abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210981703
Samenvatting 7 oktober tot 15 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief.

Recente frontpage berichten
Isral geeft burgers Gaza meer tijd om te evacueren
Van Palestina tot Gazastrook
Egypte verplaatst troepen naar de zuidelijke grens met Gaza

twitter

SPOILER: Livestreams
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

Steve Lookner live
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_210981709
WE MOETEN DE OORLOG STOPPEN!!

ZO HALEN WIJ ONZE STIKSTOF CRITERIA NOOIT!!!!!!!!!
pi_210981726
https://www.reddit.com/r/(...)_what_should_be_the/

"Asking a Gaza "Journalist" what should be the correct response to the Oct.7 massacre"
pi_210981760
Vind het moeilijk te peilen wat de rol van de VS nu is in deze. Blinken lijkt juist als diplomaat rond te zijn gegaan de afgelopen dagen, terwijl ik ook lees dat Biden's komst morgen naar Israel als een soort signaal moet worden gezien dat Iran niet over de schreef moet gaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:38:02 #5
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210981769
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 09:29 schreef Zoddie het volgende:

"Asking a Gaza "Journalist" what should be the correct response to the Oct.7 massacre"
Tenenkrommend.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:55:32 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210981899
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:27 schreef Confetti het volgende:
Het is wel duidelijk waar Isral op uit is: de tactiek van de verschroeide aarde. De tactiek die Rusland ook gebruikt.

Alles kapot bombarderen en dan pas invallen. Voordeel is dat je de vijand dan beter kunt zien. 'Nadeel' is dat er veel onschuldige slachtoffers vallen en de civiele infrastructuur vernietigd wordt.

Ik denk dat ze daarom wachten. Eerst nog wat meer bombarderen van veilige afstand, zodat eigen levens worden gespaard.
Eens, maar ze wachten ook op de VS met hun 2e aircraft carrier group en de A10s in Jordan. Als de Gaza grondoorlog begint en Hezbollah bemoeit zich er ook mee dan is het wel handig als de VS klaar staat ipv pas een paar dagen later arriveert
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:55:51 #7
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210981903
quote:

Wat een randdebiel... Grote meerderheid in Gaza keurt het gewoon helemaal niet af.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_210981919
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind het moeilijk te peilen wat de rol van de VS nu is in deze. Blinken lijkt juist als diplomaat rond te zijn gegaan de afgelopen dagen, terwijl ik ook lees dat Biden's komst morgen naar Israel als een soort signaal moet worden gezien dat Iran niet over de schreef moet gaan.
Ik heb het idee dat Blinken en zijn leger diplomaten hun uiterste best doen om een humanitaire ramp en verdere escalatie van de oorlog te voorkomen. Je ziet dat watervoorziening naar Gaza wordt hersteld, mondjesmaat mogen er mensen de grens met Egypte over en Israel is Gaza nog steeds niet binnen gereden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:05:13 #9
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210981970
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 09:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat Blinken en zijn leger diplomaten hun uiterste best doen om een humanitaire ramp en verdere escalatie van de oorlog te voorkomen. Je ziet dat watervoorziening naar Gaza wordt hersteld, mondjesmaat mogen er mensen de grens met Egypte over en Israel is Gaza nog steeds niet binnen gereden.
De VS dragen er zorg voor dat er humaner wordt gehandeld dan Hamas ooit zal zijn.
pi_210981986
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 09:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Aan de andere kant lees ik dat de VS zich niet wil bemoeien met de keuze om het offensief te laten starten (ook niet als Biden daar is morgen). De kans lijkt me gewoon aannemelijk dat Hezbollah hun volle gewicht in de strijd gaan gooien.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:08:50 #11
396550 Richestorags
pi_210981996
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Aan de andere kant lees ik dat de VS zich niet wil bemoeien met de keuze om het offensief te laten starten (ook niet als Biden daar is morgen). De kans lijkt me gewoon aannemelijk dat Hezbollah hun volle gewicht in de strijd gaan gooien.
De kans lijkt me aannemelijk dat dat niet erg slim is.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:09:14 #12
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210982000
quote:

God wat ergerlijk. Ik denk dat de hamvraag gewoon niet beantwoord kan worden maar zeg dat dan, muts...
pi_210982008
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De kans lijkt me aannemelijk dat dat niet erg slim is.
Emotie en ratio zijn hier een dunne lijn denk ik.
pi_210982019
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De VS dragen er zorg voor dat er humaner wordt gehandeld dan Hamas ooit zal zijn.
Je verlagen tot het niveau van Hamas heeft dan ook geen enkele zin en zal uiteindelijk alleen maar averechts werken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210982063
Hoe vindt Rutte dat het gaat met de proportionele reactie van Isral?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_210982064
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Het is overduidelijk dat Iran en Hezbollah van plan zijn Israel aan te vallen.
Al zal de aanwezigheid van de VS hun misschien op andere gedachten brengen.
Ook wel slim dat Israel een paar dagen wacht met hun inval totdat alle Amerikaanse troepen gearriveerd zijn

https://www.middleeasteye.net/news/israel-gaza-war-live
NYT report reveals Hamas, Iran and Hezbollah level of coordination
A report by the New York Times revealed the level of coordination between Hamas, Iran and Hezbollah in the lead-up to the Palestinian surprise assault against Israel on 7 October.

According to sources close to Iranian officials, the newspaper reported on Friday that Iran and Hezbollah have been taking steps in the past year to increase coordination between Iranian-backed groups in the region.

Hassan Nasrallah, Hezbollah's chief, reportedly held an online meeting in March with those groups and told them to be ready for a large-scale confrontation with Israel. NYT did not specify if Hamas representatives were part of the meeting.

Nasrallah allegedly said in the meeting that the upcoming confrontation would be on a "scale that would mark a turning point in the decades-long Arab-Israeli conflict".
Dat Hezbollah gevaarlijk is, ben ik met je eens.
Ik dacht vorige week gelijk al bij die aanslagen: "Isral, richt je je op de noordgrens, en schakel eerst van die kant uit. De Gazastrook komt later wel ( en los dat op via ondergrondse acties van de Mossad).

Iedereen denkt nu dat Iran gevaarlijk is, maar volgens mij is dat maar tijdelijk. In de jaren 50/60 was het Egypte onder Nasser in mijn ogen gevaarlijker in het M-O en voor Isral dan Iran nu.
Nasser ging plotseling dood aan een hartaanval op zijn 52-ste. En onder zijn opvolger Sadat is alles heel snel gekeerd.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:30:21 #17
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210982183
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:16 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dat Hezbollah gevaarlijk is, ben ik met je eens.
Ik dacht vorige week gelijk al bij die aanslagen: "Isral, richt je je op de noordgrens, en schakel eerst van die kant uit. De Gazastrook komt later wel ( en los dat op via ondergrondse acties van de Mossad).
Omdat ik er benieuwd naar was heb ik het aan ClaudeAI gevraagd:

Neither Mossad nor Shin Bet are responsible for covering or operating in Gaza. Here's a brief breakdown of their roles:

Mossad is Israel's national intelligence agency. It operates primarily overseas, gathering intelligence and carrying out covert operations around the world in support of Israeli national security.

Mossad is not focused on Palestinian territories and generally does not operate within Gaza or the West Bank. Its domain is foreign intelligence collection and operations abroad.

Shin Bet (Shabak) is Israel's internal security service, roughly equivalent to the FBI. It focuses on counterterrorism, counterintelligence and domestic security within Israel.

Shin Bet does gather intelligence regarding threats emanating from Gaza and the West Bank. But it does not have a direct operational role there.

Gaza since 2005 has been governed by Hamas. Israel withdrew its military and civilian presence. It maintains a blockade by air/sea but does not have forces stationed inside Gaza.

The IDF (Israeli Defense Forces) are responsible for security around the borders of Gaza and responding to threats/incidents emanating from within.

The Coordinator of Government Activities in the Territories (COGAT) handles some civil affairs and engagement regarding Gaza under Israeli military administration.

So in summary, while Mossad and Shin Bet are involved indirectly, the IDF and COGAT have primary responsibility for security issues relating to the Gaza Strip, not Mossad or Shin Bet.
pi_210982229
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210982238
quote:
Hamas heeft maandag op het online platform Telegram een video gedeeld van een gijzelaar. Op de beelden is te zien hoe Mia Shim (21) vraagt om haar vrij te laten. Shim werd zaterdag ontvoerd bij het Nova festival in Isral en wordt sindsdien vastgehouden.

Het is onduidelijk waar, wanneer en onder welke omstandigheden de video is gemaakt. Volgens lokale media zou het om een Isralische vrouw gaan die ook de Franse nationaliteit heeft. Ze zou als vermist zijn opgegeven na het bloedbad dat Hamas heeft aangericht in het zuiden van Isral.

In de video wordt de vrouw getoond terwijl ze medische zorg krijgt voor een armwond, voordat ze vertelt dat ze in Gaza is en pleit voor haar vrijlating. Ze vertelt dat ze een drie uur durende operatie had ondergaan in Gaza en dat er goed voor haar gezorgd wordt, volgens een vertaling van de video door de Jerusalem Post. „Ik wil alleen zo snel mogelijk naar huis, naar mijn ouders, naar mijn broers en zussen”, zegt ze in de video. „Haal mij hier zo snel mogelijk weg. Alsjeblieft.”

Een woordvoerder van de militaire tak van Hamas had eerder gemeld dat tussen 200 en 250 mensen naar de Gazastrook waren ontvoerd. Van hen bevinden 200 zich in handen van Hamas, de rest van andere militante facties.

Video: Hamas deelt beeld van ontvoerde vrouw. Tekst gaat verder onder de video.

’Gasten in Gaza’
De woordvoerder beweerde ook dat „buitenlanders geen gevangenen zijn, maar gasten in Gaza.” Ze zullen worden vrijgelaten „zodra de huidige omstandigheden aflopen.” Volgens de woordvoerder zou Hamas zich inzetten voor een gevangenenruil.

Minstens 22 van de ontvoerden zouden al zijn gedood bij Isralische luchtaanvallen. Onafhankelijk kan dat niet worden gecontroleerd.

Het is de eerste keer dat Hamas een video van een gegijzelde verspreidt, sinds de aanval op Isralisch grondgebied die een oorlog deed losbarsten in Isral en de Gazastrook. Meer dan 1.400 mensen zijn gedood in Isral, aldus de Isralische autoriteiten. In de Gazastrook zijn ongeveer 2.750 mensen gedood bij de Isralische reactie, aldus lokale autoriteiten.
https://www.telegraaf.nl/(...)deoboodschap-om-hulp

Hoezo opgepompte lippen.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:36:59 #20
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_210982260
quote:
Ik sla; persoon slaat 2 keer terug.

MAAR JE MAG NIET 2 KEER SLAAN EEEIINNZ!!!
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:37:13 #21
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_210982262
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:35 schreef HSG het volgende:

[..]

Hoezo opgepompte lippen.
Dat of mishandeling
pi_210982271

3 minuten filmpje.
Voelt zo vreemd aan dat mensen zo hard kunnen zijn.
Helemaal het laatste stukje.
pi_210982272
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dan is er de kans dat Isral de zwaargewichten van de luchtmacht los moeten gaan laten op Zuid-Libanon, en dat wordt dan een parkeerplaats. Dan zet Iran dus hun beide terreurspeeltjes op het spel. Het enige wat hen dan nog rest is zelf Isral gaan aanvallen en dan zit je heel dichtbij een nucleaire oorlog.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:40:44 #24
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210982284
quote:

[..]

Hoezo opgepompte lippen.
Oh jaaaaaa! Ik kan niet wachten om commentaar te leveren op het buikje of de dikke reet van de mannelijke gijzelaars! :')
pi_210982285
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh jaaaaaa! Ik kan niet wachten om commentaar te leveren op het buikje of de dikke reet van de mannelijke gijzelaars! :')
Wat houdt je tegen?
pi_210982295
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan is er de kans dat Isral de zwaargewichten van de luchtmacht los moeten gaan laten op Zuid-Libanon, en dat wordt dan een parkeerplaats. Dan zet Iran dus hun beide terreurspeeltjes op het spel. Het enige wat hen dan nog rest is zelf Isral gaan aanvallen en dan zit je heel dichtbij een nucleaire oorlog.
In die zin snap ik de zorgen vanuit de VS wel. Dit kan gewoon heel snel enorm escaleren als er geen ruimte voor diplomatie meer is.
pi_210982306
Israel heeft zelf ook duizenden palestijnse gijzelaars maar dat mag wel?

dat is wat Hamas wil, in ruil voor vrijlating israelische gijzelaars, vrijlating van palestijnse gijzelaars

maar ja Netanyahu kennende die gaat hun echt niet vrijlaten, net alsof hij wat om Palestina geeft dus die israeliers zie je ook niet meer terug vrees ik en weer bloed wat aan Israel hun handen gaat kleven
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:44:39 #28
498210 KoningWouter
pi_210982315
quote:
Verstandig die demonstratie! Ben alleen bang dat het niet gaat helpen.

Er is dan ook een verschil tussen Joden en Zionisten.

Een Zionist is een Jood.
Maar een Jood hoeft geen Zionist te zijn.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:44:45 #29
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210982316
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Misschien wil Egypte wel toezeggingen. Ze staan zelf op zeer grote spanning met Ethiopi.
De wateroorlog met Ethiopie gaat nog lang niet losbarsten, op z'n vroegst 2025
pi_210982349
75 jaar is dit al bezig, deze haat van Israel richting Palestina

tis echt sneu
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_210982366
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:49 schreef TheVoice4ever het volgende:

tis echt sneu
Wow, thanks voor je bijdrage man.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:50:58 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210982368
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:43 schreef TheVoice4ever het volgende:
Nee, gevangenen. Dus ja, dat mag wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210982377
quote:

tis echt sneu
Dat moet wel een trol zijn.
Kan haast niet anders.
pi_210982379
quote:

[..]

Hoezo opgepompte lippen.
Als je bij zo'n bericht niks zinnigs kunt zeggen, zeg dan gewoon niks.

quote:
Premier Netanyahu waarschuwt Iran: 'Daag ons niet uit'
De Isralische premier Benjamin Netanyahu waarschuwt Iran en Hezbollah. "Provoceer ons niet", zei hij in een toespraak. "We hebben een boodschap voor Iran en Hezbollah: daag ons niet uit in het noorden. Maak niet dezelfde fouten als in het verleden, want jullie zullen daar een hoge prijs voor betalen."

De Iraanse buitenlandminister Hossein Amir-Abdollahian waarschuwde gisteravond dat Isral in de komende uren een "preventieve tegenaanval" kon verwachten. "Groepen die door Iran worden gesteund, waaronder Hezbollah, zullen niet toestaan dat Isral de Gazastrook op deze manier binnenvalt."

De angst is groot dat Hezbollah zich nog meer zal mengen in het conflict. De groep heeft al meerdere luchtaanvallen op grensdorpen in het noorden van Isral uitgevoerd.
pi_210982386
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
In die zin snap ik de zorgen vanuit de VS wel. Dit kan gewoon heel snel enorm escaleren als er geen ruimte voor diplomatie meer is.
Inderdaad, maar die oorzaak ligt natuurlijk bij de Arabische/Islamtische landen en terreurgroeperingen zelf. Men valt al sinds de oprichting van Isral het land telkens aan. En dit dan over de rug van een groep mensen waar ze niets om geven. Het is te hopen dat het niet escaleert, maar het gevaar dat het wel gaat gebeuren is helaas erg groot.

Dat krijg je in een gebied waar je te maken hebt met onderontwikkelde culturen, barbaarse normen en waarden en een drift voor wreed terrorisme als acceptabel wordt gezien. En dit dan ook nog zonder enige mogelijkheid tot zelfreflectie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:58:25 #36
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210982416
quote:

tis echt sneu
Ja, en vreemd genoeg gaat israel bepaalde palestijnen niet aardiger vinden als ze eerst 1500 feestgangers, oude vandagen en kinder afslachten.

Wie had dat verwacht.
&lt;signature here&gt;.
pi_210982479
quote:

[..]

Hoezo opgepompte lippen.
Vind het wel gek dat ze spreekt zonder emotie, je zou haar bijna een beetje vrolijk kunnen noemen aan haar gezichtsuitdrukking te zien. Of ze kan het enorm goed verbergen
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:06:34 #38
498210 KoningWouter
pi_210982487
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:06 schreef Knollenman het volgende:

[..]
Vind het wel gek dat ze spreekt zonder emotie, je zou haar bijna een beetje vrolijk kunnen noemen aan haar gezichtsuitdrukking te zien. Of ze kan het enorm goed verbergen
Botox
pi_210982496
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Welnee, welke belangen hebben Iran en Hezbollah nu eigenlijk in Gaza behalve een ‘gezamenlijke vijand’?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210982509
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:07 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Welnee, welke belangen hebben Iran en Hezbollah nu eigenlijk in Gaza behalve een ‘gezamenlijke vijand’?
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat er toe doet voor die partijen.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:11:14 #41
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210982517
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat er toe doet voor die partijen.
Met je eens dat iran er weinig moeite mee zal hebben om hezbollah op te offeren.
&lt;signature here&gt;.
  Vis een optie? dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:12:23 #42
70532 loveli
N
pi_210982527
quote:

[..]
Geen idee welke medische zorg ze heeft gekregen, maar met de pinnen in haar arm gok ik op een goede dosis verdovende middelen.

Video schijnt een paar dagen oud te zijn, dus combineer dat met wat ze heeft gezien op het festival, hoe ze aan haar gebroken arm komt en dat ze als gijzelaar is meegenomen naar Gaza. Geen idee hoe je dan overkomt als je een boodschap moet opnemen voor de camera.
crap in = crap out
pi_210982539
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:43 schreef TheVoice4ever het volgende:

dat is wat Hamas wil, in ruil voor vrijlating israelische gijzelaars, vrijlating van palestijnse gijzelaars

maar ja Netanyahu kennende die gaat hun echt niet vrijlaten, net alsof hij wat om Palestina geeft dus die israeliers zie je ook niet meer terug vrees ik en weer bloed wat aan Israel hun handen gaat kleven
Dat zijn geen gijzelaars maar veroordeelde terroristen die ook daadwerkelijk iets gedaan of beraamd hebben.
Geen meisjes van feestjes geplukt ofzo.
pi_210982543
En dit zijn dan hoogopgeleide mensen, dat zou iedereen heel veel zorgen moeten baren over de Westerse samenleving in een paar decennia. Meteen paspoort afnemen en een enkeltje terug naar het land van afkomst.

twitter
pi_210982545
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:06 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Botox
Levensgevaarlijk om daar blote haren te hebben.
pi_210982554
Ja nog wat, Hamas zou in een video de vrouw een vod over haar hoofd draperen
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:18:21 #47
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210982570
twitter

Ik moet nog maar zien eigenlijk of dat hele grondoffensief wel gaat gebeuren in dichtbevolkt gebied als Gaza. New York Post had het eerst over het weer, dat was vannacht ok, gebeurde niks. Nu Spiegel als Biden is geweest...
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:19:34 #48
498210 KoningWouter
pi_210982574
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:18 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ik moet nog maar zien eigenlijk of dat hele grondoffensief wel gaat gebeuren in dichtbevolkt gebied als Gaza. New York Post had het eerst over het weer, dat was vannacht ok, gebeurde niks. Nu Spiegel als Biden is geweest...
Zou ook het meest verstandige zijn om gewoon niet in te grijpen. Maar ben bang dat dat niet gaat gebeuren. ;(
pi_210982596
quote:
[ twitter ]

Ik denk ook meer dat het een strategische dreiging is, om Hamas gek te maken. .
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:25:47 #50
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210982610
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:24 schreef PS. het volgende:

[..]
Niet naar binnen gaan betekent niet hamas uitroeien. En israel zegt wel dat dit de doelstelling is.
&lt;signature here&gt;.
pi_210982614
quote:
[ twitter ]

Op de achtergrond zullen de diplomatieke lijnen natuurlijk roodgloeiend staan de hele dag. Daarnaast zal Isral bepaalde garanties willen van de VS.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:26:58 #52
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210982623
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:40 schreef HSG het volgende:

[..]
Wat houdt je tegen?
Algemeen fatsoen en een beetje oog voor wat wel en niet relevant is?
pi_210982625
quote:

[..]
Hamas moet toch echt opgedoekt worden, anders blijf je deze situatie houden. Dat is niet alleen verschrikkelijk voor Isral, maar ook voor onschuldige Palestijnse burgers die Hamas verafschuwen.
pi_210982630
In Isral worden sinds een paar dagen op systematische wijze Palestijnen die de Isralische nationaliteit hebben, uit werk gezet. Ook een teken van racisme.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:28:06 #55
3542 Gia
User under construction
pi_210982631
quote:

[..]
Staat dat ze autistisch is. Kan veel verklaren.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:31:09 #56
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210982648
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op de achtergrond zullen de diplomatieke lijnen natuurlijk roodgloeiend staan de hele dag. Daarnaast zal Isral bepaalde garanties willen van de VS.
Nouja ik bedoel het grondoffensief op zichzelf ook los van garanties van buitenlandse partijen. Gaza staat vol met flats en krappe straatjes. Hoe weet je zeker dat ergens in een flat niet iemand van Hamas met een sniper gaat schieten? Schijnbaar ook genoeg burgers die wel blijven, dus je kunt niet zo maar iedereen neerschieten die je ziet daar. En die ondergrondse tunnel systemen die ze vast niet allemaal precies in beeld hebben en hoe Hamas daardoor heen gaat. En met tanks kun je alleen over grotere wegen. Hoe praktisch is een grondoffensief. Het is het voor Isral niet waard als het je veel levens gaat kosten. En gaat ook leven van veel burgers in Gaza kosten.
pi_210982652
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:28 schreef Werkperd het volgende:
In Isral worden sinds een paar dagen op systematische wijze Palestijnen die de Isralische nationaliteit hebben, uit werk gezet. Ook een teken van racisme.
Bij dit soort zaken moet je wel een bron plaatsen
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:32:02 #58
3542 Gia
User under construction
pi_210982656
quote:
Hier in Nederland durven Joodse kinderen niet meer naar school! Is iets verder van het conflict af, maar ook niet normaal.

En misschien worden die Palestijnen wel voor de eigen veiligheid naar huis gestuurd. Kan me voorstellen dat op een werkplek de emoties hoog oplopen.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:32:31 #59
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210982661
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hamas moet toch echt opgedoekt worden, anders blijf je deze situatie houden. Dat is niet alleen verschrikkelijk voor Isral, maar ook voor onschuldige Palestijnse burgers die Hamas verafschuwen.
En geldt dat opdoeken ook voor de extremistische regering van Netanyahu?
Huilen dan.
pi_210982667
quote:

[..]
Plus 1 miljoen Palestijnen die drie dagen geleden verzocht zijn uit hun huis te vertrekken.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:33:33 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210982671

Deze foto
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:33:38 #62
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210982672
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je weet dat netanyahu politiek gezien dead man walking is h?

Niet nee, want nationale regering, blah, maar als dit wat rustiger wordt.
&lt;signature here&gt;.
pi_210982674
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Plus 1 miljoen Palestijnen die drie dagen geleden verzocht zijn uit hun huis te vertrekken.
Tja, oorlog is nooit leuk.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:34:06 #64
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210982678
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je weet dat netanyahu politiek gezien dead man walking is h?

Niet nee, want nationale regering, blah, maar als dit wat rustiger wordt.
Ja, dat weet ik.
Huilen dan.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:34:28 #65
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210982679
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, dat weet ik.
Mooi, dan heb je je antwoord ;)
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:35:22 #66
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210982683
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mooi, dan heb je je antwoord ;)
Niet echt, maar ok.
Huilen dan.
pi_210982690
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:33 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Deze foto
Dode mensen doet me echt helemaal niks, maar dingen met dieren doet me echt wel wat. :(
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210982699
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Bij dit soort zaken moet je wel een bron plaatsen
Zojuist gehoord op tv. Presentator had wel een Isralische bron opgenoemd maar helaas wil google niet meewerken omdat er een berg andere propaganda headlines getoond wordt.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:38:12 #69
396550 Richestorags
pi_210982703
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:38 schreef Zoddie het volgende:

3 minuten filmpje.
Voelt zo vreemd aan dat mensen zo hard kunnen zijn.
Helemaal het laatste stukje.
Maar ik mag het fenomeen "5e colonne" niet benoemen volgens sommige mensen want dat is stigmatiserend. Het filmpje van deze haatheks ken ik al jaren en zij is niet van n of andere fringe vereniging in de VS ofzo.
pi_210982706
quote:

[..]
Nee, die zijn gewoon democratisch verkozen.

Maar verschillende mensen zullen wel moeten opstappen natuurlijk na deze enorme blunders mbt beveiliging.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:38:49 #71
396550 Richestorags
pi_210982709
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:33 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Deze foto
:{ arm dier :{
pi_210982716
quote:

[..]
500.000 soldaten optrommelen en er niets mee doen behalve dreigen? Lijkt mij niet, die gaan echt wel naar binnen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210982732
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:33 schreef PS. het volgende:

[..]
Tja, oorlog is nooit leuk.
Je vindt het niet een beetje gek?
pi_210982740
twitter
pi_210982743
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Hier in Nederland durven Joodse kinderen niet meer naar school! Is iets verder van het conflict af, maar ook niet normaal.

En misschien worden die Palestijnen wel voor de eigen veiligheid naar huis gestuurd. Kan me voorstellen dat op een werkplek de emoties hoog oplopen.
25 steken was blijkbaar niet genoeg voor de vrolijke blanke man en stak voor een 26'ste keer zijn mes in het klein lichaampje van een 6 jarige moslimkind. Wie hoort dus wie wat te vrezen?

De ene kant wordt aangetoond als slachtoffer terwijl het de agressorskant is. De andere kant wordt uitgemoord maar moet thuis blijven vanwege emoties die kan leiden naar agressie. :')

Waar hebben we het over.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:45:18 #76
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210982767
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, die zijn gewoon democratisch verkozen.
Dus? Evengoed dat je deze situatie blijft houden met Hamas, is dat het geval met een democratisch verkozen Isralische regering wanneer die het beleid van de afgelopen decennia erop nahoudt.
Huilen dan.
pi_210982769
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:43 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]
Voorspelbaar. Maar och och, wat geeft men toch om de Palestijnen.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:45:27 #78
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210982770
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:43 schreef Werkperd het volgende:
Wie hoort dus wie wat te vrezen?
Voetbalsupporters in brussel?

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_210982776
quote:
[ twitter ]
Van je buren moet je het hebben. Palestijnen zijn echt de paria's van het M-O, is het niet?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:47:29 #80
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210982796
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan komt er wel weer een nieuw Hamas, als je mensen als beesten behandelt ga je de huidige situatie altijd in stand houden. Dan kan je Gaza binnenvallen en de kopstukken en logistiek neerhalen, maar dat is niets meer dan een pyrrusoverwinning. De situatie zoals die nu is zal totdat Israel grote concessies doet altijd zo blijven. Een soort 75 jarig durende herhaling van zetten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210982802
quote:
'Isral slechts verantwoordelijk voor 7 procent watertoevoer Gaza'
Auteur: BNR Webredactie

Isral heeft weliswaar de watertoevoer naar Gaza stilgegeled, maar de Palestijnen in de Gazastrook zijn niet volledig afhankelijk van de watertoevoer uit dat land. Dat zegt factchecker Frank Leeman van de podcast FactGurus. 'De NOS schreef eerder deze week dat Isral de watertoevoer weer zou hebben opengezet, maar dat er nog geen water uit de kraan in Gaza komt. Maar dat geeft niet helemaal goed weer wat de drinkwatersituatie is in Gaza.'

Voor een deel is Isral wel verantwoordelijk voor de toevoer van water naar Gaza. 'Sinds de jaren '90 zijn er afspraken hoeveel toegang Gaza krijgt tot water van Isral. Dat had mee moeten groeien met de groei van de bevolking. Na tien jaar moest die afspraak worden herzien, maar bijna dertig jaar later is er dus niks herzien en heeft Gaza minder toegang tot water dan dertig jaar geleden.' Dat terwijl de bevolking in de tussentijd meer dan verdubbeld is.

‘Het risico op ziektes neemt ook toe, omdat rioolwater rechtstreeks in de zee wordt gepompt’
Nicole van Batenburg, Rode Kruis

Leeman geeft weer dat Gaza drie verschillende mogelijkheden ter beschikking heeft om aan drinkwater te komen. 'Dat komt uit grondwater, ontziltingmachines en via Isral. Maar het gedeelte dat uit Isral komt, is maar 7 procent van de toevoer.' Zo komt het grootste deel van de watervoorziening voor Palestijnen in Gaza uit het grondwater. 'Dat wordt direct naar de huizen gepompt.' Doordat Isral ook brandstof en elektriciteit tegenhoudt is het echter onmogelijk om water op te pompen in Gaza. Daarnaast is het ontzilten van zeewater een belangrijke voorziening van drinkwater.

Ondanks dat Isral, tot voor kort, maar 7 procent van de watertoevoer voorziet in Gaza, is de situatie op dit moment wel nijpend voor de bevolking van Gaza. 'De grondwaterbronnen zijn veel te veel gebruikt, waardoor het niet goed kan herstellen. Daardoor is het vervuild geraakt door zout water dat in de bronnen is gelekt. Daardoor is 94 procent van het water niet meer drinkbaar. Daarnaast raakt 40 procent van het opgepompte water verloren in transport naar de gemeenschappen in Gaza toe.'

Ook ontziltingsfabrieken stilgelegd
Het enige drinkbare water wat nog beschikbaar is voor mensen in Gaza komt vanuit ontziltingsfabrieken. 'De mensen kopen water van trucks die rondrijden tussen de ontziltingsfabrieken en dorpjes.' Maar ook daar is de situatie sterk aan het verslechteren. 'Het water kan niet langer worden opgepompt of ontzilt, waardoor gezinnen geen toegang meer hebben tot schoon drinkwater. Drie van de vijf afvalwaterzuiveringsinstallaties functioneren niet', zegt Nicole van Batenburg van het Rode Kruis. 'Het risico op ziektes neemt dus ook toe, omdat rioolwater rechtstreeks in de zee wordt gepompt.' Daarnaast werken alle ontziltingsfabrieken ook niet volledig. 'Die zijn inmiddels ook buiten bedrijf', meldt Van Batenburg.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)nt-watertoevoer-gaza
pi_210982803
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:45 schreef Hathor het volgende:

[..]
Van je buren moet je het hebben. Palestijnen zijn echt de paria's van het M-O, is het niet?
Egypte heeft eens de grens open gezet en werden bedankt met zelfmoord aanslagen.
Niemand wil de Palestijnen hebben want ze brengen alleen maar extremisme mee.
pi_210982805
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dus? Evengoed dat je deze situatie blijft houden met Hamas, is dat het geval met een democratisch verkozen regering wanneer die het Isralische beleid van de afgelopen decennia erop nahoudt.
Als men Hamas nu uitschakelt, blijf je deze situatie niet houden natuurlijk.
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Dan komt er wel weer een nieuw Hamas, als je mensen als beesten behandelt ga je de huidige situatie altijd in stand houden. Dan kan je Gaza binnenvallen en de kopstukken en logistiek neerhalen, maar dat is niets meer dan een pyrrusoverwinning. De situatie zoals die nu is zal totdat Israel grote concessies doet altijd zo blijven. Een soort 75 jarig durende herhaling van zetten.
De enige speler hier die mensen als beesten behandeld is Hamas. Zij indoctrineren hun burgers, gebruiken deze als martelaren en menselijk schild, terwijl de kopstukken als multimiljonairs een luxeleven leiden Qatar.
pi_210982806
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Algemeen fatsoen en een beetje oog voor wat wel en niet relevant is?
Fatsoen naar terroristen? Dat is bijzonder.

quote:
Zijn Palestijnen een apart ras?
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:48:07 #85
3542 Gia
User under construction
pi_210982807
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:43 schreef Werkperd het volgende:

[..]
25 steken was blijkbaar niet genoeg voor de vrolijke blanke man en stak voor een 26'ste keer zijn mes in het klein lichaampje van een 6 jarige moslimkind. Wie hoort dus wie wat te vrezen?

De ene kant wordt aangetoond als slachtoffer terwijl het de agressorskant is. De andere kant wordt uitgemoord maar moet thuis blijven vanwege emoties die kan leiden naar agressie. :')

Waar hebben we het over.
Gebeurt aan allebei de kanten. En wat erger is: het gebeurt ook hier, in Europa.
Iedereen heeft wat te vrezen, feitelijk.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:48:33 #86
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210982810
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Je koopt tijdelijk rust, idd.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:49:32 #87
396550 Richestorags
pi_210982820
quote:

[..]
Ja, ironisch gezien genieten ze meer steun onder bepaalde groepen hier dan onder hun buren. Vreemd.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:49:41 #88
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210982821
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je koopt tijdelijk rust, idd.
Als je ziet hoe de steun vanuit met name de Arabische wereld steeds groter wordt (o.a. door het 'slim' inzetten van social media) vraag ik me af hoe tijdelijk die rust gaat zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210982831
quote:

[..]
Ja, blijkbaar. Hele bijzondere NIMBY dit :+.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:50:58 #90
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210982835
quote:
Bron?
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:53:20 #91
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210982855
quote:

[..]
Sure, hoezo?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:53:24 #92
292419 NoXia
Productiefoutje
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:53:53 #93
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210982862
quote:
[ twitter ]
Voordat je het weet proberen ze een staatsgreep te plegen.

Misschien kan Iran ze een stukje woestijn geven? Die zijn toch zo aangedaan met het lot van de Palestijnen? De vluchten zijn er al tussen Damascus en Teheran.
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:54:43 #94
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210982870
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:53 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Voordat je het weet proberen ze een staatsgreep te plegen.

Misschien kan Iran ze een stukje woestijn geven? Die zijn toch zo aangedaan met het lot van de Palestijnen?
Linksom of rechtsom gaat geen enkel land miljoenen vluchtelingen opvangen omdat ze er zo begaan mee zijn uiteraard.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:54:43 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210982871
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:53 schreef NoXia het volgende:

[..]
Context?
Is dat nog nodig? Is in Jabalia, Gaza na bombardementen.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:54:51 #96
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210982873
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Als je ziet hoe de steun vanuit met name de Arabische wereld steeds groter wordt (o.a. door het 'slim' inzetten van social media) vraag ik me af hoe tijdelijk die rust gaat zijn.
Je onderschat hoe veel waarde menig dictator aan zijn luxe leventje hecht.
&lt;signature here&gt;.
pi_210982877
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Bron?
Er is zijn niet eens Palestijnen met de Isralische nationaliteit.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:56:48 #98
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210982892
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je onderschat hoe veel waarde menig dictator aan zijn luxe leventje hecht.
Dat zal, maar de huidige situatie is een soort giftig broeinest voor nieuwe zolderkamerterroristen in de dop in welk land dan ook, daar hoeft een regering zich wat dat betreft niet mee bezig te houden.

Hamas uitschakelen klinkt daarom leuk, en ik snap het ook wel dat Israel iets moet doen in het kader van vergelding en veiligheid, maar ze schieten er uiteindelijk 0 mee op.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210982893
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:48 schreef Gia het volgende:

[..]
Gebeurt aan allebei de kanten. En wat erger is: het gebeurt ook hier, in Europa.
Iedereen heeft wat te vrezen, feitelijk.
Oh, net durfden Joodse kindjes nog niet naar school te gaan terwijl er aan de andere kant moslimkindjes op brute wijze vermoord worden. Ik denk dat media en politici hier een sterk aandeel in hebben vanwege de publieke opinie die zij in de eerste dagen hebben proberen te vormen, namelijk dat Palestijnen pro-hamas zijn.

Daarom zeg ik ook, dat juist de moslims zich steeds meer zorgen maken om hun veiligheid vanwege het feit dat radicale gedachtegoed in het westen steeds extremere vorm begint te nemen. Moslims worden doelbewust getarget.
pi_210982897
Biden komt persoonlijk het startschot geven voor het grondoffensief? Of moet er eerst meer US materieel in de regio gepositioneerd zijn om de buurland op afstand te houden? Ik verwacht nog steeds dat de US dit aangrijpt om voor eens en altijd van Iran af te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')