abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210983385
Projectie Palestijnse vlag op Domtoren stopgezet, helikopter boven stad achterhaalt locatie

Op de Domtoren in Utrecht was vanavond enige tijd de Palestijnse vlag geprojecteerd. De gemeente Utrecht, die eigenaar is van de Dom, laat weten dat er geen toestemming was voor de actie die inmiddels is stopgezet.
Het initiatief voor het tonen van de Palestijnse vlag op de Dom kwam van Justice Now! van Extinction Rebellion.

"Het stadsbestuur heeft geen toestemming verleend voor de projectie, ongeacht de inhoud", laat een woordvoerder van de gemeente weten. "Daarom werd achterhaald waar de projectie vandaan kwam, met als doel deze te beëindigen." Om de locatie van de projectie te achterhalen, vloog een helikopter boven de stad.
De initiatiefnemers lieten eerder vanavond weten dat de actie een blijk is van solidariteit met het Palestijnse volk.

De actiegroep reageerde daarmee naar eigen zeggen op het hijsen van de Israëlische vlag op het Binnenhof en in verschillende steden. "Daarbij is het een reactie op het verbannen van pro-Palestinademonstraties en het tonen van de Palestijnse vlag in bijvoorbeeld Frankrijk en Duitsland. De vlag staat symbool voor het recht op vrijheid, wederkeer en zelfbeschikking van het Palestijnse volk."

De actievoerders roepen de Nederlandse overheid op om zich in te zetten voor de-escalatie en vrede. Ook eisen ze dat Nederland gehoor geeft aan de oproep van de Spaanse minister Ione Belarra om de Israëlische premier Benjamin Netanyahu terecht te laten staan voor oorlogsmisdaden bij het Internationaal Strafhof.
https://www.rtvutrecht.nl(...)-achterhaalt-locatie
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210983450
Mooie actie
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210983453
Gaan ze vandaag een regenboogvlag projecten? 'Protect Queer Citizens' enzo.

Gezien de ongelooflijke onbelezenheid en gebrek aan historische, sociologische en theologische kennis bij het gros der progressieve chronisch demonsterende Nederlanders, ga ik er alvast van uit dat ze niet doorhebben dat al die inclusie en diversiteit die deze club verkondigt uitgerekend in bepaalde AARTSconservatieve religieuze hoek niet echt lekker valt.

Dat dit volk zichzelf nog serieus neemt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210983458
Kuthippies.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210983468
Ze vervelen zich nu ze niet meer op de A12 kunnen zitten en niet meer de aandacht hebben?
pi_210983479
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:11 schreef Zoddie het volgende:
Ze vervelen zich nu ze niet meer op de A12 kunnen zitten en niet meer de aandacht hebben?
Het is een sekte, XR. Een hip-linkse semi-marxistische regenboog-en-eenhoorn club die zelf niet doorheeft hoe achterlijk naïef hun wereldbeeld is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210983480
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mooie actie
Je maakt jezelf hier niet bepaald geliefd met zulke uitspraken.
pi_210983481
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gaan ze vandaag een regenboogvlag projecten? 'Protect Queer Citizens' enzo.

Gezien de ongelooflijke onbelezenheid en gebrek aan historische, sociologische en theologische kennis bij het gros der progressieve chronisch demonsterende Nederlanders, ga ik er alvast van uit dat ze niet doorhebben dat al die inclusie en diversiteit die deze club verkondigt uitgerekend in bepaalde AARTSconservatieve religieuze hoek niet echt lekker valt.

Dat dit volk zichzelf nog serieus neemt.

8)7
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:14:06 #9
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210983490
gaan ze zich nu echt overal in mengen? :r
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:14:28 #10
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_210983494
Als zij denken hiermee wat te bereiken...
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_210983497
Misschien moeten ze vlaggen aan alle lantaarpalen gaan hangen maar iets zegt me dat ze daar geen kracht voor hebben. Dat vergt wel beweging. Voor een beweging bewegen ze vrij weinig nl.
Of ze zitten ergens stil, ergens in de weg vooral of ze binden zichzelf ZITTEND ergens aan vast. Je kunt veel zeggen over die boeren maar ze bewogen wel en anno 2023 weten we dat zitten het nieuwe roken is.
Go hard or go home
pi_210983503
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:13 schreef Zoddie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

8)7
Waar is de meme van Palestine for queers?
Dat ze van een flat worden afgeflikkerd?
Go hard or go home
pi_210983509
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je maakt jezelf hier niet bepaald geliefd met zulke uitspraken.
Omdat ik een projectie van een vlag mooi vind?
Ik vind elke geprojecteerde vlag mooi...
Al was het de friese vlag, dan vind ik het ook een mooie actie
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210983510
Ik ben bang dat als er oorlog uitbreekt deze lui allemaal voor de tegenstander zijn.

Op hun eigen site staat dat ze geen kapitalisme willen dus het zijn gewoon communisten die tegen de 'rijke witte mens' vechten.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:17:41 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210983518
Het is heel simpel.

XR en die hele progressieve beweging voldoet geheel aan de wetten van Croughs.

De intellectuelen die voor de nare gewoonten van andere culturen overlopen van begrip, die beweren dat we onze waarden niet zomaar aan de immigranten mogen opleggen omdat waarden nu eenmaal relatief zijn en het uiterst imperialistisch en paternalistisch, zo niet racistisch is om te menen dat onze waarden beter zijn dan de waarden van andere culturen; diezelfde intellectuelen leggen ten aanzien van het verleden vaak wel een grote mate van waardenvastheid aan de dag. Het koloniseren van Afrika was bijzonder schandalig, de Amerikaanse slavenhouders waren grote schoften, Columbus was een grote schoft, enzovoorts. Ook deze schoften leefden in een cultuur die, dit keer door de afstand in de tijd, beduidend van de onze afweek, maar merkwaardig genoeg is dat geen grond voor clementie.

Een opmerkelijk verschijnsel, want je zou verwachten dat waarden ofwel als absoluut werden beschouwd; geldig op alle plaatsen en in alle tijden; ofwel als relatief; zowel plaatsgebonden als tijdgebonden. De combinatie van relativisme met betrekking tot plaats en absolutisme met betrekking tot tijd is dus nogal raadselachtig.

Maar dit raadsel verdwijnt al snel zodra de eerste wet van Croughs wordt toegepast: 'De wet van het abjecte Westen'. Deze wet luidt: 'Bij een conflict tussen westers en niet-westers kiest de progressieve intellectueel voor niet-westers'.

Door toepassing van de wet van het abjecte Westen wordt het samengaan van cultuurrelativisme en 'tijdsabsolutisme' afdoende verklaard. Columbus versus de indianen, de Amerikaanse slavenhouders versus de slaven, de kolonialen versus de gekoloniseerden : dit zijn allemaal gevallen van conflicten tussen 'westers' en 'niet-westers'. In deze gevallen zou waardenrelativisme te zeer in het voordeel uitvallen van 'het Westen'. (Bijvoorbeeld: 'je moet de daden van de kolonialen zien in hun tijd, toen vond men dat nu eenmaal gewoon', etc.) Bij tegenwoordige conflicten tussen 'westers' en 'niet-westers' past wel waardenrelativisme, omdat dit in het voordeel uitvalt van 'niet-westers'.

Ook het opmerkelijke verschijnsel dat de onderdrukking van de zwarte bevolking in Zuid-Afrika op een voortdurende stroom van heftige veroordelingen van onze intellectuelen kon rekenen, terwijl de vaak veel zwaardere onderdrukking van de zwarte bevolking in andere delen van Afrika nauwelijks enige belangstelling wist te wekken, kan met behulp van de wet van het abjecte Westen eenvoudig werden verklaard. In Zuid-Afrika was sprake van een conflict tussen westers (blank) en niet-westers (zwart); dit in tegenstelling tot de overige delen van Afrika, waar het conflict ging tussen niet-westers en niet-westers - en dus niet interessant was voor onze intellectuelen. Het welzijn van de zwarte bevolking kon onze menslievende intellectuelen duidelijk gestolen worden; hen was het er alleen om te doen 'het Westen' aan te vallen en als 'antiracist' te poseren.

Een ander merkwaardig verschijnsel is met deze wet ook te verklaren: het feit dat verlichte geesten nog dagelijks emmeren over het schandelijke onrecht van de westerse slavenhandel, terwijl over de slavenhandel door Arabieren nooit met een woord gerept wordt; en dat terwijl in het Westen de slavenhandel al in de vorige eeuw is afgeschaft, terwijl de Arabieren de slavenhandel pas in de jaren zestig en zeventig van deze eeuw begonnen af te schaffen. (In Mauretanie werd de slavernij pas in 1980 afgeschaft, terwijl in Soedan in 1990 nog steeds slavenhandel plaatsvond; zie The economist, 6 januari 1990). De wet van het abjecte Westen weet dit opmerkelijke fenomeen zonder problemen te verklaren.

[ Bericht 47% gewijzigd door EttovanBelgie op 17-10-2023 13:30:01 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:23:58 #16
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210983566
Schoenmaker blijf bij je leest. Dixit.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:26:52 #17
292419 NoXia
Productiefoutje
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:26:57 #18
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210983597
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:15 schreef Noek het volgende:

[..]
Waar is de meme van Palestine for queers?
Dat ze van een flat worden afgeflikkerd?
Dat WETEN die lieden niet eens.

Serieus, die zitten in hun eigen Tik Tok en Facebook bubbels waar het Westen een hel van intolerantie en discriminatie is, en alles daarbuiten een paradijs van gelijkwaardigheid en tolerantie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210983604
quote:
87s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Projectie Palestijnse vlag op Domtoren stopgezet, helikopter boven stad achterhaalt locatie

Op de Domtoren in Utrecht was vanavond enige tijd de Palestijnse vlag geprojecteerd. De gemeente Utrecht, die eigenaar is van de Dom, laat weten dat er geen toestemming was voor de actie die inmiddels is stopgezet.
Het initiatief voor het tonen van de Palestijnse vlag op de Dom kwam van Justice Now! van Extinction Rebellion.

[ afbeelding ]

"Het stadsbestuur heeft geen toestemming verleend voor de projectie, ongeacht de inhoud", laat een woordvoerder van de gemeente weten. "Daarom werd achterhaald waar de projectie vandaan kwam, met als doel deze te beëindigen." Om de locatie van de projectie te achterhalen, vloog een helikopter boven de stad.
De initiatiefnemers lieten eerder vanavond weten dat de actie een blijk is van solidariteit met het Palestijnse volk.

De actiegroep reageerde daarmee naar eigen zeggen op het hijsen van de Israëlische vlag op het Binnenhof en in verschillende steden. "Daarbij is het een reactie op het verbannen van pro-Palestinademonstraties en het tonen van de Palestijnse vlag in bijvoorbeeld Frankrijk en Duitsland. De vlag staat symbool voor het recht op vrijheid, wederkeer en zelfbeschikking van het Palestijnse volk."

De actievoerders roepen de Nederlandse overheid op om zich in te zetten voor de-escalatie en vrede. Ook eisen ze dat Nederland gehoor geeft aan de oproep van de Spaanse minister Ione Belarra om de Israëlische premier Benjamin Netanyahu terecht te laten staan voor oorlogsmisdaden bij het Internationaal Strafhof.
https://www.rtvutrecht.nl(...)-achterhaalt-locatie
Ik neem aan dezelfde straffen als die andere projecteer terroristen?
Of gaan ze zich nu ook vastlijmen in Gaza?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210983626
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik neem aan dezelfde straffen als die andere projecteer terroristen?
Of gaan ze zich nu ook vastlijmen in Gaza?
XR heeft vol trots aangekondigd dat zij hiervoor verantwoordelijk zijn en het OM heeft eerder keihard opgetreden tegen dergelijke projecties. Een en een is twee zou je zeggen.
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:30:27 #21
8781 crew  Frutsel
pi_210983632
Het terroristische aapje komt steeds meer uit de mouw van XR. Mooi
Dat ze maar snel kapot gaan.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:30:32 #22
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210983634
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
XR heeft vol trots aangekondigd dat zij hiervoor verantwoordelijk zijn en het OM heeft eerder keihard opgetreden tegen dergelijke projecties. Een en een is twee zou je zeggen.
Er nu pas achter komen dat er met twee maten wordt gemeten. :')
pi_210983636
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Omdat ik een projectie van een vlag mooi vind?
Ik vind elke geprojecteerde vlag mooi...
Al was het de friese vlag, dan vind ik het ook een mooie actie
Dus als een clubje van de uiterste andere kant swastikavlaggen zou gaan projecteren, zou je dat ook afdoen met "mooie actie"?

Oke.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:31:50 #24
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_210983643
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dus als een clubje van de uiterste andere kant swastikavlaggen zou gaan projecteren, zou je dat ook afdoen met "mooie actie"?

Oke.
Probeer nou niet met hem te "Discuseren" daar issie veels te slim voor man :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_210983652
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:13 schreef Zoddie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

8)7
Ik daag ze uit om zo in Palestijnse gebieden (en andere landen in het Midden-Oosten) te gaan demonstreren.

Ik geef ze een half uur voordat ze gelyncht worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')