abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211095966
Samenvatting 7 oktober tot met 23 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas.

Recente frontpage berichten 23 oktober met dank aan @Jippie

Netanyahu waarschuwt Hezbollah voor verwoestende gevolgen inmenging oorlog
Amerikaanse regering bezorgd over mogelijke uitbreiding conflict Midden-Oosten
Isral in oorlog met Hamas, welke landen steunen elkaar?
Palestijnen mishandelen ezel om zelf opgeplakt Isral vlaggetje
Hamas laat 2 Amerikaanse gegijzelden vrij
"De werkwijze van Hamas'

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211095971
Duitsers met hun WO2 trauma :')

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 26 oktober 2023 @ 23:02:27 #3
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211095998
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 22:40 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ah nog een racist en moslimhater. Hey.
[..]
Had het gedaan dan. Racistisch meuk.
@Straatcommando. Zie bovenstaande drek van mevrouw.
pi_211096008
Ik vraag om islamitisch zaad en wezens zeuren al over vrouwen slaan :')

Want blanke mensjes doen dat niet. Die slaan niet. Die vermoorden hun vrouwen en kinderen niet. Die neuken geen kindertjes.

Jongens, ik hoop dat de anonimiteit van internet jullie zo laat spreken, want IRL moet je toch te dom zijn.
pi_211096017
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:02 schreef damsco het volgende:

[..]
@:Straatcommando. Zie bovenstaande drek van mevrouw.
Doe een TR. Of ga naar het topic om te zeuren.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 23:04:14 #6
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211096023
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:00 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
En natuurlijk gaat deze bullshit er als zoete (joden)koek bij jou in. Alsof een Palestijn op een Duitse school wordt gecorrigeerd en zich een Jordanir moet noemen :') Natuuuuuuuurlijk. Want dat is zulke algemene kennis natuurlijk he.
pi_211096030
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:03 schreef Rupibma het volgende:
Dit is geen zin die ik had verwacht te lezen om 23:04 -O-
Intolerant voor intolerantie
pi_211096032
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 18:28 schreef Slayage het volgende:
indrukwekkende woorden van beide heren. Luyendijk verwoordt precies hoe ik me als Nederlandse moslim voel.

Overigens na het gesprek met hun werd een onderzoek besproken wat Nederlanders vonden van hoe Rutte reageerde op het conflict. "54% van de respondenten gaf aan dat ze het niet eens waren met de onvoorwaardelijke steun van Rutte aan Isral". Iets wat hij aanvankelijk deed en nu op terugkrabbelt en doet alsof hij dat nooit heeft gedaan. Maar een leugenachtige politicus is niks nieuws natuurlijk.

Allemaal mooi en politiek correct verwoord en natuurlijk is het verschrikkelijk wat er aan beide kanten gebeurt, maar voor mij als niet-moslim en niet-jood is er wel degelijk een dingetje waardoor ik het kiezen van partij niet zo moeilijk en ook nog moreel correct vind:

Bij Hamas en een groot deel van de Gaza-bevolking (zij steunen immers in meerderheid Hamas) lijkt er volle steun voor het concept "jihad" te bestaan. Voor het doden/uitroeien van joden omdat het joden zijn. Voor het idee dat het doden van veel joden (en andere niet-gelovigen?) je een mooie plek in het hiernamaals krijgt. Voor het idee dat als een familielid omkomt tijdens de jihad (ook als het je dochtertje van 5 is), dat dan een eervolle en nota bene wenswaardige dood zou zijn. "We love death more than they love life." Vermoedelijk ook voor het nastreven van een wereldwijde islam-staat en het doden/onderwerpen van alle niet-gelovigen - dat is op papier immers het ultieme doel van jihad.

Alhoewel Isral ook veel burgerslachtoffers veroorzaakt, is het elke niet-bevooroordeelde toeschouwer duidelijk dat Isral -in absolute tegenstelling tot Hamas- niet als doel heeft zoveel mogelijk burgerslachtoffers te veroorzaken. Hamas heeft dat duidelijk wel. Enkel en alleen op basis van dit verschil in 'basisintentie', sta ik momenteel aan de kant van Isral. Simpelweg omdat de basisintentie van Isral wel te verenigen is met een vorm van vrede, maar de basisintentie van Hamas sowieso niet. En omdat jihad sowieso niet te verenigen is met de wereld waar ik van droom.

Ik gebruikte hierboven het woord vermoedelijk omdat ik geen onderdeel van de moslim-gemeenschap ben en de situatie wellicht fout beoordeel - hopelijk is dat ook zo. Maar feit is wel dat ik nergens belangrijke en/of grote groepen moslims hun afkeur heb zien uitspreken over de jihadistische acties van Hamas van 7 oktober. In tegendeel, op 7 oktober zie ik beelden van feestende moslims wereldwijd, er volgen vooral anti-Isral protesten, en op tv zie ik meer protesten met jihad- dan met vredesduif-vlag.

En dit punt draagt vermoedelijk ook bij aan jouw gevoel dat "Luyendijk precies verwoordt hoe ik me als Nederlandse moslim voel". Want als ik voor mezelf spreek, ja heb ik heb sinds 7 oktober wel een beetje een afkeer van de hele "Free Palestine" beweging gekregen en dat is eigenlijk allen vanwege bovenstaande. En dat bovenstaand ook niet bijdraagt tot minder scepticisme richting Nederlandse moslims kan ik helaas ook niet ontkennen. En dat terwijl het wegnemen van mijn zorg en die van mensen zoals ik eigenlijk heel makkelijk zou zijn: als de moslims en de "Free Palestine" beweging het (jihadistische) geweld massaal en openlijk zouden afkeuren, dan zou ik -en vermoedelijk vele andere met mij- heel snel een heel stuk meer aan 'jullie' kant staan. Maar dat gebeurt niet. Waarom niet? Ben oprecht benieuwd, want als je een goede verklaring hebt pas ik mijn wereldbeeld heel graag aan.

Als je zou vinden dat je het recht moet hebben ook in Europe pro-jihad te kunnen zijn zonder het te praktiseren, dan ben ik het daar overigens fundamenteel niet met je eens. Als je pro-jihad en pro het nastreven van sharia-wetgeving over de hele wereld bent, dan verhuis je maar lekker naar een land waar de sharia al heerst. Het is hypocriet om hier de vruchten van een vrije open samenleving te plukken en tegelijkertijd diens fundamenten onderuit te proberen te schoppen.
pi_211096037
Netanyahu: Gras is groen

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211096039
quote:

Want blanke mensjes doen dat niet. Die slaan niet. Die vermoorden hun vrouwen en kinderen niet. Die neuken geen kindertjes.

Jongens, ik hoop dat de anonimiteit van internet jullie zo laat spreken, want IRL moet je toch te dom zijn.
Ik vraag waarom jij het als een voordeel ziet, als iets waar de samenleving waar jij in woont beter van zal worden?

Dat er overal nare dingen gebeuren zal ik niet ontkennen, maar iemand die in het openbaar verkondigt dat vrouwen slaan een recht is en dat er zelfs regels voor zijn, dat is echt heel ff wat anders he?

Maar hey, ieder zijn ding...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 26 oktober 2023 @ 23:06:39 #11
396550 Richestorags
pi_211096040
quote:

Wat is islamitisch zaad? Gaat dat explosief de vagina in?
  donderdag 26 oktober 2023 @ 23:06:45 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211096042
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 22:27 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
In het geval van de islam is dat wel duidelijk: het bestaan van Isral is een ontkenning van de superioriteit van de islam. Dat is wat moslims wereldwijd verbindt tegen de staat Isral en dat is waarom ze die vernietigd willen zien. De Palestijnen zijn uiteraard slechts een middel tot dat doel - er zullen maar weinig moslims zijn die echt om het lot van de Palestijnen geven.

De haat is daarmee redelijk eenzijdig; de aangevallen moslim waar je naar refereert was een uitzondering. De joden die worden aangevallen (buiten Isral) zijn helaas weer de regel.

Deze keer wordt de islamitische haat vergezeld door die van jonge en/of links-georinteerde mensen die in Isral een soort van neo-koloniale staat zien. Een vervelende combinatie. :{
Het hele conflict wordt alleen maar erger , door dat de ultra ortodoxen 7 kinderen krijgen en de ultra Islam ook
daardoor wordt Israel steeds rechtser
En de palestijnen worden allemaal ISIS en Taliban mensen , ook Iran
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211096065
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Iig onbesneden en alcohol vrij.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik vraag waarom jij het als een voordeel ziet, als iets waar de samenleving waar jij in woont beter van zal worden?

Dat er overal nare dingen gebeuren zal ik niet ontkennen, maar iemand die in het openbaar verkondigt dat vrouwen slaan een recht is en dat er zelfs regels voor zijn, dat is echt heel ff wat anders he?

Maar hey, ieder zijn ding...
Er zijn Christenen die hetzelfde verkondigen. Elk religie kent excessen. Dat iemand iets zegt betekent niet dat elke stroming dat zo ziet.

Kom op, man. Dit is basisinfo.
pi_211096070
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:04 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dit is geen zin die ik had verwacht te lezen om 23:04 -O-
Juist wel.
pi_211096089
twitter
  donderdag 26 oktober 2023 @ 23:14:27 #16
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211096103
quote:

[..]
Dat is zaad wat beweegt richting Mekka
pi_211096104
quote:

Wat roep je?
pi_211096109
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:10 schreef Rupibma het volgende:

[..]
[..]
Er zijn Christenen die hetzelfde verkondigen. Elk religie kent excessen. Dat iemand iets zegt betekent niet dat elke stroming dat zo ziet.

Het is voornamelijk jezelf voor de gek houden als vrouw als je het mij vraagt (doe je niet, I know).

Maar zelfs in de zogenaamde succesvolle Islamitische landen als Saudi Arabie zou jij niet kunnen leven, je kunnen uitspreken zoals je nu doet.

Waarom zou meer islam beter zijn voor jou als vrouw? En als het met gradaties gaat zoals je suggereert, welke graad islam is wenselijk?
Get woke, go broke!
pi_211096111
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:05 schreef Rollo het volgende:

[..]
Allemaal mooi en politiek correct verwoord en natuurlijk is het verschrikkelijk wat er aan beide kanten gebeurt, maar voor mij als niet-moslim en niet-jood is er wel degelijk een dingetje waardoor ik het kiezen van partij niet zo moeilijk en ook nog moreel correct vind:

Bij Hamas en een groot deel van de Gaza-bevolking (zij steunen immers in meerderheid Hamas) lijkt er volle steun voor het concept "jihad" te bestaan. Voor het doden/uitroeien van joden omdat het joden zijn. Voor het idee dat het doden van veel joden (en andere niet-gelovigen?) je een mooie plek in het hiernamaals krijgt. Voor het idee dat als een familielid omkomt tijdens de jihad (ook als het je dochtertje van 5 is), dat dan een eervolle en nota bene wenswaardige dood zou zijn. "We love death more than they love life." Vermoedelijk ook voor het nastreven van een wereldwijde islam-staat en het doden/onderwerpen van alle niet-gelovigen - dat is op papier immers het ultieme doel van jihad.

Alhoewel Isral ook veel burgerslachtoffers veroorzaakt, is het elke niet-bevooroordeelde toeschouwer duidelijk dat Isral -in absolute tegenstelling tot Hamas- niet als doel heeft zoveel mogelijk burgerslachtoffers te veroorzaken. Hamas heeft dat duidelijk wel. Enkel en alleen op basis van dit verschil in 'basisintentie', sta ik momenteel aan de kant van Isral. Simpelweg omdat de basisintentie van Isral wel te verenigen is met een vorm van vrede, maar de basisintentie van Hamas sowieso niet. En omdat jihad sowieso niet te verenigen is met de wereld waar ik van droom.

Ik gebruikte hierboven het woord vermoedelijk omdat ik geen onderdeel van de moslim-gemeenschap ben en de situatie wellicht fout beoordeel - hopelijk is dat ook zo. Maar feit is wel dat ik nergens belangrijke en/of grote groepen moslims hun afkeur heb zien uitspreken over de jihadistische acties van Hamas van 7 oktober. In tegendeel, op 7 oktober zie ik beelden van feestende moslims wereldwijd, er volgen vooral anti-Isral protesten, en op tv zie ik meer protesten met jihad- dan met vredesduif-vlag.

En dit punt draagt vermoedelijk ook bij aan jouw gevoel dat "Luyendijk precies verwoordt hoe ik me als Nederlandse moslim voel". Want als ik voor mezelf spreek, ja heb ik heb sinds 7 oktober wel een beetje een afkeer van de hele "Free Palestine" beweging gekregen en dat is eigenlijk allen vanwege bovenstaande. En dat bovenstaand ook niet bijdraagt tot minder scepticisme richting Nederlandse moslims kan ik helaas ook niet ontkennen. En dat terwijl het wegnemen van mijn zorg en die van mensen zoals ik eigenlijk heel makkelijk zou zijn: als de moslims en de "Free Palestine" beweging het (jihadistische) geweld massaal en openlijk zouden afkeuren, dan zou ik -en vermoedelijk vele andere met mij- heel snel een heel stuk meer aan 'jullie' kant staan. Maar dat gebeurt niet. Waarom niet? Ben oprecht benieuwd, want als je een goede verklaring hebt pas ik mijn wereldbeeld heel graag aan.

Als je zou vinden dat je het recht moet hebben ook in Europe pro-jihad te kunnen zijn zonder het te praktiseren, dan ben ik het daar overigens fundamenteel niet met je eens. Als je pro-jihad en pro het nastreven van sharia-wetgeving over de hele wereld bent, dan verhuis je maar lekker naar een land waar de sharia al heerst. Het is hypocriet om hier de vruchten van een vrije open samenleving te plukken en tegelijkertijd diens fundamenten onderuit te proberen te schoppen.
De Gaza bevolking koos hier niet voor......
pi_211096127
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:10 schreef Rupibma het volgende:

[..]
[..]

Dat laatste is zeker zo. Mensen denken er binnen religies soms heel anders over.
pi_211096130
quote:

[..]
Afgeschoten met een raket.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211096136
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:00 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Je artikel is onzin, maar het is typisch dat jij lacht om leren van fouten in het verleden. Dat zou de islamitische wereld misschien ook eens moeten proberen.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 23:21:14 #23
396550 Richestorags
pi_211096167
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je artikel is onzin, maar het is typisch dat jij lacht om leren van fouten in het verleden. Dat zou de islamitische wereld misschien ook eens moeten proberen.
Hij juicht nog steeds Turkse agressie richting Koerden in Syri toe want hey, elke Koerd daar is immers een PKK strijder. Noord-Cyprus, nee waarom zou Turkije dat moeten opgeven?
pi_211096168
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]
De Gaza bevolking koos hier niet voor......
Hamas is wel degelijk "democratisch" gekozen ooit.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 23:22:33 #25
396550 Richestorags
pi_211096189
quote:

[..]

Goede post.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 23:22:54 #26
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211096193
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 22:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, dat klopt. Maar welke gebeurtenis in het westen van de laatste tijd doet jou overtuigen dat dat een goeie ontwikkeling is?

De massale, deels gewelddadige protesten en oproepen tot genocide?

De dode zweedse voetbalsupporters?

Of de hoop voor een europees kalifaat waar alles waar je constant over opschept, je enorm succesvolle leventje, je afgenomen zal worden puur en alleen omdat je vrouw bent?

Chapeau hoor.....
Denk dat de meeste islamitische vrouwen het wel goed vinden zo (zie je hier ook met 2de generatie die hoofddoekjes uit eigen wil draagt).

Dat is gewoon praten tegen een muur. Helpt ook niet dat in het Westen het christendom aan populariteit ingeboet, waardoor we sowieso al minder op hebben met religie.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211096197
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:21 schreef UitStraling het volgende:

[..]
En de tegenpartij was vast de "vrede op aarde, joden zijn lief, het westen is onze vriend" partij B-).
Get woke, go broke!
pi_211096201
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:21 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja. Maar niet met dit als doel.
pi_211096207
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:18 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Afgeschoten met een raket.
Eerst voor het zingen de moskee uit.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 23:24:23 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211096215
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ja. Maar niet met dit als doel.
Je stemt voor een terroristische organisatie. Als brute aanslagen op willekeurige Israli's niet het doel waren, wat dan wel?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211096237
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je stemt voor een terroristische organisatie. Als brute aanslagen op willekeurige Israli's niet het doel waren, wat dan wel?
Er viel niet veel te stemmen. Jij denkt dat Palestijnse burgers dit als goed optie zien/zagen? Zo'n eigenlijk nutteloze maar walgelijke actie waar men als Hamas heel goed weet dat dat terugslaan gaat worden.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 23:28:00 #32
330914 Sherlock_Holmes
pi_211096256
quote:
pi_211096257
quote:
6s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En de tegenpartij was vast de "vrede op aarde, joden zijn lief, het westen is onze vriend" partij B-).
Die waren wel ietsjes liever, waar het op neerkomt is dat het vanuit humanitair oogpunt wenselijk is om Hamas compleet te vernietigen, zowel voor de Palestijnen als de Joden, de Palestijnen zijn te zwak, de islamitische wereld te weinig geestelijk ontwikkeld, de westerse wereld te laf dus het zal van de Joden moeten komen.
pi_211096271
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Die waren wel ietsjes liever, waar het op neerkomt is dat het vanuit humanitair oogpunt wenselijk is om Hamas compleet te vernietigen, zowel voor de Palestijnen als de Joden, de Palestijnen zijn te zwak, de islamitische wereld te weinig geestelijk ontwikkeld, de westerse wereld te laf dus het zal van de Joden moeten komen.
Wat? De grondaanval?
pi_211096275
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Wat? De grondaanval?
Whatever it takes.
pi_211096282
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hij juicht nog steeds Turkse agressie richting Koerden in Syri toe want hey, elke Koerd daar is immers een PKK strijder. Noord-Cyprus, nee waarom zou Turkije dat moeten opgeven?
Erdolf heeft de verkrachtende en kinderen executerende Hamas horde vrijheidsstrijders genoemd. Ik kijk nu al uit naar @Slayage zijn volgende PKK tirade over Koerden die graag vrij van Turkije willen leven in Syri. Niks zo treurig als een Turk die niet in Turkije wil wonen die zich in allerlei bochten moet wringen om een Turkse cheerleader te blijven.
pi_211096285
quote:

[..]
Islamitisch zaad dooft sneller uit; gebrek aan brandstof.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_211096302
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het is voornamelijk jezelf voor de gek houden als vrouw als je het mij vraagt (doe je niet, I know).

Maar zelfs in de zogenaamde succesvolle Islamitische landen als Saudi Arabie zou jij niet kunnen leven, je kunnen uitspreken zoals je nu doet.

Waarom zou meer islam beter zijn voor jou als vrouw? En als het met gradaties gaat zoals je suggereert, welke graad islam is wenselijk?
Vriendin, ik ben geen Arabier, hoor. Vergelijk mij niet met hun.
pi_211096345
quote:

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_211096374
quote:
4s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:42 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Heb jij?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 00:02:19 #41
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211096420
twitter

Wow deze beelden
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 00:28:30 #42
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211096503
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 00:02 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Wow deze beelden
Lijkt wel oud en nieuw :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 00:30:46 #43
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211096515
quote:
Dit waren nog eens tekenfilms. He-man met zijn mighty battlecat. :')

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_211096631
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Whatever it takes.
Ook het verlies van mss wel 200.000 jonge strijders van Isareli kan?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 01:40:57 #45
330914 Sherlock_Holmes
pi_211096679
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 00:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dit waren nog eens tekenfilms. He-man met zijn mighty battlecat. :')
De dames waren wel wat schaars gekleed en niet echt met traditionele waarden bezig inderdaad.
pi_211096898
Leger VS valt Iraanse doelen in Syri aan
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-72981942

Het Amerikaanse leger heeft luchtaanvallen uitgevoerd op twee doelen in Oost-Syri, die volgens de Amerikanen worden gebruikt door de Iraanse Revolutionaire Garde en groeperingen die door Iran worden gesteund. Dat meldt minister van Defensie Austin. Hij spreekt van "precisie-verdedigingsaanvallen", die een reactie zijn op aanvallen op Amerikaanse troepen in Irak en Syri.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211096945
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 04:52 schreef Aether het volgende:

Het Amerikaanse leger heeft luchtaanvallen uitgevoerd op twee doelen in Oost-Syri, die volgens de Amerikanen worden gebruikt door de Iraanse Revolutionaire Garde en groeperingen die door Iran worden gesteund. Dat meldt minister van Defensie Austin. Hij spreekt van "precisie-verdedigingsaanvallen", die een reactie zijn op aanvallen op Amerikaanse troepen in Irak en Syri.
Actie=reactie het stopt nooit zo.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211097141
quote:

[..]

Goede post. Daarom zag je ook opeens gematigde moslims die met een Free Palestine demo mee liepen afgelopen week, dat vol trots kwamen vertellen hier in het topic, maar op 7 oktober en de week erna nergens te bekennen waren hier op fok of IRL om de daden van Hamas te veroordelen.

Ik ben er ook wel van overtuigd dat de meeste moslims over de wereld sympathiek staan tegenover de “Palestijnse” (lees; Hamas) zaak, en het niet zoveel doet als er zulke acties als op 7 oktober gebeuren. Ze gaan in ieder geval niet de straat op om Hamas te veroordelen, maar ze waren er als de kippen bij om “Free Palestine” te roepen terwijl de eerste lichamen nog niet eens onder de grond lagen.
pi_211097146
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Er viel niet veel te stemmen. Jij denkt dat Palestijnse burgers dit als goed optie zien/zagen? Zo'n eigenlijk nutteloze maar walgelijke actie waar men als Hamas heel goed weet dat dat terugslaan gaat worden.
Waarom werden Hamas strijders bij hun terugkomst met dode Isralirs als helden ontvangen als de bevolking niet zit te wachten op Hamas ?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:35:30 #50
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211097148
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 04:52 schreef Aether het volgende:

nu nog een Iraaanse nuke en Russisch nuke op de USA en we zijn klaar met spitten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:44:59 #51
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211097204
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 07:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nu nog een Iraaanse nuke en Russisch nuke op de USA en we zijn klaar met spitten
Denk niet dat dat gaat gebeuren.
Ook beweert de VS dat deze actie niks met Isral te maken heeft.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:25:31 #52
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211097391
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 00:02 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Wow deze beelden
twitter

Blijkbaar ook inslagen.

Even voor mensen die de kaart willen trekken met de cijfers: als het Iron Dome er niet was, dan zouden de cijfers qua slachtoffers behoorlijk gelijk getrokken worden.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:30:50 #53
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211097446
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 08:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[ twitter ]

Blijkbaar ook inslagen.

Even voor mensen die de kaart willen trekken met de cijfers: als het Iron Dome er niet was, dan zouden de cijfers qua slachtoffers behoorlijk gelijk getrokken worden.
Waar baseer je dat op?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:32:20 #54
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211097456
Biden zei dat ze wraak zouden nemen in a moment of their choosing voor aanvallen op hun basissen en het lijkt dat dat inderdaad vannacht was.

Iran natuurlijk weer blaffen straks.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211097481
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 08:30 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op?
Op de efficintie van de Iron Dome?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:36:14 #56
498210 KoningWouter
pi_211097491
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 08:34 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Op de efficintie van de Iron Dome?
Dat vraag ik niet. Waar baseert ze het op dat het aantal slachtoffers aardig gelijk getrokken zouden worden?

Over hoeveel geredde slachtoffers spreken we dan?
pi_211097512
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 08:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[ twitter ]

Blijkbaar ook inslagen.

Wel gek, ik dacht dat brandstof op was in Gaza. Zelfs ziekenhuizen zouden zonder zitten.

Hoe kunnen raketten dan wel afgevuurd worden?
pi_211097532
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 08:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wel gek, ik dacht dat brandstof op was in Gaza. Zelfs ziekenhuizen zouden zonder zitten.

Die vliegen niet op benzine/diesel, maar op een mix van suiker en kaliumnitraat.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211097537
De teloorgang van de Nederlandse tolerantie

Leuk stukje, kan ik mij wel in vinden.

quote:
Maar het openlijke antisemitisme van nu is verbijsterend. Vooral het linkerdeel van onze landgenoten gedraagt zich momenteel als ‘bruinhemden’, vooral via de massamedia.
quote:
‘Dit nooit weer’? Zijn dit de mensen die al decennia moreel veroordelend anderen wegzetten als ‘neonazi’ en ‘bruinhemd’ – woorden die toch echt bij een politieke stroming horen die scheef staat van het antisemitisme?
quote:
Want vooral het linkerdeel van mijn landgenoten, er altijd als de kippen bij om vergelijkingen te trekken tussen het heden en het antisemitische, relatief recente oorlogsverleden, gedragen zich op dit moment meer als ‘bruinhemden’ dan ik ooit aan de rechterkant heb waargenomen: via massamedia vooral. Via machtige kanalen die pretenderen de correcte meningen te brengen die iedereen op z’n minst serieus zou moeten overwegen. En dat is even iets anders dan een kleine splintergroep van Hitler-fans die ergens in een schuur bij een collectie nazi-parafernalia weg zit te dromen. Dat is de stem van de elite van een land.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211097561
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 08:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waar denk je dat die 'raketten' op vliegen dan? Diesel?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:50:27 #61
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211097588
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 08:30 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op?
Uh de honderden raketten dagelijks gericht op woonkernen?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:51:49 #62
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211097605
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 08:43 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
[..]
[..]

Ik niet, omdat er heel simplistisch in links rechts wordt gedacht. Ik ben links, maar niet dit soort links en ik wens niet op een hoop geveegd te worden met "bruinhemden"
pi_211097606
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 08:46 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Waar denk je dat die 'raketten' op vliegen dan? Diesel?
Zware stookolie!
pi_211097611
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 08:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Uh de honderden raketten dagelijks gericht op woonkernen?
Hamas richt niet op woonkernen, ze schieten gewoon richting noorden
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211097616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 23:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]
De PLO was toch ook een optie? Alleen die was corrupt en deed weinig tegen Isral.

Op deze Wikipedia pagina een overzicht met zelfmoordaanslagen en welke partij verantwoordelijkheid nam. Daar claimt Hamas bij 30 (!) aanslagen tussen 2000 en 2006 (mede)verantwoordelijk. Dit was voordat Hamas democratisch verkozen werd. Ik denk dat we kunnen stellen dat de volwassen mannen van het Gaza van toen die aanslagen een prima idee vonden
pi_211097617
quote:

[..]
[..]
[..]

Het nogal onsamenhangende stuk staat overigens vol onzin over corona, haat en is doorspekt van wij/zij denken.
Iedereen op links denkt weer eens hetzelfde erover (bruinhemden), dat is gewoon net zo clichematig als denken dat iedereen op rechts dezelfde opvattingen heeft.
pi_211097641
Dat dit soort dingen maar goed vastgelegd worden voor de toekomst.

twitter
Heel veel sambal
pi_211097647
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 08:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En het oosten. En soms (onbedoeld) op hun eigen grond :')
pi_211097654
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 08:56 schreef Nyamuk het volgende:

[ twitter ]
Hij heeft wel gelijk
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211097669
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 08:56 schreef Nyamuk het volgende:

[ twitter ]
Zei ik al langer eigenlijk... het is de enige manier om Gaza voorgoed uit te schakelen als risicofactor (en ook om het tunnelnetwerk te ontmantelen).
  Moderator vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:01:30 #71
5428 crew  miss_sly
pi_211097670
quote:

[..]
[..]
[..]

Ik vind het een vreselijk slecht stuk. Het is slecht geschreven, en het is vooral een stuk dat bol staat van de polarisatie, het wij/zij-denken uit coronatijd. Zichzelf superieur achten vanwege de eigen mening en daar anderen dan op afrekenen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:01:59 #72
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211097674
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 08:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ah vandaar dat ze steeds geconcentreerd op bepaalde steden binnenkomen.

Ze kunnen inderdaad niet heel goed richten maar het is onzin om te beweren dat ze dat niet doen.
pi_211097687
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 08:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hij heeft wel gelijk
De baby's daar worden als extremisten geboren en een leven als gevaarlijke terrorist staat al vast?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:08:18 #74
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211097709
quote:

[..]
[..]
[..]

Constructief stukje zeg. Vooral zo door blijven denken over 'De Israeli', ' De Palestijn', 'De Jood', 'De Islamiet', 'De Nederlander' en waar mogelijk verder aanwakkeren, dan komt het vast een keer goed...
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:08:35 #75
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211097714
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 08:53 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Het nogal onsamenhangende stuk staat overigens vol onzin over corona, haat en is doorspekt van wij/zij denken.
Iedereen op links denkt weer eens hetzelfde erover (bruinhemden), dat is gewoon net zo clichematig als denken dat iedereen op rechts dezelfde opvattingen heeft.
En dan het slot, of we ff allemaal extreem-rechts willen stemmen om haar blij te maken. 8)7
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211097735
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 08:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De PLO was toch ook een optie? Alleen die was corrupt en deed weinig tegen Isral.

Op deze Wikipedia pagina een overzicht met zelfmoordaanslagen en welke partij verantwoordelijkheid nam. Daar claimt Hamas bij 30 (!) aanslagen tussen 2000 en 2006 (mede)verantwoordelijk. Dit was voordat Hamas democratisch verkozen werd. Ik denk dat we kunnen stellen dat de volwassen mannen van het Gaza van toen die aanslagen een prima idee vonden
Alles is legitiem als het doel verzet is tegen de zionistische onderdrukker, dat is de leidende gedachtegang onder de palestijnen
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:15:47 #77
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211097792
pi_211097818
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:11 schreef oblo het volgende:

[..]
Alles is legitiem als het doel verzet is tegen de zionistische onderdrukker, dat is de leidende gedachtegang onder de palestijnen
Nou is dat ook niet helemaal waar. Zie de West Bank en Oost Jerusalem. Het vuur is daar niet naar toe overgeslagen. Het is zelfs eerder andersom, er worden daar net veel Palestijnen vermoord
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:32:13 #79
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211097965
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:15 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, begun, the AI meme wars, has.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:40:08 #80
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211098033
Mag de term bruinhemden hier gewoon eens geband worden, daar kun je nooit en te nimmer een normale discussie omheen krijgen namelijk
pi_211098060
twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211098071
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou is dat ook niet helemaal waar. Zie de West Bank en Oost Jerusalem. Het vuur is daar niet naar toe overgeslagen. Het is zelfs eerder andersom, er worden daar net veel Palestijnen vermoord
Dat komt omdat israel en de plo een sterke grip hebben op de west bank en oost jeruzalem
pi_211098088
.
Ging ff iets mis
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:46:09 #84
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_211098103
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ah, begun, the AI meme wars, has.
*have
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:48:11 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211098119
quote:

[..]
[..]
[..]

Het is een grote misvatting dat Nederland tolerant is, maar volgens mij is ze dat zelf ook niet zodra mensen een andere mening toegedaan zijn.

Sowieso slaat die tekst nergens op. (Links) Nederland is antisemitisch? Het zijn bruinhemden? Nogal uitspraken om zonder enige vorm van argumentatie te poneren h. Wel hard moeten lachen om dat gejank over het recht om je niet te laten vaccineren (huh dat recht heb je altijd gehad).
Huilen dan.
pi_211098124
quote:

[..]
[..]
[..]

De term 'Nederland is tolerant', slaat/sloeg op de politieke situatie, ergens in de vorige eeuw, toen de verschillende politieke richtingen zo gepolariseert waren dat niemand met elkaar wilde samenwerken.

In de politiek wilde men daar verandering in en besloot men, dat ze van af dan meer tolerant met elkaar wilden omgaan.

Later ging dat zijn eigen leven leiden en werd heel Nederland als tolerant verklaard. Maar er werd eerst iets anders bedoeld. De Nederlanders zelf zijn nooit tolerant geweest.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:50:51 #87
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211098155
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:42 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Ik zie inmiddels vrij grote hoeveelheden steunbetuigingen aan Palestina, alle moslim'broeders' onder elkaar en behoorlijk veel anti Joodse uitingen om me heen van progressieven. In werkuitingen, op LinkedIn, mensen die ineens van die statusupdates via whatsapp pushen

Echt, WTF man. Ik kan er echt met mijn hersenen niet bij.
Parallelle samenleving die volledig gescheiden is van de normen en waarden die ik ken
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:52:39 #88
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211098170
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het is een grote misvatting dat Nederland tolerant is, maar volgens mij is ze dat zelf ook niet zodra mensen een andere mening toegedaan zijn.

Sowieso slaat die tekst nergens op. (Links) Nederland is antisemitisch? Het zijn bruinhemden? Nogal uitspraken om zonder enige vorm van argumentatie te poneren h. Wel hard moeten lachen om dat gejank over het recht om je niet te laten vaccineren (huh dat recht heb je altijd gehad).
Tolerantie is dan ook iets heel negatiefs

Je vindt dan eigenlijk iets niet ok, je keurt het zelfs eigenlijk af, maar je ziet het met bedekkende termen en acties actief door de vingers.

Tolerantie is verre van acceptatie
pi_211098226
twitter
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211098242
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:50 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik zie inmiddels vrij grote hoeveelheden steunbetuigingen aan Palestina, alle moslim'broeders' onder elkaar en behoorlijk veel anti Joodse uitingen om me heen van progressieven. In werkuitingen, op LinkedIn, mensen die ineens van die statusupdates via whatsapp pushen

Parallelle samenleving die volledig gescheiden is van de normen en waarden die ik ken
Bias.
pi_211098246
quote:

[..]

Eens. Ik maak het zelfs mee binnen de familie. Een broer, behoorlijk christelijk, is op LinkedIn dag in dag uit bezig met het plaatsen van morele teksten die pro-Palestijns en anti-Isral zijn. Het begrip 'social justice warrior' is voor hem uitgevonden. Familie ergert zich aan het arrogante gezwets, maar ja..wat doe je eraan. Daarom doe ik ook niet aan social media. Al die troep hoef ik niet te lezen. Fok! is meer dan genoeg.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:00:27 #92
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211098248
Vlaggen verbranden is het nieuwe 'je moeder is een hoer' roepen tegen proleten met laagstaande oren
pi_211098253
quote:
0s.gif Op
[quote]0s.gif [b]Op vrijdag 27 oktober 2023 09:08 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Constructief stukje zeg. Vooral zo door blijven denken over 'De Israeli', ' De Palestijn', 'De Jood', 'De Islamiet', 'De Nederlander' en waar mogelijk verder aanwakkeren, dan komt het vast een keer goed...
Je vergeet 'de wappie' en de 'schaapachtig volgende'.

Deze vrouw. _O-

En eindigen met dit:

quote:
Denkt u toch goed na voordat u volgende maand gaat stemmen. Maak mij weer blij met mijn Nederlandse paspoort.
Gewoon een ordinair reclamepraatje om maar 'juist' te stemmen.

Tja.

Oh, is al genoemd door @Perrin, nevermind.

quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ze is zelf totaal niet tolerant zelfs, linksstemmenden wegzetten als bruinhemden, en smijten met termen als 'schaapachtig volgenden'.
En, o ja, ze wil dus vooral dat mensen massaal rechts gaan stemmen.

Hoezo tolerant.

Probleem is dat dit soort mensen dat zelf niet eens ziet. Moet er altijd wel een beetje om gniffelen, dit soort openlijke selectieve waarneming en cognitieve dissonantie, ware het niet dat het ook wel triest is.

[ Bericht 17% gewijzigd door Salina op 27-10-2023 11:14:53 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:02:15 #94
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211098257
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:00 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Bias.
Makkelijk antwoord
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:07:48 #95
6484 ExTec
pi_211098294
pi_211098332
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:02 schreef Molo het volgende:

[..]
Makkelijk antwoord
Een logisch antwoord.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:11:20 #97
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211098338
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:10 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Een logisch antwoord.
Vanuit jou wel ja :D
pi_211098364
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:11 schreef Molo het volgende:

[..]
Vanuit jou wel ja :D
Duik de boeken maar weer in, meid.

Jouw perceptie is niet de enige waarheid. Hoeveel "progressieven" ken je nou eigenlijk? Alleen jouw normen en waarden zijn niet leidend in deze samenleving.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2023 10:13:56 ]
pi_211098365
twitter
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:14:53 #100
6484 ExTec
pi_211098382
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:13 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Jouw perceptie is niet de enige waarheid. Hoeveel "progressieven" ken je nou eigenlijk? Alleen jouw normen en waarden zijn niet leidend in deze samenleving.
https://en.wikipedia.org/wiki/Horseshoe_theory
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:15:47 #101
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211098390
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:13 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Je geeft er een mooie spin aan
Met je 'meid', hou daar maar gewoon mee op
pi_211098405
quote:
Wat is je punt met deze link waar blijkbaar veel kritiek op is.
pi_211098409
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:15 schreef Molo het volgende:

[..]
Je geeft er een mooie spin aan
Met je 'meid', hou daar maar gewoon mee op
Is goed, meis.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:18:11 #104
6484 ExTec
pi_211098416
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:17 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Wat is je punt met deze link waar blijkbaar veel kritiek op is.
Dat het redelijk normaal is dat de rechter en linker flanken in elkaar overlopen.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:20:00 #105
6484 ExTec
pi_211098433
Ik heb de afgelopen dagen de meeste tenenkrommende dingen op sociale media gezien, op VS' universiteiten.

Maar ik zal rustig wachten tot iemand gaat betogen dat universiteiten historisch van die rechtse bolwerken zijn.
pi_211098434
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat het redelijk normaal is dat de rechter en linker flanken in elkaar overlopen.
En daaronder staat kritiek op deze theorie. Make it make sense.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:20:32 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211098440
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:48 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
De term 'Nederland is tolerant', slaat/sloeg op de politieke situatie, ergens in de vorige eeuw, toen de verschillende politieke richtingen zo gepolariseert waren dat niemand met elkaar wilde samenwerken.

In de politiek wilde men daar verandering in en besloot men, dat ze van af dan meer tolerant met elkaar wilden omgaan.

Later ging dat zijn eigen leven leiden en werd heel Nederland als tolerant verklaard. Maar er werd eerst iets anders bedoeld. De Nederlanders zelf zijn nooit tolerant geweest.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211098442
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:20 schreef ExTec het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen de meeste tenenkrommende dingen op sociale media gezien, op VS' universiteiten.

Maar ik zal rustig wachten tot iemand gaat betogen dat universiteiten historisch van die rechtse bolwerken zijn.
Welke tenenkrommende dingen.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:24:31 #109
6484 ExTec
pi_211098489
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:20 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ff kijken hoor.

Het projectoren van dat hamas martelaren zijn, vind je dat tenenkrommend?

Dat die joodse studenten zich in een bibliotheek moesten verschuilen, terwijl ze bezig waren de deuren in te trappen, voldoet dat? Deze is volgens mij hier gepost, ook.

Maar ik snap het, mensen die zuigend pro-hamas zijn, vinden daar vanzelfsprekend niks mis mee.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:28:32 #110
13462 BansheeBoy
pi_211098526
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Met terugwerkende kracht lijkt daar helaas toch wat in te zitten. Als je Nederlanders onder elkaar hoort wanneer ze spreken over Moslims. Of als er een Moslim bij zit. Is toch cht een wereld van verschil. Ik vind ze ontzettend laf wilde ik eigenlijk zeggen. Maar daar is het debat niet bij gebaat. Dus ik laat dat maar.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:28:57 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211098528
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Met terugwerkende kracht lijkt daar helaas toch wat in te zitten. Als je Nederlanders onder elkaar hoort wanneer ze spreken over Moslims. Of als er een Moslim bij zit. Is toch cht een wereld van verschil. Ik vind ze ontzettend laf wilde ik eigenlijk zeggen. Maar daar is het debat niet bij gebaat. Dus ik laat dat maar.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211098540
quote:

[..]

Het steunen van Palestina is geen probleem, dat is een recht, dat recht hebben ze ook om te demonstreren voor Palestina. Zelfs ik was pro Palestina tot ik de haat wederom eens zag na dit conflict. Het is Jodenhaat wat ze drijft, gewoon pure Jodenhaat. Zelfs die zogenaamde "goeie" gooien hun maskers af zodra ze merken dat ze vrij hun haat kunnen ventileren. Mensen moeten eens gaan snappen dat de islam op n staat, ten alle tijden, niets is belangrijkers dan de islam.. Dit soort mensen zetten zichzelf buiten de westerse samenleving en het wordt gewoon getolereerd, die ellende blijft maar groeien totdat het dadelijk onhoudbaar wordt, en teveel mensen blijven wegkijken.

Mensen met kinderen in Europa moeten zich echt eens achter de oren krabben en afvragen wat ze hun kinderen aan doen met dit beleid, deze open grenzen en een islamexplosie in Europa met alle gevolgen van dien. Op Geenstijl gisteren ook weer een topic over een hele rits moskeen in Engeland die gewoon haat prediken, in ons Europa gewoon haat prediken tegen niet moslims en het is en blijft doodstil. Die zogenaamde "progressievelingen" bekennen nu ook kleur, nooit meer verhaaltjes over haatzaaien, racisme, polorisatie of de godwins, ze maken er zichzelf massaal schuldig aan op een manier wat ik nog nooit heb meegemaakt in Europa. Maar dit zijn ook geen progressievelingen, dit is gewoon het andere uiterste van het hoefijzer, een club radicalen die te lang gepamperd zijn, te lang een hand boven het hoofd is gehouden en teveel aandacht hebben gekregen voor hun radicale opvattingen. En het wordt tijd dat de fatsoenlijke mensen aan die kant van het politieke spectrum dit gaan inzien, veroordelen en afstand van gaan nemen.
pi_211098545
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:48 schreef christmastsunami het volgende:

De Nederlanders zelf zijn nooit tolerant geweest.
Klopt. Al die discriminerende en racistische Nederlanders van, Indisch, Turks en Marokkaans, Midden-Oosters, en Afrikaans afkomst.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:33:17 #114
13462 BansheeBoy
pi_211098576
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Normaal ben ik niet zo van het anekdotische bewijs. Maar als ik je alleen al laat weten wat ze tijdens het voetbal naar mijn zachte gezichtje slingerde aan racistische leuzen. Zachte gezichtje? Prima! Maar die leuzen moeten ze achterwege laten.

Je wordt in Nederland ook vaak afgerekend op het gedrag van een ander.

Jason.

pi_211098609
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ff kijken hoor.

Het projectoren van dat hamas martelaren zijn, vind je dat tenenkrommend?

Dat die joodse studenten zich in een bibliotheek moesten verschuilen, terwijl ze bezig waren de deuren in te trappen, voldoet dat? Deze is volgens mij hier gepost, ook.

Maar ik snap het, mensen die zuigend pro-hamas zijn, vinden daar vanzelfsprekend niks mis mee.
Wat vul je veel in voor mij, zeg?

Je begrijpt niet dat ik een leven heb en niet alles mee krijg uit het nieuws?

Feit blijft, je ziet wat je wil zien. Helemaal nu met alle algoritme die je mening beinvloeden. Nergens claim ik alwetend te zijn itt velen hier. De waarheid ligt in het midden.

Ik ben niet pro hamas, stop met je vieze leugens.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:37:31 #116
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211098614
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:07 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Ja ga maar inderdaad. Inclusief al die linkse tolerante studentjes die achter de palestijnen staan. Eens kijken hoe lang ze het uit houden onder hamas.

1 tip: doe voorzichtig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:40:59 #117
6484 ExTec
pi_211098645
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:36 schreef Rupibma het volgende:
Je begrijpt niet dat ik een leven heb en niet alles mee krijg uit het nieuws?
Maar de vraag over dat tenenkrommende is dus beantwoord?

quote:
Feit blijft, je ziet wat je wil zien.
Nee, die dingen zijn echt gebeurt.

Ze zijn niet ineens niet gebeurt als ik tactisch "een leven heb en niet alles meekrijg".

quote:
Ik ben niet pro hamas, stop met je vieze leugens.
Ik heb niet gezegd dat jij dat bent. Wie de schoen passe, trekke hem aan.
pi_211098648
twitter
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:42:25 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211098655
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:42 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Dit kan toch echt niet.
1947-2016
pi_211098662
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar de vraag over dat tenenkrommende is dus beantwoord?
[..]
Nee, die dingen zijn echt gebeurt.

Ze zijn niet ineens niet gebeurt als ik tactisch "een leven heb en niet alles meekrijg".
[..]
Ik heb niet gezegd dat jij dat bent. Wie de schoen passe, trekke hem aan.
Hoe is dat beantwoord dan?
pi_211098669
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit kan toch echt niet.
Daar denken ze blijkbaar in de UN heel anders over.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:44:02 #122
6484 ExTec
pi_211098673
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:43 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Jij vroeg er toch naar?

Ik gaf toch voorbeelden?

Maar vooruit, leg hier uit dat het niet tenenkrommend is.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:44:57 #123
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211098678
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:41 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Zie hier de agressor.
1947-2016
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:45:37 #124
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211098689
quote:
[ twitter ]
Het dagelijkse dreigement van Iran. *O*

Biden verzamelt die en print ze op tegeltjes voor aan de muur.

Iran is een beetje als een boze teckel.
pi_211098699
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Op dit soort momenten mis ik hem gewoon.

Hadden we tenminste nog wat om gezamenlijk om te lachen tijdens deze shitshow. :P
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:48:02 #126
6484 ExTec
pi_211098709
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:46 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hadden we tenminste nog wat om gezamenlijk om te lachen tijdens deze shitshow. :P
Totdat ze petje anders staat, en dan is kim ineens "very smart".
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:50:52 #127
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211098728
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:46 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die knakker kan gewoon nog terug komen... :{
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:52:18 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211098737
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Iran is een beetje als een boze teckel.
Hij wil ook een muur zoals zelenski die heeft van putin en laFrov.
1947-2016
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:53:26 #129
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211098748
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:50 schreef Molo het volgende:

[..]
Die knakker kan gewoon nog terug komen... :{
Ja...
}:|
1947-2016
pi_211098774
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jij vroeg er toch naar?

Ik gaf toch voorbeelden?

Maar vooruit, leg hier uit dat het niet tenenkrommend is.
Waarom push je mij een bepaalde richting op?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:59:49 #131
6484 ExTec
pi_211098784
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:57 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Waarom push je mij een bepaalde richting op?
Nou beantwoord of niet?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:05:49 #132
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211098860
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou beantwoord of niet?
Waarom push je mij een richting op?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:07:12 #134
6484 ExTec
pi_211098871
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 11:06 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Waarom push je mij een richting op?
Motiveren om antwoord te geven :)
pi_211098989
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 11:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Motiveren om antwoord te geven :)
Maar waarom? Wat win je?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:16:47 #136
6484 ExTec
pi_211099033
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 11:14 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Maar waarom? Wat win je?
?

Jij stelde de vraag:

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:20 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Wellicht moet je anders geen vragen stellen, als je het antwoord niet wil horen?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:17:31 #137
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211099041
https://www.timesofisrael(...)months-before-oct-7/
Surveillance soldiers warned of Hamas activity on Gaza border for months before Oct. 7
Survivors of massacre on IDF base say they passed information up the chain of command on digging, mapping, training near the fence long before mass onslaught, but were ignored
pi_211099044
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 11:16 schreef ExTec het volgende:

[..]
?

Jij stelde de vraag:
[..]
Wellicht moet je anders geen vragen stellen, als je het antwoord niet wil horen?
Wellicht moeten we deze discussie gaan laten varen, want ik ga niet voldoen aan je stereotypering.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:19:40 #139
6484 ExTec
pi_211099071
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 11:17 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Wellicht moeten we deze discussie gaan laten varen, want ik ga niet voldoen aan je stereotypering.
Helder, je vraagt dus om tenenkrommende dingen, daarvan geef ik voorbeelden, en om het antwoord of deze dingen dat ook zijn echt, uit de weg te gaan, maken we ons er zo van af.

Maar deze is dus van toepassing:

quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 11:16 schreef ExTec het volgende:

pi_211099074
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:43 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Hij gaf gewoon voorbeelden zoals je vroeg. Ik kan daar zelf de studenten die posters van gekidnapte Isralische kinderen van muren rukken/besmeuren nog aan toevoegen. Ze pleiten voor een vrij Palestina, maar kennelijk doet de vrijheid van die Isralische kinderen er voor hen niet toe. Dat durft zich dan humaan te noemen, ik noem dat hypocriet.

Je doet die voorbeelden direct af met 'je ziet wat je wil zien'. Ik vraag me dan af waarom je er dan naar vraagt. Ga dan kijken op socials of je zelf dingen ziet die je wil zien. Post ze hier, benieuwd naar wat voor acties van burgers jij zelf als 'tenenkrommend' zou bestempelen. :)
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_211099220
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 11:19 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Hij gaf gewoon voorbeelden zoals je vroeg. Ik kan daar zelf de studenten die posters van gekidnapte Isralische kinderen van muren rukken/besmeuren nog aan toevoegen. Ze pleiten voor een vrij Palestina, maar kennelijk doet de vrijheid van die Isralische kinderen er voor hen niet toe. Dat durft zich dan humaan te noemen, ik noem dat hypocriet.
Ik noem dat zelfs kwaadaardig.

Denk er eens over na... je rukt posters weg van mensen die gekidnapped zijn. Er is in mijn wereldbeeld geen enkele geldige reden waarom je dat berhaupt zou overwegen, laat staan het te doen!

Maar zoals elk kwaadaardig persoon zien zij zichzelf als de "goede" en hun slachtoffer als de "slechte". Maar ik zou die mensen wel eens willen vragen wat ze ervan hadden gevonden als het hun zoon of dochter was geweest die daar hing.
pi_211099236
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 11:19 schreef KinKiJan het volgende:

[..]

Je doet die voorbeelden direct af met 'je ziet wat je wil zien'. Ik vraag me dan af waarom je er dan naar vraagt. Ga dan kijken op socials of je zelf dingen ziet die je wil zien. Post ze hier, benieuwd naar wat voor acties van burgers jij zelf als 'tenenkrommend' zou bestempelen. :)
Waarom beantwoord jij de vraag die ik hem stelde?
pi_211099241
Er zijn nu eenmaal mensen met verschillende smaken en meningen. Deal with it. Doe ik ook met jullie.
pi_211099243
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ah vandaar dat ze steeds geconcentreerd op bepaalde steden binnenkomen.

Ze kunnen inderdaad niet heel goed richten maar het is onzin om te beweren dat ze dat niet doen.
Klopt precies wat ik schreef
pi_211099246
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 11:38 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Waarom beantwoord jij de vraag die ik hem stelde?
Dit is een forum, 'meid'.
pi_211099250
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De baby's daar worden als extremisten geboren en een leven als gevaarlijke terrorist staat al vast?
Geen idee, dat staat er niet
pi_211099286
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211099311
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 11:39 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Dit is een forum, 'meid'.
Nee, echt?
pi_211099330
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 11:42 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Tja moeten ze die brandstof maar niet gebruiken voor de dagelijks aanvallen op Isral.
pi_211099343
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211099352
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 11:46 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Tja moeten ze die brandstof maar niet gebruiken voor de dagelijks aanvallen op Isral.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:48:30 #152
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211099357
SPOILER: Israel: From the Six-Day War to the Six-Front War
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:50:21 #153
6484 ExTec
pi_211099378
quote:

[..]
Ja, blijft hilarisch, dat ge-"eis" dat israel maar dit of dat moet leveren, terwijl de raketten vanuit gaza nog steeds op israel afgevuurd worden.
pi_211099525
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:58 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
Aan de ene kant van de weg pro-Palestina, de andere kant pro-Isral, met daartussen pro-Hamas. En dat in de VS. Wat een armoede _O- :')
pi_211099537
Edit laat maar.. persoonlijke aanval mag niet.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:08:49 #156
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211099551
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 11:42 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Amnesty, haha. Deze activistische organisatie heeft zich deze oorlog al talloze keren heeft uitgesproken tegen Isral en amper n keer tegen Hamas. Tevens dezelfde organisatie die een paar jaar terug nog banden had met het Moslimbroederschap en andere fundamentalistische moslims. Kortom, dit is lastig serieus te nemen. Amnesty is hetzelfde als bijvoorbeeld de VN, waar anti-Isral sentimenten en antisemitisme heel diep geworteld zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:10:08 #157
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211099566
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:07 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Die komt van een koude kermis thuis, als ze al thuis komt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:11:00 #158
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211099573
twitter

netjes
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:11:49 #159
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211099578
quote:
[ twitter ]
Dat moeten ze n keer proberen, dat is meteen het einde van het Islamtische regime in Iran.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211099590
twitter
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:28:24 #161
6484 ExTec
pi_211099724
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 12:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Die komt van een koude kermis thuis, als ze al thuis komt.
Nee, zij bied de trips aan h.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:29:23 #162
6484 ExTec
pi_211099736
quote:
Dit filmpje is een mooie case om maar gewoon aan Golf Oorlog III te beginnen, bestemming: teheran.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:31:35 #163
330914 Sherlock_Holmes
pi_211099753
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wacht, jij bent een Nederlander?

(of goede afluistertechnieken)
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:33:24 #164
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211099762
Het ligt allemaal aan externe factoren, eigenlijk zijn de leiders van Hamas gewoon mensen net zoals jij en ik, maar ze hebben gewoon een moeilijk jeugd gehad en lijden aan transgenerationele trauma's.

🤡🤡🤡

Saneer de NPO.

twitter
pi_211099801
quote:

[..]
Diesel kan niet gebruikt worden als brandstof voor die raketten
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:44:00 #166
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211099863
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 12:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Diesel kan niet gebruikt worden als brandstof voor die raketten
Maar wel voor de generatoren die de ventilatie voor de tunnels op gang houden.
pi_211099865
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 12:33 schreef HowardRoark het volgende:
Het ligt allemaal aan externe factoren, eigenlijk zijn de leiders van Hamas gewoon mensen net zoals jij en ik, maar ze hebben gewoon een moeilijk jeugd gehad en lijden aan transgenerationele trauma's.

🤡🤡🤡

Saneer de NPO.

[ twitter ]
Wat ik grappig vind is dat Hamas geen seconde, echt geen seconde, zou aarzelen om zo iemand van een gebouw te gooien.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:52:44 #168
13462 BansheeBoy
pi_211099933
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 12:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wacht, jij bent een Nederlander?

(of goede afluistertechnieken)
Nee, ik heb het op de man af gevraagd aan een Nederlander die ik hoog heb zitten.

"Als je er niet bij bent zijn ze veel minder genuanceerd." Je zou het laf en achterbaks kunnen noemen. Ik doe het niet.

pi_211099959
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 12:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Maar wel voor de generatoren die de ventilatie voor de tunnels op gang houden.
Drinkwater en voedsel ook
pi_211100065
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 12:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Amnesty, haha. Deze activistische organisatie heeft zich deze oorlog al talloze keren heeft uitgesproken tegen Isral en amper n keer tegen Hamas. Tevens dezelfde organisatie die een paar jaar terug nog banden had met het Moslimbroederschap en andere fundamentalistische moslims. Kortom, dit is lastig serieus te nemen. Amnesty is hetzelfde als bijvoorbeeld de VN, waar anti-Isral sentimenten en antisemitisme heel diep geworteld zijn.
Is Amnesty dezelfde organisatie die het feit dat ze vervolging wegens homoseksualiteit als te controversieel beschouwden, heel zorgvuldig uit de eigen geschiedenis heeft weggepoetst?
pi_211100099
twitter
pi_211100113
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:07 schreef HiZ het volgende:

[..]
Is Amnesty dezelfde organisatie die het feit dat ze vervolging wegens homoseksualiteit als te controversieel beschouwden, heel zorgvuldig uit de eigen geschiedenis heeft weggepoetst?
Que?
Perplexity zegt dat je sturende vraag onzin is. Ik moet erbij zeggen dat Perplexity het wel heeft over 'vanaf 1991'. Dat is toch alweer 32 jaar
pi_211100171
BBC, Amnesty International, Verenigde Naties, Internationaal Strafhof; welke anti-Isral instituten moet ik nog meer van op de hoogte zijn, "Zelfreflectie"?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:21:58 #174
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211100177
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:12 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
typisch weer
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:24:06 #175
13462 BansheeBoy
pi_211100191
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:21 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
typisch weer
Dat kan je wel vinden. Maar zelf pak ik het ook van, doe kop.

vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:29:16 #176
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211100229
quote:

🤡🤡🤡

Saneer de NPO.

[ twitter ]
Saneren omdat ze iemand iets laten zeggen waar jij het mee oneens bent?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:29:36 #177
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211100231
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 12:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat antisemitisme diepgeworteld is in Amnesty en de VN?
Huilen dan.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:30:11 #178
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211100234
quote:
81s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:29 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Saneren omdat ze iemand iets laten zeggen waar jij het mee oneens bent?
Maar ondertussen wel de bek vol hebben over de woke cancelcultuur.
Huilen dan.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:30:53 #179
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211100236
De VS bouwt de Iron Dome Tamir raketten voor Israel en heeft een eigen variant genaamd SkyHunter

https://www.msn.com/en-us(...)y-shells/ar-AA1iUNtU
Tamir missiles were among the first items to be sent to Israel following the October 7 attack. They are manufactured by U.S.-based RTX, formerly known as Raytheon, in partnership with Israeli company Rafael Advanced Defense Systems. Nearly identical weapons built for the U.S. military are known as SkyHunter missiles.
pi_211100259
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:30 schreef slashdotter3 het volgende:
De VS bouwt de Iron Dome Tamir raketten voor Israel en heeft een eigen variant genaamd SkyHunter

Tamir missiles were among the first items to be sent to Israel following the October 7 attack. They are manufactured by U.S.-based RTX, formerly known as Raytheon, in partnership with Israeli company Rafael Advanced Defense Systems. Nearly identical weapons built for the U.S. military are known as SkyHunter missiles.
Dat vliegtuig van Blinken zat al vol met munitie voor The Iron Dome.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:34:43 #181
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211100264
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:30 schreef slashdotter3 het volgende:

Denk dat we het komend decennium een goed draaiende oorlogsindustrie kunnen verwachten in zowel EU als de VS, Taiwan, Korea. Gelukkig zijn we nog steeds technisch superieur, en ik denk dat we ook maar moeten zorgen dat we dat blijven door bepaalde landen definitief uit te sluiten van bepaalde technieken.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:39:06 #182
6484 ExTec
pi_211100294
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:34 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Gelukkig zijn we nog steeds technisch superieur, en ik denk dat we ook maar moeten zorgen dat we dat blijven door bepaalde landen definitief uit te sluiten van bepaalde technieken.
De grootste, meest innovatieve defensie industrie na het westen is, die van rusland, en die ligt compleet op apegapen. Wat er uit china, iran komt zijn altijd kopieen van. Dus daar hoeven we ons weinig druk over te maken.
pi_211100313
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Que?
Perplexity zegt dat je sturende vraag onzin is. Ik moet erbij zeggen dat Perplexity het wel heeft over 'vanaf 1991'. Dat is toch alweer 32 jaar
Ze hebben zich decennia lang met hand en tand verzet. Ik loop al langer mee dan 32 jaar. Hoef dus niet alleen te vertrouwen op Google om dingen van voor 1992 te weten. Maar opvallend toch hoe moeilijk dat te vinden was he?
pi_211100331
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Omdat dat zo gewoon is.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:45:07 #185
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211100341
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Omdat dat zo gewoon is.
Je bent bekend met Hitchens's razor?
Huilen dan.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:45:40 #186
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211100349
Raket of raketten hebben tel aviv geraakt schijnbaar

edit: gebouw geraakt maar schade valt mee.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:46:16 #187
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211100356
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
De grootste, meest innovatieve defensie industrie na het westen is, die van rusland, en die ligt compleet op apegapen. Wat er uit china, iran komt zijn altijd kopieen van. Dus daar hoeven we ons weinig druk over te maken.
Precies, maar ik refereerde meer aan de voorgaande decennia waar oorlogsindustrie iets vies was. Ik denk dat we wel tot het inzicht zijn gekomen dat dit niet het geval is. Investeren in deze industrie lijkt me nuttig en raadzaam :D
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:48:11 #188
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211100375
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Antithesten serieus nemen :')

oh

wacht

:D
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:50:03 #189
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211100392
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat weglekken van kennis naar China maak ik me wel druk om. Ook al zouden ze alleen maar kopien kunnen maken ( wat niet echt de hele waarheid is) dan nog zien we aan de oorlog in Oekrane dat aantallen op zich ook al een hele factor zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:50:45 #190
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211100401
Holy shit deze had ik nog niet voorbij zien komen :X

twitter
pi_211100420
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
U bent bekend met het Indonesische spreekwoord "een man mag alles eten maar hoeft niet alles te weten"?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:55:27 #192
498210 KoningWouter
pi_211100451
-

[ Bericht 100% gewijzigd door KoningWouter op 27-10-2023 13:57:08 ]
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:56:16 #193
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211100460
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:52 schreef UitStraling het volgende:
een man mag alles eten maar hoeft niet alles te weten
https://www.vlaamswoorden(...)niet%20alles%20weten

quote:
van vrouwenzaken hoeft een man niet op de hoogte te zijn
;) wat te doen vanaaf, pop?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:57:50 #194
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211100472
quote:

🤡🤡🤡

Saneer de NPO.

[ twitter ]
quote:
moeilijk jeugd gehad en lijden aan transgenerationele trauma's
Als je al een wedstrijdje verpissen wil doen met Joden, ga dan juist hier ajb niet over beginnen....
1947-2016
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:00:47 #195
6484 ExTec
pi_211100497
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:50 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat weglekken van kennis naar China maak ik me wel druk om. Ook al zouden ze alleen maar kopien kunnen maken ( wat niet echt de hele waarheid is) dan nog zien we aan de oorlog in Oekrane dat aantallen op zich ook al een hele factor zijn.
Tot op een bepaald punt is dat een factor. rusland doet het zo af en toe redelijk aardig, door human-wave na human-wave te sturen.

Totdat jij technologisch de edge hebt, en dan vlieg je er overheen en gooi je een bom die een vierkante KM uitstuft. En dan maken de aantallen niet meer uit.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:06:02 #196
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211100537
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Tot op een bepaald punt is dat een factor. rusland doet het zo af en toe redelijk aardig, door human-wave na human-wave te sturen.

Totdat jij technologisch de edge hebt, en dan vlieg je er overheen en gooi je een bom die een vierkante KM uitstuft. En dan maken de aantallen niet meer uit.
Dit dus, en geloof me, ik dacht echt dat ik een overtuigd pacifist was. Maar ik begin langzaam tot het besef te komen dat we er niet onderuit komen om ons technische vernuft in te zetten voor de bescherming van onze manier van leven. Oekrane, maar nu ook weer het krankzinnig sadistische Hamas geweld van 7 okt bewijst voor mij dat de wereld vol zit met mensen die geen enkele moeite hebben met slachtpartijen als Bucha (Ukr) danwel de kiboetsen in Isral.

Tegen deze satan werkt maar 1 middel, vuur.

edit:
Overigens geldt mijn mening over de situatie binnen europa, waar mensen kennelijk het plegen van terreur (wederom) een reden vinden om feestend de straat op te gaan. Deze mensen behoren wat mij betreft tot dezelfde levensgevaarlijke categorie, het is levensgevaarlijk om dit soort mensen in je midden te tolereren want kennelijk is voor hen terreur, het verkrachten van kinderen, een legitieme manier van strijden. Dit soort mensen wil je niet in een gezonde maatschappij.

[ Bericht 8% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 27-10-2023 14:15:16 ]
pi_211100596
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:21 schreef moby_jones het volgende:
BBC, Amnesty International, Verenigde Naties, Internationaal Strafhof; welke anti-Isral instituten moet ik nog meer van op de hoogte zijn, "Zelfreflectie"?
Elk instituut dat geen MAGA-ideologie propageert.
Incelfrikandel
pi_211100697
quote:

[..]
Dat lijkt mij ook nogal voorbarig en ongefundeerd. Wat mij een betere vraag lijkt: in hoeverre zijn de onderzoeken van Amnesty relevant voor een conflict als dat van Israel en de Palestijnse gebieden?

Want het is nogal evident dat mensenrechten daar niet worden nageleefd. Een oorlog win je niet met bosjes bloemen.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:25:16 #199
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211100724
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:23 schreef theunderdog het volgende:
Een oorlog win je niet met bosjes bloemen.
witte rozen... rode rozen... de geschiedenis is zo mooi :D
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:27:23 #200
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211100746
quote:

[..]
Het is bekend dat men zich bij beide deze organisaties er een kunst van heeft gemaakt om zich uit te spreken tegen Isral. De afgelopen jaren heeft Isral tientallen veroordelingen vanuit de VN tegen zich gekregen. Dit is natuurlijk heel erg opmerkelijk gezien het feit dat landen zoals Iran, China, Noord-Korea, Libi of Rusland, waar op systematische manier de mensenrechten worden geschonden, slechts enkele hebben gekregen.

En dan hebben we nog de UNRWA, een vluchtelingenorganisatie van VN die jaarlijk flink gefinancierd wordt vanuit allerlei kanten. Zij mogen onder andere in Palestijnse gebieden het onderwijs verzorgen. Helaas gaat dit al jaren hand in hand met antisemitisme. Bijvoorbeeld:

quote:
UNRWA Palestinian textbooks promote antisemitism, hate and violence

Palestinian textbooks issued by UNRWA encourage Palestinian children to "sacrifice their blood to liberate Jerusalem" and incite against Jews and Israelis.

Palestinian textbooks produced by the United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees (UNRWA) contain antisemitic, hateful and violent passages, an IMPACT-se analysis published on Thursday found.

Some of the antisemitic passages include labeling Jews as inherently treacherous in an Islamic education drill. In a grammar exercise, Jews are implied to be impure and that they defile al-Aqsa Mosque. A poem included in the educational content glorifies the killing of Israelis, portraying dying as martyrs by killing Israelis as a "hobby."

One of the hateful and violent ideas taught to Palestinian children can be found in a grammar exercise that encourages Palestinians to "sacrifice their blood to liberate Jerusalem," with terms such as "Jihad warriors" included.

The textbooks were also found guilty of attempting to erase Israel's existence and legitimacy. UNRWA materials erased Israel from its educational content, instead referring to the entire area as Palestine. Students are also tasked with labeling Israeli cities as Palestinian cities with Arabic names, IMPACT-se revealed.

Disinformation on Israel abundant in UNRWA textbooks

Conspiracy theories and disinformation on Israel are also prevalent in the UNRWA textbooks. In some passages, Israel is described as a European state implanted by anti-Arab imperialists. It is also taught that Israel tortures Palestinian prisoners and violently threatens their families.

Palestinian children are also taught fake Israeli policies meant to "erase Palestinian identity." These policies include alleged attempts to "steal and falsify" Palestinian heritage and "erase Jerusalem's cultural heritage."
UNRWA Commissioner-General Philippe Lazzarini met with IMAPCT-se officials two months ago and was presented with the report prior to its publication. In the meeting, IMPACT-se raised concerns over hate materials produced by UNRWA and secrecy over teaching materials.
Zie ook andere bronnen zoals:

US Increases Aid to UNRWA Despite Concerns About Antisemitism Taught in Its Schools
UNWRA chief acknowledges antisemitism and glorification of terrorism in Palestinian textbooks
Beantwoording Kamervragen over het stoppen van subsidies aan de Palestijnse Autoriteit en het United Nations Relief and Works Agency vanwege antisemitisme

En hier kun je ook zelf nog een uitgebreid rapport lezen met talloze voorbeelden.

En dan zullen we als laatste nog even kijken naar de werknemers van deze VN-organisatie. Na de brute slachtpartijen van twee terug in Zuid-Isral door Palestijnse terroristen, posten deze mensen allerlei vreugdevolle en terrorisme verheerlijkende teksten op hun sociale media (draadje):

twitter
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:29:48 #201
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211100765
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:12 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
twitter

Iets langere aanloop oftewel leugens en gedraai.
pi_211100771
twitter
pi_211100778
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is bekend dat men zich bij beide deze organisaties er een kunst van heeft gemaakt om zich uit te spreken tegen Isral. De afgelopen jaren heeft Isral tientallen veroordelingen vanuit de VN tegen zich gekregen. Dit is natuurlijk heel erg opmerkelijk gezien het feit dat landen zoals Iran, China, Noord-Korea, Libi of Rusland, waar op systematische manier de mensenrechten worden geschonden, slechts enkele hebben gekregen.

[ twitter ]
Jammer dat we de apartheid periode in ZA niet op Fok! hebben kunnen meemaken, dan hadden we nog parels van infographics kunnen krijgen als "Zuid Afrika is het ENIGE land met een cultureel boycott van de Verenigde Naties, stop de Blankenhaat"
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:32:26 #204
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211100781
Vraag me af waarom zo'n belangrijke bobo niet in zo'n 70m onder de grond tunnel zit veilig tegen airstrikes

quote:
2s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Madhath Mubashar—Commander of Hamas' Western Khan Yunis Battalion—was eliminated by an IDF aerial strike.

Furthermore, the IDF struck 250+ Hamas targets including a terrorist tunnel network in Gaza that detonated the secondary explosions.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:33:14 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211100787
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:30 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Dat is vreemd, volgens onze vrienden van de Red–Green Alliance betrof dit allemaal propoganda.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:33:41 #206
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211100793
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[ twitter ]

Iets langere aanloop oftewel leugens en gedraai.
Bijna koddig ware het niet walgelijk opzettelijke ignorantie en ontkenning van gruwelijk sadistisch geweld. Typerend wel, en dat maakt het zorgelijk.

En helemaal niet koddig

maar toch
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:34:29 #207
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211100798
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:31 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Jammer dat we de apartheid periode in ZA niet op Fok! hebben kunnen meemaken, dan hadden we nog parels van infographics kunnen krijgen als "Zuid Afrika is het ENIGE land met een cultureel boycott van de Verenigde Naties, stop de Blankenhaat"
Een rare vergelijking. Zuid-Afrika had een apartheidssysteem, Isral heeft dat niet.
pi_211100803
quote:

[..]
Want China, Noord-Korea, Libi en Rusland staan bekend om hun toegankelijkheid. Helemaal als het gaat om onderzoeken naar schendingen van mensenrechten. :D
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:36:28 #209
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211100815
quote:

[..]

Dat betekent nog niet aangenomen resoluties onterecht zijn, of erger nog, een antisemitische grondslag hebben. Zou het ook kunnen dat Isral structureel mensenrechten aan de laars lapt?
Huilen dan.
pi_211100817
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:41 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ze hebben zich decennia lang met hand en tand verzet. Ik loop al langer mee dan 32 jaar. Hoef dus niet alleen te vertrouwen op Google om dingen van voor 1992 te weten. Maar opvallend toch hoe moeilijk dat te vinden was he?
Ik heb het nog niet gevonden en ik hoop dat je mij wil uitleggen waarom iets wat meer dan 32 ( 40? 50? 70? 100?) jaar geleden zou zijn gebeurd betekent dat je een organisatie tot het eind der tijden dit mag moet nadragen. Is voortschrijdend inzicht een vies woord?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:37:12 #211
6484 ExTec
pi_211100821
quote:

Voor AI geld meer dat ze toondoofheid tot een lifestyle verheven hebben.

Snavels op elkaar als er babies vermoord worden, en daarna ultra pedant israel op de vingers tikken omdat ze een palestijn scheef aankijken.

Maar AI is natuurlijk een anachronisme, wat overeind gehouden wordt door donaties van uitstervende boomers. En die boomers, tja, als die een bepaald geloofsartikel hebben, "de zielige palestijn", dan hebben we het idd liever niet over hoe homoseksuelen aldaar behandeld worden, want anders doneren ze niet, en dat protserige pand in londen en de dikke salarissen moeten wel betaald worden natuurlijk.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:39:38 #212
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211100837
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Vraag me af waarom zo'n belangrijke bobo niet in zo'n 70m onder de grond tunnel zit veilig tegen airstrikes
[..]

Misschien zat ie dat wel, alleen dat moment even niet. Drie weken is erg lang zonder luchthappen.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:39:49 #213
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211100842
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat betekent nog niet aangenomen resoluties onterecht zijn, of erger nog, een antisemitische grondslag hebben. Zou het ook kunnen dat Isral structureel mensenrechten aan de laars lapt?
Als je van mening bent dat er geen sprake is van kolonialisme of onderdrukking dan begrijp ik wel dat hij alle tikken op vingers van VN Human Rights Council zwaar onterecht vindt...
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:40:11 #214
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211100844
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee, dat is niet het geval. Tenzij jij oprecht wilt geloven dat Isral daadwerkelijk erger is dan de eerdere genoemde landen. En het valt trouwens ook op dat je de rest van mijn post negeert.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Als je van mening bent dat er geen sprake is van kolonialisme of onderdrukking dan begrijp ik wel dat hij alle tikken op vingers van VN Human Rights Council zwaar onterecht vindt...
Dat is er inderdaad ook niet en er is je ook uitgelegd waarom niet.

Kolonialisme ook echt :')_! _O- . Je weet niet waar je het over hebt.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:42:29 #216
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211100869
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat is niet het geval. Tenzij jij oprecht wilt geloven dat Isral daadwerkelijk erger is dan de eerdere genoemde landen.
Wat is dit voor rare logica?
quote:
En het valt trouwens ook op dat je de rest van mijn post negeert.
[..]
Dat is er inderdaad ook niet en er is je ook uitgelegd waarom niet.

"ZE BOUWEN SLECHTS HUISJES EN DORPJES"

Huilen dan.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:44:31 #217
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211100880
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:40 schreef HowardRoark het volgende:

Allerlei mensenrechtenorganisaties spreken daarover. Er zijn zelfs Israelische organisaties die dat bijhouden. Volgens mij ben je de enige met de kolonisten zelf die het ontkennen.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:45:18 #218
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211100889
Vanuit het veilige Qatar over de mensen thuis.

twitter
pi_211100894
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Holy shit deze had ik nog niet voorbij zien komen :X

[ twitter ]
Hoe weten ze eigenlijk zo zeker dat ze een commander of wat dan ook te pakken hebben? Krijgen ze een belletje van Hamas? 'Ja, jullie hebben 'm :( ' Of hoe werkt dat?
pi_211100901
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:45 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Hoe weten ze eigenlijk zo zeker dat ze een commander of wat dan ook te pakken hebben? Krijgen ze een belletje van Hamas? 'Ja, jullie hebben 'm :( ' Of hoe werkt dat?
Denk dat ze mannetjes hebben tussen Hamas die informatie doorspelen.
En ze hebben al eerder aangetoond dat ze gesprekken af kunnen luisteren.
pi_211100905
quote:

[..]
Er staat een killfeed rechtsboven in het scherm.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:48:11 #222
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211100913
Die kolonisten zijn ook knettergek. Ik zie geen enkele reden om dit te verdedigen. Net als de fundamentalistische joden. Het wordt wat mij betreft echt tijd dat daar een flinke vredesmacht gaat zitten en dat het gewoon afgelopen is.

Ik zeg allemaal de tiefus seculariseren en al die religekken terugtrappen naar waar ze horen, zichzelf schamend, achter het gordijn. Met hun rare hekserij
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:48:20 #223
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211100914
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat is dit voor rare logica?
Ik ga in op wat jij post. Jij lijkt te denken dat er een kern van waarheid zit alle veroordelingen van de VN.
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
"ZE BOUWEN SLECHTS HUISJES EN DORPJES"

Inderdaad, er worden daar huizen en dorpjes gebouwd. Dat heb je goed begrepen. Met 'kolonialisme' of een 'apartheidsstaat' heeft dat niets te maken. Misschien moet je jezelf eens afvragen waarom jij vindt dat die mensen daar niet zouden mogen wonen. Maar dit hebben we natuurlijk eerder ook al besproken en verder dan wat antizionistische onderbuikgevoelens of een linkje van Amnesty, komen we dan niet.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:50:29 #224
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211100929
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:48 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Die kolonisten zijn ook knettergek. Ik zie geen enkele reden om dit te verdedigen. Net als de fundamentalistische joden. Het wordt wat mij betreft echt tijd dat daar een flinke vredesmacht gaat zitten en dat het gewoon afgelopen is.

Ik zeg allemaal de tiefus seculariseren en al die religekken terugtrappen naar waar ze horen, zichzelf schamend, achter het gordijn. Met hun rare hekserij
Hilltop Youth is een groot probleem, dat zijn hele vervelende radicalen. Maar dat is iets heel anders dan dat er daar geen Joden zouden mogen wonen. Dit laatste argument wordt telkens gemaakt door degenen met Palestijnse sympathien.
pi_211100931
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, er worden daar huizen en dorpjes gebouwd. Dat heb je goed begrepen. Met 'kolonialisme' of een 'apartheidsstaat' heeft dat niets te maken. Misschien moet je jezelf eens afvragen waarom jij vindt dat die mensen daar niet zouden mogen wonen. Maar dit hebben we natuurlijk eerder ook al besproken en verder dan wat antizionistische onderbuikgevoelens of een linkje van Amnesty, komen we dan niet.
Ben je er nu ook voor dat de mensen in Gaza in Tel Aviv mogen wonen, speel gewoon eens effe open kaart
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:52:38 #226
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211100947
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:50 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Ben je er nu ook voor dat mensen in Gaza in Tel Aviv mogen wonen, speel gewoon eens effe open kaart
Er wonen toch gewoon Arabieren in Tel-Aviv? 25% van alle Isralische staatsburgers zijn Arabieren.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:52:40 #227
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211100948
Dat je apartheidsstaat betwist kan ik me nog voorstellen, daar is internationaal ook veel discussie over maar kolonialisme ontkennen is echt lachwekkend.
pi_211100953
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:46 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Denk dat ze mannetjes hebben tussen Hamas die informatie doorspelen.
En ze hebben al eerder aangetoond dat ze gesprekken af kunnen luisteren.
Dus ze gokken maar wat :P
pi_211100963
'Isralische kolonisten zijn klein en de VN is groot, dat is niet eerlijk'.
Incelfrikandel
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:55:07 #230
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211100974
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hilltop Youth is een groot probleem, dat zijn hele vervelende radicalen. Maar dat is iets heel anders dan dat er daar geen Joden zouden mogen wonen. Dit laatste argument wordt telkens gemaakt door degenen met Palestijnse sympathien.
Ik beweer niets, ik zie alleen knettergekken andere knettergekken continu de hersens inslaan gevoed door een superioriteitswaan gebaseerd op krankzinnige overtuigingen, van beide kanten. Nul begrip voor, of respect.

doe normaal, woon samen, eet een broodje falaffel of hoe heet rotzooi

goddomme man :D
pi_211100982
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:48 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

Het idee is in de basis goed, maar geen enkel land gaat de verantwoordelijkheid nemen voor een vredesmacht daar. Helaas.
Incelfrikandel
pi_211100986
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat je apartheidsstaat betwist kan ik me nog voorstellen, daar is internationaal ook veel discussie over maar kolonialisme ontkennen is echt lachwekkend.
En alles en iedereen die ook maar een klein beetje kritiek op Isral durft te hebben meteen maar anti-semitsch noemen is toch wel een kansloos discussietrucje met een baard van hier tot Tokyo ondertussen.
pi_211100998
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er wonen toch gewoon Arabieren in Tel-Aviv? 25% van alle Isralische staatsburgers zijn Arabieren.
Beantwoord gewoon de vraag of je vindt dat mensen in Gaza en de Westelijke Jordaanoever buiten de nederzettingen evengoed toegang moeten hebben tot Israel of dat dat vrijverkeer alleen geldt voor Isralische staatsburgers die in de westelijke Jordaanoever willen wonen
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:59:37 #234
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211101009
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
quote:
kolonialisme (het; o)
1
het verschijnsel dat landen andere landen in bezit nemen en als kolonin exploiteren
Dat is dus wat je een aantal eeuwen geleden zag, dat een land een ander land in het bezit neemt en dit nieuwe veroverende gebied gaat exploiteren. Dit heeft dan voornamelijk betrekking op de grondstoffen, maar kan ook gaan om de lokale bevolking via slavernij of het onderdrukking van de lokale cultuur.

Daar is in Isral inderdaad geen sprake van.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:59:47 #235
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211101010
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ga in op wat jij post. Jij lijkt te denken dat er een kern van waarheid zit alle veroordelingen van de VN.
Jij claimt dat veroordelingen van de VN voortkomen uit antisemitisme omdat andere landen die systematisch mensenrechten schenden minder vaak veroordeeld worden door de VN. Wat is dat voor belachelijke redenering? Hoe vaak andere landen wel of niet veroordeeld worden doet natuurlijk niks af aan de zaken waar Isral schuldig aan is.
quote:
[..]
Nee inderdaad, door de Isralische overheid aangemoedigde en gesteunde fanatieke religieuzen die mensen onteigenen en met geweld verjagen heeft helemaal niks met kolonialisme te maken.

Huilen dan.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:04:46 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211101044
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:57 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Beantwoord gewoon de vraag of je vindt dat mensen in Gaza en de Westelijke Jordaanoever buiten de nederzettingen evengoed toegang moeten hebben tot Israel of dat dat vrijverkeer alleen geldt voor Isralische staatsburgers
De tragische realiteit is dat uit vrijheidsoverwegingen dit simpelweg niet kan. En we hebben op 7 oktober allemaal kunnen zien wat er gebeurd als er een paar gaten in het hek zitten rond de Gazastrook. In in ideaal scenario zouden Palestijnse burgers gewoon toegang hebben tot Isral en vice-versa.
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Jij claimt dat veroordelingen van de VN voortkomen uit antisemitisme omdat andere landen die systematisch mensenrechten schenden minder vaak veroordeeld worden door de VN. Wat is dat voor belachelijke redenering? Hoe vaak andere landen wel of niet veroordeeld worden doet natuurlijk niks af aan de zaken waar Isral schuldig aan is.
Een anti-Isral sentiment en antisemitisme spelen inderdaad een rol. Anders zou er A) wel een evenredigere verdelingen van VN-veroordelingen zijn en zou men B) in zulke VN-scholen ook het antisemitisme keihard aanpakken, dat gebeurd in beide gevallen niet.
quote:
[..]
Nee inderdaad, door de Isralische overheid aangemoedigde en gesteunde fanatieke religieuzen die mensen onteigenen en met geweld verjagen heeft helemaal niks met kolonialisme te maken.

[ afbeelding ]
Klopt. Dat heeft niets met kolonialisme te maken, dat is het verjagen van mensen. En dat is ook gewoon ontoelaatbaar.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:04:58 #237
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211101046
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:
'Isralische kolonisten zijn klein en de VN is groot, dat is niet eerlijk'.
Fun fact, in 1948 was het alle moslimlanden samen tegen kleine Israel, Goliath tegen David. In de jaren 70 toen het duidelijk werd dat de moslims nooit militair zouden winnen werd de narrative omgeturnd naar Goliath Israel tegen de zielige Palestijnen David. Vermoedelijk op advies van de USSR
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:08:36 #238
330914 Sherlock_Holmes
pi_211101072
Leuk voor Hamas dat andere partijen hun probleem op termijn zullen oplossen.

Zou ze geen vrijheidsstrijders willen noemen, zoals veel mensen, maar petje af voor hun tactische inzichten.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:09:13 #239
13462 BansheeBoy
pi_211101078
Ik heb een soort ingebouwd mechanisme ontwikkeld. Wanneer iemand antisemitisme roept activeer ik en ga ik JUIST luisteren naar de inhoud. Deze term wordt veels te vaak misbruikt.

Geldt overigens ook voor de termen racisme en discriminatie. Maar daar irriteer ik me minder aan.

Jason.

[ Bericht 3% gewijzigd door BansheeBoy op 27-10-2023 15:16:53 ]
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:09:39 #240
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211101080
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:04 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Fun fact, in 1948 was het alle moslimlanden samen tegen kleine Israel, Goliath tegen David. In de jaren 70 toen het duidelijk werd dat de moslims nooit militair zouden winnen werd het verhaal omgeturnd van Goliath Israel vs zielige Palestijnen David. Vermoedelijk op advies van de USSR
Ja dat hier al decennia een strijd over de rug van de Palestijnen wordt gevoerd is wel duidelijk, er is werkelijk niemand die zich bekommert om die mensen zelf, ze worden schaamteloos als een pion ingezet door zowel hun eigen leiders, Hamas, als de grotere machten.
pi_211101088
quote:

[..]
Fun fact, in 1948 was het alle moslimlanden samen tegen kleine Israel, Goliath tegen David. In de jaren 70 toen het duidelijk werd dat de moslims nooit militair zouden winnen werd de narrative omgeturnd naar Goliath Israel tegen de zielige Palestijnen David. Vermoedelijk op advies van de USSR
Die overmacht is er sinds de jaren '70 ook militair niet meer, en dat is maar goed ook. Daar had de USSR weinig mee van doen.
Incelfrikandel
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:11:40 #242
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211101095
quote:

[..]
Fun fact, in 1948 was het alle moslimlanden samen tegen kleine Israel, Goliath tegen David. In de jaren 70 toen het duidelijk werd dat de moslims nooit militair zouden winnen werd het verhaal omgeturnd van Goliath Israel vs zielige Palestijnen David. Vermoedelijk op advies van de USSR
Tja, laten we het vooral maar niet hebben over al die keren dat de Arabische en Islamtische landen zonder reden Isral hebben aangevallen, dat past immers niet binnen het gewenste narratief van sommigen.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:11:50 #243
330914 Sherlock_Holmes
pi_211101097
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb een soort ingebouwd mechanisme ontwikkeld. Wanneer iemand antisemitisme roept activeer en ik ga JUIST luisteren naar de inhoud. Deze term wordt veels te vaak misbruikt.

Ja, net als racist.

Dat is in elk geval wel consistent hier op het forum. Al denk ik dat jij op 1 van de 2 er iets anders in zult staan (haha).
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:13:06 #244
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211101108
Heel vreemd dat er steeds dingen worden aangehaald die andere landen hebben gedaan om je eigen daden goed te praten.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:14:59 #245
13462 BansheeBoy
pi_211101125
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ja, net als racist.

Dat is in elk geval wel consistent hier op het forum. Al denk ik dat jij op 1 van de 2 er iets anders in zult staan (haha).
ahaha! Toevallig vul ik hem net aan. Check de post opnieuw.

pi_211101131
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja dat hier al decennia een strijd over de rug van de Palestijnen wordt gevoerd is wel duidelijk, er is werkelijk niemand die zich bekommert om die mensen zelf, ze worden schaamteloos als een pion ingezet door zowel hun eigen leiders, Hamas, als de grotere machten.
zie eigenlijk geen. toekomst meer voor ze. Las vandaag dat een 15 jarig kind in gaza al 5 oorlogen heeft meegemaakt
pi_211101137
Het parlement van het land van "vrede" en "recht" be like :r :r :r

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211101181
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Heel vreemd dat er steeds dingen worden aangehaald die andere landen hebben gedaan om je eigen daden goed te praten.
Omdat het oneerlijk is om kritiek te hebben op Isral, piep-piep hallo.
Incelfrikandel
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:22:28 #249
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211101186
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:16 schreef bitterbal het volgende:

[..]
zie eigenlijk geen. toekomst meer voor ze. Las vandaag dat een 15 jarig kind in gaza al 5 oorlogen heeft meegemaakt
Nja.. dat is wat cru, maar ik ben er wel van overtuigd dat ze het op eigen kracht niet gaan redden, ook als Hamas met wortel en tak is uitgeroeid. Ik denk zelf ook dat het gewoon niet goed gaat komen, ja er komt weer een wapenstilstand, vanzelfsprekend, maar terreur zal weer oplaaien, repercussies, alles.

Het is een eindeloze herhaling van zetten en het is diep treurig.

Ik maak me daar echt zorgen over, maar ik maak me meer zorgen over de situatie hier, in europa. Als we nu niet heel erg goed opletten loopt het ook hier definitief uit de hand en kunnen we niet anders dan een muur rond vlieland zetten.
pi_211101193
Er is geen vergelijkbaar land geweest he zoals dit?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:24:47 #251
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211101200
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Goed dat je dit zegt. Was jij niet degene die vlak na het terrorisme van 7 oktober (zonder enige veroordeling van deze gruwelijke aanslagen) hier meteen begon over hoe Isral maar even 'Palestina' moest erkennen en hun land geven?
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:16 schreef Slayage het volgende:
Het parlement van het land van "vrede" en "recht" be like :r :r :r

[ twitter ]
Welke oorlogsmisdaden hebben we het hier over?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:25:18 #252
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211101202
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:23 schreef bitterbal het volgende:
Er is geen vergelijkbaar land geweest he zoals dit?
elke kronkel van de europese grenzen staat garant voor vele liters bloed, het was een ramp. Nergens zoveel oorlog als hier tot we eindelijk doorkregen dat religie misschien wel eens niet zo handig was en dat we het beter konden reduceren tot daar waar het hoort, net als porno, achter de gordijntjes.
pi_211101207
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211101211
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:25 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
elke kronkel van de europese grenzen staat garant voor vele liters bloed, het was een ramp. Nergens zoveel oorlog als hier tot we eindelijk doorkregen dat religie misschien wel eens niet zo handig was en dat we het beter konden reduceren tot daar waar het hoort, net als porno, achter de grodijntjes.
nee maar bedoel een vergelijkbare situatie waarbij het bezette land zelfstandig verder kon?
pi_211101212
quote:

[..]
Fun fact, in 1948 was het alle moslimlanden samen tegen kleine Israel, Goliath tegen David.
Er was geen enkel moment in de oorlog van '48 waar de IDF niet veruit de meeste troepen tot zijn beschikking had omdat er al jarenlang een burgeroorlog woede in het mandaatgebied voor de onafhankelijkheid werd uitgeroepen
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:27:33 #256
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211101219
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:26 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nee maar bedoel een vergelijkbare situatie waarbij het bezette land zelfstandig verder kon?
Je bedoelt, een klein land die volledig afhankelijk is van een ander land en die dat land vervolgens aanvalt en op een krankzinnige manier de oorlog verklaart...

Tja, ik weet niet... het is wel heel erg krankzinnig, maar ik zou niet opkijken... ik weet het niet

zoals vaak
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:27:37 #257
330914 Sherlock_Holmes
pi_211101220
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
ahaha! Toevallig vul ik hem net aan. Check de post opnieuw.

Toevallig, na mijn opmerking :7

Wel schattig hoor. We maken er een notitie van.

En persoonlijk denk ik dat racisme je wel dwars zit wanneer je bij mensen hierover gaat informeren. Maar dat zeg ik als iemand met een NL ouder, dus wat weet ik ervan :{
pi_211101224
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:27 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Je bedoelt, een klein land die volledig afhankelijk is van een ander land en dat vervolgens aanvalt en op een krankzinnige manier de oorlog verklaart...

Tja, ik weet niet... het is wel heel erg krankzinnig, maar ik zou niet opkijken... ik weet het niet

zoals vaak
nou afhankelijk gehouden wordt ook :P

Maar waarbij uiteindelijk de bezetter zijn handen er van af heeft getrokken :P
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:29:06 #259
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211101231
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:28 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nou afhankelijk gehouden wordt ook :P

Maar waarbij uiteindelijk de bezetter zijn handen er van af heeft getrokken :P
Ja doei, er zijn miljarden in Gaza gepompt he. Dat ze liever een grote voorraad raketten hebben dan paracetamol is verder ook een keuze
pi_211101238
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja doei, er zijn miljarden in Gaza gepompt he. Dat ze liever een grote voorraad raketten hebben dan paracetamol is verder ook een keuze
je kan niet verwachten dat de bezette zich niet richt op verzet toch :P' Ondanks de 'goede bedoelingen' van israel
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:30:19 #261
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211101240
Nou zou ik in die kuthitte ook een gigantische voorraad raketjes kopen heur :9

En twisters
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:30:29 #262
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211101241
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Omdat het oneerlijk is om kritiek te hebben op Isral, piep-piep hallo.
Kritiek op Isral kan natuurlijk gewoon prima. Het is alleen jammer dat dit zo moeilijk lijkt voor veel mensen zonder het opgooien van allerlei leugens of het verwachten dat Isral voor een onhaalbare standaard wordt gehouden. Er zijn hier nog heel weinig constructieve bijdrages geweest, waarin users het huidige beleid of handelen van Isral bekritiseerden maar tevens met een andere constructieve oplossing kwamen. Dat is veelzeggend.
pi_211101242
of was de gedacht als israel maar gul genoeg is zullen ze zich wel neerleggen bij de situatie?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:30:39 #264
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211101243
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:30 schreef bitterbal het volgende:

[..]
je kan niet verwachten dat de bezette zich niet richt op verzet toch :P' Ondanks de 'goede bedoelingen' van israel
Gaza was niet bezet, sinds 2005 niet
pi_211101245
Ik lees net dat IDF Iron beam gaat gebruiken / testen in het huidige conflict?
pi_211101246
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Gaza was niet bezet, sinds 2005 niet
afgesloten en afhankelijk gemaakt toch?
pi_211101250
Kritiek op Isral kan natuurlijk gewoon prima. Het is alleen jammer dat dit zo moeilijk lijkt voor veel mensen zonder het opgooien van allerlei internationale mensenrechten
pi_211101251
nou goed de gazanen kunnen eigenlijk ook geen kant op. Israel ene grensovergang, egypte de andere. Dan rest ze nog 1 manier en dat is via zee
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:32:17 #269
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211101254
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Goed dat je dit zegt. Was jij niet degene die vlak na het terrorisme van 7 oktober (zonder enige veroordeling van deze gruwelijke aanslagen) hier meteen begon over hoe Isral maar even 'Palestina' moest erkennen en hun land geven?

Wat ook nog steeds moet gebeuren.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:33:13 #270
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_211101260
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:31 schreef moby_jones het volgende:
Kritiek op Isral kan natuurlijk gewoon prima. Het is alleen jammer dat dit zo moeilijk lijkt voor veel mensen zonder het opgooien van allerlei internationale mensenrechten
Stomme mensenrechten ook. Blegh.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_211101263
bij van die eindeloze conflicten in afrika kan je er nog een grens tussen zetten en dan kunnen ze de andere kant op maar dat gaat hier ook niet
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:34:01 #272
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211101270
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:31 schreef bitterbal het volgende:

[..]
afgesloten en afhankelijk gemaakt toch?
Afgesloten? Isral heeft haar grenzen gesloten, rigoureus, maar er is nog een grens he, die open gevangenis wordt door twee, en niet 1 land in stand gehouden. De antipathie van Isral kan ik nog nuanceren, maar de geloofsbroeders die zelfs de grens met 4 meter hoge betonblokken sluit....

er is geen enkele verplichting voor Israel om Gaza te voorzien van wat dan ook, en dat zij zelf hun waterleiding weer de grond uit trekken is een keuze, je kan je geld uitgeven aan infrastructuur, kan een gevechtstunnel zijn, of een waterzuivering.

tja
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:34:02 #273
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211101271
quote:
Oei zeg, mensenrechten. Moeten we niet aan beginnen...

Wat is dit nou weer?
pi_211101283
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:34 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Afgesloten? Isral heeft haar grenzen gesloten, rigoureus, maar er is nog een grens he, die open gevangenis wordt door twee, en niet 1 land in stand gehouden. De antipathie van Isral kan ik nog nuanceren, maar de geloofsbroeders die zelfs de grens met 4 meter hoge betonblokken sluit....

er is geen enkele verplichting voor Israel om Gaza te voorzien van wat dan ook, en dat zij zelf hun waterleiding weer de grond uit trekken is een keuze, je kan je geld uitgeven aan infrastructuur, kan een gevechtstunnel zijn, of een waterzuivering.

tja
nou goed laat ze dan via zee weg gaan, volgens mij worden ze dan ook beschoten?

maar je hebt gelijk.Egypte is ook niet vriendelijk als medemoslim
pi_211101290
quote:

[..]
Jij claimt dat veroordelingen van de VN voortkomen uit antisemitisme omdat andere landen die systematisch mensenrechten schenden minder vaak veroordeeld worden door de VN. Wat is dat voor belachelijke redenering?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het belachelijke niet zie...

Hoe noem jij het dan? Eerlijk?
quote:
Hoe vaak andere landen wel of niet veroordeeld worden doet natuurlijk niks af aan de zaken waar Isral schuldig aan is.
In dit geval is het vergelijken wel terecht. Er wordt ook niet iets goedgepraat; de beweegredenen van de veroordelingen worden in twijfel getrokken.
quote:
[..]

[ afbeelding ]
Wanneer gebeurde dat dan voor het laatst in Gaza?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:36:06 #276
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211101292
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:32 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wat ook nog steeds moet gebeuren.
Isral heeft daar geen enkele reden toe. Het zijn de Arabieren/Palestijnen die Isral niet willen erkennen en tot op heden elke mogelijkheid tot een vredesakkoord hebben afgewezen. Zelfs het VN-verdelingsplan van 1947 werd afgewezen.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:36:22 #277
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211101296
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:34 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nou goed laat ze dan via zee weg gaan, volgens mij worden ze dan ook beschoten?

maar je hebt gelijk.Egypte is ook niet vriendelijk als medemoslim
Daarom, de solidariteit van de geloofsbroeders beperkt zich tot schuimbekkend de straat opgaan, meer niet... of wel.. dooie leraren, dit dat, maar dat hoort kennelijk bij de festiviteiten.

Verder nul solidariteit bij deze mensen, evenals voor de Yezidi's of de Oeigoeren, of de Yemeniten, het boeit ze eigenlijk geen ene zak. :')
pi_211101308
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:34 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Afgesloten? Isral heeft haar grenzen gesloten, rigoureus
Is Israel nu ook een eiland voor de kust van Gaza of denk je dat de zeekust van Gaza tot Israel behoort
pi_211101309
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Daarom, de solidariteit van de geloofsbroeders beperkt zich tot schuimbekkend de straat opgaan, meer niet... of wel.. dooie leraren, dit dat maar dat hoort bij de festiviteiten. Verder nul solidariteit bij deze mensen, evenals voor de Yezidi's of de Oeigoeren, of de Yemeniten, het boeit ze eigenlijk geen ene zak.
Ja geloof dat de egyptenaren bang zijn voor moslimbroederschap fans? Maar je hebt gelijk maar hoe komt het dan nog goed voor de gazanen?

Ze kunnen dan gewoon echt geen kant meer op. Terwijl de meeste gazanen gewoon een normaal leven willen hebben -O-
pi_211101313
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:37 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Is Israel nu ook een eiland voor de kust van Gaza of denk je dat de zeekust van Gaza tot Israel behoort
de zee is dan nog de enige optie mochten ze volledig zelfstandig worden.
pi_211101318
Dat jongeren de Isralische staatspropaganda niet geloven komt door TikTok y'all _O-

Thread

twitter

twitter

[ Bericht 16% gewijzigd door Slayage op 27-10-2023 15:44:25 ]
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:40:16 #282
13462 BansheeBoy
pi_211101323
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Toevallig, na mijn opmerking :7

Ja, maar voor ik hem had gelezen. Erg toevallig. Je kent je eigenheimers wel. In die zin ben ik een gigantisch kruimig bintje.

vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:40:27 #283
330914 Sherlock_Holmes
pi_211101324
quote:
Grote woorden maken de meeste indruk. Zelf ben ik bijvoorbeeld ook weleens (on-line) voor racist uitgemaakt en waarschijnlijk door mensen die een stuk lichter zullen zijn :')

En als er genocide wordt geroepen dan ben je wel een erg ongevoelige hufter wanneer je daar tegenin gaat.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:41:17 #284
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211101331
quote:

[..]
Vaak heeft Hamas een blije trotse aankondiging inclusief posters (die dan weer niet van de muren getrokken worden) over wie er zojuist tot martelaarschap is geroepen.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:42:25 #285
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211101342
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Daarom, de solidariteit van de geloofsbroeders beperkt zich tot schuimbekkend de straat opgaan, meer niet... of wel.. dooie leraren, dit dat, maar dat hoort kennelijk bij de festiviteiten.

Verder nul solidariteit bij deze mensen, evenals voor de Yezidi's of de Oeigoeren, of de Yemeniten, het boeit ze eigenlijk geen ene zak. :')
Die kwesties kan men niet gebruiken om af te geven op het enige Joodse land ter wereld, dus dan is het niet meer interessant.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:43:50 #286
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211101351
twitter

400 lichaamsdelen :X
pi_211101355
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:43 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
400 lichaamsdelen :X
pi_211101357
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die kwesties kan men niet gebruiken om af te geven op het enige Joodse land ter wereld, dus dan is het niet meer interessant.
Arabieren waren daarentegen helemaal ok met de bezetting van Algerije door de Fransen, echt heus waar ze zijn alleen maar boos op israel omdat racisme en zo
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:45:36 #289
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211101361
twitter

Dit vond ik ook wel een mooie. Prima als je pro-Palestina wilt zijn, maar ga even bij jezelf te rade op sommige punten en bij sommige acties of dat nou echt opkomen voor de Palestijnse zaak behelst.
pi_211101366
quote:
Even zonder dollen, met veel (pro-)Isralirs kun je prima een gesprek voeren mensenrechten. Maar met een aanzienlijk deel ook niet. Een paar pagina's terug was er nog een autoritaire clown die de npo wilde saneren voor een gast met een geplagieerd betoog van Hannah Arendt.
Incelfrikandel
pi_211101367
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:39 schreef Slayage het volgende:
Dat jongeren de Isralische staatspropaganda niet geloven komt door TikTok y'all _O-

Thread
Mwoa, zit wel wat in. Gisteravond viel ik nog in slaap met een TikTok filmpje waarin iemand 'dual citizenship'-Amerikanen wist aan te wijzen die prominente rollen vervullen bij CDC en Pfizer/Moderna tijdens een committee meeting, en toen ik wakker werd was ie weg.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:47:43 #292
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211101370
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:38 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Ja geloof dat de egyptenaren bang zijn voor moslimbroederschap fans? Maar je hebt gelijk maar hoe komt het dan nog goed voor de gazanen?

Ze kunnen dan gewoon echt geen kant meer op. Terwijl de meeste gazanen gewoon een normaal leven willen hebben -O-
Nja, weet je we zitten op FOK! we gaan het toch niet oplossen, en zelfs als van wel he, dat jij bijvoorbeeld komt met een briljante oplossing, dan kan je gaan bellen he, ze nemen gewoon niet op!

Hoorde ik van een kennis
pi_211101376
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nja, weet je we zitten op FOK! we gaan het toch niet oplossen, en zelfs als van wel he, dat jij bijvoorbeeld komt met een briljante oplossing, dan kan je gaan bellen he, ze nemen gewoon niet op!

Hoorde ik van een kennis
ja maar er is denk ik geen oplossing
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:49:27 #294
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211101380
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, maar voor ik hem had gelezen. Erg toevallig. Je kent je eigenheimers wel. In die zin ben ik een gigantisch kruimig bintje.

Meer zo'n aardappel waar je in volle moed aan begint maar dat je blijft wegsnijden tot er niets meer over is, en je weet sowiederwiesowie, bij 1 plekje zijn ze eigenlijk al giftig.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:51:51 #295
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211101390
Maar dat je jezelf identificeert met een nachtschade is wel illustratief, je kan weer gaan hoor
pi_211101402
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke oorlogsmisdaden hebben we het hier over?
https://ihl-databases.icr(...)gciv-1949/article-49

quote:
The Occupying Power shall not deport or transfer parts of its own civilian population into the territory it occupies.
pi_211101413
Ik zat gisterenavond te denken aan al die discussies hier over Israel, Palestina, Jodendom, Islam.. die de afgelopen weken echt ALLE kanten op ging en nog steeds gaat.

Hebben zijzelf -de religieuzen- eigenlijk nog wel in de gaten hoe zij overkomen op niet-gelovigen? :N
En naar mijzelf toe, begrijp ik nog wel waar ik nu naar zit te kijken?

Toen bedacht ik me het volgende, wat nu als dit het geval is: https://en.wikipedia.org/wiki/Two-Face Harvey 2-Face, ofwel een Januskop.. iemand die lijfelijk gezien 1 is, maar eigenlijk ook 2! (laat ik het bij 2 houden voor het gemak)

De ene persoon heeft kritiek f lofzang bij gezicht 1 van Israel. Een ander persoon heeft weer kritiek f een lofzang, bij gezicht 2.

Zo kan het dus zijn, en dit is zo vreselijk geniepig, dat je a) anti-semitisme bestrijdt b) daarbij geen Joodse levens spaart, en over lijken gaat om anti-semitisme te bestrijden.

Of, andersom, dat je a) Joodse levens wilt redden / sparen, b) maar dat je daarvoor (tijdelijk) als anti-semiet overkomt omdat niemand dat verschil begrijpt.

Dat, is maar op 1 manier technisch mogelijk: Zij heeft 2 gezichten, en men staat niet toe, dat IK dat constateer en daar wat van zeg.

Als ik hen wijs op de lelijke kant van het gezicht, dan keren ze letterlijk de andere wang toe: De mooie kan van de Januskop.

Zeg ik iets volslagen raars hier? Dit is toch zo? Goed en Kwaad, Licht en Duisternis, to be the Light unto the Nations, etc etc. Als wij hen gaan beschouwen als een Januskop, worden zaken dan niet direct een stuk makkelijker te bediscussieren?

En dit geldt evenzo voor het Christendom en Islam, ook zij hebben een Januskop: de goede daden, de slechte daden.

Het is aan de Atheisten, om hier doorheen te prikken, en te zeggen: Al doe jij 10000 goede daden, daarmee krijg je gn Credits voor je slechte daden... zo werkt dat niet!!

Het zijn geen Zonden die worden vergeven, het zijn Misdrijven en daar hebben we Rechters voor.. geen God. Leuk geprobeerd!
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:56:47 #298
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211101422
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 15:48 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja maar er is denk ik geen oplossing
Die wij kunnen bedenken, welnee... weet niet hoe het jou zit, maar ik heb geen enkele verwachting dat ik me ooit in Stockholm moet melden voor een prijsje, zou sowieso niet gaan man, muggen daar bah...
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:57:03 #299
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211101426
dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: