'zelfverdediging'quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, de zelfverdedigingsoorlog is pas net begonnen. Gaat nog wel wat maanden duren hoor.
Dit komt Putin perfect uit natuurlijk.quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:54 schreef AchJa het volgende:
En ook niet een paar man he...![]()
[ twitter ]
Kan daar geen mobilisatie komen vanavond? Kunnen ze meteen de gehaktmolen in in Oekraine?quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:54 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Dit begon dus als een Pro-Palestina demonstratie. Zie hier hoe weinig er nodig is om er een lynchpartij richting de joden van te maken.quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:54 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Zo lang er raketten op Tel Aviv worden geschoten kan dat heel goed stand houden. Zodra er een raket afgeschoten wordt, heeft Isral er een doelwit bij.quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
'zelfverdediging'
Dat houdt op een gegeven moment geen stand meer toch
als Putin denazificatie echt serieus neemt... jaquote:Op zondag 29 oktober 2023 19:56 schreef Haags het volgende:
[..]
Kan daar geen mobilisatie komen vanavond? Kunnen ze meteen de gehaktmolen in in Oekraine?
Iedere dag raketten op Isral afvuren. In het wilde weg. Ongeacht welke doelen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
'zelfverdediging'
Dat houdt op een gegeven moment geen stand meer toch
Ik begreep dat het handjeklap was om eurovisiesongfestival dit datquote:Op zondag 29 oktober 2023 19:57 schreef capricia het volgende:
Kan Isral niet bij de Navo? In plaats van Turkije of zo?
Klopt. Maar dat is het ook niet als je het wel politiek stabiel zou krijgen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat zonder onze miljarden ontwikkelingsgeld Gaza helemaal een dead end is.
Het is niet levensvatbaar op zichzelf.
We hebben toch allang vastgesteld dat de echte nazi's uit Rusland komen?quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:58 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
als Putin denazificatie echt serieus neemt... ja
Inderdaad niet best. Maar als het dan klopt dat Hamas enorme hoeveelheden reserves ondergronds heeft opgebouwd door jarenlang hulpgoederen te confisqueren (uiteraard los van versproducten) en dat nu niet aan hun bevolking geeft, hoeveel geven ze dan daadwerkelijk om hun bevolking?quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die 200-500 vrachtwagens per dag was inderdaad niet vergelijkbaar met noodhulp. Vond je het een goede toevoeging door te doen alsof het toen alleen maar noodhulp was? Of had ik die 200-500 maar gewoon helemaal niet moet noemen?
Ok. Nieuwe poging. Voor mij klinkt 94 vrachtwagens in 3 weken als een extreem laag aantal.
Wij eten gemiddeld 3,1 kg incl verspilling per persoon per dag. In Gaza veel kinderen, laten we doen alsof het daar normaliter 1 kg per persoon per dag is. Dus 2,3 miljoen mensen, 20 dagen, 25 ton per vrachtwagen. 1.840 vrachtwagens.
Dat klinkt niet best, maar ik zal hier wel alleen in staan
niet alleen dochdesderhalverendequote:Op zondag 29 oktober 2023 20:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben toch allang vastgesteld dat de echte nazi's uit Rusland komen?
Dat gaat dus nooit levensvatbaar zijn.quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat is het ook niet als je het wel politiek stabiel zou krijgen.
Israel is ook nooit levensvatbaar geweest zonder (militaire) steun van het westen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat zonder onze miljarden ontwikkelingsgeld Gaza helemaal een dead end is.
Het is niet levensvatbaar op zichzelf.
Vergeet ook de Russische hoeren voor de in peperdure Qatarese hotels verblijvende Hamas-top niet, die moeten ook ergens van betaald worden.quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat ze 'de Palestijnen gebruiken voor de eigen extremistische doeleinden' bedoelt.
Of 'de Palestijnen inzetten als menselijk schild'.
Misschien 'de Palestijnen van kinds af aan indoctrineren en militariseren'.
Of toch 'geld en middelen gebruiken om raketten van te bouwen in plaats van te steken in de Palestijnse economie'.
En wie weet ook 'voedsel en brandstof oppotten terwijl de Palestijnen creperen'.
Ik denk dat je dan ook meteen de motivatie van Isral om de westbank te koloniseren mooi te pakken hebt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gaat dus nooit levensvatbaar zijn.
Gebed zonder einde.
Denk dat het echt beter is om de Gaza strook op te heffen. En met een goed idee voor die mensen te komen.
Ah, en hoe wil je dat doen?quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:57 schreef capricia het volgende:
Nee, mocht Rutte Belgi ooit een 7 oktobertje flikken hoop ik wel dat ie beter is voorbereid zegquote:Op zondag 29 oktober 2023 19:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die 200-500 vrachtwagens per dag was inderdaad niet vergelijkbaar met noodhulp. Vond je het een goede toevoeging door te doen alsof het toen alleen maar noodhulp was? Of had ik die 200-500 maar gewoon helemaal niet moet noemen?
Ok. Nieuwe poging. Voor mij klinkt 94 vrachtwagens in 3 weken als een extreem laag aantal.
Wij eten gemiddeld 3,1 kg incl verspilling per persoon per dag. In Gaza veel kinderen, laten we doen alsof het daar normaliter 1 kg per persoon per dag is. Dus 2,3 miljoen mensen, 20 dagen, 25 ton per vrachtwagen. 1.840 vrachtwagens.
Alsjeblieft niet zegquote:Op zondag 29 oktober 2023 19:57 schreef capricia het volgende:
Je draait het verhaal nu om, hoeveel vrachtwagens aan hulpgoederen kregen ze voorheen per dag?quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:50 schreef opgebaarde het volgende:
Dan is het dus extra dom om de hand te bijten die je in leven houdt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:01 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Israel is ook nooit levensvatbaar geweest zonder (militaire) steun van het westen.
Sterker nog, het hele Israelische project is morgen afgelopen als die gestopt wordt.
ja joh, knettergekquote:Op zondag 29 oktober 2023 20:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je draait het verhaal nu om, hoeveel vrachtwagens aan hulpgoederen kregen ze voorheen per dag?
Goede vraag, interesseert mij ook. De VS en de Europese Unie hebben Hamas al meer dan 20 jaar op de terroristenlijst staan en geld aan Hamas overmaken is strafbaar. Ik kan me moeilijk voorstellen dat Europese landen of de VS direct geld overmaakt aan Hamas. Het werd op een gegeven moment zo gevoelig dat de Nederlandse staat zelf Ballast Nedam inhuurde en betaalde om een haven in Gaza te aan te leggen (is tijdens de bouw gesloopt)quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:45 schreef MissButterflyy het volgende:
Isral liet Gaza wel vrij in de zin van dat ze verkiezingen hadden en uiteindelijk voor Hamas kozen, maar als er allerlei slechte omstandigheden zijn is het misschien nog te vroeg voor een democratie.
En geloof het meteen dat er heel veel geld naar Gaza is gegaan, maar is er ooit gecondoleerd op waar het aan uit is gegeven en waar het naartoe is gegaan? Laat dat ook een les zijn voor de toekomst, dat hier meer toezicht op is.
Een navo antiterrorisme missie opstarten die mee gaat helpen Hamas de moeder te neuken? Levert misschien genoeg publieke druk op in Turkije om eruit te stappen?quote:
Waar baseer je die gedachte op? Isral heeft een prima economie en leger. In 1967 heeft Isral eigenhandig eigenhandig alle buren verslagen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:01 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Israel is ook nooit levensvatbaar geweest zonder (militaire) steun van het westen.
Sterker nog, het hele Israelische project is morgen afgelopen als die gestopt wordt.
Wtf, ga je lekker? Ik keur alle geweld af.quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet dat het zwart-wit denken van mensen als jij dit soort acties ondersteunen en promoten h? Dit is wat er van komt als je je volledig stort op het leed van n kant, volledig uit emoties handelt en geen ogen hebt voor de nuances, motivaties en menselijkheid van de andere kant. Je maakt Israelirs vogelvrij met hoe je je hier opstelt, en als maar genoeg mensen dat doen, krijg je dit.
Dit gebeurt ook al in West-Europa. Ik heb beelden gezien van moslims die in Londen op jodenjacht gingen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:11 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Joden opgejaagd in Rusland.
Ik toon op een bierfilfje aan dat 5 vrachtwagens per dag zeker een factor 10 te weinig is als gaza nog steeds voor 50% (was in 2022) afhankelijk is van import. Jou bevalt t verhaal niet, dat is allesquote:Op zondag 29 oktober 2023 20:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je draait het verhaal nu om, hoeveel vrachtwagens aan hulpgoederen kregen ze voorheen per dag?
Jij trekt noodhulp gelijk met de reguliere logistiek, dat zijn appels en peren.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:11 schreef opgebaarde het volgende:
Ik toon op een bierfilfje aan dat 5 vrachtwagens per dag zeker een factor 10 te weinig is als gaza nog steeds voor 50% (was in 2022) afhankelijk is van import. Jou bevalt t verhaal niet, dat is alles
Dat zou inderdaad best kunnen, misschien een les voor NL en Mark Rutte om niet klakkeloos geld te geven aan Gaza maar ook te investeren in toezicht op hoe dit geld besteed wordt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Palestina had zelfbestuur, daar valt ook onder dat budgetten door henzelf werden vastgesteld en uitgegeven.
Hamas kwam aan de macht en heeft dat geld grotendeels achterover gedrukt, het is niet zo dat Isral de bankier is van de Palestijnen.
Zoals je misschien wel begint te merken is het narratief dat Isral niet de hoofdreden is waarom de Palestijnen er niet zo lekker bij zittten, dat is eerder de corruptie in hun eigen Gaza strook.
De manier waarop je je hier hebt opgesteld vandaag is zwaar afkeuringswaardig. Al het geweld keur je af, maar bepaald geweld keur je toch stiekem wat harder af dan het andere. Ik hoor je hier alleen maar over wat Israel doet en waarom Israel dat niet moet doen en waarom het afschuwelijk is voor die arme Palestijnen die zo zwaar onderdrukt worden door dat Israel. Iedereen die niet net zoals jij denkt is extreem-rechts, steunt het doden van onschuldige Palestijnse kinderen en dient verbannen te worden van dit forum. Daarbij komt nog het bagatelliseren van de terroristische aanval zelf waar je zelf ook gelukkig nog van bent teruggekomen. Helpt ook niet echt in je voordeel h.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wtf, ga je lekker? Ik keur alle geweld af.![]()
Ga je lekker met verdeeldheid en haatzaaien?
Geld overmaken naar Hamas mag dus niet. Wat wel kan, is hulpgoederen naar Gaza sturen voor de bevolking. Wat dus ook in groten getale is gebeurd. Maar wie is er de baas in Gaza? Juist. Die 'controle' op waar het heengaat, kun je dus wel vergeten.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goede vraag, interesseert mij ook. De VS en de Europese Unie hebben Hamas al meer dan 20 jaar op de terroristenlijst staan en geld aan Hamas overmaken is strafbaar. Ik kan me moeilijk voorstellen dat Europese landen of de VS direct geld overmaakt aan Hamas. Het werd op een gegeven moment zo gevoelig dat de Nederlandse staat zelf Ballast Nedam inhuurde en betaalde om een haven in Gaza te aan te leggen (is tijdens de bouw gesloopt)
Ik ben benieuwd hoeveel geld er naar Gaza en Isral gaat
Verkeerde account Slayage.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:13 schreef polderturk het volgende:
Roept Netanyahu verkapt op tot een totale genocide? Inclusief vrouwen en kinderen?
[ twitter ]
Nee.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:13 schreef polderturk het volgende:
Roept Netanyahu verkapt op tot een totale genocide? Inclusief vrouwen en kinderen?
[ twitter ]
Het liefst zo snel mogelijk zou ik zeggen, maar eerst moeten ze stoppen met koloniseren van de westelijkequote:
Das een beetje de omgekeerde wereld natuurlijk. Want moeten we dan per definitie ervanuit gaan dat elke Palestijn corrupt is?quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad best kunnen, misschien een les voor NL en Mark Rutte om niet klakkeloos geld te geven aan Gaza maar ook te investeren in toezicht op hoe dit geld besteed wordt.
Het is alleen wel zorgwekkend dat er zonder enige twijfel talloze pro-Palestijnse individuen zijn dit soort troep volgen, die gaan op een gegeven moment echt in een eigen realiteit leven.quote:
Stukje heilige oorlog. Wat een man h?quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:13 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Er is nu al een veelvoud aan doden aan Palestijnse zijde. Ik denk dat dit op de lange termijn Isral alleen maar moeilijker gaat maken.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De manier waarop je je hier hebt opgesteld vandaag is zwaar afkeuringswaardig. Al het geweld keur je af, maar bepaald geweld keur je toch stiekem wat harder af dan het andere. Ik hoor je hier alleen maar over wat Israel doet en waarom Israel dat niet moet doen en waarom het afschuwelijk is voor die arme Palestijnen die zo zwaar onderdrukt worden door dat Israel. Iedereen die niet net zoals jij denkt is extreem-rechts, steunt het doden van onschuldige Palestijnse kinderen en dient verbannen te worden van dit forum. Daarbij komt nog het bagatelliseren van de terroristische aanval zelf waar je zelf ook gelukkig nog van bent teruggekomen. Helpt ook niet echt in je voordeel h.
Wie is hier nou verdeeldheid en haat aan het zaaien?
Daar is ie weer, minister Ben-Gvir, die een foto van een joodse terrorist/massamoordenaar ter verering in z'n kamer had hangen en laatst nog lachend zware aanvalswapens aan kolonisten uitdeelde en hen aanmoedigt price-tag aanvallen op de palestijnse bevolking uit te voeren.quote:Op zondag 29 oktober 2023 19:46 schreef Slayage het volgende:
The children of light be like
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |