abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210980015
quote:
9s.gif Op maandag 16 oktober 2023 22:34 schreef Ali_boo het volgende:
Just wauw

[ twitter ]
Dit soort monsterlijke propaganda hebben we zelfs vlak na 9/11 niet gezien.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210980026
Boots on the ground *O*

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 23:35:35 #228
236264 crew  capricia
pi_210980038
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kijk maar uit, straks word je er nog van beschuldigd Israel als de vertegenwoordiger van de blanke witte man te zien.

Ik snap echt niet dat mensen alleen maar in hokjes kunnen denken. Ze hebben een bepaald vooroordeel over alles en iedereen, en de rest moet in die hokjes passen. Moslims zijn een minderheid in Nederland, worden in de Westbank ook onderdrukt. Die zijn dus zielig. En hop, Israël is het kwaad in een totaal ander conflict. Geen nuance is mogelijk. Dat soort figuren moeten vooral geen podium krijgen, dat polariseert de boel alleen maar verder dan het al lis.
Weet je, toen Heineken ontvoerd werd, wist op een gegeven moment half Amsterdam dat de ontvoerders ook bij de Blaffende Vis zaten (een lokaal cafeetje in de Jordaan) omdat ze na het borrelen zeiden "even Heineken te eten moesten geven".
Je gaat me niet vertellen dat 150 ontvoerde Israeli niet bekend zijn bij grote delen van de bevolking in Gaza. Zoiets houd je niet verborgen.
Hamas is terreur en is als de maffia. Het zit door heel de bevolking heen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:36:15 #229
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210980049
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je zoon wordt vast al vroeg beïnvloed en dan krijg je van die situaties waarbij er zelfs iemand bij je thuis woont, uit je lichaam is gekomen en je in de gaten houdt voor Hamas. Misschien kijk ik teveel films.
Ik denk dat het inderdaad tot een situatie à la de Stasi is verworden waarbij alles onder controle staat van de partij. De Stasi had op een gegeven moment een kwart van het land op de loonlijst staan.

Hamas zorgt voor je als je familielid omkomt. Hamas controleert wie toegang heeft tot de zorg. Hamas geeft toelages aan gezinnen per gesluierd gezinslid, en dan van een orde van grootte waarbij het je magere inkomen echt over de streep kan trekken.

Het gevolg is dat precies zichtbaar is welke familie loyaal/afhankelijk is. Hamas zorgt niet voor de niet-loyale Gazanen.

Vergeet niet dat aanvankelijk 90% van Hamas liefdadigheid was voor mensen die verder niks hadden.
pi_210980052
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:34 schreef Slayage het volgende:
Boots on the ground *O*

[ twitter ]
Is al voorbij gekomen en is niet waar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 23:37:41 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210980063
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Weet je, toen Heineken ontvoerd werd, wist op een gegeven moment half Amsterdam dat de ontvoerders ook bij de Blaffende Vis zaten (een lokaal cafeetje in de Jordaan) omdat ze bij het borrelen zeiden "even Heineken te eten moesten geven".
Je gaat me niet vertellen dat 150 ontvoerde Israeli niet bekend zijn bij grote delen van de bevolking in Gaza. Zoiets houd je niet verborgen.
Angstcultuur hè. De nazi's konden ook vrij hun gang zijn, maar na de bevrijding was heel Duitsland op eens tegen die nazi's.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210980065
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:02 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is deze dan. :?

Saudische schrijver.
Volgens deze man behoort Palestina volgens de Kuran tot Issac (Israël), de broer van Ismail (Arabieren).
Maar waar komen jullie vandaan, Palestijnen? Jullie zijn oorspronkelijk Mongolen, Turkmenen, zigeuners en Circassiërs.

Ah, hij heeft vaker zijn zegje gedaan over de Palestijnen, zie ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen eigen wikipage. Da's dan weer jammer.

Interessant, interessant. Ik ga er morgenavond meer over lezen. c_/
Eerst even slapen en werken morgen. :z

Zul je net zien dat de grondinvasie aanvangt natuurlijk.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_210980068
quote:

[..]
Weet je, toen Heineken ontvoerd werd, wist op een gegeven moment half Amsterdam dat de ontvoerders ook bij de Blaffende Vis zaten (een lokaal cafeetje in de Jordaan) omdat ze na het borrelen zeiden "even Heineken te eten moesten geven".
dus de hele Jordaan was ook de maffia
Groot fan van User Wotte
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:38:43 #234
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210980074
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kijk maar uit, straks word je er nog van beschuldigd Israel als de vertegenwoordiger van de blanke witte man te zien.

Ik snap echt niet dat mensen alleen maar in hokjes kunnen denken. Ze hebben een bepaald vooroordeel over alles en iedereen, en de rest moet in die hokjes passen. Moslims zijn een minderheid in Nederland, worden in de Westbank ook onderdrukt. Die zijn dus zielig. En hop, Israël is het kwaad in een totaal ander conflict. Geen nuance is mogelijk. Dat soort figuren moeten vooral geen podium krijgen, dat polariseert de boel alleen maar verder dan het al lis.
Er is inderdaad stevig wat projectie wat zijn beslag krijgt tijdens dit conflict.

Het is klaarblijkelijk erg moeilijk om het zuiver bij de feiten te houden: Het IDF wil een terroristische organisatie opgerollen in zwaar bevolkt gebied.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_210980078
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:19 schreef Janneke141 het volgende:

Maar zelfs dan. Het geweld van eender welke kant lokt telkens opnieuw (al dan niet gelegitimeerd) geweld van de andere kant uit, en geen van beide partijen zal de eerste zijn om te zeggen 'wij passen, laten we naar de onderhandelingstafel gaan'. En zelfs als dat al zou lukken, en er komt een of ander bestand en een tweestatenoplossing, zelfs dan wordt dat nooit stabiel omdat zowel de extremistische Palestijnen als de ultrarechtse Israëli's de andere partij zullen blijven aanvallen.
Dit is wel de kern van het probleem. Ik heb het al eens vaker gezegd, maar zelfs als ik Israël op een of andere manier kon dwingen om terug te keren naar de grenzen van pre-1967 zou ik het waarschijnlijk nog niet doen. Simpelweg omdat extremisten als Hamas en Hezbollah in dat gat zouden springen.

Israël heeft het echter nagelaten om de Fatah te belonen voor hun coöperatievere houding. Extremisten zoals Netanyahu hebben er juist misbruik van gemaakt. En dat is helaas wel waarom het afslachten van burgers schijnbaar op steeds minder afkeuring van Palestijnen kan rekenen.
Incelfrikandel
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:39:36 #236
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210980083
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat het inderdaad tot een situatie à la de Stasi is verworden waarbij alles onder controle staat van de partij. De Stasi had op een gegeven moment een kwart van het land op de loonlijst staan.

Hamas zorgt voor je als je familielid omkomt. Hamas controleert wie toegang heeft tot de zorg. Hamas geeft toelages aan gezinnen per gesluierd gezinslid, en dan van een orde van grootte waarbij het je magere inkomen echt over de streep kan trekken.

Het gevolg is dat precies zichtbaar is welke familie loyaal/afhankelijk is. Hamas zorgt niet voor de niet-loyale Gazanen.

Vergeet niet dat aanvankelijk 90% van Hamas liefdadigheid was voor mensen die verder niks hadden.
Zo zijn ze natuurlijk deels aan de macht gekomen, huizen geven, werk geven, vervolgens afhankelijk van ze zijn. Nu ook nog je huis kwijt. Hamas, IS, Bokoe Haram, Og3ne; Al Qaida...dat ze allemaal maar snel naar het hiernamaals mogen gaan.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_210980085
Ook is die situatie totaal niet vergelijkbaar aangezien Cor van Hout een behoorlijk aandachtsgeile alcoholist was. Niet het idee dat je zo iemand bij hamas ziet
Groot fan van User Wotte
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:40:17 #238
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210980092
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Angstcultuur hè. De nazi's konden ook vrij hun gang zijn, maar na de bevrijding was heel Duitsland op eens tegen die nazi's.
Duitsland is bij uitstek een land dat haar verleden niet uit de weg is gegaan. De schaamte was enorm en wordt actief gecultiveerd. Zo hebben ze zich weer kunnen profileren op den duur als betrouwbare partij.

Dat mis ik bij beide partijen in dit conflict.
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:40:57 #239
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210980097
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zo zijn ze natuurlijk deels aan de macht gekomen, huizen geven, werk geven, vervolgens afhankelijk van ze zijn. Nu ook nog je huis kwijt. Hamas, IS, Bokoe Haram, Og3ne; Al Qaida...dat ze allemaal maar snel naar het hiernamaals mogen gaan.
Og3ne ook ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:41:29 #240
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210980101
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Og3ne ook ??
Grapje op zijn tijd moet kunnen, toch? Het was er een voor de echte lezers. Ik dacht aan allerlei namen, zoals die dochter van Hazes, maar dat was te opzichtig.
pi_210980114
Een Franse Israeli

twitter

Hamas releases the first video of an Israeli taken hostage on October 7th during the Palestinian militant group's assault on communities surrounding the Gaza border.

The video shows 21-year-old Maya Sham, a dual French-Israeli national, saying: "I am is Maya Sham, I'm twenty-one years old from Shoham. Right now, I'm in Gaza. I came back early on Saturday morning from a party in Sderot. I was seriously injured in the hand. They brought me to Gaza, and they took me to the hospital here. They've been taking care of me, providing medication. I'm just asking that you bring me back home as soon as possible to my family, my parents, my siblings. Please get me out of here as quickly as possible."

Following the video's release, Sham's family conveyed that they were "very happy."
The video was released on Hamas' Telegram channel shortly after Abu Obeida, the spokesperson for Hamas' military wing, issued a statement saying that that the group is holding holds approximately 200 Israeli captives, with dozens being held by different factions.

Abu Obeida also claimed that the captives are treated with dignity and respect, adding that 22 of the captives were killed in airstrikes by the Israeli air force in the Gaza Strip.
-Rabia Al-Basri
pi_210980124
twitter
-Rabia Al-Basri
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 23:45:14 #243
236264 crew  capricia
pi_210980131
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:38 schreef Tjacka het volgende:

[..]
dus de hele Jordaan was ook de maffia
Die werden dan ook gepakt.. :D
Ik leg je uit hoe een structuur werkt, zelfs bij 1 gegijzelde. Laat staan 150, op zo'n klein gebied. Een deel van de Palestijnse burgers weten echt wel waar die mensen zitten. En niemand trekt zijn bek open? Heel bijzonder...
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 23:47:18 #244
236264 crew  capricia
pi_210980155
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja, de innocent bystander. Die alles mogelijk maakt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210980179
quote:

[..]
Ik denk dat Israël ook al lang via informanten uit Gaza weet waar die mensen zo'n beetje gevangen gehouden worden.

Maar probeer maar eens een kleine 200 mensen gelijktijdig te bevrijden als de gijzelaars hen het mes op de keel houdt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 23:49:57 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210980180
quote:
17s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:44 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Het leuke van dit soort achterlijke waanbeelden moet zijn dat één Palestina gewoon onmogelijk kan gebeuren, zelfs als je heel Israël ertussenuit haalt. Dat wordt gewoon een failed state constant in burgeroorlog.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210980197
De Britten blijven doorgaan met het vergoelijken van de wandaden

twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:52:09 #248
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210980201
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het leuke van dit soort achterlijke waanbeelden moet zijn dat één Palestina gewoon onmogelijk kan gebeuren, zelfs als je heel Israël ertussenuit haalt. Dat wordt gewoon een failed state constant in burgeroorlog.
Beetje zoals het "rebellen" gebied in Syrië. Of Libië.
pi_210980229
twitter
p
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 00:00:55 #250
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210980259
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:51 schreef Slayage het volgende:
De Britten blijven doorgaan met het vergoelijken van de wandaden

[ twitter ]
Je kunt ze voor de rechter slepen, maar ik ben bang dat er vreselijke dingen gaan gebeuren. Iedereen maakt er een 'zij tegen wij' van en dat kunnen sommige mensen niet aan. Kijk naar dat incident in Amerika en kijk naar de vele acties van terreur in de afgelopen en aankomende tijd.

Ik heb niet het idee dat het roepen van 'propaganda', wat nogal het modewoord is van de laatste tijd, op enige manier een constructieve discussie op gang brengt. Wat we met zijn alle willen is gewoon buiten kunnen lopen zonder dat een of andere barbaar ons van het leven komt beroven over iets dat zich ver van ons land afspeelt. Mensen geven hun mening en, zoals altijd bij meningen, gaan daar meningen tussen zitten waar je het mee eens bent of niet. Maar vergis je niet, de angst is op het moment erg groot en bij elke actie wordt ie alleen nog maar groter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')