Je gaat nog heel vaak "genocide" roepen de komende tijd, ben ik bang.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:13 schreef polderturk het volgende:
Roept Netanyahu verkapt op tot een totale genocide? Inclusief vrouwen en kinderen?
[ twitter ]
Weet je meteen wie er aan de verkeerde kant van de geschiedenis bereid zijn te staan staan uit naam van hun sprookjesboek geschreven door die pedofiel.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is alleen wel zorgwekkend dat er zonder enige twijfel talloze pro-Palestijnse individuen zijn dit soort troep volgen, die gaan op een gegeven moment echt in een eigen realiteit leven.
Toch proberen te gaan praten. Je vult nu in hoe de andere partij zal reageren, zonder ooit een ingang te hebben geprobeerd.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Geld overmaken naar Hamas mag dus niet. Wat wel kan, is hulpgoederen naar Gaza sturen voor de bevolking. Wat dus ook in groten getale is gebeurd. Maar wie is er de baas in Gaza? Juist. Die 'controle' op waar het heengaat, kun je dus wel vergeten.
Wat is dan het alternatief? Geen hulpgoederen meer sturen. Oh wacht...
Waarom schiet de politie die mensen niet neer?quote:
Bah, om te kotsen dit.quote:
Ik denk dat er iets voor de burgers moet gebeuren en jij vindt van niet want Hamas.quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Wij geven niets?
Kerel. Rutte heeft vandaag nog bij Netanyahu gepleit voor humanitaire convoys.
Ons geld voor de Palestijnen is zeker niet naar beneden gegaan.
Wat verwacht je precies van ons?
Ondertussen heeft de Gazaanse overheid gewoon voedsel en brandstof liggen.
En juist dat toezicht is niet mogelijk, omdat Hamas de baas is in Gaza. Je kunt er inderdaad ook voor kiezen om niet klakkeloos geld over te maken of hulpgoederen te sturen totdat dat toezicht er is. Zo kun je er ook voor kiezen om tot die tijd geen water en elektriciteit meer te leveren bijvoorbeeld. Ik heb het idee dat je daar niet zo'n voorstander van bent, omdat de gewone burger daar de dupe van wordt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad best kunnen, misschien een les voor NL en Mark Rutte om niet klakkeloos geld te geven aan Gaza maar ook te investeren in toezicht op hoe dit geld besteed wordt.
Dat lijkt me eigenlijk geen onredelijke aanname.. corrupt, of door hamas gedwongen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das een beetje de omgekeerde wereld natuurlijk. Want moeten we dan per definitie ervanuit gaan dat elke Palestijn corrupt is?
Hamas wil alle Joden dood dus hoezo denk je dat daarmee te praten valt? Hamas geeft geen lor om die burgers, martelaarschap is het hoogste goed.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er is nu al een veelvoud aan doden aan Palestijnse zijde. Ik denk dat dit op de lange termijn Israël alleen maar moeilijker gaat maken.
Ik zou het liefst zien dat het tot een staakt het vuren komt en men gaat praten.
Ik heb op het moment te doen met de Palestijnen die nu in de ellende zitten en niet eens in hun basisbehoeften zijn voorzien. Mag ik?
Dit is geen verdeeldheid en haat zaaien. Ik zie vooral haat bij users die denken dat dit is wat het Palestijnse volk verdient heeft, omdat ze voor Hamas hebben gekozen. Of het nu vrouwen, kinderen, ouderen of zieken zijn.
Laat maar komen dit soort verhalen, hoe meer hoe beter. Tijd dat de onderste steen boven water komt.quote:
Teveel mensen ook in ons land op zoek naar de dichtstbijzijnde jood om zich op bot te vieren, zo te zien.quote:
Zie mijn voorgaand post. Als je niks probeert, gebeurd er ook niks.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
En juist dat toezicht is niet mogelijk, omdat Hamas de baas is in Gaza. Je kunt er inderdaad ook voor kiezen om niet klakkeloos geld over te maken of hulpgoederen te sturen totdat dat toezicht er is. Zo kun je er ook voor kiezen om tot die tijd geen water en elektriciteit meer te leveren bijvoorbeeld. Ik heb het idee dat je daar niet zo'n voorstander van bent, omdat de gewone burger daar de dupe van wordt.
Begin je wellicht een beetje te begrijpen waar nu het probleem zit?
En hoe wil je dat gesprek insteken?quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Toch proberen te gaan praten. Je vult nu in hoe de andere partij zal reageren, zonder ooit een ingang te hebben geprobeerd.
Je weet waarom je niet moet onderhandelen met terroristen, hè?quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zie mijn voorgaand post. Als je niks probeert, gebeurd er ook niks.
Volgende NRC incident. Na de hoofdkoppen dat Israël een heel ziekenhuis had gebombardeerd. Met 500 tot 800 doden.quote:
Niets persoonlijks he, maar snap je nu precies waar deze westerse maatschappij aan kapot gaat?quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:57 schreef capricia het volgende:
Kan Israël niet bij de Navo? In plaats van Turkije of zo?
Dit is een filmpje van weken terug. En nee, die wapens waren niet bedoeld om de Palestijnse bevolking aan te vallen. Die wapens zijn vlak na de aanslagen van 7 oktober uitgedeeld met het oog op zelfverdediging omdat er voor Israëliërs in kleinere dorpjes niet meteen veiligheid kon worden gegarandeerd. Meeste Israëliërs kunnen vanwege hun jaren militaire training namelijk uitstekend met een wapen omgaan.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:19 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Daar is ie weer, minister Ben-Gvir, die een foto van een joodse terrorist/massamoordenaar ter verering in z'n kamer had hangen en laatst nog lachend zware aanvalswapens aan kolonisten uitdeelde en hen aanmoedigt price-tag aanvallen op de palestijnse bevolking uit te voeren.
[ twitter ]
We gaven en geven al miljarden.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat er iets voor de burgers moet gebeuren en jij vindt van niet want Hamas.
[..]
Ik las vandaag ook weer berichten van kolonisten die Arabieren aan hebben gevallen. Dat helpt niet echt mee hè.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is een filmpje van weken terug. En nee, die wapens waren niet bedoeld om de Palestijnse bevolking aan te vallen. Die wapens zijn vlak na de aanslagen van 7 oktober uitgedeeld met het oog op zelfverdediging omdat er voor Israëliërs in kleinere dorpjes niet meteen veiligheid kon worden gegarandeerd. Meeste Israëliërs kunnen vanwege hun jaren militaire training namelijk uitstekend met een wapen omgaan.
Het blijft bijzonder hoe zulke dingen altijd weer een hele eigen waarheid krijgen, die niets meer te maken heeft met de realiteit. Zelfs sommige media hebben deze leugen overgenomen.
Doden in aantallen uitdrukken heeft iets treurigs. Denk je nou echt dat nabestaanden daar een ene flikker om geven? Israël heeft flink geïnvesteerd om hun burgers te beschermen tegen aanvallen van terroristen in de vomr van de iron dome. Wat doet Hamas? Die zet burgers in als menselijk schild. Joh, nogal wiedes dat er dan meer slachtoffers vallen aan de Palestijnse kant, maar wie is daar nou eigenlijk de schuldige van? Israël probeert ook al heel lang om een ziekenhuis leeg te krijgen waar een Hamas hoofdkwartier gevestigd is. Als de rollen omgekeerd waren was dat ziekenhuis allang tot as gebombardeerd.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er is nu al een veelvoud aan doden aan Palestijnse zijde. Ik denk dat dit op de lange termijn Israël alleen maar moeilijker gaat maken.
Ik zou het liefst zien dat het tot een staakt het vuren komt en men gaat praten.
Ik heb op het moment te doen met de Palestijnen die nu in de ellende zitten en niet eens in hun basisbehoeften zijn voorzien. Mag ik?
Dit is geen verdeeldheid en haat zaaien. Ik zie vooral haat bij users die denken dat dit is wat het Palestijnse volk verdient heeft, omdat ze voor Hamas hebben gekozen. Of het nu vrouwen, kinderen, ouderen of zieken zijn.
Israël gaf al vrij vlug na 7 oktober aan dat ze, nadat ze afgerekend hebben met de Palestijnen, Oekraïne volop zullen gaan steunen om met de Russen af te rekenen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:49 schreef Droopie het volgende:
[..]
Als hier een dode Israelier gaat vallen, dan ben ik wel bang dat we binnen nu en 3 maanden een "totale" wereld oorlog hebben.
En dan heb ik nog niet eens het idee meegenomen dat dit het ideale moment voor China is om Taiwan binnen te vallen.
Ik wacht, NOS.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:19 schreef capricia het volgende:
Ook opgepikt in NLse media.
Een pogrom.
[ twitter ]
NRC is niets meer dan progressief linkse propaganda. Ze hebben nog altijd de tweet staan dat Israël een ziekenhuis aanval. Waarna een de Midden-Oosten redacteur van NRC doodleuk twitterde dat het eigen niet toe deed wie de waarheid sprak.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:25 schreef TweedeKlum het volgende:
De tijd dat de NRC een elitaire kwaliteitskrant was ligt al ver achter ons.
"Hier heb je hulp en goederen. We weten dat je daarvan veel voor jezelf in beslag neemt. Dat moet je niet meer doen, want dat is verkeerd!"quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zie mijn voorgaand post. Als je niks probeert, gebeurd er ook niks.
Zucht. Doe even alsof wij nog geen contact hebben gehad. Ik heb niks gezegd over het gemiddeld aantal vrachtwagen per dag. Vandaag niet en nog nooit niet. We weten allemaal dat Gaza een florerende economie heeft met veel im- en export....quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij trekt noodhulp gelijk met de reguliere logistiek, dat zijn appels en peren.
Gadverredamme. Die engbekken gaan niet stoppen tot ze iemand gelyncht hebben. Desnoods doen ze alsof iemand een Jood isquote:
Is dat zo?quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:28 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Israël gaf al vrij vlug na 7 oktober aan dat ze, nadat ze afgerekend hebben met de Palestijnen, Oekraïne volop zullen gaan steunen om met de Russen af te rekenen.
Gaan Oekraine, Estland, Taiwan, Hong Kong, Israel en Armenie lekker met zijn allen een aparte militaire alliantie beginnenquote:Op zondag 29 oktober 2023 20:28 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Israël gaf al vrij vlug na 7 oktober aan dat ze, nadat ze afgerekend hebben met de Palestijnen, Oekraïne volop zullen gaan steunen om met de Russen af te rekenen.
Veel te weinig voedsel en water is niet om te straffen. Doen ze het gewoon voor de lol?quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:26 schreef capricia het volgende:
[..]
We gaven en geven al miljarden.
Wat wil je nog meer?
Rutte belt voor een humanitair convooi.
Het gaat helemaal niet om straffen.
Gaan we hier in Nederland ook zien. Er worden nu al diverse joodse instellingen gesloten om veiligheidsredenen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gadverredamme. Die engbekken gaan niet stoppen tot ze iemand gelyncht hebben. Desnoods doen ze alsof iemand een Jood is
Die beelden zijn misselijkmakend. Ook hoe dan vrolijk gezegd wordt; we nemen eerst deze straat over, dan deze wijk en dan is alles van ons.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik las vandaag ook weer berichten van kolonisten die Arabieren aan hebben gevallen. Dat helpt niet echt mee hè.
Het blijft ongelofelijk ingewikkeld.
Je kunt niet het aantal doden tegen elkaar afwegen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die beelden zijn misselijkmakend. Ook hoe dan vrolijk gezegd wordt; we nemen eerst deze straat over, dan deze wijk en dan is alles van ons.
De media houden constant de score bij.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt niet het aantal doden tegen elkaar afwegen.
Ik vind dat een heel raar vergelijk.
Hamas uitroken.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Veel te weinig voedsel en water is niet om te straffen. Doen ze het gewoon voor de lol?
Je kan ook niet 7 oktober als startpunt van het conflict beschouwen. Zoals velen denken te kunnen doen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt niet het aantal doden tegen elkaar afwegen.
Ik vind dat een heel raar vergelijk.
Laten we dit ook benoemen, want dit speelt ook mee in het conflict.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die beelden zijn misselijkmakend. Ook hoe dan vrolijk gezegd wordt; we nemen eerst deze straat over, dan deze wijk en dan is alles van ons.
Knap als ze voor twee miljoen mensen opslag hebben, op een postzegel / open air prison.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Hamas uitroken.
Die hebben genoeg eten, drinken en brandstof opgeslagen.
Dat is hun overheid toch?
Ondertussen vraagt Rutte wel aandacht voor de burgers. Vraagt om een humanitair convooi.
Wat zou jij nog meer willen van onze overheid?
Schrijven met de vork noemden wij dat vroeger in de kroeg bij het op de rekening zetten...quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Er is nu al een veelvoud aan doden aan Palestijnse zijde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |