Dat was toch wel vrij duidelijk. Ik snap niet dat je dat soort ophitsers meteen een platform geeft. Met hun WW3.quote:
Als Gaza niet afgescheiden was van de wereld waren er niet zo veel Hamas sympathisanten.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:07 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Stemming makerij van de Guardian, als Hamas die aanvallen niet had gedaan dan was het nooit zo uit de hand gelopen.
Sommige mensen zijn er gevoelig voor.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat was toch wel vrij duidelijk. Ik snap niet dat je dat soort ophitsers meteen een platform geeft. Met hun WW3.
Het gepeupel hier ook gelijk over de rooie weer nav die tweet, tenenkrommend allemaal.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat was toch wel vrij duidelijk. Ik snap niet dat je dat soort ophitsers meteen een platform geeft. Met hun WW3.
Zelfde als Rutte vandaag dus.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:07 schreef bitterbal het volgende:
Biden tegen Netanyahu: houd je aan internationaal recht
President Biden heeft de Israëlische premier Netanyahu gezegd dat de noodhulp aan Gaza "onmiddellijk en aanzienlijk" moet worden vergroot. Dat meldt het Witte Huis in een verklaring. De twee spraken elkaar vanochtend over de telefoon.
Biden riep Netanyahu nogmaals op om de burgers in Gaza in de strijd tegen Hamas zo veel mogelijk te sparen. Israël heeft het recht om zijn eigen burgers te beschermen tegen terrorisme, zegt het Witte Huis in de verklaring. Maar Biden benadrukte de noodzaak om dat "in lijn met het internationale humanitaire recht te doen waarin de bescherming van burgers vooropstaat".
Daarnaast spraken de twee over het opsporen van de gijzelaars die Hamas-strijders op 7 oktober meenamen naar de Gazastrook.
https://nos.nl/collectie/(...)j-grensovergang-gaza
Fuck context. Als ik Zooey zie, gaat alles de deur uit.quote:
Als Gaza niet had gestemd voor Hamas en daarna was gaan bouwen aan een doodscultus, dan was het niet afgescheiden van de wereld.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:08 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Als Gaza niet afgescheiden was van de wereld waren er niet zo veel Hamas sympathisanten.
Zo lust ik er ook nog wel een paar.
Hamas is een product van dit conflict. Niet andersom natuurlijk.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als Gaza niet had gestemd voor Hamas en daarna was gaan bouwen aan een doodscultus, dan was het niet afgescheiden van de wereld.
Zo lust ik er ook nog wel een paar.
De hypothese dat Israël zonder steun van het Westen als sneeuw voor de zon zou verdwijnen, lijkt me iig meer wensdenken dan op feiten gebaseerd. Israël is prima in staat haar eigen boontjes te doppen op de meeste gebieden.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De situatie toen kan je niet vergelijken met nu. De Arabische landen pretendeerden een eenheid te zijn, opkomst van het Arabisch nationalisme, maar er waren ook landen met tegenovergestelde belangen. Het is niet onbekend dat er Arabische landen waren die Israël allerlei intel doorspeelde.
Het conflict is een product van een hele hoop factoren. Niet van één verhaallijn natuurlijk.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hamas is een product van dit conflict. Niet andersom natuurlijk.
Hamas is een product van de fundamentalistische Islam, die is inmiddels al talloze keren een groot probleem gebleken.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
"natuurlijk"?quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hamas is een product van de islam, net als IS.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hamas is een product van dit conflict. Niet andersom natuurlijk
Geen idee hoe die hypothese er exact uit zou moeten zien. Maar Israel is qua defensie zwaar afhankelijk van Westerse producten en geldstromen. Net als heel veel andere landen in die regio overigens. Doet er verder ook niet toe.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
De hypothese dat Israël zonder steun van het Westen als sneeuw voor de zon zou verdwijnen, lijkt me iig meer wensdenken dan op feiten gebaseerd. Israël is prima in staat haar eigen boontjes te doppen op de meeste gebieden.
Net als wij. Net als ieder land in de Navo behalve de VS.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geen idee hoe die hypothese er exact uit zou moeten zien. Maar Israel is qua defensie zwaar afhankelijk van Westerse producten en geldstromen. Net als heel veel andere landen in die regio overigens. Doet er verder ook niet toe.
Eens, en Hamas is daar een van de mislukte producten van. Waardoor het allemaal alleen maar erger wordt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het conflict is een product van een hele hoop factoren. Niet van één verhaallijn natuurlijk.
Dat moet je vragen aan diegene die een punt mbt Israel wilde maken.quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Net als wij. Net als ieder land in de Navo behalve de VS.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Israël is zeker in het begin meer tegengewerkt door het Westen dan ondersteund. Dat hele eendimensionale eenrichtingsverhaal dat er zomaar ineens land werd weggegeven uit schuldgevoel en welwillendheid klopt niet. In werkelijkheid was er een heel wankel momentum omlijst met meer ellende dan alleen de Holocaust en waarin ook niet twee partijen betrokken waren maar een warboel aan facties die met elkaar optrokken, dingen verkochten of weer afpakten of als het uitkwam elkaar lieten vallen (of uitmoordden).quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
De hypothese dat Israël zonder steun van het Westen als sneeuw voor de zon zou verdwijnen, lijkt me iig meer wensdenken dan op feiten gebaseerd. Israël is prima in staat haar eigen boontjes te doppen op de meeste gebieden.
Van één of twee staten?quote:Op zondag 29 oktober 2023 21:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hoe zouden jullie dit oplossen?
Ik stel voor dat ze Gaza aan Egypte geven. En in Ruil krijgt Israel een groot stuk woestijn terug van Israel.
Zo problemen zijn opgelost.
geen dank
Ik moet president worden ofzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |