Niet mee eens.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar zijn afdoende timeframes voor. Israel heeft en houdt nog steeds de mogelijkheid om zich te verdedigen.
Gaat lastig als er complete woonwijken naar de tyfus zijn gebombardeerd.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:24 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die blijven roepen dat Isral civiele doelwitten raakt zijn vermoeiend. Bewijs leveren ho maar.
En dan gaat Egypte zorgen dat er geen Hamas zit?quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:12 schreef Salina het volgende:
[..]
Geen nood, ik brouw wel ff een oplossing bij elkaar.
Al zal het in de praktijk altijd wel hier op uitkomen in dit conflict:
[ afbeelding ]
[..]
Ik dnk (maar dat staat niet letterlijk in het artikel van de WSJ voor zover ik snel even scande) dat Egypte in ieder geval een soort safe zone bij die grens wil hebben, een staakt-het-vuren in het zuiden van Gaza dus. Maar goed, dat is maar een aanname.
Omdat die hiermee Bibi in een negatief daglicht plaatst, daaromquote:Op maandag 16 oktober 2023 22:17 schreef Slayage het volgende:
"Vrijheid meningsuiting is heilig y'all"
Weet iemand misschien waarom dit antisemitisch zou zijn?
[ twitter ]
Die raketten uitschakelen mogen ze blijven doen. Daar hebben ze de Iron Dome voor. Dat staat los van een tijdelijke stop op actief bombarderen van mogelijke doelwitten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet mee eens.
We hebben allemaal de beelden gezien van de tunnels waar de raketten van Hamas opgeslagen liggen. Als Hamas zich daar tussen de burgerbevolking in het zuiden bevindt en er zijn raketten in tunnels, hoe denk jij dat Israel zich zou moeten verdedigen?
Het is een hell of a job. En er zijn alleen maar slechte uitkomsten. Maar Israel heeft het recht om die raketten uit te schakelen.
Al zullen ze hier verfoeid worden, want burgerslachtoffers.
Ja dus? Wie roept bewijst.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gaat lastig als er complete woonwijken naar de tyfus zijn gebombardeerd.
Hey, een normale post. Dit is uiteraard niet antisemitisch, het is een cartoon over een politicus.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:17 schreef Slayage het volgende:
"Vrijheid meningsuiting is heilig y'all"
Weet iemand misschien waarom dit antisemitisch zou zijn?
[ twitter ]
Ja ik weet het ook niet joh; ben blij dat ik de beslissingen niet hoef te nemen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat als daar tunnels of Hamas zitten? Of Hamas neemt gijzelaars mee.
Het is toch niet reel om zoiets te beloven.
Je snapt dat niet terugschieten een gigantisch, en dat kan ik niet genoeg benadrukken, strategisch nadeel is?quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die raketten uitschakelen mogen ze blijven doen. Daar hebben ze de Iron Dome voor. Dat staat los van een tijdelijke stop op actief bombarderen van mogelijke doelwitten.
Wouw.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die raketten uitschakelen mogen ze blijven doen. Daar hebben ze de Iron Dome voor. Dat staat los van een tijdelijke stop op actief bombarderen van mogelijke doelwitten.
Ook in zo'n geval mag er geen wanverhouding bestaan tussen het militaire doelwit en bijkomende civiele schade.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet mee eens.
We hebben allemaal de beelden gezien van de tunnels waar de raketten van Hamas opgeslagen liggen. Als Hamas zich daar tussen de burgerbevolking in het zuiden bevindt en er zijn raketten in tunnels, hoe denk jij dat Israel zich zou moeten verdedigen?
Het is een hell of a job. En er zijn alleen maar slechte uitkomsten. Maar Israel heeft het recht om die raketten uit te schakelen.
Al zullen ze hier verfoeid worden, want burgerslachtoffers.
Dat klopt. Maar ik ging ervanuit dat het over de bombardementen ging eigenlijk. De huidige geweldsexplosie komt natuurlijk puur door de aanval van Hamas.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Breng de nuane dan wel even wat verder. Dit conflict is niet begonnen met de aanval van Hamas. Het conflict duurt al een paar jaartjes... zegmaar
Iron Dome lost het probleem van schroot en missers niet op. Daarnaast heeft Isral niet een oneindige voorraad munitie. Er is geen oorlogsrecht dat stelt dat je niet lanceerinstallaties zou mogen raken en het is absurd om dat niet te doen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je raketten in een school verstopt is het geen school meer, dan is het een militair gebouw. Dat geldt voor alles. Hamas heeft er een volkssport van gemaakt om burgers als menselijk schild te gebruiken, dus je moet vooral niet onderschatten hoe ver ze daarmee gegaan kunnen zijn.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Hele woonwijk is geen civiel doelwit zelfs als er misschien wel Hamas strijders waren?
Vooralsnog blijkt dat de Iron Dome uitstekend werk verricht.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je snapt dat niet terugschieten een gigantisch, en dat kan ik niet genoeg benadrukken, strategisch nadeel is?
Ontwapenen ze zich dan?quote:Op maandag 16 oktober 2023 21:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een vrije Palestijnse staat is winnen.
gijzelaars eruit en voedsel erin bedoel jequote:Op maandag 16 oktober 2023 22:28 schreef Salina het volgende:
Denk uiteindelijk dat er morgen of uiterlijk overmorgen toch wel een akkoord wordt bereikt onder druk. Hulpgoederen Gaza in, buitenlandse Palestijnen Egypte in.
Ziekenhuizen hebben heel dringend elektriciteit en goederen nodig, zei een dame van dacht ik AzG of RK vandaag nog bij Sophie en Khalid (?).
Netanyahu is gewoon een vage pipo die gauw moet oprotten ja. Mja, dat is niet zozeer aan ons. Hopen dat ze hem politiek toch ten val kunnen brengen zodra dit over is. Op korte termijn gaat er niks gebeuren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar met Netanyahu of eender zo'n type als leider komt er sowieso never nooit niet iets dat ook maar riekt naar vrede.
Dat risico kan je zeer goed beperken door er een beperkt tijdspad aan te verbinden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Iron Dome lost het probleem van schroot en missers niet op. Daarnaast heeft Isral niet een oneindige voorraad munitie. Er is geen oorlogsrecht dat stelt dat je niet lanceerinstallaties zou mogen raken en het is absurd om dat niet te doen.
Vraag: heb je de foto's van Raqqa en Mosul gezien die ik had gepost?
En een complete raket lanceer-installatie op het dak? Of een Hamas hoofdkwartier in de kelder?quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ook in zo'n geval mag er geen wanverhouding bestaan tussen het militaire doelwit en bijkomende civiele schade.
Simpel gezegd, een ziekenhuis met 1000 patienten bombarderen omdat er 1 rakket (die vaak zelf geen schade aanrichten) vanaf het dak wordt afgevuurd is niet propoetioneel.
Dit is de kromste beredenering die ik vandaag in dit topic gelezen heb.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vooralsnog blijkt dat de Iron Dome uitstekend werk verricht.
Heb je er wel eens over nagedacht dat Isral munitie voor Iron Dome over moet houden voor als Hezbollah en/of Iran ook raketten gaan afschieten? Wat neerstortend schroot doet? Dat geen enkele luchtafweer onfeilbaar is?quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, wat denk je zelf?quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze geen leger mogen hebben?
De kromste die ik heb gezien is de vraag om bewijs dat civiele doelen gebombardeerd worden terwijl er complete woonwijken naar de tyfus zijn gebombardeerd.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is de kromste beredenering die ik vandaag in dit topic gelezen heb.
Zo werkt bewijslast niet vriend. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De kromste die ik heb gezien is de vraag om bewijs dat civiele doelen gebombardeerd worden terwijl er complete woonwijken naar de tyfus zijn gebonbardeerd.
Maar stel: als onder dat ziekenhuis een gigantische wapenopslagplaats, commando centrum en een belangrijk tunnelnetwerk ligt: is het dan ook niet proportioneel?quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ook in zo'n geval mag er geen wanverhouding bestaan tussen het militaire doelwit en bijkomende civiele schade.
Simpel gezegd, een ziekenhuis met 1000 patienten bombarderen omdat er 1 rakket (die vaak zelf geen schade aanrichten) vanaf het dak wordt afgevuurd is niet propoetioneel.
Dafuqquote:Op maandag 16 oktober 2023 22:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze geen leger mogen hebben?
Neemt niet weg dat er geschoten is op je, en dat je terug mag schieten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Behalve bij de belastingdienst.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo werkt bewijslast niet vriend. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Dat risico kan je ook beperken door als Hamas niet je raketinstallaties in woonwijken neer te zetten maar gewoon op de stukken strand waar geen huizen staan. Je legt nu de verantwoordelijkheid ENKEL bij Isral neer.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat risico kan je zeer goed beperken door er een beperkt tijdspad aan te verbinden.
Nouja die zijn er in overvloed. En ik geloof best dat ze (vooral) Hamasdoelwitten bombarderen zoals hun intel meldt. Die Hamas-hufters zijn zo smerig dat ze zich op civiele plekken verstoppen. Isral schakelt deze uit, de collateral damage nemen ze voor lief en ze doen daar niet heel moeilijk over.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:24 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die blijven roepen dat Isral civiele doelwitten raakt zijn vermoeiend. Bewijs leveren ho maar.
Dat risico is zoals ik al zei zeer goed te beperken, denk aan een zeer beperkt tijdspad. Doe je het niet en blijf je intensief bombarderen, dan moet je niet raar opkijken dat een buurland zulke eisen stelt, voor hun eigen veiligheid.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heb je er wel eens over nagedacht dat Isral munitie voor Iron Dome over moet houden voor als Hezbollah en/of Iran ook raketten gaan afschieten? Wat neerstortend schroot doet? Dat geen enkele luchtafweer onfeilbaar is?
Wat je nu dus stelt is dat Isral enkel raketten zou mogen neerhalen en moet toekijken hoe ze afgeschoten blijven worden? Denk je dat er n land bestaat dat dat zou doen?
Dat geldt helaas niet voor een groot deel van de Palestijnen die geraakt worden door een IDF raket.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo werkt bewijslast niet vriend. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Weet je waar heel jouw argument uiteindelijk op neer komt? Je ziet Isral als enige verantwoordelijke. Waar is jouw afkeuring voor wat Hamas aan het doen is momenteel? Die werken de evacuatie misschien nog meer tegen dan Isral.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat risico is zoals ik al zei zeer goed te beperken, denk aan een zeer beperkt tijdspad. Doe je het niet en blijf je intensief bombarderen, dan moet je niet raar opkijken dat een buurland zulke eisen stelt, voor hun eigen veiligheid.
Waarom leg je de verantwoordelijkheid daarvoor bij Isral? Vind je niet dat Hamas een verantwoordelijkheid heeft richting de Palestijnen?quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat risico is zoals ik al zei zeer goed te beperken, denk aan een zeer beperkt tijdspad. Doe je het niet en blijf je intensief bombarderen, dan moet je niet raar opkijken dat een buurland zulke eisen stelt, voor hun eigen veiligheid.
Ik leg inderdaad de verantwoordelijkheid neer bij een professionele oorlogsvoerende partij. Die alle mogelijke middelen tot zijn beschikking heeft.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat risico kan je ook beperken door als Hamas niet je raketinstallaties in woonwijken neer te zetten maar gewoon op de stukken strand waar geen huizen staan. Je legt nu de verantwoordelijkheid ENKEL bij Isral neer.
Isral heeft een verantwoordelijkheid om niet all-out te gaan en zich te beperken tot militaire doelen, maar heeft het recht zichzelf te verdedigen.
Toen je nog lekker aan het slapen was, had ik mijn afkeur allang al uitgesproken. In vrij duidelijke bewoording. Wanneer heb jij je afkeur uitgesproken voor wat Isral doet en heeft gedaan?quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je waar heel jouw argument uiteindelijk op neer komt? Je ziet Isral als enige verantwoordelijke. Waar is jouw afkeuring voor wat Hamas aan het doen is momenteel? Die werken de evacuatie misschien nog meer tegen dan Isral.
Raqqa, Mosul, Nagasaki, Arnhem, Hiroshima, Berlijn, Dresden. Wat hebben deze steden gemeen?quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik leg inderdaad de verantwoordelijkheid neer bij een professionele oorlogsvoerende partij. Die alle mogelijke middelen tot zijn beschikking heeft.
Leuk om terroristjes erop aan te spreken, maar een kenmerk van terroristen is dat ze schijt hebben aan regeltjes. Wat maakt ons anders dan terroristen? Precies.
Het is een dun lijntje tussen wat is Hamas en wat is een Palestijn, dat zeker. Alleen je ziet dat de Palestijn in de West Bank ongewapend is dus in theorie kan hetquote:
Duitsersquote:Op maandag 16 oktober 2023 22:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Raqqa, Mosul, Nagasaki, Arnhem, Hiroshima, Berlijn, Dresden. Wat hebben deze steden gemeen?
Je doet anders niets anders dan Isral als enige verantwoordelijke bestempelen hier. Alles ligt aan Isral en Isral is zogenaamd de enige die dit kan stoppen. Dat Hamas ondertussen ook actief bezig is met evacuaties tegenwerken? Klein detail, ook de schuld van Isral waarschijnlijk. Je hebt tunnelvisie, en dat belachelijke idee dat Isral dan maar moet stoppen met zichzelf verdedigen vloeit daar direct uit. Als je een goede discussie wil, sta je ook open voor andere invalshoeken.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Toen je nog lekker aan het slapen was, had ik mijn afkeur allang al uitgesproken. In vrij duidelijke bewoording. Wanneer heb jij je afkeur uitgesproken voor wat Isral doet en heeft gedaan?
Dat we van allen achteraf dachten: dat was toch geen goed idee.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Raqqa, Mosul, Nagasaki, Arnhem, Hiroshima, Berlijn, Dresden. Wat hebben deze steden gemeen?
Isral heeft dat recht ja.quote:
En hadden we een alternatief bedacht achteraf?quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat we van allen achteraf dachten: dat was toch geen goed idee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |