Ok, pogingen tot humor zal ik staken in dit topic.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen. Slaat namelijk nergens op.
In Rusland? Nee.. denk het niet. Das een vriendje van Iran hè.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En gaan ze nu niet een jacht beginnen op de aanvallers?
Ja dat, of je kunt het veroordelen.quote:
Ik doe al lief tegen mijn medemens.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beter blijven we maar een beetje lief tegen ze doen, niet?
Intern denk ik dan eerder. Rusland kan alleen iets met nukes, dan helpt een goed leger ook niet meerquote:Op zondag 29 oktober 2023 21:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Met wie dan? Ik kan alleen Rusland of China bedenken.
Maar Rusland heeft zijn handen vol aan Oekraïne die gaat niet ook nog eens 1 miljoen goed bewapende EU soldaten bevechten. En China heeft grote interne problemen en gaat zich stukbijten op Taiwan en de VS.
En de Arabische en Perzische landen liggen binnen een maand plat wanneer het collectieve westen zich kwaad maakt.
Eens, ik denk ook dat Israël dat weinig tot niets interesseert.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen overschatten hoe belangrijk de publieke opinie in het buitenland is voor Israël. Het enige wat telt is hoe de VS erin staan.
En anders dan in de media weten regeringen echt wel dat Israël te maken heeft met een organisatie die oorlogsmisdaden als businessmodel heeft.
Hamas is een product van het Palestijnse volk.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hamas is een product van dit conflict. Niet andersom natuurlijk.
Dat heeft niks met je vrouw zijn te makenquote:Op zondag 29 oktober 2023 21:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Zal ik als vrouw trouwens eens gaan klagen over de opmerkingen die ik hier tegenkom omdat ik een vrouw ben met een mening?
Het is 2023 maar sommige mensen zijn nog in 1950 blijven hangen ofzo.
Ik wil je post niet plussen, maar ik denk dat dit klopt. Gelukkig gaat 't in de West Bank een stuk beterquote:Op zondag 29 oktober 2023 22:10 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Hamas is een product van het Palestijnse volk.
Israël maalt momenteel niet om begrip van de internationale gemeenschap.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:55 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Al Shifa ziekenhuis bombarderen. Dan krijgen we in Europa echt heel veel meer gezeik dan we nu al hebben vermoed ik.
Israël moet idd nu wel heel snel flink wat hulpgoederen naarbinnen laten, willen ze nog begrip kunnen behouden van de internationale gemeenschap.
Dit dus. Net zoals in elk land telt voor 99% de binnenlandse politiek en opinie.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen overschatten hoe belangrijk de publieke opinie in het buitenland is voor Israël. Het enige wat telt is hoe de VS erin staan.
En anders dan in de media weten regeringen echt wel dat Israël te maken heeft met een organisatie die oorlogsmisdaden als businessmodel heeft.
Ook omdat Rusland zou kunnen helpen met de Iraanse nucleaire wapens.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:30 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik heb echt geen idee. Wat ik begreep steunde Israël Oekraïne niet, vanwege Syrië en de aanwezige joden in Rusland, ondanks sympathie onder de bevolking voor Oekraïne.
Sommigen waren laf, maar er waren ook genoeg helden.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:06 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik doe al lief tegen mijn medemens.
Mensen die massaal meelopen in pro-hamas demonstratie heb ik niet in mijn omgeving.
Nederlanders hebben een grote bek op het internet, maar we zijn nog net zo laf als in 40-45.
Zoals eerder gezegd geloof ik daar niet zo in.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:07 schreef nixxx het volgende:
[..]
Intern denk ik dan eerder. Rusland kan alleen iets met nukes, dan helpt een goed leger ook niet meer
Hamas heeft zijn eigen ondergrondse telefoonlijnen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:14 schreef theunderdog het volgende:
Wel humor dat Israel, Gaza hun internet heeft teruggegeven. Zou het kunnen dat ze door het uitschakelen van internet en de zendmasten in Gaza uit te schakelen, ze toch wat lastiger Hamas konden volgen?
En het rotte is, ze gaan waarschijnlijk nog maanden doorquote:Op zondag 29 oktober 2023 22:15 schreef Slayage het volgende:
Israël presteert het om in drie weken meer kinderen te doden dan het jaarlijkse aantal slachtoffers in conflict zones sinds 2019
[ twitter ]
Die werken op Alien-communicatie?quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:17 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Hamas heeft zijn eigen ondergrondse telefoonlijnen.
quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:15 schreef Slayage het volgende:
Israël presteert het om in drie weken meer kinderen te doden dan het jaarlijkse aantal slachtoffers in conflict zones sinds 2019
[ twitter ]
De meeste waren slachtoffer en hebben misschien verkeerde beslissingen gemaakt uit zelfbehoud.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sommigen waren laf, maar er waren ook genoeg helden.
Ik geloof hier vrij weinig van. Zeker met de oorlog die in Oekraïne, Jemen en Afrika gaande zijn.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:15 schreef Slayage het volgende:
Israël presteert het om in drie weken meer kinderen te doden dan het jaarlijkse aantal slachtoffers in conflict zones sinds 2019![]()
[ twitter ]
En dit komt Rusland verdacht goed uit...🤔quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
Nu is er alle aandacht voor dit conflict maar het zal vervagen en het zal minder aandacht krijgen.
Kijk maar naar Oekraïne - Rusland. Daar praat amper iemand nog over.
Ze schijnen een vorm van geluidstransmissie op basis van touw en blikjes te hebben ontwikkeld.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die werken op Alien-communicatie?
Vertel onze 2500 gesneuvelde jongens op de Grebbeberg, in Rotterdam en bij de vliegvelden maar dat ze lafaards waren en dat je hun heldendaden in een dagje allemaal uit je hoofd weet.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:21 schreef Droopie het volgende:
[..]
De meeste waren slachtoffer en hebben misschien verkeerde beslissingen gemaakt uit zelfbehoud.
Een groot aantal heeft systematisch de duitse bezettingsmacht geholpen, ik noem een Amsterdamse politie.
De helden zijn in een dagje allemaal uit ons hoofd te leren.
https://edition.cnn.com/2(...)one-lines/index.htmlquote:Op zondag 29 oktober 2023 22:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die werken op Alien-communicatie?
We hebben daarvan geleerd. En we staan nu aan de goede kant van de geschiedenis. Hier althans.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:21 schreef Droopie het volgende:
[..]
De meeste waren slachtoffer en hebben misschien verkeerde beslissingen gemaakt uit zelfbehoud.
Een groot aantal heeft systematisch de duitse bezettingsmacht geholpen, ik noem een Amsterdamse politie.
Jij ziet misschien twee meisjes die in alle onschuld plezier hebben. Maar ik zie twee hamas-terroristen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze schijnen een vorm van geluidstransmissie op basis van touw en blikjes te hebben ontwikkeld.
[ afbeelding ]
Dat was niet de essentie van mijn post, popquote:Op zondag 29 oktober 2023 22:22 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)one-lines/index.html
Je weet vast wel dat ze alles hebben om daar enkele maanden te overleven. Dus ze hebben ook stroom en brandstof, eten drinken etc.
Het besef dat we als beschaafd deel der wereldbevolking in ons voortbestaan bedreigd worden door allerlei onderontwikkelde barbaarse volkeren wil nog niet echt indalen in de westerse wereld.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is alleen maar vragen over het kleine hier en nu.
Niets over geopolitiek. Over Nederland in de wereld. Alsof we voor een dorpsraad aan het stemmen zijn. 'wil je een zwembad of een bibliotheek in het dorp'. Dat.
Ik raad jou en iedereen hier aan 'Wij weten niets van hun lot, over gewone Nederlanders en de holocaust' te lezen van Bart van den Boom.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:21 schreef Droopie het volgende:
[..]
Correctie: de soldaten uit de eerste dagen van de oorlog verdienen inderdaad ook een eervolle vermelding.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:22 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Vertel onze 2500 gesneuvelde jongens op de Grebbeberg, in Rotterdam en bij de vliegvelden maar dat ze lafaards waren en dat je hun heldendaden in een dagje allemaal uit je hoofd weet.
quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat was niet de essentie van mijn post, pop
Ik zie de Palestijnen meer als slachtoffer dan mezelf.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:16 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zit je nou in een Palestijnse slachtofferrol?
Nou, wat een respect. Vind het vooral treurig.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:15 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
en Karel Doorman en al die gastenquote:Op zondag 29 oktober 2023 22:22 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Vertel onze 2500 gesneuvelde jongens op de Grebbeberg, in Rotterdam en bij de vliegvelden maar dat ze lafaards waren en dat je hun heldendaden in een dagje allemaal uit je hoofd weet.
Ga ik zeker een keer doenquote:Op zondag 29 oktober 2023 22:26 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik raad jou en iedereen hier aan 'Wij weten niets van hun lot, over gewone Nederlanders en de holocaust' te lezen van Bart van den Boom.
Deze studie van hoofdzakelijk dagboeken van joden, NSB'ers en doorsnee Nederlanders gaat in op de vraag wat men tijdens de oorlog dacht over de Jodenvervolging, in plaats van alle mythes van na de oorlog.
Echt een verhelderend boek. Hij heeft ook wat korte filmpjes gemaakt voor universiteit van Nederland, te zien op YouTube.
Ik ken al die literatuur.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:26 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik raad jou en iedereen hier aan 'Wij weten niets van hun lot, over gewone Nederlanders en de holocaust' te lezen van Bart van den Boom.
Deze studie van hoofdzakelijk dagboeken van joden, NSB'ers en doorsnee Nederlanders gaat in op de vraag wat men tijdens de oorlog dacht over de Jodenvervolging, in plaats van alle mythes van na de oorlog.
Echt een verhelderend boek. Hij heeft ook wat korte filmpjes gemaakt voor universiteit van Nederland, te zien op YouTube.
zo zien ze dat zelf ook maar ze zijn net zo goed dader als de Israeli'squote:Op zondag 29 oktober 2023 22:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zie de Palestijnen meer als slachtoffer dan mezelf.
Fuck deze maat van Khadyrov 🤮🤮🤮quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:28 schreef Slayage het volgende:
AKHMAT Commander Apti Alaudinov commenting the incident in Dagestan:
If we start treating people differently, good or bad, only based on their nationality, then we‘ll turn into the same fascist,zionist government like Israel, we‘ll turn into those whom we‘re fighting in Ukraine.
A lot of jews live in Chechnya, serve in Akhmat and fight with us shoulder to shoulder. If we start treating them badly only based on their nationality, then the question arises what makes us better than these fascists? better than Israel? I don‘t think this is the correct way.
If our brothers from Palestine come to you, treat them well. If our Jewish brothers, who are fleeing the war, come to you treat them also well. These are civilians, not soldiers.
There are no bad nationalities - only bad people.
[ twitter ]
Jemen telt natuurlijk niet, Moslims die moslims vermoorden, daar praten we niet over.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik geloof hier vrij weinig van. Zeker met de oorlog die in Oekraïne, Jemen en Afrika gaande zijn.
Fijn dat moreel kompas, maar verder een beetje een holle reactie op 'al die literatuur'.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:29 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik ken al die literatuur.
Ik heb er zo mijn gedachten over.
Laten we een beter volk worden met een nog beter moreel kompas.
Maar helemaal terug is het wel echt begonnen bij het feit dat er Arabieren woonde en er Joodse immigratie-golven kwamen die op een begeven moment steeds meer die Arabieren ging vervangen. Ironisch genoeg is mede daardoor de Palestijnse identiteit sterker geworden.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
zo zien ze dat zelf ook maar ze zijn net zo goed dader als de Israeli's
I know.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Fijn dat moreel kompas, maar verder een beetje een holle reactie op 'al die literatuur'.
Want dit boek is toch echt vrij uniek qua onderzoeksopzet en bronnen.
Vind je die smiley nodig?quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:15 schreef Slayage het volgende:
Israël presteert het om in drie weken meer kinderen te doden dan het jaarlijkse aantal slachtoffers in conflict zones sinds 2019 - Nope-
[ twitter ]
quote:Heiko Teggatz (50), voorzitter van de Federale Politiebond (DPolG): “Er staat al een tijdje iets te kantelen in Duitsland. Elk woord wordt op de gouden weegschaal gezet. Iedereen die buiten een WK een Duitse vlag voert, wordt onder de loep genomen. Woont daar een racist?”
Teggatz waarschuwt: “Wat in andere democratische landen deel uitmaakt van de nationale trots, roept nu een onplezierig gevoel op in onze samenleving. Dat vind ik heel zorgelijk.”
quote:CDU-legende Wolfgang Bosbach (71): “Jarenlang zijn etnische of religieuze conflicten in Duitsland geïmporteerd en helaas gewelddadig uitgevoerd in onze straten en over de ruggen van onze politie. We klagen al lang over gettovorming die resulteert in desintegratie, de vorming van parallelle samenlevingen en de activiteit van criminele clans. En als je er openlijk over praat, ben je óf ‘rechts’ óf ‘xenofoob’.
Bosbach maakt zich zorgen: “In delen van het land is het nog 5 voor 12, in andere is het al 5 over 12. Zal er iets fundamenteel veranderen? Helaas ben ik niet optimistisch.”
quote:Johannes Winkel (32, CDU), hoofd van de Junge Union: “Niet alleen Duitsland, het hele Westen wordt geconfronteerd met omslagpunten die onomkeerbaar zijn. Na tientallen jaren dromen beseffen we dat samenlevingen niet oneindig divers kunnen zijn, niet vreedzaam kunnen samenleven als de gemeenschappelijke kern ontbreekt.”
quote:Gregor Golland (48), binnenlands politicus van de CDU en plaatsvervangend parlementair fractieleider in het deelstaatparlement van Noordrijn-Westfalen: “We zijn veel te lang naïef, blind en tolerant geweest ten aanzien van de intolerantie voor immigranten. Iedereen die het manifest niet wil ondertekenen, heeft geen plaats in ons land en moet snel naar zijn vaderland vertrekken.”
Golland eist: ‘En als dat niet vrijwillig gebeurt, dan door consequente deportatie. We hebben eindelijk een verandering in het migratiebeleid in ons land nodig.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |