abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210984614
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 15:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Aanmatigende woorden voor Hamas? Wat een gelul. Laat dat maar eens zien dan. Het zijn terroristen, en zo heb ik ze ook genoemd. Dat betekent alleen niet dat je het Israëlische beleid onvoorwaardelijk moet steunen.

O-wee als je kritiek op Israël hebt. Echt, wat een ontzettend simplistisch binair denken :') . Het is inderdaad interessant hoe dat allemaal werkt.
Betrek het niet zo op jezelf, ik doelde in algemene zin. De demonstraties met FREE PALENSTINE waren al begonnen voordat de eerste Joodse slachtoffers onder de grond lagen, zo snel waren ze erbij om toch vooral de schuld bij die andere vermeende terroristenclub te leggen. Of in iedereen een verklaring te verzinnen waarom Hamas de slachtpartij begon.
pi_210984651
als Hamas er niet was geweest dan was er geen Palestina meer, want ik vertrouw die hele IDF nul komma nul, die willen de Gazastrook terug 100% zeker weten

en maar de onschuld zelf blijven spelen, want ja je mag je verdedigen toch :{ umm wat Oekraine momenteel doet is op een correcte manier zich verdedigen, die zie je geen bombardementen uitvoeren op dichtbevolkte gebieden net over de russische grens of zo, wat IDF wel doet want je weet heel goed dat er heel veel onschuldige mensen ook in Gaza wonen, zoals die school die werd geraakt door een bom waar honderden mensen zaten te schuilen
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:14:25 #253
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210984667
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 15:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Betrek het niet zo op jezelf, ik doelde in algemene zin. De demonstraties met FREE PALENSTINE waren al begonnen voordat de eerste Joodse slachtoffers onder de grond lagen, zo snel waren ze erbij om toch vooral de schuld bij die andere vermeende terroristenclub te leggen. Of in iedereen een verklaring te verzinnen waarom Hamas de slachtpartij begon.
Ja, evengoed achterlijk.

De situatie daar is gewoon één grote shitshow en dat ligt aan zowel aan de Palestijnen als de Israëliërs. Een situatie met alleen maar verliezers. Dogmatische religieuzen: :') . Onvoorwaardelijk een kant kiezen: :') .
Huilen dan.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:16:47 #254
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210984685
Verveelde me vandaag de tieves op mijn werk dus ik zat dit te kijken:

Is van de VRT, weet ook niet of het al is gedeeld, maar het is een interview met de Israëlische ambassadeur en een of andere Palestijnse vertegenwoordiger, weet ik het, maakt niet uit, maar ik vond het goed en sterk. En bood ook weer een belichting, dit dat
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210984692
gewoon roekeloos hoe ik het in een woord kan beschrijven qua IDF

wetende dat je de Mossad ook nog hebt, getrainde professionals tegen terrorisme

minimaal verlies van onschuldige slachtoffers is waar je altijd aan moet denken in zulk soort conflict
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:18:46 #256
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210984695
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 15:01 schreef Caland het volgende:

[..]
https://apnews.com/articl(...)f5a58bd899e1e424911c

https://www.volkskrant.nl(...)-westoever~bdab2475/

Maar uiteraard zal de extreem rechtse regering net doen alsof het ter zelfbescherming is verstrekt. Wink wink.
Ik lees hier toch echt niets over Joden die wapens van de regering krijgen om doelbewust Palestijnen te doden. Je initiële claim was dus zoals verwacht niet waar. Misschien voortaan artikelen lezen zonder er zelf dingen bij te verzinnen.
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 15:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Begrip voor Hamas? Wat een gelul. Laat dat maar eens zien dan. Het zijn terroristen, en zo heb ik ze ook genoemd. Dat betekent alleen niet dat je het Israëlische beleid onvoorwaardelijk moet steunen.

O-wee als je kritiek op Israël hebt. Echt, wat een ontzettend simplistisch binair denken :') . Het is inderdaad interessant hoe dat allemaal werkt.
Je kunt prima kritiek hebben op Israël, geen land is immers perfect. Maar dat doe je niet door de regering daar op gelijke voet te zetten met Hamas en zelfs te stellen dat zij de oorzaak zijn van Hamas. Dit is het vrijpleiten van terroristen voor de meest barbaarse en gruwelijke daden, die schuif je dan volledig af op externe factoren. Dat is bespottelijk en schandalig.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:19:58 #257
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210984711
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 15:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik lees hier toch echt niets over Joden die wapens van de regering krijgen om doelbewust Palestijnen te doden.
Dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat je het niet wil lezen. Geeft niets verder hoor, leven met oogkleppen kan soms best fijn zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:20:38 #258
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210984721
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 15:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, evengoed achterlijk.

De situatie daar is gewoon één grote shitshow en dat ligt aan zowel aan de Palestijnen als de Israëliërs. Een situatie met alleen maar verliezers. Dogmatische religieuzen: :') . Onvoorwaardelijk een kant kiezen: :') .
Nee hoor, Hamas is de schuldige van de huidige situatie. Nu doe je het dus weer, na brute slachtpartijen waarbij mensen op de meest gruwelijke wijze zijn gemarteld, verkracht en vermoord ga je naar twee partijen wijzen. Dat is dus het probleem.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210984728
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:40 schreef Geschiedkundige het volgende:

De dikgedrukte stukjes vind ik dan wel schrikbarend. Wat Hamas heeft gedaan was deels een terreuraanval? Wat is dan een complete terreuraanval vraag ik me af?
Random burgers aanvallen is terreur. IDF aanvallen is verdediging. Ik maak daar onderscheid in.

Geldt ook andersom.

Hamas targeten van IDF is zelfverdediging. Hele wijken wegvagen is terreur.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:25:06 #260
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210984750
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 15:21 schreef Slayage het volgende:

[..]
Random burgers aanvallen is terreur. IDF aanvallen is verdediging. Ik maak daar onderscheid in.

Geldt ook andersom.

ja, ben ik helemaal met je eens, maar (dat schijnt te mogen sinds zaterdag een week terug ofzo)

Het is Hamas die militaire doelwitten op civiele gebouwen zet he, dus ja... dan is het niet meer dan logisch dat het plat gaat, je gaat een ambulance ook niet met een raketwerper uitrusten en dan lopen janken dat je amubulance stuk gemaakt wordt?

Lijkt me.

toch?
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:26:02 #261
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210984755
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 15:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

Geldt ook andersom.

Daar zit dan ook het probleem. Hamas valt altijd burger aan, zelden tot nooit het Israëlische leger. Dit is al decennialang het probleem met allerlei Palestijnse terreurbewegingen. Van vliegvelden, tot scholen, tot bussen, tot restaurants, synagoges en hele dorpen. Het doel is altijd burgers. En dit is niet omdat deze mensen een vredige tweestatenoplossing willen, dit is omdat deze terroristen de complete vernietiging van Israël en Joden willen.

En dan vervolgens gaan janken als er een reactie komt.

dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:27:54 #262
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210984777
Jup, Hezbollah wacht nu alleen nog op dat Israel in Gaza vast zit in een grondoorlog zodat ze nog maar de helft van hun leger over hebben.
twitter
pi_210984889
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 15:27 schreef slashdotter3 het volgende:
Jup, Hezbollah wacht nu alleen nog op dat Israel in Gaza vast zit in een grondoorlog zodat ze nog maar de helft van hun leger over hebben.
[ twitter ]
Oei, mja was te verwachten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210984894
quote:
[ twitter ]
Het zou me niets verbazen als dit ook een belangrijke reden is waarom het grondoffensief in Gaza maar wordt uitgesteld.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:41:52 #265
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_210984927
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 15:18 schreef TheVoice4ever het volgende:
gewoon roekeloos hoe ik het in een woord kan beschrijven qua IDF

wetende dat je de Mossad ook nog hebt, getrainde professionals tegen terrorisme

minimaal verlies van onschuldige slachtoffers is waar je altijd aan moet denken in zulk soort conflict
Mossad is internationaal.
De Shin Bet is de veiligheidsdienst die zich met contra terrorisme bezig houd en dus ook Gaza.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:42:56 #266
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210984938
quote:
[ twitter ]
Van wat ik lees is het voetvolk van Hezbollah niet echt een probleem, maar hebben ze wel rond de 130.000 raketten klaarliggen. Dat zal zelfs de Iron Dome niet aankunnen.

En deze raketten zijn schijnbaar ook een stuk meer precies, dus ze kunnen daadwerkelijk gericht worden op belangrijke infrastructuur.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210984944
quote:
[ twitter ]
Is er iets van significante troepenopbouw door Hezbollah bij de grens? Of springen ze straks met z’n alle uit een grot als het startsein wordt gegeven?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:44:18 #268
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210984953
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 15:37 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]
Het zou me niets verbazen als dit ook een belangrijke reden is waarom het grondoffensief in Gaza maar wordt uitgesteld.
Ja, wachten op versterking van de VS, de 2e carrier group en alle A10s die nu in Jordan en UAE gestald worden.

Wanneer het echt van start gaat moet de VS direct kunnen ingrijpen met 200+ fighterjets en alle opslagplaatsen, lanceerplaatsen en tunnelingangen kapotmaken zodat Hezbollah gecrippled wordt.

Daarna gaat Hezbollah ongetwijfeld nog maanden doorvechten maar wel op halve kracht.
pi_210984968
quote:
[ twitter ]
Misschien, maar ik geloof niet dat Iran Hezbollah gaat opgeven voor stink Hamas, wat eigenlijk een verloren zaak is. Hezbollah is belangrijk als verdediging voor Iran tegen een eventuele Amerikaanse aanval op Iran zelf in de toekomst.
pi_210984999
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 15:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Van wat ik lees is het voetvolk van Hezbollah niet echt een probleem, maar hebben ze wel rond de 130.000 raketten klaarliggen. Dat zal zelfs de Iron Dome niet aankunnen.

En deze raketten zijn schijnbaar ook een stuk meer precies, dus ze kunnen daadwerkelijk gericht worden op belangrijke infratstructuur.
Die raketten zijn het probleem. Sowieso geavanceerder dan de vorige oorlog in 2006. En daarnaast moet Israel weer Zuid-Libanon in, bergachtig homeland van Hezbollah en alle Libanese twaalver sjieten. Dat wordt dus op hun terrein een oorlog uitvechten tegen een guerillaclub die zich er goed op heeft voorbereid. En weg krijg je ze niet, want het is het thuisland van de groep waar zij vandaan komen. Zoals de Taliban ook niet weg was te krijgen want zij behoorden tot de dominante Pasjtoen-groep in Afghanistan.

Lastige situatie dus voor Israël en iets waar ze begrijpelijk helemaal geen trek in hebben. Wellicht dat in dat geval Amerika zich er actief mee gaat bemoeien al dan niet in een meer ondersteunende rol. Maar dan heb je ook op andere plekken Iraanse proxies die Amerikaanse belangen gaan aanvallen.

Hopelijk valt het mee. Maar men zal zeker in dit deel van de wereld en het Witte Huis onder enige hoogspanning staan en diplomatiek gezien veel signalen doorgeven aan Teheran dat "dit niet in gang mag worden gezet". Wellicht dat daarom Israel nog niet tot een grondoffensief is over gegaan ofzo. Who knows.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:49:35 #271
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_210985011
Ik geloof best dat Israel op 2 fronten kan vechten.
Maar denk inderdaad dat ze wachten op steun van US om zo weinig mogelijk verliezen te lijden.
pi_210985051
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 15:49 schreef Zoddie het volgende:
Ik geloof best dat Israel op 2 fronten kan vechten.
Maar denk inderdaad dat ze wachten op steun van US om zo weinig mogelijk verliezen te lijden.
Punt is dat de VS zeer huiverig is voor inmenging. Als Hezbollah dus echt een bedreiging vormt vanuit het noorden ga je een heel nieuwe fase van dit conflict in.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:56:55 #273
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210985088
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:58 schreef Slayage het volgende:
Hoewel etnische zuiveringen zijn met backing van de IDF altijd wel gaande op de west bank. Echter is de tempo waarop het gebeurd in een hogere versnelling gekomen sinds de nieuwe ronde van geweld

Since the outbreak of the war on October 7, more and more Palestinians in shepherding communities in the West Bank have been fleeing from their homes because of escalating settler violence. In some cases, entire communities have been emptied. In others a number of families have left, or just the women and children.

[ twitter ]
De tempo :')
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:57:22 #274
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_210985097
Kunnen we niet gewoon de rijdende rechter er heen sturen?
Die lost het wel even op!
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:58:34 #275
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210985116
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 15:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hier juich je dus voor als je op de Dam staat. Fascinerend.
Wat gek. Ik hoorde dat we geen 5e colonne hebben en dat de demonstraties voor Palestina allemaal vredig en vrij van Jodenhaat waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')