SPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD
Steve Lookner live
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
https://www.reddit.com/r/(...)_what_should_be_the/
"Asking a Gaza "Journalist" what should be the correct response to the Oct.7 massacre"![]()
Vind het moeilijk te peilen wat de rol van de VS nu is in deze. Blinken lijkt juist als diplomaat rond te zijn gegaan de afgelopen dagen, terwijl ik ook lees dat Biden's komst morgen naar Israel als een soort signaal moet worden gezien dat Iran niet over de schreef moet gaan.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tenenkrommend.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:29 schreef Zoddie het volgende:
"Asking a Gaza "Journalist" what should be the correct response to the Oct.7 massacre"![]()
Eens, maar ze wachten ook op de VS met hun 2e aircraft carrier group en de A10s in Jordan. Als de Gaza grondoorlog begint en Hezbollah bemoeit zich er ook mee dan is het wel handig als de VS klaar staat ipv pas een paar dagen later arriveertquote:Op maandag 16 oktober 2023 21:27 schreef Confetti het volgende:
Het is wel duidelijk waar Isral op uit is: de tactiek van de verschroeide aarde. De tactiek die Rusland ook gebruikt.
Alles kapot bombarderen en dan pas invallen. Voordeel is dat je de vijand dan beter kunt zien. 'Nadeel' is dat er veel onschuldige slachtoffers vallen en de civiele infrastructuur vernietigd wordt.
Ik denk dat ze daarom wachten. Eerst nog wat meer bombarderen van veilige afstand, zodat eigen levens worden gespaard.![]()
Wat een randdebiel... Grote meerderheid in Gaza keurt het gewoon helemaal niet af.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:29 schreef Zoddie het volgende:
"Asking a Gaza "Journalist" what should be the correct response to the Oct.7 massacre"Please Move The Deer Crossing Sign![]()
Ik heb het idee dat Blinken en zijn leger diplomaten hun uiterste best doen om een humanitaire ramp en verdere escalatie van de oorlog te voorkomen. Je ziet dat watervoorziening naar Gaza wordt hersteld, mondjesmaat mogen er mensen de grens met Egypte over en Israel is Gaza nog steeds niet binnen gereden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind het moeilijk te peilen wat de rol van de VS nu is in deze. Blinken lijkt juist als diplomaat rond te zijn gegaan de afgelopen dagen, terwijl ik ook lees dat Biden's komst morgen naar Israel als een soort signaal moet worden gezien dat Iran niet over de schreef moet gaan.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
De VS dragen er zorg voor dat er humaner wordt gehandeld dan Hamas ooit zal zijn.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Blinken en zijn leger diplomaten hun uiterste best doen om een humanitaire ramp en verdere escalatie van de oorlog te voorkomen. Je ziet dat watervoorziening naar Gaza wordt hersteld, mondjesmaat mogen er mensen de grens met Egypte over en Israel is Gaza nog steeds niet binnen gereden.![]()
Aan de andere kant lees ik dat de VS zich niet wil bemoeien met de keuze om het offensief te laten starten (ook niet als Biden daar is morgen). De kans lijkt me gewoon aannemelijk dat Hezbollah hun volle gewicht in de strijd gaan gooien.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Blinken en zijn leger diplomaten hun uiterste best doen om een humanitaire ramp en verdere escalatie van de oorlog te voorkomen. Je ziet dat watervoorziening naar Gaza wordt hersteld, mondjesmaat mogen er mensen de grens met Egypte over en Israel is Gaza nog steeds niet binnen gereden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De kans lijkt me aannemelijk dat dat niet erg slim is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aan de andere kant lees ik dat de VS zich niet wil bemoeien met de keuze om het offensief te laten starten (ook niet als Biden daar is morgen). De kans lijkt me gewoon aannemelijk dat Hezbollah hun volle gewicht in de strijd gaan gooien.![]()
God wat ergerlijk. Ik denk dat de hamvraag gewoon niet beantwoord kan worden maar zeg dat dan, muts...quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:29 schreef Zoddie het volgende:
Emotie en ratio zijn hier een dunne lijn denk ik.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De kans lijkt me aannemelijk dat dat niet erg slim is.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je verlagen tot het niveau van Hamas heeft dan ook geen enkele zin en zal uiteindelijk alleen maar averechts werken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De VS dragen er zorg voor dat er humaner wordt gehandeld dan Hamas ooit zal zijn.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Hoe vindt Rutte dat het gaat met de proportionele reactie van Isral?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Dat Hezbollah gevaarlijk is, ben ik met je eens.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Het is overduidelijk dat Iran en Hezbollah van plan zijn Israel aan te vallen.
Al zal de aanwezigheid van de VS hun misschien op andere gedachten brengen.
Ook wel slim dat Israel een paar dagen wacht met hun inval totdat alle Amerikaanse troepen gearriveerd zijn
https://www.middleeasteye.net/news/israel-gaza-war-live
NYT report reveals Hamas, Iran and Hezbollah level of coordination
A report by the New York Times revealed the level of coordination between Hamas, Iran and Hezbollah in the lead-up to the Palestinian surprise assault against Israel on 7 October.
According to sources close to Iranian officials, the newspaper reported on Friday that Iran and Hezbollah have been taking steps in the past year to increase coordination between Iranian-backed groups in the region.
Hassan Nasrallah, Hezbollah's chief, reportedly held an online meeting in March with those groups and told them to be ready for a large-scale confrontation with Israel. NYT did not specify if Hamas representatives were part of the meeting.
Nasrallah allegedly said in the meeting that the upcoming confrontation would be on a "scale that would mark a turning point in the decades-long Arab-Israeli conflict".
Ik dacht vorige week gelijk al bij die aanslagen: "Isral, richt je je op de noordgrens, en schakel eerst van die kant uit. De Gazastrook komt later wel ( en los dat op via ondergrondse acties van de Mossad).
Iedereen denkt nu dat Iran gevaarlijk is, maar volgens mij is dat maar tijdelijk. In de jaren 50/60 was het Egypte onder Nasser in mijn ogen gevaarlijker in het M-O en voor Isral dan Iran nu.
Nasser ging plotseling dood aan een hartaanval op zijn 52-ste. En onder zijn opvolger Sadat is alles heel snel gekeerd.![]()
Omdat ik er benieuwd naar was heb ik het aan ClaudeAI gevraagd:quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat Hezbollah gevaarlijk is, ben ik met je eens.
Ik dacht vorige week gelijk al bij die aanslagen: "Isral, richt je je op de noordgrens, en schakel eerst van die kant uit. De Gazastrook komt later wel ( en los dat op via ondergrondse acties van de Mossad).
Neither Mossad nor Shin Bet are responsible for covering or operating in Gaza. Here's a brief breakdown of their roles:
Mossad is Israel's national intelligence agency. It operates primarily overseas, gathering intelligence and carrying out covert operations around the world in support of Israeli national security.
Mossad is not focused on Palestinian territories and generally does not operate within Gaza or the West Bank. Its domain is foreign intelligence collection and operations abroad.
Shin Bet (Shabak) is Israel's internal security service, roughly equivalent to the FBI. It focuses on counterterrorism, counterintelligence and domestic security within Israel.
Shin Bet does gather intelligence regarding threats emanating from Gaza and the West Bank. But it does not have a direct operational role there.
Gaza since 2005 has been governed by Hamas. Israel withdrew its military and civilian presence. It maintains a blockade by air/sea but does not have forces stationed inside Gaza.
The IDF (Israeli Defense Forces) are responsible for security around the borders of Gaza and responding to threats/incidents emanating from within.
The Coordinator of Government Activities in the Territories (COGAT) handles some civil affairs and engagement regarding Gaza under Israeli military administration.
So in summary, while Mossad and Shin Bet are involved indirectly, the IDF and COGAT have primary responsibility for security issues relating to the Gaza Strip, not Mossad or Shin Bet.![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)deoboodschap-om-hulpquote:Hamas heeft maandag op het online platform Telegram een video gedeeld van een gijzelaar. Op de beelden is te zien hoe Mia Shim (21) vraagt om haar vrij te laten. Shim werd zaterdag ontvoerd bij het Nova festival in Isral en wordt sindsdien vastgehouden.
Het is onduidelijk waar, wanneer en onder welke omstandigheden de video is gemaakt. Volgens lokale media zou het om een Isralische vrouw gaan die ook de Franse nationaliteit heeft. Ze zou als vermist zijn opgegeven na het bloedbad dat Hamas heeft aangericht in het zuiden van Isral.
In de video wordt de vrouw getoond terwijl ze medische zorg krijgt voor een armwond, voordat ze vertelt dat ze in Gaza is en pleit voor haar vrijlating. Ze vertelt dat ze een drie uur durende operatie had ondergaan in Gaza en dat er goed voor haar gezorgd wordt, volgens een vertaling van de video door de Jerusalem Post. „Ik wil alleen zo snel mogelijk naar huis, naar mijn ouders, naar mijn broers en zussen”, zegt ze in de video. „Haal mij hier zo snel mogelijk weg. Alsjeblieft.”
Een woordvoerder van de militaire tak van Hamas had eerder gemeld dat tussen 200 en 250 mensen naar de Gazastrook waren ontvoerd. Van hen bevinden 200 zich in handen van Hamas, de rest van andere militante facties.
Video: Hamas deelt beeld van ontvoerde vrouw. Tekst gaat verder onder de video.
’Gasten in Gaza’
De woordvoerder beweerde ook dat „buitenlanders geen gevangenen zijn, maar gasten in Gaza.” Ze zullen worden vrijgelaten „zodra de huidige omstandigheden aflopen.” Volgens de woordvoerder zou Hamas zich inzetten voor een gevangenenruil.
Minstens 22 van de ontvoerden zouden al zijn gedood bij Isralische luchtaanvallen. Onafhankelijk kan dat niet worden gecontroleerd.
Het is de eerste keer dat Hamas een video van een gegijzelde verspreidt, sinds de aanval op Isralisch grondgebied die een oorlog deed losbarsten in Isral en de Gazastrook. Meer dan 1.400 mensen zijn gedood in Isral, aldus de Isralische autoriteiten. In de Gazastrook zijn ongeveer 2.750 mensen gedood bij de Isralische reactie, aldus lokale autoriteiten.
Hoezo opgepompte lippen.Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene![]()
Dat of mishandelingquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:35 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)deoboodschap-om-hulp
Hoezo opgepompte lippen.![]()
Dan is er de kans dat Isral de zwaargewichten van de luchtmacht los moeten gaan laten op Zuid-Libanon, en dat wordt dan een parkeerplaats. Dan zet Iran dus hun beide terreurspeeltjes op het spel. Het enige wat hen dan nog rest is zelf Isral gaan aanvallen en dan zit je heel dichtbij een nucleaire oorlog.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aan de andere kant lees ik dat de VS zich niet wil bemoeien met de keuze om het offensief te laten starten (ook niet als Biden daar is morgen). De kans lijkt me gewoon aannemelijk dat Hezbollah hun volle gewicht in de strijd gaan gooien.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Oh jaaaaaa! Ik kan niet wachten om commentaar te leveren op het buikje of de dikke reet van de mannelijke gijzelaars!quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:35 schreef HSG het volgende:
[..]
![]()
Wat houdt je tegen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh jaaaaaa! Ik kan niet wachten om commentaar te leveren op het buikje of de dikke reet van de mannelijke gijzelaars!Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene![]()
In die zin snap ik de zorgen vanuit de VS wel. Dit kan gewoon heel snel enorm escaleren als er geen ruimte voor diplomatie meer is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan is er de kans dat Isral de zwaargewichten van de luchtmacht los moeten gaan laten op Zuid-Libanon, en dat wordt dan een parkeerplaats. Dan zet Iran dus hun beide terreurspeeltjes op het spel. Het enige wat hen dan nog rest is zelf Isral gaan aanvallen en dan zit je heel dichtbij een nucleaire oorlog.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Israel heeft zelf ook duizenden palestijnse gijzelaars maar dat mag wel?
dat is wat Hamas wil, in ruil voor vrijlating israelische gijzelaars, vrijlating van palestijnse gijzelaars
maar ja Netanyahu kennende die gaat hun echt niet vrijlaten, net alsof hij wat om Palestina geeft dus die israeliers zie je ook niet meer terug vrees ik en weer bloed wat aan Israel hun handen gaat klevenBig Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)![]()
Verstandig die demonstratie! Ben alleen bang dat het niet gaat helpen.quote:
Er is dan ook een verschil tussen Joden en Zionisten.
Een Zionist is een Jood.
Maar een Jood hoeft geen Zionist te zijn.![]()
De wateroorlog met Ethiopie gaat nog lang niet losbarsten, op z'n vroegst 2025quote:Op maandag 16 oktober 2023 21:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Misschien wil Egypte wel toezeggingen. Ze staan zelf op zeer grote spanning met Ethiopi.![]()
75 jaar is dit al bezig, deze haat van Israel richting Palestina
tis echt sneuBig Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)![]()
Wow, thanks voor je bijdrage man.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:49 schreef TheVoice4ever het volgende:
tis echt sneu![]()
Nee, gevangenen. Dus ja, dat mag wel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:43 schreef TheVoice4ever het volgende:
Israel heeft zelf ook duizenden palestijnse gijzelaars maar dat mag wel?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat moet wel een trol zijn.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:49 schreef TheVoice4ever het volgende:
tis echt sneu
Kan haast niet anders.![]()
Als je bij zo'n bericht niks zinnigs kunt zeggen, zeg dan gewoon niks.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoezo opgepompte lippen.quote:Premier Netanyahu waarschuwt Iran: 'Daag ons niet uit'
De Isralische premier Benjamin Netanyahu waarschuwt Iran en Hezbollah. "Provoceer ons niet", zei hij in een toespraak. "We hebben een boodschap voor Iran en Hezbollah: daag ons niet uit in het noorden. Maak niet dezelfde fouten als in het verleden, want jullie zullen daar een hoge prijs voor betalen."
De Iraanse buitenlandminister Hossein Amir-Abdollahian waarschuwde gisteravond dat Isral in de komende uren een "preventieve tegenaanval" kon verwachten. "Groepen die door Iran worden gesteund, waaronder Hezbollah, zullen niet toestaan dat Isral de Gazastrook op deze manier binnenvalt."
De angst is groot dat Hezbollah zich nog meer zal mengen in het conflict. De groep heeft al meerdere luchtaanvallen op grensdorpen in het noorden van Isral uitgevoerd.![]()
Inderdaad, maar die oorzaak ligt natuurlijk bij de Arabische/Islamtische landen en terreurgroeperingen zelf. Men valt al sinds de oprichting van Isral het land telkens aan. En dit dan over de rug van een groep mensen waar ze niets om geven. Het is te hopen dat het niet escaleert, maar het gevaar dat het wel gaat gebeuren is helaas erg groot.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In die zin snap ik de zorgen vanuit de VS wel. Dit kan gewoon heel snel enorm escaleren als er geen ruimte voor diplomatie meer is.
