Democratischquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dit een nogal bijzondere opmerking. Je vergelijkt een officieel erkende terreurbeweging met een democratisch gekozen regering.
Die twee kun je echt niet op 1 lijn zetten hoor.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:25 schreef HowardRoark het volgende:
Hij vergelijkt een terreurgroepering die ziekelijk antisemitisch gedachtegoed omarmd, al decennialang doelbewust op brute manieren burgerslachtoffers wil maken en de eigen burgers als menselijk schild gebruikt, met een democratisch verkozen regering van een legitiem land, dat er alles aan doet om burgerslachtoffers zoveel mogelijk te voorkomen.
Met alleen een smiley als reactie kan ik niets.quote:
Waarom zouden Palestijnen in Israël moeten kunnen stemmen dan? Zij zijn geen Israëlisch staatsburger.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:26 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Democratisch![]()
Netanyahu was net lekker bezig de democratie af te bouwen. Zie de massale protesten.
Hij heeft trouwens ook nog tientallen criminele aanklachten aan z'n broek.
Er zit bovendien een minister in het kabinet die tot voor kort een portret van een Joodse massamoordenaar aan de muur had hangen.
En hoe democratisch is het als miljoenen Palestijnen bezet worden en niet mogen meestemmen?
Je noemt de Israëlische regering een terroristische organisatie, begrijp ik dat goed?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zeg dat zolang Israël gebieden blijft bezetten en illegale nederzettingen blijft stichten je op je vingers kan natellen wat er gaat gebeuren. Dus ja, in zekere zin is Hamas inderdaad 'gemaakt' door Israël.
Natuurlijk is Hamas een grote boevenbende, maar dat is de Israëlische regering evengoed.
Nouja we hebben het over een regering die afgelopen week nog wapens heeft verstrekt aan kolonisten om op de Westoever Palestijnen te vermoorden. Maar ze doen er echt alles aan om slachtoffers te voorkomen hoor.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met alleen een smiley als reactie kan ik niets.
[..]
Waarom zouden Palestijnen in Israël moeten kunnen stemmen dan? Zij zijn geen Israëlisch staatsburger.
Sterker nog, zij hebben mogen stemmen en stemden op Hamas, 17 jaar geleden. Daarna is er nooit meer een verkiezing geweest, rara politiepet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Waarom zouden Palestijnen in Israël moeten kunnen stemmen dan? Zij zijn geen Israëlisch staatsburger.
Een democratische gekozen regering die onrechtmatig land en eigendommen van Palestijnen onteigent door illegaal nederzettingen te stichten, demonstranten doodt, burgers collectief straft door toegang tot de Gazastrook te blokkeren, Palestijnen uit illegaal door Israël bezette gebieden zonder aanklacht oppakt en zonder proces opsluit, etc etc.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dit een nogal bijzondere opmerking. Je vergelijkt een officieel erkende terreurbeweging met een democratisch gekozen regering.
Die twee kun je echt niet op 1 lijn zetten hoor.
Ergens snap ik het wel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die posters werken alleen maar meer polarisatie en gezeik in de hand. Ik vraag me dan weer af welke debiel die dingen ophangt (en toestaat).
Edit: overigens vraag ik me ook weer af welke debiel deze dingen dan weer eraf trekt.
Madeley is evenveel journalist als Kelly Ripa.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:13 schreef Slayage het volgende:
Ik vermoed dat dit de domste vraag is wat ik van een "journalist" heb gehoord over de aanslag van Hamas. "Wist jouw familie over de aanslag?" Srsly, WTF![]()
[ twitter ]
Zo gedragen ze zich in elk geval.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je noemt de Israëlische regering een terroristische organisatie, begrijp ik dat goed?
quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En het lijkt te werken, want ik zie toch al her en der wat Israëlische en Palestijnse vlaggetjes verschijnen. Zowel op FOK! als daarbuiten. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen in deze kwestie met een treurige historie die alleen maar verliezers kent zo nodig menen een kant te moeten kiezen.
Dat is natuurlijk niet waar.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja we hebben het over een regering die afgelopen week nog wapens heeft verstrekt aan kolonisten om op de Westoever Palestijnen te vermoorden. Maar ze doen er echt alles aan om slachtoffers te voorkomen hoor.
Same shit, different name.
Nou, gelukkig voor jou kunnen de Israeli zelf iedere paar jaar een nieuwe regering kiezen.quote:
Goed argument. Ik ga toch wat meer af op nieuwsbronnen zoals AP dan HowardRoark van het FOK!forum.quote:
Bull, ik heb ook weinig met het jodendom, ik vind religie gewoon debiel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:37 schreef Isdatzo het volgende:
Maar goed, het is hier weer heerlijk simplistisch binair denken.
Israël is goed.
Hamas is slecht.
Zoals ik eerder al zei:
[..]
Hamas is een schurkenbende. Maar dat maakt de Israëlische regering en hun beleid niet meer of minder schandalig. Net zoals het 'democratisch verkozen' zijn dat niet doet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, gelukkig voor jou kunnen de Israeli zelf iedere paar jaar een nieuwe regering kiezen.
Vertel me eens wat over de regering Hamas?
Hamas heeft geen regering, tis een militante organisatie, geen landquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, gelukkig voor jou kunnen de Israeli zelf iedere paar jaar een nieuwe regering kiezen.
Vertel me eens wat over de regering Hamas?
Wat hebben de joden in Amsterdam er nou weer mee te maken danquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bull, ik heb ook weinig met het jodendom, ik vind religie gewoon debiel.
Maar ik woon al decennia samen met joden in Amsterdam, nooit 1 onvertogen woord. Raar dat je dan de kant kiest die geen ghetto's vormt, die geen bejaarden berooft en die niet massaal terrorisme toejuicht op de Dam.
Echt on-voor-stel-baar!.
Geen woord aan gelogen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je noemt de Israëlische regering een terroristische organisatie, begrijp ik dat goed?
User @HeatWave krijgt wel eens soep van zijn buurvrouw en kan zich daarom niet voorstellen dat men duizenden kilometers verderop minder aardig is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat hebben de joden in Amsterdam er nou weer mee te maken dan?
Als je het gewoon allebei boeven vindt zet je ze niet meteen op dezelfde hoogte, dat maak jij ervan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:42 schreef capricia het volgende:
Al je terreurbeweging Hamas op dezelfde hoogte zet als een democratisch gekozen regering, die verantwoordelijk aflegt aan een parlement, dan liggen onze visies zo ver uit elkaar dat een gesprek weinig zin heeft.
Dan zul je ook de houding van onze regering niet begrijpen. En misschien het instituut democratie niet.
Ik vind dit heel verontrustend.
Dat is nu precies het apartheidssysteem dat Israël heeft opgetuigd. Ze leven wel in het gebied dat Israël als het zijne beschouwt, maar mogen nergens over meebeslissen, hoogstens over op welke dag het huisvuil wordt opgehaald. Volledige burgerrechten geven gaat niet want dan is Israël bang de meerderheid kwijt te raken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |