Betrek het niet zo op jezelf, ik doelde in algemene zin. De demonstraties met FREE PALENSTINE waren al begonnen voordat de eerste Joodse slachtoffers onder de grond lagen, zo snel waren ze erbij om toch vooral de schuld bij die andere vermeende terroristenclub te leggen. Of in iedereen een verklaring te verzinnen waarom Hamas de slachtpartij begon.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aanmatigende woorden voor Hamas? Wat een gelul. Laat dat maar eens zien dan. Het zijn terroristen, en zo heb ik ze ook genoemd. Dat betekent alleen niet dat je het Israëlische beleid onvoorwaardelijk moet steunen.
O-wee als je kritiek op Israël hebt. Echt, wat een ontzettend simplistisch binair denken. Het is inderdaad interessant hoe dat allemaal werkt.
Ja, evengoed achterlijk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Betrek het niet zo op jezelf, ik doelde in algemene zin. De demonstraties met FREE PALENSTINE waren al begonnen voordat de eerste Joodse slachtoffers onder de grond lagen, zo snel waren ze erbij om toch vooral de schuld bij die andere vermeende terroristenclub te leggen. Of in iedereen een verklaring te verzinnen waarom Hamas de slachtpartij begon.
Ik lees hier toch echt niets over Joden die wapens van de regering krijgen om doelbewust Palestijnen te doden. Je initiële claim was dus zoals verwacht niet waar. Misschien voortaan artikelen lezen zonder er zelf dingen bij te verzinnen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:01 schreef Caland het volgende:
[..]
https://apnews.com/articl(...)f5a58bd899e1e424911c
https://www.volkskrant.nl(...)-westoever~bdab2475/
Maar uiteraard zal de extreem rechtse regering net doen alsof het ter zelfbescherming is verstrekt. Wink wink.
Je kunt prima kritiek hebben op Israël, geen land is immers perfect. Maar dat doe je niet door de regering daar op gelijke voet te zetten met Hamas en zelfs te stellen dat zij de oorzaak zijn van Hamas. Dit is het vrijpleiten van terroristen voor de meest barbaarse en gruwelijke daden, die schuif je dan volledig af op externe factoren. Dat is bespottelijk en schandalig.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Begrip voor Hamas? Wat een gelul. Laat dat maar eens zien dan. Het zijn terroristen, en zo heb ik ze ook genoemd. Dat betekent alleen niet dat je het Israëlische beleid onvoorwaardelijk moet steunen.
O-wee als je kritiek op Israël hebt. Echt, wat een ontzettend simplistisch binair denken. Het is inderdaad interessant hoe dat allemaal werkt.
Dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat je het niet wil lezen. Geeft niets verder hoor, leven met oogkleppen kan soms best fijn zijn.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik lees hier toch echt niets over Joden die wapens van de regering krijgen om doelbewust Palestijnen te doden.
Nee hoor, Hamas is de schuldige van de huidige situatie. Nu doe je het dus weer, na brute slachtpartijen waarbij mensen op de meest gruwelijke wijze zijn gemarteld, verkracht en vermoord ga je naar twee partijen wijzen. Dat is dus het probleem.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, evengoed achterlijk.
De situatie daar is gewoon één grote shitshow en dat ligt aan zowel aan de Palestijnen als de Israëliërs. Een situatie met alleen maar verliezers. Dogmatische religieuzen:. Onvoorwaardelijk een kant kiezen:
.
Random burgers aanvallen is terreur. IDF aanvallen is verdediging. Ik maak daar onderscheid in.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
De dikgedrukte stukjes vind ik dan wel schrikbarend. Wat Hamas heeft gedaan was deels een terreuraanval? Wat is dan een complete terreuraanval vraag ik me af?
ja, ben ik helemaal met je eens, maar (dat schijnt te mogen sinds zaterdag een week terug ofzo)quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
Random burgers aanvallen is terreur. IDF aanvallen is verdediging. Ik maak daar onderscheid in.
Geldt ook andersom.
Hamas targeten van IDF is zelfverdediging. Hele wijken wegvagen is terreur.
Daar zit dan ook het probleem. Hamas valt altijd burger aan, zelden tot nooit het Israëlische leger. Dit is al decennialang het probleem met allerlei Palestijnse terreurbewegingen. Van vliegvelden, tot scholen, tot bussen, tot restaurants, synagoges en hele dorpen. Het doel is altijd burgers. En dit is niet omdat deze mensen een vredige tweestatenoplossing willen, dit is omdat deze terroristen de complete vernietiging van Israël en Joden willen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
Random burgers aanvallen is terreur. IDF aanvallen is verdediging. Ik maak daar onderscheid in.
Geldt ook andersom.
Hamas targeten van IDF is zelfverdediging. Hele wijken wegvagen is terreur.
Oei, mja was te verwachten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:27 schreef slashdotter3 het volgende:
Jup, Hezbollah wacht nu alleen nog op dat Israel in Gaza vast zit in een grondoorlog zodat ze nog maar de helft van hun leger over hebben.
[ twitter ]
Het zou me niets verbazen als dit ook een belangrijke reden is waarom het grondoffensief in Gaza maar wordt uitgesteld.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:27 schreef slashdotter3 het volgende:
Jup, Hezbollah wacht nu alleen nog op dat Israel in Gaza vast zit in een grondoorlog zodat ze nog maar de helft van hun leger over hebben.
[ twitter ]
Mossad is internationaal.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:18 schreef TheVoice4ever het volgende:
gewoon roekeloos hoe ik het in een woord kan beschrijven qua IDF
wetende dat je de Mossad ook nog hebt, getrainde professionals tegen terrorisme
minimaal verlies van onschuldige slachtoffers is waar je altijd aan moet denken in zulk soort conflict
Van wat ik lees is het voetvolk van Hezbollah niet echt een probleem, maar hebben ze wel rond de 130.000 raketten klaarliggen. Dat zal zelfs de Iron Dome niet aankunnen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:27 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Is er iets van significante troepenopbouw door Hezbollah bij de grens? Of springen ze straks met z’n alle uit een grot als het startsein wordt gegeven?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:27 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ja, wachten op versterking van de VS, de 2e carrier group en alle A10s die nu in Jordan en UAE gestald worden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:37 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als dit ook een belangrijke reden is waarom het grondoffensief in Gaza maar wordt uitgesteld.
Misschien, maar ik geloof niet dat Iran Hezbollah gaat opgeven voor stink Hamas, wat eigenlijk een verloren zaak is. Hezbollah is belangrijk als verdediging voor Iran tegen een eventuele Amerikaanse aanval op Iran zelf in de toekomst.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:27 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Die raketten zijn het probleem. Sowieso geavanceerder dan de vorige oorlog in 2006. En daarnaast moet Israel weer Zuid-Libanon in, bergachtig homeland van Hezbollah en alle Libanese twaalver sjieten. Dat wordt dus op hun terrein een oorlog uitvechten tegen een guerillaclub die zich er goed op heeft voorbereid. En weg krijg je ze niet, want het is het thuisland van de groep waar zij vandaan komen. Zoals de Taliban ook niet weg was te krijgen want zij behoorden tot de dominante Pasjtoen-groep in Afghanistan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Van wat ik lees is het voetvolk van Hezbollah niet echt een probleem, maar hebben ze wel rond de 130.000 raketten klaarliggen. Dat zal zelfs de Iron Dome niet aankunnen.
En deze raketten zijn schijnbaar ook een stuk meer precies, dus ze kunnen daadwerkelijk gericht worden op belangrijke infratstructuur.
Punt is dat de VS zeer huiverig is voor inmenging. Als Hezbollah dus echt een bedreiging vormt vanuit het noorden ga je een heel nieuwe fase van dit conflict in.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:49 schreef Zoddie het volgende:
Ik geloof best dat Israel op 2 fronten kan vechten.
Maar denk inderdaad dat ze wachten op steun van US om zo weinig mogelijk verliezen te lijden.
De tempoquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:58 schreef Slayage het volgende:
Hoewel etnische zuiveringen zijn met backing van de IDF altijd wel gaande op de west bank. Echter is de tempo waarop het gebeurd in een hogere versnelling gekomen sinds de nieuwe ronde van geweld
Since the outbreak of the war on October 7, more and more Palestinians in shepherding communities in the West Bank have been fleeing from their homes because of escalating settler violence. In some cases, entire communities have been emptied. In others a number of families have left, or just the women and children.
[ twitter ]
Wat gek. Ik hoorde dat we geen 5e colonne hebben en dat de demonstraties voor Palestina allemaal vredig en vrij van Jodenhaat waren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hier juich je dus voor als je op de Dam staat. Fascinerend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |