noorden Gazastrook te verlaten nu 'urgent' Het Isralische leger zegt dat de oproep aan Palestijnen om het noorden van de Gazastrook te verlaten nu "urgent" is.
Hoofdwoordvoerder Daniel Hagari van de Isralische strijdkrachten herinnerde eraan dat het leger de bewoners van het noorden van de Gazastrook opriep tijdelijk naar het zuiden te vertrekken voor hun persoonlijke veiligheid. "We benadrukken nu dat dit een urgente oproep is", zei hij op televisie.
Hij voegde eraan toe dat er 239 mensen door Hamas gegijzeld worden gehouden.
[..] Dat is exact waarom het zo makkelijk reposten is.
Imo heeft Musk 1 goed ding gedaan: die community notes.
Wat ik heel heel graag zou zien is dat hij ook een automatisch systeem inzet zoals Tin-Eye, waarmee je kan zien wanneer een afbeelding (of video in dit geval) voor het eerst gepost werd.
Nooit gesnapt waarom dat niet gemplementeerd wordt inderdaad. Dat zou zo veel gezeik schelen.
Klopt, we hebben belangrijkere problemen op deze aardbol die om onze aandacht vragen dan aan elkaar verwante volkeren die elkaar de kop inslaan om een stukje grond.
Blij dat ik ouder dan 35 jaar ben. Gewoon lekker een enkeltje buitenland
Met wie dan? Ik kan alleen Rusland of China bedenken. Maar Rusland heeft zijn handen vol aan Oekrane die gaat niet ook nog eens 1 miljoen goed bewapende EU soldaten bevechten. En China heeft grote interne problemen en gaat zich stukbijten op Taiwan en de VS.
En de Arabische en Perzische landen liggen binnen een maand plat wanneer het collectieve westen zich kwaad maakt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Gewoon een TR zetten als je een opmerking als vervelend ervaart.
[..] Met wie dan? Ik kan alleen Rusland of China bedenken. Maar Rusland heeft zijn handen vol aan Oekrane die gaat niet ook nog eens 1 miljoen goed bewapende EU soldaten bevechten. En China heeft grote interne problemen en gaat zich stukbijten op Taiwan en de VS.
En de Arabische en Perzische landen liggen binnen een maand plat wanneer het collectieve westen zich kwaad maakt.
Intern, de extreme moslimextremisten, dat er op een dag demonstraties zijn met wapens ipv wapens?
Behalve elke keer dit soort absurde tweets heb ik nog steeds weinig van je gehoord mbt de Koerden en de etnische zuivering die daar al decennia bezig is. En dat gaat iets verder dan wat bombardementen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
'Mannen, ze is weer ontsnapt'
(de ironie ga ik niet inkoppen trouwens)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
[..] Intern, de extreme moslimextremisten, dat er op een dag demonstraties zijn met wapens ipv wapens?
En dan? We hebben veel moslims maar 98% wil daar niet voor sterven of lijden. En dus nooit met de aantallen welke het leger niet aankan.
[..] Dat was toch wel vrij duidelijk. Ik snap niet dat je dat soort ophitsers meteen een platform geeft. Met hun WW3.
Nja, was even snel mobiel. Tegelijkertijd is dit niet veel anders
twitter
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Dat is wel veilig ver in de toekomst. Die man laat zich geloof ik wel weinig in het openbaar zien. Benieuwd wat ie te melden heeft, behalve dreigende woorden.
[..] Ja, je moet het nu natuurlijk snel goed praten voor jezelf. Reageer maar even niet, ok?
Nee, ik reageer uitsluitend op wat je gezegd hebt. Als ik het persoonlijk had willen maken, had ik ook wel zo'n kutopmerking geplaatst en niet de moeite genomen om op te sommen wat je allemaal gezegd hebt vandaag. Acties en uitspraken hebben gevolgen.
[..] En dan? We hebben veel moslims maar 98% wil daar niet voor sterven of lijden. En dus nooit met de aantallen welke het leger niet aankan.
Welk leger Maar ik geloof ook niet dat ze voor deze zaak willen sterven.
Aan de andere kant, als ik kijk naar London en Berlijn, daar zie ik veel meer potentiele gevaren. Daar zou je met 2% al een heel groot probleem hebben.
[..] Welk leger Maar ik geloof ook niet dat ze voor deze zaak willen sterven.
Aan de andere kant, als ik kijk naar London en Berlijn, daar zie ik veel meer potentiele gevaren. Daar zou je met 2% al een heel groot probleem hebben.
Beter blijven we maar een beetje lief tegen ze doen, niet?
[..] Met wie dan? Ik kan alleen Rusland of China bedenken. Maar Rusland heeft zijn handen vol aan Oekrane die gaat niet ook nog eens 1 miljoen goed bewapende EU soldaten bevechten. En China heeft grote interne problemen en gaat zich stukbijten op Taiwan en de VS.
Intern denk ik dan eerder. Rusland kan alleen iets met nukes, dan helpt een goed leger ook niet meer
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
[..] Ik denk dat mensen overschatten hoe belangrijk de publieke opinie in het buitenland is voor Isral. Het enige wat telt is hoe de VS erin staan.
En anders dan in de media weten regeringen echt wel dat Isral te maken heeft met een organisatie die oorlogsmisdaden als businessmodel heeft.
Eens, ik denk ook dat Isral dat weinig tot niets interesseert.
De regio daar is echter een nog veel groter kruitvat dan vr 7 oktober, ze spelen met vuur. Zelfs Biden roept nu openlijk dat er echt vl meer hulp naarbinnen moet (zie liveblog NOS).
Dat heeft niks met je vrouw zijn te maken
Groetjes, een vrouw die het niet met je eens is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
[..] Ik denk dat mensen overschatten hoe belangrijk de publieke opinie in het buitenland is voor Isral. Het enige wat telt is hoe de VS erin staan.
En anders dan in de media weten regeringen echt wel dat Isral te maken heeft met een organisatie die oorlogsmisdaden als businessmodel heeft.
Dit dus. Net zoals in elk land telt voor 99% de binnenlandse politiek en opinie.
Wapenhulp is handig maar van wat protesten in Londen ligt men in tel aviv niet wakker. Van die mafkezen in gaza wel.
Wel humor dat Israel, Gaza hun internet heeft teruggegeven. Zou het kunnen dat ze door het uitschakelen van internet en de zendmasten in Gaza uit te schakelen, ze toch wat lastiger Hamas konden volgen?
Op zondag 29 oktober 2023 20:30 schreef Hatseflats22 het volgende: Ik heb echt geen idee. Wat ik begreep steunde Isral Oekrane niet, vanwege Syri en de aanwezige joden in Rusland, ondanks sympathie onder de bevolking voor Oekrane.
Ook omdat Rusland zou kunnen helpen met de Iraanse nucleaire wapens.
Tevens heeft Rusland 100k aan Joodse 'gijzelaars' die naar het front gestuurd zouden kunnen worden of naar een strafkamp.
Maar dit zijn redenen die Israel niet hardop kan zeggen om ze niet op ideeen te brengen
Isral presteert het om in drie weken meer kinderen te doden dan het jaarlijkse aantal slachtoffers in conflict zones sinds 2019 - Nope-
twitter
[ Bericht 4% gewijzigd door Jippie op 29-10-2023 22:38:50 ]
[..] Intern denk ik dan eerder. Rusland kan alleen iets met nukes, dan helpt een goed leger ook niet meer
Zoals eerder gezegd geloof ik daar niet zo in.
Op zondag 29 oktober 2023 22:14 schreef theunderdog het volgende: Wel humor dat Israel, Gaza hun internet heeft teruggegeven. Zou het kunnen dat ze door het uitschakelen van internet en de zendmasten in Gaza uit te schakelen, ze toch wat lastiger Hamas konden volgen?
Hamas heeft zijn eigen ondergrondse telefoonlijnen.
Op zondag 29 oktober 2023 22:15 schreef Slayage het volgende: Isral presteert het om in drie weken meer kinderen te doden dan het jaarlijkse aantal slachtoffers in conflict zones sinds 2019
Op zondag 29 oktober 2023 22:15 schreef Slayage het volgende: Isral presteert het om in drie weken meer kinderen te doden dan het jaarlijkse aantal slachtoffers in conflict zones sinds 2019
[..] Sommigen waren laf, maar er waren ook genoeg helden.
De meeste waren slachtoffer en hebben misschien verkeerde beslissingen gemaakt uit zelfbehoud.
Een groot aantal heeft systematisch de duitse bezettingsmacht geholpen, ik noem een Amsterdamse politie. De helden zijn in een dagje allemaal uit ons hoofd te leren.
Ik geloof hier vrij weinig van. Zeker met de oorlog die in Oekrane, Jemen en Afrika gaande zijn.
[..] De meeste waren slachtoffer en hebben misschien verkeerde beslissingen gemaakt uit zelfbehoud.
Een groot aantal heeft systematisch de duitse bezettingsmacht geholpen, ik noem een Amsterdamse politie. De helden zijn in een dagje allemaal uit ons hoofd te leren.
Vertel onze 2500 gesneuvelde jongens op de Grebbeberg, in Rotterdam en bij de vliegvelden maar dat ze lafaards waren en dat je hun heldendaden in een dagje allemaal uit je hoofd weet.
[..] De meeste waren slachtoffer en hebben misschien verkeerde beslissingen gemaakt uit zelfbehoud.
We hebben daarvan geleerd. En we staan nu aan de goede kant van de geschiedenis. Hier althans. Geweldig toch!
[..] Het is alleen maar vragen over het kleine hier en nu. Niets over geopolitiek. Over Nederland in de wereld. Alsof we voor een dorpsraad aan het stemmen zijn. 'wil je een zwembad of een bibliotheek in het dorp'. Dat.
Het besef dat we als beschaafd deel der wereldbevolking in ons voortbestaan bedreigd worden door allerlei onderontwikkelde barbaarse volkeren wil nog niet echt indalen in de westerse wereld.
Ik raad jou en iedereen hier aan 'Wij weten niets van hun lot, over gewone Nederlanders en de holocaust' te lezen van Bart van den Boom.
Deze studie van hoofdzakelijk dagboeken van joden, NSB'ers en doorsnee Nederlanders gaat in op de vraag wat men tijdens de oorlog dacht over de Jodenvervolging, in plaats van alle mythes van na de oorlog.
Echt een verhelderend boek. Hij heeft ook wat korte filmpjes gemaakt voor universiteit van Nederland, te zien op YouTube.
[..] Vertel onze 2500 gesneuvelde jongens op de Grebbeberg, in Rotterdam en bij de vliegvelden maar dat ze lafaards waren en dat je hun heldendaden in een dagje allemaal uit je hoofd weet.
Correctie: de soldaten uit de eerste dagen van de oorlog verdienen inderdaad ook een eervolle vermelding.
Mijn excuses, T ging mij meer hoe er met de joden is omgegaan. Ze kregen niet eens meer hun eigen huis terug toen ze terugkwamen uit de kampen.
AKHMAT Commander Apti Alaudinov commenting the incident in Dagestan:
If we start treating people differently, good or bad, only based on their nationality, then we‘ll turn into the same fascist,zionist government like Israel, we‘ll turn into those whom we‘re fighting in Ukraine.
A lot of jews live in Chechnya, serve in Akhmat and fight with us shoulder to shoulder. If we start treating them badly only based on their nationality, then the question arises what makes us better than these fascists? better than Israel? I don‘t think this is the correct way.
If our brothers from Palestine come to you, treat them well. If our Jewish brothers, who are fleeing the war, come to you treat them also well. These are civilians, not soldiers.
There are no bad nationalities - only bad people.
twitter
[..] Vertel onze 2500 gesneuvelde jongens op de Grebbeberg, in Rotterdam en bij de vliegvelden maar dat ze lafaards waren en dat je hun heldendaden in een dagje allemaal uit je hoofd weet.
en Karel Doorman en al die gasten
Nederland heeft 5 jaar oorlog gevoerd in wo2, niet 5 uur zoals sommigen denken en ook niet 5 dagen
[..] Ik raad jou en iedereen hier aan 'Wij weten niets van hun lot, over gewone Nederlanders en de holocaust' te lezen van Bart van den Boom.
Deze studie van hoofdzakelijk dagboeken van joden, NSB'ers en doorsnee Nederlanders gaat in op de vraag wat men tijdens de oorlog dacht over de Jodenvervolging, in plaats van alle mythes van na de oorlog.
Echt een verhelderend boek. Hij heeft ook wat korte filmpjes gemaakt voor universiteit van Nederland, te zien op YouTube.
[..] Ik raad jou en iedereen hier aan 'Wij weten niets van hun lot, over gewone Nederlanders en de holocaust' te lezen van Bart van den Boom.
Ik ken al die literatuur. Ik heb er zo mijn gedachten over.
Laten we een beter volk worden met een nog beter moreel kompas.
If we start treating people differently, good or bad, only based on their nationality, then we‘ll turn into the same fascist,zionist government like Israel, we‘ll turn into those whom we‘re fighting in Ukraine.
A lot of jews live in Chechnya, serve in Akhmat and fight with us shoulder to shoulder. If we start treating them badly only based on their nationality, then the question arises what makes us better than these fascists? better than Israel? I don‘t think this is the correct way.
If our brothers from Palestine come to you, treat them well. If our Jewish brothers, who are fleeing the war, come to you treat them also well. These are civilians, not soldiers.
[..] zo zien ze dat zelf ook maar ze zijn net zo goed dader als de Israeli's
Maar helemaal terug is het wel echt begonnen bij het feit dat er Arabieren woonde en er Joodse immigratie-golven kwamen die op een begeven moment steeds meer die Arabieren ging vervangen. Ironisch genoeg is mede daardoor de Palestijnse identiteit sterker geworden.
Op zondag 29 oktober 2023 22:15 schreef Slayage het volgende: Isral presteert het om in drie weken meer kinderen te doden dan het jaarlijkse aantal slachtoffers in conflict zones sinds 2019 - Nope-
Heiko Teggatz (50), voorzitter van de Federale Politiebond (DPolG): “Er staat al een tijdje iets te kantelen in Duitsland. Elk woord wordt op de gouden weegschaal gezet. Iedereen die buiten een WK een Duitse vlag voert, wordt onder de loep genomen. Woont daar een racist?”
Teggatz waarschuwt: “Wat in andere democratische landen deel uitmaakt van de nationale trots, roept nu een onplezierig gevoel op in onze samenleving. Dat vind ik heel zorgelijk.”
quote:
CDU-legende Wolfgang Bosbach (71): “Jarenlang zijn etnische of religieuze conflicten in Duitsland gemporteerd en helaas gewelddadig uitgevoerd in onze straten en over de ruggen van onze politie. We klagen al lang over gettovorming die resulteert in desintegratie, de vorming van parallelle samenlevingen en de activiteit van criminele clans. En als je er openlijk over praat, ben je f ‘rechts’ f ‘xenofoob’.
Bosbach maakt zich zorgen: “In delen van het land is het nog 5 voor 12, in andere is het al 5 over 12. Zal er iets fundamenteel veranderen? Helaas ben ik niet optimistisch.”
quote:
Johannes Winkel (32, CDU), hoofd van de Junge Union: “Niet alleen Duitsland, het hele Westen wordt geconfronteerd met omslagpunten die onomkeerbaar zijn. Na tientallen jaren dromen beseffen we dat samenlevingen niet oneindig divers kunnen zijn, niet vreedzaam kunnen samenleven als de gemeenschappelijke kern ontbreekt.”
quote:
Gregor Golland (48), binnenlands politicus van de CDU en plaatsvervangend parlementair fractieleider in het deelstaatparlement van Noordrijn-Westfalen: “We zijn veel te lang naef, blind en tolerant geweest ten aanzien van de intolerantie voor immigranten. Iedereen die het manifest niet wil ondertekenen, heeft geen plaats in ons land en moet snel naar zijn vaderland vertrekken.”
Golland eist: ‘En als dat niet vrijwillig gebeurt, dan door consequente deportatie. We hebben eindelijk een verandering in het migratiebeleid in ons land nodig.”
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] Maar helemaal terug is het wel echt begonnen bij het feit dat er Arabieren woonde en er Joodse immigratie-golven kwamen die op een begeven moment steeds meer die Arabieren ging vervangen. Ironisch genoeg is mede daardoor de Palestijnse identiteit sterker geworden.
volgens de palestijnen wel ja, de joden zeggen wat anders en het boeit me echt van beide kanten geen klote
Op zondag 29 oktober 2023 22:15 schreef Slayage het volgende: Isral presteert het om in drie weken meer kinderen te doden dan het jaarlijkse aantal slachtoffers in conflict zones sinds 2019 - Weg-
[..] Maar helemaal terug is het wel echt begonnen bij het feit dat er Arabieren woonde en er Joodse immigratie-golven kwamen die op een begeven moment steeds meer die Arabieren ging vervangen. Ironisch genoeg is mede daardoor de Palestijnse identiteit sterker geworden.
Immigratie doet de al aanwezige bewoners bijna nooit goed.. kijk ook maar naar noord en Zuid-Amerika
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Ik heb eigenlijk een serieuze vraag voor de mensen in dit topic?
Waar willen jullie heen met dit topic? Stel deze oorlog duurt nog een half jaar, krijgen we hier nog goede invalshoeken te lezen. Artikelen van kwaliteitskranten uit het buitenland?
Of gaan we 6 maanden lang elkaar de maat nemen en om de 8 uur een herhaling van zetten schrijven, Hamas is kut, Israel is ook kut, religie is stom en de media is niet te vertrouwen?
Ik weet het antwoord niet, dus denk vraag het even
Waar willen jullie heen met dit topic? Stel deze oorlog duurt nog een half jaar, krijgen we hier nog goede invalshoeken te lezen. Artikelen van kwaliteitskranten uit het buitenland?
Of gaan we 6 maanden lang elkaar de maat nemen en om de 8 uur een herhaling van zetten schrijven, Hamas is kut, Israel is ook kut, religie is stom en de media is niet te vertrouwen?
Ik hoop op een gezellige mix van bovenstaande. Artikelen uit kwaliteitskranten zijn wat zeldzamer, maar genoeg actualiteiten te volgen hier, doorgaans.
Er is altijd wel weer nieuws, dat zie je in het Oekrane topic ook.
Vind het wel interessant om nieuwsberichten te lezen, met duiding van verschillende kanten in discussies erover om het beter te begrijpen. De mensen die uit bocht vliegen of kortzichtige anti islam of anti joodse zaken roepen neem ik even op de koop toe. Wat hun overwegingen/denkbeelden zijn dit te roepen vind ik dan wel weer intrigerend en zorgelijk tegelijkertijd
[..] ik denk dat de twee niet van elkaar te scheiden zijn
Ik geloof nog in het goede van de gemiddelde mens. Die wil geen oorlog, maar een dak boven het hoofd, eten, drinken, veiligheid en werk. Een extreme minderheid verpest het voor de rest.
[..] De moslimpopulatie van Frankrijk is 8% van de totale bevolking of zo. Dus dan kun je wel met z'n allen de straat opgaan, maar het is nog altijd een hele kleine minderheid.
Frankrijk is ook aan het vergrijzen terwijl de moslims juist een jonge snel voortplantende populatie zijn
Op zich mag dit bericht van mij best af en toe eens opgehaald worden, als een soort reality check.
Nogal irrelevant. De westerse, en specifiek de Germaanse cultuur is superieur aan alles dat Midden-Oosters is. En spijtig voor de filosemieten, Israel hoort daar ook bij. Ze doen het beter dan de landen om hun heen, maar het blijft een achterlijk landje.
[..] Nogal irrelevant. De westerse, en specifiek de Germaanse cultuur is superieur aan alles dat Midden-Oosters is. En spijtig voor de filosemieten, Israel hoort daar ook bij. Ze doen het beter dan de landen om hun heen, maar het blijft een achterlijk landje.
Nee.
Ik weiger categorisch mij superieur te voelen aan 'de Arabier' of 'de Pijpenkrullenjood'.
[..] Nogal irrelevant. De westerse, en specifiek de Germaanse cultuur is superieur aan alles dat Midden-Oosters is. En spijtig voor de filosemieten, Israel hoort daar ook bij. Ze doen het beter dan de landen om hun heen, maar het blijft een achterlijk landje.
Niet superieur wmb, wl compleet anders
[..] Op zich mag dit bericht van mij best af en toe eens opgehaald worden, als een soort reality check.
Dat laat ik aan de modjes, reden dat ik hier vanavond kwam was om iets te lezen over Dagestan. Behalve een goede leestip ben ik niet veel wijzer geworden. Gezellig wou ik het niet noemen, wel meer normaal dan de laatste 2 weken als ik even kwam lurken
ik vind het vooral interessant hoe een modern leger problemen oplost of denkt op te kunnen lossen
verder geef ik er niet heel veel om eerlijk gezegd
[..] ik vind het vooral interessant hoe een modern leger problemen oplost of denkt op te kunnen lossen
verder geef ik er niet heel veel om eerlijk gezegd
Ja, veel te doen en veel innovatie in jouw vakgebied de laatste tijd..