Onder de streep is het (wellicht) net zo erg ja. Netanyahu zal hiervan ook vast geen last van zijn geweten krijgen, zo is hij wel.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:14 schreef Droopie het volgende:
[..]
Johan Derksen noemde net dat wat Putin en Bibi doen allebei net zo erg is.
Voetbal wordt gestaakt omdat onschuldige voetbalsupporters zijn doodgeschoten.
6 jarige kinderen in Amerika worden vermoord omdat ze moslim zijn.
Vandaag ben ik na een weekje vakantie weer gaan werken, amper nieuws gevolgd.
Dat was fijn
Wie gaat er op het opgespoten land wonen dan?quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is nog niet eens zo'n slecht idee.
In Singapore zijn ze erachter gekomen dat inpolderen goedkoper en beter werkt dan opspuiten van land.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vond het opspuiten van land door nederlanders wel een goed idee van iemand hier. Een groot gebied in zee waar ze een vrije staat kunnen bouwen.
Nee hoor, gewoon weer een radicaal die in een Europees land 'orde op zaken komt stellen'.quote:
Breng de nuane dan wel even wat verder. Dit conflict is niet begonnen met de aanval van Hamas. Het conflict duurt al een paar jaartjes... zegmaarquote:Op maandag 16 oktober 2023 22:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Onder de streep is het (wellicht) net zo erg ja. Netanyahu zal hiervan ook vast geen last van zijn geweten krijgen, zo is hij wel.
Belangrijk verschil is wel dat Poetin een land binnenviel dat niks heeft gedaan. Israël werd weldegelijk op gruwelijke wijze aangevallen door de machthebbers van de Gazastrook. Dat Israël dit doet is beter te verklaren dan wat Rusland doet. Daarmee praat ik gedane en toekomstige daden zeker niet goed. Maar het is wel een belangrijke nuance om aan te brengen als je Rusland en Israël nu wilt vergelijken.
Dat klopt, maar met Netanyahu of eender zo'n type als leider komt er sowieso never nooit niet iets dat ook maar riekt naar vrede.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Onder de streep is het (wellicht) net zo erg ja. Netanyahu zal hiervan ook vast geen last van zijn geweten krijgen, zo is hij wel.
Belangrijk verschil is wel dat Poetin een land binnenviel dat niks heeft gedaan. Israël werd weldegelijk op gruwelijke wijze aangevallen door de machthebbers van de Gazastrook. Dat Israël dit doet is beter te verklaren dan wat Rusland doet. Daarmee praat ik gedane en toekomstige daden zeker niet goed. Maar het is wel een belangrijke nuance om aan te brengen als je Rusland en Israël nu wilt vergelijken.
Ja. En wat als er unicorns zitten? Nogmaals het is zeer gebruikelijk om dat soort afspraken te maken.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat als daar tunnels of Hamas zitten? Of Hamas neemt gijzelaars mee.
Het is toch niet reëel om zoiets te beloven.
De verliezer van kop of munt. Of Davidster en halve maan. Dat is eerlijk en objectief. Beide hebben stoten onder de gordel uitgedeeld door de jaren heen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie gaat er op het opgespoten land wonen dan?
Niet mee eens.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar zijn afdoende timeframes voor. Israel heeft en houdt nog steeds de mogelijkheid om zich te verdedigen.
Gaat lastig als er complete woonwijken naar de tyfus zijn gebombardeerd.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:24 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die blijven roepen dat Israël civiele doelwitten raakt zijn vermoeiend. Bewijs leveren ho maar.
En dan gaat Egypte zorgen dat er geen Hamas zit?quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:12 schreef Salina het volgende:
[..]
Geen nood, ik brouw wel ff een oplossing bij elkaar.
Al zal het in de praktijk altijd wel hier op uitkomen in dit conflict:
[ afbeelding ]
[..]
Ik dénk (maar dat staat niet letterlijk in het artikel van de WSJ voor zover ik snel even scande) dat Egypte in ieder geval een soort safe zone bij die grens wil hebben, een staakt-het-vuren in het zuiden van Gaza dus. Maar goed, dat is maar een aanname.
Omdat die hiermee Bibi in een negatief daglicht plaatst, daaromquote:Op maandag 16 oktober 2023 22:17 schreef Slayage het volgende:
"Vrijheid meningsuiting is heilig y'all"
Weet iemand misschien waarom dit antisemitisch zou zijn?
[ twitter ]
Die raketten uitschakelen mogen ze blijven doen. Daar hebben ze de Iron Dome voor. Dat staat los van een tijdelijke stop op actief bombarderen van mogelijke doelwitten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet mee eens.
We hebben allemaal de beelden gezien van de tunnels waar de raketten van Hamas opgeslagen liggen. Als Hamas zich daar tussen de burgerbevolking in het zuiden bevindt en er zijn raketten in tunnels, hoe denk jij dat Israel zich zou moeten verdedigen?
Het is een hell of a job. En er zijn alleen maar slechte uitkomsten. Maar Israel heeft het recht om die raketten uit te schakelen.
Al zullen ze hier verfoeid worden, want burgerslachtoffers.
Ja dus? Wie roept bewijst.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gaat lastig als er complete woonwijken naar de tyfus zijn gebombardeerd.
Hey, een normale post. Dit is uiteraard niet antisemitisch, het is een cartoon over een politicus.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:17 schreef Slayage het volgende:
"Vrijheid meningsuiting is heilig y'all"
Weet iemand misschien waarom dit antisemitisch zou zijn?
[ twitter ]
Ja ik weet het ook niet joh; ben blij dat ik de beslissingen niet hoef te nemen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat als daar tunnels of Hamas zitten? Of Hamas neemt gijzelaars mee.
Het is toch niet reëel om zoiets te beloven.
Je snapt dat niet terugschieten een gigantisch, en dat kan ik niet genoeg benadrukken, strategisch nadeel is?quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die raketten uitschakelen mogen ze blijven doen. Daar hebben ze de Iron Dome voor. Dat staat los van een tijdelijke stop op actief bombarderen van mogelijke doelwitten.
Wouw.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die raketten uitschakelen mogen ze blijven doen. Daar hebben ze de Iron Dome voor. Dat staat los van een tijdelijke stop op actief bombarderen van mogelijke doelwitten.
Ook in zo'n geval mag er geen wanverhouding bestaan tussen het militaire doelwit en bijkomende civiele schade.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet mee eens.
We hebben allemaal de beelden gezien van de tunnels waar de raketten van Hamas opgeslagen liggen. Als Hamas zich daar tussen de burgerbevolking in het zuiden bevindt en er zijn raketten in tunnels, hoe denk jij dat Israel zich zou moeten verdedigen?
Het is een hell of a job. En er zijn alleen maar slechte uitkomsten. Maar Israel heeft het recht om die raketten uit te schakelen.
Al zullen ze hier verfoeid worden, want burgerslachtoffers.
Dat klopt. Maar ik ging ervanuit dat het over de bombardementen ging eigenlijk. De huidige geweldsexplosie komt natuurlijk puur door de aanval van Hamas.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Breng de nuane dan wel even wat verder. Dit conflict is niet begonnen met de aanval van Hamas. Het conflict duurt al een paar jaartjes... zegmaar
Iron Dome lost het probleem van schroot en missers niet op. Daarnaast heeft Israël niet een oneindige voorraad munitie. Er is geen oorlogsrecht dat stelt dat je niet lanceerinstallaties zou mogen raken en het is absurd om dat niet te doen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je raketten in een school verstopt is het geen school meer, dan is het een militair gebouw. Dat geldt voor alles. Hamas heeft er een volkssport van gemaakt om burgers als menselijk schild te gebruiken, dus je moet vooral niet onderschatten hoe ver ze daarmee gegaan kunnen zijn.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Hele woonwijk is geen civiel doelwit zelfs als er misschien wel Hamas strijders waren?
Vooralsnog blijkt dat de Iron Dome uitstekend werk verricht.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je snapt dat niet terugschieten een gigantisch, en dat kan ik niet genoeg benadrukken, strategisch nadeel is?
Ontwapenen ze zich dan?quote:Op maandag 16 oktober 2023 21:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een vrije Palestijnse staat is winnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |