Volgens mij is er nog steeds geen mobilisatie van troepen afgeroepen van Hezbollah. Ze hebben iets van 30.000 troepen, waarvan 7000 'Special Forces'. Ook is er een reserve korps van 10.000 tm 20.000 man, die ze kunnen aftappen. De afgelopen jaren hebben ze als een gewone leger opgetreden in Syrie, dat houdt natuurlijk op met een oorlog Israel en gaan zijn hun ouwe vertrouwelijke rol weer oppakken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is er iets van significante troepenopbouw door Hezbollah bij de grens? Of springen ze straks met z’n alle uit een grot als het startsein wordt gegeven?
Hezbollah en Israël zullen niet verder gaan dan wat speldenprikken uitdelen verwacht ik.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:59 schreef Discombobulate het volgende:
Hezbollah heeft echt bizar veel raketten vergeleken met anderen. Daar knal je zo heel wat van door de Iron Dome heen als je de boel verzadigd. En het zijn ook geen hand made raketten zoals Hamas.
Het kan echt heel nasty gaan worden als Hezbollah zich full force ermee gaat bemoeien. Vooral omdat ze gewoon herbevoorraad gaan worden door Iran na dit conflict. Met nog betere raketten die Iran blijft doorontwikkelen. Wellicht in de toekomst zelfs een vuile bom of een low yield nuke.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:48 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Die raketten zijn het probleem. Sowieso geavanceerder dan de vorige oorlog in 2006. En daarnaast moet Israel weer Zuid-Libanon in, bergachtig homeland van Hezbollah en alle Libanese twaalver sjieten. Dat wordt dus op hun terrein een oorlog uitvechten tegen een guerillaclub die zich er goed op heeft voorbereid. En weg krijg je ze niet, want het is het thuisland van de groep waar zij vandaan komen. Zoals de Taliban ook niet weg was te krijgen want zij behoorden tot de dominante Pasjtoen-groep in Afghanistan.
Lastige situatie dus voor Israël en iets waar ze begrijpelijk helemaal geen trek in hebben. Wellicht dat in dat geval Amerika zich er actief mee gaat bemoeien al dan niet in een meer ondersteunende rol. Maar dan heb je ook op andere plekken Iraanse proxies die Amerikaanse belangen gaan aanvallen.
Hopelijk valt het mee. Maar men zal zeker in dit deel van de wereld en het Witte Huis onder enige hoogspanning staan en diplomatiek gezien veel signalen doorgeven aan Teheran dat "dit niet in gang mag worden gezet". Wellicht dat daarom Israel nog niet tot een grondoffensief is over gegaan ofzo. Who knows.
Vuile bom ja.. zat ik ook eens aan te denken. Hoewel minder fysieke schade dan een kleine atoombom wel een stuk lastiger. Je kan theoretisch een flink gebied onbewoonbaar maken voor de komende 100 jaar.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het kan echt heel nasty gaan worden als Hezbollah zich full force ermee gaat bemoeien. Vooral omdat ze gewoon herbevoorraad gaan worden door Iran na dit conflict. Met nog betere raketten die Iran blijft doorontwikkelen. Wellicht in de toekomst zelfs een vuile bom of een low yield nuke.
Sorry denk jij echt dat mensen boos op je zijn vanwege semantics of Hamas wel of niet een terreurgroep is?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:59 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk zijn sommige fokkers boos over het feit dat ik Hamas niet beschouw als een terreurgroep, hoewel ik duidelijk kenbaar maak dat ze terreur als tactiek gebruiken net als de israelisch. Ik bedoel je moet blind zijn om dat niet te zien.
Maar wisten jullie dat de VN, Hamas ook niet ziet als een terreurgroep? Maar hen beschouwen als een "legitieme, politieke beweging"?
UN still does not label, sanction Hamas as terror group despite murderous attacks
...
However, there are no such sanctions in place for Hamas and Hezbollah. The lack of sanctioning comes as Israel is pushing back against Hamas after it was hit by a surprise attack that killed more than 1,300 Israelis.
"The U.N. insists these are legitimate political movements and therefore can freely work with them," said Goldberg, who previously served as the director for countering weapons of destruction at the White House National Security Council between 2019 and 2020.
https://www.foxnews.com/p(...)roup-despite-attacks
Een ander probleem is het arsenaal van antischeeps raketten, wat een probleem zal opleveren om een blokkade af te dwingen van Libanon. Ook kunnen ze offensieve worden ingezet om vrachtschepen en gasplatforms aan te vallenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:59 schreef Discombobulate het volgende:
Hezbollah heeft echt bizar veel raketten vergeleken met anderen. Daar knal je zo heel wat van door de Iron Dome heen als je de boel verzadigd. En het zijn ook geen hand made raketten zoals Hamas.
Zo groot bedoel ik niet haha. Een vuile bom kan bv een wijk in tel aviv compleet onbewoonbaar maken. Dat is misschien niet zo groot maar wel rampzalig als dat bv in een zakendistrict gegooid wordt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat lijkt me het beste idee voor heel het Midden-Oosten, maar helaas
Ja, daarom is het eigenlijk zaak dat het Ayatollah regime wordt tegengehouden. Ze stoppen niet. Maar ja, hoe en watquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vuile bom ja.. zat ik ook eens aan te denken. Hoewel minder fysieke schade dan een kleine atoombom wel een stuk lastiger. Je kan theoretisch een flink gebied onbewoonbaar maken voor de komende 100 jaar.
Voor mij is het de vloedgolf aan tweets die hij plaatst, meestal zonder een bron of weinig betrouwbare bron.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sorry denk jij echt dat mensen boos op je zijn vanwege semantics of Hamas wel of niet een terreurgroep is?
Aan de andere kant verzekert Iran zich wel van minimaal tien Israëlische nukes als vergelding mochten ze ooit een vuile bom gooien op Israël via proxy. Die nukes blijven wel een afschrikmiddel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zo groot bedoel ik niet haha. Een vuile bom kan bv een wijk in tel aviv compleet onbewoonbaar maken. Dat is misschien niet zo groot maar wel rampzalig als dat bv in een zakendistrict gegooid wordt.
de popcorn wordt nu echt heel erg taai hequote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:10 schreef xpompompomx het volgende:
Wordt er hier nu ook al over kernwapens gefantaseerd?
NOEKSquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:10 schreef xpompompomx het volgende:
Wordt er hier nu ook al over kernwapens gefantaseerd?
Eigenlijk zit alles er wel in ja. Het steeds alles en zijn moeder erbij te willen belichten in plaats van direct willen antwoorden op vragen, verbetenheid, beschuldigingen, defaitisme in de meer moderne zin van het woord.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:16 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Verveelde me vandaag de tieves op mijn werk dus ik zat dit te kijken:
Is van de VRT, weet ook niet of het al is gedeeld, maar het is een interview met de Israëlische ambassadeur en een of andere Palestijnse vertegenwoordiger, weet ik het, maakt niet uit, maar ik vond het goed en sterk. En bood ook weer een belichting, dit dat
dank u, ik heb hier meer woorden voor nodigquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:15 schreef Qarrad het volgende:
defaitisme in de meer moderne zin van het woord.
Hoe ziet de eu ze?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:59 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk zijn sommige fokkers boos over het feit dat ik Hamas niet beschouw als een terreurgroep, hoewel ik duidelijk kenbaar maak dat ze terreur als tactiek gebruiken net als de israelisch. Ik bedoel je moet blind zijn om dat niet te zien.
Maar wisten jullie dat de VN, Hamas ook niet ziet als een terreurgroep? Maar hen beschouwen als een "legitieme, politieke beweging"?
UN still does not label, sanction Hamas as terror group despite murderous attacks
...
However, there are no such sanctions in place for Hamas and Hezbollah. The lack of sanctioning comes as Israel is pushing back against Hamas after it was hit by a surprise attack that killed more than 1,300 Israelis.
"The U.N. insists these are legitimate political movements and therefore can freely work with them," said Goldberg, who previously served as the director for countering weapons of destruction at the White House National Security Council between 2019 and 2020.
Hamas is geen terreurgroep. Pkk en ypg wel... hoe voorspelbaarquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sorry denk jij echt dat mensen boos op je zijn vanwege semantics of Hamas wel of niet een terreurgroep is?
Ja zeker. Daarom dat Israel al direct wist bij deze aanval/aanslag van Hamas dat het in oorlog is met Iran en Amerika er zo kort bovenop zit ook militair. Probleem is dat Assad gered is en daarmee bij het aanblijven van het Iraanse regime die halve regio tot een Iraanse proxy verblijft waarbij zij zeer makkelijk wapens kunnen leveren zowel over de lucht als over de grond. Onlangs Israelische bombardementen geweest diep in Syrie op Syrisch gebied rondom de Iraakse grens want ook zo leveren zij wapens. Amerikaanse radarsystemen o.a. opstijgend vanaf die vloot diep in de Middellandse Zee houden geheel Syrie en Libanon alle bewegingen in de gaten wat leveringen betreft. Maar goed, die leveringen is iets dat blijft. En Iran probeert ook al langer de Syrische grens rondom de Golan flink hun milities en verwante milities aan hen te installeren en te bewapenen als een nieuw toekomstig front naar Israel toe.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:02 schreef Richestorags het volgende:
Het kan echt heel nasty gaan worden als Hezbollah zich full force ermee gaat bemoeien. Vooral omdat ze gewoon herbevoorraad gaan worden door Iran na dit conflict. Met nog betere raketten die Iran blijft doorontwikkelen. Wellicht in de toekomst zelfs een vuile bom of een low yield nuke.
Dat zegt meer over de VN en de meerderheid van de VN lede dan over Hamas en hezbollah. Wat wil je ook als Saudi Arabië voorzitter kan worden van de VN mensenrechten raad.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:59 schreef Slayage het volgende:
...
Hmm.. ik zie een oplossing voor Zuid-Libanonquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vuile bom ja.. zat ik ook eens aan te denken. Hoewel minder fysieke schade dan een kleine atoombom wel een stuk lastiger. Je kan theoretisch een flink gebied onbewoonbaar maken voor de komende 100 jaar.
Je praat onzin. Arabische Israëliërs zijn de meest vrije Arabieren in het Midden Oosten en mogen gewoon stemmen. In de Gazastrook is Hamas in 2005 verkozen en de PLO in delen van de Westoever.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:44 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Dat is nu precies het apartheidssysteem dat Israël heeft opgetuigd. Ze leven wel in het gebied dat Israël als het zijne beschouwt, maar mogen nergens over meebeslissen, hoogstens over op welke dag het huisvuil wordt opgehaald. Volledige burgerrechten geven gaat niet want dan is Israël bang de meerderheid kwijt te raken.
De facto is het hele gebied al geannexeerd, alleen wordt voor de buitenwereld de schijn opgehouden dat er nog wordt nagedacht over een tweestatenoplossing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |