SPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD
Steve Lookner live
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Gefinancieerd door hun decadente broeders in Qatar. "From the sea to the sea."quote:Op maandag 16 oktober 2023 10:55 schreef Jemoederniet het volgende:
Kunnen Nederlandse baggeraarsniet ergens een stukje land opspuiten voor de Palestijnen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Goed plan, bij Qatar lijkt me wel aardig, dan zit meteen het leiderschap van Hamas wat dichterbij hun volgelingen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 10:55 schreef Jemoederniet het volgende:
Kunnen Nederlandse baggeraarsniet ergens een stukje land opspuiten voor de Palestijnen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Nee, dat kan @Chadi wat mij betreft net zo min beweren als dat @Tekaschi kan beweren dat het wel zo is. Er is hierover voor zover ik heb gezien en gelezen geen 100% duidelijkheid. Maar dus zou het beiden sieren om wat nuance aan te brengen en iets niet te brengen als feit wanneer dat niet zo is.quote:Op maandag 16 oktober 2023 10:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Dan is de opmerking van @:Tekaschi mijns inziens wel terecht, als het niet zeker is of het nu wel of niet is gebeurd.
Want dan kan @:Chadi nooit met droge ogen beweren dat het 100% niet is gebeurd.
[..]
Dat laatste ben ik overigens wel met je eens.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Bommelding bij school in Arras waar eerder docent werd doodgestoken
Het houd niet op, je kinderen zouden er maar op school zitten, aan de andere kant ze wonen in Frankrijk is normaal aan het worden daar.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Terug komend op de baby onthoofdingen. Het is die het witte huis terug getrokken dat de president dat Foto's van heeft gezien. Het is door diverse media en journalisten die andere waren ontkracht. Dat er kinderen zijn vermoord is een feit. De onthoofdingen is constant weersproken.![]()
Ik heb wel een filmpje van een door midden gesneden foetus gezien.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:09 schreef Chadi het volgende:
Terug komend op de baby onthoofdingen. Het is die het witte huis terug getrokken dat de president dat Foto's van heeft gezien. Het is door diverse media en journalisten die andere waren ontkracht. Dat er kinderen zijn vermoord is een feit. De onthoofdingen is constant weersproken.
Het verhaal daaromheen was dat ze die uit een gedode zwangere Isralir hebben gesneden.![]()
Nee, wat jij gezien hebt is die stroom aan propaganda die ik ook al een week zie op de social media's. en het was geen pro Trump propaganda of Russische propaganda wat we zagen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:09 schreef Chadi het volgende:
Terug komend op de baby onthoofdingen. Het is die het witte huis terug getrokken dat de president dat Foto's van heeft gezien. Het is door diverse media en journalisten die andere waren ontkracht. Dat er kinderen zijn vermoord is een feit. De onthoofdingen is constant weersproken.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Omdat het westen zo'n 80 jaar geleden zat met gewetenswroeging hebben ze het gedrocht Israel gecreerd.
Dat hetzelfde westen nu hun keuze van 80 jaar geleden probeert te verdedigen is ergens te begrijpen maar betreurenswaardig.
Een holocaust is verschrikkelijk en zoiets mag nooit meer voorkomen, het is echter ook geen excuus om decenia later het gedrag van veel israeli goed te keuren.![]()
Dat maakt het natuurlijk een stuk minder erg.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:09 schreef Chadi het volgende:
Terug komend op de baby onthoofdingen. Het is die het witte huis terug getrokken dat de president dat Foto's van heeft gezien. Het is door diverse media en journalisten die andere waren ontkracht. Dat er kinderen zijn vermoord is een feit. De onthoofdingen is constant weersproken.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2023 11:10:56 ]![]()
Zoiets:quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:02 schreef nixxx het volgende:
[..]
Goed plan, bij Qatar lijkt me wel aardig, dan zit meteen het leiderschap van Hamas wat dichterbij hun volgelingen.![]()
![]()
Oja, je mag geen hele stukken delen. Dan maar even zo.
‘Zo ziet etnische zuivering eruit’ – terwijl iedereen naar Gaza kijkt, verjagen Joodse kolonisten bewoners van de WestoeverStukje annexatie.quote:Gemaskerde kolonisten
Op de hele Westoever heeft dat al geleid tot eenzijdig geweld van Isralirs tegen Palestijnen. Volgens persbureau AP zijn daarbij 54 mensen om het leven gekomen. Zo werden woensdag in het stadje Qusra drie Palestijnse burgers zomaar doodgeschoten door gemaskerde kolonisten. Bij de begrafenis de volgende dag vermoordden ze er nog twee. Vrijdag werd in het dorp At-Tuwani een man neergeschoten door een kolonist, nota bene in gezelschap van een Isralische soldaat. De linkse krant Haaretz maakte melding van het geweld, de rest van de Isralische media negeerde het.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
En wat doe jij eigenlijk in NL? Moet jij niet wonen in je eigen gestolen land in het midden oosten? Ben je in NL om mensen te overtuigen jouw etno-staatje steeds maar te steunen? En tegelijkertijd mag NL geen etno-staat zijn volgens jou.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:07 schreef Tekaschi het volgende:
Bommelding bij school in Arras waar eerder docent werd doodgestoken
Het houd niet op, je kinderen zouden er maar op school zitten, aan de andere kant ze wonen in Frankrijk is normaal aan het worden daar.![]()
De schuld van het westen dus. Oh en van Israel natuurlijk. Palestijnen zijn onschuldig, hebben geen bloed aan hun handen, en zijn eeuwig slachtoffer. Duidelijk. Denk dat dit inderdaad de denkwijze van de anti-Israel brigade wel dekt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:10 schreef Grotehengst het volgende:
Omdat het westen zo'n 80 jaar geleden zat met gewetenswroeging hebben ze het gedrocht Israel gecreerd.
Dat hetzelfde westen nu hun keuze van 80 jaar geleden probeert te verdedigen is ergens te begrijpen maar betreurenswaardig.
Een holocaust is verschrikkelijk en zoiets mag nooit meer voorkomen, het is echter ook geen excuus om decenia later het gedrag van veel israeli goed te keuren.![]()
Dat is al feitelijk onjuist, de Britten met name hebben de immigratie en stichting decennia lang tegengewerkt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:10 schreef Grotehengst het volgende:
Dat hetzelfde westen nu hun keuze van 80 jaar geleden probeert te verdedigen is ergens te begrijpen maar betreurenswaardig.Dat is ook een hele simplistische open deur om in te trappen waarmee je eigenlijk niks zegt behalve dat je twee zaken met elkaar verbindt waar inmiddels 75 jaar aan haken en ogen tussen is gegroeid.quote:Een holocaust is verschrikkelijk en zoiets mag nooit meer voorkomen, het is echter ook geen excuus om decenia later het gedrag van veel israeli goed te keuren.![]()
Er zit aan beide kanten bloed aan de handen. Als je mensen als beesten gaat behandelen ga je ook beesten creeren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:19 schreef damsco het volgende:
[..]
De schuld van het westen dus. Oh en van Israel natuurlijk. Palestijnen zijn onschuldig, hebben geen bloed aan hun handen, en zijn eeuwig slachtoffer. Duidelijk. Denk dat dit inderdaad de denkwijze van de anti-Israel brigade wel dekt.
Dat vervolgens het westen ogenschijnlijk stijf achter Israel ging (!) staan is onbegrijpelijk. Gelukkig is die onvoorwaardelijke steun vrij snel ingetrokken.![]()
Dat is feitelijk helemaal niet onjuist. Ja, er waren tegenwerpingen, en inderdaad van bijvoorbeeld GB, maar er was ook een grote steun vanuit het Westen. Om het eigen geweten ogenschijnlijk schoon te krijgen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is al feitelijk onjuist, de Britten met name hebben de immigratie en stichting decennia lang tegengewerkt.
[..]
Dat is ook een hele simplistische open deur om in te trappen waarmee je eigenlijk niks zegt behalve dat je twee zaken met elkaar verbindt waar inmiddels 75 jaar aan haken en ogen tussen is gegroeid.
Het is dan net zo simplistisch dat wanneer je als antisemiet wordt bestempeld wanneer je niet vierkant achter Israel staat.![]()
Wat ik NL doe is ervoor zorgen dat zulke gruwelheden als tijdens ww2 nooit meer plaats zullen vinden in het westen daarom zal ik nooit zwijgen als het gaat om volk wat hier rondloopt op te roepen tot genocide en verantwoordelijk zijn voor het overgrote deel van het geweld op dit continent.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:18 schreef BookFreak het volgende:
[..]
En wat doe jij eigenlijk in NL? Moet jij niet wonen in je eigen gestolen land in het midden oosten? Ben je in NL om mensen te overtuigen jouw etno-staatje steeds maar te steunen? En tegelijkertijd mag NL geen etno-staat zijn volgens jou.
We hebben mensen tot genocide op Joden zien oproepen en toch blijven enkelen een grote mond houden tegen de critici van dat volk wat oproept tot genocide, voor altijd zijn jullie af. Daarbij beginnen over gestolen land wetende wat die ideologie al 1400 jaar doet.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Mogen we met deze redenatie alle 15.000 pro-Palestijnse demonstranten van gisteren naar Gaza wensen, of hoe werkt dat precies ?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:18 schreef BookFreak het volgende:
[..]
En wat doe jij eigenlijk in NL? Moet jij niet wonen in je eigen gestolen land in het midden oosten? Ben je in NL om mensen te overtuigen jouw etno-staatje steeds maar te steunen? En tegelijkertijd mag NL geen etno-staat zijn volgens jou.![]()
Dat heeft geen enkele Israeli gedaan de laatste week wil je zeggen?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:24 schreef Tekaschi het volgende:
We hebben mensen tot genocide op Joden zien oproepen en toch blijven enkelen een grote mond houden tegen de critici van dat volk wat oproept tot genocide, voor altijd zijn jullie af.![]()
Ugh, afgelopen week geen zin in gehad maar net toch eventjes in de Gaza-feed van X gedoken... wat een miserie. Niet normaal. Al die kindjes, diertjes, ouders....
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Voor de dood van die 54 Palestijnen gaat niemand voor veroordeeld worden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:12 schreef Caland het volgende:
Oja, je mag geen hele stukken delen. Dan maar even zo.
‘Zo ziet etnische zuivering eruit’ – terwijl iedereen naar Gaza kijkt, verjagen Joodse kolonisten bewoners van de Westoever
[..]
Stukje annexatie.En dan vinden wij in het westen het gek dat niet westerlingen hier een probleem mee hebbenquote:Onderzoek van de Isralische organisatie Yesh Din bleek dat 93 procent van al het onderzoek naar aanvallen door kolonisten op Palestijnen op de bezette Westoever tussen 2005 en 2022 zonder aanklacht werden gesloten. Yesh Din kwam er ook achter dat meer dan 80 procent van alle Palestijnse klachten bij de Isralische politie helemaal niet werden onderzocht.![]()
Die 16 Nederlanders staan inmiddels ook allemaal nabij de grens met Egypte.quote:En dat nieuws sijpelt ook door bij de Nederlanders ter plekke. Zij zitten met smart te wachten op goed nieuws. ,,Onze koffers staan klaar. We kunnen zo weg”, vertelt de 16-jarige Mohammed uit Doorn. Hij is al enkele weken met zijn ouders en broertjes in de Gazastrook om voor hun zieke oma te zorgen. Zaterdag evacueerden ze van het noorden richting het zuiden. Ze verblijven nu in Khan Younis, op tien minuten van de grens met Egypte. ,,We hebben de tv aan om te volgen of de grens opengaat. We willen echt weg hier”, zegt Mohammed.
Honderden mensen
De familie Hussein (uit Almere, Best, Uithoorn en Gorinchem) en hun neef hebben niet langer gewacht. Zij zijn maandagochtend vanaf Deir al Balah, een stad midden in Gaza, vast naar de grens gereden. En ze zijn niet de enige. ,,Er staan hier honderden mensen te wachten. Amerikanen, Zweden, Jordanen, overal vandaan”, zegt Tamer.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Whataboutisms doen het wel goed vandaag in dit topic helaas.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:26 schreef Grotehengst het volgende:
[..]
Dat heeft geen enkele Israeli gedaan de laatste week wil je zeggen?![]()
Het is eigenlijk al problematisch dat een Palestijn bij de Isralische politie een aanklacht moet indienen voor een vergrijp op Palestijns grondgebied.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:28 schreef opgebaarde het volgende:
En dan vinden wij in het westen het gek dat niet westerlingen hier een probleem mee hebben![]()
Maar ehh hoe gaat het nou met zijn oma?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Die 16 Nederlanders staan inmiddels ook allemaal nabij de grens met Egypte.❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven![]()
Niet in de Europese straten? Wow duidelijk dat er geen geschiedenisles meer wordt gegeven op de scholen, dat de holocaust idd onbespreekbaar is, onze geschiedenis wordt gewoon te grabbel gegooid. Nooit meer zeiden we, en alsnog lopen hier de mensen door de straten op te roepen tot genocide, verrek zelfs bij de AH in Amsterdam hangen gewoon soortgelijke uitspraken aan de kassa.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:26 schreef Grotehengst het volgende:
[..]
Dat heeft geen enkele Israeli gedaan de laatste week wil je zeggen?
Wij roepen op dit continent niet op tot het doden van Joden, dat is not done, anders pakken we de nazi's gewoon voor een 2e keer aan.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Israel, UN reach deal on sending African migrants to Europequote:Op maandag 16 oktober 2023 11:24 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Wat ik NL doe is ervoor zorgen dat zulke gruwelheden als tijdens ww2 nooit meer plaats zullen vinden in het westen daarom zal ik nooit zwijgen als het gaat om volk wat hier rondloopt op te roepen tot genocide en verantwoordelijk zijn voor het overgrote deel van het geweld op dit continent.
We hebben mensen tot genocide op Joden zien oproepen en toch blijven enkelen een grote mond houden tegen de critici van dat volk wat oproept tot genocide, voor altijd zijn jullie af. Daarbij beginnen over gestolen land wetende wat die ideologie al 1400 jaar doet.
April 2, 2018
Israel said on Monday it has scrapped a plan to deport African migrants to Africa and reached an agreement with the UN refugee agency to send more than 16,000 to Western countries instead.
Prime Minister Benjamin Netanyahu named Canada, Italy and Germany as some of the nations that will take in the migrants – although they appeared not to have been informed of the plan yet.
Other migrants in Israel, many of whom are seeking asylum, will be allowed to remain in the country, which they entered irregularly on foot through the border with Egypt, for at least the next five years.
The UN High Commissioner for Refugees (UNHCR) in a statement confirmed an agreement was signed with Israel, but did not name the countries that would accept the migrants. But a spokesman for the German Interior Ministry said he was unaware of any plans to resettle African migrants from Israel to Germany.
Netanyahu in January announced the implementation of the programme to remove migrants who entered illegally, giving them a choice between leaving voluntarily or facing indefinite imprisonment with eventual forced expulsion.
Wel tegen Afrika aan willen wonen maar de lasten lekker doorspelen naar de goy.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Isral is dus begonnen met ze als beesten te behandelen. Gewoon zomaar? Geef eens wat duiding.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:21 schreef Grotehengst het volgende:
[..]
Er zit aan beide kanten bloed aan de handen. Als je mensen als beesten gaat behandelen ga je ook beesten creeren.
Dat vervolgens het westen ogenschijnlijk stijf achter Israel ging (!) staan is onbegrijpelijk. Gelukkig is die onvoorwaardelijke steun vrij snel ingetrokken.![]()
Die moet denk ik achter blijvenquote:Op maandag 16 oktober 2023 11:32 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Maar ehh hoe gaat het nou met zijn oma?![]()
![]()
Dit zijn niet onze broeders, onze vrienden.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Ze zijn daar die gewelddadige demonstranten wel een beetje zat lijkt het.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:32 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]Sow koekoek. Minister van Binnenlandse Zaken van Engeland dit.![]()
Ik vind hier niets geks staan, jij wel? Wat specifiek dan?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:32 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]Sow koekoek. Minister van Binnenlandse Zaken van Engeland dit.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Dat niet alleen het hele gebeuren begon al voor WO1 en na WO2 was de VS ook mordicus tegen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is al feitelijk onjuist, de Britten met name hebben de immigratie en stichting decennia lang tegengewerkt.
[..]
Dat is ook een hele simplistische open deur om in te trappen waarmee je eigenlijk niks zegt behalve dat je twee zaken met elkaar verbindt waar inmiddels 75 jaar aan haken en ogen tussen is gegroeid.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Nogal een verschil met Amsterdam bijvoorbeeld.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:41 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik vind hier niets geks staan, jij wel? Wat specifiek dan?![]()
Nee zeker niet, dit is uiteraard triest. Echter dit zijn natuurlijk wel individuen die niet symbool staan voor de gemiddelde Isralir. Omgekeerd geldt overigens hetzelfde. Al zijn die groepen denk ik aan beide zijde wel groter dan 'een enkeling'. Maar wat verwacht je bij een conflict van 75 jaar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:39 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
Dit zijn niet onze broeders, onze vrienden.![]()
Halsema is Pro Palestina, dus natuurlijk laat zij dit doorgaan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:41 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Nogal een verschil met Amsterdam bijvoorbeeld.![]()
![]()
Dit viel me ook al op.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ja, maar zijn zij nou gek, of zijn wij het? (Hint, wij zijn het)quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:41 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Nogal een verschil met Amsterdam bijvoorbeeld.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Protesteren voor een vrij Palestina, helemaal prima. Protesteren tegen het geweld, helemaal prima.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:32 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]Sow koekoek. Minister van Binnenlandse Zaken van Engeland dit.
Oproepen tot moorden, terreur toejuichen etc.. helemaal niet prima. Pak maar aan zulk tuig hoor, missen we niks aan.![]()
Maar wacht even, jullie (zionisten + communisten) zijn juist degenen die europa overspoelen met import. En dan wil je blank christelijk europa wijs maken dat het de schuld van moslims of Islam is? En jullie willen ook nog eens verbieden dat europese landen christelijke staten of etno-staten worden en iedereen eruit schopt. Ja zelfs PVV en Meloni stiekem, jullie helpen met verschillende volkeren hier te brengen. Jullie hebben al overwinning geboekt met de-christenisatie. Nu nog het etno-nationalisme en familiestructuur kapot maken.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:24 schreef Tekaschi het volgende:
en verantwoordelijk zijn voor het overgrote deel van het geweld op dit continent.![]()
Mwah, in Ingurland zijn de problemen met vrij extremistische groepjes (aan alle kanten) een heel stuk groter dan hier.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja, maar zijn zij nou gek, of zijn wij het? (Hint, wij zijn het)VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik weet wat het betekent, maar Isral wil het land van de Jordaan helemaal niet besturen. Die hebben juist miljoenen genvesteerd in 2005 om hun mensen in Gaza weg te halen. Dus niks Genocide.quote:Op maandag 16 oktober 2023 09:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/From_the_River_to_the_Sea
"From the River to the Sea" is, and forms part of, a popular Palestinian political slogan. It is used by many Palestinian nationalists to assert the territorial boundaries of an independent Palestinian state as encompassing all of the land between the Jordan River and the Mediterranean Sea, over the combined area of Israel and the Palestinian territories.
De Palestijnen willen een eigen staat. Net zoals Isral van de Palestijnen af wil. Genocide beide kanten op![]()
Misschien wordt dit ook wel zo een PTSD-soldaat die zich over 5 jaar tegen Isral keert; ''look at what you made me do?". Toch, er zijn veel van dit soort voorbeelden te geven. Ook pre-7okt. Er zit een 'vies' randje aan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee zeker niet, dit is uiteraard triest. Echter dit zijn natuurlijk wel individuen die niet symbool staan voor de gemiddelde Isralir. Omgekeerd geldt overigens hetzelfde. Al zijn die groepen denk ik aan beide zijde wel groter dan 'een enkeling'. Maar wat verwacht je bij een conflict van 75 jaar.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Nee, zeker niet.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat maakt het natuurlijk een stuk minder erg.
Maar laten we het bij de feiten houden, die zijn al erg genoeg. Als we daar, van welke partij dan ook, ook nog fake news of onbevestigde zaken bij gaan doen, wordt het er ook echt niet beter van.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Volgens mij was de demo in Amsterdam redelijk geweldloos en gemoedelijk verlopen toch?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Protesteren voor een vrij Palestina, helemaal prima. Protesteren tegen het geweld, helemaal prima.
Oproepen tot moorden, terreur toejuichen etc.. helemaal niet prima. Pak maar aan zulk tuig hoor, missen we niks aan.![]()
Aantal scenario's als Iran zich officieel mengt in het conflict:
a: veelzijdige aanvallen verrichten op Isral met zijn Shahab-3 ballistische raketten
b: het afsluiten van de Straat van Hormuz en daarmee de gehele wereld in een recessie zetten
Isral daarentegen is al al jaren van plan een aanval te verrichten op de nucleaire sites van Iran. Het is
hoogstwaarschijnlijk dat Amerika de KC-46 tanker versneld zal leveren aan Isral. Momenteel heeft Isral niet de
mogelijkheid om een lange afstand missie uit te voeren vanwege gebrek aan een goede tanker.![]()
Drie aanhoudingen op 15.000 man, hooguit wat geschreeuw naar een tegendemo.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij was de demo in Amsterdam redelijk geweldloos en gemoedelijk verlopen toch?
Op de huishoudbeurs is het spannender.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Oh gelukkig, ik dacht bijna dat mensen er trots op waren dat de babies niet onthoofd waren maar gewoon doodgemaakt, want dat vonden ze minder erg ofzo.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, zeker niet.
Maar laten we het bij de feiten houden, die zijn al erg genoeg. Als we daar, van welke partij dan ook, ook nog fake news of onbevestigde zaken bij gaan doen, wordt het er ook echt niet beter van.![]()
Rijker dan Hamas?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:40 schreef Rupibma het volgende:
Israel die reclametijd inkoopt om stand with us te roepen. Jezus, hoe triest en rijk ben je dan?Zeker en zoals ik zeg, dat zit aan beide zijdes. De haat (al dan niet door indoctrinatie) zit bij sommige zo diep, dat enige vorm van zelf nadenken en nuance niet meer mogelijk is/lijkt. En juist door zulke figuren - en ik heb het idee dat het er best wat zijn en geen 'enkeling' - blijft dit conflict ook eeuwig dooretteren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:45 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Misschien wordt dit ook wel zo een PTSD-soldaat die zich over 5 jaar tegen Isral keert; ''look at what you made me do?". Toch, er zijn veel van dit soort voorbeelden te geven. Ook pre-7okt. Er zit een 'vies' randje aan.
Zolang er veel van zulke types zijn, is een oplossing - God/Allah/JHWH mag weten wat dat ook moge zijn - heel erg ver weg. Ze blijven bloedvergieten en daarmee is de kans dat zo'n groep zich juist verder uitbreidt ook aanwezig. En dat is uiteraard een triest gegeven, aangezien we daarmee in een negatieve vicieuze cirkel zitten.
Zie deze geweldsexplosie van Hamas gevolgd door het ingrijpen wat Isral nu doet (en ik vrees nog buitenproportioneel gaat doen).![]()
Ik ben helemaal niet van een kant kiezen, prima als een ander het wel doet, maar dit is een partij nonsens, niet normaal. Zionisten en Communisten in Europa, waar precies?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:44 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Maar wacht even, jullie (zionisten + communisten) zijn juist degenen die europa overspoelen met import. En dan wil je blank christelijk europa wijs maken dat het de schuld van moslims of Islam is? En jullie willen ook nog eens verbieden dat europese landen christelijke staten of etno-staten worden en iedereen eruit schopt. Ja zelfs PVV en Meloni stiekem, jullie helpen met verschillende volkeren hier te brengen. Jullie hebben al overwinning geboekt met de-christenisatie. Nu nog het etno-nationalisme en familiestructuur kapot maken.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Tuurlijk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh gelukkig, ik dacht bijna dat mensen er trots op waren dat de babies niet onthoofd waren maar gewoon doodgemaakt, want dat vonden ze minder erg ofzo.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Lekker selectief verontwaardigd zijn.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh gelukkig, ik dacht bijna dat mensen er trots op waren dat de babies niet onthoofd waren maar gewoon doodgemaakt, want dat vonden ze minder erg ofzo.![]()
Jep zover ik het mee heb gekregen wel en dat is dan ook prima.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij was de demo in Amsterdam redelijk geweldloos en gemoedelijk verlopen toch?![]()
Isralische minister van defensie be like "het zijn mens-dieren"
Isralische president be like "Ik accepteer niet dat er burgers zijn in Gaza"
Palestijnen be like
https://twitter.com/HATzortzis/status/1713813339980046822Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Er is beleid om Palestijnen van hun grondgebied te verdrijven. Zie de West Bank, zie Jerusalem. Dat verdrijven heet genocide, zo wordt het ook genoemd als de Palestijn een eigen stuk land wilquote:Op maandag 16 oktober 2023 11:45 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik weet wat het betekent, maar Isral wil het land van de Jordaan helemaal niet besturen. Die hebben juist miljoenen genvesteerd in 2005 om hun mensen in Gaza weg te halen. Dus niks Genocide.![]()
Er was geen houden meer aan. Schuldgevoel en geweten waren maar n factor, de influx en de realiteit dat er een groep zeer gemotiveerde en ook veelal in de strijd ervaren mensen die kant op kwamen waren een veel grotere. Dit was het eindpunt van een traject dat het einde van de eeuw ervoor al was ingezet en waar nu eindelijk een gunfactor en momentum voor kwam. Denk even terug aan de instroom van vluchtelingen van een paar jaar terug. Zelfs in deze tijd zonder gunfactor was dat tij niet te keren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:23 schreef Grotehengst het volgende:
[..]
Dat is feitelijk helemaal niet onjuist. Ja, er waren tegenwerpingen, en inderdaad van bijvoorbeeld GB, maar er was ook een grote steun vanuit het Westen. Om het eigen geweten ogenschijnlijk schoon te krijgen.Nu verbind je opnieuw twee dingen met elkaar.quote:Het is dan net zo simplistisch dat wanneer je als antisemiet wordt bestempeld wanneer je niet vierkant achter Israel staat.![]()
In dat opzicht mogen we blij zijn dat er hier geen grote groepen Pakistanen wonen, dat is waar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, in Ingurland zijn de problemen met vrij extremistische groepjes (aan alle kanten) een heel stuk groter dan hier.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Care to elaborate?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:01 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Als je dit een mooi lap tekst vindt ben je verward.![]()
Maar waar zijn dan alle joden uit de Arabische wereld naartoe gegaan?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:01 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Als je dit een mooi lap tekst vindt ben je verward.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Brrrr, wat een grimmige sfeer zegA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Tja... omdat ze daar (Isral - Palestina) lijnrecht tegenover elkaar staan, krijg je door situaties als deze ook nog meer polarisatie in onze samenleving. Het is gewoon een grote bak ellende soms.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:08 schreef Ali_boo het volgende:
Brrrr, wat een grimmige sfeer zeg
[ twitter ]
Benieuwd - of eigenlijk niet - hoe het er over 20 jaar uitziet in de wereld.![]()
Exact. Een heel groot probleem.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:08 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
En dat is al een jaar of 15-20 aangegeven en is in die tijd maar door blijven etteren tot wat het nu is. Tijd om in te grijpen voor het echt te laat is.
Intolerant naar intolerantie.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Waarom hebben die Duitse MEers geen wapenstokken en schilden?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:08 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
NSFW
Bodycam doodgeschoten Hamas-lid laat aanval op kibboets in Sufa zien
Beelden van bodycams van Hamas-leden laten zien hoe de terroristen te werk gingen bij hun aanvallen op kibboetsen. De Isralische organisatie South First Responders heeft de beelden van doodgeschoten Hamasstrijders vrijgegeven.
Zelf zeggen ze daarover: "Het valt ons vreselijk zwaar deze video's te posten. Maar we vinden dat de wereld moet weten hoe wreed de terroristen zijn die Isral aanvielen."![]()
Dit was ook gelijk wat ik dacht jaquote:Op maandag 16 oktober 2023 12:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
Waarom hebben die Duitse MEers geen wapenstokken en schilden?![]()
. Geen gezicht.
![]()
Over 20 jaar is het westen een 3e wereld land want we gaan ze allemaal halenquote:Op maandag 16 oktober 2023 12:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tja... omdat ze daar (Isral - Palestina) lijnrecht tegenover elkaar staan, krijg je door situaties als deze ook nog meer polarisatie in onze samenleving. Het is gewoon een grote bak ellende soms.
Benieuwd - of eigenlijk niet - hoe het er over 20 jaar uitziet in de wereld.Ze horen in te grijpen iddquote:Op maandag 16 oktober 2023 12:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact. Een heel groot probleem.
En dat is al een jaar of 15-20 aangegeven en is in die tijd maar door blijven etteren tot wat het nu is. Tijd om in te grijpen voor het echt te laat is.
Intolerant naar intolerantie.
Maar mocht een vluchtelingenstroom op gang komen dan kan je al 3x raden welke kant ze op zullen gaanGoede vraag, waar ik ook geen antwoord op hebquote:Op maandag 16 oktober 2023 12:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
Waarom hebben die Duitse MEers geen wapenstokken en schilden?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Alle joden weet ik niet, iig zitten ze niet allemaal in Isral.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:06 schreef nixxx het volgende:
[..]
Maar waar zijn dan alle joden uit de Arabische wereld naartoe gegaan?![]()
Kijk, deze lui mag je dus gelijk keihard straffen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:08 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]![]()
Hoe komen ze aan die beelden?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:14 schreef Momo het volgende:
NSFW
Beelden van bodycams van Hamas-leden laten zien hoe de terroristen te werk gingen bij hun aanvallen op kibboetsen. De Isralische organisatie South First Responders heeft de beelden van doodgeschoten Hamasstrijders vrijgegeven.
Zelf zeggen ze daarover: "Het valt ons vreselijk zwaar deze video's te posten. Maar we vinden dat de wereld moet weten hoe wreed de terroristen zijn die Isral aanvielen."![]()
Het kan ook zijn dat verschillende groepen politiemensen verschillende gradaties aan geweldsmiddelen en bescherming hadden. Dan kiest een rellende groep de zwakst uitgeruste als die de pech heeft erin terecht te komen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:17 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Dit was ook gelijk wat ik dacht ja![]()
. Geen gezicht.
Bij de Nederlandse politie is dit ook vaak fout gegaan. Onder andere de kroningsrellen in '80 hebben zo de nodige trauma's en verwondingen opgeleverd.![]()
Als je het filmpje had bekeken had je gezien dat ze dit gevonden hebben op het lijk van een doodgeschoten Hamas strijder.quote:![]()
Sinds de Wehrmacht en Gestapo daar weg zijn is het slappe hap.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
Waarom hebben die Duitse MEers geen wapenstokken en schilden?![]()
Ze zijn in ieder geval wel grotendeels weggejaagd uit de Arabische landen. Dat is een vaststaand feit. Door het stichten van Isral werd het wel makkelijker voor ze om ook daadwerkelijk ergens naar toe te vluchten waar ze welkom waren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:20 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Alle joden weet ik niet, iig zitten ze niet allemaal in Isral.![]()
Misschien ben ik enigszins afgestompt geraakt door de beelden die we tot nu toe elders hebben gezien, maar hoe is dit NSFW?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:14 schreef Momo het volgende:
NSFW
Omdat ik zelf niet ga kijken omdat het klinkt alsof er gore in zit.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:25 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Misschien ben ik enigszins afgestompt geraakt door de beelden die we tot nu toe elders hebben gezien, maar hoe is dit NSFW?![]()
Volgende week ook bij u in de wijk!quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:08 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]![]()
Die jongen zat hoog in zijn emotie.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_report_from_israel/
Altijd gezellige Israelische security.![]()
Heb je het gekeken, of is dat niet nodig. Slaan we het kijken maar over en gaan we meteen naar het in diskrediet brengen?quote:<signature here>.![]()
Enige gore wat er in zit het gegil van de getroffen Hamas strijder.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat ik zelf niet ga kijken omdat het klinkt alsof er gore in zit.![]()
En ook niet meer significant in de Arabische wereld, wat zou er toch met die mensen gebeurd zijn….quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:20 schreef Rupibma het volgende:
[..]
![]()
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Nah, er valt weinig te zien. Hij schiet 1 keer met een RPG (bijna op zijn broeder?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat ik zelf niet ga kijken omdat het klinkt alsof er gore in zit.) en ze lopen door lege huizen. Op het eind wordt hij neergeschoten maar dat is verder ook niet te zien.
![]()
Ok dankje, ik ben voorzichtiger nadat ik op social media allemaal beelden te zien kreeg van dode kinderen en organen die overal rond lagen. Ik hoef dat soort dingen echt niet te zien.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:29 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Enige gore wat er in zit het gegil van de getroffen Hamas strijder.![]()
Jezus mensen, haal adem. Ik heb de beelden gezien, maar hoe moet ik ruiken hoe die beelden worden opgeslagen?![]()
En er wordt een israeli ergens in een huis doodgeschoten van veraf.. niet echt goed te zien.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:29 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Enige gore wat er in zit het gegil van de getroffen Hamas strijder.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Geen idee. Wat ik wel weet is dat het merendeel van de Oost Europeanen naar Israel zijn gegaan na de holocaust van de Westerse wereld.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
En ook niet meer significant in de Arabische wereld, wat zou er toch met die mensen gebeurd zijn….![]()
![]()
![]()
Oh dat heb ik niet gezien. Ik dacht dat hij gewoon wat schoot zonder doel.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:31 schreef nixxx het volgende:
[..]
En er wordt een israeli ergens in een huis doodgeschoten van veraf.. niet echt goed te zien.![]()
Jij denk dat die mensen bewust met een bodycam filmen maar die beelden nergens worden opgeslagen?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:31 schreef Rupibma het volgende:
Jezus mensen, haal adem. Ik heb de beelden gezien, maar hoe moet ik ruiken hoe die beelden worden opgeslagen?![]()
Ze kunnen het toch ook streamen ofzo? Live action met cadeaus ofzo.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denk dat die mensen bewust met een bodycam filmen maar die beelden nergens worden opgeslagen?![]()
Je weet het wel, maar zegt het niet.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:32 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Geen idee. Wat ik wel weet is dat het merendeel van de Oost Europeanen naar Israel zijn gegaan na de holocaust van de Westerse wereld.![]()
![]()
![]()
Troepen support van US aan Isral is aan het kraken.
Niet willen sterven voor Isral is ook meteen anti-semitisme.![]()
Ik kan niets met jullie suggestieve posts.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je weet het wel, maar zegt het niet.![]()
Nou, dan was hij wel snel uitgestreamed.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:33 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ze kunnen het toch ook streamen ofzo? Live action met cadeaus ofzo.![]()
Damn.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:36 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Niet willen sterven voor Isral is ook meteen anti-semitisme.![]()
Ik zal mezelf even quoten:quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:36 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik kan niets met jullie suggestieve posts.
"Ze (Joden red.) zijn in ieder geval wel grotendeels weggejaagd uit de Arabische landen. Dat is een vaststaand feit. Door het stichten van Isral werd het wel makkelijker voor ze om ook daadwerkelijk ergens naar toe te vluchten waar ze welkom waren."![]()
Anti Israel sentiment is iets anders dan antisemitisme.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:36 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Niet willen sterven voor Isral is ook meteen anti-semitisme.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Kun je niet gewoon cijfers quoten over de bevolking dan zijn we gewoon klaar ipv jouw mening.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zal mezelf even quoten:
"Ze (Joden red.) zijn in ieder geval wel grotendeels weggejaagd uit de Arabische landen. Dat is een vaststaand feit. Door het stichten van Isral werd het wel makkelijker voor ze om ook daadwerkelijk ergens naar toe te vluchten waar ze welkom waren."![]()
Ik ben nog steeds van mening dat het opspuiten van land een goed idee is.
Maar dat de Isralisch vertrekken naar dat land en niet de Palestijnen.
Of het een haalbaar plan is laat ik maar even in het midden.![]()
![]()
Zoveelste gast die in een verzonnen nepnieuws berichtje trapt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:36 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Niet willen sterven voor Isral is ook meteen anti-semitisme.
"Ik hoorde het van Tony"![]()
Waren sws niet veel mensen daar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:37 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nou, dan was hij wel snel uitgestreamed.![]()
Dat kan ik wel doen, maar ga eerst eventjes lunchen als dat goed is. Het is niet mijn mening overigens, ik ben van de feitenquote:Op maandag 16 oktober 2023 12:39 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon cijfers quoten over de bevolking dan zijn we gewoon klaar ipv jouw mening.![]()
![]()
quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Anti Israel sentiment is iets anders dan antisemitisme.![]()
![]()
900.000 geemigreerd uit de Arabische landen, zo'n 700.000 zijn naar Israel gegaan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:39 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon cijfers quoten over de bevolking dan zijn we gewoon klaar ipv jouw mening.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
De schrijver van de mail haalt het in n adem aan, vandaar dat user het zo weergeeft denk ik.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Anti Israel sentiment is iets anders dan antisemitisme.![]()
Ik ben ook van de feiten. Dus drop dat en dan kunnen we daarover speculeren en net doen alsof wij het beter weten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat kan ik wel doen, maar ga eerst eventjes lunchen als dat goed is. Het is niet mijn mening overigens, ik ben van de feiten![]()
Als je die Twitter timeline leest zie je overduidelijk dat het een Hamas/Palestijns gezinde outlet is.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:40 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Zoveelste gast die in een verzonnen nepnieuws berichtje trapt.
"Ik hoorde het van Tony"![]()
Nog 1.quote:En nog 1.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Anti Israel sentiment is iets anders dan antisemitisme.
Groetjes aan Tony,
Daniel
CHIEF NATIONAL GUARD BUREAU![]()
Welke Arabische landen. Wanneer zijn ze gemigreerd. Drop even link, ben hier srs benieuwd naar maar kon het even niet vindenquote:Op maandag 16 oktober 2023 12:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
900.000 geemigreerd uit de Arabische landen, zo'n 700.000 zijn naar Israel gegaan.![]()
Damn.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:42 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Nog 1.
[..]
En nog 1.
Groetjes aan Tony,
Daniel
CHIEF NATIONAL GUARD BUREAU![]()
Live ticker van Bild weet niet of het klopt:Blijf het apart vinden dat zoveel wordt afgegeven op Isral terwijl Isral zich nog rustig houd, en burgers een kans geeft om te vluchten maar 0 kritiek op die radicale terroristen die Isral maar blijven aanvallen en nog altijd niet de gijzelaars vrij hebben gelaten. Lijkt wel alsof die mensen totaal niet boeien dat er onschuldige slachtoffers vallen alleen maar boeien in welk kamp de slachtoffers vallen.quote:Terroristisch alarm in Noord-Isral
In de Noord-Isralische stad Metulla is er een terreuralarm: vijandelijke strijders zijn volgens de autoriteiten mogelijk de grens met Libanon overgestoken. Bewoners worden opgeroepen om zichzelf te barricaderen in hun huizen.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_exodus_from_the_Muslim_worldquote:Op maandag 16 oktober 2023 12:43 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Welke Arabische landen. Wanneer zijn ze gemigreerd. Drop even link, ben hier srs benieuwd naar maar kon het even niet vindenI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Er is niet 0 kritiek op de Hamas-terroristen. Hou daar nou eens mee op.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:44 schreef Tekaschi het volgende:
Live ticker van Bild weet niet of het klopt:
[..]
Blijf het apart vinden dat zoveel wordt afgegeven op Isral terwijl Isral zich nog rustig houd, en burgers een kans geeft om te vluchten maar 0 kritiek op die radicale terroristen die Isral maar blijven aanvallen en nog altijd niet de gijzelaars vrij hebben gelaten. Lijkt wel alsof die mensen totaal niet boeien dat er onschuldige slachtoffers vallen alleen maar boeien in welk kamp de slachtoffers vallen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Open gesneden zwangere vrouw en onthoofd kind dus.
[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2023 12:48:36 ]![]()
edit: te traag.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:43 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Welke Arabische landen. Wanneer zijn ze gemigreerd. Drop even link, ben hier srs benieuwd naar maar kon het even niet vindenOp zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]![]()
De ergste vervalsingen in de Hamas-oorlog
Artikel over propaganda van Hamas waar meteen enkele beelden debunked worden en zoals verwacht dode kinderen/mensen zijn van eerdere conflicten in de islamitische wereld waar nu Isral/Het Westen de schuld van krijgt.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Jewish exodus from the Muslim worldquote:Op maandag 16 oktober 2023 12:06 schreef nixxx het volgende:
[..]
Maar waar zijn dan alle joden uit de Arabische wereld naartoe gegaan?Overigens wordt je vanuit deze centrale wikipagina over de Joodse exodus uit de Arabische landen doorgelinkt naar de pagina's van de afzonderlijke landen, wat betreft de exodus van hun Joodse bevolking.quote:The Jewish exodus from the Muslim world was the migration, departure, flight and expulsion of around 900,000 Jews from Muslim-majority countries in West Asia, North Africa and, to a lesser extent, Central Asia, South Asia and Southeast Asia in the 20th century. Predominantly in response to the creation of Israel, the exodus mainly transpired from 1948 to the early 1970s, with one final exodus from Iran in 1979–80 following the Iranian Revolution. An estimated 650,000 of the departees settled in Israel.[1]
( )
The reasons for the exoduses are manifold, including pull factors, such as the desire to fulfill Zionist yearnings or find a better economic status and a secure home in Europe or the Americas and, in Israel, a policy change in favour of mass immigration focused on Jews from Arab and Muslim countries,[17] together with push factors, such as persecution, antisemitism, political instability,[18] poverty[18] and expulsion. The history of the exodus has been politicized, given its proposed relevance to the historical narrative of the Arab–Israeli conflict.[19][20] When presenting the history, those who view the Jewish exodus as analogous to the 1948 Palestinian expulsion and flight generally emphasize the push factors and consider those who left as refugees, while those who do not, emphasize the pull factors and consider them willing immigrants.[21]
Zoals:
Geschiedenis van Marokkaanse Joden en Migratie van Marokkaanse Joden naar Isral
Geschiedenis van Joden in Algerije
Geschiedenis van Joden in Tunesi
Beetje veel om te lezen en ik ben geen historicus of iemand met al te veel interesse in deze materie.
Maar deze zinnetjes staan alvast op de 'centrale' wikipage over de exodus/migratie van Joden in een aantal landen:quote:As in Tunisia and Algeria, Moroccan Jews did not face large scale expulsion or outright asset confiscation or any similar government persecution during the period of exile, and Zionist agents were relatively allowed freedom of action to encourage emigration.[50]
( )
In June 1948, soon after Israel was established and in the midst of the first Arab–Israeli war, violent anti-Jewish riots broke out in Oujda and Djerada, leading to deaths of 44 Jews. In 1948–49, after the massacres, 18,000 Moroccan Jews left the country for Israel. Later, however, Jewish migration from Morocco slowed to a few thousand a year. Through the early 1950s, Zionist organizations encouraged immigration, particularly in the poorer south of the country, seeing Moroccan Jews as valuable contributors to the Jewish State:Ik ben geen kenner, maar n zin van die columnist die er voor mij uitsprong, kan niet zomaar gestaafd worden uit bovenstaande, en wel dit zinnetje:quote:Jewish emigration from Algeria was part of a wider ending of French colonial control and the related social, economic and cultural changes.[80]
The Israeli government had been successful in encouraging Morocco and Tunisian Jews to emigrate to Israel, but were less so in Algeria. Despite offers of visa and economic subsidies, only 580 Jews moved from Algeria to Israel in 1954–55.[81]
Emigration peaked during the Algerian War of 1954–1962, during which thousands of Muslims, Christians and Jews left the country,[82] particularly the Pied-Noir community.Zoals op de Wiki page vermeld staat, hangt dat waarschijnlijk maar net af van welk standpunt je inneemt in deze kwestie. Vanuit Isralisch standpunt zou er eerder sprake zijn van verdrijving; vanuit Palestijns/Arabisch standpunt eerder van "vrijwillige immigratie".quote:In de 20e eeuw hebben Arabische landen hun staten etnisch gezuiverd van hun Joodse bevolking.
Er is inderdaad blijkbaar sprake geweest van verdrijving in bepaalde landen, maar ook van "pull-factoren" waardoor Joden aangetrokken werden om naar Isral te komen. Zoals altijd zal er dus sprake zijn geweest van beiden en ligt de werkelijkheid complexer in elkaar dan veel mensen (willen) denken.
Verder deden in in ieder geval bovengenoemde landen (de rest heb ik niet doorgescant, excusez) een aantal (interne) oorlogen ook Joden naar Isral en andere landen verdrijven. Zoals tijdens WW2 en de Algerijnse burgeroorlog.
Bovenstaand zinnetje van deze dame lijkt me dan ook wat voorbarig en bovenal een beetje riskant en olie op het vuur gooiend.
Edit:
O, nu is de link naar de centrale wikipagina alweer twee keer gepost.
JA JONGENS, BEN IK NU VOOR NIETS ZO LANG HIERMEE BEZIG.
[ Bericht 0% gewijzigd door Salina op 16-10-2023 12:57:23 ]"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Mensen die al dagen bij die grens zitten die niet open gaat en elke keer een aankondiging, ja straks gaat hij echt open....![]()
Is al die opgespoten troep voor de kust van Dubai niet al aan het zinken?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:39 schreef KoningWouter het volgende:
Ik ben nog steeds van mening dat het opspuiten van land een goed idee is.
Maar dat de Isralisch vertrekken naar dat land en niet de Palestijnen.
Of het een haalbaar plan is laat ik maar even in het midden.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Afschuwelijk. Wat een helden zijn die mensen die dat onderzoeken, de lichamen opruimen. Wat een vreselijke dingen moeten zij nu zien.quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Geen idee, zou heel goed kunnen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is al die opgespoten troep voor de kust van Dubai niet al aan het zinken?![]()
![]()
'Bondskanselier Scholz reist naar Isral'
De Duitse bondskanselier Olaf Scholz zal morgen naar Isral reizen, melden Duitse media. Afgelopen vrijdag was de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Annalena Baerbock al in Isral, waar ze steun uitsprak voor Isral.
Inmiddels is de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Blinken vanochtend opnieuw aangekomen in Isral. Naar verwachting zal hij vandaag wederom met de Isralische premier Benjamin Netanyahu spreken.
Blinken was de afgelopen week ook in Jordani, Qatar, Bahrein, Saudi-Arabi, de Verenigde Arabische Emiraten en Egypte om te te spreken over de oorlog tussen Isral en Hamas.
NOS liveblog![]()
Nee, jij geeft meer informatie. Dank!quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:50 schreef Salina het volgende:
[..]
Jewish exodus from the Muslim world
[..]
...
Edit:
O, nu is de link naar de centrale wikipagina alweer twee keer gepost.
JA JONGENS, BEN IK NU VOOR NIETS ZO LANG HIERMEE BEZIG.![]()
![]()
quote:Isral: 'Hamas heeft bijna tweehonderd Isralirs ontvoerd'
Hamas heeft volgens het Isralisch leger 199 mensen ontvoerd. Dat aantal is sinds de aanval van de Palestijnse militante organisatie flink opgelopen. Eerder werd gesproken van 100 tot 150 mensen. Het is niet duidelijk waar Hamas deze mensen vasthoudt. Mogelijk zijn 22 van hen om het leven gekomen bij een bombardement, maar die berichten zijn niet bevestigd.
Eerder meldden de Isralische strijdkrachten dat ze de Gazastrook al waren binnengevallen om de ontvoerde mensen te zoeken. Een deel van de gegijzelden komt uit het buitenland, waaronder de Verenigde Staten.Nu.nl Liveblogquote:Zeker 126 Belgen zitten vast in de Gazastrook
In de Gazastrook blijken ook veel Belgen vast te zitten. De Belgische autoriteiten hebben een groep van zeker 126 personen in beeld. Het gaat om mensen met een Belgisch paspoort en hun familieleden.![]()
Ik heb lange tijd gewerkt bij n van de grote hulpverleners in Nederland en dit soort dingen zijn de nummer 1 oorzaak van ernstige psychische klachten. Zo krijgt elk slachtoffer behalve binnen de eigen kring nog een jarenlange nasleep bij de mensen die de eerste hulpverlening en de identificatie moesten doen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Afschuwelijk. Wat een helden zijn die mensen die dat onderzoeken, de lichamen opruimen. Wat een vreselijke dingen moeten zij nu zien.![]()
Voor die mensen is het een hel, snap ook niet waarom Egypte, met behulp van het westen niet die grens opengooit en dat daar even tijdelijk tentenkampen worden geplaatst met voedsel/water/medicatie om in ieder geval even de grootste druk van die ellendige ketel af te halen. Daarna zal wel een permanente oplossing gezocht moeten worden, maar de focus zou even moeten liggen op zoveel mogelijk onschuldige Palestijnen te redden voor komen wat komen gaat.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:52 schreef Momo het volgende:
Mensen die al dagen bij die grens zitten die niet open gaat en elke keer een aankondiging, ja straks gaat hij echt open....3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Om hoeveel mensen gaat het ? 20.000 mensen ofzo? Zou Egypte bang zijn dat mensen illegaal blijven hangen in Egypte? En misschien dat er ook Hamas strijders zijn die ook een paspoort van een ander land hebben?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:57 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Voor die mensen is het een hel, snap ook niet waarom Egypte, met behulp van het westen niet die grens opengooit en dat daar even tijdelijk tentenkampen worden geplaatst met voedsel/water/medicatie om in ieder geval even de grootste druk van die ellendige ketel af te halen. Daarna zal wel een permanente oplossing gezocht moeten worden, maar de focus zou even moeten liggen op zoveel mogelijk onschuldige Palestijnen te redden voor komen wat komen gaat.![]()
Het wordt inderdaad sterk afgekeurd. Er waren grootschalige protesten tegen Hamas, woedende Moslims wereldwijd die vol afschuw reageerden. Hamas vlaggen werden verbrand, er werd opgeroepen Hamas te verjagen en vanuit de Islamtische hoek werd collectief vol afschuw gereageerd. Amen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is niet 0 kritiek op de Hamas-terroristen. Hou daar nou eens mee op.![]()
Bij de NOS (of 1 Vandaag, weet het niet meer) hadden ze van de week ook een interview met een vrouw die identificatie deed van de lijken en die vertelde ook dat er kinderen bij waren die waren onthoofd.quote:![]()
Ow ik heb gemist tussen de haat jegens Isral door en de zogenaamde oorlogsdaden die ze vermoedelijk zullen gaan plegen dat diezelfde mensen ook van mening zijn dat die terroristen moeten stoppen met het aanvallen van Isral en de gijzelaars vrij moeten laten, maar neem aan dat daar die demonstraties dit weekend in heel Europa ook voor waren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is niet 0 kritiek op de Hamas-terroristen. Hou daar nou eens mee op.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Dat en als ze nu massaal Palestijnen gaan opvangen geeft dat Israel eigenlijk een carte blanche om Gaza te blijven bombarderen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Om hoeveel mensen gaat het ? 20.000 mensen ofzo? Zou Egypte bang zijn dat mensen illegaal blijven hangen in Egypte? En misschien dat er ook Hamas strijders zijn die ook een paspoort van een ander land hebben?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat kan ik me helemaal voorstellen. Wat moet dit een vreselijk moeilijk werk zijn om te doen. Diep respect voor de mensen die het toch maar doen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb lange tijd gewerkt bij n van de grote hulpverleners in Nederland en dit soort dingen zijn de nummer 1 oorzaak van ernstige psychische klachten. Zo krijgt elk slachtoffer behalve binnen de eigen kring nog een jarenlange nasleep bij de mensen die de eerste hulpverlening en de identificatie moesten doen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Oe, daar zitten weer een aantal bij waar ik zonder meer van aannam dat ze waar warenquote:Op maandag 16 oktober 2023 12:50 schreef Tekaschi het volgende:
Artikel over propaganda van Hamas waar meteen enkele beelden debunked worden en zoals verwacht dode kinderen/mensen zijn van eerdere conflicten in de islamitische wereld waar nu Isral/Het Westen de schuld van krijgt.![]()
![]()
Gaat enkel om mensen met een paspoort van een ander land. Dus mensen met enkel Palestijns paspoort kunnen er dan alsnog niet uit.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat en als ze nu massaal Palestijnen gaan opvangen geeft dat Israel eigenlijk een carte blanche om Gaza te blijven bombarderen.![]()
Ik was benieuwd naar wat Chatgpt hierover (achtergrond joden in Israel) weet: het zegt me dat de grootse groep Joden in Isral van Oost-europese achtergrond zijn.
De Arabische joden bedragen zo een 20%.![]()
En de grens mag van Israel niet open, wordt ook in verschillende artikelen gemeld.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat en als ze nu massaal Palestijnen gaan opvangen geeft dat Israel eigenlijk een carte blanche om Gaza te blijven bombarderen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Oh nou dan verwacht ik dat ze de fastlanes en dutyfree-shops aan het opbouwen zijn.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaat enkel om mensen met een paspoort van een ander land. Dus mensen met enkel Palestijns paspoort kunnen er dan alsnog niet uit.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Je vergeet nog de nu nog na-echonde oproep om de gijzelaars vrij te laten. Ik heb er nog kippenvel van, zo indrukwekkend!quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:59 schreef damsco het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad sterk afgekeurd. Er waren grootschalige protesten tegen Hamas, woedende Moslims wereldwijd die vol afschuw reageerden. Hamas vlaggen werden verbrand, er werd opgeroepen Hamas te verjagen en vanuit de Islamtische hoek werd collectief vol afschuw gereageerd. Amen.![]()
Gevonden:quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Bij de NOS (of 1 Vandaag, weet het niet meer) hadden ze van de week ook een interview met een vrouw die identificatie deed van de lijken en die vertelde ook dat er kinderen bij waren die waren onthoofd.
https://nos.nl/video/2494(...)en-door-hamas-aanval
Martelingen, afgehakte ledematen, kind onthoofd etc![]()
Dat klopt dan ook.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:04 schreef Rupibma het volgende:
Ik was benieuwd naar wat Chatgpt hierover (achtergrond joden in Israel) weet: het zegt me dat de grootse groep Joden in Isral van Oost-europese achtergrond zijn.
De Arabische joden bedragen zo een 20%.![]()
quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:59 schreef damsco het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad sterk afgekeurd. Er waren grootschalige protesten tegen Hamas, woedende Moslims wereldwijd die vol afschuw reageerden. Hamas vlaggen werden verbrand, er werd opgeroepen Hamas te verjagen en vanuit de Islamtische hoek werd collectief vol afschuw gereageerd. Amen.Je zult van mij geen post zien waarin ik stel dat er geen groepen zijn die Hamas lijken aan te hangen en aan te sporen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:00 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ow ik heb gemist tussen de haat jegens Isral door en de zogenaamde oorlogsdaden die ze vermoedelijk zullen gaan plegen dat diezelfde mensen ook van mening zijn dat die terroristen moeten stoppen met het aanvallen van Isral en de gijzelaars vrij moeten laten, maar neem aan dat daar die demonstraties dit weekend in heel Europa ook voor waren.
Maar er is niet 0 kritiek op Hamas. Dat is gewoon een leugen om te polariseren. Er is heel veel kritiek op Hamas, ook door Palestijnen zowel daar als elders in de wereld, en door andere moslims.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Marokkaanse joden veelal. Ook naar aanleiding van de Marokkaanse pogroms op de joden daar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:04 schreef Rupibma het volgende:
De Arabische joden bedragen zo een 20%.quote:Tegenwoordig leven er in Isral circa 1 miljoen Joden van Marokkaanse afkomst. Ze vertegenwoordigen hiermee de grootste gemeenschap in Isral(10%).https://nl.m.wikipedia.or(...)_de_Joden_in_Marokkoquote:Rond 1948 vonden aanvallen op Joden en joodse gebouwen plaats waarbij tientallen doden vielen, de zogenaamde pogroms van Oujda en Jerada. Veel Joden emigreerden, onder andere naar de nieuwe staat Isral. In de daaropvolgende jaren bleven er onlusten plaatsvinden, zo werden er in juni 1953 43 joden vermoord tijdens rellen. Het geweld werd niet minder na de Marokkaanse onafhankelijkheid op 2 maart 1956."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Meeste hebben een Russische achtergrond dacht ik.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:04 schreef Rupibma het volgende:
De Arabische joden bedragen zo een 20%.Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Probeer als Marokkaans jochie maar eens tegen je mede-Marokkaanse vrienden te zeggen dat echt niet alles Israel ligt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Je zult van mij geen post zien waarin ik stel dat er geen groepen zijn die Hamas lijken aan te hangen en aan te sporen.
Maar er is niet 0 kritiek op Hamas. Dat is gewoon een leugen om te polariseren. Er is heel veel kritiek op Hamas, ook door Palestijnen zowel daar als elders in de wereld, en door andere moslims.![]()
Abbas heeft bijvoorbeeld duidelijk afstand genomen van hamas.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Je zult van mij geen post zien waarin ik stel dat er geen groepen zijn die Hamas lijken aan te hangen en aan te sporen.
Maar er is niet 0 kritiek op Hamas. Dat is gewoon een leugen om te polariseren. Er is heel veel kritiek op Hamas, ook door Palestijnen zowel daar als elders in de wereld, en door andere moslims.De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.![]()
Juist ja, Hamas en Egypte willen zo graag die arme Palestijnse onschuldige burgers helpen maar dat mag niet van Isral dus verbiedt Isral dat Egypte de grens mag opendoen terwijl ze al dagen niet bombarderen en folders uitstrooien dat ze naar die kant moeten vanwege de veiligheid. Zal Isral wel niet langer wachten om al die onschuldige burgers te bombarderen, snel voordat Egypte de grens opent en waar westerse landen in samenspraak met Isral over aan het vergaderen zijn met Egypte.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En de grens mag van Israel niet open, wordt ook in verschillende artikelen gemeld.
Dat mensen benvloed worden door de massale propaganda uit Hamas hoek ok, maar over sommige dingen mag je heus best wel even zelf nadenken, ik denk dat Isral die mensen liever vandaag dan morgen in Egypte heeft zitten want dan kunnen ze los. De enige reden dat ze nog niet los zijn gegaan is door internationale druk en het feit dat ze niet zo barbaars zijn als die Hamas aanhangers.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Ik denk dat dat daar nog moeilijker is dan hier op het forumquote:Op maandag 16 oktober 2023 13:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Probeer als Marokkaans jochie maar eens tegen je mede-Marokkaanse vrienden te zeggen dat echt niet alles Israel ligt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Verschrikkelijk... geen ander woord voor.quote:
Wat voor haat moet je dan voelen om dit soort wreedheden te begaan..![]()
Het ging om de tweet dat Israel geen Europees projectje zou zijn en dat ik het daar oneens mee was.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Marokkaanse joden veelal. Ook naar aanleiding van de Marokkaanse pogroms op de joden daar.
[..]
https://nl.m.wikipedia.or(...)_de_Joden_in_Marokko![]()
Probeer als gewone Nederlander maar eens een Isral vlag voor je raam te hangen of nu op straat ervoor uit te komen dat je Isral steunt, of probeer als gewone Nederlander maar eens kritisch te zijn op die ideologie, we weten allemaal wat voor een gevolgen dat heeft.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Probeer als Marokkaans jochie maar eens tegen je mede-Marokkaanse vrienden te zeggen dat echt niet alles Israel ligt.
Europa 2023... hetzelfde als Europa 1930 alleen met internet nu.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Wat gebeurt er dan?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Probeer als Marokkaans jochie maar eens tegen je mede-Marokkaanse vrienden te zeggen dat echt niet alles Israel ligt.![]()
Precies. Of in een moskee zeggen dat je die teksten over Joden in de koran misschien toch met wat meer context en interpretatie moet lezen. In plaats van letterlijk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat daar nog moeilijker is dan hier op het forum
En nee. Ben zeker geen Israel-fan. Land maakt er ook een zooitje van.![]()
Dat is dan weer volkomen terecht. Loyaliteit aan een ander land moet hard worden bestraft.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:10 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Probeer als gewone Nederlander maar eens een Isral vlag voor je raam te hangen of nu op straat ervoor uit te komen dat je Isral steunt, of probeer als gewone Nederlander maar eens kritisch te zijn op die ideologie, we weten allemaal wat voor een gevolgen dat heeft.
Europa 2023... hetzelfde als Europa 1930 alleen met internet nu.![]()
Als je leest hoe Joodse kolonisten de afgelopen dagen Palestijnse dorpjes aan het uitmoorden zijn ligt daar ongeveer het antwoord van dergelijke treurigheid.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:10 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Verschrikkelijk... geen ander woord voor.
Wat voor haat moet je dan voelen om dit soort wreedheden te begaan..VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het is een optelsom van redenen waarom de grens nog niet open is, en een van de redenen is dat Israel er nog geen toestemming voor heeft gegeven en nog niet een staakt-het-vuren heeft afgekondigd.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Juist ja, Hamas en Egypte willen zo graag die arme Palestijnse onschuldige burgers helpen maar dat mag niet van Isral dus verbiedt Isral dat Egypte de grens mag opendoen terwijl ze al dagen niet bombarderen en folders uitstrooien dat ze naar die kant moeten vanwege de veiligheid. Zal Isral wel niet langer wachten om al die onschuldige burgers te bombarderen, snel voordat Egypte de grens opent en waar westerse landen in samenspraak met Isral over aan het vergaderen zijn met Egypte.
Dat mensen benvloed worden door de massale propaganda uit Hamas hoek ok, maar over sommige dingen mag je heus best wel even zelf nadenken, ik denk dat Isral die mensen liever vandaag dan morgen in Egypte heeft zitten want dan kunnen ze los. De enige reden dat ze nog niet los zijn gegaan is door internationale druk en het feit dat ze niet zo barbaars zijn als die Hamas aanhangers.
Ik zou het op prijs stellen als je nou eens ophoudt met je beschuldigingen en 'denk nou eens zelf na' omdat iemand andere dingen zegt dan jij.
Vorige week zijn Israelische burgers het slachtoffer geworden van die vreselijke, lafhartige daad van Hamas. Maar dat maakt niet dat de Israelische regering nu niet kritisch bekeken mag worden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Israel heeft heel wat meer bijgedragen aan de ontwikkeling van de mensheid in de afgelopen tijd dan vele Arabische landen bij elkaar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies. Of in een moskee zeggen dat je die teksten over Joden in de koran misschien toch met wat meer context en interpretatie moet lezen. In plaats van letterlijk.
En nee. Ben zeker geen Israel-fan. Land maakt er ook een zooitje van.
Veel belangrijke wetenschappelijke ontwikkelingen zijn gedaan door israelische wetenschappers.![]()
Ah. Okay.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:10 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Het ging om de tweet dat Israel geen Europees projectje zou zijn en dat ik het daar oneens mee was.
Wiki zegt dat de grootste groep in Isral joden van Marokkaanse komaf zijn. Een miljoen maarliefst. Op een bevolking van 9 miljoen.
Ik had dat eigenlijk niet verwacht."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja dus?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:13 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Israel heeft heel wat meer bijgedragen aan de ontwikkeling van de mensheid in de afgelopen tijd dan vele Arabische landen bij elkaar.![]()
![]()
Nederland is altijd zo trots geweest op hun tolerantie.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:10 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Probeer als gewone Nederlander maar eens een Isral vlag voor je raam te hangen of nu op straat ervoor uit te komen dat je Isral steunt, of probeer als gewone Nederlander maar eens kritisch te zijn op die ideologie, we weten allemaal wat voor een gevolgen dat heeft.
Europa 2023... hetzelfde als Europa 1930 alleen met internet nu.
Maar nu kan men niet openlijk homo zijn op straat, en tegenwoordig ook niet meer openlijk joods zijn.![]()
Touchequote:Op maandag 16 oktober 2023 13:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is dan weer volkomen terecht. Loyaliteit aan een ander land moet hard worden bestraft.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Klinkt als nepnieuws dit.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je leest hoe Joodse kolonisten de afgelopen dagen Palestijnse dorpjes aan het uitmoorden zijn ligt daar ongeveer het antwoord van dergelijke treurigheid.![]()
Je bedoelt zoals je hier in het topic niet moet proberen een beetje genuanceerd te posten?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:10 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Europa 2023... hetzelfde als Europa 1930 alleen met internet nu.
Spinter -> balk.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Wat is dit voor onzin?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
'Ben je Jood geworden a sahbi? a kankerzemmer'![]()
Zeg niet dat dat lieverdjes zijn.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je leest hoe Joodse kolonisten de afgelopen dagen Palestijnse dorpjes aan het uitmoorden zijn ligt daar ongeveer het antwoord van dergelijke treurigheid.
Ik vind het opensnijden van een buik van een zwangere vrouw en de baby vermoorden wel een behoorlijk diep punt van wreedheid.![]()
Die zijn voornamelijk gewoon door Israeli's van Europese komaf.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:13 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Israel heeft heel wat meer bijgedragen aan de ontwikkeling van de mensheid in de afgelopen tijd dan vele Arabische landen bij elkaar.
Veel belangrijke wetenschappelijke ontwikkelingen zijn gedaan door israelische wetenschappers.
Wat laat zien dat... ja precies.![]()
Wat laat dat zien?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die zijn voornamelijk gewoon door Israeli's van Europese komaf.
Wat laat zien dat... ja precies.![]()
https://www.volkskrant.nl(...)pnieuw-aan~be564a15/quote:Egypte: grens met Gazastrook niet geopend door opstelling Isral
De Egyptische minister van Buitenlandse Zaken, Sameh Shoukry, zegt dat Egypte van plan was de grens met de Gazastrook vanochtend tijdelijk te openen, maar dat Isral dwars ging liggen.
Vanochtend meldde persbureau Reuters op basis van Egyptische bronnen dat Isral, de VS en Egypte het hierover eens waren geworden. Isral zou hebben beloofd het zuiden van de Gazastrook tijdelijk niet te bestoken. Er volgden ontkenningen vanuit Isral en de grenspost bij Rafah zit nog dicht.
Honderden mensen met koffers hebben zich verzameld bij de grensovergang met Egypte, meldt nieuwszender Al Jazeera. Het idee was dat Palestijnen met een buitenlands paspoort de Gazastrook konden verlaten, terwijl humanitaire hulpgoederen naar binnen werden gereden.
Reuters meldde vanochtend verder dat een aantal vrachtwagens van de Verenigde Naties richting de grensovergang bij Rafah reden. Vervolgens zouden ze van koers zijn veranderd, richting de door Isral gecontroleerde grensovergang van Kerem Shalom.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Geef maar een link dan. Heb wel meegekregen dat ze soms iemand neerschieten (was een video van) maar dat ze dorpen uitmoorden niet.quote:![]()
Doe even een linkje erbij, voor de liefhebbersquote:
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Zeker, zoals eigenlijk de uitwassen van dit hele conflict al decennialang.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:16 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Zeg niet dat dat lieverdjes zijn.
Ik vind het opensnijden van een buik van een zwangere vrouw en de baby vermoorden wel een behoorlijk diep punt van wreedheid.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Goh. Sta je dan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Juist ja, Hamas en Egypte willen zo graag die arme Palestijnse onschuldige burgers helpen maar dat mag niet van Isral dus verbiedt Isral dat Egypte de grens mag opendoen terwijl ze al dagen niet bombarderen en folders uitstrooien dat ze naar die kant moeten vanwege de veiligheid. Zal Isral wel niet langer wachten om al die onschuldige burgers te bombarderen, snel voordat Egypte de grens opent en waar westerse landen in samenspraak met Isral over aan het vergaderen zijn met Egypte.
Dat mensen benvloed worden door de massale propaganda uit Hamas hoek ok, maar over sommige dingen mag je heus best wel even zelf nadenken, ik denk dat Isral die mensen liever vandaag dan morgen in Egypte heeft zitten want dan kunnen ze los. De enige reden dat ze nog niet los zijn gegaan is door internationale druk en het feit dat ze niet zo barbaars zijn als die Hamas aanhangers.![]()
https://www.volkskrant.nl(...)-westoever~bdab2475/quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Geef maar een link dan. Heb wel meegekregen dat ze soms iemand neerschieten (was een video van) maar dat ze dorpen uitmoorden niet.
https://apnews.com/articl(...)f5a58bd899e1e424911cVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee, jouw reactie is bijzonder. Vrij stereotyperend ook. Misschien moet je even afstand tot fok bewaren en straks weer terugkomen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook een wat bijzondere reactie, inderdaad.![]()
Je moet zelluf nadenken! Alle berichten over dingen die Israel goed doen kloppen en alle berichten over dingen die Israel niet goed doen kloppen niet!quote:
Tadaa! Alle discussie voorbij.![]()
Tfoeeeeequote:Op maandag 16 oktober 2023 13:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
'Ben je Jood geworden a sahbi? a kankerzemmer'
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Bron: nu.nl liveblog: https://www.nu.nl/midden-(...)mensen-ontvoerd.htmlquote:Zondag tijdens een pro-Palestijns protest op de Dam in Amsterdam zijn opmerkelijke teksten verspreid. Drie vliegtuigen met banners vlogen over de menigte van zo'n vijftienduizend betogers.
Gelukkig is "free Palestine from the river to the sea" door deze site niet als opmerkelijk betiteld.![]()
Niet te lezen zonder abo.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)-westoever~bdab2475/![]()
Uiteraard popquote:Op maandag 16 oktober 2023 13:20 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Nee, jouw reactie is bijzonder. Vrij stereotyperend ook. Misschien moet je even afstand tot fok bewaren en straks weer terugkomen.![]()
Krijg last van vermoeidheid met al die posts hier.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je moet zelluf nadenken! Alle berichten over dingen die Israel goed doen kloppen en alle berichten over dingen die Israel niet goed doen kloppen niet!
Tadaa! Alle discussie voorbij.![]()
Juist ja, aldus een Egyptische woordvoerder.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:17 schreef Caland het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)pnieuw-aan~be564a15/quote:Maar de grens met Egypte is nu dicht en blijft ook dicht.
Tot voor het geweld losbarstte, was de grensovergang in Rafah open voor goederentransport en personenverkeer, maar dat werd door Egypte en Isral zeer strikt gecontroleerd. Uit veiligheidsoverwegingen, om wapensmokkel en militanten van Hamas tegen te houden.Bronquote:Als Egypte nu duizenden vluchtelingen binnenlaat, willen zij nog wel terugkeren naar Gaza? Een openluchtgevangenis met weinig water, stroom en elektriciteit? Egypte wil beslist geen groot vluchtelingenkamp permanent op zijn grondgebied."Bronquote:Tegen wil en dank speelt Egypte een sleutelrol in de oorlog. Afgelopen woensdag, toen de humanitaire situatie in de Gazastrook verder verslechterde na het uitvallen van de enige energiecentrale, was het voor Egypte onbespreekbaar om veilige corridors voor vluchtelingen op te zetten.
Vrijdag veranderde er niets aan dat standpunt na de oproep van het Isralische leger aan ruim een miljoen Gazanen om naar het zuiden te vertrekken, waarmee de druk op de Rafah-grensovergang alleen maar toenam.
En een ander geluid uit de volkskrant:Bronquote:Egypte durft het niet aan om de grens met de Strook van Gaza open te stellen. Officieel gebeurt dat uit angst voor Isralische bombardementen, zoals die zich de afgelopen week een paar keer hebben voorgedaan. Maar de Egyptenaren vrezen vooral voor de komst van tienduizenden en misschien wel honderdduizenden Palestijnse vluchtelingen die het belegerde Gaza proberen te ontvluchten.
Heb het de laatste dagen al vaker gezegd, nieuws uit islamitische hoek wat negatief afstraalt op Isral en Joden zijn bij voorbaat niet te vertrouwen, dan hebben mensen blijkbaar geen idee waar dit conflict echt om draait.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Soms even wat afstand nemen en een rondje lopen doet een mens goed.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:22 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Krijg last van vermoeidheid met al die posts hier.![]()
![]()
je zou hier in dit topic eens het tegenovergestelde kunnen proberen, zeggen dat Isral iets verkeerds doet. Dan wordt er ook emotioneel gereageerd en dat door mensen die (in tegenstelling tot…) wel hun blik open hebben staanquote:Op maandag 16 oktober 2023 13:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Probeer als Marokkaans jochie maar eens tegen je mede-Marokkaanse vrienden te zeggen dat echt niet alles Israel ligt.![]()
![]()
Klopt, dat staat er vrij letterlijk bij.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:22 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Juist ja, aldus een Egyptische woordvoerder.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
En de Egyptenaren liegen, dat weet je toch wel?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt, dat staat er vrij letterlijk bij.
Israel is alleen maar goed.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik ben (nog) niet zo bekend met de acts in dit topic.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En de Egyptenaren liegen, dat weet je toch wel?
Israel is alleen maar goed.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Zeker. Maar minder onzin ook.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:22 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Soms even wat afstand nemen en een rondje lopen doet een mens goed.![]()
Vreselijk. Het is nauwelijks meer na te gaan wat wel waar en niet waar is als je er niet zelf bij bent geweest. De hoeveelheid propaganda en nepnieuws wat in de jaren is verspreid rondom dit conflict is enorm en de propagandamachine loopt aan beide kanten nog altijd op rap tempo door.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:50 schreef Tekaschi het volgende:
Artikel over propaganda van Hamas waar meteen enkele beelden debunked worden en zoals verwacht dode kinderen/mensen zijn van eerdere conflicten in de islamitische wereld waar nu Isral/Het Westen de schuld van krijgt.
Las zojuist dat mogelijk een pro-Israel partij advertentieruimte heeft gekocht bij Apple waardoor kinderen nu bij het spelen van spelletjes als Angry Birds vreselijke beelden en teksten te zien krijgen als anti-Hamas propaganda. Ik snap echt heel goed de woede van Isral, maar dit is absurd en niet de manier.
Note aan de polarisatie-bende:
Hiermee wil ik de daden en propaganda van Hamas dus niet verzachten alsook geen ja maar Isral ... zeggen.
Het is gewoon een constatering dat er heeeeel veel propaganda en gekleurd/nepnieuws wordt verspreid en ook op absurde wijze.
En dat we denk ik hier best wat voorzichtiger mogen zijn met de harde uitspraken en zwart/wit-stellingen, want uiteindelijk kennen we toch niet de hele waarheid.![]()
I know. Bij mij zijn beide kampen boos op mij geweest. Omdat ik beide volkeren (Palestijnen (Arabieren) en Israeli's (verarabiseerde Joden) als achterlijk beschouw.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
je zou hier in dit topic eens het tegenovergestelde kunnen proberen, zeggen dat Isral iets verkeerds doet. Dan wordt er ook emotioneel gereageerd en dat door mensen die (in tegenstelling tot…) wel hun blik open hebben staan![]()
Je hebt er niet eens een heel topic voor nodig, denk ik, om ze te leren kennen. Succes!quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben (nog) niet zo bekend met de acts in dit topic.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Er is een enorme golf geweest van na de val van het IJzeren Gordijn, bijna een miljoen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Meeste hebben een Russische achtergrond dacht ik.
Er zaten er al wat in de groep Europese Joden van eerder.
Ashkenazi zijn in totaal bijna een derde van de bevolking van Isral![]()
quote:quote:Joodse kolonisten op de door Isral bezette Westoever misbruiken de Gaza-tragedie om Palestijnen te verjagen, zoals de bewoners van het dorp Rashash. De diefstal van land staat in een hogere versnelling. Met hulp van de regering: die deelt geweren uit aan kolonisten. Ruim vijftig Palestijnen kwamen al om.Dit zijn er natuurlijk teveel en het is schandalig dat er mensen van huis en haard verdreven worden met zelfs doden tot gevolg.quote:while the world is focused on the war in Gaza, tensions have risen in the occupied West Bank, where 55 Palestinians were killed over the past week in clashes with Israeli troops, arrest raids and attacks by Jewish settlers.
Maar dat is nog geen "hele dorpen uitmoorden".![]()
De meesten kiezen eieren voor hun geld inderdaad. Mensen vermoorden en dan vrolijk verder gaan op de begrafenis van diezelfde mensen schaar ik echter wel onder wreed en kansloos uitmoorden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:28 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dit zijn er natuurlijk teveel en het is schandalig dat er mensen van huis en haard verdreven worden met zelfs doden tot gevolg.
Maar dat is nog geen "hele dorpen uitmoorden".VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Of probeer als mens maar eens openlijk te zeggen dat een bepaald deel van een bepaalde stam foute dingen doen.....quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Baan kwijt, gecanceld, OM op je dak, AIVD, CIDI, politie, terreulijst, media, enz (kortom de machtigste organen in een samenleving). En alleen bij die ene stam bekritiseren gebeurd het he, werkelijk geen enkel ander groep.![]()
Eens, beide kampen maken zich zwaar schuldig aan extreme propaganda. Het hoort er natuurlijk ook wel een beetje bij. Hoewel ik de ene propaganda wat extremer vind dan de andere propaganda, Isral probeert vooral hun toekomstige aanval te rechtvaardigen, het andere kamp verspreid al decennia lang propaganda om haat te creren tegen het westen en hun eigen radicale daden/gedachten te rechtvaardigen, wel een degelijk verschil. De mensen die ik hierdoor ook in Nederland, en ook al op FOK!, heb zien roepen dat de westerse media liegt en alleen maar moslims wilt afvallen vind ik toch net wat enger hier, vooral gezien hun 100% overtuiging, die geest krijg je ook nooit meer in de fles want tot het einde der tijden zullen zij dit blijven geloven en zal de haat en irritatie blijven bestaan omdat ze overtuigd zijn van n of ander complot tegen de islam (lees: tevens de nieuwe wappies), en die haat zal ook blijven toenemen bij elk conflict want die propaganda was al een groot probleem in die regionen ver voor het huidige conflict in de Gaza. En de hoofdreden waarom ik het laatste erger vind is omdat er hordes van dat soort mensen in Europa lopen die ook aanslagen plegen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:26 schreef FYazz het volgende:
[..]
Vreselijk. Het is nauwelijks meer na te gaan wat wel waar en niet waar is als je er niet zelf bij bent geweest. De hoeveelheid propaganda en nepnieuws wat in de jaren is verspreid rondom dit conflict is enorm en de propagandamachine loopt aan beide kanten nog altijd op rap tempo door.
Las zojuist dat mogelijk een pro-Israel partij advertentieruimte heeft gekocht bij Apple waardoor kinderen nu bij het spelen van spelletjes als Angry Birds vreselijke beelden en teksten te zien krijgen als anti-Hamas propaganda. Ik snap echt heel goed de woede van Isral, maar dit is absurd en niet de manier.
Note aan de polarisatie-bende:
Hiermee wil ik de daden en propaganda van Hamas dus niet verzachten alsook geen ja maar Isral ... zeggen.
Het is gewoon een constatering dat er heeeeel veel propaganda en gekleurd/nepnieuws wordt verspreid en ook op absurde wijze.
En dat we denk ik hier best wat voorzichtiger mogen zijn met de harde uitspraken en zwart/wit-stellingen, want uiteindelijk kennen we toch niet de hele waarheid.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
En waar ontken ik dat? kritiek op Israel, ligt erg gevoelig in het westen (en dan vooral in landen als Nederland, Duitsland).quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:30 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Of probeer als mens maar eens openlijk te zeggen dat een bepaald deel van een bepaalde stam foute dingen doen.....
Baan kwijt, gecanceld, OM op je dak, AIVD, CIDI, politie, terreulijst, enz. En alleen bij die ene stam bekritiseren gebeurd het he, werkelijk geen enkel ander groep.
Wist je dat je dit kan erkennen , terwijl je pro-Israel bent?
Nuances, nuances![]()
![]()
Israel geeft om dat laatste geen moer. Zij hebben al wat extra tijd gegeven om weg te wezen. Als Hamas die mensen stopt is het Hamas die verantwoordelijk is.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat en als ze nu massaal Palestijnen gaan opvangen geeft dat Israel eigenlijk een carte blanche om Gaza te blijven bombarderen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Heb je het nu over Mizrahi joden?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:27 schreef theunderdog het volgende:
Israeli's (verarabiseerde Joden) als achterlijk beschouw.![]()
Voornamelijk. Maar ook de Europese Joden daar wijken van Europa af. Ze passen zich aan aan de culturele hegemonie in het Midden-Oosten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:38 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Heb je het nu over Mizrahi joden?
Daarom ook de stijgende invloed van kolonisten op de WestBank. Het was helaas niet tegen te houden. Sinds Joden zich gingen vestigen, in het Midden-Oosten was het gedoemd om te mislukken.![]()
Deze wel? https://archive.ph/quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:31 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die laadt bij mij niet de laatste tijd.![]()
Dat heb ik wel voor je, wees gerust.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:32 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Geen idee. Wat ik wel weet is dat het merendeel van de Oost Europeanen naar Israel zijn gegaan na de holocaust van de Westerse wereld.
Na 1917 op verzoek en aandringen van zionistische organisaties bij buitenlandse ministerie van Britse Rijk, is er besloten om structureel Joden (die overigens niet de oorspronkelijke Joden oftewel de Kinderen van Isral zijn), te stationeren in Palestina. Het is dus niet naar ''Isral'' gaan, want toen bestond Isral nog niet.
Tijdens stationering van Joden in Palestina, zijn Palestijnse mensen uit hun huizen, woonplaatsen, kortom landen verdreven. De illegale bezetting begon toen al dus onder het Brits Mandaat. De Palestijnen werden hier natuurlijkerwijs woedend om. De zionistische beweging in Palestina, zette zich breed uit. Er werden milities gevormd. De jonge Joodse militanten (Haganah) zijn vervolgens in rap tempo begonnen met etnische zuivering van Palestina. De conflicten werden groter en bloediger. Op een geven moment kwamen de Britten met een voorstel om het land in tween te verdelen. Beide kanten weigerden dit. De spanningen tussen 1937 en 39 liepen dermate op dat de gehele situatie compleet uit hand begon te lopen. De Britten kwamen met een nieuwe voorstel. In tien jaar tijd een onafhankelijke Palestina waarbij de twee volkeren evenveel recht krijgen in het bestuur daarvan. Ook zou de Joodse immigratie naar het land sterk beperkt worden en bij mogelijke immigraties eerst toestemming gevraagd moest worden aan de Arabieren. De Joden waren het daar niet mee eens en verwierpen het voorstel. De Joden begonnen dit keer in opstand te komen tegen de Britten!! De Joden onderling vormend een eenheid en dat was in grote voordeel voor hen. Daarentegen konden de Arabieren onderling maar geen eenheid vormen. Zij waren destijds er niet bewust van maar het ontbreken van eenheidsreflex zou de Arabieren in toekomst dus veel grond gaan kosten.
Terwijl dit de situatie was in Palestina, brak in Europa de tweede wereld oorlog uit. De oorlog zorgde ervoor dat de Britten zijn concentratie in Palestina verloor. Tegelijkertijd kregen de Joden veel meer sympathie in de wereld vanwege de Joodse genocide. Amerika was een voorstander van om de 100.000 Joodse vluchtelingen te plaatsen in Palestina. Vanwege de verslechterde banden met de Britten, hebben de Zionisten strategischerwijs besloten zich te wenden naar Amerika. In 1942 had de zionistische wereldorganisatie in Amerika een conferentie gehouden waarbij ze officieel bekend hebben gemaakt dat er pogingen zijn om een Joodse staat te stichten in Palestina. Ondertussen was, ondanks het Britse verbod, militiegroep Haganah druk bezig met naar binnen halen van nog meer Joden en bleven de etnische zuiveringen voortzetten. Na de tweede wereld oorlog hadden de Britten veelte veel macht verloren. Ze konden de onrust in Palestina niet meer voorkomen en besloten in 1946 een staat van beleg in te voeren. De Britten konden het op een gegeven moment niet meer verder aan en wilde verdwijnen uit Palestina. Ze hebben op een geven moment uit hopeloosheid de bal naar de VN gekaatst.
VN is met twee plannen gekomen:
1. twee staten
2. Palestijnse federatie
Allebei de plannen werden afgewezen door de Arabieren, dit vooral om de Joden niet eens 30% deel uitmaakte van de totale bevolking. Arabieren zwoeren om wraak en situatie dreigende zich verder te ontwikkelen naar een burgeroorlog. De Britten hebben vervolgens geen moeite meer gedaan voor een oplossing en in 1948 besloten zich voorgoed terug te trekken uit Palestina. De Joden zagen hun kans hierin en begonnen gelijk de gebieden uit het eerder genoemde VN plan te bezetten. Dit ging gepaard met veel geweld en moordcampagnes. Palestijnen werden voor grote deel uit die gebieden verdreven. Op 14 mei werd officieel het einde van het Brits Mandaat aangekondigd. Op 15 mei verklaarden de Joden (David Ben-Gurion) hun onafhankelijkheid. Tien minuten later erkende Amerika (Truman) de staat Isral. Een paar uur later verklaarde Syri. Irak, Jordani, Libanon en Egypte de oorlog aan Isral.
De rest wat er allemaal gebeurd is spreekt voor zich. Hoop dat jij nu een beetje inzicht gekregen hebt hoe vanaf 1917 het inwoners aantal van Joodse bevolking van 60 duizend opgeschroefd is naar bijna 10 miljoen mensen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Werkperd op 16-10-2023 14:09:46 ]![]()
Hahaha, straffen, daar doen we hier niet aan h, je kunt moeiteloos je dienstplicht in een tweede land voldoen, of dat nou Turkije of Isral is.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is dan weer volkomen terecht. Loyaliteit aan een ander land moet hard worden bestraft.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Europese joden (ashkenazis) hebben al helemaal geen recht om het land te claimen. Nog nooit zoiets belachelijks en lachwekkends gezien. Het zijn overduidelijk europeanen die gewoon ooit bekeerd zijn tot jood, zien er totaal niet midden oosters uit. En dan nog doodleuk vanuit New York en Parijs zonder schaamte claimen "Ja Palestina is ons land, daar waren onze voorouders 2000 jaar terug". Omg...quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voornamelijk. Maar ook de Europese Joden daar wijken van Europa af. Ze passen zich aan aan de culturele hegemonie in het Midden-Oosten.
Daarom ook de stijgende invloed van kolonisten op de WestBank. Het was helaas niet tegen te houden. Sinds Joden zich gingen vestigen, in het Midden-Oosten was het gedoemd om te mislukken.![]()
Bron?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat heb ik wel voor je, wees gerust.
-knip-![]()
Interessant. Bedankt!quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Na 1917 op verzoek en aandringen van zionistische organisaties bij buitenlandse ministerie van Britse Rijk, is er besloten om structureel Joden (die overigens niet de oorspronkelijke Joden oftewel de Kinderen van Isral zijn), te stationeren in Palestina. Het is dus niet naar ''Isral'' gaan, want toen bestond Isral nog niet.
Tijdens stationering van Joden in Palestina, zijn Palestijnse mensen uit hun huizen, woonplaatsen, kortom landen verdreven. De illegale bezetting begon toen al dus onder het Brits Mandaat. De Palestijnen werden hier natuurlijkerwijs woedend om. De zionistische beweging in Palestina, zette zich breed uit. Er werden milities gevormd. De jonge Joodse militanten (Haganah) zijn vervolgens in rap tempo begonnen met etnische zuivering van Palestina. De conflicten werden groter en bloediger. Op een geven moment kwamen de Britten met een voorstel om het land in tween te verdelen. Beide kanten weigerden dit. De spanningen tussen 1937 en 39 liepen dermate op dat de gehele situatie compleet uit hand begon te lopen. De Britten kwamen met een nieuwe voorstel. In tien jaar tijd een onafhankelijke Palestina waarbij de twee volkeren evenveel recht krijgen in het bestuur daarvan. Ook zou de Joodse immigratie naar het land sterk beperkt worden en bij mogelijke immigraties eerst toestemming gevraagd moest worden aan de Arabieren. De Joden waren het daar niet mee eens en verwierpen het voorstel. De Joden begonnen dit keer in opstand te komen tegen de Britten!! De Joden onderling vormend een eenheid en dat was in grote voordeel voor hen. Daarentegen konden de Arabieren onderling maar geen eenheid vormen. Zij waren destijds er niet bewust van maar het ontbreken van eenheidsreflex zou de Arabieren in toekomst dus veel grond gaan kosten.
Terwijl dit de situatie was in Palestina, brak in Europa de tweede wereld oorlog uit. De oorlog zorgde ervoor dat de Britten zijn concentratie in Palestina verloor. Tegelijkertijd kregen de Joden veel meer sympathie in de wereld vanwege de Joodse genocide. Amerika was een voorstander van om de 100.000 Joodse vluchtelingen te plaatsen in Palestina. Vanwege de verslechterde banden met de Britten, hebben de Zionisten strategischerwijs besloten zich te wenden naar Amerika. In 1942 had de zionistische wereldorganisatie in Amerika een conferentie gehouden waarbij ze officieel bekend hebben gemaakt dat er pogingen zijn om een Joodse staat te stichten in Palestina. Ondertussen was, ondanks het Britse verbod, militiegroep Haganah druk bezig met naar binnen halen van nog meer Joden en bleven de etnische zuiveringen voortzetten. Na de tweede wereld oorlog hadden de Britten veelte veel macht verloren. Ze konden de onrust in Palestina niet meer voorkomen en besloten in 1946 een staat van beleg in te voeren. De Britten konden het op een gegeven moment niet meer verder aan en wilde verdwijnen uit Palestina. Ze hebben op een geven moment uit hopeloosheid de bal naar de VN gekaatst.
1. twee staten
2. Palestijnse federatie
Allebei de plannen werden afgewezen door de Arabieren, dit vooral om de Joden niet eens 30% deel uitmaakte van de totale bevolking. Arabieren zwoeren om wraak en situatie dreigende zich verder te ontwikkelen naar een burgeroorlog. De Britten hebben vervolgens geen moeite meer gedaan voor een oplossing en in 1948 besloten zich voorgoed terug te trekken uit Palestina. De Joden zagen hun kans hierin en begonnen gelijk de gebieden uit het eerder genoemde VN plan te bezetten. Dit ging gepaard met veel geweld en moordcampagnes. Palestijnen werden voor grote deel uit die gebieden verdreven. Op 14 mei werd officieel het einde van de Britse Mandaat aangekondigd. Op 15 mei verklaarden de Joden (David Ben-Gurion) hun onafhankelijkheid. Tien minuten later erkende Amerika (Truman) de staat Isral. Een paar uur later verklaarde Syri. Irak, Jordani, Libanon en Egypte de oorlog aan Isral.
De rest wat er allemaal gebeurd is spreekt voor zich. Hoop dat jij nu een beetje inzicht gekregen hebt hoe vanaf 1917 het inwoners aantal van Joodse bevolking van 60 duizend opgeschroefd is naar bijna 10 miljoen mensen.![]()
Wellicht bedoel je het niet zo, maar ik zie dit soort type reacties regelmatig.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:28 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dit zijn er natuurlijk teveel en het is schandalig dat er mensen van huis en haard verdreven worden met zelfs doden tot gevolg.
Maar dat is nog geen "hele dorpen uitmoorden".
Moet het een wedstrijdje zijn wat erger is en heeft wreedheid/moorden maar 1 definitie of moet je pers een gradatie eraan geven?
Kan het ook (en even) wreed gevonden worden dat een regering mensen faciliteert met wapens om andere (onschuldige) mensen weg te jagen en in ergste geval te doden?
Ik gruwel (en huil) om de beelden en verhalen die ik zie van vrouwen die op vreselijke wijze zijn verkracht en vermoord en ik huil ook om de verhalen van vrouwen die voor hun ogen hun man gedood zien worden omdat ze niet snel genoeg uit hun huis waren en ze de wraak en haat van een ander over zich heen krijgen.
In beide gevallen geeft het mij hetzelfde boze, verdrietige en machteloze gevoel en zie ik het als moord en wreedheid.![]()
Op social media zie je ook steeds meer beelden langskomen van huizen in Europa die gemerkt worden met een davidster om aan te tonen dat daar Joden wonen, brrrrr wat een enge bedoeling, ik blijf mij maar verbazen hoe laconiek hiermee wordt omgegaan.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Ik doe het even uit mijn hoofd, ik zit op de telefoon en het werkt allemaal maar kut. De aantallen kunnen een beetje afwijken, maar zal niet veel zijn. Voor meer info kun je wellicht de gegeven links doornemen.quote:
Irak - Joden hadden daar in het begin van de 20e eeuw best wat invloed, tot ongenoegen van een deel van de bevolking. Bagdad was ook een vrij joodse stad. In 1948 toen Irak in oorlog ging met Isral werden de joden ineens hard aangepakt. Velen werd onteigend, gevangengezet of gemarteld. In twee jaar tijd - Operation Ezra - werden ruim 100k joden uit Irak geevacueerd. Volgens mij daarna ook nog een aanzienlijk deel richting het toen nog 'vrije' Iran. In 1967 na de Zesdaagse oorlog werden de overgebleven Joden wederom aangepakt, en ik meen in 1969 werden er een aantal publiekelijk opgehangen. Ondanks het verbod om emigratie (!) werd het wel gedaan, veelal via Koerdistan naar Iran.
Iran - daar was het al vroeg ook zeik. Volgens mij al in zeshonderdzoveel nadat de Moslims de controle hadden overgenomen. Onder de Qajar dynastie zat er wat verbetering in en vooral onder Sjah hadden de Joden het goed. Vanaf Khomeini is dat - ondanks de belofte op religieuze vrijheid - wel steeds verder bergafwaarts gegaan. Het aantal joden is ook drastisch verminderd, veelal vertrokken naar de VS overigens.
Algerije > Vanaf 1963 alleen moslims konden staatsburger zijn. Ca. 130k Joden zijn naar Frankrijk vertrokken, 10k naar Isral. Zouden er 100 ofzo zijn op vandaag.
Egypte - vanaf de jaren 50 begonnen ze actief de Joden te verdrijven, o.a. door hun eigendommen te confisqueren. Er zijn nog maar enkele Joden in Egypte vandaag de dag.
Libi - In Libie werd natuurlijk onder de fascistische regeringen al flink aan het aantal joden 'gewerkt'. Echter ook n de oorlog vonden er direct pogroms plaats in Tripoli. Na het stichten van Isral braken er opnieuw ongeregeldheden uit, de joden vochten terug en dat werkte nog meer antisemitisme in de hand. Enkele tienduizenden zijn naar Isral gevlucht. Begin jaren 60 voerde Libi een of andere wet is, waarbij vrijwel alle overgebleven joden werden geweigerd voor het staatsburgerschap. Na de Zesdaagse Oorlog, waarbij het weer tot ongeregeldheden kwam, is 90% van de overgebleven bevolking naar Itali gevlucht. Na de overnamen van Khadaffi onteigende hij de joden. Volgens mij wonen er geen joden meer in Libi.
Marokko - In het begin van de 20e eeuw was er een grote groep Joden, ruim 200k in Marokko. Tot de oprichting van Isral was het koek en ei, daarna begonnen de ongeregeldheden. Er werden tientallen joden vermoord, dit leidde tot ca 20k Joden die het land ontvluchtte. Marokko verbood de emigratie naar Isral in de jaren vijftig. Joden waren de grootste groep hoogopgeleiden en mede daardoor bezette ze ook hoge functies in de politiek. Verbod werd begin jaren 60 weer opgeheven. Operation Yachin (?) was een vrij bizar iets, de VS/Isral kochten min of meer de Joden van Marokko, wat resulteerde in ca 100k joden die naar Isral gingen. Na de Zesdaagse Oorlog liepen de spanningen weer gigantisch op, resulteerde in wederom een exodus van tienduizenden, die veelal naar Europa trokken. Er zijn nog duizenden Joden in Marokko en ze hebben het er over het algemeen prima naar mijn weten.
Syri - Enkele tienduizenden Joden in Syri werden vanaf 1946 na de onafhankelijd direct hard aangepakt. Zo stond er op emigratie naar gebied Palestina de doodstraf, werden er pogroms uitgevoerd. Begin jaren 50 werden alle banktegoeden bevroren en de joden onteigend. Volgens mij kregen ze zelfs een reisverbod dat ze niet verder dan 5 km van hun huis weg mochten. Veel meer weet ik eigenlijk niet zo over Joden in Syri, maar wel dat het steeds verder bergafwaarts is gegaan qua aantallen. Of er nu nog berhaupt joden wonen durf ik niet te zeggen.
Tunesi - Ook hier weer uiteraard het tweede wereldoorlog verhaal. Ruim 100 joden zijn uit Tunisi naar vernietigingskampen in Europa gebracht. Nog voor de onafhankelijkheid tekende zich al antisemitisme af. Na de onafhankelijkheid in 1956 werden complete joodse wijken gesloopt onder het motto van stedelijke heropbouw etc. Ook de Zesdaagse oorlog zorgde weer voor een opleving in het geweld. Tussen de onafhankelijkheid en het gezeik van de Zesdaagse Oorlog hebben een kleine 50k joden Tunesi verlaten, dat zijn ze bijna allemaal.![]()
Europese Joden die naar Israel gaan, larpen inderdaad met met een hele verre oorsprong van hun genetische materiaal. Inderdaad, rationeel gezien volstrekt belachelijk om dan als kolonist op bijvoorbeeld de WestBank te gaan wonen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:44 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Europese joden (ashkenazis) hebben al helemaal geen recht om het land te claimen. Nog nooit zoiets belachelijks en lachwekkends gezien. Het zijn overduidelijk europeanen die gewoon ooit bekeerd zijn tot jood, zien er totaal niet midden oosters uit. En dan nog doodleuk vanuit New York en Parijs zonder schaamte claimen "Ja Palestina is ons land, daar waren onze voorouders 2000 jaar terug". Omg...
Klopt. En nu?![]()
En waarom maakte ze maar 30% uit van de bevolking? Omdat ze al eeuwen vervolgd werden in die gebieden, net zoals de christenen of andere geloven die hun landen en huizen bezet zagen worden en velen daarna vermoord werden. Fantastisch die geschiedenis als je er niet selectief naar kijkt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:45 schreef KoningWouter het volgende:
Allebei de plannen werden afgewezen door de Arabieren, dit vooral om de Joden niet eens 30% deel uitmaakte van de totale bevolking.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Wat is dit nou weer. Dit heb ik helemaal nooit getypt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:50 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En waarom maakte ze maar 30% uit van de bevolking? Omdat ze al eeuwen vervolgd werden in die gebieden, net zoals de christenen of andere geloven die hun landen en huizen bezet zagen worden en velen daarna vermoord werden. Fantastisch die geschiedenis als je er niet selectief naar kijkt.![]()
![]()
Zonde van je tikken, want ik vroeg dit niet. Daarnaast heb ik mijn antwoord. Het merendeel van die joden daar is Europees.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik doe het even uit mijn hoofd, ik zit op de telefoon en het werkt allemaal maar kut. De aantallen kunnen een beetje afwijken, maar zal niet veel zijn. Voor meer info kun je wellicht de gegeven links doornemen.
Irak - Joden hadden daar in het begin van de 20e eeuw best wat invloed, tot ongenoegen van een deel van de bevolking. Bagdad was ook een vrij joodse stad. In 1948 toen Irak in oorlog ging met Isral werden de joden ineens hard aangepakt. Velen werd onteigend, gevangengezet of gemarteld. In twee jaar tijd - Operation Ezra - werden ruim 100k joden uit Irak geevacueerd. Volgens mij daarna ook nog een aanzienlijk deel richting het toen nog 'vrije' Iran. In 1967 na de Zesdaagse oorlog werden de overgebleven Joden wederom aangepakt, en ik meen in 1969 werden er een aantal publiekelijk opgehangen. Ondanks het verbod om emigratie (!) werd het wel gedaan, veelal via Koerdistan naar Iran.
Iran - daar was het al vroeg ook zeik. Volgens mij al in zeshonderdzoveel nadat de Moslims de controle hadden overgenomen. Onder de Qajar dynastie zat er wat verbetering in en vooral onder Sjah hadden de Joden het goed. Vanaf Khomeini is dat - ondanks de belofte op religieuze vrijheid - wel steeds verder bergafwaarts gegaan. Het aantal joden is ook drastisch verminderd, veelal vertrokken naar de VS overigens.
Algerije > Vanaf 1963 alleen moslims konden staatsburger zijn. Ca. 130k Joden zijn naar Frankrijk vertrokken, 10k naar Isral. Zouden er 100 ofzo zijn op vandaag.
Egypte - vanaf de jaren 50 begonnen ze actief de Joden te verdrijven, o.a. door hun eigendommen te confisqueren. Er zijn nog maar enkele Joden in Egypte vandaag de dag.
Libi - In Libie werd natuurlijk onder de fascistische regeringen al flink aan het aantal joden 'gewerkt'. Echter ook n de oorlog vonden er direct pogroms plaats in Tripoli. Na het stichten van Isral braken er opnieuw ongeregeldheden uit, de joden vochten terug en dat werkte nog meer antisemitisme in de hand. Enkele tienduizenden zijn naar Isral gevlucht. Begin jaren 60 voerde Libi een of andere wet is, waarbij vrijwel alle overgebleven joden werden geweigerd voor het staatsburgerschap. Na de Zesdaagse Oorlog, waarbij het weer tot ongeregeldheden kwam, is 90% van de overgebleven bevolking naar Itali gevlucht. Na de overnamen van Khadaffi onteigende hij de joden. Volgens mij wonen er geen joden meer in Libi.
Marokko - In het begin van de 20e eeuw was er een grote groep Joden, ruim 200k in Marokko. Tot de oprichting van Isral was het koek en ei, daarna begonnen de ongeregeldheden. Er werden tientallen joden vermoord, dit leidde tot ca 20k Joden die het land ontvluchtte. Marokko verbood de emigratie naar Isral in de jaren vijftig. Joden waren de grootste groep hoogopgeleiden en mede daardoor bezette ze ook hoge functies in de politiek. Verbod werd begin jaren 60 weer opgeheven. Operation Yachin (?) was een vrij bizar iets, de VS/Isral kochten min of meer de Joden van Marokko, wat resulteerde in ca 100k joden die naar Isral gingen. Na de Zesdaagse Oorlog liepen de spanningen weer gigantisch op, resulteerde in wederom een exodus van tienduizenden, die veelal naar Europa trokken. Er zijn nog duizenden Joden in Marokko en ze hebben het er over het algemeen prima naar mijn weten.
Syri - Enkele tienduizenden Joden in Syri werden vanaf 1946 na de onafhankelijd direct hard aangepakt. Zo stond er op emigratie naar gebied Palestina de doodstraf, werden er pogroms uitgevoerd. Begin jaren 50 werden alle banktegoeden bevroren en de joden onteigend. Volgens mij kregen ze zelfs een reisverbod dat ze niet verder dan 5 km van hun huis weg mochten. Veel meer weet ik eigenlijk niet zo over Joden in Syri, maar wel dat het steeds verder bergafwaarts is gegaan qua aantallen. Of er nu nog berhaupt joden wonen durf ik niet te zeggen.
Tunesi - Ook hier weer uiteraard het tweede wereldoorlog verhaal. Ruim 100 joden zijn uit Tunisi naar vernietigingskampen in Europa gebracht. Nog voor de onafhankelijkheid tekende zich al antisemitisme af. Na de onafhankelijkheid in 1956 werden complete joodse wijken gesloopt onder het motto van stedelijke heropbouw etc. Ook de Zesdaagse oorlog zorgde weer voor een opleving in het geweld. Tussen de onafhankelijkheid en het gezeik van de Zesdaagse Oorlog hebben een kleine 50k joden Tunesi verlaten, dat zijn ze bijna allemaal.![]()
Dat is niet helemaal waar wat je zegt, zelfs Europese joden hebben meestal een gemengde originele afkomst gedeeltelijk Europees en gedeeltelijk uit Levantine (waar nu Isral en Palestina ook liggen).quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:44 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Europese joden (ashkenazis) hebben al helemaal geen recht om het land te claimen. Nog nooit zoiets belachelijks en lachwekkends gezien. Het zijn overduidelijk europeanen die gewoon ooit bekeerd zijn tot jood, zien er totaal niet midden oosters uit. En dan nog doodleuk vanuit New York en Parijs zonder schaamte claimen "Ja Palestina is ons land, daar waren onze voorouders 2000 jaar terug". Omg...quote:Genetic studies on Ashkenazi Jews—researching both their paternal and maternal lineages as well as autosomal DNA—indicate that they are of mixed Levantine and European (mainly southern European) ancestry![]()
Uiteraard is dat het. Israel is een westerse vazalstaat in het Midden-Oosten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Rupibma het volgende:
Lol, toch weer het Westen die landjepik komt spelen.
Het land gaat alleen steeds meer haar eigen weg. Wat in mijn optiek niet de bedoeling mag zijn.![]()
Ongelooflijk dit soort reacties, 1400 jaar oorlogsvoering, 1400 jaar massaslachtingen, 1400 jaar bezetting, en 1400 jaar een slachtofferrol waarna bij het in slaap zakken van de tegenstanders de maskers afgaan en ze toeslaan, al 1400 jaar lang. Maar neem aan dat jij ook van mening bent dat moslims hier in Europa nergens recht op hebben? Ze zien er namelijk totaal niet Europees uit.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:44 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Europese joden (ashkenazis) hebben al helemaal geen recht om het land te claimen. Nog nooit zoiets belachelijks en lachwekkends gezien. Het zijn overduidelijk europeanen die gewoon ooit bekeerd zijn tot jood, zien er totaal niet midden oosters uit. En dan nog doodleuk vanuit New York en Parijs zonder schaamte claimen "Ja Palestina is ons land, daar waren onze voorouders 2000 jaar terug". Omg...
@miss_sly waarom val jij nooit over dit soort radicale reacties?3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Jij leest schijnbaar wat je wil lezen. Laten we vooral niet de verre geschiedenis van verschillende gebieden erbij halen, in elk land zijn barbaarse oorlogen gevoerd. Zo kun je elk gebied wel zwart afschilderen, of wil jij verantwoordelijk gehouden worden voor wat je 44 keer overgrootvader heeft gedaan?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Rupibma het volgende:
Lol, toch weer het Westen die landjepik komt spelen.![]()
Wat is er 'radicaal' aan die post? het klopt anders gewoon.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ongelooflijk dit soort reacties, 1400 jaar oorlogsvoering, 1400 jaar massaslachtingen, 1400 jaar bezetting, en 1400 jaar een slachtofferrol waarna bij het in slaap zakken van de tegenstanders de maskers afgaan en ze toeslaan, al 1400 jaar lang. Maar neem aan dat jij ook van mening bent dat moslims hier in Europa nergens recht op hebben? Ze zien er namelijk totaal niet Europees uit.
@:miss_sly waarom val jij nooit over dit soort radicale reacties?
Europese Joden die naar Israel gaan larpen met hun haplode DNA. Geen enkel probleem als je dan in bijvoorbeeld Tel Aviv gaat wonen. Maar wel tamelijk bijzonder als je besluit in Hebron te gaan wonen, om Palestijnen te pesten.![]()
Omdat ik helemaal niet voldoende kennis heb over die oude geschiedenis om daar een zinnig woord over te zeggen. Ik heb geen idee wat hij zegt en wat er van klopt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ongelooflijk dit soort reacties, 1400 jaar oorlogsvoering, 1400 jaar massaslachtingen, 1400 jaar bezetting, en 1400 jaar een slachtofferrol waarna bij het in slaap zakken van de tegenstanders de maskers afgaan en ze toeslaan, al 1400 jaar lang. Maar neem aan dat jij ook van mening bent dat moslims hier in Europa nergens recht op hebben? Ze zien er namelijk totaal niet Europees uit.
@:miss_sly waarom val jij nooit over dit soort radicale reacties?
Daarnaast ben jij met je beschuldigende vinger ook telkens subtiel aan het wijzen naar mensen hier in het topic, en daar verzet ik me zeer tegen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Tis lekker met je, met deze shit loop je wel te mekkeren en verder zien we je niet als het andersom is.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij leest schijnbaar wat je wil lezen. Laten we vooral niet de verre geschiedenis van verschillende gebieden erbij halen, in elk land zijn barbaarse oorlogen gevoerd. Zo kun je elk gebied wel zwart afschilderen, of wil jij verantwoordelijk gehouden worden voor wat je 44 keer overgrootvader heeft gedaan?![]()
Het enige filmpje met een kapotte foetus dat ik heb gezien waren beelden uit een ziekenhuis in Gaza waar aan de lopende band doden en zwaargewonden, waaronder veel kinderen en baby's, worden binnengebracht.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:10 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik heb wel een filmpje van een door midden gesneden foetus gezien.
Het verhaal daaromheen was dat ze die uit een gedode zwangere Isralir hebben gesneden.
Let op, harde beelden!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja hoor, als Hollander verlies je gelijk je baan bij kritiek op Israel. Echt waar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En waar ontken ik dat? kritiek op Israel, ligt erg gevoelig in het westen (en dan vooral in landen als Nederland, Duitsland).
Wist je dat je dit kan erkennen , terwijl je pro-Israel bent?
Nuances, nuances´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Als er iemand hier genuanceerd post, is het @Momo wel. Wat een onzinnige post dit.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Tis lekker met je, met deze shit loop je wel te mekkeren en verder zien we je niet als het andersom is.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Het is ook gewoon niet waar, toch? Voor zover ik had begrepen wijst DNA-onderzoek uit dat Ashkenazische Joden voornamelijk afstammen van Joden die in de Oudheid in de diaspora in het Middellandse Zeegebied leefden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
@:miss_sly waarom val jij nooit over dit soort radicale reacties?![]()
Volgens een test heb ik ook iets van Cyprus, Oost Europa en Noord Afrika.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar wat je zegt, zelfs Europese joden hebben meestal een gemengde originele afkomst gedeeltelijk Europees en gedeeltelijk uit Levantine (waar nu Isral en Palestina ook liggen).
[..]![]()
Ik ben altijd wel aardig in het midden geweest.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:32 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Eens, beide kampen maken zich zwaar schuldig aan extreme propaganda. Het hoort er natuurlijk ook wel een beetje bij. Hoewel ik de ene propaganda wat extremer vind dan de andere propaganda, Isral probeert vooral hun toekomstige aanval te rechtvaardigen, het andere kamp verspreid al decennia lang propaganda om haat te creren tegen het westen en hun eigen radicale daden/gedachten te rechtvaardigen, wel een degelijk verschil. De mensen die ik hierdoor ook in Nederland, en ook al op FOK!, heb zien roepen dat de westerse media liegt en alleen maar moslims wilt afvallen vind ik toch net wat enger hier, vooral gezien hun 100% overtuiging, die geest krijg je ook nooit meer in de fles want tot het einde der tijden zullen zij dit blijven geloven en zal de haat en irritatie blijven bestaan omdat ze overtuigd zijn van n of ander complot tegen de islam (lees: tevens de nieuwe wappies), en die haat zal ook blijven toenemen bij elk conflict want die propaganda was al een groot probleem in die regionen ver voor het huidige conflict in de Gaza. En de hoofdreden waarom ik het laatste erger vind is omdat er hordes van dat soort mensen in Europa lopen die ook aanslagen plegen.
Beiden partijen hebben decenia lang grote fouten gemaakt en smerige spelletjes gespeeld.
Maar met deze aanslag ben ik toch wel wat meer Pro Israel geworden, met name ook omdat de jodenhaat van westerlingen mij aardig geschokt heeft.
Er zijn massa's demonstraties voor Palestina en maar weinig voor Israel, NOS is duidelijk biased en dan mogen we nog blij zijn dat Rutte er nog zit en hij meteen duidelijk zei dat dit niet kan.
Voor het gevoel lijkt de steun voor Israel ver weg te zijn tot je met de gewone mensen gaat praten, mensen die geen activisten zijn, die niet de hele dag op Twitter zitten, dan is er wel een aardig brede steun voor Israel.![]()
quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:58 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Het enige filmpje met een kapotte foetus dat ik heb gezien waren beelden uit een ziekenhuis in Gaza waar aan de lopende band doden en zwaargewonden, waaronder veel kinderen en baby's, worden binnengebracht.
Let op, harde beelden!Ja dat filmpje bedoelde ik. Ah het waren beelden uit Gaza.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geef mij 1 voorbeeld waar ik iets uit het verre verleden uit een islamitisch land erbij haal om iets over moslims te zeggen nu. Om zaken erbij te halen van honderden jaren geleden om je punt te maken over een groep mensen nu is gewoon stom.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Tis lekker met je, met deze shit loop je wel te mekkeren en verder zien we je niet als het andersom is.![]()
Gelukkig is jouw mening leidend. Ik zie het toch?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er iemand hier genuanceerd post, is het @:Momo wel. Wat een onzinnige post dit.![]()
Je wilde weten waar alle Arabische joden zijn gebleven. Dat heb ik je net uitgelegd. Dat het merendeel van de joden in Isral Europees is, geeft geen antwoord op de vraag waar de Arabische joden zijn gebleven, toch?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Zonde van je tikken, want ik vroeg dit niet. Daarnaast heb ik mijn antwoord. Het merendeel van die joden daar is Europees.
In het kort dus: die zijn ook voor een groot deel in Isral gevestigd, maar er zijn ook significante groepen naar Europa en de VS vertrokken.
Zie de post die je hier quote:quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:20 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Veel van die Europese joden kwamen oorspronkelijk uit Al-Andalus. Telt dat niet als arabisch gebied?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Zonde van je tikken, want ik vroeg dit niet. Daarnaast heb ik mijn antwoord. Het merendeel van die joden daar is Europees.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het is ook stom, maar give me a break man. Al dat gehaat op moslims en niet Europeanen inferieur noemen maken me soms zinken naar hun niveau. En dan hoor ik je pas.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Geef mij 1 voorbeeld waar ik iets uit het verre verleden uit een islamitisch land erbij haal om iets over moslims te zeggen nu. Om zaken erbij te halen van honderden jaren geleden om je punt te maken over een groep mensen nu is gewoon stom.![]()
Haplode DNA. Gemeenschappelijk lijdt het naar dat gebied.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:59 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het is ook gewoon niet waar, toch? Voor zover ik had begrepen wijst DNA-onderzoek uit dat Ashkenazische Joden voornamelijk afstammen van Joden die in de Oudheid in de diaspora in het Middellandse Zeegebied leefden.
Maar genetisch is een .... generatie Nederlandse-Jood altijd nog meer Nederlands dan Midden-Oosters. Dus het is echt wel flinke larp, hoor.![]()
Wat ik hier boven al zeg, zelfs Europese joden hebben ook wel gedeeltelijk roots in het gebied. Niet dat dat zoveel zou moeten uitmaken nu.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is er 'radicaal' aan die post? het klopt anders gewoon.
Europese Joden die naar Israel gaan larpen met hun haplode DNA. Geen enkel probleem als je dan in bijvoorbeeld Tel Aviv gaat wonen. Maar wel tamelijk bijzonder als je besluit in Hebron te gaan wonen, om Palestijnen te pesten.quote:Genetic studies on Ashkenazi Jews—researching both their paternal and maternal lineages as well as autosomal DNA—indicate that they are of mixed Levantine and European (mainly southern European) ancestry![]()
Draai het om, iemand roept dat moslims hier geen plek hebben of geen Nederlander/Europeaan zijn omdat ze geen Europees uiterlijk hebben. Want tamelijk bijzonder van die moslims om zich in het westen te verstigen terwijl ze er een bloedhekel aan hebben, alleen maar over kunnen klagen en dan tussen de Westerlingen in gaan wonen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Europese Joden die naar Israel gaan larpen met hun haplode DNA. Geen enkel probleem als je dan in bijvoorbeeld Tel Aviv gaat wonen. Maar wel tamelijk bijzonder als je besluit in Hebron te gaan wonen, om Palestijnen te pesten.
En n van deze exact dezelfde reacties zal geclassificeerd worden als racisme, de ander mogen we niet over klagen. De dubbele standaarden vieren weer hoogtij dagen hier op FOK!.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Nee hoor, mijn mening is niet leidend. Maar wel mijn mening, die ik hier, net als jij de jouwe, gewoon neer kan zetten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:00 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Gelukkig is jouw mening leidend. Ik zie het toch?
Maar ga lekker verder met om je heen meppen als je je daar beter door gaat voelen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nee jij verzet je selectief, zoals ik al veel langer op FOK! zie. Het zijn dezelfde users die je afvalt en users met hardere extremere taal ontziet, kleur bekennen in mijn ogen. En nu heb je opeens niet voldoende kennis, apart dat je over al mijn opmerkingen wel genoeg kennis hebt om een mening te vormen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat ik helemaal niet voldoende kennis heb over die oude geschiedenis om daar een zinnig woord over te zeggen. Ik heb geen idee wat hij zegt en wat er van klopt.
Daarnaast ben jij met je beschuldigende vinger ook telkens subtiel aan het wijzen naar mensen hier in het topic, en daar verzet ik me zeer tegen.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Zeker. Maar volgens DNA testen heb ik ook roots in Scandinavi.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat ik hier boven al zeg, zelfs Europese joden hebben ook wel gedeeltelijk roots in het gebied. Niet dat dat zoveel zou moeten uitmaken nu.
[..]
Misschien maar eens een gezinnetje daar ergens uit hun huis verdrijven. Prachtig wonen daar, immers.![]()
Geen enkele is misschien wat overdreven. Maar over het algemeen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Draai het om, iemand roept dat moslims hier geen plek hebben of geen Nederlander/Europeaan zijn omdat ze geen Europees uiterlijk hebben. Want tamelijk bijzonder van die moslims om zich in het westen te verstigen terwijl ze er een bloedhekel aan hebben, alleen maar over kunnen klagen en dan tussen de Westerlingen in gaan wonen.
En n van deze exact dezelfde reacties zal geclassificeerd worden als racisme, de ander mogen we niet over klagen. De dubbele standaarden vieren weer hoogtij dagen hier op FOK!.
Eens.![]()
Als het MyHeritage is zou het niet helemaal vertrouwen, kwaliteit van hun testen zijn laag, 23andme of Ancestry.com wel. Maar zo zie je wel meer, dat het allemaal niet zo simpel is en mensen niet in doosjes te passen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:59 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Volgens een test heb ik ook iets van Cyprus, Oost Europa en Noord Afrika.![]()
Zweden en vooral de grote steden kan ik je aanbevelen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker. Maar volgens DNA testen heb ik ook roots in Scandinavi.
Misschien maar eens een gezinnetje daar ergens uit hun huis verdrijven. Prachtig wonen daar, immers.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Nee, was 23andme!quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Als het MyHeritage is zou het niet helemaal vertrouwen, kwaliteit van hun testen zijn laag, 23andme of Ancestry.com wel. Maar zo zie je wel meer, dat het allemaal niet zo simpel is en mensen niet in doosjes te passen.![]()
Uiteindelijk zijn we allemaal wel ergens verbonden, althans voor de gelovigen want die geloven volgens mij allemaal (weet het niet zeker) dat we afstemmen van een vorm van Adam en Eva.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Als het MyHeritage is zou het niet helemaal vertrouwen, kwaliteit van hun testen zijn laag, 23andme of Ancestry.com wel. Maar zo zie je wel meer, dat het allemaal niet zo simpel is en mensen niet in doosjes te passen.
Ik ben er wel klaar mee dat je mij van van alles beschuldigt. Op basis van jouw gekleurde ideen. Ik ben het niet met je eens en daar laat ik het bij.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:03 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee jij verzet je selectief, zoals ik al veel langer op FOK! zie. Het zijn dezelfde users die je afvalt en users met hardere extremere taal ontziet, kleur bekennen in mijn ogen. En nu heb je opeens niet voldoende kennis, apart dat je over al mijn opmerkingen wel genoeg kennis hebt om een mening te vormen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Waarom pak je 1917 als ijkpunt en niet het jaar 0? Bijvoorbeeld?quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
1. twee staten
2. Palestijnse federatie
Allebei de plannen werden afgewezen door de Arabieren, dit vooral om de Joden niet eens 30% deel uitmaakte van de totale bevolking. Arabieren zwoeren om wraak en situatie dreigende zich verder te ontwikkelen naar een burgeroorlog. De Britten hebben vervolgens geen moeite meer gedaan voor een oplossing en in 1948 besloten zich voorgoed terug te trekken uit Palestina. De Joden zagen hun kans hierin en begonnen gelijk de gebieden uit het eerder genoemde VN plan te bezetten. Dit ging gepaard met veel geweld en moordcampagnes. Palestijnen werden voor grote deel uit die gebieden verdreven. Op 14 mei werd officieel het einde van de Britse Mandaat aangekondigd. Op 15 mei verklaarden de Joden (David Ben-Gurion) hun onafhankelijkheid. Tien minuten later erkende Amerika (Truman) de staat Isral. Een paar uur later verklaarde Syri. Irak, Jordani, Libanon en Egypte de oorlog aan Isral.
De rest wat er allemaal gebeurd is spreekt voor zich. Hoop dat jij nu een beetje inzicht gekregen hebt hoe vanaf 1917 het inwoners aantal van Joodse bevolking van 60 duizend opgeschroefd is naar bijna 10 miljoen mensen.![]()
'Palestijnen' (Arabische moslims) bestonden in 1917 nog niet. Dit dus zo proberen te presenteren is geschiedvervalsing. Elke inwoner van Brits-Palestina was toen een 'Britse-Palestijn', Arabieren, Joden, Druze en Bedoeen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
1. twee staten
2. Palestijnse federatie
De rest wat er allemaal gebeurd is spreekt voor zich. Hoop dat jij nu een beetje inzicht gekregen hebt hoe vanaf 1917 het inwoners aantal van Joodse bevolking van 60 duizend opgeschroefd is naar bijna 10 miljoen mensen.Bijna alle Asjkenazim (Europese Joden) waren wellicht afkomstig uit Europa omdat zij daar woonden alvorens men voor de veiligheid naar Isral ging, maar hebben zoals @Momo al zegt, gewoon een achtergrond in het Midden-Oosten, genetisch onderzoek toont dat ook aan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Zonde van je tikken, want ik vroeg dit niet. Daarnaast heb ik mijn antwoord. Het merendeel van die joden daar is Europees.Nee hoor, want van wie is het land dan afgepakt? Probeer dit soort claims eens te onderbouwen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Rupibma het volgende:
Lol, toch weer het Westen die landjepik komt spelen.Dat klopt niet. Tussen die twee groepen zitten grote verschillen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Haplode DNA. Gemeenschappelijk lijdt het naar dat gebied.
Maar genetisch is een .... generatie Nederlandse-Jood altijd nog meer Nederlands dan Midden-Oosters. Dus het is echt wel flinke larp, hoor.Je draait het nu om. Het DNA tussen Nederlanders en mensen uit Scandinavie heeft veel overeenkomsten. Dat iets is anders dan dat Nederlanders daar hun roots zouden hebben. Deze overeenkomsten kunnen natuurlijk goed worden verklaart door de vele groepen Vikingen die in het Europese vaste land huis hebben gehouden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien maar eens een gezinnetje daar ergens uit hun huis verdrijven. Prachtig wonen daar, immers.Ben je Turks? Dan zou dat goed kunnen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:59 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Volgens een test heb ik ook iets van Cyprus, Oost Europa en Noord Afrika.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Maar heb je dat echt in de laatste 10 generaties? DNA in West Europa is moeilijk te onderscheiden. Als je stamboom zou maken zou je kunnen zien of dat echt zo is.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien maar eens een gezinnetje daar ergens uit hun huis verdrijven. Prachtig wonen daar, immers.
Los daarvan slaat dat natuurlijk nergens op wat je zegt. Je verdrijft geen gezin uit een huis, of je nou Zweeds,Isralir of Palestijn bent. Je bent natuurlijk wel vrij om er heen te verhuizen.![]()
Omdat het hetzelfde is als met de slavernij discussie, selectieve verontwaardiging met de oogkleppen kijkend naar een zeer selectief deel van de geschiedenis om hun argumenten en mening kracht bij te zetten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom pak je 1917 als ijkpunt en niet het jaar 0? Bijvoorbeeld?3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Zie OP, kopje geschiedenis. Er is wel een reden om daar te beginnen als het over Isral en Palestina hebt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom pak je 1917 als ijkpunt en niet het jaar 0? Bijvoorbeeld?![]()
Mja, dat hele conflict gaat niet alleen over genetica maar ook over religieuze / culturele binding. Maar goed, misschien kom jij wel uit een familie waar het gebruikelijk is om Oudnoors te spreken, gezamenlijke Edda-lezingen te houden en aan Odin te offeren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien maar eens een gezinnetje daar ergens uit hun huis verdrijven. Prachtig wonen daar, immers.![]()
Ik heb altijd gehoord dat je je niet tot jood kunt bekeren, maar dat je jood bent als je moeder dat was. Dat er veel joodse vrouwen met westerse mannen zijn getrouwd en daardoor westers uitziende kinderen hebben gekregen, maakt die kinderen niet minder Joods.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Europese Joden die naar Israel gaan larpen met hun haplode DNA. Geen enkel probleem als je dan in bijvoorbeeld Tel Aviv gaat wonen. Maar wel tamelijk bijzonder als je besluit in Hebron te gaan wonen, om Palestijnen te pesten.
https://www.goudsmetaheerhuis.nl/wanneer-ben-je-een-jood/![]()
1: Ik ben een grote mengelmoes. Dus als ik ga genetica-Larpen heb ik in meerdere landen recht om daar te wonen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar heb je dat echt in de laatste 10 generaties? DNA in West Europa is moeilijk te onderscheiden. Als je stamboom zou maken zou je kunnen zien of dat echt zo is.
Los daarvan slaat dat natuurlijk nergens op wat je zegt. Je verdrijft geen gezin uit een huis, of je nou Zweeds,Isralir of Palestijn bent. Je bent natuurlijk wel vrij om er heen te verhuizen.
2: Dat is precies wat kolonisten in de WestBank doen. Dus het slaat op precies dat.![]()
Je kunt je wel degelijk bekeren, maar dat is een langdurig proces, want je moet veel leren. En het moet vrijwillig zijn.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb altijd gehoord dat je je niet tot jood kunt bekeren, maar dat je jood bent als je moeder dat was. Dat er veel joodse vrouwen met westerse mannen zijn getrouwd en daardoor westers uitziende kinderen hebben gekregen, maakt die kinderen niet minder Joods.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Maar dat gaat toch al veel eerder terug? Jodenvervolgingen in die cultuur, waarbij Joden uit alle nu islamitische landen zijn weggejaagd of uitgemoord zijn wel degelijk een factor in dit conflict, hoe graag sommigen het ook blijven ontkennen. Je kan niet een ideologie aanhangen die eeuwen lang andere volken vermoord, verketterd of weggejaagd heeft om vervolgens te vallen over een partij die het eens terugdoet. Is toch hetzelfde als nu de wedergeboorte van een Oostenrijkse schilder zou plaatsvinden die zich opeens druk maakt over de kritiek op Isral.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Zie OP, kopje geschiedenis. Er is wel een reden om daar te beginnen als het over Isral en Palestina hebt.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Maar het komt dus echt niet op grote schaal voor, zoals @theunderdog ons wil doen geloven.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt je wel degelijk bekeren, maar dat is een langdurig proces, want je moet veel leren. En het moet vrijwillig zijn.![]()
Het is hoofdzakelijk genetica. Want als het ging op religeuze binding, dan was israel een stuk minder vol.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:08 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Mja, dat hele conflict gaat niet alleen over genetica maar ook over religieuze / culturele binding. Maar goed, misschien kom jij wel uit een familie waar het gebruikelijk is om Oudnoors te spreken, gezamenlijke Edda-lezingen te houden en aan Odin te offeren.
Gezien veel Joden seculier zijn. Anders waren het joden (zonder hoofdletterl)![]()
![]()
Meh, zo vreemd is het niet om vanaf 1916/1917 te gaan kijken vind ik. We kunnen wel gaan kijken vanaf 0, maar dat is niet meer zo relevant voor dit conflict. Anders is het gewoon wijzen van ik was eerder dan jij, dus jij hoort hier niet.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:08 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Omdat het hetzelfde is als met de slavernij discussie, selectieve verontwaardiging met de oogkleppen kijkend naar een zeer selectief deel van de geschiedenis om hun argumenten en mening kracht bij te zetten.
In 1917 is het gebied onder Brits gezag gekomen en van daaruit is nooit een goede oplossing gekomen (was die er wel, geen idee.. dat zijn louter meningen die je daarover kunt hebben). Maar daarom zitten we nu met dit gezeik.![]()
Die testen zijn natuurlijk ook niet waterdicht. Het geeft een indicatie op basis van hoe een bedrijf de geografische groepen in besluit te delen en ook de referentiepopulatie, maar daar houdt het wel mee op. Haplogroepen zeggen daarentegen wel wat, en matches ook.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo zie je dat vrijwel niemand 100% homogeen is qua afkomst.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zo is in Rwanda ook ooit de genocide op de Tutsi minderheid begonnen, ook daar werden huizen gemerkt, en toen de pleuris uitbrak wisten de Hutu's dus precies waar ze de deur moesten intrappen. Dit kan wat mij betreft niet hard genoeg bestraft worden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:46 schreef Tekaschi het volgende:
Op social media zie je ook steeds meer beelden langskomen van huizen in Europa die gemerkt worden met een davidster om aan te tonen dat daar Joden wonen, brrrrr wat een enge bedoeling, ik blijf mij maar verbazen hoe laconiek hiermee wordt omgegaan.Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Begon al in Kanaan. Alle Joden zijn daar verdreven en uitgewaaierd over de hele wereld. Ze hebben tot 1948 geen eigen land meer gehad. Maar @Werkperd begint, heel handig, in 1917, omdat het gebied op dat moment in Islamitische handen was.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:11 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar dat gaat toch al veel eerder terug? Jodenvervolgingen in die cultuur, waarbij Joden uit alle nu islamitische landen zijn weggejaagd of uitgemoord zijn wel degelijk een factor in dit conflict, hoe graag sommigen het ook blijven ontkennen. Je kan niet een ideologie aanhangen die eeuwen lang andere volken vermoord, verketterd of weggejaagd heeft om vervolgens te vallen over een partij die het eens terugdoet. Is toch hetzelfde als nu de wedergeboorte van een Oostenrijkse schilder zou plaatsvinden die zich opeens druk maakt over de kritiek op Isral.![]()
Wil die je dat doen geloven?quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar het komt dus echt niet op grote schaal voor, zoals @:theunderdog ons wil doen geloven.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ashkenazi en Khazar joden. Dat zijn volkeren die zich niet wilde aansluiten bij Russen (Orthodox) en Turken (Islam). Ze hadden toen gekozen voor het Jodendom. Het zijn dus in principe bekeerlingen. Daarom zeg ik ook dat zij niet de oorspronkelijke bewoners van het Heilige Land zijn. Oorspronkelijke bewoners zijn Palestijnen en Kinderen van Isral, oftewel de echte Joden. De echte Joden voeren zelf ook protesten uit tegen Isral en staan aan de kant van de Palestijnen. Zij verwerpen alle zionistische plannen en willen daar niet mee geassocieerd worden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:53 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Zonde van je tikken, want ik vroeg dit niet. Daarnaast heb ik mijn antwoord. Het merendeel van die joden daar is Europees.![]()
Geschiedenis van Joodse mensen gaan natuurlijk veel verder terug, conflict Isral - Palestina begint de tijdlijn daar ongeveer. In Balfour-verklaring staat dat Britse overheid toestemming geeft Joodse Volk in Palestina te vestigen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:11 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar dat gaat toch al veel eerder terug? Jodenvervolgingen in die cultuur, waarbij Joden uit alle nu islamitische landen zijn weggejaagd of uitgemoord zijn wel degelijk een factor in dit conflict, hoe graag sommigen het ook blijven ontkennen. Je kan niet een ideologie aanhangen die eeuwen lang andere volken vermoord, verketterd of weggejaagd heeft om vervolgens te vallen over een partij die het eens terugdoet. Is toch hetzelfde als nu de wedergeboorte van een Oostenrijkse schilder zou plaatsvinden die zich opeens druk maakt over de kritiek op Isral.![]()
Het is misselijkmakend hoe hier ook wordt weggekeken, en 4 mei staan ze weer hypocriet op de Dam twee minuten stil te zijn. Moet je eens voorstellen een groepje Pegida of PVV aanhangers die op zou roepen op straat om de Joden af te slachten, ik denk dat we maanden niks anders op tv zagen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zo is in Rwanda ook ooit de genocide op de Tutsi minderheid begonnen, ook daar werden huizen gemerkt, en toen de pleuris uitbrak wisten de Hutu's dus precies waar ze de deur moesten intrappen. Dit kan wat mij betreft niet hard genoeg bestraft worden.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Zou dat ook betekenen dat het offensief (voorlopig) verder uitgesteld is?quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Beginnen wij toch gewoon te tellen vanaf het jaar 500, zijn we zo klaar met die islamitische gewelddadige overheersing.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Begon al in Kanaan. Alle Joden zijn daar verdreven en uitgewaaierd over de hele wereld. Ze hebben tot 1948 geen eigen land meer gehad. Maar @:werkperd begint, heel handig, in 1917, omdat het gebied op dat moment in Islamitische handen was.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Ook het feit dat resolutie 181 is aangenomen door de VN mist in zijn verhaal. En ja de Arabieren wezen dat vervolgens af en Joden gingen schandalig tekeer.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Begon al in Kanaan. Alle Joden zijn daar verdreven en uitgewaaierd over de hele wereld. Ze hebben tot 1948 geen eigen land meer gehad. Maar @:werkperd begint, heel handig, in 1917, omdat het gebied op dat moment in Islamitische handen was.![]()
Geen idee, hoeft helemaal niet denk ik.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zou dat ook betekenen dat het offensief (voorlopig) verder uitgesteld is?![]()
Ik ben mijn stamboom gaan uitzoeken en de resultaten van 23andme komen dichtbij mijn bevindingen daar. En uit die verschillende populaties krijg ik ook matches. Ik ben het gaan uitzoeken na verhalen van mijn oma en kwam achter zaken die niemand in de familie wist.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die testen zijn natuurlijk ook niet waterdicht. Het geeft een indicatie op basis van hoe een bedrijf de geografische groepen in besluit te delen en ook de referentiepopulatie, maar daar houdt het wel mee op. Haplogroepen zeggen daarentegen wel wat, en matches ook.![]()
Dat zijn de orthodoxen en conservatieven joden, met hun halakhic regel. De liberalen en reconstructionistisch zijn ook van mening dat het ´jodendom´ ook door geven kan worden in de patrilineair lijnquote:Op maandag 16 oktober 2023 14:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb altijd gehoord dat je je niet tot jood kunt bekeren, maar dat je jood bent als je moeder dat was. Dat er veel joodse vrouwen met westerse mannen zijn getrouwd en daardoor westers uitziende kinderen hebben gekregen, maakt die kinderen niet minder Joods.
https://www.goudsmetaheerhuis.nl/wanneer-ben-je-een-jood/![]()
In 1917 was het niet in Islamitische handen maar onder het bewind van Brits Mandaat. Turken hadden geen invloed meer op het gebied.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Begon al in Kanaan. Alle Joden zijn daar verdreven en uitgewaaierd over de hele wereld. Ze hebben tot 1948 geen eigen land meer gehad. Maar @:werkperd begint, heel handig, in 1917, omdat het gebied op dat moment in Islamitische handen was.![]()
Is ook zo, maar Biden's opmerkingen van de laatste 48 uur over de rechten van de Palestijnen geven wel aan dat achter de schermen druk diplomatiek wordt overlegd over de volgende fase van deze oorlog en de twijfels die er toch lijken te zijn.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:17 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Geen idee, hoeft helemaal niet denk ik.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Forum Opties Forumhop: Hop naar: