Je geeft er een mooie spin aanquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:13 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Duik de boeken maar weer in, meid.
Jouw perceptie is niet de enige waarheid. Hoeveel "progressieven" ken je nou eigenlijk? Alleen jouw normen en waarden zijn niet leidend in deze samenleving.
Wat is je punt met deze link waar blijkbaar veel kritiek op is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Horseshoe_theory
Is goed, meis.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Je geeft er een mooie spin aan
Met je 'meid', hou daar maar gewoon mee op
Dat het redelijk normaal is dat de rechter en linker flanken in elkaar overlopen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:17 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Wat is je punt met deze link waar blijkbaar veel kritiek op is.
En daaronder staat kritiek op deze theorie. Make it make sense.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat het redelijk normaal is dat de rechter en linker flanken in elkaar overlopen.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:48 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
De term 'Nederland is tolerant', slaat/sloeg op de politieke situatie, ergens in de vorige eeuw, toen de verschillende politieke richtingen zo gepolariseert waren dat niemand met elkaar wilde samenwerken.
In de politiek wilde men daar verandering in en besloot men, dat ze van af dan meer tolerant met elkaar wilden omgaan.
Later ging dat zijn eigen leven leiden en werd heel Nederland als tolerant verklaard. Maar er werd eerst iets anders bedoeld. De Nederlanders zelf zijn nooit tolerant geweest.
Welke tenenkrommende dingen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:20 schreef ExTec het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen de meeste tenenkrommende dingen op sociale media gezien, op VS' universiteiten.
Maar ik zal rustig wachten tot iemand gaat betogen dat universiteiten historisch van die rechtse bolwerken zijn.
Ff kijken hoor.quote:
Met terugwerkende kracht lijkt daar helaas toch wat in te zitten. Als je Nederlanders onder elkaar hoort wanneer ze spreken over Moslims. Of als er een Moslim bij zit. Is toch cht een wereld van verschil. Ik vind ze ontzettend laf wilde ik eigenlijk zeggen. Maar daar is het debat niet bij gebaat. Dus ik laat dat maar.quote:
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met terugwerkende kracht lijkt daar helaas toch wat in te zitten. Als je Nederlanders onder elkaar hoort wanneer ze spreken over Moslims. Of als er een Moslim bij zit. Is toch cht een wereld van verschil. Ik vind ze ontzettend laf wilde ik eigenlijk zeggen. Maar daar is het debat niet bij gebaat. Dus ik laat dat maar.
Het steunen van Palestina is geen probleem, dat is een recht, dat recht hebben ze ook om te demonstreren voor Palestina. Zelfs ik was pro Palestina tot ik de haat wederom eens zag na dit conflict. Het is Jodenhaat wat ze drijft, gewoon pure Jodenhaat. Zelfs die zogenaamde "goeie" gooien hun maskers af zodra ze merken dat ze vrij hun haat kunnen ventileren. Mensen moeten eens gaan snappen dat de islam op n staat, ten alle tijden, niets is belangrijkers dan de islam.. Dit soort mensen zetten zichzelf buiten de westerse samenleving en het wordt gewoon getolereerd, die ellende blijft maar groeien totdat het dadelijk onhoudbaar wordt, en teveel mensen blijven wegkijken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zie inmiddels vrij grote hoeveelheden steunbetuigingen aan Palestina, alle moslim'broeders' onder elkaar en behoorlijk veel anti Joodse uitingen om me heen van progressieven. In werkuitingen, op LinkedIn, mensen die ineens van die statusupdates via whatsapp pushen
Echt, WTF man. Ik kan er echt met mijn hersenen niet bij.
Parallelle samenleving die volledig gescheiden is van de normen en waarden die ik ken
Klopt. Al die discriminerende en racistische Nederlanders van, Indisch, Turks en Marokkaans, Midden-Oosters, en Afrikaans afkomst.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:48 schreef christmastsunami het volgende:
De Nederlanders zelf zijn nooit tolerant geweest.
Normaal ben ik niet zo van het anekdotische bewijs. Maar als ik je alleen al laat weten wat ze tijdens het voetbal naar mijn zachte gezichtje slingerde aan racistische leuzen. Zachte gezichtje? Prima! Maar die leuzen moeten ze achterwege laten.quote:
Wat vul je veel in voor mij, zeg?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ff kijken hoor.
Het projectoren van dat hamas martelaren zijn, vind je dat tenenkrommend?
Dat die joodse studenten zich in een bibliotheek moesten verschuilen, terwijl ze bezig waren de deuren in te trappen, voldoet dat? Deze is volgens mij hier gepost, ook.
Maar ik snap het, mensen die zuigend pro-hamas zijn, vinden daar vanzelfsprekend niks mis mee.
Ja ga maar inderdaad. Inclusief al die linkse tolerante studentjes die achter de palestijnen staan. Eens kijken hoe lang ze het uit houden onder hamas.quote:
Maar de vraag over dat tenenkrommende is dus beantwoord?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:36 schreef Rupibma het volgende:
Je begrijpt niet dat ik een leven heb en niet alles mee krijg uit het nieuws?
Nee, die dingen zijn echt gebeurt.quote:Feit blijft, je ziet wat je wil zien.
Ik heb niet gezegd dat jij dat bent. Wie de schoen passe, trekke hem aan.quote:Ik ben niet pro hamas, stop met je vieze leugens.
Dit kan toch echt niet.quote:
Hoe is dat beantwoord dan?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar de vraag over dat tenenkrommende is dus beantwoord?
[..]
Nee, die dingen zijn echt gebeurt.
Ze zijn niet ineens niet gebeurt als ik tactisch "een leven heb en niet alles meekrijg".
[..]
Ik heb niet gezegd dat jij dat bent. Wie de schoen passe, trekke hem aan.
Daar denken ze blijkbaar in de UN heel anders over.quote:
Jij vroeg er toch naar?quote:
Zie hier de agressor.quote:
Het dagelijkse dreigement van Iran.quote:
Op dit soort momenten mis ik hem gewoon.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het dagelijkse dreigement van Iran.![]()
Biden verzamelt die en print ze op tegeltjes voor aan de muur.
Totdat ze petje anders staat, en dan is kim ineens "very smart".quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Op dit soort momenten mis ik hem gewoon.
[ afbeelding ]
Hadden we tenminste nog wat om gezamenlijk om te lachen tijdens deze shitshow.
Die knakker kan gewoon nog terug komen...quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Op dit soort momenten mis ik hem gewoon.
[ afbeelding ]
Hadden we tenminste nog wat om gezamenlijk om te lachen tijdens deze shitshow.
Hij wil ook een muur zoals zelenski die heeft van putin en laFrov.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het dagelijkse dreigement van Iran.![]()
Biden verzamelt die en print ze op tegeltjes voor aan de muur.
Iran is een beetje als een boze teckel.
Ja...quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Die knakker kan gewoon nog terug komen...
Waarom push je mij een bepaalde richting op?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij vroeg er toch naar?
Ik gaf toch voorbeelden?
Maar vooruit, leg hier uit dat het niet tenenkrommend is.
Nou beantwoord of niet?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:57 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Waarom push je mij een bepaalde richting op?
Motiveren om antwoord te gevenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:06 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Waarom push je mij een richting op?
?quote:
Wellicht moet je anders geen vragen stellen, als je het antwoord niet wil horen?quote:
Wellicht moeten we deze discussie gaan laten varen, want ik ga niet voldoen aan je stereotypering.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
?
Jij stelde de vraag:
[..]
Wellicht moet je anders geen vragen stellen, als je het antwoord niet wil horen?
Helder, je vraagt dus om tenenkrommende dingen, daarvan geef ik voorbeelden, en om het antwoord of deze dingen dat ook zijn echt, uit de weg te gaan, maken we ons er zo van af.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:17 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Wellicht moeten we deze discussie gaan laten varen, want ik ga niet voldoen aan je stereotypering.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:16 schreef ExTec het volgende:
Wellicht moet je anders geen vragen stellen, als je het antwoord niet wil horen?
Hij gaf gewoon voorbeelden zoals je vroeg. Ik kan daar zelf de studenten die posters van gekidnapte Isralische kinderen van muren rukken/besmeuren nog aan toevoegen. Ze pleiten voor een vrij Palestina, maar kennelijk doet de vrijheid van die Isralische kinderen er voor hen niet toe. Dat durft zich dan humaan te noemen, ik noem dat hypocriet.quote:
Ik noem dat zelfs kwaadaardig.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:19 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Hij gaf gewoon voorbeelden zoals je vroeg. Ik kan daar zelf de studenten die posters van gekidnapte Isralische kinderen van muren rukken/besmeuren nog aan toevoegen. Ze pleiten voor een vrij Palestina, maar kennelijk doet de vrijheid van die Isralische kinderen er voor hen niet toe. Dat durft zich dan humaan te noemen, ik noem dat hypocriet.
Waarom beantwoord jij de vraag die ik hem stelde?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:19 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Hij gaf gewoon voorbeelden zoals je vroeg. Ik kan daar zelf de studenten die posters van gekidnapte Isralische kinderen van muren rukken/besmeuren nog aan toevoegen. Ze pleiten voor een vrij Palestina, maar kennelijk doet de vrijheid van die Isralische kinderen er voor hen niet toe. Dat durft zich dan humaan te noemen, ik noem dat hypocriet.
Je doet die voorbeelden direct af met 'je ziet wat je wil zien'. Ik vraag me dan af waarom je er dan naar vraagt. Ga dan kijken op socials of je zelf dingen ziet die je wil zien. Post ze hier, benieuwd naar wat voor acties van burgers jij zelf als 'tenenkrommend' zou bestempelen.
Klopt precies wat ik schreefquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah vandaar dat ze steeds geconcentreerd op bepaalde steden binnenkomen.
Ze kunnen inderdaad niet heel goed richten maar het is onzin om te beweren dat ze dat niet doen.
Dit is een forum, 'meid'.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:38 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Waarom beantwoord jij de vraag die ik hem stelde?
Geen idee, dat staat er nietquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De baby's daar worden als extremisten geboren en een leven als gevaarlijke terrorist staat al vast?
Tja moeten ze die brandstof maar niet gebruiken voor de dagelijks aanvallen op Isral.quote:
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Tja moeten ze die brandstof maar niet gebruiken voor de dagelijks aanvallen op Isral.
SPOILER: Israel: From the Six-Day War to the Six-Front WarOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, blijft hilarisch, dat ge-"eis" dat israel maar dit of dat moet leveren, terwijl de raketten vanuit gaza nog steeds op israel afgevuurd worden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Tja moeten ze die brandstof maar niet gebruiken voor de dagelijks aanvallen op Isral.
Aan de ene kant van de weg pro-Palestina, de andere kant pro-Isral, met daartussen pro-Hamas. En dat in de VS. Wat een armoedequote:
Amnesty, haha. Deze activistische organisatie heeft zich deze oorlog al talloze keren heeft uitgesproken tegen Isral en amper n keer tegen Hamas. Tevens dezelfde organisatie die een paar jaar terug nog banden had met het Moslimbroederschap en andere fundamentalistische moslims. Kortom, dit is lastig serieus te nemen. Amnesty is hetzelfde als bijvoorbeeld de VN, waar anti-Isral sentimenten en antisemitisme heel diep geworteld zijn.quote:
Die komt van een koude kermis thuis, als ze al thuis komt.quote:
Dat moeten ze n keer proberen, dat is meteen het einde van het Islamtische regime in Iran.quote:
Nee, zij bied de trips aan h.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die komt van een koude kermis thuis, als ze al thuis komt.
Dit filmpje is een mooie case om maar gewoon aan Golf Oorlog III te beginnen, bestemming: teheran.quote:
Wacht, jij bent een Nederlander?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met terugwerkende kracht lijkt daar helaas toch wat in te zitten. Als je Nederlanders onder elkaar hoort wanneer ze spreken over Moslims. Of als er een Moslim bij zit. Is toch cht een wereld van verschil. Ik vind ze ontzettend laf wilde ik eigenlijk zeggen. Maar daar is het debat niet bij gebaat. Dus ik laat dat maar.
Diesel kan niet gebruikt worden als brandstof voor die rakettenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar wel voor de generatoren die de ventilatie voor de tunnels op gang houden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Diesel kan niet gebruikt worden als brandstof voor die raketten
Wat ik grappig vind is dat Hamas geen seconde, echt geen seconde, zou aarzelen om zo iemand van een gebouw te gooien.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:33 schreef HowardRoark het volgende:
Het ligt allemaal aan externe factoren, eigenlijk zijn de leiders van Hamas gewoon mensen net zoals jij en ik, maar ze hebben gewoon een moeilijk jeugd gehad en lijden aan transgenerationele trauma's.
🤡🤡🤡
Saneer de NPO.
[ twitter ]
Nee, ik heb het op de man af gevraagd aan een Nederlander die ik hoog heb zitten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wacht, jij bent een Nederlander?
(of goede afluistertechnieken)
Drinkwater en voedsel ookquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar wel voor de generatoren die de ventilatie voor de tunnels op gang houden.
Is Amnesty dezelfde organisatie die het feit dat ze vervolging wegens homoseksualiteit als te controversieel beschouwden, heel zorgvuldig uit de eigen geschiedenis heeft weggepoetst?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Amnesty, haha. Deze activistische organisatie heeft zich deze oorlog al talloze keren heeft uitgesproken tegen Isral en amper n keer tegen Hamas. Tevens dezelfde organisatie die een paar jaar terug nog banden had met het Moslimbroederschap en andere fundamentalistische moslims. Kortom, dit is lastig serieus te nemen. Amnesty is hetzelfde als bijvoorbeeld de VN, waar anti-Isral sentimenten en antisemitisme heel diep geworteld zijn.
Que?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Is Amnesty dezelfde organisatie die het feit dat ze vervolging wegens homoseksualiteit als te controversieel beschouwden, heel zorgvuldig uit de eigen geschiedenis heeft weggepoetst?
Dat kan je wel vinden. Maar zelf pak ik het ook van, doe kop.quote:
Saneren omdat ze iemand iets laten zeggen waar jij het mee oneens bent?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:33 schreef HowardRoark het volgende:
Het ligt allemaal aan externe factoren, eigenlijk zijn de leiders van Hamas gewoon mensen net zoals jij en ik, maar ze hebben gewoon een moeilijk jeugd gehad en lijden aan transgenerationele trauma's.
🤡🤡🤡
Saneer de NPO.
[ twitter ]
Hoe kom je erbij dat antisemitisme diepgeworteld is in Amnesty en de VN?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Amnesty, haha. Deze activistische organisatie heeft zich deze oorlog al talloze keren heeft uitgesproken tegen Isral en amper n keer tegen Hamas. Tevens dezelfde organisatie die een paar jaar terug nog banden had met het Moslimbroederschap en andere fundamentalistische moslims. Kortom, dit is lastig serieus te nemen. Amnesty is hetzelfde als bijvoorbeeld de VN, waar anti-Isral sentimenten en antisemitisme heel diep geworteld zijn.
Maar ondertussen wel de bek vol hebben over de woke cancelcultuur.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Saneren omdat ze iemand iets laten zeggen waar jij het mee oneens bent?
Dat vliegtuig van Blinken zat al vol met munitie voor The Iron Dome.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:30 schreef slashdotter3 het volgende:
De VS bouwt de Iron Dome Tamir raketten voor Israel en heeft een eigen variant genaamd SkyHunter
https://www.msn.com/en-us(...)y-shells/ar-AA1iUNtU
Tamir missiles were among the first items to be sent to Israel following the October 7 attack. They are manufactured by U.S.-based RTX, formerly known as Raytheon, in partnership with Israeli company Rafael Advanced Defense Systems. Nearly identical weapons built for the U.S. military are known as SkyHunter missiles.
Denk dat we het komend decennium een goed draaiende oorlogsindustrie kunnen verwachten in zowel EU als de VS, Taiwan, Korea. Gelukkig zijn we nog steeds technisch superieur, en ik denk dat we ook maar moeten zorgen dat we dat blijven door bepaalde landen definitief uit te sluiten van bepaalde technieken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:30 schreef slashdotter3 het volgende:
De VS bouwt de Iron Dome Tamir raketten voor Israel en heeft een eigen variant genaamd SkyHunter
https://www.msn.com/en-us(...)y-shells/ar-AA1iUNtU
Tamir missiles were among the first items to be sent to Israel following the October 7 attack. They are manufactured by U.S.-based RTX, formerly known as Raytheon, in partnership with Israeli company Rafael Advanced Defense Systems. Nearly identical weapons built for the U.S. military are known as SkyHunter missiles.
De grootste, meest innovatieve defensie industrie na het westen is, die van rusland, en die ligt compleet op apegapen. Wat er uit china, iran komt zijn altijd kopieen van. Dus daar hoeven we ons weinig druk over te maken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:34 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Gelukkig zijn we nog steeds technisch superieur, en ik denk dat we ook maar moeten zorgen dat we dat blijven door bepaalde landen definitief uit te sluiten van bepaalde technieken.
Ze hebben zich decennia lang met hand en tand verzet. Ik loop al langer mee dan 32 jaar. Hoef dus niet alleen te vertrouwen op Google om dingen van voor 1992 te weten. Maar opvallend toch hoe moeilijk dat te vinden was he?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Que?
Perplexity zegt dat je sturende vraag onzin is. Ik moet erbij zeggen dat Perplexity het wel heeft over 'vanaf 1991'. Dat is toch alweer 32 jaar
Omdat dat zo gewoon is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat antisemitisme diepgeworteld is in Amnesty en de VN?
Precies, maar ik refereerde meer aan de voorgaande decennia waar oorlogsindustrie iets vies was. Ik denk dat we wel tot het inzicht zijn gekomen dat dit niet het geval is. Investeren in deze industrie lijkt me nuttig en raadzaamquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
De grootste, meest innovatieve defensie industrie na het westen is, die van rusland, en die ligt compleet op apegapen. Wat er uit china, iran komt zijn altijd kopieen van. Dus daar hoeven we ons weinig druk over te maken.
Antithesten serieus nemenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je bent bekend met Hitchens's razor?
Dat weglekken van kennis naar China maak ik me wel druk om. Ook al zouden ze alleen maar kopien kunnen maken ( wat niet echt de hele waarheid is) dan nog zien we aan de oorlog in Oekrane dat aantallen op zich ook al een hele factor zijn.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
De grootste, meest innovatieve defensie industrie na het westen is, die van rusland, en die ligt compleet op apegapen. Wat er uit china, iran komt zijn altijd kopieen van. Dus daar hoeven we ons weinig druk over te maken.
U bent bekend met het Indonesische spreekwoord "een man mag alles eten maar hoeft niet alles te weten"?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je bent bekend met Hitchens's razor?
https://www.vlaamswoorden(...)niet%20alles%20wetenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:52 schreef UitStraling het volgende:
een man mag alles eten maar hoeft niet alles te weten
quote:van vrouwenzaken hoeft een man niet op de hoogte te zijn
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:33 schreef HowardRoark het volgende:
🤡🤡🤡
Saneer de NPO.
[ twitter ]
Als je al een wedstrijdje verpissen wil doen met Joden, ga dan juist hier ajb niet over beginnen....quote:moeilijk jeugd gehad en lijden aan transgenerationele trauma's
Tot op een bepaald punt is dat een factor. rusland doet het zo af en toe redelijk aardig, door human-wave na human-wave te sturen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:50 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat weglekken van kennis naar China maak ik me wel druk om. Ook al zouden ze alleen maar kopien kunnen maken ( wat niet echt de hele waarheid is) dan nog zien we aan de oorlog in Oekrane dat aantallen op zich ook al een hele factor zijn.
Dit dus, en geloof me, ik dacht echt dat ik een overtuigd pacifist was. Maar ik begin langzaam tot het besef te komen dat we er niet onderuit komen om ons technische vernuft in te zetten voor de bescherming van onze manier van leven. Oekrane, maar nu ook weer het krankzinnig sadistische Hamas geweld van 7 okt bewijst voor mij dat de wereld vol zit met mensen die geen enkele moeite hebben met slachtpartijen als Bucha (Ukr) danwel de kiboetsen in Isral.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tot op een bepaald punt is dat een factor. rusland doet het zo af en toe redelijk aardig, door human-wave na human-wave te sturen.
Totdat jij technologisch de edge hebt, en dan vlieg je er overheen en gooi je een bom die een vierkante KM uitstuft. En dan maken de aantallen niet meer uit.
Elk instituut dat geen MAGA-ideologie propageert.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:21 schreef moby_jones het volgende:
BBC, Amnesty International, Verenigde Naties, Internationaal Strafhof; welke anti-Isral instituten moet ik nog meer van op de hoogte zijn, "Zelfreflectie"?
Dat lijkt mij ook nogal voorbarig en ongefundeerd. Wat mij een betere vraag lijkt: in hoeverre zijn de onderzoeken van Amnesty relevant voor een conflict als dat van Israel en de Palestijnse gebieden?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
witte rozen... rode rozen... de geschiedenis is zo mooiquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:23 schreef theunderdog het volgende:
Een oorlog win je niet met bosjes bloemen.
Het is bekend dat men zich bij beide deze organisaties er een kunst van heeft gemaakt om zich uit te spreken tegen Isral. De afgelopen jaren heeft Isral tientallen veroordelingen vanuit de VN tegen zich gekregen. Dit is natuurlijk heel erg opmerkelijk gezien het feit dat landen zoals Iran, China, Noord-Korea, Libi of Rusland, waar op systematische manier de mensenrechten worden geschonden, slechts enkele hebben gekregen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zie ook andere bronnen zoals:quote:UNRWA Palestinian textbooks promote antisemitism, hate and violence
Palestinian textbooks issued by UNRWA encourage Palestinian children to "sacrifice their blood to liberate Jerusalem" and incite against Jews and Israelis.
Palestinian textbooks produced by the United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees (UNRWA) contain antisemitic, hateful and violent passages, an IMPACT-se analysis published on Thursday found.
Some of the antisemitic passages include labeling Jews as inherently treacherous in an Islamic education drill. In a grammar exercise, Jews are implied to be impure and that they defile al-Aqsa Mosque. A poem included in the educational content glorifies the killing of Israelis, portraying dying as martyrs by killing Israelis as a "hobby."
One of the hateful and violent ideas taught to Palestinian children can be found in a grammar exercise that encourages Palestinians to "sacrifice their blood to liberate Jerusalem," with terms such as "Jihad warriors" included.
The textbooks were also found guilty of attempting to erase Israel's existence and legitimacy. UNRWA materials erased Israel from its educational content, instead referring to the entire area as Palestine. Students are also tasked with labeling Israeli cities as Palestinian cities with Arabic names, IMPACT-se revealed.
Disinformation on Israel abundant in UNRWA textbooks
Conspiracy theories and disinformation on Israel are also prevalent in the UNRWA textbooks. In some passages, Israel is described as a European state implanted by anti-Arab imperialists. It is also taught that Israel tortures Palestinian prisoners and violently threatens their families.
Palestinian children are also taught fake Israeli policies meant to "erase Palestinian identity." These policies include alleged attempts to "steal and falsify" Palestinian heritage and "erase Jerusalem's cultural heritage."
UNRWA Commissioner-General Philippe Lazzarini met with IMAPCT-se officials two months ago and was presented with the report prior to its publication. In the meeting, IMPACT-se raised concerns over hate materials produced by UNRWA and secrecy over teaching materials.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |