Hamas is de autoriteit in heel Palestina. De Westbank heeft een hele andere autoriteit.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Even los van of Hamas een beweging of een staat is, wie is de autoriteit of overheid in Gaza eigenlijk? Een president, of een spokes person zie ik niet.
Ik dacht dat Hamas de gekozen vertegenwoordiging is.
We zitten weer in het "niet".quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat maakt het allemaal niet geoorloofd om dan maar miljoenen burgers met een onleefbaar bestaan op te zadelen.
Je laatste alinea geeft al duidelijk aan hoe je over Palestijnen denkt en daarmee is de rest van je reactie ook verklaarbaar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waar je even structureel doodleuk overheen stapt is dat HAMAS ervoor kiest om als ratten te vechten, om woontorens en ziekenhuizen te gebruiken als commandopost of tunnelingang, dat HAMAS zich verschanst tussen burgers. En dat HAMAS niet verder is gekomen dan het jaar 1500 en zich zo gedraagt.
Maar iSRaEl m0eT St0pPen! Omdat in 3000 vc er alleen Swaziland palestijnen leefden die een amoebe niet overstegen.
Hou toch op man.
zeker weten. Ik post die fimpjes niet hier, maar veel van die terroristen hebben bodycam op gehad. Daar zie je vrij veel van hun mede terroristen. En als je er eenmaal een paar hebt, is de weg omhoog ook wel te achterhalen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Isral geeft miljarden uit aan intelligence en counter-terrorism. De Mossad zal toch wel een vaag idee hebben van hoe of wat, of niet dan?
Juist, alleen maar kritiek leveren is zo makkelijk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We zitten weer in het "niet".
Wat mogen ze wel (dat haalbaar is)?
Is het acceptabel om als staat je te laten aanvallen en dan niks terug te doen? Dat is toch niet realistisch?
Ik begrijp dat zo'n beetje alle deelnemers aan de pogrom gepakt zijn of gedood zijn.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
zeker weten. Ik post die fimpjes niet hier, maar veel van die terroristen hebben bodycam op gehad. Daar zie je vrij veel van hun mede terroristen. En als je er eenmaal een paar hebt, is de weg omhoog ook wel te achterhalen.
Ik geloof er gewoon niet in dat vele burgerslachtoffers maken of niks doen de enige twee opties zijn. Isral is beter dan dat.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We zitten weer in het "niet".
Wat mogen ze wel (dat haalbaar is)?
Is het acceptabel om als staat je te laten aanvallen en dan niks terug te doen? Dat is toch niet realistisch?
Je insinueert een hoop nu.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ze moeten even stoppen met vechten. En dat lost niet alles op. Maar dan kunnen de onschuldigen even de grens over en kunnen er hulpgoederen de andere kant op. Liefst wil je natuurlijk ook dat Hamas stopt, maar die zijn niet voor rede vatbaar.
[..]
Nee dat is het niet.
[..]
Blij dat je er erkenning in leest. Dat je niks van mij hebt gelezen komt omdat ik mij daar al eerder over heb geuit. Namelijk toen het conflict weer opnieuw oplaaide.
Wat storend is is je toonzetting: kleinerend richting Palestijnen, doen alsof ze de zieligheidsindustrie vertegenwoordigen, je ziet Israel als de vertegenwoordiger van de blanke witte man en de Palestijn als de voorkeursmoslim. Letterlijk elke keer als je het topic binnenwalst.
Juist. Hamas is de autoriteit in Gaza.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamas is de autoriteit in heel Palestina. De Westbank heeft een hele andere autoriteit.
Geef dat geloof dan een beetje vorm dan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof er gewoon niet in dat vele burgerslachtoffers maken of niks doen de enige twee opties zijn. Isral is beter dan dat.
Je kan ook van die veronderstelling uitgaan en nika doen. En daarmee mensen laten creperen. Of goodwill tonen en het een kans geven, onder supervisie van waarnemers bij de grens.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoe realistisch is dat? En dan? Hamas vlucht vrolijk mee en komt net zo vrolijk weer mee terug. Ondertussen schieten ze ook vrolijk een beetje verder en dat moet men maar laten gebeuren?
En oh ja, de helft blijft zitten al dan niet op aandringen van Hamas. Er is nu enkele keren zo'n corridor geopend en dit is hoe het verliep.
Ik snap het punt prima. Ik begrijp best waar de wederzijdse agressie vandaan komt, en ik erken ook het recht van de Palestijnen om zichzelf te verdedigen, maar wat we vorige week gezien hebben heeft gewoon niks met zelfverdediging te maken. Als Palestijnse bewoners van de Westoever met een dubbelloops jachtgeweer Isralische kolonisten verjagen die hun land komen stelen zul je me echt niet horen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:05 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet. Op het einde leg ik het uit: door de constante toename van nederzettingen en kolonisten heeft de Palestijn die niet voor gewapend verzet daartegen is geen enkel argument tegen de Palestijn die daar wel voor is. For the record, het gewapende verzet is ook in de Westbank aan een opmars bezig. Hoe komt dat? Er is geen enkel uitzicht meer op enige politieke oplossing in het conflict, de nederzettingen breiden al jarenlang uit laat staan de gebieden die volledig gesoleerd zijn en worden en waar je als Palestijn als je 2km verderop moet reizen je urenlang bij allerlei ingangen staat (waar kolonisten of bewoners van nederzettingen geen last van hebben)…etc etc….jij hebt nog niet de waarschuwingen gelezen van allerlei analisten voor een nieuwe intifada vanuit Westbank op deze situatie? Nog een feit…Hamas wint aan aanhang in de Westbank, Google het maar. Het is gestoord om het los te zien van de bredere situatie. Het gaat hier niet om de vraag wat Hamas heeft gedaan en of het walgelijk is. Ja het is terrorisme. Maar de condities zijn nu zo gevormd door Isralische regeringen waarbij Palestijnen die voor gewapend verzet zijn gewoon betere argumenten hebben “dan de losers die geweld hebben afgezworen maar hun gebied alleen meer verder is gekoloniseerd”.
Twee kanten zijn met elkaar aan het vechten, maar n kant moet even klappen incasseren. Als je ze niet verantwoordelijk houdt, waarom moet dan alleen Isral stoppen met vechten?quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ze moeten even stoppen met vechten. En dat lost niet alles op. Maar dan kunnen de onschuldigen even de grens over en kunnen er hulpgoederen de andere kant op. Liefst wil je natuurlijk ook dat Hamas stopt, maar die zijn niet voor rede vatbaar.
Je zegt dat ze moeten stoppen met het schieten van raketten. Bijna alle raketten worden geschoten op installaties die vlak daarvoor nog gebruikt zijn om op Isral te schieten, want dat zijn makkelijke doelwitten.quote:[..]
Nee dat is het niet.
Weet je wat, bekijk het maar met je achterlijke insunaties. Ik weet al wat voor type je bent, je bent mijn tijd niet waard.quote:[..]
Blij dat je er erkenning in leest. Dat je niks van mij hebt gelezen komt omdat ik mij daar al eerder over heb geuit. Namelijk toen het conflict weer opnieuw oplaaide.
Wat storend is is je toonzetting: kleinerend richting Palestijnen, doen alsof ze de zieligheidsindustrie vertegenwoordigen, je ziet Israel als de vertegenwoordiger van de blanke witte man en de Palestijn als de voorkeursmoslim. Letterlijk elke keer als je het topic binnenwalst.
Los van het feit dat ze heel veel intelligence krijgen vanuit Arabische landen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
zeker weten. Ik post die fimpjes niet hier, maar veel van die terroristen hebben bodycam op gehad. Daar zie je vrij veel van hun mede terroristen. En als je er eenmaal een paar hebt, is de weg omhoog ook wel te achterhalen.
Die zullen wel stevig ondervraagd worden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik begrijp dat zo'n beetje alle deelnemers aan de pogrom gepakt zijn of gedood zijn.
Ik denk niet dat ik gekwalificeerd ben om de Mossad of het Isralische leger tips te gaan geven over hoe ze terrorisme moeten bestrijdenquote:Op maandag 16 oktober 2023 23:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Geef dat geloof dan een beetje vorm dan.
Ik snap er echt de ballen van verder hoorquote:Op maandag 16 oktober 2023 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist. Hamas is de autoriteit in Gaza.
Dus die lijnen lijken me wel te achterhalen.
Maar wel nodig. Ik kan er ook niet bij dat er geen andere oplossing is dan alles en iedereen maar dood te bombarderen. Ik ben geen militair expert, dus ik vraag maar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist, alleen maar kritiek leveren is zo makkelijk.
In 2006. Toen zag de wereld er heel anders uit. Vlak na die verkiezingen heeft Hamas met geweld de macht gepakt en we zijn nu bijna 20 jaar veder en er zijn al die tijd geen verkiezingen geweestquote:Op maandag 16 oktober 2023 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Even los van of Hamas een beweging of een staat is, wie is de autoriteit of overheid in Gaza eigenlijk? Een president, of een spokes person zie ik niet.
Ik dacht dat Hamas de gekozen vertegenwoordiging is.
En ik hamas maar in caps lock typen..quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je laatste alinea geeft al duidelijk aan hoe je over Palestijnen denkt en daarmee is de rest van je reactie ook verklaarbaar.
En dan nog wordt Israel iedere dag beschoten met raketten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Los van het feit dat ze heel veel intelligence krijgen vanuit Arabische landen.
Het is inderdaad nogal defaitistisch. Dat roept dit conflict ook wel op. Dus ja, je hebt gelijk: de keuze is maak je de humanere keuze met het risico/de zekerheid dat Hamas daarmee aan de haal gaat of maak je de onmenselijke keuze waarmee je tienduizenden burgers meeneemt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan ook van die veronderstelling uitgaan en nika doen. En daarmee mensen laten creperen. Of goodwill tonen en het een kans geven, onder supervisie van waarnemers bij de grens.
Het is een soort maffia, je kunt geen medicijnen krijgen of winkel openen, zonder goedkeuring van hun. je moet loyaal zijn. Las ik hier.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap er echt de ballen van verder hoor
Hamas is democratisch verkozen, dat werd nergens erkend, burgeroorlog volgde, oude regering behoudt controle over de Westbank, terroristische tak van Hamas neemt Gaza over.
Kijk maar uit, straks word je er nog van beschuldigd Israel als de vertegenwoordiger van de blanke witte man te zien.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En ik hamas maar in caps lock typen..
Het punt dat ik probeer te maken is dat alle terroristische ellende wat uit dat wespennest Gaza komt maar in bredere context wordt getrokken.
Waardoor sommigen hier cultureel/religieus terrorisme als levensvatbare oplossing zien. Dat is gewoon ziekelijk.
Maar oh jee, er sneuvelt een woontoren...
Je zoon wordt vast al vroeg benvloed en dan krijg je van die situaties waarbij er zelfs iemand bij je thuis woont, uit je lichaam is gekomen en je in de gaten houdt voor Hamas. Misschien kijk ik teveel films.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een soort maffia, je kunt geen medicijnen krijgen of winkel openen, zonder goedkeuring van hun. je moet loyaal zijn. Las ik hier.
Dit soort monsterlijke propaganda hebben we zelfs vlak na 9/11 niet gezien.quote:
Weet je, toen Heineken ontvoerd werd, wist op een gegeven moment half Amsterdam dat de ontvoerders ook bij de Blaffende Vis zaten (een lokaal cafeetje in de Jordaan) omdat ze na het borrelen zeiden "even Heineken te eten moesten geven".quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk maar uit, straks word je er nog van beschuldigd Israel als de vertegenwoordiger van de blanke witte man te zien.
Ik snap echt niet dat mensen alleen maar in hokjes kunnen denken. Ze hebben een bepaald vooroordeel over alles en iedereen, en de rest moet in die hokjes passen. Moslims zijn een minderheid in Nederland, worden in de Westbank ook onderdrukt. Die zijn dus zielig. En hop, Isral is het kwaad in een totaal ander conflict. Geen nuance is mogelijk. Dat soort figuren moeten vooral geen podium krijgen, dat polariseert de boel alleen maar verder dan het al lis.
Ik denk dat het inderdaad tot een situatie la de Stasi is verworden waarbij alles onder controle staat van de partij. De Stasi had op een gegeven moment een kwart van het land op de loonlijst staan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je zoon wordt vast al vroeg benvloed en dan krijg je van die situaties waarbij er zelfs iemand bij je thuis woont, uit je lichaam is gekomen en je in de gaten houdt voor Hamas. Misschien kijk ik teveel films.
Angstcultuur h. De nazi's konden ook vrij hun gang zijn, maar na de bevrijding was heel Duitsland op eens tegen die nazi's.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je, toen Heineken ontvoerd werd, wist op een gegeven moment half Amsterdam dat de ontvoerders ook bij de Blaffende Vis zaten (een lokaal cafeetje in de Jordaan) omdat ze bij het borrelen zeiden "even Heineken te eten moesten geven".
Je gaat me niet vertellen dat 150 ontvoerde Israeli niet bekend zijn bij grote delen van de bevolking in Gaza. Zoiets houd je niet verborgen.
Hamas is terreur en is als de maffia. Het zit door heel de bevolking heen.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is deze dan.![]()
Saudische schrijver.
Volgens deze man behoort Palestina volgens de Kuran tot Issac (Isral), de broer van Ismail (Arabieren).
Maar waar komen jullie vandaan, Palestijnen? Jullie zijn oorspronkelijk Mongolen, Turkmenen, zigeuners en Circassirs.
Ah, hij heeft vaker zijn zegje gedaan over de Palestijnen, zie ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen eigen wikipage. Da's dan weer jammer.
Interessant, interessant. Ik ga er morgenavond meer over lezen.![]()
Eerst even slapen en werken morgen.![]()
Zul je net zien dat de grondinvasie aanvangt natuurlijk."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
dus de hele Jordaan was ook de maffiaquote:Op maandag 16 oktober 2023 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je, toen Heineken ontvoerd werd, wist op een gegeven moment half Amsterdam dat de ontvoerders ook bij de Blaffende Vis zaten (een lokaal cafeetje in de Jordaan) omdat ze na het borrelen zeiden "even Heineken te eten moesten geven".
Je gaat me niet vertellen dat 150 ontvoerde Israeli niet bekend zijn bij grote delen van de bevolking in Gaza. Zoiets houd je niet verborgen.
Er is inderdaad stevig wat projectie wat zijn beslag krijgt tijdens dit conflict.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk maar uit, straks word je er nog van beschuldigd Israel als de vertegenwoordiger van de blanke witte man te zien.
Ik snap echt niet dat mensen alleen maar in hokjes kunnen denken. Ze hebben een bepaald vooroordeel over alles en iedereen, en de rest moet in die hokjes passen. Moslims zijn een minderheid in Nederland, worden in de Westbank ook onderdrukt. Die zijn dus zielig. En hop, Isral is het kwaad in een totaal ander conflict. Geen nuance is mogelijk. Dat soort figuren moeten vooral geen podium krijgen, dat polariseert de boel alleen maar verder dan het al lis.
Dit is wel de kern van het probleem. Ik heb het al eens vaker gezegd, maar zelfs als ik Isral op een of andere manier kon dwingen om terug te keren naar de grenzen van pre-1967 zou ik het waarschijnlijk nog niet doen. Simpelweg omdat extremisten als Hamas en Hezbollah in dat gat zouden springen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:19 schreef Janneke141 het volgende:
Maar zelfs dan. Het geweld van eender welke kant lokt telkens opnieuw (al dan niet gelegitimeerd) geweld van de andere kant uit, en geen van beide partijen zal de eerste zijn om te zeggen 'wij passen, laten we naar de onderhandelingstafel gaan'. En zelfs als dat al zou lukken, en er komt een of ander bestand en een tweestatenoplossing, zelfs dan wordt dat nooit stabiel omdat zowel de extremistische Palestijnen als de ultrarechtse Israli's de andere partij zullen blijven aanvallen.
Zo zijn ze natuurlijk deels aan de macht gekomen, huizen geven, werk geven, vervolgens afhankelijk van ze zijn. Nu ook nog je huis kwijt. Hamas, IS, Bokoe Haram, Og3ne; Al Qaida...dat ze allemaal maar snel naar het hiernamaals mogen gaan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat het inderdaad tot een situatie la de Stasi is verworden waarbij alles onder controle staat van de partij. De Stasi had op een gegeven moment een kwart van het land op de loonlijst staan.
Hamas zorgt voor je als je familielid omkomt. Hamas controleert wie toegang heeft tot de zorg. Hamas geeft toelages aan gezinnen per gesluierd gezinslid, en dan van een orde van grootte waarbij het je magere inkomen echt over de streep kan trekken.
Het gevolg is dat precies zichtbaar is welke familie loyaal/afhankelijk is. Hamas zorgt niet voor de niet-loyale Gazanen.
Vergeet niet dat aanvankelijk 90% van Hamas liefdadigheid was voor mensen die verder niks hadden.
Duitsland is bij uitstek een land dat haar verleden niet uit de weg is gegaan. De schaamte was enorm en wordt actief gecultiveerd. Zo hebben ze zich weer kunnen profileren op den duur als betrouwbare partij.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Angstcultuur h. De nazi's konden ook vrij hun gang zijn, maar na de bevrijding was heel Duitsland op eens tegen die nazi's.
Og3ne ook ??quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zo zijn ze natuurlijk deels aan de macht gekomen, huizen geven, werk geven, vervolgens afhankelijk van ze zijn. Nu ook nog je huis kwijt. Hamas, IS, Bokoe Haram, Og3ne; Al Qaida...dat ze allemaal maar snel naar het hiernamaals mogen gaan.
Grapje op zijn tijd moet kunnen, toch? Het was er een voor de echte lezers. Ik dacht aan allerlei namen, zoals die dochter van Hazes, maar dat was te opzichtig.quote:
Die werden dan ook gepakt..quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:38 schreef Tjacka het volgende:
[..]
dus de hele Jordaan was ook de maffia
Ja, de innocent bystander. Die alles mogelijk maakt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Angstcultuur h. De nazi's konden ook vrij hun gang zijn, maar na de bevrijding was heel Duitsland op eens tegen die nazi's.
Ik denk dat Isral ook al lang via informanten uit Gaza weet waar die mensen zo'n beetje gevangen gehouden worden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je, toen Heineken ontvoerd werd, wist op een gegeven moment half Amsterdam dat de ontvoerders ook bij de Blaffende Vis zaten (een lokaal cafeetje in de Jordaan) omdat ze na het borrelen zeiden "even Heineken te eten moesten geven".
Het leuke van dit soort achterlijke waanbeelden moet zijn dat n Palestina gewoon onmogelijk kan gebeuren, zelfs als je heel Isral ertussenuit haalt. Dat wordt gewoon een failed state constant in burgeroorlog.quote:
Beetje zoals het "rebellen" gebied in Syri. Of Libi.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het leuke van dit soort achterlijke waanbeelden moet zijn dat n Palestina gewoon onmogelijk kan gebeuren, zelfs als je heel Isral ertussenuit haalt. Dat wordt gewoon een failed state constant in burgeroorlog.
Je kunt ze voor de rechter slepen, maar ik ben bang dat er vreselijke dingen gaan gebeuren. Iedereen maakt er een 'zij tegen wij' van en dat kunnen sommige mensen niet aan. Kijk naar dat incident in Amerika en kijk naar de vele acties van terreur in de afgelopen en aankomende tijd.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:51 schreef Slayage het volgende:
De Britten blijven doorgaan met het vergoelijken van de wandaden
[ twitter ]
Dus het kan wel.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Beetje zoals het "rebellen" gebied in Syri. Of Libi.
Ja precies, een en al ellendequote:Op maandag 16 oktober 2023 22:02 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Gaza is een strook land waar veel Palestijnen naar toe zijn verdreven in de onafhankelijkheidsoorlog van Isral van 1948. Dat was toen nog grondgebied van Egypte die ze daar opving in vluchtelingenkampen. Egypte was toen in de veronderstelling Isral in de toekomst te kunnen verslaan en de Palestijnen weer naar hun oorspronkelijke gebieden te brengen. Na de Jim Kimpoeroorlog van 1973 kwam Sadat tot inkeer dat Isral een blijvend buurland zou worden, waar je beter vrede mee kon sluiten, wat vijf /zes later ook gebeurde onder president Jimmy Carter op Camp David.
De Palestijnen wilde Egypte er eigenlijk er niet bij hebben, en zei tegen Isral maar RUR met de Gazastrook.
Isral heeft de Gazastrook tot haar probleemgebied gemaakt door de Zesdaagse oorlog van 1967, toen ze de eerder weggejaagde Palestijnen in de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever opnieuw gingen bezetten.
Jordani zei later ook RUR met de Westelijke Jordaanoever tegen Isral, want Koning Hoessein was maar al te bang dat die vele Palestijnen anders zijn bewind omver zouden wippen.
Alleen de beelden vrijgegeven.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:08 schreef Vis1980 het volgende:
Die Mia is vrijgelaten.
Edit: toch weer niet. Jeeeeej Op1.
Ja.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:49 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik denk dat Isral ook al lang via informanten uit Gaza weet waar die mensen zo'n beetje gevangen gehouden worden.
Maar probeer maar eens een kleine 200 mensen gelijktijdig te bevrijden als de gijzelaars hen het mes op de keel houdt.
Nou ja, die krijgt natuurlijk ook ineens wat in zijn oor oid.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:10 schreef superniger het volgende:
[..]
FAKE NEWS van OP1 en Sven Kockelmann.
Jezus.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Als ze nog leven.
Ik zie die filmpjes voorbij komen (vandaag weer 2) die geupload worden op facebookpaginas (en er vanaf gehaald worden, en te vinden zijn op Telegram) van die jonge mensen (van het festival). Door Hamas. Het martelen en smeken en daarna moorden, nadat ze ontvoerd zijn. Te smerig voor woorden. Ik heb geen idee of dat direct na de ontvoering gemaakt is, of veel later, en nu pas geupload wordt. Het is zo ziek, omdat familieleden dat soort pagina's als eerste zien.
Onbeschrijflijk leed. Om zoiets te uploaden met de telefoon van iemands kind.
Dit is niet over hoor. Dit gaat iedere dag door.
Palestijnen zijn gewoon inheemse mensen, 1400 jaar geleden bekeerd tot de islam.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:37 schreef Salina het volgende:
Maar waar komen jullie vandaan, Palestijnen?
Sorry, het is niet iets voor hier. Het maakt me alleen zo boos en moedeloos.quote:
Jaja.. insert vaag filmpje van een of andere dodo en je hebt alle media in alle westerse landen helemaal in de smiezen hoor.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:48 schreef BookFreak het volgende:
De ontmaskering van de hypocriete westerse zionistische media.
Hetzelfde soort argumentatie als Mohammed Hijab in de video zelf gebruikt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jaja.. insert vaag filmpje van een of andere dodo en je hebt alle media in alle westerse landen helemaal in de smiezen hoor.
Zou je als familielid niet liever de werkelijkheid aanschouwen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Als ze nog leven.
Ik zie die filmpjes voorbij komen (vandaag weer 2) die geupload worden op facebookpaginas (en er vanaf gehaald worden, en te vinden zijn op Telegram) van die jonge mensen (van het festival). Door Hamas. Het martelen en smeken en daarna moorden, nadat ze ontvoerd zijn. Te smerig voor woorden. Ik heb geen idee of dat direct na de ontvoering gemaakt is, of veel later, en nu pas geupload wordt. Het is zo ziek, omdat familieleden dat soort pagina's als eerste zien.
Onbeschrijflijk leed. Om zoiets te uploaden met de telefoon van iemands kind.
Dit is niet over hoor. Dit gaat iedere dag door.
Zo irritant als mensen geen antwoord geven op vragen die gesteld wordenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:48 schreef BookFreak het volgende:
Bloedirritant inderdaad. Slechte beurt van Piers Morgan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 04:16 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Zo irritant als mensen geen antwoord geven op vragen die gesteld worden
He wat naar.. Beetje zoals jouw broeders die de dag na de terreur hun medeleven toonden richting slachtoffers. Een pro-Palestijnen demonstratie vonden zij niet zo gepast op dat moment.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:51 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Hele filmpje gekeken, en hij klinkt als alle andere moslims. But what about what about what about... echt irritant, geeft nergens antwoord op. Echt een slechte beurt van Mohammed Hijab met zijn mega minderwaardigheidscomplexje. Ik geloof Westerse bronnen niet, maar die van Palestina wel meteenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:48 schreef BookFreak het volgende:
Wat is eigenlijk jouw oplossing dan?quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:51 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ten eerste wijkt het Joodse gedeelte van hun gen niet significant af. Ten tweede, zelfs als ze bekeerde niet-Joden zouden zijn, wat ze alleen in de hoofden van anti Semieten zijn, zijn ze dat al zo lang dat ze for all intents and purposes Joods zijn.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:43 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Palestijnen zijn gewoon inheemse mensen, 1400 jaar geleden bekeerd tot de islam.
Ga jij ons nu btw vertellen dat ashkenazi joden uit het midden oosten komen?
Vraag het die Saudische schrijver die ik quote.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:43 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Palestijnen zijn gewoon inheemse mensen, 1400 jaar geleden bekeerd tot de islam.
Falende naties, is isreal een geslaagde staat dan? De meeste gefaalde staten komen omdat we als kolonisatoren willekeurige lijntjes getrokken hebben en hiermee strijdende stammen dwingen tot samenleven. Dit hebben we ook gedaan met Isral en de palestijnen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het leuke van dit soort achterlijke waanbeelden moet zijn dat n Palestina gewoon onmogelijk kan gebeuren, zelfs als je heel Isral ertussenuit haalt. Dat wordt gewoon een failed state constant in burgeroorlog.
Onzin: Palestijnen zijn Arabieren. Palestijns nationalisme bestaat pas halverwege de jaren 60 van de vorige eeuw. Daarvoor beschouwden de Palestijnen zich als deel van een Pan-Arabische natie en/of Zuid-Syrirs.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:43 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Sta jij aan de Palestijnse kant?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 07:42 schreef Slayage het volgende:
Netanyahus extreem rechtse bondgenoten nog de start van deze ronde van geweld gaven aan dat er een tweede nakba aan zat te komen. Nog even en we zijn zo ver.
[ twitter ]
1 grote “Whataboutism” act wat hij opvoert. Is dit echt het beste wat hij kan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:48 schreef BookFreak het volgende:
Als dit je top boy is heb je een probleem...quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 07:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
1 grote “Whataboutism” act wat hij opvoert. Is dit echt het beste wat hij kan?
Wat is jouw oplossing om tegen Hamas te vechten? Je hebt nog geen n keer een oplossing benoemd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 07:42 schreef Slayage het volgende:
Netanyahus extreem rechtse bondgenoten nog de start van deze ronde van geweld gaven aan dat er een tweede nakba aan zat te komen. Nog even en we zijn zo ver.
[ twitter ]
Alsof dit een wedstrijd isquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 07:53 schreef Knollenman het volgende:
[..]
Sta jij aan de Palestijnse kant?
Dat is natuurlijk de hamvraag: hoe kun je Hamas vernietigen zonder burgers te treffen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing om tegen Hamas te vechten? Je hebt nog geen n keer een oplossing benoemd.
Tja.. ook hier zie je een afspiegeling van de samenleving. Zwart of wit, voor of tegen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Alsof dit een wedstrijd is. Wie een beetje verstand heeft, gruwelt van de aanslag van Hamas en hoopt op zo min mogelijk burgerslachtoffers in de Gazastrook.
Nou zo werkt het niet in de praktijk denk ik.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Alsof dit een wedstrijd is. Wie een beetje verstand heeft, gruwelt van de aanslag van Hamas en hoopt op zo min mogelijk burgerslachtoffers in de Gazastrook.
Helemaal mee oneens.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:29 schreef Knollenman het volgende:
[..]
Nou zo werkt het niet in de praktijk denk ik.
Je bent voor of tegen.
En een van de 2 moet flink bloeden om het conflict te beindigen.
We zijn zo pacifistisch geworden dat we dat niet meer zien.
Wacht maar totdat het zich hier in de straten afspeelt en je wel partij MOET kiezen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
En hoe zie je het dan echt voor je, om dit echt te beindigen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:30 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Helemaal mee oneens.
Dit conflict valt niet te beindigen met meer bloed vergieten.
Dat voedt alleen extremisme aan welke kant je ook kiest.
Na nog wat aanslagen kan het zijn dat we hier ook gaan laten kiezen. Mensen uitzetten die ons niet bijstaan. Tegen ons zijn.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:31 schreef hangtime het volgende:
[..]
Wacht maar totdat het zich hier in de straten afspeelt en je wel partij MOET kiezen.
Volgens sommigen is ie toch de grote winnaar. Ik zou niet weten waarom, maar volgens mij is het met hem eens zijn genoeg.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 07:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
1 grote “Whataboutism” act wat hij opvoert. Is dit echt het beste wat hij kan?
In plaats van een (onkruid-)plant van boven voortdurend bij te snoeien (wat vaak deze plant veel krachtiger laat terugkomen)... Is het veelal vl slimmer de wortels weg te halen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing om tegen Hamas te vechten?
De enige oplossing is dat je samen met een Palestijns leger ten strijde trekt tegen Hamas en vervolgens een grens onderhandelt. Maar dan moeten beide partijen enige concessies doen. En de Palestijnen zullen moeten accepteren dat ze de underdog zijn.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de hamvraag: hoe kun je Hamas vernietigen zonder burgers te treffen?
Antwoord: dat is onmogelijk.
Conclusie: je accepteert het bestaan van Hamas f je accepteert een boel burgerdoden.
Bij de laatste optie heb je overigens geen garantie dat Hamas daadwerkelijk vernietigd wordt. De top zit veilig en je creert momenteel een goede voedingsbodem voor verder extremisme.
Extra conclusie: er is geen goede oplossing.
Note: Isral heeft in het verleden wel vaker buitenproportioneel geweld gebruikt. Ze 'accepteren' heel makkelijk collateral damage. Je kunt stellen dat ze dat minder moeten doen, maar dan moet je ze dus uit die gebouwen trekken ipv het gebouw gewoon met een bom platgooien. Boots on the ground zijn dus nodig. Isral kiest liever voor (mogelijk) extra doden aan Palestijnse kant dan Isralische levens in de waagschaal te leggen.
Het geheel is gewoon triest, zeker omdat er geen fatsoenlijke oplossing in het verschiet ligt. Ben benieuwd naar de Westelijke Jordaanoever ook komende weken.
Isral heeft meerdere malen laten zien niet beter dan dat te zijn, helaas ook qua morele insteek. Ik denk dat er dankzij een reeks enorme en gewaagde successen een soort mythe is ontstaan dat het leger van Isral bovennatuurlijk goed is. Dat is positief omdat het afschrikkend werkt, maar ook negatief omdat het de verwachtingen en de lat onrealistisch hoog hebben gelegd.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof er gewoon niet in dat vele burgerslachtoffers maken of niks doen de enige twee opties zijn. Isral is beter dan dat.
Ik denk dat het heel moeilijk wordt dit te beindigen maar dat een twee staten oplossing gesteund vanuit beide partijen een goed begin is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:32 schreef Knollenman het volgende:
[..]
En hoe zie je het dan echt voor je, om dit echt te beindigen?
Nou ja eens natuurlijk. Maar zie het niet gebeurenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:49 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel moeilijk wordt dit te beindigen maar dat een twee staten oplossing gesteund vanuit beide richtingen een goed begin is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |