abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 23:16:05 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210979826
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Even los van of Hamas een beweging of een staat is, wie is de autoriteit of overheid in Gaza eigenlijk? Een president, of een spokes person zie ik niet.

Ik dacht dat Hamas de gekozen vertegenwoordiging is.
Hamas is de autoriteit in heel Palestina. De Westbank heeft een hele andere autoriteit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:16:15 #202
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210979829
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:13 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat maakt het allemaal niet geoorloofd om dan maar miljoenen burgers met een onleefbaar bestaan op te zadelen.
We zitten weer in het "niet".
Wat mogen ze wel (dat haalbaar is)?

Is het acceptabel om als staat je te laten aanvallen en dan niks terug te doen? Dat is toch niet realistisch?
pi_210979833
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:11 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waar je even structureel doodleuk overheen stapt is dat HAMAS ervoor kiest om als ratten te vechten, om woontorens en ziekenhuizen te gebruiken als commandopost of tunnelingang, dat HAMAS zich verschanst tussen burgers. En dat HAMAS niet verder is gekomen dan het jaar 1500 en zich zo gedraagt.

Maar iSRaEl m0eT St0pPen! Omdat in 3000 vc er alleen Swaziland palestijnen leefden die een amoebe niet overstegen.

Hou toch op man.
Je laatste alinea geeft al duidelijk aan hoe je over Palestijnen denkt en daarmee is de rest van je reactie ook verklaarbaar.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 23:16:53 #204
236264 crew  capricia
pi_210979839
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:11 schreef Tijn het volgende:

[..]
Isral geeft miljarden uit aan intelligence en counter-terrorism. De Mossad zal toch wel een vaag idee hebben van hoe of wat, of niet dan?
zeker weten. Ik post die fimpjes niet hier, maar veel van die terroristen hebben bodycam op gehad. Daar zie je vrij veel van hun mede terroristen. En als je er eenmaal een paar hebt, is de weg omhoog ook wel te achterhalen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:17:57 #205
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210979850
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Is het acceptabel om als staat je te laten aanvallen en dan niks terug te doen? Dat is toch niet realistisch?
Juist, alleen maar kritiek leveren is zo makkelijk.
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:18:38 #206
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210979859
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef capricia het volgende:

[..]
zeker weten. Ik post die fimpjes niet hier, maar veel van die terroristen hebben bodycam op gehad. Daar zie je vrij veel van hun mede terroristen. En als je er eenmaal een paar hebt, is de weg omhoog ook wel te achterhalen.
Ik begrijp dat zo'n beetje alle deelnemers aan de pogrom gepakt zijn of gedood zijn.
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:18:56 #207
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210979865
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik geloof er gewoon niet in dat vele burgerslachtoffers maken of niks doen de enige twee opties zijn. Isral is beter dan dat.
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:18:59 #208
396550 Richestorags
pi_210979867
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee, ze moeten even stoppen met vechten. En dat lost niet alles op. Maar dan kunnen de onschuldigen even de grens over en kunnen er hulpgoederen de andere kant op. Liefst wil je natuurlijk ook dat Hamas stopt, maar die zijn niet voor rede vatbaar.
[..]
Nee dat is het niet.
[..]
Blij dat je er erkenning in leest. Dat je niks van mij hebt gelezen komt omdat ik mij daar al eerder over heb geuit. Namelijk toen het conflict weer opnieuw oplaaide.

Wat storend is is je toonzetting: kleinerend richting Palestijnen, doen alsof ze de zieligheidsindustrie vertegenwoordigen, je ziet Israel als de vertegenwoordiger van de blanke witte man en de Palestijn als de voorkeursmoslim. Letterlijk elke keer als je het topic binnenwalst.
Je insinueert een hoop nu.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 23:19:12 #209
236264 crew  capricia
pi_210979868
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hamas is de autoriteit in heel Palestina. De Westbank heeft een hele andere autoriteit.
Juist. Hamas is de autoriteit in Gaza.
Dus die lijnen lijken me wel te achterhalen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:19:33 #210
396550 Richestorags
pi_210979872
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik geloof er gewoon niet in dat vele burgerslachtoffers maken of niks doen de enige twee opties zijn. Isral is beter dan dat.
Geef dat geloof dan een beetje vorm dan.
pi_210979875
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hoe realistisch is dat? En dan? Hamas vlucht vrolijk mee en komt net zo vrolijk weer mee terug. Ondertussen schieten ze ook vrolijk een beetje verder en dat moet men maar laten gebeuren?

En oh ja, de helft blijft zitten al dan niet op aandringen van Hamas. Er is nu enkele keren zo'n corridor geopend en dit is hoe het verliep.
Je kan ook van die veronderstelling uitgaan en nika doen. En daarmee mensen laten creperen. Of goodwill tonen en het een kans geven, onder supervisie van waarnemers bij de grens.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:19:53 #212
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210979876
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:05 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Je snapt het punt niet. Op het einde leg ik het uit: door de constante toename van nederzettingen en kolonisten heeft de Palestijn die niet voor gewapend verzet daartegen is geen enkel argument tegen de Palestijn die daar wel voor is. For the record, het gewapende verzet is ook in de Westbank aan een opmars bezig. Hoe komt dat? Er is geen enkel uitzicht meer op enige politieke oplossing in het conflict, de nederzettingen breiden al jarenlang uit laat staan de gebieden die volledig gesoleerd zijn en worden en waar je als Palestijn als je 2km verderop moet reizen je urenlang bij allerlei ingangen staat (waar kolonisten of bewoners van nederzettingen geen last van hebben)…etc etc….jij hebt nog niet de waarschuwingen gelezen van allerlei analisten voor een nieuwe intifada vanuit Westbank op deze situatie? Nog een feit…Hamas wint aan aanhang in de Westbank, Google het maar. Het is gestoord om het los te zien van de bredere situatie. Het gaat hier niet om de vraag wat Hamas heeft gedaan en of het walgelijk is. Ja het is terrorisme. Maar de condities zijn nu zo gevormd door Isralische regeringen waarbij Palestijnen die voor gewapend verzet zijn gewoon betere argumenten hebben “dan de losers die geweld hebben afgezworen maar hun gebied alleen meer verder is gekoloniseerd”.
Ik snap het punt prima. Ik begrijp best waar de wederzijdse agressie vandaan komt, en ik erken ook het recht van de Palestijnen om zichzelf te verdedigen, maar wat we vorige week gezien hebben heeft gewoon niks met zelfverdediging te maken. Als Palestijnse bewoners van de Westoever met een dubbelloops jachtgeweer Isralische kolonisten verjagen die hun land komen stelen zul je me echt niet horen.

Maar zelfs dan. Het geweld van eender welke kant lokt telkens opnieuw (al dan niet gelegitimeerd) geweld van de andere kant uit, en geen van beide partijen zal de eerste zijn om te zeggen 'wij passen, laten we naar de onderhandelingstafel gaan'. En zelfs als dat al zou lukken, en er komt een of ander bestand en een tweestatenoplossing, zelfs dan wordt dat nooit stabiel omdat zowel de extremistische Palestijnen als de ultrarechtse Israli's de andere partij zullen blijven aanvallen.

Er claimen twee partijen hetzelfde stuk land, zonder concessies. Dat gaat dus nooit goed zo lang die er allebei zitten. Een houdbare tweestatenoplossing in het huidige gebied zie ik er, realistisch gezien, echt niet meer komen. Niet tijdens mijn leven althans.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 23:20:10 #213
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210979878
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee, ze moeten even stoppen met vechten. En dat lost niet alles op. Maar dan kunnen de onschuldigen even de grens over en kunnen er hulpgoederen de andere kant op. Liefst wil je natuurlijk ook dat Hamas stopt, maar die zijn niet voor rede vatbaar.
Twee kanten zijn met elkaar aan het vechten, maar n kant moet even klappen incasseren. Als je ze niet verantwoordelijk houdt, waarom moet dan alleen Isral stoppen met vechten?
quote:
[..]
Nee dat is het niet.
Je zegt dat ze moeten stoppen met het schieten van raketten. Bijna alle raketten worden geschoten op installaties die vlak daarvoor nog gebruikt zijn om op Isral te schieten, want dat zijn makkelijke doelwitten.
quote:
[..]
Blij dat je er erkenning in leest. Dat je niks van mij hebt gelezen komt omdat ik mij daar al eerder over heb geuit. Namelijk toen het conflict weer opnieuw oplaaide.

Wat storend is is je toonzetting: kleinerend richting Palestijnen, doen alsof ze de zieligheidsindustrie vertegenwoordigen, je ziet Israel als de vertegenwoordiger van de blanke witte man en de Palestijn als de voorkeursmoslim. Letterlijk elke keer als je het topic binnenwalst.
Weet je wat, bekijk het maar met je achterlijke insunaties. Ik weet al wat voor type je bent, je bent mijn tijd niet waard.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210979883
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Los van het feit dat ze heel veel intelligence krijgen vanuit Arabische landen.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 23:21:26 #215
236264 crew  capricia
pi_210979892
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik begrijp dat zo'n beetje alle deelnemers aan de pogrom gepakt zijn of gedood zijn.
Die zullen wel stevig ondervraagd worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:21:33 #216
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210979894
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Geef dat geloof dan een beetje vorm dan.
Ik denk niet dat ik gekwalificeerd ben om de Mossad of het Isralische leger tips te gaan geven over hoe ze terrorisme moeten bestrijden :T
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 23:22:14 #217
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210979899
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist. Hamas is de autoriteit in Gaza.
Dus die lijnen lijken me wel te achterhalen.
Ik snap er echt de ballen van verder hoor _O-

Hamas is democratisch verkozen, dat werd nergens erkend, burgeroorlog volgde, oude regering behoudt controle over de Westbank, terroristische tak van Hamas neemt Gaza over.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:22:31 #218
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210979903
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Juist, alleen maar kritiek leveren is zo makkelijk.
Maar wel nodig. Ik kan er ook niet bij dat er geen andere oplossing is dan alles en iedereen maar dood te bombarderen. Ik ben geen militair expert, dus ik vraag maar.

Ik ben namelijk heel bang dat deze bombardementen en daarna een stadsguerilla het hoogst haalbare zijn voor de ene kant en eigenlijk ook het doel voor de andere.

Het alternatief is de boel verder laten etteren. En dan komen ze nog een keer, en nog een keer.

Dat meisje vanmiddag van 19 uit Be'eri zei het goed: Iron Dome, extra soldaten, bommen, het is allemaal een "pleister". De wond moet schoon, en daarmee bedoelde ze dat er een blijvende politieke oplossing moest komen.
pi_210979908
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Even los van of Hamas een beweging of een staat is, wie is de autoriteit of overheid in Gaza eigenlijk? Een president, of een spokes person zie ik niet.

Ik dacht dat Hamas de gekozen vertegenwoordiging is.
In 2006. Toen zag de wereld er heel anders uit. Vlak na die verkiezingen heeft Hamas met geweld de macht gepakt en we zijn nu bijna 20 jaar veder en er zijn al die tijd geen verkiezingen geweest
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6748621.stm
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:23:12 #220
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210979911
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je laatste alinea geeft al duidelijk aan hoe je over Palestijnen denkt en daarmee is de rest van je reactie ook verklaarbaar.
En ik hamas maar in caps lock typen..

Het punt dat ik probeer te maken is dat alle terroristische ellende wat uit dat wespennest Gaza komt maar in bredere context wordt getrokken.

Waardoor sommigen hier cultureel/religieus terrorisme als levensvatbare oplossing zien. Dat is gewoon ziekelijk.

Maar oh jee, er sneuvelt een woontoren...
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 23:25:09 #221
236264 crew  capricia
pi_210979927
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Los van het feit dat ze heel veel intelligence krijgen vanuit Arabische landen.
En dan nog wordt Israel iedere dag beschoten met raketten.
Ik weet dat veel van de top in het buitenland zit, en die geven dus kennelijk orders.
Ik denk dat Hamas door die hele burgerbevolking heen zit. Omdat je in Gaza geen winkel kunt openen zonder goedkeuring van Hamas (las ik op fok).
Hoe ga je dit veranderen? Ik weet het echt niet. Die structuren zijn er.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:25:14 #222
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210979929
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je kan ook van die veronderstelling uitgaan en nika doen. En daarmee mensen laten creperen. Of goodwill tonen en het een kans geven, onder supervisie van waarnemers bij de grens.
Het is inderdaad nogal defaitistisch. Dat roept dit conflict ook wel op. Dus ja, je hebt gelijk: de keuze is maak je de humanere keuze met het risico/de zekerheid dat Hamas daarmee aan de haal gaat of maak je de onmenselijke keuze waarmee je tienduizenden burgers meeneemt.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 23:27:01 #223
236264 crew  capricia
pi_210979947
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik snap er echt de ballen van verder hoor _O-

Hamas is democratisch verkozen, dat werd nergens erkend, burgeroorlog volgde, oude regering behoudt controle over de Westbank, terroristische tak van Hamas neemt Gaza over.
Het is een soort maffia, je kunt geen medicijnen krijgen of winkel openen, zonder goedkeuring van hun. je moet loyaal zijn. Las ik hier.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 23:28:22 #224
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210979966
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
En ik hamas maar in caps lock typen..

Het punt dat ik probeer te maken is dat alle terroristische ellende wat uit dat wespennest Gaza komt maar in bredere context wordt getrokken.

Waardoor sommigen hier cultureel/religieus terrorisme als levensvatbare oplossing zien. Dat is gewoon ziekelijk.

Maar oh jee, er sneuvelt een woontoren...
Kijk maar uit, straks word je er nog van beschuldigd Israel als de vertegenwoordiger van de blanke witte man te zien.

Ik snap echt niet dat mensen alleen maar in hokjes kunnen denken. Ze hebben een bepaald vooroordeel over alles en iedereen, en de rest moet in die hokjes passen. Moslims zijn een minderheid in Nederland, worden in de Westbank ook onderdrukt. Die zijn dus zielig. En hop, Isral is het kwaad in een totaal ander conflict. Geen nuance is mogelijk. Dat soort figuren moeten vooral geen podium krijgen, dat polariseert de boel alleen maar verder dan het al lis.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:29:43 #225
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210979979
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is een soort maffia, je kunt geen medicijnen krijgen of winkel openen, zonder goedkeuring van hun. je moet loyaal zijn. Las ik hier.
Je zoon wordt vast al vroeg benvloed en dan krijg je van die situaties waarbij er zelfs iemand bij je thuis woont, uit je lichaam is gekomen en je in de gaten houdt voor Hamas. Misschien kijk ik teveel films.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_210980015
quote:
9s.gif Op maandag 16 oktober 2023 22:34 schreef Ali_boo het volgende:
Just wauw

[ twitter ]
Dit soort monsterlijke propaganda hebben we zelfs vlak na 9/11 niet gezien.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210980026
Boots on the ground *O*

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 23:35:35 #228
236264 crew  capricia
pi_210980038
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kijk maar uit, straks word je er nog van beschuldigd Israel als de vertegenwoordiger van de blanke witte man te zien.

Ik snap echt niet dat mensen alleen maar in hokjes kunnen denken. Ze hebben een bepaald vooroordeel over alles en iedereen, en de rest moet in die hokjes passen. Moslims zijn een minderheid in Nederland, worden in de Westbank ook onderdrukt. Die zijn dus zielig. En hop, Isral is het kwaad in een totaal ander conflict. Geen nuance is mogelijk. Dat soort figuren moeten vooral geen podium krijgen, dat polariseert de boel alleen maar verder dan het al lis.
Weet je, toen Heineken ontvoerd werd, wist op een gegeven moment half Amsterdam dat de ontvoerders ook bij de Blaffende Vis zaten (een lokaal cafeetje in de Jordaan) omdat ze na het borrelen zeiden "even Heineken te eten moesten geven".
Je gaat me niet vertellen dat 150 ontvoerde Israeli niet bekend zijn bij grote delen van de bevolking in Gaza. Zoiets houd je niet verborgen.
Hamas is terreur en is als de maffia. Het zit door heel de bevolking heen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:36:15 #229
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210980049
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je zoon wordt vast al vroeg benvloed en dan krijg je van die situaties waarbij er zelfs iemand bij je thuis woont, uit je lichaam is gekomen en je in de gaten houdt voor Hamas. Misschien kijk ik teveel films.
Ik denk dat het inderdaad tot een situatie la de Stasi is verworden waarbij alles onder controle staat van de partij. De Stasi had op een gegeven moment een kwart van het land op de loonlijst staan.

Hamas zorgt voor je als je familielid omkomt. Hamas controleert wie toegang heeft tot de zorg. Hamas geeft toelages aan gezinnen per gesluierd gezinslid, en dan van een orde van grootte waarbij het je magere inkomen echt over de streep kan trekken.

Het gevolg is dat precies zichtbaar is welke familie loyaal/afhankelijk is. Hamas zorgt niet voor de niet-loyale Gazanen.

Vergeet niet dat aanvankelijk 90% van Hamas liefdadigheid was voor mensen die verder niks hadden.
pi_210980052
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:34 schreef Slayage het volgende:
Boots on the ground *O*

[ twitter ]
Is al voorbij gekomen en is niet waar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 23:37:41 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210980063
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Weet je, toen Heineken ontvoerd werd, wist op een gegeven moment half Amsterdam dat de ontvoerders ook bij de Blaffende Vis zaten (een lokaal cafeetje in de Jordaan) omdat ze bij het borrelen zeiden "even Heineken te eten moesten geven".
Je gaat me niet vertellen dat 150 ontvoerde Israeli niet bekend zijn bij grote delen van de bevolking in Gaza. Zoiets houd je niet verborgen.
Angstcultuur h. De nazi's konden ook vrij hun gang zijn, maar na de bevrijding was heel Duitsland op eens tegen die nazi's.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210980065
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:02 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is deze dan. :?

Saudische schrijver.
Volgens deze man behoort Palestina volgens de Kuran tot Issac (Isral), de broer van Ismail (Arabieren).
Maar waar komen jullie vandaan, Palestijnen? Jullie zijn oorspronkelijk Mongolen, Turkmenen, zigeuners en Circassirs.

Ah, hij heeft vaker zijn zegje gedaan over de Palestijnen, zie ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen eigen wikipage. Da's dan weer jammer.

Interessant, interessant. Ik ga er morgenavond meer over lezen. c_/
Eerst even slapen en werken morgen. :z

Zul je net zien dat de grondinvasie aanvangt natuurlijk.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_210980068
quote:

[..]
Weet je, toen Heineken ontvoerd werd, wist op een gegeven moment half Amsterdam dat de ontvoerders ook bij de Blaffende Vis zaten (een lokaal cafeetje in de Jordaan) omdat ze na het borrelen zeiden "even Heineken te eten moesten geven".
dus de hele Jordaan was ook de maffia
Groot fan van User Wotte
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:38:43 #234
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210980074
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is inderdaad stevig wat projectie wat zijn beslag krijgt tijdens dit conflict.

Het is klaarblijkelijk erg moeilijk om het zuiver bij de feiten te houden: Het IDF wil een terroristische organisatie opgerollen in zwaar bevolkt gebied.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_210980078
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:19 schreef Janneke141 het volgende:

Maar zelfs dan. Het geweld van eender welke kant lokt telkens opnieuw (al dan niet gelegitimeerd) geweld van de andere kant uit, en geen van beide partijen zal de eerste zijn om te zeggen 'wij passen, laten we naar de onderhandelingstafel gaan'. En zelfs als dat al zou lukken, en er komt een of ander bestand en een tweestatenoplossing, zelfs dan wordt dat nooit stabiel omdat zowel de extremistische Palestijnen als de ultrarechtse Israli's de andere partij zullen blijven aanvallen.
Dit is wel de kern van het probleem. Ik heb het al eens vaker gezegd, maar zelfs als ik Isral op een of andere manier kon dwingen om terug te keren naar de grenzen van pre-1967 zou ik het waarschijnlijk nog niet doen. Simpelweg omdat extremisten als Hamas en Hezbollah in dat gat zouden springen.

Isral heeft het echter nagelaten om de Fatah te belonen voor hun coperatievere houding. Extremisten zoals Netanyahu hebben er juist misbruik van gemaakt. En dat is helaas wel waarom het afslachten van burgers schijnbaar op steeds minder afkeuring van Palestijnen kan rekenen.
Incelfrikandel
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:39:36 #236
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210980083
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat het inderdaad tot een situatie la de Stasi is verworden waarbij alles onder controle staat van de partij. De Stasi had op een gegeven moment een kwart van het land op de loonlijst staan.

Hamas zorgt voor je als je familielid omkomt. Hamas controleert wie toegang heeft tot de zorg. Hamas geeft toelages aan gezinnen per gesluierd gezinslid, en dan van een orde van grootte waarbij het je magere inkomen echt over de streep kan trekken.

Het gevolg is dat precies zichtbaar is welke familie loyaal/afhankelijk is. Hamas zorgt niet voor de niet-loyale Gazanen.

Vergeet niet dat aanvankelijk 90% van Hamas liefdadigheid was voor mensen die verder niks hadden.
Zo zijn ze natuurlijk deels aan de macht gekomen, huizen geven, werk geven, vervolgens afhankelijk van ze zijn. Nu ook nog je huis kwijt. Hamas, IS, Bokoe Haram, Og3ne; Al Qaida...dat ze allemaal maar snel naar het hiernamaals mogen gaan.
pi_210980085
Ook is die situatie totaal niet vergelijkbaar aangezien Cor van Hout een behoorlijk aandachtsgeile alcoholist was. Niet het idee dat je zo iemand bij hamas ziet
Groot fan van User Wotte
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:40:17 #238
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210980092
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Angstcultuur h. De nazi's konden ook vrij hun gang zijn, maar na de bevrijding was heel Duitsland op eens tegen die nazi's.
Duitsland is bij uitstek een land dat haar verleden niet uit de weg is gegaan. De schaamte was enorm en wordt actief gecultiveerd. Zo hebben ze zich weer kunnen profileren op den duur als betrouwbare partij.

Dat mis ik bij beide partijen in dit conflict.
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:40:57 #239
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210980097
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zo zijn ze natuurlijk deels aan de macht gekomen, huizen geven, werk geven, vervolgens afhankelijk van ze zijn. Nu ook nog je huis kwijt. Hamas, IS, Bokoe Haram, Og3ne; Al Qaida...dat ze allemaal maar snel naar het hiernamaals mogen gaan.
Og3ne ook ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:41:29 #240
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210980101
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Og3ne ook ??
Grapje op zijn tijd moet kunnen, toch? Het was er een voor de echte lezers. Ik dacht aan allerlei namen, zoals die dochter van Hazes, maar dat was te opzichtig.
pi_210980114
Een Franse Israeli

twitter

Hamas releases the first video of an Israeli taken hostage on October 7th during the Palestinian militant group's assault on communities surrounding the Gaza border.

The video shows 21-year-old Maya Sham, a dual French-Israeli national, saying: "I am is Maya Sham, I'm twenty-one years old from Shoham. Right now, I'm in Gaza. I came back early on Saturday morning from a party in Sderot. I was seriously injured in the hand. They brought me to Gaza, and they took me to the hospital here. They've been taking care of me, providing medication. I'm just asking that you bring me back home as soon as possible to my family, my parents, my siblings. Please get me out of here as quickly as possible."

Following the video's release, Sham's family conveyed that they were "very happy."
The video was released on Hamas' Telegram channel shortly after Abu Obeida, the spokesperson for Hamas' military wing, issued a statement saying that that the group is holding holds approximately 200 Israeli captives, with dozens being held by different factions.

Abu Obeida also claimed that the captives are treated with dignity and respect, adding that 22 of the captives were killed in airstrikes by the Israeli air force in the Gaza Strip.
-Rabia Al-Basri
pi_210980124
twitter
-Rabia Al-Basri
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 23:45:14 #243
236264 crew  capricia
pi_210980131
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:38 schreef Tjacka het volgende:

[..]
dus de hele Jordaan was ook de maffia
Die werden dan ook gepakt.. :D
Ik leg je uit hoe een structuur werkt, zelfs bij 1 gegijzelde. Laat staan 150, op zo'n klein gebied. Een deel van de Palestijnse burgers weten echt wel waar die mensen zitten. En niemand trekt zijn bek open? Heel bijzonder...
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 23:47:18 #244
236264 crew  capricia
pi_210980155
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja, de innocent bystander. Die alles mogelijk maakt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210980179
quote:

[..]
Ik denk dat Isral ook al lang via informanten uit Gaza weet waar die mensen zo'n beetje gevangen gehouden worden.

Maar probeer maar eens een kleine 200 mensen gelijktijdig te bevrijden als de gijzelaars hen het mes op de keel houdt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 23:49:57 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210980180
quote:
17s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:44 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Het leuke van dit soort achterlijke waanbeelden moet zijn dat n Palestina gewoon onmogelijk kan gebeuren, zelfs als je heel Isral ertussenuit haalt. Dat wordt gewoon een failed state constant in burgeroorlog.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210980197
De Britten blijven doorgaan met het vergoelijken van de wandaden

twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:52:09 #248
396550 Richestorags
pi_210980201
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het leuke van dit soort achterlijke waanbeelden moet zijn dat n Palestina gewoon onmogelijk kan gebeuren, zelfs als je heel Isral ertussenuit haalt. Dat wordt gewoon een failed state constant in burgeroorlog.
Beetje zoals het "rebellen" gebied in Syri. Of Libi.
pi_210980229
twitter
p
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 00:00:55 #250
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210980259
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:51 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Je kunt ze voor de rechter slepen, maar ik ben bang dat er vreselijke dingen gaan gebeuren. Iedereen maakt er een 'zij tegen wij' van en dat kunnen sommige mensen niet aan. Kijk naar dat incident in Amerika en kijk naar de vele acties van terreur in de afgelopen en aankomende tijd.

Ik heb niet het idee dat het roepen van 'propaganda', wat nogal het modewoord is van de laatste tijd, op enige manier een constructieve discussie op gang brengt. Wat we met zijn alle willen is gewoon buiten kunnen lopen zonder dat een of andere barbaar ons van het leven komt beroven over iets dat zich ver van ons land afspeelt. Mensen geven hun mening en, zoals altijd bij meningen, gaan daar meningen tussen zitten waar je het mee eens bent of niet. Maar vergis je niet, de angst is op het moment erg groot en bij elke actie wordt ie alleen nog maar groter.
pi_210980290
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Beetje zoals het "rebellen" gebied in Syri. Of Libi.
Dus het kan wel.
pi_210980310
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 22:02 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Gaza is een strook land waar veel Palestijnen naar toe zijn verdreven in de onafhankelijkheidsoorlog van Isral van 1948. Dat was toen nog grondgebied van Egypte die ze daar opving in vluchtelingenkampen. Egypte was toen in de veronderstelling Isral in de toekomst te kunnen verslaan en de Palestijnen weer naar hun oorspronkelijke gebieden te brengen. Na de Jim Kimpoeroorlog van 1973 kwam Sadat tot inkeer dat Isral een blijvend buurland zou worden, waar je beter vrede mee kon sluiten, wat vijf /zes later ook gebeurde onder president Jimmy Carter op Camp David.
De Palestijnen wilde Egypte er eigenlijk er niet bij hebben, en zei tegen Isral maar RUR met de Gazastrook.
Isral heeft de Gazastrook tot haar probleemgebied gemaakt door de Zesdaagse oorlog van 1967, toen ze de eerder weggejaagde Palestijnen in de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever opnieuw gingen bezetten.
Jordani zei later ook RUR met de Westelijke Jordaanoever tegen Isral, want Koning Hoessein was maar al te bang dat die vele Palestijnen anders zijn bewind omver zouden wippen.
Ja precies, een en al ellende
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 00:08:12 #253
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210980312
Die Mia is vrijgelaten.

Edit: toch weer niet. Jeeeeej Op1.
pi_210980329
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 00:08 schreef Vis1980 het volgende:
Die Mia is vrijgelaten.

FAKE NEWS van OP1 en Sven Kockelmann.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_210980330
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 00:08 schreef Vis1980 het volgende:
Die Mia is vrijgelaten.

Edit: toch weer niet. Jeeeeej Op1.
Alleen de beelden vrijgegeven.
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 00:11:19 #256
236264 crew  capricia
pi_210980335
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:49 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik denk dat Isral ook al lang via informanten uit Gaza weet waar die mensen zo'n beetje gevangen gehouden worden.

Maar probeer maar eens een kleine 200 mensen gelijktijdig te bevrijden als de gijzelaars hen het mes op de keel houdt.
Ja.
Als ze nog leven.

Ik zie die filmpjes voorbij komen (vandaag weer 2) die geupload worden op facebookpaginas (en er vanaf gehaald worden, en te vinden zijn op Telegram) van die jonge mensen (van het festival). Door Hamas. Het martelen en smeken en daarna moorden, nadat ze ontvoerd zijn. Te smerig voor woorden. Ik heb geen idee of dat direct na de ontvoering gemaakt is, of veel later, en nu pas geupload wordt. Het is zo ziek, omdat familieleden dat soort pagina's als eerste zien.

Onbeschrijflijk leed. Om zoiets te uploaden met de telefoon van iemands kind.
Dit is niet over hoor. Dit gaat iedere dag door.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 00:11:20 #257
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210980336
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 00:10 schreef superniger het volgende:

[..]
FAKE NEWS van OP1 en Sven Kockelmann.
Nou ja, die krijgt natuurlijk ook ineens wat in zijn oor oid.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 00:14:49 #258
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210980352
The IDF and the Shin Bet eliminated Osama Almazini, head of the Shura Council of Hamas in the Gaza Strip, as part of his activities he was responsible for the prisoner case and directed terrorism against the State of Israel.
twitter
pi_210980457
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 00:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja.
Als ze nog leven.

Ik zie die filmpjes voorbij komen (vandaag weer 2) die geupload worden op facebookpaginas (en er vanaf gehaald worden, en te vinden zijn op Telegram) van die jonge mensen (van het festival). Door Hamas. Het martelen en smeken en daarna moorden, nadat ze ontvoerd zijn. Te smerig voor woorden. Ik heb geen idee of dat direct na de ontvoering gemaakt is, of veel later, en nu pas geupload wordt. Het is zo ziek, omdat familieleden dat soort pagina's als eerste zien.

Jezus.
pi_210980527
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:37 schreef Salina het volgende:

Maar waar komen jullie vandaan, Palestijnen?
Palestijnen zijn gewoon inheemse mensen, 1400 jaar geleden bekeerd tot de islam.

Ga jij ons nu btw vertellen dat ashkenazi joden uit het midden oosten komen?
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 00:43:21 #261
236264 crew  capricia
pi_210980528
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 00:31 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Jezus.
Sorry, het is niet iets voor hier. Het maakt me alleen zo boos en moedeloos.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210980552

De ontmaskering van de hypocriete westerse zionistische media.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 00:57:52 #263
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210980588
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 00:48 schreef BookFreak het volgende:

Jaja.. insert vaag filmpje van een of andere dodo en je hebt alle media in alle westerse landen helemaal in de smiezen hoor. 8)7
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 01:06:13 #264
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210980613
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 00:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Jaja.. insert vaag filmpje van een of andere dodo en je hebt alle media in alle westerse landen helemaal in de smiezen hoor. 8)7
Hetzelfde soort argumentatie als Mohammed Hijab in de video zelf gebruikt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 01:20:38 #265
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210980642
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 00:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja.
Als ze nog leven.

Zou je als familielid niet liever de werkelijkheid aanschouwen?

Het is goed om dat soort video's te delen denk ik, de waarheid, hoe verveld ook, gaat boven alles. Zeker in een wereld vol propaganda en nepnieuws is het belangrijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 01:45:59 #266
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210980682
https://www.reddit.com/r/Maps/comments/176re42/comment/k4os0k6/
Here's a list of peace offerings by Israel:

1937 - Peel commission, rejected

1947 - Partition resolution, rejected

2000 - Camp David, rejected

2001 - Taba, rejected. Arafat starts the second intifada and a year later changes his mind.

2008 - Olmert offer, rejected

Here's a video (in the article) where the chief Palestinian negotiator explains what was offered in 2008. Hamas have tried to agree to boundaries Despite media attempts to portray it as a new Hamas charter, it is not. The new 'policy document' accepts the creation of a Palestinian state in 1967 borders, but still rejects Israel and claims its territory. https://www.bbc.com/news/world-middle-east-39775103

1919: Arabs of Palestine refused nominate representatives to the Paris Peace Conference.

1920: San Remo conference decisions, rejected.

1922: League of Nations decisions, rejected.

1937: Peel Commission partition proposal, rejected.

1938: Woodhead partition proposal, rejected

1947: UN General Assembly partition proposal (UNGAR 181), rejected.

1949: Israel's outstretched hand for peace (UNGAR 194), rejected.

1967: Israel's outstretched hand for peace (UNSCR 242), rejected.

1978: Begin/Sa’adat peace proposal, rejected (except for Egypt).

1994: Rabin/Hussein peace agreement, rejected by the rest of the Arab League (except for Egypt).

1995: Rabin's Contour-for-Peace, rejected.

2000: Barak/Clinton peace offer, rejected.

2001: Barak’s offer at Taba, rejected.

2005: Sharon's peace gesture, withdrawal from Gaza, rejected.

2008: Olmert/Bush peace offer, rejected.

2009 to 2021: Netanyahu's repeated invitations to peace talks, rejected.

2014: Kerry's Contour-for-Peace, rejected.

Here's a list of peace offers by Palestinians:
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 04:16:14 #267
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_210980741
quote:

Zo irritant als mensen geen antwoord geven op vragen die gesteld worden :O
pi_210980758
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 04:16 schreef Flow3r het volgende:

[..]
Zo irritant als mensen geen antwoord geven op vragen die gesteld worden :O
Bloedirritant inderdaad. Slechte beurt van Piers Morgan.
pi_210980920
quote:

[ twitter ]
He wat naar.. Beetje zoals jouw broeders die de dag na de terreur hun medeleven toonden richting slachtoffers. Een pro-Palestijnen demonstratie vonden zij niet zo gepast op dat moment.

Oh wacht..
pi_210980945
Het is de schuld van de Duitsers!
En de Europeanen
Volgens deze man
https://youtube.com/shorts/Nfi4k9sKiBU?si=2-pu0l2j23hbBQCa
pi_210980958
quote:

Hele filmpje gekeken, en hij klinkt als alle andere moslims. But what about what about what about... echt irritant, geeft nergens antwoord op. Echt een slechte beurt van Mohammed Hijab met zijn mega minderwaardigheidscomplexje. Ik geloof Westerse bronnen niet, maar die van Palestina wel meteen :') exht een ziek varken, en goed ook voor de hele wereld te zien ook hoe ziek moslims denken.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 06:47:04 #272
396550 Richestorags
pi_210980966
quote:

[ twitter ]
Wat is eigenlijk jouw oplossing dan?

En hoe ben jij consistent? Jij vindt elke actie van Turkije gerechtvaardigd (Noord-Cyprus) en Syri. Elke Koerd is zogenaamd PKK.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:00:22 #273
396550 Richestorags
pi_210981017
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 00:43 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Palestijnen zijn gewoon inheemse mensen, 1400 jaar geleden bekeerd tot de islam.

Ten eerste wijkt het Joodse gedeelte van hun gen niet significant af. Ten tweede, zelfs als ze bekeerde niet-Joden zouden zijn, wat ze alleen in de hoofden van anti Semieten zijn, zijn ze dat al zo lang dat ze for all intents and purposes Joods zijn.
pi_210981043
Totaal onverwacht kiest Extinction Rebellion voor de palastijnenen....:
https://www.rtvutrecht.nl(...)-achterhaalt-locatie
pi_210981045
quote:

[..]

Vraag het die Saudische schrijver die ik quote.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_210981098
Sommigen in Isral blijven doorgaan met de genocidale retoriek. Niet alleen wordt expliciet gezegd dat er geen onderscheid is tussen militanten en burgers door meerdere gezagsdragers

Deze dame heeft de kinderen van Gaza de schuld wat Isral nu doet. Maw joodse kinderen hebben het niet verdiend om te sterven. Palestijnse kinderen verdienen het om te sterven.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210981101
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Falende naties, is isreal een geslaagde staat dan? De meeste gefaalde staten komen omdat we als kolonisatoren willekeurige lijntjes getrokken hebben en hiermee strijdende stammen dwingen tot samenleven. Dit hebben we ook gedaan met Isral en de palestijnen.

Verder is Jordani ook niet constant in oorlog en dus weer een duidelijk projectie van jou dat een bepaald land nooit zou kunnen mogen bestaan.
pi_210981113
quote:

[..]

Onzin: Palestijnen zijn Arabieren. Palestijns nationalisme bestaat pas halverwege de jaren 60 van de vorige eeuw. Daarvoor beschouwden de Palestijnen zich als deel van een Pan-Arabische natie en/of Zuid-Syrirs.
pi_210981148
Netanyahus extreem rechtse bondgenoten nog de start van deze ronde van geweld gaven aan dat er een tweede nakba aan zat te komen. Nog even en we zijn zo ver.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210981175
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 07:42 schreef Slayage het volgende:
Netanyahus extreem rechtse bondgenoten nog de start van deze ronde van geweld gaven aan dat er een tweede nakba aan zat te komen. Nog even en we zijn zo ver.

[ twitter ]
Sta jij aan de Palestijnse kant?
pi_210981183
altijd maar dat apart benoemen van kinderen, alsof dat wat veranderd aan hoe erg het is :')
pi_210981200
quote:

1 grote “Whataboutism” act wat hij opvoert. Is dit echt het beste wat hij kan?
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:06:39 #283
396550 Richestorags
pi_210981239
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 07:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Als dit je top boy is heb je een probleem...
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:07:37 #284
396550 Richestorags
pi_210981244
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 07:42 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Wat is jouw oplossing om tegen Hamas te vechten? Je hebt nog geen n keer een oplossing benoemd.
pi_210981326
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 07:53 schreef Knollenman het volgende:

[..]
Sta jij aan de Palestijnse kant?
Alsof dit een wedstrijd is :') . Wie een beetje verstand heeft, gruwelt van de aanslag van Hamas en hoopt op zo min mogelijk burgerslachtoffers in de Gazastrook.
pi_210981328
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 08:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat is jouw oplossing om tegen Hamas te vechten? Je hebt nog geen n keer een oplossing benoemd.
Dat is natuurlijk de hamvraag: hoe kun je Hamas vernietigen zonder burgers te treffen?

Antwoord: dat is onmogelijk.

Conclusie: je accepteert het bestaan van Hamas f je accepteert een boel burgerdoden.

Bij de laatste optie heb je overigens geen garantie dat Hamas daadwerkelijk vernietigd wordt. De top zit veilig en je creert momenteel een goede voedingsbodem voor verder extremisme.

Extra conclusie: er is geen goede oplossing.

Note: Isral heeft in het verleden wel vaker buitenproportioneel geweld gebruikt. Ze 'accepteren' heel makkelijk collateral damage. Je kunt stellen dat ze dat minder moeten doen, maar dan moet je ze dus uit die gebouwen trekken ipv het gebouw gewoon met een bom platgooien. Boots on the ground zijn dus nodig. Isral kiest liever voor (mogelijk) extra doden aan Palestijnse kant dan Isralische levens in de waagschaal te leggen.

Het geheel is gewoon triest, zeker omdat er geen fatsoenlijke oplossing in het verschiet ligt. Ben benieuwd naar de Westelijke Jordaanoever ook komende weken.
pi_210981355
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 08:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Alsof dit een wedstrijd is :') . Wie een beetje verstand heeft, gruwelt van de aanslag van Hamas en hoopt op zo min mogelijk burgerslachtoffers in de Gazastrook.
Tja.. ook hier zie je een afspiegeling van de samenleving. Zwart of wit, voor of tegen.

De drama's aan beide kanten wegen net zo zwaar. Je moet af van het extremisme, zowel aan Palestijnse als Isralische zijde willen ze ooit tot een acceptabele oplossing komen.

Maar door dit gebeuren wakkert het waarschijnlijk alleen maar verder aan..
pi_210981391
quote:

[..]
Nou zo werkt het niet in de praktijk denk ik.
Je bent voor of tegen.
En een van de 2 moet flink bloeden om het conflict te beindigen.
We zijn zo pacifistisch geworden dat we dat niet meer zien.

We zijn de Engelse kloosters geworden ten tijde dat de Vikingen daar aan land kwamen. En we verbazen ons slechts over de wapens en kracht waarmee er gevochten wordt en kunnen ons alleen verdedigen door hooghartig je weerstand tegen geweld te uiten.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:30:57 #289
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_210981396
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 08:29 schreef Knollenman het volgende:

[..]
Nou zo werkt het niet in de praktijk denk ik.
Je bent voor of tegen.
En een van de 2 moet flink bloeden om het conflict te beindigen.
We zijn zo pacifistisch geworden dat we dat niet meer zien.
Helemaal mee oneens.

Dit conflict valt niet te beindigen met meer bloed vergieten.

Dat voedt alleen extremisme aan welke kant je ook kiest.
FRACTALISME | Vrije wil & Elastische correctie
fractalisme.nl
pi_210981407
quote:

[..]
Wacht maar totdat het zich hier in de straten afspeelt en je wel partij MOET kiezen.
pi_210981414
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 08:30 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Helemaal mee oneens.

Dit conflict valt niet te beindigen met meer bloed vergieten.

Dat voedt alleen extremisme aan welke kant je ook kiest.
En hoe zie je het dan echt voor je, om dit echt te beindigen?
pi_210981427
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 08:31 schreef hangtime het volgende:

[..]
Wacht maar totdat het zich hier in de straten afspeelt en je wel partij MOET kiezen.
Na nog wat aanslagen kan het zijn dat we hier ook gaan laten kiezen. Mensen uitzetten die ons niet bijstaan. Tegen ons zijn.
Er zal grote screening moeten plaatsvinden.

Maar het sluimerde al heel lang door de maatschappij. Na de grote aanslagen is dit nooit uitgesproken of rechtgezet, en alles wat ettert wordt alsmaar erger.
Er moet iets groots gaan gebeuren ooit en dan liever hoe eerder dan later, want hoe later hoe bloediger het wordt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:36:38 #293
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210981435
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 07:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Volgens sommigen is ie toch de grote winnaar. Ik zou niet weten waarom, maar volgens mij is het met hem eens zijn genoeg.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210981436
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 08:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat is jouw oplossing om tegen Hamas te vechten?
In plaats van een (onkruid-)plant van boven voortdurend bij te snoeien (wat vaak deze plant veel krachtiger laat terugkomen)... Is het veelal vl slimmer de wortels weg te halen.

In geval van Hamas is dat de rest van de arabische wereld... Andere arabische landen creeren de mogelijkheid dat de Hamas een organisatie opbouwt.

Interessant hierbij is dat er juist een relatief hoopvol vredes-initiatief tussen Israel en een groot deel van de arabiscje weteld voorligt en ok duidelijk vanuit de arabische landen vooruit-gedreven wordt...
De Abraham-akkoorden:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Abraham_Accords

Dat is een bilateraal framework-verdrag gebaseerd op erkenning van Israel als staat en economische partner, waar ook alle andere arabische en externe spelers zich kunnen aansluiten..
En de kans dat dit bij grote arabische en niet-arabische moslimstaten, spelers gebeurt is zeker niet uit te sluiten (S-A heeft zeker interesse, als een van de toonaangevende landen, en als dat zou gebeuren zou ook Iran een zeker risico lopen geisoleerd te raken)

Helaas wordt er nu ook een Realpolitik-spel gespeeld met de palestijnen als 'ruilmiddel'...
Anderszijds is het ook voor Israel een belangrijk kruispunt.

Kiezen ze nu voor een verdere oorlog en geweld als oplossing, kan dat hen op de korte termijn een 'Adem-pauze' geven... Heel misschien lukt het hen ook "hamas te vernietigen"...
Maar op de lange termijn zaaien ze daarmee vooral verder geweld en sterken juist het tegen hen gerichtte terrorisme.. Omdat ze daarmee hun erkenning en vreedzame economische banden binnen de arabische landen onmogelijk maken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_210981438
Als er gefantaseerd wordt over de deportatie van bevolkingsgroepen weet je dat het weer lekker gaat met het toppa. _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:40:04 #296
396550 Richestorags
pi_210981450
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 08:22 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk de hamvraag: hoe kun je Hamas vernietigen zonder burgers te treffen?

Antwoord: dat is onmogelijk.

Conclusie: je accepteert het bestaan van Hamas f je accepteert een boel burgerdoden.

Bij de laatste optie heb je overigens geen garantie dat Hamas daadwerkelijk vernietigd wordt. De top zit veilig en je creert momenteel een goede voedingsbodem voor verder extremisme.

Extra conclusie: er is geen goede oplossing.

Note: Isral heeft in het verleden wel vaker buitenproportioneel geweld gebruikt. Ze 'accepteren' heel makkelijk collateral damage. Je kunt stellen dat ze dat minder moeten doen, maar dan moet je ze dus uit die gebouwen trekken ipv het gebouw gewoon met een bom platgooien. Boots on the ground zijn dus nodig. Isral kiest liever voor (mogelijk) extra doden aan Palestijnse kant dan Isralische levens in de waagschaal te leggen.

Het geheel is gewoon triest, zeker omdat er geen fatsoenlijke oplossing in het verschiet ligt. Ben benieuwd naar de Westelijke Jordaanoever ook komende weken.
De enige oplossing is dat je samen met een Palestijns leger ten strijde trekt tegen Hamas en vervolgens een grens onderhandelt. Maar dan moeten beide partijen enige concessies doen. En de Palestijnen zullen moeten accepteren dat ze de underdog zijn.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:41:27 #297
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210981456
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
Isral heeft meerdere malen laten zien niet beter dan dat te zijn, helaas ook qua morele insteek. Ik denk dat er dankzij een reeks enorme en gewaagde successen een soort mythe is ontstaan dat het leger van Isral bovennatuurlijk goed is. Dat is positief omdat het afschrikkend werkt, maar ook negatief omdat het de verwachtingen en de lat onrealistisch hoog hebben gelegd.

Daarnaast heeft die mythevorming de nooit uitgedoofde complottheorien van nieuwe brandstof voorzien. Er kan werkelijk niks misgaan in het MO zonder dat Isral daar de schuld van krijgt. Zodra er iets wordt verneukt is het huuuu de Joden, de Mossad, Shin Beit! Maar dat is weer een ander onderwerp.

In Westerse landen vertaalt de mythevorming zich vooral in het geloof dat alles op de vierkante millimeter afgeknald zou kunnen worden en ze "gewoon maar even" binnen kunnen vallen en orde op zaken stellen. Ik las in dit topic ook "dat ze allang weten waar die gijzelaars zitten". Ik ben bang dat dat heel erg ver bezijden de waarheid is. Ze kunnen er een paar hebben uitgevogeld, maar Hamas weet wat ze doen en heeft nog minder problemen om onethisch te handelen om die mensen in hun klauwen te houden dus ja, die zitten echt de komende jaren onder de grond weg te rotten vlak naast voorraden aan raketten en uiteraard tussen de gezinnen.

Ik help je kortom hopen dat ze binnenkort iets briljants en alternatiefs uit hun mouw trekken maar ik zie het somber in. Netanyahu heeft jarenlange opzettelijke tegenwerking en verwaarlozing van het leger uit politieke motieven goed te maken en is een medogenloos politiek dier dus ik vrees dat we het smerigste nog lang niet hebben gezien.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:49:31 #298
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_210981494
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 08:32 schreef Knollenman het volgende:

[..]
En hoe zie je het dan echt voor je, om dit echt te beindigen?
Ik denk dat het heel moeilijk wordt dit te beindigen maar dat een twee staten oplossing gesteund vanuit beide partijen een goed begin is.
FRACTALISME | Vrije wil & Elastische correctie
fractalisme.nl
pi_210981498
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 08:49 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik denk dat het heel moeilijk wordt dit te beindigen maar dat een twee staten oplossing gesteund vanuit beide richtingen een goed begin is.
Nou ja eens natuurlijk. Maar zie het niet gebeuren
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:14:47 #300
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_210981644
Die zullen nooit naast elkaar kunnen leven, teveel haat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')