Dat krijg je in een gebied waar je te maken hebt met onderontwikkelde culturen, barbaarse normen en waarden en een drift voor wreed terrorisme als acceptabel wordt gezien. En dit dan ook nog zonder enige mogelijkheid tot zelfreflectie.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja, en vreemd genoeg gaat israel bepaalde palestijnen niet aardiger vinden als ze eerst 1500 feestgangers, oude vandagen en kinder afslachten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:49 schreef TheVoice4ever het volgende:
tis echt sneu
Wie had dat verwacht.<signature here>.![]()
Vind het wel gek dat ze spreekt zonder emotie, je zou haar bijna een beetje vrolijk kunnen noemen aan haar gezichtsuitdrukking te zien. Of ze kan het enorm goed verbergenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Botoxquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:06 schreef Knollenman het volgende:
[..]
Vind het wel gek dat ze spreekt zonder emotie, je zou haar bijna een beetje vrolijk kunnen noemen aan haar gezichtsuitdrukking te zien. Of ze kan het enorm goed verbergen![]()
Welnee, welke belangen hebben Iran en Hezbollah nu eigenlijk in Gaza behalve een ‘gezamenlijke vijand’?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In die zin snap ik de zorgen vanuit de VS wel. Dit kan gewoon heel snel enorm escaleren als er geen ruimte voor diplomatie meer is.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat er toe doet voor die partijen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Welnee, welke belangen hebben Iran en Hezbollah nu eigenlijk in Gaza behalve een ‘gezamenlijke vijand’?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Met je eens dat iran er weinig moeite mee zal hebben om hezbollah op te offeren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat er toe doet voor die partijen.<signature here>.![]()
Geen idee welke medische zorg ze heeft gekregen, maar met de pinnen in haar arm gok ik op een goede dosis verdovende middelen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:06 schreef Knollenman het volgende:
[..]
Vind het wel gek dat ze spreekt zonder emotie, je zou haar bijna een beetje vrolijk kunnen noemen aan haar gezichtsuitdrukking te zien. Of ze kan het enorm goed verbergen
Video schijnt een paar dagen oud te zijn, dus combineer dat met wat ze heeft gezien op het festival, hoe ze aan haar gebroken arm komt en dat ze als gijzelaar is meegenomen naar Gaza. Geen idee hoe je dan overkomt als je een boodschap moet opnemen voor de camera.crap in = crap out![]()
Dat zijn geen gijzelaars maar veroordeelde terroristen die ook daadwerkelijk iets gedaan of beraamd hebben.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:43 schreef TheVoice4ever het volgende:
Israel heeft zelf ook duizenden palestijnse gijzelaars maar dat mag wel?
dat is wat Hamas wil, in ruil voor vrijlating israelische gijzelaars, vrijlating van palestijnse gijzelaars
maar ja Netanyahu kennende die gaat hun echt niet vrijlaten, net alsof hij wat om Palestina geeft dus die israeliers zie je ook niet meer terug vrees ik en weer bloed wat aan Israel hun handen gaat kleven
Geen meisjes van feestjes geplukt ofzo.![]()
En dit zijn dan hoogopgeleide mensen, dat zou iedereen heel veel zorgen moeten baren over de Westerse samenleving in een paar decennia. Meteen paspoort afnemen en een enkeltje terug naar het land van afkomst.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
![]()
Ik moet nog maar zien eigenlijk of dat hele grondoffensief wel gaat gebeuren in dichtbevolkt gebied als Gaza. New York Post had het eerst over het weer, dat was vannacht ok, gebeurde niks. Nu Spiegel als Biden is geweest...![]()
Zou ook het meest verstandige zijn om gewoon niet in te grijpen. Maar ben bang dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:18 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik moet nog maar zien eigenlijk of dat hele grondoffensief wel gaat gebeuren in dichtbevolkt gebied als Gaza. New York Post had het eerst over het weer, dat was vannacht ok, gebeurde niks. Nu Spiegel als Biden is geweest...![]()
![]()
Ik denk ook meer dat het een strategische dreiging is, om Hamas gek te maken. .quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:18 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Niet naar binnen gaan betekent niet hamas uitroeien. En israel zegt wel dat dit de doelstelling is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:24 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik denk ook meer dat het een strategische dreiging is, om Hamas gek te maken. .<signature here>.![]()
Op de achtergrond zullen de diplomatieke lijnen natuurlijk roodgloeiend staan de hele dag. Daarnaast zal Isral bepaalde garanties willen van de VS.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:18 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik moet nog maar zien eigenlijk of dat hele grondoffensief wel gaat gebeuren in dichtbevolkt gebied als Gaza. New York Post had het eerst over het weer, dat was vannacht ok, gebeurde niks. Nu Spiegel als Biden is geweest...'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Hamas moet toch echt opgedoekt worden, anders blijf je deze situatie houden. Dat is niet alleen verschrikkelijk voor Isral, maar ook voor onschuldige Palestijnse burgers die Hamas verafschuwen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:24 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik denk ook meer dat het een strategische dreiging is, om Hamas gek te maken. .'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
In Isral worden sinds een paar dagen op systematische wijze Palestijnen die de Isralische nationaliteit hebben, uit werk gezet. Ook een teken van racisme.![]()
Staat dat ze autistisch is. Kan veel verklaren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:06 schreef Knollenman het volgende:
[..]
Vind het wel gek dat ze spreekt zonder emotie, je zou haar bijna een beetje vrolijk kunnen noemen aan haar gezichtsuitdrukking te zien. Of ze kan het enorm goed verbergen![]()
Nouja ik bedoel het grondoffensief op zichzelf ook los van garanties van buitenlandse partijen. Gaza staat vol met flats en krappe straatjes. Hoe weet je zeker dat ergens in een flat niet iemand van Hamas met een sniper gaat schieten? Schijnbaar ook genoeg burgers die wel blijven, dus je kunt niet zo maar iedereen neerschieten die je ziet daar. En die ondergrondse tunnel systemen die ze vast niet allemaal precies in beeld hebben en hoe Hamas daardoor heen gaat. En met tanks kun je alleen over grotere wegen. Hoe praktisch is een grondoffensief. Het is het voor Isral niet waard als het je veel levens gaat kosten. En gaat ook leven van veel burgers in Gaza kosten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op de achtergrond zullen de diplomatieke lijnen natuurlijk roodgloeiend staan de hele dag. Daarnaast zal Isral bepaalde garanties willen van de VS.![]()
Bij dit soort zaken moet je wel een bron plaatsenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:28 schreef Werkperd het volgende:
In Isral worden sinds een paar dagen op systematische wijze Palestijnen die de Isralische nationaliteit hebben, uit werk gezet. Ook een teken van racisme.![]()
Hier in Nederland durven Joodse kinderen niet meer naar school! Is iets verder van het conflict af, maar ook niet normaal.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:28 schreef Werkperd het volgende:
In Isral worden sinds een paar dagen op systematische wijze Palestijnen die de Isralische nationaliteit hebben, uit werk gezet. Ook een teken van racisme.
En misschien worden die Palestijnen wel voor de eigen veiligheid naar huis gestuurd. Kan me voorstellen dat op een werkplek de emoties hoog oplopen.![]()
En geldt dat opdoeken ook voor de extremistische regering van Netanyahu?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hamas moet toch echt opgedoekt worden, anders blijf je deze situatie houden. Dat is niet alleen verschrikkelijk voor Isral, maar ook voor onschuldige Palestijnse burgers die Hamas verafschuwen.Huilen dan.![]()
Plus 1 miljoen Palestijnen die drie dagen geleden verzocht zijn uit hun huis te vertrekken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:24 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik denk ook meer dat het een strategische dreiging is, om Hamas gek te maken. .![]()
Je weet dat netanyahu politiek gezien dead man walking is h?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En geldt dat opdoeken ook voor de extremistische regering van Netanyahu?
Niet nee, want nationale regering, blah, maar als dit wat rustiger wordt.<signature here>.![]()
Tja, oorlog is nooit leuk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Plus 1 miljoen Palestijnen die drie dagen geleden verzocht zijn uit hun huis te vertrekken.![]()
Ja, dat weet ik.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je weet dat netanyahu politiek gezien dead man walking is h?
Niet nee, want nationale regering, blah, maar als dit wat rustiger wordt.Huilen dan.![]()
Dode mensen doet me echt helemaal niks, maar dingen met dieren doet me echt wel wat.quote:
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Zojuist gehoord op tv. Presentator had wel een Isralische bron opgenoemd maar helaas wil google niet meewerken omdat er een berg andere propaganda headlines getoond wordt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bij dit soort zaken moet je wel een bron plaatsen![]()
Maar ik mag het fenomeen "5e colonne" niet benoemen volgens sommige mensen want dat is stigmatiserend. Het filmpje van deze haatheks ken ik al jaren en zij is niet van n of andere fringe vereniging in de VS ofzo.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:38 schreef Zoddie het volgende:
3 minuten filmpje.
Voelt zo vreemd aan dat mensen zo hard kunnen zijn.
Helemaal het laatste stukje.![]()
Nee, die zijn gewoon democratisch verkozen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En geldt dat opdoeken ook voor de extremistische regering van Netanyahu?
Maar verschillende mensen zullen wel moeten opstappen natuurlijk na deze enorme blunders mbt beveiliging.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
500.000 soldaten optrommelen en er niets mee doen behalve dreigen? Lijkt mij niet, die gaan echt wel naar binnenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:24 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik denk ook meer dat het een strategische dreiging is, om Hamas gek te maken. .“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
25 steken was blijkbaar niet genoeg voor de vrolijke blanke man en stak voor een 26'ste keer zijn mes in het klein lichaampje van een 6 jarige moslimkind. Wie hoort dus wie wat te vrezen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier in Nederland durven Joodse kinderen niet meer naar school! Is iets verder van het conflict af, maar ook niet normaal.
En misschien worden die Palestijnen wel voor de eigen veiligheid naar huis gestuurd. Kan me voorstellen dat op een werkplek de emoties hoog oplopen.
De ene kant wordt aangetoond als slachtoffer terwijl het de agressorskant is. De andere kant wordt uitgemoord maar moet thuis blijven vanwege emoties die kan leiden naar agressie.
Waar hebben we het over.![]()
Dus? Evengoed dat je deze situatie blijft houden met Hamas, is dat het geval met een democratisch verkozen Isralische regering wanneer die het beleid van de afgelopen decennia erop nahoudt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, die zijn gewoon democratisch verkozen.Huilen dan.![]()
Voorspelbaar. Maar och och, wat geeft men toch om de Palestijnen.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Van je buren moet je het hebben. Palestijnen zijn echt de paria's van het M-O, is het niet?quote:Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Dan komt er wel weer een nieuw Hamas, als je mensen als beesten behandelt ga je de huidige situatie altijd in stand houden. Dan kan je Gaza binnenvallen en de kopstukken en logistiek neerhalen, maar dat is niets meer dan een pyrrusoverwinning. De situatie zoals die nu is zal totdat Israel grote concessies doet altijd zo blijven. Een soort 75 jarig durende herhaling van zetten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hamas moet toch echt opgedoekt worden, anders blijf je deze situatie houden. Dat is niet alleen verschrikkelijk voor Isral, maar ook voor onschuldige Palestijnse burgers die Hamas verafschuwen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
https://www.bnr.nl/nieuws(...)nt-watertoevoer-gazaquote:'Isral slechts verantwoordelijk voor 7 procent watertoevoer Gaza'
Auteur: BNR Webredactie
Isral heeft weliswaar de watertoevoer naar Gaza stilgegeled, maar de Palestijnen in de Gazastrook zijn niet volledig afhankelijk van de watertoevoer uit dat land. Dat zegt factchecker Frank Leeman van de podcast FactGurus. 'De NOS schreef eerder deze week dat Isral de watertoevoer weer zou hebben opengezet, maar dat er nog geen water uit de kraan in Gaza komt. Maar dat geeft niet helemaal goed weer wat de drinkwatersituatie is in Gaza.'
Voor een deel is Isral wel verantwoordelijk voor de toevoer van water naar Gaza. 'Sinds de jaren '90 zijn er afspraken hoeveel toegang Gaza krijgt tot water van Isral. Dat had mee moeten groeien met de groei van de bevolking. Na tien jaar moest die afspraak worden herzien, maar bijna dertig jaar later is er dus niks herzien en heeft Gaza minder toegang tot water dan dertig jaar geleden.' Dat terwijl de bevolking in de tussentijd meer dan verdubbeld is.
‘Het risico op ziektes neemt ook toe, omdat rioolwater rechtstreeks in de zee wordt gepompt’
Nicole van Batenburg, Rode Kruis
Leeman geeft weer dat Gaza drie verschillende mogelijkheden ter beschikking heeft om aan drinkwater te komen. 'Dat komt uit grondwater, ontziltingmachines en via Isral. Maar het gedeelte dat uit Isral komt, is maar 7 procent van de toevoer.' Zo komt het grootste deel van de watervoorziening voor Palestijnen in Gaza uit het grondwater. 'Dat wordt direct naar de huizen gepompt.' Doordat Isral ook brandstof en elektriciteit tegenhoudt is het echter onmogelijk om water op te pompen in Gaza. Daarnaast is het ontzilten van zeewater een belangrijke voorziening van drinkwater.
Ondanks dat Isral, tot voor kort, maar 7 procent van de watertoevoer voorziet in Gaza, is de situatie op dit moment wel nijpend voor de bevolking van Gaza. 'De grondwaterbronnen zijn veel te veel gebruikt, waardoor het niet goed kan herstellen. Daardoor is het vervuild geraakt door zout water dat in de bronnen is gelekt. Daardoor is 94 procent van het water niet meer drinkbaar. Daarnaast raakt 40 procent van het opgepompte water verloren in transport naar de gemeenschappen in Gaza toe.'
Ook ontziltingsfabrieken stilgelegd
Het enige drinkbare water wat nog beschikbaar is voor mensen in Gaza komt vanuit ontziltingsfabrieken. 'De mensen kopen water van trucks die rondrijden tussen de ontziltingsfabrieken en dorpjes.' Maar ook daar is de situatie sterk aan het verslechteren. 'Het water kan niet langer worden opgepompt of ontzilt, waardoor gezinnen geen toegang meer hebben tot schoon drinkwater. Drie van de vijf afvalwaterzuiveringsinstallaties functioneren niet', zegt Nicole van Batenburg van het Rode Kruis. 'Het risico op ziektes neemt dus ook toe, omdat rioolwater rechtstreeks in de zee wordt gepompt.' Daarnaast werken alle ontziltingsfabrieken ook niet volledig. 'Die zijn inmiddels ook buiten bedrijf', meldt Van Batenburg.![]()
Egypte heeft eens de grens open gezet en werden bedankt met zelfmoord aanslagen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Van je buren moet je het hebben. Palestijnen zijn echt de paria's van het M-O, is het niet?
Niemand wil de Palestijnen hebben want ze brengen alleen maar extremisme mee.![]()
Als men Hamas nu uitschakelt, blijf je deze situatie niet houden natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dus? Evengoed dat je deze situatie blijft houden met Hamas, is dat het geval met een democratisch verkozen regering wanneer die het Isralische beleid van de afgelopen decennia erop nahoudt.De enige speler hier die mensen als beesten behandeld is Hamas. Zij indoctrineren hun burgers, gebruiken deze als martelaren en menselijk schild, terwijl de kopstukken als multimiljonairs een luxeleven leiden Qatar.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan komt er wel weer een nieuw Hamas, als je mensen als beesten behandelt ga je de huidige situatie altijd in stand houden. Dan kan je Gaza binnenvallen en de kopstukken en logistiek neerhalen, maar dat is niets meer dan een pyrrusoverwinning. De situatie zoals die nu is zal totdat Israel grote concessies doet altijd zo blijven. Een soort 75 jarig durende herhaling van zetten.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Fatsoen naar terroristen? Dat is bijzonder.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Algemeen fatsoen en een beetje oog voor wat wel en niet relevant is?Zijn Palestijnen een apart ras?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:28 schreef Werkperd het volgende:
In Isral worden sinds een paar dagen op systematische wijze Palestijnen die de Isralische nationaliteit hebben, uit werk gezet. Ook een teken van racisme.Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene![]()
Gebeurt aan allebei de kanten. En wat erger is: het gebeurt ook hier, in Europa.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
25 steken was blijkbaar niet genoeg voor de vrolijke blanke man en stak voor een 26'ste keer zijn mes in het klein lichaampje van een 6 jarige moslimkind. Wie hoort dus wie wat te vrezen?
De ene kant wordt aangetoond als slachtoffer terwijl het de agressorskant is. De andere kant wordt uitgemoord maar moet thuis blijven vanwege emoties die kan leiden naar agressie.
Waar hebben we het over.
Iedereen heeft wat te vrezen, feitelijk.![]()
Je koopt tijdelijk rust, idd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan komt er wel weer een nieuw Hamas, als je mensen als beesten behandelt ga je de huidige situatie altijd in stand houden. Dan kan je Gaza binnenvallen en de kopstukken en logistiek neerhalen, maar dat is niets meer dan een pyrrusoverwinning. De situatie zoals die nu is zal totdat Israel grote concessies doet altijd zo blijven. Een soort 75 jarig durende herhaling van zetten.<signature here>.![]()
Ja, ironisch gezien genieten ze meer steun onder bepaalde groepen hier dan onder hun buren. Vreemd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Van je buren moet je het hebben. Palestijnen zijn echt de paria's van het M-O, is het niet?![]()
Als je ziet hoe de steun vanuit met name de Arabische wereld steeds groter wordt (o.a. door het 'slim' inzetten van social media) vraag ik me af hoe tijdelijk die rust gaat zijn.quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja, blijkbaar. Hele bijzondere NIMBY ditquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Van je buren moet je het hebben. Palestijnen zijn echt de paria's van het M-O, is het niet?.
![]()
Bron?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:28 schreef Werkperd het volgende:
Sure, hoezo?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En geldt dat opdoeken ook voor de extremistische regering van Netanyahu?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Voordat je het weet proberen ze een staatsgreep te plegen.quote:
Misschien kan Iran ze een stukje woestijn geven? Die zijn toch zo aangedaan met het lot van de Palestijnen? De vluchten zijn er al tussen Damascus en Teheran.Please Move The Deer Crossing Sign![]()
Linksom of rechtsom gaat geen enkel land miljoenen vluchtelingen opvangen omdat ze er zo begaan mee zijn uiteraard.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:53 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Voordat je het weet proberen ze een staatsgreep te plegen.
Misschien kan Iran ze een stukje woestijn geven? Die zijn toch zo aangedaan met het lot van de Palestijnen?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Je onderschat hoe veel waarde menig dictator aan zijn luxe leventje hecht.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je ziet hoe de steun vanuit met name de Arabische wereld steeds groter wordt (o.a. door het 'slim' inzetten van social media) vraag ik me af hoe tijdelijk die rust gaat zijn.<signature here>.![]()
Er is zijn niet eens Palestijnen met de Isralische nationaliteit.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dat zal, maar de huidige situatie is een soort giftig broeinest voor nieuwe zolderkamerterroristen in de dop in welk land dan ook, daar hoeft een regering zich wat dat betreft niet mee bezig te houden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je onderschat hoe veel waarde menig dictator aan zijn luxe leventje hecht.
Hamas uitschakelen klinkt daarom leuk, en ik snap het ook wel dat Israel iets moet doen in het kader van vergelding en veiligheid, maar ze schieten er uiteindelijk 0 mee op.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Oh, net durfden Joodse kindjes nog niet naar school te gaan terwijl er aan de andere kant moslimkindjes op brute wijze vermoord worden. Ik denk dat media en politici hier een sterk aandeel in hebben vanwege de publieke opinie die zij in de eerste dagen hebben proberen te vormen, namelijk dat Palestijnen pro-hamas zijn.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Gebeurt aan allebei de kanten. En wat erger is: het gebeurt ook hier, in Europa.
Iedereen heeft wat te vrezen, feitelijk.
Daarom zeg ik ook, dat juist de moslims zich steeds meer zorgen maken om hun veiligheid vanwege het feit dat radicale gedachtegoed in het westen steeds extremere vorm begint te nemen. Moslims worden doelbewust getarget.![]()
Biden komt persoonlijk het startschot geven voor het grondoffensief? Of moet er eerst meer US materieel in de regio gepositioneerd zijn om de buurland op afstand te houden? Ik verwacht nog steeds dat de US dit aangrijpt om voor eens en altijd van Iran af te komen.![]()
Interview met zeihan over de strategische impact op de regio
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Zoals ik het volg moeten beide kanten dan vrezen, nietwaar? Of tellen de aanslagen in Frankrijk en Belgi niet mee, maar alleen deze aanslag in de VS?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:43 schreef Werkperd het volgende:
[..] Wie hoort dus wie wat te vrezen?![]()
Wat ik zeg, tijdelijke rust.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zal, maar de huidige situatie is een soort giftig broeinest voor nieuwe zolderkamerterroristen in de dop in welk land dan ook, daar hoeft een regering zich wat dat betreft niet mee bezig te houden.
Hamas uitschakelen klinkt daarom leuk, en ik snap het ook wel dat Israel iets moet doen in het kader van vergelding en veiligheid, maar ze schieten er uiteindelijk 0 mee op.
Als je echt iedereen en alles hamas over de kling jaagt, ben je wel weer een tijdje verder voor dat weer opgebouwd is.<signature here>.![]()
Als je Hamas uitschakelt en er verandert niks aan het beleid van Israel inzake de bezette gebieden dan hoef je geen genie te zijn om te voorspellen dat er vroeg of laat een Hamas2.0 ontstaat.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als men Hamas nu uitschakelt, blijf je deze situatie niet houden natuurlijk.
Dat Hamas een terroristische beweging is maakt de regering van Israel niet meer of minder een terroristische regering.Huilen dan.![]()
Mwah, ik denk eerder dat je het direct erger maakt op het moment dat je nu Gaza met veel bommen en geweld gaat binnen vallen. Uiteindelijk ga je de Palestijnen die zich afzijdig houden en gewoon hun leven proberen te leiden dan ook tegen je krijgen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat ik zeg, tijdelijke rust.
Als je echt iedereen en alles hamas over de kling jaagt, ben je wel weer een tijdje verder voor dat weer opgebouwd is.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Moslims die zijn zorgen maken om hun veiligheid, haha. Dat is wel een hele bijzondere draai. Volgens mij zijn het juist moslims die het Westen enorm onveilig maken met al hun criminaliteit en terreur.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Oh, net durfden Joodse kindjes nog niet naar school te gaan terwijl er aan de andere kant moslimkindjes op brute wijze vermoord worden. Ik denk dat media en politici hier een sterk aandeel in hebben vanwege de publieke opinie die zij in de eerste dagen hebben proberen te vormen, namelijk dat Palestijnen pro-hamas zijn.
Daarom zeg ik ook, dat juist de moslims zich steeds meer zorgen maken om hun veiligheid vanwege het feit dat radicale gedachtegoed in het westen steeds extremere vorm begint te nemen. Moslims worden doelbewust getarget.Daarom moet het beleid in de Palestijnse gebieden dus ook worden gecontroleerd door een derde actor. Je kunt dit niet aan de mensen zelf overlaten want dat resulteert in Islamitisch fundamentalisme, terreur en onderdrukking.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je Hamas uitschakelt en er verandert niks aan het beleid van Israel inzake de bezette gebieden dan hoef je geen genie te zijn om te voorspellen dat er vroeg of laat een Hamas2.0 ontstaat.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zou de Gazaan als Hamas en al die andere extremisten uitgeschakeld zijn, dan zijn leven en perspectief ineens wel prettig vinden?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als men Hamas nu uitschakelt, blijf je deze situatie niet houden natuurlijk.![]()
Ja, die kans is heel groot. Mits er natuurlijk een normale democratische regering komt en goed beleid.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zou de Gazaan als Hamas en al die andere extremisten uitgeschakeld zijn, dan zijn leven en perspectief ineens wel prettig vinden?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dat zou een troepen opbouw a'la golf oorlog betekenen. Zal er heel veel materiel naar VS' bases in irak moeten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:57 schreef byah het volgende:
Biden komt persoonlijk het startschot geven voor het grondoffensief? Of moet er eerst meer US materieel in de regio gepositioneerd zijn om de buurland op afstand te houden? Ik verwacht nog steeds dat de US dit aangrijpt om voor eens en altijd van Iran af te komen.
Ik zeg geen nee, maar zo ver zijn we nog lang niet.<signature here>.![]()
Waar zie jij dat staan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:02 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Begint de ellende al. 1 miljoen Palestijnen naar Europa. Het woord is gevallen hoor.![]()
In die eerste tweet. Dat als Egypte vluchtelingen aan neemt hij ze direct doorstuurt naar Europa.quote:![]()
En is dat is gezien de historische context van dat gebied heel gek, en zou je niet ook iets vergelijkbaars over Isral kunnen stellen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daarom moet het beleid in de Palestijnse gebieden dus ook worden gecontroleerd door een derde actor. Je kunt dit niet aan de mensen zelf overlaten want dat resulteert in Islamitisch fundamentalisme, terreur en onderdrukking.
Al met al nogal kortzichtig door te doen alsof je met het 'opdoeken' van Hamas het probleem zou oplossen.Huilen dan.![]()
Nederland geeft 10 miljoen euro voor humanitaire steun Gaza
Nederland gaat 10 miljoen euro geven voor humanitaire steun na de luchtaanvallen van Isral op Gaza. Het geld is bedoeld voor voedsel, gezondheidszorg en onderdak, heeft minister Schreinemacher voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking bekendgemaakt.
Het geld wordt verstrekt via onder meer de Verenigde Naties en de hulporganisatie Rode Halve Maan.
NOS liveblog![]()
Nee, zoiets zou je niet van Isral kunnen zeggen. Dat betreft een democratie met veel Westerse normen en waarden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En is dat is gezien de historische context van dat gebied heel gek, en zou je niet ook iets vergelijkbaars over Isral kunnen stellen?
Al met al nogal kortzichtig door te doen alsof je met het 'opdoeken' van Hamas het probleem zou oplossen.
En Hamas opdoeken zou het probleem natuurlijk zeker oplossen. Een terreurbeweging heb je immers niet binnen een jaar weer even op touw, dat kost enorm veel tijd. En er zal controle moeten komen op dat gebied, dat blijkt wel. En niet alleen intern, maar ook extern. Bijvoorbeeld door meer checks wat er wordt gedaan met de miljarden die het Westen stuurt voor ontwikkelingshulp. Veel wordt nu gebruikt voor de financiering van terrorisme en zelfverrijking van de leiders.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nou ja; als de inwoner van baarle-nassau nou dag in dag uit opgehitst worden, dat baarle-hertog eigenlijk van hun is, bla, en dat we daar echt wat aan moeten doen, bla, en je daar ook nog een situatie hebt dat heel de wereld, de VN etc daar de faciliteiten betaalt, zodat wat er plaatselijk zit al hun centen aan wapentuig uit kan geven, dan was het daar hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En is dat is gezien de historische context van dat gebied heel gek, en zou je niet ook iets vergelijkbaars over Isral kunnen stellen?
Al met al nogal kortzichtig door te doen alsof je met het 'opdoeken' van Hamas het probleem zou oplossen.
Maar gelukkig maken die mensen zich daar druk om zinnigere dingen.
Ik vraag me ook af of er veel mensen zijn, die geloven dat als israel daar z'n hielen zou lichten, dat het daar vanzelf een voorbeeldige democratie wordt. Hint: dat is geen enkel land daar in de regio.<signature here>.![]()
Ik vind het prima dat hier geld naartoe gaat maar laten we voortaan heel kritisch zijn op wie het geld ontvangt in Gaza en waar het aan uitgegeven wordt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:11 schreef Momo het volgende:
Nederland gaat 10 miljoen euro geven voor humanitaire steun na de luchtaanvallen van Isral op Gaza. Het geld is bedoeld voor voedsel, gezondheidszorg en onderdak, heeft minister Schreinemacher voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking bekendgemaakt.
Het geld wordt verstrekt via onder meer de Verenigde Naties en de hulporganisatie Rode Halve Maan.
NOS liveblog![]()
Bevoorrading van Hamasquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat hier geld naartoe gaat maar laten we voortaan heel kritisch zijn op wie het geld ontvangt in Gaza en waar het aan uitgegeven wordt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Handig. Nieuwe raketten voor Hamas.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:11 schreef Momo het volgende:
NOS liveblog![]()
'Interessante' visie.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, zoiets zou je niet van Isral kunnen zeggen. Dat betreft een democratie met veel Westerse normen en waarden.Met andere woorden: er verandert dus niks.quote:En Hamas opdoeken zou het probleem natuurlijk zeker oplossen. Een terreurbeweging heb je immers niet binnen een jaar weer even op touw, dat kost enorm veel tijd. En er zal controle moeten komen op dat gebied, dat blijkt wel. En niet alleen intern, maar ook extern. Bijvoorbeeld door meer checks wat er wordt gedaan met de miljarden die het Westen stuurt voor ontwikkelingshulp. Veel wordt nu gebruikt voor de financiering van terrorisme en zelfverrijking van de leiders.Huilen dan.![]()
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Handig. Nieuwe raketten voor Hamas.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Hebben we daar iets over te zeggen dan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat hier geld naartoe gaat maar laten we voortaan heel kritisch zijn op wie het geld ontvangt in Gaza en waar het aan uitgegeven wordt.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Die hebben alle deals gezien met turkije en tunesie, die ruiken gratis geld.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:02 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Begint de ellende al. 1 miljoen Palestijnen naar Europa. Het woord is gevallen hoor.
Daarom is het natuurlijk gewoon geen goed idee. Het enige wat werkt is pushbacks, terugsturen en lekker de tyfus laten krijgen. Nu heb je bij ieder conflict: europa lost het wel op.
Kut politiek.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Wel toppunt van McGyver als je die van voedsel en tenten kunt maken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Handig. Nieuwe raketten voor Hamas.And what rough beast, its hour come round at last,
Nekschot.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Jawel, er al ook ongetwijfeld iets gaan gebeuren... Maar wat?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je vindt het niet een beetje gek?
Ik vond het ontruimen sowieso al gek, het is niet dat Hamas daar dan lekker blijven afwachten.![]()
Bij het scenario dat ik net schetste, zou er juist heel veel in positieve zin veranderen. Dat biedt Isralische burgers veiligheid en Palestijnse burgers een kans om een normaal leven te leiden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met andere woorden: er verandert dus niks.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zo fout dit.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:11 schreef Momo het volgende:
NOS liveblog
Willen ze humanitaire hulp? Lever hamas uit. Dan krijg je hulp.
Nu gaat ieder dingetje naar hamas, die confisqueren dat met wapens. Zie het leeghalen van de brandstoftanks van de hulp trucks.
hamas moet uitgeroeid worden. Dan kunnen we verder.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
'Doordat Isral ook brandstof en elektriciteit tegenhoudt is het echter onmogelijk om water op te pompen in Gaza'quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:47 schreef Regilio_ het volgende:
Doordat Isral ook brandstof en elektriciteit tegenhoudt is het echter onmogelijk om water op te pompen in Gaza
LOL..![]()
Misschien beginnen met een streng gesprek met de decaan.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien beginnen met een streng gesprek met de decaan.![]()
Die trekken daar niks van aan joh.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Natuurlijk vreselijk dat deze kinderen dat doen.quote:
Alleen vraag ik me af waarom je posters van vermiste Israliers in bv. New York moet ophangen.
Het is ook niet zo dat ik hier bij het gemeentehuis posters van vermiste Chinezen, Ethiopirs of Colombianen zie hangen.
Het is natuurlijk een vorm van propaganda, maar door deze posters op te hangen drijf je de situatie ook weer op de spits. Nu zou dat niet mogen vanwege posters van slachtoffers, maar het is wel zo. Dat niet zien of willen zien, getuigt ook van kortzichtigheid.![]()
Jazeker. Harder optreden en direct de kraan dichtdraaien als het geld verkeerd wordt besteed. Ervoor zorgen als wereld dat Hamas wordt gechoked.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hebben we daar iets over te zeggen dan?![]()
En als je dat doet en toch kopen ze iets wat je niet wilt, wat dan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jazeker. Harder optreden en direct de kraan dichtdraaien als het geld verkeerd wordt besteed. Ervoor zorgen als wereld dat Hamas wordt gechoked.
Stopzetten? Dat kan naar ik had het over hoe je de andet ertoe kan dwingen om iets niet te kopen wat je niet wilt, als je geld geeft. Stopzetten levert dat niet op.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Je kunt Joodse kindjes in Nederland niet vergelijken met palestijnse kindjes in Israel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Oh, net durfden Joodse kindjes nog niet naar school te gaan terwijl er aan de andere kant moslimkindjes op brute wijze vermoord worden. Ik denk dat media en politici hier een sterk aandeel in hebben vanwege de publieke opinie die zij in de eerste dagen hebben proberen te vormen, namelijk dat Palestijnen pro-hamas zijn.
Daarom zeg ik ook, dat juist de moslims zich steeds meer zorgen maken om hun veiligheid vanwege het feit dat radicale gedachtegoed in het westen steeds extremere vorm begint te nemen. Moslims worden doelbewust getarget.![]()
Ik ben niet zo van dit soort pyromane-geopolitiek. Het heeft 0 zin om Israel te steunen in hun bombardementen en blokkade, om vervolgens wel 10 miljoen naar Gaza te sturen (10 miljoen, dat is echt niets).quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat hier geld naartoe gaat maar laten we voortaan heel kritisch zijn op wie het geld ontvangt in Gaza en waar het aan uitgegeven wordt.
Sta achter de aanval van Israel, of niet. Maar niet dit soort typische geblaat.![]()
Met het verpakkingsmateriaal kun je best wat. Kijk maar naar de creativiteit van Indirs.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel toppunt van McGyver als je die van voedsel en tenten kunt maken.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
https://twitter.com/Bijan63/status/1714160980228251795
Over de populariteit van Hamas (of eerder gebrek aan populariteit) in Gaza.![]()
'2de kans'quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voetbalsupporters in brussel?
[ twitter ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik begrijp de strekking van je verhaal, zeker. De Palestijnen voelen zich weggedrukt en onderdrukt door de vorming van en nadien het beleid van de staat Isral. Ik sta daar zelf ook niet achter, noch sta ik achter het Palestijnse verzet. Ik persoonlijk kan in deze kwestie echt geen kant kiezen, daar is het conflict te complex voor en hebben ze over en weer al veel te veel shit uitgehaald. Wel ben ik pertinent tegen extremistische uitspattingen, zowel aan de Palestijnse als Isralische zijde.quote:
De dikgedrukte stukjes vind ik dan wel schrikbarend. Wat Hamas heeft gedaan was deels een terreuraanval? Wat is dan een complete terreuraanval vraag ik me af?
Op de betreffende zaterdag was Hamas alles, behalve het slachtoffer van Isralische bezetting. Daar komt oorspronkelijk uiteraard de woede vandaan, maar 1200 (of zijn het er inmiddels al meer?) onschuldige burgers op veelal brute wijze vermoorden, dat kun je nooit weerleggen met "wij waren het slachtoffer". Nog niet voor 0.00001%.
Deze aanval op enige wijze proberen te nuanceren is complete bullshit, zou verboden moeten zijn en in mijn ogen ben je dan volledig van het padje af.
Dat het 'incident' breder mag worden gezien in een 75-jarig conflict, dat klopt. Maar het incident op zichzelf is gewoon een 100% gruwelijke terreuraanslag. Deze huidige uitspatting van geweld is volledig te danken aan Hamas. Dat Isral er een handje van heeft buitenproportioneel te reageren, dat weten we ondertussen ook wel en dat is ook zeker niet goed. Maar geen terreuraanval betekende ook geen kapot Gaza nu. Dat is een feit.
PS. Beide partijen zijn fout.
[ Bericht 42% gewijzigd door Frutsel op 17-10-2023 13:28:30 ]![]()
Amen, helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik begrijp de strekking van je verhaal, zeker. De Palestijnen voelen zich weggedrukt en onderdrukt door de vorming van en nadien het beleid van de staat Isral. Ik sta daar zelf ook niet achter, noch sta ik achter het Palestijnse verzet. Ik persoonlijk kan in deze kwestie echt geen kant kiezen, daar is het conflict te complex voor en hebben ze over en weer al veel te veel shit uitgehaald. Wel ben ik pertinent tegen extremistische uitspattingen, zowel aan de Palestijnse als Isralische zijde.
De dikgedrukte stukjes vind ik dan wel schrikbarend. Wat Hamas heeft gedaan was deels een terreuraanval? Wat is dan een complete terreuraanval vraag ik me af?
Op de betreffende zaterdag was Hamas alles, behalve het slachtoffer van Isralische bezetting. Daar komt oorspronkelijk uiteraard de woede vandaan, maar 1200 (of zijn het er inmiddels al meer?) onschuldige burgers op veelal brute wijze vermoorden, dat kun je nooit weerleggen met "wij waren het slachtoffer". Nog niet voor 0.00001%.
Deze aanval op enige wijze proberen te nuanceren is complete bullshit, zou verboden moeten zijn en in mijn ogen ben je dan volledig van het padje af.
Dat het 'incident' breder mag worden gezien in een 75-jarig conflict, dat klopt. Maar het incident op zichzelf is gewoon een 100% gruwelijke terreuraanslag. Deze huidige uitspatting van geweld is volledig te danken aan Hamas. Dat Isral er een handje van heeft buitenproportioneel te reageren, dat weten we ondertussen ook wel en dat is ook zeker niet goed. Maar geen terreuraanval betekende ook geen kapot Gaza nu. Dat is een feit.
PS. Beide partijen zijn fout.![]()
Mcgyver kon alles, wel die oude dan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel toppunt van McGyver als je die van voedsel en tenten kunt maken.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
tldr: Hezbollah wacht expres met aanvallen totdat Israel vast zit in een Gaza grondoorlog waar ze moeilijk weer uit kunnen komen en zodoende veel minder resources kunnen spenderen aan Hezbollah bestrijden.
De comment section is het lezen waard, 450 comments momenteel
https://www.jpost.com/israel-news/defense-news/article-768684
Why has the Gaza ground invasion been delayed since Friday?
[ Bericht 8% gewijzigd door slashdotter3 op 17-10-2023 13:07:42 ]![]()
En Isral bereidt zich daarop voort door te wachten dat de meeste reservisten gevechtsklaar zijn gok ik zo? En wellicht die tweede carrier group is gearriveerd? Wanneer komt die eigenlijk aan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:59 schreef slashdotter3 het volgende:
tldr: Hezbollah wacht expres met aanvallen totdat Israel vast zit in een Gaza grondoorlog waar ze moeilijk weer uit kunnen komen en zodoende veel minder resources kunnen spenderen aan Hezbollah bestrijden.
https://www.jpost.com/israel-news/defense-news/article-768684
Why has the Gaza ground invasion been delayed since Friday?![]()
En ze wachten op het 2de vliegdekschip van de VSquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En Isral bereidt zich daarop voort door te wachten dat de meeste reservisten gevechtsklaar zijn gok ik zo? En wellicht die tweede carrier group is gearriveerd? Wanneer komt die eigenlijk aan?Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Een no brainer zou je zeggen...Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Of iets opbouwen wat Isral dan weer kan vernietigen, zoals ooit de met Nederland geld gebouwde havenquote:![]()
![]()
Een Turk die kritisch is op het kolonialisme van een ander land.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:06 schreef Slayage het volgende:
Een no brainer zou je zeggen...
[ twitter ]
![]()
![]()
Ik vermoed dat dit de domste vraag is wat ik van een "journalist" heb gehoord over de aanslag van Hamas. "Wist jouw familie over de aanslag?" Srsly, WTF
-Rabia Al-Basri![]()
Die haven was nooit afgebouwd en is later inderdaad gebombardeerdquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of iets opbouwen wat Isral dan weer kan vernietigen, zoals ooit de met Nederland geld gebouwde havenReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Wat is zijn punt, dat de aanslagen gelegitimeerd waren?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:06 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ik ben van mening dat er omstandigheden dat een vijandig land zodanig is losgeslagen dat ook de burgerbevolking een legitiem doelwit is. Voorbeelden zijn nazi-Duitsland en Japan in WWII. Maar met de beste wil zie ik niet dat het de Palestijnen aangedane leed met die schurkenstaten vergelijkbaar is.
Gaza was nog steeds beter leefbaar dan heel veel andere landen.![]()
Ze zeggen allebei hetzelfde.quote:
Niemand wil die mensen.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Dat zal vast een reden hebbenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze zeggen allebei hetzelfde.
Niemand wil die mensen.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Ik dacht dat het met bulldozers vernietigd was. Hamas zou met raketten hebben geschoten en daar twijfel ik niet aan, maar dat die haven gesloopt werd kwam Isral niet verkeerd uit.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die haven was nooit afgebouwd en is later inderdaad gebombardeerd![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Mwah, dat vroeg ie niet. Hij vroeg: "Jij hebt familie in Gaza (dus je hebt voelsprieten aldaar (red)), deden er op straat geruchten de ronde dat er iets op handen was?".quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:13 schreef Slayage het volgende:
Ik vermoed dat dit de domste vraag is wat ik van een "journalist" heb gehoord over de aanslag van Hamas. "Wist jouw familie over de aanslag?" Srsly, WTF![]()
[ twitter ]Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
https://twitter.com/amit_segal/status/1714016546803040616
Rechtse journalist in Isral post dit. Hij is er in elk geval ook van overtuigd dat algemene generalisaties over de 'fundamentalistische islam' efficienter gaat zijn om het internationale publiek mee te krijgen, dan propaganda vanuit het conflict.![]()
Hamas is het resultaat van een burgeroorlog nadat er vrede gesloten werd met Isral, waarbij Palestina een eigen staat werd beloofd. De bezetting van de westbank begon daarna pas, daarvoor was het Jordani. Drogreden van de bovenste plank dit.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je Hamas uitschakelt en er verandert niks aan het beleid van Israel inzake de bezette gebieden dan hoef je geen genie te zijn om te voorspellen dat er vroeg of laat een Hamas2.0 ontstaat.
Dat Hamas een terroristische beweging is maakt de regering van Israel niet meer of minder een terroristische regering.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
NOS.nlquote:Volgens de Jordaanse koning Abdullah staat het Midden-Oosten aan de rand van de afgrond. Abdullah waarschuwde voor de gevolgen als de oorlog tussen Isral en Hamas tot meer instabiliteit in de regio leidt. Hij zei dat na een overleg met de Duitse bondskanselier Olaf Scholz in Berlijn. Abdullah maakte daarnaast duidelijk dat zijn land geen vluchtelingen meer kan opnemen. Hij gaf aan ook namens Egypte te spreken.
Scholz reist later vandaag naar Isral. Hij waarschuwde Iran en Hezbollah zich niet met het conflict te bemoeien.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jordani verwoordt het wel diplomatiek. Ze zeggen in feite: Palestijnen, brandt lekker in de hel. Los je eigen problemen maar op.quote:![]()
Dat kan goed, maar ik ben wel benieuwd aan welke landen je denkt. Noord Korea is er vast een en welke landen of gebieden nog meer?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat is zijn punt, dat de aanslagen gelegitimeerd waren?
Ik ben van mening dat er omstandigheden dat een vijandig land zodanig is losgeslagen dat ook de burgerbevolking een legitiem doelwit is. Voorbeelden zijn nazi-Duitsland en Japan in WWII. Maar met de beste wil zie ik niet dat het de Palestijnen aangedane leed met die schurkenstaten vergelijkbaar is.
Gaza was nog steeds beter leefbaar dan heel veel andere landen.![]()
Precies en zo dus ook Egypte.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jordani verwoordt het wel diplomatiek. Ze zeggen in feite: Palestijnen, brandt lekker in de hel. Los je eigen problemen maar op.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hoe precies denk je dat uit jouw reactie het tegendeel volgt van hetgeen ik stelde?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamas is het resultaat van een burgeroorlog nadat er vrede gesloten werd met Isral, waarbij Palestina een eigen staat werd beloofd. De bezetting van de westbank begon daarna pas, daarvoor was het Jordani. Drogreden van de bovenste plank dit.Huilen dan.![]()
En dat, mensen, hebben de Palestijnen toch cht aan zichzelf te danken.quote:
Humanitair gaat dit natuurlijk op deze manier een ramp worden van ongekende triestheid.![]()
![]()
Ik helaas ook, het gaat alleen maar over de aanslagen in Brussel en dat conflict in de Gaza strook.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:29 schreef jigggy het volgende:
Word wel een beetje ziek van al die #freepalestina shit op instagram
Ik ben van plan om een 'moslim vrije middag' in te stellen vandaag, vanaf 14:00 ga ik de hele avond tot 20:00 alleen netflix video's bekijken, en puzzelen met misschien nog een wandeling.![]()
Even Fauda bingewatchen zekerquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:37 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik helaas ook, het gaat alleen maar over de aanslagen in Brussel en dat conflict in de Gaza strook.
Ik ben van plan om een 'moslim vrije middag' in te stellen vandaag, vanaf 14:00 ga ik de hele avond tot 20:00 alleen netflix video's bekijken, en puzzelen met misschien nog een wandeling.![]()
![]()
![]()
Egypte gaat de grens nooit opendoen, dat grenshek word natuurlijk direct bestormt door wanhopige mensen.quote:
We kunnen alleen een luchtbrug verwachten, hulpgoederen die uit een helikopter worden gegooid.![]()
Ik dacht dat de Amerikanen juist onderhandelt hebben over het daadwerkelijk leveren van hulpgoederen vanuit Egypte?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:38 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Egypte gaat de grens nooit opendoen, dat grenshek word natuurlijk direct bestormt door wanhopige mensen.
We kunnen alleen een luchtbrug verwachten, hulpgoederen die uit een helikopter worden gegooid.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je claimt dat het huidige beleid van Isral tot Hamas2.0 leidt, dus je impliceert net als al die idioten die Hamas steunen dat Hamas gemaakt is door Isral.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe precies denk je dat uit jouw reactie het tegendeel volgt van hetgeen ik stelde?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Vandaag al 3 'ontvoerd' posters gezien in mn buurt in Amsterdam' Van gegijzelde mensen uit Israel. Tsja..
Sommige zijn ook alweer half eraf getrokken.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Egypte geeft aan te wachten op een 'staakt het vuren' nabij de grens met rafa, zodat het vrachtverkeer met goederen veilig de oversteek kan maken, echter geeft Isral geen garanties, dus blijft de grens gesloten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Amerikanen juist onderhandelt hebben over het daadwerkelijk leveren van hulpgoederen vanuit Egypte?
Ik ben benieuwd of daar nog enige beweging in komt vandaag.![]()
'Misschien komt er wat wat anders dan grondoffensief'quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En Isral bereidt zich daarop voort door te wachten dat de meeste reservisten gevechtsklaar zijn gok ik zo? En wellicht die tweede carrier group is gearriveerd? Wanneer komt die eigenlijk aan?
Een woordvoerder van het Isralische leger heeft gezegd dat Isral zich voorbereidt op de volgende fase van de oorlog. Hij zegt daarbij niet wat die fase inhoudt. "Iedereen heeft het over een grondoffensief, maar misschien is het wel iets anders."
NOSOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Die posters werken alleen maar meer polarisatie en gezeik in de hand. Ik vraag me dan weer af welke debiel die dingen ophangt (en toestaat).quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vandaag al 3 'ontvoerd' posters gezien in mn buurt in Amsterdam' Van gegijzelde mensen uit Israel. Tsja..
Sommige zijn ook alweer half eraf getrokken.
Edit: overigens vraag ik me ook weer af welke debiel deze dingen dan weer eraf trekt.![]()
![]()
Tsja toestaat... ze hingen er gisteravond nog niet en nu vanochtend wel. Op van die grijze meterkasten en lantaarnpalen. Officieel mag je daar niet eens iets op plakken volgens mij maar iemand is vannacht erg druk bezig geweest.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die posters werken alleen maar meer polarisatie en gezeik in de hand. Ik vraag me dan weer af welke debiel die dingen ophangt (en toestaat).
Technisch gezien mag je het er dus ook vanaf trekken. Het hing ook naast winkels enzo, dus kan me voorstellen als je sochtends je zaak komt openen en je ziet die posters naast je deur dat je daar ook geen zin in hebt en ze dus weghaalt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Mja, wat kan dat anders zijn. Je gaat niet 300k reservisten oproepen en uit alle uithoeken van de wereld terughalen om dan een potje te gaan klaverjassen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
'Misschien komt er wat wat anders dan grondoffensief'
Een woordvoerder van het Isralische leger heeft gezegd dat Isral zich voorbereidt op de volgende fase van de oorlog. Hij zegt daarbij niet wat die fase inhoudt. "Iedereen heeft het over een grondoffensief, maar misschien is het wel iets anders."
NOS![]()
Die heeft natuurlijk groot gelijk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja toestaat... ze hingen er gisteravond nog niet en nu vanochtend wel. Op van die grijze meterkasten en lantaarnpalen. Officieel mag je daar niet eens iets op plakken volgens mij maar iemand is vannacht erg druk bezig geweest.
Technisch gezien mag je het er dus ook vanaf trekken. Het hing ook naast winkels enzo, dus kan me voorstellen als je sochtends je zaak komt openen en je ziet die posters naast je deur dat je daar ook geen zin in hebt en ze dus weghaalt.![]()
Geef het dan meteen aan Hamas.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:11 schreef Momo het volgende:
NOS liveblog![]()
![]()
Ik zeg dat zolang Isral gebieden blijft bezetten en illegale nederzettingen blijft stichten je op je vingers kan natellen wat er gaat gebeuren. Dus ja, in zekere zin is Hamas inderdaad 'gemaakt' door Isral.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je claimt dat het huidige beleid van Isral tot Hamas2.0 leidt, dus je impliceert net als al die idioten die Hamas steunen dat Hamas gemaakt is door Isral.
Natuurlijk is Hamas een grote boevenbende, maar dat is de Isralische regering evengoed.Huilen dan.![]()
allemaal updates zojuist rondom Libanon. Gaat lekker...
-Israeli artillery shelling on the vicinity of the town of Markaba, south of Lebanon
- Israeli army says two more anti-tank missiles were fired toward an area on the Lebanon border, near Kibbutz Yiftah. More gunfire also targeted several Israeli army posts. No soldiers hurt. Israeli army says it is responding with tank and artillery fire against Hezbollah posts in the area
-Israeli bombing on the vicinity of the towns of Al-Dahaira and Al-Bustan in southern Lebanon
https://israelpalestine.liveuamap.com/Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Echt fantastisch. Bedankt voor het delen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:59 schreef slashdotter3 het volgende:
De comment section is het lezen waard, 450 comments momenteel![]()
Een groter offensief, lucht en grond, en ook meer dan alleen Gaza?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja, wat kan dat anders zijn. Je gaat niet 300k reservisten oproepen en uit alle uithoeken van de wereld terughalen om dan een potje te gaan klaverjassen.![]()
Hezbollah neemt alvast een voorschot op hun grote offensief die ze doen wanneer Israel afgeleid is in een Gaza grondoorlogquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
allemaal updates zojuist rondom Libanon. Gaat lekker...
-Israeli artillery shelling on the vicinity of the town of Markaba, south of Lebanon
- Israeli army says two more anti-tank missiles were fired toward an area on the Lebanon border, near Kibbutz Yiftah. More gunfire also targeted several Israeli army posts. No soldiers hurt. Israeli army says it is responding with tank and artillery fire against Hezbollah posts in the area
-Israeli bombing on the vicinity of the towns of Al-Dahaira and Al-Bustan in southern Lebanon
https://israelpalestine.liveuamap.com/![]()
Ik vind het lastig. Ja ik denk ook dat het er komt. Maar het oproepen van reservisten en het hele idee van 'we are at war' werd allemaal gedaan binnen een dag na de aanval.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja, wat kan dat anders zijn. Je gaat niet 300k reservisten oproepen en uit alle uithoeken van de wereld terughalen om dan een potje te gaan klaverjassen.
Aangezien de aanval zelf ook niet voorzien was, vraag ik me soms af of ze wellicht niet iets te snel van stapel zijn gelopen. En dat nu in de tussentijd er meer berekeningen zijn gemaakt over of het het waard is of niet.
Daar bedoel ik niet mee dat Israel niet kan winnen, maar wellicht dat men duizenden dode soldaten verwacht, en dat het lastig te verkopen gaat zijn aan de bevolking.
Meestal veranderen de meningen toch als de eerste soldaten in bodybags terugkomen.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
The Onionhttps://www.theonion.com/(...)-and-gaza-1850923354
Q: Where is the Gaza Strip?
A: Don’t worry about it. It won’t exist by the end of the week.
Q: How has the media approached the conflict?
A: Swiftly and irresponsibly.
Q: How many people have died?
A: That depends on whether you count Palestinian deaths as well.
Q: Am I allowed to be sad for all of the victims?
A: Absolutely not. You have to pick a side.
Q: How is Israel working to avoid civilian casualties?
A: Civilians in Gaza are being given the opportunity to be driven out of their homeland forever.
Q: Where can I learn more?
A: This is a logistically and morally complex situation involving decades of recent history and thousands of years of context, so try your cousin’s Instagram stories.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
En daar gaan we alweer met de drogredenaties uit moslimlanden. Het land van niemand wordt bezet, en al helemaal niet in de Gazastrook. Die is volledig in handen van de Palestijnen. Dit is simpelweg weer een statement met als bedoeling de legitimiteit van Isral in twijfel te trekken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:06 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Als ze de Westbank aanvallen zijn ze direct alle internationale steun kwijt. Nee dus.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:59 schreef Knollenman het volgende:
[..]
Een groter offensief, lucht en grond, en ook meer dan alleen Gaza?![]()
Een debiel die zich betrokken voelt en bij gebrek aan betere ideeen dit soort nutteloze shit doetquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
Die posters werken alleen maar meer polarisatie en gezeik in de hand. Ik vraag me dan weer af welke debiel die dingen ophangt (en toestaat).![]()
![]()
Weet je wat het erge is. Er is momenteel daadwerkelijk een kerel vermist in Amsterdam waar mensen naar op zoek zijn. En ik zag daar ook een poster van maar gewoon op wit papier.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Een debiel die zich betrokken voelt en bij gebrek aan betere ideeen dit soort nutteloze shit doet
En dan verderop in de straat in grote rode blokken namen van Israeliers die vermist en ontvoerd zijn. Uh ja, maar we weten waar ze zijn toch? In Gaza... Ja sorry hoor.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Zou me niets verbazen als ze zuid Libanon mee pakken en Hezbollah willen uitschakelen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als ze de Westbank aanvallen zijn ze direct alle internationale steun kwijt. Nee dus.
Gaza hebben ze wel in de tang. Daar gaat niemand in of uit. Het gevaar dreigt in het noorden.
En Isral is wel de meester in de psyops.![]()
Isral zal niet vrijwillig op twee fronten gaan strijden. Men zal enkel reageren als Hezbollah de aanval opent.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:08 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als ze zuid Libanon mee pakken en Hezbollah willen uitschakelen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nu zeg je dus precies wat je net nog ontkende. Om niet in herhaling te vallen verwijs ik je dus door naar mijn eerdere post. Isral heeft Hamas niet gecreerd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zeg dat zolang Isral gebieden blijft bezetten en illegale nederzettingen blijft stichten je op je vingers kan natellen wat er gaat gebeuren. Dus ja, in zekere zin is Hamas inderdaad 'gemaakt' door Isral.
Natuurlijk is Hamas een grote boevenbende, maar dat is de Isralische regering evengoed.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Op dit moment is Gaza geen actief front. Isreal kan nog weken Hamas uithongeren. Een first strike op Hezbolla zie ik nog wel gebeuren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Isral zal niet vrijwillig op twee fronten gaan strijden. Men zal enkel reageren als Hezbollah de aanval opent.![]()
Ik vind dit een nogal bijzondere opmerking. Je vergelijkt een officieel erkende terreurbeweging met een democratisch gekozen regering.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Natuurlijk is Hamas een grote boevenbende, maar dat is de Isralische regering evengoed.
Die twee kun je echt niet op 1 lijn zetten hoor."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het is natuurlijk ook gewoon compleet gestoord om Hamas en de Isralische regering op dezelfde voet te zetten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu zeg je dus precies wat je net nog ontkende. Om niet in herhaling te vallen verwijs ik je dus door naar mijn eerdere post. Isral heeft Hamas niet gecreerd.
Hij vergelijkt een terreurgroepering die ziekelijk antisemitisch gedachtegoed omarmd, al decennialang doelbewust op brute manieren burgerslachtoffers wil maken en de eigen burgers als menselijk schild gebruikt, met een democratisch verkozen regering van een legitiem land, dat er alles aan doet om burgerslachtoffers zoveel mogelijk te voorkomen.
Maar helaas we hebben de afgelopen week al kunnen aanschouwen hoe ernstig defect het morele kompas van sommige progressief linksen is, deze post is daar het zoveelste voorbeeld van. Het blijft erg zorgwekkend om te zien.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Democratischquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dit een nogal bijzondere opmerking. Je vergelijkt een officieel erkende terreurbeweging met een democratisch gekozen regering.
Die twee kun je echt niet op 1 lijn zetten hoor.![]()
Netanyahu was net lekker bezig de democratie af te bouwen. Zie de massale protesten.
Hij heeft trouwens ook nog tientallen criminele aanklachten aan z'n broek.
Er zit bovendien een minister in het kabinet die tot voor kort een portret van een Joodse massamoordenaar aan de muur had hangen.
En hoe democratisch is het als miljoenen Palestijnen bezet worden en niet mogen meestemmen?![]()
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:25 schreef HowardRoark het volgende:
Hij vergelijkt een terreurgroepering die ziekelijk antisemitisch gedachtegoed omarmd, al decennialang doelbewust op brute manieren burgerslachtoffers wil maken en de eigen burgers als menselijk schild gebruikt, met een democratisch verkozen regering van een legitiem land, dat er alles aan doet om burgerslachtoffers zoveel mogelijk te voorkomen.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Met alleen een smiley als reactie kan ik niets.quote:Waarom zouden Palestijnen in Isral moeten kunnen stemmen dan? Zij zijn geen Isralisch staatsburger.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:26 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Democratisch![]()
Netanyahu was net lekker bezig de democratie af te bouwen. Zie de massale protesten.
Er zit bovendien een minister in het kabinet die tot voor kort een portret van een Joodse massamoordenaar aan de muur had hangen.
En hoe democratisch is het als miljoenen Palestijnen bezet worden en niet mogen meestemmen?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Je noemt de Isralische regering een terroristische organisatie, begrijp ik dat goed?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zeg dat zolang Isral gebieden blijft bezetten en illegale nederzettingen blijft stichten je op je vingers kan natellen wat er gaat gebeuren. Dus ja, in zekere zin is Hamas inderdaad 'gemaakt' door Isral.
Natuurlijk is Hamas een grote boevenbende, maar dat is de Isralische regering evengoed.![]()
Kolonisten/IDF terreur in de west bank gaat door 24/7Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Nouja we hebben het over een regering die afgelopen week nog wapens heeft verstrekt aan kolonisten om op de Westoever Palestijnen te vermoorden. Maar ze doen er echt alles aan om slachtoffers te voorkomen hoor.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met alleen een smiley als reactie kan ik niets.
[..]
Waarom zouden Palestijnen in Isral moeten kunnen stemmen dan? Zij zijn geen Isralisch staatsburger.
Same shit, different name.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Sterker nog, zij hebben mogen stemmen en stemden op Hamas, 17 jaar geleden. Daarna is er nooit meer een verkiezing geweest, rara politiepet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Waarom zouden Palestijnen in Isral moeten kunnen stemmen dan? Zij zijn geen Isralisch staatsburger.![]()
Een democratische gekozen regering die onrechtmatig land en eigendommen van Palestijnen onteigent door illegaal nederzettingen te stichten, demonstranten doodt, burgers collectief straft door toegang tot de Gazastrook te blokkeren, Palestijnen uit illegaal door Isral bezette gebieden zonder aanklacht oppakt en zonder proces opsluit, etc etc.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dit een nogal bijzondere opmerking. Je vergelijkt een officieel erkende terreurbeweging met een democratisch gekozen regering.
Die twee kun je echt niet op 1 lijn zetten hoor.
Maar hey dat is klaarblijkelijk allemaal prima want ze zijn democratisch gekozen, of zo? In mijn boekje is dat evengoed terreur.Huilen dan.![]()
Ergens snap ik het wel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die posters werken alleen maar meer polarisatie en gezeik in de hand. Ik vraag me dan weer af welke debiel die dingen ophangt (en toestaat).
Edit: overigens vraag ik me ook weer af welke debiel deze dingen dan weer eraf trekt.
Op internet delft Israel het onderspit, Extreem Links en Extreem Rechts lopen hand in hand de joden te haten.
Ze zijn actief bezig de aanslag op Israel te negeren of proberen zelfs de aanslag te ontkrachten, dat het helemaal niet is gebeurd.
Op internet gaan ze niet winnen, dus dan vind ik het niet zo vreemd dat ze met zulke acties de gewone mensen willen laten zien dat het wel allemaal echt was en dat er zeker wel kinderen ontvoerd zijn.![]()
Madeley is evenveel journalist als Kelly Ripa.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:13 schreef Slayage het volgende:
Ik vermoed dat dit de domste vraag is wat ik van een "journalist" heb gehoord over de aanslag van Hamas. "Wist jouw familie over de aanslag?" Srsly, WTF![]()
[ twitter ]
Altijd lachen wanneer social media accounts zich niet inlezen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
![]()
The strong people on the left.
Uithuilen bij een collega soyjak omdat je kritiek krijgt vanwege je steun aan terroristen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Zo gedragen ze zich in elk geval.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je noemt de Isralische regering een terroristische organisatie, begrijp ik dat goed?Huilen dan.![]()
Maar goed, het is hier weer heerlijk simplistisch binair denken.
Isral is goed.
Hamas is slecht.
Zoals ik eerder al zei:quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En het lijkt te werken, want ik zie toch al her en der wat Isralische en Palestijnse vlaggetjes verschijnen. Zowel op FOK! als daarbuiten. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen in deze kwestie met een treurige historie die alleen maar verliezers kent zo nodig menen een kant te moeten kiezen.Huilen dan.![]()
Dat is natuurlijk niet waar.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja we hebben het over een regering die afgelopen week nog wapens heeft verstrekt aan kolonisten om op de Westoever Palestijnen te vermoorden. Maar ze doen er echt alles aan om slachtoffers te voorkomen hoor.
Same shit, different name.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nou, gelukkig voor jou kunnen de Israeli zelf iedere paar jaar een nieuwe regering kiezen.quote:
Vertel me eens wat over de regering Hamas?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Goed argument. Ik ga toch wat meer af op nieuwsbronnen zoals AP dan HowardRoark van het FOK!forum.quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Bull, ik heb ook weinig met het jodendom, ik vind religie gewoon debiel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:37 schreef Isdatzo het volgende:
Maar goed, het is hier weer heerlijk simplistisch binair denken.
Isral is goed.
Hamas is slecht.
Zoals ik eerder al zei:
[..]
Maar ik woon al decennia samen met joden in Amsterdam, nooit 1 onvertogen woord. Raar dat je dan de kant kiest die geen ghetto's vormt, die geen bejaarden berooft en die niet massaal terrorisme toejuicht op de Dam.
Echt on-voor-stel-baar!.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Hamas is een schurkenbende. Maar dat maakt de Isralische regering en hun beleid niet meer of minder schandalig. Net zoals het 'democratisch verkozen' zijn dat niet doet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, gelukkig voor jou kunnen de Israeli zelf iedere paar jaar een nieuwe regering kiezen.
Vertel me eens wat over de regering Hamas?Huilen dan.![]()
Hamas heeft geen regering, tis een militante organisatie, geen landquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, gelukkig voor jou kunnen de Israeli zelf iedere paar jaar een nieuwe regering kiezen.
Vertel me eens wat over de regering Hamas?
Palestina heeft een regering, Premier Shtayyeh (sinds 2019) en President Abbas (sinds 2005) inmiddels 87 jaarBig Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)![]()
Wat hebben de joden in Amsterdam er nou weer mee te maken danquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bull, ik heb ook weinig met het jodendom, ik vind religie gewoon debiel.
Maar ik woon al decennia samen met joden in Amsterdam, nooit 1 onvertogen woord. Raar dat je dan de kant kiest die geen ghetto's vormt, die geen bejaarden berooft en die niet massaal terrorisme toejuicht op de Dam.
Echt on-voor-stel-baar!.
?
Huilen dan.![]()
Geen woord aan gelogen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je noemt de Isralische regering een terroristische organisatie, begrijp ik dat goed?PWBF![]()
Al je terreurbeweging Hamas op dezelfde hoogte zet als een democratisch gekozen regering, die verantwoordelijk aflegt aan een parlement, dan liggen onze visies zo ver uit elkaar dat een gesprek weinig zin heeft.
Dan zul je ook de houding van onze regering niet begrijpen. En misschien het instituut democratie niet.
Ik vind dit heel verontrustend."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
User @HeatWave krijgt wel eens soep van zijn buurvrouw en kan zich daarom niet voorstellen dat men duizenden kilometers verderop minder aardig is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat hebben de joden in Amsterdam er nou weer mee te maken dan?
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Als je het gewoon allebei boeven vindt zet je ze niet meteen op dezelfde hoogte, dat maak jij ervan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:42 schreef capricia het volgende:
Al je terreurbeweging Hamas op dezelfde hoogte zet als een democratisch gekozen regering, die verantwoordelijk aflegt aan een parlement, dan liggen onze visies zo ver uit elkaar dat een gesprek weinig zin heeft.
Dan zul je ook de houding van onze regering niet begrijpen. En misschien het instituut democratie niet.
Ik vind dit heel verontrustend.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat is nu precies het apartheidssysteem dat Isral heeft opgetuigd. Ze leven wel in het gebied dat Isral als het zijne beschouwt, maar mogen nergens over meebeslissen, hoogstens over op welke dag het huisvuil wordt opgehaald. Volledige burgerrechten geven gaat niet want dan is Isral bang de meerderheid kwijt te raken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Waarom zouden Palestijnen in Isral moeten kunnen stemmen dan? Zij zijn geen Isralisch staatsburger.
De facto is het hele gebied al geannexeerd, alleen wordt voor de buitenwereld de schijn opgehouden dat er nog wordt nagedacht over een tweestatenoplossing.![]()
'Ontheemden in Zuid-Gaza willen terug naar het noorden'
Volgens een BBC-verslaggever in Khan Younis in het zuiden van de Gazastrook zijn ontheemden daar van plan om weer terug te gaan naar het noorden. In de zuidelijke steden is de afgelopen dagen zoveel gebombardeerd dat het daar ook niet veilig zou zijn en dat ze daarom hun evacuatie willen terugdraaien.
Het Isralische leger riep vorige week de burgers in het noorden van de Gazastrook op om te vertrekken naar het zuiden, waar het veiliger zou zijn. Honderdduizenden gaven hieraan gehoor.
De journalist van de BBC heeft gesproken met vluchtelingen die al dagen op straat slapen. "Zij sterven liever thuis in waardigheid dan hier van de dorst."
NOS liveblog![]()
Poetin is ook democratisch gekozen, dus dat zegt op zich weinig.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:42 schreef capricia het volgende:
Ik vind dit heel verontrustend.![]()
ik ben niet tegen joden, ik ben NIET antisemitisch
Israelisch volk = goed
Palestijns volk = goed
Hamas en IDF = slecht
ik ben meer voor het volk, niet voor diegene die constant voor vernietiging zorgen (Israel in Gaza, en Hamas in Israel)Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)![]()
Maar in latere verkiezingen heeft hij niet democratische dingen gedaan om in macht te blijven.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:45 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Poetin is ook democratisch gekozen, dus dat zegt op zich weinig.![]()
KIJK. Pro-Palestijnse menigte houdt kind met geweer in de lucht aan crche in Brussel: “De beelden zijn onaanvaardbaar”
Ongelooflijk wat er hier in Europa aan de hand is, niet normaal meer.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Podcast De Dag over de vriendschap tussen Biden en Netanyahu
Weet niet of mensen hier interesse in hebben, maar toch plaats ik het.![]()
ftfyquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:46 schreef Tekaschi het volgende:
KIJK. Pro-Palestijnse menigte houdt kind met geweer in de lucht aan crche in Brussel: “De beelden zijn onaanvaardbaar”
Ongelooflijk wat er hier in Europa Belgi aan de hand is, niet normaal meer.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Waaruit volgt dat ik democratie niet zou begrijpen? Wat een quatsch. Je blijft maar schermen met dat de Isralische regering democratisch gekozen is, maar dat is toch geen argument? Hitler was democratisch gekozen. De Isralische regering ook, maar dat betekent niet dat ze geen schandalig beleid voeren:quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:42 schreef capricia het volgende:
Ik vind dit heel verontrustend.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een democratische gekozen regering die onrechtmatig land en eigendommen van Palestijnen onteigent door illegaal nederzettingen te stichten, demonstranten doodt, burgers collectief straft door toegang tot de Gazastrook te blokkeren, Palestijnen uit illegaal door Isral bezette gebieden zonder aanklacht oppakt en zonder proces opsluit, etc etc.
Maar hey dat is klaarblijkelijk allemaal prima want ze zijn democratisch gekozen, of zo? In mijn boekje is dat evengoed terreur.Huilen dan.![]()
Netanyahu is ook vrienden met extreem rechtse clowns zoals Jordan Peterson en Ben ShapiroBig Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)![]()
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:49 schreef TheVoice4ever het volgende:
Netanyahu is ook vrienden met extreem rechtse clowns zoals Jordan Peterson en Ben Shapiro![]()
![]()
Ja joh. Nog een stapje verder. Hitler erbij.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waaruit volgt dat ik democratie niet zou begrijpen? Wat een quatsch. Je blijft maar schermen met dat de Isralische regering democratisch gekozen is, maar dat is toch geen argument? Hitler was ook democratisch gekozen. De Isralische regering ook, maar dat betekent niet dat ze geen schandalig beleid voeren:
[..]
Echt wouw."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Een beetje zoals hervormingswetten er doorheen drukken die de macht van een zittende regering vergroten bedoel je?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar in latere verkiezingen heeft hij niet democratische dingen gedaan om in macht te blijven.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Tot hier eens.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:26 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Democratisch![]()
Er zit bovendien een minister in het kabinet die tot voor kort een portret van een Joodse massamoordenaar aan de muur had hangen.Ze mogen stemmen, maar niet over de Isralische politiek zoals de Isralische Arabieren dat wel mogen. Ze mogen stemmen over hun eigen gebieden. De Gazanen stemden voor Hamas, bijvoorbeeld.quote:En hoe democratisch is het als miljoenen Palestijnen bezet worden en niet mogen meestemmen?![]()
Democratisch verkozen, toch? Dat was volgens jou het essentile verschil tussen Hamas en de Isralische regering, weet je nog.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja joh. Nog een stapje verder. Hitler erbij.
Echt wouw.
Vervolgens laat ik zien dat ook democratisch verkozen regeringen, zoals de Isralische, tot verschrikkelijke dingen in staat zijn, en dan lijken de argumenten op te zijn.Huilen dan.![]()
Je spreekt simpelweg niet de waarheid. Laat anders maar een bron zien waar wordt aangegeven dat er wapens zijn uitgereikt aan Joden op de Westelijke Jordaanoever, met als bedoeling om Palestijnen te doden?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Goed argument. Ik ga toch wat meer af op nieuwsbronnen zoals AP dan HowardRoark van het FOK!forum.Dat is niet waar. In de Gazastrook heeft Hamas het voor het zeggen en in de Palestijnse gebieden de PLO. Palestijnse burgers zijn geen Isralische staatsburger en kunnen ook niet stemmen in Isral.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:44 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Dat is nu precies het apartheidssysteem dat Isral heeft opgetuigd. Ze leven wel in het gebied dat Isral als het zijne beschouwt, maar mogen nergens over meebeslissen, hoogstens over op welke dag het huisvuil wordt opgehaald. Volledige burgerrechten geven gaat niet want dan is Isral bang de meerderheid kwijt te raken.
De facto is het hele gebied al geannexeerd, alleen wordt voor de buitenwereld de schijn opgehouden dat er nog wordt nagedacht over een tweestatenoplossing.
Of vind jij dat Palestijnen zouden moeten kunnen stemmen in zowel de Palestijnen gebieden n Isral? Dat zou heel raar zijn. Geen staatsburger van het ene land, kan stemmen in een ander land.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik krijg steeds meer het idee dat het IDF behoorlijk aan het zwalken is en dat de oorspronkelijke bedoeling echt was om binnen een paar dagen binnen te vallen maar dat er achter de schermen aan teveel halsbandjes is getrokken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:45 schreef Momo het volgende:
'Ontheemden in Zuid-Gaza willen terug naar het noorden'
Volgens een BBC-verslaggever in Khan Younis in het zuiden van de Gazastrook zijn ontheemden daar van plan om weer terug te gaan naar het noorden. In de zuidelijke steden is de afgelopen dagen zoveel gebombardeerd dat het daar ook niet veilig zou zijn en dat ze daarom hun evacuatie willen terugdraaien.
Het Isralische leger riep vorige week de burgers in het noorden van de Gazastrook op om te vertrekken naar het zuiden, waar het veiliger zou zijn. Honderdduizenden gaven hieraan gehoor.
De journalist van de BBC heeft gesproken met vluchtelingen die al dagen op straat slapen. "Zij sterven liever thuis in waardigheid dan hier van de dorst."
NOS liveblog
Wat is hier het slechte nieuws aan? Een krijgsmacht die weloverwogen handelt en in controle is over de situatie is beter in staat om de boel niet uit de klauwen te laten lopen dan een door twijfelkonterigheid gehinderde massa wapentuig met poppetjes erin. Het zou meer onnodige slachtoffers betekenen.![]()
Hoewel etnische zuiveringen zijn met backing van de IDF altijd wel gaande op de west bank. Echter is de tempo waarop het gebeurd in een hogere versnelling gekomen sinds de nieuwe ronde van geweld
Since the outbreak of the war on October 7, more and more Palestinians in shepherding communities in the West Bank have been fleeing from their homes because of escalating settler violence. In some cases, entire communities have been emptied. In others a number of families have left, or just the women and children.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Interessant dat je dat vindt. En vooral interessant dat we dan blijkbaar de ene terroristische organisatie hoger in aanschouw nemen dan de ander. Immers, Hamas die kindertjes levend verbrand is het resultaat van 70 jaar onderdrukking, maar als Isral het hoofd van kinderen laat ontploffen dan is het barbaars en dat moet dan echt niet kunnen. Begrip voor de 1, aanmatigende woorden voor de ander.quote:
Interessant hoe dat dan allemaal werkt.![]()
https://apnews.com/articl(...)f5a58bd899e1e424911cquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je spreekt simpelweg niet de waarheid. Laat anders maar een bron zien waar wordt aangegeven dat er wapens zijn uitgereikt aan Joden op de Westelijke Jordaanoever, met als bedoeling om Palestijnen te doden?
https://www.volkskrant.nl(...)-westoever~bdab2475/
Maar uiteraard zal de extreem rechtse regering net doen alsof het ter zelfbescherming is verstrekt. Wink wink.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
bondgenoten van Hamas volgens wikipediawie er tegen hun zijnquote:Afghanistan
Algerije
Iran
Qatar
Soedan
Syrie
Turkije
Egypte was ook bondgenoot van 2011-2013dus nee de IS terreur organisatie is een vijand van hunquote:ISIS
Israel
VS
VK
Japan
Paraguay
EU
Canada
AustralieBig Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)![]()
Hier juich je dus voor als je op de Dam staat. Fascinerend.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:46 schreef Tekaschi het volgende:
Ongelooflijk wat er hier in Europa aan de hand is, niet normaal meer.![]()
hun leider zit in Qatar, veilig van dit vele geweldBig Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)![]()
Gefaciliteerd door de regering die gelukkig wel democratisch verkozen is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:58 schreef Slayage het volgende:
Hoewel etnische zuiveringen zijn met backing van de IDF altijd wel gaande op de west bank. Echter is de tempo waarop het gebeurd in een hogere versnelling gekomen sinds de nieuwe ronde van geweld
Since the outbreak of the war on October 7, more and more Palestinians in shepherding communities in the West Bank have been fleeing from their homes because of escalating settler violence. In some cases, entire communities have been emptied. In others a number of families have left, or just the women and children.
[ twitter ]VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Begrip voor Hamas? Wat een gelul. Laat dat maar eens zien dan. Het zijn terroristen, en zo heb ik ze ook genoemd. Dat betekent alleen niet dat je het Isralische beleid onvoorwaardelijk moet steunen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Interessant dat je dat vindt. En vooral interessant dat we dan blijkbaar de ene terroristische organisatie hoger in aanschouw nemen dan de ander. Immers, Hamas die kindertjes levend verbrand is het resultaat van 70 jaar onderdrukking, maar als Isral het hoofd van kinderen laat ontploffen dan is het barbaars en dat moet dan echt niet kunnen. Begrip voor de 1, aanmatigende woorden voor de ander.
Interessant hoe dat dan allemaal werkt.
O-wee als je kritiek op Isral hebt. Echt, wat een ontzettend simplistisch binair denken. Het is inderdaad interessant hoe dat allemaal werkt.
Huilen dan.![]()
Ja, volgens mij wouden ze het liefst er meteen op af vliegen en toen kwam het commentaar uit het buitenland, waarschijnlijk hun eigen experts die bedenkingen hadden. Wat is de volgende stap ? Gewoon regelmatig blijven bombarderen en Hamas die weer raketten op Isral afvuurt waar dan een enkele door Iron Dome heen glipt?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat het IDF behoorlijk aan het zwalken is en dat de oorspronkelijke bedoeling echt was om binnen een paar dagen binnen te vallen maar dat er achter de schermen aan teveel halsbandjes is getrokken.
Wat is hier het slechte nieuws aan? Een krijgsmacht die weloverwogen handelt en in controle is over de situatie is beter in staat om de boel niet uit de klauwen te laten lopen dan een door twijfelkonterigheid gehinderde massa wapentuig met poppetjes erin. Het zou meer onnodige slachtoffers betekenen.![]()
Betrek het niet zo op jezelf, ik doelde in algemene zin. De demonstraties met FREE PALENSTINE waren al begonnen voordat de eerste Joodse slachtoffers onder de grond lagen, zo snel waren ze erbij om toch vooral de schuld bij die andere vermeende terroristenclub te leggen. Of in iedereen een verklaring te verzinnen waarom Hamas de slachtpartij begon.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aanmatigende woorden voor Hamas? Wat een gelul. Laat dat maar eens zien dan. Het zijn terroristen, en zo heb ik ze ook genoemd. Dat betekent alleen niet dat je het Isralische beleid onvoorwaardelijk moet steunen.
O-wee als je kritiek op Isral hebt. Echt, wat een ontzettend simplistisch binair denken. Het is inderdaad interessant hoe dat allemaal werkt.
![]()
als Hamas er niet was geweest dan was er geen Palestina meer, want ik vertrouw die hele IDF nul komma nul, die willen de Gazastrook terug 100% zeker weten
en maar de onschuld zelf blijven spelen, want ja je mag je verdedigen tochumm wat Oekraine momenteel doet is op een correcte manier zich verdedigen, die zie je geen bombardementen uitvoeren op dichtbevolkte gebieden net over de russische grens of zo, wat IDF wel doet want je weet heel goed dat er heel veel onschuldige mensen ook in Gaza wonen, zoals die school die werd geraakt door een bom waar honderden mensen zaten te schuilen
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)![]()
Ja, evengoed achterlijk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Betrek het niet zo op jezelf, ik doelde in algemene zin. De demonstraties met FREE PALENSTINE waren al begonnen voordat de eerste Joodse slachtoffers onder de grond lagen, zo snel waren ze erbij om toch vooral de schuld bij die andere vermeende terroristenclub te leggen. Of in iedereen een verklaring te verzinnen waarom Hamas de slachtpartij begon.
De situatie daar is gewoon n grote shitshow en dat ligt aan zowel aan de Palestijnen als de Isralirs. Een situatie met alleen maar verliezers. Dogmatische religieuzen:. Onvoorwaardelijk een kant kiezen:
.
Huilen dan.![]()
Verveelde me vandaag de tieves op mijn werk dus ik zat dit te kijken:
Is van de VRT, weet ook niet of het al is gedeeld, maar het is een interview met de Isralische ambassadeur en een of andere Palestijnse vertegenwoordiger, weet ik het, maakt niet uit, maar ik vond het goed en sterk. En bood ook weer een belichting, dit datgot me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
gewoon roekeloos hoe ik het in een woord kan beschrijven qua IDF
wetende dat je de Mossad ook nog hebt, getrainde professionals tegen terrorisme
minimaal verlies van onschuldige slachtoffers is waar je altijd aan moet denken in zulk soort conflictBig Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)![]()
Ik lees hier toch echt niets over Joden die wapens van de regering krijgen om doelbewust Palestijnen te doden. Je initile claim was dus zoals verwacht niet waar. Misschien voortaan artikelen lezen zonder er zelf dingen bij te verzinnen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:01 schreef Caland het volgende:
[..]
https://apnews.com/articl(...)f5a58bd899e1e424911c
https://www.volkskrant.nl(...)-westoever~bdab2475/
Maar uiteraard zal de extreem rechtse regering net doen alsof het ter zelfbescherming is verstrekt. Wink wink.Je kunt prima kritiek hebben op Isral, geen land is immers perfect. Maar dat doe je niet door de regering daar op gelijke voet te zetten met Hamas en zelfs te stellen dat zij de oorzaak zijn van Hamas. Dit is het vrijpleiten van terroristen voor de meest barbaarse en gruwelijke daden, die schuif je dan volledig af op externe factoren. Dat is bespottelijk en schandalig.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Begrip voor Hamas? Wat een gelul. Laat dat maar eens zien dan. Het zijn terroristen, en zo heb ik ze ook genoemd. Dat betekent alleen niet dat je het Isralische beleid onvoorwaardelijk moet steunen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat je het niet wil lezen. Geeft niets verder hoor, leven met oogkleppen kan soms best fijn zijn.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik lees hier toch echt niets over Joden die wapens van de regering krijgen om doelbewust Palestijnen te doden.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee hoor, Hamas is de schuldige van de huidige situatie. Nu doe je het dus weer, na brute slachtpartijen waarbij mensen op de meest gruwelijke wijze zijn gemarteld, verkracht en vermoord ga je naar twee partijen wijzen. Dat is dus het probleem.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, evengoed achterlijk.
De situatie daar is gewoon n grote shitshow en dat ligt aan zowel aan de Palestijnen als de Isralirs. Een situatie met alleen maar verliezers. Dogmatische religieuzen:. Onvoorwaardelijk een kant kiezen:
.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Random burgers aanvallen is terreur. IDF aanvallen is verdediging. Ik maak daar onderscheid in.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
Geldt ook andersom.
Hamas targeten van IDF is zelfverdediging. Hele wijken wegvagen is terreur.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
ja, ben ik helemaal met je eens, maar (dat schijnt te mogen sinds zaterdag een week terug ofzo)quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
Random burgers aanvallen is terreur. IDF aanvallen is verdediging. Ik maak daar onderscheid in.
Geldt ook andersom.
Hamas targeten van IDF is zelfverdediging. Hele wijken wegvagen is terreur.
Het is Hamas die militaire doelwitten op civiele gebouwen zet he, dus ja... dan is het niet meer dan logisch dat het plat gaat, je gaat een ambulance ook niet met een raketwerper uitrusten en dan lopen janken dat je amubulance stuk gemaakt wordt?
Lijkt me.
toch?got me a movie, I want you to know
Daar zit dan ook het probleem. Hamas valt altijd burger aan, zelden tot nooit het Isralische leger. Dit is al decennialang het probleem met allerlei Palestijnse terreurbewegingen. Van vliegvelden, tot scholen, tot bussen, tot restaurants, synagoges en hele dorpen. Het doel is altijd burgers. En dit is niet omdat deze mensen een vredige tweestatenoplossing willen, dit is omdat deze terroristen de complete vernietiging van Isral en Joden willen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
Random burgers aanvallen is terreur. IDF aanvallen is verdediging. Ik maak daar onderscheid in.
Geldt ook andersom.
Hamas targeten van IDF is zelfverdediging. Hele wijken wegvagen is terreur.
En dan vervolgens gaan janken als er een reactie komt.
Jup, Hezbollah wacht nu alleen nog op dat Israel in Gaza vast zit in een grondoorlog zodat ze nog maar de helft van hun leger over hebben.![]()
Oei, mja was te verwachten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:27 schreef slashdotter3 het volgende:
Jup, Hezbollah wacht nu alleen nog op dat Israel in Gaza vast zit in een grondoorlog zodat ze nog maar de helft van hun leger over hebben.
[ twitter ]A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het zou me niets verbazen als dit ook een belangrijke reden is waarom het grondoffensief in Gaza maar wordt uitgesteld.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:27 schreef slashdotter3 het volgende:
Jup, Hezbollah wacht nu alleen nog op dat Israel in Gaza vast zit in een grondoorlog zodat ze nog maar de helft van hun leger over hebben.
[ twitter ]![]()
Mossad is internationaal.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:18 schreef TheVoice4ever het volgende:
gewoon roekeloos hoe ik het in een woord kan beschrijven qua IDF
wetende dat je de Mossad ook nog hebt, getrainde professionals tegen terrorisme
minimaal verlies van onschuldige slachtoffers is waar je altijd aan moet denken in zulk soort conflict
De Shin Bet is de veiligheidsdienst die zich met contra terrorisme bezig houd en dus ook Gaza.![]()
Van wat ik lees is het voetvolk van Hezbollah niet echt een probleem, maar hebben ze wel rond de 130.000 raketten klaarliggen. Dat zal zelfs de Iron Dome niet aankunnen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:27 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
En deze raketten zijn schijnbaar ook een stuk meer precies, dus ze kunnen daadwerkelijk gericht worden op belangrijke infrastructuur.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Is er iets van significante troepenopbouw door Hezbollah bij de grens? Of springen ze straks met z’n alle uit een grot als het startsein wordt gegeven?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:27 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ja, wachten op versterking van de VS, de 2e carrier group en alle A10s die nu in Jordan en UAE gestald worden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:37 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als dit ook een belangrijke reden is waarom het grondoffensief in Gaza maar wordt uitgesteld.
Wanneer het echt van start gaat moet de VS direct kunnen ingrijpen met 200+ fighterjets en alle opslagplaatsen, lanceerplaatsen en tunnelingangen kapotmaken zodat Hezbollah gecrippled wordt.
Daarna gaat Hezbollah ongetwijfeld nog maanden doorvechten maar wel op halve kracht.![]()
Misschien, maar ik geloof niet dat Iran Hezbollah gaat opgeven voor stink Hamas, wat eigenlijk een verloren zaak is. Hezbollah is belangrijk als verdediging voor Iran tegen een eventuele Amerikaanse aanval op Iran zelf in de toekomst.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:27 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]![]()
Die raketten zijn het probleem. Sowieso geavanceerder dan de vorige oorlog in 2006. En daarnaast moet Israel weer Zuid-Libanon in, bergachtig homeland van Hezbollah en alle Libanese twaalver sjieten. Dat wordt dus op hun terrein een oorlog uitvechten tegen een guerillaclub die zich er goed op heeft voorbereid. En weg krijg je ze niet, want het is het thuisland van de groep waar zij vandaan komen. Zoals de Taliban ook niet weg was te krijgen want zij behoorden tot de dominante Pasjtoen-groep in Afghanistan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Van wat ik lees is het voetvolk van Hezbollah niet echt een probleem, maar hebben ze wel rond de 130.000 raketten klaarliggen. Dat zal zelfs de Iron Dome niet aankunnen.
En deze raketten zijn schijnbaar ook een stuk meer precies, dus ze kunnen daadwerkelijk gericht worden op belangrijke infratstructuur.
Lastige situatie dus voor Isral en iets waar ze begrijpelijk helemaal geen trek in hebben. Wellicht dat in dat geval Amerika zich er actief mee gaat bemoeien al dan niet in een meer ondersteunende rol. Maar dan heb je ook op andere plekken Iraanse proxies die Amerikaanse belangen gaan aanvallen.
Hopelijk valt het mee. Maar men zal zeker in dit deel van de wereld en het Witte Huis onder enige hoogspanning staan en diplomatiek gezien veel signalen doorgeven aan Teheran dat "dit niet in gang mag worden gezet". Wellicht dat daarom Israel nog niet tot een grondoffensief is over gegaan ofzo. Who knows.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”![]()
Ik geloof best dat Israel op 2 fronten kan vechten.
Maar denk inderdaad dat ze wachten op steun van US om zo weinig mogelijk verliezen te lijden.![]()
Punt is dat de VS zeer huiverig is voor inmenging. Als Hezbollah dus echt een bedreiging vormt vanuit het noorden ga je een heel nieuwe fase van dit conflict in.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:49 schreef Zoddie het volgende:
Ik geloof best dat Israel op 2 fronten kan vechten.
Maar denk inderdaad dat ze wachten op steun van US om zo weinig mogelijk verliezen te lijden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De tempoquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:58 schreef Slayage het volgende:
Since the outbreak of the war on October 7, more and more Palestinians in shepherding communities in the West Bank have been fleeing from their homes because of escalating settler violence. In some cases, entire communities have been emptied. In others a number of families have left, or just the women and children.
[ twitter ]![]()
![]()
Wat gek. Ik hoorde dat we geen 5e colonne hebben en dat de demonstraties voor Palestina allemaal vredig en vrij van Jodenhaat waren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hier juich je dus voor als je op de Dam staat. Fascinerend.![]()
Volgens mij is er nog steeds geen mobilisatie van troepen afgeroepen van Hezbollah. Ze hebben iets van 30.000 troepen, waarvan 7000 'Special Forces'. Ook is er een reserve korps van 10.000 tm 20.000 man, die ze kunnen aftappen. De afgelopen jaren hebben ze als een gewone leger opgetreden in Syrie, dat houdt natuurlijk op met een oorlog Israel en gaan zijn hun ouwe vertrouwelijke rol weer oppakken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is er iets van significante troepenopbouw door Hezbollah bij de grens? Of springen ze straks met z’n alle uit een grot als het startsein wordt gegeven?![]()
Kennelijk zijn sommige fokkers boos over het feit dat ik Hamas niet beschouw als een terreurgroep, hoewel ik duidelijk kenbaar maak dat ze terreur als tactiek gebruiken net als de israelisch. Ik bedoel je moet blind zijn om dat niet te zien.
Maar wisten jullie dat de VN, Hamas ook niet ziet als een terreurgroep? Maar hen beschouwen als een "legitieme, politieke beweging"?
UN still does not label, sanction Hamas as terror group despite murderous attacks
...
However, there are no such sanctions in place for Hamas and Hezbollah. The lack of sanctioning comes as Israel is pushing back against Hamas after it was hit by a surprise attack that killed more than 1,300 Israelis.
"The U.N. insists these are legitimate political movements and therefore can freely work with them," said Goldberg, who previously served as the director for countering weapons of destruction at the White House National Security Council between 2019 and 2020.
https://www.foxnews.com/p(...)roup-despite-attacksIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Hezbollah heeft echt bizar veel raketten vergeleken met anderen. Daar knal je zo heel wat van door de Iron Dome heen als je de boel verzadigd. En het zijn ook geen hand made raketten zoals Hamas.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hezbollah en Isral zullen niet verder gaan dan wat speldenprikken uitdelen verwacht ik.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:59 schreef Discombobulate het volgende:
Hezbollah heeft echt bizar veel raketten vergeleken met anderen. Daar knal je zo heel wat van door de Iron Dome heen als je de boel verzadigd. En het zijn ook geen hand made raketten zoals Hamas.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Het kan echt heel nasty gaan worden als Hezbollah zich full force ermee gaat bemoeien. Vooral omdat ze gewoon herbevoorraad gaan worden door Iran na dit conflict. Met nog betere raketten die Iran blijft doorontwikkelen. Wellicht in de toekomst zelfs een vuile bom of een low yield nuke.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:48 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Die raketten zijn het probleem. Sowieso geavanceerder dan de vorige oorlog in 2006. En daarnaast moet Israel weer Zuid-Libanon in, bergachtig homeland van Hezbollah en alle Libanese twaalver sjieten. Dat wordt dus op hun terrein een oorlog uitvechten tegen een guerillaclub die zich er goed op heeft voorbereid. En weg krijg je ze niet, want het is het thuisland van de groep waar zij vandaan komen. Zoals de Taliban ook niet weg was te krijgen want zij behoorden tot de dominante Pasjtoen-groep in Afghanistan.
Lastige situatie dus voor Isral en iets waar ze begrijpelijk helemaal geen trek in hebben. Wellicht dat in dat geval Amerika zich er actief mee gaat bemoeien al dan niet in een meer ondersteunende rol. Maar dan heb je ook op andere plekken Iraanse proxies die Amerikaanse belangen gaan aanvallen.
Hopelijk valt het mee. Maar men zal zeker in dit deel van de wereld en het Witte Huis onder enige hoogspanning staan en diplomatiek gezien veel signalen doorgeven aan Teheran dat "dit niet in gang mag worden gezet". Wellicht dat daarom Israel nog niet tot een grondoffensief is over gegaan ofzo. Who knows.![]()
Vuile bom ja.. zat ik ook eens aan te denken. Hoewel minder fysieke schade dan een kleine atoombom wel een stuk lastiger. Je kan theoretisch een flink gebied onbewoonbaar maken voor de komende 100 jaar.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het kan echt heel nasty gaan worden als Hezbollah zich full force ermee gaat bemoeien. Vooral omdat ze gewoon herbevoorraad gaan worden door Iran na dit conflict. Met nog betere raketten die Iran blijft doorontwikkelen. Wellicht in de toekomst zelfs een vuile bom of een low yield nuke.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Sorry denk jij echt dat mensen boos op je zijn vanwege semantics of Hamas wel of niet een terreurgroep is?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:59 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk zijn sommige fokkers boos over het feit dat ik Hamas niet beschouw als een terreurgroep, hoewel ik duidelijk kenbaar maak dat ze terreur als tactiek gebruiken net als de israelisch. Ik bedoel je moet blind zijn om dat niet te zien.
Maar wisten jullie dat de VN, Hamas ook niet ziet als een terreurgroep? Maar hen beschouwen als een "legitieme, politieke beweging"?
UN still does not label, sanction Hamas as terror group despite murderous attacks
...
However, there are no such sanctions in place for Hamas and Hezbollah. The lack of sanctioning comes as Israel is pushing back against Hamas after it was hit by a surprise attack that killed more than 1,300 Israelis.
"The U.N. insists these are legitimate political movements and therefore can freely work with them," said Goldberg, who previously served as the director for countering weapons of destruction at the White House National Security Council between 2019 and 2020.
https://www.foxnews.com/p(...)roup-despite-attacks![]()
Een ander probleem is het arsenaal van antischeeps raketten, wat een probleem zal opleveren om een blokkade af te dwingen van Libanon. Ook kunnen ze offensieve worden ingezet om vrachtschepen en gasplatforms aan te vallenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:59 schreef Discombobulate het volgende:
Hezbollah heeft echt bizar veel raketten vergeleken met anderen. Daar knal je zo heel wat van door de Iron Dome heen als je de boel verzadigd. En het zijn ook geen hand made raketten zoals Hamas.![]()
Zo groot bedoel ik niet haha. Een vuile bom kan bv een wijk in tel aviv compleet onbewoonbaar maken. Dat is misschien niet zo groot maar wel rampzalig als dat bv in een zakendistrict gegooid wordt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat lijkt me het beste idee voor heel het Midden-Oosten, maar helaasOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ja, daarom is het eigenlijk zaak dat het Ayatollah regime wordt tegengehouden. Ze stoppen niet. Maar ja, hoe en watquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vuile bom ja.. zat ik ook eens aan te denken. Hoewel minder fysieke schade dan een kleine atoombom wel een stuk lastiger. Je kan theoretisch een flink gebied onbewoonbaar maken voor de komende 100 jaar.![]()
![]()
Voor mij is het de vloedgolf aan tweets die hij plaatst, meestal zonder een bron of weinig betrouwbare bron.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sorry denk jij echt dat mensen boos op je zijn vanwege semantics of Hamas wel of niet een terreurgroep is?
Erg biased.
En soms ook nog tweets die de aanslag van Hamas proberen te ontkrachten, alsof het helemaal niet zo erg was.![]()
Aan de andere kant verzekert Iran zich wel van minimaal tien Isralische nukes als vergelding mochten ze ooit een vuile bom gooien op Isral via proxy. Die nukes blijven wel een afschrikmiddel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zo groot bedoel ik niet haha. Een vuile bom kan bv een wijk in tel aviv compleet onbewoonbaar maken. Dat is misschien niet zo groot maar wel rampzalig als dat bv in een zakendistrict gegooid wordt.![]()
Wordt er hier nu ook al over kernwapens gefantaseerd?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
de popcorn wordt nu echt heel erg taai hequote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:10 schreef xpompompomx het volgende:
Wordt er hier nu ook al over kernwapens gefantaseerd?got me a movie, I want you to know
NOEKSquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:10 schreef xpompompomx het volgende:
Wordt er hier nu ook al over kernwapens gefantaseerd?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Eigenlijk zit alles er wel in ja. Het steeds alles en zijn moeder erbij te willen belichten in plaats van direct willen antwoorden op vragen, verbetenheid, beschuldigingen, defaitisme in de meer moderne zin van het woord.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:16 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Verveelde me vandaag de tieves op mijn werk dus ik zat dit te kijken:
Is van de VRT, weet ook niet of het al is gedeeld, maar het is een interview met de Isralische ambassadeur en een of andere Palestijnse vertegenwoordiger, weet ik het, maakt niet uit, maar ik vond het goed en sterk. En bood ook weer een belichting, dit dat![]()
dank u, ik heb hier meer woorden voor nodigquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:15 schreef Qarrad het volgende:
defaitisme in de meer moderne zin van het woord.
edit:
ik las het terug en bedoelde te zeggen, dat ik voor zo'n boodschap veel meer woorden nodig zou hebbengot me a movie, I want you to know
Hoe ziet de eu ze?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:59 schreef Slayage het volgende:
...
https://www.foxnews.com/p(...)roup-despite-attacks"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
![]()
Shin Beit werkt volgens deze tweet nog steeds naar behoren. En dan bedoel ik dat de locatie van het doel bekend was en niet "hoera, het hele gebouw is meegenomen inclusief menselijk schild". Ik ben wel benieuwd hoe precies de info en de uitvoering is geweest.
Als ik Hamas was, dan zou ik nu dus bij elk kopstuk van Hamas (zelfs voor mij zijn de afvinklijsten bijna letterlijk van X te halen) een gijzelaar zetten.![]()
Hamas is geen terreurgroep. Pkk en ypg wel... hoe voorspelbaarquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sorry denk jij echt dat mensen boos op je zijn vanwege semantics of Hamas wel of niet een terreurgroep is?"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Iemand vanavond nog de straat op voor de Oeigoeren, ja ik weet het, ik blijf ze aanhangig maken maar jagot me a movie, I want you to know
Ja zeker. Daarom dat Israel al direct wist bij deze aanval/aanslag van Hamas dat het in oorlog is met Iran en Amerika er zo kort bovenop zit ook militair. Probleem is dat Assad gered is en daarmee bij het aanblijven van het Iraanse regime die halve regio tot een Iraanse proxy verblijft waarbij zij zeer makkelijk wapens kunnen leveren zowel over de lucht als over de grond. Onlangs Israelische bombardementen geweest diep in Syrie op Syrisch gebied rondom de Iraakse grens want ook zo leveren zij wapens. Amerikaanse radarsystemen o.a. opstijgend vanaf die vloot diep in de Middellandse Zee houden geheel Syrie en Libanon alle bewegingen in de gaten wat leveringen betreft. Maar goed, die leveringen is iets dat blijft. En Iran probeert ook al langer de Syrische grens rondom de Golan flink hun milities en verwante milities aan hen te installeren en te bewapenen als een nieuw toekomstig front naar Israel toe.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:02 schreef Richestorags het volgende:
Het kan echt heel nasty gaan worden als Hezbollah zich full force ermee gaat bemoeien. Vooral omdat ze gewoon herbevoorraad gaan worden door Iran na dit conflict. Met nog betere raketten die Iran blijft doorontwikkelen. Wellicht in de toekomst zelfs een vuile bom of een low yield nuke.
Enige is dat Hezbollah er bij alle andere sektes in Libanon behalve die van henzelf zeer slecht op staat al jaren inmiddels en echt als een kanker wordt beschouwd. Dat maakt dat Hezbollah ook een bepaald dun lijntje heeft te bewandelen wat betreft twee tegengestelde belangen; Lebanon in een oorlog ook werpen en/of Iraanse belangen dienen mbt gewapende strijd tegen Israel.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”![]()
Dat zegt meer over de VN en de meerderheid van de VN lede dan over Hamas en hezbollah. Wat wil je ook als Saudi Arabi voorzitter kan worden van de VN mensenrechten raad.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:59 schreef Slayage het volgende:
...
https://www.foxnews.com/p(...)roup-despite-attacksik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Hmm.. ik zie een oplossing voor Zuid-Libanonquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vuile bom ja.. zat ik ook eens aan te denken. Hoewel minder fysieke schade dan een kleine atoombom wel een stuk lastiger. Je kan theoretisch een flink gebied onbewoonbaar maken voor de komende 100 jaar.![]()
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Je praat onzin. Arabische Isralirs zijn de meest vrije Arabieren in het Midden Oosten en mogen gewoon stemmen. In de Gazastrook is Hamas in 2005 verkozen en de PLO in delen van de Westoever.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:44 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Dat is nu precies het apartheidssysteem dat Isral heeft opgetuigd. Ze leven wel in het gebied dat Isral als het zijne beschouwt, maar mogen nergens over meebeslissen, hoogstens over op welke dag het huisvuil wordt opgehaald. Volledige burgerrechten geven gaat niet want dan is Isral bang de meerderheid kwijt te raken.
De facto is het hele gebied al geannexeerd, alleen wordt voor de buitenwereld de schijn opgehouden dat er nog wordt nagedacht over een tweestatenoplossing.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: