Een Turk die kritisch is op het kolonialisme van een ander land.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:06 schreef Slayage het volgende:
Een no brainer zou je zeggen...
[ twitter ]
Die haven was nooit afgebouwd en is later inderdaad gebombardeerdquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of iets opbouwen wat Israël dan weer kan vernietigen, zoals ooit de met Nederland geld gebouwde haven
Wat is zijn punt, dat de aanslagen gelegitimeerd waren?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:06 schreef Slayage het volgende:
Een no brainer zou je zeggen...
[ twitter ]
Ze zeggen allebei hetzelfde.quote:
Dat zal vast een reden hebbenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze zeggen allebei hetzelfde.
Niemand wil die mensen.
Ik dacht dat het met bulldozers vernietigd was. Hamas zou met raketten hebben geschoten en daar twijfel ik niet aan, maar dat die haven gesloopt werd kwam Israël niet verkeerd uit.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die haven was nooit afgebouwd en is later inderdaad gebombardeerd
Mwah, dat vroeg ie niet. Hij vroeg: "Jij hebt familie in Gaza (dus je hebt voelsprieten aldaar (red)), deden er op straat geruchten de ronde dat er iets op handen was?".quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:13 schreef Slayage het volgende:
Ik vermoed dat dit de domste vraag is wat ik van een "journalist" heb gehoord over de aanslag van Hamas. "Wist jouw familie over de aanslag?" Srsly, WTF![]()
[ twitter ]
Hamas is het resultaat van een burgeroorlog nadat er vrede gesloten werd met Israël, waarbij Palestina een eigen staat werd beloofd. De bezetting van de westbank begon daarna pas, daarvoor was het Jordanië. Drogreden van de bovenste plank dit.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je Hamas uitschakelt en er verandert niks aan het beleid van Israel inzake de bezette gebieden dan hoef je geen genie te zijn om te voorspellen dat er vroeg of laat een Hamas2.0 ontstaat.
Dat Hamas een terroristische beweging is maakt de regering van Israel niet meer of minder een terroristische regering.
NOS.nlquote:Volgens de Jordaanse koning Abdullah staat het Midden-Oosten aan de rand van de afgrond. Abdullah waarschuwde voor de gevolgen als de oorlog tussen Israël en Hamas tot meer instabiliteit in de regio leidt. Hij zei dat na een overleg met de Duitse bondskanselier Olaf Scholz in Berlijn. Abdullah maakte daarnaast duidelijk dat zijn land geen vluchtelingen meer kan opnemen. Hij gaf aan ook namens Egypte te spreken.
Scholz reist later vandaag naar Israël. Hij waarschuwde Iran en Hezbollah zich niet met het conflict te bemoeien.
Jordanië verwoordt het wel diplomatiek. Ze zeggen in feite: Palestijnen, brandt lekker in de hel. Los je eigen problemen maar op.quote:
Dat kan goed, maar ik ben wel benieuwd aan welke landen je denkt. Noord Korea is er vast een en welke landen of gebieden nog meer?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat is zijn punt, dat de aanslagen gelegitimeerd waren?
Ik ben van mening dat er omstandigheden dat een vijandig land zodanig is losgeslagen dat ook de burgerbevolking een legitiem doelwit is. Voorbeelden zijn nazi-Duitsland en Japan in WWII. Maar met de beste wil zie ik niet dat het de Palestijnen aangedane leed met die schurkenstaten vergelijkbaar is.
Gaza was nog steeds beter leefbaar dan heel veel andere landen.
Precies en zo dus ook Egypte.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jordanië verwoordt het wel diplomatiek. Ze zeggen in feite: Palestijnen, brandt lekker in de hel. Los je eigen problemen maar op.
Hoe precies denk je dat uit jouw reactie het tegendeel volgt van hetgeen ik stelde?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamas is het resultaat van een burgeroorlog nadat er vrede gesloten werd met Israël, waarbij Palestina een eigen staat werd beloofd. De bezetting van de westbank begon daarna pas, daarvoor was het Jordanië. Drogreden van de bovenste plank dit.
En dat, mensen, hebben de Palestijnen toch écht aan zichzelf te danken.quote:
Ik helaas ook, het gaat alleen maar over de aanslagen in Brussel en dat conflict in de Gaza strook.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:29 schreef jigggy het volgende:
Word wel een beetje ziek van al die #freepalestina shit op instagram
Even Fauda bingewatchen zekerquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:37 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik helaas ook, het gaat alleen maar over de aanslagen in Brussel en dat conflict in de Gaza strook.
Ik ben van plan om een 'moslim vrije middag' in te stellen vandaag, vanaf 14:00 ga ik de hele avond tot 20:00 alleen netflix video's bekijken, en puzzelen met misschien nog een wandeling.
Egypte gaat de grens nooit opendoen, dat grenshek word natuurlijk direct bestormt door wanhopige mensen.quote:
Ik dacht dat de Amerikanen juist onderhandelt hebben over het daadwerkelijk leveren van hulpgoederen vanuit Egypte?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:38 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Egypte gaat de grens nooit opendoen, dat grenshek word natuurlijk direct bestormt door wanhopige mensen.
We kunnen alleen een luchtbrug verwachten, hulpgoederen die uit een helikopter worden gegooid.
Je claimt dat het huidige beleid van Israël tot Hamas2.0 leidt, dus je impliceert net als al die idioten die Hamas steunen dat Hamas gemaakt is door Israël.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe precies denk je dat uit jouw reactie het tegendeel volgt van hetgeen ik stelde?
Egypte geeft aan te wachten op een 'staakt het vuren' nabij de grens met rafa, zodat het vrachtverkeer met goederen veilig de oversteek kan maken, echter geeft Israël geen garanties, dus blijft de grens gesloten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Amerikanen juist onderhandelt hebben over het daadwerkelijk leveren van hulpgoederen vanuit Egypte?
'Misschien komt er wat wat anders dan grondoffensief'quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En Israël bereidt zich daarop voort door te wachten dat de meeste reservisten gevechtsklaar zijn gok ik zo? En wellicht die tweede carrier group is gearriveerd? Wanneer komt die eigenlijk aan?
Die posters werken alleen maar meer polarisatie en gezeik in de hand. Ik vraag me dan weer af welke debiel die dingen ophangt (en toestaat).quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vandaag al 3 'ontvoerd' posters gezien in mn buurt in Amsterdam' Van gegijzelde mensen uit Israel. Tsja..
Sommige zijn ook alweer half eraf getrokken.
Tsja toestaat... ze hingen er gisteravond nog niet en nu vanochtend wel. Op van die grijze meterkasten en lantaarnpalen. Officieel mag je daar niet eens iets op plakken volgens mij maar iemand is vannacht erg druk bezig geweest.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die posters werken alleen maar meer polarisatie en gezeik in de hand. Ik vraag me dan weer af welke debiel die dingen ophangt (en toestaat).
Mja, wat kan dat anders zijn. Je gaat niet 300k reservisten oproepen en uit alle uithoeken van de wereld terughalen om dan een potje te gaan klaverjassen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
'Misschien komt er wat wat anders dan grondoffensief'
Een woordvoerder van het Israëlische leger heeft gezegd dat Israël zich voorbereidt op de volgende fase van de oorlog. Hij zegt daarbij niet wat die fase inhoudt. "Iedereen heeft het over een grondoffensief, maar misschien is het wel iets anders."
NOS
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |