In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.
Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Israëlische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas.
Recente frontpage berichten 23 oktober met dank aan @Jippie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Had je ooit de illusie? Dit is wat we konden verwachten en wat er dus ook gebeurd.
Gauw Hamas decimeren en dan hopelijk relatief snel Fatah installeren. Al gaat daar ook nog wel een tijd overheen. Van daaruit in beperkte rust verder kijken.
Dat is heel moeilijk te zeggen. Ik denk dat met de tijd de druk voor een diplomatieke oplossing wel gaat toenemen. Hangt ook van af hoe Israel dit aanpakt. Maar het zal niet fraai worden, heel veel slachtoffers sowieso.
Daarom hoop ik op een vervolg waarbij er een akkoord geforceerd word waar beide kanten zich aan gaan moeten houden. Indien niet dan is deze hele oorlog nogal nutteloos.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
We staan aan de vooravond van de Palacaust. De wereld kijkt toe. Israë l doet wat het wilt en veegt haar roestige achterwerk af aan de wereld.
²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
[..] Daarom hoop ik op een vervolg waarbij er een akkoord geforceerd word waar beide kanten zich aan gaan moeten houden. Indien niet dan is deze hele oorlog nogal nutteloos.
[..] Want Israël doet een tapijtbombardement op get zuiden van de Gazastrook?
De term genocide heeft echt enorme deflatie doorgemaakt
Oorlogsrecht die aan de lopende band geschonden wordt. Een dichtbevolkt gebied roekeloos bombarderen. Vervolgens de bevolking zonder water, gas, elektriciteit, telecommunicatie, medicatie etc. laten.
Nou, als ik hier de reacties lees dan is het duidelijk dat Israël geen voldoening heeft bereikt en door moet gaan totdat elke burger dood is want elk levend wezen in Gaza dood betekent Hamas weg.
Aan de ene kant vind ik dit een heel redelijke motie, maar aan de andere kant ontbreekt volledig het verhaal hoe een terroristische organisatie gaat stoppen met moorden zonder agressieve dwang.
[..] Oorlogsrecht die aan de lopende band geschonden wordt. Een dichtbevolkt gebied roekeloos bombarderen. Vervolgens de bevolking zonder water, gas, elektriciteit, telecommunicatie, medicatie etc. laten.
[..] Nou, als ik hier de reacties lees dan is het duidelijk dat Israël geen voldoening heeft bereikt en door moet gaan totdat elke burger dood is want elk levend wezen in Gaza dood betekent Hamas weg.
Ziekmakend dit.
Het lafjes schuilen van Hamas tussen de Palestijnen is pas ziekmakend.
Natuurlijk wel, niemand daar support Hamas blijkbaar, dus als Israël als overwinnaars op hun tanks straks door de Gaza rijden zullen we rijen dik de onschuldige burgers zien staan met Israël vlaggetjes hun redders toejuichen. Eindelijk verlost van die jarenlange onderdrukking door Hamas.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] We staan aan de vooravond van de Palacaust. De wereld kijkt toe. Israë l doet wat het wilt en veegt haar roestige achterwerk af aan de wereld.
²
Ik hoor dit al sinds ik leef en de "palavolking" is x3 gegaan in die tijd. Slechtste genocide ooit of de jongen die iets te vaak wolf riep. We gaan er de komende weken achter komen.
Tenzij Hamas zich overgeeft natuurlijk dan stopt die palacaust dezelfde dag nog.
Moeilijk voor te stellen inderdaad maar als dit conflict over is dan zal Netanhayu (en zijn partij) snel de macht verliezen. Dan zijn de wonden een beetje geheeld en krijgt Israël een wat minder rechtse regering die wel beseft dat er gekeken moet worden naar de lange termijn.
Het gaat nog wel vreselijk lang duren voordat het echt rustig wordt vanuit Gaza zijde, maken wij hopelijk ooit nog mee
[..] Oorlogsrecht die aan de lopende band geschonden wordt. Een dichtbevolkt gebied roekeloos bombarderen. Vervolgens de bevolking zonder water, gas, elektriciteit, telecommunicatie, medicatie etc. laten.
Hamas kan toch gewoon aan de eisen van Israël voldoen? Je klaagt echt over de verkeerde partij kerel, de klachtencommissie van Hamas is waar je moet wezen.
[..] Natuurlijk wel, niemand daar support Hamas blijkbaar, dus als Israël als overwinnaars op hun tanks straks door de Gaza rijden zullen we rijen dik de onschuldige burgers zien staan met Israël vlaggetjes hun redders toejuichen. Eindelijk verlost van die jarenlange onderdrukking door Hamas.
Juichen voor onderdrukking van andere partij lijkt me ook niet heel realistisch.
Hoe is het anders dan? Leg mij dat eens uit. Gaza is omgevormd tot een openlucht gevangenis. Wat is het verschil tussen een openlucht gevangenis en een kamp? Daarnaast rekening houdend met het feit dat zoals eerder vernoemd is, men compleet onthouden van zijn primaire levensbehoeften. Gewoon de fucking basis behoeften die mensen nodig hebben om in leven te blijven. Dan heb ik de roekeloze massabombardementen van Israël waar duizend kinderen aan dood zijn gegaan nog niet eens opgenoemd.
WAAR LIGT DE FUCKING GRENS?
Volgens mij zien men nog steeds niet in dat zij verantwoording moeten afleggen aan geschiedenis. MAW, men die achter deze gruweldaden van Israel staat is direct of indirect in morele zin medeplichtig aan deze genocide.
Misschien was de genocide van de Turken op de Armenen ook wel geen genocide. Ik bedoel..er was geen internet. Waarom zou je de geschiedenisboekjes geloven?
[..] Moet jij ook je mond houden over geen genocide. En het gewoon houden bij: we weten het niet.
Tot voor een paar uur terug was er geen genocide. Israël heeft Gaza meermalen binnengevallen en nooit genocide gepleegd. Nu hebben ze echt niet binnen een paar uur de halve Gazastrook omgelegd hoor. Gewoon geen genocide so far. En ik zie het ook niet gebeuren ivm verleden en vooral internationale druk uiteindelijk.
Op vrijdag 27 oktober 2023 23:44 schreef Pleun2011 het volgende: Misschien was de genocide van de Turken op de Armenen ook wel geen genocide. Ik bedoel..er was geen internet. Waarom zou je de geschiedenisboekjes geloven?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Tot voor een paar uur terug was er geen genocide. Israël heeft Gaza meermalen binnengevallen en nooit genocide gepleegd. Nu hebben ze echt niet binnen een paar uur de halve Gazastrook omgelegd hoor. Gewoon geen genocide so far. En ik zie het ook niet gebeuren ivm verleden en vooral internationale druk uiteindelijk.
Man man man..
Dat je het niet ziet gebeuren maakt niet dat het niet aan het gebeuren is. We weten het niet. Hoe ingewikkeld is het om gewoon zaken af te wachten in plaats van meteen te roepen.
Vind je het gek. Al 2 decennia laven ze zich aan Turkse pizza's "met alles er op en er aan, sambal apart" voor 1,50 als avondeten.
Ik ben objectief. Dankzij directe injecties van couscous ben ik niet om te kopen met Turkse pizza's.
²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
Nee, jullie dan met je zionisten-fetish.. Arabieren en Turken.. emotioneel volkje, niet bijster intelligent en aan zelfreflectie hebben ze nog nooit gedaan.
[..] Nee, jullie dan met je zionisten-fetish.. Arabieren en Turken.. emotioneel volkje, niet bijster intelligent en aan zelfreflectie hebben ze nog nooit gedaan.
Oke, dank voor je zeer doordachte, nuchtere en niet-emotionele mening.
[..] Ik zie nu al 3 topics lang mensen huilen over Turken en de Armeense genocide... in een Palestina-Israeltopic.
Die Burek is ze naar hun hoofd gestegen. Iets te vaak bij Ekmekci gegeten.
En als die Turken ze nou echt wat konden schelen. Maar het is enkel om andere Moslims tegen de schenen te trappen.
Maar ja, ga er maar aan staan. Een all-in vakantie voor 325,-
²
[..] Oke, dank voor je zeer doordachte, nuchtere en niet-emotionele mening.
Emotioneel? Individuen zijn verschillend maar over het algemeen heb ik geen hoge pet op van een bepaald soort volk, dat staat los van wat er in Gaza gebeurt hoor.
[..] Emotioneel? Individuen zijn verschillend maar over het algemeen heb ik geen hoge pet op van een bepaald soort volk, dat staat los van wat er in Gaza gebeurt hoor.
[..] Even op Fok! kankeren op moslims - en dan tussen de abi's een all-inclusive Shoarma'tje meepakken.
Ja, dat is makkelijk. Maar als ze voor zo'n ruwe Ottomaan staan met de kwijl in de mond voor 1,50.
²
Tedros de WHO is een en al corrupt. Kan me de situatie nog goed herinneren hoe hard hij China verdedigde tijdens corona. Geen medelijden mee, als ze daar binnen de WHO hersens hadden was hij allang al opgerot.
Zijn er trouwens gevallen bekend van Palestijnen in de Gazastrook die opgestaan zijn tegen Hamas om een principiële reden? (Dus niet een protest omdat het brood in prijs gestegen is) Ben wel benieuwd en vooral hoe Hamas dan reageert, doodmaken en doodzwijgen, of doodmaken en juist heel publiek als voorbeeld gebruiken, a la mafia bijv.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
[..] Even op Fok! kankeren op moslims - en dan tussen de abi's een all-inclusive Shoarma'tje meepakken.
Van alle westerse vrijheden genieten, maar niet met een regenboogshirtje aan willen voetballen, niet van de evolutieleer willen weten, dictator Erdogan of die rare Marokkaanse koning aanbidden. Joden, homo's en vrouwen lastig vallen...
[..] Volk dat naar Turkije een all inclusive boekt moet je sowieso niet serieus nemen. Zuidoost Azië, vriendelijke mensen zonder die opdringerige Turken.
En wat nu als je van een reis naar Istanbul en een reis in zuidoost Azie houdt? Ergo, je generaliseert een beetje
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
[..] Volk dat naar Turkije een all inclusive boekt moet je sowieso niet serieus nemen. Zuidoost Azië, vriendelijke mensen zonder die opdringerige Turken.
Zitten ook zeer veel moslims, lijkt me ook niet handig.
Op vrijdag 27 oktober 2023 23:56 schreef nixxx het volgende: Zijn er trouwens gevallen bekend van Palestijnen in de Gazastrook die opgestaan zijn tegen Hamas om een principiële reden? (Dus niet een protest omdat het brood in prijs gestegen is) Ben wel benieuwd en vooral hoe Hamas dan reageert, doodmaken en doodzwijgen, of doodmaken en juist heel publiek als voorbeeld gebruiken, a la mafia bijv.
[..] Van alle westerse vrijheden genieten, maar niet met een regenboogshirtje aan willen voetballen, niet van de evolutieleer willen weten, dictator Erdogan of die rare Marokkaanse koning aanbidden. Joden, homo's en vrouwen lastig vallen...
Alles valt onder die westerse vrijheid. Op dat laatste na. Dat mag niet.
[..] Ach Turken zijn niet echt de slimste mensen op aarde. Economie naar de kloten en alsnog op Erdogan stemmen.
Het land misschien. Ik heb vrij weinig last van Turken. De Turken die ik ken zijn vrij ondernemend hier en werken hard voor hun centen, maar die Turken zijn dan ook niet streng moslim, misschien scheelt dat
Dat is het Calvinisme in optima forma. Meningen baseren op belangen. Extreem pragmatisch. "Ik vind Turken aardig want ik eet mijn maagje vol voor 1,75, als ik luxe doe neem ik 2 Turkse pizza's. Mijn vriendin betaalt voor haar eigen uiteraard".
²
[..] Het land misschien. Ik heb vrij weinig last van Turken. De Turken die ik ken zijn vrij ondernemend hier en werken hard voor hun centen, maar die Turken zijn dan ook niet streng moslim, misschien scheelt dat
Op zaterdag 28 oktober 2023 00:00 schreef BansheeBoy het volgende: Dat is het Calvinisme in optima forma. Meningen baseren op belangen. Extreem pragmatisch. "Ik vind Turken aardig want ik eet mijn maagje vol voor 1,75".
²
En Turken vinden Nederlanders aardig omdat ze van hun uitkering naar de Dirk van den Broek kunnen, cirkel rond .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum Get woke, go broke!
Ik voel me een beetje op m'n pik getrapt ja, want ik heb genoten van mijn reis in Istanbul als mijn reizen in Thailand en Vietnam. Ik voelde me eerlijk gezegd meer bekeken in Vietnam (als de lange blanke man), dan dat ik raar aangekeken werd in Istanbul.
Verder ben ik het wel met je eens Zuidoost Azie was wel leuker
Op zaterdag 28 oktober 2023 00:00 schreef BansheeBoy het volgende: Dat is het Calvinisme in optima forma. Meningen baseren op belangen. Extreem pragmatisch. "Ik vind Turken aardig want ik eet mijn maagje vol voor 1,75, als ik luxe doe neem ik 2 Turkse pizza's. Mijn vriendin betaalt voor haar eigen uiteraard".
²
Haha, hier moest ik wel om lachen. Net als de welbekende ja maar jij 'jij bent anders'. Ken je die opmerking?
Van mij mag je alles vinden, maar wat mij tegenstaat is het eisen van "respect". Respecteer dat ik vanuit mij cultuur/religie niks met homorechten heb!@!@
Nou nee.
En een Denk die islam belediging strafbaar wil maken
[..] En Turken vinden Nederlanders aardig omdat ze van hun uitkering naar de Dirk van den Broek kunnen, cirkel rond .
Mooie duiding. Maar Turken zijn traditie getrouw juist geen uitkering trekkers. Jammer dat je zo'n ijverig, ondernemend en hitsig volk wegzet als uitkering trekkers. Denk daar eens aan als je volgende keer een dürüm besteld met Ayran.
Jason.
²
Op zaterdag 28 oktober 2023 00:00 schreef BansheeBoy het volgende: Dat is het Calvinisme in optima forma. Meningen baseren op belangen. Extreem pragmatisch. "Ik vind Turken aardig want ik eet mijn maagje vol voor 1,75, als ik luxe doe neem ik 2 Turkse pizza's. Mijn vriendin betaalt voor haar eigen uiteraard".
²
Als je op mij doelt... Dat zeg ik toch niet? De Turken die wat minder streng zijn in de Islam zijn vrienden van me, degene die wel streng zijn in de Islam houden zelf afstand op de een of andere manier, maar dat kun jij vast verklaren
[..] Van mij mag je alles vinden, maar wat mij tegenstaat is het eisen van "respect". Respecteer dat ik vanuit mij cultuur/religie niks met homorechten heb!@!@
Nou nee.
en de partijleider van de VVD heet nu Yesilgöz
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Omdat Nederland geen ruggengraat heeft, heeft het voor noch tegen gestemd.
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Haha, hier moest ik wel om lachen. Net als de welbekende ja maar jij 'jij bent anders'. Ken je die opmerking?
Pfff. natuurlijk!!!!!!!! "Nee, jij niet. Jij bent een goeie!" Ik vraag me af of ik die "goeie" ook ben als ze aan de bittergarnituur zitten als ik er niet bij zit.
²
[..] Als je op mij doelt... Dat zeg ik toch niet? De Turken die wat minder streng zijn in de Islam zijn vrienden van me, degene die wel streng zijn in de Islam houden zelf afstand op de een of andere manier, maar dat kun jij vast verklaren
Ja, als je ze al wegzet als lui enzo. Tja, dan zou ik ook niet met je om willen gaan.
[..] En als die Turken ze nou echt wat konden schelen. Maar het is enkel om andere Moslims tegen de schenen te trappen.
Maar ja, ga er maar aan staan. Een all-in vakantie voor 325,-
²
Dit trucje werkt wellicht op kaaskoppen, maar ik ben er minder van onder de indruk.
En een aantal Turken hebben nou eenmaal besloten om mee te lopen in die pro-Palestina optochten en dus maakt dit het wel relevant. Plus Erdogan die door 1 van je collega's erbij is betrokken (in een tweet).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
Nou als jullie het toch graag over Turkije willen hebben dan zie ik Turkije nog als enige kans om Israel en Amerika op handrem te gooien. En dat niet in Gaza zelf maar in Noord-Syrië. Massa interventie, compleet en alleen gericht op Amerikaanse terrorisme assets zoals ISIS, PKK, YPG, PYD. Gewoon noord-syrie volledig onder controle nemen en daarmee de corridor vanuit Israel naar noord-syrie compleet onderbreken. Zie maar gelijk hoe hun aandacht op Gaza zal afzwakken en zij compleet gedesoriënteerd zullen raken.
[..] Van mij mag je alles vinden, maar wat mij tegenstaat is het eisen van "respect". Respecteer dat ik vanuit mij cultuur/religie niks met homorechten heb!@!@
Nou nee.
Je hoeft niemand te respecteren hoor, moet je zelf weten.
En Denk haalt natuurlijk de kamermeerderheid de aankomende verkiezingen.
[..] Dit trucje werkt wellicht op kaaskoppen, maar ik ben er minder van onder de indruk.
Jij bent een dappere vent. Ere wie ere toekomt.
²
[..] Mooie duiding. Maar Turken zijn traditie getrouw juist geen uitkering trekkers. Jammer dat je zo'n ijverig, ondernemend en hitsig volk wegzet als uitkering trekkers. Denk daar eens aan als je volgende keer een dürüm besteld aan Ayran.
Jason.
²
Aandoenlijke retorte, maar helaas gebaseerd op de de nogal leugenachtige implicering dat Nederlanders inherent racistisch zouden zijn en louter uit financiele overwegingen amicaal jegens mensen met een migratie afkomst zouden acteren.
Dat is abject ende verwerpelijk.
Ras El Hanout
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum Get woke, go broke!
Op zaterdag 28 oktober 2023 00:07 schreef Werkperd het volgende: Nou als jullie het toch graag over Turkije willen hebben dan zie ik Turkije nog als enige kans om Israel en Amerika op handrem te gooien. En dat niet in Gaza zelf maar in Noord-Syrië. Massa interventie, compleet en alleen gericht op Amerikaanse terrorisme assets zoals ISIS, PKK, YPG, PYD. Gewoon noord-syrie volledig onder controle nemen en daarmee de corridor vanuit Israel naar noord-syrie compleet onderbreken. Zie maar gelijk hoe hun aandacht op Gaza zal afzwakken en zij compleet gedesoriënteerd zullen raken.
Voor de mensen die hier meeknikken met werkperd de afgelopen topics. Wat vinden jullie van het dikke stukje?
[..] Aandoenlijke retorte, maar helaas gebaseerd op de de nogal leugenachtige implicering dat Nederlanders inherent racistisch zouden zijn en louter uit financiele overwegingen amicaal jegens mensen met een migratie afkomst zouden acteren.
Dit is een kwaliteitspost. Doe je goed.
Inhoudelijk: ik chargeer natuurlijk. Maar er zit wel enige waarheid in.
²
Op zaterdag 28 oktober 2023 00:07 schreef Werkperd het volgende: Nou als jullie het toch graag over Turkije willen hebben dan zie ik Turkije nog als enige kans om Israel en Amerika op handrem te gooien. En dat niet in Gaza zelf maar in Noord-Syrië. Massa interventie, compleet en alleen gericht op Amerikaanse terrorisme assets zoals ISIS, PKK, YPG, PYD. Gewoon noord-syrie volledig onder controle nemen en daarmee de corridor vanuit Israel naar noord-syrie compleet onderbreken. Zie maar gelijk hoe hun aandacht op Gaza zal afzwakken en zij compleet gedesoriënteerd zullen raken.
Dan drukken ze op een knopje en start er een radioactieve Turkse BBQ die begint in Incirlik.
[..] Ja kan aan mij liggen hoor, maar jij bent degene die ze als 'lui' wegzet he? Ik heb niets tegen Turken
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2023 00:00 schreef Stoorzendert het volgende: De Turken die ik ken zijn vrij ondernemend hier en werken hard voor hun centen, maar die Turken zijn dan ook niet streng moslim, misschien scheelt dat.
[..] Dan drukken ze op een knopje en start er een radioactieve Turkse BBQ die begint in Incirlik.
Als dat betekent dat ze Doner gaan bakken 'count me in!' , zolang ze er maar niet van die smerige citroen of geitenkaas in stoppen Want daar hou ik niet van
Is dat de move waar je al een week op hoopt?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
[..] Ik vraag je wat. Waarom kom je met een wedervraag?
Zou het toch een Marokkaan zijn?
²
[..] Pfff. natuurlijk!!!!!!!! "Nee, jij niet. Jij bent een goeie!" Ik vraag me af of ik die "goeie" ook ben als ze aan de bittergarnituur zitten als ik er niet bij zit.
²
Denk vooral dat je dient af te komen van die onzekerheid. Uit eigen ervaring weet ik dat dit moeilijk is.
Amerika vindt het ook waanzin wat Israël aan het doen is.
VS dringt aan op heroverwegen van Israëlische plannen voor groot grondoffensief De regering van de Joe Biden dringt er bij Israël op aan om zijn plannen voor een groot grondoffensief in de Gazastrook te heroverwegen. Ze willen dat het Israëlisch leger in plaats daarvan kist voor een meer "chirurgische operatie" waarbij vliegtuigen en speciale operatietroepen worden ingezet. Deze troepen kunnen dan nauwkeurige, gerichte aanvallen uitvoeren op waardevolle Hamas-doelen en -infrastructuur. Dat zeggen vijf Amerikaanse functionarissen die bekend zijn met de discussies.
De regering is bezorgd over de mogelijke gevolgen van een volledige grondaanval. Hoewel de Verenigde Staten eerder "volledig achter Israël" zei te staan, zijn ze steeds meer aan het twijfelen of met de plannen van Israël wel het elimineren van Hamas zou worden bereikt. Ze zijn ook bezorgd dat een mogelijk offensief over de vrijlating van ruim tweehonderd gijzelaars in de weg komt te staan.
Ik vraag mij af wat Hamas millitanten denken te bereiken door in deze fase/situatie door te gaan met hun (oorlog)handelingen. Laat staan nog steeds raketten af te vuren.
quote:
bron:bbc Hamas's military wing says it is clashing with Israeli forces in northern Gaza, and also targeting two southern Israeli cities with "intense missile barrages"
De gedachte dat Hamas hier denkt te kunnen winnen, lijkt mij naïef of iig de denkwijze van een psychisch gestoorde die dan uit is om als soort van zelfkastijding; elders zieltjes te winnen van mensen die ze strijders of martelaars gaan noemen.
Inmiddels ook hoog tijd dat mensen daar in Gaza Noord beseffen dat ze voor hun eigen (beetje meer aan) veiligheid zsm naar het zuiden van Gaza moet (ver)trekken.
VS dringt aan op heroverwegen van Israëlische plannen voor groot grondoffensief De regering van de Joe Biden dringt er bij Israël op aan om zijn plannen voor een groot grondoffensief in de Gazastrook te heroverwegen. Ze willen dat het Israëlisch leger in plaats daarvan kist voor een meer "chirurgische operatie" waarbij vliegtuigen en speciale operatietroepen worden ingezet. Deze troepen kunnen dan nauwkeurige, gerichte aanvallen uitvoeren op waardevolle Hamas-doelen en -infrastructuur. Dat zeggen vijf Amerikaanse functionarissen die bekend zijn met de discussies.
De regering is bezorgd over de mogelijke gevolgen van een volledige grondaanval. Hoewel de Verenigde Staten eerder "volledig achter Israël" zei te staan, zijn ze steeds meer aan het twijfelen of met de plannen van Israël wel het elimineren van Hamas zou worden bereikt. Ze zijn ook bezorgd dat een mogelijk offensief over de vrijlating van ruim tweehonderd gijzelaars in de weg komt te staan.
Die zien natuurlijk ook in dat dit het einde van Israël, hun kleine peetzoon kan betekenen.
Wat een tranentrekkerij zeg, helemaal geen sprake van dat palestijnen als inferieur geclassificeerd worden, en een doorzichtige vieze poging om zichzelf in de rol van de joden tijdens de holocaust te manoeuvreren. De palestijnen hebben zich al decennia niet met hun verlies kunnen verzoenen en recent tijdens een democratisch proces gekozen om vertegenwoordigt te worden door een terreurgroep. Dan moet je daar ook maar de vrij onvermijdelijke gevolgen van dragen. Dat hoort wmb ook bij democratie, is niet vrijblijvend, daar moet je verantwoordelijkheid voor nemen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
[..] Wat een tranentrekkerij zeg, helemaal geen sprake van dat palestijnen als inferieur geclassificeerd worden, en een doorzichtige vieze poging om zichzelf in de rol van de joden tijdens de holocaust te manoeuvreren. De palestijnen hebben zich al decennia niet met hun verlies kunnen verzoenen en recent tijdens een democratisch proces gekozen om vertegenwoordigt te worden door een terreurgroep. Dan moet je daar ook maar de vrij onvermijdelijke gevolgen van dragen. Dat hoort wmb ook bij democratie, is niet vrijblijvend, daar moet je verantwoordelijkheid voor nemen.
Wat een rare post, helemaal als je de complete historische ogenschouw in context neemt.
[..] Daar hoef je niet benieuwd naar te zijn. Hamas martelt en vermoord Palestijnen ook.
Als ik het vergelijk met Rusland bijv, dan zien we daar toch vrij veel individuele protesten tegen de oorlog, en ook kleine groepen. Nu wel wat minder dan in het begin.
Uit Gaza zien/zagen we dat niet, is dat omdat de protesten er überhaupt niet zijn, omdat Hamas ze keihard onderdrukt, omdat de media er niet over berichten? Dat vind ik nou interessant eigenlijk.
Amerika vraagt om te ‘heroverwegen’. Er is geen strenge afkeuring, geen stok achter de deur, geen sterke woorden. Alleen maar iets van ‘je kan het veel beter op deze manier doen!’
[..] Heeft daar niets mee te maken. Wij lachen er zelfs om.
Nee, ik vraag altijd vol vertrouwen aan collega's of er achter mijn rug om wordt geroddeld.
Denk sowieso dat het voor een man lastig is om over gevoelens te praten (al zal bv. Zuid-Europa weer anders zijn dan Oost-Europa), maar ik kan me voorstellen dat het in de islamitische cultuur helemaal uit den boze is.
[..] Nee, ik vraag altijd vol vertrouwen aan collega's of er achter mijn rug om wordt geroddeld.
Denk sowieso dat het voor een man lastig is om over gevoelens te praten (al zal bv. Zuid-Europa weer anders zijn dan Oost-Europa), maar ik kan me voorstellen dat het in de islamitische cultuur helemaal uit den boze is.
Vraag jij dat ja? Mij boeit dat dus echt niet. Ik ben niet met mijn collega's getrouwd.
[..] Als ik het vergelijk met Rusland bijv, dan zien we daar toch vrij veel individuele protesten tegen de oorlog, en ook kleine groepen. Nu wel wat minder dan in het begin.
Uit Gaza zien/zagen we dat niet, is dat omdat de protesten er überhaupt niet zijn, omdat Hamas ze keihard onderdrukt, omdat de media er niet over berichten? Dat vind ik nou interessant eigenlijk.
Keihard onderdrukt en murw gemaakt door Hamas en Israël, een optie?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Als Israel op een beduidend humanere manier had gereageerd was hij nu vrienden met bijna alle islamitische landen terwijl diezelfde islamitische landen eerder geneigd zouden zijn om Hamas te veroordelen. Dit had vele malen sterker in het voordeel van Israel kunnen werken dan wat er nu gebeurd tenzij er op de achtergrond andere dingen gaande zijn.
Voorbeeld: Erdogan was in het begin erg terughoudend en neigde zelfs naar het veroordelen van Hamas, echter begon Israel met de carpet-bombing van Gaza waardoor Erdogan zijn worden snel weer heeft ingeslikt.
Aan de hand van de weinige foto's die naar buiten komen kan ik zeggen dat het er echt tering slecht aan toe gaat in Gaza nu. Beelden lijken rechtstreeks te komen uit fallout films. Onbegrijpelijk dat dit niet met de sterkste woorden wordt veroordeeld in het Westen.
Op zaterdag 28 oktober 2023 00:40 schreef koos_vriendloos het volgende: Als Israel op een beduidend humanere manier had gereageerd was hij nu vrienden met bijna alle islamitische landen terwijl diezelfde islamitische landen eerder geneigd zouden zijn om Hamas te veroordelen. Dit had vele malen sterker in het voordeel van Israel kunnen werken dan wat er nu gebeurd tenzij er op de achtergrond andere dingen gaande zijn.
Voorbeeld: Erdogan was in het begin erg terughoudend en neigde zelfs naar het veroordelen van Hamas, echter begon Israel met de carpet-bombing van Gaza waardoor Erdogan zijn worden snel weer heeft ingeslikt.
Op zaterdag 28 oktober 2023 00:45 schreef koos_vriendloos het volgende: Aan de hand van de weinige foto's die naar buiten komen kan ik zeggen dat het er echt tering slecht aan toe gaat in Gaza nu. Beelden lijken rechtstreeks te komen uit fallout films. Onbegrijpelijk dat dit niet met de strengste woorden wordt veroordeeld in het Westen.
As Israel expands its war efforts, some history is needed: 18 yrs ago, Israel completely left Gaza. 17 yrs ago, Hamas took over Gaza. And when Hamas took over Gaza, they had a choice: turn Gaza into a peaceful, prosperous sovereign state, or turn Gaza into an impoverished terrorist camp. Hamas chose terror. And now, 17 yrs later, Israel has chosen, once and for all, to no longer live next door to a terrorist camp. So Israel will do what it has to do. And Hamas will be destroyed. Finally.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Meer aanvallen op Gaza, maar volgens Israël is grondoffensief nog niet gestart
Israël voert vrijdagavond de aanvallen op de noordelijke helft van de Gazastrook "op zeer aanzienlijke wijze" op. Maar deze "uitgebreide" operaties van de Israëlische landmacht in het gebied zijn volgens Israël niet het begin van een grondoorlog.
[..] Hoe is het anders dan? Leg mij dat eens uit. Gaza is omgevormd tot een openlucht gevangenis. Wat is het verschil tussen een openlucht gevangenis en een kamp? Daarnaast rekening houdend met het feit dat zoals eerder vernoemd is, men compleet onthouden van zijn primaire levensbehoeften. Gewoon de fucking basis behoeften die mensen nodig hebben om in leven te blijven. Dan heb ik de roekeloze massabombardementen van Israël waar duizend kinderen aan dood zijn gegaan nog niet eens opgenoemd.
WAAR LIGT DE FUCKING GRENS?
Volgens mij zien men nog steeds niet in dat zij verantwoording moeten afleggen aan geschiedenis. MAW, men die achter deze gruweldaden van Israel staat is direct of indirect in morele zin medeplichtig aan deze genocide.
[..] Ik mag aannemen dat hij weet dat die miljoenen Syrische vluchtige dan hierheen komen.
met hierheen bedoel je Nederland ? of Europa ? ik zeg ondertussen al jaren, vanwege de wereldwijde problematiek moet men 'n stuk land ter beschikking stellen waar vluchtelingen hun leven opnieuw kunnen opbouwen via zelfvoorzienend wonen, studeren, etc.. de perfecte wereld, waarom niet. refugee-city/island
Op zaterdag 28 oktober 2023 00:40 schreef koos_vriendloos het volgende: Als Israel op een beduidend humanere manier had gereageerd was hij nu vrienden met bijna alle islamitische landen terwijl diezelfde islamitische landen eerder geneigd zouden zijn om Hamas te veroordelen. Dit had vele malen sterker in het voordeel van Israel kunnen werken dan wat er nu gebeurd tenzij er op de achtergrond andere dingen gaande zijn.
humanitair ?
zonder geprovoceerd te zijn stak hamas de grens over, die moet je echt hard op de billen meppen om er voor te zorgen dat ze dat niet nog 'ns doen
[..] Preventief kindertjes vermoorden blijkt een prima oplossing voor wereldvrede, want daar doen we het voor. /s
in die regio wordt echt hard gefokt, gezinnen van 5 kids zijn daar normaal, stel dat de helft overlijdt, wat vinden de moeders daar van, denken ze daar over na voordat ze zwanger worden of is dat 'go with the flow', interessant psychologisch onderwerp om universitair te onderzoeken met bijbehorende testen, toetsen en vragen gevolgd door conclusies tbv 't totaliseren van 'vul zelf in '
[..] Geen idee waar je het nu over hebt maar staat niet in relatie tot mijn post.
ondertussen is dat wel aan de hand. moedertjes die zwanger waren en misschien wel zijn knallen in ontelbare stukjes uit elkaar door toedoen van bombardementen, denken vrouwen daar over na voordat ze zwanger worden ? ontelbare stukjes of kinderloos, etc..
[..] in die regio wordt echt hard gefokt, gezinnen van 5 kids zijn daar normaal, stel dat de helft overlijdt, wat vinden de moeders daar van, denken ze daar over na voordat ze zwanger worden of is dat 'go with the flow', interessant psychologisch onderwerp om universitair te onderzoeken met bijbehorende testen, toetsen en vragen gevolgd door conclusies tbv 't totaliseren van 'vul zelf in '
Op zaterdag 28 oktober 2023 00:15 schreef Werkperd het volgende: Knettergekke psychopaten respecteren de VN niet eens en noemen de resolutie ''verachtelijk'':
[..] Ik neem aan dat je met terreurstaat Israel bedoelt
Ik zat zelf meer te denken aan een staat die 1300 burgers waaronder kinderen op beestachtige manier afslacht. Maar hey, als jij lekker Israël de schuld van dit wilt geven, you do you.
[..] Ik zat zelf meer te denken aan een staat die 1300 burgers waaronder kinderen op beestachtige manier afslacht. Maar hey, als jij lekker Israël de schuld van dit wilt geven, you do you.
Op zaterdag 28 oktober 2023 01:17 schreef Jippie het volgende: Volgens CNN zijn er momenteel honderdduizenden Israëlische soldaten bezig in en aan de grenzen in Gaza