Ja, ondanks dat ik het romantisch gezien met je eens bent, is dat wat lastig in een oorlog, wat niet wil zeggen dat je dan maar iedereen dood moet maken.quote:
Je beschrijft nu de slag om Mosul en de slag om Berlijn, o.a.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Noem eens een land waar de situatie is zoals die in Palestina. Namelijk een groot dichtbevolkt conflictgebied. Een grote gevangenis, letterlijk.
Ik snap dat het lastig is, maar zoals je zelf ook zegt, dan maar iedereen vermoorden is ook niet echt een goed alternatief.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, ondanks dat ik het romantisch gezien met je eens bent, is dat wat lastig in een oorlog, wat niet wil zeggen dat je dan maar iedereen dood moet maken.
Hoe realistisch is dat? En dan? Hamas vlucht vrolijk mee en komt net zo vrolijk weer mee terug. Ondertussen schieten ze ook vrolijk een beetje verder en dat moet men maar laten gebeuren?quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ze tijdelijk een vluchtcorridor kunnen creëren. Dat ze tijdelijk stoppen met pro actief te bombarderen. Daarna mogen ze doen wat ze willen.
[..]
Nou, wat ik dus al eerder schreef.
Vraag dat maar aan ETA. Of de IRA.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Prachtig allemaal. Alleen Hamas is een beweging, geen staat, en daarmee dus niet op die manier tot stoppen te krijgen. Net als IS niet, of Al Aqaeda.
Even los van of Hamas een beweging of een staat is, wie is de autoriteit of overheid in Gaza eigenlijk? Een president, of een spokes person zie ik niet.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Prachtig allemaal. Alleen Hamas is een beweging, geen staat, en daarmee dus niet op die manier tot stoppen te krijgen. Net als IS niet, of Al Aqaeda.
Israël geeft miljarden uit aan intelligence en counter-terrorism. De Mossad zal toch wel een vaag idee hebben van hoe of wat, of niet dan?quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Iedereen vragen of ze van Hamas zijn?
Ja maar dat gaat ook niet... Precisiebombardementen kunnen ook maar tot op zekere hoogte precies zijn. Plus dat de daders de gewoonte hebben om tussen de burgers te gaan zitten. Binnengaan zo eventjes gaat ook niet om 40.000 leden stuk voor stuk aan te pakken.quote:
Waar je even structureel doodleuk overheen stapt is dat HAMAS ervoor kiest om als ratten te vechten, om woontorens en ziekenhuizen te gebruiken als commandopost of tunnelingang, dat HAMAS zich verschanst tussen burgers. En dat HAMAS niet verder is gekomen dan het jaar 1500 en zich zo gedraagt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ze tijdelijk een vluchtcorridor kunnen creëren. Dat ze tijdelijk stoppen met pro actief te bombarderen. Daarna mogen ze doen wat ze willen.
[..]
Nou, wat ik dus al eerder schreef.
Het zijn geen supermensen. Een vaag idee is toch ook niet genoeg?quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Israël geeft miljarden uit aan intelligence en counter-terrorism. De Mossad zal toch wel een vaag idee hebben van hoe of wat, of niet dan?
Of dat wel of niet aan de hand is, is ook weer slecht zien van zo ver daar vandaan, en twitterberichten spreken elkaar tegen. Maar aan de ene kant lijkt vertelt te worden dat het niet gebeurd (met kans op dat het wordt gezegd om massale steun te houden van hun kant) en de andere kant vertelt dat het wel gebeurd (met kans op dat het gezegd wordt om de massale steun te houden van hun kant).quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap dat het lastig is, maar zoals je zelf ook zegt, dan maar iedereen vermoorden is ook niet echt een goed alternatief.
Dat idee is ze om te leggen en dat kan alleen als je de stad binnentrekt en hun offensieve capaciteiten lamlegt. Je kan niet 40k gasten met alleen drones, thee van Poetin en inside jobs omleggen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Israël geeft miljarden uit aan intelligence en counter-terrorism. De Mossad zal toch wel een vaag idee hebben van hoe of wat, of niet dan?
Dat maakt het allemaal niet geoorloofd om dan maar miljoenen burgers met een onleefbaar bestaan op te zadelen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja maar dat gaat ook niet... Precisiebombardementen kunnen ook maar tot op zekere hoogte precies zijn. Plus dat de daders de gewoonte hebben om tussen de burgers te gaan zitten. Binnengaan zo eventjes gaat ook niet om 40.000 leden stuk voor stuk aan te pakken.
Zijn er geen ramen in Gaza?quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat idee is ze om te leggen en dat kan alleen als je de stad binnentrekt en hun offensieve capaciteiten lamlegt. Je kan niet 40k gasten met alleen drones, thee van Poetin en inside jobs omleggen.
Dat is dan weer de plus. Die Hamas waarschijnlijk ook in mindere mate gaat treffen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:13 schreef Qarrad het volgende:
Water, voedsel en dergelijk afsluiten is voor mij ook niet te verdedigen trouwens.
Nee, ze moeten even stoppen met vechten. En dat lost niet alles op. Maar dan kunnen de onschuldigen even de grens over en kunnen er hulpgoederen de andere kant op. Liefst wil je natuurlijk ook dat Hamas stopt, maar die zijn niet voor rede vatbaar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:07 schreef Nattekat het volgende:
Je houdt ze wel als enige verantwoordelijk voor het niet aanwezig zijn van een vluchtroute. Want ze moeten even stoppen met terugvechten, dat lost alles op. En verantwoordelijk en schuldig zijn twee termen die heel erg dicht bij elkaar liggen.
Nee dat is het niet.quote:Dat is hetzelfde. Je zegt dat ze moeten stoppen met terugschieten, of bombarderen zoals je het in de tweede helft noemt.
Blij dat je er erkenning in leest. Dat je niks van mij hebt gelezen komt omdat ik mij daar al eerder over heb geuit. Namelijk toen het conflict weer opnieuw oplaaide.quote:Erg fijn dat je nu ook erkent dat ik geen ja-knikker ben. Tot dusver heb ik nog niks van jou gelezen waaruit blijkt dat jij niet blind voor één partij kiest. Of nou ja, tegen één partij.
Even kijken of de clubleiding het met je eens is:quote:Op maandag 16 oktober 2023 21:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En waarom niet? Hij zegt toch niet zoveel bijzonders of iets wat echt niet door beugel kan?
Hamas is de autoriteit in heel Palestina. De Westbank heeft een hele andere autoriteit.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Even los van of Hamas een beweging of een staat is, wie is de autoriteit of overheid in Gaza eigenlijk? Een president, of een spokes person zie ik niet.
Ik dacht dat Hamas de gekozen vertegenwoordiging is.
We zitten weer in het "niet".quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat maakt het allemaal niet geoorloofd om dan maar miljoenen burgers met een onleefbaar bestaan op te zadelen.
Je laatste alinea geeft al duidelijk aan hoe je over Palestijnen denkt en daarmee is de rest van je reactie ook verklaarbaar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waar je even structureel doodleuk overheen stapt is dat HAMAS ervoor kiest om als ratten te vechten, om woontorens en ziekenhuizen te gebruiken als commandopost of tunnelingang, dat HAMAS zich verschanst tussen burgers. En dat HAMAS niet verder is gekomen dan het jaar 1500 en zich zo gedraagt.
Maar iSRaEl m0eT St0pPen! Omdat in 3000 vc er alleen Swaziland palestijnen leefden die een amoebe niet overstegen.
Hou toch op man.
zeker weten. Ik post die fimpjes niet hier, maar veel van die terroristen hebben bodycam op gehad. Daar zie je vrij veel van hun mede terroristen. En als je er eenmaal een paar hebt, is de weg omhoog ook wel te achterhalen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist, alleen maar kritiek leveren is zo makkelijk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We zitten weer in het "niet".
Wat mogen ze wel (dat haalbaar is)?
Is het acceptabel om als staat je te laten aanvallen en dan niks terug te doen? Dat is toch niet realistisch?
Ik begrijp dat zo'n beetje alle deelnemers aan de pogrom gepakt zijn of gedood zijn.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
zeker weten. Ik post die fimpjes niet hier, maar veel van die terroristen hebben bodycam op gehad. Daar zie je vrij veel van hun mede terroristen. En als je er eenmaal een paar hebt, is de weg omhoog ook wel te achterhalen.
Ik geloof er gewoon niet in dat vele burgerslachtoffers maken of niks doen de enige twee opties zijn. Israël is beter dan dat.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We zitten weer in het "niet".
Wat mogen ze wel (dat haalbaar is)?
Is het acceptabel om als staat je te laten aanvallen en dan niks terug te doen? Dat is toch niet realistisch?
Je insinueert een hoop nu.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ze moeten even stoppen met vechten. En dat lost niet alles op. Maar dan kunnen de onschuldigen even de grens over en kunnen er hulpgoederen de andere kant op. Liefst wil je natuurlijk ook dat Hamas stopt, maar die zijn niet voor rede vatbaar.
[..]
Nee dat is het niet.
[..]
Blij dat je er erkenning in leest. Dat je niks van mij hebt gelezen komt omdat ik mij daar al eerder over heb geuit. Namelijk toen het conflict weer opnieuw oplaaide.
Wat storend is is je toonzetting: kleinerend richting Palestijnen, doen alsof ze de zieligheidsindustrie vertegenwoordigen, je ziet Israel als de vertegenwoordiger van de blanke witte man en de Palestijn als de voorkeursmoslim. Letterlijk elke keer als je het topic binnenwalst.
Juist. Hamas is de autoriteit in Gaza.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamas is de autoriteit in heel Palestina. De Westbank heeft een hele andere autoriteit.
Geef dat geloof dan een beetje vorm dan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof er gewoon niet in dat vele burgerslachtoffers maken of niks doen de enige twee opties zijn. Israël is beter dan dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |