Zoals ik het volg moeten beide kanten dan vrezen, nietwaar? Of tellen de aanslagen in Frankrijk en Belgi niet mee, maar alleen deze aanslag in de VS?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:43 schreef Werkperd het volgende:
[..] Wie hoort dus wie wat te vrezen?
Wat ik zeg, tijdelijke rust.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zal, maar de huidige situatie is een soort giftig broeinest voor nieuwe zolderkamerterroristen in de dop in welk land dan ook, daar hoeft een regering zich wat dat betreft niet mee bezig te houden.
Hamas uitschakelen klinkt daarom leuk, en ik snap het ook wel dat Israel iets moet doen in het kader van vergelding en veiligheid, maar ze schieten er uiteindelijk 0 mee op.
Als je Hamas uitschakelt en er verandert niks aan het beleid van Israel inzake de bezette gebieden dan hoef je geen genie te zijn om te voorspellen dat er vroeg of laat een Hamas2.0 ontstaat.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als men Hamas nu uitschakelt, blijf je deze situatie niet houden natuurlijk.
Mwah, ik denk eerder dat je het direct erger maakt op het moment dat je nu Gaza met veel bommen en geweld gaat binnen vallen. Uiteindelijk ga je de Palestijnen die zich afzijdig houden en gewoon hun leven proberen te leiden dan ook tegen je krijgen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat ik zeg, tijdelijke rust.
Als je echt iedereen en alles hamas over de kling jaagt, ben je wel weer een tijdje verder voor dat weer opgebouwd is.
Moslims die zijn zorgen maken om hun veiligheid, haha. Dat is wel een hele bijzondere draai. Volgens mij zijn het juist moslims die het Westen enorm onveilig maken met al hun criminaliteit en terreur.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Oh, net durfden Joodse kindjes nog niet naar school te gaan terwijl er aan de andere kant moslimkindjes op brute wijze vermoord worden. Ik denk dat media en politici hier een sterk aandeel in hebben vanwege de publieke opinie die zij in de eerste dagen hebben proberen te vormen, namelijk dat Palestijnen pro-hamas zijn.
Daarom zeg ik ook, dat juist de moslims zich steeds meer zorgen maken om hun veiligheid vanwege het feit dat radicale gedachtegoed in het westen steeds extremere vorm begint te nemen. Moslims worden doelbewust getarget.
Daarom moet het beleid in de Palestijnse gebieden dus ook worden gecontroleerd door een derde actor. Je kunt dit niet aan de mensen zelf overlaten want dat resulteert in Islamitisch fundamentalisme, terreur en onderdrukking.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je Hamas uitschakelt en er verandert niks aan het beleid van Israel inzake de bezette gebieden dan hoef je geen genie te zijn om te voorspellen dat er vroeg of laat een Hamas2.0 ontstaat.
Zou de Gazaan als Hamas en al die andere extremisten uitgeschakeld zijn, dan zijn leven en perspectief ineens wel prettig vinden?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als men Hamas nu uitschakelt, blijf je deze situatie niet houden natuurlijk.
Begint de ellende al. 1 miljoen Palestijnen naar Europa. Het woord is gevallen hoor.quote:
Ja, die kans is heel groot. Mits er natuurlijk een normale democratische regering komt en goed beleid.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zou de Gazaan als Hamas en al die andere extremisten uitgeschakeld zijn, dan zijn leven en perspectief ineens wel prettig vinden?
Dat zou een troepen opbouw a'la golf oorlog betekenen. Zal er heel veel materiel naar VS' bases in irak moeten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:57 schreef byah het volgende:
Biden komt persoonlijk het startschot geven voor het grondoffensief? Of moet er eerst meer US materieel in de regio gepositioneerd zijn om de buurland op afstand te houden? Ik verwacht nog steeds dat de US dit aangrijpt om voor eens en altijd van Iran af te komen.
Waar zie jij dat staan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:02 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Begint de ellende al. 1 miljoen Palestijnen naar Europa. Het woord is gevallen hoor.
In die eerste tweet. Dat als Egypte vluchtelingen aan neemt hij ze direct doorstuurt naar Europa.quote:
En is dat is gezien de historische context van dat gebied heel gek, en zou je niet ook iets vergelijkbaars over Isral kunnen stellen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daarom moet het beleid in de Palestijnse gebieden dus ook worden gecontroleerd door een derde actor. Je kunt dit niet aan de mensen zelf overlaten want dat resulteert in Islamitisch fundamentalisme, terreur en onderdrukking.
Nee, zoiets zou je niet van Isral kunnen zeggen. Dat betreft een democratie met veel Westerse normen en waarden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En is dat is gezien de historische context van dat gebied heel gek, en zou je niet ook iets vergelijkbaars over Isral kunnen stellen?
Al met al nogal kortzichtig door te doen alsof je met het 'opdoeken' van Hamas het probleem zou oplossen.
Nou ja; als de inwoner van baarle-nassau nou dag in dag uit opgehitst worden, dat baarle-hertog eigenlijk van hun is, bla, en dat we daar echt wat aan moeten doen, bla, en je daar ook nog een situatie hebt dat heel de wereld, de VN etc daar de faciliteiten betaalt, zodat wat er plaatselijk zit al hun centen aan wapentuig uit kan geven, dan was het daar hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En is dat is gezien de historische context van dat gebied heel gek, en zou je niet ook iets vergelijkbaars over Isral kunnen stellen?
Al met al nogal kortzichtig door te doen alsof je met het 'opdoeken' van Hamas het probleem zou oplossen.
Ik vind het prima dat hier geld naartoe gaat maar laten we voortaan heel kritisch zijn op wie het geld ontvangt in Gaza en waar het aan uitgegeven wordt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:11 schreef Momo het volgende:
Nederland geeft 10 miljoen euro voor humanitaire steun Gaza
Nederland gaat 10 miljoen euro geven voor humanitaire steun na de luchtaanvallen van Isral op Gaza. Het geld is bedoeld voor voedsel, gezondheidszorg en onderdak, heeft minister Schreinemacher voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking bekendgemaakt.
Het geld wordt verstrekt via onder meer de Verenigde Naties en de hulporganisatie Rode Halve Maan.
NOS liveblog
Bevoorrading van Hamasquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat hier geld naartoe gaat maar laten we voortaan heel kritisch zijn op wie het geld ontvangt in Gaza en waar het aan uitgegeven wordt.
Handig. Nieuwe raketten voor Hamas.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:11 schreef Momo het volgende:
Nederland gaat 10 miljoen euro geven voor humanitaire steun na de luchtaanvallen van Isral op Gaza. Het geld is bedoeld voor voedsel, gezondheidszorg en onderdak, heeft minister Schreinemacher voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking bekendgemaakt.
Het geld wordt verstrekt via onder meer de Verenigde Naties en de hulporganisatie Rode Halve Maan.
NOS liveblog
'Interessante' visie.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, zoiets zou je niet van Isral kunnen zeggen. Dat betreft een democratie met veel Westerse normen en waarden.
Met andere woorden: er verandert dus niks.quote:En Hamas opdoeken zou het probleem natuurlijk zeker oplossen. Een terreurbeweging heb je immers niet binnen een jaar weer even op touw, dat kost enorm veel tijd. En er zal controle moeten komen op dat gebied, dat blijkt wel. En niet alleen intern, maar ook extern. Bijvoorbeeld door meer checks wat er wordt gedaan met de miljarden die het Westen stuurt voor ontwikkelingshulp. Veel wordt nu gebruikt voor de financiering van terrorisme en zelfverrijking van de leiders.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Handig. Nieuwe raketten voor Hamas.
Hebben we daar iets over te zeggen dan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat hier geld naartoe gaat maar laten we voortaan heel kritisch zijn op wie het geld ontvangt in Gaza en waar het aan uitgegeven wordt.
Die hebben alle deals gezien met turkije en tunesie, die ruiken gratis geld.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:02 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Begint de ellende al. 1 miljoen Palestijnen naar Europa. Het woord is gevallen hoor.
Wel toppunt van McGyver als je die van voedsel en tenten kunt maken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Handig. Nieuwe raketten voor Hamas.
Nekschot.quote:
Jawel, er al ook ongetwijfeld iets gaan gebeuren... Maar wat?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je vindt het niet een beetje gek?
Bij het scenario dat ik net schetste, zou er juist heel veel in positieve zin veranderen. Dat biedt Isralische burgers veiligheid en Palestijnse burgers een kans om een normaal leven te leiden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met andere woorden: er verandert dus niks.
Zo fout dit.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:11 schreef Momo het volgende:
NOS liveblog
'Doordat Isral ook brandstof en elektriciteit tegenhoudt is het echter onmogelijk om water op te pompen in Gaza'quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:47 schreef Regilio_ het volgende:
Doordat Isral ook brandstof en elektriciteit tegenhoudt is het echter onmogelijk om water op te pompen in Gaza
Misschien beginnen met een streng gesprek met de decaan.quote:
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien beginnen met een streng gesprek met de decaan.
Natuurlijk vreselijk dat deze kinderen dat doen.quote:
Jazeker. Harder optreden en direct de kraan dichtdraaien als het geld verkeerd wordt besteed. Ervoor zorgen als wereld dat Hamas wordt gechoked.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hebben we daar iets over te zeggen dan?
En als je dat doet en toch kopen ze iets wat je niet wilt, wat dan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jazeker. Harder optreden en direct de kraan dichtdraaien als het geld verkeerd wordt besteed. Ervoor zorgen als wereld dat Hamas wordt gechoked.
Je kunt Joodse kindjes in Nederland niet vergelijken met palestijnse kindjes in Israel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Oh, net durfden Joodse kindjes nog niet naar school te gaan terwijl er aan de andere kant moslimkindjes op brute wijze vermoord worden. Ik denk dat media en politici hier een sterk aandeel in hebben vanwege de publieke opinie die zij in de eerste dagen hebben proberen te vormen, namelijk dat Palestijnen pro-hamas zijn.
Daarom zeg ik ook, dat juist de moslims zich steeds meer zorgen maken om hun veiligheid vanwege het feit dat radicale gedachtegoed in het westen steeds extremere vorm begint te nemen. Moslims worden doelbewust getarget.
Ik ben niet zo van dit soort pyromane-geopolitiek. Het heeft 0 zin om Israel te steunen in hun bombardementen en blokkade, om vervolgens wel 10 miljoen naar Gaza te sturen (10 miljoen, dat is echt niets).quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met het verpakkingsmateriaal kun je best wat. Kijk maar naar de creativiteit van Indirs.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel toppunt van McGyver als je die van voedsel en tenten kunt maken.
'2de kans'quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voetbalsupporters in brussel?
[ twitter ]
Ik begrijp de strekking van je verhaal, zeker. De Palestijnen voelen zich weggedrukt en onderdrukt door de vorming van en nadien het beleid van de staat Isral. Ik sta daar zelf ook niet achter, noch sta ik achter het Palestijnse verzet. Ik persoonlijk kan in deze kwestie echt geen kant kiezen, daar is het conflict te complex voor en hebben ze over en weer al veel te veel shit uitgehaald. Wel ben ik pertinent tegen extremistische uitspattingen, zowel aan de Palestijnse als Isralische zijde.quote:
Amen, helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik begrijp de strekking van je verhaal, zeker. De Palestijnen voelen zich weggedrukt en onderdrukt door de vorming van en nadien het beleid van de staat Isral. Ik sta daar zelf ook niet achter, noch sta ik achter het Palestijnse verzet. Ik persoonlijk kan in deze kwestie echt geen kant kiezen, daar is het conflict te complex voor en hebben ze over en weer al veel te veel shit uitgehaald. Wel ben ik pertinent tegen extremistische uitspattingen, zowel aan de Palestijnse als Isralische zijde.
De dikgedrukte stukjes vind ik dan wel schrikbarend. Wat Hamas heeft gedaan was deels een terreuraanval? Wat is dan een complete terreuraanval vraag ik me af?
Op de betreffende zaterdag was Hamas alles, behalve het slachtoffer van Isralische bezetting. Daar komt oorspronkelijk uiteraard de woede vandaan, maar 1200 (of zijn het er inmiddels al meer?) onschuldige burgers op veelal brute wijze vermoorden, dat kun je nooit weerleggen met "wij waren het slachtoffer". Nog niet voor 0.00001%.
Deze aanval op enige wijze proberen te nuanceren is complete bullshit, zou verboden moeten zijn en in mijn ogen ben je dan volledig van het padje af.
Dat het 'incident' breder mag worden gezien in een 75-jarig conflict, dat klopt. Maar het incident op zichzelf is gewoon een 100% gruwelijke terreuraanslag. Deze huidige uitspatting van geweld is volledig te danken aan Hamas. Dat Isral er een handje van heeft buitenproportioneel te reageren, dat weten we ondertussen ook wel en dat is ook zeker niet goed. Maar geen terreuraanval betekende ook geen kapot Gaza nu. Dat is een feit.
PS. Beide partijen zijn fout.
Mcgyver kon alles, wel die oude dan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel toppunt van McGyver als je die van voedsel en tenten kunt maken.
En Isral bereidt zich daarop voort door te wachten dat de meeste reservisten gevechtsklaar zijn gok ik zo? En wellicht die tweede carrier group is gearriveerd? Wanneer komt die eigenlijk aan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:59 schreef slashdotter3 het volgende:
tldr: Hezbollah wacht expres met aanvallen totdat Israel vast zit in een Gaza grondoorlog waar ze moeilijk weer uit kunnen komen en zodoende veel minder resources kunnen spenderen aan Hezbollah bestrijden.
https://www.jpost.com/israel-news/defense-news/article-768684
Why has the Gaza ground invasion been delayed since Friday?
En ze wachten op het 2de vliegdekschip van de VSquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En Isral bereidt zich daarop voort door te wachten dat de meeste reservisten gevechtsklaar zijn gok ik zo? En wellicht die tweede carrier group is gearriveerd? Wanneer komt die eigenlijk aan?
Of iets opbouwen wat Isral dan weer kan vernietigen, zoals ooit de met Nederland geld gebouwde havenquote:
Een Turk die kritisch is op het kolonialisme van een ander land.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:06 schreef Slayage het volgende:
Een no brainer zou je zeggen...
[ twitter ]
Die haven was nooit afgebouwd en is later inderdaad gebombardeerdquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of iets opbouwen wat Isral dan weer kan vernietigen, zoals ooit de met Nederland geld gebouwde haven
Wat is zijn punt, dat de aanslagen gelegitimeerd waren?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:06 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ze zeggen allebei hetzelfde.quote:
Dat zal vast een reden hebbenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze zeggen allebei hetzelfde.
Niemand wil die mensen.
Ik dacht dat het met bulldozers vernietigd was. Hamas zou met raketten hebben geschoten en daar twijfel ik niet aan, maar dat die haven gesloopt werd kwam Isral niet verkeerd uit.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die haven was nooit afgebouwd en is later inderdaad gebombardeerd
Mwah, dat vroeg ie niet. Hij vroeg: "Jij hebt familie in Gaza (dus je hebt voelsprieten aldaar (red)), deden er op straat geruchten de ronde dat er iets op handen was?".quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:13 schreef Slayage het volgende:
Ik vermoed dat dit de domste vraag is wat ik van een "journalist" heb gehoord over de aanslag van Hamas. "Wist jouw familie over de aanslag?" Srsly, WTF![]()
[ twitter ]
Hamas is het resultaat van een burgeroorlog nadat er vrede gesloten werd met Isral, waarbij Palestina een eigen staat werd beloofd. De bezetting van de westbank begon daarna pas, daarvoor was het Jordani. Drogreden van de bovenste plank dit.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je Hamas uitschakelt en er verandert niks aan het beleid van Israel inzake de bezette gebieden dan hoef je geen genie te zijn om te voorspellen dat er vroeg of laat een Hamas2.0 ontstaat.
Dat Hamas een terroristische beweging is maakt de regering van Israel niet meer of minder een terroristische regering.
NOS.nlquote:Volgens de Jordaanse koning Abdullah staat het Midden-Oosten aan de rand van de afgrond. Abdullah waarschuwde voor de gevolgen als de oorlog tussen Isral en Hamas tot meer instabiliteit in de regio leidt. Hij zei dat na een overleg met de Duitse bondskanselier Olaf Scholz in Berlijn. Abdullah maakte daarnaast duidelijk dat zijn land geen vluchtelingen meer kan opnemen. Hij gaf aan ook namens Egypte te spreken.
Scholz reist later vandaag naar Isral. Hij waarschuwde Iran en Hezbollah zich niet met het conflict te bemoeien.
Jordani verwoordt het wel diplomatiek. Ze zeggen in feite: Palestijnen, brandt lekker in de hel. Los je eigen problemen maar op.quote:
Dat kan goed, maar ik ben wel benieuwd aan welke landen je denkt. Noord Korea is er vast een en welke landen of gebieden nog meer?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat is zijn punt, dat de aanslagen gelegitimeerd waren?
Ik ben van mening dat er omstandigheden dat een vijandig land zodanig is losgeslagen dat ook de burgerbevolking een legitiem doelwit is. Voorbeelden zijn nazi-Duitsland en Japan in WWII. Maar met de beste wil zie ik niet dat het de Palestijnen aangedane leed met die schurkenstaten vergelijkbaar is.
Gaza was nog steeds beter leefbaar dan heel veel andere landen.
Precies en zo dus ook Egypte.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jordani verwoordt het wel diplomatiek. Ze zeggen in feite: Palestijnen, brandt lekker in de hel. Los je eigen problemen maar op.
Hoe precies denk je dat uit jouw reactie het tegendeel volgt van hetgeen ik stelde?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamas is het resultaat van een burgeroorlog nadat er vrede gesloten werd met Isral, waarbij Palestina een eigen staat werd beloofd. De bezetting van de westbank begon daarna pas, daarvoor was het Jordani. Drogreden van de bovenste plank dit.
En dat, mensen, hebben de Palestijnen toch cht aan zichzelf te danken.quote:
Ik helaas ook, het gaat alleen maar over de aanslagen in Brussel en dat conflict in de Gaza strook.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:29 schreef jigggy het volgende:
Word wel een beetje ziek van al die #freepalestina shit op instagram
Even Fauda bingewatchen zekerquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:37 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik helaas ook, het gaat alleen maar over de aanslagen in Brussel en dat conflict in de Gaza strook.
Ik ben van plan om een 'moslim vrije middag' in te stellen vandaag, vanaf 14:00 ga ik de hele avond tot 20:00 alleen netflix video's bekijken, en puzzelen met misschien nog een wandeling.
Egypte gaat de grens nooit opendoen, dat grenshek word natuurlijk direct bestormt door wanhopige mensen.quote:
Ik dacht dat de Amerikanen juist onderhandelt hebben over het daadwerkelijk leveren van hulpgoederen vanuit Egypte?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:38 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Egypte gaat de grens nooit opendoen, dat grenshek word natuurlijk direct bestormt door wanhopige mensen.
We kunnen alleen een luchtbrug verwachten, hulpgoederen die uit een helikopter worden gegooid.
Je claimt dat het huidige beleid van Isral tot Hamas2.0 leidt, dus je impliceert net als al die idioten die Hamas steunen dat Hamas gemaakt is door Isral.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe precies denk je dat uit jouw reactie het tegendeel volgt van hetgeen ik stelde?
Egypte geeft aan te wachten op een 'staakt het vuren' nabij de grens met rafa, zodat het vrachtverkeer met goederen veilig de oversteek kan maken, echter geeft Isral geen garanties, dus blijft de grens gesloten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Amerikanen juist onderhandelt hebben over het daadwerkelijk leveren van hulpgoederen vanuit Egypte?
'Misschien komt er wat wat anders dan grondoffensief'quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En Isral bereidt zich daarop voort door te wachten dat de meeste reservisten gevechtsklaar zijn gok ik zo? En wellicht die tweede carrier group is gearriveerd? Wanneer komt die eigenlijk aan?
Die posters werken alleen maar meer polarisatie en gezeik in de hand. Ik vraag me dan weer af welke debiel die dingen ophangt (en toestaat).quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vandaag al 3 'ontvoerd' posters gezien in mn buurt in Amsterdam' Van gegijzelde mensen uit Israel. Tsja..
Sommige zijn ook alweer half eraf getrokken.
Tsja toestaat... ze hingen er gisteravond nog niet en nu vanochtend wel. Op van die grijze meterkasten en lantaarnpalen. Officieel mag je daar niet eens iets op plakken volgens mij maar iemand is vannacht erg druk bezig geweest.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die posters werken alleen maar meer polarisatie en gezeik in de hand. Ik vraag me dan weer af welke debiel die dingen ophangt (en toestaat).
Mja, wat kan dat anders zijn. Je gaat niet 300k reservisten oproepen en uit alle uithoeken van de wereld terughalen om dan een potje te gaan klaverjassen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
'Misschien komt er wat wat anders dan grondoffensief'
Een woordvoerder van het Isralische leger heeft gezegd dat Isral zich voorbereidt op de volgende fase van de oorlog. Hij zegt daarbij niet wat die fase inhoudt. "Iedereen heeft het over een grondoffensief, maar misschien is het wel iets anders."
NOS
Die heeft natuurlijk groot gelijk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja toestaat... ze hingen er gisteravond nog niet en nu vanochtend wel. Op van die grijze meterkasten en lantaarnpalen. Officieel mag je daar niet eens iets op plakken volgens mij maar iemand is vannacht erg druk bezig geweest.
Technisch gezien mag je het er dus ook vanaf trekken. Het hing ook naast winkels enzo, dus kan me voorstellen als je sochtends je zaak komt openen en je ziet die posters naast je deur dat je daar ook geen zin in hebt en ze dus weghaalt.
Geef het dan meteen aan Hamas.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:11 schreef Momo het volgende:
NOS liveblog
Ik zeg dat zolang Isral gebieden blijft bezetten en illegale nederzettingen blijft stichten je op je vingers kan natellen wat er gaat gebeuren. Dus ja, in zekere zin is Hamas inderdaad 'gemaakt' door Isral.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je claimt dat het huidige beleid van Isral tot Hamas2.0 leidt, dus je impliceert net als al die idioten die Hamas steunen dat Hamas gemaakt is door Isral.
Echt fantastisch. Bedankt voor het delen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:59 schreef slashdotter3 het volgende:
De comment section is het lezen waard, 450 comments momenteel
Een groter offensief, lucht en grond, en ook meer dan alleen Gaza?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja, wat kan dat anders zijn. Je gaat niet 300k reservisten oproepen en uit alle uithoeken van de wereld terughalen om dan een potje te gaan klaverjassen.
Hezbollah neemt alvast een voorschot op hun grote offensief die ze doen wanneer Israel afgeleid is in een Gaza grondoorlogquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
allemaal updates zojuist rondom Libanon. Gaat lekker...
-Israeli artillery shelling on the vicinity of the town of Markaba, south of Lebanon
- Israeli army says two more anti-tank missiles were fired toward an area on the Lebanon border, near Kibbutz Yiftah. More gunfire also targeted several Israeli army posts. No soldiers hurt. Israeli army says it is responding with tank and artillery fire against Hezbollah posts in the area
-Israeli bombing on the vicinity of the towns of Al-Dahaira and Al-Bustan in southern Lebanon
https://israelpalestine.liveuamap.com/
Ik vind het lastig. Ja ik denk ook dat het er komt. Maar het oproepen van reservisten en het hele idee van 'we are at war' werd allemaal gedaan binnen een dag na de aanval.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja, wat kan dat anders zijn. Je gaat niet 300k reservisten oproepen en uit alle uithoeken van de wereld terughalen om dan een potje te gaan klaverjassen.
En daar gaan we alweer met de drogredenaties uit moslimlanden. Het land van niemand wordt bezet, en al helemaal niet in de Gazastrook. Die is volledig in handen van de Palestijnen. Dit is simpelweg weer een statement met als bedoeling de legitimiteit van Isral in twijfel te trekken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:06 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Als ze de Westbank aanvallen zijn ze direct alle internationale steun kwijt. Nee dus.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:59 schreef Knollenman het volgende:
[..]
Een groter offensief, lucht en grond, en ook meer dan alleen Gaza?
Een debiel die zich betrokken voelt en bij gebrek aan betere ideeen dit soort nutteloze shit doetquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
Die posters werken alleen maar meer polarisatie en gezeik in de hand. Ik vraag me dan weer af welke debiel die dingen ophangt (en toestaat).
Weet je wat het erge is. Er is momenteel daadwerkelijk een kerel vermist in Amsterdam waar mensen naar op zoek zijn. En ik zag daar ook een poster van maar gewoon op wit papier.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Een debiel die zich betrokken voelt en bij gebrek aan betere ideeen dit soort nutteloze shit doet
Zou me niets verbazen als ze zuid Libanon mee pakken en Hezbollah willen uitschakelen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als ze de Westbank aanvallen zijn ze direct alle internationale steun kwijt. Nee dus.
Isral zal niet vrijwillig op twee fronten gaan strijden. Men zal enkel reageren als Hezbollah de aanval opent.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:08 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als ze zuid Libanon mee pakken en Hezbollah willen uitschakelen.
Nu zeg je dus precies wat je net nog ontkende. Om niet in herhaling te vallen verwijs ik je dus door naar mijn eerdere post. Isral heeft Hamas niet gecreerd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zeg dat zolang Isral gebieden blijft bezetten en illegale nederzettingen blijft stichten je op je vingers kan natellen wat er gaat gebeuren. Dus ja, in zekere zin is Hamas inderdaad 'gemaakt' door Isral.
Natuurlijk is Hamas een grote boevenbende, maar dat is de Isralische regering evengoed.
Op dit moment is Gaza geen actief front. Isreal kan nog weken Hamas uithongeren. Een first strike op Hezbolla zie ik nog wel gebeuren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Isral zal niet vrijwillig op twee fronten gaan strijden. Men zal enkel reageren als Hezbollah de aanval opent.
Ik vind dit een nogal bijzondere opmerking. Je vergelijkt een officieel erkende terreurbeweging met een democratisch gekozen regering.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Natuurlijk is Hamas een grote boevenbende, maar dat is de Isralische regering evengoed.
Het is natuurlijk ook gewoon compleet gestoord om Hamas en de Isralische regering op dezelfde voet te zetten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu zeg je dus precies wat je net nog ontkende. Om niet in herhaling te vallen verwijs ik je dus door naar mijn eerdere post. Isral heeft Hamas niet gecreerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |