Hamas is de autoriteit in heel Palestina. De Westbank heeft een hele andere autoriteit.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Even los van of Hamas een beweging of een staat is, wie is de autoriteit of overheid in Gaza eigenlijk? Een president, of een spokes person zie ik niet.
Ik dacht dat Hamas de gekozen vertegenwoordiging is.
We zitten weer in het "niet".quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat maakt het allemaal niet geoorloofd om dan maar miljoenen burgers met een onleefbaar bestaan op te zadelen.
Je laatste alinea geeft al duidelijk aan hoe je over Palestijnen denkt en daarmee is de rest van je reactie ook verklaarbaar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waar je even structureel doodleuk overheen stapt is dat HAMAS ervoor kiest om als ratten te vechten, om woontorens en ziekenhuizen te gebruiken als commandopost of tunnelingang, dat HAMAS zich verschanst tussen burgers. En dat HAMAS niet verder is gekomen dan het jaar 1500 en zich zo gedraagt.
Maar iSRaEl m0eT St0pPen! Omdat in 3000 vc er alleen Swaziland palestijnen leefden die een amoebe niet overstegen.
Hou toch op man.
zeker weten. Ik post die fimpjes niet hier, maar veel van die terroristen hebben bodycam op gehad. Daar zie je vrij veel van hun mede terroristen. En als je er eenmaal een paar hebt, is de weg omhoog ook wel te achterhalen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Israël geeft miljarden uit aan intelligence en counter-terrorism. De Mossad zal toch wel een vaag idee hebben van hoe of wat, of niet dan?
Juist, alleen maar kritiek leveren is zo makkelijk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We zitten weer in het "niet".
Wat mogen ze wel (dat haalbaar is)?
Is het acceptabel om als staat je te laten aanvallen en dan niks terug te doen? Dat is toch niet realistisch?
Ik begrijp dat zo'n beetje alle deelnemers aan de pogrom gepakt zijn of gedood zijn.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
zeker weten. Ik post die fimpjes niet hier, maar veel van die terroristen hebben bodycam op gehad. Daar zie je vrij veel van hun mede terroristen. En als je er eenmaal een paar hebt, is de weg omhoog ook wel te achterhalen.
Ik geloof er gewoon niet in dat vele burgerslachtoffers maken of niks doen de enige twee opties zijn. Israël is beter dan dat.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We zitten weer in het "niet".
Wat mogen ze wel (dat haalbaar is)?
Is het acceptabel om als staat je te laten aanvallen en dan niks terug te doen? Dat is toch niet realistisch?
Je insinueert een hoop nu.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ze moeten even stoppen met vechten. En dat lost niet alles op. Maar dan kunnen de onschuldigen even de grens over en kunnen er hulpgoederen de andere kant op. Liefst wil je natuurlijk ook dat Hamas stopt, maar die zijn niet voor rede vatbaar.
[..]
Nee dat is het niet.
[..]
Blij dat je er erkenning in leest. Dat je niks van mij hebt gelezen komt omdat ik mij daar al eerder over heb geuit. Namelijk toen het conflict weer opnieuw oplaaide.
Wat storend is is je toonzetting: kleinerend richting Palestijnen, doen alsof ze de zieligheidsindustrie vertegenwoordigen, je ziet Israel als de vertegenwoordiger van de blanke witte man en de Palestijn als de voorkeursmoslim. Letterlijk elke keer als je het topic binnenwalst.
Juist. Hamas is de autoriteit in Gaza.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamas is de autoriteit in heel Palestina. De Westbank heeft een hele andere autoriteit.
Geef dat geloof dan een beetje vorm dan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof er gewoon niet in dat vele burgerslachtoffers maken of niks doen de enige twee opties zijn. Israël is beter dan dat.
Je kan ook van die veronderstelling uitgaan en nika doen. En daarmee mensen laten creperen. Of goodwill tonen en het een kans geven, onder supervisie van waarnemers bij de grens.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoe realistisch is dat? En dan? Hamas vlucht vrolijk mee en komt net zo vrolijk weer mee terug. Ondertussen schieten ze ook vrolijk een beetje verder en dat moet men maar laten gebeuren?
En oh ja, de helft blijft zitten al dan niet op aandringen van Hamas. Er is nu enkele keren zo'n corridor geopend en dit is hoe het verliep.
Ik snap het punt prima. Ik begrijp best waar de wederzijdse agressie vandaan komt, en ik erken ook het recht van de Palestijnen om zichzelf te verdedigen, maar wat we vorige week gezien hebben heeft gewoon niks met zelfverdediging te maken. Als Palestijnse bewoners van de Westoever met een dubbelloops jachtgeweer Israëlische kolonisten verjagen die hun land komen stelen zul je me echt niet horen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:05 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet. Op het einde leg ik het uit: door de constante toename van nederzettingen en kolonisten heeft de Palestijn die niet voor gewapend verzet daartegen is geen enkel argument tegen de Palestijn die daar wel voor is. For the record, het gewapende verzet is ook in de Westbank aan een opmars bezig. Hoe komt dat? Er is geen enkel uitzicht meer op enige politieke oplossing in het conflict, de nederzettingen breiden al jarenlang uit laat staan de gebieden die volledig geïsoleerd zijn en worden en waar je als Palestijn als je 2km verderop moet reizen je urenlang bij allerlei ingangen staat (waar kolonisten of bewoners van nederzettingen geen last van hebben)…etc etc….jij hebt nog niet de waarschuwingen gelezen van allerlei analisten voor een nieuwe intifada vanuit Westbank op deze situatie? Nog een feit…Hamas wint aan aanhang in de Westbank, Google het maar. Het is gestoord om het los te zien van de bredere situatie. Het gaat hier niet om de vraag wat Hamas heeft gedaan en of het walgelijk is. Ja het is terrorisme. Maar de condities zijn nu zo gevormd door Israëlische regeringen waarbij Palestijnen die voor gewapend verzet zijn gewoon betere argumenten hebben “dan de losers die geweld hebben afgezworen maar hun gebied alleen meer verder is gekoloniseerd”.
Twee kanten zijn met elkaar aan het vechten, maar één kant moet even klappen incasseren. Als je ze niet verantwoordelijk houdt, waarom moet dan alleen Israël stoppen met vechten?quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ze moeten even stoppen met vechten. En dat lost niet alles op. Maar dan kunnen de onschuldigen even de grens over en kunnen er hulpgoederen de andere kant op. Liefst wil je natuurlijk ook dat Hamas stopt, maar die zijn niet voor rede vatbaar.
Je zegt dat ze moeten stoppen met het schieten van raketten. Bijna alle raketten worden geschoten op installaties die vlak daarvoor nog gebruikt zijn om op Israël te schieten, want dat zijn makkelijke doelwitten.quote:[..]
Nee dat is het niet.
Weet je wat, bekijk het maar met je achterlijke insunaties. Ik weet al wat voor type je bent, je bent mijn tijd niet waard.quote:[..]
Blij dat je er erkenning in leest. Dat je niks van mij hebt gelezen komt omdat ik mij daar al eerder over heb geuit. Namelijk toen het conflict weer opnieuw oplaaide.
Wat storend is is je toonzetting: kleinerend richting Palestijnen, doen alsof ze de zieligheidsindustrie vertegenwoordigen, je ziet Israel als de vertegenwoordiger van de blanke witte man en de Palestijn als de voorkeursmoslim. Letterlijk elke keer als je het topic binnenwalst.
Los van het feit dat ze heel veel intelligence krijgen vanuit Arabische landen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
zeker weten. Ik post die fimpjes niet hier, maar veel van die terroristen hebben bodycam op gehad. Daar zie je vrij veel van hun mede terroristen. En als je er eenmaal een paar hebt, is de weg omhoog ook wel te achterhalen.
Die zullen wel stevig ondervraagd worden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik begrijp dat zo'n beetje alle deelnemers aan de pogrom gepakt zijn of gedood zijn.
Ik denk niet dat ik gekwalificeerd ben om de Mossad of het Israëlische leger tips te gaan geven over hoe ze terrorisme moeten bestrijdenquote:Op maandag 16 oktober 2023 23:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Geef dat geloof dan een beetje vorm dan.
Ik snap er echt de ballen van verder hoorquote:Op maandag 16 oktober 2023 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist. Hamas is de autoriteit in Gaza.
Dus die lijnen lijken me wel te achterhalen.
Maar wel nodig. Ik kan er ook niet bij dat er geen andere oplossing is dan alles en iedereen maar dood te bombarderen. Ik ben geen militair expert, dus ik vraag maar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist, alleen maar kritiek leveren is zo makkelijk.
In 2006. Toen zag de wereld er heel anders uit. Vlak na die verkiezingen heeft Hamas met geweld de macht gepakt en we zijn nu bijna 20 jaar veder en er zijn al die tijd geen verkiezingen geweestquote:Op maandag 16 oktober 2023 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Even los van of Hamas een beweging of een staat is, wie is de autoriteit of overheid in Gaza eigenlijk? Een president, of een spokes person zie ik niet.
Ik dacht dat Hamas de gekozen vertegenwoordiging is.
En ik hamas maar in caps lock typen..quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je laatste alinea geeft al duidelijk aan hoe je over Palestijnen denkt en daarmee is de rest van je reactie ook verklaarbaar.
En dan nog wordt Israel iedere dag beschoten met raketten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Los van het feit dat ze heel veel intelligence krijgen vanuit Arabische landen.
Het is inderdaad nogal defaitistisch. Dat roept dit conflict ook wel op. Dus ja, je hebt gelijk: de keuze is maak je de humanere keuze met het risico/de zekerheid dat Hamas daarmee aan de haal gaat of maak je de onmenselijke keuze waarmee je tienduizenden burgers meeneemt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan ook van die veronderstelling uitgaan en nika doen. En daarmee mensen laten creperen. Of goodwill tonen en het een kans geven, onder supervisie van waarnemers bij de grens.
Het is een soort maffia, je kunt geen medicijnen krijgen of winkel openen, zonder goedkeuring van hun. je moet loyaal zijn. Las ik hier.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap er echt de ballen van verder hoor
Hamas is democratisch verkozen, dat werd nergens erkend, burgeroorlog volgde, oude regering behoudt controle over de Westbank, terroristische tak van Hamas neemt Gaza over.
Kijk maar uit, straks word je er nog van beschuldigd Israel als de vertegenwoordiger van de blanke witte man te zien.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En ik hamas maar in caps lock typen..
Het punt dat ik probeer te maken is dat alle terroristische ellende wat uit dat wespennest Gaza komt maar in bredere context wordt getrokken.
Waardoor sommigen hier cultureel/religieus terrorisme als levensvatbare oplossing zien. Dat is gewoon ziekelijk.
Maar oh jee, er sneuvelt een woontoren...
Je zoon wordt vast al vroeg beïnvloed en dan krijg je van die situaties waarbij er zelfs iemand bij je thuis woont, uit je lichaam is gekomen en je in de gaten houdt voor Hamas. Misschien kijk ik teveel films.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een soort maffia, je kunt geen medicijnen krijgen of winkel openen, zonder goedkeuring van hun. je moet loyaal zijn. Las ik hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |